Ik ben bezig met een aantal aanpassingen in de meterkast die ik wil realiseren.
Gezien ik behoorlijk wat verbruikers heb, waaronder een laadpaal moet ik nu opletten met wat ik aanzet.
Dat ging altijd redelijk goed maar de boel gaat me nu te vaak op zwart dus het wordt tijd voor een kWh meter met modbus.
Hiervoor heb ik een Eastron SDM630 v2 besteld welke werkt in combinatie met mijn Webasto Live.
Nu zit ik alleen even met de plaatsing in de meterkast.
De meterkast is 2 jaar terug aangepakt. De bovenkant met alle groepen in huis is op de zijkant geplaats in de meterkast. Deze zit vol.
Daarnaast zijn rechts de twee extra kasten geplaatst.
Rechtsboven bevat enkel een rail welke de fases laat afsplitsen naar de unit erboven (buiten beeld) en de kast eronder.
De kWh meter moet natuurlijk ergens direct achter de hoofdschakelaar om het algehele verbruik te monitoren.
Hier loop ik een beetje vast in de plannen.
Zoals te zien zit de kast met de hoofdschakelaar al vol en ik denk niet dat het gaat passen als hier nog eens een 3 fase kWh meter bij in moet en de benodigde 6mm draden.
Stel dit past wel dan nog vraag ik mij af of het mag?
Ik kan namelijk geen lossse deksel vinden om die gehele rails zichtbaar te maken. Enkel lege kasten of voorzien van hoofdschakelaar maar dan zoals ik al heb.
In de rechter kast heb ik geen din rails om de meter op vast te klikken. Ik kon zo ook geen opties vinden om het alsnog mogelijk te maken.
Iemand ideeën om het wel passend te krijgen?
Mogelijk de kWh meter in de grotere kast onderin plaatsen en dan middels langere 6mm kabels daar naartoe halen en vanuit de kWh meter dan op de rails in het bovende kastje aansluiten?
Technisch naar mijn idee mogelijk maar mag het is eveneens de vraag
[
Voor 7% gewijzigd door
M.Koers op 29-04-2022 15:11
]