En dat zou dan niet kunnen? Die lichtjes werken allang niet meer op petroleumcazzer22 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:57:
Net zoiets als een stroomstoring op een dieseltraject. Is dan ook wat ze nu een seinstoring noemen.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België hebben we controle op de bevolen stand van het sein (op EBP-PLP technologie, anders enkel op de gesloten stand). Dus als op een gegeven moment er een stroomstoring enkel 1 seintje raakt (voedingskabel van dat sein defect bijvoorbeeld), verliezen wij dus controle op de bevolen stand (licht gaat uit ten velde, "lichtje" gaat aan op het seinhuis). Dus onze eerste conclusie is "seinstoring".
Moesten wij nog problemen krijgen op meerdere seinen, wissels en alarmen binnenkrijgen van keten in het veld, dan zullen we eerder spreken over een voedingsprobleem. Maar ik denk dat dit eerder intern blijft, en dat men naar de reizigers nog altijd zal verwoorden dat het problemen betreffen met seinen en wissels.
Ter aanvulling : ik heb op het werk nog wel foto's liggen van seinen die geen problemen gaven op het seinhuis, maar ten velde was er toch "iets" eigenaardigs aan de hand. Ben nu een weekje thuis, maar ik zal wel eens oploaden.
Hoe zou je trouwens onderstaand probleem omschrijven? "Wegens het openen van een zwemvijver rijden er momenteel geen treinen tussen Leuven en Brussel-Luchthaven"? Gisteren heeft het een beetje geregend en Y.Zaventem was het laagstgelegen gebied. (Y = afkorting voor vertakking)

fotobron : facebookpagina infrabel
[ Voor 6% gewijzigd door Arator op 26-05-2018 00:01 . Reden: typo + aanvulling ]
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier