Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Vakantie] USA

Pagina: 1
Acties:

• PCJR
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06-01 19:41
Hi all!

Sinds ik geen recent USA topic kan vinden en mijn vriendin en ik (28j en 29j) een vakantie willen plannen naar USA dacht ik aan een topic hier. Ik heb diverse oudere topics doorgelezen over roadtrips en dingen todo/not todo in USA. Hopelijk zijn er nog mensen hier die recent zijn geweest of ervaringen/tips willen delen.

Voor ons was het plan om half juli te gaan voor een week of 3. Echter we kunnen in de mei vakantie vrij krijgen, dus we pakken hier 3 weken. Betekent wel dat het al super snel is, en we moeten nog alles regelen. Ofja, we hebben een opzet, een plan, maar nog niets geboekt. De reisperiode is tussen ongeveer 23 april en 13 mei. Via Riksja (ameriakonline of iets dergelijks) hebben we een globaal eerste programma en plan. Dit ben ik zelf nog verder aan het uitwerken en nog niet alles (ofja nog niks) ligt vast :+

Vluchten ben ik ook nog aan het zoeken, zal Amsterdam of bv Dusseldorf worden naar New York, met meestal een tussenstop in Dublin of Heathrow. 3 nachten in NY en dan NY vlucht naar de westkust. Het zal dus een combi worden van NY + het westen onder het mom van, dit is wellicht de enige keer in de USA, dus dan doen we de belangrijkste dingen.

Autohuur is gepland voor de westkant, aankomst San Francisco en dan hier 2 dagen spenderen, en dan pas de auto ophalen en de rest van de roadtrip mee uitvoeren. Ik wil graag een Fullsize SUV (Jeep Grand Cherokee of bv. Chevrolet Tahoe), heb deze gevonden voor onder de 800 euro incl alle verzekeringen etc. bij usareisen.de.

Planning:
dag1: heenreis EU->NY (transfers airport hotel NY en v.v. incl) (hotel ergens locatie Long Island, mogelijk wil ik gewoon in Manhattan, dan maar wat duurder)
dag2: NY
dag3: NY
dag4: NY naar San Francisco directe vlucht, SF airport taxi naar SF hotel (40 euro)
dag5: SF incl excursie Chinatown, dan nog Golden Gate en Alcatraz
dag6: SF in de ochtend, en dan in de middag auto ophalen (airport; 40 euro taxi) en richting Yosemite NP
dag7: Yosemite NP (2 overnachtingen)
dag8: Rijden van Yosemite naar Mammoth lakes(overnachting), met stop @ Dante's View
dag9: Rijden van Mammoth Lakes naar Las Vegas
dag10: Las Vegas (2 overnachtingen aan de strip)
dag11: Rijden van Las Vegas naar Springdale
dag12: Zion NP en Bryce NP incl fietshuur voor een halve dag (2 overnachtingen lodge Springdale)
dag13: Rijden van Springdale naar Grand Canyon North Rim (2x overnachten lodge North Rim)
dag14: Grand Canyon North Rim
dag15: Ochtend nog Grand Canyon en dan rijden naar Kingman (overnachten) via route66
dag16: Rijden van Kingman naar Los Angeles
dag17: LA (3 overnachtingen LA, hotel nabij airport)
dag18: LA, bedoeling om wat uit te rusten
dag19: ochtend auto inleveren en terugvlucht EU
dag20: aankomst DUS/AMS

Gezien de recensies hier en daar over LA, wil ik geen 3 nachten LA gaan doen maar een plaats in de buurt. Suggesties zoek ik nog :>

Vragen die ik nu alvast heb :9
- wat vinden jullie van het plan, schema, dingen om te doen of weg te laten en de tijdsduur?
- wie heeft tips voor de vluchten en de huurauto?
- wie heeft ervaring met Riksja/amerikaonline?
- ik moet de kilometers nog bepalen voor elke dag, maar denk dat dit te doen is?

Wat is niet in het schema ziet zijn de things todo in NY. Ik had dit lijstje, mocht dit natuurlijk haalbaar zijn op 2 dagen. Hier moet ik dan een efficiente planning voor maken zodat alles handig op 1 goede route ligt per dag:
New York Pass 180 p.p
Empire State Building, Statue of Liberty, Top of the Rock (Rockefeller Center), Circle Line Cruise, 9/11 Memorial, Times Square, Central Park, Fifth Avenue, Wallstreet, Brooklyn Bridge

Geschatte prijzen die ik nu heb; 1000 p.p voor de vluchten (DUS-NY NY-SF LA-DUS) p.p. Voor de bovenstaande excursies en logies in alle lodges/hotels: 1900 p.p. (prijs juli, moet nog prijs voor april krijgen). De auto nog te bepalen, ik had 750 euro voor een cat B auto, maar dat moet dus een SUV worden. Dus zeg 1000+1900 = 2900 p.p en hier komen dan nog NP pass bij, NY-pass of iets, en alle eten en drinken etc. Autohuur a 800 voor 2pers dan. Totaal 2x 2900 +800 + 200 + eten en drinken: 7k voor 2pers. Klinkt dit redelijk? :?

Fire! _/-\o_

Edit: na veel nuttige en leuke reacties :D is het reisschema gaandeweg aangepast: PCJR in "Vakantie in de USA"

Edit: na 3-4 keer aanpassen, uiteindelijk op dit reisplan uitgekomen: https://www.dropbox.com/s...s%20overzicht_v0.pdf?dl=0 :D

i5-8400@4Ghz | Dell u2410 | ColorMunki | Samsung S7 | 7D 15-85 | B&W CM8S2 | Neato Connected | EQ6 | A4B7

• PCJR
Holy crap, wat een reacties, leuk d:)b
Als LA wegvalt zou 1 of 2 extra dagen in NY kunnen. Even kijken of dat wat is!

De vluchten kom ik soms uit op een totaal van 1550 met airberlin en virgin america, dat zou een koopje zijn. Zelfs alles zonder stops. Mogelijk wel zonder bagage nog. En kleine vliegtuigen, geen a380 of 747 bv.

Andere sites kom ik toch weer op totaal 2000. Alleen dit uitzoeken kost al uren zeg...

Ik ga asap samen alles doornemen en de zaken bijschaven! :)

i5-8400@4Ghz | Dell u2410 | ColorMunki | Samsung S7 | 7D 15-85 | B&W CM8S2 | Neato Connected | EQ6 | A4B7

• PCJR
quote:
GlowMouse schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:15:
Die transatlantische vluchten worden zo te zien met A330's uitgevoerd. Dat zijn toch wel redelijk grote vliegtuigen.

Pak voor de binnenlandse vlucht Jetblue. Dat is ongeveer even duur als wat je nu hebt, maar dan heb je meer beenruimte, en gratis drinken, snacks en wifi. Als je NYC overslaat en met KLM een retour AMS-SFO boekt, kost dat 700 per persoon en vlieg je op de terugweg met de 787-9 Dreamliner. Je kunt dan het oorspronkelijke rondje doen en de mooie kustweg LA-SF pakken.
Gedachte is dat als we nu NY niet meepakken, dat we niet meer de stap gaan maken ooit nog eens alleen voor NY (of nog wat extra steden aan de oostkant) terug te gaan. Daarbij komt dat ik voldoening heb als ik "veel" van de stad NY zie, en ik hoef niet per se "alles" te zien. Dat er dan geen dreamliner bij zit is ook geen ramp ;)

Jetblue ga ik opzoeken! (raar, nog niet vaak ertussen gezien bij de vlucht-zoek-acties)

• PCJR
quote:
wtam00 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:34:
Zelf ben ik met een maat een paar jaar geleden ook aan een dergelijke reis begonnen, heen gevlogen via Schiphol --> JFK New York en in New york een paar dagen gebleven. Wij vlogen via KLM, uit mijn hoofd was het ongeveer 700-750 euro per ticket.

Na 3-4 dagen hebben wij een huurauto (Ford Mustang) opgepikt bij Newark en zijn daarna Amerika doorgereden in een maand.
Route:
- NYC
-

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en veel plezier alvast.
Helder! De hamvraag op dit moment voor mij, wat betreft NY; 3-4 dagen die je in NY bent geweest, was dat voldoende om de meest interessante dingen te doen? Musea vind ik ook niet zo spannend, als ik bv mijn lijstje maar heb gehad:
Empire State Building, Statue of Liberty, Top of the Rock (Rockefeller Center), Circle Line Cruise, 9/11 Memorial, Times Square, Central Park, Fifth Avenue, Wallstreet, Brooklyn Bridge. Evt. met die NY pass.

Als ik LA skip, en niet 2 overnachtingen doe ik Grand Canyon (hoor dat je daar aan een halve dag genoeg hebt om de views te zien, we gaan niet xx km wandelen hoor), dan heb ik 2 extra overnachtingen in NY... :>

• PCJR
Ok, ik ga eens kijken wat het schema gaat worden als NY weg valt. En LA maar 1 overnachting of helemaal skippen. Zo komen er opeens 5-6 nachten bij, waar kan ik dit aan uitgeven, of wat zou erbij kunnen. Even puzzelen.

De vluchten worden ook weer anders, ik ga zoeken voor DUS-SF en terug LAX-DUS, of wellicht in het zuiden beginnen bij LA/San Diego en eindigen in SF en dan terugreis SF-DUS? :z

• PCJR
quote:
BJBoes schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:17:
Dang overstromings schade .... das erg jammer. Zelfs de hele inrichting en de oude rols roys van 1920 stonden er nog in!

Ik kreeg een mod verzoek kennelijk voor deze reactie, deze reactie is bedoeld als reactie op het nieuws dat scottys castle water schade had op gelopen tijdens een overstrooming!

beetje vreemd mod verzoek met de melding ik en anderen, alleen de mod had kennelijk moeite om te begrijpen waar de reactie vandaan kwam, a fijn bij deze
Haha nou ik snapte t ook al niet :P Geen idee waar het over ging, maar nu is het duidelijker :+

• PCJR
Zo, ondertussen wat zaken aangepast.
- NY eruit ( beetje moeite mee, maar voordeel is dat over x jaar nog een leuke vakantie mag komen :9 )
- LA minder lang of geheel een andere plaats met een fijn strand, nog nader te bepalen
- overnachting in Page ingevoegd, i.c.m. Bryce en Antelope tour
- nacht extra Las Vegas

Planning:
dag1: heenreis EU->SFO (taxi of BART(wat was dat?) naar SF hotel)
dag2: SF (3 overnachtingen)
dag3: SF, Chinatown met gids, Golden Gate bridge, night tour Alcatraz
dag4: SF, taxi of BART naar airport, auto ophalen en rijden naar Yosemite (3h45m rijden)
dag5: Yosemite
dag6: Yosemite (2 overnachtingen), rijden naar Mammoth Lakes (1h30m)
dag7: rijden Mammoth Lakes naar Las Vegas (3 overnachtingen aan de strip) via Death Valley (5h45m rijden)
dag8: Las Vegas
dag9: Las Vegas
dag10: rijden Las Vegas naar Springdale (2h30m rijden)
dag11: Springdale (hier 2 overnachtingen), vandaag halve dag fietshuur in Zion NP
dag12: van Springdale via Bryce NP (2h rijden) naar Page (2h30m rijden), 1 overnachting
dag13: Vanuit Page naar Horseshoe Bend en Antelope tour rond middaguur. Rijden naar GC South (2h30m)
dag14: Grand Canyon South Rim, 2 overnachtingen
dag15: Ochtend nog Grand Canyon en dan rijden naar Kingman (overnachten) via route66 (2h45m)
dag16: Rijden van Kingman naar Los Angeles (of iets in die regio) (5h rijden)
dag17: LA regio bv Santa Monica ofzo, 3 overnachtingen en uitrusten/strand
dag18: idem
dag19: ochtend auto inleveren LAX en terugvlucht EU
dag20: aankomst DUS/AMS

Auto, ik hoop dat een mid/fullsize SUV een beetje stuurt in de bergen?, de snelweg geloof ik wel:

Vluchten:

Nog regelen: internationaal rijbewijs bij anwb, Esta, koffer met TSA slot :>

• PCJR
quote:
Ik pak de auto ook zonder gps. Ik heb zelf TomTom Android met wereldkaarten op de gsm staan :)

Verder even tussendoor wat betreft de parken, we zijn niet van die lopende natuurfanaten die dagen in parken gaan rondwandelen. Als ik 1-2 uur (niet alle parken he :> ) wat views heb gezien of wat heb rondgelopen, vind ik het soms wel prima. Vandaar ook Zion en Bryce voor korte duur/krappe tijd. Ik ga nog wat sjuffelen.

Thanks so far! :D (moet sommige volgende posts nog lezen!)

AGee wijzigde deze reactie 17-01-2017 09:04 (16%)
Reden: quote aangepast

• PCJR
quote:
Woy schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:58:
[...]

Ik ben ook totaal geen natuurfanaat of wandelaar, maar het is zonde om het niet te doen. voor 1-2 uur kan je IMHO net zo goed niet naar die parken toe gaan. Je vergist je echt in de afmetingen van de national parks. In Bryce hebben wij bijvoorbeeld het Navajo Loop Trail gedaan van ~1,5 miles, daar ben je al 1-2 uur mee bezig.
Fijn dat meerdere mensen hier profijt hebben van dit topic! :)

Even een update van de status:
- vandaag komt een bel/mail van Amerikaonline na een ellenlange mail van mij :P
- Bryce en Zion komen 2 dagen voor ipv op 1 dag (denk extra overnachting in Springdale of Page)
- Tioga pass is dicht dus van Yosemite naar Mammoth is 6h30 rijden, dit moet anders...
- huurauto; ik weet niet of het beetje nieuwe modellen zijn, van bv de Jeep Grand Cherokee en de Chevrolet Tahoe, maar wellicht is het verbruik te hoog. Ofja een flink stuk meer dan bv een Ford Escape. In dat geval wil ik de Ford Escape, wie heeft hier recente ervaring mee welke SUV c.q. bouwjaar je krijgt? :o
- de laatste dagen in de omgeving van LA zal mogelijk Santa Barbara worden, als er maar een strand is en een hotel met zwembad. Terug naar SF gaat m niet worden denk ik.
- tickets Alcatraz nog niet te bestellen, denk over 2 weken, vraag is early morning of de evening tour...
- NP pass komt ter plekke wel. Vluchten, auto, hotels, route, Alcatraz, nieuw koffer,... uhmm moet ik nog iets? wat ben ik vergeten :P

Verder de vluchten die ik voor ogen had zijn 100+ euro p.p. duurder dus het is gwn kl*te, lig alweer 3 uur per dag te zoeken naar een alternatief ;( Veel variabelen, totale reistijd, vertrektijd, retourtijd, maatschappij, type vliegtuigen/seatguru, stop-over tijden...

• PCJR
Weer een update! :*)

Na de tweede zeer uitgebreide mail komen we richting de eindstand wat betreft het schema. Paar zaken zijn aangepast en er is een dag bijgekomen aan het eind om alles passend te maken.

Origineel zat er geen Death Valley bij en 1 nacht Springdale (bij Zion en Bryce). Hiervan willen we 2 nachten Springdale van maken maar dan hiervoor 1 nacht in Death Valley. Death Valley heb ik alvast in het plan opgenomen. Als dit niet past zal het 3 nachten Springdale worden en geen Death Valley.

dag1: heenreis EU->SF, met metro naar SF hotel
dag2: SF (3 overnachtingen), Golden Gate bridge
dag3: SF, Chinatown tour en Alcatraz (nog even kijken voor early ticket of evening ticket)
dag4: metro naar airport voor auto ophalen, SF naar Yosemite NP (2 overnachtingen) (3h45m rijden)
dag5: Yosemite NP (2 overnachtingen)
dag6: rijden van Yosemite naar Sequoia NP (1 overnachting) (2h rijden) en Sequoia bekijken
dag7: rijden van Sequoia naar Death Valley (1 overnachting) (5h rijden)
dag8: rijden Death Valley naar Las Vegas (2h30m rijden)
dag9: Las Vegas (3 overnachtingen)
dag10: Las Vegas
dag11: rijden Las Vegas naar Springdale (2h30m rijden)
dag12: Springdale (hier 2 overnachtingen), vandaag halve dag fietshuur in Zion NP
dag13: van Springdale via Bryce NP (2h rijden) naar Page (2h30m rijden), 1 overnachting
dag14: Vanuit Page naar Horseshoe Bend en Antelope tour rond middaguur. Rijden naar GC South (2h30m)
dag15: Grand Canyon South Rim, 2 overnachtingen
dag16: Ochtend nog Grand Canyon en dan rijden naar Kingman (overnachten) via route66 (2h45m)
dag17: Rijden van Kingman naar Santa Barbara (6h30m rijden)
dag18: Santa Barbara, 3 overnachtingen en uitrusten/strand
dag19: Santa Barbara
dag20: ochtend auto inleveren LAX (2h rijden) en terugvlucht EU
dag21: aankomst DUS/AMS

Vluchten vanaf DUS of AMS is nog even uitzoeken, wil ook een beetje fijn vliegtuig. Verder viel me op dat even stoelen reserveren 25 euro p.p. per stoel kost, dat is dan bam 100 euro erbij! ;(

Ik heb ook de nieuwe prijzen binnen en hier zit dan ook de autohuur bij + 24u road assistance. Deze autohuur komt overeen met de prijs online, bij Sunny Cars, 748 euro voor 17 dagen SUV Ford Escape.

Prijs prognose voor 2 personen:
€ 5.152 land en auto arrangement met 20 overnachtingen en aantal x ontbijt incl Alcatraz, Chinatown, fietshuur en Antelope tour
€ 50 esta visum 2 pers
€ 75 NP pass 2 pers
€ 2.000 ontbijt, lunch, diner, drinken (20 dagen, 100 euro 2pers, per dag)
€ 1.400 vluchten +/-
€ 340 brandstof (ruim genomen 2500mi, 4050km, 21 mpg, 3,1 dollar/gallon)
€ 9000 totaal voor 2 pers

Reis incl Death Valley:

• PCJR
quote:
Woy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:00:
Dat ziet er inderdaad al goed uit.

1 opmerking

[...]

Waarom perse naar het airport om de auto op te halen? Ik weet niet waar je met je hotel zit, maar er zijn genoeg plekken in SF zelf waar je je auto op kunt halen. Wij zaten zelf aan Union Square en konden gewoon te voet naar het verhuurbedrijf.
Zoals hierboven al ergens; er is in de stad minder beschikbaarheid, en er was een fee om niet op het airport op te halen + ik meen dat er dan one-way fee bij kwam omdat we de auto in SF ophalen en in LAX terugbrengen ;)

• PCJR
quote:
Caeruleus schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:06:
Ik heb even gemist waarom de Tioga pass is geschrapt. Je zegt dat hij gesloten is maar je gaat pas in Juli. Dan zou hij toch gewoon open moeten zijn? Ik heb zelf Yosemite - Tioga pass - death Valley - Vegas gedaan (met 1 overnachting middenin).
Eventueel kun je de route ook omdraaien. Beginnen in Los Angelos, route tegen de klok. Naar beneden van San Fransisco via Highway 1 naar Santa Barbara (aangezien je daar wou eindigen). Retour LA is wellicht ook goedkoper dan 2 verschillende vliegvelden. Zelfde geldt voor autohuur.

Edit: Ah: topicstart niet goed gelezen, mei dus. Opmerking mbt retour LA blijft staan ;)

Edit edit: 3 nachten Santa Barbara? Temperatuur in Mei 2016 was 20 graden, niet echt strandweer

Edit edit edit: waarom stoel reserveren? Er zijn vast wel 2 stoelen naast elkaar te vinden als je incheckt
Idd, Tioga is dan dicht. Vanmiddag weer gebeld en het hele schema doorgenomen. Nacht in Springdale zal wegvallen en nacht in Death Valley komt erbij :P
Laatste dagen in Santa Barbara, fijn uitrusten. Nog meer rijden wisselen we liever in om even bij te komen. Het weer is idd afwachten, maar hopen of zon 8)

Verder stoelen: knap balen als bij inchecken 99% vol is en je niet naast elkaar zit in het blik sardientjes. Oude 747 or 777-200 schijnen op seatguru toch allemaal best ongemakkelijk te zijn en verre van comfortabel. Dan liever een a380 of een 2-4-2 indeling. Super lastig om iets betaalbaars te vinden, met acceptabele vertrektijden en geen 5 uur overstaptijd. :o

• PCJR
quote:
voske schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:30:
[...]

Wanneer wil je vliegen? Bijvoorbeeld 24 april heen- en 13 mei terugvlucht met British Airways en Virgin Atlantic voor € 606 p.p. De overstaptijd is heen 3 uur en terug 2 uur en een kwartier. De lange vlucht wordt in beide gevallen uitgevoerd met de 787.
Wilde net even de opties nog hier showen. Alweer aan het zoeken op 465 sites tegelijk, inderdaad ma 24 april heen en terug op 13 mei en 14 mei dan aankomst.

Ik had op Delta wel 4 vluchten, prijs op de max, en alle 4 de vluchten gratis stoelkeuze(!). Overstap USA-oost in geval van Delta.

Andere optie (maar hier maar bij 1 vlucht stoelkeuze a 25 euro p.p ofzoiets):

Ik ga die vluchten van jou even checken! Op welke site heb je die zo gezien? :)

• PCJR
quote:
tollo71 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 07:05:
Heb je overwogen een camper te huren ipv auto-motels? In mijn beleving voegde dat echt iets toe (prachtige campgrounds, midden in de natuur), scheelt het reistijd (je kampeert in/vlakbij het park) en kun je fors besparen op je eten/drinken budget.
Klopt, hebben we overwogen. Alleen het was beetje gokken, leek alle twee wel leuk. Alleen de voorzieningen bij een hotel/motel gaven iets de doorslag, samen met het beter bereiken van steden etc met een gewone auto, en het gemak. Ook de termen wc legen, watertank vullen etc etc laten we wellicht voor een volgende keer :)

Straks Delta boeken; a330-200, ambraer-175, 737-900, a330-300 met tussenstop in SEA en terugreis in DTW 8) (en gratis 4x stoelkeuze).

• PCJR
quote:
GlowMouse schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:03:
Welke hotels heb je nou voor 200/nacht?

[...]

Dat heb ik één keer meegemaakt. Ook Alamo toevallig. Hoofdkantoor zei dat we een andere auto zouden krijgen, maar de manager van de autoverhuur zei dat hij een nauwkeuriger overzicht had van het hoofdkantoor en dat we de auto niet konden omruilen. Toen ik vroeg of hij dat zwart op wit wilde zetten, was er opeens toch een auto beschikbaar :P
Carlton
Carlton
Carlton
Cedar Lodge
Cedar Lodge
Comfort Inn & Suites Sequoia Kings Canyon
Tropicana Hotel
Tropicana Hotel
Tropicana Hotel
Pioneer Lodge
Pioneer Lodge
Pioneer Lodge
Marriot Courtyard Page at Lake Powell
Bright Angel Lodge
Bright Angel Lodge
Best Western Plus Kings Inn
Inn by the Harbour
Inn by the Harbour
Inn by the Harbour

Is nog niet zeker, moeten nog boeken, dus kan zijn dat er wat wisselt, maar dit geeft een idee ;) Als ik deze opzoek via bv booking kom ik op 3400 euro.

• PCJR
quote:
voske schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:52:
[...]

Hotels voor de nationale parken zien er goed uit. Er ontbreekt alleen nog een hotel in Death Valley?
Idd! Gezien DV er gister bij is gekomen weet ik hier nog geen slaapplek van. Ik meen wel gewoon iets in DV zelf, een motel of Lodge, met zwembad :)

• PCJR
Vraagje, ESTA aanvragen he;

https://esta.cbp.dhs.gov/ kost het 14 dollar p.p (met paypal of CC)
https://www.esta-aanvragen.nl/ kost 25 euro p.p. met ik denk iDeal

Is weer een fijn verschil zeg, zo iets de helft! Maakt het nog iets uit welke je pakt? Komen met CC of PP misschien nog dollar-koers kosten bij...

• PCJR
quote:
Woy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:40:
Inderdaad, gewoon lekker direct op de US site aanvragen.
Gaan we doen ;)

Iets anders, heb er wel over gelezen en heb gezocht, maar hier zitten de ervaringsdeskundigen natuurlijk; als ik iets wil afrekenen in USA, rekening bij een hotel, restaurant, de boodschappen in de supermarkt of het betalen van toegangstickets... Is dit voordeliger met de ICS Visa creditcard of de ING pinpas? :/

• PCJR

• PCJR
Volgende, meer praktisch, probleem. Ofja luxe probleem. Ik moet/wil een nieuw koffer bestellen. Alleen nu twijfel ik over de inhoud/maat. Mijn oog is gevallen op de Samsonite S'cure.

De 69cm / 79L, 4.2 kg:
http://www.samsonite.nl/s...id=1103#start=3&cgid=1103

Of de 75cm / 102L, 4.6 kg:
http://www.samsonite.nl/s...id=1103#start=2&cgid=1103

Waar ik tot nu toe mee gereisd heb is een 2 wieler Royal Traveler, ongeveer 80L, 70x52x23cm, 6 kg.

Voor de handbagage heb ik nog een stoffen rol trolley waar 10kg in kan/mag. Iemand advies mbt dit koffer of ervaring met s'cure? :)

• PCJR
quote:
Flapperbol schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:53:
Wil je perse een harde koffer? Deze zijn nogal zwaar in vergelijking met de softe varianten
Jup, it will be hard :) Altijd gehad, altijd veilig gevoel met en hard koffer. Die 2-3 kg extra ben ik al bijna 30 jaar gewend hehe.

Het voordeel van de 69 cm variant is dat ie 400 gram lichter is, als dat zoveel scheelt op 23kg. En 10 euro goedkoper, maar dat telt niet. Nadeel is dat als het vol is en de 23kg nog niet gehaald zijn, er gewoon geen plek meer is voor wat er nog bij zou kunnen.
Voordeel van de grotere is dat er meer ruimte is maar zodra het gewicht bereikt is, er mogelijk lege ruimte is. Ook wel op te vullen met een handdoek ofzo. Nadeel is dat je sneller aan de 23kg zit (alhoewel als je maar 17kg aan spullen hebt, kom je er niet aan, ook niet bij de kleinere), maar dan past wel alles in het uiterste geval. Het kledingvak is trouwens echt klein vind ik, helemaal in de 69cm variant. Dan zou ik kleding in het grote vak moeten gaan stoppen. Vandaar dat ik ook neig naar de 75cm. :+

• PCJR
quote:
CappieL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:27:
Voordeel met die Samsonite is dat ze TSA-sloten hebben, geen gerommel met losse slotjes.
2 of 4 wielen.. ik heb zelf een Samsonite met 4 wielen. Geen problemen mee, andere mensen dat die 4 wieltjes uitsteken en daardoor eerder kapotgaan... ik heb er geen negatieve ervaring mee.
Tip: neem er één met een fel kleurtje. Valt ie goed op op de bagageband.

Wellicht een rugzak meenemen ipv de 10kg-koffer?

Planningtechnisch: zoals hierboven al genoemd, volg de weersverwachtingen/wegomstandigheden. Toen ik in 2014 in mei van Death Valley naar Yosemite reed, was de weg gelukkig net vrijgegeven.
Voor de route maakt het niets uit, we moeten toch via Sequoia NP/overnachting daar.

Ik heb de meerderheid die stemt voor de 75cm ipv de 69cm :9 Ook als ik kijk welke het meest verkocht is. Verder inderdaad het weer, het is al lastig zat, in Yosemity kan sneeuw liggen en in Las Vegas of DV kan het 25-30 graden zijn, dus veel kleding is denk ik al nodig. :|

Denk dat ik er een rode band om doe, op een donkerblauw koffer, valt ook wel op.

edit: 75cm blauw besteld :+ Nu zie ik alleen dat de totale omtrek-lengte 158cm is, en op de site van Delta staat dat de totale omtrek 157cm mag zijn, gonna hurt anyone? :?

PCJR wijzigde deze reactie 24-01-2017 19:46 (6%)

• PCJR
quote:
Flapperbol schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:50:
[...]

Je kan proberen contact met ze op te nemen, maar ik gok dat het antwoord zal zijn dat ze in principe die maten aanhouden. Oftewel, het wordt dan eigenlijk gokken of ze je koffer eruit pikken om te meten. Die kans is klein, maar als iemand daar z'n dag niet heeft kan je de sjaak zijn. Op het vliegveld hebben ze een metalen bak met de maximum maten waar ze hem in proberen te passen.
(Waarschijnlijk ben je niet de eerste met het probleem, zoek even op Twitter/Facebook. Wellicht vind je daar iets nuttigs)

Ik had een soortgelijk probleem: Had koffers besteld voor vakantie, per ongeluk net een iets ander model gekocht en deze was in de lengte 3 cm te lang.
Bij KLM is het namelijk niet de totale omtrek die telt, maar hebben ze vaste aparte maximum maten voor de lengte, breedte en diepte. Het was een hele klus om een passende koffer te vinden, want 80% van de grote koffers past niet binnen de KLM eisen.
(De uiteindelijke koffers waren 0.5 cm te diep, maar aangezien wij zachte koffers hadden kon je die halve cm wel terug indrukken ;) )
Zit wat in ;)
1) kennis van me heeft ook naar NY gevolgen en heeft de 75 cm variant
2) als de totale omtrek telt kun je met een metalen bak niet meten, gezien een koffer ook 95x20x42 cm mag zijn, maar dus ook 75x30x52
3) ik moet nog meemaken dat iemand die 1 cm gaat merken/meten :P
4) voor de toekomst zal ik bv bij KLM inderdaad moeten bekijken of het dan mag, dat is t risico

• PCJR
quote:
Mik! schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:47:
1 tip voor ...

... goede jas bijvoorbeeld vergeten.
Thanks voor de tips :) Echter alles is geboekt en ligt vast, zullen het ermee moeten doen 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PCJR
De reis was super! *O*

3 weken was natuurlijk veel te kort. Er is zoveel moois maar we hebben genoten. Niets is tegen gevallen (buiten beetje minder moderne Cedar Lodge).

Jetlag was wel minder, maar vannacht goed geslapen gelukkig. Komende weken de 3000+ foto's uitzoeken O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PCJR
Nou mensen hier een handje vol foto's uit de big selection van 3 weken roadtrip West:

http://prosier.synology.m...lbum_55534132303137657874

ww=tweakers

Volgens mij werkt de diavoorstelling goed (knop bovenin, in het album). Let me know!

:w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PCJR
quote:
Barrycade schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:43:
[...]

Veel herkenbare locaties en foto opps ;)

Heb je alle foto's met je S7 gemaakt? ;(
Het valt me vooral op bij de nachtfoto's van Vegas.

Ik ben een redelijk fanatieke fotograaf dus viel me op.

Mijn serie staat gedeeltelijk op Flickr (gemaakt in 2007 met een Nikon D50)
https://flic.kr/s/aHsjuRzFEh
In LV is veel met de S7 gemaakt, 7D barrel had ik vaak niet mee, en ook gaat de S7 gewoon beter als je daar loopt, + ik heb geen statief + ik heb alles met 15-85 gedaan, dus met weinig licht pak ik al snel de S7 ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PCJR
quote:
DikkeBMW schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:42:
[...]

Even snel gescrolled, maar zo te zien heb jij ook Angels Landing gedaan!? _O_ Blijft voor mij een van de hoogtepunten. Tevens heb jij in hetzelfde hotel gezeten daar als waar ik van de zomer was :D ! Hebben jullie ook de loslopende hertjes gezien daar tussen de huisjes haha. Heerlijk pool-uitzicht he.

Ikzelf vind Zion het mooiste NP dat er is. Ik ben in Yellowstone, Yosemite, Grand Canyon etc. etc. geweest, maar Zion blijft echt mijn favoriete NP 8)

Hoe heet was het bij jullie in Death Valley? Wij kwamen tot 53C :+

Ah, en Antilope Canyon. Dat wow-effect als je ineens naar beneden loopt is tof he.
Angels Landing was te druk, aangezien de 4 mile dicht was of iets. We hebben de andere lijpe route gedaan, de Hidden Canyon :9

Herten heb ik een foto van meen ik! Helaas geen beren gezien. Lekkerste zwembad/rust hadden we bij Springdale 8) Meest irritante bij Tropicana LV. 125 euro voor een kingbed/strandbed te huren voor een dag. Popiejopie pool guards, steeds weer vragen voor cocktails a 15 euro ps, bedje mocht je neit in de schaduw zetten... ;w

Death Valley, uhm, iets van 102 F? Zie mn foto ergens bij de eerste 4 ;)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True