Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Vakantie] USA

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 05-12 11:15

TommyGun

Stik er maar in!

Geert1976 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:28:
net terug uit de VS, waar m'n (2e) bezoek aan Lower Antelope Canyon toch wel weer het hoogtepunt was qua fotografie.

Antelope Canyon is echt een waar walhalla voor fotografen.
Hoe je in de Canyon met de zon, de lichtinval en de hoek waarin je fotografeert kan spelen is fantastisch.
Erg mooi :)

Wij hebben een semi-privé tour geboekt voor de Lower Antelope Canyon, ergens in de ochtend als het licht blijkbaar op z'n best is voor fotografie.

Ik ben benieuwd :) Nog 300 dagen of zo wachten :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

TommyGun schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:37:
[...]

Erg mooi :)

Wij hebben een semi-privé tour geboekt voor de Lower Antelope Canyon, ergens in de ochtend als het licht blijkbaar op z'n best is voor fotografie.

Ik ben benieuwd :) Nog 300 dagen of zo wachten :+
Wij waren juist rond het middaguur de Lower Antelope Canyon in gegaan omdat de zon dan op z'n hoogste punt staat. Echt fabelachtig mooi!

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:49
Wij ook idd, rond 12:00 scheen mooi te zijn want dan komt de zon erin.
Hoop volgend jaar weer een keer die kant op te kunnen *O*

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Rond 12.00u in de middag is 't beste moment om de Canyon in te gaan voor wat betreft de fotografie inderdaad

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 06-12 12:51
Gitarist schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:51:
[...]
Daarom vermoed ik dat de auto's (van Dollar en Hertz iig) gewoon allemaal een werkend SiriusXMabo hebben.
n=3, maar bij Hertz in 2017, 2018 en 2019 drie maal geen SiriusXM

Be yourself, no matter what they say ...

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:08

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Frijns.Net schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:48:
[...]

Sirius FM is meestal afhankelijk van een abonnement. Dat zit er niet altijd standaard op. Zonder abo hoor je altijd dezelfde x aantal liedjes en reclame.

We hebben altijd bij Alamo gehuurd via Sunnycars. Misschien niet het goedkoopste maar nooit gezeik aan de balie dat iets duurder is, de auto die we gehuurd hebben er niet staat of gedoe met schade.
Inleveren ging prima ja, ik hoop voor ze dat ze bij Alamo het tankstation nog hebben kunnen bereiken. Ik heb de auto op gasdampen naar binnen gereden zie: Barrycade in "[Vakantie] USA"

• DIJK
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-11 21:45
voske schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:31:
[...]

n=3, maar bij Hertz in 2017, 2018 en 2019 drie maal geen SiriusXM
Volgens mij zit er op nieuwe auto s een proefabbonement voor 3 mnd dus als de auto nieuw genoeg is werkt sirius zonder bijbetalen

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Maar als je Spotify of andere provider hebt: playlisten downloaden op je telefoon via de Wifi van het hotel en streamen via BT werkt ook prima. Wij hadden een nieuwe Ford met Android auto en Sirius maar Sirius werkte echt niet.

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Wij hadden gewoon Apple CarPlay in de Mustang. :)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
De moderne radio systemen ondersteunen vaak gewoon beide (Android Auto en CarPlay). En SiriusXM wordt op afstand (aan de hand van je VIN code) geactiveerd als je daar iets voor afsluit aan de balie. Zo niet, dan kan je alleen naar het gratis kanaal luisteren met reclame en vaak dezelfde muziek.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DIJK schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:59:
[...]

Volgens mij zit er op nieuwe auto s een proefabbonement voor 3 mnd dus als de auto nieuw genoeg is werkt sirius zonder bijbetalen
Maar jij denkt toch niet dat een grote autoverhuurder gewoon een auto bij de dealer koopt? Die neemt er jaarlijks duizenden af en kan zelfs aangepaste types voor de verhuurmarkt kopen. Willen ze een optie niet dan zit ie er ook gewoon niet bij.

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:27

Grouchy

meep meep

Pre-2018; SiriusXM stond eigenlijk altijd aan, zo ook eerder dit jaar...8 keer ofzo bij Hertz in de USA een auto gehuurd. Ook nooit iets gevraagd of je het wel/niet wilde hebben.
Deze maand 3x een auto gehuurd bij Hertz en plots vragen ze 2x of je SiriusXM wil. Lijkt dat ze de laatste tijd er wat meer aandacht aan geven.

Grouchy wijzigde deze reactie 01-10-2019 01:49 (4%)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

downtime schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:20:
[...]

Maar jij denkt toch niet dat een grote autoverhuurder gewoon een auto bij de dealer koopt? Die neemt er jaarlijks duizenden af en kan zelfs aangepaste types voor de verhuurmarkt kopen. Willen ze een optie niet dan zit ie er ook gewoon niet bij.
Inderdaad. Ingebouwde navigatie halen ze er vaak uit bewust uit om dit als extra te kunnen verkopen.

• kamstra
  • Registratie: april 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Geert1976 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:28:
net terug uit de VS, waar m'n (2e) bezoek aan Lower Antelope Canyon toch wel weer het hoogtepunt was qua fotografie.

Antelope Canyon is echt een waar walhalla voor fotografen.
Hoe je in de Canyon met de zon, de lichtinval en de hoek waarin je fotografeert kan spelen is fantastisch.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha wtf, daar was ik ook vorige week donderdag :D
Geniaal idd, al vond ik 52 dollar + 8 voor parkeren behoorlijk aan de prijs, maar goed.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

En het is één van de weinige plekken waar je enkel contant kunt betalen. :+

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Antelope Tour vooraf online gereserveerd en betaald via creditcard

Geert1976 wijzigde deze reactie 01-10-2019 07:31 (31%)

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:55
Len020 schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:35:
[...]

Meerdere malen een auto gehuurd in de USA, 1x was dit Avis (zelfde groep als budget) en dit ging ronduit k*t. Daarbuiten altijd Alamo en dat ging goed. Voor mij ook nooit weer Avis/Budget.
In miami va Alamo ooit een auto geprepaid. Zij hadden een of andere scam car (goor, oud) wat mijn auto moest zijn. Ik kon wel upgraden naar een Santa Fe. Gedaan, klacht ingediend en m’n geld teruggekregen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 15:46
Jrz schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 07:29:
[...]

In miami va Alamo ooit een auto geprepaid. Zij hadden een of andere scam car (goor, oud) wat mijn auto moest zijn. Ik kon wel upgraden naar een Santa Fe. Gedaan, klacht ingediend en m’n geld teruggekregen.
Dit jaar via alamo in miami gehuurd maar keuze genoeg in de klasse die wij hadden gekozen.
Wel alles vooraf geregeld zodat je niet meer langs de balie hoeft maar direct in de parkeergarage een auto uitzoekt en alleen bij het wegrijden een krabbeltje hoeft te zetten.

...

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06:29
Ondertussen zijn we hier al weer bijna 6 dagen en dacht ik, ik post is een update :9 iedereen is goed aangekomen maar, wat is vliegen met 6 koffers en een hond stressvol zeg haha, wel kudos voor KLM, ze hebben echt heel goed geholpen gelukkig die dag.

Bij aankomst op SFO ook geen problemen, koffers waren snel terug, en de hond volgde ook snel.. Weinig (lees, geen) douane gezeur en ons avontuur kon beginnen. Ik mijn vrouw (met 6 koffers en hond) bij de uitgang geparkeerd en snel de auto opgehaald bij Enterprise die we voor 30 dagen hebben. Het is geen luxe bak (Nissan Sentra) maar hij rijd verder prima.

Toen aan de rit SFO -> Arroyo Grande begonnen en, met 2 korte stops waren we er toch wel na 4 uur. De Airbnb is echt perfect dus, mocht iemand hier ooit een huisje zoeken heb ik echt een topper voor je: https://www.airbnb.com/rooms/933859

In de dagen erna hebben we flink van de omgeving genoten, terwijl we tegelijk zoveel mogelijk proberen te regelen (lokaal telefoon nummer, social security nummer zijn ondertussen geregeld) en is voorzichtig de huizenjacht begonnen.

Qua vakantie gevoel zijn we redelijk vaak aan het strand/water geweest en in Lopez Lake wat wel de moeite waard was met de hond!

Hier wat sfeer impressies van onze nieuwe leef omgeving:

Pismo beach

Grover Beach

Lopez Lake

Lopez Lake (het droge gedeelte)

• wodkabuikje
  • Laatst online: 14:03
Leuk hoor :) Kan niet wachten om meer te zien, erg interessant! Hoop dat je regelmatig updates plaatst.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15:24
Over 2 weken ga ik eindelijk mijn soloreis maken naar NYC. Ik heb alleen nog een aantal simpele vraagjes waar ik zo nog geen duidelijkheid over heb:

- Paspoort. Ik slaap soms in een hostel, soms in AirBNB. Maar is het handig om mijn paspoort te allen tijde bij te houden? of is het handiger om deze in mijn verblijf te laten?
- Zelfde vraag eigenlijk voor creditcard en pinpas. Pinpas sowieso niet meenemen?
- Hoeveel cash meenemen? En zoveel mogelijk cash betalen of juist met CC?

• HuHu
  • Niet online
Ik zou je paspoort veilig achterlaten in je hotel. Neem eventueel een kopietje mee naar buiten. Als je een rijbewijs of ID-kaart hebt, kun je je ook daar mee identificeren. Op sommige plekken willen ze een "photo-ID" zien en dan volstaat een rijbewijs dus ook.

Zelf neem ik altijd creditcard en pinpas mee. Mocht er eentje geblokkeerd raken, dan heb je de andere nog bij je. Maar als je portemonnee wordt gejat en je bent dan echt alles kwijt, dan zou ik sowieso een van de twee achterlaten in je hotel.

Je hebt bijna nergens cash voor nodig. In een stad als NYC kun je volledig cashloos verblijven, dat heb ik al wel eens eerder gedaan. Als je het prettig vind om wat achter de hand te hebben, bijvoorbeeld als je passen worden gestolen of geblokkeerd, dan moet je wat meenemen.

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 01:11
@LoeWn: Als je nu bij een reguliere bank zit, check dan even of je op tijd bent om voor vertrek nog een Revolut-rekening te openen en een fysieke pas te ontvangen. Daar stort je het bedrag op wat je verwacht ongeveer nodig te hebben (plus een beetje extra voor het geval dat), in de Revolut-app wissel je dat gratis in dollars (op een doordeweekse dag, dan is er zelfs geen koersopslag) en vervolgens betaal je in NYC alles contactloos of pinnend met je Revolut-pas. Aan het einde van de vakantie wissel je je overgebleven dollars weer gratis om in euro's, boek je ze terug naar je reguliere bank, en klaar. Enige wat met Revolut soms problemen oplevert is auto's huren en tanken bij onbemande tankstations (daar heb je een 'echte' CC voor nodig), maar klinkt niet alsof dat voor jou relevant is.

Je betaalt een paar euro om die fysieke bankpas te ontvangen*, maar dat heb je er binnen no time uit doordat je veel goedkoper uit bent met wisselen (alle reguliere banken rekenen vziw een koersopslag) en betalen (alle reguliere banken rekenen vziw kosten voor pinnen in buitenlandse valuta).

Voor de zekerheid zou ik je CC wel meenemen, maar gescheiden van je bankpas/Revolutpas bewaren. Mocht een van beide dan zoekraken/gestolen worden, heb je de andere nog.

*Iemand die al Revolut heeft, kan jou uitnodigen en dan is die fysieke pas zelfs gratis. DM maar bij interesse of vragen, ik gebruik Revolut al 2 jaar als primaire bank inmiddels, omdat ik vaak valuta moet wisselen.

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15:24
@Anakha

Thanks voor de goede uitleg! Ik had nog nooit van Revolut gehoord maar na even kijken ben ik zeer enthousiast :)

Zelf was ik van mening dat USA nog best wel creditcard-ge*l was, en pinnen niet overal kan. Maar jij zegt dus dat dit geen probleem moet zijn. Auto huren ben ik niet van plan. Maar ik neem sowieso mijn credit card voor de zekerheid mee, maar deze kan ik dan lekker op m'n kamer achter slot en grendel leggen.

Kan ik dan ook het beste zoveel mogelijk betalen met Revolut? En dan zeg maar een 100 dollar contact op zak houden voor het geval ik niet kan pinnen? Ik verwacht per dag niet meer uit te geven dan 100 dollar.

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Pinnen als in met een Maestro kaart gaat echt niet overal werken. Denk dat je meer met een creditcard kan doen.

Die revolut kaart is volgens mij een debitcard. Dus dat zal ook werken. Maar wellicht even op het specifieke Revolut topic verder kijken?

In de US zijn fooien normaal, dit kan door een tip in te vullen op je CC bon of via cash. Enige cash is wel handig, maar meer dan 100 zal je niet snel nodig hebben.

Zou in een hostel geen Paspoort achterlaten tbh. In een AirBnB wellicht wel. Ik heb naar de US dubbel mee dus ook mijn ID card. Wordt in meeste gevallen ook geaccepteerd.

CC vanuit NL heeft een toeslag, meestal iets van 1-2% ook op je pinpas zit dat (meer info bij je eigen bank). Ik vindt het klein bier voor die enkele trip dit ik doe. Kan me wel voorstellen dat als je veel reist het interessant kan zijn om een andere financiële dienst zoals Revolut af te nemen.

Barrycade wijzigde deze reactie 08-10-2019 11:16 (20%)

• HuHu
  • Niet online
LoeWn schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:58:
@Anakha

Thanks voor de goede uitleg! Ik had nog nooit van Revolut gehoord maar na even kijken ben ik zeer enthousiast :)

Zelf was ik van mening dat USA nog best wel creditcard-ge*l was, en pinnen niet overal kan. Maar jij zegt dus dat dit geen probleem moet zijn. Auto huren ben ik niet van plan. Maar ik neem sowieso mijn credit card voor de zekerheid mee, maar deze kan ik dan lekker op m'n kamer achter slot en grendel leggen.

Kan ik dan ook het beste zoveel mogelijk betalen met Revolut? En dan zeg maar een 100 dollar contact op zak houden voor het geval ik niet kan pinnen? Ik verwacht per dag niet meer uit te geven dan 100 dollar.
Pinnen met je Nederlandse pas (maestro) gaat niet overal werken. Pinnen met een mastercard/visa (of revolut) wel. Ondanks dat je er hetzelfde woord voor gebruikt ("pinnen"), gebruiken ze in de VS andere systemen en dat werkt niet altijd samen met de onze.

Ik zou je pinpas in je hotel laten en je creditcard meenemen. Mocht je creditcard worden gestolen, dan kun je met je pinpas nog geld uit een pinautomaat halen en verder contant betalen.

Een Revolut kaart is goedkoper dan je gewone creditkaart. Als je iets moet betalen, dan in deze volgorde proberen: revolut, creditcard, contant, pinnen.

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 01:11
LoeWn schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:58:
@Anakha

Zoals anderen al aangeven: pinnen met je Nederlandse bankpas, die waarschijnlijk het Maestro-systeem gebruikt, kan in de VS lang niet overal. Van Revolut krijg je in principe een 'Visa prepaid creditcard', die wel overal in de VS zou moeten werken (maar dan weer niet overal in Nederland werkt). Wel even opletten, Revolut heeft ook fysieke Maestro en Mastercard-passen, dus even checken dat je niet die Maestro-variant kiest.

Beetje contant bij je hebben is altijd praktisch, maar in NYC zelf zou je contant in principe niet nodig moeten hebben, alles kan daar met kaart. En zo niet, dan kun je met je Revolut-pas ook gewoon even bij een ATM dollars uit de muur trekken, weer zonder extra kosten (zolang je onder een bepaald bedrag per maand blijft, maar daar kom je voor zo'n citytrip waarbij je weinig contant betaalt toch niet boven), in tegenstelling tot je reguliere Nederlandse bank die daar wel kosten voor rekent. Niet-uitgegeven fysieke dollars kun je na je reis niets meer mee, dus ik zou dat op maximaal 40 dollar 'voor het geval dat' houden, mocht je onverhoopt ergens niet kunnen pinnen en er ook geen ATM in de buurt zijn.

Mocht je over Revolut willen doorpraten, dan kan je misschien beter hier terecht: Revolut (incl IBAN en Premium)

• ex87
Een klein ding om wel over na te denken: Als je een biertje wil drinken volstaat je Nederlandse rijbewijs (soms) niet. Ik weet niet precies welke staat het is (dus ik weet niet of NY er onder valt) maar ik heb al een aantal keer mee gemaakt dat ze echt mijn paspoort wilde zien (voornamelijk wel rond Seattle, dus Washington).

Iets om over na te denken, daarom neem ik nu vaak me paspoort mee op het moment tot dat ik mijn US rijbewijs heb. Ik zal het voor de grap is proberen deze week met mijn NL rijbewijs hier in Californië.

Wat meer ervaringen ook van mensen die in bars werken: https://travel.stackexcha...rs-or-drinking-age-events

ex87 wijzigde deze reactie 08-10-2019 18:32 (14%)

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

ex87 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:31:
Een klein ding om wel over na te denken: Als je een biertje wil drinken volstaat je Nederlandse rijbewijs (soms) niet. Ik weet niet precies welke staat het is (dus ik weet niet of NY er onder valt) maar ik heb al een aantal keer mee gemaakt dat ze echt mijn paspoort wilde zien (voornamelijk wel rond Seattle, dus Washington).

Iets om over na te denken, daarom neem ik nu vaak me paspoort mee op het moment tot dat ik mijn US rijbewijs heb. Ik zal het voor de grap is proberen deze week met mijn NL rijbewijs hier in Californië.

Wat meer ervaringen ook van mensen die in bars werken: https://travel.stackexcha...rs-or-drinking-age-events
Ik heb dit een keer uitgezocht, en het antwoord staat niet achter de link die je stuurt. Als je alcohol verkoopt aan een jongere(<21) loop je het risico om al na 3x je vergunning kwijt te raken (dan kun je praktisch gezien je tent sluiten). De enige uitzondering is wanneer de uitbater dacht dat de jongere 21 jaar of ouder was doordat de jongere een vervalst paspoort of Amerikaans rijbewijs(/liquor id) liet zien, en de uitbater niet kon zien dat die was vervalst.

jij ook?

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ex87 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:31:

Man... Breek me de bek niet open...

Vorig jaar een hele discussie gehad in een Walmart. rijbewijs, paspoort, het was niet genoeg... Ik had namelijk geen visum.

Bleek dat je toch aardig carrière kunt maken bij de Walmart... Duurde even voordat ik de head honcho te pakken had...

• ex87
GlowMouse schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:08:
[...]

Ik heb dit een keer uitgezocht, en het antwoord staat niet achter de link die je stuurt. Als je alcohol verkoopt aan een jongere(<21) loop je het risico om al na 3x je vergunning kwijt te raken (dan kun je praktisch gezien je tent sluiten). De enige uitzondering is wanneer de uitbater dacht dat de jongere 21 jaar of ouder was doordat de jongere een vervalst paspoort of Amerikaans rijbewijs(/liquor id) liet zien, en de uitbater niet kon zien dat die was vervalst.
Ja precies, zoiets vertelde de barman ook nadat ik 20 minuten naar mijn hotel (en terug) had gelopen voor mijn paspoort haha.. Daarom kan ik niet wachten op mijn US rijbewijs, die is een stuk makkelijker te vervangen dat een paspoort met visum :'(

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Zie het als een complimentje, jullie zien er lekker jong uit 😋

Nog nooit in de US gehad. Maar ik was ook pas 32 voor het eerst in de US.

Maar NLse ID kaart wordt ook gewoon geaccepteerd bv bij inschrijven hotels is mijn ervaring. Na immigratie heb ik nergens mijn paspoort hoeven op te duiken uit de tas. (ID heb ik in mijn portefeuille)

• weststar
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15:05
Heeft iemand van jullie ervaring met het vieren van Halloween in de USA? Wij vertrekken de 23e oktober voor 2,5 week naar Provo, Utah. We zijn daar dan dus met Halloween en mijn oudste dochter van 9 verheugt zich erg op het meevieren ervan.

Wij kennen hier alleen Sint Maarten.... Is er nog iets waar we rekening mee moeten houden? (Airbnb gehuurd midden in woonwijk)

i5 3570K @ 4,4Ghz | Asrock Z77 Pro4 M | ASUS Geforce GTX 960 STRIX | Corsair 16Gb DDR3 @1600Mhz | Crucial SSD 128 +265 Gb | CoolerMaster 212 EVO Cooler

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barrycade schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:27:

Maar NLse ID kaart wordt ook gewoon geaccepteerd bv bij inschrijven hotels is mijn ervaring. Na immigratie heb ik nergens mijn paspoort hoeven op te duiken uit de tas. (ID heb ik in mijn portefeuille)
Ik was 34 vorig jaar ;)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Barrycade schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:27:

Irrelevant. Ze zijn (in sommige staten in elk geval) gewoon verplicht een ID te vragen ook al zie je er als 80 uit. Dat verbaasde mij ook toen het mij voor het eerst overkwam. Ik was toen al in de 40.

• wodkabuikje
In 2011 (was 35 en vrouw 31) kon ik een lekkere cocktail bestellen aan de bar. Mijn vrouw probeerde dat ook maar moest legitimatie laten zien wat ze niet bij had :) Na wat aandringen en het laten zien van mijn paspoort en de trouwringen ;) kreeg ze alsnog een cocktail.

@LoeWn cash heb ik altijd wel bij, handig voor een fooi bijvoorbeeld of andere kleine dingen. Daarnaast kunnen wij bijna overal gewoon pinnen (ook tanken 95% in de laatste vakantie). Waar het niet lukt dan creditcard. Revolut ga ik ook eens bekijken.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

downtime schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:42:
[...]

Irrelevant. Ze zijn (in sommige staten in elk geval) gewoon verplicht een ID te vragen ook al zie je er als 80 uit. Dat verbaasde mij ook toen het mij voor het eerst overkwam. Ik was toen al in de 40.
In welke staat is dat bijvoorbeeld? Ik denk dat het gewoon een fabeltje is omdat 'sorry maar ik ben wettelijk verplicht je id te vragen' vriendelijker klinkt dan 'ik geloof niet dat je 21 bent'.

jij ook?

• Patrick89
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:58

Patrick89

PSN : Gamesource

Probeer maar eens alcohol af te rekenen in de zelf-scan kassa in California.. Dat is een leuke...!
Kun je ID laten zien of niet maar je mag gewoon afrekenen bij een bemande kassa..

Nog bedankt voor alle input van hier !! Wij hebben in ieder geval een prachtige vakantie gehad !! _/-\o_

Patrick89 wijzigde deze reactie 08-10-2019 21:13 (53%)

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

GlowMouse schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:00:
[...]

In welke staat is dat bijvoorbeeld? Ik denk dat het gewoon een fabeltje is omdat 'sorry maar ik ben wettelijk verplicht je id te vragen' vriendelijker klinkt dan 'ik geloof niet dat je 21 bent'.
Even gezocht hoe die regels exact zitten maar het lijkt erop dat er inderdaad geen wettelijke verplichtingen zijn om een ID te tonen. Maar omdat de straffen op verkoop aan minderjarigen fors zijn verplichten veel bedrijven hun personeel om altijd een ID te vragen, ongeacht hoe oud de persoon eruit ziet.
Ik zie zelfs opmerkingen dat op veel plaatsen alleen een rijbewijs geaccepteerd wordt omdat iedere Amerikaan weet hoe een rijbewijs eruit ziet maar veel Amerikanen nog nooit een paspoort gezien hebben en bedrijven daarom voor alle zekerheid geen paspoort als ID accepteren.

Grappig detail: In sommige staten kennen ze een rijbewijs waarmee je niet mag rijden maar die uitsluitend als ID-kaart afgegeven wordt. Handig als je niet kunt rijden maar wel alcohol wilt kunnen kopen.

• ex87
downtime schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:13:
[...]
Ik zie zelfs opmerkingen dat op veel plaatsen alleen een rijbewijs geaccepteerd wordt omdat iedere Amerikaan weet hoe een rijbewijs eruit ziet maar veel Amerikanen nog nooit een paspoort gezien hebben en bedrijven daarom voor alle zekerheid geen paspoort als ID accepteren.
Dit heb ik echt nog nooit mee gemaakt en ik ben nu toch al zo'n 25x in de US geweest in veel verschillende staten. Mijn NL rijbewijs is redelijk vaak geweigerd rond de oostkust en in Seattle maar mijn paspoort echt nog nooit. Zou ook wat zijn, dan ben ik een beetje door opties heen om me te identificeren.

Mijn ervaring: Ze zoeken naar de datum, kijken naar je foto en, geven je, je bier.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13:30
Ik vond het vooral apart dat je bij een binnenlandse vlucht genoeg hebt aan je rijbewijs (dat was wel een Amerikaanse)

redwing wijzigde deze reactie 08-10-2019 21:47 (14%)

[removed]

• wodkabuikje
Patrick89 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:11:
Probeer maar eens alcohol af te rekenen in de zelf-scan kassa in California.. Dat is een leuke...!
Kun je ID laten zien of niet maar je mag gewoon afrekenen bij een bemande kassa..

Nog bedankt voor alle input van hier !! Wij hebben in ieder geval een prachtige vakantie gehad !! _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow! Zonder helemaal terug te gaan zoeken, waar ben je geweest?

• Smarron
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:57

Smarron

The bend

Yosemite en Page zo te zien. 8) Prachtige foto's overigens!

Smarron wijzigde deze reactie 08-10-2019 22:04 (4%)

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Samsung Galaxy A70=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• DonMetal
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06-12 18:34

DonMetal

Doet Iets Met Media

Over de ID-regels:
Met een groepjes collega’s in Paris in Vegas aan de roulettetafel gaan zitten. Rijbewijzen afgegeven, die werden in een boek gecheckt met officiële voorbeelden om te zien of het echte waren en of alles klopte. Twee uurtjes zitten spelen en bier drinken, toen het geld op en naar de bar.

Bij de bar werd meteen gevraagd om ID en een rijbewijs was absoluut niet genoeg. Of we dan maar even terug naar de hotelkamer wilden om de paspoorten te halen 8)7

Joejoe!

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:03

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

GlowMouse schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:00:
[...]

Op Hawaii moest ik iedere keer bij aanschaf van bier in de supermarkt mijn ID laten zien. Op de kassa moest namelijk bij alcohol een geboortedatum ingetoetst worden door de kassamedewerker.

Of dit op een wettelijke verplichting berust of dat het puur beleid was van de betreffende supermarkt, dat weet ik niet. Op een terrasje of in een restaurant werd er namelijk niet naar een ID gevraagd.

Mooi fout is niet lelijk

• matthijst
Beetje aan het plannen voor de zomer. Wilde eerst kijken of vliegen op El Paso een optie was (en dan terug vanaf Vegas), maar je komt heel laat aan, moet overstappen en one way fees. Nu gekeken voor een rondje vanaf Vegas. Een deel hebben we al gezien (maar dat was 2005, tijd vliegt: Bryce, Monument Valley en Grand Canyon). Wilde nu een stuk New Mexico meepakken, gezien de positieve posts hier :)

Zoiets bijvoorbeeld:
2 nachten Bryce Canyon Lodge
2 nachten Monument Valley (Gouldings Lodge, of iemand andere tips in die hoek???
3 nachten Albuquerque
3 nachten Santa Fe (of beter anders verdelen deze twee??)
1 in Roswell (geen idee, leek me leuk, UFO spul)
1 ergens onderweg naar Grand Canyon Village (misschien bij Petrified Forest ofzo)
1 in Grand Canyon Village
5 nachten in Vegas (Sting, Cirque, outlets en dagtrip Red Rock Canyon bv. + Zwembadchillen)

Heb dan nog 1 nacht over voor ergens, ben benieuwd naar tips :)
Sla bewust White Sands over, omdat dat nog wat lager ligt en vraag me af of dat omrijden waard is (Sand Dunes in Death Valley paar keer gezien).

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

matthijst schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:17:
Beetje aan het plannen voor de zomer. Wilde eerst kijken of vliegen op El Paso een optie was (en dan terug vanaf Vegas), maar je komt heel laat aan, moet overstappen en one way fees. Nu gekeken voor een rondje vanaf Vegas. Een deel hebben we al gezien (maar dat was 2005, tijd vliegt: Bryce, Monument Valley en Grand Canyon). Wilde nu een stuk New Mexico meepakken, gezien de positieve posts hier :)

Zoiets bijvoorbeeld:
2 nachten Bryce Canyon Lodge
2 nachten Monument Valley (Gouldings Lodge, of iemand andere tips in die hoek???
3 nachten Albuquerque
3 nachten Santa Fe (of beter anders verdelen deze twee??)
1 in Roswell (geen idee, leek me leuk, UFO spul)
1 ergens onderweg naar Grand Canyon Village (misschien bij Petrified Forest ofzo)
1 in Grand Canyon Village
5 nachten in Vegas (Sting, Cirque, outlets en dagtrip Red Rock Canyon bv. + Zwembadchillen)

Heb dan nog 1 nacht over voor ergens, ben benieuwd naar tips :)
Sla bewust White Sands over, omdat dat nog wat lager ligt en vraag me af of dat omrijden waard is (Sand Dunes in Death Valley paar keer gezien).
[Afbeelding]
Vergeet Barringercrater niet. Je rijdt er vlak langs.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Zion, Valley of fire, (Snow canyon) kom je ook zowat langs

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Dieken Taffert
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 11:34
Het is hier geen HK, graag dit soort reacties dus achterwege laten.

Ardana wijzigde deze reactie 13-10-2019 23:24 (71%)

• ex87
Kleine update!

Ondertussen een huur huis gevonden (in Morro Bay, met uitzicht over Morro Rock) en zijn we druk bezig met de laatste dingen regelen.

Ik moest voor mijn werk heen en weer naar Europa dus ook al een re-entry (zonder echte issues) gedaan op mijn L1 visum.

Ook een iPhone 11 Max Pro gekocht (vond de mooie omgeving wel een excuus voor de camera upgrade vanaf de X), hier onder wat plaatjes:

Pismo beach:

Straat vanaf de Airbnb: (hoofd straat in Arroyo Grande)

Ben ondertussen dus ook weer druk aan het werk en aan het uitzoeken hoe ik zo snel mogelijk een Model 3 kan kopen.

Vanaf volgende week gaan we ook aan de green card procedure (gelukkig via mijn werkgever) beginnen.

Vanmiddag naar het DMV voor mijn theorie examen :+

ex87 wijzigde deze reactie 26-10-2019 21:29 (5%)

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Even een klein fotografisch tipje; landscapes neem je meestal in landscape stand ;)

• ex87
Niet als ze eigenlijk voor Instagram stories bedoelt en gebruikt zijn ;) maar ik zal ze niet meer posten voortaan als ze niet in landscape zijn... :)

0 fout op mijn theorie examen trouwens :+

ex87 wijzigde deze reactie 27-10-2019 18:26 (10%)

• Raziel
  • Laatst online: 09:38
Dit jaar voor het eerst werkende SiriusXM gehad. Uiteindelijk toch gewoon ons eigen stickie erin gegooid aangezien er dan misschien geen reclame was, er toch ontzettend veel geouwehoer op de radio was (althans, bij ' the highway' de zender die wij leuk vonden voor de roadtrip)

• Gitarist
  • Niet online
Raziel schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:46:
Dit jaar voor het eerst werkende SiriusXM gehad. Uiteindelijk toch gewoon ons eigen stickie erin gegooid aangezien er dan misschien geen reclame was, er toch ontzettend veel geouwehoer op de radio was (althans, bij ' the highway' de zender die wij leuk vonden voor de roadtrip)
Wij hebben tot nu toe altijd werkden de SiriusXM gehad (kwestie van geluk denk ik, zie ook een paar maanden terug in dit topic). Er zijn in totaal iets van 130+ zenders ofzo, waarvan volgens mij de meesten non-stop. Wij hebben meestal Alt.nation opstaan of anders Classic Vinyl. Heerlijk :)

Volgens mij woren wel KISS (LA) en Z100 (New York) doorgeprikt (met presentatie) en nog een aantal sportkanalen.

• wodkabuikje
Afgelopen vakantie gewoon Spotify kunnen gebruiken (offline Playlist) via Bluetooth. Waar wifi was de lijst weer even aan kunnen vullen. We hadden een Nissan Rogue.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik heb tegenwoordig met met NL mobiele abo van T-Mobile gewoon lekker internet in de US. Toch wel een redelijke bevrijding van de zoektochten naar WiFi of lokale sims scoren. Gewoon BNR of Radio 1 aan tijdens het cruisen.

Edit

En onbeperkt bellen, niet onbelangrijk.

Je mist wel weer een beetje het van huis gevoel. Maar praktisch is het wel.

PWM wijzigde deze reactie 28-10-2019 22:22 (22%)

• Raziel
  • Laatst online: 09:38
PWM schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:17:
Ik heb tegenwoordig met met NL mobiele abo van T-Mobile gewoon lekker internet in de US. Toch wel een redelijke bevrijding van de zoektochten naar WiFi of lokale sims scoren. Gewoon BNR of Radio 1 aan tijdens het cruisen.

Edit

En onbeperkt bellen, niet onbelangrijk.

Je mist wel weer een beetje het van huis gevoel. Maar praktisch is het wel.
Is dat niet stervensduur? Vroeger was dat wel zo iig.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik betaal 31,- per maand voor het abo, daar zit alles in. En, maandelijks opzegbaar. Het is een zakelijk abo, maar ze zullen wel zoiets hebben voor normale abo's zou ik zeggen.

• ex87
PWM schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:33:
Ik betaal 31,- per maand voor het abo, daar zit alles in. En, maandelijks opzegbaar. Het is een zakelijk abo, maar ze zullen wel zoiets hebben voor normale abo's zou ik zeggen.
Dat hadden ze inderdaad, maar helaas sinds dit jaar niet meer aan te vragen: nieuws: T-Mobile Nederland stopt met twee goedkopere abonnementen en USA-abo

Als je nog een 2018 (of ouder) go abo hebt kan je elke maand inderdaad up en down graden, maar met abonnementen sinds dit jaar afgesloten dus helaas niet meer.

• blinded
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06-12 14:05
Ik zou een 21 tal dagen naar usa willen en zag bij tiogatours het volgende:
https://tiogatours.be/onz...lcnJlaXplbi9hbWVyaWthLw==

Is dit interessant, of kan je dit beter zelf regelen?

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
blinded schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:37:
Ik zou een 21 tal dagen naar usa willen en zag bij tiogatours het volgende:
https://tiogatours.be/onz...lcnJlaXplbi9hbWVyaWthLw==

Is dit interessant, of kan je dit beter zelf regelen?
Tioga tours is erg goed! Wat betreft Camperhuur zijn ze ook erg scherp qua prijs. Vorig jaar naar Canada geweest. Alles is mogelijk bij hun. Uiteindelijk de camper via hun en zelf tickets geboekt omdat dit te veel scheelde, dit was voor hun helemaal geen probleem. Ik vind Tioga echt een aanrader.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:07
@blinded
Ik vind bij dat soort rondreizen wel de tijd in de steden altijd zo krap. Nu hou ik erg van steden als LA en SF maar de suggestie dat in één dag zowel Hollywood als Disney kunt bezoeken is natuurlijk bezopen. Dat is al twee uur rijden van elkaar geloof ik.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
D-e-n schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:40:
@blinded
Ik vind bij dat soort rondreizen wel de tijd in de steden altijd zo krap. Nu hou ik erg van steden als LA en SF maar de suggestie dat in één dag zowel Hollywood als Disney kunt bezoeken is natuurlijk bezopen. Dat is al twee uur rijden van elkaar geloof ik.
Klopt inderdaad. Met de camper ben je alleen helemaal vrij in waar je naar toe gaat natuurlijk. De route zou ik zeker aanpassen of langer gaan ;) Bij die kant en klare reizen proppen ze standaard te veel in één reis. Leuk alle highlights, je hebt alleen bijna geen tijd om er van te genieten, want je moet alweer door.

• king_bass
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 06-12 19:26
ex87 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:04:
[...]

Dat hadden ze inderdaad, maar helaas sinds dit jaar niet meer aan te vragen: nieuws: T-Mobile Nederland stopt met twee goedkopere abonnementen en USA-abo

Als je nog een 2018 (of ouder) go abo hebt kan je elke maand inderdaad up en down graden, maar met abonnementen sinds dit jaar afgesloten dus helaas niet meer.
Vorige week nog gebruik gemaakt van de Travel & Surf van T-mobile.
Kosten hiervoor bedragen 19,95 voor 5gb over 30 dagen.

https://www.t-mobile.nl/k.../travel-en-surf#voordelen

Een goede uitkomst voor het internetverkeer dat ik onderweg gebruikt heb wat voornamelijk google maps over carplay was.

• ex87
king_bass schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:23:
[...]

Vorige week nog gebruik gemaakt van de Travel & Surf van T-mobile.
Kosten hiervoor bedragen 19,95 voor 5gb over 30 dagen.

https://www.t-mobile.nl/k.../travel-en-surf#voordelen

Een goede uitkomst voor het internetverkeer dat ik onderweg gebruikt heb wat voornamelijk google maps over carplay was.
Ja, maar dat is niet hetzelfde als het Unlimited Go + USA abonnement wat er was. Je kan inderdaad nog steeds voor verschillende landen een travel pass kopen, maar dat kon altijd al. Ik had altijd voor 15 euro extra 10 GB internet en onbeperkt bellen + sms'n in de US.

• blinded
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06-12 14:05
Iemand een tip voor welk hotel te kiezen uit de volgende?
(de prijs is voor twee dagen)

Union Square Plaza, San Francisco 424,00
King George Hotel, 498 euro
Villa Florence, 504 euro
Hotel Fusion, A C-two Hotel, 516 euro

kreeg deze door via tioga, vind ze toch tamelijk duur.
het eerste lijkt mij ook echt slecht reviews te hebben.
iemand hier al geweest?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan deze aanbevelen. Zeker als het voor twee dagen is, als je op tijd bent kun je ook nog gratis je auto kwijt. Prima uitvalsbasis. Hop on/off bus stopt twee straten verderop.
https://www.booking.com/h...e-at-the-presidio.nl.html

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14:11

Vos

AFCA

blinded schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:14:

Villa Florence, 504 euro

iemand hier al geweest?
Je kan bij Tioga ook zelf hotels boeken. Als jij deze te duur vind zoek je zelf wat. Wil je van hun vroegboek korting gebruik maken moet je meen ik wel 80% via hun afnemen.

Verder hier ook goede ervaringen met Tioga. Ook vrienden van me en familie.

• harley
wij zijn 6 jaar geleden goed tevreden geweest over https://www.coventrymotorinn.com/, wel beetje oud bruin meubels van binnen maarook goede uitvalsbasis en toen iig incl parkeren onder het motel.

...

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
blinded schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:14:

Villa Florence, 504 euro

iemand hier al geweest?
Net zoals bijvoorbeeld in Londen en Kopenhagen, zijn in SF (NY, LA) hoge prijzen voor een hotel, niet direct een graadmeter voor de kwaliteit. Let dus goed op de reviews inderdaad. Ik heb in SF nog wel in een hoog aangeschreven hotel gelegen voor $550,-, waar mijn kamer 12m2 was en op een blinde muur uitkeek. Veel dure hotels hebben bijvoorbeeld ook gewoon afspraken met de vele bedrijven die in SF zitten, zitten daarom vaak toch vol en kunnen de rest zo duur mogelijk verkopen.

Ook zijn er hotels met prachtige binnenzwembaden, gyms en toprestaurant, waar je allemaal niks mee doet tijdens je trip. Daar betaal je dan ook voor.

TLDR: Niet teveel naar prijs kijken :p

• Frijns.Net
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 04-12 22:12
We hebben twee keer in dit hotel gezeten: Holiday Inn San Francisco-Golden Gateway
https://www.google.nl/map...37.7898732!4d-122.4219866

Geen verkeerd hotel. Het parkeren van de auto kost wel extra.
Het was erg handig dat de tram naast de deur stopt.

• Hmmbob
  • Nu online
Wij hebben bij ons verblijf in SF gekozen om buiten de stad, maar vlak bij een station, te gaan liggen. We zijn toen uitgekomen bij de Embassy Suites in Walnut Creek - pal aan het "BART" station voor een ritje naar SF. Kost je 40min extra (per metro naar Civic Center station) en $5 reiskosten, maar dat weegt misschien prima op tegen de (fors) lagere hotelprijs.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hmmbob schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:35:
Wij hebben bij ons verblijf in SF gekozen om buiten de stad, maar vlak bij een station, te gaan liggen. We zijn toen uitgekomen bij de Embassy Suites in Walnut Creek - pal aan het "BART" station voor een ritje naar SF. Kost je 40min extra (per metro naar Civic Center station) en $5 reiskosten, maar dat weegt misschien prima op tegen de (fors) lagere hotelprijs.
Dat is meestal ook wat ik in die hele toeristische steden doe. Gewoon in een minder populaire buurt gaan zitten vlakbij een station/metro met directe connectie naar het centrum.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
San Francisco lekker aan de overkant van de Bay gaan zitten in San Ramon (Hyatt House). Prima, mooie buurt en met 30 minuten ben je in San Francisco. Niks mis mee. Wel de zuidelijke brug pakken, niet de noordkant.

• McKnight
  • Laatst online: 04-12 16:31
Begin december ga ik naar New York toe. Ik voor het eerst mijn vriendin voor de tweede keer. Dankzij dit topic al een hoop leuke tips onder ogen gekregen. Ik zat een beetje te googelen en het leek mij wel grappig om een 'live' tv-show mee te maken. Na googelen krijg je verschillende sites te zien waar je je op kan aanmelden, sommigen word je ingeloot, sommige kan je tickets voor krijgen.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar Tweakers die hun ervaring op dit gebied willen delen. Iemand?

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:18
McKnight schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:14:
Begin december ga ik naar New York toe. Ik voor het eerst mijn vriendin voor de tweede keer. Dankzij dit topic al een hoop leuke tips onder ogen gekregen. Ik zat een beetje te googelen en het leek mij wel grappig om een 'live' tv-show mee te maken. Na googelen krijg je verschillende sites te zien waar je je op kan aanmelden, sommigen word je ingeloot, sommige kan je tickets voor krijgen.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar Tweakers die hun ervaring op dit gebied willen delen. Iemand?
Wat voor dingen ga je doen in NY verder? Ik ga eind november :)

• Scott
  • Registratie: december 2004

Scott

Ik ben, dus ik tweak

McKnight schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:14:
Ik ben eens naar een live-opname van Colbert geweest. Had een paar weken daarvoor geregistreerd en een ticket gekregen. 17:15 melden, tijdje wachten en daarna dus de show. Kijk Colbert verder eigenlijk nooit maar was wel leuk om eens te zien. John Oliver staat ook op het lijstje om nog eens bij te wonen, maar die tickets zijn moeilijker te verkrijgen.

• McKnight
  • Laatst online: 04-12 16:31
nino_070 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:46:
[...]

Wat voor dingen ga je doen in NY verder? Ik ga eind november :)
Nog geen strakke planning gemaakt. Ideeën tot nu toe zijn: Vriendin wil shoppen, in Brooklyn kijken, fietsen huren in Central Park, schaatsen, top of the rock. Ruth Chris steakhouse, Intrepid, 911 museum, staten island ferry, lunch in Bryant park. Broadway show of tv uitzending.

Jij?

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
Ik dacht "yum, een steakhouse" maar hij lijkt me iets te prijzig :)

We zijn al eens twee dagen geweest maar gaan nu eind van de zomer (laatste week augustus) een dikke week. Een week die tekort zal zijn want ik kan zo al acht dagen vullen.

Ik vroeg me wel af wanneer het een goede tijd zou zijn om te gaan boeken.

Ps.
En wij denken dan bijvoorbeeld aan: bezoek aan Brooklyn (wat een stad op zich is) en dan over de brug weer terug, Chelsea (food market) , High line park, comedy show, Ellis Island, dagje Philadelphia met zo'n echte Amerikaanse trein, Central Park, een keer echt Amerikaans vlees eten, een keertje bij een echt New Yorks Italiaans tentje eten, Big Apple greeters, museumpje pakken, boekwinkels (voor mijn vriendin), Coney Island, movie location tour... En dan vergeet ik vast een hoop.

D-e-n wijzigde deze reactie 18-11-2019 17:48 (34%)

• matthijst
Voor de westkustgangers: Antelope Canyon is vanaf nu te reserveren voor de zomermaanden (11:30 voor mooiste Licht).

• coinman63
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:52
Ik zou Antelope canyon voorbijrijden en naar Canyon X gaan. Veel minder druk en een even fraaie ervaring.

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Nu online
Heeft er iemand ervaring met het huren van een auto uit de Hertz Adrenaline Collection in de USA?
Wij willen wellicht volgend jaar naar de USA op vakantie en wil eens kijken wat zoiets gaat kosten voor max. 3 weken (ipv een 'standaard' Mustang of Camaro)! :P

https://www.hertz.nl/rent...y=Adrenaline%20Collection

M3 - LR AWD | Pearl White | Black | 19" | Besteld: 14/11 | LM: Leaseplan (actieauto) | RN: 14/11 | VIN: 28/11 | SMS: ?

• Ruut88
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:34
Wij hebben inmiddels voor komend voorjaar weer een tripje geboekt _/-\o_ . Dit keer de parken wat meer in het binnenland en we willen vooral veel tijd buiten doorbrengen. Camper (C30) + LA en Vegas zijn al geboekt verder is alles nog open. Sta open voor alle goede tips en suggesties met name mooie campings en tips hoe deze te boeken!

26-05-20 DUSSELDORF - LAS VEGAS
27-05-20 Las Vegas (The LINQ)
28-05-20 Bryce National Park
29-05-20 Bryce National Park
30-05-20 Zion National Park
31-05-20 Zion National Park
01-06-20 Page
02-06-20 Monument Valley
03-06-20 Grand Canyon
04-06-20 (optie voor goede tussenstop tussen deze GC en Joshua Tree)
05-06-20 Joshua Tree
06-06-20 Joshua Tree
07-06-20 Laguna Beach (andere strand opties zijn welkom ergens vlak onder LA)
08-06-20 Laguna Beach
09-06-20 Los Angeles (camper inleveren in ochtend, verblijf in Venice)
10-06-20 Los Angeles
11-06-20 LA - DUSSELDORF

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:55
Frijns.Net schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:29:
We hebben twee keer in dit hotel gezeten: Holiday Inn San Francisco-Golden Gateway
https://www.google.nl/map...37.7898732!4d-122.4219866

Geen verkeerd hotel. Het parkeren van de auto kost wel extra.
Het was erg handig dat de tram naast de deur stopt.
Veel te doen in die buurt! :)

Let wel op met de trolly-bus dat het cash only is. Verbinding met de rest van de stad is goed te noemen vonden wij. Voor $1.50 geloof ik heb je een ticket die 1 uur geldig is. Kom je een eind mee!

• harley
Ruut88 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:57:
...
...
We hebben in 2009 overnacht in Laughlin, een soort mini las vegas maar absuloot niet dezelfde sfeer.

...

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik ben aan het kijken om volgend jaar Washington (DC) en dan richting het zuiden te gaan met de auto. (heb Washington tot Boston al gehad aan de oost kust. Atlanta (wel een stukje landinwaarts maar toch) staat op de planning om het nieuwe honkbalstadion te bezoeken maar zijn er in die hoek nog andere must-see highlights?

• vistu
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 06-12 13:22
Ruut88 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:57:
Wij hebben inmiddels voor komend voorjaar weer een tripje geboekt _/-\o_ . Dit keer de parken wat meer in het binnenland en we willen vooral veel tijd buiten doorbrengen. Camper (C30) + LA en Vegas zijn al geboekt verder is alles nog open. Sta open voor alle goede tips en suggesties met name mooie campings en tips hoe deze te boeken!

26-05-20 DUSSELDORF - LAS VEGAS
27-05-20 Las Vegas (The LINQ)
28-05-20 Bryce National Park
29-05-20 Bryce National Park
30-05-20 Zion National Park
31-05-20 Zion National Park
01-06-20 Page
02-06-20 Monument Valley
03-06-20 Grand Canyon
05-06-20 Joshua Tree
06-06-20 Joshua Tree
07-06-20 Laguna Beach (andere strand opties zijn welkom ergens vlak onder LA)
08-06-20 Laguna Beach
09-06-20 Los Angeles (camper inleveren in ochtend, verblijf in Venice)
10-06-20 Los Angeles
11-06-20 LA - DUSSELDORF
De NPS camping in Zion is schitterend, scheelt je ook in de rij staan om het park in te gaan. Heeft electric hook-up dus airco kan gewoon draaien. Ik begrijp dat Arches te ver weg ligt, maar mocht je er niet geweest zijn en er toch de ruimte voor vinden; de camping Devil's Garden heeft geweldig mooie plaatsen waar je je camper kwijt kan :) .

vistu wijzigde deze reactie 19-11-2019 13:49 (4%)
Reden: linkjes naar de campings toegevoegd

• Ruut88
vistu schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:46:
[...]

De NPS camping in Zion is schitterend, scheelt je ook in de rij staan om het park in te gaan. Heeft electric hook-up dus airco kan gewoon draaien. Ik begrijp dat Arches te ver weg ligt, maar mocht je er niet geweest zijn en er toch de ruimte voor vinden; de camping Devil's Garden heeft geweldig mooie plaatsen waar je je camper kwijt kan :) .
Bedoel je dan South Campground of Watchman, beide liggen volgens mij in het park? Arches gaat inderdaad wat ver worden, we willen niet alleen maar aan het rijden zijn, tijd ter plekke is me dan toch wat meer waard.

Edit: Heb je linkje gemist, excuses :F

• vistu
Ruut88 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:51:
[...]

Bedoel je dan South Campground of Watchman, beide liggen volgens mij in het park? Arches gaat inderdaad wat ver worden, we willen niet alleen maar aan het rijden zijn, tijd ter plekke is me dan toch wat meer waard.

Edit: Heb je linkje gemist, excuses :F
Yes, Watchman dus. Je kan een half jaar vooruit reserveren; let er wel op dat in populaire periodes de campground in enkele minuten kan zijn uitverkocht (tot zelfs binnen een minuut bij Yosemite, maar die sla je over zo te zien)

• Ruut88
vistu schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:54:
[...]

Yes, Watchman dus. Je kan een half jaar vooruit reserveren; let er wel op dat in populaire periodes de campground in enkele minuten kan zijn uitverkocht (tot zelfs binnen een minuut bij Yosemite, maar die sla je over zo te zien)
ja de datums staan in de agenda gemarkeerd om te gaan boeken, hopen dat dat allemaal gaat lukken. Hoe werkt het eigenlijk precies met de data: 28 november komt bijvoorbeeld 28 mei vrij. Kun je dan wel direct 2 nachten boeken, dus 28 + 29 mei 2020?

Ruut88 wijzigde deze reactie 19-11-2019 14:01 (14%)

• vistu
Ruut88 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:00:
[...]

ja de datums staan in de agenda gemarkeerd om te gaan boeken, hopen dat dat allemaal gaat lukken. Hoe werkt het eigenlijk precies met de data: 28 november komt bijvoorbeeld 28 mei vrij. Kun je dan wel direct 2 nachten boeken, dus 28 + 29 mei 2020?
Ja hoor, dat kan, je kan vanaf die dag reserveren tot de maximale lengte dat je op de camping mag staan (verschilt per camping).

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PolarBear schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:36:
Ik ben aan het kijken om volgend jaar Washington (DC) en dan richting het zuiden te gaan met de auto. (heb Washington tot Boston al gehad aan de oost kust. Atlanta (wel een stukje landinwaarts maar toch) staat op de planning om het nieuwe honkbalstadion te bezoeken maar zijn er in die hoek nog andere must-see highlights?
Als natuur je ding is:
Shenandoah NP/Skyline drive/Blue Ridge Parkway
Great Smoky Mountains NP
Congaree NP
Chimney Rock State Park
Caesars Head State Park

Steden: Charleston en Savannah

Civil war slagvelden:
Gettysburg NMP
Fredericksburg & Spotsylvania NMP
Antietam NB
Manassas NBP

Colonial/American Revolution: Yorktown/Jamestown/Williamsburg

Steven F. Udvar-Hazy Center
Arlington National Cemetry
South Carolina Plantations

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ah ja het is natuurlijk civil war gebied, intressant.

• ex87
We leven nog steeds en zijn ondertussen ingetrokken in onze woning in Morro Bay. Afgelopen zaterdag gingen we uit eten en was dit het uitzicht tijdens de wandeling:

(Speciaal voor @Barrycade mijn telefoon horizontaal gehouden)

Nog steeds veel aan het ontdekken en kleine road tripjes aan het maken maar de echte trips komen zodra de Tesla er is (nog 4 weken!)

Eerste paar locaties:
* Disneyland (want Star Wars)
* Zion
* Joshua Tree National Park
* Terug naar Yosemite

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Goed zo ;)

• Bockelaar
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 06-12 20:38
beter! Toen wij er waren wat het "wat" mistiger :D

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:18
-Muncky- schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:45:
Heeft er iemand ervaring met het huren van een auto uit de Hertz Adrenaline Collection in de USA?
Wij willen wellicht volgend jaar naar de USA op vakantie en wil eens kijken wat zoiets gaat kosten voor max. 3 weken (ipv een 'standaard' Mustang of Camaro)! :P

https://www.hertz.nl/rent...y=Adrenaline%20Collection
Geen ervaring, er was een autohuur topic ergens hier op got. Misschien daar proberen

• ex87
Bockelaar schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:35:
beter! Toen wij er waren wat het "wat" mistiger :D

[Afbeelding]
Haha, dit is hoe het er ook dagelijks uitziet op het moment.. We wonen denk ik een goede 2 km van de rots af maar.. kunnen de mist hoorn goed horen.. Toch nog een beetje het sinterklaas gevoel :+

• bartus1989
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:06
nino_070 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:12:
[...]

Geen ervaring, er was een autohuur topic ergens hier op got. Misschien daar proberen
Jazeker, wij hadden een Challenger R/T afgelopen september. Geweldige ervaring en binnen 10 minuten zit je in de auto.

• VulcanRaven
  • Laatst online: 10:43
Begin deze week een flink bedrag mogen overmaken naar het reisbureau. Het positieve er aan is dat onze 4e reis naar de VS geboekt is. Na Hawaii, Florida en New York / Washington gaan we volgend jaar het bekende westkust rondje doen.

We hebben zelf een reis samengesteld en die door een reisbureau laten uitwerken met hotels / vluchten en autohuur.

Beknopt schema vooralsnog:

San Francisco
Lake Tahoe (om de tioga pass te kunnen rijden)
Yosemite
Yoshua Tree / Sequoia
Death Valley
Las Vegas
Zion
Lake Powell
Monument Valley
Grand Canyon
Palm Springs
Joshua Tree
Los Angeles

Gister al eens de uitstapjes / attracties die we willen gaan doen op papier gezet incl. de kosten. Daar wordt je niet vrolijk van ;( , maar dat komt wel als je er daadwerkelijk bent :9

Nu nog de ettelijke maanden wachten tot we mogen gaan :/

Amd Phenom II 1055T, Asus M4A89GTD-Pro, 8GB Kingston Hyperx DDR3, Ati Radeon HD4850, Corsair HX650W, Coolermaster CM 690, PS3 80 GB

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True