Vandaag nog een oude bekende hier in het dorp.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Was een donateursrit van de Stichting Mat'54/Hondekop naar de SGB, met een tussenstop in Roosendaal, waar de Benelux-Hondekop 220.902 bezichtigd kon worden: http://www.mat54.nl/parse...icleid=206&languagekey=nlHerZon schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:45:
[afbeelding]
Virussen? Scan ze hier!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Jij ziet een casus voor > 140 km/h op industriespoor?marcop23 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:01:
Zijn nieuwe overwegen in industriespoor eigenlijk nog wel toegestaan?
Nee je hebt wel gelijk hoor volgens de regels. Maar met een goede onderbouwing mag het wel, de vraag is eerder of het wenselijk is.wildhagen schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:32:
[...]
Volgens de overheid niet: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-29893-20-b4
[...]
(sectie 3.3.1 in de PDF)
Of is dat dan recent weer gewijzigd oid?
Wat dacht je van Amersfoort - Apeldoorn ter hoogte van StroeArcticWolf schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:56:
[...]
Nee je hebt wel gelijk hoor volgens de regels. Maar met een goede onderbouwing mag het wel, de vraag is eerder of het wenselijk is.
Volgens mij zijn er wel locaties in NL waar de treinen 160 mogen en nog overwegen zitten (Eindhoven - Blerick?)
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Was die tussenstop in Roosendaal nog doorgegaan? Pas zag ik dat beide delen van de 220.902 onder zeil stonden.wildhagen schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:50:
[...]
Was een donateursrit van de Stichting Mat'54/Hondekop naar de SGB, met een tussenstop in Roosendaal, waar de Benelux-Hondekop 220.902 bezichtigd kon worden: http://www.mat54.nl/parse...icleid=206&languagekey=nl
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Durf ik helaas niet te zeggen, ivm andere verplichtingen kon ik er helaas niet bij zijn (had wel de uitnodiging ontvangen).AW_Bos schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:22:
[...]
Was die tussenstop in Roosendaal nog doorgegaan? Pas zag ik dat beide delen van de 220.902 onder zeil stonden.
Virussen? Scan ze hier!
Same here. Had ook de uitnodiging ontvangen, maar kon ook niet.wildhagen schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:22:
[...]
Durf ik helaas niet te zeggen, ivm andere verplichtingen kon ik er helaas niet bij zijn (had wel de uitnodiging ontvangen).
Ik heb (als passagier, lang geleden) vaak genoeg meegemaakt dat op dat traject een vertraging zo werd ingelopen. Met die harde zandbodem eronder moet dat ook gemakkelijk kunnen.EDIT schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:56:
Amersfoort - Apeldoorn is slechts 130, niet eens 140.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verschilt per machinist, maar het mag wel.menzo schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:16:
Gaat de ICE eigenlijk standaard 160 tussen Bijlmer en Utrecht, of alleen om vertraging in te halen?
Bovenleiding is type B1... mag niet harder dan 140 en het baanlichaam van Amersfoort naar Apeldoorn is minder goed dan je denkt.Freee!! schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:26:
[...]
Ik heb (als passagier, lang geleden) vaak genoeg meegemaakt dat op dat traject een vertraging zo werd ingelopen. Met die harde zandbodem eronder moet dat ook gemakkelijk kunnen.
[ Voor 46% gewijzigd door ArcticWolf op 13-05-2018 13:35 ]
Er wordt gewoon ondet ERTMS gereden, ook met 140. Die overgang gaat geheel automatisch en ERTMS uitzetten is geen keuze, dan kom je bij Zevenaar niet vermenzo schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:46:
[...]
Rijden ze wel altijd onder ERTMS zelfs als ze maar 140 gaan? Of is dat ook en keuze?
Lijkt me erg sterk, dan moet namelijk alle beveiliging in de trein uitgeschakeld zijn geweest. Die handhaaft namelijk keurig de 130 km/u.Freee!! schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:26:
[...]
