Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote spoorwegentopic - deel 23 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 100 Laatste
Acties:
  • 576.559 views

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Misschien zijn er andere werkzaamheden die meeliften op de buitendienststelling van Rotterdam - Schiedam, waardoor er ook verderop geen treinen kunnen rijden.

We are shaping the future

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:45
@Goner:

En dan te bedenken dat er tussen Slinge en Zuidplein ook nog werkzaamheden aan het spoor plaatsvinden, waardoor Lijn E moet keren op Rotterdam CS.

(En de D lijn daardoor een aangepaste versie van de zomer dienstregeling rijdt)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:55
Het is niet alleen Rotterdam - Schiedam volgens mij, maar ook rondom Den Haag HS (tenminste, daar lijken ze ook al voorbereidingen te treffen voor spoorvernieuwing).

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:11
http://nos.nl/artikel/218...n-op-goederentreinen.html
Steeds meer illegale migranten worden betrapt bij een poging Duitsland binnen te komen door zich te verstoppen in goederentreinen. Dat bevestigt een woordvoerder van de Duitse politie aan de NOS.
In de eerste drie maanden van 2017 werden zo’n twintig migranten opgepakt die op die manier de grens over probeerden te komen. In juni waren het er honderd, en in juli zelfs 175.
Het gaat vooral om mensen uit Eritrea, Guinea en Gambia, die via Italië en Oostenrijk Duitsland proberen te bereiken.
Ik was eigenlijk al een tijd benieuwd hoe vaak er in West Europa nog mensen illegaal met een goederentrein meerijden. Het lijkt me in Nederland vrijwel onmogelijk, gezien het vele aantal stations, en onze spoorlijnen liggen vaak enorm in het zicht op een dijk, of langs een snelweg. Waarschijnlijk zal de politie of Prorail je binnen een kwartier van de trein plukken.

Overigens, als je een avondje niks te doen hebt en wel benieuwd bent hoe lui op een goederentrein meeliften, dit kijken: YouTube: A Trailer for Brave Dave's New Freight Hopping Adventure Video

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:43
HallonRubus schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:46:
http://nos.nl/artikel/218...n-op-goederentreinen.html

[...]

Ik was eigenlijk al een tijd benieuwd hoe vaak er in West Europa nog mensen illegaal met een goederentrein meerijden. Het lijkt me in Nederland vrijwel onmogelijk, gezien het vele aantal stations, en onze spoorlijnen liggen vaak enorm in het zicht op een dijk, of langs een snelweg. Waarschijnlijk zal de politie of Prorail je binnen een kwartier van de trein plukken.

Overigens, als je een avondje niks te doen hebt en wel benieuwd bent hoe lui op een goederentrein meeliften, dit kijken: YouTube: A Trailer for Brave Dave's New Freight Hopping Adventure Video
Lijnen zonder bovenleiding maken het ook wel wat makkelijker om op een trein mee te liften denk ik, zoals iemand bij Arnhem vorig jaar nog liet zien.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Voor de mensen die kans willen maken op een ritje in de Blauwe Engel: http://www.tubantia.nl/do...de-blauwe-engel~a9567e80/ :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:22

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Bastien schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:23:
Voor de mensen die kans willen maken op een ritje in de Blauwe Engel: http://www.tubantia.nl/do...de-blauwe-engel~a9567e80/ :)
Ik ga ook dit proberen voor elkaar te krijgen. In elk geval de foto.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
D_Jeff schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:32:
@Goner:

En dan te bedenken dat er tussen Slinge en Zuidplein ook nog werkzaamheden aan het spoor plaatsvinden, waardoor Lijn E moet keren op Rotterdam CS.

(En de D lijn daardoor een aangepaste versie van de zomer dienstregeling rijdt)
Sorry! :)

Foto van de vorige fase.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18058105_1448789478504578_4293577397223426088_n.jpg?oh=8842ac1e57645a21e905150a4bd4d674&oe=59F7904A

• D_Jeff
@Robertdj Pracht van een plaatje :D

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11 22:52
EDIT schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:40:
Het is niet alleen Rotterdam - Schiedam volgens mij, maar ook rondom Den Haag HS (tenminste, daar lijken ze ook al voorbereidingen te treffen voor spoorvernieuwing).
Klopt, vanaf komende zaterdag is er (ook) een 9-daagse tussen Delft en NOI. Den Haag CS is wel bereikbaar voor treinen vanuit Utrecht en Leiden.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Wat een ramp zeg ... en de E-lijn rijdt nog zomer schema. Dat wordt thuis werken.
Reis duurt ruim 1:15 (2 a 3 x overstappen met of zonder bus) ipv normaal 40 min. (geen) ...

[ Voor 36% gewijzigd door Goner op 08-08-2017 23:06 ]

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-11 20:25
Robertdj schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:41:
[...]

Sorry! :)

Foto van de vorige fase.
[afbeelding]
Niet echt milieubewust om het licht overdag te laten branden.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Goner schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:01:
Wat een ramp zeg ... en de E-lijn rijdt nog zomer schema.
Dat is sowieso een grote fout geweest. De E-lijn is zo populair dat tijdens het zomerschema de coupe's veel te vol zijn, inclusief proppen bij de deuren. Ze begonnen er veel te vroeg mee, en eindigen er te laat mee. Zelfs nu in het hoogste hoogseizoen (als je de bouwvak + alle regio schoolvakanties daaronder mag verstaan), is het dringen in de metrostellen van lijn E. Zijn specifieke stukken traject overigens vanaf Berkel WestPolder richting Rdam Centraal en DenHaag centraal - LeidschendamVoorburg.
Wat mij betreft schaffen ze het zomerschema voor lijn E helemaal af in de spits. Na de spits sneller afbouwen dan buiten de vakanties lijkt me prima.

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 09-08-2017 10:16 ]

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
jvdr schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:54:
[...]

Niet echt milieubewust om het licht overdag te laten branden.
Er wordt 24/7 gewerkt en de complete werkplek is ruim een kilometer lang. Dan kan er wel eens lamp over het hoofd gezien worden. Maar wees gerust, ik heb andere foto's (uit dezelfde serie/tijdstip) bekeken, de rest stond wel uit. ;)

Over de Moerdijkbrug:
http://www.bndestem.nl/mo...d-weekend-klaar~aca6ac6f/

Paar foto's uit het artikel:
Goot schoonmaken
Afbeeldingslocatie: https://images4.persgroep.net/rcs/K5EMzyGU-9_Y60cjC2k3ZX272EQ/diocontent/109681231/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
Goed gelukt zo te zien
Afbeeldingslocatie: https://images4.persgroep.net/rcs/Z8KKf72bQ7vcQVgudQxk_5zIcs8/diocontent/109681206/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
Ingieten
Afbeeldingslocatie: https://images3.persgroep.net/rcs/RKIeZQhwL2DISi4GWTuW0A3c7OA/diocontent/109681255/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 20:31
Om nog even terug te komen op de discussie over security checks op de internationale lijnen, ze nemen het ook niet zo serieus als ik had gedacht. Ik ben laatst met de Thalys naar Parijs geweest. Op de heenweg vanaf Rotterdam werd er sowieso helemaal niet gecheckt, en op de terugweg werd er eerst amper naar de monitoren gekeken, vervolgens duurde het blijkbaar allemaal te lang om een dubbele Thalys aan reizigers te checken. M'n vriendin stond op het punt om haar koffer door de scanner te halen, en toen moest ineens iedereen maar snel doorlopen. Gekke ervaring.

