Wat betreft bussen: Zuidooster 6661 en 6662. Reden allebei een tijd in de remise Venlo gestationeerd.
Signatures zijn voor boomers.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Tuurlijk joh, we geloven je meteen....EDIT schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:22:
Maar misschien heb ik wat dat betreft dan weer weinig met treinen
[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 21-10-2017 19:12 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Trainhunter2009 op 21-10-2017 20:22 ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
[ Voor 74% gewijzigd door Bastien op 21-10-2017 20:07 ]
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
machinist dus.
Dat zeg ik toch ook. Of dat bedoelde ik in elk geval.En domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.
[ Voor 5% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 21-10-2017 20:17 ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
We are shaping the future
Het is maar goed dat ze dat niet afgekort hebben tot TBS. Dat betekent in Nederland heel wat andersAlex) schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:19:
In België heet een machinist een treinbestuurder (TB) en wordt een conducteur een treinbegeleider (TBG) genoemd.
In Nederland heeft de conducteur doorgaans die bevoegdheid (BOA, Buitengewoon Opsporings Ambtenaar).Maar daarvoor is de nationaliteit geen beperking.Wat mij verbaasde: je moet de Belgische nationaliteit hebben om treinbegeleider bij de NMBS te kunnen worden. Dit is omdat de rol 'politionele bevoegdheden' heeft, namelijk het controleren van de identiteit van een reiziger en het uitschrijven van bekeuringen.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Ok, helder. Je had dus voor "hetzelfde geld" vrachtwagen chauffeur of piloot ook een leuk beroep gevonden maar heb je toch voor het reizen per rails gekozen? Ik verkeerde echt in de veronderstelling dat een bestuurder van een type voertuig daar ook echt voor koos omdat er een voorliefde voor de betreffende techniek was... Blijkbaar niet dus....EDIT schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:31:
@bvk Zonder gekheid: ik ben zelf geen fan van brullende motoren of dat soort dingen. Het mooie van mijn beroep vind ik persoonlijk het element van altijd onderweg zijn: het reizen. Daarnaast natuurlijk de zelfstandigheid, de verantwoordelijkheid en toch ook de interactie met reizigers. Ik zal dan ook vaak even uitstappen als ik daar de tijd voor heb om reizigers te kunnen helpen.
Ik kan zowel de rust en traagheid van een lokaaltreintje waarderen als de snelheid van hogesnelheidstreinen.
Doel je nu op de hoge zit positie in een ICM wat echt anders is? Wat mij juist fijn lijkt omdat je verder kunt kijken en misschien ook beter over struiken/bomen heen kijkt die het zicht op een sein kunnen belemmeren.Zitpositie maakt absoluut uit. Tegenwoordig zijn er allerlei eisen aan de zichtlijnen en een ICM zou daar absoluut niet aan voldoen. 1700 durf ik zelfs te betwijfelen.
Bij ons staan alle seinen en borden rechts van het spoor (in principe), dus moet je daar vrij zicht op hebben inclusief de lage seintjes. Vanuit een ICM zal je de trein dus een stuk verder van dat seintje weghouden, omdat je 'm anders gewoon niet kan zien.
Een 1700 is wat dat betreft net wat eenvoudiger, maar ook daar wordt het zicht deels geblokkeerd door de hoge stuurtafel en aan de andere kant door het brede middenstuk tussen de ramen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dat is ook weer te kort door de bocht. Ik hou erg van het reizen per trein als reiziger omdat het over het algemeen heerlijk relaxed is, ik onderweg fijn een boek kan lezen en genieten van het landschap dat buiten voorbij trekt. In die zin hou ik dus zeker van treinen.bvk schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:28:
[...]
Ok, helder. Je had dus voor "hetzelfde geld" vrachtwagen chauffeur of piloot ook een leuk beroep gevonden maar heb je toch voor het reizen per rails gekozen? Ik verkeerde echt in de veronderstelling dat een bestuurder van een type voertuig daar ook echt voor koos omdat er een voorliefde voor de betreffende techniek was... Blijkbaar niet dus....![]()
[...]
Natuurlijk heb je mooi uitzicht in de ICM. Je kijkt over de geluidsschermen heen, dus je ziet meer dan in andere treinen.Doel je nu op de hoge zit positie in een ICM wat echt anders is? Wat mij juist fijn lijkt omdat je verder kunt kijken en misschien ook beter over struiken/bomen heen kijkt die het zicht op een sein kunnen belemmeren.
Zeker, die zullen dus ook gewoon voldoen aan de moderne normen. VIRM zit overigens links, niet in het midden.En er zijn toch zat treinen waarbij je gewoon in het midden zit, van IRM tot FLIRT.
Een kleine revisie van het stoot- en trekwerk van de ICR rijtuigen. Dat gebeurt in de werkplaats Onnen.LordSinclair schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 17:17:
Afgelopen vrijdag zag ik in Meppel 2x een ICD langs komen met een diesel goederen locomotief er voor. Eerst was die onderweg naar Groningen en daarna richting het zuiden. Wat voor speciale rit was dat?
[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 22-10-2017 18:00 ]
van en naar werkplaats Onnen gok ikLordSinclair schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 17:17:
Afgelopen vrijdag zag ik in Meppel 2x een ICD langs komen met een diesel goederen locomotief er voor. Eerst was die onderweg naar Groningen en daarna richting het zuiden. Wat voor speciale rit was dat?
da's 3x uitstappen voor ie goed staat inderdaadEDIT schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 17:40:
[...]
Als je de trein bij een bordje neer moet zetten, dan moet je gaan gokken waar het bord staat. Natuurlijk kan je dat uit ervaring ongeveer weten, maar je hebt in z'n geheel geen zicht op de eerste 15 meter voor je. Dus bij een spoor met lage seinen waar je precies tussen zou passen bij bijvoorbeeld een keerproces, is het heel erg opletten geblazen. Dus dat is gewoon niet handig
[ Voor 43% gewijzigd door Maegrim op 22-10-2017 17:45 ]
[ Voor 34% gewijzigd door Trainhunter2009 op 22-10-2017 17:58 ]
Ah, nou snap ik het probleem... Eigenlijk hadden ze in de ICM dus een soort van doorzichtig dak of hogere voorruit hoger moeten maken.EDIT schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 17:40:
[...]
Natuurlijk heb je mooi uitzicht in de ICM. Je kijkt over de geluidsschermen heen, dus je ziet meer dan in andere treinen.
Maar vanuit de praktische kant van het beroep zie je een stuk minder. Als je de trein bij een bordje neer moet zetten, dan moet je gaan gokken waar het bord staat. Natuurlijk kan je dat uit ervaring ongeveer weten, maar je hebt in z'n geheel geen zicht op de eerste 15 meter voor je. Dus bij een spoor met lage seinen waar je precies tussen zou passen bij bijvoorbeeld een keerproces, is het heel erg opletten geblazen. Dus dat is gewoon niet handig
Ik bedoelde dat je met een 1700 of een TRAXX (en BR "broertjes" zoals de 101/146/189) twee ruiten hebt waarbij je links of rechts zou kunnen zitten. Bij een VIRM met maar één ruit zit je toch maar een heel klein beetje links van het midden?[...]
VIRM zit overigens links, niet in het midden.
Volgens mijn foto's van vorige maand, is het redelijk in het midden, maar net niet in de richting van links. Dus je zit iets links van het midden.bvk schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:24:
Ik bedoelde dat je met een 1700 of een TRAXX (en BR "broertjes" zoals de 101/146/189) twee ruiten hebt waarbij je links of rechts zou kunnen zitten. Bij een VIRM met maar één ruit zit je toch maar een heel klein beetje links van het midden?
[ Voor 20% gewijzigd door I_IBlackI_I op 23-10-2017 12:53 . Reden: Thumbnail van plaatje ]
[ Voor 61% gewijzigd door EDIT op 23-10-2017 13:26 ]
En de twee die bij Zaanstraat staan die zijn ook voor de testen ? of zijn die voor de monteurs om te leren hoe ze het onderhoud moeten doenEDIT schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:10:
@I_IBlackI_I Ja, daar zijn al behoorlijk wat kilometers mee gemaakt in Tsjechië op het testcircuit in Velim
Wassen is tijdens het daadwerkelijke testen lastig, omdat er allemaal sensoren aan de buitenkant hangen voor het meten en registreren van allerlei zaken. Vaak zullen testtreinen daarom dus helaas er al snel vies uit zien.
