• wvg321
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:58
JK schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:51:
Ik vind een week wel kort, paar keer gedaan omdat het niet anders kon. Je komt tijd tekort. Laatste keer was 10 dagen en in m'n eentje dus geen rekening houden met iemand anders, dat was al iets beter qua duur, maar nog steeds veel te kort. Beste is minimaal 3 weken, dan ben je er echt even goed uit. Maar dat gezegd te hebben, als ik nu een uitnodiging krijg om 7 dagen gratis mee te kunnen naar de USA, dan ga ik wel. 😎

Jetlag heb je pas thuis last van.
Een week is ook kort en we doen het alleen omdat het qua vakantie niet anders kan. Dit wordt onze 20e keer, dus we voelen ook niet meer de noodzaak om zoveel mogelijk highlights te zien.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:48

Typhone

Who Dares Wins

JK schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:51:
Ik vind een week wel kort, paar keer gedaan omdat het niet anders kon. Je komt tijd tekort. Laatste keer was 10 dagen en in m'n eentje dus geen rekening houden met iemand anders, dat was al iets beter qua duur, maar nog steeds veel te kort. Beste is minimaal 3 weken, dan ben je er echt even goed uit. Maar dat gezegd te hebben, als ik nu een uitnodiging krijg om 7 dagen gratis mee te kunnen naar de USA, dan ga ik wel. 😎

Jetlag heb je pas thuis last van.
3 jaar geleden waren wij er ook 6 dagen met lui van hier voor een golftrip :). Dat was de eerste dagen wel even aanpoten in het zonnetje rondom Orlando goddamn. Maar bij thuiskomst 10x zo zwaar.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 12:07

JK

wvg321 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:04:
[...]

Een week is ook kort en we doen het alleen omdat het qua vakantie niet anders kan. Dit wordt onze 20e keer, dus we voelen ook niet meer de noodzaak om zoveel mogelijk highlights te zien.
Ik ken het, ben er zelf ook 20 keer geweest en dan hoef je idd niet alles te zien, behalve wat je echt graag wil zien op die trip. Laatste keer was ik grotendeels in Florida (ook nog even kort Georgia en Alabama) en ik heb geen enkel pretpark bezocht. Zonde van de tijd en ik ken ze toch al. Wat ik wel deed, was 's avonds / 's nachts naar Cape Canaveral om een SpaceX lancering te zien. Was voor mij de eerste 's nachts van dichtbij. Verder eindelijk voor het eerst Daytona Bike Week bezocht, wat ik al sinds 2008 wilde doen. :o
Typhone schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 21:43:
[...]
3 jaar geleden waren wij er ook 6 dagen met lui van hier voor een golftrip :). Dat was de eerste dagen wel even aanpoten in het zonnetje rondom Orlando goddamn. Maar bij thuiskomst 10x zo zwaar.
Heerlijk! Het enige is dat je gewoon in Amerika zelf supervroeg wakker bent. 04.30u ben je al klaarwakker en wil je dingen gaan doen. Hooguit dat ik rond 21.00u lokale tijd vaak last van m'n ogen krijg (droge ogen), al kan dat ook van de airco's zijn.

Terug in Nederland ben ik vrij snel over de jetlag heen. Thuis even kort een paar uurtjes slapen en dan eruit en dan gewoon normale tijd naar bed en de dagen erop ook normale tijd naar bed, ook als je niet echt moe bent niet doortrekken tot bijv 02.00u. Dat gaat mij goed af, maar die uurtjes bij thuiskomst zijn even fijn om kort te slapen (in het vliegtuig slaap ik 9,5 van de 10 keer niet, hooguit een beetje dommelen).

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-03 13:46
JK schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:15:

Heerlijk! Het enige is dat je gewoon in Amerika zelf supervroeg wakker bent. 04.30u ben je al klaarwakker en wil je dingen gaan doen. Hooguit dat ik rond 21.00u lokale tijd vaak last van m'n ogen krijg (droge ogen), al kan dat ook van de airco's zijn.
Een paar jaar terug waren we in DC met deze jetlag. Dus om 05:00 liepen we uit de airbnb en om 5:30 liepen we bij alle monumenten, uitgestorven, het was geweldig, heerlijk rustig en best bizar om als enige persoon (op de paar hardlopende feds na) bij de reflecting pool te wandelen.

10/10 would do again.

Gecensureerd.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 12:07

JK

Hemingr schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:14:
[...]

Een paar jaar terug waren we in DC met deze jetlag. Dus om 05:00 liepen we uit de airbnb en om 5:30 liepen we bij alle monumenten, uitgestorven, het was geweldig, heerlijk rustig en best bizar om als enige persoon (op de paar hardlopende feds na) bij de reflecting pool te wandelen.

10/10 would do again.
Mooi rustig idd! Voorheen wilden we ook nog wel eens alvast boodschappen doen, maar sinds de coronatijd is bijv. Walmart ook niet meer 24 uur per dag open. Voor monumenten etc. is het echt super. Maar ook bijv. in Nationale Parken om extra vroeg rond te rijden in Yellowstone bijvoorbeeld.

Over die nachtsluiting van Walmart; het was de eerste keer dat ik over de intercom hoorde dat de winkel over 30 minuten ging sluiten. Een bizarre gewaarwording, die winkel ging nooit dicht. :o

• Oliebolleke
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 16-03 17:56
heeft iemand hier tips voor een reis in de vs naar kentucky voor bourbon proeverijen en natuur?

• Ximenez
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-03 11:18
@Oliebolleke

Wanneer ga je? Ik ben eind juni heel even in het puntje van Kentucky (Louisville). Ik kan daarna een en ander terugkoppelen als je toevallig ook die richting op gaat.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:45

Grouchy

meep meep

Rondom Frankfurt heb je er een paar in de buurt.
3x bij Woodford Reserve langs geweest (onder Frankfurt)
Verder daar langs geweest bij Buffalo Trace en Wild Turkey
Kayakken bij Canoe Kentucky, die hebben verschillende opties inclusief een bezoek aan Buffalo Trace.

Houd er wel rekening mee dat de designed driver af en toe geen proeverij krijgt.

Natuur: Red River Gorge Geological Area (arches) en richting zuid -> Big South Fork National River and Recreation Area
Mammoth Cave National Park

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Baran4ik
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-03 14:33
Ximenez schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:00:
[...]

Ik zou me drukker maken of je dat schema wel in tien dagen moet willen proppen eigenlijk. Kun je hier niet beter een Las Vegas rondje van maken?
Ik ben in oktober ook 10 dagen LA en LV geweest. SF en LV binnen 10 dagen is een erg flink rondje. Misschien iets te groot. Jetlag is een ding. Ik werd vrijwel elke dag rond 16:00 best wel moe. En daarnaast, je wilt echt niet te lang in de auto zitten (en ik houd echt van auto rijden). Max 5 uur en zeker niet elke dag. Wilde eerst LA - SFO - LV doen, maar gelukkig niet gedaan. Mijn tip: doe rustig aan, dan geniet je zo veel meer. Veel mensen hier vinden LV niet leuk. maar wij hadden 2 nachten in LV geboekt en vonden het echt geweldig. En goed voor jouw cardio, want je loopt hier makkelijk 25k stappen :D. Wij zaten op de 38k.

Je gaat hoe dan ook een geweldige tijd hebben.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

TF

bla bla

Volgende maand gaan we!

Mijn jongste zoon is 5 en ik denk dat hij het niet vol houd om de hele dag te lopen. (2 dagen citry trip New York). Tillen zie ik ook niet zitten. Ik denk er over om maar weer een kleine opvouwbare buggy van marktplaats te halen, ondanks dat hij er eigenlijk te groot voor is.

Iemand met ervaring ? Tips? De andere kinderen zijn groot genoeg om dit prima vol te houden

[ Voor 4% gewijzigd door TF op 13-03-2026 06:44 ]

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:02
TF schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 06:44:
Volgende maand gaan we!

Mijn jongste zoon is 5 en ik denk dat hij het niet vol houd om de hele dag te lopen. (2 dagen citry trip New York). Tillen zie ik ook niet zitten. Ik denk er over om maar weer een kleine opvouwbare buggy van marktplaats te halen, ondanks dat hij er eigenlijk te groot voor is.

Iemand met ervaring ? Tips? De andere kinderen zijn groot genoeg om dit prima vol te houden
Met een kleine buggy loop je zelf ook de hele dag voorover gebogen, dat wordt ook best intensief :X

Afhankelijk van hoe zwaar de kleine is, zou ik je een draagzak aanbevelen. Zelf hebben we onze kinderen in een Tula draagzak gedragen en dan zitten ze heerlijk achterop je rug zonder dat je er heel veel last van hebt. De draagzak kun je ook tijdelijk in je rugzak (of die van de vrouw) opbergen.

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:46
@Den_S85 Wij liepen paar jaar geleden met 1 kleine in draagzak op de rug en de andere in de buggy de welbekende Lombard Street in San Francisco omhoog. Werden soms toch wel een beetje vreemd aangekeken :)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tekst en uitleg volgen nog maar het is gelukt hoor 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaSSzH_2jcBfORLIYiA2P-dFOnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwzz5BPywc5rAzZci7LBxzfU.jpg?f=fotoalbum_large

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Typhone schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:03:
Tekst en uitleg volgen nog maar het is gelukt hoor 8)

[Afbeelding]
Zo vanochtend om 04:30 in de auto gestapt naar Mulhouse. Vrouwlief wilde per se gaan kijken of het lukte een Costco kaart te bemachtigen. Aangezien deze unlimited geldig zijn (mits je betaalt) en overal ter wereld vonden wij het wel waard met het risico dat het niet lukte. Ritje van 640km (enkel) maar rond 11:30 waren we er. Eventjes aan de balie gestaan en bewijzen laten zien. Wat schetste onze verbazing, geen controle, geen adrescheck meteen de kaart afhalen die maanden terug al betaald was. Foto maken en klaar was kees.

Je ziet trouwens meteen dat alles Amerikaans is aangelegd (parkeerplaats, ingang, food court, bandenhandelaar erin lol). De prijzen vielen ook niet tegen maar je moet wel weten wat je wilt hebben uiteraard. Hotdog met drank was €1,50 (grote hotdog, 625ml drank naar keuze). Pizza was €2,99 voor een slice en €9,99 voor een hele pizza. Formaat huge. De bekende rotisserie chicken was er ook. In de winkel was het heel random ingedeeld en volgens mij zoeken ze nog wat naar logica maar we hebben toch wel een en ander kunnen scoren. Lang niet alles is echt Amerikaans trouwens maar dat zal vanwege wetgeving ook niet gaan. French’s Yellow mustard trouwens 2x1kg voor €5 voor de BBQ’ers onder ons :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXYP6l6py-h6kStk4DGtx6eue0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slvXbiAiSCg3tLBaI45WxLwL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3ECUWBF_b1GoZDaO04Je5m7KTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fSI37cBO6KUBSFwJeB8SwMD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5FVXSbciZ6aI0g2m8fH1SLfU3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCYrCBecuwrotx4CU0NI0MPN.jpg?f=fotoalbum_large

Wil je er echt heen (ook in de USA) dan zou het ritje het mij wel waard zijn maar dat is ieder voor zich uiteraard!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:17
Typhone schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 21:20:
[...]

Zo vanochtend om 04:30 in de auto gestapt naar Mulhouse. Vrouwlief wilde per se gaan kijken of het lukte een Costco kaart te bemachtigen. Aangezien deze unlimited geldig zijn (mits je betaalt) en overal ter wereld vonden wij het wel waard met het risico dat het niet lukte. Ritje van 640km (enkel) maar rond 11:30 waren we er. Eventjes aan de balie gestaan en bewijzen laten zien. Wat schetste onze verbazing, geen controle, geen adrescheck meteen de kaart afhalen die maanden terug al betaald was. Foto maken en klaar was kees.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wil je er echt heen (ook in de USA) dan zou het ritje het mij wel waard zijn maar dat is ieder voor zich uiteraard!
Maar waarom heb je nu 1300km gereden om een Costco kaart te halen? Waarom is deze zo speciaal?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

jan390 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 21:50:
[...]

Maar waarom heb je nu 1300km gereden om een Costco kaart te halen? Waarom is deze zo speciaal?
Zodat we in Amerika ook naar binnen kunnen :). Het is onmogelijk een kaart te krijgen als Europeaan in de VS en tijdelijke dagpassen staan ze niet toe. In de VS is het wel interessant om aan het begin van een trip naar de Costco te gaan om de essentials te halen voor een 3-4 weken durende roadtrip.

Voor ons als USA fans is het gewoon puur het bezitten van de kaart om in de toekomst legaal binnen te kunnen komen in de Amerikaanse Costco :)

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:46
In woon in Canada. Mijn vrouw gaat denk ik eens in de twee maanden naar de Costco. Zo lang duurt het voor dat spullen die we daar kopen op beginnen te raken. Behalve Goudse Kaas (waar ik hard door heen ga) zou ik niet weten wat ik bij de Costco zou halen voor een 4 weken durende vakantie. Of je moet met zn tweeën echt elke dag dezelfde muesli reep eten om die doos leeg te krijgen..

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:34

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Als je kampeert of anderszins je eigen eten verzorgt op een trip kan een doos eieren, drinken, snacks en dat soort dingen wel wat schelen in kosten. Benzine ook overigens. Zou er zelf de 7 uur (x2) ook niet voor rijden ondanks dat ik geregeld bij Costco kom, maar het is een beetje een cultuurdingetje dat echt iets Amerikaans is dus dat je dat dan wil ervaren als je op vakantie bent snap ik wel.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

pieter.a schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 23:13:
In woon in Canada. Mijn vrouw gaat denk ik eens in de twee maanden naar de Costco. Zo lang duurt het voor dat spullen die we daar kopen op beginnen te raken. Behalve Goudse Kaas (waar ik hard door heen ga) zou ik niet weten wat ik bij de Costco zou halen voor een 4 weken durende vakantie. Of je moet met zn tweeën echt elke dag dezelfde muesli reep eten om die doos leeg te krijgen..
Heel veel heb je niet nodig maar die salade die je premixen kan vallen erg in de smaak bij ons (wij tossen wel die neppe kaas) en wij hebben afgelopen trip vrij letterlijk elke avond een caesar salad met een grote steak gegeten in de week dat wij aan de wandel waren rondom Crestes Butte, Colorado. Als lunch vaak iets van tomaten/komkommers met guacamole en een handvol tortilla chips. Kun je overal kopen natuurlijk maar de Costco heeft enkele varianten die niet elke supermarkt standaard op stock heeft. Dat zijn de real Mexican 95% avocado etc die goed te eten zijn on the road. Toch wel wat dingen die je daar heel goed kunt halen zonder dat het uniek is voor Costco natuurlijk.

Wij wandelen ook graag in Belgie/Duitsland/Frankrijk rond in grote/speciale supermarkten dus voor ons is het altijd een feest rond te wandelen hehe :).
Pagina: 1 ... 93 94 Laatste

Let op:
Het gaat hier om de vakantiebestemming "USA". Politiek getinte opmerkingen zijn dan ook niet nodig, die horen in AWM