Tadaaa

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-11 20:27
Ben ik nou 7(8)7 :?
Nieuwe ICD tractie, photoshop..............................
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jpzY5YFh.jpg
Bron: Flickr van Thobias Hulsker.
Hahaha nee, nieuw jasje na revisie van locje en bedrijfsonderdeel NedTrain.......... d:)b

• EDIT
Als-ie 160 kan, keur ik 'm goed voor de ICD tractie :+

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11 17:31
Tr4il schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:49:
Om nog even terug te komen op de discussie over security checks op de internationale lijnen, ze nemen het ook niet zo serieus als ik had gedacht. Ik ben laatst met de Thalys naar Parijs geweest. Op de heenweg vanaf Rotterdam werd er sowieso helemaal niet gecheckt, en op de terugweg werd er eerst amper naar de monitoren gekeken, vervolgens duurde het blijkbaar allemaal te lang om een dubbele Thalys aan reizigers te checken. M'n vriendin stond op het punt om haar koffer door de scanner te halen, en toen moest ineens iedereen maar snel doorlopen. Gekke ervaring.
Had hetzelfde gisteren in Parijs. Mocht met telefoon, sleutels, riem en al door het poortje lopen, ging ook niet af.

Volgens mij gewoon een beveiligingscircus.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

In Brussel zijn er nu ook scanners en poortjes geïnstalleerd voor de Thalys reizigers blijkbaar gaat men random 10 % van de reizigers controleren. Snap er ook de bedoeling niet van, ook met het feit dat het moeilijk anders kan omdat je anders hele sporen moet ombouwen en afsluiten wat nu enkel het geval is voor de eurostar sporen / terminal.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Trainhunter2009 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:10:
Ben ik nou 7(8)7 :?
Nieuwe ICD tractie, photoshop..............................
[afbeelding]
Bron: Flickr van Thobias Hulsker.
Hahaha nee, nieuw jasje na revisie van locje en bedrijfsonderdeel NedTrain.......... d:)b
Hmm dus Nedtrain gaat ook over op de NS kleuren?

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:18
Tomsworld schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:17:
In Brussel zijn er nu ook scanners en poortjes geïnstalleerd voor de Thalys reizigers blijkbaar gaat men random 10 % van de reizigers controleren. Snap er ook de bedoeling niet van, ook met het feit dat het moeilijk anders kan omdat je anders hele sporen moet ombouwen en afsluiten wat nu enkel het geval is voor de eurostar sporen / terminal.
Nu was ik al overtuigd dat het een beveiligingscircus was (net als in de luchtvaart, overigens) maar met 10% controle lopen alle terroristen nog gewoon breeduit lachend door de voordeur binnen.

• Alex)
ArcticWolf schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:42:
[...]

Hmm dus Nedtrain gaat ook over op de NS kleuren?
En krijgt een naamswijziging naar NS Techniek.

• Trainhunter2009
Yep, zoals ik schreef, revisie van het bedrijfsonderdeel ;)
De monteurs lopen ook weer met vishaak op het overall.
Maar of er nou veel zal gaan veranderen................. :X :9
Vandaag met @EDIT meegereden van Rotterdam - Utrecht (ICM) en Utrecht - Amsterdam (VIRM) 8) (in kader van sein/bord zichtbaarheid).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O9OWcj3.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 11-08-2017 19:02 ]

• EDIT
Kon je in die ICM nou nog wel wat zien, of viel dat toch nog wat tegen? :P

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:00:
Vandaag met @EDIT meegereden van Rotterdam - Utrecht (ICM) en Utrecht - Amsterdam (VIRM) 8) (in kader van sein/bord zichtbaarheid).

[afbeelding]
/me wilde iets roepen in de trant van ''hoe dan'' en bedacht zich toen dat dat bij je functie hoort. :$

Nog iets meer dan een week tot ik op vakantie mag. *O* IC Berlijn voor Apeldoorn - Berlijn v.v.. /me heeft er zin in.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2017 20:24 ]

• IJnte
  • Laatst online: 18-11 14:44

[afbeelding]
Zichtbaarheid van seinen checken is zoooooo 1990 ;) Hip is tegenwoordig checken of je Marker Borden kan spotten met 300km/h 8)7

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• EDIT
_O-
Mag ik morgen weer doen, maar ik begin rustig met iets meer dan halve snelheid :+
EDIT schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:40:
Kon je in die ICM nou nog wel wat zien, of viel dat toch nog wat tegen? :P
Ik kon meer zien dan jij geloof ik ;) vond de ICM wel een stuk interessanter dan de VIRM overigens :) (lag misschien aan het baanvak)
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:23:
[...]

/me wilde iets roepen in de trant van ''hoe dan'' en bedacht zich toen dat dat bij je functie hoort. :$

Nog iets meer dan een week tot ik op vakantie mag. *O* IC Berlijn voor Apeldoorn - Berlijn v.v.. /me heeft er zin in.
Haha ja ik mag gewoon legaal/officieel mee 8) machinisten mogen me overigens officieel ook gewoon weigeren.
IJnte schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:32:
[...]

Zichtbaarheid van seinen checken is zoooooo 1990 ;) Hip is tegenwoordig checken of je Marker Boarden kan spotten met 300km/h 8)7
Daar ben ik half mee bezig, nog niet genoeg kennis over.. maar ik zat laatst te prutsen met PHS Amsterdam en SMB borden... 8)7 uiteindelijk zei ik maar "tijd voor level 3" >:)

• IJnte
  • Laatst online: 18-11 14:44
Je moet ergens beginnen ;) Doe je niet standaard je zonnescherm naar beneden :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• EDIT
Nee, we moeten ook gewoon nog naar buiten blijven kijken.
Het zonnescherm naar beneden doen we overigens in het kader van de opleiding wel een enkele keer, als we zien dat iemand in opleiding nog niet voldoende vertrouwd op het ERTMS systeem. Even afremmen naar een EoA met het scherm naar beneden.

Je schrikt in dat geval je overigens wel zo ongeveer dood als er dan een duif tegen je raam aan vliegt :P

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:40:
[...]

Haha ja ik mag gewoon legaal/officieel mee 8) machinisten mogen me overigens officieel ook gewoon weigeren.
Wilde @EDIT vragen of we allemaal mee mogen. :P Maar toen had ik een teleurstellend moment. -O- niet dat het had gemogen, al is het maar omdat er veel teveel mensen hier zijn, maar whatever. :P

Opzich wel een goede zaak trouwens, dat machinisten je mogen weigeren. :) Kunnen genoeg redenen zijn waarom dat misschien niet zo verstandig is, en wegens veiligheidsredenen kunnen ze dan zeggen '''nah, vandaag even niet.''

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2017 20:54 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:45:
[...]

Wilde @EDIT vragen of me allemaal mee mogen. :P Maar toen had ik een teleurstellend moment. -O- niet dat het had gemogen, al is het maar omdat er veel teveel mensen hier zijn, maar whatever. :P
Achterin kan altijd he ;)

Verwijderd

Dat kan altijd, dat is niet leuk. :P (of nouja, voegt niets toe ten opzichte van een standaard rit.)

• EDIT
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:45:
[...]

Wilde @EDIT vragen of me allemaal mee mogen. :P Maar toen had ik een teleurstellend moment. -O- niet dat het had gemogen, al is het maar omdat er veel teveel mensen hier zijn, maar whatever. :P

Opzich wel een goede zaak trouwens, dat machinisten je mogen weigeren. :) Kunnen genoeg redenen zijn waarom dat misschien niet zo verstandig is, en wegens veiligheidsredenen kunnen ze dan zeggen '''nah, vandaag even niet.''
We mogen zelfs inspecteurs van ILenT weigeren, maar dan moet er wel een verdomd goede reden voor zijn.
Overigens zijn er ook mensen die zonder officiële cabinepas naar binnen mogen, zoals bijvoorbeeld politieagenten die voor opsporing mee moeten. Overigens mag ik ook die gewoon weigeren.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:47:
[...]

Dat kan altijd, dat is niet leuk. :P (of nouja, voegt niets toe ten opzichte van een standaard rit.)
Dan ken je @EDIT 's rijstijl nog niet >:)
EDIT schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:45:
Nee, we moeten ook gewoon nog naar buiten blijven kijken.
Het zonnescherm naar beneden doen we overigens in het kader van de opleiding wel een enkele keer, als we zien dat iemand in opleiding nog niet voldoende vertrouwd op het ERTMS systeem. Even afremmen naar een EoA met het scherm naar beneden.

Je schrikt in dat geval je overigens wel zo ongeveer dood als er dan een duif tegen je raam aan vliegt :P
Hier rij je ook weer een duif aan:
YouTube: Cabinerit Intercity Direct Breda naar Amsterdam via de HSL @ 6:33

Gebeurt dat vaak met duiven ja? Meeste vogels (kraaien / eksters) vlogen al ruim van te voren van de trein af merkte ik op vandaag.

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:54:
[...]

Gebeurt dat vaak met duiven ja? Meeste vogels (kraaien / eksters) vlogen al ruim van te voren van de trein af merkte ik op vandaag.
Dierenbeul is die gewoon. :+ Maar even op basis van wat ik zelf met vogels zie, dus kan me voorstellen dat hier hetzelfde geld: duiven lijken wat trager te zijn qua reacties van bijvoorbeeld kraaien, dus mogelijk dat duiven daardoor vaker aangereden worden? :?
EDIT schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:54:
[...]

We mogen zelfs inspecteurs van ILenT weigeren, maar dan moet er wel een verdomd goede reden voor zijn.
Overigens zijn er ook mensen die zonder officiële cabinepas naar binnen mogen, zoals bijvoorbeeld politieagenten die voor opsporing mee moeten. Overigens mag ik ook die gewoon weigeren.
Makes sense, uiteindelijk is de machinist verantwoordelijk ga ik vanuit? Dan is het ook logisch dat, mits de machinist hier een goede reden voor heeft uiteraard, deze de uiteindelijke beslissing maakt. :)

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Duiven blijven toch ook altijd op de weg zitten als je eraan komt rijden. Dus waarom niet tegen treinen vliegen. :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@ Lars: have fun in Berlijn. Was er een paar weken geleden nog, prima vermaakt. Alleen kennen die Duitsers elektronisch betalen nog steeds maar amper. Cash cash cash willen ze. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Bastien op 11-08-2017 20:58 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• EDIT
ArcticWolf schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:54:
[...]

Dan ken je @EDIT 's rijstijl nog niet >:)
Oh, ik kwam pas op gang toen er niemand meer mee keek >:)
[...]

Duiven het meeste inderdaad. Die vliegen met de trein mee, waarop de trein ze inhaalt, of ze vliegen eerst op en weg, waarna ze met een boog alsnog het spoor oversteken en je ze alsnog raakt.
Kraaien/ kauwen/eksters raak je eigenlijk nooit. Die zijn veel te slim daarvoor en lijken een betere inschatting te kunnen maken van de snelheid.

Verwijderd

Bastien schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:58:
Duiven blijven toch ook altijd op de weg zitten als je eraan komt rijden. Dus waarom niet tegen treinen vliegen. :P

***members only***

@ Lars: have fun in Berlijn. Was er een paar weken geleden nog, prima vermaakt. Alleen kennen die Duitsers elektronisch betalen nog steeds maar amper. Cash cash cash willen ze. :(
I know, moet maar even een portemonnee scoren denk ik. :P Heb momenteel alleen maar een secrid voor 9 pasjes. _O-

Hoe ben je gegaan? :? Trein of auto/vliegtuig? :? Hoor hele wisselende verhalen over de trein rit, maar denk dat ik er wel plezier aan ga beleven. :)

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:03:
[...]

I know, moet maar even een portemonnee scoren denk ik. :P Heb momenteel alleen maar een secrid voor 9 pasjes. _O-

Hoe ben je gegaan? :? Trein of auto/vliegtuig? :? Hoor hele wisselende verhalen over de trein rit, maar denk dat ik er wel plezier aan ga beleven. :)
Bastien in "Het grote spoorwegentopic - deel 23"

Lekker naar buiten kijken (reserveer altijd een raamplaats) en af en toe wat lezen is wat ik heb gedaan. Internet via de telefoon werkt maar matig, enkel bij de steden is er bereik (met VF dan).

[ Voor 17% gewijzigd door Bastien op 11-08-2017 21:09 ]

Verwijderd

Bastien schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:07:
[...]
Bastien in "Het grote spoorwegentopic - deel 23"

Lekker naar buiten kijken (reserveer altijd een raamplaats) en af en toe wat lezen is wat ik heb gedaan. Internet via de telefoon werkt maar matig, enkel bij de steden is er bereik (met VF dan).
Oh ja, die had ik al gezien. _O- En zelfs al op gereageerd volgens mij. _O- Heb zelf ook getwijfeld over de ICE route via Hannover, maar meh, scheelt amper tijd en pak de ICE nog wel eens een keer naar Frankfurt ofzo. :)

Voor mij word dit de eerste keer alleen naar Berlijn, vorige keren was altijd met familie of iets dergelijks. Zit een beetje te twijfelen om misschien een dag eens de grens over naar Polen te gaan. :) (szscezin of hoe je dat ook schrijft.) Maar die kaartjes kosten toch altijd hetzelfde, dus dat zie ik dan wel weer. :)

Zit zelf bij Tele 2 sinds kort, zal nog wel erger zijn. _O- Maar inderdaad, je overleefd het wel. :P Weet trouwens zo niet wat voor zitplaats ik toegewezen heb gekregen, ik meen raamplaatsen maar weet het niet zeker.

Zitplaats heenweg: Rijtuig 5, Zitplaats 065
Zitplaats terugweg: Rijtuig 9, Zitplaats 085

Geloof dat dat allebei raamplaatsen zijn, mits ik de plattegrond goed lees. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2017 21:57 ]

• Slaut

[afbeelding]
En is er nog een reden dat je niet meettrein beeld daarvoor gebruikt? Een ritje buiten mee is altijd leuk, maar ik dacht dat ProRail aan aannemers/ingeneursbureau's etc ook baanbeeld verstrekt.
Slaut schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:28:
[...]

En is er nog een reden dat je niet meettrein beeld daarvoor gebruikt? Een ritje buiten mee is altijd leuk, maar ik dacht dat ProRail aan aannemers/ingeneursbureau's etc ook baanbeeld verstrekt.
De camera voorop een schouwtrein is niet echt representatief voor wat een machinist kan zien of niet.

Overigens zijn de schouwtreinen meer bedoeld voor wat er zich onder de trein voordoet, daar zit de ultrasoon, de spoorstaaf scanners en geometrie lasers/draad.

Die treinen zijn trouwens van de aannemers die in opdracht rijden van ProRail en de data terug leveren :)

• mambo No5
  • Laatst online: 19-11 11:51

mambo No5

Bad Apple?

De meetrijnen rijden niet altijd het traject wat jij wilt beijken en ook zeker niet altijd op een tijdstip wat uitkomt. Vaak rijden die dingen ook 's nachts hun rondje over de verschillende emplacementen en dan heeft het wat minder nut om bepaalde visuele schouwtaken uit te voeren lijkt me. Dat en het contact met de machinisten die zeer regelmatig over het / de baanvakken komen is ook erg waardevol en bied naar mijn meneing ook een behoorlijke meerwaarde over het simpelweg bekijken van een schouwvideo. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Slaut
mambo No5 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:47:
De meetrijnen rijden niet altijd het traject wat jij wilt beijken en ook zeker niet altijd op een tijdstip wat uitkomt. Vaak rijden die dingen ook 's nachts hun rondje over de verschillende emplacementen en dan heeft het wat minder nut om bepaalde visuele schouwtaken uit te voeren lijkt me.
De baanvak ritten worden overdag gereden, ' s nachts is meer de wisselschouw die dan plaats vind (emplacementen dus). Als het goed is is er van elk stuk spoor in Nederland recent beeld, maar niet recent genoeg om direct na werkzaamheden seinen en borden te controleren.
ArcticWolf schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

De camera voorop een schouwtrein is niet echt representatief voor wat een machinist kan zien of niet.

Overigens zijn de schouwtreinen meer bedoeld voor wat er zich onder de trein voordoet, daar zit de ultrasoon, de spoorstaaf scanners en geometrie lasers/draad.
Hier YouTube: Digitaal Schouwen - ProRail kun je op bijvoorbeeld 1:17 en 2:22 zien welk beeld een schouwtrein levert. Onder de trein is voor de seinen en borden inderdaad niet interessant. Sommige treinen hebben wel een hoger camera punt, maar volgens mij nog voldoende voor seinen en borden.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
The shit has hit the fan Moerdijkbrug:
Het treinverkeer over de Moerdijkbrug ligt nog steeds plat. Eén van de belangrijkste spoorverbindingen in Nederland ligt er al drie weken uit doordat het spoor op de brug vervangen werd. Vanochtend om 05.00 zou de eerste trein weer over de brug rijden. Maar volgens ProRail zijn er problemen met de elektronica.

"We zijn als een razende roeland aan het werk om de storing te verhelpen,'"zegt Henk Wind van ProRail. Hij wijst erop dat de afgelopen drie weken een 'megaklus' is geklaard op de Moerdijkbrug over het Hollands Diep.

Op het traject zijn de afgelopen weken de spoorstaven en de spoorlassen vervangen. Om te voorkomen dat er snel weer problemen ontstaan op de lassen, is gebruikgemaakt van spoorstaven van 150 meter, veel langer dan normaal.

ProRail wil met de vervanging van het spoor nieuwe vertragingen op de Moerdijkbrug te voorkomen. De afgelopen jaren konden treinen geregeld niet of slechts langzaam over de brug op het traject tussen Rotterdam en Breda rijden doordat lassen tussen de spoorstaven waren gebroken. Het probleem speelde zowel bij reizigerstreinen - zoals de IC Direct naar Brussel - als bij goederentreinen.

Het spoor moest worden vervangen, wat in 2003 voor het laatst was gebeurd. Maar de treinen kunnen er nu dus nog geen gebruik van maken. Woordvoerder Henk Wind: "dat is heel vervelend. We moeten nog kijken waar het probleem precies zit. Monteurs dachten vanochtend even dat ze het euvel gevonden hadden, maar dat bleek helaas niet het geval."

Wind durft niet te zeggen hoe lang het nog duurt voordat de Moerdijkbrug beschikbaar is voor treinverkeer. De NS zet bussen in. Reizigers moeten rekening houden met langere reistijd, meldt RTV Rijnmond.
Bron: https://nos.nl/artikel/21...ligt-nog-steeds-plat.html

Virussen? Scan ze hier!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11 22:52
Alex) schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:02:
[...]

En krijgt een naamswijziging naar NS Techniek.
Niet helemaal correct. NedTrain is overgegaan in NS Operatie. Het grootste deel van wat voorheen NedTrain was valt nu onder de directeur Operatie (Marjan Rintel) als afdeling Onderhoud & Service. Dan heb je nog Refurbishment & Overhaul (Haarlem) wat volgens mij ook onder Operatie hangt. NS Techniek is (niet 100% zeker) een stafafdeling onder finance.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
IC Direct naar Brussel :z

Verwijderd

Ik dacht al dat ik dat las. :P Dacht zal wel mijn fout zijn, maar het staat er dus echt. :F

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

wildhagen schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:29:
The shit has hit the fan Moerdijkbrug:
The shit has hit Rotterdam.....

Vanochtend geen treinverkeer tussen Rotterdam en Den Haag, gepland natuurlijk.
Maar daarbovenop:
Geen treinverkeer hsl Breda - Rotterdam (waarschijnlijk moerdijkbrug dus...)
Geen treinverkeer hsl Rotterdam Amsterdam - kapotte trein...
Omleidingsroute over Metro lijn E naar den Haag, gepland, maar ook zomerdienstregeling en werkzaamheden op lijn E, gepland... handig...
Maar daarbovenop:
Tussen 7 en 8, defecte voertuigen lijn E, nog een storing van onbekende aard (meldingen op RET app..).

En bedankt, maar weer dagje thuiswerken...

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Ik zag het al aankomen ... ben ook thuis blijven werken.
Op mijn traject zag ik alleen maar 'overstap niet mogelijk' en 'deel van reis niet mogelijk' afgewisseld met 'bus ipv trein'. Dus geplande alternatieven (Gouda) lukken niet vanwege vertragingen.
Bussen in Delft is een ramp las ik op NS forum.

• Alex)
Get!em schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:04:
[...]

Geen treinverkeer hsl Breda - Rotterdam (waarschijnlijk moerdijkbrug dus...)
Nee, de HSL heeft een aparte brug over het Hollandsch Diep. De Moerdijkbrug is de brug die Dordrecht en Lage Zwaluwe verbindt.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Alex) schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:24:
[...]

Nee, de HSL heeft een aparte brug over het Hollandsch Diep. De Moerdijkbrug is de brug die Dordrecht en Lage Zwaluwe verbindt.
Thanks, die heeft inderdaad een andere naam. En had niet goed gelezen dat het over het normale spoor ging.
Wikipedia: Moerdijkbruggen
Goner schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:09:
Ik zag het al aankomen ... ben ook thuis blijven werken.
Op mijn traject zag ik alleen maar 'overstap niet mogelijk' en 'deel van reis niet mogelijk' afgewisseld met 'bus ipv trein'. Dus geplande alternatieven (Gouda) lukken niet vanwege vertragingen.
Bussen in Delft is een ramp las ik op NS forum.
Goh, iets met verkeerschaos in Delft centrum met de bestaande wegwerkzaamheden... en daarbovenop van die lompe bussen.
EDIT schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:02:
[...]

Oh, ik kwam pas op gang toen er niemand meer mee keek >:)
Nog bedankt voor die mooie video ! ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Get!em op 14-08-2017 11:30 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

reacties samengevoegd, onhandig vanaf mobiel een multiquote

[ Voor 95% gewijzigd door Get!em op 14-08-2017 11:31 ]

• Trainhunter2009
Gisteren is er toch nog een klein wonder gebeurt :o 8)
Met vereende krachten van Aannemers en RET hebben ze de baan vrij gemaakt van bouw voertuigen en materialen.
Nu gaat men kleine tests doen op lage snelheid om te kijken of alles een beetje klopt en past. Wel op dieselpower want stroom is er nog niet.
In September gaat het project bureau weer verder met werkzaamheden.
Nu is het wachten tot de leverancier Bombardier de beveiliging compatible krijgt met de onlangs door General Electric geüpgradede beveiliging op de rest van de RET trajecten............

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uV91PFbm.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iDVwpxPm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BSRijMOm.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YThcuBUm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qzkCTilm.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iEK70oRm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RnnXgWAm.jpg

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:54
RET gaat inderdaad vanaf a.s. donderdag pre-dynamisch testen; dit omvat:
  • De interactie tussen spoor/bovenleiding en metrovoertuig.
  • De baanvaksnelheidstesten (tot maximaal 40 km/uur).
  • Positie tussen metrovoertuig en perron (Is bijvoorbeeld de perronhoogte goed).
Ook worden er kortsluitproeven gedaan.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:11
ArcticWolf schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

Wij (Infrabel) hebben van elke lijn een film met zicht vanuit de cabine, soort dashcam. Dit wordt onder andere gebruikt voor lijnstudie. We kunnen dit ook stuk per stuk bekijken, een beetje zoals dat je in streetview rondrijdt. Het kan soms wel eens handig zijn om iets "live" te zien, doch voor bordjes en dergelijke, kijk ik toch liever op de plans
Die treinen zijn trouwens van de aannemers die in opdracht rijden van ProRail en de data terug leveren :)
En wij hebben onze eigen schouwtrein :D
[YouTube: https://youtu.be/9jrH2BLG1N8?list=PLqT3yPrhHrT4ndZNOShfKPX3qnIVxtqsK]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

offtopic:
@D_Jeff, gefeliciteerd met je verjaardag. *O* *O*
Heb je nog (virtuele) taart voor ons? ;) Donderdag heb ik dat wel. :)

Verder, wat veel leeswerk, zeg. Was een week in Engeland en heb vrij weinig het forum bezocht, dus opeens weer 2 pagina's te lezen.

Moest opstappen in Breda, bij station Breda ... (Dat station bij de international bus stop). Maar daar reden dus geen treinen behalve de ICD/IC Brussel, dat weet ik niet. Maar dat komt natuurlijk door door de Moerdijkbrug.

@EDIT, mij lijkt het heel gaaf om een keer met de machinist mee te rijden... Ik heb wel een keer bij de busshaufeur mee mogen rijden en de deuren mogen openen.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Maegrim
Hoef je alleen even een cabinekaart te regelen :Y
Arator schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:19:
[...]

En wij hebben onze eigen schouwtrein :D
[video]
Politiek he... alles moet uitbesteedt worden :P

• Alex)
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:00:

Verder, wat veel leeswerk, zeg. Was een week in Engeland en heb vrij weinig het forum bezocht, dus opeens weer 2 pagina's te lezen.
Was je in Engeland voor de treintjes?

(Treintjes, want de gemiddelde baklengte is daar 20 meter :+ )
Moest opstappen in Breda, bij station Breda ... (Dat station bij de international bus stop). Maar daar reden dus geen treinen behalve de ICD/IC Brussel, dat weet ik niet. Maar dat komt natuurlijk door door de Moerdijkbrug.
Dat station heet Breda-Prinsenbeek, en afgezien van de 900 (IC Direct Breda - Amsterdam) en 1100 (IC Eindhoven - Den Haag) reed daar inderdaad niks. Behalve misschien een verdwaalde goederentrein die naar Moerdijk moest.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Alex) schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:26:
[...]

Was je in Engeland voor de treintjes?

(Treintjes, want de gemiddelde baklengte is daar 20 meter :+ )
Nee, voor de taal, heb dus ook les gehad, was een jongeren reis. Ik was in Canterbury, wel met de High Speed train naar Londen gegaan.
Dat station heet Breda-Prinsenbeek, en afgezien van de 900 (IC Direct Breda - Amsterdam) en 1100 (IC Eindhoven - Den Haag) reed daar inderdaad niks. Behalve misschien een verdwaalde goederentrein die naar Moerdijk moest.
Inderdaad dat station. Dan zal ik wel de ICD gezien hebben. Was zo'n hamburger met traxxen en ICR(?) treinstellen.

• D_Jeff
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:00:
offtopic:
@D_Jeff, gefeliciteerd met je verjaardag. *O* *O*
Heb je nog (virtuele) taart voor ons? ;) Donderdag heb ik dat wel. :)
Dank :D

Onder de noemer "Beter goed gejat dan slecht zelf gemaakt" :
Afbeeldingslocatie: https://www.deouwetaart.nl/wp-content/uploads/ns-trein-taart.jpg

Wie een hap lust: Tast toe ;)

Verder heb ik vorige zomer op de fast service tussen Reading en London Paddington een retourtje gedaan, maar wat ik niet snap: Mooie waslijn, maar dieselpower inzetten :?

[ Voor 16% gewijzigd door D_Jeff op 15-08-2017 09:01 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

D_Jeff schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:59:
[...]

[afbeelding]

Congrats :)

edit: @D_Jeff .... zit ik je nu op 2 verschillende plekken te feliciteren? :P * Raven gaat op zoek naar cafeïne...

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 15-08-2017 09:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• anboni
  • Laatst online: 17:53
[...]
Verder heb ik vorige zomer op de fast service tussen Reading en London Paddington een retourtje gedaan, maar wat ik niet snap: Mooie waslijn, maar dieselpower inzetten :?
Misschien is nog niet het hele traject voor die trein electrisch? Volgens mij is dat onderdeel van de Great Western mainline en daar zijn ze nu nog bezig om overal waslijnen op te hangen.

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

Is toch zonde om zo'n mooie trein op te eten!? :N Ik snap dat soort taarten sowieso niet, gaat zoveel tijd in zitten en word vaak zo mooi en dan eet je het gewoon op. :$

Anyway, gefeliciteerd. :) *O*

• Alex)
[...]

Tot niet zo lang geleden was slechts het stuk London Paddington - Airport Junction (voor Heathrow) geëlektrificeerd. In 2010 is men begonnen met elektrificatie van de Great Western Main Line (Londen - Cardiff/Bristol) en dat project is tussentijds nog gepauzeerd voor een review.

Inmiddels is de bovenleiding tussen Londen en Maidenhead in dienst en rijden er elektrische treinen (Class 387, Bombardier Electrostar) op de "slows", de stoptreindiensten. Later dit jaar zullen de eerste elektrische intercitytreinen (Hitachi Class 800) gaan rijden op de verbinding Londen Paddington - Oxford.

Deze treinen zijn bi-modes: ze beschikken zowel over een stroomafnemer als over dieselmotoren. Hiermee kan er elektrisch worden gereden waar bovenleiding beschikbaar is, en kan er worden gedieseld op alle stukken waar nog geen waslijn hangt.

En da's wel nodig ook: de Britse overheid heeft een paar weken geleden aangekondigd dat elektrificatie van een paar lijnen is geannuleerd. Ook blijven er grote delen van de GWML verstoken van bovenleiding, de lijn Bristol - Penzance zal stroomloos blijven.

@D_Jeff gefeliciteerd! *O*

• Maegrim
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KJz7DHD.jpg

De nieuwe Intercity Sprinter, vanaf 1 september 2017 tussen Amsterdam CS en Uitgeest :)

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 23:01

Luke!

#Treinbaas
*zwaait vanaf de C1*

• Maegrim
Ik zit alweer op de F12 (treinwasinstallatie)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5cCbFFV.jpg
Luke! schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:19:
Doet NedTrain normaal toch met hun lokale ploeg?
Dat klopt :P

[ Voor 27% gewijzigd door Maegrim op 15-08-2017 11:20 ]

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 23:01

Luke!

#Treinbaas
Wassen jullie zelf tegenwoordig?
Doet NedTrain normaal toch met hun lokale ploeg?

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Treinen wassen doe je toch zo?

Verwijderd

Zondag weer een hele reis voor de boeg. :P Heerenveen - Meppel - Assen om even bij een vriend langs te gaan die daar een woning heeft gekocht, daarna Assen - Zwolle - Deventer - Apeldoorn om daar in een hotel terecht te komen en de volgende dag op IC Berlijn te stappen. :) Maar even een van die 1ste klas upgrade kaartjes die laatst door de brievenbus kwamen misbruiken. :P

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Over treinen wassen gesproken... ze gaan een poging doen om de meestal nogal ranzige prullenbakken in de trein te wassen: http://www.rtvoost.nl/nie...-ns-start-proef-in-zwolle

En nog meer nieuws uit het Oosten... :P Er gaat in de nacht getest worden op het traject Wierden-Zwolle om te kijken of het traject klaar is voor elektrische treinen: http://www.rtvoost.nl/nie...-tussen-zwolle-en-wierden

• Trainhunter2009
*O* :)F *O* @D_Jeff
Gefeliciteerd!
Thnx voor de taart

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:45

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ondertussen in Italië heeft Trenitalia de aankoop van de V250 Fyra stellen afgerond. In oktober zou er een stel op de Ferroviaria in Milaan een volledig omgebouwd stel tentoongesteld worden. Eerdere berichten spraken van een inzet op Rome - Bari.

http://www.ferrovie.it/portale/articoli/6601

Signatures zijn voor boomers.

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Door de tegenvallende prestaties van de IC Direct is dus geopperd om in de daluren de toeslag af te schaffen, maar ik dacht dat die treinen al zo vol zaten en dat dat alleen maar erger wordt als iedereen er gratis in mag? Kunnen de stellen van de IC Den Haag - Eindhoven niet inzetten op de IC Direct en andersom?

Verwijderd

iBugged schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:04:
Door de tegenvallende prestaties van de IC Direct is dus geopperd om in de daluren de toeslag af te schaffen, maar ik dacht dat die treinen al zo vol zaten en dat dat alleen maar erger wordt als iedereen er gratis in mag? Kunnen de stellen van de IC Den Haag - Eindhoven niet inzetten op de IC Direct en andersom?
IC Direct is alleen tijdens de spits propvol toch? Tijdens de daluren viel het wel mee geloof ik. Correct me if I'm wrong though, reis er niet dagelijks mee (enkel als ik eens in de buurt ben, wat wel altijd in de daluren is) en zeg dit puur op basis van verhalen die ik hier gelezen heb. :)
Maegrim schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:00:
[afbeelding]

De nieuwe Intercity Sprinter, vanaf 1 september 2017 tussen Amsterdam CS en Uitgeest :)
0 - 100 in 5s met een top van 220? :9

• Trainhunter2009
Hahaha en alleen voor eerste klasse reizigers :P

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:47
iBugged schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:04:
Volgens mij zit de IC Direct zelfs in de spits vrij leeg op het traject Schiphol-Rotterdam, en buiten de spits verwacht ik dat die nog leger zal zijn.

Inzet van de stellen van IC Den Haag - Eindhoven kan volgens mij wel (volgens mij is het enigste verschil het aantal rijtuigen), maar ik vermoed dat er dan een capaciteitsprobleem op dat traject zal ontstaan. Maar misschien kunnen ze wel een keer een beetje met de rijtuigen schuiven om er een paar van die ICs af te halen naar de ICDs als daar echt een capaciteitsprobleem is voordat de nieuwe intercities geleverd worden in 2021.

• EDIT
Zelfs in de spits vrij leeg? Die dingen puilen uit in de spits. Al helemaal als er daarvoor een trein uitgevallen is :X

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:52
EDIT schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 04:58:
Zelfs in de spits vrij leeg? Die dingen puilen uit in de spits. Al helemaal als er daarvoor een trein uitgevallen is :X
Daarnaast zijn het maar 6 coupés, ipv de 9 die den Haag-Eindhoven heeft.

Maar buiten de spits zijn ze idd veel minder druk.

Verwijderd

Jij rijd op dat ding, hoe zit het buiten de spits? Zo vol zit die dan toch niet? Ik reis er af en toe mee, en lees hier natuurlijk best wel eens over ervaringen, en volgens mij zijn de capaciteit problemen met name (uitzonderingen daar gelaten) aanwezig in de spits en valt het buiten de spits wel mee? :? Hoeveel nut heeft het dan om daar de toeslag af te schaffen wegens de problemen? Die problemen zijn met name in de spits, lijkt me dan ook logischer om daar de toeslag af te schaffen om de mensen die er daadwerkelijk last van hebben te compenseren. Zo is het puur PR.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 14:17 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik reis dagelijks met de ICD op Rotterdam/Schiphol, en een heel aantal collega's ook en de problemen zijn vanuit reizigers perspectief echt groot en irritant. Ik vrees echt voor september en oktober.

Deze week is het helemaal bal. Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn @EDIT, maar zowel maandag als vanochtend vielen alle ICD's weer uit, terwijl dit juist als alternatief vervoer werd aangeprezen ivm werkzaamheden op Rotterdam/DenHaag. (maandags door materieel pech, gestrand voertuig en vandaag door wisselstoring bij Hoofddorp, tenminste, dat is de reizigers info die ik heb). Tevens is hij deze week toeslagvrij.
Transportman schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:19:
[...]

Volgens mij zit de IC Direct zelfs in de spits vrij leeg op het traject Schiphol-Rotterdam, en buiten de spits verwacht ik dat die nog leger zal zijn.
Excuse me?

Schiphol Rotterdam vv is het drukste gedeelte van de hele ICD! In de spits tussen 7:00 en 9:00 is het dringen voor een plaatsje, inclusief staanplaatsje! (waarbij ellebogen, voordringen, duwen blijkbaar geoorloofd zijn in de huidige tijd). Bijkomend probleem is dat de deuren klein zijn en van het type met gasveer. En bijkomend probleem is dat 80 tot 90% van de reizigers in en uitstapt op zowel Rotterdam als op Schiphol (logisch ook, het is een 'langeafstands' intercity). Ook de avondspits is vanaf 16:30 tot 18:30 dringen, soms zelfs voor een staanplaats.

Gister nog, 18.23 de trein gepakt, gangpad vol met mensen, inclusief ikzelf die moest staan, na een erg dringerig instappen.

In de normale weken (buiten vakanties om) sla ik in de spits regelmatig een ICD over, omdat hij te vol zit, dan wacht ik liever op de volgende.

Toeslag-vrij ben ik bepaald geen fan van, op dit moment is er nog een prijstrigger om mensen via de tragere route te laten gaan, waardoor de capaciteitsproblemen eigenlijk nog verbloemd worden. Toeslag vrij betekent: alle directe verkeer tussen Rotterdam en Schiphol gaat via de ICD. Je ziet het deze week al: veelal studenten die nu toch de ICD nemen ipv de normale IC.

Qua efficientie zou de NS er wel voor moeten pleiten dat iedereen de meest korte en snelle route neemt, dan kunnen ze namelijk meer mensen vervoeren binnen kortere tijd. Dan moet echter de capaciteit wel op orde zijn, en dan ben ik ook voorstander van afschaffen van de toeslag.
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

Die problemen zijn met name in de spits, lijkt me dan ook logischer om daar de toeslag af te schaffen om de mensen die er daadwerkelijk last van hebben te compenseren. Zo is het puur PR.
Zie wat ik zei: als je het afschaft, trek je meer reizigers, en die capaciteit is er nu (nog) niet!
Al helemaal als er daarvoor een trein uitgevallen is :X
Dat helpt voor de capaciteit ook niet echt mee inderdaad.
Bij uitval van 1 ICD, is de snelste reisoptie voor Rdam-Adam alsnog de volgende ICD. Bij uitval van de alle treinverkeer op het HSL traject vraag je je eigenlijk pas af hoeveel reizigersgroei er is geweest sinds die in gebruikname van het traject: de normale IC (via Leiden/DH) kan het dan helemaal niet meer aan.

• Maasluip
  • Laatst online: 17:45

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je in de NS reisplanner kijkt dan wordt voor de IC Direct nooit aangegeven dat die echt vol is (3 poppetjes uit 3) terwijl je dat bij andere treinen wel ziet. Avondspits Schipol-Rotterdam is wel 2 poppetjes maar meestal wordt er 1 of geen aangegeven.
Misschien moet je eens wat vaker drukte melden met de NS app. ;)

Signatures zijn voor boomers.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik weet dat de het slecht een droom is maar kan de NS niet eens kijken bij onze vrienden van Stadler met hun EC250? (250 Kmph): Wikipedia: Stadler EC250 Ziet er nog leuk uit ook. :) Voor de ICD / Benelux.

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 16-08-2017 15:39 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Get!em schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:00:
Ik reis dagelijks met de ICD op Rotterdam/Schiphol, en een heel aantal collega's ook en de problemen zijn vanuit reizigers perspectief echt groot en irritant. Ik vrees echt voor september en oktober.

Deze week is het helemaal bal. Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn @EDIT, maar zowel maandag als vanochtend vielen alle ICD's weer uit, terwijl dit juist als alternatief vervoer werd aangeprezen ivm werkzaamheden op Rotterdam/DenHaag. (maandags door materieel pech, gestrand voertuig en vandaag door wisselstoring bij Hoofddorp, tenminste, dat is de reizigers info die ik heb). Tevens is hij deze week toeslagvrij.

[...]

Excuse me?

Schiphol Rotterdam vv is het drukste gedeelte van de hele ICD! In de spits tussen 7:00 en 9:00 is het dringen voor een plaatsje, inclusief staanplaatsje! (waarbij ellebogen, voordringen, duwen blijkbaar geoorloofd zijn in de huidige tijd). Bijkomend probleem is dat de deuren klein zijn en van het type met gasveer. En bijkomend probleem is dat 80 tot 90% van de reizigers in en uitstapt op zowel Rotterdam als op Schiphol (logisch ook, het is een 'langeafstands' intercity). Ook de avondspits is vanaf 16:30 tot 18:30 dringen, soms zelfs voor een staanplaats.

Gister nog, 18.23 de trein gepakt, gangpad vol met mensen, inclusief ikzelf die moest staan, na een erg dringerig instappen.

In de normale weken (buiten vakanties om) sla ik in de spits regelmatig een ICD over, omdat hij te vol zit, dan wacht ik liever op de volgende.

Toeslag-vrij ben ik bepaald geen fan van, op dit moment is er nog een prijstrigger om mensen via de tragere route te laten gaan, waardoor de capaciteitsproblemen eigenlijk nog verbloemd worden. Toeslag vrij betekent: alle directe verkeer tussen Rotterdam en Schiphol gaat via de ICD. Je ziet het deze week al: veelal studenten die nu toch de ICD nemen ipv de normale IC.

Qua efficientie zou de NS er wel voor moeten pleiten dat iedereen de meest korte en snelle route neemt, dan kunnen ze namelijk meer mensen vervoeren binnen kortere tijd. Dan moet echter de capaciteit wel op orde zijn, en dan ben ik ook voorstander van afschaffen van de toeslag.

[...]

Zie wat ik zei: als je het afschaft, trek je meer reizigers, en die capaciteit is er nu (nog) niet!

[...]

Dat helpt voor de capaciteit ook niet echt mee inderdaad.
Bij uitval van 1 ICD, is de snelste reisoptie voor Rdam-Adam alsnog de volgende ICD. Bij uitval van de alle treinverkeer op het HSL traject vraag je je eigenlijk pas af hoeveel reizigersgroei er is geweest sinds die in gebruikname van het traject: de normale IC (via Leiden/DH) kan het dan helemaal niet meer aan.
@EDIT is op vakantie :P dus die hoeft al die werkzaamheden niet mee te maken :+

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Maasluip schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:05:
Als je in de NS reisplanner kijkt dan wordt voor de IC Direct nooit aangegeven dat die echt vol is (3 poppetjes uit 3) terwijl je dat bij andere treinen wel ziet. Avondspits Schipol-Rotterdam is wel 2 poppetjes maar meestal wordt er 1 of geen aangegeven.
Misschien moet je eens wat vaker drukte melden met de NS app. ;)
Er staat ook in diezelfde planner dat de 17:07 van Schiphol naar Rotterdam 100% op tijd komt....
Als ik sprookjes wil lezen, dan lees ik wel de fabeltjeskrant.

Mijn interpretatie: 1 poppetje = er staan maar een paar mensen. 2 poppetjes, de helft van het gangpad staat vol, 3 poppetjes, de deuren kunnen niet meer dicht.

Wat drukte melden betreft: dat is zo'n rare verstopte functie die ze er voor de sier in hebben gestopt om de reizigersorganisaties tevreden te stellen. Als dat de basis is voor de indicatie van de drukte in de treinen... :X

Nog afgezien dat je die info kunt bekijken en de knop kunt indrukken, na vertrek kun je er namelijk niet meer bij (je moet op je eigen vertrektijd klikken om het in te kunnen vullen, maar binnen 5 minuten na vertrek kan je dat niet meer). Bijkomend is dat de ICD zowel bij Rdam als bij Schiphol direct na het perron in een tunnel zit, dus geen bereik heeft. Daarna is de 5 minuten wel om...

[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 16-08-2017 16:23 ]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:47
@Get!em : Ik moet wel toegeven dat ik ze alleen aan de randen van de spits zie, en ze er dan vrij leeg uit vind zien. Kan zijn dat het midden in de spits veel drukker is, maar is dat dan ook in de hele trein? Want ik zie ook wel vaak genoeg dat het op bepaalde plekken in de trein drukker is, omdat men dan dicht bij de uitgang uit kan stappen.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De ICD combinatie is te kort om dat soort variatie te hebben. Op Schiphol en Rotterdam stopt de trein tussen de roltrappen/trappen op de perrons, en je hoeft dus niks te lopen naar een uiteinde van de trein. Sterker nog, je moet meer lopen om in het middelste gedeelte te komen. De hele coupe is door te kijken van balkon tot balkon. De stamcombinatie is standaard: loc-2klas-1klas-2klas-2klas-1klas-2klas-loc
Je kunt van voor tot achter doorlopen en dat doen de meesten ook wel.
In de spits zitten genoeg mensen illegaal in de eerste klas, omdat door de drukte er toch niet gecontroleerd kan worden. Dat houdt meteen in dat er dus ook best veel mensen met eerste klas ticket ook moeten staan.

Verkijk je niet op de drukte, op het perron bij uitstappen staat inderdaad iedereen bij de deuren en in het gangpad klaar. Als het echt stampensvol is, zijn er trouwens nog altijd gaten in het gangpad: je kunt bij de 4x4 stoelen niet staan, omdat je er geen houvast hebt. Wat dat betreft is de drukte ook relatief: zet er een zelfde lengte dubbeldeks neer, en het zou zelf rustig zijn. De ICD is alleen niet voorzien van zoveel stoelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Get!em op 16-08-2017 17:19 ]

• AW_Bos
  • Laatst online: 17:19

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Illegal_Alien schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:39:
Ik weet dat de het slecht een droom is maar kan de NS niet eens kijken bij onze vrienden van Stadler met hun EC250? (250 Kmph): Wikipedia: Stadler EC250 Ziet er nog leuk uit ook. :) Voor de ICD / Benelux.
Tuurlijk, alleen is deze niet door de aanbesteding gekomen. De exacte reden weet ik niet, maar ik meen dat Stadler in de begin-fase nog aangaf dat de trein nog ontwikkeld werd, wat dan niet echt interessant is voor de NS. Misschien waren er nog wat argumenten, maar ik denk wel dat de levertijd dan wat korter zou zijn geweest, gezien de snelle productie bij Stadler.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Maegrim schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:00:
[afbeelding]

Waarom NS TRaxx'en en ICRm er voor gebruiken... hou die gewoon voor de ICD/IC Den Haag/Venlo

Het grote adblocking topic

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
SRich schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:52:
[...]

Waarom NS TRaxx'en en ICRm er voor gebruiken... hou die gewoon voor de ICD/IC Den Haag/Venlo
Het is niet serieus bedoeld :)

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Is het zo dat het tramspoor in de Leidsestraat in Amsterdam een strengelspoor is? De rede dat ze dat zo gedaan hebben in plaats van een normaal enkelspoor zal wel zijn om het aantal wissels te verminderen. Wel handig gedaan en dan bij de bruggen twee sporen voor het passeren van trams.

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-o0zkOy6ikBg/ULNxLA5yejI/AAAAAAAAAVw/nQeRd_FZ9G4/s1600/DSC00840.JPG
Iedereen een stukje.
Het is wel zo dat ik er vroeger mee gepest werd, Thomas de Trein. Maar voor nu vind ik het wel grappig.

[ Voor 31% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 17-08-2017 08:22 ]

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Je bent 3 jaar geworden :+ ?

Gefeliciteerd.

/me Skyaero neemt een stukje voor bij de koffie :Y)

• D_Jeff
@T.Kreeftmeijer Aflossing van de wacht :D
Van Harte!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:18
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:17:
Is het zo dat het tramspoor in de Leidsestraat in Amsterdam een strengelspoor is? De rede dat ze dat zo gedaan hebben in plaats van een normaal enkelspoor zal wel zijn om het aantal wissels te verminderen. Wel handig gedaan en dan bij de bruggen twee sporen voor het passeren van trams.
Ik zou het even opzoeken op de Wikipedia-pagina van Strengelspoor. :*)
Pagina: 1 ... 26 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.