Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vakantie] USA

Pagina: 1 ... 89 90 Laatste
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heb een week geboekt in Nobu Miami: https://www.nobuhotels.com/miami-beach/

Zie ik nu dat Valet $100,- per dag is. Buiten de resort fee (flesje water) van $49,-. Vegas is slecht, maar dit is toch echt slechter :p Benieuwd hoe lang die industrie het nog volhoudt. Vallen de Europese tripjes wee mee.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:02
Onze vliegtickets zijn geboekt. Wij vliegen op 22 december met JetBlue, voor mij de eerste keer met JetBlue. Bestemming is Miami Fort Lauderdale. Met een tussenstop van 3 uur in Boston. Wij hebben per persoon €654,29 betaald.

Op de terugvlucht 31/12 is de transfertijd in Boston 11 uur 14 minuten. Wat is wijsheid hier? Is het de moeite waard om Boston te bezichtigen of net te krap hiervoor? Of 11 uur 14 minuten doorbrengen op de luchthaven van Boston? Wat zouden jullie hebben gedaan?

Landing vanuit Miami in Boston 11:13
Vertrek naar Schiphol 22:27

[ Voor 20% gewijzigd door Van der Berg op 18-10-2025 07:21 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30
Boston is een hele leuke stad! Een relatief compact centrum dicht bij het vliegveld, dus dat is snel te bezoeken. Leuker dan de steden aan de westkust, if you ask me.

Ubertje pakken en gaan - alles beter dan 11u op een vliegveld hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 18-10-2025 09:01 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
PWM schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:00:
Buiten de resort fee (flesje water) van $49,-. Vegas is slecht, maar dit is toch echt slechter :p
Van de zomer op Hilo gehad. $30 resort fee p/n. Was het zwembad 3 dagen gesloten. Klagen bij receptie. I.i.g. resort fee teruggekregen. Echt een onzinbelasting.

Zeg 12:00 buiten en om 20:00 terug zijn.
Uurtje totaal rijden (20 min ruim x 2).
Heb je nog 7 uur voor Boston. Best veel tijd in zo’n compact centrum dus zou idd een uber nemen naar centrum en vanaf daar evt andere bezienswaardigheden ook met uber doen.

[ Voor 31% gewijzigd door matthijst op 18-10-2025 09:10 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op de terugweg inderdaad zeker de stad in gaat. Je gaat zeker niet alles meekrijgen maar dat hoeft ook niet. Op vliegveld krijg je niets mee. Een beetje de drukte in de gaten houden, bij twijfel kan je altijd wat eerder een uber terug nemen.

Freedom trail, en afhankelijk van je leeftijd (ken je de serie) biertje doen bij Cheers (Beacon street). Fiets uit een rek pakken en naar MIT of Harvard fietsen (niet hard fietsen, zweetgeur naast je in het vliegtuig is niet leuk). Zo kom je je tijd prima door.

Wel even opletten als je je laat leiden door (Amerikaanse) websites met sights-lijstjes die je vooral willen laten lopen door oude straatjes. Zeker leuk maar als Europeaan ben je die misschien wat meer gewend dan dat ze daar zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:00:
Heb een week geboekt in Nobu Miami: https://www.nobuhotels.com/miami-beach/

Zie ik nu dat Valet $100,- per dag is. Buiten de resort fee (flesje water) van $49,-. Vegas is slecht, maar dit is toch echt slechter :p Benieuwd hoe lang die industrie het nog volhoudt. Vallen de Europese tripjes wee mee.
Je houdt het zelf in stand door bij dit soort hotels te boeken ;)

• PWM
  • Niet online

PWM

geenstijl schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:56:
[...]
Je houdt het zelf in stand door bij dit soort hotels te boeken ;)
Klopt wel ;) Maar heb eerst 5 dagen een conferentie in dat hotel, voordat ik er een privé-trip aan vastplak. Maar inderdaad, zo lang mensen het boeken doen ze het en heb niet het idee dat de duurdere hotels het nu slechter doen.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:52

Typhone

Who Dares Wins

Is er iets met de vliegprijzen aan de hand wat ik niet weet? Ik keek een week geleden op vrijdagavond voor de grap even naar tickets met Lufthansa vanaf FRA naar SFO. €649 premium economy pp na het selecteren van twee vluchten (heen zaterdag, terug dinsdag 3,5 week later - periode september 2026). Auto ook maar even gecheckt voor dezelfde periode: €789 bij Sixt (Chevrolet Suburban or similar).

Dat zijn geen prijzen zoals ze in 2024 waren. Wat mis ik? :)

• Van der Berg
Typhone schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:47:
Is er iets met de vliegprijzen aan de hand wat ik niet weet? Ik keek een week geleden op vrijdagavond voor de grap even naar tickets met Lufthansa vanaf FRA naar SFO. €649 premium economy pp na het selecteren van twee vluchten (heen zaterdag, terug dinsdag 3,5 week later - periode september 2026). Auto ook maar even gecheckt voor dezelfde periode: €789 bij Sixt (Chevrolet Suburban or similar).

Dat zijn geen prijzen zoals ze in 2024 waren. Wat mis ik? :)
Inflatiecorrectie en de verhoging van de prijzen.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Van der Berg
Dank jullie allemaal. We gaan dat regelen. Nu ik al daar ben en tijd ervoor heb gaan wij Boston in. Ik heb net gelezen dat het weer in Miami gemiddeld 27-graden is in December en avond/nacht 20-graden. Dat is heerlijk om van de winter in Nederland even 12 dagen weer in de zomer te zijn

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:25
Van der Berg schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:43:
[...]

Ehm ik denk dat Typhone bedoeld dat de prijzen juist enorm meevallen? Laatst ook zitten rondkijken voor 2 weken USA ik de meivakantie.

Rechtstreekse vlucht van AMS - SFO/LAS voor 4 personen kwam uit op 2600 piek.

• Van der Berg
paul-s83 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:13:
[...]

Ehm ik denk dat Typhone bedoeld dat de prijzen juist enorm meevallen? Laatst ook zitten rondkijken voor 2 weken USA ik de meivakantie.

Rechtstreekse vlucht van AMS - SFO/LAS voor 4 personen kwam uit op 2600 piek.
Ik ben ook al heel lang opzoek geweest en de prijzen bleven maar stijgen. Ik heb uiteindelijk met behulp van CashbackXL een mooi cashback gekregen. Het was mijn fout doordat ik bleef wachten. Want ik had nog steeds geen goedkeuring over mijn verlof op werk. September kon ik al boeken voor gemiddeld €650 op Internationale Luchthaven Miami met American Airlines en inmiddels is dit al vanaf €800 tot €900 en meer. Ik vlieg nu op Fort Lauderdale-Hollywood International Airport (Miami) voor €654,29 per persoon.

Ik kon ook rechtstreeks op Internationale Luchthaven Miami vliegen met de KLM KL627 op Dinsdag 23 december tot 1 januari 2026 maar de prijzen zijn te gek vind ik, per persoon € 1.261,64! Met zijn tweeën €2.523,28! Nu zijn we met zijn tweeën €1.308,58 kwijt via JetBlue van 22/12 tot 31/12. Pluspunt is dat ik op de terugvlucht ook Boston kan zien.

In September waren de prijzen met de KLM rond de €1.000 per persoon voor rechtstreekse vlucht op Internationale Luchthaven Miami.

Mijn grote fout dit keer was dat ik niet op tijd had geboekt. Als je ruim van de voren een planning maakt ben je goedkoper uit. Zo had ik bijvoorbeeld op Internationale Luchthaven Miami kunnen vliegen als ik op tijd had geboekt.

[ Voor 16% gewijzigd door Van der Berg op 18-10-2025 15:46 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Van der Berg schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:43:
[...]

Ja maar andersom dus hè. Het is nu VEEL goedkoper.

• Ximenez
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:23
De animo neemt af, KLM meldde al dat vluchten richting de VS minder gevuld zijn dan voorheen.
Artikel uit april: https://nos.nl/artikel/25...litiek-is-verschrikkelijk

Met de recente ontwikkelingen verwacht ik dat de animo alleen maar verder daalt.
Hoe rustiger, hoe beter. :)

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:11

Grouchy

meep meep

Meteen maar eens kijken voor wat opkomende trips, AMS doet in ieder geval niet echt mee :-(
AMS-RAP of AMS-GFK/FAR is gewoon minimaal 3400/3500.

Hotels: Beurzen/conventies is vaak OPM (other people's money). Beetje populaire en de prijzen gaan 2/3×, dat en de drank/eten rekening en de resort fees zijn eigenlijk peanuts.
Prive vervolgens met de puntjes boeken

Was er nog nooit op een geweest maar die Los Meurtos festivals die nu al hier en daar plaats vinden zijn trouwens ook wel aardig om te bezoeken.

