• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:14
Al die toeristen zijn voor Trump natuurlijk potentieel "illegal immigrants" :+

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15

ArCadE

No banana available

Driek schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 17:50:
[...]

Ik had eigenlijk verwacht dat het wel iets goedkoper had gekund, maar ik denk dat de iran oorlog het weer wat duurder maakt.
Wij waren ook wel een stuk goedkoper. Stuur maar DM voor prijs als je wilt.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:13

Grouchy

meep meep

Typhone schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:03:
Mocht je binnen nu en een paar weken naar Yosemite gaan hou dan even rekening met extreme wachtrijen. Het beleid van onze grote vriend (Donald T.) heeft het reserveringssysteem genekt (was te duur) dus nu is het extreem druk sinds de zomeropening. Ik zag net (vriendinlief liet het zien) wat filmpjes en dat ziet er niet al te best uit. File van 39km vanuit de westkant en zo ongeveer elke hike zit bomvol. Mijn Amerika hart huilt als ik zoveel massatoerisme zie in de nationale parken.
Memorial weekend is dan ook een van de drukste weekenden van het jaar en meestal is de zuidkant de drukste.
En toch is het is nog steeds makkelijk de drukte te vermijden/de massa voor te zijn.
Ben nu al een tijdje weer in de USA. Afgelopen dagen Yellowstone Yosemite bezocht, verbleven in een huis dat gerund werd door 2 NP employees.

Met de wachttijden valt het momenteel wel mee, ook in het weekend;
10 voor 9: 15 minuren wachttijd.
Net voor 6; nog geen park rangers dus gewoon doorrijden.
Tussen 6 en 7: 2 minuten, 7h45, 6 minuten.

Populaire hikes zoals de mist trail zitten inderdaad stampvol. Het helpt ook niet echt dat die trail na de Nevada waterval dicht is en een hoop mensen de detour op de terugweg niet gebtuiken. Chaos op de trappen...

Parkeren is ook een crime, als je een plaatsje hebt in de village hebt, vasthouden en voor de paarse/groene shuttles gaan.

90% van het volk zit wel allemaal op dezelfde plek, de rest van het park ziet 90% minder drukte. Ook gebruik gemaakt van een tip van wat rangers om met bepaalde trails rond 16-17h00 te starten. Scheelt ook dag en nacht.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 23:26

JK

Grote nationale parken moet je eigenlijk ook mijden in de weekenden. Jaaaaaren terug in Yosemite die fout gemaakt om in het weekend te gaan. Was in 2011. In het weekend hadden ze de weg (twee stroken één richting op) ook opgesplitst: 1 strook voor de auto's, 1 voor de parkbus. Dus we waren echt lang onderweg overal naartoe. Wat normaal een rit van 45 minuten was, resulteerde in 3 uur in de auto langzaam rijden en veel wachten. We waren daar snel klaar mee, zijn teruggegaan naar ons hotel in El Portal en daar lekker buiten in het zwembad en de hot tub gezeten naast de wilde Merced River. Yosemite moeten we dus nog eens een keer echt goed doen en dan mooi doordeweeks. Bij Yellowstone NP zijn we doordeweeks gegaan en elke keer heel vroeg uit bed, dat was goed bevallen. Toch wel het meest bijzondere park tot nu toe wat we hebben gezien.

Voor mijn korte trip naar Denver en omgeving ben ik ook aan het bedenken wanneer ik Rocky Mountain NP bezoek en daar werken ze nog wel met tijdsloten om binnen te komen. Zelfde geldt voor bijv. Mount Blue Sky (voorheen Evans), om die op te mogen rijden.

Aangezien Mount Rushmore op iets van 5,5 uur rijden is, pak ik die nog wel mee. Dat ligt 'om de hoek'. Dan slaap ik in South Dakota. Dag erna denk ik naar Badlands NP en als ik vroeg wakker ben, misschien zo gek om langs Devil's Tower in Wyoming te rijden (1,5 uur rijden, maar moet natuurlijk ook weer terug en naar Badlands. Dat bekijk ik op de dag zelf wel of ik dat echt ga doen), daarna slapen in Nebraska en dan de dag daarop terug naar Denver. Ik kom niet zo snel weer in die regionen, dus kan het gerust meepakken en ben in m'n eentje, dus hoef met niemand rekening te houden. Muziekje aan, drankje mee, wat te eten, af en toe even uitstappen... ik kom er wel.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:07

Typhone

Who Dares Wins

@JK als je naar Devils Tower gaat vanuit die hoek heb ik nog wel een mooie tip voor je die ik hier eerder gedeeld heb en iemand volgde hem en die was er erg blij mee ;).

Rij vanaf Spearfish omhoog naar Belle Fourche en dan westelijk over de 24 richting Aladdin en Hulett waarna je op het einde omlaag duikt (zuidelijk naar de Devils Tower). Dan kom je hem vanaf de mooie scenic kant tegen. Die 24 is een scenic byway door een mooi gebied. Ik heb hem twee keer gereden (2016, 2024) en kan hem van harte aanbevelen.

Wat betreft de drukte in de parken. Ik ben in Zion nog zelf door het park gereden, althans mijn pa, voordat het verplichte shuttle systeem er was. Dat was nog net voor het digitale tijdperk en al helemaal voordat Angels Landing zo’n kijk-mij-instagram-klimmer status had.

M’n ouders hebben zelfs nog placemats van die oude route die toen helemaal doorliep tot aan de Narrows.

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:16
JK schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:02:
Grote nationale parken moet je eigenlijk ook mijden in de weekenden. Jaaaaaren terug in Yosemite die fout gemaakt om in het weekend te gaan. Was in 2011. In het weekend hadden ze de weg (twee stroken één richting op) ook opgesplitst: 1 strook voor de auto's, 1 voor de parkbus. Dus we waren echt lang onderweg overal naartoe. Wat normaal een rit van 45 minuten was, resulteerde in 3 uur in de auto langzaam rijden en veel wachten. We waren daar snel klaar mee, zijn teruggegaan naar ons hotel in El Portal en daar lekker buiten in het zwembad en de hot tub gezeten naast de wilde Merced River. Yosemite moeten we dus nog eens een keer echt goed doen en dan mooi doordeweeks. Bij Yellowstone NP zijn we doordeweeks gegaan en elke keer heel vroeg uit bed, dat was goed bevallen. Toch wel het meest bijzondere park tot nu toe wat we hebben gezien.

Voor mijn korte trip naar Denver en omgeving ben ik ook aan het bedenken wanneer ik Rocky Mountain NP bezoek en daar werken ze nog wel met tijdsloten om binnen te komen. Zelfde geldt voor bijv. Mount Blue Sky (voorheen Evans), om die op te mogen rijden.

Aangezien Mount Rushmore op iets van 5,5 uur rijden is, pak ik die nog wel mee. Dat ligt 'om de hoek'. Dan slaap ik in South Dakota. Dag erna denk ik naar Badlands NP en als ik vroeg wakker ben, misschien zo gek om langs Devil's Tower in Wyoming te rijden (1,5 uur rijden, maar moet natuurlijk ook weer terug en naar Badlands. Dat bekijk ik op de dag zelf wel of ik dat echt ga doen), daarna slapen in Nebraska en dan de dag daarop terug naar Denver. Ik kom niet zo snel weer in die regionen, dus kan het gerust meepakken en ben in m'n eentje, dus hoef met niemand rekening te houden. Muziekje aan, drankje mee, wat te eten, af en toe even uitstappen... ik kom er wel.
Als je er voor moet omrijden dan zou ik Mount Rushmore lekker skippen. Je kan een klein rondje lopen en dat was het.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• JK

JK

@Typhone bedankt voor de tip. Even via Streetview gekeken, vanaf de US24 ziet het er idd mooi uit! Zal het noteren bij mijn plan. (y)

@wodkabuikje Ik wil het wel een keer in het echt zien en een korte roadtrip die kant op is ook wel leuk. South Dakota nog nooit bezocht, Nebraska ook niet. Niet dat je er veel van ziet, maar ik heb in elk geval mijn voeten daar dan neergezet. :+ En in de buurt daar genoeg moois te zien.

• bendeh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:32
Grouchy schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 04:15:
[...]

Memorial weekend is dan ook een van de drukste weekenden van het jaar en meestal is de zuidkant de drukste.
En toch is het is nog steeds makkelijk de drukte te vermijden/de massa voor te zijn.
Ben nu al een tijdje weer in de USA. Afgelopen dagen Yellowstone bezocht, verbleven in een huis dat gerund werd door 2 NP employees.

Met de wachttijden valt het momenteel wel mee, ook in het weekend;
10 voor 9: 15 minuren wachttijd.
Net voor 6; nog geen park rangers dus gewoon doorrijden.
Tussen 6 en 7: 2 minuten, 7h45, 6 minuten.

Populaire hikes zoals de mist trail zitten inderdaad stampvol. Het helpt ook niet echt dat die trail na de Nevada waterval dicht is en een hoop mensen de detour op de terugweg niet gebtuiken. Chaos op de trappen...

Parkeren is ook een crime, als je een plaatsje hebt in de village hebt, vasthouden en voor de paarse/groene shuttles gaan.

90% van het volk zit wel allemaal op dezelfde plek, de rest van het park ziet 90% minder drukte. Ook gebruik gemaakt van een tip van wat rangers om met bepaalde trails rond 16-17h00 te starten. Scheelt ook dag en nacht.
Precies! Wij waren er afgelopen zaterdag, 5:45 door de ingang gereden zonder controle. Geparkeerd vlak bij beginpunt van de Mist trail en toen we rond 8:30 op de terugweg waren begon de drukte pas. Wij waren de enige op de trappen op dat vroege tijdstip.

Die ene keer dat je zo’n park bezoekt gewoon de moeite doen wat vroeger op te staan, geldt al jaren zo; ook voor Yellowstone en Zion. Heeft niets te maken met het aantal rangers of welke president er zit ookal wil tiktok dat je graag wijsmaken.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:13

Grouchy

meep meep

Oops, Geen idee waarom ik Yellowstone schreef, het had Yosemite moeten zijn. Ook maar meteen veranderd in de eerdere post.

[ Voor 22% gewijzigd door Grouchy op 16-06-2026 17:21 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Grouchy schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 17:20:
Oops, Geen idee waarom ik Yellowstone schreef, het had Yosemite moeten zijn. Ook maar meteen veranderd in de eerdere post.
Ik dacht het al toen je Merced River schreef ;)

• JK

JK

Typhone schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:35:
[...]

Ik dacht het al toen je Merced River schreef ;)
Volgens mij was ik dat. :)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JK schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 22:56:
[...]

Volgens mij was ik dat. :)
Shit ik haal er twee door mekaar nu volgens mij :D

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-08 11:09
Typhone schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 22:58:
[...]

Shit ik haal er twee door mekaar nu volgens mij :D
Toe aan vakantie :P

• Poortm
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-07 13:33
bendeh schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:44:
[...]

Precies! Wij waren er afgelopen zaterdag, 5:45 door de ingang gereden zonder controle. Geparkeerd vlak bij beginpunt van de Mist trail en toen we rond 8:30 op de terugweg waren begon de drukte pas. Wij waren de enige op de trappen op dat vroege tijdstip.

Die ene keer dat je zo’n park bezoekt gewoon de moeite doen wat vroeger op te staan, geldt al jaren zo; ook voor Yellowstone en Zion. Heeft niets te maken met het aantal rangers of welke president er zit ookal wil tiktok dat je graag wijsmaken.
Heb je dan de misttrail in dikke 2,5 uur gelopen?

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-07 09:03

Hemingr

Onnodig irritant.

Freak187 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:31:
[...]

En wat ik denk is dat het vrij veel uitmaakt als jij alleen of samen met je vrouw/partner reist.

Ik ben een aantal keer alleen vanwege werk in de VS geweest en dan krijg je echt veel meer vragen op je afgevuurd dan dat je met z'n 2-en reist.
Moet je eens proberen met een Amerikaanse vrouw en twee Amerikaanse kinderen en dan als enige zonder US passport;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hemingr op 18-06-2026 16:51 ]

Gecensureerd.

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-07 09:03

Hemingr

Onnodig irritant.

Driek schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:58:
Aangezien onze esta nog geldig is tot december zijn we aan het kijken om in de herfstavakantie een week Florida te doen. Stormseizoen zou ongeveer klaar moeten zijn, en de temperatuur nog zomers.

Is vluchten voor 4 personen met 3 bijgeboekte koffers voor 3500 een beetje een oke prijs?

dit is dan van amsterdam/brussel/dusseldorf naar fort lauderdale. en dan terug via Orlanda.
Ik vind het wel meevallen. Wij vliegen binnenkort (4th of July USA 250) met z'n 3en (en 1 baby) voor ruim 3600 euro (standaard koffers). En dat is nog met een pseudo budget carrier. Met de blauwe zwaan dik over de 4500. (Detroit).

Gecensureerd.

• bendeh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:32
Poortm schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 14:54:
[...]

Heb je dan de misttrail in dikke 2,5 uur gelopen?
Ja na de misttrail kun je nog iets verder omhoog en dan via een andere weg omlaag, dat duurde 3 uur..

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Tijdens de huidige vakantie besloten om volgende zomer weer richting de US te gaan. Voor ons de 10e keer, dochtertje de 2e.

We gaan wederom naar Florida, omdat dit vorig jaar prima is bevallen. Weer/hitte is voor ons geen probleem. Vorige keer Disney gedaan, dit keer Universal. Alleen nog beetje aan het kijken wat we eromheen doen.

Vorige keer dingen als Little Tooth, de Everglades, met dolfijnen gezwommen etc. Maar dat hebben we dus sowieso vorig jaar al gedaan en wijzelf al vaker. Miami en omstreken trekt ons niet zo en de Keys liggen natuurlijk redelijk uit de richting. Maar goed, we hebben nog even ;)

The best is yet to come

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 12:10
Dean Martin schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:16:
en de Keys liggen natuurlijk redelijk uit de richting. Maar goed, we hebben nog even ;)
De keys zijn wel echt de moeite als je daar toch redelijk in de buurt bent.

Wat ook leuk kan zijn is een Roadtrip New York naar Key-West en terugvliegen vanaf Miami. Die trip hebben we 4 jaar geleden gemaakt en dat was echt gaaf! Deze route, maar wij hebben minder dagen in Miami doorgebracht om naar de keys te gaan. Miami vonden wij ook niet zo interessant. We hebben in Orlando een bezoek gebracht aan het Kennedy Space Center/NASA. Met een beetje geluk kun je er nog een lancering meepakken.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 28-07-2026 09:00 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-08 11:09
Dean Martin schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:16:
Tijdens de huidige vakantie besloten om volgende zomer weer richting de US te gaan. Voor ons de 10e keer, dochtertje de 2e.

We gaan wederom naar Florida, omdat dit vorig jaar prima is bevallen. Weer/hitte is voor ons geen probleem. Vorige keer Disney gedaan, dit keer Universal. Alleen nog beetje aan het kijken wat we eromheen doen.

Vorige keer dingen als Little Tooth, de Everglades, met dolfijnen gezwommen etc. Maar dat hebben we dus sowieso vorig jaar al gedaan en wijzelf al vaker. Miami en omstreken trekt ons niet zo en de Keys liggen natuurlijk redelijk uit de richting. Maar goed, we hebben nog even ;)
Als je in de Orlando area blijft dan zijn de moerasboot ritten bij een Boggy Creek of Wild Florida ook leuk. Ook voor de kleine denk ik wel. Boggy Creek heeft een samenwerking met Gatorland dan krijg je wat korting voor toegang. Maar als Florida veteraan zal je het meeste wel al gedaan hebben ;)

Ik ben net terug na 3 week Florida en dan voornamelijk Disney World, onze 4e keer daar. Midden in een hittegolf maar met de methode power aid, water, water etc. kwamen wij daar de drukke dagen wel door. Ook nog even een echte tourist trap gedaan met Ripley's believe it or not. Leuk gedaan, weet niet of het de prijs echt waard is maar wij hebben ons vermaakt.

Het huisje dat wij hadden gehuurd in de buurt Windsor Hills was qua liggen echt perfect. Vlak bij Disney en je hoeft dan niet over de I4. Alleen vanwege het 4th of July weekend en 250 jaar USA wel heel erg druk, maar dat was te verwachten.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:53
Vind Jacksonville Beach wel een leuk stadje, leuk aan het strand. Daytona ook wel, om een keer gezien te hebben (en Buc-ees :) ). Over 2,5 week rondje Miami, Key largo, Key West, Indialantic, Daytona, Orlando.
Vooral voor lekker weer, zee en zwembaden Florida dit keer.

Gaan naar een NFL preseason game en naar de Coke Zero 400 op Daytona. Sportwedstrijden altijd wel leuk in de VS.

Haters everywhere but I don’t really care

• JK

JK

In Florida moet je sowieso een Buc-ee's bezoeken. :+ Er zijn er twee.. eentje bij Daytona en eentje bij St. Augustine.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hahaha ik kwam er een jaar geleden pas achter wat Buc-ee's was. Maar sinds het afgelopen WK is mijn Instagram doodgegooid met Buc-ee's gedoe door alle influencers. De teloorgang van Buc-ee's is ingezet vrees ik :P

• JK

JK

Typhone schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:36:
Hahaha ik kwam er een jaar geleden pas achter wat Buc-ee's was. Maar sinds het afgelopen WK is mijn Instagram doodgegooid met Buc-ee's gedoe door alle influencers. De teloorgang van Buc-ee's is ingezet vrees ik :P
Gelukkig volg ik die 'influencers' dan niet. Die komen er blijkbaar ook ineens achter dat USA een heerlijk vakantieland is. Buc-ee's is wel mooi. Leuke spullen te koop, relatief betaalbaar. Veel toiletten, over het algemeen goed schoon. En fresh brisket on the board. :D

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:16
Hulleman schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:57:
[...]

De keys zijn wel echt de moeite als je daar toch redelijk in de buurt bent.

Wat ook leuk kan zijn is een Roadtrip New York naar Key-West en terugvliegen vanaf Miami. Die trip hebben we 4 jaar geleden gemaakt en dat was echt gaaf! Deze route, maar wij hebben minder dagen in Miami doorgebracht om naar de keys te gaan. Miami vonden wij ook niet zo interessant. We hebben in Orlando een bezoek gebracht aan het Kennedy Space Center/NASA. Met een beetje geluk kun je er nog een lancering meepakken.
Toevallig na in '23 de westkust gedaan te hebben (hier), nu een trip aan het overwegen van NY richting Miami (of Tampa/Orlando als eindstation). Leuk dat jij die ongeveer ook hebt gedaan; @Hulleman , heb je wellicht nog de precieze route ter inspiratie?

Zie ik het goed dat je in principe geen directe vlucht hebt vanuit Florida naar AMS? Ooit in 2000 gewoon direct met Martinair naar Miami; maar die tijden zijn helaas ver achter ons..

[ Voor 6% gewijzigd door danielrene op 28-07-2026 14:45 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:06
danielrene schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:44:
[...]

Toevallig na in '23 de westkust gedaan te hebben (hier), nu een trip aan het overwegen van NY richting Miami (of Tampa/Orlando als eindstation). Leuk dat jij die ongeveer ook hebt gedaan; @Hulleman , heb je wellicht nog de precieze route ter inspiratie?

Zie ik het goed dat je in principe geen directe vlucht hebt vanuit Florida naar AMS? Ooit in 2000 gewoon direct met Martinair naar Miami; maar die tijden zijn helaas ver achter ons..
Wij zijn in 2017 vanuit Amsterdam via Frankfurt naar Miami gevlogen met Lufthansa.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUpxZsLrmLGb5fLA_U3uegoMMV4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S8DAfiv6dFJb4PPf4R0mDTuj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 28-07-2026 14:58 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15:05
[...]

KLM/Delta heeft nog wel Miami-Amsterdam non-stop in het programma staan, is alleen niet dagelijks. Orlando non-stop dagelijks maar alleen in het winterseizoen (eind oktober-eind maart)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Martinair ligt dan wel achter ons, maar ik vlieg gewoon rechtstreeks met KLM naar Miami.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 12:10
[...]

Dit is de route met het aantal overnachtingen wat we hebben gehad.

1: Vlucht Amsterdam - Newark, 3 overnachtingen in New York
2: 2 overnachtingen in Washington
3: Overnachting in Harrisonburg
4: Overnachting in Roanoke
5: Overnachting in Gatlinburg
6: Overnachting in Cherokee
7: 2 overnachtingen in Charleston
8: Overnachting in Savannah
9: Overnachting in Saint Augustine
10: 2 overnachtingen in Orlando
11: Overnachting in Sarasota
12: Overnachting in Fort Myers Beach
13: Overnachting in Key Largo
14: 2 overnachtingen in Key West
15: 2 overnachtingen in Miami
16: Vlucht Miami - Amsterdam

Inderdaad geen rechtstreekse vlucht van Miami naar A'dam toentertijd beschikbaar (Delta), maar je vliegt dan via New York. Koffers werden doorgelabeld, dus alleen ff van de ene naar de andere gate wandelen. We hebben vanaf New York de trein naar Washington gepakt en in Washington de huurauto opgehaald om door te gaan naar Harrisonburg.

New York moet je minimaal 3 overnachtingen doen, daar kun je ook makkelijk een 4e of zelfs 5e nacht achteraan plakken. Niet normaal veel te zien en te doen daar. Daar kun je wel een nachtje Washington voor inruilen.

Het is alweer even geleden dat we er zijn geweest, maar dit zijn de dingen die me, los van de hele obvious zaken die je toch wel gaan doen, het meest bij zijn gebleven:
  • New york, new york. Dat vonden we écht fantastisch. We zaten heel dicht bij Times Square, wat qua metro zo'n beetje de beste plek is als uitvalsbasis voor Manhattan, omdat daar de meeste metrolijnen samenkomen. Wat blijkbaar niet veel mensen doen, maar wat ik je echt aanraadt is om naar Ellis Island te gaan. Dat vond ik één van de leukste tripjes.
  • Ga in New York ook naar Brooklyn. Leuke sfeer, uiteraard de wel bekende sightseeing van de bruggen naar Manhattan. Daar zitten ook heel veel fijne koffietentjes (Butler is een aanrader bij de Manhattan bridge) die echt een tripje waard zijn. Leuk om daar vroeg op de ochtend te zijn en op de kade te zitten en naar de bruggen/skyline van Manhatten te kijken
  • Washington. Huur een fiets voor de national mall en de route langs alle monumenten en Arlington. Echt de perfecte manier om in één dag alles goed te kunnen bekijken. Om me heen hoorde ik nog wel eens mensen die dat te voet zijn gaan doen, maar de afstanden zijn echt te groot daar voor. Georgetown niet overslaan. Daar kun je desnoods met de auto langs als je die ophaalt en wegrijdt uit Washington.
  • Neem de tijd in de Great Smokey Mountains. Mooie routes om te rijden en te wandelen. Heeeel veel beren gezien (we zaten daar halverwege juni). Veel meer dan we in west-canada en de rocky's hebben gezien. Uiteraard moet je daar wat geluk mee hebben, maar ik was echt verbaasd.
  • Gatlinburg is één grote kermis. Bizar toeristisch (praktisch alleen maar Amerikanen), maar ik vond dat wel wat hebben. Zeker een bezoekje waard. Je bent dan in Tennessee waar je echt fantastische bbq restaurants hebt.
  • Orlando. Los van de attractieparken is het ook leuk om die enorme shopping malls daar te bezoeken. Ook best goede prijzen is me bijgebleven. Het is ook indrukwekkend om NASA (kennedey space center) daar te bezoeken.
  • Saint Augustine. Een beetje de attractievariant van grotere steden als Charleston/Savannah. Bizar toeristisch, maar we vonden dat wel heel leuk. Ook leuk om in één van deze 3 plekken een spooktocht doen. Met name Charleston/Savannah staan door hun geschiedenis bekend om hun spookverhalen.
  • Bezoek een plantation voor de slavernij historie. Wij zijn naar Boone Hall in Charleston geweest.
  • Boek een airboat in de buurt van de everglades. Spectaculair en wij zagen veel wildlife (alligators, zeekoeien, flamingo's). Er zijn daar in de buurt ook veel van die gatorfarms, maar dat vonden we toch een beetje zielig. Persoonlijk zou ik dat niet meer sponsoren.
  • Everglades. Draag hier goede mugwerende kleding. Ik heb nog nooit zoveel muggen gezien en ik had letterlijk honderden muggenbulten, omdat ze door mijn kleding heen prikten :') DEET boeit ze niet.
  • Miami trok ons niet heel erg (je gaat toch alles afzetten tegen New York :p ), maar Little Havana vonden we wel echt heel leuk.
  • Key's: Zoek een authentiek tentje voor de echte key-lime pie. Moet je gegeten hebben. In Key West zaten we in Havana Cabana. Wát een toffe accomodatie vonden we dat! Aanrader.

[ Voor 70% gewijzigd door Hulleman op 29-07-2026 09:01 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:21
[...]

Klopt, volgens mij soms wel (hoogseizoen?). Dichtste wat in de buurt komt is Discovery Airlines (Lufthansa dochter) vanaf FRA rechtstreeks naar MCO.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00
https://www.flightconnections.com/nl/vluchten-van-ams-naar-mia Hier kan je onderin per maand zien op welke dagen er KLM rechtstreekse vluchten zijn.

>> Signature?

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:53

Zoals gezegd idd, niet elke dag naar MIA, wij vliegen op zaterdag heen. Terug vanaf Tampa, op een vrijdag, dan is het ook rechtsreeks (beide KLM).

Haters everywhere but I don’t really care

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-08 05:48
Hoe is jullie ervaring met Cruise America vs RVezy vs Outdoorsy? Vrienden uit Nederland komen op bezoek en ik heb nog 5 sick days op te maken.

Bij Cruise America mag je blijkbaar je eigen auto erachteraan slepen. Ik overweeg om mijn F-150 mee te slepen want die mag met de motor uit worden gesleept in Tow Mode (andere auto's moet je motor stationair draaien bij slepen) en hij heeft Starlink ingebouwd. Bovendien is een auto handig om bij je te hebben. Ik overweeg al een tijdje een baseplate voor towing en dit is misschien het moment.

Ik heb vaker bij RVezy en Outdoorsy gehuurd, maar dan is het soms moeilijker om iemand te vinden die towing toestaat. Bij Cruise America mag het blijkbaar gewoon altijd. Welk rijbewijs heeft iemand uit Nederland nodig voor het slepen van een auto?

[ Voor 5% gewijzigd door ibmpc op 03-08-2026 01:36 ]

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste

Let op:
Het gaat hier om de vakantiebestemming "USA". Politiek getinte opmerkingen zijn dan ook niet nodig, die horen in AWM