Oh man zeker, mijn favoriete park!Typhone schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:00:
Je hebt er weinig bereik maar Yellowstone blijft mooi, goddamnit![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
>> Signature?
Oh man zeker, mijn favoriete park!Typhone schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:00:
Je hebt er weinig bereik maar Yellowstone blijft mooi, goddamnit![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
>> Signature?
Canada 7 jaar geleden heb ik die al niet gekregen. Twee keer VS nu gehad, ook niet. Misschien kan je erom vragen, maar ik denk dat omdat ze betere systemen hebben om bij te houden wie toegang heeft gekregen, dat stempeltje heel weinig zegt.Typhone schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 01:28:
Overigens is ons zojuist opgevallen (we vliegen terug) dat we allebei geen mooie ‘approved’ stempel gekregen hebben in onze paspoorten. Of dat te maken heeft met Mobile Passport Control weet ik niet maar opvallend is het wel.
Idd, ben ergens deze periode vorig jaar daar geweest en heb er achteraf een canvas van laten maken van de foto die daar toen heb gemaakt en het lijkt alsof ik die niet zelf genomen heb.Jessicas schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:34:
De foto is prachtig, het is als een droom!
Twee jaar terug werd er nog wel boven houtvuur geslingerd. De burgers waren toen goed betaalbaar. Het restaurant was primitief maar trok veel volk.Typhone schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:16:
[Afbeelding]
Plaatje hierboven was vroeger “the swinging steak”. Anno 2016 nog gegeten waar ze een fixed menu hadden (1 steak, bonen, salade, brood) voor $20. Dat is niet meer mocht je denken ik ga erheen. Met twee man waren wij $95 kwijt. Ribeye voor $59 en drank van $8. Lekker wel maar het geld niet waard dus een kleine tourist trap geworden. De steaks swingen ze ook niet meer over houtvuur maar komen van een gas-bbq. Maar niet teveel zeuren natuurlijk.
Dat is verleden tijd inmiddels kan ik je vertellen. De hamburger (alleen nog in “steak” variant verkrijgbaar) zou een NY strip moeten zijn maar is wel $10 dollar goedkoper dan de normale (ook 12oz) NY strip steak wat mij als BBQ kenner al genoeg zegtovercoat schreef op zondag 30 juni 2024 @ 07:21:
[...]
Twee jaar terug werd er nog wel boven houtvuur geslingerd. De burgers waren toen goed betaalbaar. Het restaurant was primitief maar trok veel volk.
Staat me bij dat er niet veel andere overnachtingsmogelijkheden in die buurt waren, en de kamer prima was.
Haters everywhere but I don’t really care
Elke die ik geprobeerd heb weigerde dienst. Amerikaan naast ons zat constant te bellen though met AT&T.matthijst schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:17:
Is dr ergens in Yellowstone nog een bruikbaar mobiele netwerk? Las dat Verizon het meest betrouwbaar is?
En ja ik weet het, je bent niet on zo'n park om te internetten, maar we zitten d'r 10 dagen en dan is het wel fijn als je nog eens een keer wat kunt googlen
Wat vet. Ga ik ook doen.Robinho96 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:48:
[...]
Idd, ben ergens deze periode vorig jaar daar geweest en heb er achteraf een canvas van laten maken van de foto die daar toen heb gemaakt en het lijkt alsof ik die niet zelf genomen heb.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
NPS zegt het volgende:matthijst schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:17:
Is dr ergens in Yellowstone nog een bruikbaar mobiele netwerk? Las dat Verizon het meest betrouwbaar is?
En ja ik weet het, je bent niet on zo'n park om te internetten, maar we zitten d'r 10 dagen en dan is het wel fijn als je nog eens een keer wat kunt googlen
En ik vond een (vrij oude) kaart: https://www.yellowstonena...YNP_CellCoverageAreas.pdfhttps://www.nps.gov/yell/planyourvisit/goodsandservices.htm
Cellular service is extremely limited in Yellowstone. Cell towers at Mammoth Hot Springs, West Yellowstone, Old Faithful, Grant Village, Lake Village, and Mount Washburn provide service to most developed areas and to the North and West entrances. Check with your provider to verify coverage. During summer the number of users can overwhelm cellular circuits resulting in an inability to send or receive calls, text, or use cellular data. Texting is usually the most effective means of communication in the park. Cellular service is available in most nearby communities and along some of the major highways leading to the park, however, areas without coverage exist throughout the region.
[ Voor 10% gewijzigd door Grouchy op 30-06-2024 20:07 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Ik heb het van 4 tot en met 7 augustus op de agenda. Ik loop me alleen rot te zoeken waar ik de actuele status kan vinden. Ik ben er al een keer geweest dus overslaan is niet zo heel erg maar had er graag nog een keer naar toe gewild.Typhone schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:16:
Overigens nog wat tips voor de travellers: Monument Valley loop is verregend. Tot eind augustus niet toegankelijk voor automobilisten (die loop). Valley of the Gods idem dito. Moki Dugway alleen met high clearance (ligt er heel slecht bij). Heb twee keer motorrijders geholpen (solo) die omgevallen waren en hun Harley niet meer opgetild kregen alleen. Staat het op je planning dan hou hier rekening mee.
PSN: Kjujay
"Don't let your dreams be memes"
Toevallig de vluchten met creditcard betaald?GilbertvH schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:38:
Wij hebben onze reis naar Florida moeten annuleren helaas. Mijn vrouw heeft 10 weken geleden haar achillesspees afgescheurd en na 7 weken gips zal ze nog lang moeten herstellen en is veel lopen dus geen optie. Gelukkig hadden we iedere accommodatie via Booking geregeld en kon dat allemaal kosteloos geannuleerd worden. De tickets via Gate1 probeer ik al 4x geannuleerd te krijgen, maar ik krijg '0' reactie op het verzoek via het contactformulier. Wat een schijtclub is dat zeg. Volgend jaar geen vliegtickets meer via Gate1...
