Door wat omstandigheden zijn we (vriendin en ik) ineens in de gelegenheid om (weliswaar op zeer korte termijn) nog een bezoek aan de US te brengen. We hebben de onderstaande al gedaan:
2017: Las Vegas, SF, LA, met alle bekende NP's daar: Grand Canyon, Sion, Bryce, Yosemite, Seqouia en Kings.
2019: Washington, New York, Boston, met o.a. Acacia en White Mountains. Uiteindelijk doorgegaan naar Canada omdat m'n schoonzusje daar studeerde.
2025: Rond(je) om Denver, met o.a. Deadwood en Salt Lake en Rocky Mountains NP, Yellowstone, Grand Teton, etc.
Vorig jaar wilde ik eigenlijk Glacier en Mount Rainier NP ook meepakken, maar dat paste niet meer in de planning. Dat zou ik nu dan goed kunnen maken

Plan is om op Seattle te vliegen, dan richting Olympic NP te gaan en vervolgens Mount Rainier en Glacier te bezoeken. Ik ben dan eind mei/begin juni in Glacier, dus waarschijnlijk is de Going to the Sun road dan nog niet geopend.
Heb wel gelezen dat je er (in het weekend) met de fiets naar boven kan gaan, dus ga het dan wel zo plannen dat we dat kunnen doen. Het enige waar ik bang voor ben is dat het veel herhaling is t.o.v. de vakantie in de Rockies vorig jaar én dat er wel erg weinig stedelijke variatie is... Niet dat ik dat erg vindt, maar m'n vriendin houdt wel van een stad op zijn tijd.
Toch even de checkvraag: mis ik nog een parel die absoluut op mijn lijst zou moeten staan? Ik vermoed dat dit de aankomende jaren ons laatste bezoekje aan de USA gaat worden.