Iets anders, voor de mensen die binnenkort naar de USA gaan en een Samsung hebben: Airola laat nog steeds mijn Android auto crashen, was het even vergeten bij het aanschaffen van een esim.
Hun route verkeer via Hong Kong is schijnbaar (nog steeds) niet whitelisted voor AA.
Esim4travel aangeschaft en nu al een week geen enkel probleem.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ximenez schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:12:
De animo neemt af, KLM meldde al dat vluchten richting de VS minder gevuld zijn dan voorheen.
Artikel uit april: https://nos.nl/artikel/25...litiek-is-verschrikkelijk

Met de recente ontwikkelingen verwacht ik dat de animo alleen maar verder daalt.
Hoe rustiger, hoe beter. :)
Jammer dat de macro economische impact zo groot is in negatieve zin met het beleid van Trump maar anders go on met gek doen. Voor de Amerikanofiel van weleer is dat gunstig ;)

• FSC1968
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21:13
Ik ga komende vrijdag behoorlijk spontaan voor een week naar de VS. Omdat ik per begin november van werkgever wissel, kreeg ik afgelopen woensdag te horen dat ik nog wat verlof moest afbouwen; dus dat doe ik dan maar zo.

Al zoekend naar willekeurige bestemmingen met Google Flights vond ik zo tot m’n stomme verbazing een retourvlucht met American Airlines naar New York voor minder dan €400, en na wat geprobeerd te hebben vlieg ik uiteindelijk naar Boston en terug vanuit New York (JFK) voor een paar tientjes meer.

Ik ga dus een week: heen op vrijdag 24 oktober naar Boston en terug op vrijdag 31 oktober vanuit New York. In New York ben ik al eens eerder geweest, Boston echter nog niet. Voor nu heb ik het plan opgevat om drie nachten in Boston te blijven, dan één in Providence, één in New Haven en de laatste twee in New York.

Tot dusver heb ik het hotel in Boston geboekt (bizar duur overigens), een kaartje voor de Brooklyn Nets en een kaartje voor het One World Observatory in New York.

Ik doe alles met openbaar vervoer (Amtrak en regionale treinen/bussen), dus ook tips over handige verbindingen of mooie routes zijn welkom.

Heeft iemand nog tips voor deze trip? Het is allemaal redelijk korte termijn, dus een uitgebreide planning zit er deze keer niet echt in.

Tevens ben ik benieuwd of Verizon nog steeds die gratis eSIM-trial van een maand aanbiedt. Ik heb die twee jaar geleden op basis van tips hier naar tevredenheid gebruikt, maar ik weet niet of die truc nog werkt.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:48

Freak187

geen

Boston is een leuke en gezellige stad. Veel historie. Ik zou zeker een stadswandeling met een gids doen. Gaat dan voornamelijk over het moment van de revolutie. Erg leerzaam.

Wat ik ook erg aangenaam vond is naar de Samual Adams bierbrouwerij te gaan. Dat is goed met de metro te doen. De rondleiding is simpel (en gratis), maar er zit ook een gezellige kroeg bij die alle Sam Adams bier schenkt.

En een rondleiding van Fenway Park (Red Sox) is ook erg leuk. Enthousiaste fans die je helemaal meenemen in hun passie voor de club. En prachtig stadion.

[ Voor 16% gewijzigd door Freak187 op 20-10-2025 09:51 ]

Kia Niro-EV 2024

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:34
Knul schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:21:
[...]

Nouja:

https://www.bnnvara.nl/jo...-vance-met-kaal-eierhoofd

Verhaal zal ongetwijfeld wat genuanceerder liggen, maar toch. Het feit dat een douanebeambte je telefoon wil controleren is wel beangstigend.
Lol, vallen we hier nog steeds voor? Dit verhaal is al zovaak debunked. Die kerel bleek een junkie te zijn, en dat ook toegaf.

En drugsgebruik is al sinds de jaren 70 een reden om toegang geweigerd te worden.

Maar ik heb de joop nog nooit betrapt de waarheid te vertellen lol.

Gecensureerd.

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 11:13

eagle00789

Est. November 2005

Ik ga volgende week 28-10 voor de 2x naar Orlando to vanaf Dusseldorf(DUS)->Frankfurt(FRA)->Orlando(MCO)`met een overstaptijd van 1 uur en 30 min.
Retour vlieg ik van Orlando(MCO)->Munchen(MUC)->Dusseldorf met 1 uur en 10 min overstaptijd in Munchen.
Beetje krap met de overstappen maar denk wel dat dat moet gaan lukken of denken jullie hier anders over op de 2 genoemde luchthavens (FRA en MUC)?

• FSC1968
eagle00789 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:06:
Ik ga volgende week 28-10 voor de 2x naar Orlando to vanaf Dusseldorf(DUS)->Frankfurt(FRA)->Orlando(MCO)`met een overstaptijd van 1 uur en 30 min.
Retour vlieg ik van Orlando(MCO)->Munchen(MUC)->Dusseldorf met 1 uur en 10 min overstaptijd in Munchen.
Beetje krap met de overstappen maar denk wel dat dat moet gaan lukken of denken jullie hier anders over op de 2 genoemde luchthavens (FRA en MUC)?
Komt wel goed, de vlucht van Düsseldorf naar Frankfurt zal wel op tijd vliegen. Aankomst en vertrek in Frankfurt is vanaf dezelfde Terminal (1), je moet wel doorlopen maar anderhalf uur moet ondanks de grenscontrole meer dan genoeg zijn; het is tenslotte laagseizoen. De grote vraag is vooral of die kist vanuit Frankfurt naar Orlando op tijd vertrekt, ik ga er bij vertrek vanuit Frankfurt standaard vanuit dat Lufthansa (of Discover) per definitie vertraging hebben.

Over de terugweg hoef je je sowieso geen zorgen te maken. Lufthansa vliegt een keer of 10 per dag tussen München en Düsseldorf, dus mocht je de aansluiting niet halen wordt je in principe gratis omgeboekt. Het vliegveld in München is ook kleiner (en logischer) dan Frankfurt, dus je hebt er minder tijd nodig.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:00
Van der Berg schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 03:30:
Onze vliegtickets zijn geboekt. Wij vliegen op 22 december met JetBlue, voor mij de eerste keer met JetBlue. Bestemming is Miami Fort Lauderdale. Met een tussenstop van 3 uur in Boston. Wij hebben per persoon €654,29 betaald.

Op de terugvlucht 31/12 is de transfertijd in Boston 11 uur 14 minuten. Wat is wijsheid hier? Is het de moeite waard om Boston te bezichtigen of net te krap hiervoor? Of 11 uur 14 minuten doorbrengen op de luchthaven van Boston? Wat zouden jullie hebben gedaan?

Dagje Boston is superleuk! Vorige maand voor de 12e keer geweest. Ok, waarvan 10x voor werk. Logan airport is niet heel bijzonder, dus ga zeker de stad in want dat is maar een minuut of 20 vanaf de luchthaven.

Wil je meer tips, PM dan even en ik stuur je een lijstje.

• renegrunn
FSC1968 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 04:34:
Tot dusver heb ik het hotel in Boston geboekt (bizar duur overigens)
Jep, Boston is een van de rijkste en daarmee duurste steden van de VS geworden in de laatste jaren.

• PWM
  • Niet online

PWM

Heb nu 3 mensen op Newark staan die net geland zijn. Krijgen de keuze om meteen terug te vliegen of 48 uur te wachten voordat ze naar binnen mogen.

Toch maar eens plan B verzinnen.

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 11:13

eagle00789

Est. November 2005

FSC1968 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 15:42:
[...]

Komt wel goed, de vlucht van Düsseldorf naar Frankfurt zal wel op tijd vliegen. Aankomst en vertrek in Frankfurt is vanaf dezelfde Terminal (1), je moet wel doorlopen maar anderhalf uur moet ondanks de grenscontrole meer dan genoeg zijn; het is tenslotte laagseizoen. De grote vraag is vooral of die kist vanuit Frankfurt naar Orlando op tijd vertrekt, ik ga er bij vertrek vanuit Frankfurt standaard vanuit dat Lufthansa (of Discover) per definitie vertraging hebben.

Over de terugweg hoef je je sowieso geen zorgen te maken. Lufthansa vliegt een keer of 10 per dag tussen München en Düsseldorf, dus mocht je de aansluiting niet halen wordt je in principe gratis omgeboekt. Het vliegveld in München is ook kleiner (en logischer) dan Frankfurt, dus je hebt er minder tijd nodig.
Thanks. dit stelt me wel gerust. was toch aan het twijfelen of het niet te krap zou zijn, maar het valt dus wel heel erg mee zoasl jij aan geeft. Dank hiervoor. Het is namelijk pas mijn 2e vliegvakantie, dus ik probeer wel ervaring op te doen zo.

• paul-s83
PWM schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 15:50:
Heb nu 3 mensen op Newark staan die net geland zijn. Krijgen de keuze om meteen terug te vliegen of 48 uur te wachten voordat ze naar binnen mogen.

Iets meer context graag. Waarom mogen ze niet direct naar binnen dan?

• PWM
  • Niet online

PWM

paul-s83 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 15:58:
[...]

Iets meer context graag. Waarom mogen ze niet direct naar binnen dan?
Er is geen personeel. Optie is dus met dezelfde kist terug, of 48 uur op een bankje liggen. Vlucht via UK overigens

Edit: TSA dus

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20:41
Gevolg van de government shutdown neem ik aan?

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:46

kaanmijo

Picobello B.V.

PWM schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:05:
[...]

Er is geen personeel. Optie is dus met dezelfde kist terug, of 48 uur op een bankje liggen. Vlucht via UK overigens

Edit: TSA dus
Wat is dit nou weer voor iets raars? Dat weten ze toch ook voordat je dat vliegtuig instapt? Waarom vertrekt die vlucht überhaupt?

• PWM
  • Niet online

PWM

kaanmijo schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:28:
[...]

Wat is dit nou weer voor iets raars? Dat weten ze toch ook voordat je dat vliegtuig instapt? Waarom vertrekt die vlucht überhaupt?
Heb ze net gesproken. 2 gaan er nu terug, eentje hoopt over 24 uur door te kunnen. Probleem is dat de problemen ontstonden toen de vlucht al onderweg was.

https://www.nbcnews.com/b...ight-delays-us-rcna238607

Door vertraging in de lucht, werden alle aansluitingen gemist. En om, voor mij onduidelijke, redenen mocht niemand landside. Het was dus, of wachten op een vervangende vlucht, of weer terug.

Kosten zijn wel door in dit geval BA, al vergoed. Dus ticketkosten terugbetaald, maar wel op weg naar de UK weer.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@PWM Dat hele verhaal had je anders kunnen framen om het zoveelste broodje-aap verhaal de lucht in te knallen. Gemiste kans :P

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-11 15:55
PWM schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:19:
Door vertraging in de lucht, werden alle aansluitingen gemist. En om, voor mij onduidelijke, redenen mocht niemand landside. Het was dus, of wachten op een vervangende vlucht, of weer terug.
Dat artikel geeft aan dat het om vertragingen gaat door gebrek aan personeel bij Air Traffic Control. Dan zou de border control toch gewoon kunnen werken met de reizigers die aankomen? Amerikanen zelf zouden toch ook door de border control moeten?

• PWM
  • Niet online

PWM

Pat911 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:16:
[...]

Dat artikel geeft aan dat het om vertragingen gaat door gebrek aan personeel bij Air Traffic Control. Dan zou de border control toch gewoon kunnen werken met de reizigers die aankomen? Amerikanen zelf zouden toch ook door de border control moeten?
Denk dat het probleem was dat toen ATC weer aan het werk ging, er een file aan internationale vluchten in 1x gingen landen. Ik zal ze vanmiddag vragen als ze terug zijn.

Die ander zit er nog :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_P0GvfaNGOJgxPvLeKVb9qFZuGA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/g1NsVOtOdlufco6peYz8fYxL.png?f=user_large

Er kwam geen vlucht... Die gaat vanmiddag ook terug naar Nederland (via UK).

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 21-10-2025 08:36 ]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 15:50:

Mochten deze mensen dan wel van boord of niet?

Ben benieuwd of er nog verschillen zijn met bijv. wel/niet Global Entry hebben of US citizen zijn.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• PWM
  • Niet online

PWM

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:03:
[...]

Mochten deze mensen dan wel van boord of niet?

Ben benieuwd of er nog verschillen zijn met bijv. wel/niet Global Entry hebben of US citizen zijn.
Wel van boord, niet van vliegveld af. 1x UK en 2 EU. Het was wachten op je vervolgvlucht achter security, of weer naar huis. Vreemde situatie. Inmiddels zit nummer 3 ook weer in een vliegtuig naar huis.

Blijkbaar vorige week ook: https://www.dailymail.co....-new-york-newark-jfk.html

Waarom Homeland Security mensen niet gewoon naar de stad liet gaan, weet ik nog niet. Waren wel ervaren reizeers.

• FSC1968
Op Charlotte-Douglas zojuist probleemloos de VS ingekomen. Rijen waren kennelijk wel langer dan normaal doordat zowel de grenscontrole als de veiligheidscontrole op lagere sterkte (en kennelijk onbetaald...) werken dan normaal, maar het ging alsnog vrij soepel. We konden om 13 uur het vliegtuig uit en om 14.10 uur had ik het hele proces voor de overstap doorlopen, dat heb ik al slechter meegemaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door FSC1968 op 24-10-2025 20:50 ]

• camillus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:39
Ik ben van plan om in september 2-2,5 week richting Grand Teton & Yellowstone te gaan. Zijn er nog andere bestemmingen welke de moeite zijn om toe te voegen voor een rondje? Zuid Utah ben ik al eerder geweest, dus ik zou me voornamelijk boven salt lake city willen richten.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

camillus schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:10:
Ik ben van plan om in september 2-2,5 week richting Grand Teton & Yellowstone te gaan. Zijn er nog andere bestemmingen welke de moeite zijn om toe te voegen voor een rondje? Zuid Utah ben ik al eerder geweest, dus ik zou me voornamelijk boven salt lake city willen richten.
Absoluut, Wind River range ligt in dat gebied. Dubois, Pinedale vonden wij heel erg mooi evenals de pass die tussen die twee plaatsen ligt (niet op navigatie te vinden). De Wind River Range vonden wij het mooiste gebied op onze omronde van vorig jaar. Met afstand. En wij waren ook in Yellowstone en Grand Teton.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 15:20

Malarky

Wils voor wat ieder

Gisteren bij Sumas (Canada) de grens over gestoken. Heen en terug. Er was meer dan voldoende personeel aan USA kant. Sterker, de 3 man ter plaatse hadden de namen Kooiman, Hoefakker en Degroot op hun badge staan. Ze waren in hun nopjes een Nederlander over de grens te laten.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41
Afgelopen zaterdag op Atlanta maar 2 man bij de border control. Wij waren als een van de eerste de kist uit dus hadden geluk. De rij na ons heeft denk ik flink lang moeten wachten. Vanavond bij vertrek vanuit Orlando geen enkel probleem en stonden we met 10 minuten bij de gate.

>> Signature?

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:42
Weet niet precies wat het rondje precies is maar Black hills NF en met name Badlands vonden wij ook erg indrukwekkend. Wel een aardig ritje maar je kan onderweg in Cody mooi een rodeo meepakken.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• camillus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:39
Typhone schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 20:11:
[...]

Absoluut, Wind River range ligt in dat gebied. Dubois, Pinedale vonden wij heel erg mooi evenals de pass die tussen die twee plaatsen ligt (niet op navigatie te vinden). De Wind River Range vonden wij het mooiste gebied op onze omronde van vorig jaar. Met afstand. En wij waren ook in Yellowstone en Grand Teton.
Bedankt voor de tip! Zijn hier ook dingen te bezoeken of is het vooral de weg er om heen waar alles om draait?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

camillus schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 08:56:
[...]

Bedankt voor de tip! Zijn hier ook dingen te bezoeken of is het vooral de weg er om heen waar alles om draait?
Als je van wandelen houdt dan heb ik wel wat mooie hikes voor je. Je kunt met van die ATV's over de bergpas crossen (let op: ijskoud!).

En wij hebben het National Museum of Military Vehicles bezocht. Er zijn nog wel wat dingen maar dan moet ik even terug in onze oude planning gaan kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 27-10-2025 09:04 ]

• FSC1968
Ik vond Glacier National Park ook zeer de moeite waard, heb ik twee jaar geleden gecombineerd met Yellowstone en Grand Teton. Is wel een eind rijden, maar de route (van West Glacier naar West Yellowstone) is prachtig en Butte vond ik best een leuk stadje.

[ Voor 3% gewijzigd door FSC1968 op 27-10-2025 13:28 ]

• Pat911
@camillus
Cody is al genoemd, best een leuk stadje. Ik was er helaas te vroeg voor een rodeo, dat seizoen begon pas in juni of zo.
Wel naar het Buffalo Bill museum geweest. Erg mooi, met natuurlijk aandacht voor Buffalo Bill, maar ook informatie over hoe Yellowstone is uitgegroeid tot park, displays met dieren, kunst van de natives en een gigantische wapenverzameling.

Ik verbleef daar net buiten het dorp op de K3 ranch. Daar sliep ik in een bed gemaakt op een oude paardenkar. Buiten kon je ook overnachten in een omgebouwde huifkar.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Omdat ik nieuwsgierig ben. Kan je als Nederlander een Costco kaart bemachtigen eigenlijk?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 14:45
Typhone schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:10:
Omdat ik nieuwsgierig ben. Kan je als Nederlander een Costco kaart bemachtigen eigenlijk?
Vereist een VS adres, betaalmethode (al kun je daar vast wel omheen), en ID verificatie op locatie.

• Van der Berg
Op jullie advies en gelezen te hebben hier ga ik deze keer voor Nomad e-sim. Deze wil gaan gebruiken voor tijdens onze vakantie in Miami. Er is momenteel een aanbieding gaande voor €15,59 voor 20GB data en is 30 dagen geldig. Onze vakantie begint op 22 december tot 31 december. Kan ik nu kopen en pas 22 december activeren? Heeft er iemand deze Nomad gebruikt in Miami en wat was jullie ervaringen? Het is nu in ieder geval veel goedkoper dan Airalo daar betaal je voor 20GB data €32 voor 15 dagen.

Onze hotel heeft gratis snelle internetverbinding beschikbaar. Ik ben erg benieuwd naar Miami en ga straks weer even kort 12 dagen de zomer weer in, in December eventjes weg van de kou :)

[ Voor 149% gewijzigd door Van der Berg op 03-11-2025 02:07 ]

• renegrunn
Foi, wat heeft KLM de service-level-duimschroeven aangedraaid zeg... Ik vlieg na jaren weer eens met de "blauwe trots", maar sinds de laatste keer is er wel schrikbarend veel veranderd (lees: betalen voor alles).

Daaraan gerelateerd, heb ik gisteren (extra) betaald voor de optie: ja ik wil een koffer mee in het bagageruim. Tijdens online inchecken zojuist: u mag geen koffer meenemen...

Hoezo hebben ze dat in de systemen niet aan elkaar geknoopt? Zal morgen op Schiphol wel worden opgelost, maar toch apart?

• Van der Berg
renegrunn schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:09:
Foi, wat heeft KLM de service-level-duimschroeven aangedraaid zeg... Ik vlieg na jaren weer eens met de "blauwe trots", maar sinds de laatste keer is er wel schrikbarend veel veranderd (lees: betalen voor alles).

Daaraan gerelateerd, heb ik gisteren (extra) betaald voor de optie: ja ik wil een koffer mee in het bagageruim. Tijdens online inchecken zojuist: u mag geen koffer meenemen...

Hoezo hebben ze dat in de systemen niet aan elkaar geknoopt? Zal morgen op Schiphol wel worden opgelost, maar toch apart?
Ja het is vreselijk inderdaad wat er nog aan kosten bij komt. Wij wilden graag met de KLM vliegen naar Miami. Wegens Flying Blue dat wij sparen. Alleen de prijs was het dubbele per persoon. €1.248 (+ € 29,90 dossierkosten per reservering) per persoon 23 december tot 1 januari 2026. Het grote voordeel was dat wij wel weer rechtstreeks in 10h 30mint konden vliegen op de Internationale Luchthaven Miami, en daarnaast kregen wij Flying Blue erbij. Maar met zijn tweeën waren wij toch ongeveer even €2.525,90 kwijt aan alleen tickets zonder extra's en geen ruimbagage.

Daarom vliegen wij met JetBlue via een tussenstop op Boston door naar Miami Fort Lauderdale met zijn tweeën hebben wij voor een retourtje totaal €1.308,58 betaald (€654,29 per persoon). Op de heenvlucht naar Miami een 3 uur tussenstop in Boston, en op de terugvlucht met een tussenstop in Boston van 11 uurtjes en 14 minuten. Wij gaan 22 december tot 31ste. Bij JetBlue moeten wij voor alles extra betalen zoals aan ruimbagage en eventueel de stoelen. Het voordeel is wel dat wij weer gratis snel en volledig het internet op mogen aan boord bij JetBlue. Met onbeperkt drinken en snacks bij de Trans-Atlantisch oversteek. Bij de KLM moet je hier nog eens apart voor het internet betalen of alleen gratis text. Voor de gehele reis hebben wij met verblijf (hotel) inclusief ontbijtbuffet en onze vliegtickets €1.209,29 betaald per persoon en dat is bijna alleen al het ticket per persoon om met de KLM te vliegen :)

Wij keken ook naar andere maatschappijen en op Fort Lauderdale aankomen was voordeliger dan aankomen op de Internationale Luchthaven Miami, ruim €200+ per persoon

[ Voor 18% gewijzigd door Van der Berg op 03-11-2025 13:04 ]

• Van der Berg
Ik heb met Odido gebeld. Ik ga mijn huidige abonnement omzetten van Unlimited Basis 400Mbit/s naar tijdelijk Unlimited Snelst met 1Gbit/s. Ik krijg 75GB aan data voor in de VS dit voor maar €7,73 voor 1 maand. Dat lijkt mij een veel voordeliger optie, dan een losse e-sim te kopen via Nomad 20GB voor €15,96. Als ik weer terug ben in Nederland kan ik mijn abonnement verlagen naar Unlimited Basis. Klinkt heel erg interessant

[ Voor 98% gewijzigd door Van der Berg op 03-11-2025 12:10 ]

• Ximenez
Ik heb afgelopen september/oktober Nomad gebruikt als esim in Texas. Werkte prima, ga ik volgend jaar wederom gebruiken.

De plannen voor volgend jaar krijgen vorm. Het worden drie weken Washington state in september. Heen en terug via Seattle via verschillende nationale parken (Olympic, Mt Rainier, North Cascades). In eerste instantie wilden we ook nog Oregon erbij pakken, maar dan zou het een te gehaaste trip worden voor drie weken. Die doen we nog een keer apart.

Mochten er mensen nog tips hebben, graag! We gaan Seattle kort aandoen en daarna zo snel mogelijk de natuur in. We overwegen ook nog San Juan/Orca Island te bezoeken, maar zitten nog te dubben welke van de twee de uitvalsbasis wordt.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 20:45
renegrunn schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:09:

Ik dacht laatst al bij Transavia: "hm je mag zelfs bij het inchecken niet meer je stoel (gratis) kiezen" maar dat is nu ook bij KLM. Weer een voordeel van een "full service carrier" wat weg gaat. En ik vind het toch ook zo flauw dat je op dát moment nog moet gaan betalen. Sure voor een nooduitgang oid snap ik het maar gewoon als je liever rechts wil ipv links -> betalen!

edit: whoops dit is het USA topic niet het algemeen vliegen topic O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Mattie112 op 13-11-2025 13:26 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Pat911
Ximenez schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:59:
Mochten er mensen nog tips hebben, graag! We gaan Seattle kort aandoen en daarna zo snel mogelijk de natuur in.
Voor je de natuur ingaat, natuurlijk de space needle op en daar is ook een (vaste?) tentoonstelling van glaskunstenaar Chihuly. Erg indrukwekkend en mooi vond ik dat.
In Seattle is ook Pike Place Market - wel leuk om doorheen te wandelen met veel bloemen/fruit en kleine lokale winkeltjes.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Mattie112 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:24:
[...]

Ik dacht laatst al bij Transavia: "hm je mag zelfs bij het inchecken niet meer je stoel (gratis) kiezen" maar dat is nu ook bij KLM. Weer een voordeel van een "full service carrier" wat weg gaat. En ik vind het toch ook zo flauw dat je op dát moment nog moet gaan betalen. Sure voor een nooduitgang oid snap ik het maar gewoon als je liever rechts wil ipv links -> betalen!

Nou om het mooi te relateren aan de USA. Wij hebben upgrades gekocht bij BA voor de exit row seats en die konden we 'niet gebruiken' om onduidelijke redenen. Ik wacht nu (17 maanden later) nog steeds op een refund vanuit BA.

Geen idee welke hocus pocus allemaal uitgehaald wordt door die maatschappijen en waarom het kiezen van een stoel zo ultra f*cking complex gemaakt is tegenwoordig maar het is je reinste onzin. Het zal mij niks verbazen dat zij via allemaal trucjes (gut-feeling) bepaalde upgrades dubbel en dwars aanbieden en via gecompliceerde omwegen dubbel geld vangen van mensen. Als 50% daar geen claims op uitvoert na afloop van een vlucht omdat het zo gecompliceerd gemaakt is dan is dat nog lekker meegenomen ook.

Het is wel de reden dat wij altijd direct bij een luchtvaartmaatschappij boeken en nooit via tussenpersonen. Los van het feit dat ik met 1.93m absoluut niet meer in economy wil zitten. Vroeger ging dat prima maar tegenwoordig frotten ze er nog met gemak twee extra zitrijen aan toe en dat is niet prettig. Als de kramp eenmaal komt, kom je er - tijdens de vlucht - niet meer vanaf.

Volgend jaar twijfelen we om voor het eerst vanaf Frankfurt te vertrekken met Lufthansa (direct richting SEA of SFO).

• Van der Berg
Mattie112 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:24:
[...]

Volgende maand is het zover onze vakantie naar Amerika alweer :) Bij JetBlue ook alles betaald behalve de WI-FI dat geheel gratis wordt aangeboden tot streamen en alles (Bij de KLM is dit €29,95). Stoelen ook betaald. Afgelopen augustus met Transavia ook betaald voor onze stoelen €8 per stoel. Bij JetBlue voor de Transatlantic vlucht 34 US Dollar per stoel de goedkoopste en je hebt ook stoelen vanaf 61 US Dollar (De duurste stoelen kosten bij JetBlue vanaf 170 US Dollar) en JetBlue binnenlandse vlucht per stoel 19 US Dollar.

Vorige jaar met de KLM naar New York gevolgen, en toen konden wij na het inchecken gratis stoelen wijzigen (Zonder vooraf te betalen voor onze stoelen) Dus dit is niet meer mogelijk bij de KLM?

[ Voor 15% gewijzigd door Van der Berg op 13-11-2025 14:37 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Van der Berg schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:22:
[...]

Vorige jaar met de KLM naar New York gevolgen, en toen konden wij na het inchecken gratis stoelen wijzigen (Zonder vooraf te betalen voor onze stoelen) Dus dit is niet meer mogelijk bij de KLM?
Jawel afhankelijk van het fair type wat je kiest bij het boeken. Dan staan die opties los vermeld als ik me niet vergis.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:48

Freak187

geen

Mochten er mensen nog tips hebben, graag! We gaan Seattle kort aandoen en daarna zo snel mogelijk de natuur in. We overwegen ook nog San Juan/Orca Island te bezoeken, maar zitten nog te dubben welke van de twee de uitvalsbasis wordt.
Bij de Space Needle zitten vele leuke musea, volgens mij ook het rock museum ofzo iets. Talloze gitaren, kostuums van talloze artiesten.

En als je van vliegtuigen houd kun je naar Museum of Flight van Boeing. Is wel een uurtje rijden buiten Seattle.

Kia Niro-EV 2024

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:39
Ik heb afgelopen september/oktober Nomad gebruikt als esim in Texas. Werkte prima, ga ik volgend jaar wederom gebruiken.

De plannen voor volgend jaar krijgen vorm. Het worden drie weken Washington state in september. Heen en terug via Seattle via verschillende nationale parken (Olympic, Mt Rainier, North Cascades). In eerste instantie wilden we ook nog Oregon erbij pakken, maar dan zou het een te gehaaste trip worden voor drie weken. Die doen we nog een keer apart.

Laat ik allereerst zeggen dat het alweer tijdje geleden is dat ik er gewoond heb voor mijn werk, dat was in 2013. Dus misschien is niet alles meer van toepassing.

Naast de genoemde musea, kan je ook in Everett de Boeing factory tour doen. Die was ook de moeite waard.

In Seattle zelf de underground tour is een aanrader.

Qua shoppen kan je naar shopping mall in Bellevue. Bellevue is door Microsoft uit de grond gestampt en gefinancierd, dus kan je gratis parkeren. Daarnaast heb je wat outlets die ook leuk kunnen zijn, zoals in North Bend.

De Snoqualmie Falls langs de I90. Naast de waterval staat ook het hotel waar Twin Peaks is opgenomen. In North Bend kan je ook nog wat referenties naar de serie zien.

Zelf noem je al de Olympics, North Cascades en Mt Rainier. Dat waren voor mij echt hoogtepunten om heen te gaan. Als je bij de Cascades highway 20 helemaal doorrijdt kom je in de woestijn uit en in Winthrop heb je dan zo'n oud western stadje. Leavenworth is ook een aandrader. De stad is helemaal in bavariaanse stijl opgezet.

Lake Chelan

Ik heb hem uiteindelijk niet gedaan omdat ik er niet meer aan toegekomen was, maar mij werd toen San Juan aangeraden.

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 08:44

key

We hebben een voorstel gekregen voor een reis naar Canada (tijdje geleden in dit topic over gepost)
De trip in het voorstel van de reisorganisatie is:
Calgary 1 nacht (wellicht omzetten naar Canmore)
Banff 2 nachten
Revelstroke 2 nachten
Lake Louise 1 nacht
Jasper 2 nachten
Clearwater 1 nacht
Williams Lake 1 nacht
Gold Bridge 2 nachten
Whistler Creek 1 nacht
Parksville 1 nacht (noodzakelijk ivm reistijd)
Tofino 2 nachten
Victoria 2 nachten
Vancouver 2 nachten

Buiten dat ik de route niet helemaal Logisch vind, lijken me de afstanden om bijvoorbeeld naar voor 1 nacht naar Williams Lake te rijden iets te veel van het goede. Ik denk er aan Gold Bridge of Revelstrokeover te slaan.

Ook denk ik er aan om (gezien ik ca 16:00 uur aankom in Calgary) meteen door te rijden naar Banff.
Zo kan ik meer dagen in bijvoorbeeld Banff inplannen. Wellicht niet verstandig na een lange vlucht, maar Calgary is niet interessant voor halve dag.
Jullie adviezen? Ik wil deze eerste opzet in ieder geval aan gaan passen om meer rust te realiseren in de reis.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:15:
[...]
Naast de genoemde musea, kan je ook in Everett de Boeing factory tour doen. Die was ook de moeite waard.
Factory tour is zeker aan te raden, maar laat je door het woordje tour niet misleiden, het is niets meer of minder dan met de bus naar de assemblage hal, met de lift naar een viewing deck en weer terug. Niet dat het niet indrukwekkend is om te zien maar qua tour vond ik het beperkt. Ook het museum/entree gebouw is beperkt.
Nogmaals zeker de moeite waard en het is indrukwekkend om de enorme assemblage hal te kunnen zien.

Ik ben ook bij de Ford fabrieken (F150) bij Detroit geweest, daar had je uiteindelijk veel meer zicht om de assemblage, ik had dat ook bij Boeing gehoopt.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:16
Van der Berg schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:48:
Ik heb met Odido gebeld. Ik ga mijn huidige abonnement omzetten van Unlimited Basis 400Mbit/s naar tijdelijk Unlimited Snelst met 1Gbit/s. Ik krijg 75GB aan data voor in de VS dit voor maar €7,73 voor 1 maand. Dat lijkt mij een veel voordeliger optie, dan een losse e-sim te kopen via Nomad 20GB voor €15,96. Als ik weer terug ben in Nederland kan ik mijn abonnement verlagen naar Unlimited Basis. Klinkt heel erg interessant
Volgens mij had ik dit al een aantal keer als tip gegeven voor Odido en KPN. Alleen bij KPN 'maar' 25GB voor (in mijn geval) 7,50 euro extra.

• bazzemans
Pat911 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:50:
[...]

Voor je de natuur ingaat, natuurlijk de space needle op en daar is ook een (vaste?) tentoonstelling van glaskunstenaar Chihuly. Erg indrukwekkend en mooi vond ik dat.
In Seattle is ook Pike Place Market - wel leuk om doorheen te wandelen met veel bloemen/fruit en kleine lokale winkeltjes.
@Ximenez voor Seattle zou ik ook de Underground Tour aanraden. Geeft een leuk inkijkje in de historie van Seattle. Helaas is de Ride the Ducks of Seattle-tour na een aantal incidenten gestopt. Zelf hadden we er waarschijnlijk niet voor gekozen en we kregen we cadeau van vrienden. Was wel hilarisch. Rondrit over land en water in een oud amfibische wagen uit de Tweede Wereldoorlog.

Verder is Seattle home of the grunge. Als je dus iets hebt met grunge en bands als Nirvana, Pearl Jam en Foo Fighters dan is Seattle de bakermat en wellicht leuk om te checken.

• ewrz
key schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:18:
We hebben een voorstel gekregen voor een reis naar Canada (tijdje geleden in dit topic over gepost)
Banff 2 nachten
Revelstroke 2 nachten
Lake Louise 1 nacht
Jasper 2 nachten
Clearwater 1 nacht
Williams Lake 1 nacht
Gold Bridge 2 nachten
Whistler Creek 1 nacht
Tofino 2 nachten
Victoria 2 nachten
Vancouver 2 nachten

Buiten dat ik de route niet helemaal Logisch vind, lijken me de afstanden om bijvoorbeeld naar voor 1 nacht naar Williams Lake te rijden iets te veel van het goede. Ik denk er aan Gold Bridge of Revelstrokeover te slaan.

Ook denk ik er aan om (gezien ik ca 16:00 uur aankom in Calgary) meteen door te rijden naar Banff.
Zo kan ik meer dagen in bijvoorbeeld Banff inplannen. Wellicht niet verstandig na een lange vlucht, maar Calgary is niet interessant voor halve dag.
Jullie adviezen? Ik wil deze eerste opzet in ieder geval aan gaan passen om meer rust te realiseren in de reis.
Ik doe na een transatlantische vlucht liever geen lange ritten meer. Het is toch een lange dag met vroeg opstaan, veel in de rij staan, etc. Zeker als het eenmaal donker wordt zak je behoorlijk in is mijn ervaring.

Een reisschema moet bij je passen, sommigen plannen alles van dag tot dag in om zoveel mogelijk te zien. Ik boek vaak een week op hetzelfde adres en dan bekijken we ter plekke van dag tot dag wel waar we op die dag zin in hebben. Vakantie moet voor mij ontspannend zijn en een strak schema is daar voor mij niet mee te verenigen. Maar dat is een persoonlijke afweging die voor iedereen anders kan zijn. Als het je nu al niks lijkt, zou ik het in ieder geval niet zo doen.

• Ximenez
Dank voor de Washington tips allen! Heb weer wat mooie dingen op kunnen slaan.
key schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:18:
Banff 2 nachten
Revelstroke 2 nachten
Lake Louise 1 nacht
Jasper 2 nachten
Clearwater 1 nacht
Williams Lake 1 nacht
Gold Bridge 2 nachten
Whistler Creek 1 nacht
Tofino 2 nachten
Victoria 2 nachten
Vancouver 2 nachten

Ieder zijn eigen reistempo, maar dit zou ik echt veel en veel te vol vinden. Je ziet West-Canada op deze manier vanuit de auto en dat zou ik niet aanraden. Tenzij dat je bedoeling is natuurlijk. Ik neem aan dat je per auto reist eigenlijk. Met een camper is dit helemaal af te raden.

En inderdaad, qua volgorde kan dit toch niet kloppen? Eerst Banff, dan Revelstoke, dan terug naar Lake Louise en dan Jasper? Dat slaat helemaal nergens op.
Ik zou ook geen nacht in LL doorbrengen eigenlijk. Blijf lekker in Banff of Canmore en bespaar je een reisdag met alle spullen. Scheelt nog een hoop geld ook. Gold Bridge en Williams Lake vind ik nogal willekeurige stops. Ik zou daar geen drie nachten aan spenderen.
En in Vancouver Island zou ik of Victoria of Tofino kiezen. Het is minimaal 4,5u rijden tussen beide plekken en er zijn voldoende leuke stops onderweg. Met alleen reizen tussen deze twee plekken ben je al een volle dag kwijt. En je hebt al weinig dagen op het eiland.

Less is more in dit geval. Mijn tip zou zijn om de must see parken/plekken voor jezelf te bepalen en daar voldoende tijd te spenderen.

• bazzemans
@Ximenez Oh nog een dingetje voor Seattle. Verblijf je in Seattle of daarbuiten? Wij verbleven in de Tacoma-Seattle Area. In plaats van naar Seattle te rijden namen we de Ferry vanuit Bremerton. Daardoor benader je de stad vanaf het water en zie je skyline met de kenmerkende space needle ook heel goed. Zou ik ook zeker aanraden om te doen.

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:35
Freak187 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:57:
[...]

Bij de Space Needle zitten vele leuke musea, volgens mij ook het rock museum ofzo iets. Talloze gitaren, kostuums van talloze artiesten.

En als je van vliegtuigen houd kun je naar Museum of Flight van Boeing. Is wel een uurtje rijden buiten Seattle.
Museum of Pop Culture - op loopafstand van de Space Needle, erg leuk om even mee te pakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0I4sKH_b6pHTMZGscTgUPz95Aw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOkt8l5kFzzdpvI3MLnksPNX.jpg?f=fotoalbum_large

• Ximenez
bazzemans schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:02:
@Ximenez Oh nog een dingetje voor Seattle. Verblijf je in Seattle of daarbuiten? Wij verbleven in de Tacoma-Seattle Area. In plaats van naar Seattle te rijden namen we de Ferry vanuit Bremerton. Daardoor benader je de stad vanaf het water en zie je skyline met de kenmerkende space needle ook heel goed. Zou ik ook zeker aanraden om te doen.
Leuke suggestie! Er ligt nog niets vast en we hebben nog niets geboekt. We gaan waarschijnlijk maar drie nachten in de omgeving blijven voordat we richting Olympic NP gaan. Een dag willen we downtown doorbrengen en o.a. een Mariners wedstrijd bezoeken.

• Van der Berg
Is er misschien iemand hier die toevallig ooit aangekomen is in Fort Lauderdale International vliegveld? Er rijdt een Tri-Rail naar Miami en deze rijdt zo te zien tot 22:06. Wij landen om 22:25. Ik ben nu aan het kijken voor de mogelijkheden. Wij gaan waarschijnlijk via Booking.com Taxi tot ons hotel €56 en via Uber zelfs $89. Iemand mogelijk hier nog wat tips voor ons? Op de terugweg naar Fort Lauderdale vliegveld kunnen wij wel met de Tri-Rail 3 tot 5 US dollar per persoon enkeltje.

[ Voor 169% gewijzigd door Van der Berg op 14-11-2025 01:49 ]

• key

key

Ximenez schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:19:
Dank voor de Washington tips allen! Heb weer wat mooie dingen op kunnen slaan.

[...]

Ieder zijn eigen reistempo, maar dit zou ik echt veel en veel te vol vinden. Je ziet West-Canada op deze manier vanuit de auto en dat zou ik niet aanraden. Tenzij dat je bedoeling is natuurlijk. Ik neem aan dat je per auto reist eigenlijk. Met een camper is dit helemaal af te raden.

En inderdaad, qua volgorde kan dit toch niet kloppen? Eerst Banff, dan Revelstoke, dan terug naar Lake Louise en dan Jasper? Dat slaat helemaal nergens op.
Ik zou ook geen nacht in LL doorbrengen eigenlijk. Blijf lekker in Banff of Canmore en bespaar je een reisdag met alle spullen. Scheelt nog een hoop geld ook. Gold Bridge en Williams Lake vind ik nogal willekeurige stops. Ik zou daar geen drie nachten aan spenderen.
En in Vancouver Island zou ik of Victoria of Tofino kiezen. Het is minimaal 4,5u rijden tussen beide plekken en er zijn voldoende leuke stops onderweg. Met alleen reizen tussen deze twee plekken ben je al een volle dag kwijt. En je hebt al weinig dagen op het eiland.

Less is more in dit geval. Mijn tip zou zijn om de must see parken/plekken voor jezelf te bepalen en daar voldoende tijd te spenderen.
Normaal blijf ik graag op 1 of 2 plaatsen tijdens mij vakanties. Maar als een eerste reis naar Canada wil ik natuurlijk wel wat meer zien.
m.b.t. de reis zie je inderdaad de zelfde afwijkingen die ik ook niet logisch vind. Morgen eens goed voor zitten en een verzoek tot een aanpassing op het reisschema indienen.
Andere tips over zuid west Canada zijn welkom!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-11 16:11

Wootlock

Evilution

Wil je een foto van de skyline en mount rainier op de achtergrond (mits helder) dan kan je naar "Kerry Park" gaan.
Dan maak je van dit soort mooie plaatjes :) ook in het donker is het de moeite waard met alle lampjes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIrEOB-dmsOscs8WI2aSEFwU0ko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0b491Jm9pYDOfpYNimJg4RcJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Wootlock op 14-11-2025 11:17 ]

"Don't let your dreams be memes"

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:35
@Wootlock agreed!

En vanaf City View Park (wel stukje rijden) ook mooie view https://maps.app.goo.gl/Lf34XP7HVHfTRy1w8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s10u81lEgKrXqE6QZ-qXlOQa0r4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyV3Osv8iGiIeOWSONWFdudP.jpg?f=fotoalbum_large

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:42
Van der Berg schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:57:
Is er misschien iemand hier die toevallig ooit aangekomen is in Fort Lauderdale International vliegveld? Er rijdt een Tri-Rail naar Miami en deze rijdt zo te zien tot 22:06. Wij landen om 22:25. Ik ben nu aan het kijken voor de mogelijkheden. Wij gaan waarschijnlijk via Booking.com Taxi tot ons hotel €56 en via Uber zelfs $89. Iemand mogelijk hier nog wat tips voor ons? Op de terugweg naar Fort Lauderdale vliegveld kunnen wij wel met de Tri-Rail 3 tot 5 US dollar per persoon enkeltje.
Auto huren.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-11 16:11

Wootlock

Evilution

Als ik mij niet vergis rijdt hij niet graag auto in de USA :+

"Don't let your dreams be memes"

• Pat911
Wat is er eigenlijk veel te doen in Seattle - ik was er helaas maar 1 dagje anders had ik nog zeker dat muziekmuseum bezocht en ... en ...

• paul-s83
Wootlock schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:32:
[...]

Als ik mij niet vergis rijdt hij niet graag auto in de USA :+
Dat was idd een mooie discussie toen. Hetzelfde zou ik nu kunnen beginnen om over de keuze voor late aankomst op Fort Lauderdale te beginnen en dan nog naar Miami gaan…

• Van der Berg
Dat is ook een mogelijkheid tot overweging om het al bij Fort Lauderdale te huren en in te leveren in Miami. Wij gaan een auto huren maar niet op de dag van de aankomst zelf :P . Key West gaan wij heen vroeg in de ochtend en op jullie advies verblijven wij daar met 1 overnachting, en wij zijn heel erg benieuwd. Orlando hebben wij op jullie advies niet meegenomen in onze schema, wij overwegen waarschijnlijk wel om naar Kennedy Space Center Visitor Complex te gaan. Hopelijk een mooi 12-daagse vakantie met even terug in de zomer in December, eventjes weg van de kou straks :)

[ Voor 74% gewijzigd door Van der Berg op 14-11-2025 14:27 ]

• Ximenez
key schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:03:
[...]

Normaal blijf ik graag op 1 of 2 plaatsen tijdens mij vakanties. Maar als een eerste reis naar Canada wil ik natuurlijk wel wat meer zien.
m.b.t. de reis zie je inderdaad de zelfde afwijkingen die ik ook niet logisch vind. Morgen eens goed voor zitten en een verzoek tot een aanpassing op het reisschema indienen.
Andere tips over zuid west Canada zijn welkom!
Snap ik. Maar je hebt meer dingen zien en je hebt langs heel veel dingen haasten. Deze reist valt imo onder die laatste categorie. En begrijp me niet verkeerd: daar is helemaal niets mis mee. Het is gigantisch indrukwekkend allemaal daar en ik snap dat je er heel veel wil zien. Maar mocht je ook de wens hebben om af en toe wat rust te pakken of wat meer tijd te hebben voor een wandeling/excursie, dan wordt het te krap.

Je zou al een hoop kunnen winnen door de overnachtingen in Gold Bridge en Williams Lake te laten vervallen. Dan ga je via Jasper terug naar Whistler met een overnachting in Clearwater. Kun je daar op de dag van aankomst/ochtend van vertrek eventueel nog naar Wells Grey PP. Tussen Jasper en Clearwater zijn er genoeg leuke dingen te doen, maar qua natuur gaat het allemaal minder indruk maken als je Banff/Canmore (vergeet daar vooral Kananaskis en Peter Lougheed PP niet)/Jasper net hebt gehad. Of had je specifieke plannen in Gold Bridge/Williams Lake?

Revelstoke is nice, maar ook die zou je kunnen overwegen om over te slaan. Ik vind het minder mooi dan Banff/Jasper. Als je inderdaad vanaf Calgary doorrijdt naar Canmore op dag van aankomst (en dat kan prima), pak je zo weer drie nachten extra. Deze nachten kun je dan onderverdelen tussen Vancouver Island en wellicht nog een nachtje extra Canmore. Dan is op VI er wel de tijd en ruimte om zowel Tofino als Victoria aan te doen.

Dus zoiets:

Canmore 4 nachten (hier is zoveel te doen: Lake Louise/Lake Moraine, Banff NP, Yoho NP. Peter Lougheed PP)
Jasper 3 nachten
Clearwater 1 nacht
Whistler 1 nacht
Parksville 1 nacht
Tofino 4 nachten
Victoria 4 nachten
Vancouver 2 nachten

Het deel van Jasper naar Parksville (inclusief ferry) is dan wat taaier en vaak van accommodatie wisselen. Je zou ook nog een extra nacht Whistler kunnen overwegen om de reis wat op te breken. Is een heel leuk bergdorpje en een dag uittrekken voor de peak 2 peak gondola is zeker de moeite waard.

Disclaimer in mijn verhaal is wel dat ik in Jasper was voor de gigantische brand. Volgens mij was er recent een user hier die het na de brand niet meer de moeite waard vond. Hier kan ik verder niets over zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ximenez op 14-11-2025 14:23 ]

• key

key

Ximenez schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:16:
[...]

Snap ik. Maar je hebt meer dingen zien en je hebt langs heel veel dingen haasten. Deze reist valt imo onder die laatste categorie. En begrijp me niet verkeerd: daar is helemaal niets mis mee. Het is gigantisch indrukwekkend allemaal daar en ik snap dat je er heel veel wil zien. Maar mocht je ook de wens hebben om af en toe wat rust te pakken of wat meer tijd te hebben voor een wandeling/excursie, dan wordt het te krap.

Je zou al een hoop kunnen winnen door de overnachtingen in Gold Bridge en Williams Lake te laten vervallen. Dan ga je via Jasper terug naar Whistler met een overnachting in Clearwater. Kun je daar op de dag van aankomst/ochtend van vertrek eventueel nog naar Wells Grey PP. Tussen Jasper en Clearwater zijn er genoeg leuke dingen te doen, maar qua natuur gaat het allemaal minder indruk maken als je Banff/Canmore (vergeet daar vooral Kananaskis en Peter Lougheed PP niet)/Jasper net hebt gehad. Of had je specifieke plannen in Gold Bridge/Williams Lake?

Revelstoke is nice, maar ook die zou je kunnen overwegen om over te slaan. Ik vind het minder mooi dan Banff/Jasper. Als je inderdaad vanaf Calgary doorrijdt naar Canmore op dag van aankomst (en dat kan prima), pak je zo weer drie nachten extra. Deze nachten kun je dan onderverdelen tussen Vancouver Island en wellicht nog een nachtje extra Canmore. Dan is op VI er wel de tijd en ruimte om zowel Tofino als Victoria aan te doen.

Dus zoiets:

Canmore 4 nachten (hier is zoveel te doen: Lake Louise/Lake Moraine, Banff NP, Yoho NP. Peter Lougheed PP)
Jasper 3 nachten
Clearwater 1 nacht
Whistler 1 nacht
Parksville 1 nacht
Tofino 4 nachten
Victoria 4 nachten
Vancouver 2 nachten

Het deel van Jasper naar Parksville (inclusief ferry) is dan wat taaier en vaak van accommodatie wisselen. Je zou ook nog een extra nacht Whistler kunnen overwegen om de reis wat op te breken. Is een heel leuk bergdorpje en een dag uittrekken voor de peak 2 peak gondola is zeker de moeite waard.

Disclaimer in mijn verhaal is wel dat ik in Jasper was voor de gigantische brand. Volgens mij was er recent een user hier die het na de brand niet meer de moeite waard vond. Hier kan ik verder niets over zeggen.
Dit is de eerste opzet van de reisorganisatie. Gold Bridge en Williams Lake komt niet vanuit mijzelf.
Ook de reisvolgorde die ze aangeven is apart.
Morgen zet ik even alles op een rij met daarin zeker de vraag waarom de beide steden die zijn toegevoegd.
Ik snap het idee als ik Gold Bridge zie op Google, maar als het de lange rit extra waard is...

In ieder geval bedankt voor je info.

Oh en Jasper zelf moet weer ok zijn, alleen in de omgeving zie je natuurlijk ook de gevolgen van de branden, daar ben ik mij van bewust. Al denk ik dat ik mijn dagen er alsnog goed gevuld krijg.

• Tomcatter_31
Pat911 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:56:
Wat is er eigenlijk veel te doen in Seattle - ik was er helaas maar 1 dagje anders had ik nog zeker dat muziekmuseum bezocht en ... en ...
Ja, Seattle en omgeving is echt wel heel leuk waar heel veel te doen is. Je hebt er voor ieder wat wils. De stad zelf is niet heel groot, maar genoeg te doen. Daarnaast heb je in de buurt strand, water, bossen, bergen en zelfs op 2 uur rijden woestijn. Je kan echt alle kanten op.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Vond dit ook mooi, in Seattle:
https://www.chihulygardenandglass.com/

Haters everywhere but I don’t really care

• Van der Berg
Seattle (Washington) staat bij mij ook hoog op het lijstje. Een van mijn collega's is er geweest voor een 10-daagse reis in Seattle stad zelf. Als ik Seattle doe is dat waarschijnlijk met de zomer maanden, want het is koud in de winter. Hij zegt een mooie stad wel veel zwervers (daklozen) liepen er rond vertelde hij. Nog bijna 1 maandje tot onze 12-daagse reis naar Miami en ik heb er volop zin in! Eventjes weg van de kou hier :)

[ Voor 19% gewijzigd door Van der Berg op 19-11-2025 12:13 ]

• Van der Berg
Dat ziet er heel mooi uit en leuk!

• Tomcatter_31
Van der Berg schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:57:
Seattle (Washington) staat bij mij ook hoog op het lijstje. Een van mijn collega's is er geweest voor een 10-daagse reis in Seattle stad zelf. Als ik Seattle doe is dat waarschijnlijk met de zomer maanden, want het is koud in de winter. Hij zegt een mooie stad wel veel zwervers (daklozen) liepen er rond vertelde hij. Nog bijna 1 maandje tot onze 12-daagse reis naar Miami en ik heb er volop zin in! Eventjes weg van de kou hier :)
Ja, heb dat ook wel gehoord dat het de laatste jaren wel achteruit is gegaan met heel veel zwervers. Dat was in 2013 nog niet zo toen ik er woonde.

• Pat911
Tomcatter_31 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:39:
[...]

Ja, heb dat ook wel gehoord dat het de laatste jaren wel achteruit is gegaan met heel veel zwervers. Dat was in 2013 nog niet zo toen ik er woonde.
Ik ben er in 2022 geweest. Vond toen wel dat er veel zwervers rondliepen maar dat was dan voornamelijk in de zijstraten (stegen). Als je langs doorgaande wegen/door parken liep was het niet zo.

• bazzemans
Tomcatter_31 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:30:
[...]

Ja, Seattle en omgeving is echt wel heel leuk waar heel veel te doen is. Je hebt er voor ieder wat wils. De stad zelf is niet heel groot, maar genoeg te doen. Daarnaast heb je in de buurt strand, water, bossen, bergen en zelfs op 2 uur rijden woestijn. Je kan echt alle kanten op.
Vergeten we whale whatching nog :Y)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

bazzemans schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:27:
[...]

Vergeten we whale whatching nog :Y)
Dat kan midden in de stad in elk willekeurig fastfood restaurant ook natuurlijk :+

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:14
Van der Berg schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:57:
In september in Seattle geweest. Leuk voor 1 a 2 dagen that’s it. Valt weinig te doen. We zijn vanuit daar nog een dag naar Mt. Rainier NP geweest.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• key

key

inmiddels de aangepaste reis naar Canada ook ontvangen.
Werd wel nog gewaarschuwd dat we rond het WK in Vancouver zijn. Gezien ik helemaal niks met voetbal heb wist ik niet dat er ook wedstrijden in Vancouver gespeeld werden (of dat het WK dan is).
We willen nu kijken om een week eerder te gaan, maar gezien het weer wellicht de reis anders om te doen.
Vertrekken vanuit Vancouver dan naar Victoria en zo eindigen in Banff.
Wellicht ook leuker om te eindigen met natuurgeweld ipv een (in mijn ogen) een wat saaiere stad.
Het zal flink in drukte schelen, en ons verblijf in Vancouver zal als leuke bijkomstigheid waarschijnlijk ook wat goedkoper zijn(al zijn met naar 2 nachten)

• Rivanov
2 nachten Vancouver is ook méér dan voldoende. Stad zelf is weinig te beleven. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:44

JK

Tomcatter_31 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:30:
[...]

En in ongeveer een half uur rijden kan je bij de Boeing fabriek in Everett zijn. Zo'n tour is denk ik ook wel leuk om te doen voor iedereen. https://www.boeingfutureofflight.com/tour

Daar toen in levende lijve nog een Dreamlifter zien landen, uitladen en weer vertrekken. _/-\o_

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Voor de liefhebbers. Costco heeft een filiaal geopend in Mullhouse (Frankrijk) in de hoek bij Zwitserland/Duitsland. Kaart is ook geldig in de VS en wel bereikbaar voor ons simpele laven hier in Europa. Helaas hebben wij twee weken verplichtingen maar over 3 weken zijn wij voornemens erheen te gaan. Ben benieuwd. Straks even kijken hoe het lidmaatschap (€36) geregeld kan worden.

• Hmmbob
Zijn die 2 bij Parijs niet dichterbij?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hmmbob schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 07:51:
Zijn die 2 bij Parijs niet dichterbij?
Dat weet ik niet eigenlijk. Vriendinlief (Duitse) kwam met die op de proppen ;). Ik zal zometeen als ik bij laptop zit eens gaan spieken naar afstanden.

• Hmmbob
Overigens wil je dan wel héél graag in de VS naar Costco, als je al deze moeite doet :>

• Rivanov
JK schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:03:
[...]

En in ongeveer een half uur rijden kan je bij de Boeing fabriek in Everett zijn. Zo'n tour is denk ik ook wel leuk om te doen voor iedereen. https://www.boeingfutureofflight.com/tour

Daar toen in levende lijve nog een Dreamlifter zien landen, uitladen en weer vertrekken. _/-\o_
Hebben wij in September ook gedaan. Was erg de moeite. Paar jaar terug ook in Toulouse geweest bij Airbus, dus moest nu ook wel naar Boeing. Bizar om in levende lijven te zien hoe immens die fabriekshal is.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hmmbob schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:14:
Overigens wil je dan wel héél graag in de VS naar Costco, als je al deze moeite doet :>
Jazeker, als groot fan van de groothandels (vanwege mijn BBQ en mealprep hobby) kom ik daar zeker graag. Vroeger kwamen we ook veel op de NATO/US bases in Duitsland (Ramstein, Frankfurt, Bremen) maar helaas is mijn pa inmiddels met pensioen dus daar kom ik ook al niet meer op. Life is hard 🤓

• Tomcatter_31
JK schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:03:
[...]

Nice! Ik heb ze niet zien uitladen. Wel aantal keer over zien komen toen ze kwamen landen terwijl ik van werk naar huis ging. Ik zat gedetacheerd bij Boeing toen. Helaas niet op de Everett site, maar in gebouw vlak daarbuiten. Wel met mooi uitzicht op de Olympics. :)
Heb wel de factory tour gedaan, toen nog de 747 lijn gezien. De laatste -8 vliegtuigen waren toen in productie. Ik vond die factory tour zeker de moeite waard. Maar ja, ben ook luchtvaart liefhebber. :)

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:44

JK

Rivanov schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:24:
[...]

Hebben wij in September ook gedaan. Was erg de moeite. Paar jaar terug ook in Toulouse geweest bij Airbus, dus moest nu ook wel naar Boeing. Bizar om in levende lijven te zien hoe immens die fabriekshal is.
De fabriekshallen zijn echt enorm. En alle vliegtuigen die buiten staan te wachten, soms al gespoten, soms nog niet. Ik vond het erg interessant. Jammer dat je binnen geen foto's mocht maken, maar er is genoeg officieels te vinden online.

Airbus is ook wel interessant, dat moet ik eens gaan doen. En dat is ook gewoon te rijden. Hoewel Toulouse wel een stukje rijden is; Hamburg kan je ook tours doen en dat ligt om de hoek. Met enige regelmaat komen die Beluga's over Nederland vliegen. Meestal merk je ze wel op doordat ze wat langzamer vliegen. Verrekijker erbij of mijn Nikon P900 met 83x zoom. Altijd leuk om te zien.
Tomcatter_31 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:19:
[...]

Nice! Ik heb ze niet zien uitladen. Wel aantal keer over zien komen toen ze kwamen landen terwijl ik van werk naar huis ging. Ik zat gedetacheerd bij Boeing toen. Helaas niet op de Everett site, maar in gebouw vlak daarbuiten. Wel met mooi uitzicht op de Olympics. :)
Heb wel de factory tour gedaan, toen nog de 747 lijn gezien. De laatste -8 vliegtuigen waren toen in productie. Ik vond die factory tour zeker de moeite waard. Maar ja, ben ook luchtvaart liefhebber. :)
Nice! Ze gewoon zien vliegen is natuurlijk uniek genoeg! Het uitladen was direct naast het gebouw van Future of Flight. Je kon daar zo naar buiten en je liep er bijna tegenaan. Misschien is dat nu wat strenger.

Prachtige omgeving daar idd!
Wij zijn in 2017 daar die factory tour wezen doen. Ik weet niet meer wat er toen allemaal stond. Volgens mij waren het 767's en 777's. Er werd nog wat materiaal getoond van de 787.

Wat ook gaaf was, maar dat was in Arizona, om daar bij de boneyard te zijn. Kon daar zelf niet op want het was weekend, maar je hebt er ook een militair vliegveld naast, dus je zag daar A10's vliegen en zelfs de V22 Osprey. Die laatste wilde ik zo graag een keer in het echt zien. Mission accomplished. _/-\o_
PIMA is daar ook een leuk museum.

En los daarvan; in 2024 in Florida een raketlancering, maar dan waarbij de booster terug op land kwam. Ongekend machtig mooi. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Dat was echt het mooiste van de hele vakantie. 8)
Ik heb er wel meerdere daar gezien hoor, want ze gingen meerdere keren per week, maar terug op land met die booster, dat was nieuw voor mij. Uiteraard wist ik dat het kon, vaak genoeg online gezien, maar in het echt is anders. Ik had 'm ook niet verwacht, de lancering zag ik vanuit de auto op de 528 en mensen langs de weg keken naar boven. Dus dus ook, zag de eerste burn om af te remmen. Ik als de sodemieter mijn auto vanaf de snelweg het gras in gestuurd om eruit te springen en het goed te kunenn aanschouwen. :9~

Ook dit jaar nog bij Fort Novosel geweest in Alabama, daar heb je op de militaire basis een museum, specifiek over helikopters. (deel) Opleidingen van Nederlandse Apache-piloten worden daar ook nog wel eens gedaan. En daar werken ook nog wel eens Nederlandse instructeurs. Maar daar had je dus een Chinook met vleugels. Ook een unicum.

Hier nog wat foto's van de Dreamlifter die ik toen heb gemaakt, ik kwam ze tegen op mijn harde schijf;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdUzphnGxjcGlDDxH0Bk-wG47N8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oH34tg1erGOIBtbGLvQ1tcI6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tdD4s4kW3XoMGgKGu8h94nPoW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giDdHlNk6wMAdQezOFXyYbYO.jpg?f=fotoalbum_large

• ewrz
Voor de vliegtuigliefhebbers die naar Florida gaan: bij Orlando international staat een B-52. Klein park op een plek achteraf waar je als passagier normaliter niet langs komt. Ben er vorig jaar even langs gereden. Ideaal om wat goede foto's te make want er staat geen hek omheen, en belangrijker nog: ook geen andere mensen die in de weg gaan staan :P

Er is verder niks te doen maar het kost ook niks, leuk om even een uurtje op te vullen.

https://maps.app.goo.gl/49Cj4yENsmaRtwcw6
Pagina: 1 ... 89 90 Laatste