Het grote spoorwegentopic - deel 23 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 100 Laatste
Acties:
  • 574.676 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:33
Ik zag vandaag hier in Nederland ook al een aantal mensen lopen voor een hitteschouw. Petje af!
Ik was zelf erg blij dat ik in de koele airconditioning zat :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De zevenhonderd beveiligers van de Nederlandse Spoorwegen worden de komende tijd voorzien van een bodycam. De veiligheid- en servicemedewerkers kunnen de camera inschakelen als er een onveilige situatie ontstaat. Bijvoorbeeld als ze te maken krijgen met iemand die herhaaldelijk is betrapt op zwartrijden.

Het gesprek wordt opgenomen en er worden beelden gemaakt die later, met beelden van camera's in treinen en stations, eventueel door de politie en justitie kunnen worden gebruikt.

"Als het om veiligheid gaat, is ieder incident er een te veel. Het gebruik van een bodycam is een mooie innovatie die bijdraagt aan de veiligheid van collega's en reizigers", aldus Marjan Rintel, directeur operatie NS.

De introductie van de bodycams volgt op een proef onder tachtig medewerkers, waaruit bleek dat de camera het gevoel van veiligheid onder reizigers en NS-medewerkers verbetert.

Die proef was een aanvulling op een pakket maatregelen om agressie tegen treinpersoneel te voorkomen. Zo zijn bijvoorbeeld op twintig stations gebiedsagenten ingezet en zijn poortjes eerder gesloten om zwartrijden tegen te gaan.
Bron: https://www.nu.nl/binnenl...s-ns-krijgen-bodycam.html

Goed nieuws, hopelijk kunnen ze hier behoorlijk wat uitschot mee te pakken nemen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
whistler schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:46:
Pff, ik benijd ze niet!

Spoorarbeiders trotseren loden hitte om veiligheid treinen te waarborgen
[video]
Bij ProRail hadden ze dus een snelkookpan op moeten zetten, want safety first!

Oja, ik weet dat ProRail dit niet expliciet verplicht, ze sturen er echter wel op aan waardoor de grote aannemers tegenwoordig ten alle tijden helmplicht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 926911

Veiligheidsmedewerkers NS krijgen bodycam

Vraag me af of dit op lange termijn gaat helpen. Nu is het schrikken als je kunt worden vastgelegd op video. straks krijg je mensen in de trein die zich helemaal gaan inpakken omdat ze anders te snel herkend worden. Positief vind ik wel dat de NS bezig blijft met de veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:44
Hoe bedoel je dat inpakken? Als je met een persoonlijke OV chipkaart reist, moet je jezelf herkenbaar maken naar de controleur. Hij moet kunnen vaststellen die kaart van jou is. En heb begrepen dat die cam standaard uit staat, maar aangezet kan worden mocht het nodig zijn. Dus rustig doen en je staat niet op beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:54
cazzer22 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:14:
Dan snap ik wel dat die vervoerder niet direct de verantwoordelijkheid erkend. Want de treinverkeersleiding moet toch ook weten dat het een dubbele stack-trein is, en welke hoogte de bruggen hebben op elk traject.
En volgens de gegevens die ik ken, kent Pro-Rail geen tractiewijze (diesel of elektrisch). Is een zaak voor de SO zeggen ze (verbeter wanneer ik fout ben).
Terwijl in België elke trein in zijn treinnummer de tractiewijze heeft zitten alsook of het een bijzonder vervoer is (last in hoogte, breedte of gewicht).
Een voorbeeldje : de 2E9268 is een elektrische beladen reizigerstrein. De 7E9268 is een ledige reizigerstrein (gesleepte ram met loc) die onderweg is naar zijn beginstation. De 8E9268 een is ledige reizigerstrein (ram +loc) onderweg van zijn eindstation naar de uitwijkbundel.
De 1Z33200 is een bijzonder goederenvervoer met dieseltractie.
De 5Z4320 ledig reizigersstel met dieseltractie onderweg naar zijn beginstation.
Om het trouwens makkelijk te maken spreek je het anders uit dat het in het systeem staat. Lees 7E, zeg RE. Lees 8E, zeg ER. Lees 5Z, zeg MZ... :P

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:48

Onbekend

...

Een vraagje voor de mensen die meer van de planning afweten:
Vandaag en gisteren rijden stoomtreinritten tussen Enkhuizen en Hoorn. Maar waarom rijdt deze trein bij station Bovenkarspel-Grootebroek over spoor 1 i.p.v. spoor 2? Hij stopt daar niet, dus daarom had ik verwacht dat deze over spoor 2 zou rijden.
Iemand een idee?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Onbekend schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:00:
Een vraagje voor de mensen die meer van de planning afweten:
Vandaag en gisteren rijden stoomtreinritten tussen Enkhuizen en Hoorn. Maar waarom rijdt deze trein bij station Bovenkarspel-Grootebroek over spoor 1 i.p.v. spoor 2? Hij stopt daar niet, dus daarom had ik verwacht dat deze over spoor 2 zou rijden.
Iemand een idee?
Misschien om regulier verkeer te laten passeren ?

Vinden jullie trouwens ook dat TRAXX MS heel erg op de Siemens ACS-64 lijkt?

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
SRich schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:58:
[...]

Vinden jullie trouwens ook dat TRAXX MS heel erg op de Siemens ACS-64 lijkt?
Die siemens is gebaseerd op het vectron platform, dat op zich weer verder geborduurd is op de taurus locs.

Ik dacht dat de taurus ooit zijn snuit moest herontwerpen om nog te voldoen aan de Europese regels en de veiligheid van de bestuurder te verhogen. Ik vermoed dat er geen duizend-en-één manieren zijn om én veilig én aerodynamisch een loc te ontwerpen en dat traxx daarom dus ook een dergelijk snuit gekozen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-03 23:35
https://www.spoorpro.nl/m...rder-bij-vakantiegangers/
NS: internationale trein populairder bij vakantiegangers
Gepubliceerd op 10-07-2018 om 11:26

De internationale trein wordt steeds populairder als vervoermiddel voor vakantiegangers. In juni van dit jaar werd 15 procent meer internationale tickets geboekt ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Dat meldt NS International. Het spoorbedrijf verkoopt tickets naar drieduizend buitenlandse bestemmingen.

Londen is de snelste stijger als vakantiebestemming: het aantal verkochte tickets verdubbelde ten opzichte van vorig jaar. Dat heeft alles te maken met het feit dat er twee keer per dag een Eurostar is gaan rijden van en naar de Britse hoofdstad. Londen wordt op afstand gevolgd door Brussel, Frankfurt, Parijs en Berlijn.
Groei aantal internationale treinreizigers

Volgens NS overstijgt de groei de verwachting. Er zijn diverse redenen aan te wijzen waarom reizigers de trein verkiezen boven bijvoorbeeld het vliegtuig. Ze vinden het fijn dat de trein aankomt in hartje stad, terwijl luchthavens daar vaak ver buiten liggen. Ook zijn er geen lange wachttijden met veiligheidscontroles en is de trein beter voor het milieu. Ten slotte heeft de internationale trein een rijtuig met een bar erin.
https://www.spoorpro.nl/m...reinen-bij-europese-bank/
NS sluit lening af van 450 miljoen euro bij Europese Bank voor ICNG-treinen
Gepubliceerd op 10-07-2018 om 09:50

De Europese Investeringsbank en NS hebben een leningsovereenkomst ondertekend ter ondersteuning van de aankoop van 79 nieuwe Intercity Nieuwe Generatie (ICNG) treinen. Het gaat om een bedrag van 450 miljoen euro. De eerste ICNG-treinen van Franse treinfabrikant Alstom gaan in 2021 op het spoor rijden.

De nieuwe treinen hebben een maximale snelheid van 200 kilometer per uur en kunnen zowel op het traditionele als op het hogesnelheidsnetwerk worden ingezet. Ze dienen als vervanging van de oude dubbeldekkers en uitbreiding van de vloot.
Welkome aanvulling

De lening van 450 miljoen euro zal een deel van de aanschaf van de zogeheten ICNG-treinen dekken. In totaal kosten de nieuwe treinen van Alstom 800 miljoen euro. De nieuwe treinen, die een aantal bestaande intercitytreinen gaan vervangen, kunnen in totaal 25.000 reizigers vervoeren. De treinen worden op dit moment getest. Dit duurt nog tot en met volgend jaar.

“Deze nieuwe treinen zullen een welkome aanvulling zijn op de nu al zeer goede Nederlandse transportinfrastructuur waar zowel pendelaars als toeristen van over de hele wereld dagelijks gebruik van kunnen maken,” zei EIB vicepresident Vazil Hudak over de ondertekening. “De Bank is blij de samenwerking met de NS voort te zetten middels de financiering van de volgende generatie intercitytreinen, die over niet al te lange tijd in actie zullen komen op het Nederlandse spoor.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:24

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik dacht dat ICNG vooral de Koploper vervangt (de dubbeldekkers, als in VIRM, worden juist nu gemoderniseerd). Ik neem aan dat ze niet DDM/DDAR (voorzover die nog niet zijn omgebouwd naar DDZ) bedoelen?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Is dat voor NS goedkoper om bij de EIB te lenen dan bij het moederbedrijf de staat der Nederlanden ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
@Heroic_Nonsense Het oorspronkelijke artikel is al aangepast.
Gok een foutje van SpoorPro :)

Ze zullen als eerste de ICR rijtuigen vervangen en daarna de eerste ICM treinen. Bij eventuele vervolgorders zal het inderdaad om de rest van de ICM treinstellen gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 11-07-2018 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:41
SRich schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:25:
[...]

Is dat voor NS goedkoper om bij de EIB te lenen dan bij het moederbedrijf de staat der Nederlanden ? :X
De staatsschuld moet omlaag, niet omhoog. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Laatst online: 19:54
Haha ik zit in de sprinter Oss - Arnhem. Wordt er omgeroepen dat er bij Ravenstein bielzen in de brand staan.

Die had ik nog nooit eerder gehoord.

Dit zal de p2000 oproep zijn:
code:
1
2
12-07-18    17:26:15    Brandweer   Brabant Noord   ALARM TOTALE POST RAVENSTEIN > PRIO 2 : BRAND BERM/RUIGTE/BOSSCHAGE BAANVAK 'S-HERTOGENBOSCH - NIJMGN 48,9 RAVENSTEIN : 213231
1171451 Brandweer Ravenstein Groep

[ Voor 45% gewijzigd door menzo op 12-07-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:11

mambo No5

Bad Apple?

Dat wil met de houten exemplaren af en toe wel eens gebeuren als het dergelijk droog en warm weer is. Over het algemeen hoeft daar de brandweer niet bij in actie komen en voldoet een spreekwoordelijke emmer water. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
menzo schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:25:
Haha ik zit in de sprinter Oss - Arnhem. Wordt er omgeroepen dat er bij Ravenstein bielzen in de brand staan.

Die had ik nog nooit eerder gehoord.
Toch gebeurt het vaker, paar maanden geleden nog bij Boxtel: https://www.bd.nl/boxtel/...poor-bij-boxtel~ab1377c5/

Afbeeldingslocatie: https://images4.persgroep.net/rcs/t2mpMKA0Xc7DjHfpH20fh91yVoE/diocontent/122129674/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebeurd idd best vaak met dit type weer, is niet zo'n ramp... maar wel vervelend natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Aardig lijstje over dagelijkse aantal in- en uitstappers per station in 2017, vergeleken met 2016 (PDF format): https://nieuws.ns.nl/down...enuitstappersns2017-3.pdf

Bijbehorende artikel: https://nieuws.ns.nl/groo...13d8c35829c.1531456094966

Utrecht Centraal is het drukste station met 186.313 in- en uitstappers per dag, Eijsden het minst drukke station: slechts 181 dagelijkse in- en uitstappers.

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/570/1920_infographicin-enuitstappers2017.png?10000

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 13-07-2018 06:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Best wel wat stations welke zijn verdwenen. Of zijn deze overgegaan naar lokale vervoerders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39

ericding

Altijd de eerste.

Veel van die stations liggen aan de Hoekse Lijn. Die stations zijn gesloten, maar gaan ooit vast weer open als metrohalte ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Maastricht en randwyk zijn ook veel reizigers kwijt. 160 reizigers voor bij een universiteit klopt niet. Denk dat Arriva de cijfers niet gedeeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:28
EDIT schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:25:
@Heroic_Nonsense Het oorspronkelijke artikel is al aangepast.
Gok een foutje van SpoorPro :)

Ze zullen als eerste de ICR rijtuigen vervangen en daarna de eerste ICM treinen. Bij eventuele vervolgorders zal het inderdaad om de rest van de ICM treinstellen gaan.
Is ICM dan ook echt al aan vervanging toe? Ik vind deze met alles wat er op het spoor rijdt nog steeds by far de fijnste trein om in te zitten. Zie liever een lange ICM dan een korte VIRM iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SRich schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:25:
[...]

Als je veel geld wilt lenen kun je dat natuurlijk ook bij tender doen. Wie biedt de laagste rente?

(Als DNB geld uitleent komt dat natuurlijk niet uit de staatskas, maar uit het spaartegoed waar de DNB over beschikt..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Yankovic schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:52:
[...]

Is ICM dan ook echt al aan vervanging toe?
Ja, nogal. Tegen de tijd dat ICNG instroomt zijn de oudste ICM-stellen al 35 tot 38 jaar oud. Dat is gewoon affgeschreven.

De jongste ICM stellen zijn dan zo'n 25-30 jaar oud, en hebben dus ook niet al te enorm lang meer om nog mee te gaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Yankovic schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:52:
[...]

Is ICM dan ook echt al aan vervanging toe? Ik vind deze met alles wat er op het spoor rijdt nog steeds by far de fijnste trein om in te zitten. Zie liever een lange ICM dan een korte VIRM iig..
Helaas wel.

Kwalitatief de fijnste treinstellen die NS op dit moment heeft (op wellicht de 4 ICE3M-stellen na); fijne rij-eigenschappen, bijzonder uiterlijk en ook een mooi geluid. De VIRM is eigenlijk te sober uitgevoerd om als intercitymaterieel ingezet te worden (IMHO); de DDZ en VIRMm komen in de buurt.

Maar aan al het goede komt een eind. Laten we hopen dat ICNG straks ook zo goed bevalt.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

menzo schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:25:
Op dat traject was gistermiddag inderdaad eerder ook raak. Tussen Elst en Nijmegen stond een trein met panne (in de richting Nijmegen) waardoor er vanaf de boog naar de Betuweroute tot aan Nijmegen alleen links gereden kon worden. Hierdoor viel de helft van de Sprinters en ook een paar IC's uit. Met als gevolg uitpuilende treinstellen op de niet-geschrapte ritten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:08
Voor de ICNG de ICM gaat vervangen, zijn we ook wel een aantal jaren verder denk ik. Als ze in 2021 gaan instromen, vervangen ze in eerste instantie ICR. Daarna zal het nog wel een hele poos duren voor het ICM op grote schaal kan vervangen. Ik vermoed dat eerst diensten over lijnen waar 200 km/h gereden kan worden, zoals de Hanzelijn, door ICNG gereden gaan worden. Dan zal ICM nog wel vrij lang reserve staan, denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arator
Gisteravond is in Lommel een IC Antwerpen-Hamont stilgevallen zonder diesel. 8)7
In het persbericht wordt dat echter niet vernoemd en houdt men het gewoon op een panne. _O-
Of het een inschattingsfout van de bestuurder is, een defect aan het stel of vergeten te tanken, weet ik echter niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Europese Commissie opent een onderzoek naar de voorgenomen fusie van de treindivisies van het Franse industrieconcern Alstom en zijn Duitse branchegenoot Siemens.

Het gecombineerde bedrijf krijgt mogelijk een te grote positie in de markt voor bepaalde type treinen en signaleringssystemen binnen Europa. De combinatie zal een omzet hebben van 15,3 miljard euro.

Brussel gaat onder meer onderzoeken of er voor Europese spoorvervoerders en -bedrijven voldoende te kiezen blijft. Uiterlijk 21 november neemt de commissie een beslissing.

De treinenbranche staat onder grote druk. Met name de concurrentie uit China is moordend, waardoor al werd uitgekeken naar consolidatie in de markt.

Siemens is vooral bekend als fabrikant van de hogesnelheidstrein ICE, maar maakt ook stadstrams zoals de Combino in Amsterdam en diverse spoorapparatuur. Alstom is de maker van de TGV in Frankrijk.
Bron: https://www.nu.nl/economi...uropese-treinbouwers.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Dat is een hele lastige, enerzijds concurrentie ja graag, anderzijds gaat het over ontwikkelingen waar je soms beter krachten kunt bundelen dan tegen elkaar opzetten.

Mooiste voorbeelden daarin zijn Airbus en Eurocopter. Beiden consolidaties van vliegtuig en helikopterontwikkelingen, welke vrijwel geen concurrentie meer hebben in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Skyaero schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:02:
[...]
Dat is een hele lastige, enerzijds concurrentie ja graag, anderzijds gaat het over ontwikkelingen waar je soms beter krachten kunt bundelen dan tegen elkaar opzetten.

Mooiste voorbeelden daarin zijn Airbus en Eurocopter. Beiden consolidaties van vliegtuig en helikopterontwikkelingen, welke vrijwel geen concurrentie meer hebben in Europa.
Gelukkig is zeker bij de eerste de markt niet beperkt tot Europa, maar zo ongeveer wereldwijd. Helaas hebben we daar ook al een duopolie.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Problemen Kamperlijntje nog groter dan gedacht: 100 ook riskant
De problemen met het Kamperlijntje zijn nog groter dan gedacht. Op de lijn kon al geen 140 kilometer per uur worden gereden en nu blijkt dat de verlaagde snelheid van 100 kilometer per uur ook niet geheel veilig is. "De masten bewegen ook dan", zegt Overijssels gedeputeerde Bert Boerman. "Sommige moeten met een hulpconstructie overeind gehouden worden."

Dat schrijft de Stentor.

Oplossing
De provincie denkt na over een oplossing. Eén oplossing zou kunnen zijn om te kijken naar versteviging van de bodem onder de lijn. Het is onderdeel van de onderhandelingen met ProRail. Geen goedkope oplossing: het kost tussen de veertig en honderd miljoen euro en de Kamperlijn ligt er dan vier tot zes jaar uit.

De Provinciale Staten vinden nog steeds dat de staatssecretaris Van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat een rol moet gaan spelen in het oplossen van de problemen rond het Kamperlijntje.

Eerder werd al vastgesteld dat de grond onder de rails te zacht zou zijn. Hierdoor mocht de trein niet de gewenste snelheid rijden van 140 kilometer per uur. En dit had tot gevolg dat station Stadshagen, niet open kon.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Begint al bijna een echte Kamper Ui te worden ;)

En dan te bedenken dat die dieseltrein dat al die jaren zonder noemenswaardige problemen*) heeft gedaan.

*) Één of twee keer door het stootblok in Kampen heenschieten en met de neus (zonder wielstel) over de IJsseloever tot stilstand komen telt niet echt op zoveel jaren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Freee!! op 14-07-2018 11:08 . Reden: Link Kamper Ui ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Dat is dan ook de makkelijkste en goedkoopste oplossing, gewoon weer diesels inzetten... Alleen zitten die niet in de consessie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
De DM90 had een stukje minder gewicht en daardoor een lagere aslast. Daarnaast was het gewicht volgens mij behoorlijk evenredig verdeeld, terwijl bij de FLIRT het grootste gewicht op het voorste en achterste draaistel rust. Ik heb geen idee in hoeverre dat ook nog heel erg veel uit zou kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
EDIT schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:50:
De DM90 had een stukje minder gewicht en daardoor een lagere aslast. Daarnaast was het gewicht volgens mij behoorlijk evenredig verdeeld, terwijl bij de FLIRT het grootste gewicht op het voorste en achterste draaistel rust. Ik heb geen idee in hoeverre dat ook nog heel erg veel uit zou kunnen maken.
Thalys inzetten met maar 17 ton aslast :o :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
@SRich Maar 17 ton? De DM90 zat op 11,nogwat en de FLIRT op 13,nogwat geloof ik. Met Thalys mag je dan hooguit stapvoets met die veengrond :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRich
EDIT schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:26:
@SRich Maar 17 ton? De DM90 zat op 11,nogwat en de FLIRT op 13,nogwat geloof ik. Met Thalys mag je dan hooguit stapvoets met die veengrond :P
:+
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

wildhagen schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:31:
zijn de oudste ICM-stellen al 35 tot 38 jaar oud. Dat is gewoon affgeschreven.
Deze 51 jaar oude GOM bedankt je voor het compliment. :X
ericding schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:13:
Veel van die stations liggen aan de Hoekse Lijn. Die stations zijn gesloten, maar gaan ooit vast weer open als metrohalte ...
Dus ik stond gisteren op Hoek van Holland Haven en de kortste route naar huis was:

(iets wat de ns reisplanner nu niet wil of kan laten zien..)

1. een ruim uur fietsen naar Den Haag CS
2. 31 minuten intercity
3. 17 minuten fietsen van Haemstede-Aerdenhout naar Meerwijk

Lastig dat de reisplanner niet wil, want een advies voor een treinreis wat bestaat uit bijna anderhalf uur fietsen en een half uur in een trein is best bijzonder. Gelukkig heb ik net 11 dagen door Engeland gefietst als voorbereiding daarop. :Y

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EDIT
De hele avond heeft er een (lege) trein stilgestaan bij Hoofddorp in/rond de spanningssluis op de HSL. Geen idee wat er precies allemaal is gebeurd, maar ik kwam daardoor weer eens op plekken waar ik normaal niet kom met de ICD :P
Ik reed toevallig de Intercity Direct achter de trein die strandde (de 960, voor de liefhebbers/kenners :P), dus voordat het treinverkeer vrijwel volledig werd stilgelegd mocht ik toch nog over het linkerspoor over de HSL naar Rotterdam en Breda. Bij Breda een sein/overwegstoring, dus uiteindelijk met +10 in Breda aangekomen.
Toen de terugweg weer naar Amsterdam. Ik was de eerste trein die vanaf Breda weer zou doorrijden naar Amsterdam (de 959, opnieuw voor de liefhebbers :P). De gestrande trein zou weer gaan rijden, dus de verstoring werd weer afgemeld.
Bij Breda was nog steeds die sein/overwegstoring gaande, dus daar liep ik een kleine vertraging op. Toen werd ik gebeld door de bijsturingsorganisatie. De gestrande trein was 100 meter verderop weer tot stilstand gekomen. Mijn trein zou via Gouda, Woerden en Breukelen omgeleid worden met een extra stop op Duivendrecht of Bijlmer Arena voor de reizigers die naar Schiphol zouden moeten.
Zo gezegd zo gedaan.
Ik zou daarna vanaf Amsterdam zo direct weer verder rijden, opnieuw naar Breda (de 974, zijn er überhaupt nummertjesliefhebbers hier? :P), maar ja, die gestrande trein stond daar nog steeds bij Hoofddorp.
Inmiddels waren de werkzaamheden tussen Delft en Schiedam voorbij, dus werd mijn trein opnieuw omgeleid, dit keer via Leiden en Den Haag HS.
Kortom: het was me het dagje wel weer en ik heb weer half Nederland met de ICD gezien :P

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 16-07-2018 01:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

;)

En de kerk stond in Zoetermeer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Arator schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:58:
Gisteravond is in Lommel een IC Antwerpen-Hamont stilgevallen zonder diesel. 8)7
In het persbericht wordt dat echter niet vernoemd en houdt men het gewoon op een panne. _O-
Of het een inschattingsfout van de bestuurder is, een defect aan het stel of vergeten te tanken, weet ik echter niet.
Naar het schijnt heeft een deel van de MW41 reeks dieselstellen geen brandstofmeter en is die bij het andere deel erg makkelijk verkeerd af te lezen. Als ze dan last minute een ander stel hebben moeten inzetten wegens defect aan het geplande stel kan het al eens misgaan.

