Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote spoorwegentopic - deel 23 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste
Acties:
  • 576.540 views

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Freee!! schreef op zondag 18 juni 2017 @ 21:50:
[...]

Timing is inderdaad heel fraai, de komende week rijdt de ICD ook al niet, dus alle forensen, die die normaal gebruiken, worden ook geraakt.

* Freee!! vindt het niet vreemd dat het steeds drukker wordt op de wegen.
De ICD is voor mij niet echt een optie... maar ik zit er wel steeds harder over te denken om weer een motor aan te schaffen... Alle nadelen van het OV, en dan dit nog...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Verwijderd

Oekiejoekie schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:43:
[...]

De ICD is voor mij niet echt een optie... maar ik zit er wel steeds harder over te denken om weer een motor aan te schaffen... Alle nadelen van het OV, en dan dit nog...
Op de weg heb je stakingen van politie agenten die 30 gaan rijden op de snelweg. ;) Beiden net zulke uitzonderlijke situaties, om daar nou de keuze vanaf te laten hangen.

• Oekiejoekie
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:47:
[...]

Op de weg heb je stakingen van politie agenten die 30 gaan rijden op de snelweg. ;) Beiden net zulke uitzonderlijke situaties, om daar nou de keuze vanaf te laten hangen.
Dat gebeurt lang niet zo vaak als op het spoor... en daar ben ik er nu klaar mee... Als het publieksvriendelijke acties waren oke...

Verwijderd

Oekiejoekie schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:52:
[...]

Dat gebeurt lang niet zo vaak als op het spoor... en daar ben ik er nu klaar mee... Als het publieksvriendelijke acties waren oke...
Vertragingen? Sure, hoewel je die ook hebt met files maar daar kan je met je motor inderdaad tussendoor, maar stakingen? Zo vaak komen die toch echt niet voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2017 22:53 ]

• Oekiejoekie
Ok
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:52:
[...]

Vertragingen? Sure, hoewel je die ook hebt met files maar daar kan je met je motor inderdaad tussendoor, maar stakingen? Zo vaak komen die toch echt niet voor.
Oke... dan heb ik de laatste jaren niet genoeg met de trein gereden... en dat was toch 80.000 km per jaar...

Verwijderd

Oekiejoekie schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:56:
Ok
[...]

Oke... dan heb ik de laatste jaren niet genoeg met de trein gereden... en dat was toch 80.000 km per jaar...
Je zult mij niet horen zeggen dat er geen stakingen zijn geweest, dat is inderdaad simpelweg niet waar, maar laten we het alsjeblieft niet groter/erger maken dan het is.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Naja, je mag dan ook nog hopen dat de werkzaamheden van dit weekend tussen leiden en Schiphol op tijd af zijn.
Anders heb je voor morgen in de randstad echt een multifactor vervoerspuinhoop op t spoor.

Ik heb alvast een ochtend thuiswerk gepland.
Icd rijdt niet,
Brussel intercity rijdt niet
Staking den haag
Kleine kans op uitloop werkzaamheden.

• Oekiejoekie
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:58:
[...]

Je zult mij niet horen zeggen dat er geen stakingen zijn geweest, dat is inderdaad simpelweg niet waar, maar laten we het alsjeblieft niet groter/erger maken dan het is.
Het is niet nodig een hele beroepsgroep zo aan te vallen.

[ Voor 26% gewijzigd door deepbass909 op 18-06-2017 23:36 ]

• anboni
  • Laatst online: 23:19
...

[ Voor 96% gewijzigd door deepbass909 op 18-06-2017 23:36 ]

• Oekiejoekie
...

[ Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 18-06-2017 23:36 ]

Verwijderd

Waar moet het toch heen met dit land als het al onoverkomelijk is dat ten behoeve van andermans rechten één ochtendje overlast "overleefd" moet worden. :X Ja het is vervelend, nee het is geen wereldramp. Een klein beetje perspectief en respect mag ook wel.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:12
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 01:14:
Waar moet het toch heen met dit land als het al onoverkomelijk is dat ten behoeve van andermans rechten één ochtendje overlast "overleefd" moet worden. :X Ja het is vervelend, nee het is geen wereldramp. Een klein beetje perspectief en respect mag ook wel.
Ze mogen blij zijn dat ze niet in Frankrijk o.i.d. wonen. Dan ben je ondertussen wel gewend aan alle stakingen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:56
Volgens OVTijden zijn er vanmorgen maar 5 treinen uitgevallen, dus dat was een lachertje wat dat betreft. De vraag is of die 5 treinen allemaal door de staking zijn uitgevallen of misschien een defect aan een trein :P

Op Den Haag CS zijn er 20 treinen nooit vertrokken, stuk meer impact maar ook niet onoverkomelijk lijkt me

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gelukkig viel impact mee. Ns heeft het wel gevoeld als ik zag hoeveel extra mensen er op de been waren op rdam centraal, dh HS , Schiphol .

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 05:31
http://nos.nl/artikel/217...tussen-trein-en-auto.html

En er is weer eens een ongeluk gebeurd.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In Duitsland hebben ze nu helemaal problemen. Blijkbaar hebben een aantal extreemlinkse actievoerders op verschillende plekken beveiligingskabels in de fik gestoken.
http://www.mdr.de/nachric...ch-kabelbraenden-100.html
http://www.mdr.de/sachsen...danschlaege-bahn-100.html
"Wir greifen ein in eines der zentralen Nervensysteme des Kapitalismus: mehrere Zehntausend Kilometer Bahnstrecke. Hier fließen Waren, Arbeitskräfte, insbesondere Daten."

indymedia.org
Ja joh. Alsof het communisme het spoor niet net zo hard nodig heeft.

Signatures zijn voor boomers.

• LordSinclair
Maasluip schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:12:
In Duitsland hebben ze nu helemaal problemen. Blijkbaar hebben een aantal extreemlinkse actievoerders op verschillende plekken beveiligingskabels in de fik gestoken.
http://www.mdr.de/nachric...ch-kabelbraenden-100.html
http://www.mdr.de/sachsen...danschlaege-bahn-100.html

[...]

Ja joh. Alsof het communisme het spoor niet net zo hard nodig heeft.
Links wil juist alles per trein (kijk maar bij GroenLinks), dus je zou eerder verwachten dat ze de weg saboteren.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Goh, in Groningen ook weer. Aan de foto te zien weer een onbewaakte overgang.

Verwijderd

NS heeft helaas nog niets geleerd wat betreft communicatie. Ik stond om 16u op het station. De trein komt binnebrijden, ik stap in en na 4 minuten kunnen we weer uitstappen: rijdt niet.

Volgende trein ook niet. Wanneer de eerste trein weer gaat rijden weten we nog niet, maar zeker pas na half 7. Elk kwartier schrapt men weer een trein en men laat de reiziger weer zonder enige nuttige informatie staan

Fail!

Ik probeer nu maar via Ede en Veenendaal de Klomp thuis te komen. Je zou dan de intercity extra kunnen laten stoppen op de Klomp, maar zelfs dat kunnen we van de NS blijkbaar niet verwachten Je gaat natuurlijk niet denken in oplossingen voor je gestrande reizigers! Die zoeken het maar uit natuurlijk.

Ah.... nu staan we stil ergens in the middle of nowhere. Weer taal noch teken van NS. Hoe verrassend....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 17:01 ]

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:42
Lekker feestje weer met deze hitte:
Er zijn op dit moment 7 meldingen

Door een aanrijding met een persoon. Enschede-Gronau-Dortmund; Enschede-Gronau-Münster

Door een aanrijding met een voertuig. Roosendaal-Antwerpen-Puurs
Tussen Roosendaal en Essen (B) rijden er geen stoptreinen door een aanrijding met een voertuig.De extra reistijd kan oplopen tot 60 minuten.Dit duurt tot ongeveer 21:30 uur.

Door een aanrijding met een voertuig. Rotterdam-Roosendaal
Tussen Zevenbergen en Oudenbosch rijden er geen treinen door een aanrijding met een voertuig.Er rijden bussen tussen Oudenbosch en Zevenbergen.Dit duurt tot ongeveer 21:30 uur.Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Roosendaal reizen via Breda. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten.

Door een defecte trein. 's-Hertogenbosch-Tilburg

Door een seinstoring. Utrecht-Rhenen

Door een wisselstoring. Groningen-Delfzijl

Door een wisselstoring. Groningen-Roodeschool
Bron: VID

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
D_Jeff schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:09:
Lekker feestje weer met deze hitte:
[...]

Bron: VID
Van en naar Zwolle is er een verstoring in de treindienst door een stroomstoring.
Zodra we meer weten informeren we u verder.
19 juni 17:37
Dit gaat meer impact hebben dan de staking van FNV spoor :X

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:05
ANdrode schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:41:
[...]

[...]

Dit gaat meer impact hebben dan de staking van FNV spoor :X
Of FNV Spoor heeft de stroom er af gehaald voor meer impact 8)7 :? >:)

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Fijn... Het is voor mij in rijdende treinen al niet te doen (ddar en dm90), als die reizigers allemaal in de trein zitten te bakken zonder airco ergens in het weiland... Neem tenminste aan dat de airco in de intercity's het niet meer doet zonder stroom. Pfft.

Maar ik neem aan dat er een calamiteitenplan is die hierin voorziet.

[ Voor 12% gewijzigd door Bastien op 19-06-2017 18:49 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Bastien schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:48:
Fijn... Het is voor mij in rijdende treinen al niet te doen (ddar en dm90), als die reizigers allemaal in de trein zitten te bakken zonder airco ergens in het weiland... Neem tenminste aan dat de airco in de intercity's het niet meer doet zonder stroom. Pfft.

Maar ik neem aan dat er een calamiteitenplan is die hierin voorziet.
Helaas, geen stroom, geen airco :X

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
Gelukkig hebben de moderne treinen nog wel ERKO :+ .
spoiler:
Enkele Ramen Kunnen Open

flickr

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:31

Fiber

Beaches are for storming.

Als de deuren nou ook nog open kunnen, dan kun je verder gaan lopen of een taxi bellen of zo...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:08

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ProRail: treinverkeer in heel Nederland ontregeld door hitte - http://nos.nl/l/2179008

Het zat er ook wel aan te komen. Dan nog die stroomstoring... In de rijdendetreinen-app stonden al de hele dat verschillende storingen genoemd.

@EDIT Wat moet gebeuren na zo'n storingsdag zodat morgen alles weer normaal kan rijden?

[ Voor 3% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 19-06-2017 19:50 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:06

Onbekend

...

Normaal is het de uitgezette rails en bruggen de oorzaak van storingen, maar relatief weinig stroomstoringen vanwege de warmte.
Als iemand straks weet wat exact die stroomstoring had veroorzaakt, ben ik zeer benieuwd. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• iBugged
Zwolle plat door stroomstoring, maar dan kunnen die paar dieseltreintjes toch nog gewoon rijden?? Zal wel te simpel gedacht zijn zeker 8)7 :?

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
wissels, seinen en spoorwegovergangen zijn allemaal elektrisch

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Skyaero schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:01:
wissels, seinen en spoorwegovergangen zijn allemaal elektrisch
Vergeet de wisselverwarming niet. :+

Maar het beloofd dan nog wat na een dagje een beetje warm. :X

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
iBugged schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:00:
Zwolle plat door stroomstoring, maar dan kunnen die paar dieseltreintjes toch nog gewoon rijden?? Zal wel te simpel gedacht zijn zeker 8)7 :?
"Simpel gedacht" is idd nog een understatement ;)

Leuk dat je trein een dieselmotor heeft. Alleen jammer dat de benodigde seinen, wissels etc dat niet hebben....

Virussen? Scan ze hier!

• iBugged
Dat had ik even over het hoofd gezien ja, ik zat in gedachte enkel bij stroomstoring als in bovenleiding die geen spanning heeft :P

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Zijn wissels die nu in NL liggen nog met de hand bedienbaar? Voor noodgevallen bedoel ik.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• LordSinclair
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:12:
Zijn wissels die nu in NL liggen nog met de hand bedienbaar? Voor noodgevallen bedoel ik.
Nee.

En wat de NS vannacht te doen heeft is al het materieel naar de goede plek rijden waar het morgen nodig is. Dus alles herorganiseren en kijken waar ze treinen missen. Ook zal er geheid wat personeelschuivingen zijn omdat ze vandaag anders dan gepland ingezet zijn.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Zelfs al zouden die wissels met de hand bedienbaar zijn (niet, zoals is geschreven), dan nog zit je met de seinen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• D_Jeff
Rijden op zicht met een trage snelheid is dan wel toegestaan. Of men er dan ook wat mee opschiet, geen idee.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Freee!! schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:29:
[...]

Zelfs al zouden die wissels met de hand bedienbaar zijn (niet, zoals is geschreven), dan nog zit je met de seinen.
In geval van nood kan alles. En een paar reizigers die niet weg kunnen, hoe vervelend ook, schaar ik daar niet onder.

Maar goed, het kan gewoon niet, duidelijk.
LordSinclair schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:23:
En wat de NS vannacht te doen heeft is al het materieel naar de goede plek rijden waar het morgen nodig is. Dus alles herorganiseren en kijken waar ze treinen missen. Ook zal er geheid wat personeelschuivingen zijn omdat ze vandaag anders dan gepland ingezet zijn.
Maar als die stroomstoring nog steeds bezig is, gaat dat natuurlijk niet. Is al opgelost.

Ja, maar dat is een klote werk :P

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:06

Onbekend

...

Ik denk ook wel dat je een tijdje bezig bent om een traject goed te leggen (voor twee pendeltreinen op een 2-sporig traject). :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:27
ArcticWolf schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:52:
[...]

Ja, maar dat is een klote werk :P
Wisselklote(n) werk _O-

Waar is de tijd gebleven, dat men nog wissels krukte en klemde..............(Arbowet vermoed ik)

Verwijderd

Trainhunter2009 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:30:
[...]

Wisselklote(n) werk _O-

Waar is de tijd gebleven, dat men nog wissels krukte en klemde..............(Arbowet vermoed ik)
En spoorwegveiligheid, denk ik :*) .

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-11 20:30

Qu3st

arnold_m schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:34:
Gelukkig hebben de moderne treinen nog wel ERKO :+ .
spoiler:
Enkele Ramen Kunnen Open
Lol! Ik kreeg vandaag een machinist aan de lijn. Een 3000, die meldde zich als de machinist van sauna 30xx _O-

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:54

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Hopelijk is de machinist nu niet geflitst, want anders kan die zijn trein en bijbehorend "rijbewijs" inleveren.... :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rYZWs2Ih.png

Specs

wildhagen schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:52:
[...]

"Simpel gedacht" is idd nog een understatement ;)

Leuk dat je trein een dieselmotor heeft. Alleen jammer dat de benodigde seinen, wissels etc dat niet hebben....
Overigens hierop terugkomend op die stroomstoring; seinwezen en wissels blijven (meestal) wel werken tijdens een stroomstoring.
Het 3kV net wordt namelijk vanuit 2 OS (op ca. 30km afstand) synchroon gevoed en de kans dat beide OS uitvallen is relatief klein, dit ook om te voorkomen dat alle overwegen in storing schieten bij stroomuitval (en dus dicht gaan). Het kan natuurlijk wel gebeuren dat 1 voeding uit staat vanwege werkzaamheden maar in de praktijk staan beide te voeden.
Valt er 1 uit dan gaat de ander gewoon asynchroon door, er zit ook geen onderbreking in.

De sturing vanuit de post heeft ook gewoon een backup, dus zal alleen de bovenleiding helaas uitvallen.

• LordSinclair
In Zwolle hadden ze het echt over dat de aansturing van wissels en seinen niet meer werkten:
Heel veel mensen ondervonden hinder van de storing, die midden in de spits ontstond. Er konden geen treinen van en naar Zwolle rijden, aangezien wissels en seinen niet werkten.

• cazzer22
  • Laatst online: 18-11 14:47
bvk schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 00:50:
Hopelijk is de machinist nu niet geflitst, want anders kan die zijn trein en bijbehorend "rijbewijs" inleveren.... :P

[afbeelding]
Jij lacht er om maar in Duitsland hebben ze dus echt deze problemen gehad met een spoorlijn naast een snelweg. Dat auto's als een alto ineens 200+ km/h hadden gereden. 8) Ga dat maar uitleggen....
LordSinclair schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:20:
In Zwolle hadden ze het echt over dat de aansturing van wissels en seinen niet meer werkten:

[...]
Was het niet gewoon een stroomstoring in het 3kV net dan? 8)7

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik zat nog te denken dat het misschien aan Enexis lag, maar daar kan ik niets vinden in de nieuwberichten. Half Zwolle zat 5 dagen eerder wel enkele uren zonder stroom door een kapotte hoogspanningsverdeler.

Ik rijd al een jaar vrijwel elke maandagavond van Alkmaar via Zwolle naar Groningen. Deze week was een uitzondering en hoefde ik niet naar Groningen. Wat een een mazzel. Hoewel ik nog altijd de optie bus-Leeuwarden, trein Leeuwarden-Groningen heb.

• cazzer22
Spoortunnel in Best heeft een storing, geen treinen op t moment.

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:10

ericding

Altijd de eerste.

Heeft iemand misschien een idee wat er komend weekeinde aan de hand is met de 3600 (Zwolle-Roosendaal)? Als ik op de website van NS een reis Nijmegen - Roosendaal opvraag krijg ik een advies met 2× overstappen. De 3600 lijkt maar tot Ht te rijden, daarna moet ik met de 6600 (sprinter dus) naar Tb en het laatste stuk naar Rsd is 703600. Er staat echter niets vermeld over dit traject op de pagina met werkzaamheden...

[ Voor 14% gewijzigd door ericding op 20-06-2017 10:57 ]

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:51
Ik gok dat het te maken heeft met de werkzaamheden rond Den Bosch. Die staan vermeld onder het kopje 's Hertogenbosch - Eindhoven.

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:10

ericding

Altijd de eerste.

Die zag ik inderdaad staan, maar daar staan geen gevolgen gemeld voor 's Hertogenbosch - Tilburg... Meestal maken ze een item aan per 'getroffen' traject.

Verwijderd

Aanrijding met persoon bij Ede-Wageningen. Het spoor is niet makkelijk bereikbaar, dus ik ben bang dat het vanaf het perron zelf gebeurd is. Sneu. :[

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zo, dat is wel naar...
Met deze hitte mensen die flauw worden?

Ik kom net uit de intercity Schiphol - Dordrecht . Een van de weinige treinen die deze week Noord zuid door de randstad gaat. Was om die reden dus al vol. Maar het was ook nog eens helft van de lengte... mensen vertrapten elkaar op T balkon zo druk. Gelukkig deed in de coupe de airco

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 05:31
Mijn vriendin kwam 2 minuten erna op het station.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1Acb6AS.jpg

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Get!em schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:46:
Zo, dat is wel naar...
Met deze hitte mensen die flauw worden?
Best mogelijk. Kan ook een zelfmoord-poging zijn geweest, zal ook de eerste keer niet zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:39

Garyu

WW

menzo schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:52:
Mijn vriendin kwam 2 minuten erna op het station.

[afbeelding]
Inmiddels is het slachtoffer met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht en het perron weer vrijgegeven.
Dat valt hopelijk mee dan :|

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:59:
[...]

Best mogelijk. Kan ook een zelfmoord-poging zijn geweest, zal ook de eerste keer niet zijn.
Vanaf het perron? :X Dat klinkt niet logisch, teveel mensen die je weer voor de trein weg kunnen trekken. Daarnaast lijkt de trein mij ook te langzaam te rijden als die al bij het perron langs rijd waardoor die veel te makkelijk kan afremmen om de schade te beperken zogezegd?

Ik gok er ook op dat er simpelweg iemand flauw gevallen is of iets dergelijks.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 11:23 ]

• EDIT
Helaas gebeurd het juist vaak langs een perron. Naast de spoorwegovergang is dat de meest eenvoudige toegang tot het spoor.

Verwijderd

EDIT schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:17:
Helaas gebeurd het juist vaak langs een perron. Naast de spoorwegovergang is dat de meest eenvoudige toegang tot het spoor.
Maar treinen rijden daar toch dermate langzaam dat ze relatief makkelijk kunnen afremmen om de schade te beperken? En andere mensen op het perron hebben de mogelijkheid om het te voorkomen? Je krijgt er makkelijk toegang tot het spoor, maar als je zelfmoord wil plegen klinkt het mij niet erg praktisch en logisch in de oren. Een spoorwegovergang is dan inderdaad veel logischer, geen mensen in de buurt en de treinen rijden veel harder.

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Als iemand op het laatste moment voor de trein springt is er echt geen houden aan. Als argeloze omstander kan je daar niet op reageren, als je je leven al zou willen riskeren.

• anboni
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:27:
[...]

Maar treinen rijden daar toch dermate langzaam dat ze relatief makkelijk kunnen afremmen om de schade te beperken? En andere mensen op het perron hebben de mogelijkheid om het te voorkomen? Je krijgt er makkelijk toegang tot het spoor, maar als je zelfmoord wil plegen klinkt het mij niet erg praktisch en logisch in de oren. Een spoorwegovergang is dan inderdaad veel logischer, geen mensen in de buurt en de treinen rijden veel harder.
Zeker als je vooraan het perron gaat staan, heeft zo'n trein nog een hele behoorlijke vaart (ik zie ze regelmatig op Schiedam binnenkomen: 10 bakken dubbeldekker, ik schat dat die aan het begin van het perron nog ruim 50 rijden). En als een trein ergens niet stopt, dendert 'ie er helemaal met aanzienlijke snelheid voorbij.

Verwijderd

anboni schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:54:
[...]

Zeker als je vooraan het perron gaat staan, heeft zo'n trein nog een hele behoorlijke vaart (ik zie ze regelmatig op Schiedam binnenkomen: 10 bakken dubbeldekker, ik schat dat die aan het begin van het perron nog ruim 50 rijden). En als een trein ergens niet stopt, dendert 'ie er helemaal met aanzienlijke snelheid voorbij.
Bij een niet stoppende trein heb je gelijk, maar die komen meestal over een ander spoor dan het spoor recht langs het perron toch? Dus dan moet je een spoor over en voor de trein komen, dan moet je erg snel zijn. :P

Maar ik had niet door dat ze met 50 het station binnen komen, dat heb ik dan toch wat onderschat. :X Ik dacht dat het met 20-25 wel ophield. :X

• LordSinclair
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:27:
[...]

Daar maakt je de denkfout, je gaat er vanuit dat mensen die zich van het leven willen beroven nog logisch nadenken. De meeste doen dit niet meer, de meeste denken rationeel.

Want als je logisch denkt is het veel vriendelijker om gewoon te veel pillen in te nemen in je slaapkamer om in te slapen en nooit meer wakker te worden.

Verwijderd

LordSinclair schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:03:
[...]

Daar maakt je de denkfout, je gaat er vanuit dat mensen die zich van het leven willen beroven nog logisch nadenken. De meeste doen dit niet meer, de meeste denken rationeel.

Want als je logisch denkt is het veel vriendelijker om gewoon te veel pillen in te nemen in je slaapkamer om in te slapen en nooit meer wakker te worden.
Nou ken ik ook mensen die dat hebben gedaan cq daar de middelen voor in huis hebben. Dus dat is niet altijd het geval. ;) Maar ik snap je punt. Logischer is echter het verkeerde woord, maar bij een spoorwegovergang bereik je vermoed ik makkelijker je doel dan bij een perron, dat bedoelde ik meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 13:07 ]

• anboni
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:00:
[...]

Bij een niet stoppende trein heb je gelijk, maar die komen meestal over een ander spoor dan het spoor recht langs het perron toch? Dus dan moet je een spoor over en voor de trein komen, dan moet je erg snel zijn. :P
Er zijn heel veel stations die gewoon maar 2 sporen hebben met perrons direct aan het spoor. En zeker op doorgaande lijnen denk ik niet eens dat ze daar ueberhaupt voor vertragen (maar dat kan @EDIT vast beter vertellen)

• Trainhunter2009
Even een tekst "geleend" van een ander forum..........
Dit zegt denk ik genoeg.
En idd wat @EDIT en @LordSinclair zeggen is zo.
Heb zelf de ervaring op Rtn om 18:12 uur ergens in 1993...........

Verstoring Ed voorbij, betrof een persoon gevallen in het spoor. Persoon is er uit gehaald, treinen gaan weer rijden.

Te simplistisch geschreven van je. Een kennis van me, toevallig de conducteur op de betroffen trein, vertelde me net dat het meisje wel degelijk voor de trein is gesprongen. 3 artsen en een chirurg hebben zich over het meisje ontfermt. Ze vertelde nog meer details, maar die zijn niet geschikt voor het forum.

Dat was de insteek van het bericht, het zijn zaken die niet op het internet thuis horen, maar de spoor-o-fielen onder ons vinden het toch interessant te weten wat er nou is gebeurd. In dit geval simplistisch verwoord.

Verwijderd

anboni schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:06:
[...]

Er zijn heel veel stations die gewoon maar 2 sporen hebben met perrons direct aan het spoor. En zeker op doorgaande lijnen denk ik niet eens dat ze daar ueberhaupt voor vertragen (maar dat kan @EDIT vast beter vertellen)
I know, maar ik sta regelmatig op akkrum en grou-jirnsum en daar zie ik IC's die daar niet stoppen duidelijk vertragen omdat ze recht langs het perron razen. Snel genoeg om voor te springen inderdaad, maar ze knallen er voor zover ik kan zien niet met 140 bij langs.

• Trainhunter2009
Nou ik verzeker je dat een ICM met iets meer dan 100 km/u een aardige gehaktmolen is, zolang het boven de 40 km/u is gaat het niet goed komen als je probeert die trein te stoppen.........

• LordSinclair
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:09:
[...]

I know, maar ik sta regelmatig op akkrum en grou-jirnsum en daar zie ik IC's die daar niet stoppen duidelijk vertragen omdat ze recht langs het perron razen. Snel genoeg om voor te springen inderdaad, maar ze knallen er voor zover ik kan zien niet met 140 bij langs.
Dat heeft waarschijnlijk met de brug te maken. Nog voor het perron staat alweer een snelheidsverhoging:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4b/Station_Grou.jpg/1024px-Station_Grou.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door LordSinclair op 21-06-2017 13:20 ]

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51
Stel dat je een VIRM-12 hebt, dus 320 meter om af te remmen, en je wil met een 'acceptabele' vertraging van 0.5 m/s2 afremmen. Je beginsnelheid waarmee je het station binnen rijdt zou dan 65 km/h mogen zijn. Dus als je daarmee op de kop van het perron 80 km/h zou rijden, zou je de stop alsnog kunnen halen door flink hard te remmen, de maximale vertraging is namelijk zo'n 1 m/s2 volgens Wikipedia.

Nu is comfort van passengiers ook belangrijk, je moet opbouwend remmen en afbouwend lossen, bij plotselinge versnellingsvariaties vallen staande passengiers om :P In de praktijk rijden machinisten dan ook een stuk rustiger, maar ik kan me best voorstellen dat ze wat later en harder remmen als ze vertraging in moeten halen. Ik schat dat ik wel eens een trein met 70 Delft in heb zien rijden, maar dat is maar een gokje. Misschien hebben de machinisten van dit topic betere schattingen :P

Edit: Ik had massa en lengte van de VIRM door elkaar gehaald, getallen zijn geüpdatet.

[ Voor 12% gewijzigd door marcop23 op 21-06-2017 14:09 ]

• EDIT
In principe wordt aangeleerd om 40 km/u bij de kop van het perron te rijden, zodat je de trein op elke gewenste plek kan neerzetten.
In de praktijk zie je inderdaad dat er bij een goede plaatselijke bekendheid een inschatting wordt gemaakt op basis van de rij/remeigenschappen van de trein en de plek waar de trein tot stilstand gebracht moet worden.
Bij Delft moet je de ene kant op aan het begin stoppen en de andere kant op helemaal aan het eind. In het eerste geval zal je sneller aan de 40 km/u zitten aan de kop van het perron, terwijl in het tweede geval je praktisch gezien prima met 60/70 binnen kan rijden (uiteraard ook afhankelijk van de seingeving en gladheid van het spoor).
Ik probeer zelf ook de trein comfortabel neer te zetten (de schok bij stilstand te vermijden), dan heb je net even iets meer remweg nodig om de remmen op het laatste moment nog volledig te kunnen lossen (en direct bij stilstand weer te remmen).
Bij bijvoorbeeld de Hoekse Lijn waren een paar plekken berucht om hun gladheid (sterkte, collega's van de RET ;)).
De dienstregeling zat daar behoorlijk krap in elkaar en je moest behoorlijk doorrijden om deze te halen. Een van de vaste punten waarop ik persoonlijk vrij vlot binnen kwam was Schiedam Nieuwland. Richting Hoek van Holland met maximaal 40 (je moest direct aan het begin van het perron stoppen), maar de andere kant op kon je goed met 70 km/u binnen komen zonder dat je daarvoor een volremming hoefde te doen of oncomfortabel hard moest remmen.
Echter had je dan ook Vlaardingen West. Beide kanten op zeer glad. Daar kwam ik richting Hoek van Holland met maximaal 30 km/u binnen (die overweg die er voor zat zorgde met een beetje vochtig weer er al voor dat je ging glijden) en de andere kant op was ook hooguit 40, ook omdat er een rood sein aan het einde van het perron stond. Met de gladheid was dat een dodelijke combinatie, omdat je, zodra je ook maar een meter te ver door zou glijden, over de geopende overweg heen ging.
Veiligheid gaat uiteraard voor alles en daar pas je als machinist je rij/remgedrag op aan.

