Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote spoorwegentopic - deel 23 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 100 Laatste
Acties:
  • 576.525 views

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-11 20:20
Dat is waar veiligheid voorop

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Spoorexploitant ProRail ziet een zorgwekkende stijging in het aantal mensen dat het spoor op gaat voor het maken van foto's. Om die reden waarschuwt het bedrijf nu om dat toch vooral niet te doen. 'Zo'n trein zie je niet aankomen, met alle gevolgen van dien.'

Hoe groot de stijging precies is, durft woordvoerder Jaap Eikelboom van ProRail niet te zeggen, omdat makers van selfies vallen in de algemene categorie van spoorlopers. Dat het spoorlopen voor selfies steeds vaker voorkomt, staat volgens hem echter vast. ,,Spoorlopers zien we steeds vaker, gemiddeld 9 per dag'', zegt hij. ,,Dat zijn mensen die even de hond uitlaten of een kortere weg naar het werk nemen, maar ook steeds vaker mensen die een foto willen maken. Ze zijn de grootste externe factor van vertraging.''

De afgelopen jaren nam het aantal spoorlopers toe van 2.353 in 2012, tot 2.905 in 2015 (laatste gemelde cijfer). Een toename van maar liefst 23,5 procent. Zelfdodingen worden daarbij niet meegerekend. Ook in het aantal storingen door externe factoren is een stijging te zien. Waren dat er in 2012 nog 4.568, vorig jaar was dat aantal opgelopen tot 5.556 (een toename van 21,6 procent). Spoorlopers vormen in deze categorie de grootste groep.

De spoorlopers zorgen voor veel overlast. Eikelboom: ,,Ze veroorzaken dagelijks meer dan drie en half uur vertraging. Ruim een kwart van alle treinvertragingen wordt veroorzaakt door mensen die niets op het spoor te zoeken hebben. Dit zorgde er vorig jaar voor dat ruim 16.000 treinen vertraging opliepen en meer dan 1,6 miljoen reizigers te laat op hun bestemming arriveerden.''

In sommige gevallen heeft het spoorlopen een dodelijke afloop. ,,Jaarlijks is er een aantal ongevallen met zwaar letsel te betreuren'', aldus Eikelboom. ,,Maar vaker gaat het nét goed. Dat is meer geluk dan wijsheid. Je denkt dat je genoeg tijd hebt om weg te komen, maar treinen rijden vaak op zo'n hoge snelheid dat je ze niet aan ziet komen. Met alle gevolgen van dien. Op jaarbasis vallen er zo'n 3 tot 5 gewonden. Bij sterfgevallen is dat lastiger te zeggen, omdat dat ook suïcide kan zijn.''

ProRail probeert de spoorlopers op meerdere manieren te stoppen. Zo plaatst het bedrijf extra en betere hekken en zet het data over eerdere incidenten in om te proberen toekomstig spoorlopen te voorspellen. Tenslotte houdt ProRail goed in de gaten wat er op social media gebeurt. Eikelboom: ,,Wij nemen contact op met mensen die foto’s vanaf het spoor publiceren op internet. Die worden dan verwijderd. We willen niet dat mensen op rare gedachten gebracht worden.'' Maak je toch een foto, dan riskeer je een fikse boete.
Bron: http://www.bndestem.nl/bi...ers-op-het-spoor~ad5a96e3

Virussen? Scan ze hier!

• Crossfire1987
Als je al kijkt op rijden de treinen staan er al dit jaar 27 meldingen van persoon op het spoor

Bron:https://www.rijdendetreinen.nl/storingen?traject=&periode=2017&oorzaak=persoon+op+het+spoor

vandaag in de vernieuwde VIRMm gezeten lekker ruim op gezet en veel licht en voldoende ruim zit plekken

Zoals @Thomas als zei is de algemene privacy minder

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:55
En dat zijn enkel de meldingen met een grotere impact. Ik word toch met enige regelmaat gebeld door de treindienstleider dat de collega voor mij iemand zag lopen en of ik even kan kijken of diegene er nog steeds is. Dat betekent dat ik over langere afstand al langzaam moet gaan rijden, omdat ik niet exact weet waar die persoon zich bevind. Gevolg is dus dat ik vertraging oploop en klanten mogelijke aansluitingen al missen, terwijl in veel gevallen de persoon al weer weg is.
Aan de andere kant: juist omdat er op deze manier standaard mee om wordt gegaan, gebeurt het ook dat collega's mensen van het spoor plukken en over kunnen dragen aan de hulpverlening. Dus dat is dan weer positief.

[ Voor 18% gewijzigd door EDIT op 08-05-2017 19:06 ]

• Crossfire1987
EDIT schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:52:
En dat zijn enkel de meldingen met een grotere impact. Ik word toch met enige regelmaat gebeld door de treindienstleider dat de collega voor mij iemand zag lopen en of ik even kan kijken of diegene er nog steeds is. Dat betekent dat ik over langere afstand al langzaam moet gaan rijden, omdat ik niet exact weet waar die persoon zich bevind. Gevolg is dus dat ik vertraging oploop en klanten mogelijke aansluitingen al missen, terwijl in veel gevallen de persoon al weer weg is.
Aan de andere kant: juist omdat er op deze manier standaard mee om wordt gegaan, gebeurt het ook dat collega's mensen van het spoor plukken en over kunnen dragen aan de hulpverlening. Dus dat is dan weer positief.
@EDIT nette uitleg ook d:)b alles doen om het spoor veilig te houden
Hoop mensen in de trein beginnen altijd te zeuren of te mopperen in de trein als ie langzaam gaat rijden

Verwijderd

Crossfire1987 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:03:
[...]

@EDIT nette uitleg ook d:)b alles doen om het spoor veilig te houden
Hoop mensen in de trein beginnen altijd te zeuren of te mopperen in de trein als ie langzaam gaat rijden
Ook wel begrijpelijk toch? Tuurlijk gaat veiligheid boven alles maar dat betekend natuurlijk niet dat vertraging en gemiste connecties fijn zijn.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

U wilt mee? Dat kan, op T dak...... (fyi dit is dagelijks, maar nu maar eens een fotootje)

Ik ben zelf maar niet ingestapt , dan had ik aan de treeplank gehangen...

Volle treinen

@ns. Als iets een succes is, moet je het vieren en groeien, niet beperken......
Icdirect rdam adam viceversa.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Hij is wel mooi schoon _/-\o_

* Maegrim heeft gisteren weer wat stammetjes gewassen :+

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:08
Moet je je voorstellen dat die lijn amper tien jaar open is. Het is net als met de weg: Meer capaciteit (in dit geval in een beetje scheve verhouding van materieel tov infra) trekt meer reizigers.
Welke lijn is dat dan?

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 13:32
Dat is de Intercity direct, die rijdt tussen Rotterdam en Amsterdam (over de hogesnelheidslijn).

[ Voor 6% gewijzigd door Tochjo op 09-05-2017 15:54 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Get!em schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:18:
U wilt mee? Dat kan, op T dak...... (fyi dit is dagelijks, maar nu maar eens een fotootje)

[afbeelding]

Nog genoeg ruimte in het gangpad (zichtbaar door het raam), als de mensen nou eens zouden doorlopen :(
* Freee!! heeft ook wel eens een ICD laten gaan om die reden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Eh, nee, gangpad ook vol. Mensen kunnen ivm geen houvast niet staan bij de tegenoverelkaarstaande stoelen

Verwijderd

/me is blij met de rustige treinen in het noorden die eigenlijk vanuit de randstad komen. (IC Rotterdam centraal - Leeuwarden en IC Den Haag centraal -
Leeuwarden) Randstad capaciteit (regelmatig 9-12 bakken ICMm of 6-9 bakken VIRM in de spits) met noorden drukte. :P Zelfs midden in de spits is het zeer uitzonderlijk dat ik moet staan. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2017 18:02 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:00
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:02:
/me is blij met de rustige treinen in het noorden die eigenlijk vanuit de randstad komen. (IC Rotterdam centraal - Leeuwarden en IC Den Haag centraal -
Leeuwarden) Randstad capaciteit (regelmatig 9-12 bakken ICMm of 6-9 bakken VIRM in de spits) met noorden drukte. :P Zelfs midden in de spits is het zeer uitzonderlijk dat ik moet staan. :)
Hmmm 9 bakken virm, dat moet dan een IRM zijn die nog ergens verdwaald in het noorden rond tuft :P

Verwijderd

schumi1986 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:04:
[...]

Hmmm 9 bakken virm, dat moet dan een IRM zijn die nog ergens verdwaald in het noorden rond tuft :P
Of ik kan gewoon niet tellen. :$ :P Heel veel ruimte voor relatief weinig mensen in elk geval. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2017 19:12 ]

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:15
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:02:
Euwh, ik nodig je uit in de treinen richting de randstad vanuit Groningen in het weekend :p Elke week ICM-4 in de trein die ik neem (19.48 vanuit Groningen), elke week mensen die staan vanaf station Groningen al. En ja, die moeten dan waarschijnlijk een heel uur staan tot aan Zwolle.

Leeuwarden kan best anders zijn ja, die stad heeft veel minder inwoners en studenten.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
marcop23 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:35:
[...]
Euwh, ik nodig je uit in de treinen richting de randstad vanuit Groningen in het weekend :p Elke week ICM-4 in de trein die ik neem (19.48 vanuit Groningen), elke week mensen die staan vanaf station Groningen al. En ja, die moeten dan waarschijnlijk een heel uur staan tot aan Zwolle.

Leeuwarden kan best anders zijn ja, die stad heeft veel minder inwoners en studenten.
Is dit niet recent aangepast? Ik weet dat er rondom Amersfoort ook te korte treinen waren in het weekend, tot een paar weken geleden.
offtopic:
En wow: is Groningen nog een uur vanaf Zwolle? 8)7
Tochjo schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:54:
Dat is de Intercity direct, die rijdt tussen Rotterdam en Amsterdam (over de hogesnelheidslijn).
}:O
Stond gewoon op de deuren :P /blind

• marcop23
ANdrode schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:53:
[...]

Is dit niet recent aangepast? Ik weet dat er rondom Amersfoort ook te korte treinen waren in het weekend, tot een paar weken geleden.
offtopic:
En wow: is Groningen nog een uur vanaf Zwolle? 8)7
Het zou aangepast worden, maar sinds de werkzaamheden heb ik trein nog maar 1x genomen, en toen was het weer een ICM-4 :p Maar misschien dat dat een uitzondering was.

En ja, het is echt 57 minuten. Het is echt een heerlijk saai stuk :P 1 stopje bij Assen, en voor de rest is het een beetje met 140 km/h door het landschap glijden. Vandaar dat ik wel eens mijn voorliefde voor 200 km/h heb uitgesproken :P

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:19

[afbeelding]

Echt belachelijk dit. En dan betaal je nog toeslag ook. Maar die trein rijdt al elk kwartier.

Trouwens, sinds het de IC Direct is (en geen Fyra) en er dus weer 'gewone' conducteurs op de trein zitten (in plaats van NS HiSpeed elite clubje) is de hoeveelheid controles ook sterk afgenomen :+.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:33
Afgenomen?
Ik wil eerder beweren dat er een toename is en meer personeel @ icd

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

marcop23 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:25:
[...]

Het zou aangepast worden, maar sinds de werkzaamheden heb ik trein nog maar 1x genomen, en toen was het weer een ICM-4 :p Maar misschien dat dat een uitzondering was.

En ja, het is echt 57 minuten. Het is echt een heerlijk saai stuk :P 1 stopje bij Assen, en voor de rest is het een beetje met 140 km/h door het landschap glijden. Vandaar dat ik wel eens mijn voorliefde voor 200 km/h heb uitgesproken :P
200km/u tussen Zwolle en Groningen is al 80x onderzocht en 80x afgeschoten (bijwijze van). De bovenleiding over het gehele baanvak en de bogen bij Meppel zijn de grootste bottleneck.
Misschien als de bovenleiding vervangen moet worden dat men het dan ombouwt naar 200km/u, maar voorlopig nog niet.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-11 22:08
ArcticWolf schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:14:
[...]

200km/u tussen Zwolle en Groningen is al 80x onderzocht en 80x afgeschoten (bijwijze van). De bovenleiding over het gehele baanvak en de bogen bij Meppel zijn de grootste bottleneck.
Misschien als de bovenleiding vervangen moet worden dat men het dan ombouwt naar 200km/u, maar voorlopig nog niet.
De bogen bij Hoogeveen worden binnenkort in ieder geval wel aangepast zodat daar 140 km/u kan worden gereden.
Zwolle - Herfte aansl. gaat ook omgebouwd worden, zodat ze ongelijkvloers kunnen kruisen en sneller Zwolle in en uit kunnen rijden.
Maar zolang de bovenleiding niet omgebouwd wordt naar een beweegbaar systeem blijft de maximum snelheid 140.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[afbeelding]

Typische spitstreinen... Als je hem een half uur eerder of later pakt kun je vrijwel altijd nog zitten in mijn ervaring. Dat is ook het zotte, het zijn echt max 3 of 4 treinen waar echt ruimte tekort is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:48
ArcticWolf schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:39:
Maar zolang de bovenleiding niet omgebouwd wordt naar een beweegbaar systeem blijft de maximum snelheid 140.
Wat moet ik me bij een 'beweegbaar systeem' voorstellen bij de bovenleiding? Hoezo kan er niet 200km/h gereden worden onder 'gewone' bovenleidingen?

• Freee!!

Freee!!

Hooglander1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:53:
[...]
Typische spitstreinen... Als je hem een half uur eerder of later pakt kun je vrijwel altijd nog zitten in mijn ervaring. Dat is ook het zotte, het zijn echt max 3 of 4 treinen waar echt ruimte tekort is.
Klopt, maar een behoorlijk aantal mensen willen op een redelijke tijd beginnen met werken zodat ze ook weer op tijd naar huis kunnen. De eerste ICD (06:40) vanaf Rotterdam naar Schiphol kan ik bijvoorbeeld al niet halen omdat ik dan nog geen metro heb (en echt te vroeg mijn bed uit zou moeten). En de eerstvolgende (06:55, die ik in het verleden geregeld nam) is eruit gehaald, dus is de 07:10 propvol. En daarna duurt het 18 minuten (ipv 15) voordat de volgende gaat, dus die krijgt een extra lading gegadigden te verwerken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Slaut schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:23:
[...]

Wat moet ik me bij een 'beweegbaar systeem' voorstellen bij de bovenleiding? Hoezo kan er niet 200km/h gereden worden onder 'gewone' bovenleidingen?
De velden bij het B1 systeem zijn op de portalen/masten gefixeerd (de draagkabel) dus als het warmer wordt zakt de rijdraad enkele centimeters, waarop het originele B1 enkel geschikt was voor 100km/u, om dit op te voeren naar 140km/u passen ze de zogenaamde Y-draden toe die de zeeg enigszins beperkt, maar je houdt toch een golf beweging.

Bij een beweegbaar systeem zijn zowel de draagkabel en de rijdraad beweegbaar afgespannen over de gehele sectie (gewichten op begin/eind) waardoor er dus geen zeeg ontstaat en daarom kan men veel harder onder een beweegbaar systeem.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hooglander1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:53:
[...]

Tried them all... van 7:10 tot 8:28 en bij storingen nog 2 latere treinen.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Freee!! schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Klopt, maar een behoorlijk aantal mensen willen op een redelijke tijd beginnen met werken zodat ze ook weer op tijd naar huis kunnen. De eerste ICD (06:40) vanaf Rotterdam naar Schiphol kan ik bijvoorbeeld al niet halen omdat ik dan nog geen metro heb (en echt te vroeg mijn bed uit zou moeten). En de eerstvolgende (06:55, die ik in het verleden geregeld nam) is eruit gehaald, dus is de 07:10 propvol. En daarna duurt het 18 minuten (ipv 15) voordat de volgende gaat, dus die krijgt een extra lading gegadigden te verwerken.
Ah, daarom stond ik laatst raar te kijken... Ik stond al raar te kijken dat de 6:55 verdwenen was.

Maar dan heb je inderdaad een stuk minder opties. de 7:10 komt vanuit Breda en kan je ook niet alvast in gaan zitten als je er op tijd bent. En vanaf 7:28 ben je sowieso screwed...

Mgoe, ik pak dan de 8:56 met korting als het even kan, maar dan moet dat wel ff net kunnen met je werk, dat geluk heb ik dan weer.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Dennis
Bijzonder dat die treinen zo'n succes zijn zeg, ondanks de toeslag :). Ik reis er bijna alleen in het weekend mee, maar dan is het - uiteraard - veel minder druk.

• Freee!!

Freee!!

Hooglander1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:01:
[...]
En vanaf 7:28 ben je sowieso screwed...
Vanmorgen kon ik vanaf mijn zitplaats direct nog twee lege (tweedeklas) zitplaatsen zien in de 07:28.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dennis schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:08:
Bijzonder dat die treinen zo'n succes zijn zeg, ondanks de toeslag :). Ik reis er bijna alleen in het weekend mee, maar dan is het - uiteraard - veel minder druk.
Omdat het alternatief (via Leiden) voor Rotterdam-Amsterdam 20-30 minuten langer duurt. Ik denk dat voor veel mensen door de ICD, de trein als vervoersmiddel tussen deze twee steden ineens aantrekkelijker is geworden dan de auto.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:08
Dennis schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:08:
De randstad zit nu op veel plaatsen gewoon op de kritieke grens in bevolkingsdichtheid waarbij OV heel snel sneller en makkelijker wordt t.o.v. een eigen auto. M.n. Amsterdam en Den Haag/Rotterdam gaan hard wat dat betreft.

• Freee!!

Freee!!

Skyaero schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:10:
[...]
Omdat het alternatief (via Leiden) voor Rotterdam-Amsterdam 20-30 minuten langer duurt. Ik denk dat voor veel mensen door de ICD, de trein als vervoersmiddel tussen deze twee steden ineens aantrekkelijker is geworden dan de auto.
Het is vooral dat mijn baas mijn abonnement betaalt. Met de auto is normaal gesproken nog steeds sneller en dat laat de (on)betrouwbaarheid van de dienst nog even buiten beschouwing.

Freee!! schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:17:
[...]

Het is vooral dat mijn baas mijn abonnement betaalt. Met de auto is normaal gesproken nog steeds sneller en dat laat de (on)betrouwbaarheid van de dienst nog even buiten beschouwing.
Nee de betrouwbaarheid van de weg is feest B)

Gisterochtend 30 min stilgestaan vanwege een ongeluk (zoals gewoonlijk) en gisteravond 40 min langer overgedaan omdat de hele A50 dicht was en toen had ik nog mazzel dat er geen ongeluk op de A28 was gebeurd.

• Freee!!

Freee!!

ArcticWolf schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:21:
[...]
Nee de betrouwbaarheid van de weg is feest B)

Gisterochtend 30 min stilgestaan vanwege een ongeluk (zoals gewoonlijk) en gisteravond 40 min langer overgedaan omdat de hele A50 dicht was en toen had ik nog mazzel dat er geen ongeluk op de A28 was gebeurd.
Die is inderdaad ook niet zaligmakend, maar gisteren was ik aan het begin van de middag met een goed uur (inclusief 10 minuten lopen vanaf de parkeerplaats) vanaf huis op mijn werk. Dat neemt met de ICD toch al minimaal vijf kwartier en dan moeten alle aansluitingen goed lopen. Het enige voordeel is dat ik vanaf het laatste station binnen vijf minuten op mijn werk ben. En terug had ik inderdaad wat vertraging door file, maar nog in anderhalf uur gereden.

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-11 15:10
Wel lastig van de ICD treinen dat deze niet makkelijk te vergroten zijn. Alle 301 rijtuigen uit het ICR park zijn verdeeld over 4 lijnen op een manier dat ze het best aan de capaciteitsvraag kunnen voldoen. De pieken kan je echter niet opvangen door even een treinstel aan te plakken ofzo, zoals dat op andere lijnen wel relatief makkelijk te doen is. Wellicht dat ze in de toekomst één of twee stellen uit de 1100 gaan ruilen met de 900 en 1000, maar dan verplaats je het probleem eigenlijk gewoon. Ben benieuwd wat voor andere opties er zijn om de drukte op te vangen.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• marcop23
ArcticWolf schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:39:
Zwolle - Herfte aansl. gaat ook omgebouwd worden, zodat ze ongelijkvloers kunnen kruisen en sneller Zwolle in en uit kunnen rijden.
Maar de bovenleiding gaat ook ooit vervangen worden, want er zijn nu nog de originele betonnen portalen uit 1952, en die zijn toch aan het einde van hun levensduur? Tuurlijk, ik begrijp dat het nog 10 jaar kan duren, bij wijze van. Maar het is een stapje, en ik blijf dromen :P

Nieuw aangelegde bovenleidingen worden wel beweegbaar aangelegd lijkt me? En ERTMS komt er ook wel, ooit :P Mogen overwegen eigenlijk met 160 km/h worden bereden?
marcop23 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:41:
[...]

Maar de bovenleiding gaat ook ooit vervangen worden, want er zijn nu nog de originele betonnen portalen uit 1952, en die zijn toch aan het einde van hun levensduur? Tuurlijk, ik begrijp dat het nog 10 jaar kan duren, bij wijze van. Maar het is een stapje, en ik blijf dromen :P

Nieuw aangelegde bovenleidingen worden wel beweegbaar aangelegd lijkt me? En ERTMS komt er ook wel, ooit :P Mogen overwegen eigenlijk met 160 km/h worden bereden?
Klopt, half Nederland staat volgens mij op de planning om de bovenleiding te vervangen. De vervanging is iets uitgesteld omdat ze nog bezig zijn met het 3kV systeem maar de vernieuwing komt wel in de nabije toekomst.

En nee, niet alle nieuwe bovenleiding wordt het beweegbare systeem. De nieuwbouw Zwolle - Almelo is bv. compleet B1 geworden. Denk dat de Maaslijn ook compleet B1 wordt omdat er geen meerwaarde is voor 140km/u+ op die lijnen (en daar veel meer aan vast hangt dan alleen de bovenleiding ombouw).

Als ik even een wilde gok mag doen verwacht ik dat Utrecht - Arnhem, Utrecht - Den Bosch - Eindhoven, Zwolle - Groningen wel de ombouw naar het beweegbare systeem krijgen. Alhoewel het project Driebergen-Zeist wel weer gewoon B1 terug bouwt voor zover ik weet, echter moet de nieuwe infra voor de doorgaande sporen wel voorbereidt zijn op 160km/u (of 200... weet niet meer welke het was :P )

Overwegen mogen toegepast worden tot 140km/u, echter denk ik dat het Strail systeem wel geschikt is tot 160km/u.

• Freee!!

Freee!!

ArcticWolf schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:00:
[...]
Als ik even een wilde gok mag doen verwacht ik dat Utrecht - Arnhem, Utrecht - Den Bosch - Eindhoven, Zwolle - Groningen wel de ombouw naar het beweegbare systeem krijgen.
Vergeet Amersfoort - Apeldoorn en Amersfoort- Zwolle niet. Daar zitten lange, rechte stukken in over harde ondergrond, ideaal voor hogere snelheden.

Freee!! schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:15:
[...]

Vergeet Amersfoort - Apeldoorn en Amersfoort- Zwolle niet. Daar zitten lange, rechte stukken in over harde ondergrond, ideaal voor hogere snelheden.
Die was ik niet vergeten, ik denk alleen niet dat die omgebouwd gaan worden.

• Freee!!

Freee!!

ArcticWolf schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:19:
[...]
Die was ik niet vergeten, ik denk alleen niet dat die omgebouwd gaan worden.
OK, duidelijk (wel jammer, laag hangend fruit).

• Dennis
De kosten voor beweegbare bovenleiding ten opzichte van B1 zijn erg beperkt, dat is het probleem niet echt. Wat een groter ding is, is de spoorafstand bij 200 km/h. Én dat alle overwegen weg moeten zoals al werd genoemd.

Tussen Meppel en Hoogeveen zijn circa 10 overwegen. Tussen Hoogeveen en Assen circa 25. Tussen Amersfoort en Apeldoorn een kleine 20.

• Freee!!

Freee!!

Dat laatste is een zeer overzienbaar aantal voor die afstand.

Is toch weer 300 miljoen aan tunneltjes bouwen en enkele tientallen miljoenen voor de vernieuwing van de bovenleiding en daarna nog tientallen miljoenen voor de bouw van ERTMS tussen Zwolle en Groningen :Y)

Ik vind het persoonlijk niet erg hoor ;) maar ik denk dat het ministerie een beetje tegen de kosten gaat aanhikken.

• Skyaero
  • Niet online
Misschien dat de Groningers de gaskraan maar eens helemaal dicht moeten draaien. Kijken hoe snel die tunneltjes er dan liggen. >:)

• Dennis
Freee!! schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:40:
Dat laatste is een zeer overzienbaar aantal voor die afstand.
Valt inderdaad mee trouwens. Als je vanaf Hoevelaken tot aan de laatste 'scherpe' bocht voor Apeldoorn neemt (km 83 voor de insiders) zijn het er maar 10 trouwens. En drie niet-openbare. Die kun je met wat beperkte middelen wel sluiten schat ik zo in op basis van de luchtfoto's.

• Freee!!

Freee!!

Dennis schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:00:
[...]
Valt inderdaad mee trouwens. Als je vanaf Hoevelaken tot aan de laatste 'scherpe' bocht voor Apeldoorn neemt (km 83 voor de insiders) zijn het er maar 10 trouwens. En drie niet-openbare. Die kun je met wat beperkte middelen wel sluiten schat ik zo in op basis van de luchtfoto's.
En daarmee is die lijn dan geschikt voor 200+ KM/h (er wordt nu al geregeld 160 gereden om vertragingen weg te werken).

• Dennis
Freee!! schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:16:
En daarmee is die lijn dan geschikt voor 200+ KM/h (er wordt nu al geregeld 160 gereden om vertragingen weg te werken).
Nee. Bovenleiding. Spoorhartafstand vergroten. Overwegen saneren. ERTMS invoeren (ATB mag maar tot 140). Mogelijk bogen vergroten (al denk ik zo dat dat daar niet nodig is). Alles bij elkaar een duur grapje hoor.

Het gaat gewoon nog even duren. Als over 10-15 jaar overal ERTMS ligt en er ongetwijfeld al als natuurlijk verloop nóg meer overwegen gesaneerd zijn, zouden bepaalde trajecten best wel eens in aanmerking kunnen komen voor hogere baanvaksnelheden.

De vraag is dan alsnog of NS dat ook gaat rijden: de dienstregeling is gebaseerd op knooppunten en infra en er zou op dat baanvak wel eens helemaal geen voordeel kunnen zijn omdat de knopen op Apeldoorn en Deventer dan verstoord raken. In geval van Zwolle-Groningen is die kans minder groot, omdat dat een eindpunt is (en eventueel Arriva haar tijden zelfs iets kan aanpassen).

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:41
Freee!! schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:16:
[...]

160? Onder ATB-EG?

Dacht het niet.

We are shaping the future

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 13:32
-

[ Voor 100% gewijzigd door Tochjo op 10-05-2017 16:33 . Reden: Hier stond iets doms. ]

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Als we dan toch ERTMS aanleggen, doe gelijk level 3 dan met level 2/ATB -EG als backup mogelijkheid.

Het grote adblocking topic

• marcop23
SRich schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:06:
Als we dan toch ERTMS aanleggen, doe gelijk level 3 dan met level 2/ATB -EG als backup mogelijkheid.
ERTMS gaat er komen. Dat is al 15 jaar geleden besloten ofzo :P Dus, ga lobbyen :P
ArcticWolf schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:51:
Is toch weer 300 miljoen aan tunneltjes bouwen en enkele tientallen miljoenen voor de vernieuwing van de bovenleiding en daarna nog tientallen miljoenen voor de bouw van ERTMS tussen Zwolle en Groningen :Y)

Ik vind het persoonlijk niet erg hoor ;) maar ik denk dat het ministerie een beetje tegen de kosten gaat aanhikken.
Toch blijf ik het op een of andere manier veel vinden. Ja, je hebt planning en vergunningen enzo maar een huis wordt neergezet voor 2 ton en is zowat meer beton dan zo'n tunneltje. Ik wil eigenlijk echt een bedrijf oprichten, 123tunnel en dan lekker tunneltjes bouwen voor een paar miljoen per stuk. Gaatje graven, tunneltje erin hijsen, en spoortje weer aan elkaar maken.

Maar waarschijnlijker is dat ik totaal geen ervaring heb en niet snap wat er allemaal moet gebeuren ;)

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:24

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

marcop23 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:13:
[...]

ERTMS gaat er komen. Dat is al 15 jaar geleden besloten ofzo :P Dus, ga lobbyen :P

[...]

Toch blijf ik het op een of andere manier veel vinden. Ja, je hebt planning en vergunningen enzo maar een huis wordt neergezet voor 2 ton en is zowat meer beton dan zo'n tunneltje. Ik wil eigenlijk echt een bedrijf oprichten, 123tunnel en dan lekker tunneltjes bouwen voor een paar miljoen per stuk. Gaatje graven, tunneltje erin hijsen, en spoortje weer aan elkaar maken.

Maar waarschijnlijker is dat ik totaal geen ervaring heb en niet snap wat er allemaal moet gebeuren ;)
Het leek mij ook wel veel, maar je hebt waarschijnlijk een stuk meer factoren dan alleen materiaal en arbeid.
Kunnen ze niet door een spoordijk heen boren, zodanig dat de rails blijven liggen.
Verder wel een leuk idee. :P

Ik hoop dat bij een nieuwe spoorlijn/grote revisie niet weer overgangen worden aangelegd, maar alleen nog maar tunnels/bruggen... Door een steeds vollere infrastructuur voldoen overwegen niet meer. En ze zijn nog gevaarlijk ook.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• marcop23
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:25:
[...]
Ik hoop dat bij een nieuwe spoorlijn/grote revisie niet weer overgangen worden aangelegd, maar alleen nog maar tunnels/bruggen... Door een steeds vollere infrastructuur voldoen overwegen niet meer. En ze zijn nog gevaarlijk ook.
Dat gebeurt al een poos. Hanzelijn, geen overwegen. Hele lijn Amsterdam-Rotterdam, amper een overweg. Amsterdam - Utrecht ook niet. Alleen er blijven nu heel veel over in de landelijkere gebieden.
marcop23 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:13:
[...]

[...]

Haha wat jij voorstelt bestaat al.. de tunnel alliantie:
https://www.prorail.nl/nieuws/graven-maar

Maar goed, om te ramen kan je grofweg zeggen dat een onderdoorgang onder het spoor (even specials daargelaten) zo'n 10 miljoen kost. Fiets/voetgangerstunnel kost weer iets minder en een auto tunnel weer iets meer; gem. 10 miljoen.
marcop23 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:29:
[...]

Dat gebeurt al een poos. Hanzelijn, geen overwegen. Hele lijn Amsterdam-Rotterdam, amper een overweg. Amsterdam - Utrecht ook niet. Alleen er blijven nu heel veel over in de landelijkere gebieden.
Idd en Utrecht - Arnhem zijn er ook nog maar een paar, Utrecht - Den Bosch ook nog maar enkele.

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 10-05-2017 18:31 ]

• Dennis
Ha, ik wilde hem ook al noemen :P
Maar goed, om te ramen kan je grofweg zeggen dat een onderdoorgang onder het spoor (even specials daargelaten) zo'n 10 miljoen kost. Fiets/voetgangerstunnel kost weer iets minder en een auto tunnel weer iets meer; gem. 10 miljoen.
Idd en Utrecht - Arnhem zijn er ook nog maar een paar, Utrecht - Den Bosch ook nog maar enkele.
Ik heb wel eens een kaart gemaakt met trajecten die overwegvrij zijn. Amsterdam-Utrecht. Schiphol-Almere-Lelystad-Zwolle. Delft-Den Haag-Leiden-Schiphol-Amsterdam CS. Utrecht-Gouda (sinds een tijdje). Gouda-Rotterdam wordt binnenkort de laatste weggehaald volgens mij. Rotterdam-Dordrecht ook.

En inderdaad Utrecht-Den Bosch-Boxtel wordt hard aan gewerkt om daar ook alles weg te halen als gevolg van PHS/ETMET. Zijn er inderdaad niet veel meer.

Wat trouwens echt duur is bij veel infraprojecten zijn de kabels & leidingen die verlegd moeten worden. Daar schrik je echt van. De buitendienststellingen kan ook aardig in de papieren lopen en tot slot ook de interne ProRail kosten.

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:38
Er zit er nog een bij 't Haantje (tussen Delft en Rijswijk)

https://www.mapillary.com/map/im/5caLoXmWPNfP5x65KE1-oQ

• Dennis
Daar heb je gelijk in. Die is wel binnenkort weg, tracébesluit is dacht ik recent goedgekeurd (ten behoeve van viersporigheid t/m Delft). Maar nu is hij er inderdaad nog.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:31:
[...]
Amsterdam Centraal - Amersfoort daarentegen. Daar valt wel wat te winnen :X
ANdrode schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:53:
[...]

Amsterdam Centraal - Amersfoort daarentegen. Daar valt wel wat te winnen :X
Kwa overwegen? :?

• Dennis
Ja, daar zijn er aardig wat. Vooral in Naarden/Bussum trouwens, rest van het tracé valt mee.

Ik snap niet dat ze nu a) zoveel geld hebben gestoken in een lift in Naarden-Bussum voor het eilandperron, terwijl binnenkort het eilandperron geen eilandperron meer is. b) Er überhaupt nieuwe onderdoorgangen worden aangelegd terwijl stedenbouwkundig veel beter verdiept spoor had kunnen worden aangelegd want c) dit traject eigenlijk overbelast verklaard zou moeten worden.

Wel goed dat Amsterdam Bijlmer-Amsterdam Centraal nu formeel overbelast verklaard is. Nu nog kijken of het opgelost kan (gaat) worden. De viersporigheid die eindigt bij Bijlmer zou je nog voorbij Duivendrecht kunnen trekken, dat past wel qua ruimte. Niet goedkoop natuurlijk. Daarna wordt het wat lastiger.
Naarden/Bussum is een geval apart. Ik heb in mijn stage tijd (ja das lang geleden) geholpen met het plan voor de ombouw Naarden/Bussum. Daarin werden meerdere varianten uitgewerkt met de voors en tegens... met als mooiste en duurste variant alle sporen verdiept (ca. 200 miljoen).
Nou die gemeenten waren natuurlijk dol enthusiast en ze gingen het geld wel "even" regelen.

We zitten nu in 2017 en ze hebben nog steeds niks geregeld }:O :'(

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:11

Onbekend

...

Het zou mooi zijn dat ze bij de plannen dit meteen qua ruimte ook voorbereiden voor 4 sporen tussen Weesp en Hilversum. Het is namelijk aardig druk op dat spoor met ook nog eens twee stops tussen Naarden-Bussum en Hilversum. Bij een verstoring tussen Amsterdam en Utrecht wordt dat vaak als alternatief gebruikt. (Er moet nog wel aardig wat gesloopt worden voordat het helemaal 4-sporig is, maar je moet ergens beginnen. :) )
Overigens zullen de bewoners in de buurt er zeker blij mee zijn als die sporen verdiept komen te liggen, want dat zal wel schelen in geluidsoverlast.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-11 19:20

Goverman

not loaded

Dennis schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:25:
[...]

Ha, ik wilde hem ook al noemen :P

[...]

Ik heb wel eens een kaart gemaakt met trajecten die overwegvrij zijn. Amsterdam-Utrecht. Schiphol-Almere-Lelystad-Zwolle. Delft-Den Haag-Leiden-Schiphol-Amsterdam CS. Utrecht-Gouda (sinds een tijdje). Gouda-Rotterdam wordt binnenkort de laatste weggehaald volgens mij. Rotterdam-Dordrecht ook.

En inderdaad Utrecht-Den Bosch-Boxtel wordt hard aan gewerkt om daar ook alles weg te halen als gevolg van PHS/ETMET. Zijn er inderdaad niet veel meer.

Wat trouwens echt duur is bij veel infraprojecten zijn de kabels & leidingen die verlegd moeten worden. Daar schrik je echt van. De buitendienststellingen kan ook aardig in de papieren lopen en tot slot ook de interne ProRail kosten.
Na realisatie van enkele NaNOV-projecten is ook Arnhem - Nijmegen overwegvrij. Duurt nog tot ongeveer 2020.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• mambo No5
  • Laatst online: 15:37

mambo No5

Bad Apple?

Is er aan de kant van watergraafsmeer / diemen fysiek niet wat meer ruimte over om te verdubbelen? Theoretisch zou je door het aanleggen van een extra stel verbindingsbogen wat verkeer om kunnen leiden via de goederenbogen tussen Bijlmer en Diemen in en via die kant Amsterdam binnen hobbelen. :) Hoef je bij een versperring nabij Amstel of Duivendrecht ook niet helemaal via de Gooilijn om te rijden, wat qua capaciteit ook helemaal niet past.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:33
ArcticWolf schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:14:
Naarden/Bussum is een geval apart. Ik heb in mijn stage tijd (ja das lang geleden) geholpen met het plan voor de ombouw Naarden/Bussum. Daarin werden meerdere varianten uitgewerkt met de voors en tegens... met als mooiste en duurste variant alle sporen verdiept (ca. 200 miljoen).
Nou die gemeenten waren natuurlijk dol enthusiast en ze gingen het geld wel "even" regelen.

Wellicht off topic: We mogen dan ook in onze handjes knijpen met de laatste 5 kabinetten. Deze waren meester in het decentralisatie van Rijksoverheid taken naar Gemeentes. Onder het mom van de bezuinigingen kregen de gemeentes veel meer taken tegen 30 tot 50 % van het oorspronkelijke budget.

Infra is sowieso duur, dus wordt makkelijk op gekort, totdat het niet meer uitgesteld kan worden ;)

(en men afvraagt waarom de prijsverhoging bij het eerder doen niet de lijn der inflatie volgt, maar groter is)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Onbekend schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:29:
Het zou mooi zijn dat ze bij de plannen dit meteen qua ruimte ook voorbereiden voor 4 sporen tussen Weesp en Hilversum. Het is namelijk aardig druk op dat spoor met ook nog eens twee stops tussen Naarden-Bussum en Hilversum. Bij een verstoring tussen Amsterdam en Utrecht wordt dat vaak als alternatief gebruikt. (Er moet nog wel aardig wat gesloopt worden voordat het helemaal 4-sporig is, maar je moet ergens beginnen. :) )
Overigens zullen de bewoners in de buurt er zeker blij mee zijn als die sporen verdiept komen te liggen, want dat zal wel schelen in geluidsoverlast.
Was inderdaad 4-sporig gepland ja (en dus ook verdiept).
mambo No5 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 23:59:
Is er aan de kant van watergraafsmeer / diemen fysiek niet wat meer ruimte over om te verdubbelen? Theoretisch zou je door het aanleggen van een extra stel verbindingsbogen wat verkeer om kunnen leiden via de goederenbogen tussen Bijlmer en Diemen in en via die kant Amsterdam binnen hobbelen. :) Hoef je bij een versperring nabij Amstel of Duivendrecht ook niet helemaal via de Gooilijn om te rijden, wat qua capaciteit ook helemaal niet past.
nagenoeg heel Amsterdam gaat sowieso omgebouwd worden in 2021 :)

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Goverman schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 23:02:
[...]

Na realisatie van enkele NaNOV-projecten is ook Arnhem - Nijmegen overwegvrij. Duurt nog tot ongeveer 2020.
In Elst heb je geloof ik nog een schuine overgang. Die is gemiddeld elke paar minuten ducht, daar mag inderdaad verandering in komen. (Niet dat ik er vaak kom...)

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Dennis
ArcticWolf schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:14:

Nee, dat is inderdaad slecht. En als straks ndb ook wordt omgebouwd heb je daar ook geen bijsturing en keervoorziening meer waarschijnlijk. Dus als er dan bij Weesp iets is wordt nog maar tot Hilversum gereden.

Voor de viersporigheid hadden Bussum Zuid en Hilversum Mediapark aan de intercitysporen geen perron hoeven hebben trouwens.
Goverman schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 23:02:
Daar wordt inderdaad ook aan gewerkt ja, omdat daar met 11/12 treinen per uur per richting de dichtligtijden ook veel te groot zijn.

Twee weken terug op kantoor nog een discussie gehad over deze: http://www.ad.nl/nieuws/b...-knap-vervelend~a38a3c74/. Die gaat ook verwijderd worden. Toch is dat niet altijd een goedkoop grapje: hier moet een brug worden gebouwd over een slootje ten behoeve van een extra ontsluitingsweg.

• Freee!!

Freee!!

Dennis schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:01:
[...]
Ja, daar zijn er aardig wat. Vooral in Naarden/Bussum trouwens, rest van het tracé valt mee.
Wat dacht je van de overweg bij het station in Hilversum :? (En die bij Hilversum Sportpark, maar die ligt aan de lijn naar Utrecht.)

• Dennis
Freee!! schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 07:41:
Wat dacht je van de overweg bij het station in Hilversum :? (En die bij Hilversum Sportpark, maar die ligt aan de lijn naar Utrecht.)
Ik zeg valt mee, ik zeg niet dat ze er niet zijn. In Hilversum zijn 'maar' 2 openbare overwegen (aan de lijn Amsterdam-Amersfoort). In Naarden/Bussum 6.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis op 11-05-2017 07:44 ]

• Freee!!

Freee!!

Dennis schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 07:44:
[...]
Ik zeg valt mee, ik zeg niet dat ze er niet zijn. In Hilversum zijn 'maar' 2 openbare overwegen (aan de lijn Amsterdam-Amersfoort). In Naarden/Bussum 6.
Mag ik dat rijkelijk overdreven veel vinden :?

NB: Ik zeg niet dat ze er niet zijn, maar ik vind het gewoon teveel voor zo'n drukke lijn en zo'n kort stuk.

Freee!! schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:10:
[...]

Mag ik dat rijkelijk overdreven veel vinden :?

NB: Ik zeg niet dat ze er niet zijn, maar ik vind het gewoon teveel voor zo'n drukke lijn en zo'n kort stuk.
Dat vind iedereen... }:O

• Crossfire1987
Reis iedere dag Amsterdam centraal Hilversum sportpark.

Laatst een keer gehad bij bij watergraafsmeer een half uur stil gestaan met de intercity naar Amersfoort word wel tijd dat het daar wat meer sporen komen kan ie temminste de sprinter in halen

Bij sportpark is de overweg best lastig als je trein wil halen die richting hilversum gaat (gelukig gaat het bedrijf waar ik werk verhuizen en naast Hilversum station zitten dus daar heb ik straks geen last meer van )

• marcop23
Mooie vlamboog in de bovenleiding tussen Rotterdam en Gouda:
https://twitter.com/HVCapelle/status/863096082263400448

Ook wel leuk dat ze schijnbaar een intercity Utrecht - Rotterdam via Den Haag hebben omgeleid.

• wildhagen
  • Niet online
Heftige beelden idd. Blijft spectaculair zo'n blikseminslag :)

Virussen? Scan ze hier!

• Skyaero
  • Niet online
Spannende beelden zeg. Het zal een vermogen kosten om een lading bussen te huren om de stroom passagiers op hun bestemming te krijgen.

/badpuns :p

oké, ik duik mijn bed wel weer in

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Is er een vuurwolk om het portaal.

Ziet er erg heftig (en gaaf :P) uit.

Wat is de infrastructuurschade hiervan?

[ Voor 22% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 13-05-2017 08:32 ]

• Crossfire1987
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 08:31:
Is er een vuurwolk om het portaal.

Ziet er erg heftig (en gaaf :P) uit.

Wat is de infrastructuurschade hiervan?
Ziet er zeker gaaf en heftig uit

Ook dat het gebeurde iemand in de buurt was om het op te nemen \ :9

@Skyaero
Het kost al twee uur om bussen te regelen voor de NS toen de die stroomstoring in Amsterdam plaats vond. Weet niet of je ook rekening heb gehouden met compensatie voor de vertraging die mensen oplopen

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-11 01:33
In Rotterdam worden niet zo snel bussen geregeld, er rijdt een ruime en snelle Metro.
Niet superzalig maar met 1 overstap Rta>>Rtd of Rtb, en binnen het half uur naar Sdc(RET)/Sdm(NS).
Als er met bussen wordt gereden is dat meestal vanaf Rta naar Gouda v.v..

• Skyaero
  • Niet online
Crossfire1987 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:55:
[...]
@Skyaero
Het kost al twee uur om bussen te regelen voor de NS toen de die stroomstoring in Amsterdam plaats vond. Weet niet of je ook rekening heb gehouden met compensatie voor de vertraging die mensen oplopen
Lees 'em nog eens:
Spannende beelden zeg. Het zal een vermogen kosten om een lading bussen te huren om de stroom passagiers op hun bestemming te krijgen.

/badpuns
;)

• Crossfire1987
Skyaero schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 15:27:
[...]

Lees 'em nog eens:

[...]

;)
verkeerd gelezen nog niet helemaal wakker

• mambo No5
  • Laatst online: 15:37

mambo No5

Bad Apple?

Onze oosterburen hebben wat last van malware:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_skz6JXYAAUuuG.jpg:large
7(8)7

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

mambo No5 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 19:08:
Onze oosterburen hebben wat last van malware:

[...]

7(8)7
Wel apart dat die malware op die servers binnen komt en geactiveerd/geopend wordt door iemand op die servers 8)7

• Alex)
ArcticWolf schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 19:26:
[...]

Wel apart dat die malware op die servers binnen komt en geactiveerd/geopend wordt door iemand op die servers 8)7
Hoeft niet, deze specifieke variant (Wcry, Wannacry) kan zich als worm verspreiden. Het gebruikt een door de NSA ontdekte kwetsbaarheid in Windows.

Ah hmm en onder Windows 7 zo te zien.

Gelukkig hier alleen Windows 10 en Fedora op m'n devices. Ransomware is echt niet grappig ;(

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Klopt. Die kwetsbaarheid zat niet meer in Windows 10. Overigens is er al bijna 2 maanden een update uit voor W7+, en inmiddels ook voor WXP+.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

F.West98 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 20:44:
Klopt. Die kwetsbaarheid zat niet meer in Windows 10. Overigens is er al bijna 2 maanden een update uit voor W7+, en inmiddels ook voor WXP+.
Heb zelf ook Windows 7 op m'n werk laptop, maar wij krijgen vanwege de domain policies meestal niet direct alle updates... maar vandaag werkt hij nog :P

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ArcticWolf schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 20:50:
[...]

Heb zelf ook Windows 7 op m'n werk laptop, maar wij krijgen vanwege de domain policies meestal niet direct alle updates... maar vandaag werkt hij nog :P
offtopic:
Komt meestal ergens binnen via RDP hack, om dan via SMB te verspreiden. Dus als jullie geen SMB public open hebben staan of slechte wachtwoorden hebben op de RDP zou het goed moeten komen :Y)

We gebruiken geen RDP of SMB :)

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

offtopic:
Maar de systeembeheerders gebruiken misschien wel RDP (gezien het Windows draait, waarschijnlijk wel) en SMB staat denk ik niet overal uit. Sterker nog, Active Directory dingen in Windows zijn compleet afhankelijk van SMB en gezien je het had over een domain policy gebruiken jullie AD gewoon en staat SMB dus gewoon aan ;)
Wat wel kan is dat SMBv1 (waar het lek in zit) uit staat en dat overal nieuwere versies worden gebruikt, maar dat vermoed ik dan weer niet.

• Alex)
Of je zorgt dat je je spullen patcht, dan ben je ook veilig :)

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Klaagmodus...
2 incidenten rondom Schiphol. Ongeluk en kapot materieel.
Eerste is droevig voor de persoon , en levert begrijpelijk vertraging op.
Tweede is jammer van ns, maar kan voorkomen. Vervolgens rijdt er vanaf Schiphol bijna niks noordwaarts en zuidwaarts. Enig overgebleven trein is IC Dordrecht voor zuidwaarts.

Maar wat dan niet te begrijpen is: deze trein is stampensvol maar ze sluiten doodleuk voorste treinstellen af en rijden dus leeg mee....

Klaagmodus off...

• wildhagen
  • Niet online
Misschien was er een defect aan dat voorste treinstel, waardoor er geen passagiers mee vervoerd konden worden?

De Beneluxtrein tussen Brussel en Amsterdam blijkt de NS veel geld te kosten.

Het Nederlandse spoorbedrijf heeft de afgelopen drie jaar 14,4 miljoen euro betaald om de verliezen van zijn Belgische tegenhanger NMBS te compenseren.

Het ging om 7,4 miljoen euro in 2016 en 7 miljoen over 2014 en 2015, blijkt uit het maandag gepubliceerde jaarverslag van de NMBS. De NS past de verliezen bij die het Belgische bedrijf lijdt als die hoger zijn dan 1,5 miljoen euro.

In 2013 was de Beneluxtrein nog winstgevend. Die ging in het begin van dat jaar weer rijden door het mislukken van het project met de hogesnelheidstrein Fyra.
Bron: http://www.nu.nl/economie...rliezen-beneluxtrein.html

[ Voor 77% gewijzigd door wildhagen op 15-05-2017 17:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Alex)
He, wat gek. De Beneluxtrein is trager dan ooit (en dus onaantrekkelijk) terwijl de Thalys vaker is gaan rijden en binnenkort ook de Eurostar een graantje zal meepikken van de markt Amsterdam - Brussel. En dan zijn er ook nog eens een hoop Flixbussen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

NS heeft in een paar jaar zeer succesvol afgebroken wat ze in de laatste 40 jaar met veel pijn en moeite opgebouwd hebben. Chapeau!

Signatures zijn voor boomers.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:11

Onbekend

...

http://www.nu.nl/economie...rliezen-beneluxtrein.html
Daar gaat helaas dus ook een stuk geld naar toe, i.p.v. investeringen in materieel hier....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1 ... 14 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.