Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:33
bazzemans schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:23:
De America The Beautiful pas kost 80 dollar. Op je totale vakantie budget is dat een fooi. De inkomsten uit de verkoop van de passen wordt voornamelijk gebruikt voor het onderhoud en de bescherming van de parken waar we zo ontzettend van genieten. Persoonlijk vind ik dit dan ook een uitgave die ik met volle overtuiging graag doe. Het is wel echt heel "Hollands" om zelfs daar op te besparen.
Prima, ieder z'n pleziertje.
Ik betaal er nu de helft voor om een jaarpas 3 weken te kunnen gebruiken, hetzelfde als vorig jaar en ik voel me er prima bij.
Die pas is al sinds 2010 $80, dus het kan vast uit.

Overigens:
The Department of the Interior today announced that visitor spending in communities near national parks in 2022 resulted in a record high $50.3 billion benefit to the nation's economy and supported 378,400 jobs.
In 2010 hadden ze $29 miljoen omzet van die passen (0,05%).

Annual appropriations for the NPS totaled $3.3 billion in fiscal year 2022, effectively turning a $1 investment in national parks into a more than $10 boost to the nation’s economy.

[ Voor 46% gewijzigd door matthijst op 11-07-2024 20:27 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:41
matthijst schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:46:
[...]

Ik betaal er nu de helft voor om een jaarpas 3 weken te kunnen gebruiken. Die pas is al sinds 2010 $80, dus het kan vast uit.
Laat die Amerikanen lekker miljardairs gaan taxen :P
En dat is ook prima, uiteraard :Y). Ieder zijn keuze. Die 15 euro per week kan ik in de vakantie wel missen.

De opmerking over miljardairs taxen is grappig bedoeld, dat snap ik. Jij weet net zo goed dat het zo niet werkt.
Overigens:
The Department of the Interior today announced that visitor spending in communities near national parks in 2022 resulted in a record high $50.3 billion benefit to the nation's economy and supported 378,400 jobs.
Die rekensom die je maakt zegt toch niks? Dat er lokaal veel geld verdiend wordt met toerisme kan je toch niet afzetten tegen de inkomsten van die passen? Die 29 miljoen gaat naar de parken, daarnaast zullen de inkomsten hebben uit nationale en lokale belastingen. Dat doet er toch niet toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Naja, er wordt genoeg verdiend, de pas kost al 14 jaar hetzelfde, dus ze zullen niet op een houtje hoeven bijten, dr komt genoeg geld binnen schijnbaar (parken verdienen ook genoeg aan lodging gok ik zo, 100 jaar oude cabins).

En 15 euro per week kan ik ook prima missen hoor :)
Ik vind het gewoon fijn om die pas alvast in huis te hebben, ooit wel een keer online uit de VS besteld, maar Marktplaats is een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Dat is kul-argument. Je kan online een digitale pas halen voor het eerste park dat je gaat bezoeken. Bij dat loket vraag je dan vriendelijk om die pas om te zetten naar een America the Beautiful pas, je betaalt het verschil en voila daar krijg je aan het loket netjes een pas voor terug. Even naam invullen en door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
matthijst schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:24:
Naja, er wordt genoeg verdiend, de pas kost al 14 jaar hetzelfde, dus ze zullen niet op een houtje hoeven bijten, dr komt genoeg geld binnen schijnbaar (parken verdienen ook genoeg aan lodging gok ik zo, 100 jaar oude cabins).
matthijst schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:46:
[...]

Ik betaal er nu de helft voor om een jaarpas 3 weken te kunnen gebruiken, hetzelfde als vorig jaar en ik voel me er prima bij.
Die pas is al sinds 2010 $80, dus het kan vast uit.

Overigens:

Annual appropriations for the NPS totaled $3.3 billion in fiscal year 2022, effectively turning a $1 investment in national parks into a more than $10 boost to the nation’s economy.
Om het plaatje compleet te maken heeft de NPS een tekort van 23.3 miljard aan benodigd onderhoud (eind 2023). Het is dus niet allemaal rozengeur en maneschijn

[ Voor 17% gewijzigd door jan390 op 11-07-2024 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
bazzemans schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:42:
Dat is kul-argument. Je kan online een digitale pas halen voor het eerste park dat je gaat bezoeken. Bij dat loket vraag je dan vriendelijk om die pas om te zetten naar een America the Beautiful pas, je betaalt het verschil en voila daar krijg je aan het loket netjes een pas voor terug. Even naam invullen en door.
Ah, dat wist ik niet :)
Eerste keer was 2005 en toen kwam hij nog gewoon per post, voor $20 verzendkosten ofzo en 3 weken wachten.

Edit: 25 dollar inmiddels, om een fysieke pas in handen te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 12-07-2024 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:24:

En 15 euro per week kan ik ook prima missen hoor :)
Ik vind het gewoon fijn om die pas alvast in huis te hebben, ooit wel een keer online uit de VS besteld, maar Marktplaats is een stuk eenvoudiger.
Nu is dat ze de prijs niet verhoogd hebben natuurlijk wel het belabberdste argument waarom je hem niet koopt.

Als er wel grote verhogingen waren geweest had je hem wel gekocht?
bazzemans schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:42:
Of gewoon ze $80 geven, pas in ontvangst nemen, klaar. Exact dezelfde rij als je sowieso nodig hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
Laat national en state parks nou net 1 van de weinige dingen zijn die de VS echt goed doet en waar men hier dan ook met recht trots op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Sissors schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:55:
[...]

Of gewoon ze $80 geven, pas in ontvangst nemen, klaar. Exact dezelfde rij als je sowieso nodig hebt.
Klopt maar als je graag zekerheid wil hebben van een pas dan is wat ik aangaf een optie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Sissors schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:55:
Nu is dat ze de prijs niet verhoogd hebben natuurlijk wel het belabberdste argument waarom je hem niet koopt.
Als er wel grote verhogingen waren geweest had je hem wel gekocht?
Ik zeg niet dat ik hem daarom niet koop, ik zeg dat het schijnbaar uit kan om de prijs niet te verhogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:00

Grouchy

meep meep

Haha, zo typisch Hollands om te vertellen hoe de boel te flessen om zo 40 USD te besparen zonder enige schaamte.

Als je trouwens die dingen online besteld gaan je USD gewoon direct door naar Washington.
Wanneer je ze ter plaatste bij de BLM, US Army Corps of Engineers of bijvoorbeeld bij het Theodore Roosevelt National Park koopt mag die site 80% houden (dat was tenminste pre-COVID zo). Park numero 2 & 3 zien er eigenlijk niks van.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
The Realone schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:56:
Laat national en state parks nou net 1 van de weinige dingen zijn die de VS echt goed doet en waar men hier dan ook met recht trots op is.
Alleen politici niet schijnbaar.
https://www.federaltimes....wing-maintenance-backlog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Grouchy schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:03:
Haha, zo typisch Hollands om te vertellen hoe de boel te flessen om zo 40 USD te besparen zonder enige schaamte.
Uhuh, dat vindt men altijd leuk om te zeggen.
Of is het typisch Duits?
https://www.google.com/se...ul+pass&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Of typisch Frans?
https://www.google.com/se...boncoin&ie=UTF-8&oe=UTF-8

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 11-07-2024 21:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:41

Typhone

Who Dares Wins

Rustig aan mensen, ik heb in elk park meerdere magneetjes gekocht voor m’n zusje die daar gek op is dus alle kosten van @matthijst zijn gedekt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
:D
Ah mooi, hier ook de koelkast vol hangen, dus dan zit ik ook wel goed ;)

En aan 10 nachten in Yellowstone/GT verdienen ze ook prima aan me straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nou ik zal eens een lekke band update geven wat nu via Dollar + AutoEurope loopt (hang ik momenteel in de wacht op het Duitse service nummer, handig vloeiend Duits spreken).

Van Dollar kreeg ik opeens een nietszeggend mailtje retour maar begrijpend lezen kunnen ze daar nog niet echt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7foCdCK4yagRItyyeyv924pzJk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MRmQw7YbfGTbAJYZeVmM3i2B.png?f=user_large

Heb nu ook vriendelijk teruggeschreven dat ik géén additional damage heb en ook géén gebruik heb gemaakt van de Emergency Roadside Assistance. Waarom ze daar de hele tijd naar toe verwijzen is mij een raadsel. Heb ze nogmaals dit (in het Engels) gestuurd inclusief nogmaals de invoice en nogmaals het hele verhaal uit de doeken gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFq2EMAJWFG4Ain7FY5fOMZvlig=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SZMQVO4JxzVvrBDGqIeQiHuy.png?f=user_large

Ga het zometeen ook nog maar eens uitleggen bij AutoEurope maar volgens mij spelen die deels part noch rol in het geheel aangezien de verzekering toch echt via Dollar loopt. Maar volgens mij zijn die eerste aanspreekpunt voor mij dus we gaan het zien.

De reclamatie van de stoelen op de heenreis van Brussel - Londen bij British Airways is ook oorverdovend stil. Al met al gaat het in totaal niet om een schokkend bedrag (€462 samen) maar genoeg om even 12 minuten in de wachtrij te hangen zou ik zeggen.

[update na afloop gesprek]
Gaat goedkomen, Dollar heeft wat vragen gesteld maar schijnbaar loopt er parallel nog een ander ticket bij ze wat onjuiste informatie bevat. AutoEurope verwacht dat het binnen 10 werkdagen rond is.

Helaas werken ook bij de Duitse tak van Dollar Indiërs die een extreem accent hebben waardoor de beste man in het Duits helaas niet veel beter te verstaan/begrijpen was dan zijn Engelse counterparts.

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 12-07-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:21:
De reclamatie van de stoelen op de heenreis van Brussel - Londen bij British Airways is ook oorverdovend stil. Al met al gaat het in totaal niet om een schokkend bedrag (€462 samen) maar genoeg om even 12 minuten in de wachtrij te hangen zou ik zeggen.
Zoals vrijwel alle luchtvaartmaatschappijen is de klantenservice chronisch overbelast bij BA. Wat voor mij werkte tijdens de corona om een minuut voor openingstijd te bellen met het Engelse nummer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
@Typhone en @matthijst Iedereen moet gewoon zijn eigen afwegingen en keuzes maken. Mijn intentie was om aan te geven welke afweging wij daarin hebben gemaakt, niet om de moraalridder uit te hangen. Wij maken ongetwijfeld op andere vlakken weer keuzes waar je kritiek op kan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

bazzemans schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:54:
@Typhone en @matthijst Iedereen moet gewoon zijn eigen afwegingen en keuzes maken. Mijn intentie was om aan te geven welke afweging wij daarin hebben gemaakt, niet om de moraalridder uit te hangen. Wij maken ongetwijfeld op andere vlakken weer keuzes waar je kritiek op kan hebben.
Hehe zo is het maar net. Ik vind die Indianen-tourist-traps schrijnender. Jazeker, het zijn de armste delen van Amerika (net onder de Badlands is één van de armste reservaten van de VS) maar probeer daar in elk geval op een normale manier geld aan te verdienen.

Het is duurder om Monument Valley in te rijden dan Yellowstone of Yosemite bijvoorbeeld. Bij Page heb je die tours waar je na afloop verplicht serieuze fooi mag geven en dat wordt er met het jaar niet minder op. Ga je paardrijden in een reservaat dan krijg je opeens allerlei fee's om je oren gegooid (nee het is een one-way-fee tot hier, maar terug kost extra) en dat soort bullshit.

Als er daar iemand is die ze die vicieuze cirkel eens zou uitleggen zou dat snel voorbij zijn maar helaas blijft dat toch een grote rol spelen. Wij waren ook een supermarktje ingegaan om daar (ipv bij een 7Eleven net buiten het reservaat) wat drinken te kopen. Sta je bij de kassa, $22,07. All purchases require an resort fee of $15. Nergens vermeld of gemeld, zelfs Google bood weinig uitkomst maar dan graaf je wel je eigen graf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Typhone schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:02:
[...]

Hehe zo is het maar net. Ik vind die Indianen-tourist-traps schrijnender. Jazeker, het zijn de armste delen van Amerika (net onder de Badlands is één van de armste reservaten van de VS) maar probeer daar in elk geval op een normale manier geld aan te verdienen.

Het is duurder om Monument Valley in te rijden dan Yellowstone of Yosemite bijvoorbeeld. Bij Page heb je die tours waar je na afloop verplicht serieuze fooi mag geven en dat wordt er met het jaar niet minder op. Ga je paardrijden in een reservaat dan krijg je opeens allerlei fee's om je oren gegooid (nee het is een one-way-fee tot hier, maar terug kost extra) en dat soort bullshit.
Dat soort dingen hebben wij gelukkig nooit aan de hand gehad. Wellicht scheelt het dat we de eerste keer West VS een georganiseerde reis hadden (Trek Amerika). De keren daarna dat we zelfstandig gingen (en ook in andere landen) dan zijn we vaak te cheap om (dure) tours, zoals paardrijdtours te ondernemen. We doen eigenlijk alleen daar waar je er niet onderuit komt bij highlights of proberen vooral de uitstapjes te doen die we dan zelfstandig (zonder tour) kunnen doen. Zo wel de ervaring dat Antelope Canyon echt massaproductie is, daar zijn we eigenlijk ook niet van maar ja dat wil je toch wel gezien hebben en vond ik het ook wel waard.
Als er daar iemand is die ze die vicieuze cirkel eens zou uitleggen zou dat snel voorbij zijn maar helaas blijft dat toch een grote rol spelen. Wij waren ook een supermarktje ingegaan om daar (ipv bij een 7Eleven net buiten het reservaat) wat drinken te kopen. Sta je bij de kassa, $22,07. All purchases require an resort fee of $15. Nergens vermeld of gemeld, zelfs Google bood weinig uitkomst maar dan graaf je wel je eigen graf :)
Dat soort dingen zijn echt verschrikkelijk. Wij werden ervoor gewaarschuwd vooraf. Je fronst als Europeaan toch sowieso zo nu en dan je wenkbrauwen als je in de VS bent. Dat zal omgekeerd ongetwijfdeld niet anders zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

bazzemans schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:24:
Zo wel de ervaring dat Antelope Canyon echt massaproductie is, daar zijn we eigenlijk ook niet van maar ja dat wil je toch wel gezien hebben en vond ik het ook wel waard.
April dit jaar zowel een upper als een lower Antelope Canyon tour geboekt, en hoewel die niet goedkoop waren zijn we totaal niet lastig gevallen om te tippen. Er hing in de bus een klein briefje, maar er werd totaal niet om gebedeld. Er is zelfs niks over gezegd tijdens de uitleg en bij terugkomst. Gezien de hoge tourprijzen heb ik dan ook in beide gevallen afgezien van een tip (en de meesten met mij). En dat terwijl het ook Navajo gebied is, net als Monument Valley.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@DexterDee Hier dezelfde ervaring. Ik doelde bij Antelope dan ook niet zozeer op het tippen maar dat het überhaupt lopende bandwerk is daar. Groepen die achter elkaar die Canyon doorgaan en binnen een bepaald tijdsbestek moet je er ook doorheen zijn. Het kan ook niet heel anders, gezien de hoeveelheid toeristen die dit (willen) bezoeken. Wij geven echter liever de voorkeur aan locaties waar je je eigen plan kan trekken en de tijd kan nemen die je wenst. Het is niet zozeer kritiek, vooral een constatering.

De gidsen bij Antelope zijn wel ster in snel je smartphone en camera zo instellen dat je onder de omstandigheden een goede foto kan maken.

[ Voor 13% gewijzigd door bazzemans op 12-07-2024 13:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

bazzemans schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:00:
@DexterDeeDe gidsen bij Antelope zijn wel ster in snel je smartphone en camera zo instellen dat je onder de omstandigheden een goede foto kan maken.
Haha ja, dat klopt. En omdat die slot canyon plaatjes de hele wereld over gaan weten ze ook precies waar welke foto's genomen zijn. "Dit is de locatie van de Apple achtergrond, hier is de Microsoft foto genomen, Dit is de LG TV achtergrond". Dat vond ik wel een leuk extraatje. En ze waren genegen om zo veel groepfoto's te maken als je wilde, werd zelfs in elke 3e bocht nog pro-actief om gevraagd. Druk, toeristisch en lopende bandwerk inderdaad. Maar tegelijkertijd ook wel een spectaculair prachtige omgeving en een must have als Page op je route ligt.

Nog wat fotootjes omdat het kan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrSff5wGahtAreCiW013EhhCIRo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42ID7Q2I4I0jtZpCmgDNWAQi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMp5B-oAlXiY8cP3aZ2cAXsY-A8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FeUOvEjFwNyaKa3QEBSmw34t.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyeYjhqvkoyyuhAbl_M5TT-APsA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFuIrFEfoqsOcS6ybbwWWBW7.jpg?f=fotoalbum_tile

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Typhone schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:29:
Dat was bij Monument Valley niet heel veel anders. In 2013 was Mile Marker 13 nog geen officieel punt. Nu staat het opeens op Google Maps / Apple Maps als 'Forrest Gump' point beschreven en dat was te zien. Een kilometer van tevoren al bordjes en constant afremmend verkeer en zeker 50-60 mensen die allemaal hetzelfde fotootje wilde maken:
Staan inmiddels genoeg bordjes dat je niet op de weg mag staan om foto's te maken. Maar net bij dat Forrest Gump-punt ging dus mijn huurauto kapot. Automatische versnellingsbak naar z'n grootje. En iedereen die langs reed gebaarde boos dat we daar niet stil mochten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

bazzemans schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:00:
@DexterDee

De gidsen bij Antelope zijn wel ster in snel je smartphone en camera zo instellen dat je onder de omstandigheden een goede foto kan maken.
Dit inderdaad.
Wij hadden er ook één die foto's voor en van ons maakte.
Dus die heb ik na afloop ook wat dollars in zijn hand gestopt.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Antelope Canyon zelfde ervaring: die gidsen zijn super en hoewel het er verrekte druk is weten ze het wel zo te timen dat iedereen de tijd heeft om mooie foto's te maken.
Wel handig dat die canyon one-way is nu, kunnen ze groepen achter elkaar doorsturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 15:48
Lol gehad van de MPC app gisteren op JFK Vrijwel ons hele vliegtuig sloot aan in de gillend lange esta rij waar wij konden aansluiten bij de us citizens. Het heeft nog geen 10 minuten geduurd voordat we weer buitenstonden.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik had Antelope Canyon X gedaan (eentje net een kilometer verderop ofzo). Ook druk, je moet daar ook wel mensen passeren, maar erg aardige en goede gids. Natuurlijk had ik het liever wat minder toeristisch gehad, maar tegelijk tja, er zijn nou eenmaal een hele hoop die het willen zien. En iig niet het gedoe dat je een kilometer verderop langs de weg moet parkeren, wat je zeker in het hoogseizoen wel bij een Yellowstone op sommige plaatsen zal hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

peacelord schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:58:
Lol gehad van de MPC app gisteren op JFK Vrijwel ons hele vliegtuig sloot aan in de gillend lange esta rij waar wij konden aansluiten bij de us citizens. Het heeft nog geen 10 minuten geduurd voordat we weer buitenstonden.
Hehehe, fijn is dat inderdaad! Kwestie van tijd voordat iedereen het weet vrees ik :P.

Niet gebruiken MPC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Sissors schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:10:
En iig niet het gedoe dat je een kilometer verderop langs de weg moet parkeren, wat je zeker in het hoogseizoen wel bij een Yellowstone op sommige plaatsen zal hebben.
Ben benieuwd. 2017 in Yellowstone geweest en toen was het wel druk, maar te doen. Ga wel bewust in het park zitten (Colter Bay, Lake Lodge, Roosevelt en Old Faithful), dan hebben we de ochtend en eind van de middag in ieder geval een voorsprong :)
Bezoekers:
2017 - 4,116,524
2018 - 4,115,000
2019 - 4,020,288
2020 - 3,806,306
2021 - 4,860,242
2022 - 3,290,242
2023 - 4,501,382

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
matthijst schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:08:
Ga wel bewust in het park zitten (Colter Bay, Lake Lodge, Roosevelt en Old Faithful), dan hebben we de ochtend en eind van de middag in ieder geval een voorsprong :)
Drukste punten in Yellowstone vorig jaar waren in mijn ervaring rondom de geisers. Bij Fountain Pots en Midway Geyser Basin viel ‘s middags niet te parkeren en er stond daardoor een kilometers lange file tussen Madison Campground en Midway Geyser Basin (dat was snel over toen het begon te regenen, maar dat terzijde). Grand Prismatic was ‘s avonds prima te doen. Norris Geyser Basin was om 17.00 ook prima te doen. West Thumb Geyser Basin was ‘s morgens al druk, maar het liep goed door.
Mocht je vanuit Colter Bay naar Jenny Lake willen, dan zou ik vroeg gaan. Dat loopt ‘s morgens al heel snel vol.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Vroeg opstaan loont inderdaad in Yellowstone. Niet alleen voor de zonsopkomst of de golden hour maar ook voor de drukte. 's Ochtends vroeg de plekken bezoeken die later heel druk worden en daarna een goede (lange) hike opzoeken. Daar zijn de mensen die niet kunnen of willen hiken niet, dus dat scheelt al drukte, en mijn ervaring is dat op (langere) hikes het zich ook dusdanig verspreid dat drukte minder merkbaar is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

bazzemans schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:03:
Vroeg opstaan loont inderdaad in Yellowstone. Niet alleen voor de zonsopkomst of de golden hour maar ook voor de drukte. 's Ochtends vroeg de plekken bezoeken die later heel druk worden en daarna een goede (lange) hike opzoeken. Daar zijn de mensen die niet kunnen of willen hiken niet, dus dat scheelt al drukte, en mijn ervaring is dat op (langere) hikes het zich ook dusdanig verspreid dat drukte minder merkbaar is
Met name Grand Prismatic Spring is druk. Daar zo snel mogelijk zijn is het advies. Als je die heuvel op wilt wandelen die erachter ligt dan sta je sowieso 2km verderop op een parkeerplaats die vrijwel constant vol is. Nadeel is dat daar rond de middag ook altijd een file ontstaat dus kijk uit als je in het zuidwestelijke deel van Yellowstone komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
voske schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:52:
[...]

Drukste punten in Yellowstone vorig jaar waren in mijn ervaring rondom de geisers. Bij Fountain Pots en Midway Geyser Basin viel ‘s middags niet te parkeren en er stond daardoor een kilometers lange file tussen Madison Campground en Midway Geyser Basin (dat was snel over toen het begon te regenen, maar dat terzijde). Grand Prismatic was ‘s avonds prima te doen. Norris Geyser Basin was om 17.00 ook prima te doen. West Thumb Geyser Basin was ‘s morgens al druk, maar het liep goed door.
Mocht je vanuit Colter Bay naar Jenny Lake willen, dan zou ik vroeg gaan. Dat loopt ‘s morgens al heel snel vol.
Bedankt, handige tips. Een beetje alle bezienswaardigheden aan het uitschrijven en probeer het over de dagen te verdelen. Jenny Lake willen we inderdaad ook heen, zat eraan te denken om een keer zo'n rangerwalk te doen (een van beide):
- Jaunt Along Jenny (09:00, Jenny Lake Visitor Center, 2.5 uur)
- Golden Hour at Jenny Lake (19:00, Jenny Lake Visitor Center, 45 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:40

sebasd

loopt op espresso

Ik ga 12 oktober voor het eerst in 18 jaar weer eens naar de VS, naar Portland (OR) om precies te zijn, voor een conferentie. Ik vlieg op zaterdag, kom ergens in de middag lokale tijd aan, en ik zoek wat leuke tips voor Portland of directe omgeving. Ik vlieg woensdag rond 14:00 al weer terug, maar ik heb een hele zondag en vast op maandag en dinsdag in de avond nog wel wat tijd, en misschien woensdagochtend vroeg.

Voor de zondag zit ik hier aan te denken (lekker simpel, geen geregel, wel iets van de omgeving zien): https://wildwoodtours.com...-waterfalls-mt-hood-tour/

Zijn er nog alternatieven? Geen zin om een auto te huren, en de vliegtickets zijn ook al geboekt, dus een langer verblijf zit er ook niet in. Maar tips voor een leuke activiteit, sportwedstrijd (helaas is het NBA-seizoen nog niet begonnen tegen die tijd...) een park, een museum, bijzondere winkels of restaurants zijn zeker welkom. Mijn hotel is net ten zuiden van downtown Portland.

[ Voor 6% gewijzigd door sebasd op 13-07-2024 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Wij eindigen in Portland in september. Heb dit gevonden om te doen:
Columbia River Gorge
Multnomah Watervallen

Powell City of Books
Voodoo Doughnut
Pioneer Courthouse Square
White Stag Block (Neonreclame)
Japanese Garden, Lan Su Chinese Garden, Rose Test Garden
The Grotto
Portland Aerial Tram

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 13-07-2024 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:35
peacelord schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:58:
Ik zit er even maar te kijken, ik ga vrijdag met 2 vrienden die kant op en dit ziet er wel interessant uit.
Ik ben er vorig jaar al geweest dus mijn Esta is nog geldig.
Voor de 2 anderen is het de eerste keer.
Ik zie dat echter dat het voor returning Visa Waiver Program travelers is. Betekend dat je al eerder in de US moet zijn geweest? Dat is voor mij niet helemaal helder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:40

sebasd

loopt op espresso

matthijst schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:19:
Wij eindigen in Portland in september. Heb dit gevonden om te doen:
Columbia River Gorge
Multnomah Watervallen

Powell City of Books
Voodoo Doughnut
Pioneer Courthouse Square
White Stag Block (Neonreclame)
Japanese Garden, Lan Su Chinese Garden, Rose Test Garden
The Grotto
Portland Aerial Tram
Dank je! Die ga ik eens opzoeken. Powell had ik al wel van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Iemand ervaring met koelboxen in nationale parken? Volgens mij hebben ze in die cabins geen koelkast. Dus ik dacht: online ff zo'n elektrische bestellen en oppikken bij Walmart (of via Amazon), handig in de auto en in zo'n cabin.
Maar: Walmart heeft die dingen niet beschikbaar voor in store pickup en Amazon wil ze ook niet naar een access point sturen. Dus dan misschien toch maar een normale koelbox en old school zakken ijs erin gooien elke ochtend?
Of iemand nog een andere tip/ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:32:
Iemand ervaring met koelboxen in nationale parken? Volgens mij hebben ze in die cabins geen koelkast. Dus ik dacht: online ff zo'n elektrische bestellen en oppikken bij Walmart (of via Amazon), handig in de auto en in zo'n cabin.
Maar: Walmart heeft die dingen niet beschikbaar voor in store pickup en Amazon wil ze ook niet naar een access point sturen. Dus dan misschien toch maar een normale koelbox en old school zakken ijs erin gooien elke ochtend?
Mijn absolute tip?
Koop echte drybags voor etenswaren en koop een grotere koelbox waar alles in past of neem er twee. Drank (met name) als je blikjes koopt blijft makkelijk 4 dagen koud. Als het ijs gesmolten is heeft het water nog steeds een functie namelijk.

Dat ga je niet tegen met ziploc bags maar wel met echte drybags. Elke dag ijs is absoluut niet nodig. Alleen met gevoelige etenswaren zorgden wij ervoor dat er altijd ijs bovenop lag totdat wij de drybags ontdekten en daar vlees in deden. Onder water (4-5 graden) bleef ook vlees perfect bewaard.

Blikjes waren altijd koud ook al lag er al 3 dagen water in de koelbox. Geen centje pijn. Al kan het klotsen soms wat storend zijn maar ach :)

Nadeel van ziploc bags was dat het water dan overal tussen komt en ook in de bags terecht komt. De echte drybags hadden daar geen last van.

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 15-07-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Typhone schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:53:
[...]
Koop echte drybags voor etenswaren.
Bedoel je dan dit soort, die gekleurde dingen?
https://www.amazon.com/wa...oof+food+bags+for+camping

Of andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:40

Jebus4life

BE User

Wij hebben nog wat vakantiedagen die we in november dachten op te nemen, voorlopig zonder echt concreet plan.

Gezien we nog wel eens terugwillen naar de VS (vorige keer was 2019) stond een tripje Deep South of Florida op de longlist. Nu bedenk ik me dat onze reisdata pal tijdens de verkiezingen zouden vallen. Dus we gaan de VS toch maar overslaan :+ Kans dat het zodanig uit de hand loopt in de dagen/weken na de verkiezingen zijn misschien niet zo groot, maar ik ga het niet opzoeken..

Kunnen volgend jaar nog altijd gaan :+ O-) _O-

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Yes die gekleurde dingen inderdaad! Zijn overigens heel goedkoop bij Bass Pro / Cabela’s en de gemiddelde outdoor shop die je tegenkomt. Daar je eten in verpakken en alle andere waren die koud dienen te zijn maar niet goed onder water kunnen. Ziet er een beetje wild uit natuurlijk maar beter dan elke dag ijs scharrelen natuurlijk ;)

@Jebus4life dat loopt daar niet uit de hand tenzij je in de oostelijke universiteitssteden zit. De periode erna waarin de begroting dient te worden opgesteld is een stuk penibeler met mogelijke lockdowns tot gevolg dus of dat nu een heel wijs besluit is waag ik ten zeerste te betwijfelen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 15-07-2024 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
sebasd schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:29:
Maar tips voor een leuke activiteit, sportwedstrijd (helaas is het NBA-seizoen nog niet begonnen tegen die tijd...)
Mogelijk dat je nog wel een preseason wedstrijd kan meepakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Jebus4life schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:35:
Wij hebben nog wat vakantiedagen die we in november dachten op te nemen, voorlopig zonder echt concreet plan.

Gezien we nog wel eens terugwillen naar de VS (vorige keer was 2019) stond een tripje Deep South of Florida op de longlist. Nu bedenk ik me dat onze reisdata pal tijdens de verkiezingen zouden vallen. Dus we gaan de VS toch maar overslaan :+ Kans dat het zodanig uit de hand loopt in de dagen/weken na de verkiezingen zijn misschien niet zo groot, maar ik ga het niet opzoeken..

Kunnen volgend jaar nog altijd gaan :+ O-) _O-
Mja, ik ga in november (na de verkiezingen) naar Florida. Ik maak mij er niet zo druk om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

matthijst schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:32:
Wij halen er ook altijd eentje als we in de US zijn. Als we de huurauto ophalen, rijden we voor wat inkopen naar Walmart, die er meestal wel wat hebben. Zo niet, de Best Buy die er meestal (bijna) naast zit sowieso.

We hebben hem wel eens weggeven aan het einde aan mensen die aankwamen. Ook hebben we er 2 gewoon ingecheckt als bagage en mee naar huis genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

PWM schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:09:
[...]

Wij halen er ook altijd eentje als we in de US zijn. Als we de huurauto ophalen, rijden we voor wat inkopen naar Walmart, die er meestal wel wat hebben. Zo niet, de Best Buy die er meestal (bijna) naast zit sowieso.

We hebben hem wel eens weggeven aan het einde aan mensen die aankwamen. Ook hebben we er 2 gewoon ingecheckt als bagage en mee naar huis genomen.
Vorig jaar tig verschillende winkels (Walmart en aantal anderen) afgestruind maar nergens hadden ze elektrische koelboxen (wel normale) :|

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

We hadden deze laatste keer:

https://www.walmart.com/i...ay/182833233?from=/search

Anders misschien laten bezorgen in je eerste hotel?

Deze is wat prijziger, maar kan je wel afhalen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5O19DHXt2UAWu7o_7us9iyUYWl0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xbIc8sv27ugySlX43yDzQCoG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door PWM op 15-07-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
PWM schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:27:

Dank je, ja dat bezorgen zat ik ook aan te denken, misschien dat maar proberen (en anders inderdaad ff langs de Walmart. Volgens de site zijn ze nergens beschikbaar voor pickup, maar wellicht andere modellen).
Edit, ah die je net post idd, thanks, zal eens rondklikken voor SLC area.

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 15-07-2024 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wel VPN nodig voor Home Depot om een of andere rare reden.

Die $99,- heb je er zo uit onderweg. Doordat we gewoon altijd wat eten, drinken, fruit e.d. bij de supermarkt kunnen halen, in plaats van duur onderweg, is het echt een no-brainer. Nu doen wij het niet echt om de kosten, het is gewoon een enorm gemak.

EDIT:

SLC is genoeg te vinden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZftcXrmoqBAd_OE_m3hYjn5_fKM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cmYzKqwlhSM9jm93bCLWvMVy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 15-07-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja dat was hier ook het idee. Vorige keren wel zon klein koelboxje gehaald voor koud drinken, maar nu in die parken leek zo'n grotere semi-elektrische wel handig om zowel in de auto als in de cabin gekoeld eten en drinken te hebben :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Zaterdag ochtend weer terug gekomen van 3,5 week Canada en VS. Meeste nationale parken tussen Jasper en Grand Teton wel bezocht. Globaal reisoverzicht:
Vliegen op Calgary
2 dagen Waterton (canadese kant Glacier)
4 dagen Yellowstone
1,5 dag Grand Teton
doorreis via Craters of the moon NM
rustdag bij hot springs in bumfuck nowhere Idaho <3
2 dagen (west)Glacier
3,5 dag Jasper
3.5 dag Banff
En laatste dag nog even Calgary in geweest.

Echt super mooie weken gehad. Op foto's lijkt het niet veel anders dan wat je in de alpen zou kunnen vinden (Op Yellowstone na natuurlijk) maar de schaal en uitgestrektheid is echt super indrukwekkend. Ook de compleet met Europa afwijkende Flora en Fauna geeft elke dag weer een nieuwe uitdaging. Op een paar dagen na elke dag wel een (voor ons) nieuwe diersoort gezien :)

En de positieve en negatieve ervaringen:
positief:
-Behulpzaamheid en vriendelijkheid van zowel canadezen als Amerikanen. Zelden zo vaak op vakantie aangesproken met tips waar wat moois te zien was of gewoon algemene interesse hoe de reis is.
-Rijden met een camper waar je in europa een klein vrachtwagen rijbewijs voor nodig hebt.

Negatief:
-Druk. Tot en met de eerste 2 dagen Yellowstone ging het nog wel, daarna was het na 9 uur 's ochtend zoeken naar parkeerplekken. Ook op de bonnefooi campings zoeken zit er eigenlijk niet in, vooral rond de grote parken met een grotere camper. Op goed geluk in Banff nog 2 nachtjes kunnen sprokkelen maar in Jasper zaten we ruim een half uur rijden van het Jasper village en de interessante plekjes.
-Duur. Zou natuurlijk nooit een goedkope vakantie worden maar 70USD/pp voor een skilift naar een uitzichtpunt, 165CAD per uur voor een kano of 55CAD/pp voor een 10min shuttlebus naar Lake Louise ging deze Nederlanders toch wat ver. :+ Gelukkig voor alles wel een gratis of redelijker alternatief gevonden.

paar foto's dan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFiKdexYwBhKfk2eVOiWZ5jyTzA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kSOym6OfvWY26VuPJyRROGQ.jpg?f=fotoalbum_small
Crypt lake hike Waterton

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04dOtjPb31qbZQdoq3NNYgjk3VE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRPYbpc2lRIM1ULAoGVRV0h4.jpg?f=fotoalbum_small
Artist point Yellowstone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6x9GTcJENJWTkh2fdZEqU3QQLA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fn2pNSlJqQuwYx2OjVtlYRwf.jpg?f=fotoalbum_small
Indian Cave Craters of the moon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HH5TMHZ2VBKX7LGi8MiGFpIfI2w=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2GjpJvfslrUmz5QkFNankA4z.jpg?f=fotoalbum_small
Bow Lake Banff

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalmen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 11:26
MADG0BLIN schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:53:
[...]

Ik zit er even maar te kijken, ik ga vrijdag met 2 vrienden die kant op en dit ziet er wel interessant uit.
Ik ben er vorig jaar al geweest dus mijn Esta is nog geldig.
Voor de 2 anderen is het de eerste keer.
Ik zie dat echter dat het voor returning Visa Waiver Program travelers is. Betekend dat je al eerder in de US moet zijn geweest? Dat is voor mij niet helemaal helder.
Dit vraag ik mij inderdaad ook af, moet je de eerste keer altijd in de rij gaan staan of kan je de eerste keer ook al via de MPC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Gisteren estas vernieuwd en dan promoten ze die mpc app wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04:25
Eind Augustus gaan wij voor 10 dagen naar New York. Dit wordt mijn tweede keer naar New York en Washington DC. Philadelphia ben ik nog nooit eerder geweest en rondom New York. Bij ons hotel hebben wij ontbijtbuffet inbegrepen.

Dit is ons voorlopige programma dat wij gaan doen:

• Woensdag 28/08 Dag 1: Vertrek om 13:25 vanaf Schiphol en onze Aankomst 15:25 op JKF met KLM KL641. Naar ons hotel.
• Donderdag 29/08 Dag 2: Een hele dag tour door New York: Harlem, Bronx, Queens, Brooklyn en Coney Island met een professionele gids. Manhattan gaan wij zelf en ik ken het van mijn eerdere reis dus geen gids benodigd.
• Vrijdag 30/08 Dag 3: Vrij New York in
• Zaterdag 31/08 Dag 4 en Zondag 01/09 Dag 5 Met mijn familie doorbrengen en bezichtigen New York
• Maandag 02/09 Dag 6: Dagtrip naar Philadelphia met een professionele gids, bezienswaardigheden Philadelphia en daarna naar Amish Country in Pennsylavia met paard en wagen, dat heet Amish-Buggyrit door Amish-landbouwgrond naar hun dorp en markt.
• Dinsdag 03/09 Dag 7: New York bezichtigen
• Woensdag 04/09 Dag 8: dagtour naar Washington DC vanuit New York.
• Donderdag 05/09 Dag 9: Laatste dag New York in, en in de avond afscheid van familie
• Vrijdag 06/09 Dag 10: Na het ontbijt uitchecken hotel. In de middag om 17:35 de terugvlucht naar Amsterdam Schiphol vanuit JFK met KLM KL642. Aankomst op Schiphol Zaterdag 07/09 landing om 06:50.

Wat vinden jullie van onze programma? Kort maar wel zoveel mogelijk zien. Wij combineren dit met familiebezoek erbij. Ik ben vooral benieuwd naar de Amish Country, iemand daar al eerder geweest?

Wij zullen voor New York gebruik maken van de Metrocard 7 dagen Unlimited.

Laatste keer dat ik naar New York ging, was mijn totale verblijf toen 12 dagen. Nu verblijven wij dus 10 dagen. Als ik nu kon wijzigen zou ik het naar 12 of 14 dagen hebben gedaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Van der Berg op 17-07-2024 12:57 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:45
PWM schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:27:

Deze is wat prijziger, maar kan je wel afhalen

[Afbeelding]
Houd er wel rekening mee dat dit een "thermoelectric" cooler is en geen compressor cooler. Dus afhankelijk van hoe warm het is (in de auto) blijft de inhoud wellicht niet heel koud.

Compressor versies zijn waarschijnlijk wat duurder maar werken wel veel beter. En kunnen ook als vriezer werken als je dat zou willen. Als ik zoek op "compressor cooler' op Amazon (vanaf een Amerikaans Ip adres) vind ik er een hoop(vanaf 121 dollar plus btw). Maar weet verder niet hoe het met verzenden zit.

In mijn ervaring gebruiken de meeste Amerikanen nog steeds een niet elektrische koelbox die ze dan met ijs vullen, wat op de meeste campings dan ook te koop is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Dit is onze dagtour naar Washington DC vanuit New York en dit is onze programma:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-Zlfcnppi1JCQ07hOdp3n0JzNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFPWcDvS6heoMfpIA3vGOCxY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8SYzd93ru6ILkU-WpBO6W5ucW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGnl9hhv1Acoexi48aGOr14z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 17-07-2024 00:24 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
Wij zijn Washington net uit en het was daar bloedheet. Vrijwel alles ligt er dichtbij elkaar maar dan nog lijkt me dit een ambitieus programma. Met het warme weer kan een museumbezoek een aangename afwisseling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Ties Brants schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:43:
[...]

In mijn ervaring gebruiken de meeste Amerikanen nog steeds een niet elektrische koelbox die ze dan met ijs vullen, wat op de meeste campings dan ook te koop is.
Dat is ook mijn ervaring en ook hoe wij het deden. In aanvulling op (of naast?) de tip van @Typhone over de drybags, wij hebben bij de Aldi destijds een set vershoudbakjes gekocht. Cheap en hierin konden wij alles wat niet nat kon worden bewaren. Zelfs (lekker Hollands) kliekjes die we later (al dan niet als lunch) opaten. Ons bint zuunig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Van der Berg schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 00:19:
Dit is onze dagtour naar Washington DC vanuit New York en dit is onze programma:

Je gaat dus met een bus op 1 dag heen en weer van NYC naar DC? En wordt daar ook in de bus rondgereden? Dan is je reis heen en terug langer dan je daadwerkelijk in DC spendeert. (Reken op zeker 4 uur rijden enkele rit.)

Het programma in DC is verder wel vrij compact, aangezien je bijna alles op en aan de mall bezoekt. Van alle musea op de mall is het Space & Air naar mijn mening niet de meest interessante, maar het is maar waar je van houdt. Het is zeker een tof museum hoor, maar bijv. National Gallery of Art of Hirshhorn vond ik leuker.

(En het Space & Air museum bij Dulles Airport, aka Udvar-Hazy center vind ik dan gaver, daar is een spaceshuttle, Concorde, en een SR-71).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

bazzemans schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 05:57:
[...]

Dat is ook mijn ervaring en ook hoe wij het deden. In aanvulling op (of naast?) de tip van @Typhone over de drybags, wij hebben bij de Aldi destijds een set vershoudbakjes gekocht. Cheap en hierin konden wij alles wat niet nat kon worden bewaren. Zelfs (lekker Hollands) kliekjes die we later (al dan niet als lunch) opaten. Ons bint zuunig.
Die bakjes zijn wel waterdicht trouwens ;). Bij de Family Dollar of DollarTree ook voor een appel en een half ei te koop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Keeper schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 06:34:
(En het Space & Air museum bij Dulles Airport, aka Udvar-Hazy center vind ik dan gaver, daar is een spaceshuttle, Concorde, en een SR-71).
Evt kan hij naar de Intrepid in NYC, daar hebben ze ook een Space Shuttle en Concorde.
Vooral die Space shuttles erg mooi om te zien (3 vd 4 gehad) O+

Enterprise OV-101 Intrepid Museum, New York City, New York
Discovery OV-103 Steven F. Udvar-Hazy Center, Chantilly, Virginia
Atlantis OV-104 Kennedy Space Center Visitor Complex, Merritt Island, Florida
Endeavour OV-105 California Science Center, Los Angeles, California

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ties Brants schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:43:
[...]

Houd er wel rekening mee dat dit een "thermoelectric" cooler is en geen compressor cooler. Dus afhankelijk van hoe warm het is (in de auto) blijft de inhoud wellicht niet heel koud.
Compressor versies zijn waarschijnlijk wat duurder maar werken wel veel beter.
Ook een mooie tip inderdaad. Ik ga eens kijken. Normale koelbox lijkt de goedkoopste optie ($30-40).
Thermoelectic ligt rond de $70 (die hier gepost werd zit nog geen lader voor 110V bij, $20 extra).
En die compressorcoolers zijn er rond de $120-130. Misschien dan toch die laatste optie maar proberen.

Wat doe je met zon ding na de vakantie, gewoon bij Goodwill afgeven oid? Meenemen wordt 'm niet en weggooien voelt ook niet heel lekker qua milieu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:05:
[...]

Ook een mooie tip inderdaad. Ik ga eens kijken. Normale koelbox lijkt de goedkoopste optie ($30-40).
Thermoelectic ligt rond de $70 (die hier gepost werd zit nog geen lader voor 110V bij, $20 extra).
En die compressorcoolers zijn er rond de $120-130. Misschien dan toch die laatste optie maar proberen.

Wat doe je met zon ding na de vakantie, gewoon bij Goodwill afgeven oid? Meenemen wordt 'm niet en weggooien voelt ook niet heel lekker qua milieu.
Laten staan in hotelkamer voor de schoonmakers of (en dat is meestal zo) wanneer je dan toch in een grote stad bent een paar daklozen zoeken en blij maken. Deed ik ook in Denver. Die waren er happy mee (en hij zat nog goed vol ook haha).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
peacelord schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 01:20:
Wij zijn Washington net uit en het was daar bloedheet. Vrijwel alles ligt er dichtbij elkaar maar dan nog lijkt me dit een ambitieus programma. Met het warme weer kan een museumbezoek een aangename afwisseling zijn.
Dichtbij maar als je de hele mall rond wil lopen ben je een goed deel van de dag bezig. Van het Lincoln Memorial naar het Capitool lopen is als snel een uur en dan ben je nergens gestopt. Je kan veel zien maar als je iets wil doen heb je meer dan een dag nodig imho.

Overigens is het vrij makkelijk (itt het Capitool en het Witte Huis) om een rondleiding mee te pakken in het US Supreme Court (achter het Capitool). Vond het de moeite waard (en opmerkelijk hoe klein de zaal uiteindelijk is van het machtigste orgaan binnen de Amerikaanse rechtspraak).
Van der Berg schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 00:19:

Tja je ziet alle highlights en met een gids erbij krijg je (hopelijk) veel te horen. Maar het zou mij echt te veel zijn op een dag. Aan de andere kant veel zien in zo weinig mogelijk tijd voldoet dit prima aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Washington hebben wij destijds fietsen gehuurd, dat gaat wat rapper dan wandelen :)
09:15 fietsen opgehaald.
Supreme Court
Library of Congress
Smithsonian "Castle"
Washington Monument
WWII Memorial
Freedom Wall
Vietnam Veterans Memorial
Lincoln Memorial
Korean War Veterans Memorial
Arlington Cemetery
Marine Corps War Memorial
Franklin Roosevelt Memorial
Jefferson Memorial

Uiteindelijk duurde dat tot 16:30, 20 kilometer fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:57:
Washington hebben wij destijds fietsen gehuurd, dat gaat wat rapper dan wandelen :)
Ah ja dat is ook wel een goede optie inderdaad. Hoewel ik zelf het qua flexibiliteit lopend fijner vindt is dit wel een alternatief.

Overigens staan er ook elektrische stepjes (en fietsen) op straat die je kan huren voor korte ritjes. Ik had zelf zo'n fiets gehuurd om mijn huurauto te halen aan de andere kant van de rivier. De fietsinfrastructuur is soms top, soms onbestaand en ik kan mij voorstellen dat niet iedereen het even relaxed vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

In 2011 kon je daar heel goedkoop Segway’s huren. Is dat nog steeds? Ik geloof $100 voor 8 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
We hebben toen iid ook 1 dag gelopen bij dingen waar je langer bent (Musea, Capitol, white house bv). De andere dag langs bovenstaande verzameling gebouwen en monumenten gefietst/gelopen.
Was ook meer bedoeld om aan te geven hoeveel tijd het kostte (09:15-16:30, lang leve vakantieblogjes). In zo'n stad zal een touringcar niet veel sneller zijn dan een fiets.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 17-07-2024 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb vroeger bij mijn eerdere reizen naar Washington DC, eens een keer het vliegtuig gepakt aankomst 09:20 en de terugvlucht 18:00. Ik kocht op het vliegveld van Washington Ronald Reagan 1 dag onbeperkt reizen met de metro voor $13,50 en heb bijna alles gezien. Ik kan mij nog goed herinner dat het heel erg warm was in Washington en soms lopen best vermoeiend kon zijn. New York was wel stukje kouder toen. Ik herinner mij wel dat alles bijna goed bereikbaar was met de metro.

Nu gaan we inderdaad met de bus vanuit New York en ik ben benieuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 17-07-2024 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:45
matthijst schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:05:
[...]

Die van ons stond bij mijn schoonouders met de rest van de campingspullen.
Wat ik ook nog geprobeerd heb is een opvouwbare thermoelectric versie, zodat die makkelijk mee kon in het vliegtuig. Maar de kwaliteit daarvan was zo slecht dat ik hem heb teruggestuurd (de stroomkabelaansluiting zat op een hele domme plek en zou binnen de kortste keren kapot gaan).

Waarschijnlijk alleen zinvol als je meer dan alleen een cooler huurt, maar REI verhuurt ook coolers. Helaas wel alleen weer de versie waar ijs in moet, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Van der Berg schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:57:
Ik heb vroeger bij mijn eerdere reizen naar Washington DC, eens een keer het vliegtuig gepakt aankomst 09:20 en de terugvlucht 18:00. Ik kocht op het vliegveld van Washington Ronald Reagan 1 dag onbeperkt reizen met de metro voor $13,50 en heb bijna alles gezien. Ik kan mij nog goed herinner dat het heel erg warm was in Washington en soms lopen best vermoeiend kon zijn. New York was wel stukje kouder toen. Ik herinner mij wel dat alles bijna goed bereikbaar was met de metro.

Nu gaan we inderdaad met de bus vanuit New York en ik ben benieuwd.
Ja kijk maar eens op een globe hoe zuidelijk alles daar ligt in vergelijking met hier. Volgens mij is dat een beetje de hoogte van Madrid of zelfs zuidelijker nog. Die warmte had ons destijds ook te pakken. 40+ graden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49
Volgende week vliegen wij naar Seattle, om vanuit daar Canada te bezoeken. Ondertussen hebben we ons wat beter verdiept in de route en zullen we ook enkele dagen in de VS overnachten.

Op het moment van het boeken van de vlucht in januari heb ik ook direct de ESTA voor de VS aangevraagd.
Ik heb daar echter aangegeven op transit te zijn naar een ander land. Dat klopt dus niet.

TRAVEL INFORMATION
Is your travel to the US occurring in transit to another country? Yes

Het lijkt erop dat ik mijn ESTA aanvraag niet kan wijzigen. Zouden jullie adviseren om een nieuwe ESTA aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

G33st schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:53:
Volgende week vliegen wij naar Seattle, om vanuit daar Canada te bezoeken. Ondertussen hebben we ons wat beter verdiept in de route en zullen we ook enkele dagen in de VS overnachten.

Op het moment van het boeken van de vlucht in januari heb ik ook direct de ESTA voor de VS aangevraagd.
Ik heb daar echter aangegeven op transit te zijn naar een ander land. Dat klopt dus niet.

TRAVEL INFORMATION

Het lijkt erop dat ik mijn ESTA aanvraag niet kan wijzigen. Zouden jullie adviseren om een nieuwe ESTA aan te vragen?
Ja want deze is gebaseerd op foute informatie. Gewoon een nieuwe aanvraag doen en good to go :). Als je een mierenneuker krijgt is het snel voorbij. Fouten leggen ze daar meestal ‘scheef’ uit in jouw nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Typhone schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:52:
In 2011 kon je daar heel goedkoop Segway’s huren. Is dat nog steeds? Ik geloof $100 voor 8 uur.
Ik woon nu een paar jaar in DC en Segways heb ik echt niet meer gezien. Wel veel van die stepjes en fietsen, ja. Die (docked) Citibikes je ook gewoon met een Lyft account huren trouwens, best handig.

Juli en Augustus zijn inderdaad geen fijne maanden hier met de hoge temperatuur en vooral de hoge luchtvochtigheid. Veel lopen is dan niet heel relaxt.

Verder, voor de populaire nationale parken is op de bonnefooi gaan bijna niet te doen, zeker niet als je in de parken wilt overnachten. Die plekken moet je echt maanden van te voren reserveren. En ook de omliggende verblijfsopties zijn al snel vol. Er zijn wel first-come-first-serve kampeerplekken, maar dat is meestal meer ingericht op tentkamperen, niet op een RV (hoewel in sommige gevallen wel, check de sites van de parken).

In 2022 in Arches (en waarschijnlijk nog steeds) moest je een timed entry slot boeken om er in te rijden. Dat scheelt trouwens wel lang in de rij staan voor het park.

@G33st Vergeet eventueel je ETA voor Canada niet, mocht je er in vliegen. Als je over land (of met de boot) reist heb je die niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Keeper op 18-07-2024 06:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G33st
Keeper schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 06:03:
[...]

@G33st Vergeet eventueel je ETA voor Canada niet, mocht je er in vliegen. Als je over land (of met de boot) reist heb je die niet nodig.
ETA heb ik voor de zekerheid gewoon aangevraagd. Voor die 5 euro better safe than sorry. ESTA ga ik dan maar opnieuw aanvragen, die 20 euro per persoon maakt eigenlijk ook niet uit op zo’n trip haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:22
Kju schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:01:
[...]

Ik heb het van 4 tot en met 7 augustus op de agenda. Ik loop me alleen rot te zoeken waar ik de actuele status kan vinden. Ik ben er al een keer geweest dus overslaan is niet zo heel erg maar had er graag nog een keer naar toe gewild.
Vanochtend de (monument) valley loop gereden. Was (met onze jeep wrangler) prima te doen. Er reden ook gewone wagens rond, en die kwamen met wat meer beleid ook overal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:08:
[...]

Ben benieuwd. 2017 in Yellowstone geweest en toen was het wel druk, maar te doen. Ga wel bewust in het park zitten (Colter Bay, Lake Lodge, Roosevelt en Old Faithful), dan hebben we de ochtend en eind van de middag in ieder geval een voorsprong :)
Bezoekers:
2017 - 4,116,524
2018 - 4,115,000
2019 - 4,020,288
2020 - 3,806,306
2021 - 4,860,242
2022 - 3,290,242
2023 - 4,501,382
Ik was gisteren al een beetje aan het kijken voor mei volgend jaar, de eerste hotels/inns zitten al vol in Yellowstone. Vroeg boeken/plannen is dus wel een must als je in het park wil zitten (niet echt een nieuwe ontdekking maar toch goed om nog maar weer keer de ervaring te bevestigen).

Gelukkig kan ik mijn tweede deel van de reis van Yellowstone richting Seattle een stuk flexibeler plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Yep, hier eind oktober al geboekt voor dit jaar augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

koendio schreef op maandag 22 juli 2024 @ 03:05:
[...]

Vanochtend de (monument) valley loop gereden. Was (met onze jeep wrangler) prima te doen. Er reden ook gewone wagens rond, en die kwamen met wat meer beleid ook overal
Als het goed is is er de afgelopen periode geen regen meer gevallen en is het goed warm en droog geweest dus dat komt de wegen ten goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PolarBear schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:07:
[...]

Ik was gisteren al een beetje aan het kijken voor mei volgend jaar, de eerste hotels/inns zitten al vol in Yellowstone. Vroeg boeken/plannen is dus wel een must als je in het park wil zitten (niet echt een nieuwe ontdekking maar toch goed om nog maar weer keer de ervaring te bevestigen).

Gelukkig kan ik mijn tweede deel van de reis van Yellowstone richting Seattle een stuk flexibeler plannen.
Ik ben blij dat wij de komende keer naar een hele andere hoek gaan (Zuid-oost) waar die problemen een stuk minder veel voorkomend zijn :). Met name nu werd de route deels bepaald door de mogelijkheden die Yellowstone bood (campground met voldoende services, lees: toiletten en douches), Ik krijg er veel doorheen bij de vrouw maar niet douchen is daar geen optie.

De volgende keer gaat dat een heel stuk relaxter zijn gok ik zo.,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 15:37
G33st schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:53:

TRAVEL INFORMATION

Best dat je dat inderdaad wijzigt.
En afhankelijk van je route, uit eigen ervaring, als je naar Vancouver island gaat, check hoe laat het veer gaat en of er nog plek is. Dat scheelt teleurstelling. We hadden destijds nog maar 1 optie en dat was heel vroeg in de morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
Gisteren vanuit Cape cod met de ferry naar Martha’s vineyard geweest. Heerlijk eiland voor de beter gesitueerde Amerikaan met naast prachtige stranden het stadje Amite uit Jaws. OV dagkaart kost $8 en een retourtje met de ferry is $20 p.p.

In het verleden gingen we met de kinderen nog wel eens naar Vlieland, dit heeft een vergelijkbare vibe maar dan veel ruimer. Veel bos, water en dure winkeltjes. Tochtje met zo’n ferry werkt bij mij ook altijd vakantiegevoel verhogend.

Heerlijk om weer eens gevrijwaard te zijn van de Fentanyl problematiek. We zijn ook nog even in Providence geweest en daar was die epidemie ook vrijwel overal zichtbaar aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
peacelord schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:54:
Gisteren vanuit Cape cod met de ferry naar Martha’s vineyard geweest. Heerlijk eiland voor de beter gesitueerde Amerikaan met naast prachtige stranden het stadje Amite uit Jaws. OV dagkaart kost $8 en een retourtje met de ferry is $20 p.p.

In het verleden gingen we met de kinderen nog wel eens naar Vlieland, dit heeft een vergelijkbare vibe maar dan veel ruimer. Veel bos, water en dure winkeltjes. Tochtje met zo’n ferry werkt bij mij ook altijd vakantiegevoel verhogend.

Heerlijk om weer eens gevrijwaard te zijn van de Fentanyl problematiek. We zijn ook nog even in Providence geweest en daar was die epidemie ook vrijwel overal zichtbaar aanwezig.
Cape Cod zijn wij mei ook geweest (niet MV). Heerlijke omgeving, wel blij dat we het buiten het hoogseizoen gedaan hebben. Veel historie, zeker voor Amerikaanse begrippen en het door de duinen fietsen deed me inderdaad erg aan vakanties in Nederland denken. :)
Die hele hoek heeft een totaal andere vibe dan waar dan ook in de VS, in positieve zin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KW0FjgHSvfVGJeX_FWOvPRQnClI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOKCKHUCLN4tHLxiWR5LyPbR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Wij zijn de hele tijd aan het nadenken over de dagtrip naar Washington DC en op dit moment gaan wij met de bus vanuit New York met een professionele gids naar Washington DC via organisatie GetYourGuide.

Wij moeten al om 05:50 aanwezig zijn bij de trefpunt midden in New York om precies te zijn 790 7th Ave, New York en we zijn middennacht weer terug waar wij zijn opgestapt op de bus naar Washington DC. Dus dat is best inderdaad intensief. Wij mogen alle tours gratis annuleren. Wij denken erover na om het vliegtuig te pakken i.p.v. per bus en we nemen de route volgens de gids die ons zou rondbrengen in Washington DC. Met de bus zien we uiteraard meer van het landschap en dat is ook een pluspunt.

Woensdag 4 september 2024:
JFK: V 07:35 -- A: 09:10 in Washington DC (DCA)
Washington DC (DCA) V 19:45 -- A: 21:06 JFK

Uitgevoerd door American Airlines €298,52 voor 2 personen retour (€149,26 per persoon) via American Airlines website. Het nadeel weer bij vliegen is, dat wij in Washington DC alles moeten doen zonder gids. Ik ben overtuigd dat zonder gids het ook goed gaat komen. Voor de dagtrip met bus en guide naar Washington DC per persoon €109,26

Ik denk dat dit minder erg is/vermoeiender, dan de hele tijd in een bus te zitten verwacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 23-07-2024 14:22 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bazzemans
@Van der Berg Ik laat even in het midden dat menigeen hier zal vinden dat het eigenlijk gewoon verre van ideaal is om er een dagtrip van te maken. Die keuze is aan jou.

Als ik mij goed herinner, verblijven jullie op New Jersey bij Hampton Inn & Suites Newark-Harrison-Riverwalk. Klopt dat? Dat is nogal een rit met het OV naar JFK. Op dat tijdstip rekenen op 2 uur reistijd naar JFK. Laten we zeggen dat je dan uiterlijk een uur voor de vlucht op JFK wilt zijn dan moet je voor 5.00u uur vertrekken uit je hotel. Of je moet de kosten van een Über óók nog eens erbij pakken. Na de vlucht ben je ook minimaal een uur reistijd kwijt om van en naar het centrum van Washington DC te komen. Al met al lijkt het mij een weinig tijd- en kostenefficiënte (reistijd van en naar het vliegveld, de wachttijd en de kosten) keuze om op- en neer te vliegen voor een dag. Het lijkt mij eigenlijk vermoeiender dan de bus pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Update van het car-rental verhaal:

AutoEurope zegt nog te zoeken naar een contactpersoon bij Dollar (11 dagen later inmiddels). Heb ze gevraagd een update te geven en mij niet aan het lijntje te houden.

Dollar reageert niet meer op mails.

Anmerican Express dispute geopend en dat kan voor het bedrag (368,68 euro). Dat is inmiddels gecrediteerd aan mij maar heeft 6-8 weken verwerkingstijd nodig (of het definitief blijft). Valt me tegen hoor, voldoen aan de verzekering maar er zo bekaaid vanaf komen van zowel AutoEurope als Dollar zelf. Communicatie loopt inmiddels sinds 10 juni maar tevergeefs.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:02
Vanderberg en pizzahut zijn dezelfde persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Hoe kom jij erbij komt dat wij in Hammton Inn gaan verblijven maar wij verblijven in Manhattan. Dus de bus en vliegen komt ophetzelfde neer. Ik mis hem @Verwijderd heel erg we zijn benieuwd naar zijn avonturen

[ Voor 21% gewijzigd door Van der Berg op 23-07-2024 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@Van der Berg Nou, misschien omdat je dat zelf hier hebt geplaatst. Vandaar dat ik de vraag aan je stelde of dat klopt.
Van der Berg schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:47:
Wij gaan voor een 10-daagse vliegvakantie naar New York met mijn vriendin. We hebben alles los van elkaar geboekt. [...]

Wij vliegen op woensdag 28 augustus om 13:25 vanaf Schiphol met KLM KL641 aankomst JFK 15:25

Heeft iemand ervaring? Wij gaan naar Harison-Riverwalker in New Yersey.

[...]
Nb. ik heb wat teksten weggeknipt en vervangen door "[...]" en het vet- en schuingedrukte is ook van mijn hand.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 23-07-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Van der Berg schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:16:
Wij denken erover na om het vliegtuig te pakken i.p.v. per bus en we nemen de route volgens de gids die ons zou rondbrengen in Washington DC. Met de bus zien we uiteraard meer van het landschap en dat is ook een pluspunt.
Ik zou overwegen de Acela te nemen. Kost je wel 3 uur heen en 3 uur terug maar je vertrek vanaf Manhattan en komt vrijwel op de Mall aan in Washington. Plus eten onderweg en evt een upgrade naar 1st class mogelijk. Zie je onderweg ook meer.

Je zou ook kunnen overwegen Washington te skippen en een dagtrip naar Philidelphia te doen (genoeg historie daar te zien).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:49
Van der Berg schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:26:
Hoe kom jij erbij komt dat wij in Hammton Inn gaan verblijven maar wij verblijven in Manhattan. Dus de bus en vliegen komt ophetzelfde neer. Ik mis hem @Verwijderd heel erg we zijn benieuwd naar zijn avonturen
Je lijkt in je communicatiestijl en keuzes wel veel op @Verwijderd die we nooit meer zien.
Mijn vrouw en ik zijn destijds met de trein (Amtrak) van Penn station naar Washington DC gegaan. Kost 3u20m en dan sta je redelijk in het centrum van DC.

Edit: en stomtoevallig was Pizzahut net als jij van plan om deze zomer naar de Filipijnen te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Homer-Simpson op 23-07-2024 16:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Homer-Simpson schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:32:
[...]

Je lijkt in je communicatiestijl en keuzes wel veel op @Verwijderd die we nooit meer zien.
Mijn vrouw en ik zijn destijds met de trein (Amtrak) van Penn station naar Washington DC gegaan. Kost 3u20m en dan sta je redelijk in het centrum van DC.

Edit: en stomtoevallig was Pizzahut net als jij van plan om deze zomer naar de Filipijnen te gaan.
Haha nu je het zegt. Maar die Pizzahut was een troll eersteklas natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
En Pizzahut was ook al zo'n fan van kleine stukjes vliegen.

Ik zou lekker d'r bus of trein nemen naar Washington.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
rvrbtcpt schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:06:
[...]

Best dat je dat inderdaad wijzigt.
En afhankelijk van je route, uit eigen ervaring, als je naar Vancouver island gaat, check hoe laat het veer gaat en of er nog plek is. Dat scheelt teleurstelling. We hadden destijds nog maar 1 optie en dat was heel vroeg in de morgen.
Ik kom er nu dus achter, dat het niet mogelijk is om een nieuwe ESTA aanvraag te doen als je al een geautoriseerde ESTA aanvraag hebt lopen. Het wijzigen van de bestaande ESTA is tevens ook geen optie.

Heeft iemand een idee hoe ik het wel kan wijzigen?
Het lijkt erop dat ik alleen het mailadres kan wijzigen...

De enige aanpassing die ik wil maken is dus bent u op transit veranderen van JA, naar NEE.

Gisteren de nieuwe aanvraag gedaan, vandaag de volgende melding:
Thank you for your order.

We attempted to submit your travel authorization processing request; however, we found that there is already an application in process with the same passport details.

Consequently, we will not be able to assist you, and you will not be charged for our processing services. Your credit card transaction has been canceled.
De website zegt juist dat ik een nieuwe aanvraag moet doen als ik wat wil wijzigen.

[ Voor 5% gewijzigd door G33st op 23-07-2024 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
GilbertvH schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:13:
[...]

Tickets zijn helaas niet wijzigbaar en geen teruggave van gemaakte kosten.
Even een update: ik heb KLM rechtstreeks benadert en doordat er een wijziging in het vluchtschema is geweest hebben we alles terug gehad 😎. Achteraf misschien blij geweest dat het niet door kon gaan gezien de temperaturen in Florida op dit moment. Onze focus is nu verlegd naar de meivakantie 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
G33st schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:57:
[...]

Ik kom er nu dus achter, dat het niet mogelijk is om een nieuwe ESTA aanvraag te doen als je al een geautoriseerde ESTA aanvraag hebt lopen. Het wijzigen van de bestaande ESTA is tevens ook geen optie.

Heeft iemand een idee hoe ik het wel kan wijzigen?
Het lijkt erop dat ik alleen het mailadres kan wijzigen...

De enige aanpassing die ik wil maken is dus bent u op transit veranderen van JA, naar NEE.

Gisteren de nieuwe aanvraag gedaan, vandaag de volgende melding:

[...]

De website zegt juist dat ik een nieuwe aanvraag moet doen als ik wat wil wijzigen.
Heel eerlijk denk ik dat het geen enkel probleem is. Als ze het al vragen kan je aangeven dat je plannen gewijzigd zijn. Mijn ESTA is ook aangevraagd op een reis die ik al jaren geleden heb gedaan en kom ook elke keer weer het land binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
PolarBear schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:19:
[...]

Ik zou overwegen de Acela te nemen. Kost je wel 3 uur heen en 3 uur terug maar je vertrek vanaf Manhattan en komt vrijwel op de Mall aan in Washington. Plus eten onderweg en evt een upgrade naar 1st class mogelijk. Zie je onderweg ook meer.

Je zou ook kunnen overwegen Washington te skippen en een dagtrip naar Philidelphia te doen (genoeg historie daar te zien).
De trein had ik eerst ook in mijn post opgenomen als optie. Vond ik ook nog niet zo gek inderdaad. Goedkoper dan vliegen en met treinen is mijn ervaring dat je onderweg ook vaak nog wel wat meekrijgt van de omgeving. Geldt voor de bus ook, maar dat vind ik zelf minder vrij voelen dan de trein. Hoewel ik geen idee heb of dit op deze route ook interessante uitzichten geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
PolarBear schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:58:
[...]

Heel eerlijk denk ik dat het geen enkel probleem is. Als ze het al vragen kan je aangeven dat je plannen gewijzigd zijn. Mijn ESTA is ook aangevraagd op een reis die ik al jaren geleden heb gedaan en kom ook elke keer weer het land binnen.
Je hebt gelijk. Ik zag dit later ook op TripAdvisor. Krijg zojuist ook nog de bevestiging van het CPB information center.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Voor wie Jasper (NP) binnenkort op de planning heeft staan... Het park is momenteel gesloten en (wordt) geëvacueerd.
https://www.bbc.com/news/articles/cgerpdwxjd9o

[ Voor 51% gewijzigd door TommyGun op 25-07-2024 14:19 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 ... 69 ... 87 Laatste