Source90 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 02:52:
[...]
Ik moet nog een aansluiting aanschaffen, wat volgens de keukenboer een Perilex WCD moet zijn.
Nu lijkt mij dit inderdaad steviger dan kabeltjes in een Perilex-stekker vrotten en idem voor de WCD. Ben benieuwd of de keukenboer hierdoor wéér gaat steigeren (was al hele lijdensweg om 400V i.p.v. kookgroep ingetekend te krijgen).
Heeft dit nog andere namen? Kom dit niet tegen bij Elektramat, SanderV, en overige winkels waar ik normaliter zou zoeken..
gewoon zoeken op dat nummer, je kan ze overal vinden van de conrad tot bol.com.
probleem is dat er geen standaard is voor de perliex stekker. dus je MOET alsnog de periliex contactdoos uit elkaar slopen om de bedrading te controleren en dat matchen met de stekker zelf. dat is VEEL meer werk dan gewoon de perlex achterwge laten en de draden direct in deze doos te klikken. de monteur zou je moeten bedanken.

pickboy schreef op maandag 3 januari 2022 @ 03:32:
[...]
Afmonteren in zo'n mooi doosje met Wago klemmen is rete makkelijk natuurlijk. Wel even denken aan de wartel voor het snoer.
Het inmiddels gelinke alternatief heeft schroefklemmen ipv Wago klemmen volgens de beschrijving. Geen idee of dat voor jou nog uitmaakt.
dat dus, in de loop der jaren ben ik er al lang uit dat perlix gewoon eens verboden moet worden net als in de rest van europa. alleen nederland en polen gebruiken die dingen nog in commericele toepassingen. in duitsland zijn ze gewoon glashard verboden (behalve in huizen

)
als monetur is het alleen maar makkelijk, je knipt die hele stekker er gewoon af, vrot de draden in een wagootje en klik-klaar.
die heeft schroefklemmen, de versie die ik noemde heeft gewoon wago 221 erin zitten en kan je 4mm2 in stoppen, deze past officeel niet meer dan 2.5mm2

als je nu eens kijkt naar een wat nettere oplossing met de aarlekken naast hun relatieve groepen (dus aardlek+4 groepen) dan krijg je normale automaten (zonder aardlekgebeuren erin) en een
echte losse aardlek. dan kan je ook de
officele rijgklemmen gebruiken die daarbij horen en dan nog een stuk of 3 van die
mooie verdeelblokken die in de kasten kunnen en dan kan je met een fractie van bedrading af want je hoeft dan alleen de aardlekken van stroom te voorzien die je onderling kan doorlussen direct vanaf je hoofdschakelaar en is het overzichtelijker en netter zonder een berg draden in een aardlek proberen te vrotten om alles door te lussen naar elkaar. o ja, voor de 3 fase groepen moet je wel aardlek/automaat combis gebruiken. dat scheelt een berg ruimte en extra bedrading in de kast.
ipv een klein kastje onderin kan je even kijken of je gnoeg hoogte hebt voor een
3 rij kast. 2 van die naast elkaar en dan heb je nog wat elleboog ruimte over voor toekomstige dingen.
[
Voor 130% gewijzigd door
flippy op 03-01-2022 12:45
]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen