WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Maar dat zal wel niet
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
"Lijkt" want zo hard gaat ie ech nie
Neu, dat kan je wel vergeten. Ook het interieur is ietsiepietsie andersArcticWolf schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:47:
Ik hoop dat hij op deze lijkt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar dat zal wel niet
Inhalen niet, maar de ICNG benadert 2/3 van de snelheidTrainhunter2009 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:51:
![]()
![]()
Whaaahaaahaaaaa
"Lijkt" want zo hard gaat ie ech nie
Zelfs ICE en de nieuwere TGV's zijn sneller dan die dingen. Dat viel mij wel op in Japan: die dingen zien er allemaal hartstikke flitsend uit, maar in werkelijkheid rijden ze daar maar heel beperkt echt 300 en de 320 wordt zo ongeveer helemaal nergens aangetikt. Dat doen ze in Frankrijk toch beter.
[ Voor 16% gewijzigd door EDIT op 28-09-2017 21:10 ]

Maar daar zal de ICNG óók wel niet op lijken....

AVE
Beetje lage neus alleen.

KTX Korea

X2000
Vind die KTX wel gaaf. Ben best benieuwd naar de nieuwe ICNG.
[ Voor 31% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 28-09-2017 21:33 ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Qua interieur ben ik eigenlijk benieuwder, ik vind deels lagevloertreinen eigenlijk lelijker. Banken op een verhoogd stukje etc. Uiteraard snap ik dat het veel handiger is voor gehandicapten, ouderen, mensen met kinderwagens etc maar toch. Wat mij betreft mag het een directe kopie zijn van de ICM, op de prullenbakjes na
Overigens hoop ik ook op compartimering zoals de ICM heeft, deurtjes naar de balkons. Oh, en ik wil het elektrisch vermogen ook wel weten
[ Voor 14% gewijzigd door marcop23 op 28-09-2017 21:55 ]
[ Voor 22% gewijzigd door EDIT op 28-09-2017 22:01 ]
Maar dat is 1e klas neem ik aan en als dit 2e klas is wil ik de 1e wel eens zienTrainhunter2009 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:39:
Nou de stoelen zijn zetels hoor!![]()
[afbeelding]
Persoonlijk door @EDIT getest
[ Voor 196% gewijzigd door EDIT op 28-09-2017 22:00 ]
Hmmm @EDIT dipje
Dit is dus eerste klasse, van de tweede klasse zijn geen afbeeldingen vindbaar helaas.
Maar dinsdag weten(zien) we meer
[ Voor 60% gewijzigd door Trainhunter2009 op 28-09-2017 22:09 ]
ATB staat toch alleen maar 140 toe? Reden we op ERTMS?
Dat geloof ik wel, maar vaak rijdt hij volgens mij gewoon 140, en nu viel het me op dat de rit hobbeliger en sneller dan gewoonlijk was.Luke! schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:39:
ICE rijdt toch al een tijdje op ETCS daar? ETCS overlay is daar gewoon in dienst.
Machinist wilde snel thuis zijnVinnienerd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:40:
[...]
Dat geloof ik wel, maar vaak rijdt hij volgens mij gewoon 140, en nu viel het me op dat de rit hobbeliger en sneller dan gewoonlijk was.
Nee, Amsterdam - Utrecht is civieltechnisch goedgekeurd tot 160km/u, dus harder mogen (en kunnen ze niet). Alleen de Hanzelijn is goedgekeurd tot 200km/u (al is dat ook niet echt aan te raden civieltechnisch).Vinnienerd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:43:
Dus in theorie zouden we gewoon 200 km/u kunnen (incl. 1800V vonkenregen en mensen die in het plafond hangen want het is superhobbelig).
Tractievoeding is inderdaad geschikt tot 220km/u onder 1500V gelijkspannning.
Voor 220km/u+ heb je 25kV nodig.
[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 28-09-2017 22:47 ]
Die baanvakken zetten veel sneller dan ze kunnen stoppen helaas

Gérard van Teeffelen
Studio_20161103_145810
Luxemburg (Stad), 7 oktober 1996.
NS DM'90 3419 keert terug naar Nederland nadat ie meegedaan had aan de activiteiten van 50 jaar CFL.
