Even een terugkoppeling op een eerdere post.
Bedankt voor jullie hulp!
Na meerdere keren heen en weer gemail, nu het goede nieuws gekregen. De aannemer en instalateur gaan van mijn fornuisgroep een krachtgroep maken. De meterkast wordt hiervoor aangepast en daarnaast ook de (perilex)stekker waarop de kookplaat is aangesloten.Een groot deel van dit topic doorgenomen, maar nog geen compleet antwoord op mijn vraag gevonden.
In onze nieuwbouwwoning hebben wij een nieuwe kookplaat laten aansluiten. Onze kookplaat (7,6kw) is aangesloten op een 2 fase kookgroep. Nu begrijp ik denk ik goed dat dit volgens de NEN1010 niet mag. Hier heb ik een opleverpunt van gemaakt bij de aannemer.
De aannemer geeft nu aan dat wij zelf niet hebben gekozen om deze kookplaat achter een krachtgroep te laten plaatsen. Hiervoor hadden wij een extra optie (tegen betaling) moeten kiezen op de keukeninstalatielijst.
Nu vraag ik mij af; mag de aannemer dit zo stellen?
Als "leek" kan ik (1) niet weten dat een kookplaat zwaarder dan 7,4kw op krachtstroom moet, (2) wist ik in het begin niet hoe zwaar de kookplaat ging worden en (3) denk ik dat de aannemer alles volgens de NEN moet instaleren.
Als ik helemaal fout zit, dan hoor ik dat ook graag. Bedankt.
Bedankt voor jullie hulp!