[Vakantie] USA

Pagina: 1 ... 93 94 Laatste
Acties:

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:02
Goedemorgen! Hoe doen jullie het qua reisverzekering? Wij willen met 4p in de meivakantie 2027 naar Orlando, daar auto huren en een dagje wat tripjes doen en dan 2 weken Disney/Universal parken. Ik wil uiteraard een reisverzekering (incl annulering maar zeker ook ziektekosten e.d.) afsluiten maar zie daar nogal wat wisselende berichten over. Volgens Independer is het een factor 10 (!) goedkoper om gewoon een jaartje een doorlopende reisverzekering te nemen met dan de max. verzekerde reissom p.p. (zo'n 5000 euro).

Een kortlopende reisverzekering specifiek voor dit doel kan uiteraard ook en komt al snel op zo'n 1600/1700 euro. Enige nadeel lijkt dat er bij de doorlopende reisverzekering is aangegeven dat alleen boekingen die max. 7d vóór afsluiten verzekering zijn aangegaan gedekt zijn. Dat is wel een probleem aangezien afgelopen December al een deel geboekt is. Voelt sowieso een beetje krom dat je zo'n verzekering (of het nou kort- of doorlopend is) pas een jaar van tevoren mag afsluiten terwijl je bij grote reizen regelmatig al meer dan een jaar van tevoren zaken gaat vastleggen?

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:20
The_Admin schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:32:
Goedemorgen! Hoe doen jullie het qua reisverzekering? Wij willen met 4p in de meivakantie 2027 naar Orlando, daar auto huren en een dagje wat tripjes doen en dan 2 weken Disney/Universal parken. Ik wil uiteraard een reisverzekering (incl annulering maar zeker ook ziektekosten e.d.) afsluiten maar zie daar nogal wat wisselende berichten over. Volgens Independer is het een factor 10 (!) goedkoper om gewoon een jaartje een doorlopende reisverzekering te nemen met dan de max. verzekerde reissom p.p. (zo'n 5000 euro).

Een kortlopende reisverzekering specifiek voor dit doel kan uiteraard ook en komt al snel op zo'n 1600/1700 euro. Enige nadeel lijkt dat er bij de doorlopende reisverzekering is aangegeven dat alleen boekingen die max. 7d vóór afsluiten verzekering zijn aangegaan gedekt zijn. Dat is wel een probleem aangezien afgelopen December al een deel geboekt is. Voelt sowieso een beetje krom dat je zo'n verzekering (of het nou kort- of doorlopend is) pas een jaar van tevoren mag afsluiten terwijl je bij grote reizen regelmatig al meer dan een jaar van tevoren zaken gaat vastleggen?
Ik en mijn vrouw nemen altijd kortlopende reisverzekering vaak Wereld. Laatste keer December naar Miami 12 dagen voor €61,95:

▪︎ Personenhulp op reis
▪︎ Medische kosten op reis
▪︎ Uitkering bij ongevallen op reis

Jonger dan 70 jaar: Maximaal € 100.000,- bij blijvende invaliditeit € 20.000,- bij overlijden
70 jaar of ouder: Maximaal € 50.000,- bij blijvende invaliditeit € 10.000,- bij overlijden

------
Wij gaan straks met vakantie naar Maleisië en Singapore met zijn tweeën (23/05 tot 04/06)

▪︎ Personenhulp op reis€ 31,15
▪︎ Medische kosten op reis€ 36,38
▪︎ Uitkering bij ongeval op reis€ 5,68

Zelfde voorwaarden als Miami
€ 73,21

Wij gaan meestal 3 keer per jaar op vliegvakantie.

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 16-02-2026 10:10 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
The_Admin schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:32:

Misschien lees ik het niet goed, maar EUR 1600/1700 voor een kortlopende reisverzekering? Daar gaat iets fout :+

En die 7 dagen, dat gaat waarschijnlijk om een doorlopende annuleringsverzekering, wat natuurlijk ook wel logisch is! Je kunt je huis ook niet verzekeren als het al in de brand staat…

Zelf een doorlopende reisverzekering, inclusief annulering, wintersport en extra waarde-volle-spullen-dekking (camera’s). Maar dat is voornamelijk interessant als je regelmatig op reis gaat en er niet elke over na wil denken.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:42
Unive doorlopend, wereld, reis + annulering is 196 per jaar hier.

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 16-02-2026 10:17 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• The_Admin
renegrunn schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:59:
[...]

Misschien lees ik het niet goed, maar EUR 1600/1700 voor een kortlopende reisverzekering? Daar gaat iets fout :+

En die 7 dagen, dat gaat waarschijnlijk om een doorlopende annuleringsverzekering, wat natuurlijk ook wel logisch is! Je kunt je huis ook niet verzekeren als het al in de brand staat…

Zelf een doorlopende reisverzekering, inclusief annulering, wintersport en extra waarde-volle-spullen-dekking (camera’s). Maar dat is voornamelijk interessant als je regelmatig op reis gaat en er niet elke over na wil denken.
Ja, die gedachte had ik ook, maar het punt is; je verzekerd geen brandend huis. Ik kan mijn bestaande woning ook gewoon verzekeren voor opstal/glas, terwijl het huis 30+ jaar oud is en het glas er al jaren in zit en wellicht op het punt staat stuk te gaan of er een tak zo hangt dat hij bij een volgende storm door het glas waait. Zelfde met een occassion voor m'n autoverzekering e.d.
Ik snap dat ik géén annuleringsverzekering af kan sluiten als ik net een dag eerder m'n pols heb gebroken of m'n schoonmoeder in het ziekenhuis is belandt. Maar dat is niet aan de orde.

Ik vermoed dat die kortlopende zo duur is juist door het annuleringscomponent. Maar goed, wat ik hier lees is doorlopend + wereld + annulerings de way to go, en als je dan max iets van 5k p.p. kan verzekeren dan komt het nog best aardig uit als je met z'n vieren weggaat.

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:24
matthijst schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:17:
Unive doorlopend, wereld, reis + annulering is 196 per jaar hier.
Hier ook al jaren Unive Werelddekking als doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Betaal iets van 350 euro per jaar voor het gehele gezin. Heb max verzekerd bedrag voor annulering op 3000 p.p. staan, daar moet je een gemiddelde trip naar USA wel mee kunnen afdekken.

• Van der Berg
Wij nemen geen annulering, en op (ruim)bagage en vervangend vervoer. Annulering is iets dat de vliegmaatschappijen daarvoor verantwoordelijk voor is, en daar valt ook ruimbagage meteen onder, en vervangend vervoer waar je de auto huurt die organisatie is verantwoordelijk voor het regelen van vervangend vervoer als er iets gebeurt. Dat zijn allemaal kosten waar je op kan besparen en ik vind dat dubbele kosten betaald. Wij doen onze kortlopende reisverzekering al jaren via Centraal Beheer.

[ Voor 69% gewijzigd door Van der Berg op 16-02-2026 11:45 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 22:15

JK

Van der Berg schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:26:
Wij nemen geen annulering, en op (ruim)bagage en vervangend vervoer. Annulering is iets dat de vliegmaatschappijen daarvoor verantwoordelijk voor is, en daar valt ook ruimbagage meteen onder, en vervangend vervoer waar je de auto huurt die organisatie is verantwoordelijk voor het regelen van vervangend vervoer als er iets gebeurt. Dat zijn allemaal kosten waar je op kan besparen en ik vind dat dubbele kosten betaald. Wij doen onze kortlopende reisverzekering al jaren via Centraal Beheer.
Dus als jij of je partner ernstig ziek zou worden voor de reis (of tijdens de reis en de boel eerder moet worden afgebroken), of er een onvoorziene medische ingreep moet plaatsvinden waardoor je niet kan reizen op het geplande moment, dan is de vliegmaatschappij daarvoor verantwoordelijk?

Zelf hier van FBTO de doorlopende reis- en annuleringsverzekering met het gezin van 4. Staat standaard op Europa-dekking. Als ik naar Amerika ga zet ik die module aan op werelddekking en als ik weer terug ben terug naar Europa-dekking.

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
JK schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:55:
[...]

Dus als jij of je partner ernstig ziek zou worden voor de reis (of tijdens de reis en de boel eerder moet worden afgebroken), of er een onvoorziene medische ingreep moet plaatsvinden waardoor je niet kan reizen op het geplande moment, dan is de vliegmaatschappij daarvoor verantwoordelijk?
Nee natuurlijk niet. En verkijk je ook niet op de medische kosten ter plaatse. Die zijn vele malen hoger.

• Van der Berg
JK schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:55:
[...]

Zelf hier van FBTO de doorlopende reis- en annuleringsverzekering met het gezin van 4. Staat standaard op Europa-dekking. Als ik naar Amerika ga zet ik die module aan op werelddekking en als ik weer terug ben terug naar Europa-dekking.
Dus dit is als er iets vooraf gebeurd? Maar wij zijn al gedekt voor de medische kosten via Centraal Beheer als er iets gebeurt bij een opname in het buitenland met deze kortlopende reisverzekering. Ik dacht aan het feit dat als de vliegtuig niet gaat vliegen of bij vertraging dit annuleren uit bestaat en ik zie optie als bagage maar ik denk dat dit onder de vliegmaatschappij valt en daar geen extra verzekering nodig is.

[ Voor 39% gewijzigd door Van der Berg op 16-02-2026 12:16 ]

• renegrunn
  • Nu online
Van der Berg schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:00:
[...]
Dus dit is als er iets vooraf gebeurd? Maar wij zijn al gedekt voor de medische kosten via Centraal Beheer als er iets gebeurt bij een opname in het buitenland met deze kortlopende reisverzekering. Ik dacht aan het feit dat als de vliegtuig niet gaat vliegen of bij vertraging dit annuleren uit bestaat en ik zie optie als bagage maar ik denk dat dit onder de vliegmaatschappij valt en daar geen extra verzekering nodig is.
Nee een annuleringsverzekering dekt de kosten als een reis onverwacht niet doorgaat (annulering) of voortijdig wordt afgebroken. Het biedt dekking bij ernstige situaties zoals de ernstige ziekte, overlijden of een ongeval van verzekerden of direct familielid. Ook bij onverwachte werkloosheid, een (echt)scheiding, of schade aan de woning, vergoedt de verzekering doorgaans de reissom. (Disclaimer: AI tekst want lui).

• matthijst
Van der Berg schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:26:
Wij nemen geen annulering, en op (ruim)bagage en vervangend vervoer. Annulering is iets dat de vliegmaatschappijen daarvoor verantwoordelijk voor is,
Annulering als je ziek bent. Of als er een familielid overlijdt tijdens te vakantie.
Bij unive krijg je tijdens je vakantie dan de volledige reissom terug.
Voorwaarden zijn beter dan CB en goedkoper.

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Lekker langlopend en dan soms jaarlijks overstappen met cashback

• renegrunn
  • Nu online
The_Admin schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:28:
[...]
Ik vermoed dat die kortlopende zo duur is juist door het annuleringscomponent. Maar goed, wat ik hier lees is doorlopend + wereld + annulerings de way to go, en als je dan max iets van 5k p.p. kan verzekeren dan komt het nog best aardig uit als je met z'n vieren weggaat.
Kun je eens een screenshot delen? Dit is namelijk echt een absurde premie. Tenzij je 10 jaar op reis gaat, maar dan kun je net zo goed een doorlopende afsluiten :+

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:31

Typhone

Who Dares Wins

American Express Gold nemen voor het jaar waarin je gaat vliegen en boeken. Dan zit de verzekering er standaard op. Zowel reis als annuleringsverzekering. Moet je wel met die kaart boeken uiteraard.

• The_Admin
renegrunn schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:25:
[...]

Kun je eens een screenshot delen? Dit is namelijk echt een absurde premie. Tenzij je 10 jaar op reis gaat, maar dan kun je net zo goed een doorlopende afsluiten :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5vurXgJ.png
Is met 4p (mezelf, partner, 2 minderjarigen, de keuzes die je ziet in het screenshot en een reissom van 20k. 2 weekjes eind april/begin mei (dit jaar, data voor volgend jaar kan ik nog niet kiezen bij kortlopend).

Maar goed, inmiddels voldoende gerustgesteld door alle berichten hier en even gechat met ASR en de polisvoorwaarden goed doorgenomen. Die 7-dagen is echt 'huis-in-brand' niveau. Als je al geboekt hebt en nú de verzekering afsluit is er niks aan de hand, zolang er niet al een bestaande conditie is waardoor je (mogelijk) gaat annuleren:
Wij vergoeden ook geen schade:
- als u op het moment dat u de reis boekte al kon verwachten dat u uw reis moest annuleren, uit moest stellen of voortijdig moest afbreken. Of als u een ziekenhuisopname kon verwachten;
- als de keuzedekking Annulering of Annulering Garantie later ingaat dan 7 dagen nadat u de reis hebt geboekt, en
- de schade is ontstaan door een ziekte, een aandoening of een afwijking van uzelf of van een familielid in de 1e of 2e graad of een huisgenoot, en
- u wist dat die ziekte, aandoening of afwijking al bestond in de periode van 90 dagen voordat u de keuzedekking afsloot;

- bij een samengestelde reis:
- als een onderdeel van de reis uitvalt omdat daarvoor onvoldoende deelnemers zijn. Uw boeking moet voor het begin van uw reis gegarandeerd zijn, of - als het uitvallende onderdeel alleen een evenement is dat niet doorgaat, zoals een concert, cursus of wedstrijd.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:15

Viking Kvinne

Bestla

Ik als transvrouw mijdt de USA voorlopig. Maar ik denk dat als de geest eenmaal uit de fles is, er moeilijk of niet meer in terug gaat.
Mijn geld blijft lekker hier, of op vakantie in Europa.

Ik heb veel van de USA gezien, en vooral Alaska was erg mooi, maar ik denk, het is mooi geweest zo.

[ Voor 21% gewijzigd door Viking Kvinne op 16-02-2026 14:49 ]

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:32
Carthrax schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 10:39:
[...]

Was het een beetje te doen op MCO? Ik had begrepen dat er veel in de steigers staat daar.
Bij aankomst stond er best een lange rij voor overstappers, ik zag daar maar 1 controlepost (waarschijnlijk tijdelijk dan). En bij uitrijden huurauto stond er nu ook zo'n scanner waar je auto gescand wordt op bestaande beschadigingen, was vorig jaar nog niet iig.

• njitter
  • Niet online
Naranya schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:07:
[...]

En bij uitrijden huurauto stond er nu ook zo'n scanner waar je auto gescand wordt op bestaande beschadigingen, was vorig jaar nog niet iig.
Bij welke verhuurder was dat? Ik weet dat Hertz er mee bezig was.

• JK

JK

Naranya schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:07:
[...]

Bij aankomst stond er best een lange rij voor overstappers, ik zag daar maar 1 controlepost (waarschijnlijk tijdelijk dan). En bij uitrijden huurauto stond er nu ook zo'n scanner waar je auto gescand wordt op bestaande beschadigingen, was vorig jaar nog niet iig.
Hertz heeft ze sinds december ofzo op MCO. Ik hoor er niet de beste verhalen over.
Ik blijf foto's maken rond de auto voor ik 'm meeneem. Al huur ik niet bij Hertz, maar altijd bij Alamo. Maar dat zal vanzelf ook daar komen. Soms krijg je al $400 voor een krasje op een velg. $190 processing fees is blijkbaar normaal, buiten de schadekosten om. En soms is het bijv. een klein beetje vuil en niet eens een deuk of kras. Normaal gesproken doen/deden ze ook nooit moelijk over de standaard 'wear and tear'.
Een internationale toerist zal misschien minder snel een advocaat inschakelen om er tegenin te gaan.

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:32
Bij Hertz ja, we maken zelf vtv rondom ook altijd foto's. We gaan het zien bij inleveren..

• rikoos
  • Laatst online: 25-02 09:50
Viking Kvinne schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:47:
Ik als transvrouw mijdt de USA voorlopig. Maar ik denk dat als de geest eenmaal uit de fles is, er moeilijk of niet meer in terug gaat.

Ik heb veel van de USA gezien, en vooral Alaska was erg mooi, maar ik denk, het is mooi geweest zo.
Het ligt er echt aan naar welke locatie je gaat hoor, het is echt niet overal "eng" aan het worden ;-)

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:56
En maar weer eens een reis delen in dit topic.

Vanwege werk zit ik rondom Los Angeles eind maart/begin april.
Zelf denk ik er aan om deze reis te maken (solo).
DagVerblijfActiviteit
Donderdag 26 maartVegasVertrek eind middag uit LA
Vrijdag 27 maartHurricaneVegas strip, Zion sunset
Zaterdag 28 maartHurricaneAngels Landing, andere hike
Zondag 29 maartBryce Canyon CityZion sunrise, Bryce sunset
Maandag 30 maartPageNavajo Loop + Queen’s Garden, Horseshoe bend
Dinsdag 31 maartMexican HatPage Dam, dingen rondom Monument Valley
Woensdag 1 april??/Grand Canyon omgevingRichting Grand Canyon
Donderdag 2 april??/Grand Canyon omgevingVolle dag in Grand Canyon
Vrijdag 3 aprilBig RiverGC sunrise en reis richting Big River
Zaterdag 4 aprilOntario, CA Rit door Joshua Tree (eerder geweest)
Wat denken jullie van de planning?
Rijden heb ik geen problemen mee en doe ik rustig aan. Wil vooral de parken zien en hikes doen daarin. Vanwege de kou lekker op binnenlocaties slapen die niet gelijk 400 euro kosten per nacht (ik kijk naar jou Grand Canyon Village).