Voor nonrefundable tickets: Wijzig gewoon je tickets naar een jaar vooruit. Als je dan toch besluit te gaan, dan haal je de tickets weer naar voren. Ook bij refundable tickets kun je besluiten om ze gewoon een jaar vooruit te schuiven en weer terug te halen als je ze nodig hebt. Kun je gewoon via de Delta/AA/United app doen en anders via de chat. Desnoods wijzig je ze naar een dinsdag, krijg je vaak nog wat credits ook (of geld, bij refundable tickets).GilbertvH schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:38:
Wij hebben onze reis naar Florida moeten annuleren helaas. Mijn vrouw heeft 10 weken geleden haar achillesspees afgescheurd en na 7 weken gips zal ze nog lang moeten herstellen en is veel lopen dus geen optie. Gelukkig hadden we iedere accommodatie via Booking geregeld en kon dat allemaal kosteloos geannuleerd worden. De tickets via Gate1 probeer ik al 4x geannuleerd te krijgen, maar ik krijg '0' reactie op het verzoek via het contactformulier. Wat een schijtclub is dat zeg. Volgend jaar geen vliegtickets meer via Gate1...
[ Voor 5% gewijzigd door ibmpc op 04-07-2024 08:43 ]
waren de parken nog een beetje te doen of was het al over de hoofden lopen in bijv. Zion and Yosemite?Wootlock schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:17:
Net terug van 28 dagen Zuid-west Amerika.
ontzettend mooie tijd gehad en wij gaan er zeker nog een keer terug
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Tickets zijn helaas niet wijzigbaar en geen teruggave van gemaakte kosten.ibmpc schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:42:
[...]
Voor nonrefundable tickets: Wijzig gewoon je tickets naar een jaar vooruit. Als je dan toch besluit te gaan, dan haal je de tickets weer naar voren. Ook bij refundable tickets kun je besluiten om ze gewoon een jaar vooruit te schuiven en weer terug te halen als je ze nodig hebt. Kun je gewoon via de Delta/AA/United app doen en anders via de chat. Desnoods wijzig je ze naar een dinsdag, krijg je vaak nog wat credits ook (of geld, bij refundable tickets).
Parken waren imo prima te toen (mits je op tijd arriveert)Bockelaar schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:11:
[...]
waren de parken nog een beetje te doen of was het al over de hoofden lopen in bijv. Zion and Yosemite?
[ Voor 10% gewijzigd door Wootlock op 04-07-2024 09:28 ]
Lijkt me gevalletje reisverzekering danGilbertvH schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:13:
[...]
Tickets zijn helaas niet wijzigbaar en geen teruggave van gemaakte kosten.
Sometimes you need to plan for coincidence
Klopt en daar heb ik een annulering voor nodig, maar dan moeten ze wél reageren op mijn (inmiddels 4e) verzoek om te annuleren. Daarom ben ik dus geen fan van Gate1
Ah check.GilbertvH schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:02:
[...]
Klopt en daar heb ik een annulering voor nodig, maar dan moeten ze wél reageren op mijn (inmiddels 4e) verzoek om te annuleren. Daarom ben ik dus geen fan van Gate1
M3 '21
Hele gave route! Die hebben wij in 2018 gemaakt. Toevallig via Tioga Tours geboekt? Wij zijn toen in Seattle begonnen, omdat we de auto niet op konden halen in Canada en achterlaten in de US.Arcenon schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:32:
Wij zijn net terug van 2 weken Canada (VC - Whistler - Jasper - Banff) en 2 weken USA (Glacier - Grand Teton - Yellowstone). Inmiddels onze 4e reis naar noord-amerika en wij krijgen er niet genoeg van. Reeds 4 mooie roadtrips mogen maken (4 maanden totaal). Mocht iemand vragen hebben over bovenstaande NP / routes / sightseeing tussendoor let me know.
Ik zie dat het gaat over mobiele data / telefonie, wij hebben gebruik gemaakt van ''Hubby Esim'' om een paar keer onze navigatie bij te staan (offline kaarten via google maps / apple kaarten / Sygic). Wel maar 1 gb (per e-mail of per nummer not sure, wij hebben het 2x gebruikt over 2 telefoons), maar gratis.
https://www.hubbyesim.com/free-americas
[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 04-07-2024 15:05 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Idd via Tioga Tours geboekt deze keer. Heen gevlogen op Seattle en terug naar huis via Salt Lake City (met een one way fee voor de huurauto). Wij hebben 2 jaar geleden California (uiteraard met Yosemite) / Utah / Nevada / Arizona gedaan, echter omdat we ook monument valley wilde doen (die lag het verste ''uit de route'' paste destijds Yellowstone niet meer in deze route, ruim een jaar spijt van gehad (wij vonden monument valley een beetje tegenvallen in vergelijking met het andere natuurgeweld in die trip dus hadden die wel willen opofferen voor yellowstone). Elke auto die wij hebben gehuurd de afgelopen 4 jaar had carplay (ford mustang, nissan altima, tiguan, toyota rav4)Hulleman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:01:
[...]
Hele gave route! Die hebben wij in 2018 gemaakt. Toevallig via Tioga Tours geboekt? Wij zijn toen in Seattle begonnen, omdat we de auto niet op konden halen in Canada en achterlaten in de US.
Ook al meerdere keren in de US/Canada geweest. De route Seattle naar Vancouver, Vancouver naar Rockies en van Rockies naar Salt Lake (langs Yellowstone, glacier, grand teton) is wel één van de gaafste wat mij betreft. Eigenlijk wil je dat nog combineren met Yosemite, dan heb je wat mij betreft echt de hoogtepunten te pakken, maar dat is zo ver uit de route
Wij hebben veel offline kaarten via Sygic gebruikt op al onze avonturen in Noord-Amerika. Tegenwoordig zie je veel meer apple carplay in de huurauto's en ook in campers. Dan kun je kaarten of google maps downloaden en gebruiken
M3 '21
Leuk om te lezen! Mijn vrouw werkt daar en die route is daar opgenomen in het assortiment nadat zij die route in 2018 heeft bedacht, wij die in 2018 gemaakt hebben en er erg enthousiast over waren. Idd vliegen op Seattle en terug via Salt Lake, zodat je in de US de auto haalt en brengt. Toevallig nog bij de Boeing fabriek langs geweest? Dat vonden we ook echt gaaf.Arcenon schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:13:
[...]
Idd via Tioga Tours geboekt deze keer. Heen gevlogen op Seattle en terug naar huis via Salt Lake City
[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 04-07-2024 16:12 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Oh grappig, wij hadden zelf deze route bedacht (althans, Vancouver naar Yellowstone), we wisten alleen niet goed hoe het zou werken met een huurauto uit Canada en hoe die dan weer volgens te droppen was in de US, met een beetje googlen kwamen uit bij Tioga die een soortgelijke route aanboden. We hebben wel nog wat dagen her en der gewijzigd tov de standaard die werd aangeboden. De Boeing fabriek (ik wist overigens ook niet dat die in Seattle zat) niet gedaan, maar afgezien van een rondje naar de Needle en een paar uitzichtpuntjes wilde we zo snel mogelijk op pad richting Vancouver.Hulleman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:08:
[...]
Leuk om te lezen! Mijn vrouw werkt daar en die route is daar opgenomen in het assortiment nadat zij die route in 2018 heeft bedacht, wij die in 2018 gemaakt hebben en er erg enthousiast over waren. Idd vliegen op Seattle en terug via Salt Lake, zodat je in de US de auto haalt en brengt. Toevallig nog bij de Boeing fabriek langs geweest? Dat vonden we ook echt gaaf.
Om Yellowstone mee te pakken in 'best of the west' moet je bijna wel een week extra plannen. Twee dagen kwijt aan reizen en Yellowstone kost je ook wel 3 dagen om de highlights een beetje goed te bewonderen.
We hebben 2 jaar geleden de route New-York naar Key-west gedaan. Heel wat anders dan het natuurgeweld in het Westen, maar ook erg leuk! Sinds vorig jaar een kleine, dus het duurt wel weer even voordat we weer die kant op gaan. We hebben Yukon/Alaska en Hawaii (al twijfelt mn vrouw daar nu over) nog hoog op de wensenlijst staan. Ooit als onze dochter echt wat ouder is (middelbare school) willen we wel weer 'Best of the West' met haar gaan doen. Dat verveelt echt nooit.
M3 '21
Ja, seattle vonden we verder ook niet heel boeiend en was ook meer om de auto op te halen, te slapen en door naar Vancouver. Wat wel heel leuk was, was dat de Seattle Sounders die avond voetbalden toen wij de stad in gingen om te eten. Liep echt 100.000 man in groene Seattle shirts door de stad. Gaf wel leuk sfeertje.Arcenon schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:27:
[...]
Oh grappig, wij hadden zelf deze route bedacht (althans, Vancouver naar Yellowstone), we wisten alleen niet goed hoe het zou werken met een huurauto uit Canada en hoe die dan weer volgens te droppen was in de US, met een beetje googlen kwamen uit bij Tioga die een soortgelijke route aanboden. We hebben wel nog wat dagen her en der gewijzigd tov de standaard die werd aangeboden. De Boeing fabriek (ik wist overigens ook niet dat die in Seattle zat) niet gedaan, maar afgezien van een rondje naar de Needle en een paar uitzichtpuntjes wilde we zo snel mogelijk op pad richting Vancouver.
We hadden in theorie bij onze ''best of the west'' trip, 2 dagen kunnen skippen en dan hoefden we nog maar 2 dagen ''bij te leggen'' voor Yellowstone. Maargoed, uiteindelijk natuurlijk monument valley toch meegepakt en nu dan ook Yellowstone. Een rondreis in Florida was trouwens onze eerste vakantie in Amerika![]()
Onze planning:
Een weekje New York staat nog wel een keer op de planning maar dat zien we dan meer als grote city trip.
Verder nog op de wishlist voor de komende jaren maar eaa is afhankelijk wanneer hopelijk onze kleine zijn of haar intreden doet:
-New England / east coast
-Hawaii
-The Deep South
Welke maatschappij? Ik heb zo vaak tickets gewijzigd, maar half zo vaak dat de app een foutmelding gaf en dat ik moest bellen. Telefonisch kun je echt veel voor elkaar krijgen, ik heb zelfs een keer nonrefundable tickets voor de helft refunded gekregen toen ik de heenreis al had gemaakt.GilbertvH schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:13:
[...]
Tickets zijn helaas niet wijzigbaar en geen teruggave van gemaakte kosten.
Via een brokeribmpc schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:24:
[...]
Welke maatschappij? Ik heb zo vaak tickets gewijzigd, maar half zo vaak dat de app een foutmelding gaf en dat ik moest bellen. Telefonisch kun je echt veel voor elkaar krijgen, ik heb zelfs een keer nonrefundable tickets voor de helft refunded gekregen toen ik de heenreis al had gemaakt.
Dan bel je de maatschappij uit naam van de broker
[ Voor 57% gewijzigd door ibmpc op 05-07-2024 03:59 ]
[ Voor 6% gewijzigd door hampel12 op 06-07-2024 20:43 ]
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
het is niet enkel voor de maps. ik heb twee tieners op de achterbank :-)Bockelaar schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:49:
google maps offline halen is toch prima? Dan kun je rustig op dag 2 naar de best-buy
A51 heeft dual sim meen ik.hampel12 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:00:
[...]
het is niet enkel voor de maps. ik heb twee tieners op de achterbank :-)
Ai ai ai dat is bummer. Gaat het lukken met omboeken / annuleren?Hmmbob schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:00:
Grrrr, oudste kind heeft zijn arm gebroken en moet geopereerd wordne. Dag reisje over 10 dagen.....
Alle hotels (op 1 na) en de auto zijn nog allemaal te cancellen. Tickets zal verzekeringswerk worden. Maar goed, eigen reis & annuleringsverzekering en daar bovenop alles betaald met de Amex Platinum waar een secundaire verzekering op zit, dus komt vast goed. Vooral een hoop gedoe.Typhone schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:52:
[...]
Ai ai ai dat is bummer. Gaat het lukken met omboeken / annuleren?
Eentje kopen (in de VS?) die de VS frequenties ondersteundhampel12 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:12:
ik heb een mifi router :-)
maar die doet niet veel in de USA. Bij nader onderzoek blijkt dat voor zo'n beetje alle routers die ik vind te gelden..
Tijd van werken, tijd van rusten
Ik dacht even dat dit een grap was maar 100% zeker ben ik niet. Vergeet dit schema meteen en schrap de helft maar.Driek schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:08:
Ook wij hebben een reis naar Amerika op de planning staan voor volgend jaar. De kinderen dan 12 en 14 hebben nog vroeg vakantie dus vertrekken we op 11 juli voor 3 weken Amerika. Bewust gekozen voor 3 dagen New York, daarna 11 dagen Westkust en 6 dagen Hawaii. Dan hebben we van alles wat, en we kiezen er ook voor om keuzes te maken in wat we zien. Dan kunnen we later altijd nog een keer terug komen.
Het plan:
Dag 1 aankomst New York
Programma nog bepalen, zullen de standaard zaken worden.
Alleen nog even bedenken of we alles met de metro/train gaan doen. Door de jetlag kunnen we bij de belangrijke dingen vroeg zijn.
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 vlucht naar Los Angeles
Dag 5 Los Angeles
Sixflags
Dag 6 rit naar Laughlin
Misschien een outlet meepakken
Dag 7 rit naar Flagstaff
Onderweg naar de grand canyon en diverse stops, wellicht nog hike bij South Kabab Trail
Dag 8 rit naar Page
Dag 9 Page
Waarschijnlijk kanoen in combi met antelope canyon.
En ergens pakken we dan de horse shoe bend mee
Dag 10 rit naar St George
Vroeg naar Zion om te fietsen/wandelen. Wellcith Angels landing meepakken
Welke fietsverhuur is goed?
Dag 11 rit naar Las Vegas
Geen idee of er onderweg iets te zien is
Dag 12 Las Vegas
Hoover dam, beetje rondkijken, en chillen. Volgens mij hotel met prima zwembad.
Dag 13 rit naar Bakerfield
Dwars door death valley rijden
Dag 14 rit naar Los Angeles
Rustig aan
Dag 15 vlucht naar Oahu
Dag 16-21 Oahu
Sowieso dagje eiland, keer snorkelen met schildpadden/dolfijnen.
Voor de rest rustig aan.
Dag 21 Naar Nederland
En thuis weer behoefte aan vakantie
Nu al zin en vooral veel uitzoeken.
Dus mochten er tips en trucks zijn dan hoor ik ze graag.
Vooral voor Internet met 2 pubers op de achterbank 😊
Leg het idee eens uit van NY, het Westen en Hawaii.Driek schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:04:
Bedankt voor alle meningen.
Zo te zien heb ik nog wat huiswerk, en hebben we de temperaturen, en wellicht de afstanden onderschat.
Overigens vinden wij autorijden totaal niet erg, en zullen we ook niet direct hele hikes gaan maken.
Nu als iemand die wel wandelt, vraag ik me wel een beetje af hoeveel tijd je bij een heel aantal nationale parken nou echt bezig bent als je dat niet doet. Dan ligt het eraan welke, Bryce (die echt enorm mooi is) ben je volgens mij dan in een uur wel klaar. Een Arches heb je een stuk meer om doorheen te rijden dus daar ben je wel langer mee bezig. Yellowstone ook. Maar een Grand Canyon ben je iig aan de noord kant wel heel snel klaar mee. (Overigens vond ik dat sowieso vanaf die kant iig weinig bijzonders, gedeeltelijk ook door de prachtige andere dingen die we gezien hadden die een stuk indrukwekkender waren).Typhone schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:21:
[...]
Ik dacht even dat dit een grap was maar 100% zeker ben ik niet. Vergeet dit schema meteen en schrap de helft maar.
Laat ik het zo zeggen: anders dan een blik op de nationale parken werpen heb je letterlijk nergens tijd voor.
Ergens twijfel ik aan de oprechtheid hiervan. Je zal niet de eerste vervelio zijn maar zeker ook niet de laatste.
1 dag Las Vegas met Hoover Dam
200 miles rijden met een uitstapje van 80 miles om ‘even de Grand Canyon te bekijken inclusief South Kaibab trail (daar moet je 05:00 ‘s morgens zijn anders is het 50 graden in jouw tijd)…
Wellicht Angels Landing meepakken (reservering nodig x2) die “pak je niet zo even mee”…
Nee ik geloof hier niet zoveel van.
Fiber 1Gb symmetric, Odido, 12mini, i7, M1
Welke provider heb je in NL ? Ik heb KPN en via KPN kan je een buitenland bundel aanschaffen die redelijk betaalbaar is: 15gb voor 35 euro.hampel12 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:41:
iemand een gouden tip voor 4G zonder eSim?
We zijn met 4 personen zonder eSim mogelijkheid op de telefoon (2 maal A51, 1 maal a34 5G en een oude iphone SE)..Geen roaming-pas mogelijkheid bij provider.
Ik kan via Amazon onbeperkte Tmobile kaartjes kopen voor ongeveer €40/stuk. Maar TMobile is niet het beste netwerk voor een rondje zuidwest. de a51 wordt ook maar 'partially' supported volgens TMobile. Vooral het gemis van band 71 lijkt groot.
Maar de verizon-kanalen ondersteunen onze GSMs helemaal niet.
Nu dacht ik: Mifi router voor USA. Maar hier zo'n mifi router kopen is ook nog niet zo simpel. En om nu in de VS eerst langs de de best-buy oid te moeten op de eerste dat is ook niet zo'n aantrekkelijke optie.
En https://esim.5ber.com/ vertrouw ik eigenlijk niet. Een chinese esim in je toestel. Geen idee hoe dat werkt..
Dus allemaal slechte opties. Iemand de gouden tip?
Ik zou het nog altijd afraden, maar als je ABSOLUUT de drie wil combineren kan onderstaande route wel.Driek schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:04:
Zo te zien heb ik nog wat huiswerk, en hebben we de temperaturen, en wellicht de afstanden onderschat.
Overigens vinden wij autorijden totaal niet erg, en zullen we ook niet direct hele hikes gaan maken.
[ Voor 4% gewijzigd door sandpatt op 08-07-2024 09:02 ]
Om hier op te beantwoorden.Typhone schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:31:
[...]
Leg het idee eens uit van NY, het Westen en Hawaii.
Dat komt ergens vandaan toch?
Meh, New York is echt iets heel anders dan LA of SF. LA is uitgestrekt en heeft niet echt een centrum gebied zoals New York Manhattan heeft. En het vervoer is in NY veel toeristen vriendelijker, met het OV kom je vrijwel overal. In LA heb je eigenlijk wel een auto nodig. Het is een heel andere vibe.Wootlock schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:35:
24/7 stad kan ook in LA / San Francisco, dan zit je iig al aan de goede kant
Zelfs al rij je alleen de highlights af ben je per park toch snel wel een dag bezig. In mijn ervaring. En als je een paar kleine wandelingen doet zeker (ik ben niet zo van de enorme hikes maar tot 1-1,5 uur vind ik prima).Sissors schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:37:
[...]
Nu als iemand die wel wandelt, vraag ik me wel een beetje af hoeveel tijd je bij een heel aantal nationale parken nou echt bezig bent als je dat niet doet. Dan ligt het eraan welke, Bryce (die echt enorm mooi is) ben je volgens mij dan in een uur wel klaar. Een Arches heb je een stuk meer om doorheen te rijden dus daar ben je wel langer mee bezig. Yellowstone ook. Maar een Grand Canyon ben je iig aan de noord kant wel heel snel klaar mee. (Overigens vond ik dat sowieso vanaf die kant iig weinig bijzonders, gedeeltelijk ook door de prachtige andere dingen die we gezien hadden die een stuk indrukwekkender waren).
Dit is een beetje wat we willen, geen enorme hikes, meepakken wat kan. Niet helemaal de chinees uithangen, maar vaak zal het daar wel op neerkomen.PolarBear schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:48:
[...]
Meh, New York is echt iets heel anders dan LA of SF. LA is uitgestrekt en heeft niet echt een centrum gebied zoals New York Manhattan heeft. En het vervoer is in NY veel toeristen vriendelijker, met het OV kom je vrijwel overal. In LA heb je eigenlijk wel een auto nodig. Het is een heel andere vibe.
[...]
Zelfs al rij je alleen de highlights af ben je per park toch snel wel een dag bezig. In mijn ervaring. En als je een paar kleine wandelingen doet zeker (ik ben niet zo van de enorme hikes maar tot 1-1,5 uur vind ik prima).
Maar goed als je een beetje op z'n chinees (foto'jes maken door) kan je natuurlijk overal in een uurtje klaar zijn. Onderschat alleen niet de tijd die je nodig hebt om van/naar en door de parken te rijden. Vaak is het in de parken rustig aanrijden vanwege een combinatie druk verkeer, mensen die stoppen, smalle wegen etc.
Plan ofwel NYC met een klein rondje in het westen (kies de parken zorgvuldig en probeer overal minimaal 1 échte dag in het park te hebben.Driek schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:53:
[...]
Dit is een beetje wat we willen, geen enorme hikes, meepakken wat kan. Niet helemaal de chinees uithangen, maar vaak zal het daar wel op neerkomen.
En dus goed om te weten dat vroeg vertrekken belangrijk is (wisten we al) en dat het verkeer waarschijnlijk drukker is dan verwacht.
[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 08-07-2024 10:37 ]
Edit: ik zie dat je al de nodige tips hebt gehad, maar toch nog my 2 cents (inmiddels 3x in de states geweest, waaronder 'best of the west' en new-york)Driek schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:08:
Ook wij hebben een reis naar Amerika op de planning staan voor volgend jaar. De kinderen dan 12 en 14 hebben nog vroeg vakantie dus vertrekken we op 11 juli voor 3 weken Amerika. Bewust gekozen voor 3 dagen New York, daarna 11 dagen Westkust en 6 dagen Hawaii. Dan hebben we van alles wat, en we kiezen er ook voor om keuzes te maken in wat we zien. Dan kunnen we later altijd nog een keer terug komen.
Het plan:
Dag 1 aankomst New York
Alleen nog even bedenken of we alles met de metro/train gaan doen. Door de jetlag kunnen we bij de belangrijke dingen vroeg zijn.
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 5 Los Angeles
Sixflags
Dag 6 rit naar Laughlin
Dag 7 rit naar Flagstaff
Onderweg naar de grand canyon en diverse stops, wellicht nog hike bij South Kabab Trail
Dag 8 rit naar Page
Dag 9 Page
Dag 12 Las Vegas
Rustig aan
Dag 15 vlucht naar Oahu
Dag 16-21 Oahu
Voor de rest rustig aan.
Dag 21 Naar Nederland
[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 08-07-2024 15:18 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Hulleman op 08-07-2024 10:37 ]
Bedankt voor de tips. Ik zal eens kijken of we 1 a 2 stops kunnen skippen, om zodoende inderdaad wat meer tijd en rust te krijgen om wat te zien. Dan liever een dag wat langer rijden, om de dag erna wat meer tijd om wat te zien.Typhone schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:25:
[...]
Plan ofwel NYC met een klein rondje in het westen (kies de parken zorgvuldig en probeer overal minimaal 1 échte dag in het park te hebben.
Met een echte dag bedoel ik het volgende:
Dag 1: Rijden van locatie X naar bijv. Grand Canyon
Dag 2: Gehele dag in Grand Canyon
Dag 3: Vertrek van Grand Canyon naar Locatie X
Dag 2 is de échte dag in dit geval.
Ergens heen rijden en vervolgens nog iets moeten doen is bijna niet haalbaar en op jouw tijden (absoluut hoogseizoen) kun je parkeerplaatsen vergeten. Zion heeft een reserveringssysteem (voor de shuttle) en je hebt permits nodig om sommige hikes te doen.
Doe jezelf en jouw gezin een plezier en maak hier een harde beslissing. Boek een mooi resort in Palm Springs zodat jouw vrouw kan chillen/relaxen en klaar is kees![]()
Wat je nu min of meer doet is zeggen, we gaan een weekje naar de Oeral, daarna naar Madrid, vanaf daar rijden we naar Warschau, Oslo, Amsterdam, Parijs en dan vliegen we nog een keer naar de Canarische Eilanden om vervolgens terug naar Peking te vliegenDe afstanden in de VS worden regelmatig ernstig onderschat en het is ook geen Duitse Autobahn 's nachts waar je onbegrensd kunt zoeven. De gemiddelde snelheid van ons in 3 dagen Yellowstone was 27,6 mph wat neerkomt op 44km per uur en dat ligt in de andere parken niet heel anders en de wegen direct er naar toe vaak ook niet (vol met zware combinaties en campers die allemaal langzaam rijden).
Waarom zou je naar een national park gaan als je niet eens gaat hiken of rond gaat kijken? Je mist dan 75% van wat er te zien is. Als je in Arches niet 2 uur heen en terug gaat hiken kom je niet eens de Delicate Arch te zien überhaupt, en dan hebben we het nog niet eens over de andere 43 trails . En om in Bryce Canyon een aantal bekende punten te zien zul je toch echt wat moet lopen en meerdere viewpoints moeten bezoeken. Grand Canyon idem. Alleen maar de Grand Canyon bekijken vanaf het eerste punt van het visitors centre kun je doen, maar je mist 75% van wat er mooi is aan de Grand Canyon. Overal is wat anders te zien.Sissors schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:37:
[...]
Nu als iemand die wel wandelt, vraag ik me wel een beetje af hoeveel tijd je bij een heel aantal nationale parken nou echt bezig bent als je dat niet doet. Dan ligt het eraan welke, Bryce (die echt enorm mooi is) ben je volgens mij dan in een uur wel klaar. Een Arches heb je een stuk meer om doorheen te rijden dus daar ben je wel langer mee bezig. Yellowstone ook. Maar een Grand Canyon ben je iig aan de noord kant wel heel snel klaar mee. (Overigens vond ik dat sowieso vanaf die kant iig weinig bijzonders, gedeeltelijk ook door de prachtige andere dingen die we gezien hadden die een stuk indrukwekkender waren).
Angels Landing reservering was iig buiten hoofdseizoen geen probleem. Al ben je rond die tijd qua temperatuur misschien beter af de wandeling door water te doen, al zal dat wel druk zijn.
Overigens alsnog mee eens dat west kust, oost kust en Hawaii in 3 weken niet een goed idee is.
Angels Landing is een enorme hikeDriek schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:53:
[...]
Dit is een beetje wat we willen, geen enorme hikes, meepakken wat kan. Niet helemaal de chinees uithangen, maar vaak zal het daar wel op neerkomen.
En dus goed om te weten dat vroeg vertrekken belangrijk is (wisten we al) en dat het verkeer waarschijnlijk drukker is dan verwacht.
Omdat genoeg mensen weinig met hiken/wandelen hebben, en je best een hele hoop vanaf de weg daar kan bekijken. En voor de duidelijkheid, ik heb best een hoop gewandeld daar. Waarbij bijvoorbeeld Grand Teton in de top 3 van de leukse dagen stond met een wandeling van 30km, wat veeeeel meer is dan ik ooit heb gelopen in één dag. (Maar dat was echt mooi, en ook met beesten). Dus je hoeft mij niet te overtuigen dat het mooi is. Maar er zijn simpelweg ook een hoop mensen die nauwelijks wandelen. En dan kan je echt nog mooie dingen zien, maar je bent wel heel snel klaar met flink wat van de parken.Ricktachtig schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:42:
[...]
Waarom zou je naar een national park gaan als je niet eens gaat hiken of rond gaat kijken? Je mist dan 75% van wat er te zien is. Als je in Arches niet 2 uur heen en terug gaat hiken kom je niet eens de Delicate Arch te zien überhaupt en dan hebben we het nog niet eens over de andere 43 trails . En om in Bryce Canyon een aantal bekende punten te zien zul je toch echt wat moet lopen en meerdere viewpoints moeten bezoeken. Grand Canyon idem. Alleen maar de Grand Canyon bekijken vanaf het eerste punt van het visitors centre kun je doen, maar je mist 75% van wat er mooi is aan de Grand Canyon. Overal is wat anders te zien.
Wij zijn 3 dagen in Zion National Park geweest en alsnog zo veel niet gezien.
Als je wat viewpoints meeneemt, moet je toch nog wel wat wandelen. Geen uren onderweg, maar om dan Bryce in 1 uur te doen is wel erg kort door de bocht, dan rij je echt alleen maar een rondje. Ik ben er zonder hikes denk ik toch ca. 4 uur geweest. Stond niet op de planning, maar was goed in te passen in het aantal dagen dat ik bij Zion was.Sissors schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:37:
[...]
Nu als iemand die wel wandelt, vraag ik me wel een beetje af hoeveel tijd je bij een heel aantal nationale parken nou echt bezig bent als je dat niet doet. Dan ligt het eraan welke, Bryce (die echt enorm mooi is) ben je volgens mij dan in een uur wel klaar.
Klopt. En laten we niet vergeten dat bijna alle parken nog mooier worden tijdens de zonsopkomst en zonsondergang. Dat zijn naar mijn mening toch momenten die je niet wilt missen.Pat911 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:16:
[...]
Als je wat viewpoints meeneemt, moet je toch nog wel wat wandelen. Geen uren onderweg, maar om dan Bryce in 1 uur te doen is wel erg kort door de bocht, dan rij je echt alleen maar een rondje. Ik ben er zonder hikes denk ik toch ca. 4 uur geweest. Stond niet op de planning, maar was goed in te passen in het aantal dagen dat ik bij Zion was.
[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 08-07-2024 14:33 ]
Dollar == Hertz, dus die kan je dan ook in je achterhoofd houdenTyphone schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:32:
Ze wezen mij wel erop dat ik dan het risico loop niet meer te kunnen boeken bij Dollar en/of AutoEurope met deze creditcard maar lekker is het wel.
En afhankelijk van waar je aan het rijden bent moet je nog rekening houden met drukte, je hotel en parkeerplaats zoeken, inchecken, waar je in Las Vegas ook kan aanschuiven als jeDriek schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:04:
Je zou er toch eens de afstanden bij moeten zetten. En hoelang rij je daarover? waar eet je lunch onderweg of neem je de koelbox mee en ga je van tevoren boodschappen doen, heb je dat meegenomen in je planning. En van Las Vegas zie je niks, of daar ga je niet naar een show, shooting range of wat anders doen, slapen en weer weg?Driek schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:08:
Het plan:
Dag 1 aankomst New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 5 Los Angeles
Sixflags
Dag 6 rit naar Laughlin
Dag 7 rit naar Flagstaff
Dag 8 rit naar Page
Dag 9 Page
Dag 12 Las Vegas
Rustig aan
Dag 15 vlucht naar Oahu
Dag 16-21 Oahu
Voor de rest rustig aan.
Dag 21 Naar Nederland
Zonsopgang en zonsondergang in Yellowstone is ook prachtig, je moet er even vroeg voor uit je bed maar met de dieren en de opkomende zon, prachtig gewoon.Ricktachtig schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:43:
[...]
Klopt. En laten we niet vergeten dat bijna alle parken nog mooier worden tijdens de zonsopkomst en zonsondergang. Dat zijn naar mijn mening toch momenten die je niet wilt missen.
Zion vonden wij één van de mooiste parken. Echt een oase in die woestijn met zoveel toffe dingen om te zien. Wil je Zion echt ervaren dan moet je wel de hike door het water maken, door dat kenmerkende smalle stuk tussen de rotsen en het liefst nog Angels Landing mee pakken. Wat maakte Zion voor jou een attractiepark? Het is al weer 6 jaar geleden dat ik er ben geweest, maar het enige wat aan een attractiepark zou kunnen denken is het shuttle systeem daar. Maar dat hebben veel meer parken.Sissors schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:02:
[...]
Omdat genoeg mensen weinig met hiken/wandelen hebben, en je best een hele hoop vanaf de weg daar kan bekijken. En voor de duidelijkheid, ik heb best een hoop gewandeld daar. Waarbij bijvoorbeeld Grand Teton in de top 3 van de leukse dagen stond met een wandeling van 30km, wat veeeeel meer is dan ik ooit heb gelopen in één dag. (Maar dat was echt mooi, en ook met beesten). Dus je hoeft mij niet te overtuigen dat het mooi is. Maar er zijn simpelweg ook een hoop mensen die nauwelijks wandelen. En dan kan je echt nog mooie dingen zien, maar je bent wel heel snel klaar met flink wat van de parken.
(Zion zelf beperkt gezien doordat ik dag ziek was, maar algemeen kwam dat park me het meeste over als een attractiepark, die is dus niet in mijn top 3 geeindigd).
Omdat je er anders uberhaupt bij kan komen: veel te veel auto's voor een klein stukje land. Goed systeem dus.Hulleman schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:37:
maar het enige wat aan een attractiepark zou kunnen denken is het shuttle systeem daar. Maar dat hebben veel meer parken.
Eens, en scheelt veel 'onnodig' lopen.Hmmbob schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:52:
[...]
Omdat je er anders uberhaupt bij kan komen: veel te veel auto's voor een klein stukje land. Goed systeem dus.
Eens, ik heb wel het idee dat Chinezen en Indiërs minder last hebben van zulke schaamteTyphone schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:29:
Ook de typische Nederlanders gespot bij de Inn-n-Out: nee ga maar zitten, papa bestelt een menu en dan drinken we om de beurt. Nee dan schaam ik me als Nederlander toch wel enigzins in het buitenland
Het systeem is beter dan het alternatief ja, maar het veranderd niet dat het als een attractiepark overkomt: Peperduur parkeren als je beetje in de buurt zit (we reden het park in, via wachtrij, en dan wordt je verteld dat er geen parkeerruimte is en je moet omdraaien. Jongens zet dan een bord neer). En dan allemaal in de lange wachtrij voor de shuttle staan, hutje mutje. Yellowstone en Arches waren ook wel druk, maar lang niet zo erg als Zion. (Oké Yellowstone had paar plaatsen die wel druk waren, maar meeste was goed te doen). Nu zaten we buiten het hoogseizoen, dus daar binnen zal Yellowstone een stuk erger zijn, maar Zion ook.Hmmbob schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:52:
[...]
Omdat je er anders uberhaupt bij kan komen: veel te veel auto's voor een klein stukje land. Goed systeem dus.
Exact dit: ga buiten de uren dat de anderen gaan. Maak een wandeling waarbij je zult merken dat het merendeel al na 1 km is omgedraaid. Vergeet ook de state parks niet, veel minder bekendheid, maar er zitten mooie pareltjes tussen. Eenvoudige tips om de massa te mijden.Ricktachtig schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:15:
Ook Arches werkt met een soort van timed entry systeem nu vanwege de drukte. Ik heb zelf twee keer een rondreis gemaakt in het zuidwesten en deed dat beide keren in april. Ik had beide keren me voorbereid op een gekte qua mensen, maar gelukkig komen de meeste mensen pas een keer rond 10 uur in de ochtend aanzetten.
Wij hadden dus bijna altijd de parken tussen zonsopgang en +/- 10 uur in de ochtend volledig voor onszelf met nog een paar andere mensen. Deze trend zag ik bij de meeste parken. Bij de Grand Canyon tot 10 uur geen kip te bekennen en daarna meerdere touringcars vol met mensen dat naar het dichtstbijzijnde viewpoint stormt en staat te dringen voor een foto daar. In de avond idem. De meeste mensen vertrekken rond 18.00 en je hebt heerlijk veel ruimte vanaf 19.00 om te wandelen waar je wilt.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Ach, het is maar net wat je wil. Wij hebben ons uitstekend vermaakt met de 'standaard' rondjes op drukke tijden. Kwestie van anticiperen.Grouchy schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:13:
Precies dat.
Een Zion, Yellowstone, Sedona, Grand Canyon etcetera om 11h00 in 2024 is gewoon overcrowded.
Lekker vroeg beginnen rond zonsopgang, temperatuur is dan nog ok, je komt ook wat meer wild tegen en wat je niet tegenkomt zijn de 75 meter 'Instagram' rijen.
Omdat de body clock van de meeste hier standaard minimaal zo'n 6 uur voorloopt is het allemaal goed te doen.
Plus wat verder kijken dan de standaard rondjes.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb dit idd in het eerste park aangekocht (Death valley).3_s schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:17:
Wij gaan in augustus ook een beetje de westkust verkennen, ben me nog volop aan het informeren wat we juist gaan doen.
Dat we een America the beautiful pass kunnen gebruiken, lijkt me duidelijk.
Hebben jullie die gewoon ginder gekocht, bij het eerste park? Want dat is me nog niet helemaal duidelijk.
Online bestellen kan ook maar risico met of ze op tijd binnen komen dan. Gewoon bij het eerste het beste park kopen en klaar is kees.3_s schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:17:
Wij gaan in augustus ook een beetje de westkust verkennen, ben me nog volop aan het informeren wat we juist gaan doen.
Dat we een America the beautiful pass kunnen gebruiken, lijkt me duidelijk.
Hebben jullie die gewoon ginder gekocht, bij het eerste park? Want dat is me nog niet helemaal duidelijk.
Dat werkt tegenwoordig niet meer.matthijst schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:57:
Of gewoon op marktplaats
Jaja, blabla mooie parken geld prima waard etc etc... Onderhoud...kom er maar in.
[ Voor 23% gewijzigd door Grouchy op 11-07-2024 16:20 ]
Wij hebben ook elke keer afgerond in de parken met betalen zodat er een deel van naar die parkfondsen ging. Dat gun ik ze wel.bazzemans schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:23:
De America The Beautiful pas kost 80 dollar. Op je totale vakantie budget is dat een fooi. De inkomsten uit de verkoop van de passen wordt voornamelijk gebruikt voor het onderhoud en de bescherming van de parken waar we zo ontzettend van genieten. Persoonlijk vind ik dit dan ook een uitgave die ik met volle overtuiging graag doe. Het is wel echt heel "Hollands" om zelfs daar op te besparen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq