Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote spoorwegentopic - deel 23 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste
Acties:
  • 576.538 views

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Hoe werkt het omroepsysteem in de sprinters (SGM) ?
Gisteren begon het systeem ter hoogte van Delft opeens stations aan te kondigen in omgekeerde richting, Vervolgens leek het of iemand handmatig terug begon te 'spoelen' naar Den Haag CS en vandaar weer in de goeie richting vooruit !? Álle omroepen in 2 talen ... dat duurde ongeveer tot R'dam Zuid toen het weer een beetje leek op waar we echt reden. Voor de vaste reizigers alleen érg irritant, maar voor toeristen en niet-frequente reizigers behoorlijk verwarrend aangezien er geen enkele omroep was om de situatie toe te lichten of juiste stations te melden.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:02
Klinkt als een probleempje met de GPS module.
Als zoiets gebeurd, dan kan de machinist of conducteur dit op twee manieren onderdrukken: in het bedieningsdisplay het RIS (ReisInformatieSysteem) uitzetten, of als dat niet werkt even fysiek de automaat van de RIS uitzetten, waar dan direct een geforceerde reset mee wordt gedaan.

In de basis wordt de GPS positie gebruikt voor het omroepen, maar als dat niet beschikbaar is, dan worden asomwentelingen gebruikt. Dit is echter minder nauwkeurig (je hoeft maar even door een paar niet-standaard wissels gestuurd te worden, en de positie klopt niet meer).

Edit: nu ik er over nadenk: bij Delft gaat de Sprinter automatisch over op asomwentelingen vanwege de tunnel. Het kan ook zijn dat daar dan het probleem in zat.

[ Voor 40% gewijzigd door EDIT op 02-06-2017 10:22 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:06

Garyu

WW

In omgekeerde richting is echter nog steeds niet goed, want dat lijkt erop dat het bitje voor de treinrichting niet helemaal goed bij RIS is aangekomen, waardoor hij mbv de asomwentelingen de verkeerde kant op gaat tellen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Maar is dat terug en vooruit "spoelen" (zo noem ik het maar) een handmatige ingreep of het systeem dat zelf probeert te herstellen ?? De omroepen volgden elkaar zeer snel op en werden af en toe ook afgebroken ...

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-11 01:33
De 7401 van Syntus, wat overigens er al weer snel afgepulkt wordt, is gepresenteerd in Erlen bij Stadler.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kaVXRcch.jpg
Foto Facebook Railmagazine
Hier maakte Emile Broersma bekend dat ze in December al de "knip" maken naar Keolis Nederland.
Zie hier

Verder iets meer van ons bedje, maar het "merk TGV" gaat verdwijnen, dit wordt inOui.
http://www.treinreiziger.nl/tgv-wordt-inoui/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ppSSoYht.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BYeFksrt.jpg

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
fap fap

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0e1sQGG.jpg
klikbaar

• Trainhunter2009
Vandaag ook is even gestopt ter hoogte van Station Vlaardingen Oost :o :o
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ivwrqdAh.jpg
Wie herkent dit nog?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eY6jZAth.jpg
Het binnenkomstspoor van emplacement Vulcaanhaven.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In de zomervakantie begint het elektrificeren van het Kamperlijntje, met daarbij ook nog eens een extra station dat bij Stadshagen wordt gebouwd. Wat voor mij wel handig is als ik weer eens naar mijn broertje ga :P

Zou Enschede-Zwolle ook niet (volledig) geëlektrificeerd worden? Hoe staat het daar mee?

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 03-06-2017 09:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ProRail hoopt met een nieuwe aanpak van storingen het aantal vertragingen op het spoor terug te brengen. De spoorbeheerder heeft via het zogenoemde 'Datalab' allerlei gegevens over storingen verzameld en kan nu voorspellen waar het mis zal gaan met een wissel.

''We hebben de afgelopen jaren door het verzamelen van data een bepaald beeld van de ontwikkelingen en trends gekregen. We kunnen nu bij een aantal wissels met 70 tot 90 procent zekerheid voorspellen waar en wanneer het misgaat. We kunnen nu preventief actie nemen en de storingen voor zijn. We hopen dat het aantal storingen hierdoor flink zal dalen'', zegt een woordvoerder naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf.

Sinds deze maand wordt er meteen een monteur op storingen afgestuurd. De problemen kunnen snel worden verholpen.

Van de in totaal zevenduizend wissels gingen er vorig jaar duizend stuk. Een storing zorgt gemiddeld voor een vertraging van een uur.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...toringen-voorspellen.html

Virussen? Scan ze hier!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Raven schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:35:
Zou Enschede-Zwolle ook niet (volledig) geëlektrificeerd worden? Hoe staat het daar mee?
Dat is allang klaar, vorig jaar oktober of zo. Echter begint de nieuwe concessie pas in december, dus tot die tijd stoomdieseltreinen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bastien schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:48:
[...]
Dat is allang klaar, vorig jaar oktober of zo. Echter begint de nieuwe concessie pas in december, dus tot die tijd stoomdieseltreinen.
Ah, ok :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:32
Ik snap nu waarom het stukje Amsterdam Amstel-Utrecht Centraal zo kort duurt, Utrecht ligt dus vol met 1:15 wissels waardoor er 80 gereden kan worden _/-\o_ Ik neem aan dat dit in Amsterdam ook gedaan gaat worden?

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-11 14:39
Vinnienerd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:50:
Ik snap nu waarom het stukje Amsterdam Amstel-Utrecht Centraal zo kort duurt, Utrecht ligt dus vol met 1:15 wissels waardoor er 80 gereden kan worden _/-\o_ Ik neem aan dat dit in Amsterdam ook gedaan gaat worden?
Zijn geen plannen voor binnen het kabinet (de Rijksoverheid moet budget beschikbaar stellen). In Utrecht hebben ze het hele emplacement verbouwd in het kader van: "doorstroom station Utrecht". Ik geloof uit mijn hoofd van 180 naar 65 wissels gegaan. Snelheid idd opgevoed naar 80km/u en de beveiliging niet meer verdeeld in noord en zuid, maar in 3 corridors.

Als de overheid geld beschikbaar stelt weet ik bijna zeker dat ProRail het graag wil verbouwen.
Overigens in de rijtijd winst maar 2min in Utrecht. De grootse winst is de punctualiteit.

[ Voor 5% gewijzigd door ewoutw op 03-06-2017 16:37 ]

Vinnienerd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:50:
Grootste bottleneck is Amstel - Muiderpoort - CS.

Snelheid zal wel iets omhoog gaan, maar hoger dan 80 wordt het helaas niet denk ik. Heb er een paar jaar geleden aan gerekend, maar de boog bij Amstel kreeg ik niet 123 op 100km/u ingerekend :P

In 2019 wordt "PHS Amsterdam" aanbesteed en in 2021 moet de bouw beginnen, de kosten zijn geraamd op 250 miljoen naar mijn weten.
Ook Dijksgracht gaat waarschijnlijk verdwijnen en de Watergraafsmeer gaat ook omgebouwd worden en alle oude bruggen worden omgebouwd zodat ze niet meer klem zitten met de huidige wissel layout (ODS bruggen etc.).

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 03-06-2017 17:16 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:41

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ArcticWolf schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:11:
[...]

Snelheid zal wel iets omhoog gaan, maar hoger dan 80 wordt het helaas niet denk ik. Heb er een paar jaar geleden aan gerekend, maar de boog bij Amstel kreeg ik niet 123 op 100km/u ingerekend :P

In 2019 wordt "PHS Amsterdam" aanbesteed en in 2021 moet de bouw beginnen, de kosten zijn geraamd op 250 miljoen naar mijn weten.
Ook Dijksgracht gaat waarschijnlijk verdwijnen en de Watergraafsmeer gaat ook omgebouwd worden en alle oude bruggen worden omgebouwd zodat ze niet meer klem zitten met de huidige wissel layout (ODS bruggen etc.).
Belangrijkste voor mij is nog wel dat de HSL eens richting de Zuidas gaat, dat overstappen op Schiphol is een crime en dat terwijl het grootste deel van de HSL-reizigers (zeker de vaste) richting de Zuidas moeten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Freee!! schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:25:
[...]

Belangrijkste voor mij is nog wel dat de HSL eens richting de Zuidas gaat, dat overstappen op Schiphol is een crime en dat terwijl het grootste deel van de HSL-reizigers (zeker de vaste) richting de Zuidas moeten.
Ja die komt er hoogstwaarschijnlijk kan ik je vertellen :) Die plannen lagen er al in 2010, alleen bleven maar uitgesteld worden vanwege de NZL.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Ik denk dat internationale treinen nog altijd naar Amsterdam Centraal zullen blijven gaan. De Intercity Direct zie ik t.z.t. wel verhuizen naar Amsterdam Zuid.

We are shaping the future

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ArcticWolf schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:11:
[...]

Geboorde tunnel van Amstel tot Centraal, ergens bij het Oosterdok kom je boven. 8)

Signatures zijn voor boomers.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-11 10:33
gezien de ervaringen daar met de Noord-Zuid lijn van de Metro, betwijfel ik of dat een goed idee is.

Aan de andere kant, al die werkers hebben nu wel de kennis en ervaring :p

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Maasluip schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:13:
[...]

Geboorde tunnel van Amstel tot Centraal, ergens bij het Oosterdok kom je boven. 8)
Haha, ja dat heb ik ook weleens voorgesteld :P beetje prijzig alleen.
D_Jeff schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:36:
gezien de ervaringen daar met de Noord-Zuid lijn van de Metro, betwijfel ik of dat een goed idee is.

Aan de andere kant, al die werkers hebben nu wel de kennis en ervaring :p
Heb zelf 4 jaar bij de NZL gewerkt, maar denk niet dat er medewerkers zijn die kennis en ervaring hebben opgedaan daar. }:O

[ Voor 43% gewijzigd door ArcticWolf op 03-06-2017 21:42 ]

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik kwam deze tram tegen bij een kweker in Roggel. Weet iemand wat dat is?

Tram

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:25
Lijkt wel een beetje op een Haagse PCC

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:51
Dit is ouder dan de PCC, als je zoekt op 'oude tram den haag' kom je resultaten tegen die hier meer op lijken.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:37

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Maasluip schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:34:
Ik kwam deze tram tegen bij een kweker in Roggel. Weet iemand wat dat is?

[afbeelding]
Ik heb nog een oud boek uit 1970, geheten "Stoppen op Doorreis" waar onder andere oude trams in staan. Als ik naar deze tram kijk, plus dat het hier gaat om Limburg gok ik dat dit de tram was van Kerkrade naar Aken van de LTM.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/toqEDoVh.jpg

Specs

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-11 20:25
Ik kan het nummer op de voorzijde niet lezen en door het zeil is het beeld ook niet volledig maar het lijkt wel heel erg op een twee-asser uit Düsseldorf.

[ Voor 20% gewijzigd door jvdr op 04-06-2017 17:25 ]

• slein78
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:10
Het heeft inderdaad wat weg van de Sechs-Fenster-Triebwagen van de Rheinbahn.
Afbeeldingslocatie: http://www.rheinbahn.de/unternehmen/fuhrpark/Fotos/954_2.JPG
Zie ook http://www.rheinbahn.de/u...riebwagen/Seiten/954.aspx .

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:33
Lijkt me het Strukton POSS systeem, die al op veel wissels toegepast wordt: http://www.strukton.nl/bl...nthousiast-ben-over-poss/ Aan het einde van dat blog staat ook een foto van het Control Center, waar ook meettreindata verwerkt wordt.

Verder zal dit project onderdeel zijn van Spoordata(http://spoordata.nl/), waar bijvoorbeeld ook Digitaal Schouwen onder valt: YouTube: Digitaal Schouwen - ProRail

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Waarom wordt op de hoekse lijn eigenlijk ook het spoor vervangen, de voertuigen waarmee de RET rijdt zijn toch geschikt voor zowel trein- als metrospoor? Of is het meer onderhoud dat men planningstechnisch het beste nu kan doen?

• Trainhunter2009
Daar weet @ArcticWolf vast een perfect antwoord op, maar er zal de afgelopen jaren vast het e.e.a. "vooruitgeschoven" zijn.
De plannen liggen er al even, dus ik denk dat men hier heeft gewacht tot aan het randje.
Aangezien de infra toch grote wijzigingen moest ondergaan, diverse stations zijn 3 sporig geworden, 2 stations strengel spoor en dan rechtvaardigt het volgens mij om dan ook de rest ook maar mee te nemen.
Er is een stuk tussen Maassluis Steendijkpolder en Hoek van Holland wat niet vervangen is.
Maar aangezien de verantwoordelijkheid van de Infra naar de MRDH is gegaan hebben die denk ik ook gekozen om voor 30 jaar safe te zitten door grootschalige vernieuwing toe te passen terwijl er toch al zoveel aangepast moet worden.

• Freee!!

Freee!!

Ze hebben er nu de tijd voor, het spoor wordt toch niet gebruikt (en ze hebben wat ervaring met het ombouwen van de Hofplein-lijn).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Geen idee eigenlijk, het is een RAW bestek dus daar staat normaal gesproken alleen maar in wat er vernieuwd moet worden.
Dus denk dat het inderdaad voornamelijk gebeurd "omdat het kan".

• Alex)
Door het spoor nu meteen mee te vernieuwen (en misschien de buitendienststelling iets langer te maken dan strict noodzakelijk voor ombouw van de Hoekse Lijn) voorkomt de MRDH / RET wel dat ze over een paar jaar elk weekend de boel moeten dichtgooien voor grootschalige spoorvernieuwing. Het alternatief is dat de MRDH over een paar jaar ROVER e.a. op hun dak krijgt met de vraag "had dat niet meteen tijdens de ombouw in 2017 gekund?"

• cazzer22
  • Laatst online: 18-11 14:47
Lijkt me niet dat ze het doen om de reizigersverenigingen te pleasen/voor te zijn maar gewoon om de overlast voor de reizigers zelf te beperken. Moet zeggen dat de laatste jaren ProRail veel vaker verschillende werkzaamheden combineert, vooral als het om grotere buitendienststellingen gaat.

Afgelopen week reed mijn treintje tussen Vught en Boxtel verkeerd spoor. Waarom heb ik niet goed meegekregen maar klonk iets als een bermbrand. Niks kunnen zien onderweg. Maar in Boxtel was t druk met treinen naar Den Bosch die er niet langs konden. Heel apart om mee te maken.

[ Voor 68% gewijzigd door cazzer22 op 06-06-2017 08:19 . Reden: herstellen ]

Heb het even aan iemand die bij de Hoekselijn betrokken is gevraagd (ben dat zelf niet), maar alle sporen nog bestaande uit houten dwarsliggers en de spoorstaven daarvan zijn vernieuwd, alle aanwezige beton dwarsliggers (incl. spoorstaven) worden hergebruikt en de ballast wordt compleet vernieuwd.
Dus inderdaad om het spoor weer 30 jaar mee te laten gaan.

Overigens was de bovenleiding wel einde levensduur, die was behoorlijk slecht.

Verwijderd

Zit nu voor het eerst in de vernieuwde VIRM (IC Leeuwarden - Den Haag centraal, traject Leeuwarden - Heerenveen)

Ik ben nog altijd totaal geen fan van VIRM, de meeste problemen die ik er mee heb zijn van structurele aard en dus niet veranderd, maar ik moet zeggen, het is een hele verbetering ten opzichte van het niet gerenoveerde VIRM materiaal. :Y Ben benieuwd hoe het op langere ritten is, heb een tijdje relatief regelmatig Heerenveen - Leiden centraal gedaan maar de reden daarvoor is helaas vervallen dus heb momenteel niet echt een reden om een langere rit in VIRM te doen, maar ik vermoed dat het vooral op dat soort langere ritten een heel stuk fijner zal zijn. :)

Iemand toevallig ervaring met langere ritten in het vernieuwde VIRM? :? En zo ja, hoe vond je het in vergelijking met het niet vernieuwde materiaal? :?

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:07

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

@Verwijderd Wat is volgens jou mis met de VIRM?
Moet er zelf nog een keer in rijden, maar om even van Arnhem naar Ede Wageningen te gaan voor een ritje in de nieuwe VIRM is ook weer overdreven. ;)

Welke VRIMm's zijn er nu?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Verwijderd

T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:16:
@Verwijderd Wat is volgens jou mis met de VIRM?
Moet er zelf nog een keer in rijden, maar om even van Arnhem naar Ede Wageningen te gaan voor een ritje in de nieuwe VIRM is ook weer overdreven. ;)

Welke VRIMm's zijn er nu?
Het wiegt veel teveel, het word gebruikt op ritten naar Schiphol terwijl er amper ruimte is voor bagage (dat is best verbeterd in het vernieuwde materiaal trouwens!) en ik vind het in algemeen gewoon totaal niet comfortabel. Maar vooral het wiegen erger ik me echt dood aan, ander materiaal heeft dat veel minder in mijn ervaring. Het interieur lijkt nu heel erg op het DDZ interieur imo en dat is wel een hele verbetering. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 15:24 ]

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En de airco staat altijd op standje arctische orkaan.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:50
Bagageruimte is er in de VIRM vooral in de vierzitsopstellingen: Tussen de stoelen past best veel bagage. Maar best veel mensen reizen niet regelmatig met de trein, gaan bij Schiphol beneden bij de tweezits zitten, en kunnen geen plek vinden voor hun koffers inderdaad. De rekken zijn nutteloos voor koffers.

Overigens vind ik de nieuwe VIRM mooier, maar niet comfortabeler. De stoelen zijn lager, waardoor met je hoofd naar achteren leunen alleen comfortabel is als je onderuit gezakt zit, anders leunt je hoofd naar achteren. Dat zie je hier goed. Wat dat betreft zijn we wel verwend met de mooie ICM-stoelen :P

Er zijn volgens mij nu een stuk of 8.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

marcop23 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:41:
Bagageruimte is er in de VIRM vooral in de vierzitsopstellingen: Tussen de stoelen past best veel bagage. Maar best veel mensen reizen niet regelmatig met de trein, gaan bij Schiphol beneden bij de tweezits zitten, en kunnen geen plek vinden voor hun koffers inderdaad. De rekken zijn nutteloos voor koffers.
Onkunde van de reiziger dus... Bij het vlieg-centrum treinverkeer bij Londen hebben ze daar mooie vakken voor in elke coupé. Wellicht een optie voor de intercity's naar o.a. Schiphol.
Overigens vind ik de nieuwe VIRM mooier, maar niet comfortabeler. De stoelen zijn lager, waardoor met je hoofd naar achteren leunen alleen comfortabel is als je onderuit gezakt zit, anders leunt je hoofd naar achteren. Dat zie je hier goed. Wat dat betreft zijn we wel verwend met de mooie ICM-stoelen :P
Je mist dus eigenlijk gewoon de hoofdsteun. Dat was mij al bekent. Ik wil nu toch wel er een keertje me gaan rijden... :P :9
Ik zag er vanochtend nog een op Ah. Dus met een beetje plannen moet het te doen zijn om er in te komen. :)

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Verwijderd

marcop23 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:41:

Yup, ICMm is liefde. :Y Maar persoonlijk vond ik dit toch comfortabeler dan pre-renovatie, geen idee waarom. Maar zoals gezegd, ik heb er nog geen lange rit in gemaakt, dan word het mogelijk (waarschijnlijk) volledig anders van.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 15:57 ]

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:46:
[...]

Onkunde van de reiziger dus...
Mwoah, eerder onkunde van de vervoerder. Die kan toch aangeven waar je met koffers naartoe kunt, net als met fietsen, rolstoelen etc.? Zeker met mensen die weinig met de trein gaan zou dat helpen. Maar NS houdt al jaren geen rekening met mensen met meer bagage dan een rugzak, de laatste trein die gemaakt is en dat nog enigszins deed is de ICM.

In dubbeldekkers zit ik trouwens ook bij voorkeur beneden, stukken comfortabeler. En als ik dan een groot stuk bagage bij mij zou hebben, dan stond die gewoon in het gangpad of naast mij een stoel bezet te houden. Maar gelukkig zijn we in het oosten weer van de dubbeldekkers verlost en heeft de ICMm het meestal beter voor elkaar.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• EDIT
In ICM zit ik ook vaak boven :+

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-11 10:33
@EDIT Jij reist bijna altijd business class :P

@VRIM: vind het relaxte treinen, niets mis mee

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Bastien schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:14:
[...]
Mwoah, eerder onkunde van de vervoerder. Die kan toch aangeven waar je met koffers naartoe kunt, net als met fietsen, rolstoelen etc.?
Fiets en rolstoel is toch echt wel goed aangegeven, hoor. Bagage ook wel, maar je vakantie koffer is gewoon te groot. Dus gedeelde onkunde.
Zeker met mensen die weinig met de trein gaan zou dat helpen. Maar NS houdt al jaren geen rekening met mensen met meer bagage dan een rugzak, de laatste trein die gemaakt is en dat nog enigszins deed is de ICM.
Wij nemen dan ook vaak soepele tassen mee, die passen meestal gewoon onder de stoel van een 4-zits. Die rekken zijn gewoon te klein. Daar kan ik niets tegenin brengen.

Vroeger zat ik vaak boven in de 'stapeltrein'. Ja toen ik 4/5 jaar was, noemde ik die zo. :Y
Nu ook regelmatig beneden, zeker als ik alleen reis en wat wil werken.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:06

Garyu

WW

T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:23:
[...]

Fiets en rolstoel is toch echt wel goed aangegeven, hoor. Bagage ook wel, maar je vakantie koffer is gewoon te groot. Dus gedeelde onkunde.
Waarom kunnen andere vervoerders het wel dan? De rekken boven de stoelen zijn echt nutteloos. Te klein voor baggage en de rest van je spullen wil je er niet neerleggen want die vergeet je. Laat het dan meteen helemaal weg. Ik reis vrij veel met de trein (heb geen auto + vrij veel zakelijk), en zo slecht als de NS-treinen zie je zelden.
[...]

Wij nemen dan ook vaak soepele tassen mee, die passen meestal gewoon onder de stoel van een 4-zits. Die rekken zijn gewoon te klein. Daar kan ik niets tegenin brengen.
Dit inderdaad. Maar een beetje koffer formaatje Aziaat krijg je ook niet tussen die stoelen gepropt.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 16:46

Jeoh

blaat

Maasluip schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:41:
En de airco staat altijd op standje arctische orkaan.
Ja, fijn als je overhitte voeten hebt.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:23:
[...]

Ik bedoelde ook dat fiets en rolstoel wel goed zijn aangegeven. Beetje onduidelijk getypt. :P Maar bagage? Nog nooit gezien dat dat staat aangegeven. En natuurlijk zijn koffers groot, zijn ze altijd al geweest. Dus speel je als vervoerder daarop in: het is je taak om reizigers met hun rommel te vervoeren.

Ik zit nog wel eens in de IC Berlijn. Prima oplossing die rekken en die worden ook goed gebruikt. Waarom is zoiets geheel onmogelijk in NL? Het zou de reizigers helpen, het schept ruimte in de trein en ongetwijfeld zal dit het in- en uitstappen ook versnellen. Het is nu altijd feest op die zeer krappe balkons (en dito deuren) als mensen met hun koffers daar ernstig in de weg staan.

Maar misschien is er bij de nieuwe IC's wel over nagedacht. Al ben ik er, gezien het verleden, bang voor.

• Freee!!

Freee!!

In de ICD doen de rekken het nog wel goed, maar dat is dan ook oud en opgekalefaterd materieel. Helaas is de gemiddelde NS-reiziger het gebruik van die rekken al ontwend, dus bagage staat meestal op de stoelen of in het gangpad :(

• AW_Bos
  • Laatst online: 10:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

EDIT schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:19:
Klinkt als een probleempje met de GPS module.
Als zoiets gebeurd, dan kan de machinist of conducteur dit op twee manieren onderdrukken: in het bedieningsdisplay het RIS (ReisInformatieSysteem) uitzetten, of als dat niet werkt even fysiek de automaat van de RIS uitzetten, waar dan direct een geforceerde reset mee wordt gedaan.
etc...
Die RIS kan ook crashen. Ik heb ooit eens meegemaakt dat hij in een loop Almere Buiten bleef omroepen. De enige mogelijkheid was voor de machinist om de knop op de hoorn van de intercom maar in te drukken, waarbij iedereen de kakefonie van ATB-geluiden kon horen ;).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• EDIT
Even de HC oppiepen of ie dus even de automaat/Stotz er uit wil donderen. Dat doet wonderen :P

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-11 23:45
Tot voor kort reed bij een verstoring (zoals een aanrijding) tussen Breda en Tilburg de IC Zwolle - Roosendaal "gewoon" door tot Tilburg. Vandaag rijdt ie niet verder dan Den Bosch. Nieuw beleid?

Be yourself, no matter what they say ...

Verwijderd

Bastien schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:37:
[...]
Ik bedoelde ook dat fiets en rolstoel wel goed zijn aangegeven. Beetje onduidelijk getypt. :P Maar bagage? Nog nooit gezien dat dat staat aangegeven. En natuurlijk zijn koffers groot, zijn ze altijd al geweest. Dus speel je als vervoerder daarop in: het is je taak om reizigers met hun rommel te vervoeren.

Ik zit nog wel eens in de IC Berlijn. Prima oplossing die rekken en die worden ook goed gebruikt. Waarom is zoiets geheel onmogelijk in NL? Het zou de reizigers helpen, het schept ruimte in de trein en ongetwijfeld zal dit het in- en uitstappen ook versnellen. Het is nu altijd feest op die zeer krappe balkons (en dito deuren) als mensen met hun koffers daar ernstig in de weg staan.

Maar misschien is er bij de nieuwe IC's wel over nagedacht. Al ben ik er, gezien het verleden, bang voor.
/me reist in augustus enkel met een rugzak in IC Berlijn en moet die wegens insuline bij zich houden. In IC Berlijn zitten dus niet van die rekken boven je hoofd als in ICMm/ICR/Thalys bijvoorbeeld? -O- Dat word even nadenken hoe ik die insuline bij me houd zonder dat ik andere reizigers in de weg zit met mijn rugzak. :X Toch maar een klein tweede tasje mee dan. -O- /me reist voor het eerst met bagage voor meerdere dagen in het OV sinds zijn diagnose en moet hier dus voor het eerst over nadenken. :$

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 19:29 ]

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 11:45
Wat is er mis om dat op schoot te houden?

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

@Verwijderd Hoe groot is dat wat je bij je moet hebben?

Dan zou je je grote tas in de rekken kunnen stoppen en een klein tasje bij je voeten? Die stop je later dan wel weer in de grote tas.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:22:
[...]

/me reist in augustus enkel met een rugzak in IC Berlijn en moet die wegens insuline bij zich houden. In IC Berlijn zitten dus niet van die rekken boven je hoofd als in ICMm/ICR/Thalys bijvoorbeeld? -O- Dat word even nadenken hoe ik die insuline bij me houd zonder dat ik andere reizigers in de weg zit met mijn rugzak. :X Toch maar een klein tweede tasje mee dan. -O- /me reist voor het eerst met bagage voor meerdere dagen in het OV sinds zijn diagnose en moet hier dus voor het eerst over nadenken. :$
In de IC Berlijn zitten ook wel rekken boven je hoofd, tenminste vorig jaar nog wel. :) Maar ik weet zo niet meer of echt lompe bagage daar ook in past. Beetje rugzak denk ik wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Bastien op 07-06-2017 19:40 ]

Verwijderd

@polopolo150 @T.Kreeftmeijer niet groot, twee spuiten, wat naalden en wat meet apparatuur, de rest voor de week kan wel in de grote tas, maar ik wil dus eigenlijk voorkomen om twee losse tassen te hebben als het een beetje kan. :P

@Bastien That's good. :) Dan houd ik het wel gewoon bij een tas. :P Het materiaal is niet veranderd de afgelopen jaren, dus dat zal wel niet veranderd zijn. En zo groot is mijn rugzak niet, 30-35L ofzo gok ik. Thanks. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 19:42 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:22:
[...]

Je zou een fanny pack mee kunnen nemen voor de insuline :+ , of zijn die dingen al een tijdje uitgestorven? :P

Oscar Wilde

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:18:
[...]

Je zou een fanny pack mee kunnen nemen voor de insuline :+ , of zijn die dingen al een tijdje uitgestorven? :P
Dat zei mijn moeder ook al. :P Maar buiten het feit dat daar echt niet alles in gaat passen volgens mij (alles voor 24 uur past in dit ding: https://joes-diabetes.com/pages/joes-small-in-one alleen kan ik de gebruikte naalden dan nergens kwijt) ga ik echt Never nooit niet met zo'n ding rondlopen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 20:21 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:21:
[...]

Dat zei mijn moeder ook al. :P Maar buiten het feit dat daar echt niet alles in gaat passen volgens mij (alles voor 24 uur past in dit ding: https://joes-diabetes.com/pages/joes-small-in-one alleen kan ik de gebruikte naalden dan nergens kwijt) ga ik echt Never nooit niet met zo'n ding rondlopen. :P
Zijn er geen moderne tegenhangers waar mensen wel mee gezien willen worden? :P Of misschien iets redelijk plats met een touwtje dat je om je nek achter de trui/tshirt hangt?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 07-06-2017 20:24 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:23:
[...]

Zijn er geen moderne tegenhangers waar mensen wel mee gezien willen worden? :P Of misschien iets redelijk plats met een touwtje dat je om je nek achter de trui/tshirt hangt?
/me gaat /r/diabetes maar even aanslingeren. Waarom zou ik daar zelf over nadenken? Vast genoeg andere mede patiënten die dat probleem ook hebben gehad. :P Thank God for reddit. :P

Anyway, on topic:
Vriend van me is momenteel onderweg naar Barcelona per trein. Weet niet of ik zo'n lange rit zou doen hoor. :X

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:32:
[...]

/me gaat /r/diabetes maar even aanslingeren. Waarom zou ik daar zelf over nadenken? Vast genoeg andere mede patiënten die dat probleem ook hebben gehad. :P Thank God for reddit. :P
Dat is wel een idee ja :)
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:32:
Anyway, on topic:
Vriend van me is momenteel onderweg naar Barcelona per trein. Weet niet of ik zo'n lange rit zou doen hoor. :X
Ik zou wel eens met de trein naar het hoge noorden willen, maar buiten treinreiswinkel kun je geen tickets halen, of ik moet een tussenstop maken in Kopenhagen, daar kun je geloof ik wél tickets voor krijgen.

Overigens maakte de Bahn.de automaat hier op het station geen verschil. Nou ja geen, Oslo werd herkend als bestaande stad, maar geen tickets mogelijk.

Oscar Wilde

• AW_Bos

AW_Bos

Vorig jaar al 6 á 7 uur in de trein naar Berlijn gezeten.
Bij Zeus zeg... wat een lange rit..... En internet via roaming was ook echt bagger... :/
Verder is er wel een hoop vanuit het raam te zien ;)

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 07-06-2017 20:44 ]

Verwijderd

AW_Bos schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:43:
En internet via roaming was ook echt bagger... :/
-O- Oh well, tickets allang geboekt, we zullen wel zien wat het word hé. :P

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:31
Ik heb de trein Bergen-Oslo gedaan, ik kan die aan iedereen aanraden. Prachtig om midden in de zomer door de sneeuw te rijden. Een eerste klas ticket was ook maar iets duurder maar dan kreeg je wel gratis koffie en thee en wat te snacken.

De hele rit is natuurlijk op youtube te zien:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=z7VYVjR_nwE]

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:01:
[...]

Komt vast wel goed.... :)
Desnoods wat te lezen mee, laptopje mee voor vermaak of iets dergelijks.

Verwijderd

AW_Bos schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:12:
[...]

Komt vast wel goed.... :)
Desnoods wat te lezen mee, laptopje mee voor vermaak of iets dergelijks.
/me kijkt naar zijn Dell inspiron 15 met 3 uur batterij duur. That's not gonna work. :P Maar neem mijn IPad mini 2 wel mee, word die ook weer eens gebruikt. :') Op aanraden van iemand gekocht omdat ik zo'n beetje alles deed wat die persoon suggereerde, maar uiteindelijk zelden gebruikt wegens het toch veel te kleine scherm. :') /me mist zijn 9,7 inch IPad.

Maar inderdaad, je vermaakt je ook wel. :) 3DS en Vita mee en het komt helemaal goed. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 21:15 ]

• Alex)
IC Berlijn heeft stopcontacten.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:01:
[...]

Ik heb die reis ook overleefd. :+
Zorgen voor vermaak (boek, tijdschriften, laptop). Je hebt wel stopcontacten geloof ik.
Komt goed. Niet te vergeten, genieten van het uitzicht! :)

Een docent van mij is met de trein naar China gegaan. Dat lijkt me ook erg gaaf om te doen. Duurt wel erg lang. Ik heb nog genoeg reiswensen... ;)

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:17:
IC Berlijn heeft stopcontacten.
Alleen in eerste klas toch? :? Volgens NS international wel in elk geval. :P
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:17:
[...]

Ik heb die reis ook overleefd. :+
Zorgen voor vermaak (boek, tijdschriften, laptop). Je hebt wel stopcontacten geloof ik.
Komt goed. Niet te vergeten, genieten van het uitzicht! :)

Een docent van mij is met de trein naar China gegaan. Dat lijkt me ook erg gaaf om te doen. Duurt wel erg lang. Ik heb nog genoeg reiswensen... ;)
Ik vind treinen erg leuk, maar bij de zo'n 6 uur van IC Berlijn trek ik toch wel de grens persoonlijk. :$

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 21:20 ]

• Alex)
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:19:
[...]

Alleen in eerste klas toch? :? Volgens NS international wel in elk geval. :P
Ook in de tweede. :)

Verwijderd

Ah, nice. :D Dat had ik niet verwacht. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 21:22 ]

• Alex)
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:22:
[...]

Ah, nice. :D Dat had ik niet verwacht. :P
Als het goed is zit er tussen elke rij stoelen één stopcontact. Dus als degene die naast je zit ook stroom wil gebruiken zul je af en toe moeten ruilen (of een stekkerblok meenemen).

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:27:
[...]

of een stekkerblok meenemen
Dat was ik sowieso al van plan. :P Heb veel meer tech dan de standaard hotel kamer aan stopcontacten bied. :P

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:19:
Ik vind treinen erg leuk, maar bij de zo'n 6 uur van IC Berlijn trek ik toch wel de grens persoonlijk. :$
Tja, 6 uur in het vliegtuig zitten lijkt mij saaier. :9 Net als 10 uur in de auto zitten, dat vind ik helemaal niets. :N Heb ik nog nooit gedaan, de bedoeling is wel om ooit nog naar te gaan. ;)

Verwijderd

T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:29:
[...]

Tja, 6 uur in het vliegtuig zitten lijkt mij saaier. :9 Net als 10 uur in de auto zitten, dat vind ik helemaal niets. :N Heb ik nog nooit gedaan, de bedoeling is wel om ooit nog naar te gaan. ;)
Auto hangt er heel erg vanaf imo. Alleen? Lijkt me echt heel erg saai. Maar roadtrip met vrienden? Awesome!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:31:
[...]

Auto hangt er heel erg vanaf imo. Alleen? Lijkt me echt heel erg saai. Maar roadtrip met vrienden? Awesome!
Met pa en ma en mijn broertje. Ik ben pas 14. :X
De eerste paar uur valt er wat te kletsen en dan wordt het steeds stiller... Dan vraag ik elke keer nog hoelang. |:(
spoiler:
Lang...

Je kan dan ook geen rondje lopen ofzo. Dat is nog wel het vervelendste van de auto.

Verwijderd

T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:40:
[...]

Met pa en ma en mijn broertje. Ik ben pas 14. :X
De eerste paar uur valt er wat te kletsen en dan wordt het steeds stiller... Dan vraag ik elke keer nog hoelang. |:(
spoiler:
Lang...

Je kan dan ook geen rondje lopen ofzo. Dat is nog wel het vervelendste van de auto.
Ah, dat is wel even een issue inderdaad. :P
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:29:
[...]

Vliegtuig is saai }:O sowieso kan ik niet slapen in een vliegtuig en dan zijn lange vluchten echt killing. In een trein slaap ik zo, maar das nogal tricky als je alleen bent :P

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:50
Ik slaap heel vaak in de trein, vandaar dat het gebrek aan hoofdsteun me ook vrij snel opviel in de VIRMm. Ik slaap juist wanneer ik alleen ben :P Want juist als ik met iemand ben, kan je praten enzo. Lussen van je jas om je benen, wekker 5min voor je eindstation, en een beetje vertrouwen dat je medepassengier je niet beroofd en het komt wel goed :P

Ik word trouwens zelf meestal wel wakker, in ieder geval op stations met een redelijke wisselstraat.

• IJnte
  • Laatst online: 18-11 14:44
Ik ben za-zo-ma van Sierre (Zwitserland) naar Kopenhagen gereisd met de trein. Ik had een fiets mee en daarom wil je wat meer overstap tijd enzo. Het had in 2 dagen gekund maar dan had je extreem vroeg moeten vertrekken. Nu was de langste rit zo'n 6 uur. Best goed te doen, wat lezen enzo.

Die bergensbanen video hebben wij als 'testbeeld' voor een video interface op ons werk :) Ik heb er al menig uren naar gekeken, echt prachtig!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Die Bergensbanen ga ik deze zomer rijden (tot Voss, ga wandelen over de Hardanger Vidda). Tevens staat de treinrit vanuit Flåm op het programma. :-)

Langste treinreis was Alkmaar - Toblach (Noord-Italie, nabij Cortina d'ampezzo). Met de nachttrein naar Munchen en dan overdag verder naar de eindbestemming. Ik vond het heerlijk. Gewoon de hele tijd het uitzicht bewonderen. En goedkoop: 70 euro totaal (verdeelt over 3 tickets) en een hotel uitgespaard. In dat opzicht mis ik de nachttreinen wel.

Langste vlucht was naar Zuid-Korea (10+ uur). Dan kom je dus kapot aan met weinig slaap en moet je direct aan het werk. Geen aanrader

• cazzer22
  • Laatst online: 18-11 14:47
Valt mij ook op hoeveel gaarder ik uit een vliegtuig stap na 10 uur vliegen dan lang treinen. Heb 10 jaar terug een reis gemaakt om maar boven de poolcircel geweest te zijn (we waren toch al in Noorwegen). Dus met de nachttrein van Trondheim naar Bodø en met de dagtrein weer terug.

Die nachttrein reed heerlijk, lekker kunnen slapen en toen de dagtrein terug, 10 uur lang dezelfde trein. Merkte wel dat we de verkeerde volgorde deden want het landschap begon het meest spectaculair, en werd met de uren steeds gewoner (en je wende ook uiteraard). Maar het blijft een indrukwekkende route voor in Noorwegen! Gelukkig overigens, was het niet een talent maar een getrokken trein met rijtuigen! Dat is niet altijd zo heb ik begrepen (10 uur lang in een talent, horror!).

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In het kader van bizarre lokbespanningen.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18893065_973718369397792_5246250150337133883_n.jpg?oh=50b82b355618acbf50d28f425d0b7032&oe=59DDE0AB

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-11 20:20
@Maasluip Zeker een vreemde combi die je niet veel ziet
Lijkt net of ze loc van personen trein gebruiken

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het is de 151 018 van Lokomotion (wat wel een goederenloc is) met een Karlsruher Kopf. Die stuurstand kan alle eenheidslocomotieven aansturen. Die stuurstand moest ook vervoerd worden. En ik denk dat het wat comfortabeler rijdt.
Ik heb zelf wel eens een 151 met een dubbeldeksrijtuig in reizigersdienst geplaat.

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-11 20:20
Maasluip schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:07:
Het is de 151 018 van Lokomotion (wat wel een goederenloc is) met een Karlsruher Kopf. Die stuurstand kan alle eenheidslocomotieven aansturen. Die stuurstand moest ook vervoerd worden. En ik denk dat het wat comfortabeler rijdt.
Ik heb zelf wel eens een 151 met een dubbeldeksrijtuig in reizigersdienst geplaat.
Weer wat geleerd

• bvk

bvk

Ik ga volgende week samen met @CH40S ook een leuk reisje maken, met de Thalys en aansluitend de TGV naar Tours voor de 24 uur van Le Mans. Ook geen kort ritje (6 uur in totaal) maar daarom hebben we ook 1e klas gekozen zodat wel wat relaxter kunnen zitten.

Alleen zien we voor zover ik weet wel saaie landschappen, het scheelt dan weer dat je er met 300 per uur doorheen scheurt... En gelukkig ben ik niet bijgelovig, want we hebben zowel heen en terug in beide treinen wagon 13 ;)

Edit: Wat ik overigens niet begrijp, want een Thalys/TGV heeft maar 8 wagons :?

Maar het staat er toch echt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/83oXvRX.png

Ook vreemd is zitplaats 42 waar er maar 39 stoelen in de 1e klas staan als ik het goed begrepen heb...

[ Voor 22% gewijzigd door bvk op 08-06-2017 22:49 ]

Specs

• Alex)
De nummering van rijtuigen en stoelen begint niet altijd bij 1. Soms wordt er geteld vanaf 11, 21 of zelfs 31. Stoelnummers zijn ook niet altijd opvolgend, er missen wel eens wat nummers omdat de stoelen worden gegroepeerd.

Een plattegrond van de treinen is hier te vinden. Waar je welk rijtuig kunt vinden staat op de borden op perrons aangegeven.

[ Voor 35% gewijzigd door Alex) op 08-06-2017 23:39 ]

• bvk

bvk

Alex) schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:38:
De nummering van rijtuigen en stoelen begint niet altijd bij 1. Soms wordt er geteld vanaf 11, 21 of zelfs 31. Stoelnummers zijn ook niet altijd opvolgend, er missen wel eens wat nummers omdat de stoelen worden gegroepeerd.

Een plattegrond van de treinen is hier te vinden. Waar je welk rijtuig kunt vinden staat op de borden op perrons aangegeven.
Heel apart die indeling, de logica lijkt ver te zoeken... Maar als ik op de stoelnummering af ga zitten we in het eerste rijtuig, of kan dat ook variëren?

Specs

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:23
bvk schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:02:
Heel apart die indeling, de logica lijkt ver te zoeken... Maar als ik op de stoelnummering af ga zitten we in het eerste rijtuig, of kan dat ook variëren?
Je zit in het derde rijtuig, dus dichtst bij de restauratie. Zoals gezegd is het altijd 11 t/m X, 21 t/m X of 31 t/m X. Jij hebt 13, dus na rijtuig 11 en 12.

• bvk

bvk

Aha, nu zie ik het. Aan het gangpad, maar tenminste wel in de rijrichting. Dank voor de uitleg heren!

Specs

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik gok erop dat er in Brussel een tweede stel bijgeplaatst wordt dat de rijtuigen 1-8 heeft.

• Robkazoe
  • Laatst online: 11:36
https://indebuurt.nl/amer...e-weg-in-amersfoort~6454/

Oude intercities op weg naar de sloop. Oud ICR meuk zo te zien?

• mambo No5
  • Laatst online: 11:51

mambo No5

Bad Apple?

Middenbak van een koploper (ICM) vermoed ik zo; de helft is 1e klasse en dat heb je niet bij ICR.

[ Voor 3% gewijzigd door mambo No5 op 09-06-2017 15:32 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• EDIT
Is dat niet die ICM-0 die daar nog stond weg te roesten?

• Carpento
  • Nu online
Het moet gezien de koersrol wel ICM-0 zijn ja :)

Verwijderd

Maasluip schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 07:49:
Ik gok erop dat er in Brussel een tweede stel bijgeplaatst wordt dat de rijtuigen 1-8 heeft.
Dat gebeurde bij mijn rit naar Parijs inderdaad ook vorig jaar dat er een stel bijgeplaatst werd in Brussel, ik heb even in mijn email terug gekeken, ik zat toen in rijtuig 18 op de heenweg en rijtuig 15 op de terugweg.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:12:
[...]

Dat gebeurde bij mijn rit naar Parijs inderdaad ook vorig jaar dat er een stel bijgeplaatst werd in Brussel, ik heb even in mijn email terug gekeken, ik zat toen in rijtuig 18 op de heenweg en rijtuig 15 op de terugweg.
Bij ons op de terugweg ging er een af. Op de heenweg weet ik niet meer. Bij Brussel idd.
EDIT schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:32:
Is dat niet die ICM-0 die daar nog stond weg te roesten?
Kan best, in het artikel staat dat het een oude trein zonder voor- en achterkant was.

Verwijderd

T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:16:
[...]

Bij ons op de terugweg ging er een af. Op de heenweg weet ik niet meer. Bij Brussel idd.

[...]

Kan best, in het artikel staat dat het een oude trein zonder voor- en achterkant was.
Dat bedoelde ik inderdaad ook, heenweg erbij, terugweg eraf. :)
Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.