Get!em schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:34:
[...]
Ligt er ook maar net aan hoe ze triggeren op antwoorden. Dingen die voor hen compleet onlogisch zijn, zoals bijv 6 weken vakantie, kan ineens een heel vragenvuur veroorzaken. (ze reageerden bij ons op oa 6 weken, en dat we gingen kamperen met tent oa in Death Valley, werd uiteindelijk na 5 minuten alsnog overigens wel meer een geïnteresseerd gesprek dan echt een chagrijn gesprek, je zag dat min-of-meer uit hun aangeleerde rol gingen...).
Bij de security check bij aankomst kunnen ze ook besluiten dat non-US ineens naar een andere wachtrij moet, en slechts 1 lane heeft, met 1 douane. En dat de US wel 4 lanes heeft. En die staan dan niks te doen, want vliegtuig zat 80/20 gevuld met non-US /US.
En of alles handmatig gaat of met de irisscan/vingerafdruk computers. Soms staat er dat non-US niet naar die computers mogen (omdat het niet zou werken), maar met meeste NL paspoorten werkt dat dus wel prima en snel. Maar als je dan bordjes negeert en dus wel naar computers gaat (want vorige keer werkte het ook), en het werkt toch niet, dan heb je wel even een chagrijn te ontvangen ja....
Misschien scheelt het dat ik 20x daar ben geweest. Ik ben er echt zo doorheen, weinig vragen op diverse locaties, vaak wel gewoon een zakelijk gesprek. Washington, Newark, Chicago, Dublin, Toronto, Sanford, Orlando, San Francisco enz.
Op een militaire basis waar normaal gesproken twee ID's nodig zijn als je als Amerikaan geen Real ID hebt, was mijn paspoort als buitenlander voldoende en daar gaf men ook aan dat ze zagen dat ik vaak genoeg het land bezocht. Geen reden om iemand dan te vertrouwen, maar blijkbaar was een 2e ID-document niet nodig om de basis op te kunnen komen. Ik denk het land met enige regelmaat bezoeken en ook verlaten toch een bepaald soort vertrouwen geeft of een ander soort gesprek kan geven.
Maar ik heb idd ook wel eens meegemaakt dat er bij de US balies geen hond is en voor Non-US citizens er een grote rij ontstaat en ze er ook geen ene zak aan doen.

Daarom zodra ik het vliegtuig uit kom, eerst de heisa door en dan pas naar het toilet. Niet eerst naar het toilet en dan aansluiten.
Carthrax schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:32:
[...]
Ohw ik had wel gekeken naar Park - sleep - fly maar Radisson kwam daar nooit naar voren. Goed om te weten voor volgende keer. Ik parkeer de auto nu bij Schiphol P6 Valet (dus echt de Schiphol versie en niet zo'n louche bedrijf wat in de buurt zit

). Die knallen de auto dan op de niet overdekte Schiphol parkeerplaats en bij terugkomst staat hij daar dan weer klaar voor ons.
Ik zette 'm dus vaak bij Van der Valk A4 neer voor max 30 dagen en dan die bus naar Schiphol. Ontbijt was altijd goed bij Vd Valk en je hoefde niet zo vroeg je nest uit. Tegenwoordig wisselt het: of met het OV naar Schiphol of de auto parkeren op P3 (garage) en dan de bus naar de terminals. Daar ben je in 5 minuten.
Als ik bij Radisson Blu kijk, kan je max 12 dagen je auto parkeren naast dat je er een overnachting doet en betaal je de hoofdprijs. Al kijk ik nu bij Vd Valk en hebben ze nu ook 14 dagen en 31 dagen dat je de auto kan parkeren, ook voor een stevige prijs. Ik denk dat ik daar vooral zat in de tijd dat het nog niet algemeen bekend was. Het was voorheen namelijk goedkoper om daar te slapen + ontbijt + auto max 30 dagen parkeren, dan dat je 'm bij P3 zou parkeren. Those days are gone.
Sissors schreef op maandag 1 juni 2026 @ 16:38:
[...]
Dat vooral ja. Paar jaar geleden bij SLC had ik echt een sacherijnige eikel. Alsnog in een paar minuten erdoorheen, maar gezellig was anders.
Nu paar dagen geleden via Chicago land in, en gewoon aardige beambte, geen enkele klacht van mij uit. Wel een tering lange rij, ook voor de Amerikanen zelf overigens. Gelukkig was de vlucht 45 minuten sneller dan gepland, want anders was de 2.5 uur overstap oid misschien met rennen net wel, net niet gehaald.
Komende keer in september mag ik weer via Chicago, ik zal wel laten weten hoe het afliep.

Ik kon kiezen voor een overstap van 2 uur of 2,5 uur. Heb de laatste genomen, ik weet dat Chicago nog wel eens druk kan zijn en als je om wat voor reden te laat vertrekt, je dan idd je vlucht wel eens niet zou kunnen redden. Al gaan er nog wel een paar die dag naar Denver, maar het is al een lange dag.
Van de 20x USA heb ik 1x meegemaakt dat we de aansluitende vlucht niet hebben gered vanwege een enorme rij op Washington. Ik denk dat we 2,5 uur bezig waren en toen was het vliegtuig al weg. Volgende vluchten ook vol, dus enige optie was snel een hotel boeken naast het vliegveld. Koffers gingen vreemd genoeg al wel mee in het vliegtuig naar de eindbestemming.