In elk geval ga ik blij zijn als die krengen eindelijk op weg naar de sloop mogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-06 21:23
EDIT schreef op maandag 16 juli 2018 @ 01:01:
De hele avond heeft er een (lege) trein stilgestaan bij Hoofddorp in/rond de spanningssluis op de HSL. Geen idee wat er precies allemaal is gebeurd, maar ik kwam daardoor weer eens op plekken waar ik normaal niet kom met de ICD :P
Ik reed toevallig de Intercity Direct achter de trein die strandde (de 960, voor de liefhebbers/kenners :P), dus voordat het treinverkeer vrijwel volledig werd stilgelegd mocht ik toch nog over het linkerspoor over de HSL naar Rotterdam en Breda. Bij Breda een sein/overwegstoring, dus uiteindelijk met +10 in Breda aangekomen.
Toen de terugweg weer naar Amsterdam. Ik was de eerste trein die vanaf Breda weer zou doorrijden naar Amsterdam (de 959, opnieuw voor de liefhebbers :P). De gestrande trein zou weer gaan rijden, dus de verstoring werd weer afgemeld.
Bij Breda was nog steeds die sein/overwegstoring gaande, dus daar liep ik een kleine vertraging op. Toen werd ik gebeld door de bijsturingsorganisatie. De gestrande trein was 100 meter verderop weer tot stilstand gekomen. Mijn trein zou via Gouda, Woerden en Breukelen omgeleid worden met een extra stop op Duivendrecht of Bijlmer Arena voor de reizigers die naar Schiphol zouden moeten.
Zo gezegd zo gedaan.
Ik zou daarna vanaf Amsterdam zo direct weer verder rijden, opnieuw naar Breda (de 974, zijn er überhaupt nummertjesliefhebbers hier? :P), maar ja, die gestrande trein stond daar nog steeds bij Hoofddorp.
Inmiddels waren de werkzaamheden tussen Delft en Schiedam voorbij, dus werd mijn trein opnieuw omgeleid, dit keer via Leiden en Den Haag HS.
Kortom: het was me het dagje wel weer en ik heb weer half Nederland met de ICD gezien :P
De stilstaande stam had remproblemen en de mcn kreeg hem niet meer in beweging. Uiteindelijk een andere stam uit Rotterdam gehaald en er tegenaan gezet om de boel af te slepen, maar die kreeg vervolgens ook remproblemen 8)7 Ben wel benieuwd hoe hij uiteindelijk is afgelopen. Zal vanmiddag even checken :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft er iemand meer details over de situatie in Hilversum?

Wat ik lees (rijdendetreinen.nl) is dat er door een brand in een transformatorhuis onvoldoende spanningsvoorziening is en er daardoor een krappe week geen intercity's rijden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 20:29
ANdrode schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:23:

Wat ik lees (rijdendetreinen.nl) is dat er door een brand in een transformatorhuis onvoldoende spanningsvoorziening is en er daardoor een krappe week geen intercity's rijden…
Voor zover ik had begrepen was er asbest bij de brand vrijgekomen wat de boel nogal vertraagd. Pas als dat geruimd is kan er aan de stroomvoorziening gewerkt worden. Geen idee wat de actuele status daar van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
iAdema schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:26:
[...]
Voor zover ik had begrepen was er asbest bij de brand vrijgekomen wat de boel nogal vertraagd. Pas als dat geruimd is kan er aan de stroomvoorziening gewerkt worden. Geen idee wat de actuele status daar van is.
Ik zag net de update dat dit t/m ten minste vrijdag 20-7 05:00 duurt. Denk dat het tegenvalt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
ANdrode schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:23:

Er rijden wel intercity's, maar ze stoppen er niet.
Er is op dit moment een hele kleine stroomvoorziening en er mogen dus niet te veel treinen (tegelijk) optrekken.
De sprinters die daar rijden eten niet zo veel stroom én kennen een automatische stroombeperking als de spanning te veel naar beneden zakt. Daarom is er wel beperkt sprinterverkeer mogelijk, maar ook de sprinters zouden beperkt zijn tot losse treinstellen.
De (oude) intercitytreinen hebben dat soort snufjes niet, dus het risico is heel erg groot dat die de nog aanwezige stroom volledig op zouden eten bij het optrekken.
Daarom moeten de ICs Hilversum uitrollend voorbij rijden en kunnen er niet stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
EDIT schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:32:
[...]
Er rijden wel intercity's, maar ze stoppen er niet.
Er is op dit moment een hele kleine stroomvoorziening en er mogen dus niet te veel treinen (tegelijk) optrekken.
Aah: Ik dacht dat de intercities omgeleid werden (zonder na te denken over de route) en daardoor niet konden sotppen in Hilversum. De oplossing die je hier beschrijft is logisch en duidelijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EDIT
ANdrode schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Aah: Ik dacht dat de intercities omgeleid werden (zonder na te denken over de route) en daardoor niet konden sotppen in Hilversum. De oplossing die je hier beschrijft is logisch en duidelijk :)
Als je nog foto's wilt zien:
http://energievoorziening...g/hilversum/hilversum.htm
:)

(Niet mijn site, ik kreeg die link van iemand doorgestuurd :P)

[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 16-07-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:53

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Even een vraag uit interesse. De SNG wordt nu volop uitgetest en momenteel zijn er al weer ruim 15 stellen in den lande. Is er al wat bekend over het linker scherm in de cabine voor de CallforAid/OBIS en TimTim (inzicht in verkeer op het spoorwegtraject). Werkt dit systeem al een beetje? Toen ik de laatste keer in de cabine was, was dit scherm nog niet actief. En is het OBIS-reisinformatiescherm in de coupé hetzelfde als in de andere treinen?

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 17-07-2018 01:00 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:01
Deze kende ik nog niet...

Sprinter stopt in het zicht van Abcoude, moet vervolgens terug naar Breukelen, zodat er een goederentrein voor langs kan. Daarna weer door naar Uitgeest.

Op Breukelen mocht de Rdam Uitgeest dan wel weer gewoon vertrekken, van het verkeerde spoor. Onze Sprinter moest nog wachten op een IC (de omgeroepen goederentrein niet meer gehoord of gezien.)

Direct naar spoor 1, de SLT voor ons heeft ook moeten keren.

(Update)Bij aquaduct Abcoude werd een defecte goederentrein ingehaald. Helaas zit je dan op het buitenspoor, en kan je Abcoude en Holendrecht niet meer uitstappen. Dat werd dus ArenA.

Opmerkelijk blijft de incorrecte en tegenstrijdige informatie.

[ Voor 62% gewijzigd door ijdod op 17-07-2018 08:23 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 00:11

mambo No5

Bad Apple?

Ik heb eerder het idee dat er een goederentrein kapot gestaan heeft oid, er zijn wel meer treinen met vertraging vertrokken, ook van andere sporen. Treinen worden niet terug gehaald naar een voorgaand station om een goederentrein voor te laten, waarschijnlijk dat dit dus eerder een gevalletje klok/klepel is. :) Check ook de vertrektijden van Abcoude: https://www.ovtijden.com/avtdag/AC/20180717

Edit: check, kapotte trein inderdaad:
Amsterdam-Utrecht
Door een defecte trein.
Tussen Breukelen en Maarssen rijden er geen Sprinters door een defecte trein.De extra reistijd kan oplopen tot 60 minuten.Dit duurt tot ongeveer 09:30 uur.

Laatste update: 17-07-2018 08:03:04

[ Voor 26% gewijzigd door mambo No5 op 17-07-2018 08:10 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
mambo No5 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:09:
Ik heb eerder het idee dat er een goederentrein kapot gestaan heeft oid, er zijn wel meer treinen met vertraging vertrokken, ook van andere sporen. Treinen worden niet terug gehaald naar een voorgaand station om een goederentrein voor te laten, waarschijnlijk dat dit dus eerder een gevalletje klok/klepel is. :) Check ook de vertrektijden van Abcoude: https://www.ovtijden.com/avtdag/AC/20180717

Edit: check, kapotte trein inderdaad:

[...]
Idd, daar reden we voorbij na mijn laatste update, verhaal nog iets bijgewerkt. Dat werd dat wel weer omgeroepen :D. Jammer dat ze het gegeven dat er niet gestopt zou worden in Abcoude (weinig uitstappers) en Holendrecht (AMC, dat is een vrij grote in de spits) dan weer gemist werd.

En waarom er tussen Breukelen en Maarssen geen sprinters rijden door een defecte trein bij Abcoude is denk ik voor veel reizigers een hard sell...

[ Voor 11% gewijzigd door ijdod op 17-07-2018 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Een halve voormiddag mochten we vanuit België geen treinen de HSL op sturen, en er kwam ook niet vanuit Nederland naar ons toe. Blijkbaar was er iets misgelopen tijdens werken voorgaande nacht.
Kwamen de thalys en benelux nog eens via Kapellen en Essen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 20:47
Geen extra treinen tussen Amersfoort en Harderwijk
17-07-2018, 06:08 | Van de redactie
HARDERWIJK Er komt geen kwartierdienst voor stoptreinen tussen Amersfoort en Harderwijk. Bovendien krijgt Harderwijk niet de gewenste intercitystop. Deze conclusies zijn getrokken naar aanleiding van het rapport dat is uitgebracht door adviesbureau Royal Haskoning DHV. Het adviesbureau deed onderzoek naar de mogelijkheden van het openbaar vervoeraanbod op de corridor Utrecht-Amersfoort-Harderwijk.

Wijnand Kooijmans

Aanleiding voor het rapport zijn de bestaande knelpunten. Zo blijft de bereikbaarheid van de regio Utrecht per openbaar vervoer vanuit het noordoosten achter. In de ochtendspits staat de capaciteit van de sprinters vanuit Harderwijk richting Utrecht onder druk.

CONCLUSIE
In het rapport wordt de conclusie getrokken dat het huidige spoorsysteem zijn grenzen heeft bereikt. Het inpassen van extra treinen lukt niet, wel behoort de verlenging van bestaande verbindingen tot de mogelijkheid. Eén van de mogelijkheden is de sprinters tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort-Vathorst door te trekken naar Harderwijk, met een tussenstop in Nijkerk.

Een andere optie is het doortrekken van de intercity van Den Haag Centraal naar Amersfoort-Schothorst naar Harderwijk, met tussenstops in Blthoven, Amersfoort-Vathorst, Nijkerk, Putten en Ermelo.

OPLOSSING
Volgens het rapport is het laten stoppen van intercity's tussen Amersfoort en Zwolle in Harderwijk geen haalbare oplossing. De baten van zo'n extra stop voor reizigers die in Harderwijk en in- of uitstappen wegen volgens het onderzoek niet op tegen de reistijdverliezen voor doorgaande reizigers tussen Amersfoort en Zwolle. Bovendien ontstaan door een extra tussenstop aansluitproblemen op treinen in Utrecht, Amersfoort en Zwolle.

INVESTERINGEN
Om bestaande treinverbindingen door te trekken naar Harderwijk is het noodzakelijk om voor vijtien tot twintig miljoen een zogenoemde keervoorziening aan te leggen bij station Harderwijk en extra investeringen te doen bij tussengelegen stations. Los van de bereidheid die de NS nog moet tonen om treinen door te laten rijden naar Harderwijk. Het is onduidelijk wat de kosten zijn voor extra inzet van materiaal en personeel.

OVERLEG
Door alle betrokken partijen is het advies van Hasskoning besproken een business case op te stellen voor de benodigde infrastructurele maatregelen in samenwerking met het betrokken ministerie, ProRail en de NS. Hierin moet dan ook bepaald worden wie wat betaalt. Tijdens het overleg is de conclusie getrokken dat het opstellen van zo'n business case momenteel niet zinvol is.

Het wordt twijfelachtig gevonden of de noodzakelijke maatregelen gerealiseerd kunnen worden binnen het beschikbare budget van 25 miljoen euro. Ook is het allerminst zeker dat de meest kansrijke exploitatiemodellen daadwerkelijk zonder exploitatiekosten kunnen worden uitgevoerd.

AFGEWACHT
Gewacht wordt op de toekomstvisie voor het spoor. Het gaat dan om nieuwe treinproducten, nieuwe concepten en betere en slimmere infrastructuur. Bekeken wordt of deze dan ook kunnen worden toegepast op de verbinding tussen Utrecht en Harderwijk.
En Harderwijk mag nog even weer wat langer wachten. In de zaak Harderwijk zit echt geen schot. Als je daar in de gemeenteraad zit of inwoner bent dan wordt je hier toch moedeloos van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 20:29
Robkazoe schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:39:
[...]

En Harderwijk mag nog even weer wat langer wachten. In de zaak Harderwijk zit echt geen schot. Als je daar in de gemeenteraad zit of inwoner bent dan wordt je hier toch moedeloos van...
Jep, dat is voor mij de enige reden om met de auto naar mijn werk te gaan in Utrecht, met de trein ben ik letterlijk 2 keer zo lang onderweg ivm een hele ongunstige overstap op Utrecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maardiweb
ijdod schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:25:
[...]

En waarom er tussen Breukelen en Maarssen geen minder sprinters rijden door een defecte trein bij Abcoude is denk ik voor veel reizigers een hard sell...
Fixed that :)

Dat is omdat je niet de volledige treindienst kan blijven rijden over één spoor. De stoptrein uit Rotterdam - Woerden keert dan in Breukelen. Hierdoor is het keerspoor bezet en kan de trein Veenendaal - Breukelen daar niet meer keren. Die keert dan in Maarssen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:54

PeaceNlove

Deugleuter

Maardiweb schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:59:
[...]

Fixed that :)

Dat is omdat je niet de volledige treindienst kan blijven rijden over één spoor. De stoptrein uit Rotterdam - Woerden keert dan in Breukelen. Hierdoor is het keerspoor bezet en kan de trein Veenendaal - Breukelen daar niet meer keren. Die keert dan in Maarssen :)
Maar als je de trein Veenendaal - Breukelen in Maarssen laat keren rijdt er daarmee toch geen trein meer tussen Breukelen en Maarssen? De stoptrein uit Rotterdam komt immers niet langs Maarssen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EDIT
Daarvoor heb je dan nog de sprinter vanaf Rhenen, als ik het goed heb. Dus een uitdunning van een kwartiersdienst naar een halfuursdienst.

[ Voor 32% gewijzigd door EDIT op 17-07-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

EDIT schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:30:
Daarvoor heb je dan nog de sprinter vanaf Rhenen, als ik het goed heb. Dus een uitdunning van een kwartiersdienst naar een halfuursdienst.
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
EDIT schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:30:
Nu weet ik niet wat ze vandaag gedaan hebben (was er al voorbij, dus niet meer in de gaten gehouden), maar normaal gesproken is het net wat erger. De Rhenen/Uitgeest vervalt, de Veenendaal/Breukelen blijft rijden. Als je verder moet dan Breukelen mag je daar overstappen op de Rotterdam/Uitgeest, 10 minuten overstap.

Het is de uitdunning van een kwartiersdienst naar breukelen, en het vervallen van de rechtstreekste verbinding naar Uitgeest. Voorbij Breukelen vervalt de kwartiersdient (niet echt kwartier, wel 4 per uur) naar Uitgeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
ijdod schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:28:
[...]
Nu weet ik niet wat ze vandaag gedaan hebben [...]
Nou, precies wat @Maardiweb schreef dus. De sprinter naar Breukelen op Maarssen laten keren.
https://www.ovtijden.com/avtdag/MAS/20180717/
Er zijn tijdens de verstoring precies twee treinen naar Breukelen uitgevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 18-07-2018 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Jammer dat je geen ATBL onboard heb die NS TraXXen, had je 160 km/u kunnen rijden over de oude lijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 26-06 10:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Robkazoe schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:39:
[...]

Er komt geen kwartierdienst voor stoptreinen tussen Amersfoort en Harderwijk.

[...]

Eén van de mogelijkheden is de sprinters tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort-Vathorst door te trekken naar Harderwijk, met een tussenstop in Nijkerk.
Eh, was de opdracht om letterlijk te onderzoeken wat gevraagd werd? Ik denk dat Harderwijk volkomen ok is met het doortrekken van de sprinter. Dan hebben ze toch hun kwartiersdienst?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc1990
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:21
Vraagje, hoe groot is NS en dochter onderneming in het buitenland?

Ik woon sinds tijdje in Engeland en om te vermijden dat ik Nederland groot stuk met de trein moest, vlieg ik dit keer op Eelde. Maar dan kom je er achter dat ze in Engeland alles op breken, bij het spoor. En kijk wie het vervoer doet, de NS. (londonnorthwesternrailway en .greateranglia )
Zit je in andere land kan je nog klagen over de NS.

[ Voor 5% gewijzigd door marc1990 op 18-07-2018 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1026835

Maasluip schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 07:39:
[...]

Eh, was de opdracht om letterlijk te onderzoeken wat gevraagd werd? Ik denk dat Harderwijk volkomen ok is met het doortrekken van de sprinter. Dan hebben ze toch hun kwartiersdienst?
Bitch Fight! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
SRich schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 00:30:
[...]

