Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PCJR
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 24-11 15:36
Holy crap, wat een reacties, leuk d:)b
Als LA wegvalt zou 1 of 2 extra dagen in NY kunnen. Even kijken of dat wat is!

De vluchten kom ik soms uit op een totaal van 1550 met airberlin en virgin america, dat zou een koopje zijn. Zelfs alles zonder stops. Mogelijk wel zonder bagage nog. En kleine vliegtuigen, geen a380 of 747 bv.

Andere sites kom ik toch weer op totaal 2000. Alleen dit uitzoeken kost al uren zeg...

Ik ga asap samen alles doornemen en de zaken bijschaven! :)

i5-8400@4Ghz | Dell u2410 | ColorMunki | Samsung S7 | 7D 15-85 | B&W CM8S2 | Neato Connected | EQ6 | A4B7

• PCJR
Zo, ondertussen wat zaken aangepast.
- NY eruit ( beetje moeite mee, maar voordeel is dat over x jaar nog een leuke vakantie mag komen :9 )
- LA minder lang of geheel een andere plaats met een fijn strand, nog nader te bepalen
- overnachting in Page ingevoegd, i.c.m. Bryce en Antelope tour
- nacht extra Las Vegas

Planning:
dag1: heenreis EU->SFO (taxi of BART(wat was dat?) naar SF hotel)
dag2: SF (3 overnachtingen)
dag3: SF, Chinatown met gids, Golden Gate bridge, night tour Alcatraz
dag4: SF, taxi of BART naar airport, auto ophalen en rijden naar Yosemite (3h45m rijden)
dag5: Yosemite
dag6: Yosemite (2 overnachtingen), rijden naar Mammoth Lakes (1h30m)
dag7: rijden Mammoth Lakes naar Las Vegas (3 overnachtingen aan de strip) via Death Valley (5h45m rijden)
dag8: Las Vegas
dag9: Las Vegas
dag10: rijden Las Vegas naar Springdale (2h30m rijden)
dag11: Springdale (hier 2 overnachtingen), vandaag halve dag fietshuur in Zion NP
dag12: van Springdale via Bryce NP (2h rijden) naar Page (2h30m rijden), 1 overnachting
dag13: Vanuit Page naar Horseshoe Bend en Antelope tour rond middaguur. Rijden naar GC South (2h30m)
dag14: Grand Canyon South Rim, 2 overnachtingen
dag15: Ochtend nog Grand Canyon en dan rijden naar Kingman (overnachten) via route66 (2h45m)
dag16: Rijden van Kingman naar Los Angeles (of iets in die regio) (5h rijden)
dag17: LA regio bv Santa Monica ofzo, 3 overnachtingen en uitrusten/strand
dag18: idem
dag19: ochtend auto inleveren LAX en terugvlucht EU
dag20: aankomst DUS/AMS

Auto, ik hoop dat een mid/fullsize SUV een beetje stuurt in de bergen?, de snelweg geloof ik wel:

Vluchten:

Nog regelen: internationaal rijbewijs bij anwb, Esta, koffer met TSA slot :>

i5-8400@4Ghz | Dell u2410 | ColorMunki | Samsung S7 | 7D 15-85 | B&W CM8S2 | Neato Connected | EQ6 | A4B7

• Mark.
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

quote:
leonbong schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:43:
Ps:
Alcatraz moet weken van te voren reserveren anders kan je er niet op.
Oh...is het zo gewild en de plaatsen zo minimaal? Zelfs in de winter? :/
quote:
Ik snap het negatieve over LA niet zo. Je hebt daar Holywoord. Santa Monica en Malibu, heerlijke plekken, die je zo veel op TV ziet en waar ik blijj ben geweest te zijn. Ik vond de Grand Canyon een tegenvaller, een groot gat omgeven door toeristen waarvan de afmetingen niet goed in je kunt opnemen.
Misschien is Oost en West in één reis gewoon wat ambitieus van TS. Ik ben meerdere malen in west geweest maar nog nooit in New York.
Nou ik ben opgegroeid in de USA, westcoast, en begrijp het wel.

Kijk LA is net Amsterdam zeg ik altijd. Alles is daar volgende locals het beste en nergens anders vind je het. Ja...als je van de toeristische plekken houdt en je er nog nooit geweest bent, dan is alles geweldig maar als je het gewoon vanuit een redelijk neutraal standpunt bekijkt is het geschiedenis technisch allemaal verre van geweldig.

Hollywood?

Nou..even doorheen rijden en je hebt eigenlijk niks gezien dan wat je in films al zo vaak aan beelden van 'Hollywood' ziet. M.a.w. het is meer de naam/historie en hype die mensen het geweldig laten vinden.

Bedoel je Hollywood boulevard en de Chinese Theatre?

Ja, dat is maar een klein stukje van de befaamde straat die verder op laatst genoemde attractie armoedig is. En met armoedig bedoel ik de rest van de straat en de overkant van waar het Chinese Theatre zit en die men altijd angstvallig weghoudt in media beelden omdat het 1 lange rij van dumpzaken is. Dat is nl. ook Hollywood Boulevard.

Santa Monica

Als je die beelden van de tv soaps en ander media beelden bekijkt dan zou het een walhalla zijn als je daar bent. Nou...think again.

Saai dus en gewone woonwijk met winkels en woningen etc. Nou....

Malibu?

Tja...net zo als met Santa Monica. Het valt tegen als je er ben. Het is er druk en het wemelt er van verkoopventers die je van alles willen aansmeren omdat ze weten dat toeriste hier voor de naam en imago komen. Voor de rest 1 lang strand met asfalt en wanneer je het afloopt heb je zoiets van: "is dit het?"

Wat ik ermee wil zeggen: De meesten laten zich meeslepen in de hype afgaande op tv beelden en denken dat urenlang zoet te zijn omdat het de USA is. Nou dan kan je ook hebben als je naar Ibiza gaat.

Mark. wijzigde deze reactie 16-01-2017 17:32 (82%)

De mens wikt maar God beschikt.

• PCJR
Weer een update! :*)

Na de tweede zeer uitgebreide mail komen we richting de eindstand wat betreft het schema. Paar zaken zijn aangepast en er is een dag bijgekomen aan het eind om alles passend te maken.

Origineel zat er geen Death Valley bij en 1 nacht Springdale (bij Zion en Bryce). Hiervan willen we 2 nachten Springdale van maken maar dan hiervoor 1 nacht in Death Valley. Death Valley heb ik alvast in het plan opgenomen. Als dit niet past zal het 3 nachten Springdale worden en geen Death Valley.

dag1: heenreis EU->SF, met metro naar SF hotel
dag2: SF (3 overnachtingen), Golden Gate bridge
dag3: SF, Chinatown tour en Alcatraz (nog even kijken voor early ticket of evening ticket)
dag4: metro naar airport voor auto ophalen, SF naar Yosemite NP (2 overnachtingen) (3h45m rijden)
dag5: Yosemite NP (2 overnachtingen)
dag6: rijden van Yosemite naar Sequoia NP (1 overnachting) (2h rijden) en Sequoia bekijken
dag7: rijden van Sequoia naar Death Valley (1 overnachting) (5h rijden)
dag8: rijden Death Valley naar Las Vegas (2h30m rijden)
dag9: Las Vegas (3 overnachtingen)
dag10: Las Vegas
dag11: rijden Las Vegas naar Springdale (2h30m rijden)
dag12: Springdale (hier 2 overnachtingen), vandaag halve dag fietshuur in Zion NP
dag13: van Springdale via Bryce NP (2h rijden) naar Page (2h30m rijden), 1 overnachting
dag14: Vanuit Page naar Horseshoe Bend en Antelope tour rond middaguur. Rijden naar GC South (2h30m)
dag15: Grand Canyon South Rim, 2 overnachtingen
dag16: Ochtend nog Grand Canyon en dan rijden naar Kingman (overnachten) via route66 (2h45m)
dag17: Rijden van Kingman naar Santa Barbara (6h30m rijden)
dag18: Santa Barbara, 3 overnachtingen en uitrusten/strand
dag19: Santa Barbara
dag20: ochtend auto inleveren LAX (2h rijden) en terugvlucht EU
dag21: aankomst DUS/AMS

Vluchten vanaf DUS of AMS is nog even uitzoeken, wil ook een beetje fijn vliegtuig. Verder viel me op dat even stoelen reserveren 25 euro p.p. per stoel kost, dat is dan bam 100 euro erbij! ;(

Ik heb ook de nieuwe prijzen binnen en hier zit dan ook de autohuur bij + 24u road assistance. Deze autohuur komt overeen met de prijs online, bij Sunny Cars, 748 euro voor 17 dagen SUV Ford Escape.

Prijs prognose voor 2 personen:
€ 5.152 land en auto arrangement met 20 overnachtingen en aantal x ontbijt incl Alcatraz, Chinatown, fietshuur en Antelope tour
€ 50 esta visum 2 pers
€ 75 NP pass 2 pers
€ 2.000 ontbijt, lunch, diner, drinken (20 dagen, 100 euro 2pers, per dag)
€ 1.400 vluchten +/-
€ 340 brandstof (ruim genomen 2500mi, 4050km, 21 mpg, 3,1 dollar/gallon)
€ 9000 totaal voor 2 pers

Reis incl Death Valley:

• PCJR
quote:
voske schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:30:
[...]

Wanneer wil je vliegen? Bijvoorbeeld 24 april heen- en 13 mei terugvlucht met British Airways en Virgin Atlantic voor € 606 p.p. De overstaptijd is heen 3 uur en terug 2 uur en een kwartier. De lange vlucht wordt in beide gevallen uitgevoerd met de 787.
Wilde net even de opties nog hier showen. Alweer aan het zoeken op 465 sites tegelijk, inderdaad ma 24 april heen en terug op 13 mei en 14 mei dan aankomst.

Ik had op Delta wel 4 vluchten, prijs op de max, en alle 4 de vluchten gratis stoelkeuze(!). Overstap USA-oost in geval van Delta.

Andere optie (maar hier maar bij 1 vlucht stoelkeuze a 25 euro p.p ofzoiets):

Ik ga die vluchten van jou even checken! Op welke site heb je die zo gezien? :)

• fender89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:14
Leuk topic , Ik volg graag :) Zonder het topic te willen kapen deel ook ik graag mijn plannen.

Zelf gisteren tickets geboekt voor mijn eerste reis (26 dagen) naar USA in September a.s.. We gaan een auto huren en de volgende route afleggen:

Dag 1. Amsterdam > Salt Lake City
Dag 2. Salt Lake City
Dag 3. Yellowstone National Park
Dag 3. Yellowstone National Park
Dag 4. Yellowstone National Park
Dag 5. Grand Teton
Dag 6. Grand Teton
Dag 7. Dinosaur
Dag 8. Arches
Dag 9. Arches
Dag 10. Monument Valley
Dag 11. Grand Canyon
Dag 12. Grand Canyon
Dag 13. Page
Dag 14. Page
Dag 15. Bryce Canyon
Dag 16. Bryce Canyon
Dag 17. Zion
Dag 18. Las Vegas
Dag 19. Death Valley
Dag 20. Yosemite National Park
Dag 21. Yosemite National Park
Dag 22. San Francisco
Dag 23. San Francisco

Dag 24. Vertrek: San Francisco naar Amsterdam

Zoals jullie zien vooral gericht op de Nationale Parken, Steden is voor ons een ondergeschikt belang.

Waarschijnlijke aanpassing in route:

* Dag 2 SLC schrappen en deze plussen bij <nader te bepalen> (wss Zion +1).
* Daarnaast nog aan het twijfelen om Death Valley over te slaan i.v.m. reisafstand tussen DV en Yosemite (..en ik houdt niet zo van hitte :+ )

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:46

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb de WB tour gedaan en vond dat erg leuk, kwam Zachary Levi nog tegen. Volgens mij draaide ze toen Chuck nog (was liever Yvonne Strahovski tegengekomen ;)).

Geef niets om de pretparken zelf en heb dat dus ook geskipt. Veel tijd in LA besteden is zonden imo, als je een leuke stad wilt bezoeken kun je beter naar SF of NY gaan.
quote:
erwin26 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:51:
Moab zeer en zeker mooi, raften in de grand canon? Tour doen naast Lion back (auto tour over bergen). Zeer leuk om te doen, maar ligt wel ver van je route af.
Moab is erg cool, je kunt daar op mega veel plaatsen offroad rijden. 2 jaar geleden een halve dag zo'n ding gehuurd;

Erg gave apparaten om mee rond te rijden, zeer indrukwekkend waar je allemaal op kunt komen.

Tortelli wijzigde deze reactie 23-01-2017 21:12 (46%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• PCJR
Volgende, meer praktisch, probleem. Ofja luxe probleem. Ik moet/wil een nieuw koffer bestellen. Alleen nu twijfel ik over de inhoud/maat. Mijn oog is gevallen op de Samsonite S'cure.

De 69cm / 79L, 4.2 kg:
http://www.samsonite.nl/s...id=1103#start=3&cgid=1103

Of de 75cm / 102L, 4.6 kg:
http://www.samsonite.nl/s...id=1103#start=2&cgid=1103

Waar ik tot nu toe mee gereisd heb is een 2 wieler Royal Traveler, ongeveer 80L, 70x52x23cm, 6 kg.

Voor de handbagage heb ik nog een stoffen rol trolley waar 10kg in kan/mag. Iemand advies mbt dit koffer of ervaring met s'cure? :)

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:23
Wat leuk dat er net recent een topic is geopend over reizen in Amerika!
Toevallig gisteren besloten om met vrienden een camper rondreis te gaan maken.

Je haalt een nieuwe camper op vanaf de fabriek en deze breng je in maximaal 12 dagen naar verschillende steden (San Francisco, Los Angeles). De voorkeur is naar Los Angeles. Vertrek is vanaf Minneapolis (daar land je)

Een voorbeeld route:

quote:
Je bent helemaal vrij om je eigen route te bepalen, zo lang je maar binnen 12 dagen op de plaats van bestemming bent, Seattle, San Francisco, Las Vegas, Los Angeles of Denver in dit geval. Maak de roadtrip van je dromen nu werkelijkheid! Route 66, de betoverende Grand Canyon, Zion of Bryce National Park: alles is mogelijk!
Nu lijkt ons (2 stellen) dit een hele leuke reis om te doen. Er komen nog wat kosten bij natuurlijk maar goed het gaat ook om de ervaring.
Is de route Minneapolis - Los Angeles een mooie route om te doen? We dachten aan Minneapolis - Rocky Mountains - Grand Canyon - Las Vegas - Los Angeles onderweg willen we wat bezoekjes plannen maar niet echte citytrips omdat daar geen tijd voor is. Of het moet echt een aanrader zijn.

Is deze router een leuke ervaring om te doen?

Binnetie wijzigde deze reactie 25-01-2017 10:17 (5%)

• PoweRoy
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02-12 19:22

PoweRoy

funky!

Terugkomend over koffer discussie. Ik was blij dat ik een harde en een zachte koffer bij had: eastpak transverz. Veel makkelijker je auto inrichten als je een lange road trip doet.

Daarnaast over het temperatuur verschil. Wij waren in april mei in yosemite. Als je dan de tioga pass neemt moet je niet schrikken om de temperatuur. Yosemite was het 28 graden, op de route naar mammoth lakes via tioga pass lag er een laag ijs op het water... Was even een korte pauze met een zomerjasje aan.

[This space is for rent]

• Binnetie
Wij hebben toch afgezien van de 'nieuwe camper wegbreng deal' en hebben gekozen voor een rondreis vanuit Los Angeles (roundtrip). We komen dus op hetzelfde punt weer uit. De trip is 'best of the west'.

We komen ondermeer langs de Grand Canyon, Kingman Locomotive museum, Yosemite Park, Las Vegas, San-Fransisco, Joshua Trees + een dag extra in LA om daar ook nog iets van te bekijken.
We gaan met z'n vieren in een 30ft camper. De prijs was iets duurder, maar we krijgen er ook iets meer voor terug. De reis is 15 nachten met de camper + dag in LA en dan 2 dagen voor het reizen.

Wat vinden jullie zo van deze rondreis? Zijn er nog bijzondere zaken die ik echt gezien moet hebben?

Ik ga nog even kijken naar een simkaart voor het navigeren en dingen opzoeken met zijn vieren. Ik denk aan een simkaart van Simple Mobile.

Daarnaast vroeg ik me af of jullie ervaring hebben met het reizen met trombose. Ik ben trombosepatient. De behandeling zou gestopt zijn maar is toch met een half jaar verlengd. Dat is in april afgelopen. We vertrekken 23 mei. Ik denk dat ik toch ga vragen voor een aantal heparine spuitjes omdat we 12 uur lang stilzitten. Dit moet natuurlijk ook door de douane heen.
We vliegen met KLM en ik begreep van het reisbureau dat je vanaf 6 weken voor vertrek zelf je stoel kunt kiezen? KLM heeft meer beenruimte dan Arke zei een vriend van me (we vloegen 4 jaar terug met Arike naar Curaçao.
is het gewoon een kwestie van direct de plekken bij de nooduitgang te kiezen? Daar kan je vaak je benen strekken. Want om nu af en toe het vliegtuig op en neer te hobbelen vind ik ook niet echt wat.

• Ruut88
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:08
Het is niet mijn bedoeling dit topic te kapen, maar ga toch ook even onze plannen hier dumpen voor wat feedback.

Wegens een aantal dagen werk in Seattle hebben wij het geluk ook een aantal weken richting de USA te kunnen in mei.

Alle vluchten (AMS - LOS, SF-SEA en SEA-AMS) zijn al geboekt door werkgever dus hier zit ik aan vast. Voor de rest is onze planning vrij open, wat we sowieso willen doen is een deel van HW 1 en Yosemite.

Wellicht belangrijk te vermelden, wij zijn vrij snelle reizigers en lopen vaak niet uren rond bij een bezienswaardigheid. Ben benieuwd of we nu echt te ambitieus gepland hebben of dat jullie denk dat het wel haalbaar is.

Planning ziet er op dit moment ongeveer zo uit:

18-May Amsterdam - Los Angeles
19-May Los Angeles
20-May Los Angeles - Palm Springs Vroeg in de middag camper ophalen (Escapevan?)
21-May Palm Springs- Las Vegas
22-May Las Vegas
23-May Las Vegas - Death Valley
24-May Death Valley Is camperen in mei te doen in DV?
25-May Death Valley - Sequioa
26-May Sequioa
27-May Sequioa - San Luis Obispo Vanaf hier wat dagen HW1 en surfen op tussenliggende plaatsen
28-May Morro Bay
29-May Cambria
30-May Big Sur
31-May Monterey
1-Jun Montery - Yosemite Voor slapen in het park zijn we wellicht al te laat?
2-Jun Yosemite
3-Jun Yosemite
4-Jun Yosemite - San Fransisco Camper inleveren
5-Jun San Fransisco Iemand tips voor betaalbare slaapplekken in SF?
6-Jun San Fransisco
7-Jun San Fransisco - Seattle
8-Jun Seattle Vanaf hier 2 dagen werken voor mij.
9-Jun Seattle
10-Jun Seattle
11-Jun Seattle
12-Jun SEA-AMS

Hoor graag wat jullie ervan vinden :)

Route:
http://imgur.com/a/Ytf8u

• Binnetie
quote:
netvista schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:31:
[...]

Je kan in google maps met een omweg tussenstops toevoegen, maar het werkt idd wat omslachtig. Ga naar je "maps" ( route) toe en klik add layer. In de nieuwe Layer kan je dan extra tussenstops toevoegen als onderdeel van de reeds geplande route.
Dank voor de info. Ik ga dit eens proberen.
Ik zat al te proberen met Optimap: http://gebweb.net/optimap/ je kunt dan een tekst bestandje met de adressen (die moeten wel exact zijn invoeren) anders werkt het niet. Het is wat lastiger als je een bepaalde locatie zoekt die niet echt een adres heeft. Google Maps gaat daar goed mee om.

Edit: werkt toch niet.

Ik kan wel een laag toevoegen, maar kan daar alleen maar gegevens importeren vanaf een csv, KMI etc. Maar niet nieuwe locaties die een route moeten worden. Kan dat nou niet makkelijker?
Eventueel wil ik je via een DM wel bewerkingsrechten geven voor deze map.

Binnetie wijzigde deze reactie 31-01-2017 21:41 (21%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 04-12 16:12

jeka

Support your local club.

In Zion kan ik Angels landing aanraden (als je durft).

Eigen risico. Als je er af valt ben ik niet aansprakelijk! :+

FCG

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: april 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

vorig jaar ook gedaan, kan je die mustang zeker aanraden, prima reisauto :)

Overigens ben je op highway 1 niet helemaal de enige met die auto (lees: iedere europese toerist rijdt er in die bak :P ).

dit was de mijne:

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +2Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Barrycade schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:00:
Iemand dezelfde staten gedaan en wellicht goede tips?
Ik zou ook proberen om iets meer van Washington State te zien. Ondanks ontbreken van echte publiekstrekkers is het een hele mooie staat. De Columbia River Gorge oostelijk van Portland is heel fraai en iets noordelijker zijn de gebieden die door de Missoula Floods gevormd zijn heel interessant.

En je zult deze fraaie brug bij Astoria wel tegen komen:

Ik heb in 2012 het rondje Seattle, San Francisco, Salt Lake City, Yellowstone, Portland, Seattle gereden. Het was achteraf bekeken een paar duizend kilometer teveel maar niettemin de moeite waard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
Wil je binnekort over Highway 1 in CA? Er is helaas een nieuwe, onverwachte afsluiting welke wel even gaat duren...
https://twitter.com/ccmasteller/statuses/867173417119752192

• Smarron
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:42

Smarron

The bend

Ok, wij gaan over een maand ook met vakantie naar de VS (1e keer VS, spannend !!) en de route zal deze worden:

En hier de exacte plaatsen waar we verblijven en hoeveel dagen:

Datum Van Naar Hotel
  1. 07/07/2017 Amsterdam San Francisco Kimpton Buchanan
  2. 08/07/2017 San Francisco San Francisco Kimpton Buchanan
  3. 09/07/2017 San Francisco Yosimite Yosemite View Lodge
  4. 10/07/2017 Yosimite Yosimite Yosemite View Lodge
  5. 11/07/2017 Yosimite Mammoth Lakes Mammoth Mountain Inn
  6. 12/07/2017 Mammoth Lakes Mammoth Lakes Mammoth Mountain Inn
  7. 13/07/2017 Mammoth Lakes Las Vegas Excalibur Hotel and Casino
  8. 14/07/2017 Las Vegas Carmel Junction Zion Mountain Range
  9. 15/07/2017 Carmel Junction Carmel Junction Zion Mountain Range
  10. 16/07/2017 Carmel Junction Carmel Junction Zion Mountain Range
  11. 17/07/2017 Carmel Junction Lake Powell Courtyard Page
  12. 18/07/2017 Lake Powell Grand Canyon Red Feather Lodge
  13. 19/07/2017 Grand Canyon Grand Canyon Red Feather Lodge
  14. 20/07/2017 Grand Canyon Sedona Days Inn Kokopelli
  15. 21/07/2017 Sedona Sedona Days Inn Kokopelli
  16. 22/07/2017 Sedona Scottsdale Carefree Resort
  17. 23/07/2017 Scottsdale Scottsdale Carefree Resort
  18. 24/07/2017 Scottsdale Palm Springs Palm Mountain Resort & Spa
  19. 25/07/2017 Palm Springs Palm Springs Palm Mountain Resort & Spa
  20. 26/07/2017 Palm Springs Anaheim Sheraton Park Hotel
  21. 27/07/2017 Anaheim Anaheim Sheraton Park Hotel
  22. 28/07/2017 Anaheim Anaheim Sheraton Park Hotel
  23. 29/07/2017 Anaheim Los Angeles
  24. 30/07/2017 Los Angeles Amsterdam
We hebben al redelijk wat bezoekjes gepland, wat nu globaal op de planning staat:
  • SF (Fishermans Warf, Alcatraz avondtour (e-tickets al ontvangen), Golden Gate
  • Yosimite NP
  • Death Valley
  • Zion NP
  • Dixie NF
  • Bryce NP
  • Horseshoe Bend
  • Antelope Island
  • Page
  • Grand Canyon
  • Seligman (Route 66)
  • Antelope Canyon
  • Rattlesnake Canyon
  • Apache junction
  • Joshua Tree NP
  • Salton Sea
  • Disneyland (for the kids ;) )
Uiteraard is er nog veel meer te zien, maar ben benieuwd of jullie nog tips en suggesties hebben. Kan van alles zijn, tot welke supermarkten we het beste kunnen bezoeken (Wallmart schijnt vrij goedkoop te zijn), lokaal simkaartje kopen wel of niet voor internet (www.arielimobile.com is denk ik wel een optie, maar helaas wordt hotspot/tethering niet geaccepteerd), bepaalde tijdstippen voor bezoeken van parken (om drukte te vermijden, als dat nog lukt midden in de zomer) etc. etc.

Fotograferen is trouwens echt een hobby van mij, dus vandaar veel parken die mooie plaatjes op kunnen leveren. Uiteraard gaat de melkweg er ook op (eindelijk zonder licht erbij).

We gaan samen met een vriend en zijn gezin en hebben veel hotels geboekt met daarbij ieder een auto. We starten in SF en eindigen in LA (wat blijkbaar mensen meestal andersom doen). Zodra we de auto's hebben kopen we een koelbox voor in de auto. En hopelijk is de route van Yosemite naar Mammoth Lakes open (Tioga pass). Is nu nog dicht en zou pas in juli open gaan. Dat zou namelijk een enorm lange rit besparen, anders moeten we omrijden.

En wie zijn er allemaal geweest met kleine kinderen (die van mij zijn 5 en 8 ) en hoe is dat bevallen ?

Smarron wijzigde deze reactie 01-06-2017 21:10 (6%)
Reden: Alle hotels erbij gezet, misschien hebben anderen hier ook ervaringen mee gehad (zowel positef als negatief)

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Samsung Galaxy A70=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DownBusiness
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-11 14:11
quote:
Ziet er uit als een sikke en lange reis!
Ben zelf net 2 dagen terug van 3 weken door de VS (Van Las Vegas naar Denver).
Aangezien de hotels en alles al geboekt zijn (toch?) kan ik je niet zo heel veel tips geven qua bestemmingen.

Ten oosten van Vegas, bij lake Mead ligt Valley of Fire State Park wat ik erg mooi vond (heb daar gekampeerd maar is niet heel groot. Middagje is voldoende daar).

'Vlakbij' Zion ligt Bryce NP. Wat ook wel een bezoekje waard is. Kan ook in een halve dag.

Ben zelf naar de noordzijde van de Grand Canyon gegaan (minder toeristisch) en dat was echt schitterend om sneeuw en bomen in de GC te zien ipv de desolate wildernis.

Verder kan ik je zeker een koelbox aanraden en de Wallmart Superscentres op te zoeken. Daar kan je alles halen. Zorg er voor dat voor je de parken in gaat je bent bijgevuld want eenmaal in de parken schieten de prijzen omhoog (als ze al iets verkopen!!)

Druk zal het altijd zijn in de parken. Wij konden bijna nergens op de dag zelf een camping vinden voor onze tent. We hebben veel wild gecampeerd omdat de parken al 6 maanden van te voren vol zijn geboekt... echt een desillusie was dat..

Voor melkweg shots: gebruik de site Dark Site Finder. Handig om gebieden zonder lucht vervuiling te vinden. (Maar die ken je waarschijnlijk al haha).

Ik ging redelijk onvoorbereid op reis maar je ziet de Melkweg zo aan de hemel met het blote oog. Kwam bij mij op bij 30 graden en binnen enkele uren was die helemaal te zien (30 tot 90 graden). Ik heb een panorama kunnen maken (mijn eerste echte poging die nacht) en even snel in elkaar gezet maar valt in het niets vergeleken met wat er op internet staat. Maar toch cool dat het aardig is gelukt.

Als je niet kampeert dan reken er maar op dat je nog veel moet rijden voor een een donkere plek vind. Deze bovenstaande was nog zeker 30 min een nationaal park in rijden. (neem een hoofdlampje mee)

Voor de rest gewoon gaan en niet teveel alles plannen! Al was ik met een maat en we deden die ochtend gewoon wat ons leuk leek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 01:34
Eind augustus, in een weekje tijd rij ik dit rondje "zonsverduistering":

Chicago
St. Louis
Zonsverduistering: liefst in natuur/bossen
Kansas City of Memphis of Nashville of waar ik zin in heb/toevallig uitkom
Chicago

Met uiteraard ook nog een hoop kleine plaatsjes/stadjes op de planning bonnefooi.
De huurauto is al geregeld, evenals (bijna) alle hotels.

Zin in!

Iemand zin om mee te gaan?

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:49

Rivanov

Apple freak

Wij vertrekken 24 juni voor onze rondreis door de west-coast! Vliegen vanaf Dusseldorf rechtstreeks naar San Francisco om vanuit daar aan de reis te beginnen. Can't freakin' wait!

Wat we nu al vooraf geboekt hebben:

- Alcatraz Tour
- Lower Antelope Canyon Tour

Wat we nog willen boeken is een vlucht over de Grand Canyon. Kost $ 124 p.p. met een vliegtuigje vanaf Grand Canyon Airport. Vlucht duurt +/- 45 minuten.

Rivanov wijzigde deze reactie 03-06-2017 11:41 (34%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:29
quote:
HuHu schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:09:
[...]

Ik ben een keer staande gehouden in de VS wegens een snelheidsovertreding. De agent was wel onder de indruk van de keurige vertaling in het Internationale Rijbewijs, zodat hij niet hoefde te zoeken en puzzelen wat dingen betekenden. Ben er met een waarschuwing vanaf gekomen.
Ik ben vorig jaar van voren rijdend (!) gelaserd door een politieauto die abrupt omdraaide toen ik hem passeerde. Die had geen enkele moeite met mijn Nederlandse rijbewijs. Ook met een waarschuwing er vanaf gekomen (gelul over cruisecontrol hendel van BMW en Ford) en verder aardig en netjes gebleven.

Proof or it didn't happen (foto naar achteren maakte durfde ik toch even niet):

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DownBusiness
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-11 14:11
quote:
Typhone schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:35:
[...]

Ik ben vorig jaar van voren rijdend (!) gelaserd door een politieauto die abrupt omdraaide toen ik hem passeerde. Die had geen enkele moeite met mijn Nederlandse rijbewijs. Ook met een waarschuwing er vanaf gekomen (gelul over cruisecontrol hendel van BMW en Ford) en verder aardig en netjes gebleven.

Proof or it didn't happen (foto naar achteren maakte durfde ik toch even niet):
Haha herkenbaar ja. Wij reden iets van 10 mijl te hard en een tegemoetkomende politie agent deed z'n zwaailichten aan en zat met z'n vingertje te bewegen dat wij dus te hard reden. Ze pakken je dus inderdaad van voren. ;) Hij keerde gelukkig niet om.

Vorig jaar wel staande gehouden voor het negeren van eens stopbord. Ze letten daar echt wel goed op dus.
En een mooie picca aan over gehouden O-)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Ik wil eigenlijk één enkele reisstekker meenemen en een normale stekkerdoos, waarin ik vervolgens de opladers inprik van mijn iPhone, iPad en MacBook.
Hiervoor kan ik iedere willekeurige reisstekker gebruiken? Of moet ik nog een omvormer hebben.. want ik lees dat dit niet nodig is bij adapters, aangezien die van zichzelf al geschikt zijn om zowel op 110v als 220v te werken.

Is dan deze reisstekker voldoende? Hier wil ik dan een stekkerdoos insteken die ik vanuit huis meeneem.

https://www.kabelshop.nl/...Dafs1qWfhTxUDHBoCTJzw_wcB

Of heb ik hier ook al voldoende aan? (het rechterblokje bedoel ik dan)

https://www.digitalseller...daard-reisstekker-Amerika

Rivanov wijzigde deze reactie 19-06-2017 20:02 (13%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:24
Hey, leuk, USA topic :9
Toch wel m’n favoriete vakantieland. Inmiddels aardig wat gezien daar. Van de zomer gaan we weer een rondje doen. 3 weken rondtoeren: SLC, Moab, Denver, Mt Rushmore, Yellowstone, Grand Teton. Probeer altijd een midsize SUV te huren: lekker ruim en relatief gunstig geprijsd vergeleken met een ‘normale’ auto.

Internationaal rijbewijs nooit gekocht. Naja, op de eerste keer Florida een jaar of 15 terug na. Ik neem ook altijd een Nederlands stekkerblok mee. Amerikaanse verloopplug erbij. En aangezien ik ze toch heb liggen: wat van die Apple US pluggen voor de Applezooi.
Autohoudertje voor de iPhone. TomTom go en rijden maar 8)

21 augustus Total Eclipse in Nebraska, hopelijk helder. _/-\o_

matthijst wijzigde deze reactie 20-06-2017 00:41 (37%)

• Smarron

Smarron

The bend

quote:
DikkeBMW schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:11:
[...]

Volgensmij hadden wij dan dezelfde :P

Je moet er wel rekening mee houden dat je rondom de NP's lang niet altijd bereik heb. Op genoeg van de ritten door groots en leeg gebied hadden we in de auto geen bereik. In de parken vaak wel, maar niet altijd. Ikzelf vond het toch wel erg handig, en zo duur was het ook weer niet.
Ik had hier ergens een linkje gevonden die het bereik van de verschillende aanbieders toonde. Daarin zou AT&T het breedste bereik hebben. T-Mobile weer betere kwaliteit vooral in bewoond gebied. Ik ga zelf voor een AT&T kaartje.

Even wat anders. Best warm in de states nu, temperatuur gaat al richting de 50 graden in CA, NEV en AR! In Phoenix stijgen vliegtuigen niet op vanwege de te hoge temperaturen.

http://nos.nl/artikel/217...n-in-phoenix-arizona.html

Ik heb onwijs veel zin in de reis, maar maak me stiekem wel zorgen over 2 dingen. De kinderen en de extreme hitte. :/

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Damn jetlag is een bitch. :+
Weinig geslapen vannacht..

Toch maar een upgrade gedaan. Standaard auto bij de reis zou een Nissan Note klasse zijn. Dat leek ons toch niet helemaal verstandig gezien de kilometers. Twijfelen tussen een SUV of een cabrio.. en toch maar voor een leuke Mustang gekozen. 8)

• Rdit
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 29-08 16:05

Rdit

Gewoon, omdat het kan

quote:
zetje01 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:00:
[...]

Wacht, ik heb een foutje gemaakt, denk ik: ik héb een Mustang Cabrio gereserveerd!
(ik dacht dat convertible betekende 'opklapdak')
Convertible = Cabrio :P

==/\== 500px ==/\==

• matthijst
Lang leve de mid-size SUV, 2 personen, 3 weken, kofferbak vol :)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:48
Ga ik toch liever met de cabrio weg, dan maar een kleinere koffer :+

Enkele foto's:

Zion national park

Bryce

Lake Powell

Grand Canyon

De 'Stang bij Sequoia

Yosemite

Allemaal snelle plaatjes gemaakt met m'n telefoon, maar wat een fantastische omgeving daar!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
Monument Valley _O_

• matthijst
Mis in NL altijd meteen die ladingen water met smaakjes die ze daar hebben :(
Dit spul, verschillende merken:

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:26

azerty

McFly

quote:
Kecin schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:14:
Brutale vraag, maar wat kost zo'n beest daar? :)
En is het het slimst om van tevoren te boeken of on the spot een upgrade te doen?
Ik heb ook een Mustang (toevallig ook wit :D ), vooraf geboekt, komt neer op ongeveer 60€/dag in mijn geval.

@Rivanov, dit al opgemerkt?

https://tweakers.net/ext/f/thqUcAcON0XdNG6JkLzk3CDu/thumb.jpg

azerty wijzigde deze reactie 01-07-2017 04:19 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Ja, dat was me al opgevallen. Dat kun je ook moeilijk missen als je die enorme deuren open zwaait. ;)

Deze vind ik wel aardig gelukt. Gemaakt tijdens zonsondergang toen we vanuit Death Valley naar Las Vegas reden. :)

Rivanov wijzigde deze reactie 01-07-2017 04:43 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Davetc
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 05-12 14:37
Via KLM (Sunnycars/Alamo) in mei dit jaar voor 3 week een splinternieuwe Dodge Charger (de "lichtste" met zon 300pk) kunnen huren. 8 maand van te voren geboekt in combinatie met vliegtickets. Uiteindelijk heeft de auto iets van 12 euro per dag gekost. Was overigens geen garantie dat we een Dodge Charger zouden krijgen.

We konden ter plekke kiezen uit een aantal Full Size auto's waaronder verschillende Nissan Altima en de Dodge Charger.

Totaal 5080km gereden met de route:

Portland
Hood River
Bend
Redding
San Fransisco
Eureka
Eugene
Astoria
Vancouver (Canada)
Portland

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:21

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Lower is kleinschaliger en nauwer. Zeker als ik de foto's vergelijk met mensen die in de upper zijn geweest. Ben persoonlijk alleen in de lower geweest.

Portret lower antilope canyon by Barry B., on Flickr

Antelope Canyon by Barry B., on Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 05-12 13:59
Ik lift ook eventjes mee in dit topic om wat wellicht wat tips te krijgen. We komen vaak in de VS, mijn vriendin is Amerikaanse dus de onvermijdelijke bezoekjes aan de schoonfamilie heb je toch. Daar plakken we meestal een toeristische vakantie aan vast. ;) Vele standaard en niet standaard bestemmingen gehad, maar nu;

Komend voorjaar (maart/april) zijn we van plan een stukje Gulf te pakken. Grofweg van Tampa tot New Orleans, waar we dus grotendeels US98 volgen.

Het enige wat echt vast staat is New Orleans en bij voorkeur Tampa als aankomt/vertrekstation, daartussen zijn we redelijk vrij. Met uitzondering van 1 klein dingetje, we moeten een "tussenstop" maken in West-Virginia voor familiebezoek. :+

Nu zou het logisch zijn om dan op Pittsburgh o.i.d. te vliegen om WV af te tikken en dan vliegen naar het zuiden om daar een auto te huren. Of zelfs vanaf Pittsburgh een auto te huren en naar huis te vliegen via Tampa/New Orleans.

Echter:
  • Zijn binnenlandse vluchten niet goedkoop
  • Is het vanaf een ander vliegveld dan dat we aangekomen zijn een stuk duurder
  • Zijn we niet vies van een stukje rijden
  • Is daar best wel een leuke, dubbele roadtrip van te maken die het geld van brandstof wel waard is
Ik dacht eraan om bijvoorbeeld in Tampa te beginnen, van daar naar WV te rijden om vervolgens van daar naar New Orleans te gaan. Je krijgt grofweg zoiets:

https://tweakers.net/ext/f/4ZLKAyzaDAvAugGxvoa2UxYz/thumb.png

Tips/Ideeën?
Ik zou bijvoorbeeld op de trip WV > NO kunnen kiezen om Nashville aan te doen, maakt in uren/afstand weinig uit. Tampa > WV is het wel leuk om Savannah weer eens aan te doen, 1 van mijn meest favoriete plekken in de VS.

Maar ik sta open voor andere interessante ideeën. :)

The Realone wijzigde deze reactie 03-07-2017 12:59 (191%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

Ik ga ook naar teh USA!!!111

Maar eerst portugal voor een midweek B)

M'n magische bol werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• king_bass
  • Laatst online: 21:23
Hierbij een iets uitvoeriger idee van de trip die hier eraan gaat komen.

De trip is in november gepland voor 3 weekjes.

Rechtstreekse vlucht van Amsterdam -> San Fransisco

In verband met de nachtrust die je verplicht moet hebben alvorens je een camper kan ophalen hier een hotelovernachting.

Vervolgens de camper ophalen.
Dit is de Road Bear 21-24 feet.

Hierna lekker op de bonnefooi vanaf de westkust naar de oostkust.
Schematisch gezien geeft dat de volgende reis:

Met als afsluiter de vlucht Orlando -> Atlanta -> Amsterdam

Al met al in ieder geval zeer benieuwd naar de beschikbaarheid van overnachtingsplaatsen voor de camper.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
Voor de mensen die overigens twijfelen om een bootje te huren op Lake Powell....DOEN:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

quote:
DikkeBMW schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:21:
Sowieso vind ik het hele idee achter een USA vakantie een stukje roadtrippen en vrijheid. Goed, dit is een mening en zo zal niet iedereen denken, maar gewoon zelf rijden is een van de leukste dingen. Stoppen waar je wil, doen wat je wil. Niet gebonden aan ov of dat soort zaken. In de groten steden uiteraard een ander verhaal, maar daarbuiten...
Jep. Dat vinden wij dus ook. Zijn vandaag in San Francisco aangekomen als laatste bestemming van onze roadtrip. Hier is onze reis begonnen en hier eindigt het nu. Vliegen vanuit hier dinsdagavond weer terug naar Düsseldorf, hebben dus nog 1,5 dag hier. :)

Vanmiddag de Mustang weer ingeleverd bij Alamo Car Rental. Uiteindelijk 5.184,30 km afgelegd in 2,5 week. 8)

Vanochtend vanuit San Simeon vertrokken en voordat we in San Francisco aankwamen hebben we rondje Silicon Valley gedaan. Als gepassioneerd Apple 'freak' moest ik natuurlijk bij Apple langs. Dus ben naar de huidige campus op 1 Infinite Loop geweest en even bij het nieuwe Apple Park langsgereden. Fan-tas-tisch om daar even te zijn. Het is natuurlijk 'maar' een kantoorgebouw, maar om daar als groot Apple fan in real-life te staan is toch wel een dingetje. Ook het nieuwe Apple Park is prachtig om te zien.

Daarna nog even naar 'de garage' geweest waar het allemaal begon voor Apple, en naar het oude woonhuis waar Steve Jobs tot aan zijn dood heeft gewoond.

Ook nog even bij Google en Facebook langs geweest. Ook erg indrukwekkende complexen. Wat moet dat machtig zijn om daar te werken!

Nu nog even genieten in San Francisco!

Rivanov wijzigde deze reactie 10-07-2017 07:07 (16%)

• MmarkM
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online
quote:
Flapperbol schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:31:
[...]

Persoonlijk zou dit voor mij niet in de categorie "vakantie" vallen, het lijkt erop alsof je non-stop onderweg gaat zijn. Wil je echt nergens even een dag of twee bijkomen en genieten van de omgeving?

Als het jouw ding is, absoluut doen, maar het voelt voor mij alsof je aan het eind van de vakantie alleen foto's vanuit je auto hebt kunnen maken.
Misschien dat er inderdaad nog wat geknipt moet worden. Ik zal hem even wat uitgebreider toelichten. In de grote steden zal ik twee dagen verblijven (SFO, LA, LV en laatste dagen nog ter invulling).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Maar ik denk dat jij Aziatische roots hebt. Want een 1/2 uur in Bodie en Mono Lake dat zijn Aziatische Bustoerist tijden :p

Bodie;
Bodie Ghost town by Barry B., on Flickr

Body Ghost Town by Barry B., on Flickr

Bij de ingang van Mono Lake
Near Mono Lake / Sierra Nevada by Barry B., on Flickr

Een gejaagd tempo vonden wij niet passen bij de omgeving.
Maar hé iedereen heeft zijn eigen manier van zo'n vakantie beleven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:15
quote:
PWM schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:47:
[...]

Nope, helaas. Wel in Pennsylvania, rond de Amish. Vond het een erg mooie staat de paar 100km die ik heb gezien.

Dit jaar nog op de agenda Miami, New York, Nashville en Orlando (bah). Geen verborgen pareltjes dus :p
Nashville _/-\o_ Erg leuke stad trouwens, en ik ga daar zeker nog een keer terugkomen.
:)

Mrs Redhair wijzigde deze reactie 17-07-2017 15:22 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 18:59
quote:
"the Pizza Factory in Lone Pine, CA". Een bord pasta (spaghetti, gehaktballen en rode saus) bevatte is van 1200 (!!!!) calorieën.
"vroeger" had je bij Applebees de "Applebee's Provolone-Stuffed Meatballs With Fettuccine" á 1500 cal. per bordje, knap dat ze het er in kregen :-)

• Mrs Redhair
quote:
Anakha schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:23:
Na het rondje San Francisco, Tahoe, Loneliest Highway, Bryce, Arches, Canyonlands, Mesa Verde, Zion, Las Vegas, Yosemite, Highway 1, San Francisco van vorig jaar (in 4 weken), hebben we deze week tickets geboekt om in oktober in 3 weken van Denver naar Seattle te gaan rijden. We hebben al een algemene route in ons hoofd, namelijk:
  • Denver
  • Rocky Mountain NP
  • Grand Teton NP
  • Yellowstone NP
  • Glacier NP
  • Coeur d'Alene
  • Mount Hood
  • Portland
  • Pacific Coast
  • Olympic NP
  • Seattle
We hebben nog een paar maanden om de definitieve route uit te stippelen, dus als iemand tips heeft voor leuke stadjes, parken, attracties, accommodaties of eettentjes in de buurt van deze route, dan houd ik me aanbevolen. :)
In Hailey Idaho is een fijn adres: The Inn at Ellsworth Estate
Gabriel is een duitse van origine maar ondertussen erg amerikaans. Mooie kamers met in de onze een hemelbed :)
Erg luxe ontbijt, en goed gezelschap van Gabriel die bij ons vanuit de keuken riep: Goddammit! I've fucked up the bacon. >:)

Dit is een pagina in ons fotoboek van dit B&B

• dbzfan
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:20

dbzfan

Nee.

quote:
downtime schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:30:
[...]

Wel een hele korte route heb je daar.
We zitten veel te brainstormen over routes etc.. nu zijn we op het volgende gekomen omdat we eigenlijk ook een stukje echte californische kust willen doen.. route lijkt erg onlogisch.. 1750 mile ongeveer.. in 16 dagen.. is dit te doen? Of zouden jullie toch LA skippen en dan via death valley naar yosemite gaan..

LV- Grand canyon (overnachtingen in williams) - zion - death valley - LA - monterey - yosemite - SF

dbzfan wijzigde deze reactie 03-08-2017 00:37 (54%)

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:00
quote:
assn schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:12:
[...]
Ik ben het met je eens dat het veel kilometers zijn in korte tijd. Maar een week naar Denver rijden is voor mij ook zonde. We zijn aan het kijken of er vanuit Las Vegas/Denver niet iets te regelen is om bij de national parken te komen.
Tussen 2 dagen en een week zit een flink verschil. Als je het in 3 of 4 dagen doet, kun je onderweg wat stadjes en bezienswaardigheden bekijken (bijvoorbeeld het Strategic Air Command & Aerospace Museum in Nebraska waar je zo ongeveer langskomt, maar waar je amper of geen tijd voor hebt in je huidige planning). Net buiten Denver beginnen de Rocky Mountains, je hebt daar prachtige bergwegen (hoewel een deel in maart dichtgesneeuwd zal zijn) en naast Arches NP liggen ook Canyonlands NP, Capitol Reef NP en Escalante NM op de route tussen Denver en Bryce. Je rijdt er vlak langs, stuk voor stuk prachtige parken, maar helaas, je moet die dagen zo ver rijden dat je geen tijd hebt om ze te bezoeken.

Om je een idee te geven waar je anders haastig voorbij rijdt:

Strategic Air & Space Museum, vlak buiten Omaha

Rocky Mountain NP, vlakbij Denver

Canyonlands (Island in the Sky uitzichtspunt), een paar kilometer bij Arches NP vandaan

Capitol Reef NP, op de route tussen Arches en Bryce Canyon.

Peekaboo Slot Canyon in Escalante NM, aan een zijweg van US 12 tussen Capitol Reef en Bryce Canyon.

Als je 3 dagen zou kunnen toevoegen aan je huidige planning tussen Chicago en Bryce, dan kun je al die dingen wél doen. Weliswaar kort, maar dat is beter dan alleen maar stops bij tankstations.

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:10

Get!em

Oh die ja!

quote:
Typhone schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:06:
@Anakha Ik liet die Peekaboo Slot Canyon zien aan m'n vriendin en die werd meteen wild dat we er vorig jaar niet zijn gestopt :D. Het is wat zeg, parken uitzoeken waar je een mooie selfie kan maken voor je instagram :O
De foto die je ziet is de Dry Fork Narrows.

Vanaf de parkeerplaats van Dry Fork heb je een steile wandeling naar beneden van 15 minuten. Je komt dan in Dry Fork. Vanuit Dry Fork heb je links de Dry Fork Narrows, een 1,5 tot 6 meter brede canyon van zandsteen. Deze is voor de simpele wandelaar.
Schuin rechtsvoor heb je de ingang van Peek a Boo slot canyon, vanuit Dry Fork is dat een 5 meter hoge klim over een steile rots, voordat je erin bent.
Echter de beste route is 15 minuten rechts door Dry Fork lopen naar Spooky Gulch/Slot canyon. Die kun je in wandelen, die is 10 tot 60cm breed. Je kunt daarin niet veel vooruitkijken (20meter hooguit), door de vele bochten.
Verder doorlopen door Dry Fork kom je nog een aantal slotcanyons tegen, maar dan wordt het nog smaller en avontuurlijker. Sommigen daarvan vereisen speciale technieken om je lichaam er door te wurmen.

Route die ik gewandeld heb is via Dry Fork naar Spooky, daar doorheen omhoog lopen naar het plateau, over het plateau naar de boveningang van Peek a Boo, en daarin naar beneden lopen. Laatste sectie bestaat uit mooie steenbogen. De klim die ik noemde is dan te benaderen van boven, en als je niet kunt klimmen dan kun je hem gebruiken als een glijbaan (met schuurpapier..).

Er staan slechts twee bordjes: bij de parkeerplaats en 1 bordje onderweg naar Dry Fork. Voor de rest zijn er geen trail markers. Op het plateau zijn er ook geen referenties waar je heen moet. GPS is dus aangeraden.

Geen eigen foto's, maar even ter referentie dat alle genoemde canyons een eigen karakter hebben:

Peek a Boo steenbogen

Spooky Gulch

Verschil tussen een Gulch, een Slot of een Narrow of een gewone Canyon ligt trouwens in de breedte.
Meest gebruikt zijn Gulch en Slot, maar sommige Gulches en Slots zijn eigenlijk een Narrow.
Slot Canyon is een Canyon waarbij je op het maximum breedte, staand in het midden beide wanden kunt aanraken, en de smalste gedeelten raken elkaar.
Narrow is een Canyon waarbij de wanden hoger zijn dan de canyon breed is, maar smalste gedeelten zijn breder dan de Slot canyon (aanraakbare wanden).

In het gebied van Escalante liggen vele slots.

Get!em wijzigde deze reactie 18-08-2017 12:24 (11%)

• matthijst
Mooie dag vandaag. Om 06:00 vertrokken uit Denver. Tegen 11:00 bij Glendo, WY in de berm langs de snelweg gestopt met ladingen andere eclipse-watchers. Echt een speciale ervaring om mee te maken; de volledige verduistering, maar ook de sfeer die eromheen hangt O+

• H92!
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Ook in ben afgelopen week naar de VS geweest voor de zonsverduistering. Eromheen een mooie grote roadtrip gepland met veel natuurparken.

GPS log: https://huyvu.nl/travel/201708-usa.html
Dit rondje is gedaan in ongeveer 3.5 weken.

In Wyoming de totale zonsverduistering bekeken, eerst licht bewolkt, maar toen de zonsverduistering begon was het kraakhelder :)

• H92!
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
quote:
witchdoc schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:04:
Ok, Zion national park, angels landing.. YouTube: Angel's Landing - Scariest Hike in America? Sheer Drop off - Zio...
Dat is me toch net iets te hoog met net te weinig houvast..
Is wel een aanrader! Paar weken geleden gelopen en was met de tweede shuttlebus (6.30 uur) als een van de eersten boven. Heen en weer kostte het me zo'n 3.5 uur (met bijna uurtje boven genoten van uitzicht).

Als je gaat, ga dan heel vroeg. Het is dan nog rustig en op die smalle paden (met een klif van paar honderd meter op halve meter links/rechts van je) is het voornamelijk eenrichtingsverkeer. Op terugweg was het om-en-om voor laten gaan.

Het uitzicht (en de afgrond):

H92! wijzigde deze reactie 03-09-2017 12:18 (5%)

• moer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 04-12 16:40
quote:
witchdoc schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:57:
[...]

Stel dat ik me toch omdraai als ik zo'n stuk tegenkom.. heb ik dan al leuke/indrukwekkende views gehad of kan ik dan net zo goed beneden blijven? Begin te vrezen dat omdraaien wel erg waarschijnlijk wordt zoder een beetje peer pressure als ik dat zo zie.
Voordat het smalle gedeelte begint heb je al mooie views. Je komt eerst aan op een soort van groot plateau en daar heb je al een mooi uitzicht.
quote:
witchdoc schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:57:

haha, ik zweer dat ik mijn post al aant typen was voor jouw berichtje.
:P

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

quote:
witchdoc schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:40:
[...]

Raad je een (lichte) hike aan in Bryce of gewoon met de auto de vista's bezoeken.

Bij Bryce naar de achterste vista rijden kost je ook best wat tijd. Vanaf dit plaatje is dat de weg linksonder, nog verder naar het zuiden. Ik raad je aan om maximaal tot Bryce point te rijden. Gebruik vanaf de ingang *(in het kaartje is dat linksboven) de pendelbus, dan kun je daarmee naar Bryce point, en dan eenrichting teruglopen naar sunrise of sunset.

Sowieso is op drukke tijden de weg naar Bryce Point verboden voor autos en mag je alleen met de pendelbus. Ook was vorig jaar september de wandelroute vanaf Bryce landurig in onderhoud en afgesloten. Huidige status weet ik niet.
quote:
29/9 SF
- uitchecken, auto inleveren
- 13:53 (SFO) 15:20 (LAS)
- auto ophalen
- bezoek strip
- see show
- ... ?
30/9 travel to bryce
- drive to Sunrise, Sunset, Inspiration and Bryce viewpoints.
1/10 travel to Zion National park
- 'light' hike (narrows?)
2/10 Zion National Park
- angels landing (tot halverwege zoals @moer ofzo) :P
3/10 terug naar LAS
- auto inleveren
- 11:30 (LAS) 12:58 (SFO)
- 16u45 vertrek SFO -> A'dam
4/10 SF
- ... ?
- 16u45 vertrek SFO -> A'dam

Iemand nog opmerkingen over dit schema dan? Suggesties van waar te slapen?
Schema om in 5 dagen inclusief hikes dit te doen is geen relaxed reizen meer. Je moet het zelf weten, maar ik zou dit zelf never nooit zo inboeken. Er zitten risico's in qua planning (vluchten, auto). Zion - Las Vegas, en dan om 11.30 vliegen? Waar wil je slapen en hoelaat (hoe vroeg) wil je opstaan?!?

travel to bryce, vanaf las Vegas? Nominaal 4 uur rijden, zeg 5 uur incl pauze en oponthoud.. en dan dezelfde dag nog een hike? Klinkt meer als hit en run vakantie....

De tip om rondom San Fransisco wat te gaan doen, kust + seqoias + yosemite, klinkt mij een veel betere tijdsbesteding in diezelfde ruimte.
Als je dan toch uitzicht wilt, neem dan de Sentinel Hike in Yosemite. Voeg daarbij een bezoek aan Mono Lake via Tioga Road en Ghosttown Bodie en je hebt een compacte reis met van alles wat.

*alhoewel, huidige status is dat veel wegen, inclusief de Fresno road 41, en ook Glacier Point road zijn afgesloten door Bosbranden in de buurt van Yosemite.

Get!em wijzigde deze reactie 04-09-2017 13:34 (56%)

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Veel parken hebben verschillende type campings:

tent-only en mixed
en
firstcomefirstserve en reservation-only en mixed.

Yosemite, Zion, Arches, GC hebben voor de populaire campings bijna alleen reservation only. Reserveren gaat van maanden van te voren, en het is zeker bij Yosemite en Zion net als een populair concert, op moment van opengaan van reservering, is hij binnen een uur uitverkocht.

Yosemite heeft langs de Tioga road nog een aantal firstcomefirstserve, maar ga eerst naar de website om te kijken of ze in de maand nog open zijn en of ze geschikt zijn voor campers (niet allemaal namelijk). Vervolgens zie je bij entree van het park op de dag zelf welke campings nog plekken vrij hebben met fcfs.

Om je een idee te geven: voor populaire parken was ik vorig jaar in september voor fcfs te laat in Zion en Yosemite, terwijl ik in Zion om 10 uur sochtends bij de camping stond en bij Yosemite bij de reservation-office stond om 8 uur sochtends. Arches was ook al vol toen ik er aankwam, maar heb ik uiteindelijk buiten gecampeert op de primitieve campings ten zuidoosten ervan. Zion ook bij de oostingang een primitieve camping opgezocht.

Dit is zoals je hem vaak tegenkomt, en ik dus ook vorig jaar:

Get!em wijzigde deze reactie 07-09-2017 13:16 (34%)

• matthijst
quote:
Redhawk schreef op maandag 11 september 2017 @ 07:18:
[...]

Die mening deel ik totaal niet. Je moet er wat tijd in steken maar Devils Tower was prachtig. In Cody kan je gaan schieten met vuurwapens, wat ik natuurlijk gedaan heb. :) Ik ben zelf sportschutter en heb ook vuurwapens in huis.

Maar Wyoming is prachtig, je komt uit de bergen in het westen en de wereld wordt weer wijds. Vandaar de kreet op de kentekenplaat " Big Sky " :)
Uhm ;)

• Mrs Redhair
quote:
Mijn fout |:( Wyoming heeft geen onderschrift, maar een steigerend paard met cowboy.

2017 plate ( Die zijn toch veel mooier dan die van ons hier?)

Wij hebben zoveel staten doorgecrosst dat ik dingen door elkaar haal. Vorig jaar nog begonnen in Anchorage Alaska waar wij 5 dagen hebben rondgereden in die grote staat.We zijn in Fairbanks geweest, en hebben gestaan bij Land's End in Homer. (Alaska is te mooi om maar 1 keer te bezoeken, en het is niet vergeven van de toeristen, gelukkig maar )
Van Anchorage gevlogen naar Seattle WA en even een bezoekje gebracht aan een Tweaker genaamd Hillie die daar woont. Vandaar gereden naar Vancouver en via Banff NP terug naar de USA en bij Bear Creek reden we Idaho weer binnen. Via Craters of the Moon NP naar Mt Rushmore , en verder door naar Yellowstone NP.
Na Devils Tower zijn we naar Badlands NP gereden en hebben The Mall of America bezocht in Minneapolis.
Dat was 2016 ( 3 weken)

In 2014 zijn naar Washington DC gevlogen en hebben in Cleveland en aan de Golf van Mexico gestaan met muziek in Nashville en Memphis waar we ook de toer door Graceland hebben gedaan. In ABBQ NM ballonvaren als een puntje op onze bucketlist. Erg indrukwekkend !
Na NM doorgereden naar Las Vegas, ondertussen langs de Grand Canyon, en verder naar Death Valley. De auto (Mustang Convertible) ingeleverd in LA. (3 weken)

2011 Van San Francisco naar Houston met alles wat je maar kan bedenken wat er tussen ligt.( 3 weken)

Ja wij hebben erg veel gereden, maar ook erg veel gezien.

1992 ben ik solo geweest in heel het zuid westen, in 1994 met mijn ouders in een camper in Zuid West, en in 1997 zelf in een 6 persoons camper, ook in het Zuid Westen.
2000 Route 66 gedaan.

Ik ben zodoende vrij bekend in de VS. :)

Mrs Redhair wijzigde deze reactie 13-09-2017 07:44 (12%)

• matthijst
quote:
Redhawk schreef op woensdag 13 september 2017 @ 06:51:
[...]

Mijn fout |:(

Ik ben zodoende vrij bekend in de VS. :)
Ik ook, inmiddels 10 zomervakanties met roadtrips gedaan. Was toevallig 3 weken terug in Montana en vond de snelweg er verrekte saai, dus daardoor bleef dat Big Sky hangen ;)

Gotta Catch 'Em All *O*

matthijst wijzigde deze reactie 13-09-2017 07:38 (5%)

• Mrs Redhair
quote:
Anakha schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:42:

En wat mij betreft is US 50 voldoende 'lonely' - je kunt regelmatig even parkeren, naar het midden van de highway lopen, rustig een goed camerastandpunt uitzoeken, een foto maken van hoe de highway zich kaarsrecht mijlenver uitstrekt zonder een enkele auto in beeld, weer teruglopen naar de auto en verder rijden.
Ik heb hem in 1992 al gereden en laatst nog in 2014. Toen kwamen we een zwaar transport tegen met off highway mining trucks. Wij moetsen echt volledig in de berm gaan staan van de marshalls.

• Hillie
  • Laatst online: 22-11 02:54

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Voor degenen die momenteel richting Napa of Sonoma valley gaan of kijken, er zijn nogal wat bosbranden gaande. Napa heeft ten westen en ten oosten branden, nogal wat huizen in Santa Rosa staan in brand of zijn al afgebrand en de 101 is denk ik ook wel afgesloten. Ik zag zojuist dit plaatje van iemand (is natuurlijk een momentopname, dus zoek altijd zelf even de actuele situatie op):

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• The Realone
  • Laatst online: 05-12 13:59
Ons tripje van 25 dagen in maart-april staat nu ook aardig vast. Plannen zijn wat gewijzigd tegenover wat we een paar maanden terug in gedachten hadden.

https://tweakers.net/ext/f/CjzV8yfxSI4c7E9djYIzUUIt/thumb.png

De stops zijn: Raleigh, NC > Fayetteville, NC > Havelock, NC > Nutter Fort > WV
Dan hebben we de vrienden/familie verplichtingen gehad en gaan we aan de vakantie beginnen. ;)

Nashville, TN > New Orleans, LO > Panama City Beach, FL > Wakulla Springs, FL > Orlando. Vanaf Orlando vertrekken we weer, dus dat is niet echt een stop. Al eens geweest en niet echt boeiend in mijn ogen.

Panama City Beach ligt niet vast en is bij benadering. Het idee was om een paar dagen strandvakantie te houden met wat leuke uitgaansplekken. Dan zit je daar overal wel vrij goed, maar tips zijn welkom. Eigenlijk alles tussen ongeveer Pensacola en Panama City is een optie.

Afgezien van vrienden/familie gaan we overal voor Airbnb's.

• king_bass
  • Laatst online: 21:23
quote:
Inmiddels alweer een paar weken deze trip achter de rug en ik kan zeggen, wat een land!
Schitterende omgevingen en prachtige steden.

Momenteel druk bezig met alle beelden te verwerken tot een zinnige samenvatting van de gehele reis.
Wat ik jullie niet wilde onthouden is alvast het eerste gedeelte van de gehele reis in kml-formaat voor de liefhebber. In te lezen in google earth dus.

Ik zal deze bestanden nog uitbreiden tot de gehele trip welke start in San Francisco en eindigt in Orlando.

https://www.dropbox.com/s...uhG_sFwOm-DpAqP6Nmfa?dl=0

king_bass wijzigde deze reactie 08-01-2018 14:36 (9%)
Reden: Plaatje toegevoegd

• SeLang
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Ik heb afgelopen voorjaar de Arizona Trail gelopen. 1270 km solo trek met rugzak en tentje, kamperen in de wildernis, van de Mexicaanse grens naar Utah state line. Door de Sonora woestijn, bossen, bergen, uiteindelijk de Grand Canyon overgestoken en dan het laatste stuk over het Kaibab Plateau naar Utah. Echt fantastisch! Ik heb een uitgebreid verslag gepost op FOK! (zie link):

http://forum.fok.nl/topic/2381424

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:11
quote:
assn schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:39:
Volgende week zaterdag ga ik op reis naar de VS voor een maand. Wij zijn met 10 vrienden en twee campers. In die maand is het handig als we internet hebben.

Ik heb gelezen dat er verschillende manieren zijn:
- simkaart kopen met 4g internet en hotspot gebruiken(nadeel is dat je een toestel met amerikaanse band moet hebben)
- mifi

Heeft iemand van jullie ervaring of een tip waar het voordelig is of wat het beste werkt?
quote:
SteveWoz schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:19:
https://www.wirefly.com/g...hone-plans-unlimited-data

T-Mobile ONE ($75) of Sprint Forward ($50) lijken geschikt te zijn. Sprint is wel CDMA volgens mij dus daar kun je niets mee, tenzij je daar een telefoon koopt.
Ik wil dan USMobile aanraden, dat is een virtuele provider waar jij per maand helemaal zelf je bundel kan samenstellen. Je zou dan naar de Unlimited plans van hun Super LTE kunnen kijken, dat maakt gebruik van het Verizon netwerk. Het enigste nadeel is dat ze de simkaart naar je opsturen dus dat zou je dan eventueel van te voren naar je eerste verblijfplek kunnen/moeten doen. Versturen duurt ongeveer een werkweek.
https://tweakers.net/ext/f/OsJTIgdGS1MTP24lR7GFwjSW/thumb.png

Pompi wijzigde deze reactie 06-03-2018 19:07 (31%)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Zijn aan het kijken voor de reis van dit jaar. Vorig jaar hebben we rondreis door de West-Coast USA gemaakt. Dit jaar willen we waarschijnlijk weer terug naar Amerika. Zitten te twijfelen tussen rondreis Florida of meer de Zuidoostelijke Staten.

Vertrekperiode is 18/19/20 augustus en willen maximaal 20-21 dagen gaan aangezien we 3 weken vakantie hebben.

Zuidoostelijke Staten:

Florida:

Iemand die voors-tegens kan geven over deze gebieden? :)

• Tortelli

Tortelli

quote:
Ibbel schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:08:
[...]

Ahh, aangezien Utah je favoriete staat is, misschien heb je nog wat tips. Wij willen volgend jaar met de RV door Utah. We denken aan vliegen op SLC, dan richting Grand Teton en Yellowstone, Dinosaur National Monument, afdalen naar beneden. Daar o.a. Zion, Arches, Monument Valley, Coyote Buttes south en Little wild horse canyon. Dan weer terug naar SLC, mogelijk nog langs de koper mijn. SLC willen we eigenlijk overslaan, we houden niet echt van Amerikaanse steden.
Weet jij nog leuke dingen, bv leuke kneuterige dorpen/ leuke activiteiten etc?
Je kunt in Moab (bij Arches) geweldig offroad rijden;

Ook goed te doen voor onervaren mensen in zo'n sidebyside b.v..

Zelf Yellowstone bezocht in 2013, maar met de personen auto. Zou daar wel minstens 3 dagen zijn want het park is GROOT en er is veel te zien.
Zat toen de tijd in West Yellowstone waardoor eea aan logistiek niet ideaal was. Kwam vanuit Cody (oosten) het park in en heb toen o.a. de waterval bezocht zodat ik daar al niet meer naar terug hoefde.

Geen idee of er veel camper plaatsen zijn (nooit op gelet), het het logistiek flink verbeteren.

Tortelli wijzigde deze reactie 09-04-2018 13:30 (3%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
belly89 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:48:
Ik ga op 14 september naar LA, om vervolgens drie weken later uit te komen in SF. Nu wil ik graag een honkbalwedstrijd bekijken. Als ik kijk in LA dan zie ik dat de LA Dodgers spelen op 17-9 tegen de Colorado Rockies. Echter spelen de LA Angeles de 15e en 16e tegen de Seattle Mariners.

Mochten de wedstrijden tegelijkertijd zijn zal ik het liefst naar de LA Dodgers willen (dit is puur op gevoel), echter qua planning zal de wedstijrd van de LA Angeles veel beter uitkomen. Ik ben geen honkbalfanaat o.i.d., vind de sport interessant en het gaat me puur om de beleving.

Heeft iemand ervaring met de stadions/clubs?

Dodgers hebben een mooier stadium (historische, mooie plek op de heuvel) en een goed team. Grootste nadeel van Dodger stadium is het geluid, komt allemaal vanuit een cluster speakers in het outfield. Echt heel slecht (tenzij dat de afgelopen twee jaar is aangepast). Parkeren is prima geregeld maar het is superdruk rond de wedstrijd (weinig/beperkte toegangswegen).

Los Angeles Angels hebben een moderner station en ook een goed team. Iets makkelijker bereikbaar (beter ontsluiting).

Beide teams spelen op het hoogste niveau en zijn binnen de VS even bekend. Gevoelsmatig is een wedstrijd Angels - Mariners spannender dan Dodgers - Rockies.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
Rivanov schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:16:
Ik heb ook bij Rentalcars.com geboekt (uiteindelijk bij Alamo). En dit zit inbegrepen in de huurprijs van de Ford Mustang Cabrio:

Inbegrepen in de prijs
De meeste verzekeringen zitten er wel op. De vraag is even wat je Excess is, of dat die afgedicht is. Vaak is er een eigen risico van $1500,- tot $3500,- op een auto (hoewel ik ook wel eens uitschieters heb gehad naar $8000,-).

Als deze gedekt word door de verzekering van Rentalcars: Top

Zo niet, kan je deze extern bijboeken zoals https://www.huurautoverzekering.com/ of https://www.allianz-assis...sico-verzekering-autohuur

De autovehuurbedrijven bieden het ook zelf aan. En dan gaat het in de papieren lopen. Ze vragen zonder blikken of blozen $40,- per dag.

Mensen raken daar in de war, want die denken gedekt te zijn met de externe verzekering. Dat is ook zo, maar het personeel is getraind:
quote:
Het kan u duizenden euro's kosten
Deze verzekering geldt hier niet
De afhandeling kan maanden duren en tot die tijd bent u uw geld kwijt
etc
Allemaal onzin, maar volksstammen gaan nat.

Dus, TLDR:

Kijk bij Rentalcars (of waar je huurt) of je Excess verzekerd is en wat ze dekken of sluit iets anders af.

Rechte rug aan de balie

En houd rekening met een borg van $3000,-. Deze blokkeren ze op je CC (word dus niet afgeschreven). Daar gaan veel mensen al nat. Die houden er geen rekening mee en zitten meteen aan de limiet.

EDIT:

Voorbeeldje. Ik heb deze auto gehuurd. Bij Sixt zie je duidelijk je eigen risico staan en wat het kost om het af te kopen:

https://tweakers.net/ext/f/IBJUnz1iC95RTWwQ1YGaCfuZ/thumb.png

Ik heb alles overigens doorlopend verzekerd, dus neem nooit extra's.

PWM wijzigde deze reactie 13-07-2018 15:49 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
TommyGun schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:49:

@PWM 3k? Ik heb bewust een lage limiet op mijn CC en ik zet er wel extra geld op indien nodig, maar zo veel? Dan zou ik de auto niet eens mee krijgen? :P Excess zegt me niets, ik zal er nog eens induiken... Aan de balie sluit ik inderdaad niets af, veel te duur.
In principe blokkeren ze het hele Eigen Risico. Dat is het eigen risico van de verhuurder. Als je dus extern verzekerd bent, geldt nog steeds dat de verhuurder het eigen risico blokkeert (immers bij schade betaal je hen en claim je het terug bij de externe partij).

Dat ziet er dan zo uit (Golfje gehuurd in Ierland met 1500,- eigen risico):

https://tweakers.net/ext/f/Q2mvF4ygQXCy6Ib4GRl2pufl/thumb.png

En dat gaat van je bestedingslimiet af tot het word vrijgegeven.

EDIT:

Jij moet dus nagaan wat het Eigen Risico van Avis is op die auto :)

Voor de bovengenoemde A4 van mij geldt dus 1700,- voor schade, maar:
quote:
Blijvend eigen risico per schadegeval: EUR 1700.00
Blijvend eigen risico bij diefstal: EUR 2500.00
Diefstal is hoger. Dat is dan het bedrag wat ze gaan blokkeren.
quote:
Rivanov schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:16:
Ik heb ook bij Rentalcars.com geboekt (uiteindelijk bij Alamo). En dit zit inbegrepen in de huurprijs van de Ford Mustang Cabrio:
Heb je Mustang of Mustang (or similar). Ik was laatste op LAX en daar stonden eigenlijk alleen Camaro's. Die zijn niet slechter dan een Mustang, maar als je perse die auto hoopte hoeft dat niet zo te zijn.

PWM wijzigde deze reactie 13-07-2018 16:23 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:17
quote:
PWM schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:45:
[...]

De meeste verzekeringen zitten er wel op. De vraag is even wat je Excess is, of dat die afgedicht is. Vaak is er een eigen risico van $1500,- tot $3500,- op een auto (hoewel ik ook wel eens uitschieters heb gehad naar $8000,-).

Als deze gedekt word door de verzekering van Rentalcars: Top

Zo niet, kan je deze extern bijboeken zoals https://www.huurautoverzekering.com/ of https://www.allianz-assis...sico-verzekering-autohuur

De autovehuurbedrijven bieden het ook zelf aan. En dan gaat het in de papieren lopen. Ze vragen zonder blikken of blozen $40,- per dag.

Mensen raken daar in de war, want die denken gedekt te zijn met de externe verzekering. Dat is ook zo, maar het personeel is getraind:

[...]

Allemaal onzin, maar volksstammen gaan nat.

Dus, TLDR:

Kijk bij Rentalcars (of waar je huurt) of je Excess verzekerd is en wat ze dekken of sluit iets anders af.

Rechte rug aan de balie

En houd rekening met een borg van $3000,-. Deze blokkeren ze op je CC (word dus niet afgeschreven). Daar gaan veel mensen al nat. Die houden er geen rekening mee en zitten meteen aan de limiet.

EDIT:

Voorbeeldje. Ik heb deze auto gehuurd. Bij Sixt zie je duidelijk je eigen risico staan en wat het kost om het af te kopen:

[afbeelding]

Ik heb alles overigens doorlopend verzekerd, dus neem nooit extra's.
Onze eigen risico voor 3 weken in California is 0,00 euro.

Zie:
https://i.imgur.com/CrKbP8q.png

Eigen risico die 0,00 is, is misschien nog te verklaren omdat wij underage zin en al de hoofdprijs betalen?

Zou je mij kunnen vertellen waar je kan zien bij SIxt wat je huurborg is? Ik zit mijn bevestiging na te lezen maar kan niks vinden.

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:41
San Fransisco was qua bussen ook prima te doen overigens! De veelal trolleybussen koop je gewoon een kaartje voor een $1.50 ofzo, en daar kun je dan een uur op reizen.

Amoeba Music kwam me al bekend voor :P
http://i65.tinypic.com/290vv2t.jpg

Alternatiefje waar ik ook binnen ben gewandeld:
http://i66.tinypic.com/29610e1.jpg

Heel de wijk haight ashbury is een aanrader als je in de buurt bent en van oude sferen wil genieten 8)

Schuey wijzigde deze reactie 25-07-2018 08:57 (47%)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Heb sinds deze week een iPad Pro 10.5 WiFi + Cellular. Wil deze over twee weken in Florida o.a. gaan gebruiken als mobile hotspot. Er zit een E-Sim in, maar je kunt er ook nog een normale simkaart in plaatsen. Nog even uitzoeken welke methode de 'goedkoopste' is. Hier in Nederland zie ik 3 aanbieders voor de E-Sim optie. Even bekijken welke dat in Amerika gaan zijn.

Zal de opties die hierboven vermeld staan, ook eens bekijken.

Vorig jaar aan de Westkust hadden we een AT&T kaartje gekocht. 6GB voor $ 40 (uit m'n hoofd).

@Get!em Welke optie heb jij genomen? Hoelang duurde het voordat jij de simkaart binnen had?

Rivanov wijzigde deze reactie 03-08-2018 07:13 (13%)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Iemand ervaring met een NFL wedstrijd van de Tampa Bay Buccaneers in hun thuisstadion (Raymond James Stadium)

Ze spelen namelijk op 30 augustus tegen de Jacksonville Jaguars voor het NFL Preseason en laten wij toevallig precies dan in Tampa te zitten.

Ben nu dus op Stubhub aan het kijken voor tickets en kan Lower Level zitten voor $ 35 per ticket.

Dit is Lower Level Sideline 107

Zou dat iets zijn? Kopen via Stubhub betrouwbaar?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Miami stelde niets voor gisteren qua douane. 14:30 geland. 15:45 reden we in de Mustang naar buiten.

• matthijst
Regenbuitje in Jacksonville Beach.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

We hadden gisteren ook even een tropisch regenbuitje op weg naar Key West. :+

Even later kwam het er echt met bákken uit.
Om 2 minuten later weer met een stralende zon verder te rijden. :+

Key West is overigens echt een leuk stadje / eiland. Heerlijke sfeer hangt hier.

Rivanov wijzigde deze reactie 23-08-2018 14:01 (21%)

• matthijst
Savannah:

En Atlanta:

• zeef
  • Laatst online: 23:56
PWM schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:33:
September ga ik voor een klein jubileum, de 5de keer Las Vegas :p Deze keer Vdara gekozen. Dit is een non-gambling hotel. Waar ik altijd mesjogge van word (ben ook 2* in Reno geweest) is dat als je uit de lift stapt, het meteen chaos, geluid en licht is. Bij Vdara heb ik wel de voordelen van mooie 5 star kamers + uitzicht over de strip, maar niet de nadelen.

Word wel tijd dat we eens rechtstreeks kunnen vliegen. Moet nu weer overstappen (Detroit) om thuis te komen. Je zou toch zeggen dat een rechtstreekse vlucht 2-3x per week vol moet zitten. Nu alleen vanaf Londen volgens mij (edit: Manchester, Munchen en of all places: Zurich blijkbaar, tijd voor AMS)
Maar als je naar de strip wil, dan moet je door de casino area van het Aria hotel... of een taxi nemen. De voetgangersdoorgang naar de Strip was afgesloten toen wij er waren. @Canaria en ik zaten er vorig jaar in september. :P Wel waanzinnig mooi uitzicht.

zeef wijzigde deze reactie 14-09-2018 09:25 (16%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Hotels.com. Ik ben daar Gold member wat echt helemaal niets voorstelt. Alleen in Vegas zijn er een paar hotels die daar wel wat extra dingen bij geven. Zelfde kamer is nu 695,- (2 nachten) zonder extra's.

Bellagio, wat mijn andere keuze zou zijn, is 800+. Voor dit soort verschillen betaal ik wel wat Ubers.

Reservering voor 2 kamers:

https://tweakers.net/ext/f/xcxmrdYTsHPVQGK3XaiReC4z/thumb.png

Hierbij is de gok dat ze het aantal vouchers nog corrigeren :p

PWM wijzigde deze reactie 14-09-2018 09:33 (28%)

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:08:
[...]

Daar kom je volgens mij ook niet meer langs een CBP officier, toch? Dus dan kan je ‘uitreis’ niet geregistreerd worden?
Mijn landovergang Canada -> USA -> Canada is wel geregistreerd. 410 is denk ik verwijzing naar de QEW highway and PBB naar Peace Bridge Border.

https://tweakers.net/ext/f/VCn3oZ4HflHMo6XA5yLxKN6x/thumb.png

Oh in mijn geval was er een via in mijn paspoort geniet (ik had wel een ESTA) en die is er door de Canadese douane uitgehaald.

PolarBear wijzigde deze reactie 11-10-2018 17:39 (18%)

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:16

Grouchy

meep meep

Arrne schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:42:
Het is ook niet 100% compleet/accuraat, ik heb maar arrivals dan departures en ben op dit moment toch echt niet in de VS.

Zo te zien een grensovergang over land naar Canada die mist.
Landovergang; daar wordt denk ik vaak met nummers gewerkt. 505 in mijn voorbeeld. Een 'in/uitreis' met iets niet civiel/commercieel of een stroom/computerstoring daar raakt het systeem zo te zien wel wat van in de war, maar er is vaak wel een entry: unavailable.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
royduin schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:34:
Nu bijv. via Google Flights; €954 een retour met 2 personen, klik ik door wordt het ineens €1400... wat zijn redelijke prijzen?
Het is nu 700,- retour met KLM. Voor een rechtstreekse vlucht gaat dat echt niet veel lager, zeker niet als je je eigen data/tijden wil gaan zoeken. En ja, kans bestaat dat er opeens tijdens een week er een ticket verschijnt voor een paar tientjes minder, maar of je daar nou 10 maanden alles voor in de gaten wilt houden?

Dit zijn de vaste kosten van KLM voor een ticket naar LAX:

https://tweakers.net/ext/f/4iNfSg8kRFIl2YP0LWlhluCk/thumb.png

Dat is al 542,- aan standaard kosten.

• Sabbi
  • Registratie: december 2000

Sabbi

je denkt aan mij.

Iemand ervaring met vanaf Yellowstone naar het zuiden rijden?

We zijn aan het kijken voor een (one way) roadtrip aan de westkust, 3 weken, vanuit Bozeman naar de kust:

Bozeman> Yellowstone> Grand Tetons> Vernal > Moab> Page> GC North Rim> Bryce> Las Vegas> Death Valley> Lee Vining> Yosemite> Monterey> San Francisco.

Opzich niet meer dan 4 uur reistijd per dag behalve het stuk Grand Tetons> Vernal > Moab, maar met 14 stops heb ik dan maar 7 dagen waar je op dezelfde plek blijft en een hele dag een national park in kan, dat is misschien wat weinig.
Misschien toch Yellowstone eraf knippen? Of van Moab meteen naar Bryce en zo wat meer rustdagen hebben?

(Kaartje gemaakt met Google My Maps)

Sabbi wijzigde deze reactie 16-11-2018 19:37 (8%)

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 05-12 16:48
-Muncky- schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:37:
[...]

Kap verdwijnt in een aparte ruimte in de kofferbak, dus daar heb je geen last van inderdaad.
In de Mustang die ik huurde een aantal jaar geleden pastte 1 harde koffer (niet het allergrootste model) en 1 grote (flexibele) reistas.
De reistas hadden we ook speciaal voor dit doel gekocht.. :)
Inmiddels terug uit Florida en een ervaring rijker.

Ter plaatsen kunnen kiezen uit diverse Mustangs en Camaro's , de laatste vond ik ook wel gaaf maar daar paste met geen mogelijkheid de 2 reistassen in. In de Mustang paste het met een beetje duwen en trekken.

Len020 wijzigde deze reactie 19-12-2018 16:19 (6%)

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Hmmbob schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:02:
[...]
kijk eens naar Panera bread, dat is goed eten naar onze Europese maatstaven
Goed eten? Check het zoutgehalte van de soepjes en (breakfast/lunch) sandwiches (aangeraden wordt om qua sodium niet boven de 1,5-2,3 g/dag uit te komen, wat overeenkomst met 4-6 g zout).
Wat wij deze tijdens roadtrips was 's morgens naar de lokale Vons supermarkt rijden (dat is een keten die elders in de VS weer net wat anders kan heten) die een eigen bakkerij had, en daar bagels halen.
In het noord-oosten heb je redelijk brood bij Stop&Shop (ahold).
Pascal.A schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:49:
[...]

Qua bedrag zit je wel redelijk in de buurt, maar dan zul je toch ook regelmatig genoegen moeten nemen met een hamburger, burrito of pizza.
Of aziatisch eten. Bezoek voor het ontbijt ook eens een klassieke diner voor een vooroorlogse ervaring. Dit ziet er toch prachtig uit?

jij ook?

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:00
wodkabuikje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:27:
Koel om te zien dat iedereen zo positief is over Yellowstone :) Moet daar nog steeds een keer naartoe. Wat is de beste periode om daar te zijn?
Ik was er begin oktober 2017, precies de week nadat de meeste accommodatie in het park sloot voor de winter. Het grote voordeel daarvan was dat het op dat moment relatief heel erg rustig was, terwijl de omstandigheden niet heel anders waren dan een week eerder, toen er nog veel meer mensen waren.

Met het weer kun je in die periode geluk of pech hebben - onze geplande rit over de Bear Tooth Highway ging niet door omdat die een dag voordat wij daar kwamen werd afgesloten wegens sneeuwval, en ook enkele wegen in het park gingen toen dicht. Dat is dan het risico. Bleef wel mooi:

• Typhone
Thanks vanavond ga ik even wat dingen bekijken. De saaist lijkende dingen komen op de lijst te staan. De laatste tijd vallen alle keuzes in het rijtje 'dat lijkt me niks' altijd precies 180 graden de andere kant uit. Die tendens zet ik dus maar eens door :). Beetje dit idee dus, maar dan toegespitst op bezienswaardigheden en dergelijke:

• Tortelli

Tortelli

TommyGun schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:36:
@Tortelli @Hmmbob bedankt mannen, we zien even door de bomen het bos niet meer na een avond puzzelen maar ik neem de feedback mee.

De keuze voor San Diego is vanwege het feit dat we behoorlijk Zoo-fans zijn, maar als we die tijd beter elders kunnen spenderen dan staan we daar natuurlijk voor open.

Thanks again :)
Het lastigste vind ik zelf altijd het bepalen waar je nu heen wilt, er is zoveel keuze en altijd te weinig tijd. Heb de route zelf 2x gedaan, en 1x een deels (Las Vegas (via Monument Valley) Arches, Great Sand Dunes NP, Denver, Yellowstone, Grand Teton, Las Vegas).

Eerste keer ben ik een paar dagen in LA geweest (Hollywood, WBB studio's o.a.) maar had toen ook meer tijd (25 dagen) en heb ik de Highway 1 ook gereden, 2e keer (3 weken) ben ik direct uit LA weg gegaan en heb alleen de Griffith Observatory bezocht.
Grofweg LA, Needles, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Arches, Bryce, Zion, Vegas, Death Valley, Yosimite en SF. Highway 1 eruit gehaald om meer tijd te hebben in de parken, ben zowel in Bryce als Zion een volle dag geweest, in Yosimite 2 volle dagen. Voordeel is dat je veel meer van de parken kunt zien en wat hikes kunt meepakken.

Je kunt in Arches overigens waanzinnig offroad rijden (als je daar een liefhebber van bent), zo'n side by side of quad huren en je kunt je goed uitleven :D.
Thile schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:09:
Twee jaar geleden met een camper West-Canada 'gedaan' (Calgary -> Vancouver) en dat is goed bevallen :). Nu hebben we een goede deal voor Calgary + camper en willen we naar Yellowstone; het plan is:

Waterton
Glacier (oostkant)
Yellowstone
Grand Teton
Yellowstone
Glacier (westkant)
Kootenay
Banff (alleen laatste nacht, 2 jaar geleden dus al geweest)

Heeft iemand een soortgelijke ronde gemaakt en eventueel tips tussen Glacier en Yellowstone (of in 1x doorrijden en meer tijd voor de parken)?
Ik ben ook benieuwd naar tips voor Yellowstone en Grand Teton, onze voorkeur gaat meer uit naar lange dagtochten (we nemen niet de gear mee voor meerdaagse tochten) dan stop-and-go's. Goede plekken om wildlife te zien zijn zeker welkom :).
Ik ben zelf alleen in Yellowstone en Grand Teton geweest, mijn tip voor Yellowstone is om minstens 2-3 dagen in het park te zijn. Het park is enorm groot, en het rijden gaat niet altijd even vlot. Ik heb vooral de "easy" hikes gedaan tot een uurtje of 3-4 om de belangrijkste bezienswaardigheden te zien en ben er 3 volle dagen geweest.

Had relatief laat geboekt waardoor ik in West Yellowstone uitkwam en dagelijks wel veel tijd (minstens een uur) kwijt was met rijden. Dat is een groot voordeel in jou geval.
Wat ik rijtechnisch gedaan heb:

Day 1: vanaf Cody: o.a. bezoek van de Yellowstone waterval (zie rode pijlen). Kwam bij de ingang (ergens rond punt 19?) overigens de eerste beren al tegen!.
Dag 2: o.a. bezoek van "serengeti" van Yellowstone en een aantal hotsprings.
Dag 3: bezoek bekendste geiser (old faithfull) en diverse hotsprings (morning glory etc), daarna door richting Grand Teton.
(zie dat ik de pijl niet helemaal goed getekend heb, ben tot punt 14 gereden volgens mij, dus een heel stuk langs Yellowstone lake).

Mooiste park in de VS welke ik zelf gezien heb, loop met het idee om met mijn ouders nog een keer terug te gaan!.

PS: ik neem aan dat je met de camper van Canada naar de VS mag?. Met huurauto's mag dit lang niet altijd.

Tortelli wijzigde deze reactie 15-01-2019 11:24 (45%)

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 05-12 11:15

TommyGun

Stik er maar in!

z-tune schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Dat is inderdaad een onderdeel van hw1. 17 mile drive is feitelijk een rijkeluisbuurt. Waar je een klein tolbedrag als toerist.

Het is op zich de moeite waard, maar ik zou er niet voor omgereden zijn als dat had gemoeten. De weg langs big sur vond ik indrukwekkender.

Durf ik even niet te zeggen of je op dat stuk de 17 mile drive tegen komt. (Daar zou ik even naar googelen). Wij zijn niet in Monterrey geweest.
Ah, ik zie het;

Dus dat zou een optie kunnen zijn als detour van SF naar het hotel in Monterey.
Monterey -> LA vervolgens alleen via de HW1, anders kost het wel veel extra tijd.
Genoeg budget? Met de helikopter vanuit Vegas! Wij zijn niet naar de Skywalker gevlogen ( leek ons echt te toeristisch, en daar hadden we Vegas al voor :+ ) hou rekening met 250€ pp per vlucht. Zal de maatschappij later even opzoeken voor je.
Hier moeten we nog eens goed naar kijken, met de auto lijkt elke mogelijke optie behoorlijk wat extra tijd te kosten.
Hmmbob schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:41:
Ik denk dat Kingman aanhouden prima is, want vanuit San Diego binnendoor naar Palm Desert, dan door Joshua Tree NP heen naar Kingman is al een flinke dag reizen (7u, maar je wil nog uitstappen onderweg etc). Williams ligt dan nog 2u verderop - dat zouden wij niet doen. (wij is gezin met 2 kinderen).
d:)b
Nou, je kan prima op 1 dag vanuit LV door Death Valley heen en dan west van DV ergens slapen, bijvoorbeeld Bakersfield. Vanaf daar is het 1u20 naar Sequioa. Je kan er ook voor kiezen om midden in Death Valley te slapen, maar dan wordt je reistijd DV uit naar Sequioa weer wat langer. Overigens, in de route in de link staat ook het "Father Crowley Overlook" gemarkeerd - als je geluiden van straaljagers in de buurt hoort kun je ze op dat punt door de Star Wars Canyon zien vliegen, voor dit soort plaatjes.
Dat lijkt een goede optie _/-\o_ Ik vergeet nog wel eens dat een NP niet wil zeggen dat er enkel een gate is alwaar je naartoe rijdt en vandaar de boel verkent, maar dat je er ook gewoon doorheen kunt rijden (zoals bij Death Valley het geval is).
Ik ken San Jose niet. Wij hebben ooit in Walnut Creek gelegen, een rustig forenzen stadje. Is volgens mij niet zoveel te zien. Als je in de buurt van San Jose gaat liggen kun je nog de Google Campus oprijden voor wat merchandise en een foto met de Android :+
Nog even over nadenken wat leuk is, wellicht is juist die extra tijd in SF handig maar dat kunnen we pas zeggen als we in SF geweest (gestart) zijn...
edit: Oh, en denk je aan het aanschaffen van de Annual Pass voor de Nationale Parken? Die haal je er wel uit hoor :) Gewoon bij het eerste park wat je bezoekt kopen.
Sowieso! Thanks!

fyi
https://docs.google.com/d...aAtai1Bk/edit?usp=sharing

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Smarron

Smarron

The bend

pirodr01 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:20:
Wij gaan dit jaar voor de derde keer naar de states, eerste keer was klassieke rondje westkust, tweede keer was noordwest met een stukje canada. We misten daar de rode rotsen enorm, en willen deze keer dus weer wat zuidelijker, en zijn op onderstaande route uitgekomen. We gaan in mei. Heeft iemand misschien nog tips of aanvullingen voor ons?

1. Ams – Phoenix
2. Phoenix – Goldfield Ghost Town – Mount Lemmon – Tucson (360km)
3. Tucson (Saguaro National Park)
4. Tucson (Sky Island Scenic Byway) (lost Dutchman state park)
5. Tucson – Chiricahua National Monument - Wilcox (150km)
6. Chiricahua National Monument – White Sands (las cruces) (300km)
7. White Sands – Albequerque – Bernalillo (350km)
8. Bernalillo – Kasha Katuwe - Bernalillo
9. Bernalillo – Bisti de na zin – Angel Peak – Durango (325km)
10. Durango (stoomtrein naar Silverton)
11. Durango – Shiprock – Chinle (200km)
12. Chinle – Canyon de Chelly
13. Chinle - Agathla Peak – MV (150km)
14. MV – Muley Point – Gooseneck – Valley of the Gods – Factory Butt - Capitol Reef (250km)
15. Capitol Reef (Cathedral Valley Loop)
16. Capitol Reef – UT12 - Kodachrome state park - Bryce (200km)
17. Bryce – Cedar Breaks National Monument - Zion (200km)
17. Zion (Observation Point)
18. Zion – Marble Canyon – Page (200km)
19. Page – Grand Canyon (175km)

20. Grand Canyon – Coal Mine Canyon - Little Painted Desert – Winslow (300km)
21. Winslow - Meteor Crater – Williams (route66) – Sedona (225km)
22. Sedona (Boynton Canyon, Schnebly Hill Road)
23. Sedona (Red Rock State Park, Red Rock Crossing)
24. Sedona – Phoenix (175km)
Hmmbob schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:09:
Ben in die hoek niet heel bekend, maar Sedona is echt prachtig!
Amen to that!

Wij hebben (alweer) 1,5 jaar geleden voor het eerst de VS bezocht en ook een klassieke ronde in het westen gedaan. Van alle NP's en plekken vonden wij Sedona stiekem nog het indrukwekkendst. Voor ons een verborgen parel, want we kwamen hier eigenlijk als tussenstop en wisten hier vrij weinig over. En rode bergen ? Zeker weten!

Zion was overigens ook prachtig (mooie rode stenen) en Page eveneens (Horseshoe Bend en Antelope Canyon ook echt de moeite waard). We zijn ook nog een duikje wezen nemen in Lake Powell.

Hier nog een zonsondergang @ Sedona:

Sunset from Bell Rock - Sedona (AZ) by Smarron, on Flickr

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004

Grouchy

meep meep

Gitarist schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:43:
* Gitarist and the mrs zijn weer aan het aftellen voor onze volgende VS-vakantie.

Op 9 maart vertrekken we naar Austin, alwaar we eerst naar San Antonio (Texas) rijden, om na twee dagen weer terug te keren in Austin.
Daar blijven we een kleine week om te genieten van het muziekgedeelte van SXSW.
Daarna vliegen we door naar Miami (Florida), waar we een dikke week zullen verblijven en ook een paar dagen naar de Florida Keys toe gaan.

Aangezien de concerten/sessies van SXSW niet de hele dag duren zijn we ook nog op zoek naar leuke tips voor in/rond Austin.
Wat al op het lijstje staat:
  • Inner Space Cavern
  • Enchanted Rock
  • Rainey Street District
Zodra we in Miami zijn verblijven we ook nog enkele dagen in de stad zelf, dus tips voor Miami zijn ook welkom!
In geval van een rotweer: State Capitol, Bob Bullock museum. Liggen lekker dicht bij elkaar.
Die brug waar die bats uitvliegen (congress bridge?)
Pedernales Falls State Park
Westcave Outdoor Discovery Center (ten westen van Austin)
Zal echter wel erg druk zijn ivm spring break

Probeer zelf als ik daar ben, al dan niet met wat oude bekenden, een dag of 1-2 door te brengen op Lone Star Gun Range in Lockhart (ten zuiden van Austin).
Ook als reiziger/toerist ben je er welkom; paspoort (min leeftijd 21 jaar) en creditcard is alles wat je nodig hebt en dan kan je daar revolvers/handguns/rifles/shotguns huren tot en met een Barrett 50 caliber.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Typhone
Ik ga de vraag hier maar even stellen ondanks dat ik geen onervaren rot ben ;).

Wie heeft er nog tips om zaken te doen in en rond San Francisco die NIET tot het standaard-deel behoren? Alcatraz, Fisherman's Wharf etc. Ik wil een backup hebben i.v.m. de Golden Gate bridge (die zagen wij enkel in de mist) en één keer vanaf een vrij grote afstand toen we naar Alcatraz gingen:

Qua hotelketens met een simpel ontbijt nog tips? Ik heb mezelf voor het gemak geregistreerd bij alle vooraanstaande ketens en probeer zoveel mogelijk bij dezelfde te blijven. High end hoeft niet (meer) aangezien wij het dat niet waard vinden. Ik ga de komende tijd aan de slag met een planning van SF tot Seattle en weer terug. De steden zijn leuk maar voor ons geen prio. Natuur veel meer en de hikes idem dito.

Ben nog niet helemaal erover uit of ik vanuit SF omhoog rij (redelijk snel) richting Seattle of dat we alvast wat dingen meenemen (Lassen Volcanic, Crater Lake). In 2013 zagen we weinig oceaan tussen SF en Los Angeles en werden we getrakteerd op gratis mist. :9

• Typhone
Hij was blauw en in 2016 gloednieuw:

• Typhone
@FabiandJ
Wat zijn de activiteiten dan die je in het park doet of wil doen? Nu tik je sommige plekken wel af van de lijst (je rijdt er toch langs) maar zien of doen is het eigenlijk extreem beperkt op één dag. We zijn ook wel ooit vanuit Pasadena naar de Grand Canyon gereden maar serieuze stops als het bezoeken van een willekeurig iets hebben wij toen niet gedaan.

De activiteiten in jouw zijn overal zeer beperkt (of schrijf ze eens uit) en nu lijk je vooral heel erg veel verschillende locaties aan te willen doen met een gigaload aan kilometers. Als ik zo even alles globaal neertel zit je bij Seattle (dag 17) op zeker 3500-3600 miles aka 5673 km. Dat komt neer op elke serieuzere reisdag (de korte niet meegeteld) op circa 555km. Ik hou ook wel van rijden maar ik vind de parken zien, hiken etc ook wel dusdanig leuk dat er wel een 'grens' getrokken wordt.

Staat jou overal vrij te bepalen wat je wil maar ik zou niet alles onder de N=1 (ik heb het nog nooit meegemaakt dus het zal meevallen) theorie willen schuiven. Dit is dagelijkse kost in Yellowstone en bij beren nog VEEL erger:

http://pixontrips.com/wp-content/uploads/2016/02/Traffic-Jam-in-Yellowstone-National-Park-4059.jpg

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:35
Vanaf de Father Crowley overlook heb je ook een mooi overzicht over Star Wars Canyon - een bekende laagvliegroute van nabij gelegen Edwards AFB richting DV. Dan krijg je dit soort plaatjes, if you're lucky:

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
KaiseRRuby schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:37:
En wie heeft tips voor leuke plekjes buiten de stad?
2 uurtjes rijden en je hebt dit

:p Vond ik wel heel leuk om te zien. Prachtige omgeving ook. Maar dat is meer iets om te doen als je meer tijd hebt.

Je kan natuurlijk ook de trein naar DC pakken als je daar nog nooit geweest bent.

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Wij hebben dit in een canyon net voor death valley gehad.

Kippenvel als zo'n f16 F nog wat ;) langskomt met geluid dat er bij hoort.

https://tweakers.net/ext/f/RFPQbe4VGILAX3csnbqUfhBI/thumb.jpg

Toen ik deze foto stond te maken. Dus vandaar geen telelens.
https://tweakers.net/ext/f/sPZRjY1hRLivlEhWv1ozHPWX/thumb.jpg

Daarna kwamen er ook een paar over in death valley op zeer lage vlieghoogte.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:47
Ten eerste iedereen bedankt voor de tips !

In de tussentijd al wat daagjes op pad en voorlopig gaat het prima (1500 mijl gehad) . De 1e 2 dagen zoals verwacht veel tijd in de auto gezeten maar sindsdien ruim de tijd om ook buiten de auto te gaan en wat hikes te doen. Vandaag b.v. eerst in Zion de canyon overlook trail gedaan (het was gisteren veel te druk dus maar 's morgensvroeg gegaan), daarna een stukje zuidelijker naar dinosporen gezocht (zagen op de map 'dino tracks' staan, uiteindelijk bleek je daar via een trail van een uur klimmen pas bij te kunnen komen). Daarna naar Paria (gravelpad naar waar eerst een filmset zat) en uiteindelijk naar horseshoe bend.

Wat tot nu toe opviel is dat Bryce erg mooi is maar doordat er nog veel dicht is je er met een halve dag echt wel klaar bent, maar vooral dat de niet toeristische plekken niets onderdoen voor de toeristische plekken :)

Paria:

Echt een aanrader om heen te gaan, het is wel verstandig om een 4x4 te hebben, zelfs nu het droog is zaten er nog wat lastige stukken tussen.

Bryce:

Morgenvroeg richting Grand Canyon (willen we rond 8uur aankomen). Ben erg benieuwd hoe het daar is!

[removed]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 05-12 17:18

ToolkiT

brit-tweaker

Typhone schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:39:
DagVanNaarActiviteiten
1AMSSFReisdag + Inkopen (landing lokale tijd 13:30 uur)
2SFFortunaRijdag US Highway 1 + Avenue of the Giants
3FortunaFortunaMiners Ridge & James Irvine Loop Trail (22km)
4FortunaCoos BaySightseeing & reisdag + Cape Arago State Park
5Coos BayCoos BayRZR Rental in Oregon Dunes (4hrs)
6Coos BayPortlandReisdag via Cannon Beach
7PortlandPortlandCity Highlights
8PortlandPortlandMt Hood Hike ZigZag Overlook Trail via Hidden Lake (27,6km, 1280 hm)
9PortlandPortlandColumbia River Gorge + Multnomah Falls Hike + 7 more (4 small hikes)
10PortlandForksTravelday to Olympic NP + Hall of Mosse Trail (1.6km)
11ForksSeattleNorth Entry - Sol Duc Valley - Lake Crescent - Small hikes
12SeattleSeattleCity Highlights
13SeattlePackwoodEverett Boeiing Tour
14PackwoodPackwoodSouth Cascades: Goat Lake Loop Trail (19.3km)
15PackwoodPackwoodMt St Helens: Loowit Falls Trail (14.9km)
16PackwoodPackwoodMt Rainier: Skyline Loop + Overpass Trail (28.2km)
16PackwoodProspectReisdag richting Crater Lake NP
17ProspectDunsmuirGarfield Peak Trail (5.8km) + Photography (weather conditions OK only)
18DunsmuirSan FranciscoLassen National Park -> Lassen Peak Trail 8km
19San FranciscoSan FranciscoDifferent activities / sightseeing
19San FranciscoSan FranciscoDifferent activities / sightseeing
20San FranciscoAMSFlight back home

Goddamn wat een werk! Iets grover gelaten dan oorspronkelijk gepland.
Eerste deel van dag2 heb ik recentelijk <edit> time flies! ,/edit> December 2017nog gereden, mooi stuk!
Let wel op dat Highway 1 erg kronkelig is en single lane. De aftstand van dag2 is niet zo veel maar via HW1 gaat het wel tijd kosten want je kan niet echt doorrijden..
https://www.google.com/ma....1572756!2d40.5981867!3e0
Google zegt 7+ uur, maar met stops ben je al gauw 9 uur bezeg schat ik... dus ga niet te laat op pad is mijn advies..

Sfeer impressie:

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 05-12 17:18

ToolkiT

brit-tweaker

Denniz0229 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:29:
[...]

Huur natuurlijk geen cabrio om met het dak omhoog te rijden :9
Maar als ik dus 2 sporttassen neem ipv koffers dan moet het lukken?
4 serie is natuurlijk leuk, maar wel 300 euro duurder voor 2 weken en rij in Nederland al een 3 cabrio, dus in Amerika neem ik wel een Amerikaan :D
Helemaal mee eens toen ik die Camaro had was het december en daarom spotgoedkoop een cabrio te huren ($250 voor een week), het was beetje fris maar ik heb altijd met dak omlaag gereden, gewoon verwarming op vol 8)
En uiteraard is een musclecar veel bijzonderder dan een euro-model.. maar in San Diego hadden ze die niet beschikbaar als upgrade, wel een BMW..

2 sport tassen moet prima gaan (y)
Wat meer sfeer beelden van Silicon valley en omgeving:

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True