Ik heb (als passagier, lang geleden) vaak genoeg meegemaakt dat op dat traject een vertraging zo werd ingelopen. Met die harde zandbodem eronder moet dat ook gemakkelijk kunnen.
[ Voor 37% gewijzigd door EDIT op 13-05-2018 13:56 ]
Het system kijkt dus gewoon of een trein ERTMS of alleen ATB heeft, en schakelt dan naar het "betere" systeem?EDIT schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:54:
[...]
Er wordt gewoon ondet ERTMS gereden, ook met 140. Die overgang gaat geheel automatisch en ERTMS uitzetten is geen keuze, dan kom je bij Zevenaar niet ver
Ik heb foto's op Facebook gezien. De Benelux-trein is opgedeeld in losse delen, met nog steeds een zeil erover heen. Wel hebben ze langs de trein gereden, of mogelijk kort gestopt zonder uit te stappen.wildhagen schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:22:
[...]
Durf ik helaas niet te zeggen, ivm andere verplichtingen kon ik er helaas niet bij zijn (had wel de uitnodiging ontvangen).
Tussen de rails liggen zgn. eurobalises. Treinen met ERTMS zullen deze balises uitlezen en kunnen met de informatie uit die balises het beveiligingssysteem omschakelen.menzo schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:56:
[...]
Het system kijkt dus gewoon of een trein ERTMS of alleen ATB heeft, en schakelt dan naar het "betere" systeem?
[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 13-05-2018 14:30 ]
Oké, duidelijk. Bij het einde van het ERTMS stuk, zal de trein merken dat er geen eurobasiles meer liggen en gewoon overgaan op ATB of kan een eurobasile iets van een eindsignaal sturen?EDIT schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:29:
[...]
Tussen de rails liggen zgn. eurobalises. Treinen met ERTMS zullen deze balises uitlezen en kunnen met de informatie uit die balises het beveiligingssysteem omschakelen.
Treinen zonder ERTMS of treinen met ERTMS maar zonder de benodigde encryptiesleutels voor het opzetten van de veilige draadloze verbinding zullen de balises eenvoudigweg niet uitlezen of negeren en verder rijden onder ATB beveiliging, met daarbij dus de beperking van maximaal 140 km/u.
Ok, het is technisch iets ingewikkelder, maar dit is het in het kort
[ Voor 58% gewijzigd door EDIT op 13-05-2018 15:30 ]
Ik heb tussen Heemstede-Aerdenhout en Leiden ook wel eens 148 km/h op de GPS gezien..EDIT schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:54:
Lijkt me erg sterk, dan moet namelijk alle beveiliging in de trein uitgeschakeld zijn geweest. Die handhaaft namelijk keurig de 130 km/u.
I don't like facts. They have a liberal bias.
HerZon schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:45:
[afbeelding]
Maximale snelheid is daar 140. Met ongeveer 5 km/u speling op de ATB en een paar km/u afwijking van de GPS kom je daar dan al snel aan.burne schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:29:
[...]
Ik heb tussen Heemstede-Aerdenhout en Leiden ook wel eens 148 km/h op de GPS gezien..
Hij moet als het kan standaard met 160 gaan, de kortere rijtijd werd in de nieuwe dienstregeling ook aangekondigd. (en ik heb het zelf al een paar keer meegemaakt, niet echt een prettig ritje in een trein die niet ontworpen is op de Nederlandse moerasgrond).menzo schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:16:
Gaat de ICE eigenlijk standaard 160 tussen Bijlmer en Utrecht, of alleen om vertraging in te halen?
Ik denk het haast wel, volgens mij lopen de ATB/ETCS blokken gelijk alleen onder ECTS ligt de snelheid hoger, ik denk zelfs als je onder level 2 rijd zelfs gewoon werken seinen te zien krijgt die groen tonen.Vinnienerd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:26:
[...]
Hij moet als het kan standaard met 160 gaan, de kortere rijtijd werd in de nieuwe dienstregeling ook aangekondigd. (en ik heb het zelf al een paar keer meegemaakt, niet echt een prettig ritje in een trein die niet ontworpen is op de Nederlandse moerasgrond).
Weet iemand trouwens waarom er op Amsterdam - Utrecht geen ETCS block marker boards staan? Is dit omdat de lichtseinen al als zodanig fungeren?
Waarom zou een trein de publieke certificaten van balises niet hebben?EDIT schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:29:
of treinen met ERTMS maar zonder de benodigde encryptiesleutels voor het opzetten van de veilige draadloze verbinding zullen de balises eenvoudigweg niet uitlezen of negeren
We are shaping the future
Heel eenvoudig: omdat je niet wilt dat de trein daar naar ERTMS wisselt.burne schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:22:
[...]
Waarom zou een trein de publieke certificaten van balises niet hebben?
Da's misschien een beetje een beroepsafwijking mijnerzijds. Ik doe het technisch applicatiebeheer voor een systeem waar zo'n 600 overheden en overheidsinstanties met elkaar communiceren via een PKI. Één missend publiek certificaat kan dat ontwrichten. Dus dat is een proces wat we dagelijks oppoetsen en mooi glimmend houden.
Zijn er ook resultaten ervan?Alex) schreef op maandag 14 mei 2018 @ 00:19:
Ja, voor testritten van de ETCS-installatie.
[afbeelding]04/12/2015 | Rotterdam by SB-2013, on Flickr
Zelfs in Breda:
[afbeelding]ICE in Breda by Alex van Herwijnen, on Flickr
[ Voor 20% gewijzigd door EDIT op 14-05-2018 13:51 ]
Als je ERTMS HSL versie heb, dat werkt toch niet op de rest van alle ERTMS baanvakken ?
Bij Breda en Rotterdam zit geen ERTMS. Denk dat ze de ETCS testen op de HSL zelf bedoelen.SRich schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:27:
[...]
Als je ERTMS HSL versie heb, dat werkt toch niet op de rest van alle ERTMS baanvakken ?
Ja ???ArcticWolf schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:35:
[...]
Bij Breda en Rotterdam zit geen ERTMS. Denk dat ze de ETCS testen op de HSL zelf bedoelen.
Denk dat jullie langs elkaar heen pratenEDIT schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:48:
Testritten komen door het hele land voor, en duiden dus niet per se op het gebruik van die trein op dat baanvak.
Nee juist wel de HSL zelfArcticWolf schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:49:
[...]
Denk dat jullie langs elkaar heen praten
@SRich dacht dat jullie het over ERTMS test ritten hadden tussen de spanningssluizen en de emplacementen Rotterdam en Breda zelf... (dus het huidige ATB gedeelte).
Volgens snapt hij hetzelf ook niet helemaal, hoe wil je nou als spoorbeheerder winst gaan draaien, terwijl bijna alle infrastructuurbeheerders verlies draaien, en eigenaars van de infrastructuur vaak de staat zijn van desbetreffende land.Skyaero schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:34:
https://www.volkskrant.nl...ls-ns-europa-in~b5d603e4/
Kennelijk hebben we nog niets geleerd van de casus Tennet.
[ Voor 51% gewijzigd door SRich op 14-05-2018 14:51 ]
Blijkbaar is mijn algemene kennis op dat punt beneden peil. Wat had daarvan geleerd moeten zijn volgens jou?Skyaero schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:34:
https://www.volkskrant.nl...ls-ns-europa-in~b5d603e4/
Kennelijk hebben we nog niets geleerd van de casus Tennet.
[ Voor 9% gewijzigd door Skyaero op 15-05-2018 08:50 . Reden: spel- en grammaticafouten ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Voor België zou dat wel een uitkomst wezen, wat een slechte wegen daar zeg pfffanboni schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:05:
Ik zie het al voor me, rijkswaterstaat die wegen in belgie en duitsland in beheer gaat nemen...
GroenLinksfracties in Zwolle, Kampen en de Provinciale Staten zijn bezorgd dat station Stadshagen in Zwolle niet open kan. Daarom hebben de fracties ProRail enkele mogelijkheden aangeboden om treinen op het Kamperlijntje toch te laten stoppen op station Stadshagen.
Eerder deze maand werd duidelijk dat de treinen op het Kamperlijntje niet met 140 kilometer per uur kunnen gaan rijden, omdat de grond onder het spoor te zacht is. Hierdoor kan het station Stadshagen niet open. Hoe de toekomst er voor het gloednieuwe station uitziet, is nog niet duidelijk.
Oplossingen
De fracties bieden zes mogelijkheden aan om station Stadshagen te openen zonder de dienstregeling in gevaar te brengen. Bijvoorbeeld het korter laten stoppen van de treinen op de stations Zwolle, Stadshagen en Kampen door extra inzet van personeel.
Volgens de fracties is er ook de mogelijkheid om de treinen op enkele delen van het traject wel 140 kilometer per uur te laten rijden, omdat de grond niet op alle delen van het traject zo slecht is.
De GroenLinksfracties denken ook aan oplossingen als verstevigingsmaatregelen aan het ballastbed of een extra pendeldienst tussen de stations Zwolle en Stadshagen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Signatures zijn voor boomers.
TenneT heeft in 2016 met de exploitatie van het Nederlandse netwerk 523 miljoen euro winst gemaakt op een omzet van 3200 miljoen euro en bijna 200 miljoen euro dividend uitgekeerd aan de enige aandeelhouder. Lijkt me een heel net resultaat.SRich schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:42:
terwijl bijna alle infrastructuurbeheerders verlies draaien
Ik had het niet over TenneT maar spoorweginfrastructuurbeheerders...burne schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:32:
[...]
TenneT heeft in 2016 met de exploitatie van het Nederlandse netwerk 523 miljoen euro winst gemaakt op een omzet van 3200 miljoen euro en bijna 200 miljoen euro dividend uitgekeerd aan de enige aandeelhouder. Lijkt me een heel net resultaat.
Misschien wel een uitkomst voor België, maar geen goed businessplan voor RWS denk ik. In absolute getallen heeft België bijna 13.000km* meer weg dan Nederland. Per inwoner heeft België 0,0135km weg, tegen 0,0081km in Nederland.SRich schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:09:
[...]
Voor België zou dat wel een uitkomst wezen, wat een slechte wegen daar zeg pfff
Tja. Prorail krijgt een zak geld van de overheid en de spoorgebruikers en maakt die op. Daar lijkt niet echt sprake van een intentie om winst te maken. Maar: ik begrijp dat financieringsmodel niet zo goed.SRich schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:33:
[...]
Ik had het niet over TenneT maar spoorweginfrastructuurbeheerders...
Dat bedoelde ik ook met alle seinen op groen(of de laatste geel eventueel met cijfer)EDIT schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:00:
Het systeem weet (voor zover ik weet, maar misschien dat een infracollega mij kan verbeteren) niet of iets een goederentrein of passagierstrein is.
De X zal dus altijd blijven branden, en veranderen in een G als er een volledige rijweg is ingesteld. Daarvoor dienen niet alleen alle seinen in de tunnel zelf, maar belangrijker: het eerste sein ná de tunnel ook veilig te staan. Anders komt de trein alsnog op de helling van de tunnel tot stilstand, en volgens mij wilden we dat juist voorkomen
Volgens https://www.rijksoverheid...signalling-omstandigheden kan ik (denk ik) afleiden dat er standaard level 2 gereden wordt. En inderdaad ik heb in een ICE achter de meester zittend alle NS'54 seinen gewoon normaal zien functioneren, zelfs bij doorkomst Bijlmer Arena zie ik het lichtsein op het laatste moment van geel op groen springen. Weet iemand waar dat door kan komen? Of is dat standaard bij de beveiliging in NL dat een bediend sein heel laat vrijgegeven wordt ivm. mogelijkheid tot herroepen?SRich schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:00:
[...]
Ik denk het haast wel, volgens mij lopen de ATB/ETCS blokken gelijk alleen onder ECTS ligt de snelheid hoger, ik denk zelfs als je onder level 2 rijd zelfs gewoon werken seinen te zien krijgt die groen tonen.
0Vinnienerd schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:26:
[...]
Volgens https://www.rijksoverheid...signalling-omstandigheden kan ik (denk ik) afleiden dat er standaard level 2 gereden wordt. En inderdaad ik heb in een ICE achter de meester zittend alle NS'54 seinen gewoon normaal zien functioneren, zelfs bij doorkomst Bijlmer Arena zie ik het lichtsein op het laatste moment van geel op groen springen. Weet iemand waar dat door kan komen? Of is dat standaard bij de beveiliging in NL dat een bediend sein heel laat vrijgegeven wordt ivm. mogelijkheid tot herroepen?
De blok afstanden tussen Amsterdam en Utrecht zijn erg kort, dus een geel > rood bij 140km/u zul je nooit zien. Heb je ook de DMI van de machinist gezien? Misschien stond er wel een remcurve aankondiging op z'n scherm of kreeg hij al eerder een MA update.Vinnienerd schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:26:
[...]
Volgens https://www.rijksoverheid...signalling-omstandigheden kan ik (denk ik) afleiden dat er standaard level 2 gereden wordt. En inderdaad ik heb in een ICE achter de meester zittend alle NS'54 seinen gewoon normaal zien functioneren, zelfs bij doorkomst Bijlmer Arena zie ik het lichtsein op het laatste moment van geel op groen springen. Weet iemand waar dat door kan komen? Of is dat standaard bij de beveiliging in NL dat een bediend sein heel laat vrijgegeven wordt ivm. mogelijkheid tot herroepen?
[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 15-05-2018 08:17 ]
D'r zijn prima een paar situaties te bedenken waarop men op de Utrechtselijn deze situatie mee kan maken; een andere trein is bijvoorbeeld doorgewisseld naar het nevensporen hield daarbij het wissel nog vast waarbij de ICE er tot op 1 seinstap achter genaderd was of als de TRDL simpelweg niet de gehele rijweg ingesteld heeft om welke reden dan ook en de ICE richting het laatst bediende sein (dus geel) toe loopt. in de praktijk zal je een dergelijke situatie niet vaak zien gebeuren, maar het is niet geheel ondenkbaaar.ArcticWolf schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:13:
[...]
De blok afstanden tussen Amsterdam en Utrecht zijn erg kort, dus een geel > rood bij 140km/u zul je nooit zien.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
We hebben die brugovergangen een half jaar geleden vernieuwd.Hele dag minder treinen tussen Boskoop en Gouda door defecte spoorbrug
Er rijden maandag minder treinen tussen Boskoop en Gouda vanwege een defecte spoorbrug. De verstoring duurt tot minstens 18.30 uur.
De treinen tussen Gouda, Alphen aan den Rijn en Boskoop rijden weer, maar over een andere spoorbrug. De passagiers hoeven geen gebruik meer te maken van stopbussen.
Zondagavond rond 18.50 uur botste een containerschip tegen de draaibare brug in Gouda. De brug is daardoor verschoven op zijn fundering.
ProRail zegt van de gelegenheid gebruik te maken om naast reparaties ook onderhoud aan het spoor uit te voeren.
De politie doet onderzoek naar de toedracht van de aanvaring.
Ik vind dat ze die brug nog knap snel gefixed hebben!Robertdj schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:02:
https://www.nu.nl/binnenl...da-defecte-spoorbrug.html
[...]
We hebben die brugovergangen een half jaar geleden vernieuwd.
Ik weet niet of er onder level 2 gereden werd, maar ik weet wel dat elke keer als ik het kon zien sein 3260 pas op het laatste moment van geel naar groen viel. (en de meester anticipeerde hierop dus die hield niet in ofzo).ArcticWolf schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:13:
[...]
De blok afstanden tussen Amsterdam en Utrecht zijn erg kort, dus een geel > rood bij 140km/u zul je nooit zien. Heb je ook de DMI van de machinist gezien? Misschien stond er wel een remcurve aankondiging op z'n scherm of kreeg hij al eerder een MA update.
En onder Level2 hoef je eigenlijk alleen maar te schrikken van een rood sein. Geel (varianten) niet.
Men heeft extra stempels (ondersteuningen) onder de brug geplaatst om de brug in ieder geval berijdbaar te maken voor het treinverkeer. De brug kan hierdoor echter niet meer open voor het scheepvaartverkeer, men gat komende dagen kijken wat de mogelijkheden zijn.St00mwals schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:42:
[...]
Ik vind dat ze die brug nog knap snel gefixed hebben!
30cm verschoven en toch binnen een dag weer operationeel, knap werk!
Voor mij als leek dan, geen idee wat er in het echt bij komt kijken om het te fixen
[ Voor 0% gewijzigd door mambo No5 op 15-05-2018 13:12 . Reden: Derp ]
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Hoop dat ze wel aan de juiste brug gewerkt hebben, in het bericht staat namelijk de naastliggende hefbrug...mambo No5 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:09:
[...]
Men heeft extra stempels (ondersteuningen) onder de brug geplaatst om de brug in ieder geval berijdbaar te maken voor het treinverkeer. De brug kan hierdoor echter niet meer open voor het scheepvaartverkeer, men gat komende dagen kijken wat de mogelijkheden zijn.Zie ook: https://twitter.com/OvDRa...s/996115767878930439?s=09
Mja, die ARI trigger ligt wat onhandig. De rijweg wordt dus pas automatisch erg laat veilig gezet.Vinnienerd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:55:
[...]
Ik weet niet of er onder level 2 gereden werd, maar ik weet wel dat elke keer als ik het kon zien sein 3260 pas op het laatste moment van geel naar groen viel. (en de meester anticipeerde hierop dus die hield niet in ofzo).
Weet niet of dat door mag gaan:Robkazoe schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:35:
Van die discussie op de vorige pagina dat ProRail naar het buitenland wilt gaan. Het aanbesteden/bouwen van spoornetwerken in het buitenland zou een groot risico zijn. Maar is het misschien niet handiger om het anders te doen?
......Voor de tweede keer in een half jaar heeft een Japans ov-bedrijf excuses aangeboden voor een trein die seconden te vroeg vertrok. Dat is een doodzonde in het punctuele land.
De trein verliet het Notogawa Station in Midden-Japan om 07.11.35, in plaats om 07.12 uur precies. Enkele reizigers misten daardoor hun aansluiting en moesten zes minuten wachten.
"Het grote ongemak dat wij hebben veroorzaakt is echt onvergeeflijk", schrijft de treinmaatschappij JR West in een verklaring. "We zullen ons gedrag evalueren om te voorkomen dat zoiets opnieuw gebeurt."
Punctueel
Volgens plaatselijke media was de conducteur in de veronderstelling dat zijn trein moest vertrekken om 07.11 uur. Hij had zijn fout op tijd door, maar vreesde dat als hij de deuren weer zou openen, de trein vertraging zou oplopen. Omdat hij niemand meer zag wachten, liet hij de trein vertrekken. Later bleken er toch enkele reizigers gedupeerd te zijn.
In november ging het ook als eens mis in Japan: toen vertrok een trein 20 seconden te vroeg. In de rest van de wereld zijn dergelijke discrepanties verwaarloosbaar, maar de Japanse spoorwegen staan bekend om hun punctualiteit.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zoals het hoort.
Net een paar weken terug van een vakantie in Japan. Ja de shinkansen rijd altijd op tijd, maar de rest van de treinen echt niet, vaak genoeg vertraging gehad.
Jeetje, doet NOS ook al mee aan die onzin? Ik geloof dat ik vorig jaar na mijn vakantie in Japan ook al mijn ongeloof had gepost, nadat er behoorlijk wat Shinkansen treinen vertraagd waren zonder ook maar één keer excuses gehoord te hebben.
Kan ik me voorstellen. Ik heb zelf ook geen hoge pet op van mensen die niet weten te dealen met op tijd komen en daarvoor de oorzaak externaliseren.Lodo schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:34:
[...]
Zoals het hoort.
De NS is voor mij als zzp'er al een bedrijfsrisico geworden, als de trein niet rijd loop ik inkomsten mis.
3x per week (minstens) vertraging kan ik bij mijn opdrachtgevers niet meer uitleggen.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Vervelend, een minderwaardigheidscomplex is nooit fijn om te hebben.evilution schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:05:
[...]
Kan ik me voorstellen. Ik heb zelf ook geen hoge pet op van mensen die niet weten te dealen met op tijd komen en daarvoor de oorzaak externaliseren.
Wat is dat op die laatste foto en belangrijker waarom?Sv3n schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:40:
[...]
Net een paar weken terug van een vakantie in Japan. Ja de shinkansen rijd altijd op tijd, maar de rest van de treinen echt niet, vaak genoeg vertraging gehad.
(Niet heel erg scherpe) foto als bewijs:
[afbeelding]
Dit was trouwens ook vrij bizar om tegen te komen in Japan![]()
[afbeelding]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Verwijderd
Waarom is dat belangrijk om te weten?icecreamfarmer schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:14:
[...]
Wat is dat op die laatste foto en belangrijker waarom?
Het is een Nederlands stationsbord wat ze op aan het hangen waren in een winkelcentrum ergens in Osaka, waarom geen idee.icecreamfarmer schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:14:
[...]
[ Voor 65% gewijzigd door Sv3n op 17-05-2018 10:24 ]
Een richtingsaanwijzer die overduidelijk afkomstig is van een Nederlands station, 1 of meerdere NS-huisstijl(en) geledenicecreamfarmer schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:14:
[...]
Omdat ik nieuwsgierig ben.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:16:
[...]
Waarom is dat belangrijk om te weten?
Ga je naar Japan of zo?
Signatures zijn voor boomers.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Weet je zeker dat het Shinkansen waren? (EDIT schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:54:
[...]
Jeetje, doet NOS ook al mee aan die onzin? Ik geloof dat ik vorig jaar na mijn vakantie in Japan ook al mijn ongeloof had gepost, nadat er behoorlijk wat Shinkansen treinen vertraagd waren zonder ook maar één keer excuses gehoord te hebben.
Nee, uiteraard niet. Heb eigenlijk ook nooit een idee in welke trein ik stap. Het is daarom altijd een verrassing waar ik uit komArcticWolf schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:56:
[...]
Weet je zeker dat het Shinkansen waren? ()
[ Voor 54% gewijzigd door EDIT op 17-05-2018 11:19 ]
Deze staat vrij hoog op de lijst met dingen die je niet van een machinist wilt horen.EDIT schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:10:
[...]
Nee, uiteraard niet. Heb eigenlijk ook nooit een idee in welke trein ik stap. Het is daarom altijd een verrassing waar ik uit kom
Oh shit, dan heb ik het verkeerde beroep gekozenRobertdj schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:12:
[...]
Deze staat vrij hoog op de lijst met dingen die je niet van een machinist wilt horen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Volgens mij die collega van je vanochtend op de ICDirect RTD -SHL 8.57 ook...EDIT schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:13:
[...]
Oh shit, dan heb ik het verkeerde beroep gekozen
Wie het laatst lacht, denkt het traagst.
Verwijderd
Goed onderbouwd. Maar wat zou je met de vergaarde informatie doen? Je mogelijk reis naar Japan heroverwegen of zo?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2018 12:14 . Reden: tiep faut ]
RBC verbinding loss? waarna er een noodstop plaatsvind misschien ?Get!em schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:54:
[...]
Volgens mij die collega van je vanochtend op de ICDirect RTD -SHL 8.57 ook.... tsjee, gewoon meerdere keren vol in de rem op de onaangename manier, op meerdere plekken op het traject, inclusief 100m te vroeg op station Schiphol. Remgeur in de coupe goed te ruiken.
Wel apart gezicht, hij stond stil, zodat ook de achterste loc net uit de tunnel en binnen perron bereik was van Schiphol, maar dat is dus bijna een treinlengte afstand van de eigenlijke plek aan het perron. Alle mensen op het perron liepen verbaasd naar deze stille kant van het station, mensen in de trein vaak op de knoppen aan het drukken om de deur te openen, tot na 30 seconden toch de trein maar even naar de juiste positie reed.
Hoezo, de treinen krijgen toch allemaal een rijweg van de treindienstleiding? Volgens mij hoeft @EDIT alleen maar op de lampjes, snelheid, ed te letten...Robertdj schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:12:
[...]
Deze staat vrij hoog op de lijst met dingen die je niet van een machinist wilt horen.
Jij bent 1 van de weinige mensen die ook dit probleem ziet. Ik heb het weleens geroepen bij een nieuwsbericht over de 700Mhz veiling binnenkort ... en er waren 1000 en 1 mensen die mij de grond in boorde dat GSM-R geen last van LTE kon hebben "omdat" de blokken ver genoeg uit elkaar zouden zitten...Get!em schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:40:
Zou kunnen inderdaad, maar dan was t gedurende de reistraject dus wel instabiele verbinding.
Gebeurde trouwens ook op de plek waar HSL de snelweg A12 kruist. Laat ik daar nou net ook altijd een verbindingsfout krijgen met 4G van Tele2.
GSM-R zit qua frequentie in ongeveer hetzelfde Mhz bereik als 4G van Tele2 (800-900).
Niets, ik ga al niet naar Japan. Ik wil alleen weten waarom.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:13:
[...]
Goed onderbouwd. Maar wat zou je met de vergaarde informatie doen? Je mogelijk reis naar Japan heroverwegen of zo?
Alsof jou het ook maar een fluit aangaat waarom iemand iets zou willen weten... wat een rare reacties, zegVerwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:13:
[...]
Zou kunnen, maar de locatie lijkt mij dan niet logisch aangezien het GSM-R bereik op die locatie voor zover ik weet goed is. Er zijn een paar punten waar het iets minder is, maar dat is er niet één van.Get!em schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:40:
Zou kunnen inderdaad, maar dan was t gedurende de reistraject dus wel instabiele verbinding.
Gebeurde trouwens ook op de plek waar HSL de snelweg A12 kruist. Laat ik daar nou net ook altijd een verbindingsfout krijgen met 4G van Tele2.
GSM-R zit qua frequentie in ongeveer hetzelfde Mhz bereik als 4G van Tele2 (800-900).
De trein inderdaad wel, maar dan moet de machinist nog wel in de juiste trein stappen 😉PeaceNlove schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:07:
[...]
Hoezo, de treinen krijgen toch allemaal een rijweg van de treindienstleiding? Volgens mij hoeft @EDIT alleen maar op de lampjes, snelheid, ed te letten...
EDIT schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:10:
[...]
Nee, uiteraard niet. Heb eigenlijk ook nooit een idee in welke trein ik stap. Het is daarom altijd een verrassing waar ik uit kom
Ja, altijd weer lastig datGet!em schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:56:
[...]
De trein inderdaad wel, maar dan moet de machinist nog wel in de juiste trein stappen 😉
[...]
Dat was volgens mij ook een paar weken geleden de oorzaak dat er massale trein uitval op de HSL net over de grens met België plaatsvond. Maar volgens diverse kan dat niet omdat RBC/GSM-R op andere frequenties zitten...Get!em schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:40:
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq