• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:31
Al die toeristen zijn voor Trump natuurlijk potentieel "illegal immigrants" :+

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:27

ArCadE

No banana available

Driek schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 17:50:
[...]

Ik had eigenlijk verwacht dat het wel iets goedkoper had gekund, maar ik denk dat de iran oorlog het weer wat duurder maakt.
Wij waren ook wel een stuk goedkoper. Stuur maar DM voor prijs als je wilt.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:38

Grouchy

meep meep

Typhone schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:03:
Mocht je binnen nu en een paar weken naar Yosemite gaan hou dan even rekening met extreme wachtrijen. Het beleid van onze grote vriend (Donald T.) heeft het reserveringssysteem genekt (was te duur) dus nu is het extreem druk sinds de zomeropening. Ik zag net (vriendinlief liet het zien) wat filmpjes en dat ziet er niet al te best uit. File van 39km vanuit de westkant en zo ongeveer elke hike zit bomvol. Mijn Amerika hart huilt als ik zoveel massatoerisme zie in de nationale parken.
Memorial weekend is dan ook een van de drukste weekenden van het jaar en meestal is de zuidkant de drukste.
En toch is het is nog steeds makkelijk de drukte te vermijden/de massa voor te zijn.
Ben nu al een tijdje weer in de USA. Afgelopen dagen Yellowstone Yosemite bezocht, verbleven in een huis dat gerund werd door 2 NP employees.

Met de wachttijden valt het momenteel wel mee, ook in het weekend;
10 voor 9: 15 minuren wachttijd.
Net voor 6; nog geen park rangers dus gewoon doorrijden.
Tussen 6 en 7: 2 minuten, 7h45, 6 minuten.

Populaire hikes zoals de mist trail zitten inderdaad stampvol. Het helpt ook niet echt dat die trail na de Nevada waterval dicht is en een hoop mensen de detour op de terugweg niet gebtuiken. Chaos op de trappen...

Parkeren is ook een crime, als je een plaatsje hebt in de village hebt, vasthouden en voor de paarse/groene shuttles gaan.

90% van het volk zit wel allemaal op dezelfde plek, de rest van het park ziet 90% minder drukte. Ook gebruik gemaakt van een tip van wat rangers om met bepaalde trails rond 16-17h00 te starten. Scheelt ook dag en nacht.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:43

JK

Grote nationale parken moet je eigenlijk ook mijden in de weekenden. Jaaaaaren terug in Yosemite die fout gemaakt om in het weekend te gaan. Was in 2011. In het weekend hadden ze de weg (twee stroken één richting op) ook opgesplitst: 1 strook voor de auto's, 1 voor de parkbus. Dus we waren echt lang onderweg overal naartoe. Wat normaal een rit van 45 minuten was, resulteerde in 3 uur in de auto langzaam rijden en veel wachten. We waren daar snel klaar mee, zijn teruggegaan naar ons hotel in El Portal en daar lekker buiten in het zwembad en de hot tub gezeten naast de wilde Merced River. Yosemite moeten we dus nog eens een keer echt goed doen en dan mooi doordeweeks. Bij Yellowstone NP zijn we doordeweeks gegaan en elke keer heel vroeg uit bed, dat was goed bevallen. Toch wel het meest bijzondere park tot nu toe wat we hebben gezien.

Voor mijn korte trip naar Denver en omgeving ben ik ook aan het bedenken wanneer ik Rocky Mountain NP bezoek en daar werken ze nog wel met tijdsloten om binnen te komen. Zelfde geldt voor bijv. Mount Blue Sky (voorheen Evans), om die op te mogen rijden.

Aangezien Mount Rushmore op iets van 5,5 uur rijden is, pak ik die nog wel mee. Dat ligt 'om de hoek'. Dan slaap ik in South Dakota. Dag erna denk ik naar Badlands NP en als ik vroeg wakker ben, misschien zo gek om langs Devil's Tower in Wyoming te rijden (1,5 uur rijden, maar moet natuurlijk ook weer terug en naar Badlands. Dat bekijk ik op de dag zelf wel of ik dat echt ga doen), daarna slapen in Nebraska en dan de dag daarop terug naar Denver. Ik kom niet zo snel weer in die regionen, dus kan het gerust meepakken en ben in m'n eentje, dus hoef met niemand rekening te houden. Muziekje aan, drankje mee, wat te eten, af en toe even uitstappen... ik kom er wel.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:46

Typhone

Who Dares Wins

@JK als je naar Devils Tower gaat vanuit die hoek heb ik nog wel een mooie tip voor je die ik hier eerder gedeeld heb en iemand volgde hem en die was er erg blij mee ;).

Rij vanaf Spearfish omhoog naar Belle Fourche en dan westelijk over de 24 richting Aladdin en Hulett waarna je op het einde omlaag duikt (zuidelijk naar de Devils Tower). Dan kom je hem vanaf de mooie scenic kant tegen. Die 24 is een scenic byway door een mooi gebied. Ik heb hem twee keer gereden (2016, 2024) en kan hem van harte aanbevelen.

Wat betreft de drukte in de parken. Ik ben in Zion nog zelf door het park gereden, althans mijn pa, voordat het verplichte shuttle systeem er was. Dat was nog net voor het digitale tijdperk en al helemaal voordat Angels Landing zo’n kijk-mij-instagram-klimmer status had.

M’n ouders hebben zelfs nog placemats van die oude route die toen helemaal doorliep tot aan de Narrows.

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:44
JK schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:02:
Grote nationale parken moet je eigenlijk ook mijden in de weekenden. Jaaaaaren terug in Yosemite die fout gemaakt om in het weekend te gaan. Was in 2011. In het weekend hadden ze de weg (twee stroken één richting op) ook opgesplitst: 1 strook voor de auto's, 1 voor de parkbus. Dus we waren echt lang onderweg overal naartoe. Wat normaal een rit van 45 minuten was, resulteerde in 3 uur in de auto langzaam rijden en veel wachten. We waren daar snel klaar mee, zijn teruggegaan naar ons hotel in El Portal en daar lekker buiten in het zwembad en de hot tub gezeten naast de wilde Merced River. Yosemite moeten we dus nog eens een keer echt goed doen en dan mooi doordeweeks. Bij Yellowstone NP zijn we doordeweeks gegaan en elke keer heel vroeg uit bed, dat was goed bevallen. Toch wel het meest bijzondere park tot nu toe wat we hebben gezien.

Voor mijn korte trip naar Denver en omgeving ben ik ook aan het bedenken wanneer ik Rocky Mountain NP bezoek en daar werken ze nog wel met tijdsloten om binnen te komen. Zelfde geldt voor bijv. Mount Blue Sky (voorheen Evans), om die op te mogen rijden.

Aangezien Mount Rushmore op iets van 5,5 uur rijden is, pak ik die nog wel mee. Dat ligt 'om de hoek'. Dan slaap ik in South Dakota. Dag erna denk ik naar Badlands NP en als ik vroeg wakker ben, misschien zo gek om langs Devil's Tower in Wyoming te rijden (1,5 uur rijden, maar moet natuurlijk ook weer terug en naar Badlands. Dat bekijk ik op de dag zelf wel of ik dat echt ga doen), daarna slapen in Nebraska en dan de dag daarop terug naar Denver. Ik kom niet zo snel weer in die regionen, dus kan het gerust meepakken en ben in m'n eentje, dus hoef met niemand rekening te houden. Muziekje aan, drankje mee, wat te eten, af en toe even uitstappen... ik kom er wel.
Als je er voor moet omrijden dan zou ik Mount Rushmore lekker skippen. Je kan een klein rondje lopen en dat was het.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• JK

JK

@Typhone bedankt voor de tip. Even via Streetview gekeken, vanaf de US24 ziet het er idd mooi uit! Zal het noteren bij mijn plan. (y)

@wodkabuikje Ik wil het wel een keer in het echt zien en een korte roadtrip die kant op is ook wel leuk. South Dakota nog nooit bezocht, Nebraska ook niet. Niet dat je er veel van ziet, maar ik heb in elk geval mijn voeten daar dan neergezet. :+ En in de buurt daar genoeg moois te zien.

• bendeh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:19
Grouchy schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 04:15:
[...]

Memorial weekend is dan ook een van de drukste weekenden van het jaar en meestal is de zuidkant de drukste.
En toch is het is nog steeds makkelijk de drukte te vermijden/de massa voor te zijn.
Ben nu al een tijdje weer in de USA. Afgelopen dagen Yellowstone bezocht, verbleven in een huis dat gerund werd door 2 NP employees.

Met de wachttijden valt het momenteel wel mee, ook in het weekend;
10 voor 9: 15 minuren wachttijd.
Net voor 6; nog geen park rangers dus gewoon doorrijden.
Tussen 6 en 7: 2 minuten, 7h45, 6 minuten.

Populaire hikes zoals de mist trail zitten inderdaad stampvol. Het helpt ook niet echt dat die trail na de Nevada waterval dicht is en een hoop mensen de detour op de terugweg niet gebtuiken. Chaos op de trappen...

Parkeren is ook een crime, als je een plaatsje hebt in de village hebt, vasthouden en voor de paarse/groene shuttles gaan.

90% van het volk zit wel allemaal op dezelfde plek, de rest van het park ziet 90% minder drukte. Ook gebruik gemaakt van een tip van wat rangers om met bepaalde trails rond 16-17h00 te starten. Scheelt ook dag en nacht.
Precies! Wij waren er afgelopen zaterdag, 5:45 door de ingang gereden zonder controle. Geparkeerd vlak bij beginpunt van de Mist trail en toen we rond 8:30 op de terugweg waren begon de drukte pas. Wij waren de enige op de trappen op dat vroege tijdstip.

Die ene keer dat je zo’n park bezoekt gewoon de moeite doen wat vroeger op te staan, geldt al jaren zo; ook voor Yellowstone en Zion. Heeft niets te maken met het aantal rangers of welke president er zit ookal wil tiktok dat je graag wijsmaken.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:38

Grouchy

meep meep

Oops, Geen idee waarom ik Yellowstone schreef, het had Yosemite moeten zijn. Ook maar meteen veranderd in de eerdere post.

[ Voor 22% gewijzigd door Grouchy op 16-06-2026 17:21 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Grouchy schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 17:20:
Oops, Geen idee waarom ik Yellowstone schreef, het had Yosemite moeten zijn. Ook maar meteen veranderd in de eerdere post.
Ik dacht het al toen je Merced River schreef ;)

• JK

JK

Typhone schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:35:
[...]

Ik dacht het al toen je Merced River schreef ;)
Volgens mij was ik dat. :)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JK schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 22:56:
[...]

Volgens mij was ik dat. :)
Shit ik haal er twee door mekaar nu volgens mij :D

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 13:54
Typhone schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 22:58:
[...]

Shit ik haal er twee door mekaar nu volgens mij :D
Toe aan vakantie :P

• Poortm
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-07 12:08
bendeh schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:44:
[...]

Precies! Wij waren er afgelopen zaterdag, 5:45 door de ingang gereden zonder controle. Geparkeerd vlak bij beginpunt van de Mist trail en toen we rond 8:30 op de terugweg waren begon de drukte pas. Wij waren de enige op de trappen op dat vroege tijdstip.

Die ene keer dat je zo’n park bezoekt gewoon de moeite doen wat vroeger op te staan, geldt al jaren zo; ook voor Yellowstone en Zion. Heeft niets te maken met het aantal rangers of welke president er zit ookal wil tiktok dat je graag wijsmaken.
Heb je dan de misttrail in dikke 2,5 uur gelopen?

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-06 10:24

Hemingr

Onnodig irritant.

Freak187 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:31:
[...]

En wat ik denk is dat het vrij veel uitmaakt als jij alleen of samen met je vrouw/partner reist.

Ik ben een aantal keer alleen vanwege werk in de VS geweest en dan krijg je echt veel meer vragen op je afgevuurd dan dat je met z'n 2-en reist.
Moet je eens proberen met een Amerikaanse vrouw en twee Amerikaanse kinderen en dan als enige zonder US passport;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hemingr op 18-06-2026 16:51 ]

Gecensureerd.

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-06 10:24

Hemingr

Onnodig irritant.

Driek schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:58:
Aangezien onze esta nog geldig is tot december zijn we aan het kijken om in de herfstavakantie een week Florida te doen. Stormseizoen zou ongeveer klaar moeten zijn, en de temperatuur nog zomers.

Is vluchten voor 4 personen met 3 bijgeboekte koffers voor 3500 een beetje een oke prijs?

dit is dan van amsterdam/brussel/dusseldorf naar fort lauderdale. en dan terug via Orlanda.
Ik vind het wel meevallen. Wij vliegen binnenkort (4th of July USA 250) met z'n 3en (en 1 baby) voor ruim 3600 euro (standaard koffers). En dat is nog met een pseudo budget carrier. Met de blauwe zwaan dik over de 4500. (Detroit).

Gecensureerd.

• bendeh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:19
Poortm schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 14:54:
[...]

Heb je dan de misttrail in dikke 2,5 uur gelopen?
Ja na de misttrail kun je nog iets verder omhoog en dan via een andere weg omlaag, dat duurde 3 uur..
Pagina: 1 ... 95 96 Laatste

Let op:
Het gaat hier om de vakantiebestemming "USA". Politiek getinte opmerkingen zijn dan ook niet nodig, die horen in AWM