Typhone schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:17:Specifieke vraag voor in dit topic
Vriendin en ik zijn aan het plannen / kijken voor 2027. We hebben wat opties open staan voor routes maar die wijken heel erg af van de standaard rondjes. We zijn specifiek aan het rondkijken naar de staten Colorado, Utah, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington en wellicht een stukje noord California.
Er staat nog niks vast en veel open. Vriendinlief wil graag naar Redmond en Bend omdat ze daar graag wilde studeren in het verleden.
We zijn op zoek naar tips die wat verder van de grote zaken af zitten, specifieke routes, mooie dorpjes, mooie natuurgebieden etc. Veel mensen komen ergens voorbij wat van tevoren onbekend is en dan heel mooi blijkt te zijn. Daar zijn we met name naar op zoek. De grote nationale parken zijn we allemaal al geweest dus daar zijn we niet naar op zoek.
Paar dingen die ik even roep maar die niet specifiek in onze route zitten zijn zaken als: US-50 (loneliest road in Americs), Extraterrestrial Highway (beide in Nevada) en bijv Canyon de Chelly. Overnachtingen worden een mix van hotel en campground waarbij ik de eis uitgesproken heb dat wanneer we kamperen (tent) we dan altijd twee nachten ergens verblijven.
Roep de specials maar eens mochten jullie ze hebben

Wij hebben afgelopen jaar zoiets gedaan (Colorado, Utah, Nevada, Arizona en Californië). Grotendeels ook met tentje en dan ook telkens minstens 2 nachten op 1 plek. Tussenduur ook hotel in bv. Las Vegas.
Kamperen is HEEL goed bevallen! Paar tips:
- Boek de campings op tijd als je naar hotspots gaat (zoals de national parks). Voor de national parks kan je de campings allemaal via dezelfde website boeken: recreation.gov. Het is echter ook goed mogelijk op de bonnefooi te gaan of te gaan wildkamperen. Voor de buitengebieden kan je op veel plekken dispersed camping doen, al heb je vaak wel een goede AWD SUV nodig. Dit staat ook nog op mijn wensenlijstje voor de Rocky Mountains. Prachtige plekken met weinig mensen, bv. nabij Aspen.
- Campings in de VS zijn doorgaans heerlijk (!). Ruime plaatsen, veel ruimte tussen de plaatsen, meestal met parkeerplek, picknicktafel en vuurplaats. Veel beter dan Nederlandse campings waar je hutje mutje op elkaar zit, zelfs op 'natuurparken'. Soms waren de sanitaire voorzieningen wel verouderd.
- Als je de bergen in gaat kan de temperatuur snel om slaan. We gingen in een paar dagen van 's nachts nog +/- 15 graden in Zion National Park naar 's nachts -5 graden (ja, vriezen) in Sequoia National Park. Prima te doen als er op voorbereid bent, maar wel een grote omslag.
- Wij hebben al onze campingspullen zelf meegenomen (backpackformaat, dus paste in grote koffer) en paar aanvullende zaken gekocht bij Walmart (koelboxje, gasflessen). Als je zelf geen campingspullen in het vliegtuig mee wilt of kan nemen, kan je waarschijnlijk wel huren.
- Veel campings wijzen je op zwarte beren en zullen je informeren wat je moet doen: eten in bearlocker óf in de auto, nooit in de tent. In de drie weken hebben we overigens maar 1 beer gezien en dat was niet eens óp een camping.
[
Voor 3% gewijzigd door
Justinn1988 op 11-01-2026 12:34
]