• Ximenez
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:19
@Superschub Ik heb zelf geen ervaring met pakketreizen richting de VS en boek altijd alles zelf. Of het een goedkoper is dan de ander, durf ik niet te zeggen.

Ik ben een groot voorstander van zelf alles regelen. Aanbieders van pakketreizen zijn vaak gebonden aan bepaalde accommodaties en bieden je veel minder flexibiliteit. Voorstanders zullen wellicht zeggen dat de reisaanbieder de kastanjes voor je uit het vuur haalt als er iets misgaat. Mijn voorkeur heeft het om dat soort zaken zelf op te lossen zonder dat er een externe partij tussenzit. Er kan altijd iets misgaan, maar als je de reis goed voorbereid, kom je niet snel voor verrassingen te staan.

Mijn werkwijze bij het uitstippelen van een road trip is als volgt. Misschien heb je er iets aan.

Ik maak om te beginnen een lijst aan in Google Maps. Binnen deze lijst verzamel ik allerlei locaties die ik tijdens de trip aan zou willen doen. Vaak zijn het er meer dan past in het tijdsbestek van je reis, maar je zult zien dat op deze manier er vanzelf een route uitrolt. De locaties die ik verzamel kunnen echt van alles zijn: van national/state parks tot uitzichtpunten langs de weg en van leuke scenic byways tot restaurants waar ik zou willen eten. En in het geval van Florida zouden daar ook nog eens pretparken bijkomen. Als je vervolgens op de kaart uitzoomt en de lijst bekijkt, zie je dat de eerste contouren van de route op deze manier vanzelf ontstaan. Je blijft waarschijnlijk wat langer in de plaatsen waar je veel dingen hebt opgeslagen en misschien wat korter op de plaatsen waar je maar een paar dingen wil aandoen. En vaak zie je ook waar je op de reisdagen tussen de locaties nog een leuke pitstop kunt maken.

En dan begint het puzzelen: waarschijnlijk is je wishlist aan zaken die je wil zien (veel) groter dan de tijd die je hebt. Dus zullen er keuzes gemaakt moeten worden, want je wil ook de tijd nemen voor de zaken die je interesse hebben en niet alleen maar in de auto/camper zitten op weg van plek naar plek. Op sommige plekken wil je misschien juist wel/of niet op bepaalde momenten zijn. Sportwedstrijden zijn natuurlijk gebonden aan vaste tijdstippen, terwijl je een pretpark misschien liever bezoekt op een rustige dinsdag. Dit is tegelijkertijd leuk en lastig, maar allemaal onderdeel van de voorpret.

De route werk ik uit in Excel. Een simpel van-naar schema helpt daarbij. Bijvoorbeeld
Dag 1 - Vlucht AMS-MCO; auto/camper ophalen, boodschappen doen, etc. Verblijf in hotel/camping A
Dag 2 - Orlando-Orlando; activiteit 1/2/3, etc. Verblijf in hotel/camping A
Dag 3 - Orlando-Orlando; activiteit 1/2/3, etc. Verblijf in hotel/camping A
Dag 4 - Orlando-Tampa; reisdag, tussenstops bij A/B/C. Verblijf in hotel/camping B

Per dag maak ik ook een apart tabblad aan met de activiteiten die in de buurt te doen zijn. Van shopping malls, interessante excursies tot mooie hikes: alles neem ik mee. Dan hoef je ter plekke niet nog te gaan bekijken wat er te doen is, maar kun je meteen keuzes maken. En soms worden die voor je gemaakt als het weer bijvoorbeeld tegenzit. Ik vind het dan fijn om meteen alternatieven te hebben om naar door te schakelen. Anderen zien ter plekke wel wat er te doen is. Er is geen goed of fout daarin.

Voor hotels blijf ik ook in Google Maps. Je kunt daar prima filteren op je verblijfsduur en ziet dan de verschillende hotels per locatie. Zo zie je ook meteen wat gunstig ligt voor jouw doeleinden en wat niet. Boeken doe ik altijd rechtstreeks bij het hotel zelf. In het verleden wel veel via Booking gedaan, maar dat wordt een steeds grotere shitshow is mijn ervaring. En ook hier: mocht er wat misgaan met de boeking, kun je zelf contact opnemen en alles regelen zonder afhankelijk te zijn van een derde partij. Wel check ik Booking soms nog ter aanvulling van Google Maps; misschien mist er een hotel in het overzicht en vind je die via Booking wel.
Vergeet ook niet Airbnb's te bekijken als de hotelprijzen tegenvallen. Daar vind je soms ook pareltjes.

Qua hotels kun je het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil. Ik ben zelf niet enorm kritisch: de kamers zijn in de US vrijwel altijd groot en als ik niet struikel over reviews die het hebben over bedwantsen en ander ongedierte vind ik het al snel prima. Als ik in de US ben wil ik zo min mogelijk in het hotel zijn en zoveel mogelijk de deur uit. Geef me een bed, eigen badkamer en een redelijk schone kamer en ik ben tevreden. Check per hotel ook goed of je gratis kunt parkeren.
Mocht je overwegen om vaker die kant op te gaan, dan kan het interessant zijn om je aan te sluiten bij een loyaltyprogramma van een bepaalde keten. Je spaart dan punten en dat kan je soms al vrij rap een gratis nacht opleveren. Als dit je eerste en enige reist wordt, zou ik dat lekker laten zitten.
Ik reis altijd per auto, dus met het vastleggen van campings geen ervaring.

Dan ben je al een heel eind op weg. Voor vluchten kun je een Google Flights alert instellen. Met de gekke tijden waarin we leven tegenwoordig is het lastig inschatten wanneer je het best kunt boeken. Mijn advies: boek wanneer de prijs voor jou oké is en kijk vervolgens nooit meer. Je hebt je ticket binnen, gaat een prachtige reis maken en moet je niet druk gaan maken als de vlucht een week later €150 goedkoper is.

Qua vervoer: mocht je voor de auto kiezen, ga dan niet blind naar Sunnycars. Die zijn voor Europa qua prijs vaak competitief, in de US niet. Ze hebben schitterende praatjes over allerlei verzekeringen, maar die zijn allemaal niet relevant. Als jij als Europeaan een auto in de VS huurt, hoef je bijvoorbeeld geen eigen risico af te kopen. Check bij het bevestigen van je boeking of de CDW (Collision Damage Waiver) en LIS (Liability Insurance Supplement) inbegrepen zijn. Meer heb je niet nodig. Laat je ook geen GPS aansmeren: download van tevoren offline kaarten in Google Maps. Dan kun je ook zonder internet altijd navieren.
Maak een account aan bij bijvoorbeeld Hertz of Alamo en bekijk wat voor jou een interessante auto is tijdens jouw reisperiode. Gezien het een reis wordt met het gezin, is een grote SUV (groter dan Midsize) een aanrader. Boek vooral annuleerbaar: prijzen van huurauto's schommelen flink en zo kun je profiteren van een prijsdaling. Boeken doe je met je creditcard.
Zorg sowieso voor verschillende creditcards: mocht je er onverhoopt eentje kwijtraken, dan heb je een alternatief. Een debitcard zoals Revolut kan ook prima als alternatief dienen.

En dan ben je al een heel eind! Een esim voor op je telefoon is misschien nog handig, daarover vind je in dit topic al heel veel informatie. En natuurlijk moet je zorgen dat je ESTA tijdig op orde is. Doe dit zelf via de officiële website en niet via een dure externe partij. Het stelt niets voor, is heel eenvoudig en zo klaar. Check ook even of je reisverzekering geldig is in de US.
Daarna is het paspoort mee, creditcards op zak, rijbewijs dubbelcheck en gas op die lolly! Trek nog even wat cash uit de muur en doe na landing en ophalen vervoer een korte stop bij de Walmart voor wat boodschappen. Voldoende drinken op zak is wel handig. Wij nemen ook altijd een koeltas mee, maar die kun je ook ter plekke kopen. Wel lekker om in het warme Florida een koel drankje ter beschikking te hebben.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:01
Superschub schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:12:
Hallo allemaal,

Ik, vrouwlief en onze 3 kids willen volgend jaar een rondreis maken door florida van ongeveer 17 tot 21 dagen. Het word voor ons de eerste keer naar de US.

Mijn vrouw wil graag boeken bij een van de wat meer bekendere aanbieders zoals tiogo of Doets reizen, maar ik ben bang dat we dan veel duurder uit zullen zijn. Als ik zelf een reis kan samenstellen en hierbij wat kan besparen in deze dure tijden dan doe ik dat graag.

Iemand wellicht wat tips of ervaringen hoe jullie zelf een reis naar de US samenstellen (want zie zelf door de bomen het bos niet meer).

Kleine toelichting we willen graag starten in Orlando en daar een huis huren voor 10 dagen, om alle parken te kunnen zien en daarna met de auto langs de oost richting de Keys te rijden.

Alle tips zijn welkom!
Ik zou erg huiverig zijn om een vakantie zo lang vooruit te plannen naar een land waar de politieke situatie zo onrustig is. Ik zou in elk geval de (aanloop naar de) verkiezingen in november afwachten om te kijken hoe de situatie zich dan ontwikkelt. Er is geen peil op te trekken hoe onstabiel de VS volgend jaar zullen zijn.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Qua vervoer: mocht je voor de auto kiezen, ga dan niet blind naar Sunnycars. Die zijn voor Europa qua prijs vaak competitief, in de US niet. Ze hebben schitterende praatjes over allerlei verzekeringen, maar die zijn allemaal niet relevant. Als jij als Europeaan een auto in de VS huurt, hoef je bijvoorbeeld geen eigen risico af te kopen. Check bij het bevestigen van je boeking of de CDW (Collision Damage Waiver) en LIS (Liability Insurance Supplement) inbegrepen zijn.
Euhm, zeker? Even snel checken, en bij AVIS een normaal formaat auto (wat krap gaat worden met 3 kids), kost CDW $24 per dag erbij! En liability $17! Waarom zou je als Europeaan niet hoeven te verzekeren daarvoor?

Soms kan het zo zijn als je op een Nederlandse website reserveert, dat inbegrepen is. Maar dat ligt dus aan de aanbieder en welke website je gebruikt. En het loont vaak om te vergelijken, twee jaar geleden in de VS heb ik via Hertz.nl een auto gereserveerd, prima prijs, veel beter dan Hertz.com. Maar bij mijn aankomende trip was Hertz VEEEEEEEEEL duurder dan een Sunnycars (en dan heb ik het serieus over 4x-5x de prijs). Budget kwam in de buurt, maar daar moest je bijbetalen voor tweede bestuurder. Uiteindelijk geen Sunnycars maar een vergelijkbare partij gekozen, maar dat komt op hetzelfde neer.

Oftewel ja het loont om even wat opties te bekijken. Maar ik zou er absoluut niet zomaar vanuit gaan dat die verzekeringen niet relevant zijn.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:05

JK

Hallo allemaal,

Ik, vrouwlief en onze 3 kids willen volgend jaar een rondreis maken door florida van ongeveer 17 tot 21 dagen. Het word voor ons de eerste keer naar de US.

Mijn vrouw wil graag boeken bij een van de wat meer bekendere aanbieders zoals tiogo of Doets reizen, maar ik ben bang dat we dan veel duurder uit zullen zijn. Als ik zelf een reis kan samenstellen en hierbij wat kan besparen in deze dure tijden dan doe ik dat graag.

Iemand wellicht wat tips of ervaringen hoe jullie zelf een reis naar de US samenstellen (want zie zelf door de bomen het bos niet meer).

Kleine toelichting we willen graag starten in Orlando en daar een huis huren voor 10 dagen, om alle parken te kunnen zien en daarna met de auto langs de oost richting de Keys te rijden.

Alle tips zijn welkom!
De eerste keren boekten we bij USA Fun Vacations, wat nu niet meer bestaat.
In het begin alles via hen, daarna deels dingen via hen die ze goedkoper konden aanbieden, daarna alles zelf geboekt, direct bij airline / hotel enz. . Soms via Booking of Expedia.

Je zou kunnen vergelijken wat het bij een grote aanbieder als Jan Doets kost en als je het zelf doet. Ik wil nog wel eens bij Expedia kijken en dan komen er leuke prijzen uit zelfs incl. vlucht, maar ik zie lees ook een hoop gezeik als het mis gaat. Partijen wijzen dan naar elkaar en dan is het beter om bijv. rechtstreeks bij een airline te boeken en bij een hotel / airbnb. Gaat natuurlijk vaak genoeg goed, maar als het mis gaat, kan het lastig zijn als beide partijen naar elkaar wijzen.

Zeer recentelijk had ik het nog bij Booking. In Duitsland een vakantiehuisje geboekt naast een pension en op de dag van vertrek, eigenlijk een uur voor vertrek, gaf dat pension op dat de gasten nog in het vakantiehuis verbleven en ze dus overboekt waren. We konden wel in het gedeelde pension overnachten. Dacht niet met 2 kleine kinderen en waar ook onbekenden binnen kunnen komen en je kamers hebt met codes op de deuren (niet handig als je er snel moet zijn). Heel gezeik, uiteindelijk wel m'n geld terug, maar Booking en pension verwezen mooi naar elkaar en ik kon als de sodemieter wat anders vinden (en lastig om via Booking dan weer de meerprijs terug te krijgen).

Hebben jullie al wel een beetje een idee van wat jullie allemaal willen zien? Via de oostkust naar beneden is mooi, maar via de westkant ook. Daar heb je ook de warmere Golf van Mexico.. of was het nou Golf van Amerika?

Huizen huren is tegenwoordig erg duur in Florida. Ik mis de tijd dat je voor 50 euro per nacht een villa had met zwembad. Veel hotels hebben tegenwoordig dure 'resort fees' en ook op AirBNB mag je flink wat betalen voor een townhome in een community met zwembad(en).

Ik ben er geregeld geweest (laatste keer in feb/maart 2025), dus Florida is niet onbekend voor mij. Zit zelf te twijfelen om in september nog weer eens in m'n eentje er heen te gaan. Zelf vind ik dan een huis te duur en wil ik nog wel eens een gedeelde woning op AirBNB kiezen met eigen badkamer, voor de prijs waar ik vroeger dus een villa voor had. Als ik met het gezin ga, dan wel voor een eigen hele woning.

Voor pretparktickets heb je diverse betrouwbare sites als Undercover Tourist. Als je van ruimtevaart houdt, check de app Space Coast Launches. Geregeld Starlink lanceringen, soms wel 3 per week. Vanuit Orlando kan je het prima zien (met name 's avonds), maar indrukwekkender is gewoon in de buurt van Cape Canaveral. Of het nu dag of nacht is. Mensen gaan gewoon vanaf de snelweg het gras op, zetten een stoel neer en aanschouwen het.

In elk geval genoeg te doen in Florida, je hoeft je nooit te vervelen.

• Ximenez
Sissors schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:59:
[...]

Euhm, zeker? Even snel checken, en bij AVIS een normaal formaat auto (wat krap gaat worden met 3 kids), kost CDW $24 per dag erbij! En liability $17! Waarom zou je als Europeaan niet hoeven te verzekeren daarvoor?

Soms kan het zo zijn als je op een Nederlandse website reserveert, dat inbegrepen is. Maar dat ligt dus aan de aanbieder en welke website je gebruikt. En het loont vaak om te vergelijken, twee jaar geleden in de VS heb ik via Hertz.nl een auto gereserveerd, prima prijs, veel beter dan Hertz.com. Maar bij mijn aankomende trip was Hertz VEEEEEEEEEL duurder dan een Sunnycars (en dan heb ik het serieus over 4x-5x de prijs). Budget kwam in de buurt, maar daar moest je bijbetalen voor tweede bestuurder. Uiteindelijk geen Sunnycars maar een vergelijkbare partij gekozen, maar dat komt op hetzelfde neer.

Oftewel ja het loont om even wat opties te bekijken. Maar ik zou er absoluut niet zomaar vanuit gaan dat die verzekeringen niet relevant zijn.
Ik verwoord het niet handig. Wat ik bedoel te zeggen: de CDW en LIS zit er in principe standaard bij als je via bijvoorbeeld Hertz.nl boekt. Ook toen ik net een proefboeking maakte op Avis.nl zitten deze er standaard bij. Wanneer je gaat spelen met landinstellingen kan dat gaan schuiven ja. Daarom: check aan het eind van je boeking altijd of CDW en LIS erbij zit, want die zijn noodzakelijk. Sunnycars adverteert die verzekering als een extraatje terwijl het niet meer is dan een sigaar uit eigen doos.

Sunnycars is voor mijn reizen naar de US altijd €300+ duurder geweest. Bovendien kun je er vaak geen skip-the-counter mee doen waardoor je altijd langs een balie moet en dat kan een hoop tijd kosten. Na een lange vlucht zijn dat geen dingen waar je zin in hebt.

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:33

ArCadE

No banana available

Als aanvulling hierop, kijk ook eens op:

https://www.allesamerika.com/ en https://forum.allesamerika.com/

Daar kun je heel veel tips en informatie vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door ArCadE op 12-05-2026 14:53 ]

• JK

JK

Bij SLI is het vaak wel $300,000 max. De vraag is wel of dat voldoende is tegenwoordig. Maar daar heb je weer eventueel EP voor, hoewel ik dat ook niet overal als mogelijkheid zie.

En goed opletten hoe het zit met banden/dak/ruiten/bodem.

En als we het toch over Florida hebben.. als je op Orlando (MCO) zou landen, dan heb je de Visitors Toll Pass. Denk de goedkoopste manier als je één keer gaat. Enige nadeel, die kaart is nog best groot aan je achteruitkijkspiegel. Zelf heb ik een Sunpass transponder, maar die kocht ik omdat wij er sowieso geregeld kwamen en die extra kosten zijn voor één keer niet logisch.

https://visitortollpass.com/ (mogelijk moet je via VPN bezoeken, ik kom er nu niet op).

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:25
3 weken met kinderen klinkt als de zomer vakantie. Als dat zo is, besef wel dat het dan onplezierig heet is. Niet onoverkoombaar, maar absoluuut de minst fijne periode om Florida te bezoeken

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:19

Typhone

Who Dares Wins

@Sissors
Als je via een Europese broker boekt in de USA dan zitten al je verzekeringen er altijd bij. Als je los gaat kijken bij de verhuurders (NIET DOEN) dan ga je alles los erbij moeten pakken en dat wordt duur. Bij Amerikanen geldt dan hun eigen verzekering.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:47:
@Sissors
Als je via een Europese broker boekt in de USA dan zitten al je verzekeringen er altijd bij. Als je los gaat kijken bij de verhuurders (NIET DOEN) dan ga je alles los erbij moeten pakken en dat wordt duur. Bij Amerikanen geldt dan hun eigen verzekering.
Nou ja, soms kan het best interessant zijn, en het is imo wel een voordeel als de verzekering via de verhuurder gaat, dan hoef je niks voor te schieten, kan er geen discussie zijn, etc.

Maar een voorbeeld van zo'n Europese broker, is Sunnycars ;).

@Ximenez , toen ik net Avis.nl probeerde stuurde hij me door naar .com voor Amerika. Hertz heb ik niet dat probleem. En als ik nu snel kijk is Hertz.nl goedkoper dan Sunnycars idd (random twee weken volgend jaar in Orlando gepakt). Maar zeker in de VS moet je wel je verzekeringen goed checken, en het is zeker geen automatisme. Als het een beetje uit kan boek ik direct bij de verhuurder, maar dus als voorbeeld Anchorage: De kleinste auto als ik over een jaar boek voor twee weken kost bij Hertz €3000... Geloof me, dat betaal je bij Sunnycars niet.

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 16:37
Wij zijn net een goeie week terug uit Orlando. Zeer mooie tijd om Florida te bezoeken moet ik zeggen! We deden en combi reis van 5 dagen NY en 6 dagen Orlando verzorgd door Exit reizen. Prima bevallen. Het was een mooi (flexibel) pakket en een scherpe prijs. Ook de huurauto in Orlando zat erbij (Jeep Grand Wagoneer). We deden dit met ons gezin van 5 (44, 43, 19, 16, 14). Dus in beide steden 2 hotelkamers.

We vlogen van Amsterdam op Newark, tussendoor van Newark op Orlando en terug gingen we vanaf Orlando, via Washington retour naar Amsterdam. Voor een verblijf van 11 dagen wel een beetje de max wat ons betreft.

NY was een hele toffe 'citytrip' waarbij we alle bekende hotspots met de kinderen bezocht hebben en een aantal dingen gedaan hebben die zij graag wilden doen. Zoals eten bij Raising Cains. Je moet het maar willen. 😅

In Orlando hebben we iedere dag iets anders gedaan. Een bezoek aan Disney (Hollywood Studios), natuur bezocht (Circle B Bar Reserve en Blue Spring state park), outlet shopping en een dag strand; Cocoa beach (inclusief raketlancering).

Onze kinderen worden wat ouder en gaan binnenkort niet zo vaak meer mee op (zomer)vakantie. Dat wilden we een soort van afsluiten door iets speciaals te doen en dat is deze mei vakantie geworden. Echt genoten! Ik zou zo weer naar Florida gaan. Wat een heerlijke vibe (en weer) daar. 😎

• Ximenez
Sissors schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:58:
[...]

Nou ja, soms kan het best interessant zijn, en het is imo wel een voordeel als de verzekering via de verhuurder gaat, dan hoef je niks voor te schieten, kan er geen discussie zijn, etc.

@Ximenez , toen ik net Avis.nl probeerde stuurde hij me door naar .com voor Amerika. Hertz heb ik niet dat probleem. En als ik nu snel kijk is Hertz.nl goedkoper dan Sunnycars idd (random twee weken volgend jaar in Orlando gepakt). Maar zeker in de VS moet je wel je verzekeringen goed checken, en het is zeker geen automatisme. Als het een beetje uit kan boek ik direct bij de verhuurder, maar dus als voorbeeld Anchorage: De kleinste auto als ik over een jaar boek voor twee weken kost bij Hertz €3000... Geloof me, dat betaal je bij Sunnycars niet.
En dan wordt het leuk om te gaan shoppen tussen verhuurders of te gaan spelen met landcodes. ;)

Iedereen moet natuurlijk doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik snap de aantrekkingskracht van de all-in formule van Sunnycars. Ze zijn voor mij in ieder geval tijdens al die reizen nooit aantrekkelijk geweest qua prijs. Als je bereid bent om er wat tijd in te steken dan is het een kostenpost waar je flink op kunt besparen, maar dat is natuurlijk ieders eigen keuze.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Sissors schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:58:
[...]

En rentalcars? Autoeurope?
Sunnycars is mwaaaaa met een grote M

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20:57
Hallo allemaal,

Alle tips zijn welkom!
Qua huis in Orlando kan ik Regal Oaks aanraden, eerste keer zo goed bevallen dat ik vorig jaar opnieuw daar geboekt heb. Wel voor een lake view woning gekozen, die liggen het mooiste. 30 min vanaf Orlando en dicht bij de parken. Ik plan verder heel weinig van te voren, ik ga er gewoon naar toe. Eerste dag wat boodschappen doen en dan doen we gewoon waar we van dag tot dag zin in hebben. Een volgeplande agenda is voor mij het tegenovergestelde van vakantie.

Tickets via een airline zelf boeken, niet via een reseller anders sta je bovenaan de lijst om gewipt te worden als de vlucht overboekt is (ervaring). Iets meer betalen is veiliger (goedkoopste tickets worden het eerst gewipt). Via Brussel was voor 4 personen 1000 euro goedkoper dan Amsterdam, voor mij vanuit Limburg nog dichterbij ook.

Huurauto heb ik via booking.com gedaan, die hadden een goede deal bij Alamo waarin je naast de verzekering ook een tweede chauffeur gratis kreeg voor de hele periode. Dat kan anders best duur zijn.

Regal Oaks Resort | IDILIQ Hotels & Resorts

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
jaspermeul schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:37:
...
DagVerblijfActiviteit
Donderdag 26 maartVegasVertrek eind middag uit LA
Vrijdag 27 maartHurricaneVegas strip, Zion sunset
Zaterdag 28 maartHurricaneAngels Landing, andere hike
Zondag 29 maartBryce Canyon CityZion sunrise, Bryce sunset
Maandag 30 maartPageNavajo Loop + Queen’s Garden, Horseshoe bend
Dinsdag 31 maartMexican HatPage Dam, dingen rondom Monument Valley
Woensdag 1 april??/Grand Canyon omgevingRichting Grand Canyon
Donderdag 2 april??/Grand Canyon omgevingVolle dag in Grand Canyon
Vrijdag 3 aprilBig RiverGC sunrise en reis richting Big River
Zaterdag 4 aprilOntario, CA Rit door Joshua Tree (eerder geweest)
...
Omdat het ook leuk is om te laten weten hoe de reis echt was en wat er beter kon, na advies hier een kort verslagje.

Allereerst is het programma wat anders geworden. Van Vegas -> Grand Canyon -> Monument Valley -> Page -> Bryce -> Zion -> Vegas. Op zondag met een collega richting Ontario gereden. De extra nacht kwam er in Zion bij.

Dan de ervaring. Wat een geweldige natuur heeft Amerika toch. Alle plekken hebben echt een ander karakter. Van de niet te beschrijven grootte van de Grand Canyon tot de wildwestervaring van Monument Valley/Valley of Gods. De Valley of Gods kwam als alternatief voor Monument Valley. Voordelen: gratis, rustiger en heerlijk om in 2 uur zelf doorheen te rijden. Daarna was het van de 30 graden, via Page (leuk voor een nachtje, Horseshoe Bend enzo), naar de sneeuw in Bryce. Dat was voor mij de mooiste plek van allemaal. Zo'n apart landschap met prachtige hikes. Zion aan het einde viel een beetje tegen. Na de vrijheid en rust op alle vorige plekken was dit een soort pretpark. Wachtrijen met touwtjes voor de bus, alsof je in een pretpark was. Moet wel zeggen dat springbreak en paasweekend natuurlijk niet meehielpen bij lage bezoekersaantallen.

In totaal was het ± 2200 km. Maar dat was geen enkel probleem. Er was elke keer wel (wat anders) te zien onderweg. Het enige wat ik anders zou doen, is minder nachten in Zion. Dat was een stuk kleiner en er was minder te doen dan in Bryce/GC naar mijn idee. Ik zou dan ook een extra nacht in Bryce doen mocht ik ooit nog een zelfde rondje doen

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
TheThomas schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 18:53:
[...]

In de dalen is de sneeuw al even weg, anderhalve week geleden was ik in Jasper (voor de halve marathon) en het was goed te doen. Wat hogerop de berg ligt er zeker nog sneeuw. Las dat er vorige week ook nog mensen door de reddingsdienst uit de sneeuw gered moesten worden in Banff. Dit is natuurlijk eenvoudig te voorkomen door niet door (diepe) sneeuw te lopen en om te draaien wanneer het wat dieper wordt. Komend weekend ga ik naar Kananaskis area (waarschijnlijk) voor een hike. Ik kan na het weekend wel even laten weten hoe het was.
Afgelopen weekend de Opal Ridge hike in Kananaskis Park gedaan, was erg mooi. De sneeuw viel erg mee, alleen rond de top op ~ 2600 m lag er nog wel wat. Dit was echter goed te doen zonder micro-spikes. Voor andere hikes raad ik aan om op AllTrails te kijken naar de (meest recente) reviews. Deze geven vaak een goed beeld van de huidige situatie.

• JK

JK

ewrz schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:10:
[...]

Qua huis in Orlando kan ik Regal Oaks aanraden, eerste keer zo goed bevallen dat ik vorig jaar opnieuw daar geboekt heb.

Regal Oaks Resort | IDILIQ Hotels & Resorts
Er zijn zoveel goede gated communities in de omgeving van Kissimmee, waaronder uiteraard Regal Oaks. Ik zou zelf ook kijken naar bijv. Storey Lake. Dat is nieuwer en bij het zwembad zit ook een lazy river (en glijbanen). Dat zie je ook niet overal.

• key
  • Laatst online: 20:34

key

Ik zag overigens dat er vlak voor Victoria een kleine waterval is die ook Niagara Falls heet. Natuurlijk even stoppen voor de foto van het bordje.

Wel leuk dat er mensen zijn die dan foto's posten van de veel grotere bekende Niagara Falls.

Laatste dingen om te regelen: Sim kaart
Beslissing ga ik van Clearwater naar Whistler bovenlangs, of beneden langs Kamploops.
aantal km en reistijd is ongeveer het zelfde. Vanaf Cache Creek komen de wegen toch weer bij elkaar.
Voordeel bovenlangs; het is wat meer afgelegen. Beneden wat meer steden en grotere winkelketens om boodschappen te doen.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:20
Goede ervaring hier met Odido-roaming in de VS (omgeving Miami) afgelopen december. Voor vertrek mijn abonnement eenmalig geüpgraded van Unlimited Basis naar Unlimited Snelst voor een meerprijs van maar € 7,71. Dit gaf 100 GB aan data via 5G (tot 1 Gbps) en onbeperkt bellen naar Amerikaanse nummers. In de periode van 22 t/m 31 december heb ik uiteindelijk 14,7 GB verbruikt. Qua prijs-prestatieverhouding verslaat deze constructie de bekende e-sims van partijen als Airalo ruimschoots, zeker omdat je er ook een lokale belbundel bij krijgt.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• key
  • Laatst online: 20:34

key

De constructie wordt een KPN E-Sim Super Unlimited+ Met dekking voor Canada.
Volgens de medewerker aan de telefoon maandelijks opzegbaar en zou ik na dag 1 mijn Abo weer kunnen opzeggen en er dus 1 maand en 1 dag aan vast zitten.

Duurder dan de Odido constructie. Maar ik heb een Ben abo waar ik onbeperkt Internet heb voor een prijs waar de andere providers niet aan kunnen tippen. Dus overstappen is (nog) geen optie.
Verder wil ik eenmaal in Canada geen tijd besteden om daar een Sim te zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door key op 13-05-2026 14:34 ]

• JK

JK

Ik bestelde de laatste twee keren een (e)Sim op Amazon op het T-Mobile netwerk. Als je op 'Sim2Roam' zoekt, kom je ze tegen. Zelf zit ik bij Hollandsnieuwe, die hebben geen opties voor datagebruik in Amerika op een betaalbare manier.

Ik zie ook TravSim staan op Amazon, die nog wat goedkoper is dan KPN. Die SuperUnlimited+ voor 40 euro per maand klinkt leuk, maar buiten EU heb je 25GB ipv onbeperkt data. Daar dus wel rekening mee houden. En bij maandelijks opzegbaar is het trouwens 42,50 euro. Dus dan zijn er wel goedkopere varianten op Amazon te vinden (waar je wel de reviews even moet bekijken om te zien of het echt is wat ze beloven).

Wat een luxe tegenwoordig. In het begin gingen we met een PDA met TomTom en een USA-kaart erop naar Amerika. Geen internet, dus file-informatie niet beschikbaar, met wat geluk kon je om een probleem heenrijden aan de hand van de offline kaart. De eerste keer dat ik actief internet inzette om een alternatieve route te vinden was in Idaho of Montana op het moment dat een auto met aanhanger geschaard was en tegen betonblokken was gereden die over beide richtingen verspreid waren, op een route die voor ons nog 8 uur zou duren (en we dus al op de oprit van die file stonden van het ongeluk). Illegaal met lage snelheid via de vluchtstrook tegen het verkeer in terug gereden met wat andere auto's en met behulp van internet een mooie alternatieve route gevonden. De snelweg zat nog uren vast. Toen was ik echt wel blij met een data-abonnementje, die ik toen met hotspot bij de Walmart had gekocht met 1 GB data ofzo. 😂.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@JK
Ik vraag me soms oprecht af hoe mijn ouders dat vroeger allemaal gedaan hebben. Die woonden er van 1982-1985, 1987-1988 en 1996-1997.

Vanuit mijn herinneringen weet ik dat ze veel opschreven en inkleurden in iets gedetailleerdere kaarten (RandMcNelly) maar bijvoorbeeld zaken als dirtroads enzo en met name de staat waarin ze verkeerden moet in die tijd echt een hit or miss geweest zijn.

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20:57
Typhone schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:19:
@JK
Ik vraag me soms oprecht af hoe mijn ouders dat vroeger allemaal gedaan hebben. Die woonden er van 1982-1985, 1987-1988 en 1996-1997.

Vanuit mijn herinneringen weet ik dat ze veel opschreven en inkleurden in iets gedetailleerdere kaarten (RandMcNelly) maar bijvoorbeeld zaken als dirtroads enzo en met name de staat waarin ze verkeerden moet in die tijd echt een hit or miss geweest zijn.
De lange afstand plannen met de McNally atlas en als je in de buurt was bij een benzinepomp een kaart van de stad zelf kopen (of alleen even kijken en de route onthouden als het niet te moeilijk was). Bij een huurauto kreeg je vaak ook een gratis kaart van de omgeving, dat was meestal voldoende om de weg naar je hotel te vinden.

Veel benzinestations hadden ook wel een kaart aan de muur hangen waar je even snel kon kijken. Of het gewoon aan de bediende vragen, dat is ook iets wat nu uitgestorven is maar vroeger heel normaal was.

/opa vertelt over vroeger

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:24
Of-Aaargh schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:51:
[...]

Ik zou erg huiverig zijn om een vakantie zo lang vooruit te plannen naar een land waar de politieke situatie zo onrustig is. Ik zou in elk geval de (aanloop naar de) verkiezingen in november afwachten om te kijken hoe de situatie zich dan ontwikkelt. Er is geen peil op te trekken hoe onstabiel de VS volgend jaar zullen zijn.
Overdrijven is ook een vak… Disney is volgend jaar gewoon net als nu open. Zo instabiel is het in de VS nou ook weer niet, dat maken de Media hier er misschien van, aan de andere kant van de plas lachen ze je gewoon uit als je begint over een “instabiele politieke situatie”

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:43
JK schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:59:
[...]

Er zijn zoveel goede gated communities in de omgeving van Kissimmee, waaronder uiteraard Regal Oaks. Ik zou zelf ook kijken naar bijv. Storey Lake. Dat is nieuwer en bij het zwembad zit ook een lazy river (en glijbanen). Dat zie je ook niet overal.
Storey Lake hebben wij ook geboekt voor komende zomer. Via Airbnb. Ziet er wel goed uit.

Haters everywhere but I don’t really care

Pagina: 1 ... 94 95 Laatste

Let op:
Het gaat hier om de vakantiebestemming "USA". Politiek getinte opmerkingen zijn dan ook niet nodig, die horen in AWM