Beetje een goednieuwsshow misschien, maar toch mooi dat er meer treinen gemoderniseerd worden.
http://nieuws.ns.nl/ns-mo...og-eens-45-dubbeldekkers/
http://nieuws.ns.nl/ns-mo...og-eens-45-dubbeldekkers/
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Virussen? Scan ze hier!
Dit is wel het gewenste effect. Jij reist nu echt voor de spits (voor 6:35/16:05 inchecken) in plaats van erna, dat is precies de bedoelingBastien schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:22:
Die 1e klas dal vrij voor € 129 p/m is trouwens een prima kaart. Bespaart mij ruim € 150 op een trajectkaart en ik kan er het hele land mee door ook. Woon-werk is nagenoeg altijd voor de spits inchecken bij mij dus hopelijk blijft die kaart nog lang bestaan voor dit bedrag.
Een revisie is ook een investering hoor! Niemand die dat gratis doet. En een beetje positief nieuws mag ook best op zijn tijd. Ondanks dat kwade tongen anders beweren doet de NS ook wel dingen goed.cazzer22 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:32:
Precies wat mijn gedachte ook is. Investering? Is dit niet gewoon een revisie? En het is ook logisch dat IC materieel inmiddels stopcontacten krijgt en een lounge bank zoals DDZ.
De NS kan wat positieve aandacht vast goed gebruiken nu.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dat is niet iets dat ik heb gemist toen ik van 't weekend in NO zat. Daar hoefde ik alleen eenFreee!! schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 03:05:
[...]
maar je kunt (en moet) wel overal in- en uitchecken

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
VIRMm1 heeft iirc geen stopcontacten in de tweede klasse.whistler schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:19:
Wordt het interieur van de revisie van VIRM 2 en 3 dan dezelfde als bij 1? Het is een tijdje geleden dat ik in een gerenoveerde VIRM 1 zat en ik herinner me niet of er daar al stopcontacten waren.
Virussen? Scan ze hier!
Vertrek om 5.45 en ben dan een uur later op mijn werk. In de middag kan ik nagenoeg altijd wel voor 16.05 inchecken voor de trein die 5 minuten later vertrekt. Wel idioot vroeg en dat hoeft niet voor het werk (flexibel tussen 6-9) maar begin al 25 jaar zo vroeg dus ben het wel gewend.ANdrode schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:46:
[...]
Dit is wel het gewenste effect. Jij reist nu echt voor de spits (voor 6:35/16:05 inchecken) in plaats van erna, dat is precies de bedoeling
Dat zijn toch anders lege stoelen die alleen maar bestaan zodat er op het station waar die trein om 7:45 is voldoende capaciteit is
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
[ Voor 4% gewijzigd door Tribits op 01-03-2018 21:38 ]
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Ik heb uit frustratie ook wel eens tegen een trein getrapt. Tot mijn verrassing ging de deur van de achterste machinistencabine open toen ik die goed raakteTribits schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:37:
Zo, dat was weer een enerverend weekje met de trein. Twee van de vier ochtenden kwam de trein die ik normaal gesproken naar werk pak te vervallen, en de overige ochtenden werd er met een (vervangende?) korte trein gereden. Groot was dan ook mijn vreugde toen er vanavond een trein op volle lengte het station in rolde, maar helaas was die door defecte verwarming slechts voor de helft bruikbaar. Het had er veel van weg dat er daarvoor ook al het een en ander verkeerd was gegaan want alle perrons die de gemankeerde trein aandeed stonden stampvol en zodoende moesten er halverwege wat passagiers achterblijven in de vrieskou. Eentje gaf een flinke trap tegen de vertrekkende trein, en hoewel ik me in eerste instantie rot schrok moest ik ook wel weer lachen toen een passagier die het wel was gelukt de trein in te komen hem vrolijk toewuifde.
Ik heb een tijdje een "collega" gehad, die elke dag vanuit België naar Amsterdam kwam en daar prompt in slaap viel aan het bureau.Overigens ben ik er achtergekomen dat er naast wat collega's uit het noorden er ook collega's zijn die iedere dag de reis van Limburg naar Amsterdam maken. Over de kwaliteit van hun zakelijke prestaties kan ik nog niet echt oordelen, maar dagelijks een dergelijke toch afleggen geeft me toch wel een bepaald respect voor ze. Plus dat het ook wel de nodige verhalen oplevert waarbij die van mij dan weer verbleken. Alles is relatief.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Ik check altijd in voor 6u30. Alleen halveren ze hier bij elke scheet de dienstregeling en dan ben je dus meteen een kwartier later, omdat het bijvoorbeeld koud is. Dan ben je dus ook pas een kwartier later klaar met werken. En dan wordt het krap op de terugreis.ShitHappens schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 07:42:
Als je hebt ingecheckt, moet je binnen een half uur vertrekken, dus dat klopt idd.
Maar dan moet je inchecken voor 6.30u in de ochtend.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2018 06:52 ]
En dan is natuurlijk de grote vraag:Freee!! schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 05:31:
[...]
Ik heb uit frustratie ook wel eens tegen een trein getrapt. Tot mijn verrassing ging de deur van de achterste machinistencabine open toen ik die goed raakte
[...]
Als ik eerlijk reken neem ik geen 2-liter die gigantisch zuipt (156 is een zuipbak), maar mijn dieseltje die 4.8/100 rijdt natuurlijk. 6 cent per kilometer. Onderhoud erbij geraakt ie daar niet aanLordSinclair schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:10:
[...]
Dan kan je in ieder geval op het volgende station (als je dat als noob weet) van treinstel wisselen om naar de wc te gaan![]()
[...]
Ooit al eens (eerlijk) berekend wat (een eigen) auto je kost per kilometer? Zolang je alleen reist is de trein goedkoper. Pas vanaf 2 personen is de auto goedkoper dan de auto.
Een Alfa Romeo 156 2.0l kost bijvoorbeeld zo'n 30ct per kilometer. Dat is voor de rit, waar de NS €17,00 voor rekent, met de auto €27 euro.
[...]
Het beste advies is als je af en toe met de trein reist (in de daluren) om de kortingsacties in de gaten te houden. Tussen de €13 en €20 een dagkaart voor de trein vaak.
Consultant - Autogek
Je hebt helemaal gelijk, buiten brandstof om kost een auto helemaal niksmatthewk schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:30:
Als ik eerlijk reken neem ik geen 2-liter die gigantisch zuipt (156 is een zuipbak), maar mijn dieseltje die 4.8/100 rijdt natuurlijk. 6 cent per kilometer. Onderhoud erbij geraakt ie daar niet aan
4 cent per kilometer (in mijn geval) is idd niksLordSinclair schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:37:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, buiten brandstof om kost een auto helemaal niks
Consultant - Autogek
Wordt in de praktijk niet op gecontroleerd.Verwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 06:45:
[...]
Binnen een half uur vertrekken is niet altijd mogelijk natuurlijk, maar ik neem aan dat deze regel vervalt als er een rits treinen uitvalt. Bij een gehalveerde dienstregeling hoeft er maar 1 trein uit te vallen en dan lukt het al niet.
Je zit dan ook voor een zeer beperkte meerprijs in de eerste klas. Als je dan vanaf een intercity station zou vertrekken kan je dan effectief het grootste deel van de tijd in de trein werken. Vond ik een periode erg fijn, op kantoor aankomen terwijl e-mail al is bijgewerkt.Maar ik ga eens overleggen. Kan ook iets eerder naar huis gaan en dan thuis nog wat doen. Misschien zelfs wel handig voor mijn klanten in de VS.
Verwijderd
De meerprijs is voor mij 0. Mijn trajectabbo is even duur.ANdrode schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:22:
[...]
Wordt in de praktijk niet op gecontroleerd.
[...]
Je zit dan ook voor een zeer beperkte meerprijs in de eerste klas. Als je dan vanaf een intercity station zou vertrekken kan je dan effectief het grootste deel van de tijd in de trein werken. Vond ik een periode erg fijn, op kantoor aankomen terwijl e-mail al is bijgewerkt.
Als ik alleen was geweest, had ik misschien nog een poging kunnen doen, maar die trein ging al best wel snel toen die achterste machinistendeur mij passeerde.St00mwals schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 07:08:
[...]
En dan is natuurlijk de grote vraag:
Ben je ingestapt??
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Duidelijk niet goed genoeg.icecreamfarmer schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:42:
Even een vraagje:
Ik heb zaterdag om 2230 de trein van Eindhoven naar Tilburg gepakt.
Maar ik ben in slaap gevallen en eindigde om 0130 op een rangeerterrein vlakbij Den Haag HS.
Waarna ik op zoek ben gegaan naar iemand maar ik zag niemand meer. Heb toen de NS gebeld en ben er uit gelaten.
Nu is mijn vraag: worden treinen niet nagelopen voordat ze naar een rangeerterrein gaan?
Lijkt me lastig, maar je kunt het altijd proberen.En twee ook al is het voornamelijk mijn fout, kan ik de NS nog aansprakelijk stellen of zo?
Ja er reed geen OV meer dus ik heb voor heel wat geld een taxi moeten pakken.Freee!! schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:51:
[...]
Duidelijk niet goed genoeg.
[...]
Lijkt me lastig, maar je kunt het altijd proberen.
Lijkt mij niet dat de NS verantwoordelijk is de reiziger bij de reizigers bestemming wakker te maken.icecreamfarmer schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:53:
[...]
Ja er reed geen OV meer dus ik heb voor heel wat geld een taxi moeten pakken.
LordSinclair schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:13:
[...]
Lijkt mij niet dat de NS verantwoordelijk is de reiziger bij de reizigers bestemming wakker te maken.
Daarnaast als je in Den Haag wakker gemaakt was was je ook al te laat wakker voor de laatste trein naar Tilburg.
Moet ook, maar dat doen ze geregeld niet goed genoeg (je bent lang niet de eerste en je zult ook lang niet de laatste zijn).icecreamfarmer schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:17:
[...]
maar het lijkt mij dat ze wel moeten controleren of de trein leeg is voordat ze hem ergens neerzetten
Ook op zaterdag is het onmogelijk op tijd de trein naar huis te halen met de tijden die jij geeft:icecreamfarmer schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:17:
De trein doet er 1:15 over, dan had ik de trein van 12 uur nog kunnen pakken. En nee ze hoeven mij niet wakker te maken maar het lijkt mij dat ze wel moeten controleren of de trein leeg is voordat ze hem ergens neerzetten

[ Voor 56% gewijzigd door LordSinclair op 05-03-2018 12:23 ]
Apart waarom doet hij er dan ruim een half uur langer over?LordSinclair schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:19:
[...]
Ook op zaterdag is het onmogelijk op tijd de trein naar huis te halen met de tijden die jij geeft:
[afbeelding]
[afbeelding]
imageupload
Welke trein had je überhaupt? Zo te zien reed de ICD zaterdag niet via de HSL, de reisplanner geeft trein 1182 vertrek in Eindhoven 22:44, aankomst Den Haag Centraal 0:42.icecreamfarmer schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:17:
[...]
De trein doet er 1:15 over, dan had ik de trein van 12 uur nog kunnen pakken. En nee ze hoeven mij niet wakker te maken maar het lijkt mij dat ze wel moeten controleren of de trein leeg is voordat ze hem ergens neerzetten
Omdat hij dus niet via de HSL reed. Werkzaamheden waarschijnlijk.icecreamfarmer schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:24:
[...]
Apart waarom doet hij er dan ruim een half uur langer over?
[ Voor 17% gewijzigd door Maasluip op 05-03-2018 12:26 ]
Signatures zijn voor boomers.
We are shaping the future
Hoe had ik dan thuis gekomen?gop1 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:29:
Maar waarom wil je de NS aansprakelijk stellen? Ze hebben je niks misdaan. Je bent niet gewond. Pak je verlies. Je had niet perse een taxi hoeven te pakken.
Dat hoort wel te gebeuren. Voor NS is het ook niet handig als er mensen uitkomen op een opstelterrein.icecreamfarmer schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:37:
[...]
Maar het ging mij er meer om dat er niet gecontroleerd wordt voordat die trein is weggereden.
Zie:Alex) schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:44:
[...]
Dat hoort wel te gebeuren. Voor NS is het ook niet handig als er mensen uitkomen op een opstelterrein.
Freee!! schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:19:
[...]
Moet ook, maar dat doen ze geregeld niet goed genoeg (je bent lang niet de eerste en je zult ook lang niet de laatste zijn).
Bron: https://www.nu.nl/algemee...vanwege-schade-spoor.htmlHet ministerie van Infrastructuur en Waterstaat moet mogelijk miljoenen euro's bijleggen om schade aan de hogesnelheidslijn (HSL) te herstellen.
De beheerder van de HSL, Infraspeed, heeft een schadeclaim ingediend omdat de intercity's die er nu rijden het spoor zouden beschadigen.
De claim bedraagt voorlopig 10 miljoen euro, maar de schade kan de komende jaren nog oplopen. Infraspeed wil die op het ministerie verhalen, omdat die intercity's toestaat op de hsl sinds het misliep met de hogesnelheidstrein Fyra.
Het ministerie is er nog niet van overtuigd dat de intercity's de boosdoener zijn. Het laat de beheerder van het gewone spoor, ProRail, onderzoeken of het niet aan het onderhoud schort of aan de kwaliteit van het spoor zelf. Daarvoor is Infraspeed zelf verantwoordelijk.
Ook moet uit dat onderzoek duidelijk worden hoeveel schade er precies is aangericht en hoeveel dat gaat kosten. Het onderzoek is binnenkort klaar. Infraspeed repareert intussen gewoon de schade.
Virussen? Scan ze hier!
Omdat Infraspeed destijds een contract heeft afgesloten voor bouw van de HSL en 25 jaar onderhoud daarvan.menzo schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:52:
Waarom doet Prorail eigenlijk niet het onderhoud van de HSL?
[ Voor 45% gewijzigd door evilution op 07-03-2018 16:03 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Niet alleen dat, hij is ook hoger dan toegestaan. De HSL is beladingsklasse C2 en dat is 20 ton aslast. Een 186 is 85 ton dus 21,25 ton aslast.EDIT schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:35:
Er rijden treinen overheen en het spoor raakt beschadigd. Raar.![]()
Volgens mij is het een samenvatting van een samenvatting of zo, dit klinkt heel knullig zo
Nu hebben ze natuurlijk een punt dat die Traxx nooit voor de HSL gemaakt is en dat de aslast van dat ding hoger is dan die van de gemiddelde HSL trein,
20 ton met 0,0000 gram marge?Maasluip schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:29:
[...]
Niet alleen dat, hij is ook hoger dan toegestaan. De HSL is beladingsklasse C2 en dat is 20 ton aslast. Een 186 is 85 ton dus 21,25 ton aslast.
Ergens hebben ze wel gelijk. Maar dan gaat het er om wie heeft toegestaan dat de 186 de HSL op mag.
Maar dan heb je het niet over beschadiging, dan heb je het over slijtage, toch?Maasluip schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:34:
Of met 6% marge? Is natuurlijk maar de vraag, maar wat moet je dan aanhouden? Ik denk dat het voor zich spreekt dat meer gewicht meer verslijt is. En als je met meer gewicht dan waarvoor gebouwd is gaat rijden heb je een punt als je je afvraagt wie voor die slijtage verantwoordelijk is.
Dit in het kader van publiek-private samenwerking, wat in het begin van dit millennium erg hip was.evilution schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:03:
[...]
Omdat Infraspeed destijds een contract heeft afgesloten voor bouw van de HSL en 25 jaar onderhoud daarvan.
[ Voor 30% gewijzigd door mambo No5 op 07-03-2018 20:21 ]
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
[ Voor 25% gewijzigd door dcm360 op 07-03-2018 22:13 ]
De bodem onder het spoor van de Kamperlijn tussen Zwolle en Kampen is minder goed dan gehoopt. Daardoor kunnen treinen nog steeds niet met de gewenste snelheid van 140 kilometer per uur over delen van het nieuwe spoortraject rijden.
Dat blijkt uit onderzoek van spoorbeheerder ProRail. De eerste resultaten van dat onderzoek zijn afgelopen week besproken met de provincie Overijssel en de gemeenten Zwolle en Kampen.
Station Stadshagen
In december, vlak voor de opening van de nieuwe spoorlijn, kwamen de problemen aan het licht. Daardoor werd de opening van station Zwolle Stadshagen uitgesteld.
Door de problemen met de ondergrond kunnen treinen niet met 140 kilometer per uur over delen van het nieuwe spoortraject rijden. Daardoor kan de nieuwe dienstregeling nog niet volledig in gebruik genomen worden.
Nieuwe tests
Eind deze maand gaan ProRail en vervoerder Keolis tests uitvoeren met treinen die 100 kilometer per uur rijden én stoppen bij het nieuwe station Zwolle Stadshagen.
Bij die tests staat centraal dat de aansluitingen op station Zwolle behouden moeten blijven.
Mogelijke maatregelen
Er wordt ook gekeken of inzet van extra machinisten een oplossing biedt.
Na de tests wordt gekeken hoe er alsnog met een hogere snelheid over de nieuwe lijn gereden kan worden. Eind april moet een lijst met mogelijke maatregelen op tafel liggen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Grondstabiliteit verstevigen is niet lastig maar een kwestie van geld.Bastien schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:23:
Als het blijkbaar een probleem is om de ondergrond te verstevigen of desnoods een deel op palen te zetten of zo (niet perse in de lucht maar als fundering), dan kunnen ze toch 100 km/u blijven rijden en dan een tweede perron aanleggen in Kampen? Komt de ene trein aan, kan de andere direct weg. Spoor ligt er en een (te laag) perron ook. Enkel nog een treintje extra aanschaffen.
/simpel gedacht
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Whut? Werken ingenieurs tegenwoordig op hoop? Zoiets onderzoek je toch van te voren.Raven schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:06:
Weer kopzorgen voor ProRail over Kamperlijn: bodem onder spoor minder goed dan gehoopt
De bodem onder het spoor van de Kamperlijn tussen Zwolle en Kampen is minder goed dan gehoopt.
Hoezo onderzoeken, was allang bekend (waarom denk je anders dat er zo lang een dieselding heeft geredenLordSinclair schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:21:
[...]
Whut? Werken ingenieurs tegenwoordig op hoop? Zoiets onderzoek je toch van te voren.
Nee, dat heeft er niets mee te maken. Dieseltreinen hebben nog steeds een goede ondergrond nodig. Als enkel de bovenleidingsportalen het probleem was, was een paar heipalen neerplanten voor de portalen met 1 ton gedaan ofzo.Freee!! schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:30:
[...]
Hoezo onderzoeken, was allang bekend (waarom denk je anders dat er zo lang een dieselding heeft gereden).
Zie de post boven die van jouLordSinclair schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:21:
[...]
Whut? Werken ingenieurs tegenwoordig op hoop? Zoiets onderzoek je toch van te voren.
Ik begin erg benieuwd te worden hoe dit is aanbesteed. Als dit op basis van total cost of ownership over een periode met inclusief beschikbaarheidsboete was aanbesteed, dan ga je hier als aannemer mogelijk op failliet.ArcticWolf schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:27:
[...]
Grondstabiliteit verstevigen is niet lastig maar een kwestie van geld.
Geen idee hoe het rapport over de slechte grondstabiliteit ergens onderin de stapel is geëindigd, maar het was wel bekend. Er is iig ergens een grove fout gemaakt (bewust of onbewust).
Gewoon conform bestek "UAV-GC" waar wel alles is voorgeschreven. Je kan als aannemer niet zo snel failliet gaan in NL.ANdrode schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:11:
[...]
Ik begin erg benieuwd te worden hoe dit is aanbesteed. Als dit op basis van total cost of ownership over een periode met inclusief beschikbaarheidsboete was aanbesteed, dan ga je hier als aannemer mogelijk op failliet.
Als ik dit zo lees dan lijkt het voor mij logisch dat, als het rapport van tevoren bekend is, grondstabiliteit meegenomen in de offertes n.a.v. de aanbesteding. Als dat niet zo is dan is er een prikkel om minimale maatregelen daarvoor te nemen en te hopen dat de opdrachtgever het niet op tijd ziet?ArcticWolf schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:42:
[...]
Maar goed, er was gewoon een grondmechanisch rapport beschikbaar van dat baanvak, maar in NL is grondmechanica meestal risico opdrachtgever omdat men vindt dat heel Nederland meedraagt aan het stabiliteitsprobleem in NL. Daar valt wat voor te zeggen, maar op 1 of andere manier is het rapport ergens onder in de la verdwenen voordat het werd aanbesteedt.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 44% gewijzigd door PaT op 12-03-2018 13:00 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Jij laat die 1100 op zijn oude dag wel hard werken hoor! Pakweg 13 rijtuigen en dan ook nog eens een 400 ton aan andere oude collega's trekken, kan dat beestje dat wel aan?wildhagen schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:59:
Nee joh, we maken er gewoon een quadromotion voorspan van! Voorop rijdt de 1100, met aan de haak een 1200, een 1300 en een 1600. En in Duitsland een 103 ervoor idd
Als we de WGL1501 ook nog zover krijgen gooien we ook de 1501 nog even in de mix.
Het is dat de 1010 niet bedrijfsvaardig is, anders hadden we die er ook nog voor getweaked
Back to old times
Volgens mij zou dat geen al te groot probleem moeten zijn. De 1100 heeft wel meer zware treinen aan zijn haak gehad, hij heeft in het verleden bijvoorbeeld serieus lange internationale treinen gereden, zowel naar Parijs als naar Berlijn (en verder).bvk schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:31:
[...]
Jij laat die 1100 op zijn oude dag wel hard werken hoor! Pakweg 13 rijtuigen en dan ook nog eens een 400 ton aan andere oude collega's trekken, kan dat beestje dat wel aan?

Bron: http://www.feijenoordsemeesters.nl/Loc%201100.htmFoto (Albert Sas): Een opvallende verschijning mogen we 14 Franse rijtuigen, getrokken door e-loc 1115, wel noemen. Op 5 april 1982 werd deze internationale trein richting Parijs binnengenomen op spoor 1 van het Rotterdamse Centraal Station. In tegenstelling tot het min of meer tijdloze karakter van het station zelf, is de bebouwing op de achtergrond (ooit huisde links van de arriverende trein FIAT-dealer Broedelet) door de tijd heen nogal aan verandering onderhevig geweest.
Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
Het lijkt mij logischer als men dat wil om eens een station op EHV airport te realiseren.cazzer22 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 06:02:
Nieuw onderzoek intercitystop Best:
https://www.ed.nl/overig/...ercitystop-best~a37574cc/
Gaan we weer... Een nieuwe burgemeester en voorlopige afstel van station Acht .
Gewoon niewsgierig, is EHV de spoorwegcode voor Eindhoven? Het is namelijk niet de IATA/ICAO code (EIN/EHEH)icecreamfarmer schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:44:
[...]
Het lijkt mij logischer als men dat wil om eens een station op EHV airport te realiseren.
Want dat laatste stukje met de bus is gewoon kut.
[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 13-03-2018 14:18 ]
Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
Zoiets is overigens ook al beschikbaar binnen Google Maps en Apple Maps, wellicht leuk om daar ook eens naar te kijken!Get!em schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:21:
Misschien leuk om te vermelden hier: Openstationmap.org Een digitale plattegrond met meerdere verdiepingen van (trein)stations in Duitsland. https://openstationmap.org/html.html#18/48.14042/11.55937
Voor dichter bij huis ben ik hiermee bezig voor Schiphol. (beschikbaar in de Schiphol app, KLM app, etc..)
Where do you think the data is coming fromFuwor schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:46:
[...]
Zoiets is overigens ook al beschikbaar binnen Google Maps en Apple Maps, wellicht leuk om daar ook eens naar te kijken!Ook met meerdere verdiepingen, roltrappen, liften, toiletten, etc.
[afbeelding] [afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 13-03-2018 15:50 ]
Oh dat klopt. Al kan je nu ook met lijn 20 naar het vliegveld vanaf Best. Die rijdt elk half uur geloof ik, alleen de route is niet direct ideaal.icecreamfarmer schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:44:
[...]
Het lijkt mij logischer als men dat wil om eens een station op EHV airport te realiseren.
Want dat laatste stukje met de bus is gewoon kut.
[ Voor 13% gewijzigd door mschol op 13-03-2018 16:04 ]
Verwijderd
Eind november 2017 was het nog steeds op schema, dec 2018 open volgens planning.mschol schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:03:
ik ben benieuwd of NS idd eind v/h jaar al op het nieuwe BleiZo station gaat/kan rijden, zou ideaal voor werk zijn (op het industrieterrein naast het station)
iemand info daarover? ofze op schema enzo liggen?
Bron: https://www.nu.nl/binnenl...bouwing-amsterdam-cs.htmlEen grootschalige verbouwing van Amsterdam Centraal moet het aantal sporen verlagen van het huidige vijftien naar negen. Door minder sporen kunnen de perrons breder gemaakt worden en kan de capaciteit juist omhoog. Ook het aantal wissels wordt verlaagd.
Dat maakt staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat donderdag bekend, schrijft de Volkskrant. Meer treinen moeten zo in minder tijd gebruik kunnen maken van het station.
Verder is het plan om de internationale treinen te verplaatsen naar station Amsterdam Zuid. Vervolgens ontstaat er bij het Centraal Station meer ruimte om vaker sprinters te laten rijden of voor de komst van een mogelijke lightrail. Daar wordt momenteel nog onderzoek naar gedaan.
Ook bij station Amsterdam Zuid volgen er aanpassingen. Er worden twee sporen bijgeplaats. Daarmee stijgt dat aantal bij het snelst groeiende station van Nederland van vier naar zes.
De NS maakte zich volgens de krant juist hard voor tien sporen bij het Centraal Station. Volgens NS-topman Roger van Boxtel zou de infrastructuur op het station "te kwetsbaar" worden bij negen sporen. Spoorbeheerder ProRail is juist wel een voorstander van het plan. Zo vallen de kosten naar verwachting 100 miljoen euro lager en is de overlast korter.
De werkzaamheden bij Amsterdam CS moeten vanaf 2021 starten. Op z'n vroegst is het werk dan zes jaar later afgerond.
Virussen? Scan ze hier!
Met de Noord-Zuidlijn, die in juli dit jaar als het goed is opent.Skyaero schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:03:
En hoe gaan Centraal en Zuid met elkaar verbonden worden?
Nee, als het goed is niet en anders minimaal.marcop23 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:01:
Komen er wel perronfasen? Zodat twee treinen van twee kanten op hetzelfde perron kunnen stoppen? Of is dit niet per se nodig. Overloopwissels zijn alleen nuttig als er nog een derde spoor tussen twee perronsporen doorlopen denk ik.
[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 15-03-2018 10:05 ]
Op Amsterdam Centraal is de situatie door perron fasen plus erg smalle perrons (vooral naast de trappen) in mijn ogen gewoon onveilig.ArcticWolf schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:04:
[...]
Nee, als het goed is niet en anders minimaal.
Sowieso is er een heel groot transfer probleem met perron fasen in Amsterdam, dus alleen maar beter dat ze die wegvegen.
Klopt ja, vaak is de ontruimingstijd van de perrons zo lang dat reizigers (bijna) van het perron afvallenANdrode schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:12:
[...]
Op Amsterdam Centraal is de situatie door perron fasen plus erg smalle perrons (vooral naast de trappen) in mijn ogen gewoon onveilig.
Dat er ruimte voor perrons gemaakt wordt is in mijn ogen logisch. Wel zonde dat het busstation niet meer richting het water is aangelegd, dit had in mijn ogen door kunnen lopen boven het fietspad.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq