Deze zijn zo aangesloten vanuit de bouw, links is warmtepomp en rechts kookplaat. Hier zou nog een brug moeten komen?Xander schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:17:
[...]
• Je mist bij beide "krachtgroepen" rechts een doorverbinding van de nulklemmen aan de bovenzijde zoals voorgeschreven in de handleiding:
[Afbeelding]
Wanneer nu alleen de linker automaat uitschakelt (of wanneer je bij inschakelen de linker automaat als laatste omhoog zet) heb je 2 fasegeleiders actief maar geen nulgeleider. Oftewel een zwevend nulpunt wat voor serieuze schade aan het aangesloten toestel kan zorgen.
Dat is deze volgens mij?
https://www.sandervunderink.nl/abb-krachtbrug-3-fase.html
Ik heb nu een dubbele draad in de overspanningbeveiliging. Van hoofdgroep naar OSB en ban OSB naar de ALS. Is hier ook een drie-draden variant? Of moet ik dan de groepen met een tweede draad aansluiten (zoals nu de hoofdgroep is aangesloten)?• Je hebt 2 verschillend afgewerkte draden bovenop de hoofdschakelaar, zet daar gewoon een dubbele adereindhuls 2x6mm² op zodat je zeker bent van een goed contact.
Met de gedachte dat alle dure apparaten links zitten en rechts alleen een kookgroep en warmtepomp (en bel/meterkast groep)..
die heb ik beneden aangesloten op een aardblok, welke met 25mm2 aarddraad aan de aardpen zit (zit ook tweede aansluiting van de OSB op)• Waar is de aardgeleider van de groep linksonder gebleven?
:strip_exif()/f/image/st9o8YZ6vA5SUSrZmI4aMAoz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qk8qIWxUZxENxaLC9LnbnfzG.jpg?f=fotoalbum_large)
edit:
nu op aan 😅• Oh, en misschien zet je het schakelaartje van de beltrafo beter op "aan" of "uit" in plaats van precies in het midden.Voordat de schakelaar straks kapot staat te knetteren.
[ Voor 31% gewijzigd door Source90 op 13-02-2022 11:17 ]