Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:56
Ja nog erger. Een groot deel van 't dorp zou in de brand staan en ze hebben geen controle over het vuur. 't is hier in Canada nu bloedheet, droog en het bos kent zeer veel dode bomen door de dennenkeverplaag van ca 10 jaar geleden. Een dodelijke cocktail.
Alle reserveringen tot 6 Aug zijn gecancelled. Maar ik vrees dat Jasper 't hele seizoen dicht blijft.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:07
Wij hebben twee trajecten gereisd met Amtrack. Omdat ik zelf vooraf wat zoekende was hier even wat meer duiding om eventuele twijfelaars over de streep te trekken.

Wij hebben de Amtrack gebruikt tussen NY en Washington DC en weer tussen Boston en NY.

Kaartjes hebben we gekocht via de website van Amtrack zelf maar aangezien die er nog wel eens uitlag ttv onze planning ook een keer via Rail Ninja. Bij de laatste betaal je dan wel een fee.

Goed om te weten is dat kaarten net als hier bij de Eurostar duurder in prijs worden naarmate de vertrekdatum dichterbij komt. Googlen voor coupons kan lonen, ook de Amerikaanse spoorwegen gebruiken dit instrument.

De vertreksporen van de trein waren bij ons pas 15 minuten voor vertrek bekend. Alle reizigers begeven zich dan in een lange rij richting de trein. In tegenstelling wat op de kaartjes en website staat waren er bij ons geen ticketcontroles vooraf maar pas in de trein zelf als de HC voorbij schommelt. Want dat laatste doet de trein hier wel. Hij jaagt hier met ca 200 km per uur over een baan die anders ligt dan dat ik in NL gewend ben.

In tegenstelling wat op de kaartjes en website staat is er niet echt een controle/beperking op de bagage. Hier zitten natuurlijk redelijke grenzen aan maar wij hadden bijvoorbeeld naast ieder en trolley ook nog een joekel van een koffer bij ons, geen probleem gehad.

Het reist ontspannen en redelijk comfortabel voor een redelijke prijs. Ja er zijn voordeligere vervoersmiddelen, maar hier sta je steeds weer hartje centrum van de stad.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:51

Typhone

Who Dares Wins

Zo, mijn verhaal met Dollar Rental / Auto Europe zit erop en is opgelost door American Express.
In een notendop:

Huurauto kreeg een lekke band in Amerika waarbij wij geen roadside assistance hadden in ons pakket. Wel hadden wij volledige CDW met bandendekking! Dollar gebeld en die zeiden we kunnen je afslepen naar Rapid City (vanuit Custer) of je kijkt of je het lokaal kunt oplossen en levert de bon in. Dat geld wordt dan teruggeboekt op de creditcard van de boeking binnen 5 dagen na afloop van de verhuurperiode. Dollar trok al snel hun keutel in en begon te mauwen dat er geen call records waren met hun Emergency Roadside Assistance. Na terugkomst een case geopend bij Auto Europe en dat zou binnen 5 werkdagen geregeld zijn. We zijn er inmiddels 32 verder en vorige week was mijn geduld op.
American Express benaderd via de chat om een betaling te betwisten. Verhaal uitgelegd en het enige risico wat er bestond was dat de boeking reeds in februari gedaan was (betaling van de auto). Ik moest alles doorsturen naar hun speciale afdeling.

Dat lijstje bestond uit:
- Huurcontract tussen mij en Auto Europe
- Voorwaarden huur
- Voorwaarden Dollar Rental
- T-mobile specificatie met gebelde nummers van Dollar in de VS
- Foto's van ik die een band verwisselde
- Pinbon (moest cash betalen)
- Factuur band
- Diverse screenshots iPhone van gesprekken met het nummer van Dollar inclusief verwijzing naar die nummers op hun website.
- Aangegeven dat niet het hele bedrag terug moest maar minimaal wel de band (transactiekosten mogen in mijn nadeel zijn)

Al met al iets van 20-25 bijlagen en nog geen week later komt zojuist het volgende bericht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRdV2nHQziUuvn_7v6L4aMAk-lU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MclLd2VkFQ56zPSMoV2DmWq0.png?f=user_large

Ondanks dat je volledig in je recht staat is gelijk krijgen niet altijd een zekere zaak. Om nu een advocaat er op af te sturen voor een dergelijk bedrag is ook wat overdreven maar normaal zou ik daar mijn hand niet voor omdraaien. In elk geval zeer te spreken (wederom) over American Express.

Zojuist ook nog een reply bij Dollar gedaan en mijn Express Membership opgezegd. Dat vinden ze niet zo leuk als dat binnenvalt maar Amerikaanse helpdesks moeten dat verzoek honoreren.

Mijn tip voor een ieder is in elk geval zorg ervoor dat je tijdens je vakantie wanneer er iets gebeurt alles nauwkeurig vastlegt en zorg er ook voor dat je telefoongegevens hebt (uitkijken dus als je met een prepaid kaartje werkt!). Die waren in mijn initiële gesprek namelijk de reden dat AMEX mijn case wilde doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:21

kaanmijo

Picobello B.V.

Vraagje; over een maandje vertrekken wij richting San Francisco. Aangezien dit de eerste stop is op onze rondreis, hebben wij de eerste 2,5 dag nog geen auto tot onze beschikking.

Is het OV een beetje aan te raden daar? Ik zit dat je een 3-daagse unlimited usage pas + cable car entry kunt kopen voor $31, dus dat is het geld niet. Ons hotel zit op de rand van Pacific Heights/Marina District en er zit een bushalte voor de deur. Ideaal zou je denken, of is het OV zo beroerd dat je beter alles kunt doen met de Uber? Heb ook naar tickets voor zo’n Hop On Hop Off bus gekeken, dat was $150 en is maar voor 1 dag. Hebben jullie hier tips hoe je het beste door die stad heen kunt komen, naast lopen uiteraard? :)

[ Voor 10% gewijzigd door kaanmijo op 31-07-2024 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

kaanmijo schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:19:
Vraagje; over een maandje vertrekken wij richting San Francisco. Aangezien dit de eerste stop is op onze rondreis, hebben wij de eerste 2,5 dag nog geen auto tot onze beschikking.

Is het OV een beetje aan te raden daar? Ik zit dat je een 3-daagse unlimited usage pas + cable car entry kunt kopen voor $31, dus dat is het geld niet. Ons hotel zit op de rand van Pacific Heights/Marina District en er zit een bushalte voor de deur. Ideaal zou je denken, of is het OV zo beroerd dat je beter alles kunt doen met de Uber? Heb ook naar tickets voor zo’n Hop On Hop Off bus gekeken, dat was $150 en is maar voor 1 dag. Hebben jullie hier tips hoe je het beste door die stad heen kunt komen, naar lopen uiteraard? :)
Elektrische fiets huren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:02

Is het OV een beetje aan te raden daar? Ik zit dat je een 3-daagse unlimited usage pas + cable car entry kunt kopen voor $31, dus dat is het geld niet. Ons hotel zit op de rand van Pacific Heights/Marina District en er zit een bushalte voor de deur. Ideaal zou je denken, of is het OV zo beroerd dat je beter alles kunt doen met de Uber? Heb ook naar tickets voor zo’n Hop On Hop Off bus gekeken, dat was $150 en is maar voor 1 dag. Hebben jullie hier tips hoe je het beste door die stad heen kunt komen, naast lopen uiteraard? :)
Wij waren in April 2024 in San Francisco en het openbaar vervoer daar is goed te doen zonder al teveel problemen en goede bereikbaar. Wij waren enorm verrast. Cable car hebben wij toen ook gedaan maar wij kochten dit apart en we konden de hele dag cable car + OV.

Zelfs van het vliegveld van San Francisco tot onze hotel hebben wij makkelijk met het openbaar vervoer kunnen doen en terug naar het vliegveld weer heel makkelijk met het openbaar vervoer.

Uber heb je niet zozeer nodig en overdreven duur.

Nee het was niet beroerd en alles was gewoon goed te met het openbaar vervoer. Wij deden alles met het openbaar vervoer. Ga jij naar Alcatraz en o.a Golden Gate Bridge? Wij zijn er 1 middag naar Alcatraz geweest en het was de moeite waard om dat te zien. Wij kregen een MP3 speler in Alcatraz tijdens de rondleiding in het Nederlands!

Heel veel plezier daar in San Francisco! Geniet ervan! Wij vertrekken pas op de 28ste Augustus naar New York.

[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 01-08-2024 01:54 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31

Waymo (driverless taxi) is open voor iedereen, dat is misschien nog wel een leuke ervaring die je niet overal kunt opdoen.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Typhone schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:22:
[...]

Elektrische fiets huren!
Opzich een leuk idee, ik ga dit eens voorstellen thuis. Hoe zit het daar dan precies met je fiets stallen? Ik neem aan dat je daar niet op elke hoek van de straat je fiets in een rek kan gooien net als in Nederland? Ik zie ook fietsen van Lyft, dat is misschien iets veiliger (vanwege diefstal?) maar dat zijn zo te zien niet allemaal elektrisch en het is altijd maar de vraag hoe ver je met die dingen komt en of er 2 staan.
Van der Berg schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 01:21:
[...]

Wij waren in April 2024 in San Francisco en het openbaar vervoer daar is goed te doen zonder al teveel problemen en goede bereikbaar. Wij waren enorm verrast. Cable car hebben wij toen ook gedaan maar wij kochten dit apart en we konden de hele dag cable car + OV.

Zelfs van het vliegveld van San Francisco tot onze hotel hebben wij makkelijk met het openbaar vervoer kunnen doen en terug naar het vliegveld weer heel makkelijk met het openbaar vervoer.

Uber heb je niet zozeer nodig en overdreven duur.

Nee het was niet beroerd en alles was gewoon goed te met het openbaar vervoer. Wij deden alles met het openbaar vervoer. Ga jij naar Alcatraz en o.a Golden Gate Bridge? Wij zijn er 1 middag naar Alcatraz geweest en het was de moeite waard om dat te zien. Wij kregen een MP3 speler in Alcatraz tijdens de rondleiding in het Nederlands!

Heel veel plezier daar in San Francisco! Geniet ervan! Wij vertrekken pas op de 28ste Augustus naar New York.
Bedankt! We nemen sowieso een Uber vanaf het vliegveld naar het hotel, geen zin in dat gesleep met die koffers door de trein en de bus heen :) Alcatraz staat inderdaad op het programma. Jullie ook veel plezier in NY!
macciez schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 03:54:
[...]

Waymo (driverless taxi) is open voor iedereen, dat is misschien nog wel een leuke ervaring die je niet overal kunt opdoen.
Ik las het inderdaad, maar ik krijg het niet voor elkaar om die app te downloaden hier op iOS. Gok dat ‘ie alleen in de VS beschikbaar is. Als ik daar ben eens kijken, want dat leek me inderdaad ook nog wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:48
kaanmijo schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 07:28:
[...]

Opzich een leuk idee, ik ga dit eens voorstellen thuis. Hoe zit het daar dan precies met je fiets stallen? Ik neem aan dat je daar niet op elke hoek van de straat je fiets in een rek kan gooien net als in Nederland? Ik zie ook fietsen van Lyft, dat is misschien iets veiliger (vanwege diefstal?) maar dat zijn zo te zien niet allemaal elektrisch en het is altijd maar de vraag hoe ver je met die dingen komt en of er 2 staan.
Fietsendiefstal is en in de VS nog een zeldzaam fenomeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@kaanmijo
Die zijn verzekerd ;). Maar zonder gekheid, de helft kan niet eens fietsen van de Amerikanen. Ik denk dat 90% van de mensen op die verhuurde fietsen toerist is. Los daarvan kun je sloten erbij krijgen maar verwacht niet dat je fietsen overal aan kunt vastmaken.

