Not quite, deze brand enkel als het uitrijdsein een seinbeeld toont dat geel of beter is. De vertreklamp zal afaik niet branden bij een stoptonend sein of een sein welke bediend is met geel knipper (rijden op zicht).Vinnienerd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:17:
Dus een vertreksein geeft alleen maar aan of het uitrijsein veiliger dan rood geeft?
Niet veel nee, echter kan een kerende trein te lang zijn voor een perron of per abuis te vroeg neer gezet zijn bij aankomst, waardoor je uit de cabine het sein niet meer kan waarnemen. In een dergelijk geval (pin me niet op de exacte bewoording in het handboek MCN vast) moet een machinist zich er dan ook via de treindienstleider van zeker stellen dat het sein ook daadwerkelijk uit de stand stop staat en volgens mij vervolgens ook op zicht vertrekken. Een vertreklicht is in deze ook geen sein voor de MCN, maar dat zullen de mensen die daadwerkelijk op de bok zitten wel beter uit kunnen leggen vermoed ik.ArcticWolf schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:18:
[...]
Een V-sein is een verlengstuk voor de conducteur, de machinist ziet nagenoeg altijd het vertreksein (kan me geen situatie bedenken in NL waar hij het sein niet zou kunnen zien).
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic