Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 08:33
The Realone schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:58:
[...]

Je zou het Zuid-Oosten zonder Florida kunnen overwegen. Het is hier op zijn eigen manier prachtig. ;)
Voorbeeldje van plekken die de moeite waard zijn waarmee je een rondje kunt maken zijn Nashville, Memphis, New Orleans, Savannah, Charleston, Outer Banks, Asheville of dieper de Smokey's in.

Heel anders dan de standaard (maar prachtige) rondjes aan de westkust, maar het is niet voor iedereen. Als je bij elke stop overhoop geblazen wilt worden door pracht, praal en indrukwekkende bezienswaardigheden dan zou ik er weg blijven. Het wordt dan meer een laid back cultuurvakantie.
Wij vertrekken over drie weken richting de USA. Eerst 5 dagen New York en daarna voor 10 dagen Florida (vlucht retour van JFK naar Miami is het idee). We zoeken nog een wat concretere invulling voor 10 dagen Florida.

Hierboven worden al wat voorbeelden genoemd, zijn er nog meer tips van ervaringsdeskundigen?

Vooralsnog ziet onze reis er zo uit:

8 april vlucht naar New York
Deze 5 dagen hebben we al redelijk vol gepland, daar komen we verder wel uit.
13 april vlucht naar Miami (moet nog geboekt worden, naar bijv. Orlando is een stuk duurder).
23 april in de ochtend vlucht terug naar JFK en dan door naar Amsterdam eind van de middag

Miami en Key West is vooralsnog het enige wat op ons lijstje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:31
Racierox schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:07:
[...]

Wij vertrekken over drie weken richting de USA. Eerst 5 dagen New York en daarna voor 10 dagen Florida (vlucht retour van JFK naar Miami is het idee). We zoeken nog een wat concretere invulling voor 10 dagen Florida.

Hierboven worden al wat voorbeelden genoemd, zijn er nog meer tips van ervaringsdeskundigen?

Vooralsnog ziet onze reis er zo uit:

8 april vlucht naar New York
Deze 5 dagen hebben we al redelijk vol gepland, daar komen we verder wel uit.
13 april vlucht naar Miami (moet nog geboekt worden, naar bijv. Orlando is een stuk duurder).
23 april in de ochtend vlucht terug naar JFK en dan door naar Amsterdam eind van de middag

Hoe kom je op 10 dagen dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:48

Typhone

Who Dares Wins

key schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:51:
Na een 3 weken westkust afgelopen jaar heb ik de smaak ook te pakken.
Dit jaar voor een kortere reis van ca 2 weken aan het kijken, maar naar een ander deel van de US.

Een exact idee heb ik nog niet helemaal. De Everglades lijken mij prachtig, maar verder heb ik niets met Florida, wellicht st Augustine dan.
Het oosten is weer helemaal wat anders. Texas spreekt me ook wel aan ivm de natuur en de afwijkende cultuur.

Van de week even naar het reisbureau om wat inspiratie op te doen.

Ik lees weer even mee.
Texas is hartstikke chill maar even wennen voor de meesten. Ik heb op de grens van Texas/New Mexico gewoond (El Paso).

Daar kun je je rustig prima vermaken als uitvalsbasis: White Sands, Saguaro, Big Bend National Park, Hueco Tanks, Copper Breaks State Park, Monahans Sandhills State Park, Seminole Canyon enkele grote steden met geschiedenis zoals Houston, Dallas, San Antonio en een vreemde eend in de bijt maar wel leuk een keer te bezoeken Corpus Christi.

In Texas kun je een complete drie weken durende roadtrip kwijt denk ik ;). Er is ook een interessant Youtube kanaal (The Texas Bucket List) waar je idyllische (maar wel typisch Amerikaanse) eettentjes kunt opzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:36
In Juni ga ik met m'n broer en kameraad 3,5-4 weken naar VS/Canada. vliegen op Calgary en hebben daar een camper gehuurd voor de volledige periode. Zijn echte natuurmensen dus focus zal liggen op hiken, wildlife spotten en ander outdoor activiteiten.

Huidige plan is de Rockies tussen Yellowstone en Jasper te bestrijken. Iemand nog tips voor dingen in die regio om niet te missen?

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
DeBaroN schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:14:
[...]

Hoe kom je op 10 dagen dan?
Effectief zal het misschien 9 zijn minus de vluchten of wat bedoel je precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:31
Racierox schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:22:
[...]

Effectief zal het misschien 9 zijn minus de vluchten of wat bedoel je precies?
Hoe je aan dat aantal dagen komt . Nu vraag je wat te doen in die tijd. Zoiets kan je beter andersom doen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
DeBaroN schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:57:
[...]

Hoe je aan dat aantal dagen komt . Nu vraag je wat te doen in die tijd. Zoiets kan je beter andersom doen lijkt me.
De vluchten heen en terug zijn al geboekt, i.v.m. andere verplichtingen kon het sowieso niet langer.
Is toch niet heel gek om te kijken wat je in de beschikbare tijd die we hebben kunt doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

matthijst schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:05:

Westkust is leuk, maar dan is 2 weken wellicht wat kort.
Je hoeft niet de hele Westkust in 2 weken te doen. In twee weken kun je het rondje San Francisco, Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, Death Valley, Yosemite en weer San Francisco doen. Maak keuzes en laat wat over voor de volgende keer (als de dochters wat ouder zijn en niet meer met hun ouders op vakantie willen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Patrick_6369 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:41:
[...]

Amerika is heel duur geworden de laatste tijd.

[...]

Als ik even tel wat wij in 2023 hebben uitgegeven voor 4 weken Canada voor 2 personen dan kom ik grofweg op het volgende.
Canada (of nou ja Toronto) is ook bizar duur geworden. In 2022 8 nachten hotel eind april 2.294 CAD. Dat is nu, in hetzelfde hotel, nu +/- 5.000 CAD! In geen enkele periode kom ik ook maar in de buurt van de prijs van nog geen twee jaar geleden.

Obv de inflatie zou de stijging < 10% moeten zijn.

2294 CAD in 2022 was 1700 euro nu ongeveer 1500. Dus waar die verdubbeling nu vandaan komt.
Racierox schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:07:
[...]

[..]

Ik ga er even vanuit dat je een auto hebt. Als je van natuur houdt, de Everglades (en in de buurt van Miami). Als je techniek/geschiedenis leuk vind is Cape Canaveral/Kennedy Space Center aan te raden. Als je strand wil, vergeet ook niet dat aan de andere kant van Florida ook een kust is, richting Fort Myers/Naples/Tampa. Uiteraard qua parken is Orlando het mecca (niet mijn ding dus heb er niets over te zeggen).

Je bent er tussen 13 en 23 april, de Miami Marlins( baseball) spelen 12 tot 17 april wedstrijden thuis, de Heats (basketball) spelen op 14 april tegen de Raptors (volgens mij laatste reguliere wedstrijd van het seizoen) dus een Amerikaanse sport meepakken behoort ook tot de mogelijkheden (ik zou het zelf wel weten O-) ).
Typhone schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:16:
[...]

Texas is hartstikke chill maar even wennen voor de meesten. Ik heb op de grens van Texas/New Mexico gewoond (El Paso).
Ik heb zelf alleen Dallas -> Houston gedaan en ik vond dat niet perse echt wennen? Het is anders dan New York, maar dat is LA ook. Maar wellicht dat die kant van Texas ook weer anders is. Ik had ook een beetje een beeld van woestijn, ranches en oil rigs bij Texas maar dat beeld past ook (bijna) helemaal niet bij Dallas -> Houston.
downtime schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:20:
[...]

