Welke fraude, dat iemand met dat kaartje reist?
Signatures zijn voor boomers.
Hmz, ik zal het eens doorgeven.PWM schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:19:
Kaartje gekocht in de NS app. Bij betalen vindt de NS een opt-out nog wel van deze tijd
[afbeelding]
Verder willen ze je naam, adres en geboortedatum.
De islam kan uw vrijheid schaden
Kaartje meerdere malen uitgeprint voor meerdere personen inderdaad. De naam en geboortedatum vormen bijvoorbeeld een van de controlepunten voor de HC.Maasluip schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:42:
"om fraude tegen te gaan".
Mensen denken tegenwoordig zelfs slim te zijn en met een PDF editor de naam en geboortedatum of de reisdatum aan te kunnen passen, om zo een kaartje meerdere malen te kunnen gebruiken, maar dan komt ie niet meer door de visuele controle heen en komt de code die gescant wordt niet meer overeen met de rest van het ticket.
Verwijderd
Dit. Technisch gezien moet de conducteur je identiteitsbewijs vergelijken met het kaartje, in praktijk zie ik dat overigens zelden gebeuren.EDIT schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:17:
[...]
Kaartje meerdere malen uitgeprint voor meerdere personen inderdaad. De naam en geboortedatum vormen bijvoorbeeld een van de controlepunten voor de HC.
Mensen denken tegenwoordig zelfs slim te zijn en met een PDF editor de naam en geboortedatum of de reisdatum aan te kunnen passen, om zo een kaartje meerdere malen te kunnen gebruiken, maar dan komt ie niet meer door de visuele controle heen en komt de code die gescant wordt niet meer overeen met de rest van het ticket.
Verwijderd
Dat gaat na mei volgend jaar een uitdaging worden. GDPR is dan van kracht en dan kan iedereen dus gaan opvragen welke gegevens NS van je heeft opgeslagen, wat ze ermee doen en hoe ze eraan gekomen zijn. Daarnaast mag iedereen ook eisen dat de gegevens gewist worden inclusief bewijs.PWM schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:19:
Kaartje gekocht in de NS app. Bij betalen vindt de NS een opt-out nog wel van deze tijd
[afbeelding]
Boetes bij niet naleven kunnen oplopen tot 4% van de jaaromzet.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2017 10:57 ]
Misschien gooien ze die gegevens wel gewoon weg zodra het kaartje toch niet meer geldig is.Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:56:
Dat gaat na mei volgend jaar een uitdaging worden. GDPR is dan van kracht en dan kan iedereen dus gaan opvragen welke gegevens NS van je heeft opgeslagen, wat ze ermee doen en hoe ze eraan gekomen zijn. Daarnaast mag iedereen ook eisen dat de gegevens gewist worden inclusief bewijs.
Onderin de NS app zit een feedback knop. Kun je de app developers zelf bereiken. ( Menu --> Meer --> App support --> Contact App support)PWM schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:19:
[afbeelding]
Daar zullen ongetwijfeld uitzonderingen op bestaan als een bedrijf die gegevens gewoon nodig heeft voor het leveren van een dienst (of, anders gezegd: tuurlijk, je mag eisen dat die gegevens gewist worden, maar dan zoek je ook maar een andere manier om op je gewenste plaats van bestemming te komen)Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:56:
[...]
Dat gaat na mei volgend jaar een uitdaging worden. GDPR is dan van kracht en dan kan iedereen dus gaan opvragen welke gegevens NS van je heeft opgeslagen, wat ze ermee doen en hoe ze eraan gekomen zijn. Daarnaast mag iedereen ook eisen dat de gegevens gewist worden inclusief bewijs.
Op de één of andere manier heb ik dat idee voornamelijk met waarschuwingen en snelheidsbeperkingen betreffende wegwerkzaamhedenOnbekend schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:20:
[...]
Als ik op de weg rij, denk ik vaak ook dat er nog verdwaalde verkeersborden staan waarvan de eigenaar niet meer weet dat hij ze nog heeft laten staan.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Fixed?Freee!! schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:20:
[...]
Op de één of andere manier heb ik dat idee voornamelijk met snelheidsbeperkingen
Verwijderd
Het gaat om het deel dat iedere consument dat op mag vragen. Als jij als bedrijf gegevens van een individu vraagt, dan moet je dus aan al dit soort verzoeken gaan voldoen. En de trigger voor het uitdelen van boetes zitten in klachten van consumenten.anboni schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:11:
[...]
Daar zullen ongetwijfeld uitzonderingen op bestaan als een bedrijf die gegevens gewoon nodig heeft voor het leveren van een dienst (of, anders gezegd: tuurlijk, je mag eisen dat die gegevens gewist worden, maar dan zoek je ook maar een andere manier om op je gewenste plaats van bestemming te komen)
Dit is typisch iets wat een consument achteraf zal doen. Hij is dan waarschijnlijk al op de plaats van bestemming aangekomen en waarschijnlijk ook alweer thuis. En volgende keer, doet hij het gewoon weer. Je mag zijn naam en geboortedatum (bijvoorbeeld) namelijk niet bewaren om te kunnen controleren of hij eerder een verozek tot verwijderen van persoonsgegevens gedaan heeft. Dat recht heeft de consument gewoon en mag niet ingeperkt worden.
Heel veel bedrijven lijken dit overigens niet helemaal in de smiezen te hebben. GDPR gaat grote impact hebben en de consument krijgt hier best veel macht mee, want na terechte klachten worden er forse boetes uitgedeeld.
Niet echt, de meeste van die borden staan er bewust ter vermeerdering van de inkomsten van de roverheid.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Of ze slaan die gegevens überhaupt niet (serverside) op. Het kaartje zou al het nodige moeten bevatten: Je persoonsgegevens, reisgegevens en een cryptografische ondertekening van beiden in een QR-code om te bewijzen dat het echt een kaartje van NS is. (Zo zou ik het ten minste maken)asmi2 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:08:
[...]
Misschien gooien ze die gegevens wel gewoon weg zodra het kaartje toch niet meer geldig is.
Verwijderd
Prima om dat zo te doen. Maar ik kan nu nog steeds mijn kaartje van 24 juni downloaden inclusief naam, geboortedatum en e-mail adres. Dat moet dan dus nog wel geïmplementeerd worden.Bacchus schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:15:
[...]
Of ze slaan die gegevens überhaupt niet (serverside) op. Het kaartje zou al het nodige moeten bevatten: Je persoonsgegevens, reisgegevens en een cryptografische ondertekening van beiden in een QR-code om te bewijzen dat het echt een kaartje van NS is. (Zo zou ik het ten minste maken)
Ik was je nog een antwoord verschuldigd:voske schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:57:
[...]
Vandaag idem. Groot nadeel hiervan is dat de opties voor mensen die omreizen via Utrecht ineens ook bij wijze van spreken gehalveerd zijn omdat er nu nog maar twee treinen per uur van Den Bosch naar Tilburg rijden. Iemand die deze beleidswijziging kan verklaren?
Per 10 april is dit inderdaad veranderd. Nu rijdt de sprinter tussen Den Bosch en Tilburg i.p.v. de IC, voorheen was dat omgekeerd. Waarom deze wijziging precies is gedaan kan ik niet nagaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Maardiweb op 08-07-2017 03:26 ]
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Dank voor je bericht! Het was me opgevallen, omdat ik van 2007 tot begin dit jaar vijf dagen per week reisde tussen Tilburg en Den Bosch. Bij verstoringen tussen Breda en Tilburg reden de sprinter en IC "gewoon" op mijn traject. Sinds maart reis ik tussen Tilburg en Den Haag en viel het me ineens op dat als ik omreis via Utrecht bij storingen tussen Tilburg en Breda er ook treinen uit de dienstregeling "verdwijnen" tussen Tilburg en Den Bosch.
Be yourself, no matter what they say ...
http://www.dumpert.nl/med...hinist_zit_te_kutten.html
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Leuk filmpjeArcticWolf schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 15:50:
@EDIT ik wist niet dat je fan was van Ben & Ruurd:
http://www.dumpert.nl/med...hinist_zit_te_kutten.html
maakt je trein reis wel leuk
@EDIT kan dit niet standaard ingevoerd worden op de trein muziek
[ Voor 9% gewijzigd door Crossfire1987 op 08-07-2017 21:11 ]
NS (en het hele OV in NL) heeft de harde overtuiging dat een betaald vervoersbewijs niet voldoende is als er een naam aan hangt... zie ook de discussies over persoonlijke OV-chipkaarten, zelfs als je door de debiele constructies niet eens meer kan reizen met een product waar je recht op hebt. (bv 1e klas met korting als je een 2e klas trajectvrij abo hebt)Maasluip schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:42:
"om fraude tegen te gaan".
[ Voor 26% gewijzigd door ijdod op 10-07-2017 10:20 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
16u06 stapte ik op Driebergen-Zeist in de sprinter naar Veenendaal West. 2 minuten later stapte ik weer uit, want de trein zou niet verder rijden vanwege een defecte trein ofzo. Enkel de gebruikelijke "we weten het niet" en "we houden u op de hoogte" te horen gekregen vanuit NS. Na ongeveer 45 minuten "we weten het niet" en " we houden u op de hoogte" (dat laatste gebeurt dan meestal niet) ben ik maar in de intercity naar Ede-Wageningen gestapt, daar weer in de intercity terug naar Veenendaal-de Klomp en tenslotte in de bus naar Veenendaal West. Achteraf maar goed dat ik dat gedaan heb, want toen ik al lang en breed thuis zat (met anderhalf uur vertraging dus), reden de treinen op het traject nog steeds niet en waren er geen bussen beschikbaar.
Maar..... in het online formulier voor geld terug bij vertraging is geen ruimte voor opmerkingen. In het online formulier voor geld terug bij vertraging kun je dit soort gepruts eigenlijk helemaal niet kwijt. Je kunt niet eens aangeven dat je eigenlijk helemaal niet naar Veenendaal-de Klomp wilde, maar naar Veenendaal West en dat NS niet in staat bleek om daarheen te rijden en ook niet in staat bleek om de reizigers te informeren en ook niet in staat bleek om iets vervangends te regelen.
Dus direct een afwijzing van mijn claim. Direct een mail retour gestuurd met mijn verhaal. Ik wil graag terug:
- Het bedrag voor meer dan een uur vertraging.
- De kosten van mijn treinreis naar Veenendaal-de Klomp (valt buiten mijn trajectabo)
- De kosten voor de busrit.
Ben benieuwd hoelang we hierover moeten gaan mailen en schrijven.
Op zich ook wel logisch, hiermee kan de NS voorkomen dat reizigers massaal een andere vervoerder nemen, en dat zij die vervoerder moet gaan betalen.
Dit kan op een apart formulier, maar niet direct vanuit Mijn NS: https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html (laatste pagina)Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:53:
Maar..... in het online formulier voor geld terug bij vertraging is geen ruimte voor opmerkingen. In het online formulier voor geld terug bij vertraging kun je dit soort gepruts eigenlijk helemaal niet kwijt. Je kunt niet eens aangeven dat je eigenlijk helemaal niet naar Veenendaal-de Klomp wilde, maar naar Veenendaal West en dat NS niet in staat bleek om daarheen te rijden en ook niet in staat bleek om de reizigers te informeren en ook niet in staat bleek om iets vervangends te regelen.
Kan alleen vinden dat er geen sprinters rijden ivm 'werkzaamheden' ... (maar dat wist ik toen al
Afgelopen vrijdag trein 7662.
- Op station Velp (gepland vertrek 17:26) wordt om 17:28 omgeroepen dat de trein een kwartier vertraging heeft en daardoor niet verder zal rijden dan Arnhem Centraal.
- Op station Velp wordt om 17:44 omgeroepen dat de trein helemaal niet rijdt.
- Om 17:55 komt de trein toch aanrijden.
- Om 18:03 rijdt hij Arnhem Centraal binnen (op spoor
- Om 18:10 loopt er een NSmedewerker door de trein om per wagon te vertellen dat hij toch niet verder rijdt dan Arnhem.
- Om 18:11 wordt in de vertraagde IC (op spoor 7, naast bovengenoemde trein) (die vertraagd was doordat hij vanaf Brummen al achter de 7662 aan moest sukkelen) omgeroepen dat de trein van spoor 8 eerst zal vertrekken naar Nijmegen en dat de vertraging daardoor nog wat op zal lopen.
Verwijderd
Daar gaan we dan toch schriftelijk nog even over discussieren, want ze hebben alle gelegenheid gehad om mij te vertellen hoe ze alsnog de reizigers gingen vervoeren. Maar dat hebben ze allebei niet gedaan. Nouja, de reizigers hebben ze na ruim 3 uur weer vervoerd. Als ik daarop had gewacht, dan had ik tot na 7 uur op Driebergen Zeist gestaan, zonder eten. Dan was ik tegen 8 uur misschien eens thuis geweest.cazzer22 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:19:
Vrees dat het niet zal lukken. Je bent naar een andere eindbestemming gegaan in plaats van wachten totdat de NS wel weer vervoer naar je echte eindbestemming heeft geregeld.
Op zich ook wel logisch, hiermee kan de NS voorkomen dat reizigers massaal een andere vervoerder nemen, en dat zij die vervoerder moet gaan betalen.
Vorige week hetzelfde verhaal. Een gebroken bovenleiding waardoor er vanaf Driebergen-Zeist niets meer reed naar het oosten. Dat was 's middags rond 15:00 uur gebeurd. Ik was wat laat en kwam pas om 17:30 uur aan het station. Geen stroom op het hele station: AH to go donker en dicht, inchecken niet mogelijk.... NS communiceert: naar verwachting om 18:30 uur verholpen. Kwartier later: naar verwachting rond 19:00 uur verhlpen. Weer een half uur later: onbekend wanneer het verholpen is. Ergens rond 23:00 uur reden er weer treinen, zaten ze er toch maar 4,5 uur naast initieel.
Bij een tweede afwijzing nagel ik ze aan de schandpaal. Van het incident van vorige week heb ik foto's van drommen mensen die daar gewoon op de rijbaan van het busstation staan te wachten op een NS bus. Nog eens levensgevaarlijk ook, want het is daar druk en het is 1 grote bouwput. Ook nog een foto van een totaal afgeladen Syntus bus, waarvan de chauffeur niet eens meer naar rechts kan kijken omdat er zelfs mensen tegen de voorruit geplakt zitten. Ik ga uit voorzorg op zulk soort momenten standaard maar wat foto's maken.
Niet volgens de website van NS:H92! schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:20:
[...]
Dit kan op een apart formulier, maar niet direct vanuit Mijn NS: https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html (laatste pagina)
Heeft u gereisd zonder NS-abonnement, op een eenmalige chipkaart (hieronder vallen ook actiekaartjes, bijvoorbeeld van Kruidvat en Blokker)? Dien dan hier uw aanvraag in.
Ik heb een OV-chipkaart met een NS-abonnement, gekoppeld aan een NS-account. Dus ik dien mijn aanvraag in via "Mijn Reishistorie", conform de aanwijzingen van de NS.Heeft u gereisd met een OV-chipkaart die u gekoppeld heeft aan uw NS-account? Uw aanvraag verloopt dan via 'Mijn Reishistorie'.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 14:59 ]
Verwijderd
Heel lastig. Ik reis op het traject tussen Driebergen-Zeist en Rhenen. Dat loopt dood en er staat standaard geen trein in Rhenen. Toch presteren ze het regelmatig om nog geen 10 minuten vantevoren treinen naar Driebergen-Zeist te schrappen, soms wel 3 achter elkaar.noppus schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:45:
Is het nu zo lastig om reizigers op de hoogte te houden van wijzigingen als gevolg van verstoringen?
[...]
Maar als die trein al niet vertrokken is uit Driebergen-Zeist, dan gaat hij nooit in Rhenen (of Veenendaal Centrum voor de spitstreinen) aankomen om daar om te kunnen keren. Ze weten het dus ruim vantevoren, maar communiceren gewoon niet. Kan niet anders dan een bewuste actie zijn.
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
Je moet het niet projecteren op individuele medewerkers. Die moeten ook gewoon werken om hun gezin eten te geven. De organisatie, daar gaat het om. Die heeft lak aan de klanten en misschien in bepaalde mate ook wel aan de medewerkers. Kan me niet voorstellen dat die 2 NS mannetjes blij waren met de situatie waarin NS ze daar neerzette.Wokschotel schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:06:
Wat een grote woorden allemaal. Aan de schandpaal nagelen vanwege mensen die proberen hun werk te doen, top!![]()
Als ze willen dat ik stop met klagen, dan zouden ze eens moeten beginnen met communiceren richting de klant en oplossingen aan moeten dragen. Tot het zover is, zullen ze er maar mee moeten leven. Moet de klant ook.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 13:22 ]
WTF (!?)
Wel een beetje raar verwoord " De machinist bleek met een alcoholpromillage van 2 niet in staat verder naar Stolberg te rijden." Lijkt net of het normaal is dat een treinbestuurder met een alcoholintoxicatie gaat rondrijden met een trein.
Bij ons het is sowieso standaardprocedure om, bijvoorbeeld bij het overschrijden van gesloten sein, machinist en seinhuispersoneel van de betrokken zone te laten blazen. Infrabel, mijn werkgever, houdt er een 0 promille-regel op na. Zelfs op recepties van de directie wordt er geen alcohol geserveerd.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Zodra je ook maar iets gedronken hebt, ben je je zowel je baan kwijt als dat je machinistenvergunning (in geval van machinisten) wordt ingetrokken. Uiteraard ook hier worden bij bijvoorbeeld StopTonend Sein-passages direct alcoholcontroles uitgevoerd.
Ook bij het minste of geringste vermoeden door een opmerking van een reiziger of door collega's kan er een alcoholcontrole plaatsvinden. Dan staat er op het eerstvolgende station politie klaar voor een blaastest.
[ Voor 38% gewijzigd door EDIT op 10-07-2017 14:00 ]
Ik heb ook een account gekoppeld aan mijn NS, maar gebruik dat formulier ook zonder problemen, komt ook gewoon onder je claims te staan.Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:44:
Ik heb een OV-chipkaart met een NS-abonnement, gekoppeld aan een NS-account. Dus ik dien mijn aanvraag in via "Mijn Reishistorie", conform de aanwijzingen van de NS.
Verwijderd
Moet je maar net weten. Ik deed gewoon wat er aangegeven werd.H92! schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:03:
[...]
Ik heb ook een account gekoppeld aan mijn NS, maar gebruik dat formulier ook zonder problemen, komt ook gewoon onder je claims te staan.
Dat dacht ik ook.
En wat er net gezegd werd over het zero-tolerance beleid is natuurlijk voorkomen logisch. Je bent immers verantwoordelijk voor honderden mensen.
Het is dan toch eigenlijk van de zotte dat die machinist überhaupt nog in de trein zat. Wat er niemand die het had gemerkt voordat hij wegging?
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Misschien had hij die fles wel in de cabine.T.Kreeftmeijer schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:23:
[...]
Het is dan toch eigenlijk van de zotte dat die machinist überhaupt nog in de trein zat. Wat er niemand die het had gemerkt voordat hij wegging?
Dan nog. Je hebt dan toch niet goed wijs?
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Maar het verklaart wel waarom niemand bij vertrek iets heeft gemerkt.T.Kreeftmeijer schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:29:
[...]
Dan nog. Je hebt dan toch niet goed wijs?Dat ben je sowieso niet als je gedronken hebt en dan gaat rijden.
Waren er geen werkzaamheden daar bij Zeist? Dan bereid je maar alvast voor, dit is wekelijkse kost!Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:44:
[...]
Daar gaan we dan toch schriftelijk nog even over discussieren, want ze hebben alle gelegenheid gehad om mij te vertellen hoe ze alsnog de reizigers gingen vervoeren. Maar dat hebben ze allebei niet gedaan. Nouja, de reizigers hebben ze na ruim 3 uur weer vervoerd. Als ik daarop had gewacht, dan had ik tot na 7 uur op Driebergen Zeist gestaan, zonder eten. Dan was ik tegen 8 uur misschien eens thuis geweest.
Vorige week hetzelfde verhaal. Een gebroken bovenleiding waardoor er vanaf Driebergen-Zeist niets meer reed naar het oosten. Dat was 's middags rond 15:00 uur gebeurd. Ik was wat laat en kwam pas om 17:30 uur aan het station. Geen stroom op het hele station: AH to go donker en dicht, inchecken niet mogelijk.... NS communiceert: naar verwachting om 18:30 uur verholpen. Kwartier later: naar verwachting rond 19:00 uur verhlpen. Weer een half uur later: onbekend wanneer het verholpen is. Ergens rond 23:00 uur reden er weer treinen, zaten ze er toch maar 4,5 uur naast initieel.Verder staan er daar dan 2 NS mannetjes buiten bij het busstation om dat allemaal te regelen. Natuurlijk kunnen die 2 mannetjes niet de reizigers te woord staan en ook nog eens op een fatsoenlijke manier die bussen begeleiden. Staan er dus een paar honderd gepikeerde reizigers te wachten op bussen zonder aanduiding waar ze heen gaan.... en 2 mannetjes om dat allemaal in goede banen te leiden: kansloos.
Bij een tweede afwijzing nagel ik ze aan de schandpaal. Van het incident van vorige week heb ik foto's van drommen mensen die daar gewoon op de rijbaan van het busstation staan te wachten op een NS bus. Nog eens levensgevaarlijk ook, want het is daar druk en het is 1 grote bouwput. Ook nog een foto van een totaal afgeladen Syntus bus, waarvan de chauffeur niet eens meer naar rechts kan kijken omdat er zelfs mensen tegen de voorruit geplakt zitten. Ik ga uit voorzorg op zulk soort momenten standaard maar wat foto's maken.
[...]
Destijds toen ze hier het spoor verdubbelden en later bij Vught bezig waren, was het wekelijkse kost. Het is heb ik me laten vertellen, goedkoper voor de aannemers om gewoon de schop in de grond te zetten dan eerst te kijken waar de kabels precies liggen. Verzekering vergoed de schade wel als er een kabel onder de schop liep.
En over de NS met haar vergoedingen en voorwaarden. Ze zijn op zich best coulant en ruim maar geen idee hoe ze omgaan met creatieve reisoplossingen als de jouwe.
10 jaar terug had een mcn vergeten op mijn eindbestemming te stoppen en moest ik terug. Heb toen een mail gestuurd met hoe moet ik dit aanpakken aangezien de trein zelf niet vertraagd was, en kreeg toen geen geld terug maar een 1e klasse dagkaart toegezonden.
Voor de volgende keer:Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:44:
[...]
[...]
Ik heb een OV-chipkaart met een NS-abonnement, gekoppeld aan een NS-account. Dus ik dien mijn aanvraag in via "Mijn Reishistorie", conform de aanwijzingen van de NS.
Gebruik het formulier dat NIET aan je NS account zit (zakelijk of persoonlijk).
Dus deze (al genoemde) gebruiken: https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html
(Voor mensen die via IC-Direct reizen, is dat sowieso de enige methode).
Vul bij vertrektijd je normale vertrektijd in, maar deze moet NA je incheck tijdstip liggen (*jij kon natuurlijk niet inchecken, dus dat is wel een probleem).
Bij vertrek en aankomst stations, de beide stations die je wilde gebruiken als er geen vertraging zou zijn.
Vertraging: Meer dan een uur
Vervolgens vul je bij: bestemming bereikt: NEE.
Eind van formulier heb je dus nog een opmerking om te zeggen dat je niet kon inchecken door stroomstoring.
Je krijgt dan de hele ritprijs terug van je originele reis. Die kun je dan gebruiken om je reis op een andere manier op te lossen, of te wachten totdat de NS bussen inzet.
Deze methode is mij aangeraden door de Klantenservice, en tot nog toe geen claims afgewezen in dit soort situaties.
* Rijden er geen treinen, check dan wel even in, en bij een andere paal een minuut later even uit. Dit helpt bij je claim onderbouwing.
Wissels vervangen:Goner schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:20:
Wat zijn ze aan het doen met de rails van een aantal perrons op Den Haag Centraal ?? Zag ze bezig toen ik vertraagd aankwam vanochtend.
Kan alleen vinden dat er geen sprinters rijden ivm 'werkzaamheden' ... (maar dat wist ik toen al)

bron: VolkerRail
Altijd mooi om te zien dit soort foto'sArcticWolf schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:31:
[...]
Wissels vervangen:
[afbeelding]
bron: VolkerRail
Heb alleen nog niks kunnen zien van Werkzaamheden bij Naarden Bussem en Hilversum
Ah, OK.
Dat is buiten het station, maar ze waren gisterenochtend ook binnen bezig helemaal aan het eind tegen de buffers aan op de rails. Er stonden wat open 'karretjes' op de rails, helaas geen foto gemaakt.
Idem bij de buurtsporen van UtrechtCrossfire1987 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:37:
[...]
Altijd mooi om te zien dit soort foto's
Heb alleen nog niks kunnen zien van Werkzaamheden bij Naarden Bussem en Hilversum
If you want to be the best, you need to work with the best :)
De sporen naar die wissels toe en de neversporen zijn ook buitendienst, die worden dan voor logistiek gebruikt en voor de veiligheid.Goner schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:49:
[...]
Ah, OK.
Dat is buiten het station, maar ze waren gisterenochtend ook binnen bezig helemaal aan het eind tegen de buffers aan op de rails. Er stonden wat open 'karretjes' op de rails, helaas geen foto gemaakt.
Waarschijnlijk zag je stumecs op het spoor?
Als er vanwege groot onderhoud toch al geen treinen rijden, is het natuurlijk erg voor de hand liggend om gelijk allerlei kleinere dingen mee te nemen.Goner schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:49:
[...]
Ah, OK.
Die moest ik even opzoekenArcticWolf schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:01:
[...]
Waarschijnlijk zag je stumecs op het spoor?
