Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
geen mobiel nummer of een 1-800 gebruiken, maar een "normaal" nummer,PhilipsFan schreef op maandag 20 mei 2024 @ 03:30:
[...]
Ik ben dan wel heel benieuwd wat je precies hebt ingevuld, want ik heb dit ook geprobeerd en kreeg telkens de melding dat het een niet-bestaand nummer was. In juli 2023. Ik heb zelfs op internet wat US-mobiele nummers opgezicht als voorbeeld, maar die werden geen van allen geslikt.
telefoonnummer van Circus Circus Las Vegas deed het perfect
https://edition.cnn.com/2...-vegas-closing/index.html
Sometimes you need to plan for coincidence
Wij gaan van 28 juli tm 14 augustus en vliegen op Miami (2 volwassenen, zoon van 15 en dochter van 18).
Nu heb ik onderstaand reisschema gemaakt, zitten hier hele vreemde zaken in of mis ik iets wat er nog in moet?
Dag 1+2 Miami Beach
Dag 3 Key Largo
Dag 4 Key West
Dag 5 Naples
Dag 6 Sarasota
Dag 7 Saint Petersburg
Dag 8 + 9 Clearwater Beach
Dag 10 tm 14 Orlando (bewuste keuze)
Dag 15 Saint Augustin
Dag 16 + 17 Fort Lauderdale
Dag 18 vertrek Miami
In deze reis willen we zeker bezoeken Everglades en Cape Canareval. We twijfelen nog tussen de combi Seaworld en Busch Gardens of een dagen ticket Universal Studio’s.
Aanvullingen/opmerkingen zijn welkom.
We hebben hier al een aantal keer een auto gehuurd bij Enterprise, zonder extra verzekeringen. Achteraf bezien lijkt dat toch wat onverstandig, dus voor de volgende trip ben ik aan het uitzoeken welke verzekeringen we dan nodig hebben.
Maar ik moet zeggen dat ik toch een beetje verdwaal in de terminologie en verschillende opties.
Zo zie ik bijv. voor een auto (Standard SUV, vier weken) bij Sixt:
- Sixt.nl: 1600 euro, incl. schade, diefstal en aansprakelijkheid
- Sixt.com: Extra insurance package nodig, waardoor het neerkomt op $2800
Hoe werkt dit nou?
Ik heb laatst een auto via Sunny Cars gehuurd en dit is goed bevallen. Hier zitten ook allerlei verzekeringen bij en ze hebben ook nog wat extra services.DRAFTER86 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 06:00:
Wij zitten inmiddels al een week of zes in Portland, Oregon, en zijn nu een auto tripje van een week of vier langs de oostkust aan het plannen.
We hebben hier al een aantal keer een auto gehuurd bij Enterprise, zonder extra verzekeringen. Achteraf bezien lijkt dat toch wat onverstandig, dus voor de volgende trip ben ik aan het uitzoeken welke verzekeringen we dan nodig hebben.
Maar ik moet zeggen dat ik toch een beetje verdwaal in de terminologie en verschillende opties.
Hoe werkt dit nou?
Als je via een Europese broker huurt zitten alle verplichte en noodzakelijke verzekeringen er altijd bij. Ga je rechtstreeks in de VS huren dan dien je deze vaak nog zelf af te sluiten.DRAFTER86 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 06:00:
Wij zitten inmiddels al een week of zes in Portland, Oregon, en zijn nu een auto tripje van een week of vier langs de oostkust aan het plannen.
Hoe werkt dit nou?
Gewoon via een EU-site boeken en good to go. Alleen even rekening houden met een tweede chauffeur etc. Die moeten met handtekening in het contracr staan anders gelden de verzekeringen NIET voor die persoon.
Gewoon via sunny cars boeken , is alles inclusief en volgens onze voorwaarden .DRAFTER86 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 06:00:
Hoe werkt dit nou?
En dan komt de auto alsnog via een lokale verhuurder maar dan wel met voorwaarden tussen jou en sunny .
Ik heb at random een nummer opgezocht in google maps in de areacode waar ik mij op dat moment bevond. Dus de lokale zonnebrillen boer op Dallas airport heeft nu een maand Verizon uitgeprobeerdPhilipsFan schreef op maandag 20 mei 2024 @ 03:30:
[...]
Ik ben dan wel heel benieuwd wat je precies hebt ingevuld, want ik heb dit ook geprobeerd en kreeg telkens de melding dat het een niet-bestaand nummer was. In juli 2023. Ik heb zelfs op internet wat US-mobiele nummers opgezicht als voorbeeld, maar die werden geen van allen geslikt.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Kijk ook even goed naar je reisverzekering, of deze dekking biedt boven de verplichte WA limiet en wat volgens hun voorwaarden de minimum limiet is die je moet kopen. Verhuurders in de USA geven in de basis altijd het wettelijk verplichte verzekerde bedrag af of Max 1mio (goedkoop) en upsell’en je dan de extra insurance. De wettelijke basis is in sommige staten is dit belachelijk laag.Typhone schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:02:
[...]
Als je via een Europese broker huurt zitten alle verplichte en noodzakelijke verzekeringen er altijd bij. Ga je rechtstreeks in de VS huren dan dien je deze vaak nog zelf af te sluiten.
Gewoon via een EU-site boeken en good to go. Alleen even rekening houden met een tweede chauffeur etc. Die moeten met handtekening in het contracr staan anders gelden de verzekeringen NIET voor die persoon.
Florida is bijvoorbeeld eur 10,000 en Texas 30,000. Dus dan heb je insurance maar die 10k, 30k of 1mio doet niet heel veel voor je als je een busje met 13 kinderen aanrijdt. Want alles qua kosten en schade boven die limiet is dan voor jouw rekening. Dit in tegenstelling tot Europa waar de WA dekking en de maximale schade wettelijk is geregeld voor alle landen die deelnemen aan het groene kaart verdrag.
Moraal van het verhaal, staar je niet blind op je casco eigen risico want dat kan je altijd wel zelf betalen en de kans dat je schade rijdt is best klein. Ten tweede, controleer en bespaar niet op je WA dekking want daar zit het echte risico.
Alleen al op de defence cost loop je volledig leeg en dan heb je nog geen cent schade betaald. Voorbeeldje, het aantal nuclear verdicts (claim groter dan 10 mio) is op dit moment echt bizar en op nummer 2 staan auto WA claims. Let wel die 10 mio is nog zonder de kosten van je advocaten. Staten met de meeste verdicts boven de 10 mio voorkomen zijn California, Florida, New York en Texas. Laten dit nou net de staten zijn waar wij tweakers graag vertoeven. Dus regel dit goed en ga 1x minder uit eten als de kosten een issue zijn.
/end insurance USA rant
[ Voor 5% gewijzigd door The Druid op 25-05-2024 10:45 ]
Ik ben jaren geleden met mijn dochter (toen 12) in Florida geweest en heb daar toen ook Cape Canaveral en de nodige parken bezocht. Mijn hoogtepunten waren Universal Studios en Disney's Animal Kingdom. Seaworld was ook fantastisch mede vanwege de Orca's maar die zijn er tegenwoordig volgens mij niet meer?Willianv schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:54:
Ik lees al tijden mee in dit topic ter voorbereiding op onze vakantie naar Florida.
Wij gaan van 28 juli tm 14 augustus en vliegen op Miami (2 volwassenen, zoon van 15 en dochter van 18).
Nu heb ik onderstaand reisschema gemaakt, zitten hier hele vreemde zaken in of mis ik iets wat er nog in moet?
Dag 1+2 Miami Beach
Dag 3 Key Largo
Dag 4 Key West
Dag 5 Naples
Dag 6 Sarasota
Dag 7 Saint Petersburg
Dag 15 Saint Augustin
Dag 18 vertrek Miami
In deze reis willen we zeker bezoeken Everglades en Cape Canareval. We twijfelen nog tussen de combi Seaworld en Busch Gardens of een dagen ticket Universal Studio’s.
Cape Canaveral is ook echt de moeite waard maar voor de rest vond ik alleen Miami historic district en de keys de moeite waard, voor de rest viel florida (Ook de Everglades) wel wat tegen. Het is er ook vooral plat in tegenstelling tot de westkust en dat wordt zeker als je reist op den duur best saai.
In Clearwater zou ik je de suggestie willen geven om te gaan varen met Litle Toot. Dat is een oude sleepboot, de dolfijnen in de baai zijn gek op de hekgolf. Dus bijna gegarandeerd een zooitje dolfijnen die komen spelen. Super leuk en niet te duur.Willianv schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:54:
Ik lees al tijden mee in dit topic ter voorbereiding op onze vakantie naar Florida.
Dag 1+2 Miami Beach
Dag 3 Key Largo
Dag 4 Key West
Dag 5 Naples
Dag 6 Sarasota
Dag 7 Saint Petersburg
Dag 15 Saint Augustin
Dag 18 vertrek Miami
In Miami vond ik de https://thewynwoodwalls.com/ heel tof om te bezoeken en de powerboat trip in Miami Harbour was ook echt wel vet.
In Key West even wat gaan drinken bij https://sloppyjoes.com/ ouderwetse bar met live muziek en fijne sfeer.
[ Voor 4% gewijzigd door The Druid op 25-05-2024 20:29 ]
Ha, die staat hier ook klaar. Kan je het proces van aankomst beschrijven? Je landt, activeert in je (thuis zoveel mogelijk voorbereidde) app, en dan?PixelRanger03 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 05:30:
Gister aangekomen in de VS (...) de MPC app voor de Border Control (van 2 uur wachttijd naar 5 minuten)
Ik heb eens flink zitten vergelijken, en kom tot de volgende conclusie:
- Sunnycars is een pak duurder dan driveusa.de
- Sunnycars heeft een max van 30 dagen
- Bij driveusa.de kan het een stuk voordeliger zijn om de huur eerder te laten ingaan (met dezelfde einddatum). Niet alleen voor de prijs per dag, maar zelfs voor de totaalprijs..
Geen idee wat die Sunnycars precies doen maar dat lijkt mij niet zo interessant qua prijzen zoals ik ze zie.
Sunnycars:
/f/image/0n6Ew1m6O2gh3vuicsrqWwZ4.png?f=fotoalbum_large)
Waar ik gehuurd heb (autoeurope):
/f/image/mcaRhkOeG2giLy0dgLyhiTbJ.png?f=fotoalbum_large)
Voorbeeld:
/f/image/3HkeCvET8P1XQ6sftttFQVdj.png?f=fotoalbum_large)
Dat zijn heftige verschillen maar waar die vandaan komen weet ik niet.
Sommige SUV's lijken daar goedkoop maar die vallen in het niet als je die afzet tegen een 'normale' SUV in de VS.
Voor het bedraf van een Mitsubishi Mirage bij Sunny Cars rijd je weg in een Ford Explorer bij meerdere andere sites.

Sunny Cars heeft als enige het SGR-keurmerk
Sunny Cars is de enige aanbieder van autohuur die deelneemt aan de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Hiermee worden vooruitbetaalde reisgelden bij eventuele financiële problemen of faillissement van de organisatie veiliggesteld. De geboekte autohuur wordt in dat geval door SGR vergoed.
https://www.anwb.nl/auto/huren/tips/ledenvoordeel
Maar goed ik zal wel blind zijn want ik heb ooit eens bij al die brokers met mijn elite-statussen (waaronder de echte Amex Platinum) geprobeerd goedkoop auto’s te huren maar dat bleef ook altijd ‘gerommel’ in de marge. Dat is vooral leuk als je zakelijk ergens heen moet en dan alles geupgrade krijgt.
Zolang je weet dat je met 4 koffers, 2x handbagage, 2x rugzak een auto moet gaan huren dan vallen leuke voordelen direct weg. En dan maakt het niet uit met welke VPN op welke website bij welke maatschappij dan ook ik kom.
Mijn stappenplan voor toekomstige reizen blijft simpel. Auto vroeg boeken en vastleggen op sites die kosteloos annuleren toestaan. Wekelijkse check wat de prijzen doen. Bij €200 of meer oude boeking annuleren en nieuwe vastleggen. Rinse & repeat.
Over minder dan 2 weken gaan we zien wat het los mij brengt in de VS
[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 27-05-2024 14:57 ]
In Key Largo een snorkeltrip maken met "Captain Stewy's Charter" naar het John Pennekamp Coral Reef State Park. Tarpon feeding bij "Robbie's of Islamorada". Seaturtle Hospital in Marathon en vooral genieten van de relaxte sfeer op de Keys! Zonsondergang in Key West... wow!Willianv schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:54:
Dag 1+2 Miami Beach
Dag 3 Key Largo
Dag 4 Key West
Dag 5 Naples
Dag 6 Sarasota
Dag 7 Saint Petersburg
Dag 15 Saint Augustin
Dag 18 vertrek Miami
Naast een airboatride is een tocht naar de 10.000 Islands (o.a. Manatee spotting) aan te bevelen in de Everglades. In plaats van het strand bij Naples zou ik eens kijken op Marco Island. Een "iets" andere ervaring als Miami South Beach overigens
Misschien een baseball game meepakken in Miami (Marlins) of Tampa (Rays) as ze net thuisspelen. Cape Canaveral zeker doen. Bij ons was Disney Hollywood Studio's met Galaxy's Edge as Starwars fans een must-see in Orlando

Vorig jaar in dezelfde periode geweest en het was heet.... heul heet! Snap nou waarom die oudjes in Florida overwinteren en het in de zomer relatief rustig is.
Via sunnycars kreeg ik gewoon wat gevraagd was en geen gelul eromheen. Denk aan verzekeringen of in de winter van nee je hebt echt vierwielaandrijving nodig, dan zeg je nee en dan gaat er een handsignaal naar de persoon buiten en wordt je naar de verkeerde parkeerplaatst gestuurd. Moet je niet intrappen.
15x330 SW38
Centauriprime schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:28:
dan zeg je nee en dan gaat er een handsignaal naar de persoon buiten en wordt je naar de verkeerde parkeerplaatst gestuurd. Moet je niet intrappen.
Hoezo "de verkeerde parkeerplaats". Wat is het verschil tussen "de goede" en "de verkeerde" parkeerplaats?
Een keer op lax weet niet meer bij wie. De parkeerplaats waar ik mocht kiezen bevatte alleen maar de auto's van een klasse lager. Toen ik daar wat van zei was het van oja nee je moet die parkeerplaats hebben. En in de tussentijd probeerde hij nog een 10 persoonsbusje te slijten terwijl we met z'n tweeën waren.downtime schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:39:
[...]
Hoezo "de verkeerde parkeerplaats". Wat is het verschil tussen "de goede" en "de verkeerde" parkeerplaats?
Het zijn verkopers he, ze proberen je altijd een poot uit te draaien.
Was pre covid, zal nu allemaal weer anders zijn nu ook EV's erbij zijn gekomen.
15x330 SW38
I don't know. De laatste keer dat ik een auto heb gehuurd bij Avis kon ik een gloednieuwe auto (rook nieuw en er zat zelfs nog een stukje wrapping van het transport op de bumper) gewoon meenemen van de parkeerplaats. Denk dat veel ook afhangt van de locatie want zelfs bij de grote verhuurders zijn het volgens mij vooral franchisers die de daadwerkelijke locaties uitbuiten.downtime schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:39:
[...]
Dat gezegd hebbende, ik herken de horror verhalen allemaal niet.
https://forum.allesamerik...9c6565d48b018596c84af46e5
Lekker kiezen uit de auto's die er staan, en gaan.
Voor de zekerheid (evt elders) een reserve boeking maken voor de specifieke (type) auto die je wil.
Nooit gedoe gehad verder bij de grote bedrijven. Tussenpartijen probeer ik (net als bij vliegtickets) te vermijden. Wel ff goed naar de verzekeringen kijken natuurlijk.
[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 27-05-2024 17:24 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Wij hebben nu 23 dagen een large suv (de niet-verlengde Tahoe zeg maar) vanuit Vegas voor 2100 dollar.
:strip_exif()/f/image/wL0G7vGjHrWgADHElP2nNnHH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik de iPhone app, maar ik zie alleen plans voor 365 dagen, 35GB, $60. Geen maandelijkse plans. Hoe was dit bij jou?weerdo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:58:
US Mobile eSIM kan je in NL al aanvragen/afsluiten/activeren en werkt direct zodra je in de VS landt. 25 dollar voor 35 gb en onbeperkt telefoon/sms per maand, Verizon 5g netwerk.
Even de toestelcheck doorkomen (daar had ik de vorige keer nog wel een issue mee).
Hier ben ik ook benieuwd naar. Dat zou erg fijn zijn. Ik ben in 2016 voor het laatst in Amerika geweest en de Border Control is tijdrovend.Hmmbob schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:44:
[...]
Ha, die staat hier ook klaar. Kan je het proces van aankomst beschrijven? Je landt, activeert in je (thuis zoveel mogelijk voorbereidde) app, en dan?
Esta is in ieder geval goedgekeurd. Bizar wat je in moet vullen. Nieuw voor mij waren de social network profielen. Hoe diep gaat dit onderzoek?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Die waren optioneel.Mog schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:51:
Nieuw voor mij waren de social network profielen.
Weet ik, maar op verschillende blogs las ik dat het toch wel aan te raden was om die in te vullen
Want?Mog schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:34:
[...]
Weet ik, maar op verschillende blogs las ik dat het toch wel aan te raden was om die in te vullen
ik heb alleen mijn linkedin opgegeven, die info deel je toch al ivm je huidige werkgever. Voor het overige kunnen ze de boom in.Mog schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:34:
[...]
In Monterey Bay zijn wij gaan Whale watchen, vonden wij erg leuk, maar gewoon genieten van Highway One met al zijn vergezichten, surfspots en leuke dorpen is ook prima. Indien je nog nooit sequoiabossen hebt gezien kan je een tripje naar Redwood Forest maken.Mog schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:51:
Ik ga midden juni voor het eerst sinds 2016 weer naar Amerika; een beurs in San Francisco. Ik heb 2 volledige dagen zelf te besteden. Aangezien ik twee keer eerder in San Francisco ben geweest wil ik nu de stad uit. Mijn idee was om een auto te huren en dan via Highway/California State Route 1 langs de kust naar beneden te rijden. Hebben meer mensen dit gedaan? Mijn eerste gedachte was om naar Cambria te rijden en daar te overnachten. Maar er is blijkbaar een landslide geweest en de weg is vlak na Big Sur niet meer toegankelijk. Is er voldoende te zien tussen Pacifica → Half Moon Bay → Santa Cruz → Monterey → Big Sur? Ik vind het vooral leuk om kleine dorpjes te bezoeken met van die typische Amerikaanse diners/motels, een stuk te wandelen in de natuur en om foto’s te maken.
Ik ben een keer naar Yosemite en Sequoia geweest. Was echt prachtig. Zou er zo nog een keer heen willen, maar ik moet kiezen. En dan liever een nieuwe ervaring.The Druid schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:20:
[...]
In Monterey Bay zijn wij gaan Whale watchen, vonden wij erg leuk, maar gewoon genieten van Highway One met al zijn vergezichten, surfspots en leuke dorpen is ook prima. Indien je nog nooit sequoiabossen hebt gezien kan je een tripje naar Redwood Forest maken.
Dit o.a 👍🏻Centauriprime schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:28:
Voordeel van sunnycars is de fixed price. Ik heb van alles gedaan waaronder ook sunnycars en op de bonnefooi en vooraf via de verhuurder zelf vooraf. en met verschillende kredietkaarten.
Via sunnycars kreeg ik gewoon wat gevraagd was en geen gelul eromheen. Denk aan verzekeringen of in de winter van nee je hebt echt vierwielaandrijving nodig, dan zeg je nee en dan gaat er een handsignaal naar de persoon buiten en wordt je naar de verkeerde parkeerplaatst gestuurd. Moet je niet intrappen.
Het is bij sunny gewoon helemaal all-in tegen onze NL voorwaarde inclusief alle USA onzin ( liabilty waiver toeslag ) zus en zo . Hier is WA tot 2.5 mil. en daar al 7.5mil. geloof ik ivm alle rechtzaak ellende . Los van de voorbeelden van prijsverschillen ga je dus 2 a 300€ besparen ( 2% vd reis ? ) om vervolgens half verzekerd de weg op de gaan en dan in het ergste geval ( kan ook goed gaan 😅 ) duizenden $$ in zn achteruit . En je moet nog 2 dagen alle termen en afkortingen opzoeken en noteren .
Uiteindelijk komt de auto alsnog van die alamo hertz avis dollar etc . 😉
Hier een goed stukje ;
https://verenigdestaten.info/verzekeringen-autohuur-amerika/
Ik ben in 2019 ook in SF geweest voor een conferentie met 2 dagen vrij te besteden, wij zijn toen 1 dag richting Monterey geweest en de andere naar Yosemite. In 2022 was ik er om een rondreis te maken, en ik vond tussen Monterey en Big Sur het volgende wel noemenswaardig: Point Lobos State Park en het plaatsje Carmel-by-the-sea, beide zitten vrijwel vlak na Monterey. Beide zou je wel makkelijk op 1 dag kunnen doen.Mog schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:51:
Mijn eerste gedachte was om naar Cambria te rijden en daar te overnachten. Maar er is blijkbaar een landslide geweest en de weg is vlak na Big Sur niet meer toegankelijk. Is er voldoende te zien tussen Pacifica → Half Moon Bay → Santa Cruz → Monterey → Big Sur? Ik vind het vooral leuk om kleine dorpjes te bezoeken met van die typische Amerikaanse diners/motels, een stuk te wandelen in de natuur en om foto’s te maken.
Hmm. Dat kan natuurlijk ook. Twee losse dagen. Ik zit dan alleen met parkeren in San Francisco.shinoken__ schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:25:
[...]
Ik ben in 2019 ook in SF geweest voor een conferentie met 2 dagen vrij te besteden, wij zijn toen 1 dag richting Monterey geweest en de andere naar Yosemite. In 2022 was ik er om een rondreis te maken, en ik vond tussen Monterey en Big Sur het volgende wel noemenswaardig: Point Lobos State Park en het plaatsje Carmel-by-the-sea, beide zitten vrijwel vlak na Monterey. Beide zou je wel makkelijk op 1 dag kunnen doen.
Via deze site: https://partners.rentalca..._campaign=alamo-carrental
Incorrect. Je betaalt hooguit teveel voor 3 extra bestuurders en een volle tank.Carthrax schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:17:
Ik heb de afgelopen keren altijd via Alamo de auto gehuurd. Als je Alamo Gold neemt dan zit je ook goed qua verzekeringen etc.
Via deze site: https://partners.rentalca..._campaign=alamo-carrental
De verzekeringen (ook deze site gaat via een broker) zijn al inbegrepen in dit geval.
Ik wil niet het flauwe betwetertje uithangen hier maar ik háát het dat er zoveel misinformatie bestaat in dat verhuur wereldje. Volgende keer steek je het geld van die Gold lekker in je zak en gaat er 2x van uiteten in VS. Ik ben er ook vaak genoeg ingetrapt in het verleden (de angst regeert als je jong bent) maar gaandeweg word je wijzer en iedereen die dit leest heeft er hopelijk wat aan
You're welcome!
/f/image/XgdtHQgUfI0ALdPE4Btgq3z6.png?f=fotoalbum_large)
Zie in rood omkaderd het énige verschil tussen Alamo Gold en Alamo 'Fully inclusive'. Dit komt van de standaard website van Alamo.nl. Fully inclusive is de standaard ratevoor EU huur (NL) in de VS.
:fill(white):strip_exif()/f/image/JpkdOwovFQ32QCJuAX8AtdDK.png?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 28-05-2024 11:37 ]
Absoluut geen betweter! Bedankt voor de info! Ik had ooit eens begrepen dat deze Gold voor alles gedekt was en je in de VS ook geen vragen meer kreeg voor meer insurance. En die heb ik ook nooit daarmee gehad. Maar ja dat kan dus ook snel als je meer betaaldTyphone schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:35:
[...]
Ik wil niet het flauwe betwetertje uithangen hier maar ik háát het dat er zoveel misinformatie bestaat in dat verhuur wereldje. Volgende keer steek je het geld van die Gold lekker in je zak en gaat er 2x van uiteten in VS. Ik ben er ook vaak genoeg ingetrapt in het verleden (de angst regeert als je jong bent) maar gaandeweg word je wijzer en iedereen die dit leest heeft er hopelijk wat aan![]()
You're welcome!
Gebruik de website ipv de app , bij het aanmelden (IMEI invullen, zipcode invullen (10001 voldoet), en dan bij dep plans wisselen van tabblad wisselen van Annual plan naar Unlimited. En dan betaal je 29$ (is iets duurder geworden) per maand. Vergeet niet om Autopay uit te zetten. Dan een adres, creditcard gegevens invullen en klaar.Mog schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:51:
Ik gebruik de iPhone app, maar ik zie alleen plans voor 365 dagen, 35GB, $60. Geen maandelijkse plans. Hoe was dit bij jou?
35gb was voor mij voldoende, maar je kunt ook een pakket met 50gb nemen. (voor 50$ per maand)
Je opent de app dan opnieuw en geeft aan waar en welke terminal je bent aangekomen. Je maakt dan nog nieuwe selfies van jou en je reisgenoten waarna je nog een aantal standaard vragen moet beantwoorden. That’s it. Dan kan je zo door naar de MPC rij (moet je op SFO wel even goed voor zoeken)Hmmbob schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:44:
[...]
Ha, die staat hier ook klaar. Kan je het proces van aankomst beschrijven? Je landt, activeert in je (thuis zoveel mogelijk voorbereidde) app, en dan?
Is al genoemd: whale watching. Was voor mij 1 van de hoogtepunten van mijn Amerika-reis. Nog kippenvel als ik die beelden terugzie.Mog schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:51:
Is er voldoende te zien tussen Pacifica → Half Moon Bay → Santa Cruz → Monterey → Big Sur? Ik vind het vooral leuk om kleine dorpjes te bezoeken met van die typische Amerikaanse diners/motels, een stuk te wandelen in de natuur en om foto’s te maken.
Is al genoemd (maar zelf geen ervaring mee): Carmel, waar Clint Eastwood nog eens burgemeester is geweest.
Paar highlights tot nu toe: 17-mile drive bij Monterey, Carmel (ga hier een hapje eten als je schema en portemonnee het toelaat), Highway 1 tussen Monterey en Big Sur (zover als mogelijk). Ook San Diego heeft ons heel positief verrast.
LA slaan wij de volgende keer over. Naast de highlights in Santa Monica, het observatorium en Disneyland is er weinig te beleven. Tenzij je auto fanaat bent, dan zéker langs het Petersen Automotive Museum.
Daarnaast gister nog een leuke ervaring met Hertz. Komen aan bij de auto: lekke band. Geen reserveband bij de auto, dus moet weggesleept worden. Kosten á $195 voor u meneer, want geen premium roadside assistance… Doe maar dan. Weggesleept naar de Hertz locatie bij het vliegveld in San Diego, daar aangekomen blijkt het een Hertz Uber locatie te zijn waar ze ons niet kunnen helpen. “Je moet aan de andere kant van het vliegveld zijn. Da’s ongeveer 45 min lopen”. Great. Aangekomen op de juiste locatie, is er door de telefoniste geen case nummer aangemaakt en kan onze “oude” auto niet gevonden worden in het systeem.
Uiteindelijk na nog een uur wachten, bellen, etc alles geregeld en de kosten voor het afslepen kwijtgescholden. Nu wel een upgrade gehad van een Kia Sportage naar een Mustang Fastback! Daar passen ook gewoon 2 grote koffers in, meer dan ik verwacht had. Ik ben dan ook President Circle status bij Hertz, maar bij de eerste keer huren geldt dat schijnbaar nog niet. Achteraf gezien beter een dagje een auto in NL kunnen huren om dat op voorhand voor elkaar te hebben. Wellicht een tipje dus voor iemand die ook nieuw bij Hertz is en via verhuurmaatschappij (of andere weg) ook een (hoge) status heeft
Overboeking, FF met hoge status downgrade vanuit BC.Typhone schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:50:
British Airways gooit ons even uit de extra geboekte exit row seats en plempt ons een stuk naar achter in de eerste vlucht van Brussel - Londen. Mogelijkheid om terug te boeken heb ik helaas niet dus dat wordt een refund aanvragen. Welke zwaarwegende redenen kunnen zij hebben om dat te doen? Meen dat ik ooit eens ergens een antwoord gelezen heb maar kan me niet meer herinneren waar helaas
The best is yet to come
Formulier opslaan en wachten tot je geland bent. Zodra je geland bent even een foto maken van elkaar, formulier submitten en dan heb je 4 uur de tijd om naar de MPC lane te gaan.
Dat was bij ons uitermate effectief: ongeveer 200 mensen in de rij gisteren op Denver waarvan welgeteld 0 in de MPC lane. Wij liepen ze straal voorbij, 0 minuten wachttijd en stonden na touchdown binnen 35 min met de koffers (4 stuks groot) bij de auto.
Auto ook fluitje van een cent, Nederlands en Duits rijbewijs was geen probleem. Nissan Armada meegekregen en even vriendinlief laten registreren. Daar wilden ze in eerste instantie $13,50 per dag voor hebben maar aangegeven dat wij Dollar Express waren en toen was het gratis. Geen gezeur gehad verder. Nogmaals voor de internationale rijbewijs kopers: trap er nou niet in!
Wat mij opviel trouwens was dat Odido opeens automatisch connectie maakt met het netwerk hier. Vroeger werkte dat niet. Twee jaar geleden met golftrip moesten we ook een pass kopen. Airalo genomen maar vooralsnog is dat een 4/10. Krijgen sec LTE ipv 5G. Bij Mobimatter een andere afgesloten die is direct 5G.
Hier iets verkeerd gedaan toevallig? Werkte ook pas soepel nadat ik de APN met het handje nog veranderde nadat hij in het begin offline was.
[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 09-06-2024 11:44 ]
Maar heb je ook een US passport of ben je een local resident?Typhone schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:40:
Gisteren (vandaag?) zijn wij gered door MPC trouwens. Voor degenen die daar vragen over hebben het is wel simpel eigenlijk. In de app aangeven of je alleen bent of met meerdere (vriendin en ik mijn geval).
Formulier opslaan en wachten tot je geland bent. Zodra je geland bent even een foto maken van elkaar, formulier submitten en dan heb je 4 uur de tijd om naar de MPC lane te gaan.
Dat was bij ons uitermate effectief: ongeveer 200 mensen in de rij gisteren op Denver waarvan welgeteld 0 in de MPC lane. Wij liepen ze straal voorbij, 0 minuten wachttijd en stonden na touchdown binnen 35 min met de koffers (4 stuks groot) bij de auto.
Auto ook fluitje van een cent, Nederlands en Duits rijbewijs was geen probleem. Nissan Armada meegekregen en even vriendinlief laten registreren. Daar wilden ze in eerste instantie $13,50 per dag voor hebben maar aangegeven dat wij Dollar Express waren en toen was het gratis. Geen gezeur gehad verder. Nogmaals voor de internationale rijbewijs kopers: trap er nou niet in!
Wat mij opviel trouwens was dat Odido opeens automatisch connectie maakt met het netwerk hier. Vroeger werkte dat niet. Twee jaar geleden met golftrip moesten we ook een pass kopen. Airalo genomen maar vooralsnog is dat een 4/10. Krijgen sec LTE ipv 5G. Bij Mobimatter een andere afgesloten die is direct 5G.
Hier iets verkeerd gedaan toevallig? Werkte ook pas soepel nadat ik de APN met het handje nog veranderde nadat hij in het begin offline was.
Of werkt dit ook voor mensen met een EU paspoort?
Ik ben NL vriendin is Duitse. Werkte feilloos en volgens mij is dit specifiek bedoeld voor mensen met een visum/ESTA.Homer-Simpson schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:45:
[...]
Maar heb je ook een US passport of ben je een local resident?
:strip_exif()/f/image/f8esQpxXVQb5guRXi4shfB8u.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Typhone op 09-06-2024 11:58 ]
Forum werkt hier ook niet meer helaas. Hopelijk is het snel weer online! Heb zelf geen actieve USA trips in de planning maar vind het altijd wel leuk om bij te houden wat anderen uitspoken.koendio schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:42:
ligt het forum van allesamerika.nl eruit? heb daar tijdje geleden ook best wat nuttige info vandaan gehaald, maar ik kom nu niet meer op de site
Daarover gesproken, hoe zou het @Verwijderd zijn vergaan in de USA?
Wat de EU/Europa betreft, ik dacht als het land meedoet met Visa Waiver-programma kan je als pax MPC gebruiken (als het tenminste niet de 1e keer is dat je de USA binnenkomt).Homer-Simpson schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:45:
[...]
Maar heb je ook een US passport of ben je een local resident?
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Werkt ook als het de eerste keer is. Was namelijk voor mijn vriendin zo, evenals dat ik op een nieuw paspoort binnen ben.Grouchy schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:13:
[...]
Wat de EU/Europa betreft, ik dacht als het land meedoet met Visa Waiver-programma kan je als pax MPC gebruiken (als het tenminste niet de 1e keer is dat je de USA binnenkomt).
Haters everywhere but I don’t really care
Jazeker. Is een speciale rij voor. Heel duidelijk te zien en op JFK waren er zelfs meerdere borden na het landen die informatie geven.matthijst schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:22:
Is t een beetje duidelijk aangegeven, dat MPC, op vliegevelden?
Hele website allesamerika.com ligt eruit idd. Hosting niet betaald?bazzemans schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:12:
@koendio Bij mij doet Allesamerika.com het nog wel, op het forum na. Volgens mij is dat hetzelfde:
http://www.allesamerika.com/ werkt wel gewoon, maar volgens mij is die site sinds 2019 niet meer onderhoudenEdman schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:57:
[...]
Hele website allesamerika.com ligt eruit idd. Hosting niet betaald?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Het forum is down en die was nog behoorlijk up to dateTommyGun schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:13:
[...]
http://www.allesamerika.com/ werkt wel gewoon, maar volgens mij is die site sinds 2019 niet meer onderhouden
Oh idd, de (onveilige) http:// variant wel, en https://www.allesamerika.com/ nietTommyGun schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:13:
[...]
http://www.allesamerika.com/ werkt wel gewoon, maar volgens mij is die site sinds 2019 niet meer onderhouden
:strip_exif()/f/image/oSxTbOELV8kAkArjMbowlS3s.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekke band bij wakker worden gisteren. Even uitgevogeld hoe het werkte maar er hing een volledig reservewiel onder de auto. Die erop gezet en daarna de andere band afgegooid bij een lokale autohandel. We zitten 3 dagen in de Black Hills (South Dakota) dus vandaag komt die band binnen. Kosten inclusief erop zetten $398,40 en die krijgen we met onze “standaard” verzekering gewoon terug van Dollar.
Zo wakker worden is geen straf trouwens
:strip_exif()/f/image/DCr7ewOBrgDVM80ClIEj3rLb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 11-06-2024 13:38 ]
Forum werkt weer!jan390 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:37:
[...]
Het forum is down en die was nog behoorlijk up to date
Kan je in de US gewoon op de bonnefooi een camping boeken? Vroegah deden wij thuis niks anders! Anwb boek mee en onderweg een camping zoeken met zwmb, tfltns, rstrnt, vrse brdjes en de duurdere met zelf een foto erbij!
Wij vliegen op woensdag 28 augustus om 13:25 vanaf Schiphol met KLM KL641 aankomst JFK 15:25
Heeft iemand ervaring? Wij gaan naar Harison-Riverwalker in New Yersey.
De laatste keer toen ik in New York was, ik kwam aan op Newark Liberty International en mijn hotel was maar op 7.5 KM afstand.
KLM vliegt enkel op JFK.
[ Voor 14% gewijzigd door Van der Berg op 15-06-2024 17:59 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ik heb zelf geen ervaring met naar New Jersey gaan vanuit JFK. Neem aan dat Google Maps je precies kan vertellen welke route(s) dan het meest geschikt zijn.
Als het gaat om de aanschaf van een MetroCard moet je je afvragen of je die nodig hebt of gebruik maakt van Omny via een Creditcard. Zie ook mijn post hieronder:
Afhankelijk van hoe lang je in NYC blijft is een MetroCard dus in zijn geheel niet nodig. Jij hebt er al één. Staat daar nog krediet op? Zo ja dan kan je die gebruiken en een creditcard tijdens je trip. Op de MetroCard laadt je de 7-dagen free fair en je gebruikt Omny via cc en krijgt de 7 dagen fee fair op het moment dat je de kosten voor een MetroCard overstijgtbazzemans schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 22:25:
Al een aantal keer eerder gepost. Die MetroCard heb je dus in principe niet nodig. Je kan gebruik maken van OMNY via je creditcard. Je betaalt op je creditcard maximaal 34 dollar per 7 dagen. Zodra je dat limiet hebt bereikt, worden de vervolgtrips niet in rekening gebracht. Dat is gelijk aan de MetroCard qua kosten. Voordeel is dat als je onverhoopt minder gebruik maakt van de metro, je goedkoper uit bent. Daarnaast hoef je niet in de rij te staan voor de MetroCard. Zie: https://new.mta.info/fares/omny-fare-capping.
Nadeel is dat je eigenlijk voor iedere reisgenoot een creditcard of debitcard moet hebben. Dat is een kwestie van tijd, aangezien Maestro en VPay pinpassen vervangen worden door debitcards. Wellicht dus de moeite waard om te overwegen geen MetroCard aan te schaffen.
Als je de inschatting kan maken dat je de 34 dollae p.p. aan metroritten niet gaat halen zou ik sowieso het houden bij gebruik cc en de MetroCard lekker laten voor wat het is.
Met de Path-train heb ik geen ervaring. Volgens mij staat het low van Omny maar kan je wel met krediet op de MetroCard betalen. Maar goed dan kan je wellicht net zo goed een Path-specifieke kaart kopen of je cc gebruiken als je dat bedrag er niet uithaalt.
Voor de Airtrain kan je ook gewoon je cc gebruiken. Twee keer tappen en done. Zou niet gaan lopen klooien met een MetroCard kopen op Jamaica. Het is er daar vaak druk.
[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 15-06-2024 18:57 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Uber vond ik nog meevallen. Maar als je dagen van te voren een reservering maakt, dan betaal je de hoofdprijs. Ik heb in de mei vakantie 100 dollar betaald als actuele prijs voor een Uber van JFK naar Times Square.Van der Berg schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:40:
Thanks voor de uitleg al is het voor mij na een lange tijd dat ik weer eens ga. Uber is voor ons aan de hoge kant. Ik ga nog kijken voor een auto te huren voor ons. Handig dat nu met Creditcard kan betaald worden I.p.v. metrocard
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
eens even kijken hoe dat zit gezien ik in Augustus ook richting de USA ga en in eerste instantie in SFO binnen kom voordat ik verdervlieg naar Honolulu. Niet hoeven wachten bij binnenkomst is behoorlijk ideaal en scheelt ook at overstap stressTyphone schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:56:
[...]
Ik ben NL vriendin is Duitse. Werkte feilloos en volgens mij is dit specifiek bedoeld voor mensen met een visum/ESTA.
[Afbeelding]
Ik ga in juli 3,5 weken naar de USA, heb via Expedia vliegticket + auto geregeld.
Auto is bij Thrifty, ophalen bij vliegveld en in de bevestiging staat dit:
"Eigen risico voor kwijtschelding botsschade (Collision Damage Waiver, CDW)/dekking verliesschade (Loss Damage Waiver, LDW) is USD 0,00."
Ik vroeg mij nu af welke verzekering ze mij ter plekke waarschijnlijk nog willen aanbieden/smeren en welke volgens jullie dan daadwerkelijk relevant is.
Ohja, en heel kort: welke e-sim is aan te raden (zonder rare gratis trail pakketten enzo) gewoon 30gb of unlimited data op e-sim die werkt in Samsuns S22
Alvast vriendelijk bedankt!
Pechhulp lijkt me wel een aanrader.RickHendrikse schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:14:
Hoi, sorry misschien onbeleefd omdat het ergens vast staat in de 267 pagina's hiervoor maar antwoorden die ik vind zijn verschillend.
Ik ga in juli 3,5 weken naar de USA, heb via Expedia vliegticket + auto geregeld.
"Eigen risico voor kwijtschelding botsschade (Collision Damage Waiver, CDW)/dekking verliesschade (Loss Damage Waiver, LDW) is USD 0,00."
Ik vroeg mij nu af welke verzekering ze mij ter plekke waarschijnlijk nog willen aanbieden/smeren en welke volgens jullie dan daadwerkelijk relevant is.
Ohja, en heel kort: welke e-sim is aan te raden (zonder rare gratis trail pakketten enzo) gewoon 30gb of unlimited data op e-sim die werkt in Samsuns S22
Staat nog steeds op de planning voor volgend jaar, zin in.Typhone schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:00:
Je hebt er weinig bereik maar Yellowstone blijft mooi, goddamnit![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
100 dollar vind ik veel. Een yellow cab is max 80 dollar (met alle toeslagen). Uber vind ik sowieso duur geworden, alleen met kortingsacties nog de moeite waard.GAEvakYD schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:32:
[...]
Uber vond ik nog meevallen. Maar als je dagen van te voren een reservering maakt, dan betaal je de hoofdprijs. Ik heb in de mei vakantie 100 dollar betaald als actuele prijs voor een Uber van JFK naar Times Square.
Qua eSim zou ik, net als vele andere in dit topic, https://www.airalo.com/nl willen aanraden.RickHendrikse schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:14:
Hoi, sorry misschien onbeleefd omdat het ergens vast staat in de 267 pagina's hiervoor maar antwoorden die ik vind zijn verschillend.
Als je in de buurt van een Path station in New Jersey verblijft kan je met de Path zowel Lower Manhattan (WTC station) als Mid Town (33rd street station) goed bereiken. Zowel op WTC als op 33rd street kan je vervolgens weer overstappen op de Metro. Of te voet verder gaan, zoals wij veel gedaan hebben. Afhankelijk waar je in New York (WTC of 33rd) naar toe wilt (of vandaan komt) kan je op Journal Square, Newport of Hoboken overstappen op een andere Path lijn.Van der Berg schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:47:
Wij gaan voor een 10-daagse vliegvakantie naar New York met mijn vriendin. We hebben alles los van elkaar geboekt. Wij zullen aan komen op JFK met KLM. Ik heb zelf een metrocard met een Path-trein kaart van de vorige keer. We hebben samen 1 groot koffer. Uber tot onze hotel is belachelijk duur $229. Dus wij gaan weer met de Air-train en dan in Jamaica over op de metro. We zullen de volgende dag pas een 7 dagen kopen voor de Metro en de Path-trein.
Wij vliegen op woensdag 28 augustus om 13:25 vanaf Schiphol met KLM KL641 aankomst JFK 15:25
Heeft iemand ervaring? Wij gaan naar Harison-Riverwalker in New Yersey.
Tijdens onze laatste vakantie naar New York hebben wij in een hotel geslapen in de buurt van het Path station op Exchange place en hebben toen gebruik gemaakt van een 7 dagen kaart voor de Path. Wat wel handig is om te weten dat je de 'smart link card' voor $ 5 bij een andere automaat moet kopen, dan de automaat waar je het 'abonnement' kan opladen.
Gezien de afstand tussen JFK en jullie hotel, vind ik de kosten voor een Uber nog wel meevallen. Als je wil besparen op de Airtrain kan je op Jamaica Station een 10 rittenkaart kopen (zelfs al ben je maar met z'n tweeën). Deze kost $ 26,50, terwijl 2x 2 kaartjes $ 34 kost. Van de 10 rittenkaart kan je maximaal 4 ritten tegelijk gebruiken.
Overigens zou ik vanaf Jamaica station niet de metro pakken, maar gebruik maken van de Long Island Railroad naar Penn Station. Deze is een stuk sneller en iets comfortabeler dan de metro en voor een kleine $ 9, valt de prijs ook nog wel mee. Op Penn Station kan je vervolgens ondergronds naar het Path station op 33rd street lopen, maar dan mis je wel natuurlijk een eerste blik op het Empire State Building
Heb je interesse in een 10 rittenkaart voor de Airtrain met nog 2 ongebruikte ritten (wij hebben 2x 4 ritten gebruikt) en/of 'smart link' kaarten, stuur ff een dm.
Enige wat je even moet doen als je een iPhone hebt is mobiele data bij foto’s uitzetten
Ik schiet alles in ProRes en RAW en daar ging de eerste 100Gb al in 3 dagen 😂
Ik gebruikte afgelopen vakantie Airalo 20GB pakket in mijn vakantie in Amerika. Dit werkt via e-sim heel makkelijk en ik had overal goede verbinding in Californië in combinatie met mijn S24 UltraRickHendrikse schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:14:
In Augustus gaan wij weer naar Amerika New York en ik ben van plan om weer Airalo pakket te kopen van 20GB. Ik wacht nog op een aanbieding, ik kocht de 20GB toen met een aanbieding voor $21
Op het moment van schrijven is 20GB pakket $42, ik wacht rustig af.
Ik had in het hotel goede sterke Wi-Fi.
Ik heb Odido, ik heb tot 16 september nog voorwaarden van Unlimited T-Mobile. Helaas zijn wij al terug, anders kon ik mijn abonnement tijdelijk verhogen naar Unlimited Plus voor 50GB Amerika. 17 september start mijn nieuwe Sim-Only Unlimited Basis
[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 18-06-2024 15:20 ]
De laatste keer toen we in de VS waren hebben we 'gewoon' gebruik gemaakt van de mogelijkheid die KPN biedt om data aan te zetten in de VS. Het prijsverschil met Airalo was dusdanig klein dat we het niet de moeite vonden.
10GB
KPN > € 24,99
Airalo > $ 26,00
KPN biedt daarnaast alleen 15GB (€ 34,99) en bij Airalo is het volgende pakket 20GB ($ 42,00).
(Bij Odido liggen de prijzen voor zover ik kan zien aanzienlijk hoger.)
Onbeperkt klinkt natuurlijk wel heel leuk, maar helaas heb je in Amerika niet overal bereik. Waarschijnlijk een overbodige tip, want die is vast al 1000 keer gegeven: Bij Google maps kun je gebieden downloaden, dus ben je in ieder geval verzekerd dat je je route kan blijven vinden.
Maar dan kunnen in ieder geval kinderen lekker blijven facebooken/instagrammen/tiktokken zonder dat je op de data hoeft te letten.
Of je koopt via amazon.nl een t-mobile unlimited sim; vandaag besteld morgen in huis... tussen de €20 en €40 afhankelijk van je duur; 7, 9, 12, 15 of 28 dagen. Vorig jaar gedaan voor de kids die op een 'goede' dag gewoon 10GB weten te verstoken. Don't askZorg schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:30:
Bedankt voor de tip! Wij vertrekken binnen 2 weken en ga dat zeker aanvragen! Zal de kinderen wel een beetje in toom moeten houden want 20 gb is niet heel erg veel
Of dat zinvol is, kan er vanaf hangen of je lid bent van de ANWB (en of je Wegenwacht Europa Plus hebt, dat vergoedt bepaalde kosten in de VS). Als ANWB-lid kun je (aldus de ANWB) gebruik maken van Emergency Roadside Assistance van AAA en dat overlapt voor een groot deel met de pechhulp die de verhuurders aanbieden.
Be yourself, no matter what they say ...
Na een nachtje van 34 graden kwam er omstreeks 02:30 een enorme wind opzetten en tent dicht of open maakte niets uit: 3kg zand naar binnen gekomen.
Rest van het kamperen hier zal wel maar wij hebben net alles ingepakt en gaan vanavond mooi naar een hotel 😂👌.
Overigens niet zo heel bekend bij de meeste vakantiegangers maar de Wind Range is een absolute aanrader!!! Zie foto hieronder. Potdikkeme wat een mooi gebied. Ben al met m’n neef gaan plannen voor een backpacking hiking trip komend jaar voor de duur van 2 weken in dat gebied.
:strip_exif()/f/image/6Wqz1dT0aKgccGVBUYgzVWFq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HgiPD1l7bOhtA66hxsMQ7NRp.jpg?f=fotoalbum_large)
Needles district in Canyonlands zou ik toch nog meepakken om te camperen en om een hike te doen. 1 van de meest bijzondere omgevingen waar ik ben geweestTyphone schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:36:
Note to self: niet meer kamperen in de woestijn in Moab.
Na een nachtje van 34 graden kwam er omstreeks 02:30 een enorme wind opzetten en tent dicht of open maakte niets uit: 3kg zand naar binnen gekomen.
Rest van het kamperen hier zal wel maar wij hebben net alles ingepakt en gaan vanavond mooi naar een hotel 😂👌.
Overigens niet zo heel bekend bij de meeste vakantiegangers maar de Wind Range is een absolute aanrader!!! Zie foto hieronder. Potdikkeme wat een mooi gebied. Ben al met m’n neef gaan plannen voor een backpacking hiking trip komend jaar voor de duur van 2 weken in dat gebied.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar wel een supermooi gebied, met 3 totaal verschillende parken in de buurt. Zou zo weer terug willen om daar nog eens rond te kijken.Typhone schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:36:
Note to self: niet meer kamperen in de woestijn in Moab.
Moab zelf is ook leuk, met een mooi restaurant op de top van een berg waar ooit de rijkste man van de omgeving woonde. Hij had uranium gevonden en wendde zijn rijkdom aan om scholen en zo op te richten.
Zelf zat ik daar in de Moab Springs Ranch. Mooie grote huisjes, en een mooi zwembad op een grasveld met bomen. Dat daar uberhaupt gras kon groeien vond ik al heel wat.
Niet alles is natuurlijk... Er ligt een golfbaan in Death Valley!Pat911 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:12:
[...]
Zelf zat ik daar in de Moab Springs Ranch. Mooie grote huisjes, en een mooi zwembad op een grasveld met bomen. Dat daar uberhaupt gras kon groeien vond ik al heel wat.
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Gevoed door een waterbron die daar ligtPatrick_6369 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:42:
[...]
Niet alles is natuurlijk... Er ligt een golfbaan in Death Valley!
Zonder pompen en sproeiers heb je daar toch echt geen 365 dagen per jaar een groene golfbaan liggen!
Maar goed, heel Las Vegas is ook niet natuurlijk
[ Voor 9% gewijzigd door Patrick_6369 op 21-06-2024 10:39 ]
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Las Vegas, Phoenix en nog wel wat steden die eigenlijk op zijn minst veelte groot zijn voor waar ze liggen. En het wordt wel een probleem want water wordt schaars daar.Patrick_6369 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:39:
[...]
Zonder pompen en sproeiers heb je daar toch echt geen 365 dagen per jaar een groene golfbaan liggen!
Maar goed, heel Las Vegas is ook niet natuurlijk
Bij Moab Springs Ranch is er een natuurlijke bron, zoals de naam eigenlijk al aangeeft. Ooit was dit 1 van de eerste ranches in dat gebied, juist vanwege die bron. Maar het zal ongetwijfeld een handje geholpen worden door de eigenaar.Patrick_6369 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:42:
[...]
Niet alles is natuurlijk... Er ligt een golfbaan in Death Valley!
Vlakbij Death Valley, in Tecopa zijn er ook hot springs vlakbij, en aan het einde van een dorre droge rotspartij is er zelfs een dadelfarm, puur natuur.
Still uit een filmpje op de hoofdstraat:
:strip_exif()/f/image/x0FRn5xz9KaebGeup4bCzA88.jpg?f=fotoalbum_large)
Had ik al gezegd dat ik blij was dat we de tent afgebroken hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 22-06-2024 14:10 ]
Ps, dat kruispunt kwam mij al bekend voor, had ik toch een beter uitzicht 2 jaar geleden vanuit diezelfde hoek 😝
:strip_exif()/f/image/tbzZkeo46ZSvTQn7Hih9RNDV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 72% gewijzigd door paul-s83 op 22-06-2024 16:16 ]
Ik was in April in San Francisco. Ik vond San Francisco een erg mooi stad. Het is mij minder opgevallen of ik heb er niet echt opgelet. Heel veel plezier daar in San Francisco en geniet ervan. Wij hadden tijdens ons verblijf een dag tour door San Francisco met gids inclusief AlcatrazMog schreef op maandag 24 juni 2024 @ 06:30:
Vandaag aangekomen in San Francisco. Hier was ik in 2013 voor het laatst. Ik schrik echt van het aantal geestelijk instabiele mensen, drugsverslaafden en dakloze mensen.
Ja het is echt bizar. Overal tentjes ook. Leuke stad maar inderdaad veel daklozen. De huizenmarkt is natuurlijk daar en in de omgeving bizar en de lokale overheden doen er ook maar weinig aan.Mog schreef op maandag 24 juni 2024 @ 06:30:
Vandaag aangekomen in San Francisco. Hier was ik in 2013 voor het laatst. Ik schrik echt van het aantal geestelijk instabiele mensen, drugsverslaafden en dakloze mensen.
Naar mijn idee een of twee jaar geleden hetzelfde beeld. Dwars door Moab stroomt Mill Creek. Normaal gesproken een stroompje van niks. Maar bij een hevige onweersbui kan die behoorlijk worden leeg geknepen tegen de noordwestflank van La Sal Mountain. Zou je niet zeggen maar bijna 4000 meter hoog. De waarneming ging op dat moment door het dak. En al dat water komt in de trechter dwars door Moab. En dan kan het ook door de straten gaan stromen. De door jou genomen foto is op ongeveer 200 meter afstand van Mill Creek. Maar goed dat je je tentje niet aan Mill Creek had staanTyphone schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 14:09:
Gisteren extreem noodweer gehad in Moab.
:strip_exif()/f/image/GEvJiDIc7QpKZoJmYvKH7lrh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NnyrUFdmlAuisPVfVkjtFm2k.jpg?f=fotoalbum_large)
Plaatje hierboven was vroeger “the swinging steak”. Anno 2016 nog gegeten waar ze een fixed menu hadden (1 steak, bonen, salade, brood) voor $20. Dat is niet meer mocht je denken ik ga erheen. Met twee man waren wij $95 kwijt. Ribeye voor $59 en drank van $8. Lekker wel maar het geld niet waard dus een kleine tourist trap geworden. De steaks swingen ze ook niet meer over houtvuur maar komen van een gas-bbq. Maar niet teveel zeuren natuurlijk
Overigens nog wat tips voor de travellers: Monument Valley loop is verregend. Tot eind augustus niet toegankelijk voor automobilisten (die loop). Valley of the Gods idem dito. Moki Dugway alleen met high clearance (ligt er heel slecht bij). Heb twee keer motorrijders geholpen (solo) die omgevallen waren en hun Harley niet meer opgetild kregen alleen. Staat het op je planning dan hou hier rekening mee.
Ik acht de kans niet groot maar mocht er iemand vrijdag of zaterdag landen op Denver en spullen nodig hebben (2x Coleman koelbox, stoelen en nog wat pruttel) DM mij even dan laat ik het desgewenst achter in je hotel
Mijn huidig uitzicht:
:strip_exif()/f/image/RJzK7gNw0PYfAoq3MsyhWpTp.jpg?f=fotoalbum_large)