Zodra de tests afgerond zijn en de trein overgedragen wordt aan NS, zal deze ongetwijfeld netjes helemaal schoon gemaakt worden.
Ik heb in TS2017 de VIRM nog maar eens gepakt, dit is het beeld:T.Kreeftmeijer schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 07:22:
[...]
Volgens mijn foto's van vorige maand, is het redelijk in het midden, maar net niet in de richting van links. Dus je zit iets links van het midden.
Ja die klopt wel aardig.bvk schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:34:
[...]
Ik heb in TS2017 de VIRM nog maar eens gepakt, dit is het beeld:
[afbeelding]
Waarbij ik ga er van uit dat dit de correcte weergave van de echte cabine is. Dus ja, je zit dan toch wel links al scheelt het niet veel.
[ Voor 7% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 23-10-2017 21:42 ]
Het blijft elektrische techniek.T.Kreeftmeijer schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:48:
Die Flirts zijn niet heel betrouwbaar. Ik zat vandaag in trein 2503, ritnummer 4449. Maar deze had weer eens technische problemen, dus een reset was nodig. Ik keek al in de app en zag al vrij vroeg dat de trein niet meer zou stoppen op Arnhem Zuid, Elst en Nijmegen. Dus ik geef het door en allemaal weer snel uit de trein en naar de trein van 13.41 naar Wijchen.
Zou iemand kunnen achterhalen wat de problemen waren? Het is namelijk niet de eerste keer dat ik dit heb meegemaakt op spoor 6a van Arnhem Centraal.
Lijkt sprekend op de cabine van Trainsimulator 2017
[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 23-10-2017 23:57 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Allebei. Tijdens de tests worden ook de eerste monteurs en de eerste machinisten opgeleid. Van daaruit zal dan de algemene opleiding voor het materieel ontstaan.Crossfire1987 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:21:
[...]
En de twee die bij Zaanstraat staan die zijn ook voor de testen ? of zijn die voor de monteurs om te leren hoe ze het onderhoud moeten doen
Was inderdaad een reset van 5-10 minuten. En inderdaad, de deuren werkten ook niet.AW_Bos schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:54:
[...]
Het blijft elektrische techniek.![]()
Ik zat zondag ook in Eindhoven in een Flirt die iets vertraagd was op het station zelf. Ik stapte maar gewoon in omdat ik geen echte haast had en hij toch al bijna zou vertrekken, en vervolgens viel alles uit, en ook bleef de deurvergrendeling ook ijzig stil. Vijf minuten later konden de deuren weer open en werd de trein maar opgeheven. Later trof ik hem weer aan in de rijdende dienst. Ik gok dat er een langere reset nodig was dan enkel de stuurstroom uit en in te schakelen, of zo iets?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
nuttig om te weten en dat er verschil tussen landen zitEDIT schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 06:19:
[...]
Allebei. Tijdens de tests worden ook de eerste monteurs en de eerste machinisten opgeleid. Van daaruit zal dan de algemene opleiding voor het materieel ontstaan.
In Nederland hebben wij bijvoorbeeld een vrij specifieke scheiding tussen monteurs en machinisten. Tests die hier door de monteurs tijdens de dagelijkse controles worden uitgevoerd, zullen in andere landen soms door de machinist gedaan worden, dus daar zullen dan voorschriften voor worden gemaakt.
Anoniem: 59888
En wat heb er zelf aan gedaan?Raven schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:05:
NS-fail[afbeelding]
Ik hoop dat er geen blinden gewond zijn geraakt...
Wat betekent eigenlijk die oranje sticker met die 'K' in het midden, boven het stamnummerbordje?EDIT schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:22:
Ik zat laatst weer eens op een 1700 in plaats van een Traxx, en wilde direct weer terug rennen naar de luxe van de Traxx
Ik bedoel, alleen het verschil in ruimte en comfort al:
[afbeelding]
1700
[ Voor 83% gewijzigd door AW_Bos op 24-10-2017 22:57 ]
DC'en van modern mat is vaak een geautomatiseerd proces. Ook bij Nederlandse vervoerders gebeurt dat gewoon door de machinisten. Ik denk eerder dat je de grote paritjen als NS en DB als uitzondering moet zien dan andersom (zeker wanneer je ook goederenvervoer meeneemt).Crossfire1987 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:34:
[...]
nuttig om te weten en dat er verschil tussen landen zit
Heb liever dat een monteur testen uitvoert zodat er tijdig problemen opgespoord worden
Kunststof remblokken.AW_Bos schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:30:
[...]
Wat betekent eigenlijk die oranje sticker met die 'K' in het midden, boven het stamnummerbordje?
Zie antwoord van @Luke!, juist NS is wat dat betreft anders dan anderen. Dat was geloof ik nog een behoorlijke uitdaging met de Flirt, als ik het goed begrepen heb. De fabrikant schreef een aantal controles voor aan de machinist, die bij NS normaal bij de monteur zouden liggen.Crossfire1987 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:34:
[...]
nuttig om te weten en dat er verschil tussen landen zit
Heb liever dat een monteur testen uitvoert zodat er tijdig problemen opgespoord worden
[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 24-10-2017 23:18 ]
Dat is dan ook de fail, want nu kan het karretje ook gewoon door een windvlaag verplaatst zijn...AW_Bos schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:30:
En volgens mij staat het karretje ook niet op de rem?
Ik woon daar niet om de hoek
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 25-10-2017 10:11 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Anoniem: 59888
Bedankt voor de tip mischien even keer kijken reed er dagelijks langs om naar Hilversum te gaanericding schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:00:
Wellicht leuk om te weten: volgende week zaterdag (4 november) is er een open dag bij NedTrain in Amsterdam (Watergraafsmeer). De 766 gaat pendelritten rijden, vanaf 12:00 zijn die ritten toegankelijk voor het publiek (zie ook http://www.mat54.nl).
Ik denk dat ik wel ga. Zit dan midden in de toetsweek en het is best wel een eind. Dus dat is even een afweging maken. Maar een middag naar Amsterdam moet kunnen.Crossfire1987 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:41:
[...]
Bedankt voor de tip mischien even keer kijken reed er dagelijks langs om naar Hilversum te gaan
ik ga toch wel heenT.Kreeftmeijer schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:35:
[...]
Ik denk dat ik wel ga. Zit dan midden in de toetsweek en het is best wel een eind. Dus dat is even een afweging maken. Maar een middag naar Amsterdam moet kunnen.
De intercity Amsterdam-Berlijn gaat mogelijk niet meer stoppen in Deventer. Uit onderzoek naar verbetering van grensoverschrijdend personenvervoer, worden nieuwe varianten genoemd waarbij de overstapmogelijkheid in Deventer vervalt.
Uit het onderzoek van de provincies en Euregio blijkt dat de reistijd van Amsterdam naar Hannover met vijftig of zestig minuten kan worden verkort.
De optie die wordt genoemd voor het verkorten van de reistijd is het veranderen van de route. De trein zou dan via de Hanzelijn moeten rijden, via Lelystad en Zwolle naar Almelo. Het is nog onduidelijk waar de trein de grens over gaat.
In het onderzoek worden in totaal vijf nieuwe routevarianten naar voren gehaald. In een aantal van die varianten vervalt de overstap mogelijkheid in Deventer.
Betrouwbaarheid
Ook wordt ingezet op nieuwe treinen om de betrouwbaarheid van de dienstregeling te vergroten. Het materieel 'laat nu te wensen over'.
Mogelijk komen ook de stops in Apeldoorn, Amersfoort en Hilversum te vervallen. Er moet nog uitgezocht worden hoe de verandering gefinancierd wordt en hoe het zit met de spoorverbredingen die moeten worden aangelegd.
Een optie die genoemd wordt met behoud van stops in Deventer in Apeldoorn is het versnellen van de trein in Duitsland, mogelijk is daar een nieuwere trein voor nodig.
CDA Deventer wil graag dat de intercity blijft stoppen in Deventer en heeft daarover gisteravond vragen gesteld aan het college van Deventer.
Oscar Wilde
En met stuurstand voorop al helemaal fiësta natuurlijk.EDIT schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:20:
Twee rijtuigen op zo'n locomotief?Hoezo overpowered?
Schokken en bonken bij optrekken of remmen komt vaak door glad spoor. De locomotief verliest grip op de rails en de wielen beginnen te spinnen of te blokkeren. Door rustiger tractie te geven of te remmen kan de machinist dat vaak voorkomen, maar helemaal voorkomen kan je het nooit met dit herfstweer.
Die route gaat volgens mij niet zo snel veranderen, al is het alleen al omdat er op Zwolle - Wierden ATB-NG ligt. Dan moet er volledig nieuw materieel komen of een ombouw en hernieuwde toelating van bestaand materieel. Ik zie dat, zolang het huidige contract tussen NS en DB nog loopt, niet gebeuren.
In Nederland kunnen we het ook hoor, met de DD-AR-stammetjes. Die hebben 3 rijtuigen + loc. Volgens mij is dat ook het snelste materieel wat op dit moment in Nederland rijdt, hoewel de Flirt ook heel veel vermogen heeft. Daar mag toch maar 60% tractie gegeven worden bij wegrijden?EDIT schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:20:
Twee rijtuigen op zo'n locomotief?Hoezo overpowered?
[...]
Hebben Vectrons met Nederland-toelating misschien standaard ATB-NG? Ik weet dat de DB op termijn met multicourante locs wil rijden, en Siemens locs lijken me de logische kandidaat.EDIT schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:27:
[...]
Die route gaat volgens mij niet zo snel veranderen, al is het alleen al omdat er op Zwolle - Wierden ATB-NG ligt. Dan moet er volledig nieuw materieel komen of een ombouw en hernieuwde toelating van bestaand materieel. Ik zie dat, zolang het huidige contract tussen NS en DB nog loopt, niet gebeuren.
Zeker, drie rijtuigen merkt zo'n loc ook al weinig van, maar twee is nog een tandje erger.marcop23 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:46:
[...]
In Nederland kunnen we het ook hoor, met de DD-AR-stammetjes. Die hebben 3 rijtuigen + loc. Volgens mij is dat ook het snelste materieel wat op dit moment in Nederland rijdt, hoewel de Flirt ook heel veel vermogen heeft. Daar mag toch maar 60% tractie gegeven worden bij wegrijden?
Nee hoor, ligt niet aan de electronica. Je kan met de ICD vrijwel even snel optrekken als met een losse locomotief.ICD stammetjes hebben natuurlijk ook maar 3 rijtuigen per loc. Wel hebben die volgens mij saaie elektronica zodat je niet zo hard op kan trekken?
Ik geloof niet dat de Vectron ATB NG aan boord heeft, maar wellicht dat iemand daar duidelijkheid in kan verschaffen.[...]
Hebben Vectrons met Nederland-toelating misschien standaard ATB-NG? Ik weet dat de DB op termijn met multicourante locs wil rijden, en Siemens locs lijken me de logische kandidaat.
Ze mogen echter wel wat aan dat vaak te laat komen doen. Toen ik nog werk had zat ik bij de terugweg telkens in die trein, die was vaker te laat dan op tijdEDIT schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:27:
[...]
Oscar Wilde
Ik bedoelde met 'saaie electronica' die AFB, ik wist de echte naam nietEDIT schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:01:
[...]
Nee hoor, ligt niet aan de electronica. Je kan met de ICD vrijwel even snel optrekken als met een losse locomotief.
Alleen zijn er diverse redenen waarom er minder snel opgetrokken mag worden. We moeten met de AFB aan rijden, en die limiteert de optreksnelheid tot 0,5 m/s2, om comfortredenen.
[...]
Als je Siemens de opdracht geeft om een variant met ATB-NG te leveren zullen ze dat doen.marcop23 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:46:
[...]
Hebben Vectrons met Nederland-toelating misschien standaard ATB-NG? Ik weet dat de DB op termijn met multicourante locs wil rijden, en Siemens locs lijken me de logische kandidaat.
2000A per loc inderdaad. Maar daar kom je bij het optrekken (met AFB met ICD) zo rond de 50+ km/u tegenaan. Daaronder is die limiet niet relevant voor de versnelling van de trein.marcop23 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:25:
[...]
Ik bedoelde met 'saaie electronica' die AFB, ik wist de echte naam nietOverigens is er natuurlijk ook de beperking door de bovenleiding, de locs worden toch op 2 kA gelimiteerd in dubbeltractie? Dat maakt dat een DD-AR wel ietje sneller zou moeten zijn, zolang je niet doorslipt.
[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 26-10-2017 14:24 ]
3 weken geleden stond dit al op SpoorPro: https://www.spoorpro.nl/m...sterdam-berlijn-mogelijk/
Is die optrek limiet er speciaal voor de ICD ingebouwd in de TRAXX, of heeft bijvoorbeeld de ICE3 dit ook? Want AFB is eigenlijk toch niet meer dan een "cruise control" functie om een trein op de ingestelde snelheid te brengen en te houden?EDIT schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:01:
Alleen zijn er diverse redenen waarom er minder snel opgetrokken mag worden. We moeten met de AFB aan rijden, en die limiteert de optreksnelheid tot 0,5 m/s2, om comfortredenen.
Is die versnelling een maximale waarde die de NS hanteert om het reizen comfortabel te houden? Of heeft het te maken met dat men in de dienstregeling met deze versnelling alles zit door te rekenen?EDIT schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:55:
De Traxx heeft twee instellingen: 0,3 m/s2 voor goederentreinen of 0,5 m/s2 voor personentreinen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ja, dat is normaal. De Sprinter naar Dordrecht wordt opgeheven en vervangen door de ICd, daarna gaat de ICd als Intercity naar Rotterdam, waarbij de oorspronkelijke Intercity eveneens wordt opgeheven en dus vervangen door de ICD. Op die manier kunnen doorgaande reizigers zonder extra overstappen toch van Breda naar Rotterdam reizen (en vice versa).erikitweakt schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:10:
Ik heb nog een vraagje als treinreiziger hier. Als er een trein defect is op de HSL tussen Breda en Rotterdam heeft dat meestal een vaste oorzaak (geen stroom van de bovenleiding) of kan het van alles zijn. Wat ik vandaag namelijk meemaakte sloeg nergens op.
De ICD ging tot Dordrecht rijden als stoptrein/sprinter daarna als intercity en daarna als hogesnelheidstrein. Is dat normaal?
[ Voor 57% gewijzigd door EDIT op 26-10-2017 16:29 ]
Dat zei EDIT al, om comfort redenen:Onbekend schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:16:
[...]
Is die versnelling een maximale waarde die de NS hanteert om het reizen comfortabel te houden? Of heeft het te maken met dat men in de dienstregeling met deze versnelling alles zit door te rekenen?
en die limiteert de optreksnelheid tot 0,5 m/s2, om comfortredenen.
[ Voor 8% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 27-10-2017 14:49 ]
Bron: https://www.nu.nl/algemee...even-dagen-per-week-.htmlDe tienminutentrein tussen Amsterdam, Utrecht en Eindhoven rijdt vanaf zondag 10 december definitief zeven dagen per week. Uit een test zijn geen grote problemen naar voren gekomen.
Eerste ervaringen met de proef van NS en ProRail hebben uitgewezen dat de tienminutentrein veelal op tijd rijdt en nauwelijks uitvalt.
Sinds september rijden op woensdagen tussen 7.00 uur en 19.00 uur 144 intercity's op het traject. Gemiddeld vielen er in de testperiode dagelijks drie uit.
Dat is vergelijkbaar met het landelijke gemiddelde van de NS. Het percentage treinen dat op tijd reed met een marge van vijf minuten was bij intercity’s 96 procent en bij sprinters bijna 95 procent.
Ondanks de positieve resultaten uitte reizigersorganisatie Rover onlangs nog steeds kritiek. Vooral de aansluitingen tussen de tienminutentreinen en treinen die elk kwartier of halfuur rijden, laten te wensen over, aldus de organisatie.. "Met name bij het overstappen geeft dat problemen."
De NS erkent dat reizigers die van de 'tienminutentrein' gebruikmaken soms problemen hebben met het halen van hun aansluiting.
Virussen? Scan ze hier!
In principe moet iedereen onherkenbaar in beeld worden gebracht, tenzij je toestemming aan die persoon hebt gevraagd voor publicatie.T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 07:40:
@EDIT even naar aanleiding van die pdf:
In mijn filmpje van Arnhem Centraal zit een scène met een conducteur. Is het dan voldoende om zijn gezicht gewoon onherkenbaar te maken voor hij online verschijnt? Dat geldt ook voor het stukje met service en veiligheid mensen en een zwartrijder. Het filmpje is bijna klaar en vanmiddag is mijn klas bij de première.
Het was tenslotte een schoolopdracht.
En vanavond zal hij wel op YouTube staan.
Ik kan al vertellen dat het mooi wordt!
We hebben het gevraagd en hij was heel duidelijk: prima als jullie filmen, maar zolang in niet herkenbaar ben op social media.EDIT schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:09:
[...]
In principe moet iedereen onherkenbaar in beeld worden gebracht, tenzij je toestemming aan die persoon hebt gevraagd voor publicatie.
Daar is geen sprake van, morgen even naar kijken. Heb het effect al even, maar nog nooit gebruikt.arnold_m schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:26:
Waarschijnlijk is dat voldoende, bij mensen met bijvoorbeeld opvallende tatoeages kan het nodig zijn ook die te verbergen.
[ Voor 29% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 29-10-2017 08:22 ]
Bedankt.bvk schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:33:
Leuk gedaan en een mooi promotie filmpje voor de NS en dit nieuwe station, ik weet alleen niet of ze zo blij zijn met de muziek keuze.
[ Voor 6% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 28-10-2017 17:38 ]
Leuk gedaan, mooi filmpje! Als ik één tip mag geven: ongeacht of je de muziek leuk vindt of niet (ik vind het wél een leuk nummer): probeer op de muziek te monteren. Dus een overgang bij het begin van een nieuwe maat. Dat geeft het filmpje wat meer rust.T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:25:
Ik hoor graag jullie mening en als er nog andere vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik ze ook graag!
Dat heb ik geprobeerd en is ook aardig gelukt, maar soms inderdaad nog wel een onlogische switch. Volgende keer gewoon er weer op letten en dan gaat het vast weer beter.don_jorg schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:39:
[...]
Leuk gedaan, mooi filmpje! Als ik één tip mag geven: ongeacht of je de muziek leuk vindt of niet (ik vind het wél een leuk nummer): probeer op de muziek te monteren. Dus een overgang bij het begin van een nieuwe maat. Dat geeft het filmpje wat meer rust.
Niet met Arriva? Die kom je daar toch ook tegen.T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:25:
Het was even puzzelen. Ook hadden we te maken met wat technische problemen, maar dan is hij er toch echt.![]()
![]()
![]()
[video]
[video]
Delen? Ja graag! Ik ga hem ook naar de NS, ProRail en Breng gesturen...
[...]
Helemaal vergeten, komt goed.arnold_m schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:48:
[...]
Niet met Arriva? Die kom je daar toch ook tegen.
[ Voor 17% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 28-10-2017 23:02 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Alex) op 30-10-2017 13:11 ]
Dus als ik mijn NS app instel op 'altijd vrij' krijg ik betere reisadviezen?cazzer22 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:16:
En de NS reisplanner rekening houdt met welk kaartje je hebt (standaard geen netkaart), en HAFAS niet, die geeft gewoon de snelste en met kortste overstap adviezen.
Ja, maar dan moet je dus wel óf een geschikt vervoerbewijs hebben, óf onderweg even uit- en inchecken. Je mag namelijk niet in de richting van je incheckstation reizen.Slaut schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:30:
[...]
Dus als ik mijn NS app instel op 'altijd vrij' krijg ik betere reisadviezen?
Wel stelt artikel 2.4 lid 2:Reisroute
Het NS-traject dat de NS Reisplanner u heeft geadviseerd voor een reis, (uitge-
zonderd reizen met een via station). Over het algemeen is dit de route waarlangs
de bestemming (naar uw keuze) 1) het eerst wordt bereikt of 2) met de kortste
reistijd wordt bereikt 3) met de minste overstappen wordt bereikt of 4) met de
minste tariefeenheden wordt bereikt dan wel (indien van toepassing) het traject
waarop conform uw Vervoerbewijs gereisd mag worden. De bovengenoemde
keuze
mogelijkheid geldt uitsluitend voor de door NS geëxploiteerde trajecten en
treinen. Met betrekking tot trajecten waar andere vervoerders rijden geldt deze
keuzemogelijkheid dus niet altijd.
Waarin staat geadviseerd door de NS; zou een reisadvies van de NS internationaal pagina (welke HAFAS dacht ik gebruikt) dan gelden als advies om zonder extra in en uitcheck om te reizen?2)
Als u met gebruik van uw OV-chipkaart reist richting het station waar u heeft ingecheckt,
checkt u tussentijds uit en weer in. Dit houdt in dat u niet zonder eerst uit te checken en weer
in te checken terug kunt keren naar het station waarvan u uw reis begon. Dit alles tenzij de
oorzaak van het reizen in die richting buiten uw invloedsfeer ligt, of tenzij u omreist en dat
door NS geadviseerd is;
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Dat zou zwart rijden ook kunnen verminderen, want dan kan je niet meer uitchecken na de poortjes. Nu nog integratie met verschillende vervoerders. Al hoewel, je krijgt dan wel heel veel paaltjes...cazzer22 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:06:
Met de Oyster Card in Londen hebben ze op veel overstapstations op het perron een paaltje neergezet zodat overstappers daar 1x ff kunnen inchecken, weet het systeem via welke route er gereisd wordt. Zou in NL ook een optie kunnen zijn.
Dan begin je al met de discussie dat de paaltjes dus niet meer van de vervoerder zijn. Dat was een van de ontwerpbeginselen van de OV-Chipkaart: paaltjes zijn van de vervoerder waardoor de transacties daar ook terecht komen.cazzer22 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:38:
Hoezo kan je dan niet meer uitchecken? Dit zijn namelijk speciale roze 'paaltjes', anders dan de gele voor in en uitchecken. Ze moeten in NL gewoon alle vervoerders met hetzelfde incheckpaaltje laten werken, en via een vergelijkbaar systeem van roze paaltjes overstappen door laten geven zodat het OVC systeem de gebruikte route kan berekenen en als geheel kan zien ipv per vervoerder. Maar dat is weer een andere discussie.
Daar zijn ze in OV al mee bezig (nou ja, soort van), alle niet-NS vervoerders van hetzelfde paaltje gebruik laten maken, zodat je alleen maar op hoeft te letten of het wel/niet NS is en niet welke van de 5(?) regionale vervoerders die er zijn in NL.cazzer22 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:38:
Ze moeten in NL gewoon alle vervoerders met hetzelfde incheckpaaltje laten werken,
Oscar Wilde
TLS kent sowieso een bijzondere geschiedenis, ooit opgericht door de 5 grootste vervoerbedrijven, waarna Connexxion er vervolgens weer uit is gestapt vanwege gedoe over (je raad het al) geld.Maasluip schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:49:
[...]
Dan begin je al met de discussie dat de paaltjes dus niet meer van de vervoerder zijn. Dat was een van de ontwerpbeginselen van de OV-Chipkaart: paaltjes zijn van de vervoerder waardoor de transacties daar ook terecht komen.
Waarom dat niet overkoepelend bij TLS kon is me ook niet duidelijk (als ik me niet vergis komen de transacties daar toch ook al?).
[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 01-11-2017 13:26 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq