De hele avond heeft er een (lege) trein stilgestaan bij Hoofddorp in/rond de spanningssluis op de HSL. Geen idee wat er precies allemaal is gebeurd, maar ik kwam daardoor weer eens op plekken waar ik normaal niet kom met de ICD

Ik reed toevallig de Intercity Direct achter de trein die strandde (de 960, voor de liefhebbers/kenners

), dus voordat het treinverkeer vrijwel volledig werd stilgelegd mocht ik toch nog over het linkerspoor over de HSL naar Rotterdam en Breda. Bij Breda een sein/overwegstoring, dus uiteindelijk met +10 in Breda aangekomen.
Toen de terugweg weer naar Amsterdam. Ik was de eerste trein die vanaf Breda weer zou doorrijden naar Amsterdam (de 959, opnieuw voor de liefhebbers

). De gestrande trein zou weer gaan rijden, dus de verstoring werd weer afgemeld.
Bij Breda was nog steeds die sein/overwegstoring gaande, dus daar liep ik een kleine vertraging op. Toen werd ik gebeld door de bijsturingsorganisatie. De gestrande trein was 100 meter verderop weer tot stilstand gekomen. Mijn trein zou via Gouda, Woerden en Breukelen omgeleid worden met een extra stop op Duivendrecht of Bijlmer Arena voor de reizigers die naar Schiphol zouden moeten.
Zo gezegd zo gedaan.
Ik zou daarna vanaf Amsterdam zo direct weer verder rijden, opnieuw naar Breda (de 974, zijn er überhaupt nummertjesliefhebbers hier?

), maar ja, die gestrande trein stond daar nog steeds bij Hoofddorp.
Inmiddels waren de werkzaamheden tussen Delft en Schiedam voorbij, dus werd mijn trein opnieuw omgeleid, dit keer via Leiden en Den Haag HS.
Kortom: het was me het dagje wel weer en ik heb weer half Nederland met de ICD gezien
[
Voor 4% gewijzigd door
EDIT op 16-07-2018 01:25
]