Je hoeft niet de hele Westkust in 2 weken te doen. In twee weken kun je het rondje San Francisco, Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, Death Valley, Yosemite en weer San Francisco doen. Maak keuzes en laat wat over voor de volgende keer (als de dochters wat ouder zijn en niet meer met hun ouders op vakantie willen).
Ik heb de eerste keer het rondje LA -> SD -> Phoenix -> Grand Canyon / Page (ook een aanrader) -> LV (met uitstapje naar Bryce en Hoover Dam) -> Death Valley -> LA gedaan. Dan zie je heel veel en blijft er ook nog heel veel over voor een tweede keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@PolarBear Dat is al teveel urbanized ;). Zodra je de lijn links daarvan (en met name richting zuiden) neemt kom je dat specifieke Texaanse tegen. Eten bestellen en opeens alles groot krijgen, veel wapens(zichtbaar), minder verkeersregels en praatgrage mensen. Zolang men in gesprekken wegblijft over politiek en wapens gaat er ook niets mis.

Maar Nederlanders in het buitenland blijven altijd en overal graag “de organiserende bemoeiende” partij en dat moet je in de zuidelijke staten dus niet doen. Veteranen hebben ook een hele speciale status in Texas trouwens. Vroeger werden die zelfs omgeroepen in restaurants maar dat was met name in de regio waar ik/wij toen woonde(n). Praktisch naast Fort Bliss.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

GWBoes schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:32:
In Juni ga ik met m'n broer en kameraad 3,5-4 weken naar VS/Canada. vliegen op Calgary en hebben daar een camper gehuurd voor de volledige periode. Zijn echte natuurmensen dus focus zal liggen op hiken, wildlife spotten en ander outdoor activiteiten.

Huidige plan is de Rockies tussen Yellowstone en Jasper te bestrijken. Iemand nog tips voor dingen in die regio om niet te missen?
Kijk even naar waar wij geweest zijn vorig jaar :)

Planning
[Vakantie] USA

Bevindingen (wat Canada betreft, als je op mijn username zoekt zie je wel meer posts over die vakantie)
TommyGun in "[Vakantie] USA"

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 22-03-2024 09:42 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Je kunt in Canada trouwens veel beter (en gevarieerder en gezonder) eten dan in de VS, dat viel ons wel echt op. Qua ontbijt heb je goede toko's zoals Tim Hortons, maar vooral qua dineren is de keuze veel ruimer (afwisselender). In Amerika gingen we regelmatig naar Panda House, omdat we de (volgespoten) stukken biefstuk en hamburgers na 1 week al helemaal zat waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:47
GWBoes schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:32:

Voor Jasper/Banff etc. natuurlijk de bekende highlights die je in alle boekjes vindt. Ik weet dat er mensen zijn die alleen al de highlights willen mijden omdat iedereen ze doet, maar dan mis je echt wat. Ik vond de Parker Ridge Trail langs de Icefields Parkway wel echt een mooie wandeling. Ook de rondvaart naar Spirit Island op Maligne Lake bij Jasper was echt wel mooi.
Het stuk direct ten zuiden daarvan heb ik nog niet bezocht, maar ik heb wel Yellowstone gedaan. Ik vond een bezoek aan wild-west stadje Cody heel leuk, met een bezoek aan de rodeo! Rijd dan via de Beartooth Highway naar Yellowstone en zorg dat je in het park kun verblijven. De omgeving Old Faithful is de mooiste voor geysers, de Lamar Valley voor het bekijken van wildlife. De wandeling naar de Lone Star geyser is mooi omdat je daar heel rustig naar de geyser kunt kijken zonder hekken. Neem een boekje mee om de tijd te doden of maak praatjes met die paar toeristen die ook de tocht hebben ondernomen.
Vergeet ook Grand Teton niet. De tocht over Jenny Lake en wandeling omhoog aan de overkant is erg mooi. En ik zou een keer vroeg opstaan om in het vroeg ochtendlicht foto's te maken. Wij volgden deze pagina: https://goldenstudios.com...ly-one-day-in-the-tetons/ .

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Patrick_6369 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:12:
[...]

Voor Jasper/Banff etc. natuurlijk de bekende highlights die je in alle boekjes vindt. [...]
Iets daarbuiten ligt ook Nationaal park Kootenay, daar zijn we doorheen gereden vanuit Calgary naar Glacier. Een stuk minder toeristisch (want minder bekend?) maar heel erg mooi!

En ik weet niet of je hier in de buurt komt @GWBoes, maar nabij Clearwater BC heb je dit prachtige meer in Blue River BC alwaar je activiteiten kunt boeken; https://www.blueriversafari.com/

De dorpjes Jasper/Banff vonden wij veel te druk en niet echt bijzonder, maar wel tof dat je zelfs daar wildlife ziet :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ed09t37dFSNeKSiBmo9kIpw0nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDQ8ppwuLcblv4JolPJIlFBB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i66mfdnIGkK9xGebqFnc9NALa0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2H62mEvb05t3dbpfcDWyJvHi.jpg?f=fotoalbum_large

Wij verbleven trouwens in Canmore, ligt tussen Banff en Calgary in.
Mocht je daar komen, ga eten bij Edo Japan - Grill and Sushi _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door TommyGun op 22-03-2024 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:36
Thanks voor alle tips. ga het allemaal even doorlezen en met de reisgenoten delen. Zo'n river safari stond volgens mij al wel ergens op de lijst. Er moeten sowieso beren gespot worden anders krijgen we iemand niet mee terug in het vliegtuig ben ik bang :) .

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

GWBoes schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:51:
Thanks voor alle tips. ga het allemaal even doorlezen en met de reisgenoten delen. Zo'n river safari stond volgens mij al wel ergens op de lijst. Er moeten sowieso beren gespot worden anders krijgen we iemand niet mee terug in het vliegtuig ben ik bang :) .
Beren spotten is puur geluk hebben (althans, tijdens een hike kom je ze liever niet tegen en daarvoor wordt je ook genoeg gewaarschuwd / ingelicht). Wij hebben een aantal zwarte beren gezien en een enkele grizzly. Maar vaak ben je al te laat met een foto maken :P

Verder best veel wildlife gezien, van vossen tot coyotes en bizons tot elks.

Wat je ook doet, ga alsjeblieft niet naar Yellowstone Bear World. We hadden er achteraf een beetje spijt van dat we daar geld naartoe gebracht hebben. Die beren zien er gestrest uit en worden echt uitgebuit voor toerisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Laatst online: 15:47
De kans op beren in het wild is het grootst door rustig te rijden over de wat kleinere wegen en/of op rustigere tijden. Vanuit de auto is het ideaal beren spotten en lekker veilig. Bovendien hebben wij vorig jaar in Canada geleerd dat veel beren net aan de rand van de weg verblijven en bewegen, omdat dieper in het bos de dichtheid van de begroeiing zo dicht is dat er weinig voedsel te vinden is.
Hoe maak je je kans zo groot mogelijk vooraf? Plan voldoende tijd zodat je ook eens wat extra kilometers kunt maken, een weg extra op- en afrijden enzovoort en langzamer kunt rijden om goed om je heen te kijken. In Jasper is de weg naar Maligne Lake een typische wildlife hotspot.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Vaevictis_ schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:44:
Mijn vriendin en kinderen (15 en 17) willen graag eens naar de USA maar die komen aan met een pakketreis van 15K en dat vind ik teveel geld voor 2 weken. Kinderen willen graag steden (NYC) zien en ik ben meer natuur. En we moeten ook in het hoogseizoen.

Wie heeft er een suggestie voor een mooie reis die niet een rib uit je lijf kost? Ik wil best zelf boeken of een reisplan samenstellen dus hoef geen pakketreis.
Wij zitten al op €6.645,78 met zijn tweeën (per persoon €3.322,89) dit is met alle hotels, tickets, toertochten en ruimbagage en reserveringen van stoelen inclusief korte reisverzekering bij inbegrepen. Wij verblijven in goede hotels. Het kon voor ons nog iets goedkoper worden, doordat wij de hotels iets minder duur hadden kunnen kiezen. Wij zijn van plan om nog eens $2.800 aan cash mee te nemen, voor de 2 weken dat wij daar verblijven. Natuurlijk zullen wij daar niet alles spenderen. Wij hebben wat ruim genomen $200 dollar per dag. Wat overblijft nemen wij terug en wisselen dat weer terug.

Onze hotels is met ontbijtbuffet inbegrepen, in Los Angeles, San Francisco en Las Vegas. Dus alleen lunchen en avond eten hebben wij en misschien iets tussendoortje en eventueel fooien

Ik denk dat jij wel goedkoper kan maar met 2 kinderen erbij wel redelijk goed zit. Ik heb alles los geboekt voor deze reis en ruim van te voren al 6 maanden geleden.

Voor New York/Washington DC waar ik vorige jaar ben geweest een 12-daagse vliegreis. Toen ook alles los geboekt en was uiteindelijk de hele reis en met spenderen bijna €3000 kwijt. Ik was toen alleen geweest. Ik verbleef in goede klasse hotel.

Wij hebben ruimbagage tot 23KG op 1 naam geboekt voor de KLM en UNITED. Dus niet ieder apart ruimbagage. Naar San Diego zonder ruimbagage genomen, omdat wij er maar 1 dagje zijn. Tot mijn verbazing was stoelen reserveren kostenloos gratie bij UNITED. Alleen KLM heen en terug €114 voor ons tweeën

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 22-03-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:44

Wokschotel

Op 6 wielen

Omdat onze zoon nu in groep 7 zit willen we als afsluiting van de basisschool de zomervakantie 2025 een langere tijd (min 4 weken) naar de VS toe. Met z'n 2en zijn we daar al vaker geweest maar dan alleen oostkust/Florida ivm familie daar. Die familie willen we nu ook bezoeken, maar dan aangevuld met de westkust/nationale parken en mijn eigen wens: Hawaii :P Genoeg inspiratie in ieder geval in dit topic.

Nu zitten we helaas vast aan de zomervakantie. Wat zijn de ervaringen hier met het reizen in de VS in de (hoog)zomer met een kind? Ik kan me voorstellen dat alles veel duurder is, maar we zijn er redelijk op tijd bij dus zijn er misschien slimmigheidjes die we kunnen toepassen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 762779 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:55:
[...]

Wij zijn van plan om nog eens $2.800 aan cash mee te nemen, voor de 2 weken dat wij daar verblijven. Natuurlijk zullen wij daar niet alles spenderen. Wij hebben wat ruim genomen $200 dollar per dag. Wat overblijft nemen wij terug en wisselen dat weer terug.
Waarom zoveel cash? Dat is onnodig omdat je vrijwel overal met CC kunt (en soms moet) betalen. Aangezien de koers bij inleveren slechter is als bij ophalen kost elke onnodige dollar jou geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:18
Wokschotel schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:06:
Omdat onze zoon nu in groep 7 zit willen we als afsluiting van de basisschool de zomervakantie 2025 een langere tijd (min 4 weken) naar de VS toe. Met z'n 2en zijn we daar al vaker geweest maar dan alleen oostkust/Florida ivm familie daar. Die familie willen we nu ook bezoeken, maar dan aangevuld met de westkust/nationale parken en mijn eigen wens: Hawaii :P Genoeg inspiratie in ieder geval in dit topic.

Nu zitten we helaas vast aan de zomervakantie. Wat zijn de ervaringen hier met het reizen in de VS in de (hoog)zomer met een kind? Ik kan me voorstellen dat alles veel duurder is, maar we zijn er redelijk op tijd bij dus zijn er misschien slimmigheidjes die we kunnen toepassen?
Voor alleen Hawaii heb je zo al 15-20 dagen nodig in mijn ervaring. Wij hadden 5 dagen per eiland (Big Island, Kauai, Oahu en Maui) en dat was net genoeg om alles een beetje te zien. Dus dat zou ik zelf niet gaan combineren met een roadtrip van de westkust en dan ook nog eens Florida. Puur advies hoor, ik snap de drang wel om zoveel mogelijk te willen zien!
Anoniem: 762779 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:55:
[...]

Voor New York/Washington DC waar ik vorige jaar ben geweest een 12-daagse vliegreis. Toen ook alles los geboekt en was uiteindelijk de hele reis en met spenderen bijna €3000 kwijt. Ik was toen alleen geweest. Ik verbleef in goede klasse hotel.
3000 euro inclusief vluchten, goede klasse hotels en eten en zo daar? Voor 12 dagen?

Wij hebben soortgelijke trips (Washington en New York combineren) twee keer gedaan, maar no way dat we dan aan 3000 euro pp zaten. Alleen het hotel in New York en de vliegtickets waren al bijna genoeg om de 3000 pp aan te tikken (beide keren in Juni). En dan zochten we nog in het goedkopere segment.

Hier gaan we in April na vijf jaar geen VS reizen weer een keer een weekje naar New York. Veel zin in! Volgend jaar misschien weer Westkust of een city trip naar Chicago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alwayshappyz schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:56:
[...]

Voor alleen Hawaii heb je zo al 15-20 dagen nodig in mijn ervaring. Wij hadden 5 dagen per eiland (Big Island, Kauai, Oahu en Maui) en dat was net genoeg om alles een beetje te zien. Dus dat zou ik zelf niet gaan combineren met een roadtrip van de westkust en dan ook nog eens Florida. Puur advies hoor, ik snap de drang wel om zoveel mogelijk te willen zien!

[...]

3000 euro inclusief vluchten, goede klasse hotels en eten en zo daar? Voor 12 dagen?

Wij hebben soortgelijke trips (Washington en New York combineren) twee keer gedaan, maar no way dat we dan aan 3000 euro pp zaten. Alleen het hotel in New York en de vliegtickets waren al bijna genoeg om de 3000 pp aan te tikken (beide keren in Juni). En dan zochten we nog in het goedkopere segment.

Hier gaan we in April na vijf jaar geen VS reizen weer een keer een weekje naar New York. Veel zin in! Volgend jaar misschien weer Westkust of een city trip naar Chicago.
Ik was buiten Manhattan overnachting gehad. Mijn neef uit New York New Yersey raadde mij Hilton in Manhattan aan maar was €2.249 met ontbijtbuffet. Ik heb Hampton Inn By Hilton in Newark-Harrison-Riverwalk geboekt voor €1.223 met ontbijtbuffet inbegrepen en dat heeft mij al €1.026 bespaard.

Mijn neef was erg onder de indruk van mijn keuze en vond verrasend goed.

Ook op de vliegticket heb ik enorm kunnen besparen mijn ticket retour inclusief reserveringskosten €351,90! Met UNITED vanaf Schiphol via een tussenstop van 3 uur in Washington DC Dulles International en terug via Chicago O'Hare 1 uur 30 minuten overstap naar Amsterdam met UNITED.

Ik was 1 dagje in Washington DC apart ochtend vroeg met American Airlines en terug avond. Ik vloog vanaf LaGuardia

Ik had 1 week kaart voor de Path-trein van Harison station naar World Trade Center en ik had 1 week kaart voor de metro met de metrocard.

Ik heb overal geweest en heb bijna heel New York bezocht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loGb5ed-j_4qK3-IZnF-Z8WORYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hs8vnFwtLq7sliY5Gc2LAswH.jpg?f=fotoalbum_large

1 dagje met American Airlines:
1 x CheapticketsNL LGA-DCA € 267,90 inclusief reserveringskosten retour

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 22-03-2024 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

downtime schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:39:
[...]

Waarom zoveel cash? Dat is onnodig omdat je vrijwel overal met CC kunt (en soms moet) betalen. Aangezien de koers bij inleveren slechter is als bij ophalen kost elke onnodige dollar jou geld.
Waarom zou je dollars ooit willen inruilen eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Typhone schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:30:
[...]

Waarom zou je dollars ooit willen inruilen eigenlijk?
Omdat je voorlopig niet meer in de VS komt en dat geld wel beter kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

downtime schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:39:
[...]

Ik heb wel een VISA GO card van de ANWB. Maar ik wil toch cash en dat deed ik vorige jaar ook in New York. Ik nam niet alles mee op zak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 762779 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:12:
[...]

Ik heb wel een VISA GO card van de ANWB. Maar ik wil toch cash en dat deed ik vorige jaar ook in New York. Ik nam niet alles mee op zak.
Ik vind het een vreemde keuze maarre... that's just me. Ik vertrouw hotelkluisjes niet en vind een paar duizend dollar op zak ook riskant. Ik gebruik een credit card en neem $ 200 mee voor die enkele keer dat je wel cash moet betalen. ATM's heb je in de VS ook dus als $ 200 niet genoeg is kun je gewoon extra pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

downtime schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:25:
[...]

Ik vind het een vreemde keuze maarre... that's just me. Ik vertrouw hotelkluisjes niet en vind een paar duizend dollar op zak ook riskant. Ik gebruik een credit card en neem $ 200 mee voor die enkele keer dat je wel cash moet betalen. ATM's heb je in de VS ook dus als $ 200 niet genoeg is kun je gewoon extra pinnen.
Vorige jaar deed ik niet mijn geboortejaar als code op mijn kluisje, maar mijn pincode van mijn bank zodat niemand het weet. Ik nam ook niet alles mee opzak ik keek per dag hoeveel ik mee op zak nam.

Niet alleen mijn totale geld zat in het kluisje, maar ook mijn tablet opladers en mijn paspoort. Mijn Samsonite koffer zat ook op slot met code

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 23-03-2024 16:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 762779 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:38:
[...]

Vorige jaar deed ik niet mijn geboortejaar als code op mijn kluisje, maar mijn pincode van mijn bank zodat niemand het weet.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat management van zo'n hotel gewoon een masterkey heeft. Anders zouden ze een kluis niet meer kunnen openen als de laatste gast vergeten is om die voor zijn vertrek te openen. En als management een masterkey heeft bestaat de kans dat een deel van het personeel die ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelfs nog een foto van mijn kluisje vorig jaar nog in New York :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JUQFqb0Se9BaHKaD1-egwvBhkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDfcAnq2fk2BcMRpo4uwV9Vd.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik zie alleen keypad, dus dat kunnen ze dus wel openen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 23-03-2024 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 762779 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:53:
Ik heb zelfs nog een foto van mijn kluisje vorig jaar nog in New York :)

[...]

Maar ik zie alleen keypad, dus dat kunnen ze dus wel openen?
Deze blog zegt:
Waar liggen je spullen veiliger opgeborgen tijdens je vakantie dan in het hotelkamerkluisje. Je gaat natuurlijk niet de hele dag met al je sieraden, bankpassen, paspoort, cash, auto- en huissleutels rondlopen. Maar terwijl je lekker aan het zwembad ligt te zonnen, kan het je kluisje leeggeroofd worden. Zo maar, zonder zichtbare schade. Vergeet niet: in elk hotel is er een loper, dan wel mastercode, om de kamerkluisjes te kunnen openen. Wat achterblijft is een lege safe zonder inbraakschade. Ga dan maar eens bewijzen dat je waardevolle bezittingen erin lagen…
Al zie ik weer andere plekken, ook bij verzekeraars, waar ze juist wel aanraden om de kluis op je hotelkamer te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door downtime op 23-03-2024 17:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44
@downtime
@Anoniem: 762779
Ik stop spullen (zoals bijvoorbeeld een tablet) vaak in de koffer die ik dan weer met een slot afsluit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Stevige knijper meenemen en hoog in de plooien van de gordijnen hangen. Hotelkluisjes zijn fake security. Letterlijk binnen 10 seconden te resetten met tutorials die overal te vinden zijn. Zal alleen door de gemiddelde schoonmaker echt niet gedaan worden schat ik zo ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:46
Ik heb in mijn laatste 3 VS trips van minimaal 14 dagen of langer geen enkele keer cash gebruikt. Heerlijk, geen gedoe met kleingeld of geld dat over is aan het eind v/d trip.

Daarnaast denk ik dat dingen of wel in een koffer met slot of in een kluisje opbergen eigenlijk geen nut heeft. Als iemand iets mee wil nemen doen ze het toch wel.

Ken trouwens ook genoeg mensen die spullen waren vergeten uit het kluisje te halen. 'Of ze die trouwring even konden opsturen naar Nederland: :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Luapper schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:00:

Daarnaast denk ik dat dingen of wel in een koffer met slot of in een kluisje opbergen eigenlijk geen nut heeft. Als iemand iets mee wil nemen doen ze het toch wel.
Als je ongemerkt een kluisje (of koffer) kunt openen dan ligt de lat wat lager dan wanneer je daarvoor iets open moet breken. Gelegenheid maakt de dief. Een hotelmedewerker die een koffer open moet breken om erachter te komen of er uberhaupt iets van waarde in zit zal dat niet zo snel doen. Zonde om je baan te riskeren voor een baal ondergoed en wat vieze sokken. Maar als het ongemerkt kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:23
Ik heb in mijn laatste 3 VS trips van minimaal 14 dagen of langer geen enkele keer cash gebruikt. Heerlijk, geen gedoe met kleingeld of geld dat over is aan het eind v/d trip.

Ken trouwens ook genoeg mensen die spullen waren vergeten uit het kluisje te halen. 'Of ze die trouwring even konden opsturen naar Nederland: :>
Hier hetzelfde. Wij hebben voor onze trip van 5 weken naar Argentinië meer cash dollars gebruikt dan in totaal 12 weken in de VS (verdeeld over meerdere vakanties). Cash heb je, uitzonderingen daargelaten, eigenlijk niet meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:42
Ik lieg niet als ik zeg dat ik, in de 4 jaar dat ik hier woon, de keren dat ik cash voor iets betaald heb op 2 handen kan tellen. ;) Met uitzondering van bepaalde antieke tolwegen.

Sowieso is cash betalen iets wat als onhandig gezien wordt. Het is een stuk trager en men moet "vies" geld vastpakken. Credit card voor alles en bijna altijd contactloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:51
Gratis coke toch. Op dat Amerikaanse geld :P

Betaal ook altijd alles met cc.
Pin altijd wel wat geld voor eten. Uit gewoonte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Dat is overigens echt iets wat vooral tijdens/na COVID snel is veranderd. Je kwam met een creditcard de laatste 20 jaar al ver in de VS maar na COVID is cash geld echt een uitzondering inderdaad. Waar ik een jaar of 10-15 geleden nog een keer TOL tegenkwam die cash only was kom je dat niet (of nog minder) meer tegen. Ook dingen als parkeren (ga vaak naar sportwedstrijden, vaak is de auto de manier om er te komen en heb je nog wel eens event parkings) gaat helemaal cashloos. Ik heb meestal nog wel wat cash bij mij (net als in Nederland, als ik mijn Secrid bij mij heb) maar echt nodig is het niet.

Ook in bijvoorbeeld Duitsland zie je dat ook, dat was (en is) nog steeds een enorm cash land, maar (contactloze) kaartbetalingen zijn daar ook steeds meer de norm of in ieder geval beschikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door PolarBear op 24-03-2024 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Anoniem: 762779 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:08:
[...]
Ik was buiten Manhattan overnachting gehad. Mijn neef uit New York New Yersey raadde mij Hilton in Manhattan aan maar was €2.249 met ontbijtbuffet. Ik heb Hampton Inn By Hilton in Newark-Harrison-Riverwalk geboekt voor €1.223 met ontbijtbuffet inbegrepen en dat heeft mij al €1.026 bespaard.
Prima keus hoor, en zeker als je op je budget wil letten een goede tip. Alleen een Hampton-Inn is geen Hilton ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

PolarBear schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:39:
[...]

Prima keus hoor, en zeker als je op je budget wil letten een goede tip. Alleen een Hampton-Inn is geen Hilton ;)
Hampton by Hilton, formerly known (and still commonly referred to) as Hampton Inn or Hampton Inn & Suites, is an American chain of hotels trademarked by Hilton Worldwide. The Hampton hotel brand is a chain of moderately priced, budget to midscale limited service hotels with limited food and beverage facilities.

De conformiteit en de kamers en bediening zag ik geen verschil met de duurdere Hilton. Ontbijtbuffet kon wel wat meer keuze hebben. Maar ik was enorm verrast

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hampton_by_Hilton

Ik zag vorige jaar bij mijn Hampton Inn By Hilton een bord op de receptie met Hilton

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFUQaNir_W37PoBLfUNQynWg1wI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/plA1sVAheroOsWVXH9lD5b4B.png?f=fotoalbum_large

In Las Vegas tijdens onze komende vakantie van April 2024 hebben wij weer geboekt bij Hampton inn by Hilton Tropicana

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 24-03-2024 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23
Deze zomer zijn wij in het zuiden van Californië, en we hebben bedacht dat het leuk zou zijn om even Mexico in te gaan :+

Het zal te voet moeten (ja, en officieel, niet zwemmend over de rivier), want Hertz vindt het geen goed idee (uitgesloten in de voorwaarden). Iemand ervaring mee / tips?

Alternatief is dicht bij de grens naar Mexico kijken, tips daarvoor zijn ook welkom.

(Ja ik ben serieus, maar alle input is welkom).

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:46
Hmmbob schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:23:
Deze zomer zijn wij in het zuiden van Californië, en we hebben bedacht dat het leuk zou zijn om even Mexico in te gaan :+

Het zal te voet moeten (ja, en officieel, niet zwemmend over de rivier), want Hertz vindt het geen goed idee (uitgesloten in de voorwaarden). Iemand ervaring mee / tips?

Alternatief is dicht bij de grens naar Mexico kijken, tips daarvoor zijn ook welkom.

Ik heb dit gedaan, van San Diego naar Tijuana. Ik zou het niet graag nog een keer doen.

Kort samengevat:
Mexico ben je zo in, erg leuk denk je dan! Maar meteen veel rare winkels met vage pillen en medicijnen, en
veel gekke/ongure types op straat. Naja, toch wel wat rond gelopen en wat taco's gekocht. Deze waren niet te nassen. Hier en daar wat cultuur gesnoven, en na een paar uur besloten we weer terug te gaan naar de Verenigde Staten. Maar deze grensovergang was een ware hel.

Een aantal uur in de rij gestaan, in de brandende zon. Ging tergend traag. Veel rare snuiters. Gelukkig verkochten ze wel Churros.

Dus bij terugkomst - rijkelijk laat - toch maar even opgezocht of het überhaupt veilig was:
"The prevalence of violent crime and gang activities has made Tijuana one of Mexico's most dangerous cities, and the US State Department has flagged this as a very high-risk location. Tijuana was named the world's most violent city in 2019, with 134 homicides per 100,000 people"
Anyway, grenssteden van Mexico zou ik overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tip? Laat je goed informeren rond de veiligheidssituatie. Grote delen van Mexico zijn oorlogsgebied. In andere delen is niks aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Laatst online: 23-05 08:12
[...]
Tuurlijk, zo doe ik het ook. Maar toch is het altijd verstandig om wat cash op zak te hebben op reis. En net op de ene avond dat we geen cash bij ons hadden tijdens onze laatste trip in de VS, kwamen we in een situatie dat we het echt nodig hadden en het heel lastig bleek om er aan te komen.

En als er één valuta is waarvan het niet zo erg is om er wat van over te houden is het wel dollars. Komt altijd wel weer een keer van pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Laatst online: 23-05 08:12

Een dagje Tijuana of een andere grensplaats zou ik zeker niet aanraden, om de redenen die @Luapper ook al geeft.
Maar wat ik een keer gedaan heb is de huurauto inleveren in San Diego, de grens oversteken, dan met de bus naar het zuiden tot halverwege Baja California en daar weer een auto gehuurd. Dat was een ontzettend fijne tijd. De auto in Mexico was een tot T-bar gemodificeerde kever, niet luxe maar wel een heel coole auto om een weekje mee rond te crossen.

Moet er wel bij zeggen dat dit meer dan 20 jaar geleden was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25

Grouchy

meep meep

Mexico binnen komen is niet zo'n probleem. Terug duurt het allemaal wat langer, zoals hierboven al aangegeven. Los Algondones terug naar Yuma duurde zeker een uur.

In Texas en Arizona ging het allemaal wat sneller. Del Rio, TX binnen een minuut of 10.
Boqualles was 5usd voor een retour met een roeibootje de Rio Grande over, als je niet op het bootje wilde wachten waadde je gewoon naar de overkant.
Mexicaanse autoriteiten zaten in het dorpje vlak bij de grens en de CBP hadden aan hun kant wat telefoons & camera's opgehangen als je daar behoefte aan had.

Arizona kon ik een keer gewoon binnen lopen, niemand die ons die keer stopte of iets van ons wilde zien....

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Grouchy schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:37:Als je niet op het bootje wilde wachten waadde je gewoon naar de overkant.
Was dit recent?
Ik zie de laatste paar jaar steeds beelden van die wall van Trump, met schietgrage Texanen op de loer om illegalen op te pakken voor me :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Luapper schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:11:
[...]

Ik heb dit gedaan, van San Diego naar Tijuana. Ik zou het niet graag nog een keer doen.

Kort samengevat:
Mexico ben je zo in, erg leuk denk je dan! Maar meteen veel rare winkels met vage pillen en medicijnen, en
veel gekke/ongure types op straat. Naja, toch wel wat rond gelopen en wat taco's gekocht. Deze waren niet te nassen. Hier en daar wat cultuur gesnoven, en na een paar uur besloten we weer terug te gaan naar de Verenigde Staten. Maar deze grensovergang was een ware hel.

Een aantal uur in de rij gestaan, in de brandende zon. Ging tergend traag. Veel rare snuiters. Gelukkig verkochten ze wel Churros.

Dus bij terugkomst - rijkelijk laat - toch maar even opgezocht of het überhaupt veilig was:

[...]

Anyway, grenssteden van Mexico zou ik overslaan.
Wij vroegen destijds aan locals in San Diego om tips, aangezien wij hetzelfde idee hadden als @Hmmbob, maar inderdaad - het werd erg afgeraden dus dat hebben wij vervolgens niet gedaan. Als ik jouw ervaringen lees @Luapper dan matched dat aardig met wat men zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Mexicaanse collega heeft mij aangeraden om Tijuana te doen. Hij zegt overdag is het een leuke stad. Maar gezien wij maar 1 dagje in San Diego verblijven, hij heeft gezegd dat het dan niet gaat lukken. Hij vertelde mij verder dat heel veel Amerikanen en toeristen er heen gaan en dat je daar veel goedkoper alles is dan in Amerika is. Hij vertelde overdag is het te doen in Tijuana

Hij vindt het jammer, hij had graag gewild dat ik kon gaan en het verschil kan zien. Hij zegt Tijuana is ook mooi qua opbouw

En verder volgens hem, omdat ik een Amerikaanse visum heb in mijn Nederlandse paspoort voor Amerika B1/B2. Bij de grensovergang kan het gebeuren dat ik op de terugweg naar Amerika, ik nog langer moet wachten en mogelijk extra ondervraagd kan worden.

Ik ga mijn neef dan vragen die in San Diego woont, of hij ooit in Tijuana is geweest.

Mijn neef uit New York is een paar keer in San Diego geweest. Hij is nooit in Tijuana geweest. Hij raad mij af.

Als ik het beter had gepland bijvoorbeeld 3-4 dagen in San Diego en waarvan 1 dagje Tijuana

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 25-03-2024 11:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:05

Wootlock

Evilution

Bijzonder, iedereen raad het af en toevallig een Mexicaanse collega zeg: nee joh gewoon doen is mooi.
Ik zou het niet doen, maar dat is mijn persoonlijke mening.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:26
Lekker met een B1 visum, zonder eigen vervoer en met een zak met cash de grens over richting Mexico. What could go wrong :)

Vat de laatste 2 pagina's van dit topic wel goed samen dacht ik zo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Wat zou ik graag een vlog van jou willen zien, @Anoniem: 762779. Denk dat je best veel kijkers krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wootlock schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:20:
Bijzonder, iedereen raad het af en toevallig een Mexicaanse collega zeg: nee joh gewoon doen is mooi.
Ik zou het niet doen, maar dat is mijn persoonlijke mening.
It happens. Misschien is die Mexicaan wat genuanceerder omdat hij het land beter kent. Of hij bekijkt zijn vaderland juist door een roze bril.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:08
Als híj Mexico inloopt dan herkennen ze niet gelijk een gringo, waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:43:
[...]

Was dit recent?
Ik zie de laatste paar jaar steeds beelden van die wall van Trump, met schietgrage Texanen op de loer om illegalen op te pakken voor me :D
De grens is 3145 km, de 'Trump wall' was sowieso maar 732 km (waarvan 79 nieuw). Groot deel van de grens is ook wat onherbergzaam of onverstandig om over te steken qua veiligheid. Maar goed het is lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Nah, ik denk dat ik ze hier thuis maar ga verklappen dat het niet handig is.

Ergens nog een leuk uitzichtpunt oid om even Mexico in te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Je kan op verschillende plekken bij de grens San Diego/Tijuana langs de grens rijden, bijvoorbeeld: https://maps.app.goo.gl/dN2DmJdJvgUw6Z9D7 en https://maps.app.goo.gl/U3aGGnJmDRhygqFdA

Maar voor het uitzicht hoef je het niet te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

paul-s83 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:03:
Lekker met een B1 visum, zonder eigen vervoer en met een zak met cash de grens over richting Mexico. What could go wrong :)

Vat de laatste 2 pagina's van dit topic wel goed samen dacht ik zo.
Hahaha inderdaad. Dat is vragen om gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25

Grouchy

meep meep

matthijst schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:43:
[...]

Was dit recent?
lolwhat? Als ik daar ben spreek ik vooral mensen die zich in de steek gelaten voelen door Washington.

Laatste keer was oktober 2023, het kan nog steeds hoor, bootje of te voet. Zo grande is de Rio grande meestal niet. Korte broek en schoenen/sokken uit en gaan.

Plus wat Polarbear verder beneden al schreef.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Grouchy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:21:
[...]

Laatste keer was oktober 2023, het kan nog steeds hoor, bootje of te voet. Zo grande is de Rio grande meestal niet. Korte broek en schoenen/sokken uit en gaan.
Het kan vast, het lijkt me alleen niet zo handig om iets te doen wat v.z.i.w. illegaal is... Of mag je met de juiste papieren gewoon uit jezelf de grens oversteken?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
PolarBear schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:10:
[...]

De grens is 3145 km, de 'Trump wall' was sowieso maar 732 km (waarvan 79 nieuw). Groot deel van de grens is ook wat onherbergzaam of onverstandig om over te steken qua veiligheid. Maar goed het is lang.
Ging me specifiek om Texas, door het water de grens over lopen (en zie hieronder: ik las die post verkeerd).

Had dit soort beelden:
Migrant barrier in de Rio Grande:
https://www.reuters.com/w...s-court-rules-2023-12-01/

[ Voor 55% gewijzigd door matthijst op 26-03-2024 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Grouchy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:21:

lolwhat?

Ah, las je post verkeerd ;)
Zie dat het een normale border crossing betreft waar je kiest tussen bootje of lopen. Las het als: Rio Grande kan je nog wel overlopen (als in: op een random plek).

Dát was nogal verwarrend geweest icm de drijvende barriers en "Operation Lone Star has led to over 495,400 illegal immigrant apprehensions".

8)7

[ Voor 93% gewijzigd door matthijst op 26-03-2024 01:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:55

Neem iemand mee die es-mx spreekt. Wij zijn heel sporadisch weleens een lang weekend naar de Hema geweest, maar alleen als er vrienden mee zijn die es-mx spreken. Ook vanwege het gedoe met de kartels. Het gaat altijd goed, want de kartels zijn juist blij met de toeristen en normaal zie je ze niet, maar je hebt wel een paar basisregels waar je je aan moet houden.

Kijken kan prima. De muur staat er en je kunt er gewoon doorheen kijken. Op de plekken zonder muur kun je weleens mensen zien oversteken met een beetje geluk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Voor de fervente reizigers hier wellicht al bekend maar voor mij was het nieuw.
Als je bezig bent met routeplanning op dit moment dan zul je soms zien dat je heel onlogische routes voorgeschoteld krijgt omdat sommige wegen nog niet begaanbaar zijn in de winter.

In Google Maps kun je dat dus aanpassen naar de actuele datum waarop de wegen (waarschijnlijk!) begaanbaar zijn. Voorbeeld van mijn route van Billings naar Yellowstone waarbij wij dus over de US-212 (Beartooth Highway) willen rijden:

Bij vertrek nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCPOmczg_zrI4ik1YuTBV_dKssk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ANrG391YoHl58mZvYzFrT8bS.png?f=user_large

Vertrek op 26 juni:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWsiUgfN8qLaUae7FQ9HTyweHvE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VXwTcO9jmrnhYffXEftTMVOw.png?f=fotoalbum_large

Aanpassen in Google (werkt enkel met één start + vertrekpunt!:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pL8r6RVcveKYSzFZGxQ8srTdMY8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tv40PgVIclop08mD1WBSR1g2.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:17
Typhone schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:10:
Voorbeeld van mijn route van Billings naar Yellowstone waarbij wij dus over de US-212 (Beartooth Highway) willen rijden:
Zo moest ik inderdaad een paar jaar terug Yellowstone bezoeken vanaf de zuidkant. Vanaf Cody (waar ik verbleef) wilde ik door het park rijden naar de volgende stop, maar dat was helaas niet mogelijk door de sneeuw. Dus fijn dat je kan kijken wat er verwacht wordt op het moment van vertrek, hoewel bij ons er erg laat in gewoon veel meer sneeuw viel dan verwacht.

Cody is wel erg leuk trouwens, met het Buffalo Bill museum met veel geschiedenis, kunst, maar ook ontelbaar veel wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik moet/mag even 3 dagen rondrijden in Cali. Vlieg op LAX en moet paar dagen later in San Diego zijn. Wil graag weer even de woestijn in. Tot nu toe ben ik elke keer langs Joshua Tree gereden, maar nooit het idee gehad om er naar binnen te gaan. Is er nog wat te beleven in je eentje?

Verder vermaak ik me sowieso wel in die regio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wandelen en mooie uitzichten.

Je bent er nooit in je eentje, is 24/7 open en maart/april zijn sowieso de drukkere maanden. s nachts is het er ook vrij donker, met onbewolkte lucht (en die heb je daar nogal vaak) kun je goed sterren kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:02

PeaceNlove

Deugleuter

PWM schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:26:
Ik moet/mag even 3 dagen rondrijden in Cali. Vlieg op LAX en moet paar dagen later in San Diego zijn. Wil graag weer even de woestijn in. Tot nu toe ben ik elke keer langs Joshua Tree gereden, maar nooit het idee gehad om er naar binnen te gaan. Is er nog wat te beleven in je eentje?

Al drie keer geweest, lekker autorijpark. Aardig deel van de highlights kan je zo vanuit de auto bekijken. Je hebt er ook nog wat leuke wandelingen tussen zitten die je kan doen. Zorg wel voor goede kleding die bij het weer past, ik heb 2x in maart in mijn t-shirt rondgelopen met heerlijk weer en 1x in maart in een dikke winterjas etc met temperaturen net boven het vriespunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

First world problem, is dat ik een paar maanden geleden nog Yosemite/Grand Canyon/Bryce/Zion/Arches/Canyonlands en een paar andere heb gedaan. Dan lijkt dit wel saai. Maar goed, ik heb de pass nog, dus pak hem wel mee. Kan ik via de 177 en 78 lekker door de wildernis richting San Diego daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PWM schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:39:
[...]

First world problem, is dat ik een paar maanden geleden nog Yosemite/Grand Canyon/Bryce/Zion/Arches/Canyonlands en een paar andere heb gedaan. Dan lijkt dit wel saai.
Ja same. Ik was meer fan van Yosemite, maar mijn vrouw vindt Joshua nog altijd de mooiste.
Maar goed, ik heb de pass nog, dus pak hem wel mee. Kan ik via de 177 en 78 lekker door de wildernis richting San Diego daarna.
Oh, die hoek heb ik dan nog nooit gezien. Ben benieuwd. Kan me er alleen maar "a whole lot of nothing" bij voorstellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hmmbob schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:45:
[...]
Oh, die hoek heb ik dan nog nooit gezien. Ben benieuwd. Kan me er alleen maar "a whole lot of nothing" bij voorstellen.
Meer is het ook niet. Ik zou het ook niet iemand aanraden die de West-kust gaat ontdekken. Maar ik ben er inmiddels zo vaak geweest dat de highlights bekend zijn. En in je eentje, in een domme Amerikaanse SUV met country muziek aan door de woestijn rijden zonder iemand tegen te komen, dat bevalt altijd wel :p Zijn nog wel wat roadside cafe's en hotels te vinden. Prima vermaak.

En je komt er nog eens echt woestijn tegen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4pRKqQ2YRwcrJZo3fEh9ED9N2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yu3Qxik1ONsCZxK90IKKMsdb.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDUT1eTlxrqp2ZDGXUxVxxpcgW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOmrFYYQ4VUitctBLIwHEtri.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT:

En met een beetje doorijden, kom je de orginele London Bridge tegen. Dat is wel een talking point op verjaardagen :p

[ Voor 44% gewijzigd door PWM op 29-03-2024 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:29
PWM schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:26:

Mocht je een klimmer zijn, Joshua Tree is ook een geweldig boulderparadijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Klimmen lijkt me niet verstandig :p Maar heb de kaart erbij gepakt en een half plan. Ik rijd van LAX naar Palm Springs. We kijken nu thuis Masters of the Air en daar kan ik een B17 van binnen bekijken: https://palmspringsairmuseum.org/

Pak ik daar een hotel en zie in de ochtend wel wat de Donderdag en Vrijdag gaan brengen als ik wakker word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Al een keer met die kabelbaan naar boven geweest in Palm Springs? Wel grappig, gaaf uitzicht.

edit: https://maps.app.goo.gl/Db2ykrefjWKoMWAk6
edit2: daarboven is het wel koud, ook in hoogzomer fris. Heb hier een foto op de kast staan met de kinderen in korte broek maar dikke trui :+

[ Voor 76% gewijzigd door Hmmbob op 29-03-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PWM schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:22:
Klimmen lijkt me niet verstandig :p Maar heb de kaart erbij gepakt en een half plan. Ik rijd van LAX naar Palm Springs. We kijken nu thuis Masters of the Air en daar kan ik een B17 van binnen bekijken: https://palmspringsairmuseum.org/

Pak ik daar een hotel en zie in de ochtend wel wat de Donderdag en Vrijdag gaan brengen als ik wakker word.
Ben je er op een zaterdag of zondag? Kun je nog boeken in een P-51D Mustang voor een vlucht :*)
Alhoewel een B-17 van binnen een keer zien ook geen straf is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Typhone schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:28:
[...]

Ben je er op een zaterdag of zondag? Kun je nog boeken in een P-51D Mustang voor een vlucht :*)
Alhoewel een B-17 van binnen een keer zien ook geen straf is.
$2495,- voor 20 minuten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
En niet eens Flying Blue XPs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Iemand ooit zo'n heli tour in Vegas gedaan? 's avonds over de strip?

Kost'wa, dus ben benieuwd of het de moeite waard is. Is weer een wat anders, want we zijn al vaker in Vegas geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PWM schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:47:
[...]

$2495,- voor 20 minuten :p
Je bent jong en je wilt wat 😂🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:22:

Vorig jaar geweest, echt de moeite waard om daar paar uurtjes rond te lopen. Ook veel oude knarren/vrijwilligers die je van alles vertellen.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
ibmpc schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:45:
[...]

Is een minivan ook zo onbekend in Europa? Ik heb behoorlijk wat Hollandse gierigheid en ik kies het liefst voor de goede koop. Trucks en minivans zijn veruit de goedkoopsten. SUVs zijn best wel wat duurder.

[...]

Net ontdekt dat de My Verizon app in de appstore ook een eSIM op je telefoon kan zetten. De trial van een maand is inclusief 100 GB aan data. Helemaal gratis. Net geprobeerd en ook doorgestuurd naar die vriend van mij. Ik heb geen idee hoe lang deze aanbieding geldig is.
Helaas lijkt de My Verizon app niet beschikbaar in de NL store. Via Google vind ik ‘m maar in de App Store zeg niet. Heeft iemand nog een manier gevonden om deze app te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dit jaar weer in de meivakantie richting Californië. Vliegen op LA en plan is paar dagen LA, Sequioa en palm desert.
Yellowstone zal begin mei nog wel dicht zijn om doorheen te rijden. Ervaring of een stuk ook leuk is tot de sneeuw afzetting?

Nog tips voor Sequioa?

Divide and conquer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibmpc
Racierox schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:26:
[...]

Helaas lijkt de My Verizon app niet beschikbaar in de NL store. Via Google vind ik ‘m maar in de App Store zeg niet. Heeft iemand nog een manier gevonden om deze app te downloaden?
Een tweede Apple ID nemen. Ik heb speciaal voor Nederland een tweede Apple ID, voor als ik op vakantie ben in Nederland. Je kunt op je telefoon apps van twee verschillende Apple IDs installeren. Zo heb ik een parkeerapp en nog een aantal Nederlandse apps op mijn telefoon die ik via de tweede Apple ID heb gedownload. Dat is andersom ook mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Over 13 dagen begint onze grote avontuur naar Amerika vakantie Amerika. In San Diego zie ik mijn neef en zijn vrouw voor de allereerste keer in mijn leven en daarom willen wij iets speciaals uit Nederland mee nemen als cadeautjes,

Ik heb als cadeautje voor mijn neef en zijn vrouw een tegeltje besteld met Delfts blauw met onze eigen tekst erop, als een herinnering

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTmAIWGB8czNMc-Dyu7lYj0rDfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxIW7kyMfMnOBfXS3BJzAlNT.jpg?f=fotoalbum_large

Wij zijn van plan om 3 kazen te kopen in 1 netje te kopen. Deze mogen mee volgens de winkelmedewerker,

Ook een paar stroopwafels overwegen wij typisch uit Nederland.

Moet ik dit alles aangeven bij aankomst in Amerika op de luchthaven?

Wat ik zelf al heb onderzocht: Het is verboden om vers fruit, zaden, planten, vlees- en zuivelproducten in te voeren. Deze worden ingenomen. Kaas mag wel, zolang die vacuüm is verpakt en niet is gemaakt van rauwe melk. Droog voedsel als stroopwafels, hagelslag of babyvoedsel mag u gewoon meenemen.

Ik zie vaak op de televisie op Veronica de programma Border Security: Australia, straks zeggen ze ons nog uw had dit moeten aangeven, kan iemand mij uitleggen of ik dit moet aangeven of kan ik gewoon doorlopen.

Vorige jaar naar New York kreeg ik al geen papiertje, om op tegeven wat ik bij mij had.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 02-04-2024 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:05
@Anoniem: 762779 Wanneer het stukken kaas zijn (van een kaas afgesneden), zul je ze vacuüm moeten laten verpakken. Als het hele kazen zijn, hoef dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CappieL schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:59:
@Anoniem: 762779 Wanneer het stukken kaas zijn (van een kaas afgesneden), zul je ze vacuüm moeten laten verpakken. Als het hele kazen zijn, hoef dat niet.
Ze zijn allemaal verpakt hele kazen en niet gesneden. 3 ronde hele kazen apart in 1 netje. Ik hoef dus daar niets aan te geven totdat ze willekeurig door zoeken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Laatst online: 18:49
Waar gaat het heen met dit topic... :(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:05
@muncky Naar de VS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45

Bob Popcorn

Plop!

Tijuana kom je dan terecht en dat is echt een grote bak ellende om doorheen te lopen. Terug moet je ook in de rij, niet heel gezellig. M'n ma heeft dat een keer gedaan met m'n zus en die vonden het echt verschrikkelijk, als je wat Mexicaanse sferen mee wil krijgen kun je beter in San Diego blijven :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Anoniem: 762779 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:37:

Wij zijn van plan om 3 kazen te kopen in 1 netje te kopen. Deze mogen mee volgens de winkelmedewerker,
Daar denken de Amerikanen toch anders over met enige nuance:
Animal Products:
Meat, milk, egg, poultry, and their products, including products made with these materials are either prohibited or restricted from entering the United States. For further information, please visit the Don’t Pack A Pest website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Typhone schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:10:
[...]

Daar denken de Amerikanen toch anders over met enige nuance:

[...]
Uh ja, maar juist die nuance is belangrijk. Commercieel verpakte, houdbare etenswaren mogen over het algemeen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

The Realone schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:37:
[...]

Uh ja, maar juist die nuance is belangrijk. Commercieel verpakte, houdbare etenswaren mogen over het algemeen gewoon.
Zo ver heb ik me niet verdiept erin, ik deed een snelle search op de website van de CBP. Dat lijkt me iets betrouwbaarder dan de mening van een winkelverkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

wimpie schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:33:
Dit jaar weer in de meivakantie richting Californië. Vliegen op LA en plan is paar dagen LA, Sequioa en palm desert.
Yellowstone zal begin mei nog wel dicht zijn om doorheen te rijden. Ervaring of een stuk ook leuk is tot de sneeuw afzetting?

Nog tips voor Sequioa?
Yellowstone? Heb je al op de kaart gekeken? :P Of bedoel je Yosemite?

De kust rondom Big Sur Pfeiffer state park is ook mooi. Hoop ik, want daar ga ik binnenkort ook heen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ibmpc
Anoniem: 762779 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:37:
Ook een paar stroopwafels overwegen wij typisch uit Nederland.
Stroopwafels kun je hier bij de Target halen. Maar als ik je een tip mag geven: Een paar grote cans met Wilhelmina Pepermunt. Het liefst met een afbeelding van de koninklijke familie erop. Wilhelmina Pepermunt doet het bij ons op kantoor erg goed en is een veelgevraagd item bij collega's als ik naar Nederland ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:53
CappieL schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:59:
dat is pertinent niet waar dat vacuüm verpakt moet zijn, wel handig maar zeker geen must.

Dit is het officiële standpunt van de CPB vwb het meebrengen van kaas naar de US:
Solid hard or soft cheeses (as long as the cheese does not contain meat or pour like a liquid i.e. ricotta or cottage cheese)

[ Voor 4% gewijzigd door Bushie op 02-04-2024 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:04

Scott

Ik ben, dus ik tweak

bwerg schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:29:
[...]

De kust rondom Big Sur Pfeiffer state park is ook mooi. Hoop ik, want daar ga ik binnenkort ook heen.
Ik hoop het voor je maar er was afgelopen week weer eens een landslide dus dat is momenteel helaas niet toegankelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
  • Laatst online: 23:26
-Muncky- schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:19:
Waar gaat het heen met dit topic... :(
Het "lief dagboek" gehalte is weer hoog de afgelopen 2 pagina's. Ik kom hier voor het ophalen van geniale tips, lezen van mooie verhalen en dito foto's en niet voor vragen omtrent meenemen van kaas.

Misschien kunnen dit soort vragen beter op het AllesAmerika.com Forum gesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Nou, vooruit dan. Ik zoek die tips voor de Cape Cod omgeving. :) We gaan in mei voor 10 dagen die kant op, de hond en de kleine van anderhalf gaan ook mee. Het moet een beetje een relaxvakantie worden en het grootste deel verblijven we in Provincetown. Iemand ervaring met die omgeving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
The Realone schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:08:
Nou, vooruit dan. Ik zoek die tips voor de Cape Cod omgeving. :) We gaan in mei voor 10 dagen die kant op, de hond en de kleine van anderhalf gaan ook mee. Het moet een beetje een relaxvakantie worden en het grootste deel verblijven we in Provincetown. Iemand ervaring met die omgeving?
Plymouth Rock, in (jawel) Plymouth: de plek waar de eerste pelgrims van de Mayflower in 1620 van boord gingen. Stukje historie, wel goed Amerikaans uitgebuit (er is weinig daadwerkelijk te zien eigenlijk). Voor onze kinderen (die toen op de US school geschiedenis kregen) sprak het meer.

Nabijgelegen heb je ook een historisch park/museum met gelijk thema: https://maps.app.goo.gl/g14SKrdmH2cXT8nt5

Op Wood Neck Beach hebben we Horseshoe crabs (echte, levende) gezien: die beesten leven al sinds de tijd van de dinosauriërs.

En in die regio is Boston natuurlijk de stad om te bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hmmbob schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:30:
Iemand ooit zo'n heli tour in Vegas gedaan? 's avonds over de strip?

Kost'wa, dus ben benieuwd of het de moeite waard is. Is weer een wat anders, want we zijn al vaker in Vegas geweest :+
TommyGun in "[Vakantie] USA"

Dat was deze tour;

https://www.maverickhelicopter.com/wind-dancer-sunset-tour

Ontzettend duur ja, maar het mooiste/gaafste wat ik ooit gedaan heb!

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 03-04-2024 10:04 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 81 Laatste