Het stel passeerd hierbij het Pulvermühleviaduct in Luxemburg Stad op weg naar Gouvy - Maastricht en Zwolle.
[ Voor 53% gewijzigd door Trainhunter2009 op 28-09-2017 23:00 ]
Ja en nee;EDIT schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:54:
Ik weet te weinig van echte baantechnieken af, maar is dat überhaupt eigenlijk op te lossen? Of kom je dan op zo'n betonbaan als de HSL uit?
Palen matras is natuurlijk de ideale optie voor elke spoorbaan, maar onmogelijk te financieren in welk opzicht dan ook.
Er lopen wat alternatieve studies naar baan/zettingsverbeteringen.
Je hebt PSS, wat een soort zandcement is en wat aangebracht kan worden met een (paar) kettinghor machines, maar die kosten gruwelijk veel per inzet.
Er loopt nu ook een pilot naar "geostab", is van een buitenlands bedrijf die met een soort ploeg de slechte ondergrond stabiliseert met een een kalkzand mengsel waardoor de ondergrond een stabiele maar flexibel "vlak" vormt. Waardoor de golf beweging in het spoor wel wordt opgevangen maar dat het baanlichaam niet verder (of minimaal) zakt/zet.
Geostab is nu op 2 a 3 plekken in Nederland gebruikt als test, ik weet alleen (nog) niet wat de resultaten daar van zijn.
De locaties voor zover ik zeker weet:
-Nijmegen (onder knooppunt Ressen)
-Leeuwarden (Julianastraat)
Denk dat iedereen wel geïnteresseerd is naar deze resultaten, want het kan een hoop problemen vermijden. Maar het blijft dus een lastig probleem.
[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 28-09-2017 23:07 ]
Ik werk bij die toko en ik zelfs heb geen idee hoe de ICNG eruit zietEDIT schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:29:
Nou, het ding ziet er in ieder geval niet zo uit als op die impressie, dat kan ik al wel zeggen
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Het is altijd wel opvallend dat het als je bij Zevenaar de grens over gaat de trein gelijk een stuk minder hobbelig rijdt. Ik kan mij niet voorstellen dat de ondergrond gelijk bij de grens anders wordt. Dus het zal ook wel met de manier van het aanleggen van het spoorbed te maken hebben.Trainhunter2009 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:57:
We verplaatsen Nederland gewoon hierheen, minder last van instabiele grond
Maar des te meer je naar het oosten/zuiden gaat is het wel zo dat de ondergrond steeds zanderiger of rotsachtiger wordt, en daardoor de zetting van het ballast en spoor heel anders kan zijn.
Hier in ons zompige moeras deel van Nederland is de diepere ondergrond ook de spelbreker zoals @ArcticWolf al aangeeft.
In Rotterdam is er ook een stuk Metro/Sneltram aangelegd,in de -5,80 mtr NAP liggende Alexanderpolder, op een palenmatras, alles eromheen zakt als een gek, behalve die metrobaan

en Zeeland natuurlijk ook
[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 29-09-2017 11:31 ]
Dat is dan ook een veredelde ICE. Wel machtig mooi, die HST. Wordt tijd dat er zoiets in NL gaat rijdenbvk schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:02:
En vergeet de Chinezen niet, daar is 350 normaal met deze treinen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar daar zal de ICNG óók wel niet op lijken....
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Moge duidelijk zijn waar dit is, en dat treinliefhebbers hun plezier weer niet op kunnen
[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 30-09-2017 13:05 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Best wel balen voor de mensen die in dit weer hebben staan wachten. * T.Kreeftmeijer heeft ervaring...Trainhunter2009 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:54:
Laat me raden, Utrecht C met de door Virm vervangen "werkplaatstrein" naar Maastricht. Dit omdat de 766 opgesloten staat op Uto door een wisselstoring................
Vandaag ook last van de werkzaamheden tussen Utrecht en Arnhem. Moet vandaag naar Amsterdam en dat moest via 's Hertogenbosch. Later wat er ook nog een wisselstoring tussen Arnhem en Rode-Wageningen. Terugweg kan via Deventer. Of met de bus. Qua tijd maakt het weinig uit.
Volgend filmpje over Arnhem Centraal station is al in de maak... Klaar voor week 43.
En net de Hondekop op een opstelspoor Utrecht Zuid gezien.

Nijmegen dump plek voor oud materieel? Er staan daar ook twee van deze die rangeerdiesels te verroesten. En nog een oude goederenbak.
Zo'n een, dacht ik:
[ Voor 19% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 30-09-2017 19:23 ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Virussen? Scan ze hier!
"Zo een" schrijft 'ie, de locomotoren in Nm zijn in een beduidend mindere staat dan die van de SSN.wildhagen schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:59:
Sik 228 staat niet echt te verroesten... die is gewoon eigendom van Stoomstichting Nederland (SSN). Volgens mij is hij ook rijvaardig (of is dat niet meer het geval tegenwoordig)/
[afbeelding]
Ah, ok, had je niet goed begrepen, dacht dat je de 228 gezien hadT.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:06:
Deze waren wel sterk verroest. Heb helaas geen foto gemaakt, maar het waren/zijn er twee. Zal kijken of ik nog een keer een foto kan maken.
Weet niet of de lijst nog helemaal actueel is, maar je kan hier kijken welke locomotoren waar staan: http://www.locomotor.nl/locaties.htm
Volgens die site zouden de 231, 314 en 327 in Nijmegen moeten staan. Diverse eigenaren, geen van allen rijvaardig.
Virussen? Scan ze hier!
Utrecht Zuid?T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:22:
[...]
Best wel balen voor de mensen die in dit weer hebben staan wachten. * T.Kreeftmeijer heeft ervaring...
Vandaag ook last van de werkzaamheden tussen Utrecht en Arnhem. Moet vandaag naar Amsterdam en dat moest via 's Hertogenbosch. Later wat er ook nog een wisselstoring tussen Arnhem en Rode-Wageningen. Terugweg kan via Deventer. Of met de bus. Qua tijd maakt het weinig uit.
Volgend filmpje over Arnhem Centraal station is al in de maak... Klaar voor week 41.
En net de Hondekop op een opstelspoor Utrecht Zuid gezien.
Nijmegen wordt idd als *graf* gebruikt om oud materieel op te stellen wat verkocht wordt aan het buitenland of gesloopt wordt.[afbeelding]
Nijmegen dump plek voor oud materieel? Er staan daar ook twee van deze die rangeerdiesels te verroesten. En nog een oude goederenbak.
Zo'n een, dacht ik:
[afbeelding]
De DM90's worden vanaf december nergens meer ingezet meen ik.
http://www.nsfinancialservices.ie/fleet/dm90/
Ik gok een miljoentje ofzo per stuk. Dat is een hele ruime schatting, recht uit mijn onderbuik, gebaseerd op de tweedehands prijs van een 6400 locje
Vraag me ook af of ze uberhaupt verkocht gaan worden gezien hun leeftijd, of ze niet alsnog onder de snijbrander van de slopers eindigen...
Lijkt me ook geen aantrekkelijk materieel voor vervoerders. Niet alleen hun leeftijd, maar denk ook aan de detectie-problemen die dit matereel heeft, het gebrek aan een airco (voor de passagiers) etc.
[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 30-09-2017 16:59 ]
Virussen? Scan ze hier!
Maar goed, je denkt nu alleen aan NL/EU vervoerders... er zijn meer landen waar deze kunnen rijden.
Het gebeurt sowieso maar zelden dat er treinen naar buiten de EU verkocht worden. Ja, er zijn toen 10 Wadlopers naar Argentinië verkocht, maar dat is volgens mij ook de enige verkoop van reizigersmaterieel naar een niet-Europees land de laatste paar decennia? En die Wadlopers hadden tussentijds nog een modernisering en revisie ondergaan, wat deze DM90's niet gehad hebben.
Naar andere EU-landen verkopen kan uiteraard, vroeger werd er ook heel veel naar Oost-Europa verkocht (kijk wederom naar die Wadlopers, die naar Polen, Tsjechië en Roemenie gegaan zijn), maar ook daar stelt de reiziger natuurlijk steeds meer eisen, net als concessie-verleners. Het is maar net de vraag of die nog op uitgeleefd, versleten materieel zitten te wachten met een gebrekkig comfort (geen airco), en waarschijnlijk ook een hoger dieselverbruik (was toch al duur is) tov moderner materieel.
Kijk, ik hoop dat het lukt, maar laat ik het zo zeggen: ik heb er toch wel ernstige twijfels bij hoor.
Virussen? Scan ze hier!
Ten zuiden van Utrecht Centraal in elk geval.
Ja, vandaar dat er zoveel staan.[...]
Nijmegen wordt idd als *graf* gebruikt om oud materieel op te stellen wat verkocht wordt aan het buitenland of gesloopt wordt.
De DM90's worden vanaf december nergens meer ingezet meen ik.
Als je zelfs V250's nog verkocht krijgt... Dan moet een DM90 zeker lukkenwildhagen schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:34:
Kijk, ik hoop dat het lukt, maar laat ik het zo zeggen: ik heb er toch wel ernstige twijfels bij hoor.
Verder was die miljoen echt uit de lucht gegrepen zoals ik al zei, ik ken die markt helemaal niet
Hier kan je overigens nog de nodige te koop staande treintjes zien: https://www.db-gebrauchtz...ew=vehicleList&filter=set
Of idd een lokaaltje ergens in het verre oosten van Europa of net daar naast..........
@T.Kreeftmeijer Utrecht Opstelterrein Zuid
Utrecht Opstelterrein Zuid (verkorting: Utoz) is een opstelterrein ten zuiden van Utrecht Centraal. Het opstelterrein is gelegen tussen Utrecht Centraal en Utrecht Veemarkt Aansluiting (Utva), tussen de sporen 15/GO en 16b van Utrecht Centraal (alle spoornummers van Utoz zijn hoger dan 100). Opstelterrein Zuid wordt in beperkte mate gebruikt voor het opstellen van reizigersmaterieel. In het verleden beschikte het terrein over een eigen wasplaats en een put voor onderhoudswerkzaamheden.
Het gehele wissel-bediensysteem ligt eruit door een defect........De 766 moet morgen ook rijden, al gaat de rit naar Goes niet door, maar ook een gezelschap. En blijkbaar wil er niemand de beslissing nemen het stel eraf te "loodsen" en een ventje met een wisselkruk mee te sturen
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Die camera mag wel even schoon gemaakt worden
Bijna goed.Trainhunter2009 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:33:
@T.Kreeftmeijer Utrecht Opstelterrein Zuid
Het is dus toch iets erger dan een fysiek kapotte wissel. Ze zouden dan toch wel even handmatig de 766 mogen bevrijden.Utrecht Opstelterrein Zuid (verkorting: Utoz) is een opstelterrein ten zuiden van Utrecht Centraal. Het opstelterrein is gelegen tussen Utrecht Centraal en Utrecht Veemarkt Aansluiting (Utva), tussen de sporen 15/GO en 16b van Utrecht Centraal (alle spoornummers van Utoz zijn hoger dan 100). Opstelterrein Zuid wordt in beperkte mate gebruikt voor het opstellen van reizigersmaterieel. In het verleden beschikte het terrein over een eigen wasplaats en een put voor onderhoudswerkzaamheden.
Het gehele wissel-bediensysteem ligt eruit door een defect........De 766 moet morgen ook rijden, al gaat de rit naar Goes niet door, maar ook een gezelschap. En blijkbaar wil er niemand de beslissing nemen het stel eraf te "loodsen" en een ventje met een wisselkruk mee te sturen![]()
En rijdt de 766 gewoon zijn zondagsrit met gezelschap
Feest op het spoor vandaagVan en naar Utrecht Centraal rijden maandagochtend geen treinen door een stroomstoring.
Het is onbekend wanneer het probleem is verholpen.
In de Utrechtse wijk Lombok en in de Carthesius Driehoek is ook geen stroom, laat netbeheerder Stedin weten. Monteurs zijn onderweg, de oorzaak is nog onbekend.
@Stedin "Door een #stroomstoring is de spanning weggevallen in #Utrecht Lombok en de Carthesius Driehoek. Oorzaak nog onbekend. Monteurs onderweg."
[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 02-10-2017 10:17 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Tadaaa
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Iemand had een kabeltje geraakt, waardoor er een netwerk (aka signaal)storing was tijdens de ochtend spits.
Spijkenisse Centrum, Slinge en Zuidplein stonden vol richting CS
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Alle info borden op de Metro A, B, C, D en E vielen eruit. Geen dienstregeling meer (al is dat al niet echt nodig in ochtendspits met elke 7 minuten). Metro's van alle lijnen waren opgehoopt tijdens de storing. Daardoor vielen er gaten en sommige zaten dicht op elkaar. Tussentijd fluctueerde tussen 3 en 20 minuten tussen elk metrostel toen alles weer reed (Lijn E, daar moest ik mee, en je kunt op de kaart live zien waar die Metro's zich bevinden).D_Jeff schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:01:
Doe die van de Metro er maar bij.
Dus feitelijk het eerste tekeningetje, dat was heel close.
Bedoel je dat er rondom de deuren ook een gele lijn moet zitten?Trainhunter2009 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:53:
Nou dat valt me in zijn geheel niet tegen. Alleen toch gele deuren..............is dat nou niet tegen de nieuwbouw regeltjes?
Dus feitelijk het eerste tekeningetje, dat was heel close.
https://www.flickr.com/photos/47900776@N02/28046768691/
Als je die regel letterlijk neemt moet die deur een heel andere kleur hebben dan de zijwand zodat die door een slechtziende ook wordt waargenomen.
Edit :
Het model kan ik mij in vinden, die kleur discussie laat ik verder voor Wat het Is.
Nu nog benieuwd naar het interieur en de werkplek van de coureur 😁😉
[ Voor 30% gewijzigd door Trainhunter2009 op 03-10-2017 11:06 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat heeft ook met de camera te maken. De juiste hoek en de juiste lens kan een trein best vertekenen:wildhagen schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:10:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die voorkant niet echt heel erg fraai vind.... die hele koppeling met dat grote gat is imho een beetje te nadrukkelijk aanwezig.
http://nieuws.ns.nl/ns-presenteert-ontwerp-nieuwe-intercity/
Met een virtuele tour door de mock-up:
[ Voor 59% gewijzigd door EDIT op 03-10-2017 11:52 ]
leuk hoor die tafeltjes, maar die worden kei snel ranzig. zo wel boven als onder van de tafel. Daarnaast krijg ik de impressie dat er niet heelveel stoeltjes in een coupe staan. Kwa uitstappen lijkt mij het ook niet handig, de gene die aan de binnenkant zit, zal altijd moeten anticiperen op de reiziger tegen het raam.EDIT schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:45:
Nog wat meer foto's en impressiefilmpjes, ook van het interieur:
http://nieuws.ns.nl/ns-presenteert-ontwerp-nieuwe-intercity/
Met een virtuele tour door de mock-up:
[video]
Daarnaast waarom niet een dubbeldekker?
[ Voor 11% gewijzigd door Luukje01 op 03-10-2017 12:03 ]
De bedoeling van de mock-up is niet om te kijken hoe de indeling van de trein er uit ziet, maar om individuele elementen uit die indeling in de praktijk te bekijken en te beoordelen.
Je ziet dus bijvoorbeeld een eerste klas opstelling met slechts drie rijen stoelen: Twee stoelen tegenover elkaar en één rij er achter. Zo kunnen zowel de opstelling van de stoelen tegenover elkaar als achter elkaar beoordeeld worden.
Ook de uitlijning van de stoelen met het interieur is natuurlijk anders in de echte trein. Omdat er zo veel mogelijk elementen in een model gepropt worden, klopt ook dus de indeling niet met de uiteindelijke indeling, maar geeft enkel een impressie.
[ Voor 16% gewijzigd door EDIT op 03-10-2017 12:10 ]
Omdat dubbeldekkers relatief weinig voordeel hebben ten opzichte van enkeldekkers. Bijvoorbeeld, een VIRM-4 heeft zo'n 3,6 zitplaatsen per meter, een ICM-4 heeft er 2,4. Het is 'maar' 50% extra. Het is dus vooral nuttig als 12 bakken enkeldeks echt gewoon te weinig is. en dat is op sommige trajecten ook wel zo. Gelukkig hebben we daar DDZ en VIRM voor. Voor andere treinen kan enkeldeks prima genoeg zijn, en dat is dan makkelijker rolstoelvriendelijk te maken, aerodynamischer, goedkoper, etc.Luukje01 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:01:
[...]
leuk hoor die tafeltjes, maar die worden kei snel ranzig. zo wel boven als onder van de tafel. Daarnaast krijg ik de impressie dat er niet heelveel stoeltjes in een coupe staan. Kwa uitstappen lijkt mij het ook niet handig, de gene die aan de binnenkant zit, zal altijd moeten anticiperen op de reiziger tegen het raam.
Ik had liever meer 8 rijtuigen gezien, je ziet nu al dat de IC Direct ook buiten de spits vol zit tussen Rotterdam en Schiphol. Dit aanschafbeleid lijkt erop dat ze geen plannen hebben om die te verlengen naar rijtuigen, maar in eerste instantie alleen de huidige stammen zullen vervangen. Daar kijk ik wel van op eigenlijk.79 treinstellen; NS koopt 49 treinstellen met 5 rijtuigen en 30 treinstellen met 8 rijtuigen.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
[ Voor 43% gewijzigd door EDIT op 03-10-2017 12:54 ]
Ranzige tafeltjes is een kwestie van fatsoen + fatsoenlijk poetsen. In andere landen werkt het prima, dus het zou in NL ook best prima moeten kunnen werken. En fijn is het wel.Luukje01 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:01:
[...]
leuk hoor die tafeltjes, maar die worden kei snel ranzig. zo wel boven als onder van de tafel. Daarnaast krijg ik de impressie dat er niet heelveel stoeltjes in een coupe staan. Kwa uitstappen lijkt mij het ook niet handig, de gene die aan de binnenkant zit, zal altijd moeten anticiperen op de reiziger tegen het raam.
Maar in een VIRM heb je riante beenruimte en in een ICM zit je met je knieën tegen de stoel/prullenbak voor je. Als je in een VIRM de stoelen net zo krap zou zetten als in de ICM dan passen er veel meer stoelen in.marcop23 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:09:
[...]
Omdat dubbeldekkers relatief weinig voordeel hebben ten opzichte van enkeldekkers. Bijvoorbeeld, een VIRM-4 heeft zo'n 3,6 zitplaatsen per meter, een ICM-4 heeft er 2,4.

Mijn eigen foto's zijn helaas zwaar overbelicht (we waren bezig met tests voor de lichtinval en reflectie met grote schijnwerpers toen ik die foto's maakte), dus die plaats ik maar niet
[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 03-10-2017 13:23 ]
Postje T we have a problemSkyaero schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:48:
Lijkt wel een ruimteschip
Ground Control to Major EDIT
Wat meer info: zie de site van Alstom. Daar staan ook wat PDF bestanden met technische specificaties en artist impressions van de ICNG vanaf de buitenkant in volledige 5- en 8-delige uitvoering.
[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 03-10-2017 14:30 ]
Hij kan dan wel 200km/h maar in de mock up mis ik toch een beetje het gevoel wat je hebt in een ICR/ICM of ook VIRM van een duidelijke coupé en balkon afscheiding. Hij is erg open zoals ook de Flirts en SNG zijn.
Ben benieuwd naar het comfort en hoe dit ding ook op de HSL zal rijden.
In het internationale jargon wordt meestal onderscheiden tussen:cazzer22 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:25:
Dus het is toch een regionale trein geworden. Na een IR trein die IC heet is t nu dus gewoon Regionaal.
Hij kan dan wel 200km/h maar in de mock up mis ik toch een beetje het gevoel wat je hebt in een ICR/ICM of ook VIRM van een duidelijke coupé en balkon afscheiding. Hij is erg open zoals ook de Flirts en SNG zijn.
Ben benieuwd naar het comfort en hoe dit ding ook op de HSL zal rijden.
- subway
- regional train
- high-speed train
En dan staat HST voor de ICE, TGV en consorten. Logisch dat de ICNG dan gewoon in die taxonomie gewoon onder het concept regional train wordt geschaard.
En geef toe, elke trein in NL -is- een regionale trein. Ook al rijdt ie 200km/h, je hebt nauwelijks een stuk waar ie langere tijd gewoon met 200km/h kan doortuffen, en dus is een soort veredelde metro toch prima?
Maar klopt wel, 200km/h is snel voor regionaal vervoer en moet ook zeggen dat de ruimtelijke blikken in de mock up vermoedelijk komen van groothoeklenzen. Dus hopelijk zit er beenruimte in de trein maar toch ook iets knussigs zoals HST's hebben.
@Garyu Ik snap het inderdaad, als IC niet meer een categorie is, dan is het een regionale trein. HST kan je het niet direct noemen. dus IR trein is dan ook een correcte naam?
En klopt, wij kennen op de buitenlandse vervoerders na, geen IC waardige IC treinen. Maar echte IC treinen stoppen ook niet elk kwartier.
En de eerste huilies zijn alweer gesignaleerdEDIT schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:49:
De ICNG is zojuist officieel gepresenteerd. Er zullen vast nog officiële persfoto's en impressies komen, maar een eerste foto via Treinreiziger.nl:
[afbeelding]
https://petities.nl/petit...t-niet-doorgevoerd-worden
Dat is toch niet te hopen...cazzer22 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:45:
[...] roestig frans enzo...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
ach, de 1300's reden eerder dit jaar ook nog rond!
Klopt maar ze gaan eerst breda-amsterdam rijden.
Duikbril ? Oh nee, duikbrillen rijden al rond in Belgie... Maar met zo'n gigantisch gat midden voorin, zeg ik dan opblaaspopEDIT schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:49:
De ICNG is zojuist officieel gepresenteerd. Er zullen vast nog officiële persfoto's en impressies komen, maar een eerste foto via Treinreiziger.nl:
[afbeelding]
2 keer VIRM6 paste toch ook al niet op veel intercity-stations? Nog een bak extra zal dan echt een probleem worden..EDIT schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:54:
Verschil is dat deze gecombineerd kunnen rijden. Dus je kan 2x 5 bakken hebben of 5+8. Dat kan met de huidige trein niet. Wil je een extra rijtuig toevoegen, dan mag je weer door een complete toelatingsprocedure heen.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Hmmmm, ik vind het lastig te beoordelen zo van een foto. Ben niet helemaal kapot van het zwart op de neus maar dat zou in werkelijkheid nog wel eens mee kunnen vallen. Ik vel m'n oordeel wel als de treinen t.z.t. op het spoor verschijnen.EDIT schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:49:
[afbeelding]
Als je er op foto's op gaat letten zie je dat veel treinen dat hebben, bijv. de SLT en VIRM, maar ook bij Mat '64 was dat gat niet echt klein. Dat zal inderdaad erg meevallen.EDIT schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:14:
Op de foto's valt het behoorlijk op, maar in het echt is het niet zo nadrukkelijk aanwezig (tenminste, dat vond ik niet). Natuurlijk zou een dichte neus mooier zijn geweest, maar de bedrijfszekerheid van die dingen is helaas dramatisch.
Erm, verreweg de meeste treinen hebben tafeltjes bij vierzits en dat is ook geen probleem? Toegegeven, die zijn wat kleiner dan op deze impressie maar het lijkt me niet dat die ineens ranzig gaan worden omdat ze groter zijn.Luukje01 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:01:
[...]
leuk hoor die tafeltjes, maar die worden kei snel ranzig. zo wel boven als onder van de tafel. [...] Kwa uitstappen lijkt mij het ook niet handig, de gene die aan de binnenkant zit, zal altijd moeten anticiperen op de reiziger tegen het raam.
[...]
2x VIRM-6 past op elk intercitystation, vanaf 13 bakken wordt het problematisch met 'traditionele' baklengtes. Nu rust de ICNG alleen op jacobsdraaistellen, waardoor de bakken korter zijn. Hiervan past misschien een ICNG-16 wel op 1 perron, dat scheelt namelijk maar 6 meter met een VIRM-12burne schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:51:
[...]
2 keer VIRM6 paste toch ook al niet op veel intercity-stations? Nog een bak extra zal dan echt een probleem worden..
WasbeerOmabeatle schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:40:
De bijnaam 'de bij' vind ik ook wel toepasselijk, die werd blijkbaar vanochtend ook al genoemd.
Dit topic is gesloten.
![]()