Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Vakantie] USA

Pagina: 1 2 3 ... 10
Acties:

• PCJR
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13-12 19:20
Hi all!

Sinds ik geen recent USA topic kan vinden en mijn vriendin en ik (28j en 29j) een vakantie willen plannen naar USA dacht ik aan een topic hier. Ik heb diverse oudere topics doorgelezen over roadtrips en dingen todo/not todo in USA. Hopelijk zijn er nog mensen hier die recent zijn geweest of ervaringen/tips willen delen.

Voor ons was het plan om half juli te gaan voor een week of 3. Echter we kunnen in de mei vakantie vrij krijgen, dus we pakken hier 3 weken. Betekent wel dat het al super snel is, en we moeten nog alles regelen. Ofja, we hebben een opzet, een plan, maar nog niets geboekt. De reisperiode is tussen ongeveer 23 april en 13 mei. Via Riksja (ameriakonline of iets dergelijks) hebben we een globaal eerste programma en plan. Dit ben ik zelf nog verder aan het uitwerken en nog niet alles (ofja nog niks) ligt vast :+

Vluchten ben ik ook nog aan het zoeken, zal Amsterdam of bv Dusseldorf worden naar New York, met meestal een tussenstop in Dublin of Heathrow. 3 nachten in NY en dan NY vlucht naar de westkust. Het zal dus een combi worden van NY + het westen onder het mom van, dit is wellicht de enige keer in de USA, dus dan doen we de belangrijkste dingen.

Autohuur is gepland voor de westkant, aankomst San Francisco en dan hier 2 dagen spenderen, en dan pas de auto ophalen en de rest van de roadtrip mee uitvoeren. Ik wil graag een Fullsize SUV (Jeep Grand Cherokee of bv. Chevrolet Tahoe), heb deze gevonden voor onder de 800 euro incl alle verzekeringen etc. bij usareisen.de.

Planning:
dag1: heenreis EU->NY (transfers airport hotel NY en v.v. incl) (hotel ergens locatie Long Island, mogelijk wil ik gewoon in Manhattan, dan maar wat duurder)
dag2: NY
dag3: NY
dag4: NY naar San Francisco directe vlucht, SF airport taxi naar SF hotel (40 euro)
dag5: SF incl excursie Chinatown, dan nog Golden Gate en Alcatraz
dag6: SF in de ochtend, en dan in de middag auto ophalen (airport; 40 euro taxi) en richting Yosemite NP
dag7: Yosemite NP (2 overnachtingen)
dag8: Rijden van Yosemite naar Mammoth lakes(overnachting), met stop @ Dante's View
dag9: Rijden van Mammoth Lakes naar Las Vegas
dag10: Las Vegas (2 overnachtingen aan de strip)
dag11: Rijden van Las Vegas naar Springdale
dag12: Zion NP en Bryce NP incl fietshuur voor een halve dag (2 overnachtingen lodge Springdale)
dag13: Rijden van Springdale naar Grand Canyon North Rim (2x overnachten lodge North Rim)
dag14: Grand Canyon North Rim
dag15: Ochtend nog Grand Canyon en dan rijden naar Kingman (overnachten) via route66
dag16: Rijden van Kingman naar Los Angeles
dag17: LA (3 overnachtingen LA, hotel nabij airport)
dag18: LA, bedoeling om wat uit te rusten
dag19: ochtend auto inleveren en terugvlucht EU
dag20: aankomst DUS/AMS

Gezien de recensies hier en daar over LA, wil ik geen 3 nachten LA gaan doen maar een plaats in de buurt. Suggesties zoek ik nog :>

Vragen die ik nu alvast heb :9
- wat vinden jullie van het plan, schema, dingen om te doen of weg te laten en de tijdsduur?
- wie heeft tips voor de vluchten en de huurauto?
- wie heeft ervaring met Riksja/amerikaonline?
- ik moet de kilometers nog bepalen voor elke dag, maar denk dat dit te doen is?

Wat is niet in het schema ziet zijn de things todo in NY. Ik had dit lijstje, mocht dit natuurlijk haalbaar zijn op 2 dagen. Hier moet ik dan een efficiente planning voor maken zodat alles handig op 1 goede route ligt per dag:
New York Pass 180 p.p
Empire State Building, Statue of Liberty, Top of the Rock (Rockefeller Center), Circle Line Cruise, 9/11 Memorial, Times Square, Central Park, Fifth Avenue, Wallstreet, Brooklyn Bridge

Geschatte prijzen die ik nu heb; 1000 p.p voor de vluchten (DUS-NY NY-SF LA-DUS) p.p. Voor de bovenstaande excursies en logies in alle lodges/hotels: 1900 p.p. (prijs juli, moet nog prijs voor april krijgen). De auto nog te bepalen, ik had 750 euro voor een cat B auto, maar dat moet dus een SUV worden. Dus zeg 1000+1900 = 2900 p.p en hier komen dan nog NP pass bij, NY-pass of iets, en alle eten en drinken etc. Autohuur a 800 voor 2pers dan. Totaal 2x 2900 +800 + 200 + eten en drinken: 7k voor 2pers. Klinkt dit redelijk? :?

Fire! _/-\o_

Edit: na veel nuttige en leuke reacties :D is het reisschema gaandeweg aangepast: PCJR in "Vakantie in de USA"

Edit: na 3-4 keer aanpassen, uiteindelijk op dit reisplan uitgekomen: https://www.dropbox.com/s...s%20overzicht_v0.pdf?dl=0 :D

i5-8400@4Ghz | Dell u2410 | ColorMunki | Samsung S7 | 7D 15-85 | B&W CM8S2 | Neato Connected | EQ6 | A4B7

• Joostje123
  • Laatst online: 22:14
2 dagen new york is te weinig
2 dagen sf is te weinig.

Doe beide goed of doe het niet.
Skip new york en doe dat een ander keertje..

• tollo71
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Ik heb nu 2x een soortgelijke trip gedaan in West USA: 1x met huurauto en hotels/motels en 1x met camper. Persoonlijk vond ik het met de camper een stuk leuker omdat je bij/in vrijwel alle National Parks prachtige en goedkope campgrounds hebt. Omdat je in/vlakbij het park slaapt kun je vaak te voet naar het Visitor Center en van daaruit het park in. Ook hoef je niet 3x per dag buiten de deur te eten dan en dat scheelt flink $$. 's-Avonds lekker kampvuur maken en BBQ-en met een koud biertje erbij is super. Wakker worden tussen de herten en lekker in een kraakhelder beekje springen...ik zou het wel weten...

De steden vond ik persoonlijk het minst interessant. Ik zou zelf zeker niet 3 overnachtingen bij LA doen en had het na een nacht in Las Vegas ook wel gezien. Dan zou ik liever Arches NP erbij pakken.

• crazyx
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-12 00:29
Naar mijn mening zou ik LA gewoon helemaal laten vallen en dan win je ook een paar dagen. We vonden er echt niets aan. LA is naar mijn gevoel meer een woon- en werkstad.

Dan zou ik vliegen op Las Vegas (ook een gemakkelijkere plaats om een paar dagen te relaxen achteraf) en zo het klassieke rondje doen. Als 1 van de eerste parken zou ik ook de Grand Canyon doen, want dan lijkt die veel spectaculairder. Ik zou ook niet zo onevenredig veel tijd besteden aan de Grand Canyon. Veel meer dan een diepe kloof is het niet. Of je zou naar beneden willen wandelen, maar ik denk dat die plaatsen voor mei allemaal al vergeven zijn.

Ik zou uw ronde een stuk trager doen, nu is het vooral veel in de auto zitten.

Ik snap uw dag 12 niet. Voor Zion heb je minimum 1 volledige dag nodig (1 vd meest spectaculaire parken). Die parken liggen ook niet naast elkaar ofzo. Voor de klassieke wandeling in Bryce + bezoek van de uitzichtpunten heb je toch ook een uur of 5 nodig.

Misschien moet je eens op https://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=24 kijken. Daar heb ik heel veel vandaan gehaald.

• Brainstorm
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:06
Op zich kun je in LA wel e.e.a. doen (stranden, pier, Hollywood, Disney, studios, Observatory), maar persoonlijk zou ik het ook skippen gezien de rest van de reis. Op die manier bespaar je een behoorlijke reisafstand.

Grand Canyon: De North Rim ken ik niet, de South Rim vond ik persoonlijk wel twee dagen de moeite. Eventueel kun je ook vlak daarbuiten een hotel nemen (Tusayan) wat zeker kan schelen in kosten. Tuusen Vegas en GC ligt ook de Hoover Dam, kun je ook meepikken. De South Rim heb ik zelf de eerste dag langs de rand gelopen, de tweede dag de Canyon zelf in.
Vergeet op dag 9 niet door Death Valley te rijden :)

Vegas: had zelf spijt van twee dagen daar, 1 dag was genoeg geweest (als gokken je ding niet is). Zeker wel e.e.a. te bezoeken en absoluut minimaal 1 show bezoeken daar.

SF: Alcatraz kan meer tijd kosten dan je denkt omdat je ook moet wachten op de boot, bootreis, etc. Er is best wel veel te zien/doen in SF, 2 dagen is relatief kort inderdaad.

Als je het rijden niet erg vind, is de reis overigens wel te doen hoor. Voorbeeldje van wat ik o.a zelf heb gedaan (geeft je meteen een alternatieve route):

SF (2 dagen), in 2 dagen naar LA rijden (Monterey, Highway 1, Hearst Castle), 3 dagen LA (1: dingen bezoeken, 2: Disney, 3: strand), in 2 dagen naar South Rim (via Phoenix en op dag twee uitgebreid stoppen in Sedona), 2.5 dagen Canyon, 0.5 dag naar Vegas rijden (via Hoover Dam), 2 dagen Vegas, 2 dagen rijden naar Lake Tahoe (via Death Valley, stopover in [ben de naam kwijt]), 2 dagen Lake Tahoe (hadden er 20 mogen zijn van mij haha), 1 dag rijden naar Half Moon Bay, de ochtend daarop weer in het vliegtuig.

Met zijn tweeen en de mindset om niet teveel op de kosten te letten (was het ons waard) gingen we richting de 5k pp, maar je kunt dit zeker ook voor minder doen. Dit was vorig jaar, alles zelf gepland. Van begin tot eind een SUV gehuurd.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• BJBoes
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 05:45
waar zal ik is beginnen .... bij het begin dan maar

net als de meeste mensen adviseer ik je met klem om je aan 1 gedeelte van de vs te houden of oostkust of westkust. Het aanvliegen op NY om gauw ff 2 dagjes mee te pakken is echt een dood doener ( simpel weg te weinig tijd! ) Als ik je indeling zo zie ben je dus ook meer van t avontuur en wil je dus de westkust gaan verkennen.

De westkust het o zo mooie road trip paradijs waar iedereen in zijn leven eens door moet zijn gereden naar mijn mening. Ik zeg altijd naar elke reis die ik gemaakt heb dat er 1 ding is dat me stoort in al die reizen en dat is .... niet genoeg tijd! Als ik dan de in elkaar geknoopte schema's zie zoals deze hierboven van je zelf, dan beginnen mijn handen te jeuken. Ik denk dan altijd kerel man wat heb je een haast! Dus hierbij mijn eerste maar meest belangrijkste tip: NEEM DE TIJD! Je bent op vakantie en niet bezig met een race tegen de klok, waar het bij dit soort reis schema's bijna wel op begint te lijken. dus ik herhaal em nog een keer neem de tijd!

De 2de niet onverstandige tip .... zoek uit waar je wilt beginnen aan de westkust .. check je voordelen op auto huur en kamer/hotel/motel huur! t wil nog al is verschil uit maken in welke maand tijd of periode ( zelfs binnen de 3 weken van je reis ) je een hotelkamer of auto huurt! dan daarnaast is het belangrijk bij de auto huur om de zogenaamde drop off kosten te bekijken! veel al is het zo dat je de ene kant op meer kosten betaald dan de andere kant op. in sommige gevallen betaal je zelfs GEEN drop off kosten. ik weet vanuit ervaring dat door de meeste verhuurders er bijna altijd geen drop off word gerekend tussen ophalen in SF en terug brengen in LV!

voor je route zeg ik je dit ... houd rekening met de afstanden die je dagelijks moet rijden. lijkt het op de kaart een klein stukje, dat kleine stukje blijkt in praktijk doodleuk 400 kilometer en een halve dag aan er naar toe rijden te kosten! nee dus altijd je reistijd mee in wat je van plan bent te doen in een stad/NP of andere attractie!

nog een tip is boek van te voren ... op de bonnefooi kan altijd maar houd dan rekening met vol geboekte hotels of beperkte beschikbaarheid wat betreft auto! je wilt niet nog is aankomen op je plaats van bestemming waarnaar blijkt dat je eerst nog is 70 KM moet rijden om een beschikbaar hotel tegen te komen. nu zal je daar in april/mei minder last van hebben ... toch ook in NP blijkt vaak weer dat ook al rond die perioden een kamer moeilijk te verkrijgen is!

Gezien je nog al vroeg in het seizoen gaat, houd rekening met wegen die nog niet open zijn. wegen die over de sierra Nevada gaan blijken veel al ... vroeg in het seizoen nog dicht! door sneeuw en gladheid! ( wel mooi in deze periode is het opgang komen van de 3 grote watervallen in Yosemity tegen die tijd IVM smeltwater )

dan even een route

aankomst SF

- SF 1ste dag
- SF 2de dag
- SF - yosemity ( mariposa primma plaats om te overnachten laat mariposa grove daar waar hij is en richt je op het grote gedeelte van het park met yosimity falls en el capitaino )
- yosemity - visalia ( naast visalia ligt kingsman en seqoia NP ) dit is waar je de seqoia bomen kunt zien .. die ben je de dag ervoor overgeslagen bij yosemity.
- visalia - LA
- LA 1ste dag
- LA 2de dag
- LA - Death valley ( lang rijden dus tip gebruik deze dag om vlakbij Barstow Calico ghost town aan te doen )
death valley ( gebruik deze dag voor bad water road ... maar rijd ook noordelijk richting ubehede crater en nog veel leuker scottys castle of well death valley ranch ... neem hier uitgebreid de tijd om de beide tours te doen door zowel het huis als de ondergrondse! )
- Death valley - LV
- LV 1ste dag
- LV 2de dag
- LV - zion NP
- zion np - Bryce canyon NP
- Bryce canyon NP - capitol reef NP
- Capitol reef NP - arches NP
- Arches NP - monument valley
- monument valley - page ( glen canyon dam ( kan je ook in veel minder druk dan hoover )
- page - Grand canyon ( let op helicopter vlucht boeken! papilon moet daar nog steeds zijn volgens mij )
- grand canyon - LV

LV - luchthaven auto inleveren terug naar huis!

let op ook bij atracties zoals Alcatraz dat je van te voren geboekt hebt ... t scheelt zoveel als je niet eerst 3 uur in een rij moet gaan staan
2de tip ga van uit Alcatraz op de boot door naar sausolito om lekker te lunchen ( lekker gezellig klein plaatsje aan de andere kant van de baai, ook te bereiken als je een fiets huurt en over de golden gate bridge van plan bent te rijden! )

ik hoop dat je hier wat aan hebt en veel plezier met het boeken!

Ps. niet relevant meer voor ts wel voor anderen die naar VS gaan, september is bij uitstek de beste maand om de VS aan te doen. Niet te warm niet te koud eigenlijk net perfect! ook begint daar op dat moment de indian summer. Helemaal mooi aan de oostkust wanneer je het new england gebied in gaat! Ook zal je merken dat NY een stuk prettiger is in deze maand dan juni of juli, in deze maanden ben je alleen maar bezig van airco naar airco te lopen ... en geloof maar daar zit je niet op te wachten!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

• Minitrooper
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:34
Ook wij hebben een gelijkaardige trip gemaakt, maar wél enkel Westkust (van LA naar het Oosten via South Rim tot het verste punt (Arches NP), en dan terug langs Bryce/Zion naar North Rim, over DV en Yosemite naar SF) - vijf whopping weken - ongeveer dezelfde periode als jij, het weer was toen niet te warm (buiten Death Valley, daar was het al 47°).

In het kort, zonder teveel van bovenstaande tips te herhalen:
  • vergis je (en onderschat!) de kilometers niet. Waar je in NL/BE over 20km al het volgende "boerengat" tegenkomt, zit je daar soms uuuuuren "alleen-op-de-wereld" rond te toeren
  • aanvullend met bovenstaande: het zijn soms ook zéér saaie (maar prachtige!) recht-op-recht wegen, dat kan heel vermoeiend op je systeem werken, ook als passagier
  • ook al kost "gas" er niets, TANK als je een TANKstation ziet - kijk vooral naar de wijzer. Wij hebben het op een harde! manier moeten leren - in ons overnachtingsdorp waren we 'te moe' om 'm effe vol te doen, de volgende ochtend stroomstoring, niet enkel in dat boerengat, maar in de 2 naastliggende states. En natuurlijk werkt iedere pomp op elektriciteit, tot we helemaal uitgemolken werden door een echte cowboy met zijn revolver. Grappig om erover terug te denken, maar je valt niet graag met je hummer "zonder naft" bij 40°, in het midden van woestijn.
  • de steden waren voor ons een grote flop, LA was "matig", Santa Monica en de beach waren wel tof, maar de parken, dààr hebben wij van genoten: onze top 3: Bryce, Death Valley (zeker doorrijden!) en Yosemite, de flop 3: North Rim (echt niet de moeite), en 2 parken boven SanFran, weet zelfs hun naam niet meer). SF was één grote attractie, deed ons niets, maar dat is smaak natuurlijk. Las Vegas daarentegen had ik voorheen al goede ervaring (met hotel Aria), daar hadden we wél spijt van dat we er maar 1 nachtje konden bijtanken. De luxe ginds steekt af met de matig tot (wansmakelijke) degoutante hotel/motelervaringen (eg bij Arches liepen de zes- en achtpotigen doorheen de infrastructuur)
  • zorg voor backup van foto's/videos!
  • highway 1 (zoals hierboven aangegeven) hadden ook wij als "tip" gekregen, maar je staat er (juist op het moment dat jij erdoor moet) aan 15km/u te tuffen achter een sleurhut. Daar word je dan niet vrolijk van - want genieten doe je dan ook niet. Het kan daar namelijk héél erg druk zijn!
  • eerste aanschaf: frigobox voor op achterbank: in ieder hotel/motel tank je gratis ijs (uit airco machines), kan je al je drankjes gratis koel houden
  • als je "lang" in SF blijft: het weer is daar anders dan de rest van de westkust - 's morgens heel vaak een kille mist, je ziet er mensen dan nog met mutsen en handschoenen lopen in een hemdje. Best op voorzien dus!
Hopelijk helpt dat jullie verder met plannen, maar in ieder geval: neem je tijd om het voor te bereiden, en go-with-the-flow, je doet dit waarschijnlijk maar éénmaal in je leven!
Doei!

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb zelf ook een maand aan de westkust rondgereden, en het is inderdaad erg mooi. De tips die ik zou geven:

Neem lekker de tijd, veel national parken kan je makkelijk meer dan 1 dag rondwandelen, ik zou eerder een paar mooie kiezen en daar wat meer tijd rondhangen dan puur op het aantal parken. ( De mooiste parken waren w.m.b Yosemity ( met Seqoia NP in de buurt ), Death Valley (1 nacht op doorreis is daar wel voldoende ), Bryce, Canyonlands/Arches ). Ik zou daar zeker de tijd nemen, en de andere parken misschien alleen op doorreis, over overslaan. Het is allemaal zeker wel mooi, maar anders ben je alleen maar gehaast aan het rijden, terwijl het juist zo'n mooie omgeving is om lekker te relaxen.

Zoals al eerder gezegd, LA zou ik overslaan, of in ieder geval veel korter maken. Dat is IMHO alleen leuk als je van pretparken houd, en een paar dagen in Annaheim blijft.

Las Vegas zou ik zelf ook kort houden. Ik vond het zeker de moeite waard om even gezien te hebben, maar wij hadden er twee overnachtingen en dat had voor mij eigenlijk niet gehoeven.

In SF zou ik zeker de Alcatraz tour nemen, als het uitkomt met je schema is de avond/nacht tour erg mooi, maar je moet erg ver van te voren reserveren online.

In LA zijn wij naar een baseball wedstrijd geweest ( Dodgers tegen Mets ), en dat was erg leuk om te zien. De Route 1 tussen LA en SF is ook erg mooi om te rijden, en in monterey is een erg mooi zee aquarium.

Wij hadden al redelijk de tijd genomen om alles te bezoeken vergeleken met de standaard routes die je vaak ziet, maar wat mij betreft hadden we op sommige plekken nog wat meer tijd moeten nemen, en dan maar een aantal plekken over moeten slaan.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• BJBoes
pcjr ziet er een stuk relaxter uit! dat ga je redden.

btw mocht je tips nodig zijn voor de noord oostkust. die heb ik in 2010 gedaan en is ook erg gaaf! t feit is dat je daarvoor ook een beetje je geschiedenis pet op kan zetten en langs alle belangrijke gebeurtenissen in de vs komt.

met name gaaf voor een reis in het oosten is een whale watch tour bij cape cod, freedom trail in boston, niagra falls, gettys burg, en natuurlijk alle ins en ouds van de originele hoofdstad van de VS Philadelphia.

met name boston en Philadelphia zitten stik vol geschiedenis wat het een erg gave ervaring maakt. washington dc vond ik wat minder .. maar mag toch zeker niet ontbreken.

dus heb je tips nodig voor volgend jaar of in de toekomst, geef maar een duw en help je graag op weg

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:11

mrsar

waar een sar is,is een wodka

quote:
PCJR schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:57:
Planning:
dag1: heenreis EU->SFO (taxi of BART(wat was dat?) naar SF hotel)
BART is de metro in SF :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• BJBoes
nog een tip in 2006 stonden in SF overal nog van die houten booths waar ze voor een aantal dagen 3 5 en 7 kaarten voor het openbaar vervoer verkopen. je kunt gewoon eenvoudig de dagen open krassen die jij wenst en je kan praktisch in alle openbaar vervoer. inclusief de kabeltram!

vlakbij fishermans warf vind je ook nog het maritime museum.... als je dat je eerste stop maakt kan je daar ook direct een national park pass kopen. vergeet ook niet SF's oudste mall binnen te lopen the cannery met heel veel restaurants kleine shopjes en de beste ijsboer in de stad heel rustiek en lekker om smorgens te beginnen en je koffie + broodje te halen bij de lokale bakker daar die een meters groot raam heeft waar je naar binnen kan kijken en de bakker z'n brood kan zien maken ( bakker zit even verder op ) boudin bakery

SF is bij uitstek de stad om te beginnen en helemaal tot rust te komen wat dat betreft, tis niet voor niets nog steeds mijn favo

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:36
quote:
Niet direct alles gelezen maar als fervent Amerika traveller heb ik wel wat tips voor je ;) die wellicht ook dubbel zijn maar scan over mijn bericht heen en doe er je voordeel mee.

M.b.t. huurauto:
Midsize & fullsize SUV's zijn prima maar kijk uit met sommige midsizes die echt klein zijn (Jeep is berucht).
Je hoeft in California maar 1 bestuurder op te geven (boek dus niet voor 2 personen die mogen besturen want dan betaal je dubbel). De andere chauffeur alleen vermelden is voldoende. 99% van de mensen maakt die fout helaas. Chevrolet Tahoe is meestal premium SUV die een klap duurder zijn.

San Francisco
- Boek Alcatraz op tijd (!). Doe het zodra je schema vastligt.
- Golden Gate Bridge tol kun je online betalen (scheelt je gedoe)
- Coit Tower is leuk als je tijd hebt en voor het uitzicht maar foto's maak je vanachter ramen dus dat zijn niet de mooiste.
- Lori's Diner aanrader vlakbij Fisherman's Warf (Google it als je er bent)
-
Yosemite
- Zeer zeker een hike doen. Erg mooi. Tip: van onder naar boven Four Mile Trail.
- Hou rekening met het feit dat de Tioga Pass in mei nog dicht kan zijn vanwege de sneeuw. Parkinfo even checken.
- Camera ALTIJD klaar hebben en binnen handbereik voor beren en ander wild. In mei zijn ze flink actief (niet per se gevaarlijk oid)

Death Valley (ik zag Dante's View:
- Rij ook even door (1 kruising verder) naar Badwater Basin. Voel de hitte (!). Death Valley is veel mooier dan je denkt en de hitte heeft op ons in elk geval grote impact gehad. Wij kwamen maandagmiddag aan en gingen dinsdagochtend (hebben daar overnacht) en je krijgt daar veel respect voor de natuur.

Zion & Bryce :
- Deze indeling ga je niet halen. Tenzij jij extreem vroeg (06:00) in Zion bent (Bryce ligt noorderlijker) is dat eigenlijk teveel. Haal LA-dagen weg en voeg ze hier toe!
- The Narrows in Zion (absolute aanrader) is erg leuk om te doen. In Zion mag je niet rijden in de buurt van de hikes. Dat is geregeld met een shuttle-bus systeem dus dat neemt veel tijd in beslag (relatief).

Grand Canyon:
- Loop in elk geval de Canyon in (niet alleen de rim). Feel the force of nature ;).

Algemene tips:

- US Highway 1 sla je nu over. Wil je LA wel zien maar niet teveel doen dan zou je op LA kunnen vliegen en vanaf daar naar het noorden. Is wat meer rijden dus dat moet je wel liggen.

- In elk park geldt: haat je toeristen ga dan hiken. Je kan geluk hebben of pech en dan lopen de Japanners en Chinezen in de weg. Dat is geen rassenhaat discussie die ik wil starten maar hun manier van doen komt op al onze Amerikareizen hetzelfde over: en masse de bus uit, foto's maken in 300 gekke standjes, terug de bus in, volgende plek bezetten. Zal een cultureel verschil zijn.

- Ver rijden en activiteiten niet doen. Hou max. 100km aan (dat is al fors) als je activiteiten gepland hebt. Veel mensen vergeten dat 35 mp/h de maximum snelheid is in de meeste nationale parken.

- Wellicht een overbodige tip: creditcards met genoeg ruimte. Pinnen in winkels of bij tankstations is niet altijd mogelijk. In Colorado ging dat heel goed, in California werden we altijd gebounced. Debit or credit? Credit :+

Specifieke tips of vragen, shoot. Ik heb vlakbij LA gewoond, in El Paso gewoond, in Cleveland gewoond en ben goed bekend met de west-kust ;).

Nog een tip:
- Schrijf op waar bekende supermarkten zitten en hou rekening met de planning van je overnachtingen. Scheelt veel als je op de eerste dag van je daadwerkelijke rijden in de ochtend je boodschappen mooi kunt doen. Koelbox vullen met ijs is de belangrijkste tip die ik je hier kan geven trouwens i.c.m. plastic zakjes voor onderweg (anders worden je spullen nat!).

Typhone wijzigde deze reactie 16-01-2017 13:01 (5%)

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
quote:
CubicQ schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:54:
vliegveld SF -> SF kan heel goed met BART, en auto huren kan ook in SF zelf, dat scheelt je weer 40$ en een halve dag.
Wel oordoppen in! Man, wat een herrie in die metro!

Als je veel parken gaat doen met de auto, vergeet niet om de Annual Pass aan te schaffen (kan via Marktplaats, of bij de entree van een national park). Als je meer dan 2 parken bezoekt, heb je dat ook al terug verdiend.

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Wat zie ik toch altijd verdomd volle schema's voorbijkomen voor de USA. Op de een of andere manier wil iedereen altijd alles zien in drie weken. Sloop er alsjeblieft de helft uit, of vergeet het hele programma. Zovaak gehoord dat iemand 1 dag bij de Grand Canyon had, en die dag was het kutweer konden niks zien en ze moesten gelijk weer door.

Ik lees zelfs Zion en Bryce op 1 dag, terwijl 2 a 3 dagen per park eigenlijk pas voldoende is om er goed van te kunnen genieten. Je gaat in Nederland toch ook niet Limburg en Friesland op 1 dag bezoeken?

• Elve1984
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-12 16:34
leuke vooruitzichten. Wij hebben in 2009 ook rond reis aan de westkust gemaakt. meeste is wel gezegd denk ik. Wij hebben toen Bryce, Zion en de Grand Canyon alle 3 bezocht. we hebben hiervoor 3 tal overnachtingen gedaan in het plaatsje Kanab. vanuit dag tripjes gemaakt naar deze 3 parken. was kwa reis tijd goed te doen. Alleen hebben wij de Noord Rim van de GC bezocht. eerst naar view point en daarna een stuk de canyon in gewandeld via een trail.

Ons is die overnachting in Kanab heel goed bevallen. je kunt 's ochtend na het ontbijt meteen door naar park en hoeft niet elke dag al je zooi weer in de auto te laden, uit checken en 's avonds wee inchecken.

• leonbong
  • Laatst online: 07:07
Ps:
Alcatraz moet weken van te voren reserveren anders kan je er niet op.

• mashell
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-11 17:58
Ik snap het negatieve over LA niet zo. Je hebt daar Holywoord. Santa Monica en Malibu, heerlijke plekken, die je zo veel op TV ziet en waar ik blijj ben geweest te zijn. Ik vond de Grand Canyon een tegenvaller, een groot gat omgeven door toeristen waarvan de afmetingen niet goed in je kunt opnemen.
Misschien is Oost en West in één reis gewoon wat ambitieus van TS. Ik ben meerdere malen in west geweest maar nog nooit in New York.

• ThaThijs
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 04-10 11:56
Prachtige reis! Enkele kleine tips (woon in Boston en al veel van het land gezien):
- De VS is duur (op kleding en electronica na)
- Skip LA
- Joshua Tree National Park is een pareltje
- Op Highway 1; verblijf bij San Louis Obispo
- Wat NY betreft (zijn we met de kerst nog geweest); zeker twee volledige dagen voor de hoogtepunten
- Grand Canyon; eerste 5 a 10 minuten overweldigend en indrukwekkend maar het uitzicht veranderd niet ;), tenzij je naar beneden wilt wandelen naar de Colorado River maar dan heb je een dag extra nodig en een permit.

Let wel dat je "verzadigd" raakt van al het moois wat je gaat zien. Afwisseling van natuur en stedelijk gebied helpt. Bekijk eens www.usa365.nl; deze site heeft leuke suggesties.

Oh, houd de KLM werelddeal weken in de gaten!! Kijk eens naar Ice-land Air, low Budget naar de VS kan met WOW-air.

Succes!! (PS: mijn vrouw heeft een website waar ze onze ervaringen op blogt; www.lianneschrijft.nl)

• Don Quijote
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Don Quijote

El Magnifico

Goed dat je New York overslaat. Dat is geen stad die je er even tussendoor moet doen. Ik woon er al weer bijna twee jaar en voel me vaak nog een toerist. Vijf dagen lijkt me toch wel het minimum. Zoals sommige al aangeven, lekker combineren met een mooie trip aan de oost-kust!

Verder zou ook ik LA overslaan. Ik snap het dat door de popcultuur een enorme aantrekkingskracht heeft, maar het zou voor mij echt een enorme domper zijn als ik daar zo'n prachtige reis moest afsluiten. Ik zou de tijd van aankomst in Kingman tot je terugvlucht gebruiken om lekker coastal highway 1 terug naar San Francisco te rijden. Dat is wel zo'n prachtig mooi stuk om te rijden en wat mij betreft een veel passender einde van zo'n mooie trip dan LA. Carmel, Monterey, Santa Cruz, Big Sur, San Luis Obispo, Santa Barbara, allemaal fijne stops op die route!

Om je een idee te geven; op de eerste pagina staat een link naar een topic van mij waarbij ik 3 maanden lang een reis ga maken door de US. En zelfs in die drie maanden heb ik geen gaatje gevonden voor LA ;).

Don Quijote wijzigde deze reactie 17-01-2017 01:04 (5%)

• MiliaanR
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14-12 00:37

MiliaanR

Just for fans.

Ik ben ooit in augustus in SF en omgeving geweest, en wat een takken weer! Wanneer ik er precies was weet ik niet meer, maar houd het weer daar een beetje in de gaten want de tocht langs de Pacific werd gekenmerkt door regen en donkere wolken.. :(

• ajaaaan
  • Laatst online: 13-12 16:16
quote:
PCJR schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:15:
Hi all!

....................................

Vragen die ik nu alvast heb :9
- wat vinden jullie van het plan, schema, dingen om te doen of weg te laten en de tijdsduur?
- wie heeft tips voor de vluchten en de huurauto?
- wie heeft ervaring met Riksja/amerikaonline?
- ik moet de kilometers nog bepalen voor elke dag, maar denk dat dit te doen is?

................................
Even terug komende op je eerste post, daar vraag je naar de ervaringen met Riksja (amerikaonline)

Wij hebben nu 2 vakanties geboekt met deze organisatie (de Canada variant en Australië variant) en zijn zeer tevreden over Riksja.

Het voordeel vind ik dat je zelf kunt bepalen wat je bij ze boekt en wat niet.
Ze werken met de zogenoemde 'bouwstenen' die je aan elkaar kunt koppelen om tot een reis te komen.

In Australië hebben ze bijvoorbeeld voor ons alle vluchten (retour internationaal + 3x binnenlands) geregeld, 1 bouwsteen en de auto + camper. De rest hebben wij zelf geregeld.

In Canada hebben ze voor ons de internationale vluchten en 1x binnenlandse vlucht geregeld en meerdere bouwstenen + auto.

Het is eigenlijk wat je er zelf wilt afnemen, en naar mijn ervaring is dat wat ze regelen gewoon goed!

Wij zijn nu aan het kijken voor onze eigen vakantie (september) en ook de westkust van Amerika staat op de lijst, dus ik volg dit topic maar al te graag :)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quote:
PCJR schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:07:
[...]
Verder even tussendoor wat betreft de parken, we zijn niet van die lopende natuurfanaten die dagen in parken gaan rondwandelen. Als ik 1-2 uur (niet alle parken he :> ) wat views heb gezien of wat heb rondgelopen, vind ik het soms wel prima. Vandaar ook Zion en Bryce voor korte duur/krappe tijd. Ik ga nog wat sjuffelen.
Ik ben ook totaal geen natuurfanaat of wandelaar, maar het is zonde om het niet te doen. voor 1-2 uur kan je IMHO net zo goed niet naar die parken toe gaan. Je vergist je echt in de afmetingen van de national parks. In Bryce hebben wij bijvoorbeeld het Navajo Loop Trail gedaan van ~1,5 miles, daar ben je al 1-2 uur mee bezig.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
quote:
PCJR schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:20:
[...]
Verder de vluchten die ik voor ogen had zijn 100+ euro p.p. duurder dus het is gwn kl*te, lig alweer 3 uur per dag te zoeken naar een alternatief ;( Veel variabelen, totale reistijd, vertrektijd, retourtijd, maatschappij, type vliegtuigen/seatguru, stop-over tijden...
Via waar zoek je naar vluchten?

https://matrix.itasoftware.com/ is daar erg handig voor. Geef een vertrekdatum op en de reisduur, en je krijgt een mooie kalender met prijzen rond die data. Ook erg makkelijk mee te filteren op je eigen eisen.

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Huurauto's zijn vaak minder dan een jaar oud. En houd er rekening mee dat je niet specifiek een Jeep Grand Cherokee huurt, maar dat het ook een vergelijkbare auto kan zijn. Als je bij het ophalen aangeeft dat je het liefst zo'n Jeep wilt en ze hebben er eentje klaarstaan dan kun je hem krijgen, maar anders niet.

De Ford Escape is kleiner dan de Ford Explorer, die weer vergelijkbaar is met de Grand Cherokee. Een Escape is dus wellicht ook goedkoper om te huren.

Zoek ook op waar de tolwegen en -bruggen zijn en hoe je daarvoor kunt betalen. Cash wordt steeds minder geaccepteerd.

Je hebt nu twee volle dagen in Vegas. Dat is vrij veel. De hotels daar, de betaalbare althans, zijn basic en bieden standaard bijvoorbeeld geen wifi of koelkast op je kamer. Je moet heel veel van gokken houden om daar twee dagen door te brengen. Wellicht dat je hier ruimte kunt maken om uiteindelijk in SF uit te komen. Na Vegas kun je nog langs de Hoover Dam.

jij ook?

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 06-12 12:51
quote:
PCJR schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:20:
[...]
- Tioga pass is dicht dus van Yosemite naar Mammoth is 6h30 rijden, dit moet anders...
Je zou bijvoorbeeld ervoor kunnen kiezen om op dag 6 van Yosemite naar Kings Canyon NP of Sequioa NP te rijden en dan 's avonds te overnachten in Three Rivers of Visalia.
Op dag 7 zou je dan naar Death Valley kunnen rijden met een overnachting in Stovepipe Wells of Furnace Creek. Dat is nog steeds een lange rit (500 kilometer) maar dat is een stuk beter te doen.
Dan kun je op dag 8 's morgens nog wat doen in Death Valley (Badwater Basin, Artists Drive etc) en daarna, al dan niet via Red Rock Canyon, naar Las Vegas rijden. Dan heb je nog altijd twee avonden in Las Vegas.

Be yourself, no matter what they say ...

• BJBoes
yup je vergeet nog wat een aantal universele omvormers van 230 naar 110 volt Europees naar USA stopcontact zijn voor een paar euro te koop! even ter verduidelijking ik bedoel dus reisstekkers! http://www.allesamerika.com/reisstekker-110-volt.html

vergeet niet naast je GPS navigatie een normale kaart papieren land kaart mee te nemen! wel zo handig.

zou je misschien niet bedenken maar neem voldoende spullen mee voor de bescherming van de huid zonnebrand creme / after sun! ( ja ook naar je bestemming kun je al flink verbranden! beter thuis meenemen dan daar kopen )

sluit een reis verzekering af ( wil niet weten hoeveel mensen dit vergeten ) let op als je dieren hebt .... niet alle verzekeringen hebben dieren standaard opgenomen in het contract ( ja ANWB doorlopende reisverzekeringen ik heb het over jullie ). Je wilt niet onderweg van je dieren pension te horen krijgen dat er wat met je kat/hond aan de hand is en dat je reisverzekering mooi zegt "ja maar is niet gedekt meneer" dat moet je dus echt zelf nog is aangeven!!

zorg ervoor dat je niet 1 maar 2 Creditcards bij de hand hebt! gebeurt er iets met de eerste heb je altijd een backup! ( raakt kwijt of geblokkeerd of doet het simpelweg niet! )

tip probeer zoveel mogelijk je mobiel uit te houden! beperk dat bel verkeer minimaal! standaard hebben hotels tegenwoordig WIFI ( gratis ) en kan je savonds ff appen met het thuis front!

zorg voor een goede zonnebril ... gek dat dit ook nog genoemd moet worden maar toch, jaarlijks stappen weer duizenden mensen de auto in. Rijden door de woestijn en hebben niet door hoe de zon de ogen weer kapot brand.

zorg naast je normale koffer voor een rugzak ( of iets dat makkelijk een aantal items kan houden zonnebril, pet, jas/hemd, water/proviant, camera, gps materiaal, en of toegangskaartjes en andere reis info bescheiden! )

eenmaal in de VS en heb je je auto! koop een disposable ( meestal van piepschuim ) koelbox .. bij de hotels vind je meestal wel een icemachine voor ijsblokjes! smorgens vullen en je drinken koud leggen

hiermee kom je een eind PCJR!

Ps. zie nu dat je de laatste hiaten in je reis schema ook hebt aangepast top ... btw voor meer info by american crazzy people kan je hier terecht! http://forum.allesamerika.com/index.php

succes en veel plezier in de VS

• Mark.
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

quote:
MiliaanR schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 01:10:
Ik ben ooit in augustus in SF en omgeving geweest, en wat een takken weer! Wanneer ik er precies was weet ik niet meer, maar houd het weer daar een beetje in de gaten want de tocht langs de Pacific werd gekenmerkt door regen en donkere wolken.. :(
Dan zal je wel niet de juiste periode hebben gekozen om er te zijnwant als er iets is want de SF area e.d. kenmerkt dan is dat het fraaie weer. Tis tenslotte geen "eastcoast" stad waar je meer 'takken' weer hebt is mijn ervaring.

Mijn grootste afkeer van de LA area is wel dat alles mijlenver uit elkaar ligt i.t.t.bijvoorbeeld San Francisco en dan zwijg ik maar over de files in LA,buiten LA,in de ring van en naar LA. Altijd vol,altijd lange files. :-( :-(
Daarbij heb ik altijd erg het gevoel dat in LA alles en iedereen een 'rol' speelt en denkt bezig te zijn met een take voor een filmrol. Nee, dan is SF of voor mij part San Diego iets relaxter en down to earth.

De mens wikt maar God beschikt.

• PCJR
Weer een update! :*)

Na de tweede zeer uitgebreide mail komen we richting de eindstand wat betreft het schema. Paar zaken zijn aangepast en er is een dag bijgekomen aan het eind om alles passend te maken.

Origineel zat er geen Death Valley bij en 1 nacht Springdale (bij Zion en Bryce). Hiervan willen we 2 nachten Springdale van maken maar dan hiervoor 1 nacht in Death Valley. Death Valley heb ik alvast in het plan opgenomen. Als dit niet past zal het 3 nachten Springdale worden en geen Death Valley.

dag1: heenreis EU->SF, met metro naar SF hotel
dag2: SF (3 overnachtingen), Golden Gate bridge
dag3: SF, Chinatown tour en Alcatraz (nog even kijken voor early ticket of evening ticket)
dag4: metro naar airport voor auto ophalen, SF naar Yosemite NP (2 overnachtingen) (3h45m rijden)
dag5: Yosemite NP (2 overnachtingen)
dag6: rijden van Yosemite naar Sequoia NP (1 overnachting) (2h rijden) en Sequoia bekijken
dag7: rijden van Sequoia naar Death Valley (1 overnachting) (5h rijden)
dag8: rijden Death Valley naar Las Vegas (2h30m rijden)
dag9: Las Vegas (3 overnachtingen)
dag10: Las Vegas
dag11: rijden Las Vegas naar Springdale (2h30m rijden)
dag12: Springdale (hier 2 overnachtingen), vandaag halve dag fietshuur in Zion NP
dag13: van Springdale via Bryce NP (2h rijden) naar Page (2h30m rijden), 1 overnachting
dag14: Vanuit Page naar Horseshoe Bend en Antelope tour rond middaguur. Rijden naar GC South (2h30m)
dag15: Grand Canyon South Rim, 2 overnachtingen
dag16: Ochtend nog Grand Canyon en dan rijden naar Kingman (overnachten) via route66 (2h45m)
dag17: Rijden van Kingman naar Santa Barbara (6h30m rijden)
dag18: Santa Barbara, 3 overnachtingen en uitrusten/strand
dag19: Santa Barbara
dag20: ochtend auto inleveren LAX (2h rijden) en terugvlucht EU
dag21: aankomst DUS/AMS

Vluchten vanaf DUS of AMS is nog even uitzoeken, wil ook een beetje fijn vliegtuig. Verder viel me op dat even stoelen reserveren 25 euro p.p. per stoel kost, dat is dan bam 100 euro erbij! ;(

Ik heb ook de nieuwe prijzen binnen en hier zit dan ook de autohuur bij + 24u road assistance. Deze autohuur komt overeen met de prijs online, bij Sunny Cars, 748 euro voor 17 dagen SUV Ford Escape.

Prijs prognose voor 2 personen:
€ 5.152 land en auto arrangement met 20 overnachtingen en aantal x ontbijt incl Alcatraz, Chinatown, fietshuur en Antelope tour
€ 50 esta visum 2 pers
€ 75 NP pass 2 pers
€ 2.000 ontbijt, lunch, diner, drinken (20 dagen, 100 euro 2pers, per dag)
€ 1.400 vluchten +/-
€ 340 brandstof (ruim genomen 2500mi, 4050km, 21 mpg, 3,1 dollar/gallon)
€ 9000 totaal voor 2 pers

Reis incl Death Valley:

i5-8400@4Ghz | Dell u2410 | ColorMunki | Samsung S7 | 7D 15-85 | B&W CM8S2 | Neato Connected | EQ6 | A4B7

• BJBoes
:) en vergeet bij het boeken van Alcatraz niet sausalito mee te nemen ( of anders met fiets over golden gate bridge naar sausalito )
vergeet bij page niet glen canyondam mee te nemen
vergeet bij de grand canyon niet een helikopter vlucht te boeken!

en denk nu dat je de tioga pass eindelijk uit je hoofd hebt gezet dat je je schema nagenoeg helemaal hebt uitgewerkt zoals die moet! :) heel veel plezier in de vs

BJBoes wijzigde deze reactie 18-01-2017 13:22 (8%)

• bryanvan
  • Laatst online: 15-12 17:12
quote:
PCJR schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:08:
Weer een update! :*)

Na de tweede zeer uitgebreide mail komen we richting de eindstand wat betreft het schema. Paar zaken zijn aangepast en er is een dag bijgekomen aan het eind om alles passend te maken.

Origineel zat er geen Death Valley bij en 1 nacht Springdale (bij Zion en Bryce). Hiervan willen we 2 nachten Springdale van maken maar dan hiervoor 1 nacht in Death Valley. Death Valley heb ik alvast in het plan opgenomen. Als dit niet past zal het 3 nachten Springdale worden en geen Death Valley.

dag1: heenreis EU->SF, met metro naar SF hotel
dag2: SF (3 overnachtingen), Golden Gate bridge
dag3: SF, Chinatown tour en Alcatraz (nog even kijken voor early ticket of evening ticket)
dag4: metro naar airport voor auto ophalen, SF naar Yosemite NP (2 overnachtingen) (3h45m rijden)
dag5: Yosemite NP (2 overnachtingen)
dag6: rijden van Yosemite naar Sequoia NP (1 overnachting) (2h rijden) en Sequoia bekijken
dag7: rijden van Sequoia naar Death Valley (1 overnachting) (5h rijden)
dag8: rijden Death Valley naar Las Vegas (2h30m rijden)
dag9: Las Vegas (3 overnachtingen)
dag10: Las Vegas
dag11: rijden Las Vegas naar Springdale (2h30m rijden)
dag12: Springdale (hier 2 overnachtingen), vandaag halve dag fietshuur in Zion NP
dag13: van Springdale via Bryce NP (2h rijden) naar Page (2h30m rijden), 1 overnachting
dag14: Vanuit Page naar Horseshoe Bend en Antelope tour rond middaguur. Rijden naar GC South (2h30m)
dag15: Grand Canyon South Rim, 2 overnachtingen
dag16: Ochtend nog Grand Canyon en dan rijden naar Kingman (overnachten) via route66 (2h45m)
dag17: Rijden van Kingman naar Santa Barbara (6h30m rijden)
dag18: Santa Barbara, 3 overnachtingen en uitrusten/strand
dag19: Santa Barbara
dag20: ochtend auto inleveren LAX (2h rijden) en terugvlucht EU
dag21: aankomst DUS/AMS

Vluchten vanaf DUS of AMS is nog even uitzoeken, wil ook een beetje fijn vliegtuig. Verder viel me op dat even stoelen reserveren 25 euro p.p. per stoel kost, dat is dan bam 100 euro erbij! ;(

Ik heb ook de nieuwe prijzen binnen en hier zit dan ook de autohuur bij + 24u road assistance. Deze autohuur komt overeen met de prijs online, bij Sunny Cars, 748 euro voor 17 dagen SUV Ford Escape.

Prijs prognose voor 2 personen:
€ 5.152 land en auto arrangement met 20 overnachtingen en aantal x ontbijt incl Alcatraz, Chinatown, fietshuur en Antelope tour
€ 50 esta visum 2 pers
€ 75 NP pass 2 pers
€ 2.000 ontbijt, lunch, diner, drinken (20 dagen, 100 euro 2pers, per dag)
€ 1.400 vluchten +/-
€ 340 brandstof (ruim genomen 2500mi, 4050km, 21 mpg, 3,1 dollar/gallon)
€ 9000 totaal voor 2 pers

Reis incl Death Valley:
[afbeelding]
Mooi schema! Alleen is de ESTA (zoals al gezegd, goedkoper) en vind ik 100€ pp per nacht wel veel :). Ligt er een beetje aan wat voor hotel je pakt natuurlijk. Het eten is ook wel groot ingeschat. Toen ik anderhalf jaar geleden in Amerika was ging ik elke dag uitgebreid eten (was werk tripje) en ons budget van 50€ pp per dag hebben wij bijna nooit opgekregen en we hadden altijd prima gegeten :).

Verder cool schema, ik ga em schaamteloos kopieren en even kijken of ik ook eens zo een trip kan maken!

PSN: bryanlost

• voske
quote:
PCJR schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:29:
[...]
Verder stoelen: knap balen als bij inchecken 99% vol is en je niet naast elkaar zit in het blik sardientjes. Oude 747 or 777-200 schijnen op seatguru toch allemaal best ongemakkelijk te zijn en verre van comfortabel. Dan liever een a380 of een 2-4-2 indeling. Super lastig om iets betaalbaars te vinden, met acceptabele vertrektijden en geen 5 uur overstaptijd. :o
Wanneer wil je vliegen? Bijvoorbeeld 24 april heen- en 13 mei terugvlucht met British Airways en Virgin Atlantic voor € 606 p.p. De overstaptijd is heen 3 uur en terug 2 uur en een kwartier. De lange vlucht wordt in beide gevallen uitgevoerd met de 787.

Edit:
Zie voor wat je onderweg kunt doen ook http://www.allesamerika.com/rondreis-zuidwest-amerika.html

voske wijzigde deze reactie 18-01-2017 22:34 (6%)

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:44
Als tip zou ik je willen meegeven om niet te overnachten in San Francisco zelf, maar een hotel/motel te pakken in Oakland, dit is 15 minuutjes met de metro tot hartje San Francisco. De metro (BART) kost bijna niets!

Zelf hebben wij een motel geboekt op 5 minuutjes lopen van een metrostation in Oakland en hiermee echt serieus geld bespaart op hotelovernachtingen en parkeerkosten. Bij veel hotels in San Francisco moet je parkeergeld betalen vanwege de enorme schaarsheid aan ruimte. De parkeerkosten zijn voor jou overigens niet van belang aangezien je je auto later ophaalt.

• voske
Er zijn volgens mij twee opties:
Stovepipe Wells Village
Furnace Creek Resort

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Klopt, Stovepipe wells ligt iets meer afgelegen dan Furnace Creek. Maar bij beide is het prima overnachten.

Woy wijzigde deze reactie 19-01-2017 15:57 (23%)

• fender89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:59
Leuk topic , Ik volg graag :) Zonder het topic te willen kapen deel ook ik graag mijn plannen.

Zelf gisteren tickets geboekt voor mijn eerste reis (26 dagen) naar USA in September a.s.. We gaan een auto huren en de volgende route afleggen:

Dag 1. Amsterdam > Salt Lake City
Dag 2. Salt Lake City
Dag 3. Yellowstone National Park
Dag 4. Yellowstone National Park
Dag 5. Grand Teton
Dag 6. Grand Teton
Dag 7. Dinosaur
Dag 8. Arches
Dag 9. Arches
Dag 10. Monument Valley
Dag 11. Grand Canyon
Dag 12. Grand Canyon
Dag 13. Page
Dag 14. Page
Dag 15. Bryce Canyon
Dag 16. Bryce Canyon
Dag 17. Zion
Dag 18. Las Vegas
Dag 19. Death Valley
Dag 20. Yosemite National Park
Dag 21. Yosemite National Park
Dag 22. San Francisco
Dag 23. San Francisco

Dag 24. Vertrek: San Francisco naar Amsterdam

Zoals jullie zien vooral gericht op de Nationale Parken, Steden is voor ons een ondergeschikt belang.

Waarschijnlijke aanpassing in route:

* Dag 2 SLC schrappen en deze plussen bij <nader te bepalen> (wss Zion +1).
* Daarnaast nog aan het twijfelen om Death Valley over te slaan i.v.m. reisafstand tussen DV en Yosemite (..en ik houdt niet zo van hitte :+ )

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SLC was mijn startpunt toen ik mijn eerste trip naar de VS maakte. Ik ben 's avonds laat aangekomen en ben de stad de volgende ochtend zo vroeg mogelijk uitgereden. SLC heeft in mijn ogen niet genoeg te bieden.

Ik zou de dag in SLC inruilen voor een dag Canyonlands. Canyonlands was voor mij de grote verrassing van mijn trip omdat het zo'n compleet andere sfeer dan de meer bekende NP's heeft. En je rijdt er toch langs.

Ook een tip: Overweeg de North Rim van de GC i.p.v. de South Rim. Gezien jouw route scheelt dat uren rijden en de North Rim heeft niet die massa's toeristen die de South Rim wel heeft.

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik zou stoppen voor of na death valley en de vrijgekomen dagen over de rest verdelen. Vlieg je terug vanaf Vegas. Hou je de westkust over voor een volgende keer.

SLC is wel leuk om te zien met de Mormonenkerk, trek daar een middag voor uit. Aangezien je er toch langs komt is dat wel leuk.

En idd zoals hierboven, het gebied tussen zeg Zion en Moab is echt prachtig. Daar is heel veel te zien.

Zelf ongeveer dezelfde route gefietst in een maand of twee en is absoluut een prachtig gebied.

• leonbong
  • Laatst online: 07:07
quote:
fender89 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:30:
Leuk topic , Ik volg graag :) Zonder het topic te willen kapen deel ook ik graag mijn plannen.

Zelf gisteren tickets geboekt voor mijn eerste reis (26 dagen) naar USA in September a.s.. We gaan een auto huren en de volgende route afleggen:

Dag 1. Amsterdam > Salt Lake City
Dag 2. Salt Lake City
Dag 4. Yellowstone National Park
Dag 5. Grand Teton
Dag 6. Grand Teton
Dag 7. Dinosaur
Dag 8. Arches
Dag 9. Arches
Dag 10. Monument Valley
Dag 11. Grand Canyon
Dag 12. Grand Canyon
Dag 13. Page
Dag 14. Page
Dag 15. Bryce Canyon
Dag 16. Bryce Canyon
Dag 17. Zion
Dag 18. Las Vegas
Dag 19. Death Valley
Dag 20. Yosemite National Park
Dag 21. Yosemite National Park
Dag 22. San Francisco
Dag 23. San Francisco

Dag 24. Vertrek: San Francisco naar Amsterdam

Zoals jullie zien vooral gericht op de Nationale Parken, Steden is voor ons een ondergeschikt belang.

Waarschijnlijke aanpassing in route:

* Dag 2 SLC schrappen en deze plussen bij <nader te bepalen> (wss Zion +1).
* Daarnaast nog aan het twijfelen om Death Valley over te slaan i.v.m. reisafstand tussen DV en Yosemite (..en ik houdt niet zo van hitte :+ )

[afbeelding]
Schrap Death valley en zion +1 dat is echt een fantastish park.
Ik ben in alle bovenstaande parken geweest + o.a.:
Rocky mountains
Monument Valley
Yoshua tree
Mesa Verde (aanrader)
Antelope Canyon
Petrified Forest National Park

Het mooist vond ik:
Zion
Grand Canyon
Yosemite
Yellow Stone
Bryce
Mesa Verde

leonbong wijzigde deze reactie 20-01-2017 10:19 (6%)

• voske
quote:
fender89 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:30:
Dan zou je ervoor kunnen kiezen om op dag 19 bijvoorbeeld 's morgens naar Red Rock Canyon te gaan en vervolgens naar bijvoorbeeld Lee Vining of Mammoth Lakes te rijden.
De volgende ochtend kan je dan de Tioga Pass rijden naar Yosemite.

Mocht je op 4 september in de VS zijn, houd er dan rekening mee dat het dan Labor Day is. Het zal dat weekend heel druk zijn in de nationale parken.

voske wijzigde deze reactie 20-01-2017 13:20 (13%)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quote:
PCJR schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:25:
[...]

Gaan we doen ;)

Iets anders, heb er wel over gelezen en heb gezocht, maar hier zitten de ervaringsdeskundigen natuurlijk; als ik iets wil afrekenen in USA, rekening bij een hotel, restaurant, de boodschappen in de supermarkt of het betalen van toegangstickets... Is dit voordeliger met de ICS Visa creditcard of de ING pinpas? :/
Je ING pinpas zal bijna nergens werken, ik zou dus zeker 1 of 2 creditcards meenemen. Wij hebben het merendeel gewoon cash gedaan ( ATM's werken meestal wel met je pinpas ), en de overige zaken met creditcard.

• Sparkiee
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12-12 15:55
quote:
Mooi schema. We hebben zelf vorig jaar ook een roadtrip gemaakt. Gestart in Page.Paar dingetjes,

[list]
  • 2 dagen SF is wel ok maar kan krap worden als je deze vol gaat proppen.De excursie naar Alcatraz duurt wel ff (heb je al tickets?). En naar de brug gaan kost ook tijd. Zou jammer zijn als je alles afraffelt omdat je er maar kort bent. Er is heel veel te zien in SF.
  • Vergis je niet in de reistijden. 3 uur rijden klinkt nog te doen. Maar als je onderweg ergens stopt voor een
    hapje, drankje of iets te bekijken ben je zo alweer een paar uur langer onderweg. en je moet eigenlijk hier en daar stoppen. Overal is wel wat gaafs te zien.
  • Je gaat op 30 april dik 5 uur rijden. Het kan vroeg donker worden. Hou daar rekening mee. En je bent dan alleen een nacht in Death Valley. Ook zonde. Daar is ook een en ander te zien. Sabreski point, Dantes vieuw...
  • Heb je de tocht met gids in Antelope Canyon al geboekt? Die zitten erg snel vol, vooral rond de middag !
  • Je wil een halve dag naar Zio en een halve naar Bryce? Veel te kort. Voor een np heb je minimaal 1 dag nodig, liefst nog langer. Het kost tijd om bij de ingang te komen en om echt in het park te komen. Zeker als je wat wil wandelen en genieten is minder dan een dag echt te weinig.
  • [/list]
Amerika is geweldig en groot. Als je een roadtrip maakt is dat de manier om met ontzettend veel vrijheid veel van het land te zien. Het is ook erg leuk om onderweg te stoppen bij een krater, een kerkje, of gewoon ergens waar je mooi uitzicht hebt. Wij hebben het schema samengesteld met een reisbureau. We zijn van zowat elke dag op een andere plek uitgekomen op een schema met meer tijd in de parken en ook genoeg tijd om in Vegas naar de Hoover dam te gaan. en om onderweg in de parken wat korte hikes te maken. Mammoth Lakes is een geweldig mooie omgeving. Maar dat zul je overal zien. Om je een idee te geven, dit was onze reis.

Dag 1 - 10 september. Vertrek Brussel.
Dag 2 - 11 September van Scotssdale naar williams
Dag 3 - 12 september naar Grand Canyon
Dag 4 - 13 september van Williams naar Page.
Dag 5 - 14 september : Page. Antelop Canyon
Dag 6 - 15 september :Page Monument valley
Dag 7 - 16 september Van Page naar Bryce Canyon.
Dag 8- 17 september - Bryce Canyon.
Dag 9 – 18 september – Van Bryce naar Hurricane
Dag 10 – 19 september – Van Hurricane naar Las Vegas met Hoover Dam
Dag 11 – 20 september – Las Vegas
Dag 12 – 21 september. Van Las Vegas naar Death Valley
Dag 13 – 22 september – van Death Vally naar Mammoth lakes
Dag 14 – 23 september –Mammoth lakes
Dag 15 – 24 september – Mammoth Lakes – Yosemithe Park
Dag 16 – 25 september – Yosemithe Park
Dag 17 – 26 september – Yosemithe Park – San Fransisco
Dag 18 – 27 september –San Fransisco - Alcatraz
Dag 19 – 28 september –San Fransisco
Dag 20 – 29 september –San Fransisco – Brussel
Dag 21 – 30 september – Brussel - Thuis

we gaan zeker nog eens terug om een ander stukje te bekijken.
Alvast heel veel plezier ;)

https://www.strava.com/athletes/ralfv

• StanR
  • Laatst online: 10-12 16:09
Je planning lijkt ontzettend veel op onze reis afgelopen jaar. Dat wordt zeer zeker een geweldige trip!
Ik zie dat je al veel tips hebt ontvangen hier, maar toch zou ik er nog een paar aan toe willen voegen:

- Wijk tijdens de rit van Vegas naar Springdale af van de grote weg en rij door Valley of Fire State Park. Het is een flinke detour, maar ontzettend de moeite waard! (Na Zion het mooiste park dat we bezocht hebben).
- Wij zijn van SF eerst naar Sequoia en Kings Canyon gereden, daar een nacht geslapen, en daarna via Yosemite naar Death Valley. Dat was ons goed bevallen.

Fijne reis alvast!

• Grono112
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11-12 11:02
Vergeet niet om je pinpas, mocht je deze toch willen meenemen, op wereldwijd te zetten. Mijn (ING) pas stond op europa (volgens mij is dat standaard op alle NL pinpassen) en dan doet deze het dus niet in de VS.

Zelf ben ik vorige jaar naar LA geweest en heb daar alle Film studio's bezocht. Van de 3 zou ik toch Warner Brothers aanraden tegenover Univeral en Sony. Universal is gewoon een pretpark net zoals walibi/de efteling maar dan met de Universal films als thema bij de verschillende attracties. De Sony studio is erg klein vergeleken met de andere twee en zelf vond ik er zelf niet echt heel veel aan. Daarom zou ik als aanrader gaan voor de Warner Brother studio's. Hier krijg je een mooi rondleiding langs de gehele filmstudio en kom je langs bekende opname studio's zoals bijvoorbeeld The Big Bang Theory. Tevens is het mogelijk dat je bekende acteurs kan spotten op het terrein. Je moet wel goed opletten want de personen die de rondleiding geven mogen de bezoekers er niet op attenderen als er een bekende acteur/actrice langs loopt/rijd etc :X

Nog een leuke tip, mocht je van late night shows houden (Conan, Jimmy Kimmel) deze opnames kan je, als je vroeg genoeg reserveert ook gratis bijwonen. Gezien je schema zal dat lastig worden maar is zeker leuk om een keer mee te maken.

• erwin26
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09-12 21:26
2 nachten in Yosimite en 2 nachten in Grand canon hhm.. Grand cannon is het 1 nachtje maar waard uit ervaring. Het gat is er en veranderd toch niet meer. Tenzij je daar echt een excursie hebt gepland is 1 dag genoeg. Yosimite heb ik zelf ook 1 dag gedaan en geslapen tussen de beren in een klein zielig tentje. Vervolgens verder gereden. Als je echt van de natuur houd en je wilt rond lopen daar is 2 dagen wel goed misschien wel meer nodig. Ga je niet extreem veel rond lopen kun je alles wel met 1 nachtje doen.

Death vally zeer mooie ervaring als je richting LA gaat zeker moeite waard om door heen te rijden als dit beetje past met je route.

Moab zeer en zeker mooi, raften in de grand canon? Tour doen naast Lion back (auto tour over bergen). Zeer leuk om te doen, maar ligt wel ver van je route af.

Uit ervaring is Death vally echt de moeite waard als een MUST SEE/DO. Moab als je van avontuur houd.

Je gaat in mei. Houd elke dag het nieuws in de gaten over het weer. Het kan goed sneeuwen daar en vooral in Yosmite. Ik zelf ben er ook in mei geweest en er lag meer dan 2M sneeuw op sommige plekken. Wij hadden geluk dat de weg wel vrij gemaakt was.

To do? Alleen heen en vlucht ticket boeken met hotel en auto. Rest van de overnachtingen daar boeken ter plekke. Zo kun je ergens langer blijven als je wilt en bent echt stukken goedkoper uit. Via reisbureau of van te voren boeken kost je gouw 4x zo veel en in die tijd is er plek zat.

edit: Let op je veranderd van tijdzones terwijl je rijd. 1 uur vooruit of achteruit! SF en LV liggen in andere tijdzones BV

erwin26 wijzigde deze reactie 23-01-2017 16:55 (4%)

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15-12 08:46

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb de WB tour gedaan en vond dat erg leuk, kwam Zachary Levi nog tegen. Volgens mij draaide ze toen Chuck nog (was liever Yvonne Strahovski tegengekomen ;)).

Geef niets om de pretparken zelf en heb dat dus ook geskipt. Veel tijd in LA besteden is zonden imo, als je een leuke stad wilt bezoeken kun je beter naar SF of NY gaan.
quote:
erwin26 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:51:
Moab zeer en zeker mooi, raften in de grand canon? Tour doen naast Lion back (auto tour over bergen). Zeer leuk om te doen, maar ligt wel ver van je route af.
Moab is erg cool, je kunt daar op mega veel plaatsen offroad rijden. 2 jaar geleden een halve dag zo'n ding gehuurd;

Erg gave apparaten om mee rond te rijden, zeer indrukwekkend waar je allemaal op kunt komen.

Tortelli wijzigde deze reactie 23-01-2017 21:12 (46%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• Paralectic
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11-12 11:34
quote:
PCJR schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:28:
Vraagje, ESTA aanvragen he;

https://esta.cbp.dhs.gov/ kost het 14 dollar p.p (met paypal of CC)
https://www.esta-aanvragen.nl/ kost 25 euro p.p. met ik denk iDeal

Is weer een fijn verschil zeg, zo iets de helft! Maakt het nog iets uit welke je pakt? Komen met CC of PP misschien nog dollar-koers kosten bij...
Ik heb hem voor 14 dollar aangevraagd, en via Paypal betaald ( aantal weken terug )
Geen extra kosten en ging allemaal vlekkeloos.

• CappieL
  • Laatst online: 13-12 13:47
Voordeel met die Samsonite is dat ze TSA-sloten hebben, geen gerommel met losse slotjes.
2 of 4 wielen.. ik heb zelf een Samsonite met 4 wielen. Geen problemen mee, andere mensen dat die 4 wieltjes uitsteken en daardoor eerder kapotgaan... ik heb er geen negatieve ervaring mee.
Tip: neem er één met een fel kleurtje. Valt ie goed op op de bagageband.

Wellicht een rugzak meenemen ipv de 10kg-koffer?

Planningtechnisch: zoals hierboven al genoemd, volg de weersverwachtingen/wegomstandigheden. Toen ik in 2014 in mei van Death Valley naar Yosemite reed, was de weg gelukkig net vrijgegeven.

PSN: Cappie85 (PS4)

• Mik!
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 24-02 08:10
1 tip voor San Francisco: pak niet de hop-on-hop-off bussen. Het is zonde van je geld, je kunt nergens de tijden zien wanneer er weer een bus langskomt dus je staat veel te wachten. Daarnaast is de kans groot dat je vroeg wakker bent, terwijl de bussen pas om half 10 gaan rijden. Beter kan je een fiets huren en daar mee rondcrossen door de stad. Ik heb echt spijt van die ene dag hop-on-hop-off terwijl wij de dag erna een fiets gepakt hebben en veel meer van de stad hebben gezien.
Andere tip voor San Francisco is koreaans eten. Wij hebben bij Manna gegeten (845 Irving St, San Francisco) vlakbij Golden Gate Park en het was echt lekker.

Ik zie trouwens dat je in het weekend in Yosemite zit. Houd er rekening mee dat het onwijs druk kan zijn in de weekenden. Wij zaten buiten Yosemite in een hotel dus wij moesten met de auto het park in. Wij hebben net mazzel gehad met een parkeerplekje, maar het was echt knokken. En als je vervolgens met de auto naar Glacier Point gaat voor het uitzicht sta je in de file voor parkeerplekken. Zelfde geldt voor Tunnel View uitzichtpunt. Dit heeft voor ons echt afbreuk gedaan aan het park. Ik wil absoluut nog een keer terug, maar dan doordeweeks in de hoop dat het dan rustiger is en we ook fatsoenlijke hikes kunnen doen.

Ik zou persoonlijk 1 nacht weghalen bij de Grand Canyon en deze gebruiken voor Bryce zodat je een volle dag in Zion hebt. Wij zijn een volledige dag in Zion geweest en dat was echt geweldig. Onwijs mooi park, toffe wandelroutes en dan hebben wij de mooiste routes dit keer niet eens gelopen. Tip voor eten in Springdale is Oscar's. Leuke sfeer en lekker eten. Ook Bryce is de moeite waard, maar ik zou niet voor een heen en weer tripje gaan terwijl je in Springdale zit. Boek een overnachting in Tropic als het in Bryce zelf niet lukt. Wij hadden bij aankomst sneeuw en beperkt uitzicht, terwijl de volgende ochtend het zonnetje scheen. Levert een hele andere ervaring op en het is zonde als je zoiets mist omdat je heen en weer knalt.

Van Kingman naar Santa Barbara moet je echt via Joshua Tree National Park doen als het lukt. Dit was ons eerste national park van de trip en zeker de moeite waar. Het is sowieso fijn om op zo'n lange trip je benen te strekken door foto's te maken of kleine stukjes te lopen.

Qua kleding: wees op alles voorbereid. Toen wij in mei afgelopen jaar er waren liep het onwijs uiteen. Van 30 graden in LA, naar rond het vriespunt in Bryce en Grand Canyon, wind en regen in Page. Ik had vooral veel zomerkleding in mijn koffer zitten en was een goede jas bijvoorbeeld vergeten.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• Binnetie
  • Laatst online: 15-12 16:05
Wat leuk dat er net recent een topic is geopend over reizen in Amerika!
Toevallig gisteren besloten om met vrienden een camper rondreis te gaan maken.

Je haalt een nieuwe camper op vanaf de fabriek en deze breng je in maximaal 12 dagen naar verschillende steden (San Francisco, Los Angeles). De voorkeur is naar Los Angeles. Vertrek is vanaf Minneapolis (daar land je)

Een voorbeeld route:

quote:
Je bent helemaal vrij om je eigen route te bepalen, zo lang je maar binnen 12 dagen op de plaats van bestemming bent, Seattle, San Francisco, Las Vegas, Los Angeles of Denver in dit geval. Maak de roadtrip van je dromen nu werkelijkheid! Route 66, de betoverende Grand Canyon, Zion of Bryce National Park: alles is mogelijk!
Nu lijkt ons (2 stellen) dit een hele leuke reis om te doen. Er komen nog wat kosten bij natuurlijk maar goed het gaat ook om de ervaring.
Is de route Minneapolis - Los Angeles een mooie route om te doen? We dachten aan Minneapolis - Rocky Mountains - Grand Canyon - Las Vegas - Los Angeles onderweg willen we wat bezoekjes plannen maar niet echte citytrips omdat daar geen tijd voor is. Of het moet echt een aanrader zijn.

Is deze router een leuke ervaring om te doen?

Binnetie wijzigde deze reactie 25-01-2017 10:17 (5%)

• Frijns.Net
  • Laatst online: 15-12 12:31
quote:
PCJR schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:52:
[...]

Ik heb de meerderheid die stemt voor de 75cm ipv de 69cm :9 Ook als ik kijk welke het meest verkocht is. Verder inderdaad het weer, het is al lastig zat, in Yosemity kan sneeuw liggen en in Las Vegas of DV kan het 25-30 graden zijn, dus veel kleding is denk ik al nodig. :|
Naar de US hadden we nog geen 10kg in de koffer en op de terugweg 23kg :-)
Voordeel van Las Vegas en andere grote steden is dat er Outlets liggen waar je kleding een stuk goedkoper kan krijgen als hier. We plannen bij aankomst altijd wat ruimte om de auto op te halen en even langs een outlet en supermarkt te rijden.
Ook handig om dan een cooler te halen en ander spullen voor de lunches in de nationale parken en onderweg.
In Yosemite en Death Valley rij je niet zo even naar een Subway of soortgelijk restaurant.

• Meester_J
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14-12 21:47
Wij zijn er nu twee keer geweest. Laatste keer met onze dochter van 8 maanden erbij, dus toen hadden we het "easy-going" programma. We logeren deels bij dus zus van mijn vrouw, die woont in Santa Barbara met man en kinderen.
De reacties lezende heb ik de volgende opmerkingen:
- neem een creditcard mee. Je wereldpas gaat het namelijk ook niet overal doen.
- zorg dat je highway 1 neemt langs de kust om van LA naar SF te rijden, en breng een bezoekje aan het Bay aqarium in Monterey. Zeker vroeg in het seizoen is het nog wel eens frisjes buiten, en dan is dat echt een leuk ding.
- Yosemity: als je pech hebt in het voorseizoen heb je sneeuw, en heb je wel mooie watervallen, maar geen redwoods om te bekijken
- in April/mei kun je nog walvissen kijken langs de kust! boek een tripje op zo'n boot. wij zaten op deze: https://www.sunsetkidd.com/
- Geniet, doe rustig aan, en ga gewoon nog een keer.

• PoweRoy
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:30

PoweRoy

funky!

Terugkomend over koffer discussie. Ik was blij dat ik een harde en een zachte koffer bij had: eastpak transverz. Veel makkelijker je auto inrichten als je een lange road trip doet.

Daarnaast over het temperatuur verschil. Wij waren in april mei in yosemite. Als je dan de tioga pass neemt moet je niet schrikken om de temperatuur. Yosemite was het 28 graden, op de route naar mammoth lakes via tioga pass lag er een laag ijs op het water... Was even een korte pauze met een zomerjasje aan.

[This space is for rent]

• Binnetie
  • Laatst online: 15-12 16:05
quote:
Typhone schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:19:
[...]
@Binnetie:

Forget een simkaart in die hoek. We hebben twee keer moeite gedaan maar de helft van de tijd heb je nergens bereik.
Serieus? Als ik de coveragemap van T-Mobile bekeek leek het qua dekking wel goed te gaan. Niet overal maar toch wel voor het grootst gedeelte van de tijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:59
Topicstarter, Alles geregeld voor USA ? :-) Het is al bijna April...

Zelf verheug ik me al op mijn eigen reis in September. Terugkijkend op mijn eigen post van 20 januari is de volgende planning definitief: (Zoals verwacht een dag SLC en Death Valley geschrapt)

ZA 2-sep AMS > SLC
ZO 3-sep SLC > Yellowstone
MA 4-sep Yellowstone
DI 5-sep Yellowstone
WO 6-sep Yellowstone > Grand Teton

DO 7-sep Grand Teton
VR 8-sep Grand Teton > Dinosaur
ZA 9-sep Dinosaur > Arches (Via Highway 128)
ZO 10-sep Arches
MA 11-sep Arches > Monument Valley

DI 12-sep Monument Valley > Grand Canyon
WO 13-sep Grand Canyon
DO 14-sep Grand Canyon > Page
VR 15-sep Page
ZA 16-sep Page > Bryce

ZO 17-sep Bryce Canyon
MA 18-sep Bryce Canyon > Zion
DI 19-sep Zion
WO 20-sep Zion > Las Vegas

DO 21-sep Las Vegas > Mammoth Lakes
VR 22-sep Mammoth Lakes > Yosemite (Via Tioga Pass/HW120)
ZA 23-sep Yosemite
ZO 24-sep Yosemite > San Fransisco
MA 25-sep San Fransisco

DI 26-sep SF > AMS

Vliegtickets: Check
ESTA Verklaring: Check
Alle Accommodaties geboekt: Check
Auto gehuurd: Check

Al enkele excursies geboekt en enkele wandel hikes uitgezocht. Dit moet ik nu nog verder gaan uitwerken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:00
quote:
fender89 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:44:
Topicstarter, Alles geregeld voor USA ? :-) Het is al bijna April...

Zelf verheug ik me al op mijn eigen reis in September. Terugkijkend op mijn eigen post van 20 januari is de volgende planning definitief: (Zoals verwacht een dag SLC en Death Valley geschrapt)

ZA 2-sep AMS > SLC
ZO 3-sep SLC > Yellowstone
MA 4-sep Yellowstone
DI 5-sep Yellowstone
WO 6-sep Yellowstone > Grand Teton

DO 7-sep Grand Teton
VR 8-sep Grand Teton > Dinosaur
ZA 9-sep Dinosaur > Arches (Via Highway 128)
ZO 10-sep Arches
MA 11-sep Arches > Monument Valley

DI 12-sep Monument Valley > Grand Canyon
WO 13-sep Grand Canyon
DO 14-sep Grand Canyon > Page
VR 15-sep Page
ZA 16-sep Page > Bryce

ZO 17-sep Bryce Canyon
MA 18-sep Bryce Canyon > Zion
DI 19-sep Zion
WO 20-sep Zion > Las Vegas

DO 21-sep Las Vegas > Mammoth Lakes
VR 22-sep Mammoth Lakes > Yosemite (Via Tioga Pass/HW120)
ZA 23-sep Yosemite
ZO 24-sep Yosemite > San Fransisco
MA 25-sep San Fransisco

DI 26-sep SF > AMS

Vliegtickets: Check
ESTA Verklaring: Check
Alle Accommodaties geboekt: Check
Auto gehuurd: Check

Al enkele excursies geboekt en enkele wandel hikes uitgezocht. Dit moet ik nu nog verder gaan uitwerken
Wat gaaf! Wij hebben zojuist geboekt naar SLC en SF voor 4 september tot en met 29 september :D

@fender89 Waar verblijf je in Yellowstone? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
Ah mooi, goed om te weten. Zojuist ook maar gereserveerd voor yellowstone, wel zo makkelijk :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frijns.Net
@fender89 : Wij hebben ook altijd in een hotel in West Yellowstone gezeten, dan ben je nog vrij snel in het park. Wat je zeker een keer moet doen is 's morgens heel vroeg het park in rijden om de zonsopgang ergens te zien.
En de pizza bij Wild West Pizzeria is goed te doen 's avonds :-)

@Hogader : Met de RV zit je het meest centraal in Canyon Village. De weg in het park is eigenlijk een 8 en je zit dan rechts in het midden van die 8 waardoor je alle kanten op kunt.

Als je met een groep vrienden in Moab bent dan kun je daar vanalles doen. Je kunt zelf met een jeep offroad rijden, ATVs huren en mountainbiken. Moab kwam op mij over als een stadje waar je echt de meest uiteenlopende buitenactiviteiten kunt doen. Ik heb er zelf eens slick rock mountainbiken gedaan. Met 40 graden echter niet heel lang weg geweest. En met een groep en gids een downhill rit gemaakt. Dan ga je met mede toeristen, gids en fietsen de bergen in en kun je kilometers bergaf terug het dorp in rijden.

En met Sunnycars zit je best goed.
Alles is inderdaad goed verzekerd en ze doen niet moeilijk over het vergoeden van gemaakte kosten. We hebben de afgelopen vijf keer meen ik steeds bij Sunnycars gehuurd en nooit problemen gehad om gemaakte kosten vergoed te krijgen als je maar de rekening bewaard. Tijdens twee vakanties hebben we een lekke band gehad die gerepareerd moest worden.

Frijns.Net wijzigde deze reactie 13-03-2017 11:07 (50%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09-12 08:38

jeka

Support your local club.

In Zion kan ik Angels landing aanraden (als je durft).

Eigen risico. Als je er af valt ben ik niet aansprakelijk! :+

FCG

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: april 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

vorig jaar ook gedaan, kan je die mustang zeker aanraden, prima reisauto :)

Overigens ben je op highway 1 niet helemaal de enige met die auto (lees: iedere europese toerist rijdt er in die bak :P ).

dit was de mijne:

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• don_appie
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 05-12 10:17
quote:
FiXeR.nl schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:46:
Ik ga eind augustus ook voor 3 weken naar de USA. Een rondrit SF, LA, SD, Canyon, LV, Yosemite, SF.

Hebben jullie tips voor de autohuur? Ik zit te denken een aan Mustang Cabrio, dat kost ongeveer 670 euro voor 3 weken, dus zeer redelijk via Argus Car Hire. Goedkoopste optie is een Ford Fiesta voor 400 euro, maar we willen via Highway 1 afzakken naar LA. Dus daar is een cabrio wel erg mooi lijkt me, rondom Death Valley blijft ie dicht.
Let met de cabrio wel op dat je met dak open minder kofferruimte hebt. Die heb ik soms op de achterbank moeten plaatsen...

http://500px.com/Abd3licious

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15-12 08:46

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Heb volgende gehuurd de afgelopen jaren;
Grand Cherokee (2010 @ westkust route),
GMC Canyon (2013, Yellowstone) en een
Chevy Impala (New York, 2011 saaie sedan die wel GROOT is)
Chevy Suburban (2015, westkust met ouders)

Zelfs die Suburban liep over de hele vakantie gemiddeld 1:8 wat best netjes is voor een 5.3 V8!. Brandstofkosten is het laatste waar je je druk over hoef te maken, beetje afhankelijk van de staat betaal je ~1/4e voor de brandstof tozv NL.

Meeste gevallen mag je de auto zelf uitzoeken uit en rij van ~10 auto's. Heb meer dan eens motorkappen opgemaakt om te kijken welke motor erin lag. De kleinere SUV's hebben vaak zat een 4 cilinder, kon in Las Vegas zo die GMC Canyon AWD scoren met een dikke v6 en 300pk 8).
quote:
FiXeR.nl schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:32:
[...]

Dat is opzich geen ramp lijkt me. :) Is Death valley te doen met een cabrio? (dicht)
Borden "airco uit" negeren tot je motor temperatuur op gaat lopen. Iets wat bij mij (119 Fahrenheit, ~47c) niet gebeurde ;).
quote:
don_appie schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:47:
[...]

Let met de cabrio wel op dat je met dak open minder kofferruimte hebt. Die heb ik soms op de achterbank moeten plaatsen...
Grootste nadeel van een cabrio (of sedan) is imo dat je (ik ;) ) in juni-juli levend verbrand. Dat was mijn voornaamste reden nooit een cabrio te huren terwijl mijn ouders jaren een cabrio / roadster (S2000 8) ) hebben gehad en ik dus niet onbekend ben met open rijden.

Rijden van een SUV heeft wel wat voordelen; je hebt mega veel ruimte om zooi kwijt te kunnen, de hogere zit geeft je in parken een stuk beter overzicht en je kunt offroad 8). Heb gedacht voor highway 1 speciaal een andere auto te huren maar vond dat toen (2010) te duur aangezien ik net afgestudeerd was..... Hierna nog 4x naar de VS geweest maar niet highway 1 gedaan. Er zijn overigens nog zat mooie wegen naast highway 1.
quote:
Rannasha schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:08:
Ik ga dit topic ook volgen. Er staan 3 weken USA op de planning in November. Beginnend bij het Anaheim Convention Center (bij LA) en daarna een tocht door CA, LV, AZ (Grand Canyon). De auto wordt waarschijnlijk ook een Mustang. Als je toch die kant op gaat, dan maar een typisch Amerikaans model huren, lijkt mij :)
Je kunt prijstechnisch van te voren een veel betere deal scoren volgens mij. ~€700 is een normale prijs voor 3 weken Mustang of "standard" SUV. Een dikke bak hoort imo bij de USA experience, hou er ook rekening mee dat brandstof ~1/4e van NL kost en dat op je vakantiebudget dus weinig indruk maakt.
Hou wel rekening met een eventuele dropoff fee, dat verschilt sterk per bedrijf.

Tortelli wijzigde deze reactie 12-05-2017 11:04 (121%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Voor de mensen die de Grand Canyon gaan doen vanuit LV:

Doe niet dom en bespaar niet op de mogelijkheid om er per helikopter heen te gaan en neem de duurste optie :P

Kostte me 600 dollar oid vorig jaar, maar was echt briljant :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:03

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Wij gaan naar Oregon en Washington komende zomer. (en niet wegens Wie is de Mol ;) stond al op de planning)

Ben benieuwd hoe het zal gaan qua huurauto: we hebben nu een Jeep Compass gereserveerd (600 euro voor 3 weken) een upgrade zal ik niet afslaan :) .

We hebben in het verleden al 4x een upgrade gekregen in de US: bij de Campers: van 23 foot basic naar een 25 foot met slide out. En een upgrade naar een hogere klasse. En 2x van een midsize naar een Trans-Am en een Caddillac CTS.

Mensen nog een to-do lijstje van Oregon?
Tot nog toe staan de volgende zaken zeker op de planning:
Qua natuur:
De kust (duh)
Crater Lake NP
Painted Hills
Olympic NP
Mt Rainer NP

Qua steden:
Portland en Seattle

Iemand dezelfde staten gedaan en wellicht goede tips?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

highway 1 moet je van SF naar LA rijden, anders rijd je aan de verkeerde kant van de weg :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Barrycade schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:00:
Iemand dezelfde staten gedaan en wellicht goede tips?
Ik zou ook proberen om iets meer van Washington State te zien. Ondanks ontbreken van echte publiekstrekkers is het een hele mooie staat. De Columbia River Gorge oostelijk van Portland is heel fraai en iets noordelijker zijn de gebieden die door de Missoula Floods gevormd zijn heel interessant.

En je zult deze fraaie brug bij Astoria wel tegen komen:

Ik heb in 2012 het rondje Seattle, San Francisco, Salt Lake City, Yellowstone, Portland, Seattle gereden. Het was achteraf bekeken een paar duizend kilometer teveel maar niettemin de moeite waard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PCJR
De reis was super! *O*

3 weken was natuurlijk veel te kort. Er is zoveel moois maar we hebben genoten. Niets is tegen gevallen (buiten beetje minder moderne Cedar Lodge).

Jetlag was wel minder, maar vannacht goed geslapen gelukkig. Komende weken de 3000+ foto's uitzoeken O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikelenniuM
  • Niet online
Wil je binnekort over Highway 1 in CA? Er is helaas een nieuwe, onverwachte afsluiting welke wel even gaat duren...
https://twitter.com/ccmasteller/statuses/867173417119752192

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sparkiee
  • Laatst online: 12-12 15:55
Hey wat leuk dat je naar de USA gaat.
Wij hebben die reis vorig jaar ook gemaakt. En eigenlijk een beetje net het omgekeerde van die van jou. Begonnen bij de Grand Canyon en eindigen bij San Fransico.
Ons schema :
Dag 1 vertrek. Aankomst Phoenix. Hotel in Scotsdale
Dag 2 Van Scotsdale naar Williams (poort naar Grand Canyon) 181 miles
Dag 3 Grand Canyon. Parkpas gekocht. Rit = 57 miles enkel
Dag 4 Williams naar Page, Horseshoe bend. 162 miles
Dag 5 Page. Excursie Antelope Canyon.
Dag 6 naar Monnument Valley en 4 corners. Meer dan 300 miles
Dag 7 Page naar Bryce Canyon 149 miles
Dag 8 Bryce Canyon
Dag 9 Van Bryce naar Hurricane 131 miles
Dag 10 Van Hurricane naar Las Vegas met bezoek aan Hoover dam 223 miles
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 van Las Vegas naar Death Valley 117 miles
Dag 13 van Death Valley naar Mammoth lakes 210 miles
Dag 14 Mammoth Lakes
Dag 15 Mammoth Lakes naar Yosemithe Park 104 miles
Dag 16 Yosemithe park
Dag 17 Yosemith Park naar San Francisco (huur auto inleveren) 200 miles
Dag 18 San Francisco. Bezoek aan Alcatraz
Dag 19 San Fransicso
Dag 20 San Fransco – Vliegveld

Geweldige reis, heel veel gezien en echt helemaal super. Er zijn wel wat dingetjes die we achteraf gezien anders zouden doen. Ik zou geen 2 nachten bij Yosemithe pakken. Die extra nacht zou ik eerder gebruiken bij de Grand Canyon, Page of SF. Bij page hebben we heel veel miles gemaakt om bij 4 corners te komen. Wellicht zou je daar in de buurt wat kunnen pakken om zo het park Arches mee te kunnen pikken. Is ons door de afstand niet gelukt.
Je wil reacties en tips. Dus bij deze…..

Yosemite vonden wij niet zo speciaal. We hebben overnacht in El Portal en daar is dus echt helemaal niks te doen. Als je iets wil eten of naar een supermarkt wil moet je al een heel stuk verder (40 miles) in de volgende plaats zijn. Het park an zich was wel ok, maar ik had er meer van verwacht. Maar wij kwamen van de GC af, zal daar ook mee te maken hebben.
Dante’s View is zeker de moeite waard. En ook bij Mammoth Lakes is er heel veel mooie natuur te vinden. Daar zou je eigenlijk wat meer tijd voor moeten pakken.

Las Vegas is super 
Zion hebben we niet gedaan. We zijn naar Bryce gegaan. Zo te zien wil je 2 parken op één dag doen. Bryce is niet zo mega groot. Maar je krijgt er makkelijk een dag om. In Bryce rij je met je huur auto naar binnen. Bij de POI’s zijn parkeerplaatsen. Daar zijn we uitgestapt en zijn we overal gaan kijken. Een dag is dan zo om.

Hetzelfde voor de GC. Daar parkeer je en ga je met bussen het park in. Je kunt overal wandelen en het is zeker de moeite waard. Rond zonsondergang moet je bij het viewpoint net naast de GC zijn.
Wat ik me wel afvraag, regel je het zelf of laat je het doen? Heb je al iets van hoteld geboekt? Vooral die wat je wil bij de North Rim zit vaak al een jaar vooraf vol.

Huurauto kun je het beste reserveren in Nederland. Als je ‘m dan gaat ophalen kun je vaak tegen een leuk tarief een upgrade krijgen. Meestal mag je in een garage een auto kiezen.
Iets zeggen over de prijs vind ik lastig. Wij hebben €770 voor de auto betaald via Sunny Cars. Kopen een National Park pas direct bij het eerste park. Geeft veel voordeel. Eten en drinken kun je zo duur maken als je zelf wil. Bij de lodges en hotel hadden we zelden ontbijt. Wij gingen dan naar een supermarkt. Daar kun je vaak voor een paar dollar wat bagels, broodjes enz krijgen en vaak ook een kom soep en koffie. Vaak ligt er een StarBucks in een supermarkt. Meteen genoeg voor de rest van de dag meenemen en dan kun je lekker een dagje door. De Amerikaanse broodjes zijn zo groot en dik belegd, heb je wel genoeg aan. Wat betreft avond eten, er is soms alleen keuze uit fast, fast of fast food. In Las Vegas en omstreken kun je terecht bij Panda Express. Heerlijk. In SF heb je food courts in de malls. Helemaal geweldig. Maar schrik niet van de prijzen. In LV hebben we voor 2 koffie en 2 broodjes 35 dollar betaald.
De afstanden zijn enorm. En ook al klinkt 162 miles niet ver, het is en blijft een eind. Hou rekening met de afstanden. En plan extra tijd in. Onderweg is enorm veel te zien. En het voordeel van een auto is dat je overal kunt stoppen. En dat is vaak een aanslag op je planning. De Horseshoe bend bij Page is zo een punt. Geweldig om te zien en voor je het weet ben je een uur verder.
Als je het nog niet gedaan hebt, regel kaartjes voor Alcatraz en probeer een canyon tour in Page te regelen.

Heel veel plezier !

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Het eerste wat wij gekocht hebben toen ik met mijn vrouw ging, is bij de Wal-Mart een koelbox met stroom via sigarettenaansteker.

Die zetten we achterin en daar gooide we alles in wat we koud wilde hebben. Was echt top, altijd wat eten en koud drinken bij de hand. Ding kostte $39,-, maar bespaarde ons heel veel geld + enorm gemak.

En mooiste is: Heb hem nog. Op LAX gewoon ingechecked als koffer en op Schiphol kwam hij er netjes uit :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
Frijns.Net schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Dat was elke keer ook een van onze eerste aankopen nadat we de auto gehaald hadden.
We hebben de koelbox echter altijd achter gelaten. Je had die als 3e koffer ingecheckt, met inhoud?
Gewoon los als koffer. Even deksel dichtgeplakt natuurlijk, maar that's it. Kwam volledig onbeschadigd aan. Moet ik wel zeggen dat ik bij KLM gewoon koffers kan inchecken naar goeddunken. Als je moet bijbetalen voor een koffer, heeft het niet zoveel zin. Aan de andere kant, het ding weegt niks en ze vinden het wel grappig, dus wellicht lukt het toch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frijns.Net
quote:
Barrycade schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:48:
@Frijns.Net Bedankt voor je reactie!

We landen op Portland en blijven 3 nachten daar.
Ik zal je andere tips eens goed bekijken.

Welk rondje hebben jullie gemaakt?
In het kort: AMS > Seattle > Victoria (CA)> Tofino > Vancouver > Jasper NP > Banff NP > Glacier NP > Yellowstone > Portland > Seattle > AMS
We zijn op meer plaatsen geweest op die route in de 30 dagen die we hiervoor hadden en we zijn vier dagen in Yellowstone geweest. Overal tijd genoeg genomen om te relaxen, wandelen en rond te kijken.

Het jaar daarvoor hebben we de route van San Francisco via de kust naar Olympic NP gedaan (overnachting in Ocean Shores) en via Portland en Crater Lake zijn we toen weer naar SF gereden.

Frijns.Net wijzigde deze reactie 24-05-2017 14:56 (13%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-12 22:25
quote:
Omega Supreme schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:12:
[...]

Wat vaak goed werkt: een stick shift huren (dan moet je die natuurlijk wel willen als ze hem hebben). Vaak hebben ze die niet staan en krijg je gratis een automaat in een hogere klasse aangeboden.

Ik vergeet nooit de stomme gezichtsuitdrukking van de verhuurder de eerste keer:
V: Why do you want a stick shift?
A: I've never driven anything else, I don' t know how to drive anything else!
:D
Gevolg: excuses voor het niet op voorraad hebben, een twee klassen grotere automaat en uitgebreide uitleg over de automaat van de verhuurder O-)

Alcatraz: Ik weet niet of het nog zo is, maar je had tours die alleen langs alcatraz voeren en tours die je op het eiland afzetten. Die laatste moest ik twee-drie dagen van te voren al reserveren en toen was het al krap! Als je het schema weet, zou ik zeker een week van te voren alcatraz al regelen.

Ik heb toen een presentatie gekregen en gesprek gehad met Jolene Babyak, dat scheen ze vaker te doen, maar ik kan nergens vinden of ze dat nog doet en wanneer. Dat is inmiddels ook al weer 10 jaar terug.
Alcatraz toer zou ik maanden van tevoren al doen. Ik had vorig jaar de nighttour en die was toen al ergensd in april al bijna uitverkocht (ik had de laatste ticket)

Overdag kan ook natuurlijk, maar 's avonds ziet het er allemaal zo mooi uit de de SF skyline mag er van het water ook wel wezen :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Wat trouwens ook wel een aanrader is, is in de hotels melden dat je op Honeymoon bent.

Wij hebben 4 weken lang de meest afgrijselijke upgrades gekregen. Gigantische kamers, suites, champagne op de kamer, etc. etc.

In het Bellagio hadden we een suite met 4 badkamers, sauna, bubblebad, view aan zowel de voor als achterkant, echt geweldig _/-\o_

Nou was het wel echt onze honeymoon overigens :p

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PCJR
Nou mensen hier een handje vol foto's uit de big selection van 3 weken roadtrip West:

http://prosier.synology.m...lbum_55534132303137657874

ww=tweakers

Volgens mij werkt de diavoorstelling goed (knop bovenin, in het album). Let me know!

:w

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 26-11 12:37

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

quote:
PCJR schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:36:
Nou mensen hier een handje vol foto's uit de big selection van 3 weken roadtrip West:

ww=tweakers

Volgens mij werkt de diavoorstelling goed (knop bovenin, in het album). Let me know!

Even snel gescrolled, maar zo te zien heb jij ook Angels Landing gedaan!? _O_ Blijft voor mij een van de hoogtepunten. Tevens heb jij in hetzelfde hotel gezeten daar als waar ik van de zomer was :D ! Hebben jullie ook de loslopende hertjes gezien daar tussen de huisjes haha. Heerlijk pool-uitzicht he.

Ikzelf vind Zion het mooiste NP dat er is. Ik ben in Yellowstone, Yosemite, Grand Canyon etc. etc. geweest, maar Zion blijft echt mijn favoriete NP 8)

Hoe heet was het bij jullie in Death Valley? Wij kwamen tot 53C :+

Ah, en Antilope Canyon. Dat wow-effect als je ineens naar beneden loopt is tof he.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikelenniuM
  • Niet online
quote:

ww=tweakers

Leuke serie!
Heb zelf ook dezelfde brandweer ladderwagen op de foto staan :P (was in sept. '16 pas 2 maanden oud, volgens de brandweerman die erin zat)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

quote:

ww=tweakers

Veel herkenbare locaties en foto opps ;)

Heb je alle foto's met je S7 gemaakt? ;(
Het valt me vooral op bij de nachtfoto's van Vegas.

Ik ben een redelijk fanatieke fotograaf dus viel me op.

Mijn serie staat gedeeltelijk op Flickr (gemaakt in 2007 met een Nikon D50)
https://flic.kr/s/aHsjuRzFEh

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DownBusiness
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-11 14:11
quote:
Ziet er uit als een sikke en lange reis!
Ben zelf net 2 dagen terug van 3 weken door de VS (Van Las Vegas naar Denver).
Aangezien de hotels en alles al geboekt zijn (toch?) kan ik je niet zo heel veel tips geven qua bestemmingen.

Ten oosten van Vegas, bij lake Mead ligt Valley of Fire State Park wat ik erg mooi vond (heb daar gekampeerd maar is niet heel groot. Middagje is voldoende daar).

'Vlakbij' Zion ligt Bryce NP. Wat ook wel een bezoekje waard is. Kan ook in een halve dag.

Ben zelf naar de noordzijde van de Grand Canyon gegaan (minder toeristisch) en dat was echt schitterend om sneeuw en bomen in de GC te zien ipv de desolate wildernis.

Verder kan ik je zeker een koelbox aanraden en de Wallmart Superscentres op te zoeken. Daar kan je alles halen. Zorg er voor dat voor je de parken in gaat je bent bijgevuld want eenmaal in de parken schieten de prijzen omhoog (als ze al iets verkopen!!)

Druk zal het altijd zijn in de parken. Wij konden bijna nergens op de dag zelf een camping vinden voor onze tent. We hebben veel wild gecampeerd omdat de parken al 6 maanden van te voren vol zijn geboekt... echt een desillusie was dat..

Voor melkweg shots: gebruik de site Dark Site Finder. Handig om gebieden zonder lucht vervuiling te vinden. (Maar die ken je waarschijnlijk al haha).

Ik ging redelijk onvoorbereid op reis maar je ziet de Melkweg zo aan de hemel met het blote oog. Kwam bij mij op bij 30 graden en binnen enkele uren was die helemaal te zien (30 tot 90 graden). Ik heb een panorama kunnen maken (mijn eerste echte poging die nacht) en even snel in elkaar gezet maar valt in het niets vergeleken met wat er op internet staat. Maar toch cool dat het aardig is gelukt.

Als je niet kampeert dan reken er maar op dat je nog veel moet rijden voor een een donkere plek vind. Deze bovenstaande was nog zeker 30 min een nationaal park in rijden. (neem een hoofdlampje mee)

Voor de rest gewoon gaan en niet teveel alles plannen! Al was ik met een maat en we deden die ochtend gewoon wat ons leuk leek.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• voske
Mijn rondje in augustus met een baseball thema: Chicago, Milwaukee, Minneapolis, Kansas City, St Louis, Louisville, Cincinnati, Dayton (Air Force Museum), Indianapolis, Chicago.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Smarron Pak als het kan ook zeker Arches NP mee. Overnachting in Moab. Moab is een oud hippiedorpje, erg sfeervol, ligt net voorbij het park. Goede accomodaties ook :)
Van daar uit op Monument Valley (wil je echt zien, veel en veel beter dan GC) en dan pas naar GC. Route van Moab naar Kayenta gaat dwars door de prairies. Mijn navi gaf destijds 120km rechtdoor aan. Toen linksaf en toen weer 120 alsmaar rechtdoor :D

Mocht je in Kayenta willen overnachten, boek dan ruim vooraf en weet dat je tussen 150 en 200 voor een kamer kwijt bent. Je zit in Indianenreservaat en er is veel vraag (want MV om de hoek) en reltief weinig aanbod. Maar het Hilton is prima ;)
Oh ja, en geen alcohol want Indianenreservaat. Maar ze hebben er het beste alcoholvrije bier dat ik ooit gehad heb. Niet van echt te onderscheiden :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 06:26

Snake

Los Angeles, CA, USA

Denk eraan dat je in Oregon niet zelf benzine mag tanken.

Also, als je in LA bent mag je altijd langskomen :+

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Beetje dubbel gevoel geeft mij dit wel om wel een reis naar de US om de parken te bezoeken maar dan de toegang niet volledig willen betalen.

Zo'n pas kost 80 dollar. Dat kost ook een dagje Seaworld pp.

Maar hé what ever floats your boat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tip om een pas te kopen: als je in SF zit is daar een maritiem musem aan de pier. Exacte piernummer ben ik ff kwijt maar dat is dus ook een NP? Koop je aan de kassa zo een pas, hoef je niet in de rij bij een bekender NP (Yosemite anyone?) :)

En rij als je in een NP bent door tot het einde en maak pas goto's op de terugweg. Weet je dat je alles ziet.
Doe ook vooral 's ochtends het NP en rij dan door. Weet je zeker dat je gezien hebt wat je wilt en dat er een hotelkamer met een bed en eten over 400 km op je wacht :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 22-11 02:54

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
quote:
Flapperbol schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:13:
[...]

Dan denk ik dat ik gewoon voor het gemak mijn oude verlopen internationale rijbewijs meeneem.
Deze was tot mei dit jaar geldig (zie sowieso niet in waarom dat maar één jaar geldt. Er zal ondertussen weinig veranderd zijn)
Ik gok dat die één-jaar-geldigheid meer een verdienmodel van de ANWB is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcodr25
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 27-11 14:38
quote:
Sport_Life schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:14:
Wat leuk een USA topic. Ik heb 2x een trip in West Amerika gemaakt en zodra ons kindje oud genoeg is pakken we weer wat hoogtepunten.
Ik lees wat kritische geluiden over LA, best jammer want wij vonden het een leuke stad. Of stad.. als je daar rijdt voelt het als de randstad. (Utrecht - Rotterdam - Amsterdam). Er is iedere week wel een groot (film) evenement , pak de stranden mee, maar ook lekker rondcruisen door beverly hills is erg leuk, zeker met een Mustang cabrio (in las Vegas makkelijk te huren ).

Verder is Zion ontzettend mooi. Wij zijn geen wandelaars, maar hebben toch mooie wandelingen gemaakt.

Las Vegas is leuk als je een luxe hotel neemt (voor 80-100 euro zit je al 5 sterren op de strip buiten het weekend do-zo ) en savonds cq snachts erop uit trekt.
Heerlijk inderdaad dit topic! Inmiddels al 10x de oversteek gemaakt. Zowel Florida als West Coast.

Las Vegas is zeker aan te raden. Mocht je graag spelletjes spelen via FaceBook dan kun je via MyVegas gratis nachten in hotels of andere leuke dingen bij elkaar spelen. Wij hebben totaal al 8 gratis nachten gehad in 3 vakanties. En niet de minste hotels ook overigens. Mijn vrouw heeft ook een aantal shows gratis gezien daardoor, o.a. 2 van Cirque du Soleil.

Ik zou iedereen ook Yellowstone aanraden. Wat een mooi National Park is dat. Daar kun je flink wat dagen besteden. Heerlijk om de 'Big 6' allemaal te zien (kun je een leuk spel van maken: de 'bald eagle', de bison, de eland, de grizzlybeer of bruine beer, de wolf en het (edel)hert. Voor ons altijd weer een verrassing of het lukt om de lijst compleet te krijgen.

Ook de rit van (grofweg) Bryce richting Capitol Reef is een aanrader.

En het is al eerder gezegd: koop inderdaad die pas. Met die pas ondersteun je de National Park Service. Het park waar je de pas koopt krijgt het grootste deel van je aankoopbedrag, legde een park ranger ons eens uit. Voor ons was dat de reden om vaak als eerste een minder bezocht National Park te bezoeken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DownBusiness
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-11 14:11
quote:
Typhone schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:35:
[...]

Ik ben vorig jaar van voren rijdend (!) gelaserd door een politieauto die abrupt omdraaide toen ik hem passeerde. Die had geen enkele moeite met mijn Nederlandse rijbewijs. Ook met een waarschuwing er vanaf gekomen (gelul over cruisecontrol hendel van BMW en Ford) en verder aardig en netjes gebleven.

Proof or it didn't happen (foto naar achteren maakte durfde ik toch even niet):
Haha herkenbaar ja. Wij reden iets van 10 mijl te hard en een tegemoetkomende politie agent deed z'n zwaailichten aan en zat met z'n vingertje te bewegen dat wij dus te hard reden. Ze pakken je dus inderdaad van voren. ;) Hij keerde gelukkig niet om.

Vorig jaar wel staande gehouden voor het negeren van eens stopbord. Ze letten daar echt wel goed op dus.
En een mooie picca aan over gehouden O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Boekte mijn auto destijds via https://www.usareisen.de
Scheelde fors (lees: paar 100 euro) op zelf bij Alamo of anderen boeken :)
quote:
Yes. Maar dat zijn zo te zien de verschillende locaties bij elkaar. Je moet de Historic Ships op Hyde StreetPier hebben. Koop je het spul zo aan de kassa en heb je nog wat mooie oude boten gezien ook. Vooral de oude veerboot is een aanrader. Kun je zo ff tussendoor doen, zit bij Fishermans Wharf om de hoek :)

@Rivanov Wat jij beshrijft zijn de cable cars en mogelijk de bussen. Best leuk maar duur en je komt niet overal. Doe jezelf een lol, fix ergens een dagpas voor de hop on hop offbus. Die van ons was bij het hotel te krijgen, halte was op een paar honderd meter. Kom je overal en wil je dr uit doe je dat en oak je de volgende. Ideaal. En in SF meestal lekker weer, dus lekker biven open zitten en nog meer fotograferen :)

The Eagle wijzigde deze reactie 13-06-2017 21:17 (36%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Ik heb gewoon een US stekker op een EU stekkerdoos gemaakt. Hoef je alleen die stekkerdoos mee te nemen, en nooit te kloten met adapters :)

fookin mad fer it

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcodr25
quote:
matthijst schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 00:27:
Van de zomer gaan we weer een rondje doen. 3 weken rondtoeren: SLC, Moab, Denver, Mt Rushmore, Yellowstone, Grand Teton.
2 maal Yellowstone en Grand Teton mogen doen, echt geweldig mooi. In augustus ook nog veel kans op beren en 'moose'. Bisons, herten, bald eagles, wolven en coyotes kom je eigenlijk 'altijd' wel tegen. Flink veel plezier en verwondering alvast gewenst :D

(mocht je een tip willen: neem als het kan de tijd voor deze 2 geweldige natuurfenomenen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
Leuk zo'n topic. :9

Na het goed bevallen van onze reis vorig jaar Juni (o.a. SF, LA, LV, Grand Canyon, Yosemite, Death Valley)
gaan we dit jaar weer. Vooral onder de indruk van de avondtour Alcatraz, LV en de Grand Canyon. En de overnachting in Death Valley.. Pfff :O

Nu in Augustus, met o.a:
SLC, Twin Falls, Moran (Grand Teton),2 dagen in Old Faithful Inn + een dag bij Lake Yellowstone, Rapid City, Estes Park (Rocky Mountains),Denver

Zin in.. 8) :9~

Hoyden wijzigde deze reactie 20-06-2017 21:26 (24%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcodr25
quote:
Typhone schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:43:
[...]

Wolven? Niet in de war met coyotes? Wolven dan moet je toch wel heel vroeg richting Lamar-valley gaan om die te spotten.
Bedoel idd echt wolven. Vroeg naar Lamar Valley geeft een aardige kans, zeker als je wolf packs wilt zien. Maar we zijn ook beide keren op andere plekken wolven tegengekomen. Ik liep er bijna letterlijk 1 tegen het lijf toen ik terugliep van Artist Point naar de parkeerplek. We schrokken van elkaar, zullen we maar zeggen ;)

Beren spotten lukte ons beide keren steeds pas op de laatste dag. Beide keren waren we er midden September. Dan gaan ze al weer onderweg omhoog om plekken te zoeken voor de winterslaap... Gek genoeg hebben we ook de moose heel weinig gezien, lag wellicht ook aan de periode waarin we er waren...?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:17
Vorig jaar deze gekocht, wel handig om te hebben vond ik:
https://prepaid-phones.t-...nternational-tourist-plan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcodr25
quote:
Typhone schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:50:
[...]

Ik mag hopen dat die volgend jaar komt (Seattle e.o.) Planning is in de maak al zijn er nog wat opties open (BBQ trekt me ook wel dus de deep south zou ook nog kunnen). Steden aan de oostkust allemaal afwerken moet ook leuk zijn. Keuzes, keuzes, keuzes.
Daar zitten er genoeg, dat moet goed gaan komen. Maar oei, oei, oei, wat een keuze! Ik zou het zelf wel weten (idd, gaan voor de bbq in het zuiden :D). Ken je de bbq pit boys? Vast wel. O.m. te vinden via YouYube. Heerlijke muziek, en de stem van de 'verteller'... Heerlijk. En daarnaast zijn de meeste recepten die ze maken zelf ook simpel te maken. Bij ons zijn de Bell Pepper Cheese Burger, de Potatoe Bombs, de Beer Can Bacon Burger en de Crispy Fried Bacon Onion Rings 'standaard' bij een bbq ;)

Link naar het YouTube-kanaal van de BBQ Pit Boys: https://www.youtube.com/channel/UCjrL1ugI6xGqQ7VEyV6aRAg

Link naar hun theme song: https://www.youtube.com/watch?v=fvXtfqjBT4Q

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rdit
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 29-08 16:05

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Wij gaan half September t/m half Oktober dit jaar :P naar West-Amerika... duurt nog zo langgg :'( :p

zo ziet onze Trip er uit met de auto van hotel/motel naar hotel/motel :)

2 nachten
San Francisco

2 nachten
Yosemite NP

1 nacht
Mammoth Lakes

1 nacht
Pahrump,(Death valley)

2 nachten
Zion NP

2 nachten
Bryce Canyon

2 nachten
Arches NP

1 nacht
Monument Valley

2 nachten
Page

2 nachten
Grand Canyon,

1 nacht
Williams,

2 nachten
Las Vegas, NV

In SF willen we de Alcatraz tour doen ik hoor veel verhalen over de night tour? misschien daar maar in verdiepen, anders de normale tour. aan gezien we maar 1 volle dag in SF hebben.

Bij de Grand Canyon hebben we een helikopter tour. +- 55min bij Maverick helicopters

De Lower Antelope Canyon willen we doen.

Voor de rest natuurlijk veel wandelen in de National parken :D

Iemand nog tips of ideeën? ( genoeg moeten jullie zeggen :P )

==/\== 500px ==/\==

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
quote:
marcodr25 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:18:
[...]

Daar zitten er genoeg, dat moet goed gaan komen. Maar oei, oei, oei, wat een keuze! Ik zou het zelf wel weten (idd, gaan voor de bbq in het zuiden :D). Ken je de bbq pit boys? Vast wel. O.m. te vinden via YouYube. Heerlijke muziek, en de stem van de 'verteller'... Heerlijk. En daarnaast zijn de meeste recepten die ze maken zelf ook simpel te maken. Bij ons zijn de Bell Pepper Cheese Burger, de Potatoe Bombs, de Beer Can Bacon Burger en de Crispy Fried Bacon Onion Rings 'standaard' bij een bbq ;)

Link naar het YouTube-kanaal van de BBQ Pit Boys: https://www.youtube.com/channel/UCjrL1ugI6xGqQ7VEyV6aRAg

Link naar hun theme song: https://www.youtube.com/watch?v=fvXtfqjBT4Q
Gonna smoke me a fatty brisket...got my BBQ shoesssssssssss on!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hell yeah ken ik de BBQ Pit Boys! 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 07:30

SandaX

wonderlijk

quote:
The_Scarabial schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:27:
Loont het nog om een simkaart in USA aan te schaffen of kan je met een wereldbundel een eind komen met data? Iemand ervaring mee?
Afgelopen maand heb ik het prima gered zonder bundel. Ieder motel, supermarkt en fastfoodketen heeft (gratis) wifi waarmee ik google maps offline kaarten heb gedownload voor de navigatie. Aangezien het vakantie is vond ik het geen probleem om alleen op deze punten ook bereikbaar te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Smarron schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:29:
[...]
Ik had hier ergens een linkje gevonden die het bereik van de verschillende aanbieders toonde. Daarin zou AT&T het breedste bereik hebben. T-Mobile weer betere kwaliteit vooral in bewoond gebied. Ik ga zelf voor een AT&T kaartje.

Even wat anders. Best warm in de states nu, temperatuur gaat al richting de 50 graden in CA, NEV en AR! In Phoenix stijgen vliegtuigen niet op vanwege de te hoge temperaturen.

[afbeelding]

http://nos.nl/artikel/217...n-in-phoenix-arizona.html

Ik heb onwijs veel zin in de reis, maar maak me stiekem wel zorgen over 2 dingen. De kinderen en de extreme hitte. :/
Houd er rekening mee dat de NPS mobiele netwerken bewust weert uit veel parken. Dus 3G/4G dekking moet je niet verwachten. Wat hun betreft blijf je maar thuis als je wilt appen. Althans zo was het in 2012 nog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcodr25
quote:
Rdit schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:47:
2 nachten
Bryce Canyon

2 nachten
Arches NP

1 nacht
Monument Valley

2 nachten
Page

2 nachten
Grand Canyon,

De Lower Antelope Canyon willen we doen.

Tips genoeg. Half September is mooi, dan is het (relateief) niet heel druk ;)

Lower Antelope is heel erg mooi. Ik had toen de mazzel dat de Native American zag dat ik een statief in mijn hand had. Vroeg of ik foto's ging maken (duh 8)7 ).. Ipv een uur in de cabyon kreeg ik toen een ander pasje waarmee ik zonder gids 4 uur in de canyon mocht blijven. Er waren verder vrij weinig mensen, dus had de canyon voor mezelf (ok, ook mijn vrouw was mee).

Ik zie dat je ook naar Monument Valley gaat. Wij hebben daar toen geslapen in The View. Kost een beetje, maar het uitzicht is fenomenaal.

Mocht je een beetje van spelen houden: via My Vegas (via Facebook?) kun je gratis activiteiten, gratis overnachtingen en gratis eten en drinken bij elkaar spelen. Dit is wat mijn vrouw altijd deed. Ik durf je niet te zeggen of je daar heel erg lang mee bezig moet zijn.

Bryce en Arches zijn ook mooi. Tip: kijk of je in Hatch (heel klein dorpje) kunt gaan eten bij Cafe Adobe. Ontzettend leuke en vriendelijke mensen, en wij hebben daar 3x heerlijk gegeten. Hatch zelf is niet zo heel interessant, hahahaha. Is erg klein. Wij logeerden daar wel 3x ivm de bereikbaarheid van Bryce.

Ik zie in je rijtje niet Capitol Reef staan. Kan ik je ook nog aanraden. Vonden wij erg mooi. Dan kun je ook overnachten nabij Torrey, bij Capitol Reef Resort. Dan heb je ook een geweldig uitzicht op de bergen, prachtig met zonsopgang en -ondergang.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

quote:
Rdit schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:47:
Wij gaan half September t/m half Oktober dit jaar :P naar West-Amerika... duurt nog zo langgg :'( :p

Wandelen zei je he? In Zion dan Angels Landing, en vele andere toffe trails.

In Arches kun je kijken of je de Fiery Furnace tour kunt reserveren. Dat was echt heel erg gaaf. Je gaat dan met een gids tussen de canyons, zeer mooi en lekker koel. Wel moet je dit reserveren dus dan moet je even contact opnemen met het visitor center van Arches. Wel nu al vooraf doen, zijn niet veel plekken.

Iets Noord Oostelijk van Vegas ligt Valley of Fire State Park. Dat is niet zo groot maar wel absoluut een aanrader, zeker als je toch 2 dagen daar hebt.

Beetje de zelfde tips die ik volgensmij wel eerder gegeven heb :$ Maargoed, dat zijn gewoon de dingen die mij bijbleven en waar ik erg door verrast was.

fookin mad fer it

Pagina: 1 2 3 ... 10

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True