Versie 9.3 wordt gebruikt. ICD krijgt ergens eind volgend jaar de binnenlandse versie met wat extra bugfixes: 9.4.AW_Bos schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:35:
[...]
Ik meen dat dit versie 7.1 was?
Ook heb ik begrepen dat de verdeling als volgt is:
NS TRAXX - 186 001 tot 186 012
NMBS (SNCB) 2802 t/m 2813 (186.124, 186.125 en 186.196 t/m 186.205)
Maar ik heb wel begrepen dat het altijd twee TRAXXen zijn van of de NS of de NMBS, en nooit gemengd.
Is daar een reden voor? Technisch moeten ze toch hetzelfde zijn? Of is dit alleen puur zo vanwege de toelating?
Geen idee waarom die locs niet door elkaar zijn. Wellicht is het eenvoudiger ergens in het administratieve proces, geen idee. Er zitten technisch voor zover ik weet geen verschillen tussen de locs.
Begin juni is nog altijd voorjaarAlex) schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:45:
[...]
De eerste geruchten over uitstel tot 'minstens juni 2018' heb ik anders alweer opgevangen...
Maar zonder gekheid: ik heb geen idee wat het waarheidsgehalte daarvan is. In de officiële communicatie is voor zover ik weet nog altijd de originele indienststellingsdatum van kracht.
Ik heb enkel gehoord dat er wat onhandige dingen bij de grensovergang gebeurden als er tegelijkertijd ook een leveltransitie van Level 1 naar 2 plaats moest vinden. Ik meende dat de rijweg die in Level 1 gegeven wordt net niet helemaal door liep, waardoor de trein dus af moet remmen naar 130 km/u, waarna de rijweg in Level 2 er bij komt. Maar ja, dat is gewoon onhandig en niet zo zeer per definitie fout.
Voor de rest heb ik niet gehoord dat er echt problemen zouden zijn. Met daarbij de kanttekening dat ik uiteraard zelf enkel binnenland rij en dus enkel de koffietafelpraat en de officiële communicatie hoor