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-10 16:33
EDIT was me net voor.. Er wordt inderdaad 40 op de kop van het perron aangeleerd. Echter staat dit nergens beschreven. Dus het is eigenlijk zoals ons handboek vertelt bij onbeschreven zaken: vakmanschap. De ene groep machinisten houdt overal 40 op de kop van het perron aan. En de andere groep vliegt met 80 Schiedam Centrum binnen. Beide methoden zijn niet fout, zolang je maar veilig en comfortabel op de juiste plek tot stilstand komt. Uiteraard hangen de snelheden zoals EDIT ook al zei ook af van weersomstandigheden en seingeving.

Tilburg Reeshof vanaf Breda kom ik altijd met max 40 binnen. Terwijl ik vanaf de andere kant met 60 binnen kan komen.. :-)

• LordSinclair
Echter is die 40km/h uur alleen bij stations waar gestopt wordt. Er razen genoeg IC's voorbij stations waar mensen staan te wachten op de volgende stoptrein. Ik stond als kind op het oude station Vleuten waar de IC's met 140km/h voorbijkwamen. Dat was altijd een angstig moment.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/8399aa2d-93ef-495e-a1d3-8da67cf63765_l.jpg

Daarnaast als iemand zich er voor gooit wordt er niet comfortabel geremd maar wordt er met de maximale remkracht geremd en kom je met een schok tot stilstand.
iBugged schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:08:
Alweer wisselstoring Breda - Roosendaal :/ Op een gegeven moment zijn alle wissels toch wel een keer defect geweest en vervangen zou je zeggen :+
Vervangen? Gewoon wat WD40 er in en hij gaat weer jaren mee ;)

[ Voor 22% gewijzigd door LordSinclair op 21-06-2017 15:09 ]

• iBugged
Alweer wisselstoring Breda - Roosendaal :/ Op een gegeven moment zijn alle wissels toch wel een keer defect geweest en vervangen zou je zeggen :+

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51
Trouwens, andere vraag: Kan je met modern materieel een snelremming 'annuleren'? Als in, tijdens het rijden de remmen alweer lossen? Ik zat laatst in een GTW die dat leek te doen, of het was geen echte snelremming.

• EDIT
Hangt geheel van de oorzaak van de remming af en ik ben zelf ook niet bekend met het materieel van Arriva (dus een collega van Arriva zal mij ongetwijfeld kunnen verbeteren/aanvullen).
Veel NS materieel heeft een noodremoverbrugging waarbij de noodrem door de machinist overbrugd kan worden als de trein stil dreigt te vallen op de verkeerde plek (stroomloze bruggen, aan het einde van een tunnel, plek zonder goede evacuatiemogelijkheden). Bij de IC direct is de noodrem zelfs bij snelheden boven de 40 km/u enkel een aanvraag. De machinist kan deze bevestigen en gaan remmen of annuleren (doet de machinist niets, dan remt de trein na een aantal seconden vanzelf). Onder de 40 remt de trein wel direct en is deze niet te overbruggen.
De dodeman kan niet overbrugd worden, net als een ATB remming.
Als je zelf de remhendel in de snelremstand plaatst, zal de remming uiteraard ophouden zodra je 'm gewoon weer lost.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 21-06-2017 15:58 ]

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
@EDIT Weet je toevallig waarom de baanvaksnelhied rondom Schiedam Centrum "maar" 90 km/u is? Pas een heel stuk verderop, ergens bij Schiedam noord/ de Zweth staat een bord met 130. Ook richting Rotterdam is het een heel stuk 90, daarna wordt het even 130 100, maar dat wordt op dat korte stuk tot Rotterdam Centraal nooit gehaald.

• EDIT
Twee redenen voor zover ik heb weet, maar de collega's vanuit de infra zelf kunnen ook dit ongetwijfeld weer aanvullen/verbeteren:
de bocht zelf (bij hogere snelheden zijn extra maatregelen nodig om de zijwaartse verschuiving tegen te gaan) en er zit vlak na de bocht richting Delft een duikertje die verstevigd zou moeten worden als er hogere snelheden toegestaan zouden zijn. Daarom staat het snelheidsbord ook een stuk na de bocht.
Het 'normale' spoor (spoor 3) vanaf Schiedam naar Rotterdam uit de richting van Delft is overigens geen 130 maar 100. Alleen de sporen van Hoek van Holland naar Rotterdam mochten met 130 bereden worden (sporen 1 en 2). Die worden nu planmatig vrijwel niet meer gebruikt.

Ik heb begrepen dat dit in de toekomst, samen met de viersporigheid bij Delft (dus rond 2022 meen ik) aangepast wordt, dat de boogstraal groter wordt en de snelheid omhoog gaat naar 130 km/u.

[ Voor 35% gewijzigd door EDIT op 21-06-2017 18:03 ]

• Crossfire1987
Reizigers proefkonijn bij elke tien minuten trein op stampvol traject

Treinreizigers kunnen vanaf 6 september kennismaken met de langverwachte tienminutentrein. De NS en ProRail gaan dan testen met iedere tien minuten een intercity Amsterdam, Utrecht en Eindhoven. NS-topman Roger van Boxtel sluit niet uit dat andere treinen daardoor vertraging oplopen.
Dat zegt hij vandaag in een dubbelinterview met ProRail-baas Pier Eringa. Veertien woensdagen lang gaan de Nederlandse Spoorwegen en spoorbeheerder ProRail met reizigers ervaring opdoen met het zogenoemde 'spoorboekloos rijden'. Dat betekent dat reizigers tussen deze steden van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat elke tien minuten een intercity kunnen nemen.

Treinreizigers op het bomvolle traject Amsterdam, Utrecht, Den Bosch, Eindhoven moeten er door de extra treinen zo’n 15 procent meer zitplaatsen bij krijgen. Volgens NS zijn de testen met reizigers cruciaal in de voorbereiding op de nieuwe dienstregeling in december. Dan moeten treinreizigers op dat traject élke dag zes treinen per uur kunnen pakken.
NS-baas Roger van Boxtel sluit niet uit dat er meer vertragingen komen door het testen van de tienminutentrein.
NS-baas Roger van Boxtel sluit niet uit dat er meer vertragingen komen door het testen van de tienminutentrein. © ANP

Vaker vertraging kan ik niet uitsluiten: een test is om te testen
NS-baas Roger van Boxtel

Testdagen

NS-baas Roger van Boxtel: ,,Het is belangrijk om de test in de praktijk te doen, mét reizigers, om te kunnen zien hoe dit in de dagelijkse praktijk gaat en hoe we dit stapsgewijs kunnen verbeteren.’’ Mogelijk ontstaat er juist vertraging op de testdagen. Van Boxtel: ,,Vaker vertraging kan ik niet uitsluiten: een test is om te testen.’’

Als de tien­mi­nu­ten­trein rijdt is het een feest, maar als het stil komt te staan heb je al snel veel problemen.
ProRail-topman Pier Eringa

ProRail-topman Pier Eringa beaamt dat: ,,Als de tienminutentrein rijdt is het een feest, maar als het stil komt te staan heb je al snel veel problemen. Dan ligt de treinsnelweg plat.’’

Op testdagen wordt de dienstregeling ook aangepast op aansluitende trajecten. Sommige treinen zijn langer of korter onderweg en overstappen kunnen afwijken. Vanaf half augustus staan de nieuwe tijden in de reisplanner.

NS en ProRail zijn al meer dan tien jaar bezig met de voorbereidingen van elke tien minuten intercity’s op de drukste trajecten van Nederland. Er zijn overwegen weggehaald en treindienstleiders, machinisten en conducteurs kregen cursussen. Om ervoor te zorgen dat reizigers sneller in- en uitstappen wordt er gebruik gemaakt van instapzones op perrons. Eind 2017 volgt een voorstel aan de politiek om op meer trajecten met tienminutentreinen te rijden. Daarbij hebben NS en ProRail onder meer Utrecht-Arnhem-Nijmegen op het oog.
Reizigers klagen al jaren over bomvolle treinen, er loopt zelfs een rechtszaak tegen NS.
Reizigers klagen al jaren over bomvolle treinen, er loopt zelfs een rechtszaak tegen NS. © ANP

Kunnen reizigers vaker zitten?
Van Boxtel: ,,Over de hele dag moet dat de reizigers 15 procent meer zitplaatsen opleveren. Treinen zijn gewoon vol in de spits, dus het kan zijn dat die in het spitsuur niet leger is. Maar doordat er meer treinen zijn, kan het zijn dat er een treintje later wel meer kans op een zitplaats is. We gaan een enorme stap zetten op misschien wel de drukste lijn van Nederland.''
Eringa: ,,Een reiziger hoeft geen rekening meer te houden met het spoorboekje en de capaciteit wordt opgevoerd. De A2 is ook een hele drukke route op de weg. Wij proberen om met hoogfrequente treinen en scherpe tijden mensen te verleiden tot de trein, dit is hét duurzame alternatief voor in de file staan op de A2.''

Als de tienminutentrein op reizigers wordt getest, betekent dit dan ook meer vertragingen?
Van Boxtel: ,,Vaker vertraging kan ik niet uitsluiten: een test is om te testen. Ik ben blij dat we de reizigers allemaal kunnen waarschuwen dat we veertien woensdagen gaan testen in het belang van de reizigers. We hebben geleerd uit het verleden dat we niet zomaar met iets moeten beginnen.''

Het is net als met medicijnen; die worden ook eerst getest voor ze definitief worden toegelaten
NS-baas Roger van Boxtel

Eringa: ,,Als de tienminutentrein rijdt is het een feest, maar als hij stil komt te staan heb je al snel veel problemen. Dan ligt de treinsnelweg plat. Hoe voorkom je dat de treinsnelweg plat ligt? Kunnen de systemen dat aan? Hoe reageren reizigers erop? En gaat die grote massa intercity's niet ten koste van stoptreinen?''

Wat voor consequenties heeft dit voor machinisten?
Van Boxtel: ,,Naast die zes intercity's per uur gaan er ook sprinters tussendoor rijden. Dat is voor onze machinisten echt topsport. Als dat goed lukt, vind ik dat we echt iets hebben om enorm trots op te worden. Maar ik ben voorzichtig, testen doen we niet voor niets. Het is net als met medicijnen; die worden ook eerst getest voor ze definitief worden toegelaten.''
Reizigers sprinter de sigaar bij elke 10 minuten intercity: tot 20 minuten méér reistijd

Reizigersorganisaties staan huiverig tegenover een dienstregeling met elke tien minuten een intercity. Reizigers in sprinters worden vaak de dupe van dit zogeheten spoorboekloos rijden.
Dat blijkt uit een rondgang langs reizigersorganisaties en een brief aan NS over tien verslechteringen die dreigen door de tienminutendiensten. Vandaag maakten topmannen Roger van Boxtel van NS en Pier Eringa van ProRail in deze krant bekend dat zij in september beginnen met een proef met elke tien minuten een intercity tussen Amsterdam en Eindhoven, via Utrecht. Dit betekent dat reizigers van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat elke tien minuten een intercity kunnen nemen.

Uit een brief van het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (LOCOV) blijkt dat consumentenorganisaties sowieso huiverig staan tegenover deze dienstregeling. ,,De negatieve invloed op de kwaliteit van omringende treindiensten en aansluitingen valt ons ernstig tegen'', zo staat te lezen in de brief uit maart die is gericht aan NS Reizigers. ,,Op tal van plaatsen zijn reizigers meer dan tien minuten langer onderweg door verslechterde aansluitingen en door langdurig stilstaan op tussenstations.''

De negatieve invloed op de kwaliteit van omringende treindiensten en aansluitingen valt ons ernstig tegen
Arriën Kruyt namens consumentenorganisaties

In de brief aan NS staat een lijst met tien verslechteringen die dreigen door de strakke tienminutendienst van de intercity's. Doordat de sprinter van NS bijvoorbeeld niet meer aansluit op de stoptrein van Arriva krijgen die reizigers bijvoorbeeld een overstaptijd van 25 minuten. Reizigers in de Betuwe doen er daardoor zo'n 20 minuten langer over. De aansluiting van de Maastrichtse Intercity in Eindhoven is verslechterd, dat heeft een kwartier langere reistijd tot gevolg voor reizigers uit de richting van Tilburg en Breda.

Reizigers die de sprinter van de Zaanlijn pakken doen er 18 minuten langer over. De gevolgen daarvan zijn in het hele land te voelen.Om aan de kritiek van langere reistijd tegemoet te komen trekt NS 1 miljoen euro uit voor treinen in Noord-Holland.
Grens bereikt

Er is volgens de consumentenorganisaties 'een grens' aan het accepteren van relatief grote verslechteringen, bij het tot stand brengen van relatief kleine verbeteringen voor een grote groep reizigers. ,,In de dienstregeling van 2017 zagen wij ook al op meerdere plaatsen dat sprinterdiensten de sluitpost werden van een puzzel die niet goed paste.'' In de brief aan NS wordt geconcludeerd dat de kwaliteit van de sprinter 'blijkbaar een lagere prioriteit heeft' dan die van langeafstandverbindingen.

Rover vindt dat NS en ProRail reizigers op de proef stelt doordat zij vanaf 6 september proefkonijn worden bij het testen van elke tien minuten een trein. Rover-woordvoerder Freek Bos: ,,Een supermarkt zal het niet snel in zijn hoofd halen om een deel van de producten elke woensdag in andere schappen te leggen dan op andere dagen van de week, met de oproep: 'Raadpleeg dagelijks uw winkelindelingsplanner.'

Een supermarkt zal het niet snel in zijn hoofd halen om producten elke woensdag in andere schappen te leggen
Freek Bos, Rover

Rover wijst erop dat door veertien woensdagen te testen, er tot het eind van dit jaar nog '28 verandermomenten' plaatsvinden. ,,Elke woensdag is anders, maar ook elke donderdag verandert het weer terug'', licht Freek Bos toe. ,,Een deel van de reizigers zal wellicht begripvol reageren, maar er zullen vast ook reizigers zijn die tureluurs worden van de wispelturige NS-dienstregeling.''
NS-voorman Roger van Boxtel: sluit niet uit dat er meer vertragingen komen door het testen van de tienminutentrein.
NS-voorman Roger van Boxtel: sluit niet uit dat er meer vertragingen komen door het testen van de tienminutentrein. © ANP

NS en ProRail zijn al meer dan tien jaar bezig met de voorbereidingen van elke tien minuten intercity’s op de drukste trajecten van Nederland. Eind 2017 volgt een voorstel aan de politiek om op meer trajecten met tienminutentreinen te rijden. Daarbij hebben NS en ProRail onder meer Utrecht-Arnhem-Nijmegen op het oog.

Er zullen vast ook reizigers zijn die tureluurs worden van de wispelturige NS-dienst­re­ge­ling
Freek Bos, Rover

Volgens Maatschappij voor een Beter OV is 'dat hele tienminutengedoe ingegeven door politieke eisen en beloften'. Voorzitter Rikus Spithorst: ,,Met deze flauwekulproef maakt de NS goede sier in de richting van zijn Haags-politieke opdrachtgever. Maar de reiziger schiet er uiteindelijk niets mee op.''
Reizigers klagen al jaren over bomvolle treinen, er loopt zelfs een rechtszaak tegen NS.

• ANdrode
  • Niet online
Crossfire1987 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:40:
[...]
... spoorboekloos rijden trials...
[...]
En in december gaat het definitief in.

Is er een voorbeeld dienstregeling en/of reisplanner te vinden? Ik wil uitzoeken hoe dit mijn reizen beïnvloed en zo'n planner helpt een hoop :)

• Crossfire1987
ANdrode schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Is er een voorbeeld dienstregeling en/of reisplanner te vinden? Ik wil uitzoeken hoe dit mijn reizen beïnvloed en zo'n planner helpt een hoop :)
Denk bij de eerst volgende update van reisplanner

ja ik ook wel
zag namelijk dat de Zaanlijn er ook last van krijgt

@ANdrode ook op dat traject?

[ Voor 3% gewijzigd door Crossfire1987 op 21-06-2017 21:16 . Reden: vermelden van Androde ]

• Trainhunter2009
EDIT schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:30:
In principe wordt aangeleerd om 40 km/u bij de kop van het perron te rijden, zodat je de trein op elke gewenste plek kan neerzetten.

Bij bijvoorbeeld de Hoekse Lijn waren een paar plekken berucht om hun gladheid (sterkte, collega's van de RET ;)).
Nou @EDIT daar weten ze bij de RET wel weg mee.
De helling naar Rijnhaven was ook vroeger al een uitdaging om boven te komen met de M-etjes(die oude blauwe met M), en nu met station Wilhelminaplein, ook naar beneden :$ , en ook het traject Slinge-Hoogvliet is goed glad bij bepaalde weersgesteldheden.
En ook bij de RET is het verboden door "Rood" te rijden, maar ook een vertrekverbod op een station is "Rood". Dus als je 's morgens uitrukte naar Spijkenisse en je op Rhoon moest stoppen was het heel vaak gelijk de noodknop van de mobilofoon gebruiken en de CVL verwittigen dat je dwars door Rhoon heen gleed :o :F Om daarna een fikse tijd met 24 of 48 vlakke plaatsen naar Spijkenisse te "bonken".........
Geen railremmen, geen zand, alleen maar glijden dus.
Later kwamen de T-tjes, die donkerblauwe met oranje deuren en wat een luxe, omdat het sneltrams zijn zand aan boord en railremmen, dat scheelde al een berg.
Ook het Bovengrondse deel van de Oost-West lijn (nu de A, B en C lijnen) en het sneltram traject door Alexanderpolder/Ommoord/Zevenkamp kende zijn glij plaatsen.
Dus die zijn het wel gewend hoor, en ze hebben iets meer (hulp)middelen voor een remming op glad spoor dan "Jullie" NS-ers ;)
Ook snelremmingen vanaf 100 km/u doen ze heel wat korter/sneller dan jullie.
Maar idd, het blijft opletten als Metro bestuurder want gladheid verwacht je niet altijd al kan je het wel al snel zien aan het zwarte spoor.

En bij de RET is passeren van een station bijna altijd met max. 40 km/u, dit met LM-ritten of proefritten.

• ANdrode
  • Niet online
Crossfire1987 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:00:
[...]
Denk bij de eerst volgende update van reisplanner

@ANdrode ook op dat traject?
Nee. Het gaat mij om de wijzigingen rondom Utrecht, ook o.a. Amsterdam maar nooit naar Eindhoven

• D_Jeff
Trainhunter2009 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:01:
[...]

Nou @EDIT daar weten ze bij de RET wel weg mee.
De helling naar Rijnhaven was ook vroeger al een uitdaging om boven te komen met de M-etjes(die oude blauwe met M), en nu met station Wilhelminaplein, ook naar beneden :$ , en ook het traject Slinge-Hoogvliet is goed glad bij bepaalde weersgesteldheden.
En ook bij de RET is het verboden door "Rood" te rijden, maar ook een vertrekverbod op een station is "Rood". Dus als je 's morgens uitrukte naar Spijkenisse en je op Rhoon moest stoppen was het heel vaak gelijk de noodknop van de mobilofoon gebruiken en de CVL verwittigen dat je dwars door Rhoon heen gleed :o :F Om daarna een fikse tijd met 24 of 48 vlakke plaatsen naar Spijkenisse te "bonken".........
Geen railremmen, geen zand, alleen maar glijden dus.
Later kwamen de T-tjes, die donkerblauwe met oranje deuren en wat een luxe, omdat het sneltrams zijn zand aan boord en railremmen, dat scheelde al een berg.
Ook het Bovengrondse deel van de Oost-West lijn (nu de A, B en C lijnen) en het sneltram traject door Alexanderpolder/Ommoord/Zevenkamp kende zijn glij plaatsen.
Dus die zijn het wel gewend hoor, en ze hebben iets meer (hulp)middelen voor een remming op glad spoor dan "Jullie" NS-ers ;)
Ook snelremmingen vanaf 100 km/u doen ze heel wat korter/sneller dan jullie.
Maar idd, het blijft opletten als Metro bestuurder want gladheid verwacht je niet altijd al kan je het wel al snel zien aan het zwarte spoor.

En bij de RET is passeren van een station bijna altijd met max. 40 km/u, dit met LM-ritten of proefritten.
Met de huidige 5300/5400 serie heb ik het op Zalmplaat en Poortugaal meegemaakt dat de voorste wagon er voorbij gleed met zelfs een poging tot noodremming.

Zalmplaat snap ik an sich wel: in de tunnel gaat het gas er goed op

• Trainhunter2009
Yep, ik zei ook niet dat de systemen het voorkomen, maar ten opzichte van een 5000 (type M) is het een hele verbetering.
Dat M-etje had dan gegarandeerd voor meer dan de helft, zoniet geheel buiten het perron gestaan.
Neem een SGM-3 nog zonder magneetremmen, alleen al door het gewicht zal deze verder doorglijden dan een Metro, die wegen een stuk minder.
De tunnel bij Zalmplaat is zo ontworpen dat je met een vierwagentrein type M in "vrije val" naar beneden gaat, onderin de tunnel Pz schakelde en tractie gaf, en dan kwam je zonder problemen weer boven. Kreeg nou geen ATB remming en je kon het shaken dat je met gemak boven kwam, en dit gold voor beide zijden van de tunnel. Het huidige materieel met de draaistroom techniek heeft beduidend meer vermogen en trekken ook beter de hellingen op, mits natuurlijk voldoende "grip".
En Poortugaal is ook een leuke, zeker als je vanaf Spijkenisse komt, geen goede wegbekendheid en je komt met 80 de boog uit denderen dan is daar ineens Poortugaal, als het niet glad is trek je het net met 7 remstanden (een volremming) om op kopperron stil te staan. Dit uit eigen onervaren ervaring :X
Praat ik over de vorige eeuw met een 2 wagen trein type M. Is het glad dan ga je er vierkant doorheen.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

EDIT schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:59:

Ik heb begrepen dat dit in de toekomst, samen met de viersporigheid bij Delft (dus rond 2022 meen ik) aangepast wordt, dat de boogstraal groter wordt en de snelheid omhoog gaat naar 130 km/u.
RET en lokale politiek opteert trouwens nu al op 2 van die vier sporen in te zetten voor hoogfrequent net en aan te laten sluiten op metro. Evenals 2 sporen vanaf Dordrecht.

• Trainhunter2009

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Tussen Schiedam en Blaak is de treinverbinding inderdaad niet optimaal, er zit daar zo veel marge in de dienstregeling, dat de intercity vanuit Dordrecht/Vlissingen naar Schiphol/Amsterdam/Lelystad er een kwartier over doet om van station Blaak naar Schiedam Centrum te komen.

Bovendien is met het wegvallen van de Hoekse Lijn het stuk tussen Schiedam Centrum en Rotterdam Centraal komen te vervallen, waardoor je nu komende vanuit de richting Hoek van Holland naar Rotterdam moet overstappen op de reguliere treinen. De sprinters van de Hoekse Lijn waren altijd aardig vlot op dat stuk.

en in ander nieuws:

http://www.ad.nl/rotterda...-blaak-ontruimd~af876485/

Zwangere vrouw bevalt op het perron, dus moet de trein ontruimd worden? Die logica ontgaat me..

• EDIT
Ik gok dat de vrouw niet zomaar verplaatst mocht worden, dus blijft de trein langs het perron staan voor de medische hulp. Omdat de trein in die tijd ongetwijfeld al was opgeheven, zullen de reizigers met andere treinen verder hebben moeten reizen. Het woord 'ontruimen' is dan enigszins misplaatst.

• anboni
gop1 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:35:
Bovendien is met het wegvallen van de Hoekse Lijn het stuk tussen Schiedam Centrum en Rotterdam Centraal komen te vervallen, waardoor je nu komende vanuit de richting Hoek van Holland naar Rotterdam moet overstappen op de reguliere treinen. De sprinters van de Hoekse Lijn waren altijd aardig vlot op dat stuk.
En NS wil ook af van Schiedam als IC Station, dus over 'n paar jaren stoppen daar buiten de spits alleen nog twee sprinters per uur. Wat mij betreft dus helemaal geen gek idee om daar een hoogfrequente lightrail van te maken.
EDIT schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:01:
Het woord 'ontruimen' is dan enigszins misplaatst.
Het klinkt natuurlijk wel een stuk sensationeler. Alles voor de clicks :|

[ Voor 57% gewijzigd door anboni op 22-06-2017 12:16 ]

• cazzer22
ANdrode schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Ik ben ook benieuwd. Goed dat de reizigersorganisaties er kritisch tegenover staan omdat het voor de sprinters een verslechtering betekend in plaats van een verbetering.

Maar vermoed dat de reisplanner pas eind augustus bijgewerkt is, 10 dagen voordat het ingaat.

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Zonde als ze dat binnenkort willen doen. We gaan namelijk over een paar weken Schiedam Centrum renoveren. Was leuker geweest om dat tegelijkertijd te doen, hou niet zo van dat knippen en plakken.

@de RET machinisten
Graag meer verhalen! Wij hebben ondertussen zowat jullie complete net vervangen, dus ik vind het echt leuk om ervaringen uit eerste hand te lezen. _/-\o_

• Trainhunter2009
Sorry,
Zit al sinds eind jaren 80 niet meer op de Metro.
Geen idee of er meer RET-ers(Metro) op dit forum bivakkeren?

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

NS-personeel staakt morgen in Arnhem
NS-personeel staakt morgen in Arnhem

ARNHEM - Treinconducteurs en machinisten leggen vrijdagochtend van 05.00 tot 10.00 uur het werk neer op station Arnhem. Daardoor vertrekken er vanaf Arnhem minder of geen treinen. Ook het treinverkeer vanuit Nijmegen kan er last van ondervinden. Dat kondigt vakbond FNV Spoor aan. 
Haytze Teerink/Jacqueline van Ginneken 22-06-17, 15:18 Laatste update: 15:35

Met name in de ochtendspits worden reizigers getroffen. Het personeel legt op station Arnhem het werk stil tussen 5.00 uur en 10.00 uur. Onduidelijk is hoeveel mensen er aan de actie deelnemen.
Het is de tweede aangekondigde staking van deze week. Door stakingen op de stations in Zwolle en Den Haag vielen maandag ongeveer 35 treinen uit. Een grote chaos bleef toen uit. FNV kondigde al eerder aan dat er meer stakingen zouden komen.
Tweede conducteur
De staking komt omdat de 6000 leden van FNV spoor willen dat er een tweede conducteur wordt ingezet op de dubbeldekkers. Zij vinden dat op die manier de veiligheid van zowel personeel als reizigers beter wordt gewaarborgd.
Daarnaast wil het personeel ook dat NS meebiedt op regionale lijnen, en dat de winkels op de stations in eigen beheer blijven. Op die manier blijven de arbeidsvoorwaarden van 3000 medewerkers gegarandeerd.
"De directie zou een goed huisvader voor het bedrijf moeten zijn en goed voor de werknemers moeten zorgen. Daar helpen de boze werknemers de directie aan herinneren'', aldus Henri Janssen, bestuurder FNV Spoor.
http://www.gelderlander.n...orgen-in-arnhem~aacbca38/

Dan ga ik morgen maar zeker op de fiets. Ik zat nog te twijfelen, maar doe het nu maar zeker wel. Zeker als er dan nog meer verstoringen bij komen door de warmte, is dat nogal irritant. ;)
Weet iemand al toevallig iets over de omvang? :P

• EDIT
ericding schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:16:
Die zag ik inderdaad staan, maar daar staan geen gevolgen gemeld voor 's Hertogenbosch - Tilburg... Meestal maken ze een item aan per 'getroffen' traject.
Inmiddels is het aangepast en staat ook Den Bosch - Tilburg er bij als traject met werkzaamheden :)

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik zit in in een spooktrein. Alles op Schiphol uitgevallen. Zit nu in een trein buiten de dienstregeling om. Naar Utrecht cs

10baks dubbeldekker omgelabeld naar sprinter.

Succes aan de treindienstleiders vanavond!!

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 22-06-2017 18:20 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Boeh ;)
Alles op Schiphol uitgevallen.
Blij dat ik vandaag met de auto gegaan ben, anders had ik waarschijnlijk ook op Schiphol vastgezeten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Bliksem in de tunnel geslagen? Je bent ook nergens meer veilig. :+

Ligt het nou aan mijn pc of heeft iedereen dit op de NS site? Heb het in IE, FF en Chrome namelijk. :P Ga ik NS anders even subtiel schoppen... of mijzelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DblnH7fnYLrwA8N9MLDx9aX1/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Bastien op 22-06-2017 18:37 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.