Terugkoppeling: vandaag naar 3 fasen gebracht door liander.Vliegvlug schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:07:
[...]
Klopt
[...]
Ik vermoed dat die in dat losse HAF kastje zit waar je nog net de bovenkant van kan zien aan de onderkant van de foto.
Ik heb ook een huis uit de jaren 80 en bij mij zit de hoofdschakelaar in zo’n kastje tussen elektriciteitsmeter en groepenkast in:
[Afbeelding]
Was bij mij al wel 3-fasen trouwens.
[...]
4p is voor krachtgroepen en 2p om normale groepen op aan te sluiten.
Mag ook op 4p ALS en wordt dan ook gedaan omdat het iets goedkoper is. Was schijnbaar ooit afgeraden in de NEN maar er nu uit, of in een toekomstige versie.
[...]
Gewoon een krachtgroep plaatsen voor als het 3-fasen is.
Als je in de wachttijd van je verzwaring al elektrische wil gaan koken zou ik tijdelijk twee reguliere groepen koppelen als 1-fase kookgroep die je dan later weer als losse groep kan inzetten.
Moet je wel de bedrading naar en de aansluiting op je kookplaat na de overgang om (laten) zetten, anders kan hij stuk gaan.
[...]
Kan inderdaad, moet je de fasen aan de onderkant van de hoofdschakelaar doorverbinden.
Wel nu een ander probleem, in de badkamer onder de douchevloer door de elektrabuis heen geboord en ik denk dat er flexbuis gebruikt is verderop achter de muur want trekveren gaat -niet-. Iemand ideeen?
Vind het sowieso raar dat dit direct onder de douchevloer zit zonder waterdicht matje ofzo maargoed is een huis uit jaren 80.
:strip_exif()/f/image/viyVZ4rLU1N4hCxMX4ecS78i.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door FitTiv op 29-12-2022 18:36 ]