Ben je familie van Pizzahut πVan der Berg schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:58:
[...]
Wij hebben altijd standaard ontbijtbuffet inbegrepen en gaan er altijd op los bij ons hotel verblijf. Ook in Amerika
Mijn oom die in Amerika woont had berekend en zowel ontbijtbuffet in het hotel als ontbijtbuffet buiten net zo duur is.
Dank voor de info. Als je ergens nieuw bent is het erg lastig kiezen en welke betrouwbaar is.
[ Voor 69% gewijzigd door Van der Berg op 24-04-2024 01:25 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Oh boy! Die zit as we speak in de USA toch? Tβis akelig stil met updates. CBP heeft hem te grazen
Dit is toch niet voor ons als Europeanen met esta?matthijst schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:06:
[...]
Ik reageer gewoon op jouw posts?
Dus wie "gaat er dan op door".
Iemand al ervaring met de Mobile Passport Control app?
https://www.cbp.gov/trave...s/mobile-passport-control
Schijnt binnenkomst in de VS te versnellen.
Jawel is ook geldig voor Europeanen. Staat op de website wel een beetje ongelukkig onder het kopje for U.S Citizens maar het geldt wel degelijk ook voor het Visa Waiver Program.GilbertvH schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:18:
[...]
Dit is toch niet voor ons als Europeanen met esta?
Dat laatste zal geval-per-geval verschillen. Maar in het algemeen: dat is voor mij juist reden om niet in een hotel te willen ontbijten. Minder leuk, minder variatie. Doe ik alleen als ik haast heb, of voor werk in het hotel zit.Van der Berg schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:58:
Wij hebben altijd standaard ontbijtbuffet inbegrepen en gaan er altijd op los bij ons hotel verblijf. Ook in Amerika
Mijn oom die in Amerika woont had berekend en zowel ontbijtbuffet in het hotel als ontbijtbuffet buiten net zo duur is.
En in de VS is all you can eat buffet bepaald niet nodig. Een kindermaaltijd is waarschijnlijk al genoeg voor de gemiddelde Europeaan.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
De paar keer dat ik in een (groot) hotel zat in Amerika vielen de ontbijtbuffetten erg tegen. Zat nog wel in de naweeΓ«n van covid, maar toch... veel voorverpakt etc. Wat dat betreft liever in een kleiner hotel/B&B waar het wel goed is, of waar je vlakbij een leuk eettentje hebt.F_J_K schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:56:
[...]
Dat laatste zal geval-per-geval verschillen. Maar in het algemeen: dat is voor mij juist reden om niet in een hotel te willen ontbijten. Minder leuk, minder variatie. Doe ik alleen als ik haast heb, of voor werk in het hotel zit.
En in de VS is all you can eat buffet bepaald niet nodig. Een kindermaaltijd is waarschijnlijk al genoeg voor de gemiddelde Europeaan.
De grootte van de normale maaltijden viel mij ook tegen trouwens. Mijn vriendin had al Amerika-ervaring en die vertelde dat zij en een vriendin vaak samen 1 maaltijd deelden en dat er dan nog overbleef. Maar ook in Amerika proberen ze iets te doen aan overmatige consumptie. Niet te zien aan veel van de mensen daar, en misschien kunnen ze dan ook beter in plaats van fries eens wat doen met groente.
Leg mij sowieso maar eens uit wat ze daar met kcal doen.Pat911 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:04:
[...]
Niet te zien aan veel van de mensen daar, en misschien kunnen ze dan ook beter in plaats van fries eens wat doen met groente.
Ik wandel regelmatig met vriendinlief en een neef van mij en maak dan regelmatig grote stokbroodjes klaar. Vanwege sport track ik die kcal wel eens en zo'n broodje met 140 gram kipfilet komt uit op circa 550-600kcal aangevuld met komkommer, tomaat, ui, ijsbergslag. Fors belegd in elk geval. Bij verschillende zaken wel eens zo'n deli-sub gehaald met Turkey & Swiss en dan zitten er in zo'n broodje wat globaal hetzelfde formaat heeft 1900-2300kcal.
Met uiteten is dat niet heel anders. Als ik thuis op de Green Egg een steak bak met aardappels (gepoft) en een salade dan is dat zelden meer dan 750kcal. Bij een gemiddeld restaurant komt alleen de aardappel daar al op uit maar ook 100 gram sperziebonen die opeens 280kcal hebben waar ze hier in NL slechts 31kcal bezitten. Of ze bakken die in pure boter/vet ofzo maar ik ben er voorzicthtig mee.
Met uiteten ben ik altijd voorzichtig dergelijke dingen te bestellen, maar als we er een wandeling van 26km op hebben zitten dan boeit het mij niets natuurlijk. Om de kcal een beetje in de perken te houden probeer ik altijd van die French Rolls te zoeken die wat meer in de Europese hoek zitten en overdag klaarmaken met Turkey/Ham/Chicken slices aangevuld met tomaat, komkommer en soms olijven. Lekker als lunch en geen overkill aan onnodige vetten.
Da's het enige mini-pini nadeel van Amerika altijd met eten. Kijk voor de grap ook eens op het menu van the Cheesecake Factory. Voorgerecht 1000kcal, hoofdgerecht, 1800 kcal, stukje cheesecake achteraf, 1175kcal. Pats dat tikt aan.
In de VS niet nee, waardeloos dat ontbijtbuffet bij hotels daar (muffin, voorverpakt ei, kwark geval, ...)F_J_K schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:56:
[...]
Dat laatste zal geval-per-geval verschillen. Maar in het algemeen: dat is voor mij juist reden om niet in een hotel te willen ontbijten. Minder leuk, minder variatie. Doe ik alleen als ik haast heb, of voor werk in het hotel zit.
In Europa is het vaak een stuk beter, veel meer variatie en verse artikelen. In VAE ook overigens
[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 24-04-2024 10:58 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Daar verbaas ik me ook altijd over in de VS, ongelooflijk hoeveel kcal er daar in maaltijden zitTyphone schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:36:
[...]
Da's het enige mini-pini nadeel van Amerika altijd met eten. Kijk voor de grap ook eens op het menu van the Cheesecake Factory. Voorgerecht 1000kcal, hoofdgerecht, 1800 kcal, stukje cheesecake achteraf, 1175kcal. Pats dat tikt aan.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Alles is gezoet en met een berg olie en/of boter klaargemaakt en daarna verlekkerd met een zooi sauzen waar ook weer suiker of high fructose corn syrup in zit. Overigens geldt dat voornamelijk voor de grotere ketens die in dit topic voorbij komen (Cheesecake Factory staat er bijv. bekend om). Het kan echt wel gezonder maar het is moeilijker te vinden en een grotere gok of het ook echt lekker is.Typhone schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:36:
[...]
Leg mij sowieso maar eens uit wat ze daar met kcal doen.
Ik wandel regelmatig met vriendinlief en een neef van mij en maak dan regelmatig grote stokbroodjes klaar. Vanwege sport track ik die kcal wel eens en zo'n broodje met 140 gram kipfilet komt uit op circa 550-600kcal aangevuld met komkommer, tomaat, ui, ijsbergslag. Fors belegd in elk geval. Bij verschillende zaken wel eens zo'n deli-sub gehaald met Turkey & Swiss en dan zitten er in zo'n broodje wat globaal hetzelfde formaat heeft 1900-2300kcal.
Met uiteten is dat niet heel anders. Als ik thuis op de Green Egg een steak bak met aardappels (gepoft) en een salade dan is dat zelden meer dan 750kcal. Bij een gemiddeld restaurant komt alleen de aardappel daar al op uit maar ook 100 gram sperziebonen die opeens 280kcal hebben waar ze hier in NL slechts 31kcal bezitten. Of ze bakken die in pure boter/vet ofzo maar ik ben er voorzicthtig mee.
Met uiteten ben ik altijd voorzichtig dergelijke dingen te bestellen, maar als we er een wandeling van 26km op hebben zitten dan boeit het mij niets natuurlijk. Om de kcal een beetje in de perken te houden probeer ik altijd van die French Rolls te zoeken die wat meer in de Europese hoek zitten en overdag klaarmaken met Turkey/Ham/Chicken slices aangevuld met tomaat, komkommer en soms olijven. Lekker als lunch en geen overkill aan onnodige vetten.
Panda Express of Golden Corral is uiteindelijk gewoon junk food alleen je hebt het niet zo door.
Dan zal ik er ook eens naar kijken. Als ik de recenties van de app (App Store) mag geloven is dit US onlyTyphone schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:53:
[...]
Jawel is ook geldig voor Europeanen. Staat op de website wel een beetje ongelukkig onder het kopje for U.S Citizens maar het geldt wel degelijk ook voor het Visa Waiver Program.
Oude reviews misschien, of ze konden de MPC bordjes niet vinden (schijnt nog niet overal heel duidelijk aangegeven te zijn).
Werkt sinds een maand of 4 ook voor Esta gebruikers.
Werkt sinds een maand of 4 ook voor Esta gebruikers.
[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 25-04-2024 09:40 ]
Dat valt wel mee als je een goede bullshit meter hebtVan der Berg schreef op woensdag 24 april 2024 @ 01:23:
Dank voor de info. Als je ergens nieuw bent is het erg lastig kiezen en welke betrouwbaar is.
- Reviews voorzichtig bekijken en ook altijd de namen even checken.
- Als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook.
- Via Facebook en dergelijke kun je relatief eenvoudig sommige restaurants opzoeken. De comments daar zijn vaak Γ©chte personen en geven een goed beeld van de locatie/eten/service.
Let erop (licht generaliserend):
- Volgens mij zijn heel veel mensen die reviews schrijven of steen en been klagen van die professionele klaagboomers die altijd denken voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Dat zal met een all-you-can-eat niet zo heel anders zijn. Bedenk je even wat voor klanten daar zullen komen en wat die voor eisen aan het eten stellen. Dat is heel wat anders dan in een (iets beter dan gemiddeld) steakhouse.
Met hotels is dat vaak hetzelfde. Goedkope(re) hotels hebben vaak meer dingen 'inbegrepen' dan de duurdere/luxere hotels (wifi betaald, ontbijt extra betalen, zwembad gebruik betalen etc). Maar mensen verwachten dan bij een 'free continental breakfast' van alles en nog wat maar je kunt er zeker van zijn dat het: droge sneetjes witbrood, droge sneetjes bruindbood, bagels, donuts/muffins zijn aangevuld met wat sausage patties, scrambled eggs en jelly/peanutbutter gaat zijn. Soms nog cream cheese. En dan nog van die lekkere waterige koffie en van die siroop'orange juice'.
Als je je daar niet op instelt dan krijg je al snel negatieve reviews inderdaad maar in hoeverre die terecht zijn?
Wat is jullie advies om met 2 volwassen en 2 kids in New York met de Metro te reizen? Ik lees dat je met je creditcard kunt inchecken, maar dat dat maar voor 2 personen werkt. Andere optie is een Omny kaart kopen, maar die verkopen ze niet overal los.
Ik heb maar 1 creditcard helaas en wil een beetje makkelijk met het gezin de metro's gebruiken.
Ik heb maar 1 creditcard helaas en wil een beetje makkelijk met het gezin de metro's gebruiken.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geΓ―nstalleerd.
Ik heb met mijn eigen ervaring toen ik in New York was, mee gemaakt dat het openbaar vervoer erg goed te doen is. Ik verwacht geen problemen voor jullie. Ik deed het niet op creditcard, ik had een metrocard gekocht met 7 dagen onbeperkt reizen.GAEvakYD schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:29:
Wat is jullie advies om met 2 volwassen en 2 kids in New York met de Metro te reizen? Ik lees dat je met je creditcard kunt inchecken, maar dat dat maar voor 2 personen werkt. Andere optie is een Omny kaart kopen, maar die verkopen ze niet overal los.
Je kan volgens mij niet met zijn allen op 1 creditcard reizen. Ik adviseer ieder zijn eigen metrocard. Je kan altijd nog navragen, maar volgens kan je niet ieder op met 1 creditcard reizen
[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 26-04-2024 17:07 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Volgens de How Omny Works-pagina kan het wel met één creditcard, zie hieronder. Vier reizigers in yotaal: "up to 3 additional riders".GAEvakYD schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:29:
Met Omny heb je ook een weekly fare cap, waardoor je onbeperkt kan reizen nadat je de grens van 34 dollar aan taps hebt bereikt. Dat is gelijk aan de kosten voor een MetroCard 7 days unlimited. Mij staat echter bij dat dit alleen voor de eerste tap werkt. Als je dus met meerdere personen één kaart gebruikt is alleen de eerste tap na de 34 dollar gratis. De andere taps worden dan wel in rekening gebracht.Can I still pay for multiple riders with OMNY?
Yes. The same pass-back rules that apply to MetroCard also apply to OMNY. You can tap and pay for yourself and up to 3 additional riders with the same payment method on a single trip. You will need to tap your payment method for each person that is riding with you. Each tap will result in a full-fare charge. Each person will also be eligible for free transfers. Taps and transfers cannot be moved between OMNY and MetroCard.
Het is dus vooral een inschatting maken hoeveel gebruik je van de metro denkt te maken, aan de hand van het aantal dagen dat je in NYC bent. Als je niet meer dan de 34 dollar p.p. binnen 7 dagen zult besteden is de creditcard een optie. Anders is de 7 days unlimited MetroCard een goede keus.
Een prepaid MetroCard die je oplaadt met dat wat je denkt nodig te hebben is natuurlijk altijd een alternatief. Ergens heeft het ook wel wat als de kids zelf met hun eigen kaart kunnen inchecken maar dat kan je beter zelf inschatten.
Thanks, duidelijk verhaal. Ik denk dat ik dan voor de creditcard optie ga. We maken denk ik maximaal 2 dagen gebruik van de metro.bazzemans schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:54:
[...]
Volgens de How Omny Works-pagina kan het wel met één creditcard, zie hieronder. Vier reizigers in yotaal: "up to 3 additional riders".
[...]
Met Omny heb je ook een weekly fare cap, waardoor je onbeperkt kan reizen nadat je de grens van 34 dollar aan taps hebt bereikt. Dat is gelijk aan de kosten voor een MetroCard 7 days unlimited. Mij staat echter bij dat dit alleen voor de eerste tap werkt. Als je dus met meerdere personen één kaart gebruikt is alleen de eerste tap na de 34 dollar gratis. De andere taps worden dan wel in rekening gebracht.
Het is dus vooral een inschatting maken hoeveel gebruik je van de metro denkt te maken, aan de hand van het aantal dagen dat je in NYC bent. Als je niet meer dan de 34 dollar p.p. binnen 7 dagen zult besteden is de creditcard een optie. Anders is de 7 days unlimited MetroCard een goede keus.
Een prepaid MetroCard die je oplaadt met dat wat je denkt nodig te hebben is natuurlijk altijd een alternatief. Ergens heeft het ook wel wat als de kids zelf met hun eigen kaart kunnen inchecken maar dat kan je beter zelf inschatten.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geΓ―nstalleerd.
Voor de Rocky Mountains fans:
Om 16:00 vandaag gaan de reserveringen weer van start van 24-05 t/m 30-06.
Om 16:00 vandaag gaan de reserveringen weer van start van 24-05 t/m 30-06.
Ik heb zelf een 2de creditcard erbij, de Wise card https://wise.com/GAEvakYD schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:29:
Ideaal en goedkoper dan betalen met de creditcard van de bank.
Werkt prima voor betalingen met je telefoon, maar voor een paar euro krijg je ook een fysieke kaart.
Ik heb het gisteren succesvol gedaan via de Revolut creditcard, dat is volgens mij net zo iets aan wise toch? Was iets van 2.38 ofzo per check-in, dat viel dus reuze mee.Afca_020 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:40:
[...]
Ik heb zelf een 2de creditcard erbij, de Wise card https://wise.com/
Ideaal en goedkoper dan betalen met de creditcard van de bank.
Werkt prima voor betalingen met je telefoon, maar voor een paar euro krijg je ook een fysieke kaart.
Dat systeem met de fooien in de restaurants werkt hier ook wel raar. Dat je eerst je rekening afrekent en dan op de bon schrijft hoeveel fooi je geeft, dat ze dan later gaan proberen te innen. Dat laatste lukt niet als je een Revolut creditcard gebruikt kwam ik achter. Dus op die plekken dan toch maar de Rabo creditcard gebruiken.
Revolut is idd hetzelfde, daar heb ik alleen geen ervaring mee.GAEvakYD schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:11:
[...]
Ik heb het gisteren succesvol gedaan via de Revolut creditcard, dat is volgens mij net zo iets aan wise toch? Was iets van 2.38 ofzo per check-in, dat viel dus reuze mee.
Dat systeem met de fooien in de restaurants werkt hier ook wel raar. Dat je eerst je rekening afrekent en dan op de bon schrijft hoeveel fooi je geeft, dat ze dan later gaan proberen te innen. Dat laatste lukt niet als je een Revolut creditcard gebruikt kwam ik achter. Dus op die plekken dan toch maar de Rabo creditcard gebruiken.
Ik weet ook niet wat je bedoeld met 'per check-in', is dat het omwisselen is van euro's naar dollars?
Ik zit net even te kijken in de Wise app en ik kan 100 euro omwisselen voor 106.41 dollar en dat kost mij 0.53 cent. Vorig jaar voor het eerst gebruikt en ik betaal dus ook meteen in dollars, dus niet telkens een ongunstige wisselkoers plus toeslag als je met de rabo cc betaald.
Over exact 2 weken zit ik nu in het vliegtuig richting New York.

Afgelopen zomer met het hele gezin op 1 CC met de metro; 4x de kaart presenteren bij het poortje en β¬2,55 per keer afgeschreven. Als je maar een paar keer gebruik maakt van de metro goedkoper als een weekkaart.Afca_020 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:35:
[...]
Ik weet ook niet wat je bedoeld met 'per check-in', is dat het omwisselen is van euro's naar dollars?
Omdat je niet daadwerkelijk 2 keer betaald, bij de eerste keer zetten ze een reservering voor het bedrag op je kaart. Pas als jij het bonnetje, al dan niet met fooi, ondertekend teruggeeft, wordt het totale bedrag verwerkt. Dat verwerken gebeurt in veel gevallen aan het einde van de dag pas als een restaurant gesloten is.GAEvakYD schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:11:
[...]
Nu ken ik Revolut niet, maar als die dergelijke 'holds' niet ondersteund dan zal dat niet werken.
Top, precies wat ik bedoeldeGAEvakYD schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:11:
[...]
Ik heb het gisteren succesvol gedaan via de Revolut creditcard, dat is volgens mij net zo iets aan wise toch? Was iets van 2.38 ofzo per check-in, dat viel dus reuze mee.
Ik heb het de vorige keer ook zo samen met mijn vriendin gedaan, maar wij waren er 5 dagen. Daarbij gingen we net (1 of 2 check-ins) over de 34 euro heen, waardoor vanaf de 34 euro de eerste check-in gratis was. We hadden dus iets van 5 dollar voordeel kunnen behalen met een MetroCard 7 days unlimited of twee creditcards. We besloten dat het klein bier was.
Metro in NYC is heerlijk met een creditcard. Werkt altijd perfect. 
Heb dan wel een "officiΓ«le" creditcard (via ING), dus nooit issues.
[ Voor 33% gewijzigd door Rivanov op 02-05-2024 15:05 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32β LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34β MSI 341CQP QD-OLED
Toen ik afgelopen zomer in NYC was heb ik 2x een metro week kaart gekocht.
Vanaf JFK pak je eerst de airtrain en daarna direct de metro in.
Alleen even opletten dat je eerst 2x betaald voor de airtrain en daarna pas in het metro gedeelte komt.
Daarna alle dagen veel gebruik gemaakt van de metro.
Als is het soms maar 15 minuten lopen, na een paar dagen zijn ook die stukjes met de metro gedaan.
Vanaf JFK pak je eerst de airtrain en daarna direct de metro in.
Alleen even opletten dat je eerst 2x betaald voor de airtrain en daarna pas in het metro gedeelte komt.
Daarna alle dagen veel gebruik gemaakt van de metro.
Als is het soms maar 15 minuten lopen, na een paar dagen zijn ook die stukjes met de metro gedaan.
Wij zijn nu twee keer in NYC geweest. Beide keren één week. Denk dat het aantal metro-ritjes op één hand te tellen is. Wij lopen vrijwel alles. Perfect te doen daar.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32β LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34β MSI 341CQP QD-OLED
Helemaal nu die 7 dagen fair cap begint te tellen op de dag dat je voor de eerste keer een betaling doet. Voorheen was het van maandag tot zaterdag..Rivanov schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:04:
Metro in NYC is heerlijk met een creditcard. Werkt altijd perfect.
Wij doen alles met het openbaar vervoer...met de Airtrain naar Jamaica station en dan met de trein naar Manhattan. Dat is snel, goedkoop, comfortabel en geen gezeik met taxichauffeurs die je altijd willen oplichten.
Volgende week naar NY, wat is de ervaring met e-Sim, werkt dit goed , nog een bepaald merk/net werk aan te bevelen? Via welke site dit aan te schaffen?
Hier in het topic staan meerdere adviezen die je kan vinden door het topic door te zoeken
. EΓ©n ervan zijn trials bij T-Mobile of Verizon. Toen ik dat in de VS probeerde, slaagde ik er niet in om dat actief te krijgen zonder bestaand lokaal mobiel nummer. Daardoor laten gaan, maar wellicht zijn er anderen die je hierover kunnen adviseren.
Een alternatief is om bij een online eSIM provider een data only-abonnement af te sluiten. Bijvoorbeeld bij Airalo of Nomad (klik op Regular plans). Die laatste heeft op dit moment kortingsacties voor de VS. Met beide heb ik goede ervaringen. Gezien de korting bij Nomad op dit moment, zou ik dan daarvoor gaan
De laatste keer dat wij naar de VS gingen, waren er (op moment van data willen afnemen) geen acties. Toen vonden wij het verschil in kosten bij Airalo en Nomad t.o.v. het aanbod van KPN voor 10gb/30 dagen dusdanig klein (24 dollar vs 24 euro), dat we ervoor kozen om een VS-databundel bij KPN af te nemen.
(Houdt er voor het activeren van eSIM rekening mee dat je een internetverbinding nodig hebt. Niet spannend, kan gewoon thuis of op het vliegveld voor vertrek of bij aankomst. De dagen van de bundel starten pas als je de eerste keer data in de VS aanzet.)
Een alternatief is om bij een online eSIM provider een data only-abonnement af te sluiten. Bijvoorbeeld bij Airalo of Nomad (klik op Regular plans). Die laatste heeft op dit moment kortingsacties voor de VS. Met beide heb ik goede ervaringen. Gezien de korting bij Nomad op dit moment, zou ik dan daarvoor gaan
De laatste keer dat wij naar de VS gingen, waren er (op moment van data willen afnemen) geen acties. Toen vonden wij het verschil in kosten bij Airalo en Nomad t.o.v. het aanbod van KPN voor 10gb/30 dagen dusdanig klein (24 dollar vs 24 euro), dat we ervoor kozen om een VS-databundel bij KPN af te nemen.
(Houdt er voor het activeren van eSIM rekening mee dat je een internetverbinding nodig hebt. Niet spannend, kan gewoon thuis of op het vliegveld voor vertrek of bij aankomst. De dagen van de bundel starten pas als je de eerste keer data in de VS aanzet.)
[ Voor 16% gewijzigd door bazzemans op 08-05-2024 22:10 ]
Ik ben net terug uit de VS en ik had eSim van Airalo. Het werkte perfect in CaliforniΓ«. Gewoon aanschaffen via de app en activeren voordat je gaat vliegen. Ik had overal 5Gramrodwillem schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:05:
Volgende week naar NY, wat is de ervaring met e-Sim, werkt dit goed , nog een bepaald merk/net werk aan te bevelen? Via welke site dit aan te schaffen?
Airalo werkt perfect.
Vorig jaar Airalo gebruikt in NY...echt super. Bij mijn vrouw werkte het meteen na het landen, op mijn telefoon had ik wat meer moeite om het aan de praat te krijgen. Als ik het mij goed herinner werkte het na een herstart van de telefoon. Wij gaan volgende week ook naar NY en ik heb weer twee e-sims gekocht van Airalo, want het werkte verder perfect, overal prima ontvangst.
Gratis Verizon trial van 100 GB. Met de Verizon app te activeren op je telefoon. Geen betaalgegevens nodig.ramrodwillem schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:05:
Bij mij lukte het dus niet om dit aan de praat te krijgen zonder bestaand mobiel nummer van een andere provider in de VS. De app moest ik ook sideloaden, omdat die niet verscheen in de Nederlandse Play Store.ibmpc schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 08:47:
[...]
Gratis Verizon trial van 100 GB. Met de Verizon app te activeren op je telefoon. Geen betaalgegevens nodig.
[ Voor 11% gewijzigd door bazzemans op 09-05-2024 13:18 ]
Ik had de 20GB pakket bij Airalo en ik maakte standaard in het hotel gebruik van Wi-Fi. Onderweg ook Wi-Fi waar mogelijk. Uiteindelijk heb ik 15.49 GB aan data over gehouden. 100GB zou echt overkill zijn. Natuurlijk als je meer dan 1 maand gaat.
Ik was een intensief gebruiker vooral ook Google Maps
[ Voor 45% gewijzigd door Van der Berg op 10-05-2024 09:35 ]
Ik gebruik echt veel meer data en wifi van hotels is lang niet altijd top. Maar goed je kan bij Airalo ook makkelijk uitbreiden indien nodig.Van der Berg schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:30:
Ik had de 20GB pakket bij Airalo en ik maakte standaard in het hotel gebruik van Wi-Fi. Onderweg ook Wi-Fi waar mogelijk. Uiteindelijk heb ik 15.49 GB aan data over gehouden. 100GB zou echt overkill zijn. Natuurlijk als je meer dan 1 maand gaat.
Voor autoroutes kun je bij Google Maps ook hele gebieden downloaden. Scheelt heel veel data, en ook handig als je eens wat minder bereik hebt.Van der Berg schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:30:
De avond voorafgaand aan mijn verplaatsing, zorgde ik altijd dat ik het gedeelte van de route wat ik dan af ging leggen al had gedownload.
Klopt, ik gebruikte het vooral voor het openbaar vervoer om van A naar B te gaan en looproutesPat911 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:28:
[...]
Voor autoroutes kun je bij Google Maps ook hele gebieden downloaden. Scheelt heel veel data, en ook handig als je eens wat minder bereik hebt.
De avond voorafgaand aan mijn verplaatsing, zorgde ik altijd dat ik het gedeelte van de route wat ik dan af ging leggen al had gedownload.
US Mobile eSIM kan je in NL al aanvragen/afsluiten/activeren en werkt direct zodra je in de VS landt. 25 dollar voor 35 gb en onbeperkt telefoon/sms per maand, Verizon 5g netwerk.
Even de toestelcheck doorkomen (daar had ik de vorige keer nog wel een issue mee).
Even de toestelcheck doorkomen (daar had ik de vorige keer nog wel een issue mee).
Ik zou dit nog proberen. Uiteindelijk niet gebruikt en geen idee waar dit wel werkt.Niellie41 schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:03:
[...]
Interessant. Ik zal het dinsdag eens proberen. We vliegen van DΓΌsseldorf, via Madrid, naar Miami
Wij zijn inmiddels terug van twee weken Florida (Miami Orlando, Sarasota, Homestead). Het was voor onszelf nog eventjes spannend want het was voor de kinderen (3 en 5) de eerste keer vliegen. Ze vonden het vanaf het being hartstikke leuk en ze hebben het heel goed gedaan op de lange vluchten.
Voor deze trip heb ik ook een Wise account aangemaakt voor de betalingen en dat werkte ook erg goed. Heb je in ieder geval niet steeds die koersopslag van de bank. Geen idee of dit veel heeft gescheeld, maar alle kleine beetje helpen.
Met dank aan de tips hier had ik ook een eSIM van Airalo gebruikt en dat werkte perfect. Voor vertrek alvast activeren en dan werkt het automatisch als je landt. Echt super. 10 GB is ook genoeg voor navigatie + Spotify voor twee weken.
Leuke tijd gehad?
Wij willen volgend jaar een reis maken van 18 april (goede vrijdag) tot/met 5 mei naar New York en Florida. totaal 2 gezinnen met 4 volwassenen en 3 kinderen (4,7,11).
Reisplan is nu:
Dag 1 vliegen -> NYC
dag 2-4: NYC bezoeken. Highlights zoals High Line, staten island Ferry, 911, Brooklyn bridge, central park etc., basebal game
dag 5: nyc -> orlando vliegen
dag 6/7: Disney
Dag 8: Kennedy space center
dag 9: Crystal River (Zeekoeien excursie)
dag 10/11: Fort Myers, iets met strand. Captiva/Sanibel
dag 12: Everglades (Moerasboot, een walkway/Trail) , overnachten in Floriday city/homestead
dag 13: rijden naar Key West
dag 14/15 Key west (Turtle hospital / seven mile bridge)
dag 16/17 Miami Beach + terugvlucht vanuit Miami
dag 18: weer thuis
Heb je / Jullie nog tips voor bepaalde bezienswaardigheden die je niet moet missen als je er bent? Of andere slimmigheden.
We zijn van plan van Orlando t/m Miami een 7 zits auto te huren.
Wij willen volgend jaar een reis maken van 18 april (goede vrijdag) tot/met 5 mei naar New York en Florida. totaal 2 gezinnen met 4 volwassenen en 3 kinderen (4,7,11).
Reisplan is nu:
Dag 1 vliegen -> NYC
dag 2-4: NYC bezoeken. Highlights zoals High Line, staten island Ferry, 911, Brooklyn bridge, central park etc., basebal game
dag 12: Everglades (Moerasboot, een walkway/Trail) , overnachten in Floriday city/homestead
Heb je / Jullie nog tips voor bepaalde bezienswaardigheden die je niet moet missen als je er bent? Of andere slimmigheden.
Als je niet een hele dag met Kennedy Space Center bezig bent kan je eventueel ook nog naar Brevard Zoo, een leuke dierentuin en niet heel ver weg van Kennedy Space Center. Ik heb 5 jaar in Melbourne (ja, in Florida) gewoond en diverse keren daar geweest.jelmerc schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:38:
Leuke tijd gehad?
Reisplan is nu:
Dag 1 vliegen -> NYC
Er zijn in Florida wel wat toll roads trouwens. Kijk even of je daardoor kan rijden met je huurauto (of je moet contant geld meenemen, geen idee of CC mogelijk is tegenwoordig). Ik raad het wel aan ipv omrijden, soms bespaart het je echt veel tijd.
[ Voor 8% gewijzigd door Stroopwafels op 13-05-2024 14:50 ]
@jelmerc Net terug van 3 weken Florida met camper. Cash/CC bij tolwegen vrijwel nergens mogelijk. Het is toll-by-plate of EZpass/Sunpass.
Captiva/Sanibel island waren echt onze hoogtepunten, Key West zou ik de moeite niet nemen om heen te gaan (ca. 2,5u rijden vanaf vaste land) als je weinig tijd hebt. Wij hebben met dolfijnen gezwommen bij https://www.dolphinsplus.com/ op Key Largo. Beter is dan om op key largo een hotel te nemen, dolfijnen te bekijken e/o een bootje te huren. De keys zijn het mooiste vanaf het water! Key West is een oude stad overgenomen door toeristen winkels en kroegen, soort amsterdamse zeedijk. Tenzij dat je ding is, vond ik het niet de moeite met kids (3 en 6). Wij hadden liever een dag langer bij Anna Maria island gebleven of Sanibel.
Verder hebben we wel prachtige vakantie gehad, heel veel dingen gezien en gedaan. Met camper reizen is ook goed bevallen, alleen op de meer bevolkte gebieden als Naples, Keys, Miami kan je vrijwel nergens parkeren en moet je of vanaf je camping een Uber nemen, of vanaf een Walmart. Verder vond ik de campings redelijk duur, ca $80-$150 per nacht. Maar voor de goedkoop moet je sowieso niet naar USA
Daytona beach met auto's op het strand was ook een ervaring op zich.
Ook hier eSim van Airalo gebruikt, 20gb voor 3 weken. Had nog 25% over bij vertrek.
Captiva/Sanibel island waren echt onze hoogtepunten, Key West zou ik de moeite niet nemen om heen te gaan (ca. 2,5u rijden vanaf vaste land) als je weinig tijd hebt. Wij hebben met dolfijnen gezwommen bij https://www.dolphinsplus.com/ op Key Largo. Beter is dan om op key largo een hotel te nemen, dolfijnen te bekijken e/o een bootje te huren. De keys zijn het mooiste vanaf het water! Key West is een oude stad overgenomen door toeristen winkels en kroegen, soort amsterdamse zeedijk. Tenzij dat je ding is, vond ik het niet de moeite met kids (3 en 6). Wij hadden liever een dag langer bij Anna Maria island gebleven of Sanibel.
Verder hebben we wel prachtige vakantie gehad, heel veel dingen gezien en gedaan. Met camper reizen is ook goed bevallen, alleen op de meer bevolkte gebieden als Naples, Keys, Miami kan je vrijwel nergens parkeren en moet je of vanaf je camping een Uber nemen, of vanaf een Walmart. Verder vond ik de campings redelijk duur, ca $80-$150 per nacht. Maar voor de goedkoop moet je sowieso niet naar USA
Daytona beach met auto's op het strand was ook een ervaring op zich.
Ook hier eSim van Airalo gebruikt, 20gb voor 3 weken. Had nog 25% over bij vertrek.
[ Voor 3% gewijzigd door ChiLLeR op 13-05-2024 15:02 ]
>> Signature?
Ja, heel leuk!jelmerc schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:38:
Leuke tijd gehad?
Reisplan is nu:
Dag 1 vliegen -> NYC
Kennedy Space Center is een aanrader! Je bent er wel een hele dag. Het is aan te raden om Attraction Tickets in de gaten te houden. Daar hadden we een actie waarbij we vouchers van $15 pp voor de lunch kregen. Die actie is er nu niet, maar misschien weer later dit jaar.
Tip van de KSC buschauffeur: download de app Next Space Flight. Dan kan je zien wanneer er raketlanceringen zijn. SpaceX slingert nogal wat raketten de ruimte in. We hebben vanuit Orlando 2 lanceringen gezien.
Disney hebben we deze keer overgeslagen en zijn voor Seaworld gegaan ivm de prijs. We willen nog een keertje naar Florida gaan als de kinderen een paar jaar ouder zijn, dan gaan we zeker naar Disney World.
Ik ben zelf groot fan van autosport, dus was Daytona International Speedway ook een must. Ze hebben daar tours rond het circuit en je eindigt in een klein museum met legendarische racewagens. Dat is goed te combineren met een middagje strand.
Naast honkbal kan je ook kijken naar een MLS (voetbal), NBA (basketbal) of NHL (ijshockey) wedstrijd. Daar is meer actie. Honkbal trekt mij persoonlijk niet zo, maar entree schijnt goedkoop te zijn. In Florida zijn er ook genoeg teams.
In de Everglades hebben we de Anhinga Trail gedaan. Leuke korte trail (handig voor kinderen) en de kans op alligators is erg groot. Er zijn nog meerdere Trails, maar na 5 alligators heb ik het wel gezien (en onze jongste ook).
De stranden bij Sarasota waren erg mooi. Wij zijn daar bij Siesta en Lido beach geweest. Misschien wel de mooiste stranden die ik tot nu toe heb gezien. Ik verwacht dat de stranden bij Ft. Myers vergelijkbaar zijn.
Hallo 
Ik ga over een paar maanden naar de VS en ik wil graag een kledingstijl kopen die Amerika en zijn waarden weerspiegelt. Ik dacht in eerste instantie aan een baseballjack **knip spam**, iets dat ik makkelijk kan dragen tijdens mijn verblijf en weer kan ophalen als ik terug ben. Hebben jullie ideeΓ«n voor kleding? ^^
Ik ga over een paar maanden naar de VS en ik wil graag een kledingstijl kopen die Amerika en zijn waarden weerspiegelt. Ik dacht in eerste instantie aan een baseballjack **knip spam**, iets dat ik makkelijk kan dragen tijdens mijn verblijf en weer kan ophalen als ik terug ben. Hebben jullie ideeΓ«n voor kleding? ^^
[ Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 19-06-2024 21:04 ]
LOL. Uh what?!Saralia schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 02:21:
Hallo
Ik ga over een paar maanden naar de VS en ik wil graag een kledingstijl kopen die Amerika en zijn waarden weerspiegelt, iets wat ik gemakkelijk kan dragen als ik daar ben en weer kan ophalen als ik terugkom. Hebben jullie ideeΓ«n voor kleding? ^^
Waar ga je naar toe in de VS? Texas?
:fill(white):strip_exif()/f/image/VZSOYgEWDzVWHcZpSrroacEL.png?f=user_large)
Ga de Walmart in en koop het eerste het beste rek leeg en je zit gebakken.Saralia schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 02:21:
Hallo
Ik ga over een paar maanden naar de VS en ik wil graag een kledingstijl kopen die Amerika en zijn waarden weerspiegelt, iets wat ik gemakkelijk kan dragen als ik daar ben en weer kan ophalen als ik terugkom. Hebben jullie ideeΓ«n voor kleding? ^^
Wat bedoel je met βophalen als ik terugkomβ?Saralia schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 02:21:
Hallo
Als je eruit wilt zien als de typische Amerikaan, koop dan een simpel T shirt (donkere kleur) van een plek waar je bent geweest, dus bijv. Miami, donkerblauw korte broek, witte sokken, sneaker en een sport petje op.Saralia schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 02:21:
Hallo
>> Signature?
Er is niet zoveel unieks aan Amerikaanse kleding. In de zuidelijke staten zul je nog wel hoeden zien maar verder is de Amerikaanse smaak maar subtiel anders dan de onze. Beste optie is inderdaad een Walmart binnen lopen.Saralia schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 02:21:
Hallo
Zoβn hoed kan ik overigens wel aanraden. Het beschermt tegen de zon, is een leuk souvenir, en straalt meer βAmericaβ uit dan een Amerikaanse vlag. Alleen vervoer kan een dingetje zijn. Je propt het niet in een koffer. En zelfs in de VS zul je op sommige plekken opvallen met zoβn hoed.
En toen ging ze/hij/hen naar ComptonRivanov schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:26:
[...]
LOL. Uh what?!
Waar ga je naar toe in de VS? Texas?
[Afbeelding]
Weekje NY, zondag weg, tav dollars kopen, maakt het qua kosten/koers nog uit waar te wisselen op Schiphol bij een GWK of in New York, vliegveld in de stad? Nemen natuurlijk een CC kaart mee maar willen ook cash dollars mee nemen.
Ben je dan niet meer kosten kwijt aan bank en pin kosten dan wanneer je β¬ voor $ wisselt ?matthijst schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:58:
Gewoon pinnen in NYC
Ik denk dat die wisselkantoren je meer oplichten. Wel even kijken dat je bij een bank pint en niet een automaat bij een winkel want dan kan het zijn dat je nΓ³g extra kosten krijgt van de eigenaar van het apparaat.
Maar je hebt in de VS vrijwel geen cash meer nodig. Ik had voor mijn trip (2 weken Florida) toevallig nog $20 cash van een andere trip. Het is dat ik er van af wilde, anders had ik het niet gebruikt.
Maar je hebt in de VS vrijwel geen cash meer nodig. Ik had voor mijn trip (2 weken Florida) toevallig nog $20 cash van een andere trip. Het is dat ik er van af wilde, anders had ik het niet gebruikt.
[ Voor 98% gewijzigd door Niellie41 op 16-05-2024 10:07 ]
Je denkt dat? Goede onderbouwing wel.
Even snel een vergelijking tussen dollars pinnen met een debitcard, pinnen met een visa creditcard bij de Rabobank vs geld ophalen bij GWX:
:strip_exif()/f/image/Fb2DPRxC3iwjskyDM9yuukUo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PpYAmrtoGLSjPZe1YhSdT4gU.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Qa0ZGSzO218INQbDGFivgKMc.png?f=fotoalbum_large)
Conclusie is dan dat pinnen bij de Rabobank met een Maestro kaart het voordeligste is qua wisselkoers en kosten. Mocht je bij een andere bank een rekening hebben dan hebben zij mogelijk ook zo'n tool.
Voor de VS is pinnen waarschijnlijk het voordeligst en is geld voldoende beschikbaar. De enige keer dat ik gebruik maakte van dollars vooraf bij een wisselkantoor halen was voor een reis naar landen waar ze dol zijn op dollars, waardoor je een goede wisselkoers krijgt. Dan weegt dat op tegen de kosten. Ook dat wordt echter steeds schaarser.
Even snel een vergelijking tussen dollars pinnen met een debitcard, pinnen met een visa creditcard bij de Rabobank vs geld ophalen bij GWX:
:strip_exif()/f/image/Fb2DPRxC3iwjskyDM9yuukUo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PpYAmrtoGLSjPZe1YhSdT4gU.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Qa0ZGSzO218INQbDGFivgKMc.png?f=fotoalbum_large)
Conclusie is dan dat pinnen bij de Rabobank met een Maestro kaart het voordeligste is qua wisselkoers en kosten. Mocht je bij een andere bank een rekening hebben dan hebben zij mogelijk ook zo'n tool.
Voor de VS is pinnen waarschijnlijk het voordeligst en is geld voldoende beschikbaar. De enige keer dat ik gebruik maakte van dollars vooraf bij een wisselkantoor halen was voor een reis naar landen waar ze dol zijn op dollars, waardoor je een goede wisselkoers krijgt. Dan weegt dat op tegen de kosten. Ook dat wordt echter steeds schaarser.
[ Voor 49% gewijzigd door bazzemans op 16-05-2024 10:34 . Reden: Afbeeldingen vervangen ]
Pinnen doe je bij voorkeur in de USA niet met je reguliere Maestro of Creditcard van je eigen (traditionele) bank. Dat is veel te duur.
Met een gratis Revolut account en een fysieke Visa of Mastercard mag je zonder transactiekosten geld opnemen in het buitenland tot een limiet van β¬ 1000 per (rollende) maand en daarboven betaal je 1% transactiekosten. De wisselkoers die gehanteerd wordt is ook nog eens veel gunstiger dan bij een traditionele bank. Zo betaal je op moment van schrijven β¬ 919,88 voor $ 1000
Ongeveer dezelfde voorwaarden gelden voor N26, Wise en andere zogenaamde neo-banken.
Met een gratis Revolut account en een fysieke Visa of Mastercard mag je zonder transactiekosten geld opnemen in het buitenland tot een limiet van β¬ 1000 per (rollende) maand en daarboven betaal je 1% transactiekosten. De wisselkoers die gehanteerd wordt is ook nog eens veel gunstiger dan bij een traditionele bank. Zo betaal je op moment van schrijven β¬ 919,88 voor $ 1000
Ongeveer dezelfde voorwaarden gelden voor N26, Wise en andere zogenaamde neo-banken.
Klik hier om mij een DM te sturen β’ 3245 WP op ZW
Tja maar ik heb een ABN/AMRO Maestro pas zal dus ook wel extra duur zijn dan. zaterdag weg dus geen tijd meer om een andere pas aan te vragen?DexterDee schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:37:
Pinnen doe je bij voorkeur in de USA niet met je reguliere Maestro of Creditcard van je eigen (traditionele) bank. Dat is veel te duur.
Haha, als het nu om serieuze bedragen ging zou ik de moeite nemen.ramrodwillem schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:43:
[...]
Tja maar ik heb een ABN/AMRO Maestro pas zal dus ook wel extra duur zijn dan. zaterdag weg dus geen tijd meer om een andere pas aan te vragen?
We hebben het over 1x een opname die max enkele tientjes duurder is.
Waar praten we over op het totaalbedrag van een USA reis/trip?
Dat gaat niet meer lukken nee. Revolut stuurt passen binnen 2 weken op, dus enige planning vooruit is wel aan te raden.ramrodwillem schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:43:
Tja maar ik heb een ABN/AMRO Maestro pas zal dus ook wel extra duur zijn dan. zaterdag weg dus geen tijd meer om een andere pas aan te vragen?
Dat gezegd hebbende, ik heb ook een ABN AMRO Maestro pas. Pinnen in de USA kost β¬ 0,15 + 1,2%
Stel je pint $ 1000, dan hanteert ABN een wisselkoers van β¬ 938,33. Met transactiekosten erbij kost het je dan β¬ 949,74.
Revolut scheelt je dus ruim β¬ 30 aan extra kosten. Of je dat veel of weinig moet vinden laat ik aan ieders eigen interpretatie. Ik vind het in ieder geval zonde van het geld als dit makkelijk te omzeilen is.
Overigens kun je bij Revolut wel een virtuele creditcard aanmaken en die in bijvoorbeeld Apple Pay zetten. Dan kun je 'm toch "fysiek" gebruiken en kun je vandaag nog een account openen. Werkt niet bij alle pinautomaten, maar bijvoorbeeld wel in winkels, restaurants en andere plaatsen. Dan bespaar je elke keer geld, niet alleen één keer met pinnen.
Klik hier om mij een DM te sturen β’ 3245 WP op ZW
Ok thx , zal dus zo,n β¬50/60 schelen op de gehele vakantie. Moet dan maar .
Op zich is elke euro natuurlijk mooi meegenomen als het niet zoveel moeite kost, daar ben ik geen tegenstander van. Soms gaat het hier op het forum wel echt om klein bier, terwijl er dan heel stellig wordt gezegd dat de reguliere kanalen (lees: eigen debitcard of creditcard) véél te duur zijn. In werkelijkheid zijn de marges maar heel klein.Typhone schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:46:
[...]
Haha, als het nu om serieuze bedragen ging zou ik de moeite nemen.
Zo gingen wij naar ArgentiniΓ«, waar een officiΓ«le en een zwarte markt-koers geldt voor het omwisselen van Euro's/Dollars (Cambio). Door Euro's mee te nemen en daar te wisselen Γ³f gebruik te maken van Western Union kreeg (krijg) je dus een veel betere wisselkoers. Oftewel, super gunstig om veel met cash te betalen. Een maand voordat wij gingen werd door de Argentijnse regering (ter bevordering van toerisme) besloten om de cc-maatschappijen toe te staan om de cambio-wisselkoers te hanteren (oftewel gesubsidieerd door de overheid). Nou vind ik het persoonlijk niet prettig om met grote sommen cash-geld rond te reizen en toen we ontdekten dat de cc (bijna) overal goed geaccepteerd werd, besloten we de cc te gebruiken. We gingen 5 weken en hadden een budget van zo'n 7.000 euro. De 2% koersopslag van de Rabobank zou ons dan maximaal 140 euro kosten. Zeg 3 tientjes per week. Tuurlijk, mooi om te besparen maar het woog wat ons betreft niet op tegen gemak en een veiliger gevoel bij het niet zoveel cash op zak of in de (hotel)kamer hebben. Uiteindelijk werd het een mix tussen cc gebruiken en zorgen dat we cash hadden als we meer ruraal gingen.
Om een parallel te trekken met bezoeken NYC of de VS in het algemeen. Vrijwel overal kan je met je cc betalen. Dat is het meest praktisch en is w.m.b. de manier om te betalen. Wij nemen dan de koersopslag voor lief. De kans dat je (veel) cash nodig hebt, is nihil. Wij hebben de laatste 3 trips naar de VS geen cash-geld meer gebruikt. Vind je dat onprettig? Pin dan gewoon een kleine hoeveelheid lokaal. Als je een paar tientjes wil besparen (in verhouding tot een dure VS-trip wisselgeld maar geld is geld) dan is bijvoorbeeld een Revolut-kaart een goede optie.
Dit is niet laleen van toepassing op dewisselgeld discussie, maar is ook op de "welke sim kaart moet ik nemen". Moet er niet aan denken om na het landen eerst nog langs de lokale Walmart te moeten, of te lopen klooien om een gratis Verizon proefpakket aan te praat te krijgen om 2 tientjes t.o.v. een fatsoenlijke e-sim te besparen.Typhone schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:46:
[...]
Haha, als het nu om serieuze bedragen ging zou ik de moeite nemen.
Op vakantie is 1 ding onbetaalbaar, en dat is de tijd die je nuttig kan besteden op locatie
[ Voor 6% gewijzigd door paul-s83 op 16-05-2024 12:33 ]
@paul-s83 Helemaal mee eens. Daarom had ik eerder in dit topic ook al eens aangegeven dat de prijs van KPN voor een VS-databundel helemaal niet zo absurd veel duurder is dan de eSims van Airalo of Nomad, tenzij ze een aanbieding hebben. Soms is gemak en tijdsbesparing ook gewoon wat waard.
De laatste paar jaar ben ik 100% cashless en cardless in de US. Makkelijkst is je creditcard en Revolut in Apple Pay en gaan. Met Revolut ook voordelig EUR/USD conversie, dus ik zie geen reden meer voor contant geld op zak.
Divide and conquer.
Ik zie het ja, 10GB bundel bij KPN is 24,99 EUR - bij Airalo is diezelfde bundel 26 USD (wat volgens google nu 23,93 EUR is). Verrassend eigenlijk wel!bazzemans schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:39:
@paul-s83 Helemaal mee eens. Daarom had ik eerder in dit topic ook al eens aangegeven dat de prijs van KPN voor een VS-databundel helemaal niet zo absurd veel duurder is dan de eSims van Airalo of Nomad, tenzij ze een aanbieding hebben. Soms is gemak en tijdsbesparing ook gewoon wat waard.
Sometimes you need to plan for coincidence
Precies. Dan is het dus de vraag of die euro je de moeite waard is. Maar goed Airalo (en Nomad) hebben van tijd-tot-tijd ook aanbiedingen. Dan is het natuurlijk wel goedkoper.Hmmbob schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:44:
[...]
Ik zie het ja, 10GB bundel bij KPN is 24,99 EUR - bij Airalo is diezelfde bundel 26 USD (wat volgens google nu 23,93 EUR is). Verrassend eigenlijk wel!
Een eSim van Airalo werkt vrijwel naadloos (het installeren duurt nog het langst). Ik heb er goede ervaringen mee, en zakelijk zijn de deal van KPN niet altijd even goed in het buitenland.bazzemans schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:13:
[...]
Precies. Dan is het dus de vraag of die euro je de moeite waard is. Maar goed Airalo (en Nomad) hebben van tijd-tot-tijd ook aanbiedingen. Dan is het natuurlijk wel goedkoper.
@PolarBear ik zeg toch ook nergens dat Airalo of Nomad niet goed werkt?
Het is hoe dan ook meer werk dan een smsje sturen naar KPN om je bundel te activeren. Bij alle methoden kan iets misgaan.
En zakelijk, tja. Die tarieven zijn inderdaad een stuk minder aantrekkelijk. Dat geldt natuurlijk voor velen die hier komen niet.
En zakelijk, tja. Die tarieven zijn inderdaad een stuk minder aantrekkelijk. Dat geldt natuurlijk voor velen die hier komen niet.
[ Voor 22% gewijzigd door bazzemans op 16-05-2024 18:11 ]
Hou er wel rekening mee dat mocht je je verplaatsen per auto en over tolwegen gaat rijden je soms alleen met muntgeld kan betalen, tenzij je een specifieke tolpas hebt.ramrodwillem schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:08:
Ok thx , zal dus zo,n β¬50/60 schelen op de gehele vakantie. Moet dan maar .
Doorgaans gaat het over bedragen tussen de $0,25 en $2,50 per tolpoortje.
Ik zit nu in Florida en zowel Verizon en T-Mobile free trial werken perfect, ik gebruik T-Mobile omdat ze hotspot toestaan en Verizon niet. Kids op de achterbank met iPad dus ook blij.bazzemans schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:10:
@PolarBear ik zeg toch ook nergens dat Airalo of Nomad niet goed werkt?Het is hoe dan ook meer werk dan een smsje sturen naar KPN om je bundel te activeren. Bij alle methoden kan iets misgaan.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Voor die eSims kan je het beste wachten tot ze een aanbieding hebben en dan gelijk een rits aanschaffen. Ergens begin dit jaar was 20GB zo rond de 16USD bij Airalo en 10GB dacht ik de helft ervan.
Afgelopen maand de eerste gebruikt van die sale en momenteel zijn er weer twee in gebruik, terwijl de rest lekker al in de app staat voor later gebruik dit jaar.
AT&T abbo ook maar eens opgezegd.
Afgelopen maand de eerste gebruikt van die sale en momenteel zijn er weer twee in gebruik, terwijl de rest lekker al in de app staat voor later gebruik dit jaar.
AT&T abbo ook maar eens opgezegd.
[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 17-05-2024 04:33 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Mij lukte dat dus niet, omdat ik verplicht een bestaand Amerikaans nummer moest invullen. Zonder kwam ik niet verder. Hoefde jij dat niet? Of kon je dat omzeilen?gielie schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 03:33:
[...]
Ik zit nu in Florida en zowel Verizon en T-Mobile free trial werken perfect, ik gebruik T-Mobile omdat ze hotspot toestaan en Verizon niet. Kids op de achterbank met iPad dus ook blij.
Ik heb afgelopen maand toen ik in de USA was gewoon een compleet random adres en telefoonnummer ingevuld.bazzemans schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 04:58:
[...]
Mij lukte dat dus niet, omdat ik verplicht een bestaand Amerikaans nummer moest invullen. Zonder kwam ik niet verder. Hoefde jij dat niet? Of kon je dat omzeilen?
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
En je krijgt geen bevestigingscode via sms dan ofzo?
Ik ken mijn oude US adres en telefoonnummer nog wel uit mijn hoofd, dus dat moet lukken
Ik dacht met Airalo te gaan, maar Mw wil ook graag (relatief goedkoop) kunnen bellen als er wat is. Dan is de Tmobile optie een mooie natuurlijk.
Ik ken mijn oude US adres en telefoonnummer nog wel uit mijn hoofd, dus dat moet lukken
Ik dacht met Airalo te gaan, maar Mw wil ook graag (relatief goedkoop) kunnen bellen als er wat is. Dan is de Tmobile optie een mooie natuurlijk.
[ Voor 18% gewijzigd door Hmmbob op 17-05-2024 08:35 ]
Gewoon random wat invullen, je krijgt geen controle, hierna kan je de esim downloaden.bazzemans schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 04:58:
[...]
Mij lukte dat dus niet, omdat ik verplicht een bestaand Amerikaans nummer moest invullen. Zonder kwam ik niet verder. Hoefde jij dat niet? Of kon je dat omzeilen?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Whatsapp of Facetime om te bellen? Mijn vrouw had ook 20gb, en heeft elke dag met thuis gefacetimed, die had haar bundel niet eens op na 3 wekenHmmbob schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:34:
En je krijgt geen bevestigingscode via sms dan ofzo?
>> Signature?
Lokaal in de VS. Ervaring (van 3 jaar daar wonen) leert dat er wel eens wat mis gaat, en dat het dan handig is als je gewoon ff kan bellen.ChiLLeR schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:20:
[...]
Whatsapp of Facetime om te bellen? Mijn vrouw had ook 20gb, en heeft elke dag met thuis gefacetimed, die had haar bundel niet eens op na 3 weken
Met de TMobile eSIM gaat dat lukken
Tja mijn kinderen presteerde het om 35gig de man te verbranden in twee weken vakantie. Lang leve VerizonChiLLeR schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:20:
[...]
Whatsapp of Facetime om te bellen? Mijn vrouw had ook 20gb, en heeft elke dag met thuis gefacetimed, die had haar bundel niet eens op na 3 weken

To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Die TMobile app kan ik nu nog niet downloaden, kan dat meteen als je in de VS bent of moet je nog iets speciaals doen?
Voor hen die nog goedkope autoβs zoeken: prijzen staan vandaag weer erg laag bij autoeurope. Circa β¬1000 goedkoper dan een 1,5 week geleden
. Meestal geldt dat dan ook bij de andere verhuurbrokers.
[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 18-05-2024 14:07 ]
Ik denk dat de persoon misschien Amerikaanse kleding bedoelde zoals de βy2kβ of βbaggyβ stijl, maar wat ik van mijn kant zou aanraden is een atypische zelfgemaakte broek zoals een oversized broek. En als je op zoek bent naar een winkel onder de broeken, dan is er de cargobroek van deze online winkel die gespecialiseerd is in broeken in deze Amerikaanse stijl, die je volgens mij echt leuk zult vinden! En als je op zoek bent naar dit soort kleding, dan is er een reeks **knip spam**. Ik denk dat je dol zult zijn op deze Amerikaanse stijl!downtime schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:17:
[...]
Er is niet zoveel unieks aan Amerikaanse kleding. In de zuidelijke staten zul je nog wel hoeden zien maar verder is de Amerikaanse smaak maar subtiel anders dan de onze. Beste optie is inderdaad een Walmart binnen lopen.
Zoβn hoed kan ik overigens wel aanraden. Het beschermt tegen de zon, is een leuk souvenir, en straalt meer βAmericaβ uit dan een Amerikaanse vlag. Alleen vervoer kan een dingetje zijn. Je propt het niet in een koffer. En zelfs in de VS zul je op sommige plekken opvallen met zoβn hoed.
[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 19-06-2024 21:03 ]
Amerikaanse kleding, dat is toch gewoon een vormloos en veel te wijd shirt in combinatie met een eveneens uitgelubberde cargo short, en een baseball cap als kers op de taart? Ik weet niet waarom je dat mee zou willen nemen naar huis, maar het kan
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Een legging en een holster voor open carry? Ik stop hem gewoon in een tas, vind ik persoonlijk veel prettiger. Zonder grappen, een bolo is wel redelijk Amerikaans. Die zijn hier gebruikelijk, maar zie je in Europa niet. Zowel mijn collega's als ik hebben incidenteel een bolo naar werk.Saralia schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 02:21:
Hallo
[ Voor 3% gewijzigd door ibmpc op 18-05-2024 23:46 ]
Heb ik een visum nodig om naar de VS te reizen? Ik denk het wel, maar ik heb geen 100% informatie.
Ik ben van plan om over een paar maanden te vertrekken, heb jij dat al gedaan?
Sorry hoor, maar als je letterlijk googelt op βheb ik een visum nodig voor Amerikaβ vind je het antwoord al..Jenix schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:22:
Heb ik een visum nodig om naar de VS te reizen? Ik denk het wel, maar ik heb geen 100% informatie.

Zie hier: https://www.nederlandwere...nigde-staten-van-amerika#
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Hallo Antrax,
Ik heb het onderzoek inderdaad gedaan, ik wilde gewoon wat feedback van iemand die het heeft gedaan om te weten te komen hoe het was ^^
Ik heb het onderzoek inderdaad gedaan, ik wilde gewoon wat feedback van iemand die het heeft gedaan om te weten te komen hoe het was ^^
Een bolo naar je werk? Zeker. En je mag er ook complimenten over geven. De bolo is bezig aan een terugkeer na een tijdje iets minder populair te zijn geweest.matthijst schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:21:
Mag dat van de cultural appropriation mafia?
Net terug van een week NYC, en het enige wat je nodig hebt is een ESTA (kwartiertje werk om aan te vragen) en vanzelfsprekend een paspoort. πJenix schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:10:
Hallo Antrax,
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Ik ben dan wel heel benieuwd wat je precies hebt ingevuld, want ik heb dit ook geprobeerd en kreeg telkens de melding dat het een niet-bestaand nummer was. In juli 2023. Ik heb zelfs op internet wat US-mobiele nummers opgezicht als voorbeeld, maar die werden geen van allen geslikt.gielie schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:08:
[...]
Gewoon random wat invullen, je krijgt geen controle, hierna kan je de esim downloaden.
Overigens, over dat visum: voor de meesten van ons geldt dat je alleen een ESTA moet aanvragen, dat kan online, kost 15 minuten en 22 dollar, te voldoen met een creditcard. Maar er zijn situaties waarbij een ESTA niet voldoende is. Als je bijvoorbeeld ooit in Iran (of een ander land dat de USA niet kies vindt) bent geweest, dan moet je wel een volledig visum aanvragen. En dat kost je wel een paar maanden. Volg het schema goed en beantwoord de vragen naar waarheid, dan kom je waarschijnlijk op een ESTA uit.
Registreren op Tweakers is meer werk dan die vraag in Google gooienβ¦Jenix schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:22:
Maar ja, je hebt een visum nodig thans bekend als ESTA afhankelijk van wat je in de VS gaat doen. Ga je werken of studeren dan gelden andere regels.
Wat @PhilipsFan hierboven zegt klopt ook trouwens maar ik neem aan dat je de gestelde vragen even goed doorleest
[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 20-05-2024 06:36 ]