Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:23
Anoniem: 762779 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:37:
Over 13 dagen begint onze grote avontuur naar Amerika vakantie Amerika. In San Diego zie ik mijn neef en zijn vrouw voor de allereerste keer in mijn leven en daarom willen wij iets speciaals uit Nederland mee nemen als cadeautjes,

Ik heb als cadeautje voor mijn neef en zijn vrouw een tegeltje besteld met Delfts blauw met onze eigen tekst erop, als een herinnering

[Afbeelding]

Wij zijn van plan om 3 kazen te kopen in 1 netje te kopen. Deze mogen mee volgens de winkelmedewerker,

Ook een paar stroopwafels overwegen wij typisch uit Nederland.

Moet ik dit alles aangeven bij aankomst in Amerika op de luchthaven?

Wat ik zelf al heb onderzocht: Het is verboden om vers fruit, zaden, planten, vlees- en zuivelproducten in te voeren. Deze worden ingenomen. Kaas mag wel, zolang die vacuüm is verpakt en niet is gemaakt van rauwe melk. Droog voedsel als stroopwafels, hagelslag of babyvoedsel mag u gewoon meenemen.

Ik zie vaak op de televisie op Veronica de programma Border Security: Australia, straks zeggen ze ons nog uw had dit moeten aangeven, kan iemand mij uitleggen of ik dit moet aangeven of kan ik gewoon doorlopen.

Vorige jaar naar New York kreeg ik al geen papiertje, om op tegeven wat ik bij mij had.
Altijd goed om wat Nederlands mee te nemen naar je familie of vrienden in Amerika. Dat doen wij ook altijd. Geregeld kaas meegenomen. Geseald of hele kazen inderdaad. Formeel mag je ook geen rauwmelkse kaas meenemen (boerenkazen zijn bijvoorbeeld vaak rauwmelks). Dat kunnen ze echter niet aantonen, tenzij het erop staat natuurlijk. Persoonlijk neem ik het risico zelf liever niet en heb daardoor bewust kaas van gepasteuriseerde melk meegenomen.

Wat betreft het aangeven. Je hoeft tegenwoordig geen formulier meer in het vliegtuig in te vullen. Bij de border control kunnen ze vragen of je wat mee hebt genomen. Ik geef altijd gewoon aan dat we cadeautjes mee hebben genomen voor familie/vrienden, waaronder kaas. Soms vragen ze dan wat door en geef altijd eerlijk antwoord. Dat was altijd goed.

Wat betreft je voornemen om stroopwafels mee te nemen. Die zijn tegenwoordig best goed verkrijgbaar in de VS, in supermarkten en dergelijke (soms seizoensgebonden):

https://www.traderjoes.co...mel-waffle-cookies-061040
https://3broscookies.com/
https://www.walmart.com/search?q=stroopwafels
https://www.target.com/p/...amel-10-94oz/-/A-16972579

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 08:33
ibmpc schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:14:
[...]

Een tweede Apple ID nemen. Ik heb speciaal voor Nederland een tweede Apple ID, voor als ik op vakantie ben in Nederland. Je kunt op je telefoon apps van twee verschillende Apple IDs installeren. Zo heb ik een parkeerapp en nog een aantal Nederlandse apps op mijn telefoon die ik via de tweede Apple ID heb gedownload. Dat is andersom ook mogelijk.
Dank, inmiddels een US Apple ID aangemaakt en VPN op de USA maar nog krijg ik de app niet gevonden.

Hoe hebben jullie deze app gedownload?

Ik kijk denk ik maar even verder naar een Airalo eSim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:55
Racierox schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:13:
[...]

Dank, inmiddels een US Apple ID aangemaakt en VPN op de USA maar nog krijg ik de app niet gevonden.

Hoe hebben jullie deze app gedownload?

Ik kijk denk ik maar even verder naar een Airalo eSim.
My Verizon

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Aangezien het een terugkerend onderwerp is en ik er vandaag weer mee bezig was, even 2 cents van mij over huurauto's en wanneer te boeken.

Ik heb van mijn laatste 20 trips naar de USA de huurauto kosten een beetje bijgehouden. Dat is niet heel lastig, omdat ik boek bij 3 maatschappijen en de geannuleerde boekingen er ook bij mijn account staan. Mijn go-to zijn Sixt/AVIS/Hertz.

Mijn advies is sowieso bij het boeken van de reis altijd een huurauto meteen vast te leggen. Hebben is hebben en annuleren kan altijd.

Kijkend naar de gehele historie, pak ik mijn beste prijs altijd 2 weken voor het begin van de huur. De slechtste periode om te boeken is <5 dagen voor de huurperiode start.

Ik heb voor woensdag een X5, die ik op een andere locatie ga terugbrengen.

Eerste boeking: 02-01-2024 $597,-
Tweede boeking: 26-03-2024: $386,- (dus precies 2 weken van te voren)
Als ik nu zou boeken: $857

Het is geen exacte wetenschap, maar 17 van de 20 rentals kwam dit uit. Dus, boek altijd direct een auto en check 2 weken van te voren.

Lokale vakanties, sportevenementen, weersinvloeden kunnen altijd een ander resultaat opleveren, maar dan heb je je initiële huur tenminste al staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:48

Typhone

Who Dares Wins

Wijze woorden @PWM.

Vanaf het begin dat ik boekte is de prijs van onze huurauto inmiddels 6x omlaag gegaan. Afgelopen zaterdag 780 euro voor 21 dagen (PFAR). Begonnen op 2200 euro (Denver).

Dat geneuzel met die stomme codes en moeilijk doen om niks met die status is met name leuk als je standaard kleine autootjes boekt maar niet meer relevant als je FFAR of PFAR gaat bekijken. Dan krijg je een Chevrolet Tahoe of een GMC Yukon (meestal uitvoerig die wat luxer is maar vooral op gebied van stoelleder en de interieur trims).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:51
Typhone schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:48:
Wijze woorden @PWM.

Vanaf het begin dat ik boekte is de prijs van onze huurauto inmiddels 6x omlaag gegaan. Afgelopen zaterdag 780 euro voor 21 dagen (PFAR). Begonnen op 2200 euro (Denver).
Welke periode en verhuurder heb jij die 21 dagen PFAR voor dat geld, zal ook nogal een verschil maken?

Heb via Hertz, SLC-PDX (16-8 - 5-9):
Q4, 1550 EUR
Yukon, 2534.84 EUR

Idee is Q4 boeken (want wil iig suv-tje, en indien bschikbaar grote meenemen uit PC).

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 08-04-2024 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:58:
[...]

Welke periode en verhuurder heb jij die 21 dagen PFAR voor dat geld, zal ook nogal een verschil maken?

Heb via Hertz, SLC-PDX (16-8 - 5-9):
Q4, 1550 EUR
Yukon, 2534.84 EUR

Idee is Q4 boeken (want wil iig suv-tje, en indien bschikbaar grote meenemen uit PC).
6-27 juni 2024, Denver, Int Airport, Dollar.
Ford Expedition Platinum Ex.

Ik heb heel veel met die codes gespeeld maar goedkoop komt het er niet uit.
Upgrade regelen door een mid-size te boeken met PC status heeft weinig zin want zelfs dat is duurder bij Hertz. Overigens wisselen de prijzen wel heel erg. Direct na het boeken schoot de prijs een keer omhoog om vervolgens drie weken later 400 euro goedkoper te zijn dan de eerste boeking. Uiteindelijk heb ik via Amex 5x gestorneerd en ging dat van 2208,32 tot 781,89 euro. Als ik nu kijk, identieke auto is de prijs 2 maanden voor vertrek 680 euro hoger.

[ Voor 36% gewijzigd door Typhone op 08-04-2024 15:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ben nu in Oceanside, een beetje mijn jetlag weg te werken. Stond om 03.00 uit verveling op de pier :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TH10q2FNzKvCGXXRhQrZ2KCRJU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynzROMBWyR209r5syJoqaigS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaGJGUxMgMIfwC7NELS5ml6LHIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3JRC63Gyr6DdncBeNLlEH3r.jpg?f=fotoalbum_large

Echt een heerlijk stadje. Alles is te lopen, veel barretjes en restaurants en weinig ketens. Zit nu in Mary's Family restaurant ( https://g.co/kgs/KoG2fZS ) te onbijten. Ook veel verschillende bouw, zowel de oud als nieuwe gebouwen.

Je vraagt je toch af waar ze het in Amerika verloren hebben met livable cities en het beter vonden om allemaal op 30 auto minuten van alles af te gaan wonen in wijken zonder voorzieningen en voetpaden.

Maar positief: Oceanside is een prima stop ;)

Tot mijn schrik kwam ik er in het vliegtuig achter dat mijn rijbewijs nog in Nederland lag. Gelukkig deed Sixt niet moeilijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8yUPynIAuhnXg8mRZWvfGfHOZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t17E2Ydv4fQt3tmpqa3cDIuq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door PWM op 11-04-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hoe kreeg je dat voor mekaar dan? Is dat niet verplicht voor ze ivm verzekeringen enzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Typhone schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:02:
Hoe kreeg je dat voor mekaar dan? Is dat niet verplicht voor ze ivm verzekeringen enzo?
Ze hadden mijn rijbewijs al in hun account staan. Anders was ik er niet mee weggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:13

Scott

Ik ben, dus ik tweak

PWM schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 00:49:
[...]

Ze hadden mijn rijbewijs al in hun account staan. Anders was ik er niet mee weggekomen.
En als je aangehouden wordt of in een ongeluk betrokken raakt? Geen enkel bewijs dat je überhaupt een rijbewijs hebt wat de gemiddelde agent gaat accepteren, zou ik toch niet helemaal berust op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23
PWM schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:25:
Ben nu in Oceanside, een beetje mijn jetlag weg te werken. Stond om 03.00 uit verveling op de pier :p
Oceanside is heerlijk!

Heb meerdere dagen in de Wyndham vlak bij de pier gelegen, toen ik mijn CISSP bootcamp in het nabij de pier gelegen Mariott Springhill Suites had.

Ben je al bij het Top Gun huisje wezen kijken? Zag op streetview dat het wel een beetje een tourist trap is geworden, maar misschien is dat wel beter dan de vervallen staat waarin het in 2016 was....

Edit: hehehehe ik zeg tegen Mw "hey, op mijn forum is er iemand die in Oceanside is" en ze begint meteen te stralen. Blijkbaar was ze nog aan het kijken of we Oceanside in onze reis van deze zomer konden inpassen :+

[ Voor 17% gewijzigd door Hmmbob op 12-04-2024 08:29 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Scott schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 01:12:
[...]

En als je aangehouden wordt of in een ongeluk betrokken raakt? Geen enkel bewijs dat je überhaupt een rijbewijs hebt wat de gemiddelde agent gaat accepteren, zou ik toch niet helemaal berust op zijn.
Ach, dan zeg ik dan dat ik hem waarschijnlijk bij Sixt heb laten liggen of verloren ben. Ze zullen toch vaker iemand hebben die iets kwijt is :)

Heb foto van voor en achterkant en een uitdraai van de RDW bij me. Zal wel een boete worden hoor, maar heb gewoon geldig rijbewijs dus ben verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-05 17:22
Scott schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 01:12:
[...]

Als ze willen kunnen ze die in Nederland opvragen. Voor hun is vooral van belang of je wel of niet mag rijden. Toen ik daar nog regelmatig kwam stond de auto gewoon klaar en hoefde je niet eens meer naar binnen. Alleen bij de uitgang stond dan iemand die je identiteit controleert, maar die had bij voorkeur een paspoort,

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:13

Scott

Ik ben, dus ik tweak

PWM schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:31:
[...]

Ach, dan zeg ik dan dat ik hem waarschijnlijk bij Sixt heb laten liggen of verloren ben. Ze zullen toch vaker iemand hebben die iets kwijt is :)

Heb foto van voor en achterkant en een uitdraai van de RDW bij me. Zal wel een boete worden hoor, maar heb gewoon geldig rijbewijs dus ben verzekerd.
Ja dit zal heus vaker gebeuren, maar als je er woont kunnen ze je opzoeken in de database van de DMV, en ik vraag me dus af of ze dat internationaal ook kunnen, of dat ze toegang hebben tot documenten van het verhuurbedrijf, of wat dan ook. Boete is 1 ding, het mogelijke gezeik ervan zou ik irritanter vinden.

Maar goed, die drie dagen zal het wel loslopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:58

Grouchy

meep meep

Betwijfel of de Sheriff en de centrale dat kunnen zien. Ben een keer langs de weg gezet en kon goed meeluisteren. Die beste man is wel een minuut of 10 samen met de centrale bezig geweest met m'n rijbewijs.
De opties Tennessee en Arizona enzovoort waren geen probleem maar bij Nederland was het 'computer says no'. Na 10 minuten gaven ze het op en mocht ik weer door.

Zal dus wel even duren mochten ze het echt willen opzoeken, anders effe real-time met je digid inloggen op de RDW terwijl ze meekijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Grouchy op 12-04-2024 23:56 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtownz251
  • Laatst online: 23:00
ibmpc schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:45:
[...]

Is een minivan ook zo onbekend in Europa? Ik heb behoorlijk wat Hollandse gierigheid en ik kies het liefst voor de goede koop. Trucks en minivans zijn veruit de goedkoopsten. SUVs zijn best wel wat duurder.

[...]

Net ontdekt dat de My Verizon app in de appstore ook een eSIM op je telefoon kan zetten. De trial van een maand is inclusief 100 GB aan data. Helemaal gratis. Net geprobeerd en ook doorgestuurd naar die vriend van mij. Ik heb geen idee hoe lang deze aanbieding geldig is.
Dit lijkt me wel top! De app zojuist even gedownload. Had gelukkig nog een Amerikaanse Apple ID. Vertrek zelf volgende week richting new york (5 dagen) en dan in 9 dagen niagara falls, Pittsburgh, Cleveland en Washington (al zou het kunnen zijn dat we Cleveland overslaan en het bos in gaan wat er tussen ligt). Hoe was/is je ervaring met die trial? Ik heb voor de zekerheid wel al een fysieke sim voor mijn vriendin. Kunnen we beide proberen en ideaal icm CarPlay (Waze) voor navigatie.

Ik ga zelf een auto huren via Turo. Ben benieuwd hoe soepel (of niet) dat gaat met buitenlands rijbewijs (hebben voor de zekerheid wel 2 internationale rijbewijzen mee). Zal hier laten weten hoe dat verloopt maar vond dit zelf wel een leuke optie (vriendin wilde graag met een range rover door de VS, dus niet een “or similar vehicle”).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Waarom internationaal rijbewijs mee? Die heb je echt totaaaaaal niet nodig. Ook niet voor de zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Inderdaad nergens voor nodig, je eigen rijbewijs is voldoende.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

rtownz251 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:20:
[...]

Ben benieuwd hoe soepel (of niet) dat gaat met buitenlands rijbewijs (hebben voor de zekerheid wel 2 internationale rijbewijzen mee).
De situatie rond internationale rijbewijzen is vaag. Het Europese rijbewijs is erkend in de VS maar de ANWB adviseert een internationaal rijbewijs omdat "sommige verhuurders" erom zouden kunnen vragen. Nu kun je zeggen dat de ANWB aan die dingen verdient en ons daarom wel een internationaal rijbewijs zal aansmeren maar de Belgische overheid zegt hetzelfde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

downtime schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:48:
[...]

De situatie rond internationale rijbewijzen is vaag. Het Europese rijbewijs is erkend in de VS maar de ANWB adviseert een internationaal rijbewijs omdat "sommige verhuurders" erom zouden kunnen vragen. Nu kun je zeggen dat de ANWB aan die dingen verdient en ons daarom wel een internationaal rijbewijs zal aansmeren maar de Belgische overheid zegt hetzelfde.
Precies wat je zegt, is erkend in de VS “maar de ANWB”. De ANWB heeft niks te vinden. Het is erkend en daarmee basta. Verhuurders die erom vragen zullen wel van die lokale chop shops zijn in de bush bush van de Texas panhandle maar elke normale in de buurt van een vliegveld of downtown zal prima functioneren.

Dat gedoe met dat internationale rijbewijs is een vieze mafia praktijk in mijn ogen zeker als je ziet wat voor vodje je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:54
[...]

Blijkbaar verkondigd de Belgische overheid zelfs onzin :+ :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:53
Nuevocasa schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:29:
[...]

Blijkbaar verkondigd de Belgische overheid zelfs onzin :+ :+
in België hoeft je niet eens in de x-jaar je rijbewijs te laten verlengen, maar blijft je rijbewijs je leven lang geldig.
Er lopen belgen rond met een rijbewijs uit 't jaar 0 dat er slechter uit ziet dan gebruikt toiletpapier.
Als je een Europees rijbewijs hebt á la plastick pasje creditcard formaat is een internationaal rijbewijs echt onzin.
In Nederland heeft iedereen met een rijbewijs zo'n "modern" plastck pasje dus wat de ANWB uitkraamt is onzin en geldklopperij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmNGORDW--TnFasMzaQcxCtnYaY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/27R6IzeRGtlFZ58pXdi8T7j3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Bushie op 13-04-2024 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[...]

maar de ANWB adviseert een internationaal rijbewijs
We from double u c duck advice WC Eend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

matthijst schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 23:13:
[...]

We from double u c duck advice WC Eend :+
Daarom merk ik juist op dat de Belgische overheid hetzelfde advies geeft. De bijdrage van @Bushie voegt heel wat meer toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Ik vraag me toch af, heeft iemand anders in de VS ooit meegemaakt dat ze om een internationaal rijbewijs vroegen bij het ophalen van een huurauto? Ik huur daarzo zo ongeveer 8 keer per jaar auto's, al jarenlang, en dit is nog nooit eerder gevraagd. Om me heen meer van hetzelfde...

Jaren geleden trouwens nog met Duitsers gewerkt die met een vodje DDR rijbewijs uit de tijd van Ben-Hur rondreden lang nadat de DDR opgehouden was te bestaan.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Nee,
Enige keer dat ik d'r ooit om gevraagd ben is mario karten in Tokyo :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Grouchy schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 23:40:
Ik vraag me toch af, heeft iemand anders in de VS ooit meegemaakt dat ze om een internationaal rijbewijs vroegen bij het ophalen van een huurauto? Ik huur daarzo zo ongeveer 8 keer per jaar auto's, al jarenlang, en dit is nog nooit eerder gevraagd. Om me heen meer van hetzelfde...

Jaren geleden trouwens nog met Duitsers gewerkt die met een vodje DDR rijbewijs uit de tijd van Ben-Hur rondreden lang nadat de DDR opgehouden was te bestaan.
Nope me neither.
Ik ben ooit staande gehouden voor speeding en ook toen was mijn rijbewijs voldoende.

Mijn vriendin (Duitse) werd ook gebombardeerd dat het verplicht was blablabla door kennissen maar als je even verder googled op bekende Duitse fora dan is het daar al net zo’n “better safe than sorry” bullshit als de ANWB hier mensen probeert te doen laten geloven.

Er zullen altijd onzekere mensen zijn en blijven die in de valkuil trappen maar ik hoop dat iedereen die in de toekomst naar de VS reist de laatste paar berichten omtrent het internationaal rijbewijs even goed doorleest hier :).

Ondergetekende is in 2011 ook erin getrapt hoor en had netjes een internationaal rijbewijs bij voor een 4 maanden durende periode in Cleveland. Needless to say: ze keken me vreemd aan en legden het meteen opzij toen ik het liet zien onder het motto: geen idee wat dat is maar I need to see your driver’s license.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 14-04-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtownz251
[...]

Ik vraag me ook af in hoeverre het nodig is, denk het zelf eigenlijk ook niet. Vorige keer toen ik auto huurde in de VS bij Avis vroegen ze er ook niet naar. Maar wil het gedoe niet hebben, zeker niet in de VS.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Na 3 dagen de kust en woestijn gereden te hebben, nu tijd om aan het werk te gaan :) Toch ook wel nieuwe dingen gezien. Julian (https://visitjulian.com/) kende ik nog niet en is echt prachtig. Leuk voor het oude Main Street gevoel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkMuje5M5YslnJ1VkykR0a6_Z4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNElzvocluSR5bmd9x1P8NSj.jpg?f=fotoalbum_large

Niet echt rondgelopen i Anza-Borrego Desert State Park, maar de weg er naar toe en weer vandaan was ook echt supermooi en al goed heet (35+). En natuurlijk was de 101 langs de kust van LA naar San Diego weer prachtig.
rtownz251 schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:40:
[...]

Ik vraag me ook af in hoeverre het nodig is, denk het zelf eigenlijk ook niet. Vorige keer toen ik auto huurde in de VS bij Avis vroegen ze er ook niet naar. Maar wil het gedoe niet hebben, zeker niet in de VS.
Maar je krijgt geen gedoe. Je kan je nichtje van 4 een tekening van Sinterklaas laten maken met het woord rijbewijs erop, dat heeft dezelfde waarde als een internationaal rijbewijs. Het is zonde van het papier en de inkt. Niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

rtownz251 schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:40:
[...]

Daar heb je het weer :P. Welk “gedoe”?

Er is dus geen gedoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing

Nee, en ik heb daar zowel via het werk als prive gehuurd. Via het werk bij alle grote bedrijven, prive heel wat goedkope bedrijven.

Daarbij is dat internationale rijbewijs niets meer dan wat geprinte blaadjes. Als ze je gewone rijbewijs niet vertrouwen, vertrouwen ze dat ding al zeker niet. Dat ziet er echt uit als iets dat je thuis uitgeprint en in elkaar geknutseld hebt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
PWM schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:58:
Na 3 dagen de kust en woestijn gereden te hebben, nu tijd om aan het werk te gaan :) Toch ook wel nieuwe dingen gezien. Julian (https://visitjulian.com/) kende ik nog niet en is echt prachtig. Leuk voor het oude Main Street gevoel

[Afbeelding]

Niet echt rondgelopen i Anza-Borrego Desert State Park, maar de weg er naar toe en weer vandaan was ook echt supermooi en al goed heet (35+). En natuurlijk was de 101 langs de kust van LA naar San Diego weer prachtig.
Die hoek blijft gewoon geweldig om rond te rijden/lopen. Echt overal zijn mooie plekken te vinden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtownz251
Typhone schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:01:
[...]

Daar heb je het weer :P. Welk “gedoe”?

Er is dus geen gedoe!
Voor als je aangehouden zou worden en je een moeilijke agent tegenover je hebt (die zijn er in de VS nogal wat). Tevens is het de vraag hoe moeilijk Turo hierover is. Op hun site hinten ze er wel op dat je er een nodig hebt: https://help.turo.com/en_...river's-permits-HkOgVExE9.

De auto die ik huur via Turo is met Turo Go. Je maakt dan zelf foto’s van de auto, km stand (of beter milage stand) aan zowel begin als einde van de huur. Tevens moet je ook dan nog een foto maken van je rijbewijs. Daarom loop ik liever niet het risico dat de app zegt het rijbewijs mogelijk niet te accepteren. Voor staande houding denk ik ook niet dat het van belang is nee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

rtownz251 schreef op maandag 15 april 2024 @ 07:34:
[...]

Voor als je aangehouden zou worden en je een moeilijke agent tegenover je hebt (die zijn er in de VS nogal wat). Tevens is het de vraag hoe moeilijk Turo hierover is. Op hun site hinten ze er wel op dat je er een nodig hebt: https://help.turo.com/en_...river's-permits-HkOgVExE9.

De auto die ik huur via Turo is met Turo Go. Je maakt dan zelf foto’s van de auto, km stand (of beter milage stand) aan zowel begin als einde van de huur. Tevens moet je ook dan nog een foto maken van je rijbewijs. Daarom loop ik liever niet het risico dat de app zegt het rijbewijs mogelijk niet te accepteren. Voor staande houding denk ik ook niet dat het van belang is nee.
Daar doet ook Turo niet mogelijk over aangezien het formaat gelijk is aan dat wat gebruikelijk is in de VS. Mocht je nou nog zo’n oud papieren ding hebben dan kan dat een ander verhaal worden. Then again, hoe ziet een internationaal rijbewijs uit? Een door midden gevouwen A5 blaadje met een foto erop met een nietje ;).

De “zekerheid” is prima hoor, ik hou je niet tegen maar ik probeer alleen die zweem die er omheen hangt weg te nemen voor toekomstige reizigers. We zijn allemaal ooit een keer de eerste keer gegaan nietwaar :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sayang1991
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
paul-s83 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:16:
Ik heb op het AllesAmerika forum 2 jaar geleden een tutorial geschreven hoe je je kansen aanzienlijk vergroot als je op https://www.recreation.gov/ een reservering moet maken voor populaire Campgrounds in bijv. Zion of Yosemite.

Denk dat deze nog wel aardig overeenkomt met hoe het nog steeds gaat:

1) Ruim van tevoren kijk ik welke plekken geschikt zijn voor mijn RV, en beschikbaar komen als het boekingswindow open gaat op de desbetreffende dag.

--> Deze informatie kan je dus al zien via de algemene tabel. De plekken & data waar staat N/A gaan beschikbaar komen op dag X. Alles met een R is al gereserveerd en heeft dus geen zin om te proberen.

2) Deze plekken noteer ik in mijn Excelsheet. Hierbij kopieer ik ook de directe link naar de pagina van de plek die ik wil boeken, en zet deze in Excel.

bijv. als je plek 001 op de lower pines in Yosemite wilt boeken ga je direct naar pagina https://www.recreation.gov/camping/campsites/934.

3) Op de datum van boeken open ik dan rond 15.00 CET al de pagina's van mijn favoriete plekken. Indien nodig pas ik dan op elke pagina nog even de exacte datums aan die ik wil reserveren. Open deze in allemaal losse vensters!

4) De knop om de plek te boeken komt meestal ergens tussen 15.00 en 15.30 (uur tot half uur voor het window open gaat) tevoorschijn.

Refresh de pagina's regelmatig totdat je de knop "Add to Cart ziet verschijnen". Zodra je de knop "add to Cart" eenmaal zichtbaar is moet je de pagina niet meer refreshen!

5) Open op je telefoon, iPad of een ander scherm de site "https://time.is" Hiermee kan je dus heel nauwkeurig zien wat de exacte tijd is. Op 15.59.59 en een beetje moet je op de "Add to cart knoppen gaan drukken. Er zit altijd iets vertraging in, dus niet klikken als het al ruim 16.00.00 is geweest.

Elke milliseconde dat je sneller bent dan een ander vergroot je kans.
Wil je als een echte ninja te werk gaan, dan kan je de losse vensters zo positioneren dat je zo snel mogelijk op alle Add to cart knoppen kan drukken Je wilt niet handmatig schakelen tussen de tabbladen of vensters...

[Afbeelding]

6) Nadat je op alle Add to cart knoppen hebt gedrukt, en je hartslag naar 130 is gestegen van de spanning vergroot je alle vensters weer. Als je geluk hebt kan je nu voor 1 of meerdere sites het boekingsproces doorlopen. Hier heb je 15 minuten de tijd voor.
Nogmaals bedankt voor deze tip, het was een stress momentje maar wij hebben ons plekje weten te bemachtigen _/-\o_. Alle overnachtingen, de huurauto en de vlucht van SLC terug naar LA met zoals vermeld 2 dagen speling voor onze vlucht terug naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:26
@sayang1991 Graag gedaan, daar is dit topic voor bedoeld :) Op welke campground heb je een plekje kunnen bemachtigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sayang1991
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
paul-s83 schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:46:
@sayang1991 Graag gedaan, daar is dit topic voor bedoeld :) Op welke campground heb je een plekje kunnen bemachtigen?
We hebben een plek in Upper pines campground, de buitenste "loop", dit was overigens de enige camping die ons iets van stress heeft opgeleverd. De overige campings hadden nog genoeg plek op onze datums. We zoeken alleen nog een overnachting in de buurt van Vernal maar twijfelen over een simpel motel omdat onze planning al druk genoeg is.

Overzicht van alleen de campings tot nu toe;
  • Stony creek sequoia
  • Upper pines
  • Lone pine
  • Mather
  • Wahweap
  • Watchman
  • Bryce north
  • Colter bay
  • Grant village

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 12:01
Internationaal rijbewijs is niet nodig, inmiddels 5x een periode van gemiddeld een maand in de USA geweest. 3x staande gehouden, 2x in een fuik en 1x vanwege speeding. De speedingticket was zelfs in een erg arm gebied in de US rondom Crosset, Arkanas. Uiteraard keken ze raar op van mijn / ons roze rijbewijsje, maar de gegevens voor zover mogelijk werden in het systeem / zijn kladblok ingevuld (formulier) en mijn maat moest eigenlijk in de court verschijnen maar hij snapte wel dat het niet zou gaan, je zou eventueel zelfs digitaal de zitting kunnen bijwonen of gewoon betalen en dan was het ook af.

Overigens was het natuurlijk wel spannend om in de middle of nowhere door een grote politie jeep te worden aangehouden (hij was aan het laseren), gewoon rustig blijven, luisteren, niet als een malloot ineens je papieren proberen te pakken vanaf de achterbank of je dashboard kastje.

M3 '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:55
rtownz251 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:20:
[...]
Ik ga zelf een auto huren via Turo. Ben benieuwd hoe soepel (of niet) dat gaat met buitenlands rijbewijs (hebben voor de zekerheid wel 2 internationale rijbewijzen mee). Zal hier laten weten hoe dat verloopt maar vond dit zelf wel een leuke optie (vriendin wilde graag met een range rover door de VS, dus niet een “or similar vehicle”).
Ik heb vrienden en vriendinnen die dat hebben gedaan met een niet Amerikaans rijbewijs. Geen probleem, maar in veel gevallen moest er wel via de chat een selfie worden genomen en handmatig worden geactiveerd. De chat is 24/7 bereikbaar en het kost je zo'n 10 minuten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Eet nooit fastfood, behalve…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNj4O_ocuCX4wMIQ6VcnviCM0oQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0NNuAxTvsDIM1zXRsNzRHvA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
@PWM behalve... Shake Shack! Daar verbleekt In-N-Out bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Neu 😀
In-N-out *O*

Dat, en in de zomer een peach shake van Chick-Fil-A :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
IN-n-out rocks!

Maar, je had honger? 4 stuks is wel aardig :+

edit: oh, en een dikke +1 voor "animal style"

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 17-04-2024 09:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 15:55

Nog nooit. Het is internationale rijbewijs ook meer een vertaling van wat er op je rijbewijs staat en heeft verder geen rechtsgeldigheid. Dus het is niet nodig en volgens mij ook niet verplicht. Jij hebt waarschijnlijk dezelfde ervaring dat als je gewoon je normale rijbewijs laat zien, dat dat voldoende is. Soms vragen ze wel waar staat wat als ze informatie moeten overnemen maar dat was 15jr geleden zo en recentelijk ook al niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nice! Prijs kwaliteitverhouding is erg goed bij In-N-Out. En dat is niet alleen omdat de prijs laag is.

Vind zelf Chick-fil-A ook goed te doen (en een veel grotere geografische spreiding dan In-N-Out). Verder doe ik nog wel eens een Firehouse sub of Jersey Mike's Subs voor de rest skip ik (buiten de stadions) het fastfood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 14:42
Bojangles all the way ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Chipotle, ook lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
matthijst schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:27:
Neu 😀
In-N-out *O*

Dat, en in de zomer een peach shake van Chick-Fil-A :9~
:o ik vind In-N-Out echt niet in de buurt komen van Shake Shack.

Whataburger beviel mij ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Smaken verschillen :)
Al zijn er maar weinig hamburgertokos in de VS waar ik niet meer heen ga.
Five guys, vanwege de kleffe frietbende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Culver's met hun butterburgers zijn ook wel OK wat hamburger chains betreft maar die zitten voornamelijk in het midwesten, Blake's lotaburgers voor de NM style (green chili) burger, maar ja die zie je alleen in NM en een paar in AZ.

Maar als het toch moet eigenlijk vaak liever een food truck dan een chain wat fast food betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:38:
Smaken verschillen :)
Al zijn er maar weinig hamburgertokos in de VS waar ik niet meer heen ga.
Five guys, vanwege de kleffe frietbende.
Hehe ik weet de Amerikaanse prijzen niet maar toevallig was ik in januari voor het eerst van mijn leven bij Five Guys (in Bonn Duitsland). Twee menu’s besteld en vervolgens mocht ik €44 aftikken. Voor dat geld kan ik de laatste 10 posters in dit topic voorzien van een hamburger van mijn Big Green Egg met betere friet en een tig keer betere burger.

Daar zet ik dus letterlijk nooit meer een voet binnen!
Bewijs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ia1BnV7hWhWsnEngbEChgUHXE7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGu0IU5FDuFIrq6NhN4cVuFa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

key

Tijdens mijn reis afgelopen jaar, en dan alleen even de fastfood ervaring:
Mc Donalds prima voor een bakje "koffie" onderweg.
Wendy's absoluut smakeloos, waaronder de koffie
In 'n Out prima burgers maar de koffie slootwater

Chipotle was goed.
Voor de snelle hap had Panda Express mijn voorkeur.

Dit jaar gaat de US helaas niet door. Na een gesprek met een reis-adviseur en een contact in de US besloten om niet naar het zuid oosten te gaan gezien en de zin op Canada te zetten komend jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
MCDonalds in de VS moet je gewoon skippen, da's echt van een heel ander niveau dan in Nederland (en hier vind ik het al niet zo heel denderend).

Koffie bij een burgerzaak? Whut? :+ :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44
Hmmbob schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:24:
MCDonalds in de VS moet je gewoon skippen, da's echt van een heel ander niveau dan in Nederland (en hier vind ik het al niet zo heel denderend).
En juist in een ander zou je ook andere fastfood ketens kunnen proberen die je hier niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vind Red Robin Gourmet Burgers, ook altijd leuk. Landelijke keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:25
Mcdonalds idd walgelijk in de VS.
Ook Arby's eens geprobeerd en ook niet te vreten.

Mijn favorieten zijn In-n-out en Waffle House.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grouchy schreef op woensdag 17 april 2024 @ 23:22:
Maar als het toch moet eigenlijk vaak liever een food truck dan een chain wat fast food betreft.
Als je onderweg bent op een interstate heb je soms weinig te kiezen als je moet tanken en een hapje wil eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

En die old school 50’s diners? Iemand daar nog goede adviezen over? Of is dat meer een marketing stunt tegenwoordig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:53
Typhone schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:49:
En die old school 50’s diners? Iemand daar nog goede adviezen over? Of is dat meer een marketing stunt tegenwoordig?
Ik vind deze wel grappig:
https://www.peggysuesdiner.com/PeggySues50sDiner-Menu1.htm
(tussen Las Vegas en LA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-05 17:17
Ben ik ook geweest, was wel heel leuk. Ik was er al vroeg in de ochtend dus alleen koffie met gebak.

Voor de rest de grote ketens vermedens (behalve de halve liters koffie bij de McD). Voor de rest lokale burgertenten die ik doorkreeg van locals of de B&B-hosts. En dan het liefst met lokaal gebrouwde biertjes erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Voor ons en ons bezoek ook een vaste stop op weg naar Vegas toen we nog in Cali woonden - was ook ongeveer halverwege.

Calico Ghost Town (aan de andere kant van de snelweg) was trouwens vaak ook onderdeel van die stop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

key

Leuke diner inderdaad.
Koffie in een mok en refills zoals een diner in mijn ogen hoort te zijn.

Vrij druk bezocht en mijlen ver al aangegeven met borden. Bezoekje waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

sandpatt schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:58:
Mcdonalds idd walgelijk in de VS.
Ook Arby's eens geprobeerd en ook niet te vreten.

Mijn favorieten zijn In-n-out en Waffle House.
Waffle House is inderdaad ook lekker.

Chipotle, Taco Bell of Subway qua fast food (onderweg).

Qua ontbijt of dinner meestal Denny's, Panda Express, Broken Egg Cafe (of was 't Broken Yolk Cafe? geen idee) en IHOP

Tim Horton's in Canada beviel ons ook erg goed.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
De locale restaurants en diners is toch waar we meestal wel naartoe gingen. Als je de bekende toeristische steden en dingen gezien hebt en eens ergens anders komt, dan komt je sneller terecht in Diners of locale restaurants al dan niet met een eigen microbrewery. Heel vaak met een eigen uitstraling en wat gezelliger als de keten restaurants.
Soms gingen we ook naar https://www.pfchangs.com/ voor de variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Chinees in Amerika... haha dat is absoluut niet mijn ding.
In 2022 met een golftrip met enkelen van het forum hier in de buurt van Orlando een keer wezen eten en dat was nog precies zo erg als ik in herinnering had. We hadden een mixed combi gedaan maar het leek meer kip in pure siroop dan op iets Aziatisch.

In de regel is eigenlijk de enige fastfood keten die ik wel eens bezoek (voor lunch meestal) de Subway. Turkey Breast 30cm om de kcal wat in te dammen en dubbele groenten erop en je hebt in elk geval een relatief gezonde lunch.

Verder vind ik één dag een pizza bestellen van een lokale (geen grote keten) pizza joint met die typisch Amerikaanse smaak ook altijd wel een belevenis an sich.

Vroeger kreeg ik nog toegang op Rammstein Airforce Base waar in de food court altijd naast de PX een Anthony's Pizza zat. Vind het nog steeds jammer dat ik daar inmiddels niet meer kan komen. De sausage pizza was altijd een favoriet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Subway deden we ook regelmatig. Aangezien we veel in de nationale parken onderweg waren was het meestal zelf de lunch maken met de boodschappen vanuit de koelbox. Die kochten we aan het begin van de vakantie ergens en ijs krijg je daar toch overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05 10:54
Ik snap de hype rondom In-N-out burger niet zo. Zag het jaren gelden ook aangeraden worden door Amerikanen zelf. Dus laatste vakantie in de VS in Vegas bij de In-N-Out burger geweest. Ik vond het hetzelfde als de McDonalds... Ik zie niet in waarom het zoveel beter zou zijn... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Blijf jij lekker naar de Mc gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Het is niet dat ik een McDonalds fan ben ofzo. Alleen aantal jaar terug zag ik op ander forum aantal Amerikanen roepen dat als je naar zuidwesten van de VS reist, dan mag je In-N-Out burger niet missen, dat was een must do. En nu zie ik het hier ineens ook terugkomen. Enige wat ik zeg is dat mijn beleving bij de In-N-Out burger niet anders was dan bij de McDonalds. Dus snap daarom niet wat de In-N-Out burger zo'n geweldige ervaring maakt. Maar dat ligt misschien aan mij. Als anderen het wel geweldig vinden, laat je dan vooral niet door mij ontmoedigen om er heen te gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 14:42
Nostalgie meestal. Alles op vakantie is mooier en alles waar je met weemoed aan terug denkt is beter.
Hier in NC hebben ze veel ketens niet die je aan de westkust en het noorden wel hebt, en vice versa. Hordes mensen uit de regios zijn de afgelopen jaren hierheen verhuisd en ze helpen je constant herinneren hoe geweldig x en y wel niet zijn en we dat hier ook moeten hebben.

En ja, als ik aan iemand hier een friettent of kebabzaak moet uitleggen komt het ook over alsof het hemel op aarde is. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Tomcatter_31 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:08:
Enige wat ik zeg is dat mijn beleving bij de In-N-Out burger niet anders was dan bij de McDonalds. Dus snap daarom niet wat de In-N-Out burger zo'n geweldige ervaring maakt.
De burgers?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 13:41

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik ben een week geleden weer eens naar de States geweest voor werk. Dit keer heb ik een klein bucket list item mogen aftikken. Ik was al vaker naar de Grand Canyon geweest, maar ik wilde altijd nog een keer een trail hike naar de bodem en de Colorado rivier maken.

Aangezien de Bright Angel trail (helaas?) dicht was, heb ik de South Kaibab trail genomen naar beneden. Uiteindelijk de hele wandeling weten te maken naar Phantom Ranch wat zo'n 12km enkele reis is en 1500 hoogtemeters. 3,5 uur naar beneden gehiked en 6,5 uur terug. Onderweg nog een park ranger tegengekomen die vroeg of we voldoende voorbereid waren qua water en voedsel. En ons casual nog even vertelde dat de hike naar de rivier eigenlijk een 2-daagse hike was.

Het had die nacht op de rim gevroren met -6 en omstreeks 08:30 bij de trailhead was het nog steeds -2 met lichte sneeuwbuien. Gedurende de dag klaarde het helemaal op en op de bodem was het lichtbewolkt met een graad of 20. Extreme verschillen dus.

Omdat plaatjes meer zeggen dan duizend woorden en iedereen wel van een paar foto's houdt een kleine sfeerimpressie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTex-2mhRE7juGF8jXAfW4QILnk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCC9UX2xlNgUCV81dziqJtjL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gxGH6GS5uo6wWJppR-pH1gxkUU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jmrJPKuav8oCCiINnyRQWox.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57I2D10XsEvBPxNtTVnz0RzGtMQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nz6aPj8YytMofAg2tfCFoyaQ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SG5NVMLkArf4hUbjFWf9-1g6i8s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjCOzrjlLgNs7Ld8cMsyPwsn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6hjyR41uRfKwZClc0mx1YjMusY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5Pe2S1uvVFXRrKFKd3Pa2Lr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rezkSwJKkogY4IcEWq29q85lSM4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20pumMfFtlgB1iIVdss8QzOC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gt8UmDOXeH_2-W90pVXufBnZdTA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GckPs34RXvo9t5ZPB9o9MqEQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ozp1wfJYFnchjwMAfaLR5wCXe8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFf96heKxjWcIdtLE60U1pLs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rmsvhR5vpSsm82iEhGL4rFX-4g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91AbeJBry6LAnqhdD0nKYcaD.jpg?f=fotoalbum_tile

De tocht zelf is zwaar (met name de terugweg :P) maar adembenemend mooi. Misschien wel de mooiste hike die ik tot nu toe gedaan heb. Echt een hele dikke aanrader. Met meer tijd zou ik wel graag in Phantom Ranch overnacht hebben. Ik snap dat in de zomer als het bloedheet is op en neer niet te doen is in één dag.

Oh ja en Hamburgers? White Castle!

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:53
DexterDee schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:39:
Ik ben een week geleden weer eens naar de States geweest voor werk. Dit keer heb ik een klein bucket list item mogen aftikken. Ik was al vaker naar de Grand Canyon geweest, maar ik wilde altijd nog een keer een trail hike naar de bodem en de Colorado rivier maken.

Aangezien de Bright Angel trail (helaas?) dicht was, heb ik de South Kaibab trail genomen naar beneden. Uiteindelijk de hele wandeling weten te maken naar Phantom Ranch wat zo'n 12km enkele reis is en 1500 hoogtemeters. 3,5 uur naar beneden gehiked en 6,5 uur terug. Onderweg nog een park ranger tegengekomen die vroeg of we voldoende voorbereid waren qua water en voedsel. En ons casual nog even vertelde dat de hike naar de rivier eigenlijk een 2-daagse hike was.

Het had die nacht op de rim gevroren met -6 en omstreeks 08:30 bij de trailhead was het nog steeds -2 met lichte sneeuwbuien. Gedurende de dag klaarde het helemaal op en op de bodem was het lichtbewolkt met een graad of 20. Extreme verschillen dus.

Omdat plaatjes meer zeggen dan duizend woorden en iedereen wel van een paar foto's houdt een kleine sfeerimpressie:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De tocht zelf is zwaar (met name de terugweg :P) maar adembenemend mooi. Misschien wel de mooiste hike die ik tot nu toe gedaan heb. Echt een hele dikke aanrader. Met meer tijd zou ik wel graag in Phantom Ranch overnacht hebben. Ik snap dat in de zomer als het bloedheet is op en neer niet te doen is in één dag.

Oh ja en Hamburgers? White Castle!
Holy cr*p wat een gave tocht & foto's! Ik heb een nieuwe wallpaper met foto 3 iig.. of toch 4?! Kan niet kiezen! :+ Supergaaf!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 13:41

DexterDee

I doubt, therefore I might be

De mooiste panorama foto's heb ik nog niet eens gepost. Tweakers fotoalbum ondersteunt geen foto's van meer dan 10.000 pixels breed helaasch :+

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Het zal. Maar ik merkte weinig verschil tussen de burgers van In N out tov die van andere fastfood ketens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

@DexterDee Die hike klinkt echt geweldig en de foto's zien er prachtig uit! Nu zit iedereen hier met een blik van 'waarom ben ik nu in xxx en niet daar?!' terwijl ze met weemoed terugdenken aan hun laatste verblijf daar 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 18-04-2024 22:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rtownz251
ibmpc schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:45:
[...]

Net ontdekt dat de My Verizon app in de appstore ook een eSIM op je telefoon kan zetten. De trial van een maand is inclusief 100 GB aan data. Helemaal gratis. Net geprobeerd en ook doorgestuurd naar die vriend van mij. Ik heb geen idee hoe lang deze aanbieding geldig is.
Gisteren geland in New York en hier ook gebruik van gemaakt. Eerst gaf de app aan dat ik al eerder de trial had gebruikt. Echter eenmaal op de wifi van de Airbnb nog een keer geprobeerd en kwam er probleemloos door. Top tip dit! Vooral ook het feit dat er verder geen betaalgegevens nodig zijn is super 🙌🏼Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZ8BI7K5bskkL_8NG531gebq3WI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzQXY6QKcy5rA5zVFXaRXBn3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door rtownz251 op 21-04-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tomcatter_31 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:30:
[...]

Het zal. Maar ik merkte weinig verschil tussen de burgers van In N out tov die van andere fastfood ketens.
Goh, raar dat er zoveel ketens zijn dan, als ze allemaal hetzelfde smaken 8)7 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

matthijst schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:00:
[...]

Goh, raar dat er zoveel ketens zijn dan, als ze allemaal hetzelfde smaken 8)7 :O
Waarom zou dat iets met smaak te maken hebben? Als elke keten exact hetzelfde smaakt kunnen er nog steeds heel veel verschillende ketens zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Alles kan, logisch is het niet.
Maar goed, een Big Mac zal ook wel hetzelfde smaken als een Whopper voor sommige mensen, schijnbaar.
Smaken verschillen, of smaakpapillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
matthijst schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:55:
Alles kan, logisch is het niet.
Maar goed, een Big Mac zal ook wel hetzelfde smaken als een Whopper voor sommige mensen, schijnbaar.
Smaken verschillen, of smaakpapillen.
Ik zei alleen dat het voor mij meer van hetzelfde is als de andere fastfoodketens en niet snap wat het zo bijzonder maakt. Als jij het wel geweldig vindt, moet je er vooral heen blijven gaan. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt ofzo dat je er maar over door blijft gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Tomcatter_31 schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:01:
[...]

Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt ofzo dat je er maar over door blijft gaan.
Ik reageer gewoon op jouw posts?
Dus wie "gaat er dan op door".

Iemand al ervaring met de Mobile Passport Control app?
https://www.cbp.gov/trave...s/mobile-passport-control

Schijnt binnenkomst in de VS te versnellen.

[ Voor 28% gewijzigd door matthijst op 21-04-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
matthijst schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:06:

Oh interessant. Ben benieuwd hoe dit werkt inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:28

Niellie41

[object Object]

[...]

Interessant. Ik zal het dinsdag eens proberen. We vliegen van Düsseldorf, via Madrid, naar Miami

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 22-04-2024 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtownz251
Hmmbob schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:58:
[...]

Oh interessant. Ben benieuwd hoe dit werkt inderdaad!
Ik had dit ook willen proberen. Echter vloog ik via een tussenstop in Dublin. Daar hebben ze een US pre-clearance. Daardoor word je in Amerika ontvangen als een binnenlandse vlucht. Las op Eric van New York dat dit nu nog niet altijd werkt maar als het werkt dit wel eenvoudiger maakt de VS binnen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:56
[b]ibmpc schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:45:[/

Hoe installeer ik de Verizon app, ik kan hem in de nl store niet vinden en de usa store heb ik geen toegang, probeer een dummy account op usa te zetten maar ik heb geen usa betaalmethode, hij weigert dus. Of kan ik dit pas installeren als ik op usa grondgebied ben? Ben momenteel nog in NL, ga volgende week naar Florida.

Inmiddels gelukt alleen krijg ik ook de melding dat de trial al is gebruikt, even wachten tot we geland zijn denk ik dus.

Anyway, volgende week ga ik met vrouw en kids (9 en 11) 3 weken naar Florida, weekje homestead, weekje cape coral en een week Orlando, we vliegen op Miami en terug vanaf Orlando, auto erbij. Programma is eigenlijk al vol maar heeft iemand nog een tip die we niet mogen missen?

[ Voor 22% gewijzigd door gielie op 22-04-2024 10:03 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:28

Niellie41

[object Object]

gielie schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:14:
[...]
Anyway, volgende week ga ik met vrouw en kids (9 en 11) 3 weken naar Florida, weekje homestead, weekje cape coral en een week Orlando, we vliegen op Miami en terug vanaf Orlando, auto erbij. Programma is eigenlijk al vol maar heeft iemand nog een tip die we niet mogen missen?
Wat heb je wel al op je lijstje? Wij zijn er ook vanaf dinsdag, voor twee weken. Wij gaan van Miami naar Orlando. Dan naar Sarasota om rond Miami te eindigen.

Mijn nummer 1 was Kennedy Space Center. Ik was er in 2018 geweest (alleen) en dat vond ik zo ontzettend gaaf. Het is ook heel leuk voor kinderen en zeker mijn zoon zal dit geweldig vinden.

Ook kijken of je een sportwedstrijd kan bezoeken. Orlando Magic en Miami Heat zitten in de playoffs van de NBA. Bij de NHL zitten de teams van Miami en St. Petersburg ook in de playoffs. Honkbal schijnt leuk te zijn, maar dat trekt met niet zo. 3 t/m 5 mei is er F1 in Miami (zou ik vermijden), maar dat weekend is er ook in Sebring een race wat veel toegankelijker is (GT World Challenge America). Kaartje kost $26 pp en kinderen zijn gratis.

Heel jammer dat het nu geen (college) football seizoen meer is, want dat staat ook nog op mijn bucket list. Er is wel voetbal, maar Miami is super duur dankzij Messi. Orlando heeft ook een voetbal team. Voor de Amerikanen maakt het eigenlijk niet uit wat voor sport ze kijken, ze steunen massaal hun thuis team.

[ Voor 29% gewijzigd door Niellie41 op 22-04-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
Niellie41 schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:29:
[...]

Wat heb je wel al op je lijstje? Wij zijn er ook vanaf dinsdag, voor twee weken. Wij gaan van Miami naar Orlando. Dan naar Sarasota om rond Miami te eindigen.

Mijn nummer 1 was Kennedy Space Center. Ik was er in 2018 geweest (alleen) en dat vond ik zo ontzettend gaaf. Het is ook heel leuk voor kinderen en zeker mijn zoon zal dit geweldig vinden.

Ook kijken of je een sportwedstrijd kan bezoeken. Orlando Magic en Miami Heat zitten in de playoffs van de NBA. Bij de NHL zitten de teams van Miami en St. Petersburg ook in de playoffs. Honkbal schijnt leuk te zijn, maar dat trekt met niet zo. 3 t/m 5 mei is er F1 in Miami (zou ik vermijden), maar dat weekend is er ook in Sebring een race wat veel toegankelijker is (GT World Challenge America). Kaartje kost $26 pp en kinderen zijn gratis.

Heel jammer dat het nu geen (college) football seizoen meer is, want dat staat ook nog op mijn bucket list. Er is wel voetbal, maar Miami is super duur dankzij Messi. Orlando heeft ook een voetbal team. Voor de Amerikanen maakt het eigenlijk niet uit wat voor sport ze kijken, ze steunen massaal hun thuis team.
Kennedy space centre staat op de lijst. F1 is niet te betalen en zoals je al aangeeft, football season is al afgelopen. NBA vind ik wat prijzig voor 4 personen. In de MLS speelt Orlando tegen Miami op de 15de, ga ik ook proberen. De rest van de sporten vind ik minder interessant.

Verder doen we wat attractie parken, de keys, Everglades maar ook wat rond rijden en op de bonnefooi wat ontdekken.

[ Voor 4% gewijzigd door gielie op 22-04-2024 13:45 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006

aerofreak

Steve Jobs

Voor de burger discussie :P

Er wordt niet heel hoog gescoord

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 14:56
gielie schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:38:
[...]

Kennedy space centre staat op de lijst. F1 is niet te betalen en zoals je al aangeeft, football season is al afgelopen. NBA vind ik wat prijzig voor 4 personen. In de MLS speelt Orlando tegen Miami op de 15de, ga ik ook proberen. De rest van de sporten vind ik minder interessant.

Verder doen we wat attractie parken, de keys, Everglades maar ook wat rond rijden en op de bonnefooi wat ontdekken.
Guided tour over de Daytona oval is ook een aanrader als je in de buurt bent. Kan je vertellen dat het veel en veel steiler is dan je op tv ziet. Echt impressive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:11
Komende week voor het eerst met gezin naar USA. Beginnend met een 6 dagen New York. Kids zijn 12 en 15, dus volgens mij ook een mooie leeftijd ervoor.

Hebben wel een mooi hotel op Times Square. Hebben jullie tips voor ontbijt tentjes? Ik hoor/lees dat je nergens daar in je hotel eet.

Taxi ben ik van plan om van JFK airport een Uber te pakken. Is dat een goed plan of kan ik toch beter een reguliere gele taxi pakken. In andere steden vond ik in mijn eentje Uber altijd wel erg prettig.

Nog tips voor avondeten? Gewoon regulier Amerikaans, italiaans, eten is prima. Moet niet al te culinair zijn :)

Activiteiten die we gepland hebben:
  • Times Square in het donker tour
  • Hop-on/off Big Bus, downtown en Uptown
  • Fietstocht Central Park
  • Fietstocht Brooklyn (Bridge)
  • New York 9/11 herdenking en museum
  • Avond Boottocht vrijheidsbeeld / Best of NYC
  • Plaza hotel (home alone)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Je kan evt ook met van die elektrische stepjes door Central Park, vond ik wel geinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

GAEvakYD schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:22:

Nog tips voor avondeten? Gewoon regulier Amerikaans, italiaans, eten is prima. Moet niet al te culinair zijn :)
Eten zou ik me niet al te veel zorgen om maken maar zou ik buiten de absolute toeristische hotspots doen.
Avondeten (mocht je van pizza houden):

http://nypizzasuprema.com/
https://www.upsidepizza.com/

Die gaan bij de slice en daar zal het wat drukker zijn maar kwalitatief is het wel echt van een ander niveau in positieve zin ;).

Hotels + eten moet je vergeten. Alhoewel (afhankelijk van wat je wil) zijn sommige hotels waar je verse eieren bestellen kunt best wel goed. Ik heb dat een paar keer in een Hilton hotel gehad (Hilton Garden Inn, Mayfield (Cleveland omgeving).

Dat had niet zoveel met een 'typisch' Amerikaans ontbijt te maken en was vrij on-par met wat je bij een vd Valk (zo'n moderne) krijgen kunt. In alle andere gevallen is een lokaal tentje zoeken een stuk leuker en gezelliger, maar zoals gezegd -> blijf buiten de meest toeristische gedeeltes.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 23-04-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtownz251
Komende week voor het eerst met gezin naar USA. Beginnend met een 6 dagen New York. Kids zijn 12 en 15, dus volgens mij ook een mooie leeftijd ervoor.

Hebben wel een mooi hotel op Times Square. Hebben jullie tips voor ontbijt tentjes? Ik hoor/lees dat je nergens daar in je hotel eet.

Taxi ben ik van plan om van JFK airport een Uber te pakken. Is dat een goed plan of kan ik toch beter een reguliere gele taxi pakken. In andere steden vond ik in mijn eentje Uber altijd wel erg prettig.

Ik zit nu in NYC en heb gisteren ontbeten bij Ellen’s stardust. Bijzondere ervaring. Wel wat duurder maar zeker met je kinderen de moeite waard. Tevens raad ik de ‘one world observatory’ aan. Hele toffe ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:18
[...]

Ik reageer gewoon op jouw posts?
Dus wie "gaat er dan op door".

Was handig geweest als wij dit hadden gebruikt toen we vorige week aan kwamen op JFK. 1,5 uur bij douane gestaan, de rij van de mobile passport control was maar tien minuten :+

Wij ontbijten graag bij Andrews NYC diner, heel veel opties, lekker centraal en erg lekker. Aanrader.
Qua avond eten zijn wij dol op de Panda Express en de Cheesecake Factory. Geen hoge eisen denk ik, maar damn wat is dat lekker. Balen altijd dat ze die niet in Europa hebben. Als je fan bent van How I Met Your Mother is het ook leuk om te eten bij McGee’s Pub.

Qua bezienswaardigheden: Central Park is zo groot. Fietsen is leuk, maar lopend zie je misschien nog meer, dus ik zou dat er nog wel bij doen. Rondje lopen om het reservoir (midden van Central Park) doet het altijd goed. Uitzicht vanaf pebble peach of pier 1 in Brooklyn is geweldig, vooral rond en na sunset. Staten Island Ferry (gratis) kan je ook nemen om dichter bij de statue of liberty te komen (+ mooi uitzicht op zuid Manhattan).

[ Voor 64% gewijzigd door Alwayshappyz op 23-04-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-05 07:22
rtownz251 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:51:
[...]

Ik zit nu in NYC en heb gisteren ontbeten bij Ellen’s stardust. Bijzondere ervaring. Wel wat duurder maar zeker met je kinderen de moeite waard. Tevens raad ik de ‘one world observatory’ aan. Hele toffe ervaring.
Wij hebben altijd standaard ontbijtbuffet inbegrepen en gaan er altijd op los bij ons hotel verblijf. Ook in Amerika :)

Mijn oom die in Amerika woont had berekend en zowel ontbijtbuffet in het hotel als ontbijtbuffet buiten net zo duur is.

[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 23-04-2024 16:00 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:11
Nice, die heb ik op de lijst gezet. We zijn zeker dol op Pizza, dus dat ik wel tof.
rtownz251 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:51:
[...]

Cool. Ellen's diner heb ik er ook bij gezet. Ziet er wel uit als een belevenis.
Andrews NYC diner op de lijst gezet voor ontbijt. En Panda express + cheesecake factory voor avondeten.

Top dat jullie zo meedenken. Ik heb zo al een heel lijstje met adresjes. 8)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-05 07:22
Heeft er toevallig iemand ervaring met All You Can Eat in San Francisco en waar kan ik dat het beste kan vinden? Hebben ze inclusief drinken? Ik heb via Google gezocht en een lijstje gevonden. Het is niet duidelijk of ze buffet hebben lijkt het en de juiste keuze is

[ Voor 20% gewijzigd door Van der Berg op 23-04-2024 18:17 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Van der Berg schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:04:
Heeft er toevallig iemand ervaring met All You Can Eat in San Francisco en waar kan ik dat het beste kan vinden? Hebben ze inclusief drinken? Ik heb via Google gezocht en een lijstje gevonden. Het is niet duidelijk of ze buffet hebben lijkt het en de juiste keuze is
Pak dat lijstje nog eens, tripadvisor of yelp, en klik gewoon even per restaurant door naar de website en je hebt alle info. Lijkt me stug dat de gemiddelde persoon hier (lees: 99,9%) dat gaat weten.

Overigens als ik op Yelp kijk word ik niet per definitie warm van hoe dat eruit ziet. Vroeger, toen wij in El Paso woonden gingen we wel eens naar de Golden Corral. Toen ik er ruim 14 jaar later weer eens kwam vond ik het de meest armetierige zooi die ik me kon herinneren met dito klandizie.

Als groot pizza fanaat heb ik ook stad en land afgezocht in Cleveland op zoek naar een CiCi’s Pizza (all you can eat pizza buffet) maar ook daar heb ik mijn nostalgische herinneringen helaas mee verkracht…
Pagina: 1 ... 65 ... 81 Laatste