Jammer dat je geen ATBL onboard heb die NS TraXXen, had je 160 km/u kunnen rijden over de oude lijn ;)
160 is alleen op de HSL toegestaan. Dus ook als ik onder ERTMS zou rijden op bijvoorbeeld de Hanzelijn of Amsterdam - Utrecht mag er slechts 140 gereden worden.
marc1990 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:26:
[...]
NS heeft al jaren een aantal concessies in Engeland en Duitsland, soms alleen, soms in een joint venture, zoals London Northwestern Railway (samen met JR East en Mitsui & Co) en Merseyrail (samen met Serco).
Zie dit kaartje voor de lijnen in de UK: https://www.abellio.com/uk

[ Voor 37% gewijzigd door EDIT op 18-07-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Edit: ho, foutje.

[ Voor 96% gewijzigd door EDIT op 18-07-2018 09:24 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:57

icecreamfarmer

en het is

EDIT schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:13:
[...]

160 is alleen op de HSL toegestaan. Dus ook als ik onder ERTMS zou rijden op bijvoorbeeld de Hanzelijn of Amsterdam - Utrecht mag er slechts 140 gereden worden.

[...]

NS heeft al jaren een aantal concessies in Engeland en Duitsland, soms alleen, soms in een joint venture, zoals London Northwestern Railway (samen met JR East en Mitsui & Co) en Merseyrail (samen met Serco).
In Duitsland ook ja?
Welke dan?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Laatst online: 19-06 00:17
Volgens het jaarverslag 2017: Emscher Ruhrtal-Netz, Ruhr-Sieg-Netz, Der Müngstener (S7), Niederrhein-Netz, Emsland- und Mittelland-Netz en Saale-Thüringen-Südhartz-Netz.
Daarnaast zijn de volgende concessies volgens het jaarverslag in de mobilisatiefase: Rhein-Ruhr-Express (RRX) – RE1/RE11, S-Bahn Rhein-Ruhr (deelconcessie B ), Ruhr-Sieg-Netz 2, Stuttgarter Netz/Neckartal en Dieselnetz Sachsen-Anhalt.

https://www.nsjaarverslag...7/a1113_Abellio-Duitsland

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:56
marc1990 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:26:

Ik woon sinds tijdje in Engeland en om te vermijden dat ik Nederland groot stuk met de trein moest, vlieg ik dit keer op Eelde. Maar dan kom je er achter dat ze in Engeland alles op breken, bij het spoor. En kijk wie het vervoer doet, de NS. (londonnorthwesternrailway en .greateranglia )
Zit je in andere land kan je nog klagen over de NS.
Alleen is het dan nog steeds Network Rail (Britse Prorail) die de boel opbreekt, niet NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

icecreamfarmer schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:47:
[...]

In Duitsland ook ja?
Welke dan?
Abelio Germany
Wikipedia: Abellio
Abellio GmbH heeft het hoofdkantoor in Berlijn. Abellio GmbH is een openbaarvervoersbedrijf met bus- en spoorconcessies in de deelstaten Saksen, Nedersaksen, Saksen-Anhalt, Hessen, Thüringen Noordrijn-Westfalen.

In 2010 heeft Abellio Germany een nieuwe concessie gewonnen om anderhalve kilometer in Noordrijn-Westfalen te exploiteren.

Abellio Duitsland zal in 2015 de huidige concessie van het Saale-Thuringia-Sudharz-Net verdriedubbelen in de staten Hessen, Thüringen, Saksen, Nedersaksen en Saksen-Anhalt.

De Duitse RE 19 Abelliotrein in Arnhem
Ook exploiteert Abellio NRW vanaf 2016 de lijn Düsseldorf - Emmerich - Arnhem als RE 19.

In 2016 begint Abellio Duitsland met de concessie Niederrhein-Net tussen de Duitse staat Noordrijn-Westfalen en de Nederlandse provincie Gelderland. Verder gaat Abellio NRW (onderdeel van Abellio Germany) vanaf dit jaar de Nederlandse concessie voor de spoorlijn Gouda-Alphen aan den Rijn exploiteren.

Op 7 juli 2016 werd bekend dat Abellio Rail NRW vanaf december 2019 voor de duur van 15 jaar enkele lijnen van de S-Bahn Rhein-Ruhr overneemt van DB Regio.[5]

S 2 (Dortmund-Recklinghausen/Essen)
S 3 (Oberhausen-Hattingen)
S 9 (Hagen-Recklinghausen/Haltern am See)
RB 32 (Dortmund-Duisburg)
RB 40 (Hagen-Essen)
RE 49 (Wesel-Wuppertal)
Op 9 mei 2016 werd bekend dat Abellio GmbH vanaf juni 2019 met een looptijd van 13 jaar het vervoer in de treinconcessie Stuttgarter Net verzorgen. Het gaat om SPNV-Net 1, lot 1 (Neckartal). Hiervoor worden 43 treinstellen besteld.[6]

SPNV-Net 1, lot 1 (Neckartal)
Stuttgart – Mühlacker – Bruchsal / Pforzheim
Stuttgart – Heilbronn – Mannheim / Osterburken
Stuttgart – Plochingen – Tübingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 20:47
Maasluip schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 07:39:
[...]

Extra stops van intercities zitten er niet in want dan worden alle overstappen in Amersfoort en Zwolle te niet gedaan. En de sprinter vanuit Amsterdam-Amersfoort Vathorst door te trekken naar Harderwijk moet er 20 miljoen geïnvesteerd worden in o.a. een keermogelijkheid.

Ik snap oprecht niet waarom dit zo lang moet duren. Het is duidelijk dat de lijn op z'n max zit. De treinen zitten vol. We willen mensen minder met de auto laten rijden. De randstad is overvol. 1 + 1 = 2 zou je dan zeggen. Dan moet je toch met een beetje creatief denken toch wel tot een oplossing kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
Gelukkig mag ik één à twee dagen per week in één van de 5% treinen zitten zonder airco, toch best een eer 8)
In totaal heeft 95 procent van de treinen airco. De oudere treinen zonder airco rijden vooral sprinterdiensten voor korte afstanden en hebben een raampje dat open kan.
En het klopt dus dat de temp per coupe anders is.
NS benadrukt dat de conducteur of machinist de airco niet kan instellen, omdat de temperatuur 'automatisch wordt geregeld'. De temperatuur kan per coupé verschillen. NS-woordvoerder Erik Kroeze: ,,Reizigers kunnen de coupé kiezen die ze prettig vinden. Wat de ene reiziger prettig vindt, vindt de ander te koud.''
Aldus De Stentor

Of zoals de Telegraaf overdrijft kopt: NS onthult: al jaren warme en koude coupés

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Jeetje, dat is wel erg veel 'dichterlijke vrijheid' over die airco :P
De Telegraaf is helemaal erg met hun artikel.

[ Voor 25% gewijzigd door EDIT op 18-07-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
EDIT schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:13:
[...]

Schiphol-Den Haag is toch 160 km/u?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
SRich schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:51:
[...]
Schiphol-Den Haag is toch 160 km/u?
[...]
Klopt, maar de Traxx mag geen 160 op regulier spoor, alleen op de HSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
EDIT schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:25:
[...]

Klopt, maar de Traxx mag geen 160 op regulier spoor, alleen op de HSL.
:o

Dus bestaand materieel wat ATBL in het systeem heeft zitten zoals Thalys/ICE3M dat mag wel 160 km/u als ze er over heen rijden en als de TraXX een ATBL systeem onboard zou hebben dan is het toch ook logisch dat ze voor eventueel ook 160 gecertificeerd zouden worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
SRich schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:28:
[...]

:o

Dus bestaand materieel wat ATBL in het systeem heeft zitten zoals Thalys/ICE3M dat mag wel 160 km/u als ze er over heen rijden en als de TraXX een ATBL systeem onboard zou hebben dan is het toch ook logisch dat ze voor eventueel ook 160 gecertificeerd zouden worden ;)
Het beveiligingssysteem is niet relevant voor dit verhaal.
De NS Traxx heeft een aantal technische beperkingen waaronder de ophanging van de motoren.
Kort door de bocht: Deze liggen direct op de draaistellen en zijn maar half afgeveerd en krijgen dus schokken te verduren. Grote schokken tijdens snel rijden kunnen daardoor beschadigingen en grotere slijtage veroorzaken.
Op de HSL mag er wel 160 gereden worden vanwege de de 'gladheid' van het traject.