• JK

JK

jaspermeul schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:37:

DagVerblijfActiviteit
Rijden heb ik geen problemen mee en doe ik rustig aan. Wil vooral de parken zien en hikes doen daarin. Vanwege de kou lekker op binnenlocaties slapen die niet gelijk 400 euro kosten per nacht (ik kijk naar jou Grand Canyon Village).
Het is flink aanpoten qua afstanden en het is snel dingen bekijken en door. Maakt niet uit, het is een werktrip zo te lezen en niet echt een grote vakantie roadtrip. Voor Zion wil ik wel zeggen dat je VROEG aanwezig moet zijn, anders kan je je auto niet meer parkeren. Je gaat al in het weekend, dus dat betekent drukte.

Angel's Landing... ik heb 'm niet gedaan, wil 'm misschien nog wel een keer doen, maar je bent zo 4-5 uur bezig en onze dag zat al vol. Niet voor de faint of heart (het stuk met de kettingen aan het eind). :P Dat is ook een reden dat we 'm niet deden, want mijn vrouw die schijt zeven kleuren stront op die hoogtes en smalle stukken. Ik was ook niet van plan haar 4-5 uur alleen te laten. Ik weet niet of de trail ook open is met regen, maar persoonlijk zou ik het dan laten.

Verder heb je een permit nodig specifiek voor Angel's Landing. Regel die dus tijdig.
https://www.nps.gov/zion/...anding-hiking-permits.htm

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:55

En terecht, ik begrijp al die mede-Tweakers hier oprecht niet die nog doodleuk naar de USA op vakantie gaan.

Zelf meerdere keren geweest, prachtig land, maar op dit moment je geld daar uitgeven voelt hier echt niet ok.

• njitter
  • Niet online
Emgeebee schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:45:
[...]

Zelf meerdere keren geweest, prachtig land, maar op dit moment je geld daar uitgeven voelt hier echt niet ok
Lekker wegblijven uit dit topic dan 8)7 :+

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:40
njitter schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:57:
[...]

Lekker wegblijven uit dit topic dan 8)7 :+
Kunnen we het gewoon gezellig houden en mensen die een weloverwogen keuze maken, in hun waarde laten?

• njitter
  • Niet online
jan390 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:08:
[...]

Kunnen we het gewoon gezellig houden en mensen die een weloverwogen keuze maken, in hun waarde laten?
Iedereen mag die keuze maken maar ik snap nooit zo de drang om dit te gaan roepen in een Vakantie topic. Niemand die je verplicht om te gaan. Maar je ziet ditzelfde gedrag ook bij facebook posts van commerciele reisaanbieders.

IK GA ECHT NIET
MIJ NIET GEZIEN

Stukje irritatie van mijn kant :)

• Ximenez
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:17
Over de AI-scanners bij verhuurbedrijven (of alleen Hertz nog denk ik): zorg voor de juiste verzekeringen (LDW & LIS), dan kunnen ze scannen wat ze willen, maar de krasjes of andere lichte schade is dan gewoon verzekeringswerk buiten jou om. Het is vooral vervelend voor de (vaak Amerikaanse) huurder die zonder LDW & LIS huurt en een krasje maakt. Ze kunnen nu ieder minikrasje ontdekken en er zijn voorbeelden genoeg te vinden van lullige dingetjes die dan bij de verhuurder in rekening gebracht worden.

@jaspermeul dat is inderdaad flink doorrijden. Is er een reden dat je bij GC wat langer blijft? Juist dat vind ik voor deze trip een perfecte stop voor één overnachting en weer door. Als je er niet gaat wandelen kun je het park ook prima aandoen door inderdaad zonsop- en ondergang mee te pakken en te stoppen bij een paar viewpoints. Ik zou die extra dag eerder in Zion stoppen, dat vind ik het mooiste park dat je aandoet. In Zion kom je alleen per shuttle (of fiets) in de vallei. In de vallei zou je een dag door kunnen brengen door bijv. Angels Landing te doen (als je een permit krijgt), maar er zijn meerdere leuke wandelingen. Langs de Emerald Pools lopen is ook gaaf. Bij de ingang van het park, waar je ook op de shuttle stapt, is de Watchman trail een absolute aanrader.

De andere dag zou je dan met eigen vervoer door het park kunnen rijden. Kijk dan ook eens naar de Zion Canyon Overlook Trail. De parkeerplaatsen bij deze trail zijn beperkt, dus wees vroeg. Vroeg zijn geldt inderdaad voor het hele park, want het is er druk. Wat dat betreft misschien toch goed om te kijken of je in Springdale een hotel/airbnb kunt regelen.

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:46
Die AI scanners zijn belachelijk. Vorig jaar had ik een rental in Nederland (via Sixt), opgehaald bij een locatie zonder scanner, foto's gemaakt bij ophalen. Ingeleverd op Schiphol, waar een scanner staat.

Tot mijn verbazing kreeg ik een paar weken later een bericht van een miniscuul krasje op de velg, 900 euro graag. Ik heb mijn foto's er even op nageslagen en deze kras zat al op de velg bij het ophalen. Netjes gereageerd met deze foto en dat deze kras al aanwezig was, maar dat werd gewoon genegeerd, in plaats daarvan kreeg ik een factuur, het bedrag zou automatisch worden afgeschreven in 14 dagen.

Het issue wat mij betreft, ik denk niet dat een dergelijke kras op de velg ooit door een mens was opgemerkt als schade. Het lijkt een verdienmodel waar de meest miniscule schade tegen hoge bedragen gefactureerd kan worden. In dit geval ook nog eens niet te vergelijken voor jou als klant, omdat bij het ophaalpunt geen scanner was.

Nu had ik een verzekering die dit gedekt zou hebben met 0 eigen risico. Maar puur uit principe ben ik ze elke 2 dagen blijven emaillen en telkens meer adressen in de mails toevoegd. Uiteindelijk na 2 weken reactie dat ze de schade toch niet gingen opvolgen, zonder een excuses of wat dan ook. Ik vermoed dat er ook een groep is die het maar laat zitten, zeker als er een verzekering is, dat maakt het makkelijk verdienen. En werkt alleen maar in de kaart dat dit steeds meer de standaard manier van werken gaat wordt..

Het grappige was dat ze telefonisch bijna niet bereikbaar waren en pas na 2 weken reageerden op mijn email.Toen ik ze aan de lijn kreeg, werd me verteld dat dit bij de Duitse entiteit lag, want de auto had een Duits kenteken. Ik heb niet om een Duits kenteken gevraagd, in plaats van dat voor me op te lossen, werd ik naar het volgende kastje gestuurd.

Het frustrerende is natuurlijk dat voor een huuraanvraag je binnen een paar minuten iemand aan de lijn krijgt. Nu hebben ze het niet verder opgevolgd, maar dat was alleen omdat ik een foto had en vasthoudend was in email communicatie, ook er op wijzend dat er geen scanner was bij het ophaalpunt en dat ik graag de foto's ontving van het moment dat deze kras er nog niet op zat.

Maar goed ik denk dat dit soort dingen bij elke verhuurder wel voorkomen. Dus het devies is zorg altijd voor goede verzekering. Mocht je een eigen risico hebben dan is het helemaal super belangrijk foto's te maken. Anders wordt het een lastig verhaal mochten ze een 'false positive' schade proberen te claimen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tuniq op 17-02-2026 19:02 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

jan390 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:08:
[...]

Wat @njitter zegt. Je hoeft niet overal je mening te verkondigen als je er toch geen trek ik hebt. Ik ga toch ook niet elke Renault topic bevuilen omdat ik er nooit een zal kopen en er geen positief gevoel bij heb?
We weten het wel. Als je specifieke twijfels hebt over een vakantie dan wees welkom maar gewoon politieke statements komen droppen is een ander verhaal.

@Tuniq Wij hadden problemen met het retourvragen van kosten van een band (lekke band, zelf vervangen, band laten repareren, op verzoek van de verhuurer) en toen begonnen ze te mauwen dat de schade niet gedekt was. Dat klopte niet en was wel zo (rental agreement). Ik heb na 3x nul op rekest de creditcard maatschappij ingeschakeld. Binnen 2 dagen geld retour. 7 maanden later geld retour van de verhuurder. Gemeld dat dit ook al via CC gedaan was maar nooit meer iets op gehoord. Die creditcard (ism goede documentatie) is een verzekering op zichzelf.

[ Voor 31% gewijzigd door Typhone op 17-02-2026 20:01 ]

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:17
Tuniq schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:59:
Tot mijn verbazing kreeg ik een paar weken later een bericht van een miniscuul krasje op de velg, 900 euro graag. Ik heb mijn foto's er even op nageslagen en deze kras zat al op de velg bij het ophalen. Netjes gereageerd met deze foto en dat deze kras al aanwezig was, maar dat werd gewoon genegeerd, in plaats daarvan kreeg ik een factuur, het bedrag zou automatisch worden afgeschreven in 14 dagen.
[...]
Het grappige was dat ze telefonisch bijna niet bereikbaar waren en pas na 2 weken reageerden op mijn email.Toen ik ze aan de lijn kreeg, werd me verteld dat dit bij de Duitse entiteit lag, want de auto had een Duits kenteken. Ik heb niet om een Duits kenteken gevraagd, in plaats van dat voor me op te lossen, werd ik naar het volgende kastje gestuurd.
Allereerst: harstikke ruk natuurlijk dat ze zich zo gedragen. Waarschijnlijk zijn er legio mensen die simpelweg de moeite niet nemen, en de rekening doorsturen naar bijvoorbeeld de creditcardmaatschappij. Dan verdient het verhuurbedrijf goed geld. Ik ben zelf ook iemand die in de parkeergarage van de verhuurder een filmpje maakt van de complete auto, want ik ben hier ook altijd bang voor.

Maar misschien voor de volgende keer: op het huurcontract staat als het goed is de partij met wie je de overeenkomst hebt. Al staat daar misschien enkel een postadres: dat is de plek waar je je bezwaarbrief aan kan richten :P Daarna kan je de automatische incasso simpelweg storneren. En eventuele verdere actie van hen gewoon afwachten.

• Tuniq
marcop23 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:24:
[...]

Allereerst: harstikke ruk natuurlijk dat ze zich zo gedragen. Waarschijnlijk zijn er legio mensen die simpelweg de moeite niet nemen, en de rekening doorsturen naar bijvoorbeeld de creditcardmaatschappij. Dan verdient het verhuurbedrijf goed geld. Ik ben zelf ook iemand die in de parkeergarage van de verhuurder een filmpje maakt van de complete auto, want ik ben hier ook altijd bang voor.

Maar misschien voor de volgende keer: op het huurcontract staat als het goed is de partij met wie je de overeenkomst hebt. Al staat daar misschien enkel een postadres: dat is de plek waar je je bezwaarbrief aan kan richten :P Daarna kan je de automatische incasso simpelweg storneren. En eventuele verdere actie van hen gewoon afwachten.
Dat had ik wel gezien. Maar voor zoiets dergelijks ga ik geen brieven versturen, zeker niet als ze zelf ook alles per email doen.

Als ze mijn creditcard gecharged hadden had ik dit natuurlijk wel betwist. Maar soms is de vraag of dat dan wel lukt, want ze gaan natuurlijk met hun 'bewijs' schermen. Nou had ik een nul euro eigen risico verzekering die me gedekt zou hebben en als het er helemaal op aan zou komen, met wellicht het resultaat dat er misschien wel betaald was.

Hetzelfde is met een incasso storneren, als ze vervolgens een incasso bureau sturen heb je natuurlijk wel een ander probleem om weer op te lossen.

Het vervelende met dit soort dingen is uiteindelijk gewoon dat je wel gelijk kan hebben, maar je hebt er een ontzetten gedoe mee. En als je pecht hebt en je foto's zijn niet helemaal helder of iets dergelijks wordt het gewoon ingewikkeld. Daarom mijn advies zorg altijd dat je goed gedekt bent qua verzekering.

• JK

JK

Mocht je toch willen gaan, dan heb ik zo'n idee dat de blue states aan de westkust niet zo moeilijk doen. California, Oregon en Washington bijv.
Amerika is groot en zo ook de verschillen. Qua natuur geef ik ook de voorkeur naar het westen (vanaf The Rockies).

Vakantie in Europa is ook duur geworden. Soms betaal je ongeveer hetzelfde of weinig extra voor de USA. Maar Europa heeft ook veel moois, dat zeker!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Nog even naar aanleiding van bovenstaande discussie; het voegt weinig toe om in een topic over vakantie in de USA te verkondigen dat je toch niet gaat. Dat is hetzelfde zeggen als in een topic over Peugeot, je toch geen Peugeot rijden want x.

Dat er mensen over struikelen snap ik, maar houdt het dan wel netjes :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• paul-s83
Carthrax schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 09:48:
Ik moet zeggen dat ik de toll by plate kosten altijd wel mee vallen. Vorige keer was ik voor toll iets van 6 dollar kwijt. Voornamelijk tussen Tampa en Orlando in gereden. Was iets van 6 dollar. De administratiekosten waren hoger :P
Vorig jaar 2 weken een rondje Tampa - Orlando Keys - Clearwater -- Tampa gedaan zonder Sunpass, Transponder of wat dan ook. Gewoon in de Apple Kaarten app de optie om tolwegen te vermijden activeren en gaan met die banaan. Volgens mij maakt het qua afstand ook niet zoveel uit je nu een Tolweg pakt of een reguliere weg.

Enige keer waar ik er niet mee weg kwam was de Sunshine Skyway bridge om vanuit Sarasota naar Clearwater te rijden,maar dan biedt toll-by-plate weer een uitkomst.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:09

Freak187

geen

jaspermeul schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:37:

DagVerblijfActiviteit
Voor de Grand Canyon Ik had een hotel geboek in Tusayan.

Logeren op het park zelf vond ik het niet waard. Tusayan is 10 minuten rijden.
In de ochtend rijd je naar het park parkeert de auto en gaat wandelen. Zelf hebben we daar fietsen gehuurd, dat is echt een aanrader.
Veel mensen vinden de Grand Canyon tegenvallen, maar ik vond het echt prachtig. Zeker omdat je op de fiets op veel meer plekken komt.

Kia Niro-EV 2024

• Van der Berg
JK schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 08:22:
[...]

Mocht je toch willen gaan, dan heb ik zo'n idee dat de blue states aan de westkust niet zo moeilijk doen. California, Oregon en Washington bijv.
Amerika is groot en zo ook de verschillen. Qua natuur geef ik ook de voorkeur naar het westen (vanaf The Rockies).

Vakantie in Europa is ook duur geworden. Soms betaal je ongeveer hetzelfde of weinig extra voor de USA. Maar Europa heeft ook veel moois, dat zeker!
Zo veel duurder is het inderdaad niet. Wij gaan gingen naar Miami met JetBlue via Boston en verbleven in hotel by Hilton met ontbijtbuffet inbegrepen per persoon €1.211,30,- (22/12 tot 31/12)

Als vergelijking met Anerika, gaan wij eind Mei voor 11-nachten naar Kuala Lumpur Maleisië. Wij verblijven in Hilton Garden Inn inclusief ontbijtbuffet per persoon €943,98,-
Wij vliegen vanaf Schiphol met Qatar Airways via 2 uur overstap in Doha. Wij zullen nog 2 dagen naar Singapore gaan (apart van deze berekening). Zoals je ziet is de prijs bijna hetzelfde als naar Amerika. Zelfs met Singapore erbij per persoon: €1.116,95,- inclusief retour vlucht en een nachtje overnachting in hotel Mercure Singapore inclusief ontbijtbuffet.

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 18-02-2026 12:41 ]

• JK

JK

paul-s83 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:03:
[...]
Vorig jaar 2 weken een rondje Tampa - Orlando Keys - Clearwater -- Tampa gedaan zonder Sunpass, Transponder of wat dan ook. Gewoon in de Apple Kaarten app de optie om tolwegen te vermijden activeren en gaan met die banaan. Volgens mij maakt het qua afstand ook niet zoveel uit je nu een Tolweg pakt of een reguliere weg.

Enige keer waar ik er niet mee weg kwam was de Sunshine Skyway bridge om vanuit Sarasota naar Clearwater te rijden,maar dan biedt toll-by-plate weer een uitkomst.
Vooral rond Orlando heb je gewoon heel veel tolwegen. Soms scheelt het echt wel, maar met name in de spits kan je dan op tijd besparen. En soms maakt het geen fluit uit en kost het je alleen maar geld als je ziet dat de tolvrije stroken ook doorrijden. Navigatie op tolwegen vermijden werkt prima. Als je alle tijd hebt, dan maakt het niet uit. Ik reed alleen vanuit zuid-Alamaba naar Orlando en toen vond ik het wel fijn om een stuk tolweg te pakken. Meen dat het met name een stuk turnpike was en dat scheelde mij 45 minuten rijden op een rit van +/- 6 uur zonder stops. Als je dan in je uppie bent, is het wel fijn. Als je kan wisselen met rijden, dan kan je het goedkoop houden zonder tol. :)
Van der Berg schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:30:
[...]
Zo veel duurder is het inderdaad niet. Wij gaan gingen naar Miami met JetBlue via Boston en verbleven in hotel by Hilton met ontbijtbuffet inbegrepen per persoon €1.211,30,- (22/12 tot 31/12)

Als vergelijking met Anerika, gaan wij eind Mei voor 11-nachten naar Kuala Lumpur Maleisië. Wij verblijven in Hilton Garden Inn inclusief ontbijtbuffet per persoon €943,98,-
Wij vliegen vanaf Schiphol met Qatar Airways via 2 uur overstap in Doha. Wij zullen nog 2 dagen naar Singapore gaan. Zoals je ziet is de prijs bijna hetzelfde als naar Amerika.
Dat is erg goedkoop! Verder alles in Miami met het OV gedaan? Uiteraard komt er dan nog wel van alles bij.

Laatste keer Orlando + kort Georgia en Alabama (eind feb/beginmaart 2025) was ik voor 10 dagen all-in (vlucht, auto, accommodaties, eten, brandstof, dingen doen, producten kopen) ongeveer 3000 euro kwijt en toen deed ik het eigenlijk nog rustig aan (geen dure pretparken). Dit was overigens in m'n eentje en in Orlando een gedeelde airbnb townhome met enkel voor mijzelf een slaapkamer en eigen badkamer. Waar je voorheen voor een scheet en drie knikkers een villa met eigen zwembad had of gewoon een townhome met algemeen zwembad, is dat nu wel onbetaalbaar. Ik mis wel de tijd dat we altijd 3 weken op vakantie gingen naar de USA, maar die tijd komt wel weer. Eerst moeten de kinderen wat groter zijn (en zitten we vast aan de vakanties).

• Van der Berg
JK schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:44:
[...]

Vooral rond Orlando heb je gewoon heel veel tolwegen. Soms scheelt het echt wel, maar met name in de spits kan je dan op tijd besparen. En soms maakt het geen fluit uit en kost het je alleen maar geld als je ziet dat de tolvrije stroken ook doorrijden. Navigatie op tolwegen vermijden werkt prima. Als je alle tijd hebt, dan maakt het niet uit. Ik reed alleen vanuit zuid-Alamaba naar Orlando en toen vond ik het wel fijn om een stuk tolweg te pakken. Meen dat het met name een stuk turnpike was en dat scheelde mij 45 minuten rijden op een rit van +/- 6 uur zonder stops. Als je dan in je uppie bent, is het wel fijn. Als je kan wisselen met rijden, dan kan je het goedkoop houden zonder tol. :)

[...]

Dat is erg goedkoop! Verder alles in Miami met het OV gedaan? Uiteraard komt er dan nog wel van alles bij.

Laatste keer Orlando + kort Georgia en Alabama (eind feb/beginmaart 2025) was ik voor 10 dagen all-in (vlucht, auto, accommodaties, eten, brandstof, dingen doen, producten kopen) ongeveer 3000 euro kwijt en toen deed ik het eigenlijk nog rustig aan (geen dure pretparken). Dit was overigens in m'n eentje en in Orlando een gedeelde airbnb townhome met enkel voor mijzelf een slaapkamer en eigen badkamer. Waar je voorheen voor een scheet en drie knikkers een villa met eigen zwembad had of gewoon een townhome met algemeen zwembad, is dat nu wel onbetaalbaar. Ik mis wel de tijd dat we altijd 3 weken op vakantie gingen naar de USA, maar die tijd komt wel weer. Eerst moeten de kinderen wat groter zijn (en zitten we vast aan de vakanties).
Dat is enkel vlucht en verblijf. Daarnaast kwamen nog andere kosten apart bij.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik zit hier vaak te lurken, maar bedacht me dat het ook weleens leuk is om wat te posten. Vroeger vaker in Florida geweest (met name Orlando voor de pretparken), een keer in DC voor wat Amerikaanse geschiedenis en voor werk naar NYC (werken in Rockefeller Center was wel een bucketlist dingetje) en Indianapolis.

Nu na jaren weer eens een trip geboekt - wij gaan over een kleine twee maanden trouwen in Las Vegas en vervolgens door naar Miami en Key West voor een (verkorte) honeymoon. Erg veel zin in!

per aspera ad astra

• JK

JK

Van der Berg schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:47:
[...]

Dat is enkel vlucht en verblijf. Daarnaast kwamen nog andere kosten apart bij.
Nog steeds mooie prijs hoor, helemaal in die periode en dan vlucht en ook hotel. _/-\o_

De mooiste deal die ik ooit had, was wel even geleden in 2009, waar je via Veronica (TV) naar Las Vegas kon voor een mooie aanbieding. Met United Airlines naar Las Vegas + 2 nachten verblijf in een motel dicht bij MGM op E Tropicana Ave, bij America's Best Value Inn voor 390 euro. 8)7
Volgens mij ging het via een reisbureau, dus ik bellen en die actie was net voorbij, maar ze konden het nog wel aanbieden voor 490 euro. _/-\o_
Dikke prima! Dat gedaan en er meteen een week bovenop geplakt bij een off-Strip hotel voor 25 euro per nacht. Na één nacht in het motel vertrokken we meteen naar dat hotel. Het motel was niet eens slecht hoor, viel me alles mee, maar voor de ander hadden we ook al betaald. Goedkoopste Vegas trip ooit. :o

Die tijden komen helaas nooit meer terug en de dollar stond ook nog eens een keer vrij laag. 2e koffer kon nog gratis mee terug zonder bij te betalen. Times have changed...

• Van der Berg
LAD93 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:59:
Ik zit hier vaak te lurken, maar bedacht me dat het ook weleens leuk is om wat te posten. Vroeger vaker in Florida geweest (met name Orlando voor de pretparken), een keer in DC voor wat Amerikaanse geschiedenis en voor werk naar NYC (werken in Rockefeller Center was wel een bucketlist dingetje) en Indianapolis.

Nu na jaren weer eens een trip geboekt - wij gaan over een kleine twee maanden trouwen in Las Vegas en vervolgens door naar Miami en Key West voor een (verkorte) honeymoon. Erg veel zin in!
Van harte gefeliciteerd en zeer leuke trip! Las Vegas vond ik ook erg leuk om mee te maken. Al vond ik het wel heel apart en was het nagemaakte stad met alle casino's indrukwekkend. Key West vond ik leuk maar mijn vrouw vond het weer heel saai op Key West :)

Grand Canyon vond ik het leukste, ook een aanrader

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:22
Van der Berg schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:30:
[...]

Wij vliegen vanaf Schiphol met Qatar Airways via 2 uur overstap in Doha. Wij zullen nog 2 dagen naar Singapore gaan (apart van deze berekening). Zoals je ziet is de prijs bijna hetzelfde als naar Amerika. Zelfs met Singapore erbij per persoon: €1.116,95,- inclusief retour vlucht en een nachtje overnachting in hotel Mercure Singapore inclusief ontbijtbuffet.
offtopic:
Voor Maleisië is dat erg duur. Wij gingen naar Maleisië (inc. Borneo) en Singapore. Totaalkosten incl. vluchten (Amsterdam > Kuala Lumpur, Kota Bahru > Kuching, Kuching > Singapore, Singapore > Amsterdam), overnachtingen, eten, drinken etc. (oftewel alles): 1.800 euro p.p.
Natuurlijk kan je een vakantie boeken naar andere oorden die nagenoeg vergelijkbaar zijn qua prijs als met de VS. Het is maar net hoe luxe je het maakt. De ervaring van meerdere reizen naar de VS maar ook naar diverse landen in Azië, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika is dat de VS in de basis gewoon een (klap) duurder is.

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:36
Als ik kijk voor de periode waar ik heen wil is het voor 4 personen inclusief ruimbagage al snel rond de 4100 euro. Alleen de vlucht dus.
Het kan iets goedkoper maar dan kom je op vluchten uit waar je van luchthaven moet wisselen op Londen of met een hele korte overstap in Canada. Ja het is vakantie dus stress om dat soort dingen probeer ik te voorkomen ;)

• Massief
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Van der Berg schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:02:
[...]
Las Vegas vond ik ook erg leuk om mee te maken. Al vond ik het wel heel apart en was het nagemaakte stad met alle casino's indrukwekkend.
Wij gaan over 2 weken met het gezin voor een maand naar Amerika en pakken de west-kust waaronder Las Vegas. Nog specifieke tips voor bepaalde activiteiten in Las Vegas?

• matthijst
Google al geprobeerd?
Die vraag is wel heel algemeen heh, voor een stad als Las Vegas waar je zo'n beetje alles kunt doen wat je kan verzinnen. Van spelen met graafmachines tot Drag Races tot Drag Queens.

• bazzemans
Je kunt het zo gek niet verzinnen of het is wel te doen in Las Vegas imho. Naast rondstruinen over de strip en verbazen over de (overdreven) lichtjes, buiten shows, bouwwerken en typetjes op straat, zou ik aanraden:
  • Ga naar één van de shows. Er is van alles, maar kijk vooral wat je leuk vindt met je gezin (of splits het gezin).
  • Bezoek de 'oude' strip, Down town Las Vegas (Fremont Street).
  • Ga naar het Las Vegas sign
  • Gokken: er zijn twee casinos (althans toen wij er waren) waar de tafel met de laagste inzet (blackjack) 1 dollar is: Downtown Grand and OYO Hotel & Casino. Ook al hebben we niks met gokken, toch een leuke ervaring.
De eerste keer dat wij er waren, gingen we ook mee met een party bus en kregen we via-via een telefoonnummer om ons op een gastenlijst te zetten voor een club. Ook mooie ervaringen. Niet echt gezinsuitjes. Rondstruinen en de vibe proeven is denk ik de grootste bezienswaardigheid.

• bazzemans
offtopic:
Flauw. Zo kan je op bijna elke vraag wel reageren. Ik interpreteer dit als een vraag over onze ervaringen en wat we zouden aanraden. De lijstjes op Google geven niet alles.

• njitter
  • Niet online
- Pinball Hall of Fame (https://pinballmuseum.org/) . Gewoon even lekker nostalgisch flipperen.
- Red Rock Canyon: mooi stuk natuur vlakbij Las Vegas (https://www.redrockcanyonlv.org/)
- wandel over de strip en bekijk de hotels.

• matthijst
bazzemans schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:50:
[...]
offtopic:
Flauw. Zo kan je op bijna elke vraag wel reageren. Ik interpreteer dit als een vraag over onze ervaringen en wat we zouden aanraden. De lijstjes op Google geven niet alles.
Hoeveel topics worden er niet gesloten met de opmerking “op tweakers willen we graag dat je eerst zelf onderzoek doet”.
Toch niet teveel gevraagd om even aan te geven wat je interesses zijn als je activiteiten in Vegas vraagt?
Tis geen Zion met een top 5 aan trails maar letterlijk een stad waar je zo’n beetje alles wat je kan verzinnen kan doen.

En ik gaf al drie tips. Drag race. Drag queens en graafmachines. :>
Maar ja. Zonder iets meer context geen idee of die in de smaak vallen.

“Met “het” gezin.”
Gaat het om kleuters? Pubers? Twintigers?

Algemene tips:
- Cirque du Soleil, ‘O’ bijvoorbeeld. Of de Michael Jackson show
- check Ticketmaster Las Vegas voor sport-evenementen of concerten. Altijd leuk om iets mee te pakken.
- uber in plaats van klooien met parkeren
- 7 Magic Mountains vond ik wel leuk om te zien
- Pawn Stars. Als je t tv programma leuk vindt (en de andere winkels van shows. kounts customs en dr zijn er nog 3-4)
- Outlets. Als je van shoppen in de VS houdt.
- Schieten. Op een range. Niet gek doen op The Strip
- The Sphere. Misschien is er een evenement. Anders een film.

[ Voor 36% gewijzigd door matthijst op 18-02-2026 18:50 ]

• Ximenez
De leeftijd van het gezin is inderdaad wel relevant. Met minderjarigen mag je alleen door de casino's wandelen, maar niet even een gokje wagen. Houd daar rekening mee, je kunt ze niet even meenemen naar een slot machine of een speeltafel.

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:03

ArCadE

No banana available

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Massief schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:06:
[...]

Wij gaan over 2 weken met het gezin voor een maand naar Amerika en pakken de west-kust waaronder Las Vegas. Nog specifieke tips voor bepaalde activiteiten in Las Vegas?
Geen idee hoe lang je in Vegas bent en of ieder gezinslid >= 21jr is.
Ik ben al (te) vaak in Las Vegas geweest en wat ik altijd doe, nog steeds, is een wandeltocht van casino naar casino. Je moet al die gekkigheid toch eens in t echt gezien hebben en de eerste keer maakt het zeker indruk. Hou er wel rekening mee dat alles zo ontzettend groot is qua gebouwen, dus dat het ook dichterbij lijkt dan het is.

Aangezien je over 2 weken gaat is het nog niet te heet. Dan zou ik ook zeker de Hop-on-Hop-off bus nemen. Dan krijg je een beetje een idee hoe alles gesitueerd is daar. bigbustours heet ie geloof ik.

Verder, ook met jonge kinderen, is een Cirque du Soleil show wel leuk. Mijn top 3:
1- "O" (Bellagio)
2- "Ka" (MGM Grand)
3-"Mystère" (Treasure Island) , deze is trouwens in mijn optiek wel het leukste met jonge kinderen vanwege de clowns.

Verder zou ik sowieso een film meepakken in de Sphere. Erg indrukwekkend om op zo'n scherm te kijken.
Ik heb er daar 2 gezien.. Postcard from Earth en een geremasterde versie, speciaal voor de Sphere, van The Wizard of Oz. Allebei aanraders. Verder worden er ook concerten gegeven, kijk even wie er optreedt als je er bent.

Wat ik een eerste keer in Vegas ook niet zou overslaan is "The Strat" (vroeger heette het the stratosphere tower) bezoeken. een hotel/casino met een hoge toren, hoger dan bijvoorbeeld de Eiffel toren in Parijs, gesitueerd tussen het oude Vegas (Fremont St) en het nieuwe gedeelte (Strip). Als je een etentje boekt op die toren heb je een super uitzicht en mag je "gratis" het observation deck bezoeken. Daar kun je, als je er zin in hebt en tegen betaling, een aantal thrill-rides doen. Hoogtevrees niet gewenst. De vloer van het restaurant draait trouwens langzaam rond. Erg grappig.

En ik kan niet in je portemonnee kijken, maar mocht je serieus wat geld te besteden hebben is een helicopter-tour richting Grand Canyon wel aan te raden (Maverick Helicopters). Wij hebben dat 1x gedaan en ik ben nog steeds onder de indruk. Maar aangezien je een maand die kant op gaat, kom je misschien sowieso wel langs de Grand Canyon. Ook zonder helicopter dus ;-).

Buiten dat alles is er voor de adults ook genoeg te beleven. Clubbing (alle bekende DJs treden er meerdere keren per jaar op), gokken uiteraard en letterlijk alles wat onze lieve heer verboden heeft .. en veel meer.

Oh , en alles wat hierboven ook al genoemd wordt is er natuurlijk ook te doen. Ik heb even neergezet wat ik een eerste keer Vegas zou doen als ik met kinderen op pad zou zijn.

Ik kom er 1 a 2x per jaar (zonder kinderen en meestal ook zonder vrouw) en vermaak me nog steeds kostelijk }) .

Dat betekent, stam + t .

• Van der Berg
[...]

Heel veel plezier daar erg leuk! Casino's 8) ik heb alleen maar gekeken :) al die machines. Verder Grand Canyon bezoeken en wat hoge torens in gaan zoals de The Strat (formerly the Stratosphere) 350m hoogte heel erg leuk. Je kan een tour pakken met de Big Bus dag/nacht. Je kan heel veel doen, het ligt er aan wat jij zelf het beste vind

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 19-02-2026 02:33 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
De beste activiteit in Las Vegas is zo snel mogelijk Las Vegas verlaten. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Van der Berg schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 02:32:
[...]

Heel veel plezier daar erg leuk! Casino's 8) ik heb alleen maar gekeken :) al die machines. Verder Grand Canyon bezoeken en wat hoge torens in gaan zoals de The Strat (formerly the Stratosphere) 350m hoogte heel erg leuk. Je kan een tour pakken met de Big Bus dag/nacht. Je kan heel veel doen, het ligt er aan wat jij zelf het beste vind
Helicopter tour over de grand canyon is ook erg tof!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
LAD93 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:59:
en Key West voor een (verkorte) honeymoon. Erg veel zin in!
(kleine) kans dat we elkaar tegen het lijf gaan lopen gok ik! ;)
(ik zal m'n Tweakers petje opzetten voor herkenbaarheid :+ )

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 19-02-2026 08:16 ]

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
_Bailey_ schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:15:
[...]

Roep maar gewoon keihard 'Henk!' als je denkt een Nederlander te zien... Laat ik achteraf wel weten of ik wat gehoord heb :+

per aspera ad astra

• paul-s83
_Bailey_ schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:15:
[...]

Ehm, de wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor. Lag afgelopen meivakantie lekker aan het zwembad op Key Largo en raakte daar in gesprek met een andere nederlander.

Bleek dat gewoon onze eigen @Danielson te zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door paul-s83 op 19-02-2026 08:49 ]

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:59

kaanmijo

Picobello B.V.

[...]

Wat wij zelf wel leuk vonden is de Hoover Dam, wel een klein stukje buiten de stad maar imo best de moeite waard. Behalve de laatste keer dat we er waren, toen was het 40 graden. Dan is zo’n betonnen bak best warm :+

• Massief
  • Nu online
Dank voor alle tips mensen! Ik heb er een aantal van genoteerd :) Het ging meer om de wellicht wat onbekendere dingen of leuke ervaringen van anderen die je misschien alleen hebt als je er geweest bent. Uiteraard hebben we ook op Google het nodige gezocht maar dan kom je toch vaak dezelfde dingen tegen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik heb wel een mooie tip die niet zo bekend is voor degene die de Grand Canyon gaan of willen bezoeken vanuit Las Vegas. Google op Grand Canyon West wat toegankelijk is via een Indianenreservaat (Hualapai volgens mij).

Dan krijg je de westkant van de Grand Canyon te zien, tevens wat goedkoper voor wie het uitmaakt maar net zo interessant. Als je nu een SUV-achtige auto hebt kun je een permit aanvragen en dan kun je naar de bodem van de Grand Canyon rijden (naar de Colorado river) wat maar zelden iemand doet. Is een goed toegankelijke dirtroad. Kan via de zogenaamde 'Diamond Creek Road' die te vinden is in Peach Springs waar je ook je permit kunt aanvragen.

Dat is echt wel een aanrader en zeer onbekend bij het grote publiek. Dus niet delen buiten hier ;)

• PWM
  • Niet online

PWM

Hangt van je route af, maar wij vonden Valley of Fire ook mooi om doorheen te gaan: https://parks.nv.gov/parks/valley-of-fire

EDIT:

En een tip die ik hier heb gekregen, Willis Creek: https://www.alltrails.com.../willis-creek-short-trail

Super vet, ook omdat er verder eigenlijk niemand loopt.

[ Voor 44% gewijzigd door PWM op 19-02-2026 12:26 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:21:
Hangt van je route af, maar wij vonden Valley of Fire ook mooi om doorheen te gaan: https://parks.nv.gov/parks/valley-of-fire

EDIT:

En een tip die ik hier heb gekregen, Willis Creek: https://www.alltrails.com.../willis-creek-short-trail

Ja Valley of fire is erg tof en vaak heerlijk rustig inderdaad!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
paul-s83 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:48:
[...]

Ehm, de wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor. Lag afgelopen meivakantie lekker aan het zwembad op Key Largo en raakte daar in gesprek met een andere nederlander.

Bleek dat gewoon onze eigen @Danielson te zijn :)
Dat was echt een heel grappig moment! :w

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:52
@Massief Zelf heb ik het gemist omdat ik (bewust) maar 1 dag/nacht in Las Vegas was, maar een collega van me is in de Heart Attack Grill geweest voor een hamburger. Wel je bord leegeten, anders krijg je slaag van de in verpleegstersuniform gestoken serveersters.

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Pat911 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:54:
@Massief Zelf heb ik het gemist omdat ik (bewust) maar 1 dag/nacht in Las Vegas was, maar een collega van me is in de Heart Attack Grill geweest voor een hamburger. Wel je bord leegeten, anders krijg je slaag van de in verpleegstersuniform gestoken serveersters.
Is dat niet die tent waar als je baggervet bent gratis mag eten?

Gecensureerd.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:52
Ja, als je al megazwaar bent is je eten gratis.
En als iemand aan je tafel een hartaanval krijgt, hoef je als hele tafel niet af te rekenen.

Bovenstaand filmpje even gestart, begon met een ad over diabetes type 2 :D

• Massief
  • Nu online
PWM schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:21:

EDIT:

Wij overnachten indd een nachtje in valley of fire! Heb al even Komoot bekeken en zijn leuke hikes daar! Ook een mooie scenic route met de auto zag ik.. ziet er prachtig uit!

• Massief
  • Nu online
Wat is jullie ervaring met het permit systeem bij Zion voor Angels Landing. Wordt dat streng gecontroleerd? Heb helaas een permit op een dag dat het niet gaat lukken (foutje gemaakt). Maar kan je ook gewoon op een ander moment gaan? We zijn er 22 maart.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Massief schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:24:
[...]

Wij overnachten indd een nachtje in valley of fire! Heb al even Komoot bekeken en zijn leuke hikes daar! Ook een mooie scenic route met de auto zag ik.. ziet er prachtig uit!
Neem een UV lamp mee en ga ‘s avonds schorpioenen zoeken. Erg leuk.

En rotsklimmen bij volle maan. (Verboden, maar oh zo mooi).

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Massief schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:51:
Wat is jullie ervaring met het permit systeem bij Zion voor Angels Landing. Wordt dat streng gecontroleerd? Heb helaas een permit op een dag dat het niet gaat lukken (foutje gemaakt). Maar kan je ook gewoon op een ander moment gaan? We zijn er 22 maart.
Je zou het kunnen proberen met die permi0 die je hebt (foutje zeg maar)t maar ze controleren wel. Ik weet niet wat de straffen zijn. Meestal staan er bovenaan die zig-zag stairs rangers die permits controleren. En die zijn er al kneitervroeg kan ik je vertellen.

Als ik wat google dan zie ik fines van $3000 tot $5000 maar niet vanuit officiële bron bevestigd.

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 27-02-2026 09:48 ]

• tjheutn
  • Laatst online: 13:11
Wij gaan in Arpil 10 dagen naar de US (SF, Grand Canyon, Monument Valley, Bryce en Las Vegas).
Met het nieuws de laatste maanden voelt het toch wat raar aan.
Is er iets te merken als toerist in de USA? Of moet ik gewoon minder naar het nieuws kijken ;)

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:13
tjheutn schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:56:
Wij gaan in Arpil 10 dagen naar de US (SF, Grand Canyon, Monument Valley, Bryce en Las Vegas).
Is er iets te merken als toerist in de USA? Of moet ik gewoon minder naar het nieuws kijken ;)
Ik was vorig jaar eind augustus/begin september in 'Murica. Tijdens de laatste vakantieweek werd Charlie Kirk vermoord. Als je ter plekke geen radio/tv aan hebt merk je er weinig van. Politiek is niet het eerste onderwerp waar je over begint als je een praatje wil maken ;)

California (vooral) en Arizona (iets minder) zijn overwegend democratische staten, dus dat zal wel loslopen :)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Minder nieuws kijken werkt sowieso goed. Het is altijd kommer en kwel in de VS wanneer er een Republikein zit vanuit ons perspectief.

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:47
Afgelopen zomer 7 weken rondgereisd door de US (Californië, Nevada, Arizona, Utah, Wyoming & Hawaii) en helemaal nergens iets van gemerkt. Dus ik zou me geen zorgen maken :)

• tjheutn
Top, goed om te horen! Bedankt!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:26

Wootlock

Evilution

Valley of fire is bij ons ook heel goed bevallen, daarna even door naar de hoover dam en daarna ingechecked in LV.

"Don't let your dreams be memes"

• Massief
  • Nu online
Wij vertrekken donderdag naar SF voor een maandje west-kust (waaronder de door jou genoemde plekken). Wij zijn ook zeer benieuwd maar maken ons er maar niet te druk over :)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:20
Whoa, 10 dagen.... Dan is net de jetlag een beetje lekker uit je systeem, kan je weer terug

Sometimes you need to plan for coincidence

• renegrunn
  • Nu online
Hmmbob schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:47:
[...]

Whoa, 10 dagen.... Dan is net de jetlag een beetje lekker uit je systeem, kan je weer terug
Niet iedereen heeft last van een jetlag….

• Ximenez
Ik zou me drukker maken of je dat schema wel in tien dagen moet willen proppen eigenlijk. Kun je hier niet beter een Las Vegas rondje van maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Ximenez op 02-03-2026 20:00 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:20
renegrunn schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:52:
[...]

Niet iedereen heeft last van een jetlag….
Ik denk dat de echte boodschap verloren gaat voor je
spoiler:
Dat 10 dagen erg kort is voor een rondje USA South-West

Sometimes you need to plan for coincidence

• Tuniq
Ximenez schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:00:
[...]

Ik zou me drukker maken of je dat schema wel in tien dagen moet willen proppen eigenlijk. Kun je hier niet beter een Las Vegas rondje van maken?
Mijn inziens is dit inderdaad teveel in 10 dagen. Je bent veel te veel tijd aan het rijden om dat allemaal te redden. Ik zou zeker de route aanpassen, SF bijvoorbeeld overslaan. Met deze route ben je constant van plek naar plek aan het rijden.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Tuniq schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:19:
[...]

Mijn inziens is dit inderdaad teveel in 10 dagen. Je bent veel te veel tijd aan het rijden om dat allemaal te redden. Ik zou zeker de route aanpassen, SF bijvoorbeeld overslaan. Met deze route ben je constant van plek naar plek aan het rijden.
Inderdaad, als je 10 dagen hebt is het erg zonde om daarvan 1 dag kwijt te zijn aan de hele dag rijden. Dit is een beetje als een Amerikaan die een weekje naar Nederland gaat en dan ook even naar Praag rijdt (zelfde afstand). Tja, je kan het doen. Ik zou die dag lekker besteden aan een van de tig mooie plekken die op de route liggen (zion, valley of fire, Page, Sedona, etc.)

De weg door Californië is ook niet bijster interessant. Wel als je via de Sierra Nevada zou gaan, maar daar is met 10 dagen geen tijd voor.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• tjheutn
Ja ik snap de opmerkingen, maar we zijn wat gebonden aan die 10 dagen (thuisverplichtingen / schoolvakanties / ...).
Ik ga samen met mijn vader en broer. We spreken al jaren van samen naar Las Vegas te gaan (ja is mss wat tacky - maar geeft niet), en daarbij gaan we dus ook een roadtrip doen.
We zochten nog een interessante stad op te landen om de reis te starten, en we zijn geëindigd op SF.
LA vond ik zelf niet echt speciaal, San Diego & Salt Lake City is te klein en te onbekend.

We gaan 2 volle dagen SF doen, en dan een binnenlandse vlucht nemen naar Phoenix om van daar uit de roadtrip te starten. Volgens mij zal alleen de roadtrip wat druk aanvoelen om die 3 grote parken te doen, maar dat weten we.

Ik weet dat het niet optimaal is, en dat niet iedereen 10 dagen de moeite vindt om te gaan. Maar zelf kijk ik er wel heel erg naar uit!

• renegrunn
  • Nu online
tjheutn schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:47:

Ik weet dat het niet optimaal is, en dat niet iedereen 10 dagen de moeite vindt om te gaan. Maar zelf kijk ik er wel heel erg naar uit!
Lekker doen. De 1 zit 3 weken op dezelfde strandstoel aan hetzelfde zwembad en de ander pakt het weer zoals jij aan, niks mis mee.

• wvg321
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14:42
renegrunn schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:10:
[...]

Lekker doen. De 1 zit 3 weken op dezelfde strandstoel aan hetzelfde zwembad en de ander pakt het weer zoals jij aan, niks mis mee.
Inderdaad ja, wij gaan dit jaar 7 dagen naar NY, Arizona en Las vegas. Gaan ieder jaar twee weken als het kan en anders een week. Nooit het idee gehad dat dat te kort of te gehaast zou zijn.

• JK

JK

Ik vind een week wel kort, paar keer gedaan omdat het niet anders kon. Je komt tijd tekort. Laatste keer was 10 dagen en in m'n eentje dus geen rekening houden met iemand anders, dat was al iets beter qua duur, maar nog steeds veel te kort. Beste is minimaal 3 weken, dan ben je er echt even goed uit. Maar dat gezegd te hebben, als ik nu een uitnodiging krijg om 7 dagen gratis mee te kunnen naar de USA, dan ga ik wel. 😎

Jetlag heb je pas thuis last van.

• Ximenez
De jetlag merk je (of ikzelf althans) ook ter plekke al. Maar dat is alleen maar ideaal: zeker in het westen ben je heel vroeg wakker. Dan kun je rustig opstarten, ontbijt regelen, vertrekken naar je bestemming voor die dag en zelfs dan ben je nog ruim op tijd om vroeg op de toeristische trekpleisters te zijn. De doorsnee Amerikaan komt toch niet opdagen voor 10u, dus op veel doorgaans drukke plekken is het dan stukken rustiger.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ximenez schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:28:
De jetlag merk je (of ikzelf althans) ook ter plekke al. Maar dat is alleen maar ideaal: zeker in het westen ben je heel vroeg wakker. Dan kun je rustig opstarten, ontbijt regelen, vertrekken naar je bestemming voor die dag en zelfs dan ben je nog ruim op tijd om vroeg op de toeristische trekpleisters te zijn. De doorsnee Amerikaan komt toch niet opdagen voor 10u, dus op veel doorgaans drukke plekken is het dan stukken rustiger.
Klopt, echter over het algemeen wordt oostwaarts reizen door tijdzones als vervelender ervaren.

The best is yet to come

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Het gaat hier niet om politieke discussies, dat is vaker in dit topic aangegeven

[ Voor 78% gewijzigd door Outerspace op 03-03-2026 22:16 ]

Zucht...

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:39
knip

[ Voor 90% gewijzigd door Outerspace op 03-03-2026 22:16 . Reden: Offtopic ]

• renegrunn
  • Nu online
knip

[ Voor 109% gewijzigd door Outerspace op 03-03-2026 22:17 . Reden: Off ]

• wvg321
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14:42
JK schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:51:
Ik vind een week wel kort, paar keer gedaan omdat het niet anders kon. Je komt tijd tekort. Laatste keer was 10 dagen en in m'n eentje dus geen rekening houden met iemand anders, dat was al iets beter qua duur, maar nog steeds veel te kort. Beste is minimaal 3 weken, dan ben je er echt even goed uit. Maar dat gezegd te hebben, als ik nu een uitnodiging krijg om 7 dagen gratis mee te kunnen naar de USA, dan ga ik wel. 😎

Een week is ook kort en we doen het alleen omdat het qua vakantie niet anders kan. Dit wordt onze 20e keer, dus we voelen ook niet meer de noodzaak om zoveel mogelijk highlights te zien.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JK schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:51:

3 jaar geleden waren wij er ook 6 dagen met lui van hier voor een golftrip :). Dat was de eerste dagen wel even aanpoten in het zonnetje rondom Orlando goddamn. Maar bij thuiskomst 10x zo zwaar.

• JK

JK

wvg321 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:04:
[...]

Een week is ook kort en we doen het alleen omdat het qua vakantie niet anders kan. Dit wordt onze 20e keer, dus we voelen ook niet meer de noodzaak om zoveel mogelijk highlights te zien.
Ik ken het, ben er zelf ook 20 keer geweest en dan hoef je idd niet alles te zien, behalve wat je echt graag wil zien op die trip. Laatste keer was ik grotendeels in Florida (ook nog even kort Georgia en Alabama) en ik heb geen enkel pretpark bezocht. Zonde van de tijd en ik ken ze toch al. Wat ik wel deed, was 's avonds / 's nachts naar Cape Canaveral om een SpaceX lancering te zien. Was voor mij de eerste 's nachts van dichtbij. Verder eindelijk voor het eerst Daytona Bike Week bezocht, wat ik al sinds 2008 wilde doen. :o
Typhone schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 21:43:
[...]
3 jaar geleden waren wij er ook 6 dagen met lui van hier voor een golftrip :). Dat was de eerste dagen wel even aanpoten in het zonnetje rondom Orlando goddamn. Maar bij thuiskomst 10x zo zwaar.
Heerlijk! Het enige is dat je gewoon in Amerika zelf supervroeg wakker bent. 04.30u ben je al klaarwakker en wil je dingen gaan doen. Hooguit dat ik rond 21.00u lokale tijd vaak last van m'n ogen krijg (droge ogen), al kan dat ook van de airco's zijn.

Terug in Nederland ben ik vrij snel over de jetlag heen. Thuis even kort een paar uurtjes slapen en dan eruit en dan gewoon normale tijd naar bed en de dagen erop ook normale tijd naar bed, ook als je niet echt moe bent niet doortrekken tot bijv 02.00u. Dat gaat mij goed af, maar die uurtjes bij thuiskomst zijn even fijn om kort te slapen (in het vliegtuig slaap ik 9,5 van de 10 keer niet, hooguit een beetje dommelen).

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
JK schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:15:

Heerlijk! Het enige is dat je gewoon in Amerika zelf supervroeg wakker bent. 04.30u ben je al klaarwakker en wil je dingen gaan doen. Hooguit dat ik rond 21.00u lokale tijd vaak last van m'n ogen krijg (droge ogen), al kan dat ook van de airco's zijn.
Een paar jaar terug waren we in DC met deze jetlag. Dus om 05:00 liepen we uit de airbnb en om 5:30 liepen we bij alle monumenten, uitgestorven, het was geweldig, heerlijk rustig en best bizar om als enige persoon (op de paar hardlopende feds na) bij de reflecting pool te wandelen.

10/10 would do again.

Gecensureerd.

Pagina: 1 ... 93 94 Laatste

Let op:
Het gaat hier om de vakantiebestemming "USA". Politiek getinte opmerkingen zijn dan ook niet nodig, die horen in AWM