Twee keer gedaan en twee keer geen probleem gehad in San Francisco maar gewoon ‘common sense’ gebruiken. Niet de ghetto in fietsen en denken dat het wel goed komt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostdeGraaf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:20
Bij ons bezoek aan Alcatraz hadden we ook de Nederlandse audio tour. De Engelse tour was ingesproken door mensen die er zelf gewerkt of opgesloten hebben gezeten. Achteraf had ik liever een Engelse tour gehad, deze heeft toch net wat meer beleving. De Nederlandse begint met de Engelse vertellen en daar gaat de Nederlandse verteller overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:01

Zoek naar de Dutch Redneck op YouTube hij heeft wel wat tips ook een leuke rit met de elektrische fiets.
YouTube: Fietsen over de Golden Gate - Normale Dingen Doen #19
YouTube: Rijden door San Francisco (Kun je hier nog veilig op vakantie?) - No...

[ Voor 16% gewijzigd door Skywalker27 op 01-08-2024 09:00 . Reden: Links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
kaanmijo schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 07:28:
[...]

[...]

Bedankt! We nemen sowieso een Uber vanaf het vliegveld naar het hotel, geen zin in dat gesleep met die koffers door de trein en de bus heen :) Alcatraz staat inderdaad op het programma. Jullie ook veel plezier in NY!

[...]

Ik las het inderdaad, maar ik krijg het niet voor elkaar om die app te downloaden hier op iOS. Gok dat ‘ie alleen in de VS beschikbaar is. Als ik daar ben eens kijken, want dat leek me inderdaad ook nog wel leuk :)
Ja, wij hadden toen 1 grote koffer bij ons en inderdaad was het lastig in het openbaar vervoer. De koffer ging vaak heen en weer en moest ik met 1 hand steeds vasthouden. Kaartjes kopen op het vliegveld was niet makkelijk voor de reis naar de binnenstad. We snapte de apparaat niet en een beveiliger kwam ons helpen en deed voor ons alles.

Bijvoorbeeld in LA werd ons vaak de Uber aangeraden in ons hotel en tot ons bestemming heen $46 via Uber app. Met de OV bus en via metro paar dollar vaak 1 dollar 25 ct. Wij gebruikte Google Maps steeds. Ik snap jou wel dat je de uber neemt en het inderdaad makkelijker op is.

Ik ben erg benieuwd naar New York en bedankt. Dit is alweer mijn tweede keer New York City. Voor mijn vriendin haar eerste keer. Ik heb in een eerdere reis naar New York veel dingen al gezien en deze keer hebben wij tourtjes erbij geregeld dagtrips voor de afwisseling.

Ik raad jouw aan om in San Francisco Google Maps te gebruiken erg handig en wij kwamen daarmee overal.

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 01-08-2024 11:33 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
JoostdeGraaf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:26:
Bij ons bezoek aan Alcatraz hadden we ook de Nederlandse audio tour. De Engelse tour was ingesproken door mensen die er zelf gewerkt of opgesloten hebben gezeten. Achteraf had ik liever een Engelse tour gehad, deze heeft toch net wat meer beleving. De Nederlandse begint met de Engelse vertellen en daar gaat de Nederlandse verteller overheen.
Niet alleen dat, wij waren op een gegeven moment de looproute kwijt waar de audio over had. De audio ging door met het verhaal. Wel heel erg leuk om dit mee gemaakt te hebben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-o-qBK_7EWFFQPzjNoOAnIBqjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v55hSmKWu6fweVYkR3FkAf3g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCmuLyg_zUOCTrnB9Z-xwErUazI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJBIdlyW6dWURHxT4bdPAsGL.jpg?f=fotoalbum_large
De serie uit de jaren 80, FULL HOUSE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyTzxWxtCysxq25stu_4Td0R0Jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APPwBqZL7UwCci3lYfgMM3hJ.jpg?f=fotoalbum_large
Cable car

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUprFHABopgai2sYJLC1ff9wI5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7R9nxg4O30XJk9aoA0nPEpse.jpg?f=fotoalbum_large
Alcatraz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cv-S8pbs5hkBOgHlpCZP7X6Dwko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDHp6ATOA653Xm6QJkQr9Ppr.jpg?f=fotoalbum_large
Alcatraz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2brqGvkFoj-A8irvNfYwjCHFfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cj1TgmvDCTXkifBGN0Uakr2i.jpg?f=fotoalbum_large
Alcatraz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdaHDXBdpNzumaYjKOKHyTk364c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHnwPq4c5k9xYuNtseojFn3R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyMe8bhGnsXXW1BI4545zODXYlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwQGeppmugyVdA0BubMBQqo6.jpg?f=fotoalbum_large
San Francisco

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zN7EqVB5MC80g44AjRdL7dsd27o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MlBXfXH1TbVrWwMus9E5YULr.jpg?f=fotoalbum_large
Golden Gate Bridge

Foto's met S24 Ultra

[ Voor 84% gewijzigd door Van der Berg op 01-08-2024 12:02 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:26
Leuk verslag en leuke foto's hoor Pizzahut :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
paul-s83 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:28:
Leuk verslag en leuke foto's hoor Pizzahut :)
Ik wist al ergens dat dit zou komen. Ik dacht met mijn foto's erbij, als hij dit eventueel voorbij ziet komen, dan komt hij als nog met zijn verslagen :) - Ik mis hem met vooral die lievedagboek gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
macciez schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 03:54:
[...]

Wij zagen dit vaak in San Francisco. Maar wij hadden geen idee wat dit eerst was of hoe dit te werk ging. We zagen er dat er vaak niemand in zat terwijl hij reedt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18
Wij zijn inmiddels al weer een paar maanden terug van onze trip naar Florida in Mei. We zijn 3 weken onderweg geweest met zijn vieren, kids zijn 6 en 3. Wij hebben deze route afgelegd met een camper.
1 Vliegen naar Orlando
2 Orlando Seaworld
3 Camper ophalen en rijden naar Cape Canaveral
4 Kennedy Space Center
5 Daytona beach / St augustine
6 Ocala park
7 Disney Polynesian
8 Disney Polynesian
9 Disney Polynesian
10 Disney Polynesian
11 Anna maria island
12 Sanibel island
13 Everglades
14 keys (isla Morada)
15 keys (isla Morada)
16 keys (Key West)
17 keys (Key West)
18 Miami
19 Fort lauderdale
20 Palm beach
21 Camper inleveren 's ochtends / overdag JW Marriott resort
22 's avonds terug vliegen

Wij zouden de volgende keer wat minder tijd op de keys doorbrengen, wellicht zelfs helemaal skippen. Het was leuk om te zien, en we hadden een bootje gehuurd dat was ook zeker leuk maar ik vond de west coast als Ana Maria Island en Sanibel veel mooier. De ervaring van reizen met een camper is dubbel, fantastisch om alles bij je te hebben, op de camping sta je met 5 minuten kant en klaar. Het douchen in de camper vond ik ook erg fijn en heb eigenlijk misschien maar 1x het douche gebouw van een camping gebruikt. Wij hadden 2 slide outs wat er voor zorgt dat je binnen veel ruimte hebt. Het voor- en nadeel is wel, hij is groot. Dus wil je ergens heen moet je wel een parkeerplaats hebben waar je die kwijt kan. Dat gaat prima in de plekken buiten de steden maar kom je in dichtbevolkte gebieden zoals Miami en andere steden dan zit er niets anders op je camper op een Wallmart parkeerplaats te zetten en een uber te nemen naar je bestemming. Daarnaast waren wij redelijk off-season en was het overal niet druk, zo kon ik bij daytona beach mijn camper gewoon kwijt op een parking lot naast het strand op 4 plaatsen. In het hoogseizoen heb je dan gewoon pech en ga je 'm echt niet geparkeerd krijgen, althans niet ergens in de buurt. Wij hebben ook wel momenten gehad dat we echt nergens konden parkeren, overal NO RV parking etc. en na 1 uur rondjes rijden hadden we het opgegeven en zijn we ergens anders heen gegaan.
De kids vonden de parken als Seaworld, Space Centre, Disney natuurlijk fantastisch. En niet alleen de kids, maar wij ook ;)
Wij gaan zeker nog keer terug.

Hier nog een aantal foto's.
offtopic:
krijg een aantal niet vanaf mijn iphone geupload ivm .heic formaat maar soi :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMuKleIgaJV1GZs3mT1pLtQ7jNg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIdGDjx5QlZ7Fo8BYOfm8cXN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3xjj7pZun6DDe6ul0ucVFPdu90=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEuAFNn4M3MjAiggddQ6iN3W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wi0iINRw3apzSgrMkg0c64Sln9w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPXvj3pVVUFK5wf0qz2Xpz56.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAxSs0Chzo_Owkj_A73sKYNoJn8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbcffnuAkRpNcjOacksZLu2G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hXKbAWWF-4Gf9_E380kWKGUOUM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0H0rPpit1pvlYspNMrt1B6rZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qYih6v7jBn5IV6l8UhvBrUxf5s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2bwX0WmVn8gwrANAgEJa5w0f.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2HvzaujeMd3-mevYPeHLiG2Axw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Y5L7fSdLGMFSls9H6grVeMb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-xZ-deX15qYckQT0zyufbZnNP0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TosYx6ZWp3OchgdgDGNnEEN5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTN46T6DgKd1vvYjignDTBBi2W8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/901X9sOQO0FarMYXlTTMduI7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ike6x1pmBNJd0GdVTr41WZcaDyk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8VEKpfH5p9odhFuelPjJ47e.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 10% gewijzigd door ChiLLeR op 01-08-2024 13:32 ]

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Modbreak:Heb zojuist enkele posts verwijderd. Het is niet de bedoeling hier in dit topic iemands verdenkingen of een account een kloon is van een andere user te bespreken

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-08 18:50
We spelen met het idee om aankomende kerst 2 weken naar Amerika te gaan met de kids (1,5, 6 en 9 jaar). Het idee is om juist een winterse ervaring te hebben en dus de kou/sneeuw op te zoeken en kerst in Amerika mee te maken.

Ik heb behoorlijk wat lopen zoeken (waaronder in dit topic) maar het valt me op dat er maar weinig info te vinden is over een vakantie in de VS in de winter. Eigenlijk vind ik alleen maar tips over Florida in de winter (maarja, we willen juist wel een winterse ervaring) en NYC (maar daar zijn we al een paar keer geweest).

Heeft iemand hier tips of ervaring met een wintervakantie in de VS? Of is het gewoon een slecht idee omdat het gewoon te koud is en je weinig kunt als er veel sneeuw valt.

Eerste grove ideetje was om naar de regio Salt Lake te gaan.

Wij en de oudste 2 houden ook van skien maar gezien de beperkte tijd (2 weken schoolvakantie) en het feit dat de jongste natuurlijk nog niet kan skien overweeg ik dat maar over te slaan. Dat doen we dan wel in Oostenrijk in het voorjaar.

Anyone? Goed idee? Slecht idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
Ik ben ook weer een roadtrip aan het plannen. Vrij onverwachts eind deze maand al!

Wat vinden jullie van het volgende rondje?

Dag 1: aankomst Las Vegas
Dag 2: pick up auto laat in de middag -> naar Williams (3h15)
Dag 3: Grand Canyon bezoeken -> naar Page (2h00)
Dag 4: Horseshoe bend, Monument Valley (2h30)
Dag 5: Goblin Valley -> naar Capital Reef (1h15)
Dag 6: Capitol reef -> rijden naar Bryce via highway 12 (2h00)
Dag 7: Bryce hiking
Dag 8: Bryce -> rijden naar Zion (1h30) via Dixie National Forest
Dag 9: Zion hiking
Dag 10: vroeg op, via Valley of Fire naar vliegveld Las Vegas (2h45)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Mooi rondje voor de dagen die je hebt.
Ik zou zelf de auto meteen ophalen, dan kost het je op dag 2 geen tijd meer (en je bent toch op het vliegveld).
Las Vegas naar Williams zou ik de oude Route 66 pakken (Seligman oa), dan duurt het 4 uur en heb je een mooiere route.
Antelope Canyon eventueel nog de ochtend dat je naar MV rijdt?

[ Voor 85% gewijzigd door matthijst op 09-08-2024 16:43 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tano
matthijst schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:35:
Mooi rondje voor de dagen die je hebt.
Ik zou zelf de auto meteen ophalen, dan kost het je op dag 2 geen tijd meer (en je bent toch op het vliegveld).
Las Vegas naar Williams zou ik de oude Route 66 pakken (Seligman oa), dan duurt het 4 uur en heb je een mooiere route.
Antelope Canyon eventueel nog de ochtend dat je naar MV rijdt?
Thanks voor je reactie _/-\o_ ! Ik moet wachten op m'n travel buddy die op dag 2 aankomt. Daarna halen we samen meteen de auto af. Ik ben ook nog nooit in Vegas geweest, dus dat ik vermaak me die eerste dag wel.

Antelope Canyon en de route naar William zal ik nog invoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ga in november 10 dagen naar Florida (vliegen op Fort Lauderdale). Ik ben al een keer in Florida geweest, heb de highlights voor een groot gedeelte al gezien (Miami, Space center, Everglades en nog wat andere steden als Tampa en Orlando). Ik ben niet zo van de attractieparken (te duur voor mijn interesse er in).

Wat nu op mijn lijstje staat is:
  • De Keys bezoeken
  • Een of meerdere sportwedstrijden (NBA/NHL/NFL spelen allemaal, MLS mogelijk ook maar Inter Miami zal wel onbetaalbaar zijn).
  • Als het kan zou ik het gaaf vinden op een lancering vanaf Cape Canaveral mee te maken (maar volgens mij nog veel te ver van tevoren om te kunnen inschatten of dat gaat lukken.
Ik ga er een beetje vanuit dat het tegen die tijd lekker weer is en de orkanen zijn geweest. Ik vermaak mij dus wel maar ben wel benieuwd of er nog tips zijn voor dingen te doen/bezoeken die niet zo voor de hand liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
KrullenO schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:59:
Ik heb behoorlijk wat lopen zoeken (waaronder in dit topic) maar het valt me op dat er maar weinig info te vinden is over een vakantie in de VS in de winter. Eigenlijk vind ik alleen maar tips over Florida in de winter (maarja, we willen juist wel een winterse ervaring) en NYC (maar daar zijn we al een paar keer geweest).

Heeft iemand hier tips of ervaring met een wintervakantie in de VS? Of is het gewoon een slecht idee omdat het gewoon te koud is en je weinig kunt als er veel sneeuw valt.

Eerste grove ideetje was om naar de regio Salt Lake te gaan.
Aspen en de rest van de Rocky Mountains daar in de buurt (Denver) is een van de geijkte wintersport gebieden in de VS. Je zou ook Canada kunnen overwegen, een stad als Ottawa (ik ken je budget niet maar het Fairmont Château Laurier lijkt mij heel sfeervol met kerst). Vancouver lijkt ook sfeervol (zie deze site, wel tikje commercieel).

California zou ook nog een optie kunnen zijn rond Lake Tahoe heb je wintersport gebieden (en dus hopelijk ook winterse omstandigheden) maar ook op een paar uur rijden een stad als San Fransisco (of iets langer de andere kant op Salt Lake city).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:26
Tano schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:58:
[...]

Thanks voor je reactie _/-\o_ ! Ik moet wachten op m'n travel buddy die op dag 2 aankomt. Daarna halen we samen meteen de auto af. Ik ben ook nog nooit in Vegas geweest, dus dat ik vermaak me die eerste dag wel.

Antelope Canyon en de route naar William zal ik nog invoegen!
Ik zou eerst ff kijken of er nog een plekje beschikbaar is voor een Antilope Canyon tour. Die zijn meestal wel vrij ver vantevoren op.

Verder leuke route, voordeel van de auto is dat je veel meters kan maken dus moet goedkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

Grouchy

meep meep

Tano schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:22:
Ik ben ook weer een roadtrip aan het plannen. Vrij onverwachts eind deze maand al!

Dag 10: vroeg op, via Valley of Fire naar vliegveld Las Vegas (2h45)
Hoe er wel rekening mee dat het een en ander vanwege de hitte dicht is en niet echt te zien is. Onder andere Fire Wave/Seven Wonders.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:53
KrullenO schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:59:
[...]
Anyone? Goed idee? Slecht idee?
Ik ben zelf al een paar keer in de VS/Canada geweest en telkens in de zomermaanden. Hoewel mij de Rockies in de winter best cool lijken, zal ik het niet snel doen. Als niet-wintersporter denk ik dat ik snel ben uitgekeken. Veel wandelpaden zijn dicht en door het dal sneeuwwandelen gaat sneller vervelen.

Misschien zijn jullie skiërs, dan is een wintersportgebied vast wel leuk om te zijn. Dan is de regio Aspen natuurlijk het bekendst. Wij waren er ooit in de zomer bij de Maroon Bells. De hotels leken klaar voor de winter, want tijdens de zomer was het er niet leuk :9 Nu ben ik geen skiër, maar ik verwacht dat van een Amerikaanse berg af glijden niet veel leuker is dan van een Europese, dan kun je je wel de flinke vlucht besparen.

Ik vraag me daarbij ook een beetje af wat je verwacht met 'Amerikaanse kerst beleven'. Ik heb uit de films niet echt het idee dat er echt iets te beleven valt eerlijk gezegd... Alleen de aankleding van alles in de aanloop er naartoe, maar daarvoor heb je natuurlijk in NYC het summum te pakken (Rockefeller bijvoorbeeld).

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvertTheman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 20:17
Tano schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:22:

Dag 1: aankomst Las Vegas
Dag 2: pick up auto laat in de middag
Als je nog tijd heb zou ik voor huurauto’s in Las Vegas even zoeken op status matchen. Dat scheelt een giga wachtrij en je kan voor hetzelfde geld een veel toffere auto meenemen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tano
EvertTheman schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:15:
[...]

Als je nog tijd heb zou ik voor huurauto’s in Las Vegas even zoeken op status matchen. Dat scheelt een giga wachtrij en je kan voor hetzelfde geld een veel toffere auto meenemen
Yes, heb al een Hertz reservering voor 290 dollar staan met PC! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:43
Wij willen graag het noordwesten van Amerika bezoeken (Washington & Oregon). Echter zitten we te denken aan half mei als periode. Ik lees op een aantal plekken dat dit geen aanrader is en op een sommige andere plekken dat dit prima kan. Zitten er hier mensen met ervaring die ze kunnen delen?

Plekken die we willen bezoeken zijn Cannon Beach, Astoria, HOH Rainforest, Seattle, Crater Lake en voor de rest vooral de 101 rijden. We komen iig vanuit Los Angeles en vertrekken van Seattle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:48
Ricktachtig schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:17:
Wij willen graag het noordwesten van Amerika bezoeken (Washington & Oregon). Echter zitten we te denken aan half mei als periode. Ik lees op een aantal plekken dat dit geen aanrader is en op een sommige andere plekken dat dit prima kan. Zitten er hier mensen met ervaring die ze kunnen delen?

Plekken die we willen bezoeken zijn Cannon Beach, Astoria, HOH Rainforest, Seattle, Crater Lake en voor de rest vooral de 101 rijden. We komen iig vanuit Los Angeles en vertrekken van Seattle.
Mei in het noordwesten is hetzelfde als mei in Nederland, het kan vriezen en het kan dooien.
https://www.holiday-weather.com/seattle/averages/may/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:43
Bushie schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:22:
[...]

Mei in het noordwesten is hetzelfde als mei in Nederland, het kan vriezen en het kan dooien.
https://www.holiday-weather.com/seattle/averages/may/
Nederlands weer is prima. Lage temperaturen ook. Beetje regen ook. Maar ik las meer berichten in de richting van veel plekken in de parken nog dicht door sneeuwval en wat wegen nog onbegaanbaar. Dat is een wat ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:38

Afhankelijk van het weer kan een en ander afgesloten zijn, maar dat zou je van tevoren per regio even moeten bekijken. De parken hebben dat soort informatie wel op hun website staan. Misschien kun je kijken wat de berichten en het weer waren voor mei dit jaar om een idee te krijgen.
Het is in ieder geval een hele mooie route. HOH Rainforest is prachtig. Het is alweer even geleden maar die plekken hebben we al bezocht en zijn zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ricktachtig schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:28:
[...]

Nederlands weer is prima. Lage temperaturen ook. Beetje regen ook. Maar ik las meer berichten in de richting van veel plekken in de parken nog dicht door sneeuwval en wat wegen nog onbegaanbaar. Dat is een wat ander verhaal.
Ik weet niet hoe het in alle nationale parken is, maar toen ik een keer in november in Yosemite was waren er inderdaad al wegen afgesloten maar was uiteindelijk 90% van het park gewoon bereikbaar (en heb ik alleen restjes sneeuw langs de weg gezien). Ik wil maar zeggen dat het niet zo hoeft te zijn dat het hele park dicht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18

TAA

Liever IRC

PolarBear schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:04:
Ik ga in november 10 dagen naar Florida (vliegen op Fort Lauderdale). Ik ben al een keer in Florida geweest, heb de highlights voor een groot gedeelte al gezien (Miami, Space center, Everglades en nog wat andere steden als Tampa en Orlando). Ik ben niet zo van de attractieparken (te duur voor mijn interesse er in).

Wat nu op mijn lijstje staat is:
  • De Keys bezoeken
  • Een of meerdere sportwedstrijden (NBA/NHL/NFL spelen allemaal, MLS mogelijk ook maar Inter Miami zal wel onbetaalbaar zijn).
  • Als het kan zou ik het gaaf vinden op een lancering vanaf Cape Canaveral mee te maken (maar volgens mij nog veel te ver van tevoren om te kunnen inschatten of dat gaat lukken.
Ik ga er een beetje vanuit dat het tegen die tijd lekker weer is en de orkanen zijn geweest. Ik vermaak mij dus wel maar ben wel benieuwd of er nog tips zijn voor dingen te doen/bezoeken die niet zo voor de hand liggen.
Sfeer op de Keys vonden wij echt geweldig; Key West zonsondergang en 'bruisend' nachtleven; vergeet een bezoek aan Sloppy Joes niet. Het Sea Turtle Hospital op Maraton was leuk om te bezoeken. Robbie's of Islamorada is super touristisch Tarpoon feeden maar wel leuk om ff wat te eten. Een dagje snorkelen vanuit Key Largo naar het John Pennekamp Coral Reef state park was een van de hoogtepunten op de Keys (geboekt via https://maps.app.goo.gl/fCoe4VPnn5woVxW37).

Manatee spotting en een boottocht door de Ten Thousand Islands is mooi om te doen. Marco Island (South Beach) en Naples heerlijk. Wat een afknapper was Miami South Beach toen we daar aankwamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Crater Lake kom je in mei hoogstwaarschijnlijk niet verder dan het visitor center en Rim village 600 meter verderop. De Rim drive is dan gewoon dicht. Laatste keer toen wij er waren in juli was de East Rim drive pas één dag eerder open gegaan en lag er nog steeds sneeuw. De West Rim drive was ergens halverwege juni geopend.

Het weer aan de kust, een beetje zoals NL, Ierland & GB. Wisselvallig, mei is een overgangsmaand waarbij de regen iets minder wordt dan in de wintermaanden.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:09

Volgens mij is de weg naar Paradise bij Mt Rainier ook nog dicht in mei. Als ik me goed herinner gaat die half juni open. De andere wegen rondom Mt Rainier zijn veelal wel gewoon te rijden. En denk dat de nodige andere parken, zoals in de cascades ook nog dicht zijn. De wegen zijn dan wel te berijden, maar visitor centers mogelijk nog niet open. Maar idd wat andere zeggen, die info kan je wel terugvinden op de sites van de parken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Zijn hier mensen die tips hebben voor een rondreis Midwest van 3 weken?

Bij de "standaard" rondjes zitten veelal parken zoals Yellowstone en Grand Teton, maar die hebben we al bezocht gedurende onze vorige trip; [Vakantie] USA

Dus dat maakt het wellicht wat lastiger? Natuurlijk zijn het erg mooie parken en zeker de moeite waard opnieuw te bezichtigen, maar aangezien dat vorig jaar is geweest, is dat wat teveel van het goede. De voorkeur gaat dan toch meer uit naar nieuwe locaties.

Excuses als dit recent nog behandeld is, ik heb in dit topic nog niet echt gezocht. Maar tot dusver zijn dit de POI's;

Denver
Mount Rushmore National Memorial
Crazy Horse Memorial
Badlands National Park
Salt Lake City
Arches National Park
Canyonlands National Park
Colorado National Monument

Her en der wordt ook Chicago benoemd, maar dat is een behoorlijk eind oostwaarts in verhouding tot bovenstaande plaatsen.

Meer Westelijk hebben we ook nog lang niet alles gezien, zoals Moab dus (zie [Vakantie] USA voor onze West trip), maar het is niet de bedoeling veel westelijker te gaan dan Utah.

Noordoost overwegen we ook nog, maar dan aangevuld met Canada ipv Florida (omdat we laatstgenoemde ook al eens bezocht hebben, haha).

Alvast bedankt!

[ Voor 31% gewijzigd door TommyGun op 13-08-2024 01:39 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Misschien een one way autohuur boeken?
AMS-Rapid City
En dan een willekeurige stad terug (Albuquerque bv, en dan na bovenstaande plaatsen via Santa Fe rijden)?

Ik vond dit geinig, op de route:
https://www.hotspringspool.com

[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 13-08-2024 07:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
@TommyGun Als je het meer in de hoek Colorada richting Utah zoekt (itt de staten die traditioneel als midwest worden geclassificeerd: Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, Ohio, South Dakota, and Wisconsin) is Rocky Mountain National Park een aanrader. Daar zijn we in 2019 geweest, toen gecombineerd met Yellowstone/Grand Teton en Moab.
Wij vonden de 'gewone' de Rocky Mountains in Colorado wel erg leuk en mooi. Ik denk nu aan:
* Aspen met de Maroon Bells
* Black Canyon of the Gunnison
* Glenwood Springs, de hot springs daar zijn best aangenaam voor een dagdeel. De hanging lakes zouden mooi zijn, zijn we niet geweest
* Million Dollar Highway (Silverton - Ouray)
* Omgeving Telluride moet ook mooi zijn, hebben we toen ook over moeten slaan.
* Steak eten bij Quincy's in Leadville

Rij je naar Moab, rij dan in ieder geval via de UTAH-128, erg mooi! Vaak wordt in die regio ook Mesa Verde NP bezocht, maar dat vonden we erg tegenvallen. Er is veel aandacht voor de native Americans die daar al in de Romeinse tijd* woonden, maar tenzij je dat echt heel bijzonder vindt, mwa...

offtopic:
Hilarisch dat de gids dus vertelde hoe geavanceerd de natives waren 1.000 jaar geleden, Hij bleef maar herhalen hoe bijzonder het volk was dat in 1200 huizen van steen bouwde in de natuurlijke overhangen van de rotsen. Ik heb maar niet gevraagd of de goede man ooit in Rome was geweest om te zien wat je 2000 geleden ook al kon bouwen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TommyGun schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 01:06:

Bij de "standaard" rondjes zitten veelal parken zoals Yellowstone en Grand Teton, maar die hebben we al bezocht gedurende onze vorige trip; [Vakantie] USA

Dus dat maakt het wellicht wat lastiger? Natuurlijk zijn het erg mooie parken en zeker de moeite waard opnieuw te bezichtigen, maar aangezien dat vorig jaar is geweest, is dat wat teveel van het goede. De voorkeur gaat dan toch meer uit naar nieuwe locaties.

Excuses als dit recent nog behandeld is, ik heb in dit topic nog niet echt gezocht. Maar tot dusver zijn dit de POI's;

Denver
Crazy Horse Memorial
Badlands National Park
Salt Lake City
Arches National Park

Her en der wordt ook Chicago benoemd, maar dat is een behoorlijk eind oostwaarts in verhouding tot bovenstaande plaatsen.

Meer Westelijk hebben we ook nog lang niet alles gezien, zoals Moab dus (zie [Vakantie] USA voor onze West trip), maar het is niet de bedoeling veel westelijker te gaan dan Utah.

Noordoost overwegen we ook nog, maar dan aangevuld met Canada ipv Florida (omdat we laatstgenoemde ook al eens bezocht hebben, haha).

Alvast bedankt!
Mocht je naar Moab gaan kan ik je in ieder geval één van deze twee hotels aanraden, hebben wij de 2 keer dat we er waren gebleven. Konden we namelijk ook eens heerlijk ontspannen in het zwembad, de hotels delen deze namelijk.
Fairfield Inn & Suites Moab
SpringHill Suites Moab

Leuke dagbesteding rondrijden in een 4x4 met Moab Cowboy Off-Road Adventures

Verder avondeten met uitzicht op de Colorado Rivier bij https://www.redcliffslodge.com/dining de kliffen kleuren rood bij zonsondergang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Alvast bedankt!
Moggûh,

Ik ga behoorlijk wat van de gebaande paden afwijken op basis van eigen ervaringen maar wellicht heb je er wat aan ;).

Als je in de buurt van de Black Hills bent (en dat ben je zo te zien ;), dan kun je opteren voor de US-14A Spearfish Canyon Scenic Byway. Vonden wij een mooie route langs de Spearfish River/Creek waar wij ergens halverwege gelunched hebben met de voeten in het water ;). Mocht je nog naar Devils Tower National Monument gaan rij dan vanaf US14-a omhoog naar de 85 en dan (van bovenop de kaart bekeken) linksaf de US-22 op via Aladdin. Dat is ook een scenic byway en absoluut een verlaten gebied maar wel prachtig.

Ook mooi is als je vanaf Buffalo de US-16 op rijdt in de Bighorn National Forest Wilderness. Daar zijn veel mooie wandelingen, vista's, scenic views en bergmeertjes te zien afhankelijk van wat je zelf wil natuurlijk. Daar ben je ver van de toeristische attracties af behalve wat lokale klimmers die daar flink tekeer gaan.

Rij je die weg door via de US-20 en de US-26 dan kom je uiteindelijk in de Wind River Range terecht. Dat is ook een heel erg mooi gebied (vonden wij de mooiste bergen die we tot nu toe hebben gezien in de VS). Omdat Yellowstone en Grand Teton niet zo heel ver er vandaag liggen slaat denk ik 99,9% van alle mensen dit gebied over omdat ze dan ofwel meteen naar het zuiden rijden ofwel meteen richting Salt Lake City.

Tussen Dubois en Pinedale is een mooie bergpas en heb je legio mogelijkheden om offroad fun te hebben (of als je auto goed genoeg is de auto te nemen) maar ben je wel bewust van de temperaturen die er vanwege de hoogte niet zo hoog zijn als je zou denken. Mocht je nog specifieker interesse in bepaalde gebieden hebben daar DM mij of hou het hier in het topic zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Thanks voor de tips @Patrick_6369 , @Typhone en anderen. Ik ga eea eens rustig bekijken en plotten :)

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 13-08-2024 10:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:03

Denver
Crazy Horse Memorial
Badlands National Park
Salt Lake City
Arches National Park

Alvast bedankt!
ChatGPT is your friend.

Serieus. Ik had er zelf ook nooit eerder aan gedacht.. maar een collega van mij heeft zijn reis naar Japan volledig gepland via ChatGPT. Tot in de allerkleinste details aan toe. Werkt écht briljant.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Rivanov schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:19:
[...]

ChatGPT is your friend.

Serieus. Ik had er zelf ook nooit eerder aan gedacht.. maar een collega van mij heeft zijn reis naar Japan volledig gepland via ChatGPT. Tot in de allerkleinste details aan toe. Werkt écht briljant.
Oh dat geloof ik meteen. Gebruik het regelmatig maar eigenlijk niet eens aan gedacht. Merci :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Rivanov schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:19:
[...]

ChatGPT is your friend.

Zit ons eens niet werkloos te maken ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
Typhone schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:22:
[...]

Zit ons eens niet werkloos te maken ;)
We maken hiermee eerder de reisbureau's en Lonely Planet werkeloos. :+
Gaan in oktober een week naar Griekenland. Heb in ChatGPT simpelweg ingevoerd de vertrekdata en tijden, de accomodatie die we hebben. En vervolgens gevraagd om een planning te maken voor twee personen, die niet van zon, zee en strand vakanties houden. Dineren in authentieke restaurants, maar voor een normaal budget.

En voila, hij tuft er een compleet reisschema uit, gespecificeerd per dag en inclusief prijzen van de activiteiten. Met een totale opsomming aan kosten onderaan.
Ideaal.

Dus ik ga dit ook zeker gebruiken voor onze trip volgend jaar naar de USA. ZIn er nog niet helemaal over uit welke kant/hoek we op willen. Periode zal augustus/september zijn in ieder geval.

Laat ChatGPT maar eens met wat voorstellen / adviezen komen. :+

[ Voor 66% gewijzigd door Rivanov op 13-08-2024 10:24 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Na Mount Rushmore NM, Crazy horse memorial & Badlands NP lijk je het toch wat westelijker te zoeken dan de Midwest regio (Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, Ohio, South Dakota en Wisconsin).
Met multi-city vliegtickets & one way autohuur met Rapid City als eind of startpunt kiest kan je behoorlijk wat tijd besparen. Kom er altijd graag voor m'n werk(vakantie (buiten de wintermaanden om, dat wel :) )

Custer SP, Wind Cave NP, Jewel Caven NM, Mammoth Site, Minuteman missile silos, Bear Butte SP, Wall Drug store, een aardige toerist trap zijn daar ook allemaal in de buurt. Devils Tower NM is ook goed te doen vanaf Rapid City.

Theodore Roosevelt National Park is zo'n 4 uur vanaf Rapid city. Makoshika State Park ligt zo'n 1 uur west van dit park.

Mocht je van plan zijn in augustus te gaan; tijdens de Sturgis Motorcycle Rally is het erg druk (& alle prijzen x2) daar in de Black hills en al helemaal op de Spearfish Canyon Scenic Byway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@Grouchy goed punt, @Patrick_6369 stipte dat ook al aan. Ik zit nu inderdaad wat westelijker te kijken omdat we daar eea nog niet gezien hebben, maar ook omdat ik niet zo bekend ben met het "traditionelere" midwesten.

Of de route circulair wordt of one-way is ook nog een afweging ja.

Ik denk dat we de route met name gaan bepalen aan de hand van de aanwezige National Parks (en State Parks), daar dat ons meer trekt dan de grote steden. Al is afwisseling natuurlijk ook prettig.

Wat zou jullie voorkeur hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
In de VS heeft natuur voor mij altijd de voorkeur boven steden en al zeker in de regio waar jij naar toe wilt.
Wij vonden Denver één groot drugshol vol zwervers en in Salt Lake City is het bekijken van de gebouwen van de mormonen wel leuk voor een uurtje of max 2, maar dan heb je het wel gehad.

Ik vond in de regio waar jij nu naar toe wilt de charme van de dorpjes ook wel heel belangrijk.
In de Black Hills zaten we in Custer en Deadwood, was allebei super leuk.
Rond Aspen zaten we in Basalt, dat vonden we veel charmanter dan Aspen zelf.
Silverton en Ouray zijn verschrikkelijk leuk om een uurtje doorheen te lopen en wat te eten of drinken.
Leadville was ook zo'n beetje saai dorpje, maar met veel karakter (en een heerlijk Steak-restaurant)

Of bedoelde je een voorkeur voor one-way of een rondje? Dat zou ik vooral laten afhangen van de bezienswaardigheden waar je heen wilt. Vliegtickets maken meestal niet uit en voor een plezierigere vakantiebeleving is dat wat de huurauto extra kost het meestal wel waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hahaha @Patrick_6369 drugshol Denver :D

Maar ben het wel met je eens (of ik word een oude lul). De steden staan steeds verder van me af en de rust en vriendelijkheid in de dorpjes weg van het massatoerisme zijn veel leuker.

Aspen en al die dorpjes met wintersport vonden wij ook weer een beetje overrated. Maar goed ik ben geen wintersporter en die typiscche vibe/zweem die er om heen hangt is niet echt mijn ding. Bij Silverton, Ouray en Telluride is een kabelbaansysteem actief tussen de dorpjes volgens mij wat leuk schijnt te zijn maar of dat klopt kan ik niet uit eerste hand vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Patrick_6369 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:08:
In de VS heeft natuur voor mij altijd de voorkeur boven steden en al zeker in de regio waar jij naar toe wilt.
Wij vonden Denver één groot drugshol vol zwervers en in Salt Lake City is het bekijken van de gebouwen van de mormonen wel leuk voor een uurtje of max 2, maar dan heb je het wel gehad.
Denver is idd weinig te zien en ik vind steden normaal altijd leuk om erbij te hebben :)
SLC staan al die mormonentoko's voorlopig nog in de steigers (2026 dacht ik).
Silverton en Ouray zijn verschrikkelijk leuk om een uurtje doorheen te lopen en wat te eten of drinken.
Leadville was ook zo'n beetje saai dorpje, maar met veel karakter (en een heerlijk Steak-restaurant)
Vorig jaar in deze hoek geweest (vanuit Durango), dat was echt een leuk gebied en zou ik zo nog eens heen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:32:
Na Mount Rushmore NM, Crazy horse memorial & Badlands NP lijk je het toch wat westelijker te zoeken dan de Midwest regio (Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, Ohio, South Dakota en Wisconsin).
Met multi-city vliegtickets & one way autohuur met Rapid City als eind of startpunt kiest kan je behoorlijk wat tijd besparen. Kom er altijd graag voor m'n werk(vakantie (buiten de wintermaanden om, dat wel :) )

Custer SP, Wind Cave NP, Jewel Caven NM, Mammoth Site, Minuteman missile silos, Bear Butte SP, Wall Drug store, een aardige toerist trap zijn daar ook allemaal in de buurt. Devils Tower NM is ook goed te doen vanaf Rapid City.
Ah grappig dit is voor een groot deel wat ik in de planning heb voor volgend jaar. Denver -> Rapid City en dan de andere kant op richting Seattle. Maar goed om te lezen dat Rapid City een goede uitvalbasis is voor deze bezienswaardigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:18
FabiandJ schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:08:
[...]

Mocht je naar Moab gaan kan ik je in ieder geval één van deze twee hotels aanraden, hebben wij de 2 keer dat we er waren gebleven. Konden we namelijk ook eens heerlijk ontspannen in het zwembad, de hotels delen deze namelijk.
Fairfield Inn & Suites Moab
SpringHill Suites Moab

Leuke dagbesteding rondrijden in een 4x4 met Moab Cowboy Off-Road Adventures

Verder avondeten met uitzicht op de Colorado Rivier bij https://www.redcliffslodge.com/dining de kliffen kleuren rood bij zonsondergang.
Ongetwijfeld mooie hotels :)
Zelf ben ik bij Moab Springs Ranch geweest. Kleinschalig, met ruime huizen. En een prive-zwembadje en grasveld.

Bij de red cliffs lodge heb ik niet gegeten, maar dat was wel het verzamelpunt voor een paardrijtochtje, en dat restaurant zag er zeker goed uit. Wel redelijk sjiek, althans, als ik de gasten zo voorbij zag komen.
In Moab zelf kun je eten in het voormalige huis van de persoon die uranium heeft ontdekt. Bovenop een rots, ook mooi uitzicht (anders/minder natuurlijk dan ik zo zie op de website van Red Cliffs).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pat911
Typhone schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:16:
Rij je die weg door via de US-20 en de US-26 dan kom je uiteindelijk in de Wind River Range terecht. Dat is ook een heel erg mooi gebied (vonden wij de mooiste bergen die we tot nu toe hebben gezien in de VS). Omdat Yellowstone en Grand Teton niet zo heel ver er vandaag liggen slaat denk ik 99,9% van alle mensen dit gebied over omdat ze dan ofwel meteen naar het zuiden rijden ofwel meteen richting Salt Lake City.
Omdat vanuit Cody de toegangsweg dicht was tijdens mijn vakantie een paar jaar geleden, moest ik dus deze omweg nemen. Ik wilde Yellowstone in, geiser bezoeken, en dan afzakken naar Grand Teton.
De omweg was zeker de moeite waard, mooie omgeving. Vanwege de planning het gebied zelf niet bezocht, maar gelijk doorgereden naar Jackson Hole van waaruit ik een paar dagen Grand Teton en ook nog Yellowstone heb bezocht.

Ik moet niet meer kijken in dit draadje. Te veel mooie herinneringen en heimwee naar die vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Patrick_6369 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:08:
[...]

Of bedoelde je een voorkeur voor one-way of een rondje? Dat zou ik vooral laten afhangen van de bezienswaardigheden waar je heen wilt. Vliegtickets maken meestal niet uit en voor een plezierigere vakantiebeleving is dat wat de huurauto extra kost het meestal wel waard.
We hebben het een en ander op de kaart geplot, en qua 'clusters' aan bezienswaardigheden komen we uit op het volgende (uiteraard moeten we daar nog een selectie uit maken, alsook de gebieden ertussen waar we nog niets hebben beter bekijken).

We hebben 25 dagen overigens, begin juli.

North Dakota:
Theodore Roosevelt National Park
Bismarck

South Dakota:
Pierre
Minuteman Missile National Historic Site
Badlands National Park
Spearfish Canyon
Custer State Park
Crazy Horse Memorial
Wind Cave National Park
Jewel Cave National Monument

Wyoming:
Devils Tower
Bighorn National Forest
Wind River Range

Colorado:
Rocky Mountain National Park
Denver
Glenwood Springs
Aspen
Ouray
Telluride
Silverton
Black Canyon of the Gunnison National Park
Great Sand Dunes National Park and Preserve
Mesa Verde National Park

Utah:
Salt Lake City
Arches National Park
Capitol Reef National Park

New Mexico:
White Sands National Monument
Guadalupe Mountains National Park

Vliegen op Rapid City en one-way lijkt een logische keus, maar is qua tickets behoorlijk duurder dan een round trip (van wat ik nu zie). Terug dan bijvoorbeeld via Albuquerque.

Een retour op Denver is veel goedkoper, maar of dat dan een logische (efficiënte) route wordt moet ik goed bekijken... Dus wat dat betreft zijn tips welkom.

Wederom dank allen tot dusver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ik keek vanochtend ff snel en dacht rond de $1000 per ticket op delta.com?
AMS-Rapid City
Albuquerque-AMS
Dat leek me een redelijke prijs?

New Mexico is wel meer te zien dan die 2 parken, vooral de regio Santa Fe en eromheen is ook mooi.
Google mapjes van Santa Fe/New Mexico en rondje met Denver.

Heb ook nog wel wat blogjes van die regio, dacht link al 's gestuurd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

matthijst schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:54:
Ik keek vanochtend ff snel en dacht rond de $1000 per ticket op delta.com?
AMS-Rapid City
Albuquerque-AMS
Dat leek me een redelijke prijs?

New Mexico is wel meer te zien dan die 2 parken, vooral de regio Santa Fe en eromheen is ook mooi.
Google mapjes van Santa Fe/New Mexico en rondje met Denver.

Heb ook nog wel wat blogjes van die regio, dacht link al 's gestuurd :)
Oi, zal nog eens goed kijken dan. Delta heeft sowieso nog niet heel juli erop staan. Wel jammer dat je voor beide moet overstappen. Minneapolis of Salt Lake City bijvoorbeeld. Maar dat geldt voor Denver ook dus het zij zo... Keuze zal dus met name af hangen van kosten en gunstigste route.

Qua New Mexico; ongetwijfeld, het is nog maar een opzetje.

Zat al te zoeken in m'n DM's maar kom je niet meer tegen :?

Thanks!

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 13-08-2024 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@TommyGun

En gewoon vanaf Denver meteen een ‘ruk’ rijden? Qua verhuur en dergelijke is dat fijner dan Rapid City bijv. Uit ervaring weet ik dat daar geen grote rentals zijn (lokale, en uitsluitend daar inleveren). Daar hebben wij nog mee zitten knokken met de huurauto. Naast een lekke band hadden we ook nog een barst in het multimedia-display die steeds erger werd maar ruilen in Rapid City was voor non US citizens alleen een optie als je hem ook daar weer zou inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@Typhone in eerste instantie is het inderdaad nog een stuk rijden vanuit Denver (richting South Dakota, of juist richting New Mexico via de oostkant Colorado, en dan terug omhoog via de westkant van Colorado, Utah, etc).

Ik kwam enkel bij Rapid City uit omdat het hier een aantal maal genoemd werd, en zou goed in het schema passen. Maar als dat inderdaad zo beperkt is als wat jij zegt, dan begin ik daar wel aan te twijfelen.

Maar welke andere grote stad c.q. airport met grote rentals zou praktisch zijn? Salt Lake City wellicht (voor een rondje dan weliswaar, geen one-way). Iets anders kan ik zo niet bedenken...

En wellicht is andersom een optie? Dus vanuit Albuquerque. Als one-way trip.

Edit; ik begreep je post denk ik verkeerd. Volgens mij opperde je "gewoon Denver doen"? :)

[ Voor 31% gewijzigd door TommyGun op 13-08-2024 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Yes correct, gewoon Denver doen. SLC kan eventueel ook wel maar dat is een wat a-typisch rondje. Aan de andere kant: jij bepaalt! Wie zijn wij om te zeggen of iets a-typisch is of niet? :).

Mooi wordt het toch wel 🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Typhone schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:24:
Yes correct, gewoon Denver doen. SLC kan eventueel ook wel maar dat is een wat a-typisch rondje. Aan de andere kant: jij bepaalt! Wie zijn wij om te zeggen of iets a-typisch is of niet? :).

Mooi wordt het toch wel 🥰
Dat sowieso :)

En we willen uiteraard weer veel te veel, maar proberen het desondanks iets rustiger aan te doen. Uit de vorige trips is gebleken dat vaak en veel reizen geen probleem is, maar toch is het wel lekker om wat vaker meer dan 1 nacht ergens te hebben.

Concept is nu als volgt;

Dag 1 - Aankomst Denver
Dag 2 - Denver
Dag 3 - Denver naar Great Sand Dunes NP
Dag 4 - Great Sand Dunes NP
Dag 5 - Great Sand Dunes NP naar Albuquerque
Dag 6 - Albuquerque
Dag 7 - Albuquerque naar White Sands NM
Dag 8 - White Sands NM naar Petrified Forest NP
Dag 9 - Petrified Forest NP
Dag 10 - Petrified Forest NP naar Moab
Dag 11 - Moab (Capitol Reef NP)
Dag 12 - Moab (Canyonlands NP)
Dag 13 - Moab (Arches NP)
Dag 14 - Moab naar Black Canyon of the Gunnison NP (via Colorado NM)
Dag 15 - Black Canyon of the Gunnison NP en door naar Glenwood Springs
Dag 16 - Glenwood Springs
Dag 17 - Glenwood Springs naar Rapid City
Dag 18 - Rapid City (Badlands NP)
Dag 19 - Rapid City (Mount Rushmore, Custer State Park, Jewel Cave NM, Spearfish Canyon)
Dag 20 - Rapid City naar Rocky Mountain NP (via Wind Cave NP)
Dag 21 - Rocky Mountain NP
Dag 22 - Rocky Mountain NP naar Denver
Dag 23 - Denver naar AMS

Rondom Rapid City voelt het wat krap en hectisch, maar we zien zo vlug niet hoe dat beter / anders kan. Is een behoorlijk stuk rijden vanuit Glenwood Springs.

Daar waar enkel een NP staat bezoeken we dus alleen dat park die dag en hoeven we verder die dag niet te reizen (enkel van/naar een verblijf in de buurt. Waar dat precies wordt moeten we uiteraard nog bekijken).

Maar het idee is dus; ergens heen, dag erop bezichtigen, dag daarop verder. Eventueel nog op de dag van bezichtiging door als de afstanden en groottes het toelaten (zoals dag 15 en 20).

We zijn niet echt hikers dus beperken het veelal tot Scenic Drives en POI's (ja, shame on us :)).

Santa Fe hebben we eruit gelaten, geen idee wat we daar zouden moeten doen. Meerdere dagen Albuquerque lijkt ons ook onnodig. Die tijd spenderen we liever elders.

De "ski resort" dorpjes zoals Aspen, Silverton en Telluride zijn er eveneens bewust uit. Leek ons zeker leuk, maar niet verstandig daar ik last krijg van hoogteziekte ergens boven de 2000m.

En zo heeft nog wel meer de lijst niet gehaald, maar vooral door gebrek aan tijd... :+

[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 13-08-2024 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Iets onder Denver heb je, in Colorado City, ook nog wel wat grappige zaken. Pikes Peak bijvoorbeeld (je kan naar de top op 4300m hoogte, lekker ijle lucht ook), aan de voet daarvan ligt Santa's workshop (leuk als je kleine kinderen hebt) en in Colorado City vonden we "Garden of the Gods" wel een aardig State Park. Maar als je ook naar Moab etc gaat dan je die rustig skippen.

Pikes Peak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AId73Oe6gxtdOcJZ72tlD87_a_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZ2ByoP4srgjWiHDW0O615rH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Hmmbob op 13-08-2024 22:00 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
@TommyGun Voor mijn smaak zijn dit te veel kilometers in één vakantie. De twee verste bezienswardigheden (White Sands en Badlands) liggen volgens Google Maps bijna 1.000 mijl(!) rijden van elkaar verwijderd. Omdat je aangeeft dat jullie graag rijden zal ik daar ook verder niet op ingaan. Wel een paar opmerkingen over plekken waar ik geweest ben:

Dag 11 - Moab (Capitol Reef NP) Meteen zondigen: ik ben wel in Moab maar nooit in Capitol Reef geweest. Omdat de ingang van het NP 2,5 uur rijden van Moab af ligt, is je tijd in het park beperkt!
Dag 12 - Moab (Canyonlands NP) Deze dag heb je wel wat tijd over, Canyonlands "Island in the Sky" zonder wandelingen heb je in een dagdeel wel gehad. Tenzij je 4x4 rijden ofzo wil doen, dan kun je de dag zeker gebruiken. Ga een avond in Moab zeker ook nog naar Dead Horse Point State Park, prachtig, ook met zonsondergang en zo.
Dag 13 - Moab (Arches NP) Check goed hoe de entree tegenwoordig werkt met reserveren etc.
Dag 18 - Rapid City (Badlands NP) Mij zouden de kleine plaatsjes zoals Custer of Ketstone veel leuker lijken om te verblijven dan Rapid City, maar dat is eigen keus.
Dag 19 - Rapid City (Mount Rushmore, Custer State Park, Jewel Cave NM, Spearfish Canyon) Om dit allemaal te doen op één dag is pittig. In Custer SP ben je ook nog wel wat tijd kwijt aan Bison jams.
Dag 20 - Rapid City naar Rocky Mountain NP (via Wind Cave NP) Wind Cave is een uniek grottensysteem, met heel bijzondere rotsformaties. Maar het is wel gewoon een grot ;) Door de verplichte rondleidingen kost een bezoek relatief aardig wat tijd
Dag 21 - Rocky Mountain NP Ook hier heb je voor het mooiste gebied (Bear Lake) weer een entreeticket nodig.
Dag 22 - Rocky Mountain NP naar Denver Je wilt ongetwijfeld de Trail Ridge Road rijden van Grand Lake tot Estes Park. Ik zou overwegen RMNP te plaatsen tussen Glenwood Springs en South Dakota, zo kun je de Trail Ridge Road op een 'natuurlijke manier' meenemen. Tenzij je de pech hebt dat het sneeuwt in juni en dat ze weg afsluiten en je dus 2 uur om moet rijden, zoals wij destijds :P Het Wild Basin gebied in RMNP is ook best leuk om te bezoeken. Als je je planning laat zoals die nu is, past die ideaal op deze dag.

Aanvulling: Je hebt de Evening Ceremony bij Mt. Rushmore. Dan wordt ceremonieel het licht aangemaakt dat de hoofden verlicht. Hoewel Mt. Rushmore dan wel mooi is, is de ceremonie een beetje too much. Dat is echt overdreven Amerikaans en patriottisch... Jammer van de tijd. Wel de wandeling doen bij Mt.Rushmore (Presidential Trail), zo kom je iets dichter bij de hoofden en leer je nog wat over de presidenten.

[ Voor 8% gewijzigd door Patrick_6369 op 14-08-2024 11:02 . Reden: Mt. Rushmore info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@Patrick_6369 wederom bedankt!

Zowel White Sands als Badlands staan erg hoog op ons lijstje, maar het klopt dat het een behoorlijk eind uit elkaar ligt. Desalniettemin schrikken we niet van de afstanden. De vorige vakantie 8000km afgelegd in 4 weken...

Anyhow,

Op dag 10 gaan we nu eerst naar Torrey, om vanuit daar op dag 11 Capitol Reef te bezichtigen. Vervolgens diezelfde dag door naar Moab.

Dag 12 laten we dan zo, inderdaad wellicht 4x4 rijden en naar Dead Horse Point State Park.

Alternatief voor Rapid City zoals je aangeeft gaan we eens bekijken. Nu enkel voor gekozen vanwege de ligging aldaar.

De planning daaromtrent wel gewijzigd, het is inderdaad logischer om het zo te doen (en een dag toegevoegd);

Dag 16 - Glenwood Springs
Dag 17 - Glenwood Springs - Rocky Mountain NP (via Trail Ridge Road van Grand Lake tot Estes Park)
Dag 18 - Rocky Mountain NP
Dag 19 - Rocky Mountain NP naar Rapid City (of ander plaatsje zoals Custer)
Dag 20 - Rapid City (Badlands NP)
Dag 21 - Rapid City (Mount Rushmore, Custer SP, Jewel Cave NM)
Dag 22 - Rapid City (Spearfish Canyon, Wind Cave NP)
Dag 23 - Rapid City naar Denver
Dag 24 - Denver naar AMS

De reserveringen gaan we zeker checken.

Voor wat betreft Rocky Mountain NP; wat is handig qua verblijf? In Estes Park? Of juist in Grand Lake... De Trail Ridge Road kunnen we natuurlijk opsplitsen of op dag 19 rijden ipv 17, wat wellicht logischer is.

Thanks!

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 14-08-2024 12:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
TommyGun schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:23:
Voor wat betreft Rocky Mountain NP; wat is handig qua verblijf? In Estes Park? Of juist in Grand Lake... De Trail Ridge Road kunnen we natuurlijk opsplitsen of op dag 19 rijden ipv 17, wat wellicht logischer is.
Van onze 4 rondreizen in de VS/Canada vind ik de reis waar we o.a. deze plekken (incl. Yellowstone en Grand Teton) bezochten de allermooiste. Alleen al met hier adviezen geven krijg ik een smile op mijn gezicht.

In de omgeving Estes Park is het meeste te zien, zoals in ieder geval de Bear Lake area. Die mag je niet missen. Maar om Grand Lake is ook het nodige te zien. Ik zou de hele dag uitttrekken om van Glenwood Springs naar Estes Park te rijden en de mooie plekken in Grand Lake en langs de Trail Ridge Road te bekijken, maar Estes Park als overnachtingsplaats aanhouden. Gezien jullie gewenste reistempo heb je dan nog wel wat tijd over in Estes Park ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Patrick_6369 op 14-08-2024 13:29 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Over 2,5 week vliegen we richting SF voor onze roadtrip; zojuist het laatste uitje geboekt! Een MLB wedstrijd van de SF Giants, ben benieuwd! Zoveel zin in die vakantie :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Vandaag naar SLC *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MFR90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10:23
Ik mag ook uitkijken naar een vakantie in de VS! In September ga ik met mijn broertje voor een roadtrip door de zuidelijke staten een dikke drie weken naar de VS.
De planning is als volgt:

1-2 Atlanta (aankomst)
3 Montgomery
4 Mobile
5-8 New Orleans
9 Natchez
10 Jackson
11 Tupelo
12-14 Memphis
15-17 Nashville
18 Gatlinburg
19 Bryson City
20-21 Atlanta

De overduidelijke grote toeristische attracties en activiteiten hebben we al helder en zijn al geboekt (inclusief de football wedstrijd Tennessee Titans vs Green Bay Packers). Ik ben nog opzoek naar de wat minder bekende, maar leuke bezienswaardigheden, activiteiten, en tips op deze route. Wat kunnen jullie aanbevelen?

[ Voor 6% gewijzigd door MFR90 op 16-08-2024 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@MFR90
Ik moet je vooralsnog de antwoorden schuldig blijven aangezien ik in die hoek totaal niet bekend ben :)
Maar ik volg de reacties even met interesse want die hoek gaat onze volgende trip worden ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Typhone op 16-08-2024 09:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patrick_6369
MFR90 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:09:
De overduidelijke grote toeristische attracties en activiteiten hebben we al helder en zijn al geboekt (inclusief de football wedstrijd Tennessee Titans vs Green Bay Packers). Ik ben nog opzoek naar de wat minder bekende, maar leuke bezienswaardigheden, activiteiten, en tips op deze route. Wat kunnen jullie aanbevelen?
Ik zou het toch wel handig vinden als je al even aangaf welke attracties voor jou als 'overbekend' kwalificeren. Dan kan ik daar wellicht nog wat aan toevoegen. Zeg maar zoals de standaardvraag in alle IT-hulptopics 'wat heb je zelf al gevonden? '.

In je reisschema zie ik maar één dag Gatlinburg, terwijl De Great Smoky Mountains zo veel meer tijd mogen gebruiken, het plaatsje zelf is erg leuk en Dollywood in Pigeon Forge (dorp ernaast) is één van de mooiste US pretparken!

Edit: ik kende Bryson City niet, ligt blijkbaar aan de zuidkant van GSM. Dan is de tijd nog steeds niet ruim, maar wel meer dan ik eerst dacht.

[ Voor 7% gewijzigd door Patrick_6369 op 16-08-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Ik mag ook uitkijken naar een vakantie in de VS! In September ga ik met mijn broertje voor een roadtrip door de zuidelijke staten een dikke drie weken naar de VS.
De planning is als volgt:

1-2 Atlanta (aankomst)
3 Montgomery
4 Mobile
5-8 New Orleans
9 Natchez
10 Jackson
11 Tupelo
12-14 Memphis
15-17 Nashville
18 Gatlinburg
19 Bryson City
20-21 Atlanta

Stone mountain net buiten Atlanta. Gave laser/vuurwerk/droneshow, gratis. Typisch Amerikaanse happening, leuk om mee te maken.
Aquarium en CNN zijn ook wel leuk om te bezoeken als je in Atlanta bent vond ik.

Coca cola world moet je van houden.

Edit onderweg van/naar Gatlingburg is de 129 nog wel een leuke weg, met heel veel bochten. Erg leuk rijden daar. https://www.us129dragonstail.com/

[ Voor 6% gewijzigd door Homer-Simpson op 16-08-2024 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:55
Ik zou toch ook zeker een dag extra Gatlinburg nemen. De weg er naartoe is vaak erg druk waardoor je al veel tijd zal verliezen, dan schiet niet veel meer over ter plaatse.

Je bezoekt de NFL, wat zeker de moeite zal zijn, maar ik zou ook aanraden of je geen College Football kan meepikken. Dit is nog van een heel ander niveau (qua beleving, niet qua wedstrijd).
Ze praten in de Deep South overal waar je komt slechts over twee dingen: Jezus en College Football.

BBQ in de regio is natuurlijk ook fantastisch, probeer daar zoveel mogelijk van mee te pikken.

Wil je een erg unieke overnachting: kijk eens naar de Shack Up Inn in Clarksdale, MS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ole Smoky Moonshine in Gatlinburg. Peaches en pickles. Te lekker.

MPC in slc werkte ook lekker. Zelfde uitgang als de crew. Dus kon zo doorlopen d:)b

[ Voor 40% gewijzigd door matthijst op 16-08-2024 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-09 00:16
Deze heb ik nog niet voorbij zien komen:

Visible by Verizon

15 dagen trial, geen creditcard nodig, als je Wi-Fi Calling niet gebruikt dan heb je geen 911 adres nodig. Ik heb gehoord (weet het niet zeker) dat Wi-Fi Calling ook op buitenlandse IP adressen werkt en dus ook in Canada, Mexico of zelfs Europa zou moeten werken. Ondersteunt Hotspot voor maximaal een apparaat en tot 11 mbit/s.

Na de 15 dagen trial kun je gewoon een monthly plan nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door ibmpc op 17-08-2024 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Thanks. Ff getest en werkt idd.
Wel even Googlen op de 15 dagen trial link. Als je meteen de app opent zie je die niet (of ik ben blind).

Deze
https://www.visible.com/free-trial

[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 17-08-2024 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

TommyGun schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:23:

Op dag 10 gaan we nu eerst naar Torrey, om vanuit daar op dag 11 Capitol Reef te bezichtigen. Vervolgens diezelfde dag door naar Moab.
Let trouwens wel op dat het verharde stuk van Capitol reef niet heel groot is. Je zegt dat je geen hiker bent, maar loop wel even naar sunset point (mits het geen 35 graden is, want schaduw is er niet). Dat is het mooiste uitzichtpunt. De goosenecks overlook ernaast is een mooie bonus. Als je een beetje stout bent kun je ook nog de onverharde capitol gorge road inrijden, dat vond ik met een standaard sedan goed te doen, zolang je rustig rijdt.
Dag 12 laten we dan zo, inderdaad wellicht 4x4 rijden en naar Dead Horse Point State Park.
Nig een opmerking over canyonlands, islands in the sky is het meest toegankelijke en populaire deel, maar the needles district bestaat ook nog (en the maze district, maar dat is al helemaal lastig te bereiken). Daar liggen de interessante uitzichtpunten aan de weg wel ver uit elkaar (bijvoorbeeld needles overlook), dus als je niet gaat hiken is het niet onredelijk om over te slaan. De toegangweg naar het hoofddeel van the needles is dan wel weer prachtig (bonuspunten voor newspaper rock).

Rij na Moab trouwens via de colorado naar het oosten, niet over de snelweg. Ik heb alleen het beginstukje gezien tot aan castle valley, dat is ook een bezienswaardigeid op zich.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Dit was toch ook wel cool, opeens voor ons op de snelweg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uI2zvTshsjQ0XKhRxr4VnpzmXv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjpj2s1K69cf5d0Cr9PDmftV.jpg?f=fotoalbum_large

En dus maar eens bij een dealer gaan kijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egULPMztsnTFjjcycY569OvtO-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctggTr957tE3mDxQuQoywKxb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
matthijst schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 04:23:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit vond ik ook heel cool en apart. Ik heb dit nog nóóit eerder gezien. Wij waren afgelopen April 2024 met een vakantie in Amerika en zag ik dit vaak voorbij komen. Ik dacht dat dit eerst om een militaire voertuig ging :) geen idee wat het toen was.

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 18-08-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beginner
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:35
Iedereen is hier vrij positief over Lyft. Helaas hebben wij een zeer negatieve ervaring met Lyft. Na een Lyft ritje in Orlando werden we getrakteerd op 150 dollar schoonmaakkosten. De chauffeur had aangegeven dat we gekotst hadden in zijn auto en wat nep foto's gedeeld met Lyft. Lyft kiest de kant van de chauffeur en houdt de 150 dollar in. Uiteraard zeggen ze wel sorry voor het ongemak. Mijn advies is dus om wel een filmpje van de auto binnen- en buitenkant te maken voor het instappen en na het uitstappen. De Lyft vomit scam is helaas een wel bekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-09 00:16
matthijst schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 04:23:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is een vrij populaire auto op Turo, dus er is er altijd wel eentje in de buurt. En het is een aanrader, zo'n meesturende achterkant is echt een ervaring apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:54
Geen idee of het je ding is, maar je kunt in Eastern Tennessee / North Carolina gaan "Gem Minen". Je moet echter wel goed opletten aangezien er tientallen "mijnen" zijn in de omgeving. De meeste bieden zonder het duidelijk te vermelden "salted buckets" aan. Komt er op neer dat je dan gewoon een emmer met zand krijgt met verschillende mooie steentjes van over de hele wereld erin gestopt. Leuk voor de kids, maar voelt toch heel erg als cheaten.

Zelf ben ik een paar keer bij de "Rose Creek Mine" geweest, wat een kleinschalige mijn is. Je schept zelf de aarde in je emmertje en gaat dan sluicen. Leuk voor een uur of 2-3 vermaak en je komt af en toe zowaar nog wat mooie steentjes tegen. Als je klaar bent laat je wat je gevonden hebt zien aan een medewerker die vervolgens precies kan vertellen wat voor steen je gevonden hebt en stopt elk steentje in een plastic zakje en schrijft er op wat erin zit.

Wat mij betreft een aanrader!

https://www.google.com/ma...%2Fg%2F1vysx7g0?entry=ttu

Verder kan ik de Natchez Trace Parkway op zich wel aanraden. Niet super speciaal maar op zich wel een mooie route. Tenzij je specifieke dingen in Jackson en/of Tupelo wil zien zou ik overwegen om dat te combineren in een dag, het is echt meer van hetzelfde en wat mij betreft niet echt de moeite waard.

[ Voor 14% gewijzigd door Providentia op 19-08-2024 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Patrick_6369 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:39:
[...]
In je reisschema zie ik maar één dag Gatlinburg, terwijl De Great Smoky Mountains zo veel meer tijd mogen gebruiken, het plaatsje zelf is erg leuk en Dollywood in Pigeon Forge (dorp ernaast) is één van de mooiste US pretparken!
Gatlinburg ben ik vorig jaar toevallig terecht gekomen (we waren door de Great Smoky Mountains gereden), maar dat is (wat ik er van gezien heb) een grote toerist trap. Omdat we de hele ochtend onderweg waren daar wel wat gelunchd maar ik was er snel klaar mee. De bergen zelf zijn wel heel mooi. Zelf 2 dagen in de bergen of in de buurt geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jnn5neMmXs7KjFmbscBOaRlsN-4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JqwZvGaTAeDTOg6Owmk1GtUR.jpg?f=user_large
Clingmans Dome (hoogste punt in het park).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Otx1Vuh3iFs2LTWhDsr3rRMubc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Ou1TvPPoNZgc4zNfkMN4r6O.jpg?f=user_large
Crabtree falls

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xWpWvKhkzotxTUn-U5_Ylr8QYo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FW7hdclED5TXJGqtUDrnRuDd.jpg?f=user_large
Denk dat dit typisch is waarom de Smoky mountains zo heten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AR2Q2n5dvpaVLXI5FvsxoZ6-F-E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VZKhF8AeQ9SnXzGbdymSh3Hv.jpg?f=user_large
Een random riviertje langs de weg in de buurt van Bryson city.

Wat noordelijker is de Skyline Drive ook echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Domme vraag misschien, maar ben bezig met die MPC app. We landen binnenkort op SFO, maar het enige wat ik zie is dat we bij Terminal I binnenkomen. Dit is geen optie in die MPC app. Beetje Googelen leert mij dat KLM vertrekt vanaf terminal A, maar is dit ook degene die ik in moet vullen in die app, of is de vertrekterminal anders dan de aankomst?

[ Voor 7% gewijzigd door kaanmijo op 21-08-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ik ken SFO niet, maar volgens mij zijn er 4 terminals, 1 t/m 3 en international. Daarnaast hebben de pieren nog een letter en de gates een cijfer.. Een beetje zoals op Schiphol ook het geval is. Welke opties heb je?

Als ik naar arrivals en departures kijk komt de KLM vlucht uit en naar Amsterdam uit op terminal IN (internationaal). Gisteren aangekomen op gate A10 en ook vertrokken van A10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

PolarBear schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:34:
[...]
Gatlinburg ben ik vorig jaar toevallig terecht gekomen (we waren door de Great Smoky Mountains gereden), maar dat is (wat ik er van gezien heb) een grote toerist trap.
[...]
Echt een tourist trap inderdaad, maar nog niet half zo erg als het 'naburige' Pigeon Forge wat mij betreft.

Ik heb dit topic zojuist pas ontdekt omdat ik over het algemeen alleen maar in Wonen opereer :Y)

Ik ben inmiddels in 23 staten geweest en het is mijn droom om ze ooit alle 50 gehad te hebben. Uitgaande van dit kaartje heb ik nagenoeg alle staten gehad in de Mid-West, South, Great Plains en heb Wyoming en Colorado aangedaan.

Mijn vrouw werkte vroeger voor een Amerikaanse werkgever zodoende dat ik nogal eens de kans had om aansluitend aan een 'business trip' van mijn vrouw aan te haken en daar wat rond te te trekken. Inmiddels heb ik kinderen en werkt mijn vrouw gewoon voor een Nederlandse werkgever dus voorlopig zit het er niet in om weken achtereen door de US te toeren, dus de overige 27 staten zullen even moeten wachten tot de kinderen wat ouder zijn :Y

Tijdens die reizen heel veel kleine stadjes/dorpjes aangedaan en een hoop gekkigheid gezien en meegemaakt. Soms vind ik het jammer dat ik nog nooit over de Golden Gate Bridge ben gereden of het vrijheidsbeeld in het echt heb gezien, maar aan de andere kant: wie kan er nou zeggen dat ze ooit in Sac City, Iowa (2000 inwoners) zijn geweest om 's werelds grootste popcornbal te bewonderen 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Harrie_ op 21-08-2024 12:37 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kaanmijo schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:28:
Domme vraag misschien, maar ben bezig met die MPC app. We landen binnenkort op SFO, maar het enige wat ik zie is dat we bij Terminal I binnenkomen. Dit is geen optie in die MPC app. Beetje Googelen leert mij dat KLM vertrekt vanaf terminal A, maar is dit ook degene die ik in moet vullen in die app, of is de vertrekterminal anders dan de aankomst?
Kun je misschien beter in het topic Reizen met het Vliegtuig - Deel 1 vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

PolarBear schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:50:
Ik ken SFO niet, maar volgens mij zijn er 4 terminals, 1 t/m 3 en international. Daarnaast hebben de pieren nog een letter en de gates een cijfer.. Een beetje zoals op Schiphol ook het geval is. Welke opties heb je?

Als ik naar arrivals en departures kijk komt de KLM vlucht uit en naar Amsterdam uit op terminal IN (internationaal). Gisteren aangekomen op gate A10 en ook vertrokken van A10.
Opties zijn A en G, dus ik gok dat het dan A gaat zijn. Thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Harrie_ schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:29:
Echt een tourist trap inderdaad, maar nog niet half zo erg als het 'naburige' Pigeon Forge wat mij betreft.
Ach ja. Je moet ergens langs rijden. En dan is er ook wel iets leuks te vinden in een dorp als Gatlinburg (vond zelf die moonshinetoko leuk. Koop het nu nog steeds als we in de VS zijn). In Pigeon Forge had ik Dollywood wel willen zien, maar we kwamen er alleen doorheen. Ik vind het juist wel wat hebben, die typisch Amerikaanse dingen. Na het standaard rondje westkust begonnen veel vakanties begonnen voor mij met iets dat op TV voorbij kwam (Moonshiners, American Pickers, Ozzy & Jacks, Swamp People. En dan eens kijken of er een rondje van 3 weken omheen te maken is :)
Ik ben inmiddels in 23 staten geweest en het is mijn droom om ze ooit alle 50 gehad te hebben.
Heb hetzelfde doel. Vinken over 2 weken de 38e af. Maar dan blijft er een strook in t midden over. En rechtsboven wat kleine staatjes. Volgend jaar hopelijk Hawaï. Daarna lijkt het wel een heel eind gedaan qua bezienswaardigheden).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjPrpvtWL3pBGzQUTSciVczWQdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3U0jWdIpRIg9kSvAEuUmSEUy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

matthijst schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:26:
[...]

Ach ja. Je moet ergens langs rijden. En dan is er ook wel iets leuks te vinden in een dorp als Gatlinburg (vond zelf die moonshinetoko leuk. Koop het nu nog steeds als we in de VS zijn). In Pigeon Forge had ik Dollywood wel willen zien, maar we kwamen er alleen doorheen. Ik vind het juist wel wat hebben, die typisch Amerikaanse dingen. Na het standaard rondje westkust begonnen veel vakanties begonnen voor mij met iets dat op TV voorbij kwam (Moonshiners, American Pickers, Ozzy & Jacks, Swamp People. En dan eens kijken of er een rondje van 3 weken omheen te maken is :)

[...]

Heb hetzelfde doel. Vinken over 2 weken de 38e af. Maar dan blijft er een strook in t midden over. En rechtsboven wat kleine staatjes. Volgend jaar hopelijk Hawaï. Daarna lijkt het wel een heel eind gedaan qua bezienswaardigheden).
[Afbeelding]
Nice (y). Dollywood ben ik toevallig geweest maar was niet heel bijzonder vind ik, een beetje een 13 in een dozijn Amerikaans pretpark met een aantal mooie achtbanen. Ik zie op je kaartje dat je bijna overal geweest bent behalve in Kansas 8), daar heb je op zich weinig aan gemist...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
Harrie_ schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:39:
[...]
Nice (y). Dollywood ben ik toevallig geweest maar was niet heel bijzonder vind ik, een beetje een 13 in een dozijn Amerikaans pretpark met een aantal mooie achtbanen. Ik zie op je kaartje dat je bijna overal geweest bent behalve in Kansas 8), daar heb je op zich weinig aan gemist...
Dan moet ik toch even reageren. Voor ons Europeanen voelt Dollywood misschien niet heel bijzonder, omdat het park mooi aangekleed is, zoals wij hier in Europa gewend zijn van kwalitatief goeie parken (dus niet Walibi Holland). In Amerika is Dollywood echt een uitzondering en die sfeer merk je, ook aan de andere bezoekers. En bovendien heeft het natuurlijk zijn charme dat je zomaar Dolly Parton tegen het lijf kunt lopen in haar eigen pretpark!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:55
Gatlinburg ziet er idd uit als een enorme tourist trap, en dat is het wss ook wel voor Amerikanen die er een week spenderen.

Voor Europeanen op doordocht die slechts enkele dagen er blijven is dit een ideale uitvalsbasis om in enkele dagen veel te kunnen zien in de smokies. Na een dagje hiken wat rondkuieren 's avonds in een Amerikaans kitch-dorpje, geweldig toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
sandpatt schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:02:
Gatlinburg ziet er idd uit als een enorme tourist trap, en dat is het wss ook wel voor Amerikanen die er een week spenderen.

Voor Europeanen op doordocht die slechts enkele dagen er blijven is dit een ideale uitvalsbasis om in enkele dagen veel te kunnen zien in de smokies. Na een dagje hiken wat rondkuieren 's avonds in een Amerikaans kitch-dorpje, geweldig toch?
Klopt, maar je betaalt wel overal de tourist trap premium. Ik zou liever aan de andere kant van de Smokies gaan zitten in een wat minder toeristisch dorp.
matthijst schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:26:
[Afbeelding]
Grappig, heb ook eens gekeken hoever ik kom. Inmiddels tot 21 (inclusief DC)
(AZ/CA/DC/FL/GA/IL/IN/MA/MD/MI/NC/NV/NY/OH/PA/SC/TN/TX/UT/VA/WV)

Volgend jaar er nog 6 á 7 bij dan heb ik ruim over de helft :)

Mijn eigenlijke doel is alle MLB-stadions (30) te bezoeken. Ben al een heel eind maar moet er nog wel wat. Zit nu op 20:
  • New York (2x)
  • Chicago (2x)
  • Los Angeles (2x)
  • Boston
  • Washington DC
  • Baltimore
  • Philidelphia
  • Atlanta
  • San Diego
  • Phoenix
  • Toronto
  • Cleveland
  • Pitsburgh
  • Arlington
  • Houston
  • Cincinnati
  • Detroit
Volgend jaar komen daar Denver en Seatle bij. Arlington moet ik eigenlijk nog een keer heen want nieuw stadion. Verder ook nog in een aantal minor league stadions geweest, vier spring training complexen. Zit aardig goed in het baseball :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Oh dat is ook een vette hobby!

Twee tips voor Grand Teton/Yellowstone:
Verizon netwerk heeft goed bereik in Grand Teton, toch handig om onderweg dingen op te zoeken.
En, omdat we morgen richting Yellowstone gaan waar internet minder beschikbaar lijkt: GuideAlong, die hebben een geinige app gemaakt die op basis van je lokatie een verhaaltje over de bezienswaardigheden vertelt en welke afslag je ervoor moet nemen. Net een stukje getest in Grand Teton en ik vond 'm mooi :)
https://guidealong.com

[ Voor 93% gewijzigd door matthijst op 21-08-2024 19:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Bereik in Yellowstone is anno augustus 2024 nog steeds vooral beperkt tot hotspots zoals Mammoth hot springs, Old faithfull/upper geyser basin, Canyon village en hun omgeving. Deze week ook in Yellowstone, kan wel zeggen dat het beter is dan in het verleden in de hotspots gedurende piekuren.

Ondanks die beperkte verbinding hebben we wel plezier gehad van de app geyser times voor onze dagelijkse overdosis zwavel.

[ Voor 17% gewijzigd door Grouchy op 22-08-2024 05:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Iemand ervaring met Firsty?
Gebruik normaliter altijd Airolo.
What's the difference between traditional eSIM providers vs. Firsty?

Unlike traditional eSIM providers, where users have to buy data plans in advance and switch eSIMs for each country, Firsty offers a much simpler solution. With Firsty, you just activate your eSIM once, and you're good to go for 30 days or whatever time you choose, anywhere in the world. No more dealing with different SIMs or eSIMs for each place you visit.

Firsty's global eSIM covers the entire world, so you don't need multiple local or regional eSIM cards. Plus, you can still use your regular phone number for calls and texts while using the Firsty app for data, all without worrying about roaming charges.

• PolarBear
  • Niet online
Grouchy schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 03:35:
Bereik in Yellowstone is anno augustus 2024 nog steeds vooral beperkt tot hotspots zoals Mammoth hot springs, Old faithfull/upper geyser basin, Canyon village en hun omgeving. Deze week ook in Yellowstone, kan wel zeggen dat het beter is dan in het verleden in de hotspots gedurende piekuren.
Is niet heel gek toch? Sowieso is in de National Parks mobiel bereik verre van gegarandeerd.

• Bamdaan
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-09 09:17
Hi allemaal, ik ga in november met mijn vriendin ruim 2 weken naar Florida (Naples & Miami).

Als we in Miami zijn hebben we voor een dagje een auto gehuurd. Graag zouden we van South Beach naar boven rijden... Bal Harbour Shops, Aventura Mall, Hollywood, Ft Lauderdale.

Mis ik iets? Iemand tips?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Grouchy schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 03:35:
Ondanks die beperkte verbinding hebben we wel plezier gehad van de app geyser times voor onze dagelijkse overdosis zwavel.
The old faithfull is niet zo faithfull als de naam doet vermoeden. Maar ik had geluk. Auto geparkeerd, naar de geyser gelopen waar het al heel druk was. Tussen parkeren en het schouwspel zat nog geen 5 minuten.
Pagina: 1 ... 70 ... 87 Laatste