Dat lijkt er wel op inderdaad : https://www.troostwijkauc...ne/03-24498-1582-4361851/
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Voor alle duidelijkheid, degene die je op deze foto's ziet haalt het tape juist weg en is dus niet de boosdoener!
Tape verwijderd
Zo snel als mogelijk is een monteur naar de plek afgereisd. Een voorbijganger bleek de tape alweer verwijderd te hebben (foto). De monteur controleerde vervolgens of de overweg naar behoren functioneerde. Dat bleek gelukkig het geval en treinen konden van 21.20 uur weer rijden. Het treinverkeer Apeldoorn-Amersfoort is daarmee een uur gestremd geweest.
"ProRail is bezig met grote werkzaamheden aan het spoor"Maardiweb schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:59:
[...]
Idem bij de buurtsporen van Utrechthttps://www.duic.nl/algem...an-spoor-en-daalsetunnel/
Dat soort teksten vind ik zo irritant. ProRail is helemaal niet bezig, de aannemer(s) is/zijn bezig.
Als ik zeg dat ik bij een spooraannemer werk gaat men er vervolgens altijd vanuit dat ik bij ProRail werk.
Klopt de reclame van ProRail dan wel?Robertdj schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:08:
[...]
"ProRail is bezig met grote werkzaamheden aan het spoor"
Dat soort teksten vind ik zo irritant. ProRail is helemaal niet bezig, de aannemer(s) is/zijn bezig.
Als ik zeg dat ik bij een spooraannemer werk gaat men er vervolgens altijd vanuit dat ik bij ProRail werk.
Ze hebben het er elke keer over dat ze het spoor vernieuwen. Maar eigenlijk laten ze dat doen.
Zoals hier: https://www.prorail.nl/projecten
[ Voor 4% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 11-07-2017 16:14 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Veel van bovengenoemde zaken worden door ingenieursbureau's gedaan (of in het geval van controle na bouw helemaal niet). Daarnaast is de aannemer niet alleen tijdens de 'klus' aan het werk.evilution schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:49:
Ja? Want aannemers verzinnen die projecten ook zelf? Zo'n project is iets meer dan de bouwers die buiten staan te klussen. Daar gaan allerlei zaken als nut/noodzaak analyses, alternatieven onderzoek, allerlei berekeningen en onderzoeken v.w.b. kosten/baten, planning e.d. aan vooraf en het project is niet "klaar" als de bouwert z'n hielen heeft gelicht want ProRail moet het in beheer en in gebruik kunnen gaan nemen. Dit zijn allemaal zaken waar ProRail uiteindelijk op wordt afgerekend. Dus ja, ProRail werkt aan het spoor, net als RWS dat bijvoorbeeld aan wegen doet (en daar ook aannemers voor het kluswerk voor inhuurt).
En sowieso, kluswerk? Misschien is dit de rede waarom er steeds minder tijd en geld beschikbaar is om fatsoenlijk spoor te bouwen.
Edit: Misschien bekijk ik het door een projectspecifieke bril. Wij zijn vooral bezig met onderhoud en wat specialistischere klussen.
[ Voor 8% gewijzigd door Robertdj op 11-07-2017 17:31 ]
Daarna wordt het door ProRail AKI / IP op de markt gezet en aanbesteedt.
Ook al worden de werkzaamheden door aannemers uitgevoerd, ProRail blijft ten allen tijden verantwoordelijk voor de werkzaamheden als beheerder, daarom worden de aannemers nagenoeg nooit bij naam genoemd, met als uitzondering alliantie contracten zoals OV-SAAL met de Waltz / Amstelspoor allianties:
De Alliantie Amstelspoor: ProRail samen met BAM Combinatie Amstelspoor, bestaande uit
een aantal bedrijven uit de Koninklijke BAM groep. Deze alliantie is verantwoordelijk voor de
spoorverdubbeling (van twee naar vier sporen) tussen station Amsterdam Zuid en station
Duivendrecht.
De Alliantie Amsterdamse WALTZ: ProRail en de Combinatie Nieuwe Meer Sporen, bestaande
uit Van Hattum en Blankevoort en VolkerRail. Deze alliantie is verantwoordelijk voor de
spoorverdubbeling (van twee naar vier sporen) tussen Schiphol/Riekerpolder en station
Amsterdam Zuid.
[ Voor 38% gewijzigd door ArcticWolf op 11-07-2017 18:29 ]
Dank voor de linkMaardiweb schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:59:
[...]
Idem bij de buurtsporen van Utrechthttps://www.duic.nl/algem...an-spoor-en-daalsetunnel/
ziet er ook wel mooi uit
De 220.902 komt vrijdag aanstaande omstreeks tussen 14:00 en 15:00 uur aan in Roosendaal.
Het transport vanuit Belgie zal met maximaal 40 km/u plaatsvinden. Het stel zal in Roosendaal wachten op verder transport hier in Nederland, de volle paden op de route naar Amersfoort zal waarschijnlijk resulteren in een nachtelijk transport, ook een belemmerende factor is de snelheid die hier overdag voor te veel oponthoud zal zorgen.
Hier nog een kort filmpje.
En nog wat nieuws van eigen bodem.
Arriva heeft de rail concessie van het noorden gewonnen...................nouja gewonnen, ze waren de enige bieder zonder dit zelf te weten.
https://www.arriva.nl/con...-groningen-en-fryslan.htm
http://www.rtvnoord.nl/ni...e-buitenkant-van-de-trein
http://www.rtvnoord.nl/ni...rvoerder-dit-verandert-er
Hier nog impressies van het nieuwe Flirtino materieel en gerefurbished materieel uit de huidige vloot.

[ Voor 4% gewijzigd door Trainhunter2009 op 11-07-2017 20:52 . Reden: link toegevoegd ]
Ik lees alleen niks over officieels over de Flirtino bij Stadler. Alleen een paar forumtopics op wat Italiaanse sites, terwijl Stadler echt (gelukkig
Het heeft de kop van een FLIRT, het rijdt als een FLIRT. Het is gewoon een FLIRT
[ Voor 65% gewijzigd door AW_Bos op 11-07-2017 20:54 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik vermoed dat het transport naar Essen (grensstation) dan ook wel met de nacht zal gebeuren. Ik vraag me trouwens af wie op het idee komt om een dergelijk vervoer overdag de grens over te sturen/plannenTrainhunter2009 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:45:
Nieuws van zuidelijke belgenbodem.
De 220.902 komt vrijdag aanstaande omstreeks tussen 14:00 en 15:00 uur aan in Roosendaal.
Het transport vanuit Belgie zal met maximaal 40 km/u plaatsvinden. Het stel zal in Roosendaal wachten op verder transport hier in Nederland, de volle paden op de route naar Amersfoort zal waarschijnlijk resulteren in een nachtelijk transport, ook een belemmerende factor is de snelheid die hier overdag voor te veel oponthoud zal zorgen.
Op die foto lijkt het alsof er maar één bak staat (de tweede helft is gespiegeld tov de voorkant) dus misschien is het een éénbakstrein? Een beetje zoals de wadlopers of de class 153.AW_Bos schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:49:
Wow, zelfs de rode Arriva huisstijl zal gaan verdwijnen. Dit gaat behoorlijk wennen worden daar boven in ons land
Ik lees alleen niks over officieels over de Flirtino bij Stadler. Alleen een paar forumtopics op wat Italiaanse sites, terwijl Stadler echt (gelukkig) niet Italiaans is. Is dit een project van Stadler die nog moet worden opgestart, waarmee Arriva de eerste bijzondere treinen zal hebben? Of is dit gewoon een zelf bedachte naam van Arriva?
Het heeft de kop van een FLIRT, het rijdt als een FLIRT. Het is gewoon een FLIRT
We are shaping the future
@Trainhunter2009 Gaaf!
Helaas weten ze niet hoe het vervoer gaat zijn en of de trein ook nog zichtbaar is op de normale plekken of dat deze gelijk in een loods gaat. Iemand hier die dat wil/kan weten/uitzoeken? Jammer, misschien ga ik vrijdag wel even naar Roosendaal om te kijken of ik er een glimp van kan opvangen. Heb toch niet echt iets te doen die middag.
Ik moet dondernacht terug op. Ik kan/zal dan wel eens kijken in onze planning of ik iets kan terugvinden.T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:07:
Iemand hier die dat wil/kan weten/uitzoeken?
Dus echt zichtbaar is het niet, maar volgens mij kan je wel is op bezoek op een open dag, of misschien kan er een afspraak gemaakt worden op een werkdag van de stichting.
https://www.facebook.com/Mat54/timeline?ref=page_internal
http://www.mat54.nl/parser.php?languagekey=nl
Als je dat wilt doen; fijn!Arator schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:14:
[...]
Ik moet dondernacht terug op. Ik kan/zal dan wel eens kijken in onze planning of ik iets kan terugvinden.
Het ging me nu eerst even om het vervoer naar Nederland. Dat de revisie afgeschermd is, snap ik wel. Er komt vast nog wel een mogelijkheid om deze van dichtbij te bekijken.Trainhunter2009 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:16:
Het stel zal naar Amersfoort gaan, naar de zelfde plek als waar de 766 is gereviseerd, de tent staat er nog.
Dus echt zichtbaar is het niet, maar volgens mij kan je wel is op bezoek op een open dag, of misschien kan er een afspraak gemaakt worden op een werkdag van de stichting.
https://www.facebook.com/Mat54/timeline?ref=page_internal
http://www.mat54.nl/parser.php?languagekey=nl
Ik las ook ergens dat iemand een webcam bij de grens of de spanningssluis ging ophangen dus het zal ook ergens te volgen zijn als ie Nederland binnenkomt.
Ik ben niet de enige die van plan zijn om te komen kijken, zie ik. Even zoeken of ik iets over de webcam kan vinden.Trainhunter2009 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:24:
Oh aha, nou ik denk dat 'ie gewoon in vol ornaat op Roosendaal te bewonderen zal zijn, daar zal ie tijdelijk een beetje op een vrij spoortje geparkeerd worden.
Ik las ook ergens dat iemand een webcam bij de grens of de spanningssluis ging ophangen dus het zal ook ergens te volgen zijn als ie Nederland binnenkomt.
Iemand eigenlijk een idee waarom ze deze en de 766 met de koppen tegen elkaar worden vervoerd.
[ Voor 8% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 11-07-2017 21:44 ]
Gaat volgens mij om de nieuwe hybride diesel-electrische FLIRT. Italië is de eerste klantAW_Bos schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:49:
Ik lees alleen niks over officieels over de Flirtino bij Stadler. Alleen een paar forumtopics op wat Italiaanse sites, terwijl Stadler echt (gelukkig) niet Italiaans is. Is dit een project van Stadler die nog moet worden opgestart, waarmee Arriva de eerste bijzondere treinen zal hebben? Of is dit gewoon een zelf bedachte naam van Arriva?
http://www.railjournal.co...-first-bi-mode-flirt.html
Omschrijving : Buitengewoon vervoer zonder beperkingen (transport van een buiten dienst (2-delige) MR Benelux, gesleept op eigen wielen) vanuit Leuven (88) naar Roosendaal (84) via Essen-Grens. Nota voor NS : tussen ESSEN en ROOSENDAAL, BV zonder beperkingen voor treinen op de naastliggende sporen
SO : CAPTRAIN trein Z47650
LEUVEN-BUNDEL M 35L/3 09:17
Y.LEUVEN-BUNDEL M 35 P 09:20
Y.HOLSBEEK 35 P 09:22
AARSCHOT 35 09:42 < 09:58
Y.ZUID DRIEHOEK AARSCHOT 16/1 P 10:00
Y.NOORD DRIEHOEK AARSCHOT 16 P 10:01
NIEUWE Y.NOORD DR.AARSCHOT 16 P 10:03
HEIST-OP-DEN-BERG 16 10:21 < 10:40
KLOOSTERHEIDE 16 P 10:57
Y.NAZARETH 15 P 10:59
LIER 15 11:03 < 11:47
LIER-ROOSTER C/G 15 P 11:49
Y.AUBRY 15/1 P 11:59
Y.KRIJGSBAAN 27A P 12:00
Y.ZUID GROENENHOEK 27A P 12:05
Y.OOST BERCHEM 27A P 12:06
ANTWERPEN-OOST 27A P 12:08
Y.ANTWERPEN-SCHIJNPOORT 27A P 12:10
Y.HOLLAND 27A P 12:14
LUCHTBAL-ROOSTER S 12 P 12:22
Y.SINT-MARIABURG 12 P 12:26
KAPELLEN 12 P 12:30
KAPELLEN-WIJKSPOOR 12 12:32 < 12:57
KALMTHOUT 12 P 13:10
ESSEN 12 P 13:23
ESSEN-GRENS P 13:25
ROOSENDAAL 13:34
Gesleept Vmax=40 L300 T180 Tractievoertuig =GM66 P70 C70 P400 C400
Hoe dit schema te lezen : eerst de naam van station/vertakking, dan het lijnnummer. Staat er dan een "P", dan zou die op dat erachter geplaatste uur op die plaats gepland moeten rijden (passage)
Bij de vette uren, gaat die normaal aan de kant. Uurschema onder voorbehoud van vertragingen.
Kapellen-wijkspoor is te zien vanaf het station en fietspad.
Ik vermoed dat er geen enkele (hulp-)koppeling meer bestaat om te koppelen met een schroefkoppeling. En het is waarschijnlijk minder werk (en beter voor het stel) om de originele koppelingen te laten steken, en een hulpstuk te lassen op een "binnenkant'T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:38:
[...]
Iemand eigenlijk een idee waarom ze deze en de 766 met de koppen tegen elkaar worden vervoerd.
[ Voor 11% gewijzigd door Arator op 11-07-2017 22:04 ]
Volgens mij is dat omdat je nog een extra koppelwagen nodig hebt om een treinstel dat de koppen naar buiten heeft te slepen met een locomotief terwijl het zonder kan als je de koppen tegen elkaar zet. Bij de revisie wordt het treinstel vast nog veel verder uit elkaar gehaald.T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:38:
[...]
Ah, dus om 13.34 wordt de trein verwacht? Ik woon in Nederland, dus dan is het wat onhandig om even de grens over te steken, denk ik. Dan is Roosendaal of een fietspad vanaf de grens wel een goede plek.Arator schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:58:
@T.Kreeftmeijer Kheb al even een telefoontje naar het werk gepleegd. Hierbij de dienstregeling :
Omschrijving : Buitengewoon vervoer zonder beperkingen (transport van een buiten dienst (2-delige) MR Benelux, gesleept op eigen wielen) vanuit Leuven (88) naar Roosendaal (84) via Essen-Grens. Nota voor NS : tussen ESSEN en ROOSENDAAL, BV zonder beperkingen voor treinen op de naastliggende sporen
Hoe dit schema te lezen : eerst de naam van station/vertakking, dan het lijnnummer. Staat er dan een "P", dan zou die op dat erachter geplaatste uur op die plaats gepland moeten rijden (passage)
Bij de vette uren, gaat die normaal aan de kant. Uurschema onder voorbehoud van vertragingen.
Klinkt logischIk vermoed dat er geen enkele (hulp-)koppeling meer bestaat om te koppelen met een schroefkoppeling. En het is waarschijnlijk minder werk (en beter voor het stel) om de originele koppelingen te laten steken, en een hulpstuk te lassen op een "binnenkant'
Het zo vervoeren is omdat dan een gewone loc met trek en stootwerk gebruikt kan worden, de hondekop heeft een schroefkoppeling en kleine buffers uit 1 stuk. Deze worden verlengd in de breedte om op profiel van de buffers van een loc te komen, koppeling aanhaken en gaan met dat ding.
Die bedoelde koppelwagens zijn er niet meer en mogen waarschijnlijk ook allang niet meer de grens over. Belgisch materieel kan niet koppelen aan de scharfenberg en op een koppelboom is verre van ideaal.
Vandaar het "breken" omrijden en aan zichzelf koppelen de meest ideale methode is.
In het filmpje zie je die hulpkoppeling, ze zetten hem met bouten en moeren erop.
Het gaat om een primeur, loopt op 100% Biodiesel en is elektrisch.Skyaero schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:43:
[...]
Gaat volgens mij om de nieuwe hybride diesel-electrische FLIRT. Italië is de eerste klant
http://www.railjournal.co...-first-bi-mode-flirt.html
Staat ergens in de bijgevoegde artikelen.
kom ik dit ook nog tegen!
Het is de bedoeling dat het nostalgische stel in Amersfoort zal worden opgeknapt, maar voordat het zover is wordt door het bedrijf Spoorijzer Roosendaal, in de Locloods aan de Bosstraat nog enig onderhoud aan het rem- en loopwerk verricht. Directeur Marco van Tol van dat bedrijf over 'zijn' karwei: "We weten niet precies wanneer ie komt. Dat moet in de spoorregeling passen. Daarna maken we onder andere de draaistellen en de remleidingen technisch zo in orde dat hij Nederlandse toekenning krijgt."
Stukje op de Facebook pagina van de stichting hondekop...........
Is het mogelijk om het traject naar Nederland te Krijgen om deze mooie voertuig op foto te zetten?
1 juli om 9:19
Stichting Hondekop
Stichting Hondekop Dat is op dit moment moeilijk te zeggen. Als er meer te vermelden is hierover laten we dat hier weten.
1 juli om 11:15
Thomas Schipper
Thomas Schipper Hij komt rijdend naar Nederland? Zo ja, ik woon naast de spanningsluis en kan evt webcam ophangen die dag.
1 · 1 juli om 11:31
Stichting Hondekop
Stichting Hondekop Het treinstel komt niet op eigen kracht naar Nederland.
1 juli om 11:35
Thomas Schipper
Thomas Schipper Dieplader of sleep?
1 juli om 11:41
Dus met andere woorden, hij gaat in Roosendaal de loods in voor een paar maanden, en ik denk dat de 766 hem gaat halen als 'ie daar gereed is, maar dat is een vermoeden, geen garantie
Vroeger werden die Mat'57 Beneluxen vaak gecombineerd met een binnenlandse Mat'54 vanuit Amsterdam, waarna ze in Roosendaal gesplitst werden in een deel naar Vlissingen en een deel naar Belgie, dus dat moet geen enkel probleem zijn. Een Mat'54 heeft voldoende power om een Mat'57 Benelux te kunnen trekken.cazzer22 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:24:
Zou de Benelux dan op eigen kracht kunnen rijden of kan de 766 zo'n zware trein slepen op de koppeling?
Aardige site voor de liefhebbers trouwens over Mat'57, met veel foto's: http://www.v250.nl/mat-57-hondenkopstellen
Virussen? Scan ze hier!
En ja, natuurlijk zit er een limiet aan het te slepen gewicht, maar die limiet ligt niet bij slechts 2 bakken (vrijwel alles is immers minimaal 2 bakken lang).
Zeker met zo'n lage snelheid mag dat toch echt geen enkel probleem zijn. Mits het te slepen treinstel (die Mat'57 in dit geval) loopbaar is natuurlijk, maar dat zal vast wel goed geregeld zijn hier.
Virussen? Scan ze hier!
Zoals in het bericht van @Arator staat, wordt de trein gesleept door:
Helaas dus niet de 766, zo te doen.Gesleept Vmax=40 L300 T180 Tractievoertuig =GM66 P70 C70 P400 C400
Ah, dan kan ik ook nog met de AM75.Arator schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:58:
Als het lukt qua tijd ga ik, denk ik, ook nog wel even dat stukje over de grens. Bij welk station kan ik dan het beste uitstappen om bij Kapellen-Wijkspoor te komen? En lees ik het goed dat de trein daar even opzij stop gezet gaat worden en dan later om 12.57 weer verder gaat rijden? Hier? Ah, bij Kapellen natuurlijk. Die zie ik nu pas op de kaart.
Dat is het vervoer naar Roosendaal vanuit België , hier kan de 766 niet komen, zonder daarna een nieuwe elektrische installatie nodig te hebbenT.Kreeftmeijer schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:17:
@Trainhunter2009 @cazzer22 @Maasluip @wildhagen
Zoals in het bericht van @Arator staat, wordt de trein gesleept door:
[...]
Helaas dus niet de 766, zo te doen.
[...]
Ah, dan kan ik ook nog met de AM75.
Als het lukt qua tijd ga ik, denk ik, ook nog wel even dat stukje over de grens. Bij welk station kan ik dan het beste uitstappen om bij Kapellen-Wijkspoor te komen? En lees ik het goed dat de trein daar even opzij stop gezet gaat worden en dan later om 12.57 weer verder gaat rijden? Ah, bij Kapellen natuurlijk. Die zie ik nu pas op de kaart.
En als ik op google maps kijk: https://goo.gl/maps/mUwS6h9G28T2 dan lijkt het alsof het wijkspoor recht tegenover het perron ligt in de richting NL. Het station ligt in bajonet ligging.
Hoe leuk het misschien voor de treinspotters zou zijn, maar lijkt mij niet heel erg realistisch
Maar uiteraard, zeg nooit nooit bij de spoorwegen
Maar zoals ik al zei, ik vermoed het en onmogelijk is het ook niet.
Wie weet
Ah, dat bedoel je. Ik denk het niet, maar het zou natuurlijk kunnen...cazzer22 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:30:
[...]
Dat is het vervoer naar Roosendaal vanuit België , hier kan de 766 niet komen, zonder daarna een nieuwe elektrische installatie nodig te hebbenIk bedoelde na provisorisch herstel in Roosendaal, de sleep naar Amersfoort of dat met een 766 kon.
Ja, ik zag het al. Zoals ik eerder al had aangepast, deze: https://goo.gl/maps/GrjTTRurAyB2En als ik op google maps kijk: https://goo.gl/maps/mUwS6h9G28T2 dan lijkt het alsof het wijkspoor recht tegenover het perron ligt in de richting NL. Het station ligt in bajonet ligging.
Is dat het goede treinkaartje als ik naar België wil? Of kan ik beter een ander soort kaatje nemen?
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2017 17:16 ]
De GTW-tjes gaan een zelfde verbouwing krijgen in de powerpack, ook deze worden Hybride.

De hybride powerpack die gestookt wordt op 100% Bio Diesel

Leesvoer
http://railcolornews.com/...d-flirt-for-valle-daosta/
Edit: overigens blijft het in basis natuurlijk een elektrische trein. De diesel powerpack bevat enkel generatoren voor het opwekken van de stroom of de accu's zorgen voor de voeding.
[ Voor 40% gewijzigd door EDIT op 12-07-2017 17:44 ]
Maar de huidige diesel treinen en loc's (vb G1206), die rijden toch ook op stroom uit de dieselgenerator?EDIT schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:42:
Edit: overigens blijft het in basis natuurlijk een elektrische trein. De diesel powerpack bevat enkel generatoren voor het opwekken van de stroom of de accu's zorgen voor de voeding.
[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 12-07-2017 18:26 ]
Heb je al een vervoerbewijs voor de reis van je woonplaats naar Kapellen? Zo niet, kijk dan even op www.nsinternational.nl voor een ticket voor de hele rit. Dat zou zowaar goedkoper kunnen zijn.T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:12:
[...]
Ja, ik zag het al. Zoals ik eerder al had aangepast, deze: https://goo.gl/maps/GrjTTRurAyB2
[afbeelding]
Is dat het goede treinkaartje als ik naar België wil? Of kan ik beter een ander soort kaatje nemen?
Het kan zijn dat je dan een (terug)reisadvies krijgt via Antwerpen, dat kun je gebruiken om een Belgische wafel te halen.
G 1206'en en G 2000'en zijn dieselhydraulisch, met een Voith-bak. Daar wordt dus in de olie geroerd om het spel in beweging te krijgen.Slaut schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:16:
[...]
Maar de huidige diesel treinen en loc's (vb G1206), die rijden toch ook op stroom uit de dieselgenerator?
Verrek. Als ik dus het zo inplan dat ik dus op de heenreis direct naar Kapellen ga. Dan hoef ik niet overbodig vroeg weg. Op de terugweg kan ik dan via Antwerpen gaan. Dat zou wel leuk zijn. Qua prijs maakt het helemaal niets uit: €16.80 per reis. Ik kan niets vinden over de België wafel, maar dat zal wel een verrassing zijn als je je kaartje geboekt hebt. Eerst maar eens weten of ik vrijdag wel optijd weg kan, anders mis ik de Benelux net.Alex) schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:38:
[...]
Heb je al een vervoerbewijs voor de reis van je woonplaats naar Kapellen? Zo niet, kijk dan even op www.nsinternational.nl voor een ticket voor de hele rit. Dat zou zowaar goedkoper kunnen zijn.
Het kan zijn dat je dan een (terug)reisadvies krijgt via Antwerpen, dat kun je gebruiken om een Belgische wafel te halen.
Oh, nee. Dat bedoelde ik niet.T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:47:
[...]
Ik kan niets vinden over de België wafel, maar dat zal wel een verrassing zijn als je je kaartje geboekt hebt.
In Antwerpen Centraal staat een kraam waar ze Belgische wafels verkopen. Aanrader
Ah, dat. Ik snap het al.Alex) schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:58:
[...]
Oh, nee. Dat bedoelde ik niet.
In Antwerpen Centraal staat een kraam waar ze Belgische wafels verkopen. Aanrader
Maar helaas kan ik 's ochtends niet vroeg genoeg weg om in Kapelle te zijn.
Dat weet ik morgen pas.
[ Voor 7% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 12-07-2017 20:44 ]
Verwijderd
Die wafels op Antwerpen Centraal zijn inderdaad een aanrader.Alex) schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:58:
[...]
Oh, nee. Dat bedoelde ik niet.
Zie wel meerdere plannen ervoor als ik rondzoek, maar concrete plannen niet inderdaad. Maar blijkbaar is Flirt er dus ook in diesel, I did not know that.ArcticWolf schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:20:
Flirt heb je toch gewoon in diesel of elektrisch? De noordelijke lijnen worden niet geëlektrificeerd in ieder geval.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2017 22:02 ]
Dit topic is gesloten.
![]()