Kortom: de NS Traxx mag slechts 140 in Nederland, met als enige uitzondering op de HSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
EDIT schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:40:
[...]

Het beveiligingssysteem is niet relevant voor dit verhaal.
De NS Traxx heeft een aantal technische beperkingen waaronder de ophanging van de motoren.
Kort door de bocht: Deze liggen direct op de draaistellen en zijn maar half afgeveerd en krijgen dus schokken te verduren. Grote schokken tijdens snel rijden kunnen daardoor beschadigingen en grotere slijtage veroorzaken.
Op de HSL mag er wel 160 gereden worden vanwege de de 'gladheid' van het traject.

Kortom: de NS Traxx mag slechts 140 in Nederland, met als enige uitzondering op de HSL.
Ahha, we hebben dus een tramophanging, i.p.v. holle assen ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EDIT
U gaat door voor de airconditioning ;)

Je moet wat met dit warme weer :P

[ Voor 41% gewijzigd door EDIT op 18-07-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

voske schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:52:
Volgens het jaarverslag 2017: Emscher Ruhrtal-Netz, Ruhr-Sieg-Netz, Der Müngstener (S7), Niederrhein-Netz, Emsland- und Mittelland-Netz en Saale-Thüringen-Südhartz-Netz.
Daarnaast zijn de volgende concessies volgens het jaarverslag in de mobilisatiefase: Rhein-Ruhr-Express (RRX) – RE1/RE11, S-Bahn Rhein-Ruhr (deelconcessie B ), Ruhr-Sieg-Netz 2, Stuttgarter Netz/Neckartal en Dieselnetz Sachsen-Anhalt.

https://www.nsjaarverslag...7/a1113_Abellio-Duitsland
En de Abellio RE19 komt zelfs in Nederland (Zevenaar en Arnhem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Vraagje, ik wilde van Alkmaar naar Bijlmer Arena. Dit betekent dat ik moet overstappen van de intercity uit Alkmaar naar de sprinter richting Rhenen.

De website van de NS zegt dat ik dit in Zaandam moet doen, de NS app (Reisplanner Xtra) zegt dat ik dit in Amstel moet doen. Vanwaar het verschil in advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
De NS site gebruikt een andere achterliggende engine dan de app.
Bij de app zijn meer logicaregels toegepast, waarbij in de app wordt meegenomen of er bijvoorbeeld moet worden trapgelopen, wat de afstanden tussen de perrons zijn, het type trein, etc.
In dit geval kan het natuurlijk beiden prima, maar ik kan mij voorstellen dat de overstap in Amstel fijner is omdat je dan langer in de IC zit met iets meer comfort. Maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

't gaat goed zeg hier in het oosten :P
VVD hekelt 'laconieke houding' ProRail-directeur: Overijssel zit met de gebakken peren
"Het is: foutje, bedankt. Maar wij zitten in Overijssel met de gebakken peren." VVD-Statenlid Gert Brommer noemt de houding van ProRail-directeur Pier Eringa laconiek en stoort zich daar aan. Eringa zei dit weekend in de Stentor dat hij wel klaar is met de discussie die is ontstaan over problemen op trajecten in Overijssel, zoals het Kamperlijntje.

Daar kan de trein niet de gewenste snelheid van 140 kilometer per uur halen, omdat de ondergrond te zacht is. Zelfs 100 kilometer per uur lijkt een probleem te worden. Station Stadshagen kan momenteel niet worden gebruikt.

'Thorbecke wist in negentiende eeuw al van problemen'
Volgens ProRail werd tijdens de aanleg duidelijk dat de ondergrond niet stevig genoeg was. "Maar dat wisten ze in de negentiende eeuw al", zegt Brommer. "Thorbecke wilde het spoor van Deventer naar Meppel eigenlijk door de Mastenbroekerpolder laten lopen, door de slappe bodem werd noodgedwongen gekozen voor de route over Staphorst."

"ProRail komt nu met een halfbakken oplossing als rijden met twee machinisten, maar dat is een doekje voor het bloeden."

Ook problemen op andere trajecten
Niet alleen op het Kamperlijntje zijn problemen. "Op de onlangs geëlektrificeerde lijn tussen Zwolle en Enschede is de stroomvoorziening onvoldoende, zodat treinen niet snel kunnen optrekken. Op de nieuwe verbinding tussen Hengelo en Bielefeld (Duitsland) wordt onderzoek gedaan naar detectieproblemen die in de herfst kunnen optreden door bladval."

"Telkens als een spoorlijn in Overijssel wordt aangepakt zijn er problemen waar de reiziger de dupe van is. En dan hebben wij in de vorige Statenvergadering ook nog een motie aangenomen die zegt dat we werk willen maken van de elektrificatie van de lijnen Almelo-Hardenberg en Zutphen-Hengelo."

"We vragen ons af of het nodig is dat de Provincie even pas op de plaats maakt en ProRail de huidige problemen op het Overijsselse spoor oplost, alvorens we ze verder laten gaan met het verbouwen van andere lijnen."
VVD-Statenlid Brommer hekelt 'laconieke' Prorail-baas Eringa: 'Problemen moet je aanpakken
De treinverbindingen tussen Zwolle en Enschede en tussen Hengelo en Bielefeld lopen niet naar wens en dan is er de soap rond het Kamperlijntje nog. Toch zei ProRail-baas Pier Eringa dit weekend het er niet meer over de problemen te willen hebben. Laconiek, stelt VVD-Statenlid Gert Brommer.

Het kan niet zo zijn dat ProRail klaar is met deze discussie, stelt Brommer: "Als er problemen op het spoor zijn zou de aannemer, die ook nog eens monopolist is, die juist moeten aanpakken."

Onaangename verrassingen
De houding van Eringa is laconiek, aldus Brommer: "De laatste drie grote Overijsselse projecten leverden telkens onaangename verrassingen op aan het eind. Dat wil je niet."

Gedeputeerde Bert Boerman zit er boven op, constateert Brommer tevreden. "Want er is absoluut geen ruimte om pas op de plaats te maken. Dat levert alleen maar meer vertraging op, en dat lijkt me ook niet wenselijk." ProRail moet weer in beweging komen en dit is volgens Brommer vooral een zaak van overleg, ook met het ministerie.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

EDIT schreef op maandag 16 juli 2018 @ 01:01:
Leuk om te lezen wat je allemaal overkomt als machinist van de ICD.

Ligt het nu aan het (eigenlijk niet al te extreme) warme weer of aan de droogte, dat het sinds deze week weer elke dag prut is?
Minimaal 1x per dag staat er tussen RTD en SHL weer een defecte trein, meestal meerdere keren per dag.

Gaat het eigenlijk om steeds dezelfde stam(men)/loc(s)? Of zijn ze er allemaal gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

EDIT schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:25:
De NS site gebruikt een andere achterliggende engine dan de app.
Bij de app zijn meer logicaregels toegepast, waarbij in de app wordt meegenomen of er bijvoorbeeld moet worden trapgelopen, wat de afstanden tussen de perrons zijn, het type trein, etc.
In dit geval kan het natuurlijk beiden prima, maar ik kan mij voorstellen dat de overstap in Amstel fijner is omdat je dan langer in de IC zit met iets meer comfort. Maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze :P
Hoelang is dit eigenlijk al? Ik vraag me af of dit wel gewenst is voor iedereen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
AW_Bos schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:12:
[...]

Hoelang is dit eigenlijk al? Ik vraag me af of dit wel gewenst is voor iedereen. ;)
Alweer een half jaar. Alleen heeft de nieuwe engine (Hafas) wat probleempjes met bepaalde dingen. Ik geloof dat de site eigenlijk ook al overgezet had moeten zijn maar dat het vanwege die probleempjes uitgesteld is, maar dat weet ik niet zeker.
Get!em schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:02:
[...]

Leuk om te lezen wat je allemaal overkomt als machinist van de ICD.

Ligt het nu aan het (eigenlijk niet al te extreme) warme weer of aan de droogte, dat het sinds deze week weer elke dag prut is?
Minimaal 1x per dag staat er tussen RTD en SHL weer een defecte trein, meestal meerdere keren per dag.

Gaat het eigenlijk om steeds dezelfde stam(men)/loc(s)? Of zijn ze er allemaal gevoelig voor.
Het is allemaal iets complexer helaas en heeft weinig met weer te maken, voor zover ik weet. Er is, zoals altijd, niet één oorzaak aan te wijzen.
Er wordt momenteel een nieuwe softwareversie voor de locs uitgerold. Die geeft op bepaalde punten andere bediening van de locs, dus daar moet iedereen aan wennen.
Door de ombouw naar de nieuwe software en nog andere projecten die lopen is er weinig reservematerieel.
Daarnaast is er ook nog de reguliere uitval door diverse oorzaken, van gewoon mechanische defecten tot uitval door andere verstoringen.
Helaas is het weer veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:02
EDIT schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:05:
[...]

Alweer een half jaar. Alleen heeft de nieuwe engine (Hafas) wat probleempjes met bepaalde dingen. Ik geloof dat de site eigenlijk ook al overgezet had moeten zijn maar dat het vanwege die probleempjes uitgesteld is, maar dat weet ik niet zeker.
Met wat voor dingen heeft de nieuwe engine dan precies moeite? Want het is blijkbaar niet zo brekend dat de app terug gezet moet worden, maar wel ernstig genoeg om de site op het oude te houden. Al kan het natuurlijk ook met het aantal gebruikers van app en site te maken hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maardiweb
Transportman schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:09:
[...]

Met wat voor dingen heeft de nieuwe engine dan precies moeite? Want het is blijkbaar niet zo brekend dat de app terug gezet moet worden, maar wel ernstig genoeg om de site op het oude te houden. Al kan het natuurlijk ook met het aantal gebruikers van app en site te maken hebben.
De zogeheten 'ritbeeldmatching' is een issue: Als een trein een midophef krijgt, komt een vervangende trein dubbel in de reisplanner in de app te staan.
Voorbeeld: Trein 840 rijdt niet tussen Den Bosch en Utrecht, maar wel van Maastricht naar Den Bosch en ook vanaf Utrecht naar Alkmaar (met ander materieel uiteraard). Dan krijgt de trein vanaf Utrecht een ander treinnummer (300840). In de app zie je dan bij vertrektijden vanaf Utrecht staan dat de trein van 12:58 niet rijdt (de 840), maar ook dat er een trein vanaf Utrecht naar Alkmaar rijdt om 12:58 (de 300840). Ritbeeldmatching zorgt er voor dat de engine dit als de zelfde trein herkent en maar één keer wordt weergegeven, maar dat werkt momenteel niet goed.

Daarnaast heeft HAFAS er moeite mee om treinen met een gewijzigd stoppatroon goed weer te geven. Zo werd de verwijderde stop van de IC's op Hilversum afgelopen week niet weergegeven in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:02
Maardiweb schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:52:
[...]

De zogeheten 'ritbeeldmatching' is een issue: Als een trein een midophef krijgt, komt een vervangende trein dubbel in de reisplanner in de app te staan.
Voorbeeld: Trein 840 rijdt niet tussen Den Bosch en Utrecht, maar wel van Maastricht naar Den Bosch en ook vanaf Utrecht naar Alkmaar (met ander materieel uiteraard). Dan krijgt de trein vanaf Utrecht een ander treinnummer (300840). In de app zie je dan bij vertrektijden vanaf Utrecht staan dat de trein van 12:58 niet rijdt (de 840), maar ook dat er een trein vanaf Utrecht naar Alkmaar rijdt om 12:58 (de 300840). Ritbeeldmatching zorgt er voor dat de engine dit als de zelfde trein herkent en maar één keer wordt weergegeven, maar dat werkt momenteel niet goed.

Daarnaast heeft HAFAS er moeite mee om treinen met een gewijzigd stoppatroon goed weer te geven. Zo werd de verwijderde stop van de IC's op Hilversum afgelopen week niet weergegeven in de app.
Bedankt voor de toelichting. Ritbeeldmatching lijkt mij niet zo een issue, handig is het niet dat een trein er eigenlijk 2x in staat, maar ook niet echt onoverkomelijk. De borden van de NS kunnen dat zelf ook niet aan (misschien dezelfde engine?), heb het vroeger in ieder geval regelmatig zien staan, een extra trein op hetzelfde tijdstip met dezelfde route als de reguliere trein die niet rijdt.

Een gewijzigd stoppatroon lijkt me dan wat onhandiger om niet in de app te hebben, ik verwacht dat mensen de app vooral onderweg gebruiken om te plannen, dan is het wel fijn als die ook de juiste stops gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maardiweb schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:52:
[...]
Dat verklaart dus dat je bij verstoringen en onregelmatigen geregeld in de NS-app twee verschillende soorten gekoppeld materieel ziet, zoals bijv. een ICM en een SGM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Transportman schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 23:09:
[...]

Bedankt voor de toelichting. Ritbeeldmatching lijkt mij niet zo een issue, handig is het niet dat een trein er eigenlijk 2x in staat, maar ook niet echt onoverkomelijk. De borden van de NS kunnen dat zelf ook niet aan (misschien dezelfde engine?), heb het vroeger in ieder geval regelmatig zien staan, een extra trein op hetzelfde tijdstip met dezelfde route als de reguliere trein die niet rijdt.

Een gewijzigd stoppatroon lijkt me dan wat onhandiger om niet in de app te hebben, ik verwacht dat mensen de app vooral onderweg gebruiken om te plannen, dan is het wel fijn als die ook de juiste stops gebruikt...
Het probleem met de borden waar jij aan refereert is iets anders. Dat komt door de referentie die het InfoPlus systeem gebruikt. InfoPlus kijkt keek naar de jaardienst en geeft gaf afwijkingen op de jaardienst aan. Als er in het weekend dan een andere treinserie rijdt vanwege bijvoorbeeld werkzaamheden, krijg je een rare situatie. Als de sprinter richting Zwolle vanwege werkzaamheden bijvoorbeeld is doorgekoppeld aan de sprinter naar Maarn (ik verzin ff wat), zie je in Utrecht bijvoorbeeld dat de trein naar Zwolle niet rijdt (want serie 5600 rijdt niet), maar er wel op exact dezelfde tijd een extra trein rijdt (want serie 28500 rijdt wel).

Dit probleem is een paar maanden terug verleden tijd geworden omdat InfoPlus nu naar het dagplan kijk in plaats van het jaarplan. Hierdoor zie je geen dubbele meldingen meer. Nadeel is dat je als vaste reiziger mogelijk op zoek gaat naar 'jouw trein' en die niet kan vinden omdat de eindbestemming gewijzigd is.
AW_Bos schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 01:06:
[...]

Dat verklaart dus dat je bij verstoringen en onregelmatigen geregeld in de NS-app twee verschillende soorten gekoppeld materieel ziet, zoals bijv. een ICM en een SGM.
Volgens mij is dit vooral een gevolg van het bijwerken van de systemen door de bijsturing, niet direct van het falen van de app :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Tot mijn verbazing (kennelijk aankondig gemist?) blijkt de Rhenen - Uitgeest de hele week niet te rijden, dus effectief de weekeinddienstregeling. Voor zomerdienstregeling is een weekje wat kort, maar ik zie ook geen werkzaamheden vermeld staan. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ijdod schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:48:
Tot mijn verbazing (kennelijk aankondig gemist?) blijkt de Rhenen - Uitgeest de hele week niet te rijden, dus effectief de weekeinddienstregeling. Voor zomerdienstregeling is een weekje wat kort, maar ik zie ook geen werkzaamheden vermeld staan. Iemand enig idee?
Bij Zaandam/Uitgeest zijn werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
ArcticWolf schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:50:
[...]

Bij Zaandam/Uitgeest zijn werkzaamheden
Ah, die had ik inderdaad niet goed gelezen (had dat gelezen als 1 weekeinde, niet een hele week). Gevolgen staan niet duidelijk vermeld. Overigens rijdt of de R'dam Uitgeest of de Rhenen/Veenendaal - Breukelen ook anders dan normaal; Dus een 25 minuten overstap op Breukelen. Op een effectieve reistijd van 20 minuten...

[ Voor 11% gewijzigd door ijdod op 23-07-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
De berichten over deze tijdelijke aanpassingen in de dienstregeling voor de sprinters waren (als ik het goed heb begrepen) per ongeluk niet gepubliceerd, wel al aangemaakt. Dit is nu gecorrigeerd. Inmiddels staat er dus ook een specifiek bericht over deze aanpassingen.

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 23-07-2018 15:11 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.