Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bushie schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:18:
[...]

lekker beetje sneeuw, Yosemite kan je wel even skippen
Als je naar de Sierra Nevada (of berggebieden in het algemeen) gaat in de winter dan weet je dat je dat kan verwachten. Hoop ik. Voor o.a. Utah is het al wat interessanter, maar daar valt minder, en smelt het vast ook weer snel.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

D-e-n schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:42:
[...]

Zo denk ik er ook over maar de "stadsmensen" zijn waarschijnlijk niet in de meerderheid, hier niet in elk geval. Ik snap de schoonheid maar moet er juist niet aan denken van park naar park te rijden of om dagenlang in zo'n park te zitten.

Wel is het zo dat het verschilt per stad. In New York (of Londen) kan ik me waarschijnlijk een jaar vermaken maar er zullen ook steden zijn die niet interessant genoeg zijn om je een week in onder te dompelen.
New York en Londen zijn geweldige steden en een (lange) stedentrip waard. En ik kan in Europa tientallen steden bedenken die een trip waard zijn. Steden met historie, architectuur, kunst en cultuur.
Maar Seattle en Portland vallen niet in die categorie. Het zijn best leuke steden, maak er vooral een stop als je toch in de buurt bent, maar ik zou er nooit het middelpunt van een vakantie van maken.

Vergelijk het met Eindhoven. Niks mis mee, best leuk voor een paar dagen, maar geen Amerikaan zou de oceaan oversteken alleen om Eindhoven te zien. Daar kom je alleen als je toch in de buurt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:45
downtime schreef op zondag 3 maart 2024 @ 13:03:
[...]
Maar Seattle en Portland vallen niet in die categorie. Het zijn best leuke steden, maak er vooral een stop als je toch in de buurt bent, maar ik zou er nooit het middelpunt van een vakantie van maken.
Dat zou goed kunnen hoor. Ik heb me daar ook niet voldoende in verdiept. Bij Seattle kan ik me nog wel iets voorstellen, daar hoor je nog wel eens wat over. Maar dan inderdaad als "tweede" stad, niet als hoofdmaaltijd

Ik ben in LA en SF geweest en dus ook in NY. Naar NY zou ik zo terug willen maar bij andere steden waar ik langduriger zou willen zitten denk ik dan wel eerder aan Boston of Chicago dan aan Seattle.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 03-03-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:24
Eerder heb ik al goede tips gehad voor de reis komende zomer. Nu zijn we met de details bezig, waar ik nog graag advies over zou willen hebben.
Eind juli staan bruce en zion op de planning. Nu overwegen we om nu 4 nachten op 1 plek te zitten, en vanuit daar beide parken te doen. Dit geeft mogelijk iets meer rust.
Is dit mogelijk of liggen de interessante dingen dermate ver uit elkaar dat 2 verschillende plekken veel meer voordelen heeft? (Reizen met 2 kinderen, 15 en 10 jaar).
We hebben nu deze gevonden; https://www.eastzionresort.com/treetop-cabins. Heel toevallig iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59
Geen ervaring mee. Wij zijn 2022 naar Bryce en Zion geweest. Wij zijn vanuit Bryce een dag op-en-neer gegaan naar Zion. Het best is natuurlijk om bij beide parken dichtbij te verblijven. Die tijd hadden we helaas niet. Dus dit was een goede oplossing. Als dit is wat in jullie schema past, zou ik er persoonlijk voor kiezen om bij één van de parken in de buurt te verblijven. In Bryce kon je 's avonds ook de rim bezoeken en daar hadden we werkelijk een prachtige sterrenhemel waarbij we de Melkweg goed konden zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:18
koendio schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:56:
Eerder heb ik al goede tips gehad voor de reis komende zomer. Nu zijn we met de details bezig, waar ik nog graag advies over zou willen hebben.
Eind juli staan bruce en zion op de planning. Nu overwegen we om nu 4 nachten op 1 plek te zitten, en vanuit daar beide parken te doen. Dit geeft mogelijk iets meer rust.
Is dit mogelijk of liggen de interessante dingen dermate ver uit elkaar dat 2 verschillende plekken veel meer voordelen heeft? (Reizen met 2 kinderen, 15 en 10 jaar).
We hebben nu deze gevonden; https://www.eastzionresort.com/treetop-cabins. Heel toevallig iemand ervaring mee?
Ik zou in dat geval in de buurt van Zion overnachten. Wij vonden dat Zion wat meer te bieden heeft dan Bryce en je daar dus meer de tijd wil hebben.

De route van Bryce naar Zion vond ik echt gaaf. Via Dixie national forest zijn wij toen gereden (mei 2019 en veel sneeuw). Wilden perse via de oost ingang bij Zion binnenkomen want die haarspeldbochten zijn ook fantastisch om te zien en te rijden.

Van Bryce naar Zion is het, gunstig geval, anderhalf uur rijden. Dat valt wel mee.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:15

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik zit er midden in. I-80 is al 3 dagen dicht in beide richtingen dus niemand kan komen of gaan zonder enorm om te rijden. Lokale wegen zijn open maar heel slecht toegankelijk. Je blijft sneeuwruimen (terwijl het sneeuwt/stormt) en zodra je klaar bent ligt er weer nieuwe sneeuw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Brxaz89g86m4i1gvA0J4pFEUMZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYBOV69PX3wbXI1SEfCQPOG2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-5D0UnvOOxqz3cZphoN7-rOF3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvWHTBhfD4lBVWSfot6XbeOY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y442LHT4r0vXefuv-o3NTFJ1jD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAtucI7c1h0EPJJddjHiFxpm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfykNfYAR7S03Aq50FKEKC3xTXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZnAH8w13faoOJnOp0Pgmhhw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbMZhNMoO5vA_zeGr4lYkf0YXUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDf8YJWKCCwD7YlLmRaFVPHe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:43
matthijst schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:44:
Zou eindigen in NYC. Leuke afsluiting van een rondje. Evt vliegen op Boston en daar beginnen. Je kan ook een stuk canada meepakken. Wij hebben 'm ooit zo gedaan.

Boston
Trenton (random stop. Whale watching)
Quebec
Montreal
Ottawa
Toronto
Niagara Falls
Gettysburg
Lancaster (Amish)
Washington
Philadelphia
Atlantic City
New York

Als je die Canadese steden eruit laat heb je wel een leuk, rustiger rondje.
Een week in NYC kan je je op zich best vermaken. Zou er zelf 4-5 nachten doen.
De tickets hebben we al en we vliegen op JFK. Verder ligt alles nog open. Wel heb ik gisteren de hotel boeking in NY aan kunnen passen. Het Hyatt Herald Square heb ik nu 5 i.p.v. 7 nachten. Dat geeft idd wat meer lucht voor het rondje na NY. Meer inzichten, ervaringen of tips zijn welkom.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
Just smile schreef op zondag 3 maart 2024 @ 23:47:
[...]

Ik zou in dat geval in de buurt van Zion overnachten. Wij vonden dat Zion wat meer te bieden heeft dan Bryce en je daar dus meer de tijd wil hebben.

De route van Bryce naar Zion vond ik echt gaaf. Via Dixie national forest zijn wij toen gereden (mei 2019 en veel sneeuw). Wilden perse via de oost ingang bij Zion binnenkomen want die haarspeldbochten zijn ook fantastisch om te zien en te rijden.

Van Bryce naar Zion is het, gunstig geval, anderhalf uur rijden. Dat valt wel mee.
Wij vonden juist de omgeving van Bryce (dus naast het nationale park) mooier om te overnachten. Qua trails heeft Zion meer verscheidenheid en de plaatsjes hebben ook meer te bieden.

Over de route ben ik het helemaal met je eens. Prachtig om daar te mogen rijden. Wij zijn dus vanuit Bryce aangekomen en hebben ook de oost-ingang genomen. Mijn vriendin vond het wat minder, net niet :r.

Elke keer als ik deze berichten lees, kom ik weer tot de conclusie dat er m.i. geen "beste optie" bestaat. Alles is zo afhankelijk van persoonlijke voorkeuren én ik bedenk mij dan telkens dat ik graag terug wil. Wij hebben dus meer van Bryce gezien en Zion heeft nog veel meer te bieden dan we nu aangeraakt hebben. Het is er allemaal zo mooi.

[ Voor 0% gewijzigd door bazzemans op 04-03-2024 12:39 . Reden: Typefouten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 14:34
2 jaar terug een hoogtepunten reis gedaan en daarbij ook Zion aangedaan (in een werkelijk geweldig B&B geweest, Under the eaves in Springdale waar we sliepen in een oude lodge uit het park). Slechts 3 nachten in Zion geweest en dan ook 1 dag doorgebracht in dat park, en de andere dag door Zion heen, naar Bryce. We twijfelden nog even vanwege de afstand maar Bryce vind ik een park dat je niet mag overslaan. Mooie rotsstructuren en leuke en niet al te zware routes wandelpaden (wegens fysieke ongemakken van m'n partner zitten hele lange wandelingen er helaas niet meer in).
In Zion was er eigenlijk maar 1 lange weg waar je met de gratis bus kon rijden. Misschien vanwege tijdgebrek ook niet goed in het gedeelte gekeken waar je zelf met de auto doorheen rijdt (wat op zich ook al supermooi is).

Tip voor als je vanuit Zion verder naar het westen trekt (of natuurlijk als je vanuit het westen naar Zion rijdt. Op ca 15 minuten van Springdale kun je de afslag nemen naar Grafton. Nog even een minuutje of 10 doorrijden en dan sta je bij een oud wild west dorpje waar Butch Cassidy and the Sundance Kid is opgenomen. Even buiten het dorp is een oude begraafplaats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:47

Typhone

Who Dares Wins

bazzemans schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:13:
[...]

Elke keer als ik deze berichten lees, kom ik weer tot de conclusie dat er m.i. geen "beste optie" bestaat. Alles is zo afhankelijk van persoonlijke voorkeuren én ik bedenk mij dan telkens dat ik graag terug wil. Wij hebben dus meer van Bryce gezien en Zion heeft nog veel meer te bieden dan we nu aangeraakt hebben. Het is er allemaal zo mooi.
Hehe, dat klopt helemaal. Net onder Yellowstone en niet ver van de Grand Tetons ligt de Wind Range. Geweldige natuur, 99.99999% minder mensen en qua natuur bijna net zo indrukwekkend. Mooi om door te rijden maar nog mooier om te hiken. Vraag je de gemiddelde persoon of ze dat kennen en bijna niemand zal bevestigend antwoorden. Hetzelfde met het gebied rondom Crested Butte wat ook maar weinig mensen kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Typhone schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:40:
[...]

Hehe, dat klopt helemaal. Net onder Yellowstone en niet ver van de Grand Tetons ligt de Wind Range. Geweldige natuur, 99.99999% minder mensen en qua natuur bijna net zo indrukwekkend. Mooi om door te rijden maar nog mooier om te hiken. Vraag je de gemiddelde persoon of ze dat kennen en bijna niemand zal bevestigend antwoorden. Hetzelfde met het gebied rondom Crested Butte wat ook maar weinig mensen kennen.
Je hebt gelijk. Ik kende ze allebei niet hoewel ik twee keer in Yellowstone ben geweest. Maar ik ben niet verbaasd. Ook buiten de geijkte toeristische gebieden is dit deel van de VS prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:34
Wij zijn ook druk aan het plannen voor onze Amerika reis. Ik lees voornamelijk en post niet zoveel omdat we geen enkele ervaring hebben met reizen in de US. We hebben een camper en gaan van New York naar Miami. Hotels in New York & Miami staan vast, evenals de camper. Dit is (tot nu toe) de route. De organisatie waarbij we geboekt hebben adviseren wel om campings te boeken vandaar dat we al wat zijn gaan plannen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDyx-p5zJ4EI5ORr6x1NBArfl_U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bigbRTqsU3HXgiL4jWp1Z9y2.png?f=fotoalbum_large

We zijn een gezin met 2 kids van 11 en 8, zijn wel wat gewent qua reizen en afstanden maar willen ook niet overdrijven...

als mensen tips hebben dan meer dan welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

koendio schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:56:
Let er bij Zion op dat je, behalve in het laagseizoen, niet met de auto het park in mag. De gratis shuttle-bus is prima en zal in het hoogseizoen vast vaak genoeg rijden maar je door het park bewegen kan iets meer tijd kosten. In Bryce rij je van uitzichtpunt naar uitzichtpunt.

Zion is iets groter, als je wil wandelen is de figure 8 loop in Bryce ook geweldig. Zeker ook voor kinderen omdat er heel veel grappige en indrukwekkende rotsstructuren te zien zijn. Het is wel best wat stijgen/dalen dus een licht ommetje is het ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

En reserveer die shuttle in het hoogseizoen als je geen uren in de rij wilt staan (met name in de weekends).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik heb geen ervaring met het hoogseizoen en weekends (ik was er in November), maar er inderdaad echt rijen voor de bus staan dan zou ik zorgen dat ik er vroeg ben. Dat pleit wel voor niet te veel reistijd naar het park toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-07 14:58
bwerg schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:18:
Dat pleit wel voor niet te veel reistijd naar het park toe.
Daarom is verblijven in Springdale weer een goede optie. Dan kun je de auto bij het hotel laten staan en heb je van de rij bij de parkentree en parkeerproblemen geen last. Vanuit Springdale kun je ook met de parkbus naar het Visitor Centre.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

bwerg schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:18:
Ik heb geen ervaring met het hoogseizoen en weekends (ik was er in November), maar er inderdaad echt rijen voor de bus staan dan zou ik zorgen dat ik er vroeg ben. Dat pleit wel voor niet te veel reistijd naar het park toe.
Hehe de rijen schijnen niet voor de bus er te staan maar om een busticket te krijgen (bus-pass). Opstappen zonder pass is er niet meer bij begreep ik. Maar goed alleen relevant voor eind juni, juli augustus denk ik :).

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 05-03-2024 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-07 15:56

Wootlock

Evilution

Fikkie007 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:29:
[...]

Inmiddels zijn wij wat verder met het plannen van onze reis. Ik zou alleen even gebruik willen maken van de expertise van mijn mede-Tweakers. We hebben een aantal hiaten in onze reisplanning, misschien dat jullie ons hier mee kunnen helpen.

We vliegen op San Francisco, 29 dagen later vliegen we vanaf hier ook weer terug. Periode is oktober, wij gaan de route afleggen met een camper:

Dag 1 t/m 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco -> Yosemite NP
Dag 5 Yosemite NP
Dag 6 Yosemite NP -> Sequoia NP
Dag 7 Sequoia NP
Dag 8 Sequoia NP -> Lake Isabella
Dag 9 Lake Isabella -> Death Valley
Dag 10 Death Valley -> Las Vegas
Dag 11 Las Vegas -> Zion NP
Dag 12 Zion NP
Dag 13 Zion NP -> Bryce Canyon
Dag 14 Bryce Canyon
Dag 15 Bryce Canyon -> Capitol Reef NP
Dag 16 Capitol Reef NP
Dag 17 Capitol Reef NP -> Arches NP
Dag 18 Arches NP -> Monument Valley
Dag 19 Monument Valley
Dag 20 Monument Valley -> Page
Dag 21 Page -> Grand Canyon NP
Dag 22 Grand Canyon NP -> Lake Havasu
Dag 23 Lake Havasu -> Joshua Tree NP
Dag 24 Joshua Tree NP -> Santa Barbara
Dag 25 Santa Barbara
Dag 26 Santa Barbara -> San Simeon
Dag 27 San Simeon -> Monterey
Dag 28 Monterey -> San Francisco
Dag 29 San Francisco, weer naar huis

Een aantal punten:
• Wij willen niet de hele dag in de camper zitten om te rijden, 4 uur lijkt ons de max. Daarom zitten we met dagnr. 22 (370km) en dagnr. 24 (365km) met een probleem en zouden we nog een extra tussenstop willen. Iemand een voorstel waar we tussen Grand Canyon en Lake Havasu nog kunnen stoppen, idem voor tussen Joshua Tree en Santa Barbara (LA trekt ons eigenlijk niet, slaan we het liefst over).
• Om extra dagen te krijgen voor deze tussenstops, denken we eraan om één dag eerder te vertrekken uit San Francisco. En om het Arches National Park te schrappen. Goed idee, Arches NP overslaan?
• Algemene ervaring van Tweakers: ben benieuwd naar mede-Tweakers die deze reis ook gemaakt hebben. Zou jij dingen schrappen, of juist toevoegen?

[Afbeelding]
Dit is precies de reis die wij ook gaan maken maar dan met een auto en geen camper.
Gelukkig het gewenste tijdslot voor Arches kunnen fixen :)
Nu hopen dat de sneeuw in juni een beetje weg is en de Tioga pass open is, scheelt weer wat tijd

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-07 15:57
Iemand al een reis gemaakt van New York tot in Seattle? LA boeit mij niet

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wat wil je weten? Driekwart van alles ertussen heb ik al gereden zij het niet in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51
Pak Google Maps en pik wat steden?
Of zoals ze op Tweakers doorgaans vragen: wat heb je zelf al gevonden :)

Niagara Falls
Toronto
Detroit
Chicago
Minneapolis
- heel stuk niks. misschien via Rapid City
Yellowstone

Zoiets.

[ Voor 36% gewijzigd door matthijst op 06-03-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 10:59
Gemmeke schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:04:
Wil je vliegen of doe je met de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46

Grouchy

meep meep

Heb het meeste ondertussen wel bezocht. Wat wil je zien/doen?

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Fikkie007 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:29:
• Om extra dagen te krijgen voor deze tussenstops, denken we eraan om één dag eerder te vertrekken uit San Francisco. En om het Arches National Park te schrappen. Goed idee, Arches NP overslaan?
• Algemene ervaring van Tweakers: ben benieuwd naar mede-Tweakers die deze reis ook gemaakt hebben. Zou jij dingen schrappen, of juist toevoegen?
Ik heb een groot gedeelte van deze plekken ook bezocht, alleen andersom.

Ik vond Arches een heel mooi park, daar in de buurt zitten nog twee mooie parken, Dead Horse point en Canyonlands. Noab is een leuk dorp, met genoeg andere activiteiten om te doen, horse back riding, met een vlotje over de Colorado etc.

Ik eindigde mijn reis in SF, daarvoor nog Sequoia en Yosemite. In die volgorde. En na al het natuurrschoon in de weken ervoor vond ik Yosemite erg tegenvallen. Ja, ze hebben daar die beroemde rots El Capitan, ja, het is echt wel mooi om doorheen te rijden. Maar alle andere parken vond ik zoveel mooier. Ik was liever wat langer in SF geweest.

Monument valley vond ik mooi, maar na een sunrise-tour van een paar uur, was ik eigenlijk net zo lief daarna al gelijk doorgereden.
Maar er was nog een nacht gepland daar en ik moest wachten op een vervangende auto want die was op de weg waar Forrest Gump ook loopt kapot gegaan. Verbazingwekkend hoeveel auto's doorrijden terwijl je staat te wuiven dat er iets aan de hand is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Pat911 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:04:
[...]

Ik eindigde mijn reis in SF, daarvoor nog Sequoia en Yosemite. In die volgorde. En na al het natuurrschoon in de weken ervoor vond ik Yosemite erg tegenvallen. Ja, ze hebben daar die beroemde rots El Capitan, ja, het is echt wel mooi om doorheen te rijden. Maar alle andere parken vond ik zoveel mooier. Ik was liever wat langer in SF geweest.
Wuuuut, wat heb je exact gedaan in Yosemite? Als je daar een paar hikes doet dan heb je echt wel mooie views. Ik vond het één van de mooiste plekken die ik ooit heb gezien (vanaf Panorama Trail en Four Mile trail (Glacier Point) maar ook Tuolumne Meadows vond ik een mooi gebied om te zien via de Tioga Pass.

Het écht afzetten tegen elkaar vind ik lastiger aangezien de parken zo verschillend zijn. Wat ik me wel nog herinner van de eerste keer de western highlights was dat het op een gegeven moment teveel was. Net alsof je hersenen het niet meer kunnen verwerken omdat je zoveel natuurschoon voor je kiezen krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Onze hele familie gaat jaarlijks skiën in Oostenrijk, het is bijna vanzelfsprekend dat we meegaan, maar toen ik de rekensom maakte kwam ik op een halve vakantie usa uit met het gezin :+.

Dus nu kijken we naar de mogelijkheden om in 2025 naar USA te gaan , ik wil de hitte en drukte in de zomer vermijden bovendien vind ik 2 weken met de kinderen voldoende.

Mijn idee is om in de kerst- of de voorjaarsvakantie 2 weken naar Florida te gaan en daar een camper te huren. De kinderen zijn dan (bijna) 5/7/9.
Iemand tips , is een camper te doen met 3 jonge kinderen, goede periode om te gaan ?

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 06-03-2024 13:02 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:31:
[...]

Wuuuut, wat heb je exact gedaan in Yosemite? Als je daar een paar hikes doet dan heb je echt wel mooie views. Ik vond het één van de mooiste plekken die ik ooit heb gezien (vanaf Panorama Trail en Four Mile trail (Glacier Point) maar ook Tuolumne Meadows vond ik een mooi gebied om te zien via de Tioga Pass.
Zelfs met de auto vond ik het meer dan de moeite waard. Glacier point inderdaad, Yosemite falls, Tuolumne Meadows (hoewel die hike mij enigszins tegenviel, maar ik had ook wat voet problemen, het had de dag ervoor geregend dus alles was glad en ik had sneakers aan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:50:
Wat wil je weten? Driekwart van alles ertussen heb ik al gereden zij het niet in één keer.
Ik wil volgens jaar Seattle - Denver doen (of de andere kant op). Voorlopig heb ik op het lijstje staan
  • Seattle (hopelijk in ieder geval een baseball wedstrijd *)
  • Portland (?)
  • Mt Hood of Mount St Helens
  • Yellowstone (~2 dagen)
  • Black Hill National forest (oa Rushmore, maar vooral een van de grotten stelsels)
  • Badland National park (met in de buurt ook nog Minuteman missle silo complext)
  • Rocky Mountain National park
  • Denver (again hopelijk in ieder geval een baseball wedstrijd *)
Verder nog wat kleiner grut along the way.

* Ik heb nu 24 teams (van de 30) en 20 (van de 30) stadions gezien. Dat lijstje moet nog verder af :+ En ik moet de Rangers bijvoorbeeld nog een keer opnieuw doen want nieuw stadion. En SF en Oakland heb ik alleen van buiten gezien (niet mee geteld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Sport_Life schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:58:
Iemand tips , is een camper te doen met 3 jonge kinderen, goede periode om te gaan ?
Florida is juist buiten de zomer prima te doen (en het orkaanseizoen juni tot en met november). Denk dat voorjaarsvakantie de sweetspot is, hoewel in december het ook prima te doen is.

Met (kleine) kinderen ontkom je denk ik bijna niet om een van de (Disney) parken te doen? En als je dat wil doen zou ik zeker daar financieel goed rekening mee houden, is niet goedkoop. Verder Everglades (live alligators zien is wel gaaf), als ze van raketten houden is Cape Canaveral natuurlijk een goede. Qua natuur is, buiten de Everglades, Florida betrekkelijk saai. Je hebt er wel voldoende strand als ze dat leuk vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door PolarBear op 06-03-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Typhone schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:31:

Het écht afzetten tegen elkaar vind ik lastiger aangezien de parken zo verschillend zijn. Wat ik me wel nog herinner van de eerste keer de western highlights was dat het op een gegeven moment teveel was. Net alsof je hersenen het niet meer kunnen verwerken omdat je zoveel natuurschoon voor je kiezen krijgt.
Ik denk echt dat het een kwestie was van een natuur-overload, na alle andere parken.
Mooie hikes doen was helaas geen optie vanwege het fysieke gestel van mijn partner. Daags ervoor nog een paar beren gezien in Sequoia, waarvan 1tje die langsliep bij ons huisje en ik vanaf de veranda opeens een jongere beer voorbij zag schuifelen. Denk dat Yosemite dus daarom ook tegenviel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:43

PeaceNlove

Deugleuter

Pat911 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:49:
[...]

Ik denk echt dat het een kwestie was van een natuur-overload, na alle andere parken.
Mooie hikes doen was helaas geen optie vanwege het fysieke gestel van mijn partner. Daags ervoor nog een paar beren gezien in Sequoia, waarvan 1tje die langsliep bij ons huisje en ik vanaf de veranda opeens een jongere beer voorbij zag schuifelen. Denk dat Yosemite dus daarom ook tegenviel.
Sequoia is dan ook veel meer een autorijpark, dus als het dan niet lukt om de hikes in Yosemite te doen dan valt dat inderdaad wel tegen in vergelijking met sequoia.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PeaceNlove schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:59:
[...]

Sequoia is dan ook veel meer een autorijpark, dus als het dan niet lukt om de hikes in Yosemite te doen dan valt dat inderdaad wel tegen in vergelijking met sequoia.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45z2o6Zumu9-yyfOuxy3Rn9apmM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jTqeApEOOt6lz1Oh4BKK1FuF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZajQP-EInBjkmrl4v2HRa3kGUE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ks2B5e0pneIN0sFMDI3Mt9Ai.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0LfKMAPVzsFsF4Yw45PFtJ_H4Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oP1KPNAxvgaOdYtReZ1KvvFA.png?f=fotoalbum_large

Vanuit de auto is er ook genoeg te zien wat anders is dan Sequioa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 12-07 20:16
Sport_Life schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:58:
Onze hele familie gaat jaarlijks skiën in Oostenrijk, het is bijna vanzelfsprekend dat we meegaan, maar toen ik de rekensom maakte kwam ik op een halve vakantie usa uit met het gezin :+.

Dus nu kijken we naar de mogelijkheden om in 2025 naar USA te gaan , ik wil de hitte en drukte in de zomer vermijden bovendien vind ik 2 weken met de kinderen voldoende.

Mijn idee is om in de kerst- of de voorjaarsvakantie 2 weken naar Florida te gaan en daar een camper te huren. De kinderen zijn dan (bijna) 5/7/9.
Wij gaan nu met de kids (3j en 6j) in de mei vakantie 3 weken naar Florida met de camper. Er is zo veel te doen dat ik zelfs 3 weken te kort vind. We starten in Orlando en eindigen daar ook weer. Ik heb nog nooit met een camper gereisd dus ben ook erg benieuwd hoe dat gaat zijn, we proberen niet teveel te rijden elke dag maar je ontkomt er niet aan dat je toch ook veel onderweg bent om dingen te kunnen zien. Dus afwisselen van natuur, pretpark, strand en steden. We gaan o.a. naar disney, seaworld en space centre. Check de voorgesteld routes op bijv. tioga tours, geeft je een goed idee van wat je kan doen in 2 weken bijvoorbeeld.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:43

PeaceNlove

Deugleuter

PolarBear schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:07:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja, zeker waar, deze punten heb ik volgens mij indertijd niet bezocht, want was er begin maart, en niet alle wegen waren open. Maar gesteld dat je alleen de valleiloop rijdt met de auto en dan vanuit de auto alle highlights op loopafstand bekijkt versus sequoia in het noorden binnenrijden en via three rivers er weer uit en onderweg wat dikke bomen bekijken op loopafstand is denk ik Sequoia het leukere NP.
Ik moet denk ik gewoon nog een keer gaan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Pat911 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:04:
[...]

Ik heb een groot gedeelte van deze plekken ook bezocht, alleen andersom.

Ik vond Arches een heel mooi park, daar in de buurt zitten nog twee mooie parken, Dead Horse point en Canyonlands. Noab is een leuk dorp, met genoeg andere activiteiten om te doen, horse back riding, met een vlotje over de Colorado etc.

Monument valley vond ik mooi, maar na een sunrise-tour van een paar uur, was ik eigenlijk net zo lief daarna al gelijk doorgereden.
Dat klinkt als mijn eerste trip in de VS. Yosemite was voor mij ook het laatste park en ik vond het ook tegen vallen. Niet zozeer om het park zelf, dat is mooi, maar vanwege de drukte, en het soort toeristen wat er komt. Ik vond het veelzeggend dat Yosemite het enige NP is waar ik graffiti en vandalisme in de toiletten heb gezien.
Maar er was nog een nacht gepland daar en ik moest wachten op een vervangende auto want die was op de weg waar Forrest Gump ook loopt kapot gegaan. Verbazingwekkend hoeveel auto's doorrijden terwijl je staat te wuiven dat er iets aan de hand is.
Amerikanen zijn een bang volk. Zijn bang dat je hun wilt beroven (of erger). Als je pech in de wildernis hebt schijnt de beste manier te zijn om niet te wuiven maar een bordje te laten zien met het verzoek om politie te informeren dat er iemand met pech in de woestijn staat.

Omgekeerd wordt toeristen ook afgeraden om in de woestijn te stoppen als er iemand met pech langs de weg staat maar gewoon de politie te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
downtime schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:53:
[...]
Amerikanen zijn een bang volk. Zijn bang dat je hun wilt beroven (of erger). Als je pech in de wildernis hebt schijnt de beste manier te zijn om niet te wuiven maar een bordje te laten zien met het verzoek om politie te informeren dat er iemand met pech in de woestijn staat.

Omgekeerd wordt toeristen ook afgeraden om in de woestijn te stoppen als er iemand met pech langs de weg staat maar gewoon de politie te informeren.
Dat is wel een legitieme reden natuurlijk. We waren dan ook erg blij dat er wel iemand stopte. Maar dat was dan wel iemand in een auto van het formaat Clio die ook nog eens redelijk vol zat met boodschappen want ze ging op bezoek bij familie. Ze was dan ook nog eens zo vriendelijk om ons toch in te laden, compleet met al onze koffers/bagage en ons naar het volgende hotel te brengen, vlak bij het huis van die familie gelukkigerwijs. Zou een stuk handiger zijn geweest in zo'n grote pickup, maar wel minder leuk om te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mijn vraag zou zijn: Waarom? Je neemt dan een route dwars door de Midwest en dat lijkt mij het minst interessante deel van de VS. Het mist de geschiedenis van de Oostkust, de cultuur van het Zuiden, en de natuur van de Westkust. Van New York tot Chicago gaat nog wel maar daarna krijg je een lang stuk waar weinig te beleven is. Ik zou altijd een keuze tussen Oost- en Westkust maken en niet proberen om die twee te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:09
ChiLLeR schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:48:
[...]

Wij gaan nu met de kids (3j en 6j) in de mei vakantie 3 weken naar Florida met de camper. Er is zo veel te doen dat ik zelfs 3 weken te kort vind. We starten in Orlando en eindigen daar ook weer. Ik heb nog nooit met een camper gereisd dus ben ook erg benieuwd hoe dat gaat zijn, we proberen niet teveel te rijden elke dag maar je ontkomt er niet aan dat je toch ook veel onderweg bent om dingen te kunnen zien. Dus afwisselen van natuur, pretpark, strand en steden. We gaan o.a. naar disney, seaworld en space centre. Check de voorgesteld routes op bijv. tioga tours, geeft je een goed idee van wat je kan doen in 2 weken bijvoorbeeld.
Tof!

Twee jaar geleden heb ik samen met mijn vrouw en kids van 1 en 3 eerst drie weken met auto/hotel Florida aangedaan. Vervolgens naar LA gevlogen en 5 weken in een RV rondgereden.

Reizen in een RV vonden wij toch wel een stuk chiller. Benieuwd hoe de combinatie RV+Florida bevalt. Heb je toevallig al een globale route die je kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 12-07 20:16
paul-s83 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:20:
[...]

Tof!

Twee jaar geleden heb ik samen met mijn vrouw en kids van 1 en 3 eerst drie weken met auto/hotel Florida aangedaan. Vervolgens naar LA gevlogen en 5 weken in een RV rondgereden.

Reizen in een RV vonden wij toch wel een stuk chiller. Benieuwd hoe de combinatie RV+Florida bevalt. Heb je toevallig al een globale route die je kan delen?
We hebben een beetje een gekke route moeten maken, want ons 1e plan was 2 weken. Eerst 3 dagen disney en dan RV ophalen. Echter hebben we besloten, en kregen we de mogelijkheid, om de week ervoor er nog bij te pakken. Maar toen had ik al Disney Vacation Points Rental geboekt (Via https://dvcrequest.com/), en dat is niet te wijzigen... Ik parkeerde RV dus maar op de parkeer plaats van het Disney hotel :D

Dus nu is de global route als volgt;

1 Vliegen + aankomst
2 Seaworld
3 Camper ophalen en boodschappen doen
4 Cape canaveral + Kennedy space center
5 St augustine
6 Ocala national forest
7 <Dag nog vrij> overnachten in Disney's Polynesian Villas
8 Disney
9 Disney
10 Disney
11 Sarasota
12 Sanibel island
13 Everglades
14 Everglades
15 Keys
16 Keys
17 Keys
18 Miami
19 Miami
20 Palm beach
21 Orlando
22 terug vliegen

Het deel na Disney hebben we nog niet vastgelegd, dat zijn we nu aan het bepalen hoe lang we waar exact willen verblijven.

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
PolarBear schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:07:
[...]
Vanwege jouw foto's ook mijn foto's nog maar eens bekeken. Achteraf toch mooier dan ik het op dat moment vond. Denk echt dat het kwam door de overload aan natuurparken en dat ik toen al 28 dagen op reis was.

Mariposa was ontzettend mooi en toch een kleine wandeling gedaan die ik alweer vergeten was. Een paar weken later flink in het nieuws vanwege de bosbranden daar. En onderweg soortgelijke mooie vergezichten als op jouw foto's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

downtime schreef op zondag 3 maart 2024 @ 13:03:
[...]

New York en Londen zijn geweldige steden en een (lange) stedentrip waard. En ik kan in Europa tientallen steden bedenken die een trip waard zijn. Steden met historie, architectuur, kunst en cultuur.
Maar Seattle en Portland vallen niet in die categorie. Het zijn best leuke steden, maak er vooral een stop als je toch in de buurt bent, maar ik zou er nooit het middelpunt van een vakantie van maken.[...]
Dit ben ik deels met je eens, langer dan 2/3 dagen Seattle zou ik niet doen. Maar ik vond het persoonlijk wel een must see, terwijl ik dat gevoel bij Eindhoven niet heb (binnenstad is leuk om een keertje gezien te hebben, maar langer dan twee dagdelen zou ik er niet kunnen verblijven).

Daarom zou ik adviseren om naast Seattle ook enkele daagjes Portland te doen en er ook een bezoekje naar Bend en Olympic National Park aan vast te plakken.
En @Anoniem: 762779, mocht je iets met Nirvana of grunge hebben, dan kan ik je ook het stadje Aberdeen (WA) aanbevelen. Het stadje is redelijk in verval en het bezoeken eigenlijk niet waard, maar juist met de wetenschap dat Kurt Cobain er z'n jeugd heeft gespendeerd leer je hem beter begrijpen en snap je deels waarom hij geen vrolijke muziek maakte ;) en dat maakt het dan juist toch weer interessant. Amerikanen zijn ontzettend goed om iedere "scheet" te highlighten. Dus bij wijze van spreken bij iedere plek die belangrijk is geweest voor Kurt Cobains jeugd staat een informatiebord en/of is iets te zien/doen en dat maakt een bezoekje aan zo'n op zichzelf nietszeggend en niet toeristische stad juist weer het bezoeken waard.

[ Voor 10% gewijzigd door Gitarist op 08-03-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayang1991
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Deze zomer is het dan eindelijk zover, we gaan 30 dagen rondreizen in de VS startend op 9 augustus. Nu wordt ik alleen overladen met opties, we willen perse ook Yellowstone zien dus er zitten ook enkele lange ritten in die we wellicht willen opbreken (Idaho falls / Carson city). De vlucht naar LA en de huurauto hebben we al geboekt, het idee is om met de tent en kampeer spullen rond te reizen aangezien we deze voor het hiken al hebben.

Vooral de keuze of we via dezelfde route terug willen rijden van Yellowstone -> SLC -> LV -> Sequioa & Kings of dat we toch liever een "rondje" rijden via Virginia/Carson/Incline Village. Optie 1 gaat om ~3200 mijl en optie 2 ~2900. Heeft iemand ervaring met mooie bezienswaardigheden in het noorden van Nevada?

DagOptie 1 VanNaar Optie 2 VanNaar
1AmsterdamLos angeles AmsterdamLos angeles
2Los angelesLos angeles Los angelesLas vegas
3Los angelesLos angeles Las vegasLas vegas
4Los angelesGrand Canyon Las vegasGrand Canyon
5Grand canyonGrand canyon Grand canyonGrand canyon
6Grand canyonPage Grand canyonPage
7PagePage PagePage
8PageBryce PageBryce
9BryceBryce BryceBryce
10BryceIdaho falls BryceIdaho Falls
11Idaho fallsYellowstone Idaho FallsYellowstone
12YellowstoneYellowstone YellowstoneYellowstone
13YellowstoneYellowstone YellowstoneYellowstone
14YellowstoneYellowstone YellowstoneYellowstone
15YellowstoneSalt lake city YellowstoneSalt lake City
16Salt lake citySalt lake city Salt lake CitySalt lake City
17Salt lake cityLas vegas Salt lake CityCarson City
18Las vegasLas vegas Carson CityCarson City
19Las vegasSequioa & Kings Carson CitySan fransisco
20Sequioa & KingsSequioa & Kings San fransiscoSan fransisco
21Sequioa & KingsYosemite San fransiscoYosemite
22YosemiteYosemite YosemiteYosemite
23YosemiteYosemite YosemiteYosemite
24YosemiteYosemite YosemiteYosemite
25YosemiteSan fransisco YosemiteSequioa & Kings
26San fransiscoSan fransisco Sequioa & KingsSequioa & Kings
27San fransiscoSan fransisco Sequioa & KingsLos angeles
28Santa barbaraSanta barbara Los angelesLos angeles
29San fransiscoLos angeles Disney?Disney?
30Los angelesAmsterdam Los angelesAmsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun2408
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-07 00:04
sayang1991 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:16:
Deze zomer is het dan eindelijk zover, we gaan 30 dagen rondreizen in de VS startend op 9 augustus. Nu wordt ik alleen overladen met opties, we willen perse ook Yellowstone zien dus er zitten ook enkele lange ritten in die we wellicht willen opbreken (Idaho falls / Carson city). De vlucht naar LA en de huurauto hebben we al geboekt, het idee is om met de tent en kampeer spullen rond te reizen aangezien we deze voor het hiken al hebben.

Vooral de keuze of we via dezelfde route terug willen rijden van Yellowstone -> SLC -> LV -> Sequioa & Kings of dat we toch liever een "rondje" rijden via Virginia/Carson/Incline Village. Optie 1 gaat om ~3200 mijl en optie 2 ~2900. Heeft iemand ervaring met mooie bezienswaardigheden in het noorden van Nevada?
Ik heb niet echt een antwoord op je vraag, maar als je nog tijd vrij wilt maken om een van de lange reisdagen op te splitsen zou je kunnen overwegen om enkel 1 overnachting in Page te doen. In principe zijn daar 3 grote bezienswaardigheden:
- Horshoe Bend
- Lake Powell / de dam
- Een (of meerdere) slot canyons

Een tour door een van die slot canyons duurt ongeveer een uur, met heen en terug rijden kan je 2 uur inrekenen. De andere twee dingen ben je ook niet heel lang mee bezig, dus een volle dag in Page is eigenlijk niet perse nodig en zou je dus ook prima kunnen splitsen door bijvoorbeeld Horseshoe bend en Lake Powell te bezichtigen aan het einde van de middag dat je van de Grand Canyon aan komt rijden. En dat je dan mogelijk een slot canyon in de ochtend voordat je naar Bryce rijdt doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 21:06
Hier een uitgebreid reisverslag van iemand die dat ooit de motor gedaan heeft: http://twolefthands.nl/Amerika/Amerika_attentie.htm
Hildo wil u er met klem op wijzen dat het downloaden van deze pagina enige tijd in beslag kan nemen, dit uiteraard volledig afhankelijk van de snelheid van uw internetverbinding. Met een gewone telefoonlijn zal het naar verwachting een kleine 4 minuten duren voordat de pagina geladen is.
😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
teun2408 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 09:38:
[...]
zou je kunnen overwegen om enkel 1 overnachting in Page te doen. In principe zijn daar 3 grote bezienswaardigheden:
- Horshoe Bend
- Lake Powell / de dam
- Een (of meerdere) slot canyons
Als je toch al vanuit de Grand Canyon komt is 1 overnachting in Page goed te doen. Horse shoe bend is geweldig mooi. Maar daar ben je in anderhalf uur ook wel klaar.

Zelf was ik er 2 nachten/3 dagen. Op de aankomstdag onderweg al Canyon X gedaan en gelijk de horse shoe bend bezocht. Dag 2 ‘even’ op en neer naar de North Rim. En dag 3 weer verder reizen met nog even snel kijken naar een bijna verdroogd Lake Powell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:43
Wij vonden HSB een echte kermisattractie. Daar is de confrontatie met ons kuddegedrag namelijk goed zichtbaar; een grote parkeerplaats in een weiland, met daarvandaan lange rijen mensen, die achter elkaar naar een op zichzelf fraaie bezienswaardigheid sjokken en daar aangekomen snel een selfie maken. Vinkje en weer weg.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
@sayang1991 Je wilt per se Yellowstone zien, daarvoor rijd je dan extra. Zorg dan dat je tevens Grand Teton inpast. Daarvoor kun je gerust een nach SLC opofferen. Als je Yellowstone waardeert, dan doe je dat graag, geloof me!
Overnachten in Jackson Hole (Ranch Inn is betaalbaar) en dan bij zons opkomst foto's maken 🤩. En met de boot over Jenny Lake varen en dan de berg op.
Je rijdt overigens wel meer mooie dingen voorbij. Wil je niet naar Death Valley? Je volgorde voor Las Vegas en Yosemite is ook vreemd, in de zomer rijd je van LV via DV over deTioga Pass. Dan doe je SeKi pas na Yosemite.
Het antwoord op je vraag, daarkan ik je helaas niet me helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14-07 21:16
downtime schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:10:
[...]

Je neemt dan een route dwars door de Midwest en dat lijkt mij het minst interessante deel van de VS.
Ik vind de Midwest juist prachtig. Ik denk dat het per persoon verschilt. Wel merk ik dat de meeste Europeanen het liefst naar Los Angeles en NYC gaan, maar dat vind ik juist de minst interessante plekken van de VS. Hoewel ik veel gebieden van de Midwest al eens heb bezocht, zou ik ook graag nog een keer een autoreis willen maken van Illinois naar Washington.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ibmpc schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:10:
[...]

Ik vind de Midwest juist prachtig. Ik denk dat het per persoon verschilt. Wel merk ik dat de meeste Europeanen het liefst naar Los Angeles en NYC gaan, maar dat vind ik juist de minst interessante plekken van de VS. Hoewel ik veel gebieden van de Midwest al eens heb bezocht, zou ik ook graag nog een keer een autoreis willen maken van Illinois naar Washington.
Illinois (Chicago) maar Washington DC heb ik ooit gedaan. Dat was wel mooi maar weer een ander “Amerika”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
sayang1991 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:16:
Deze zomer is het dan eindelijk zover, we gaan 30 dagen rondreizen in de VS startend op 9 augustus. Nu wordt ik alleen overladen met opties, we willen perse ook Yellowstone zien dus er zitten ook enkele lange ritten in die we wellicht willen opbreken (Idaho falls / Carson city).
Wat een raar rondje wordt dat. Als je graag naar Yellowstone wilt had je toch beter (kan wellicht nog?) een one way van LA naar SLC kunnen boeken?
Nu rij je bijna 2000 kilometer tussen Bryce en Yellowstone op en neer voor Jan Lul?

Ik zou zelf Yellowstone overslaan en een andere keer doen.
Maar als je 'm toch zo wilt doen:
- Ik zou Sequoia skippen en vanaf Las Vegas door Death Valley gaan en den bovenlangs Yosemite in.
- Los Angeles naar Grand Canyon Villlage is 700km, wellicht wat lang voor 1 dag, doorgaans nemen mensen de route via Joshua Tree NP en dan een stuk oude route 66, via Kingman. Dan zou ik 1 nacht in Twentynine Palms doen.
- Als je toch in die hoek zit zou ik via Monument Valley naar Page gaan. Zonde om over te slaan.
- Zoals hierboven gezegd: vergeet Grand Teton niet. Die twee samen een nacht of 5-6.
Wij gaan dr vd zomer heen, heb een Google Map gemaakt met "bezienswaardigheden" rondom GT & Yellowstone, dat zijn er aardig veel (langs de fast food & outlets heen kijken).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLMjv62VWbqwJQ8Vy_mriTUpyM8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4AM0oYxbIM9zm48YgXmUkG7K.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door matthijst op 16-03-2024 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayang1991
  • Niet online
We hebben de tips verwerkt in beide opties, o.a. Grand Teton zit nu in de planning bedankt voor de tip!

Overigens hadden we inderdaad voor ogen om maar kort in Page te blijven, de optie om via Monument valley te rijden staat nog open en is o.a. afhankelijk van hoe wij Grand Canyon ervaren. Als we het na 1 dag gezien hebben kunnen we altijd nog eerder wegrijden.

Alleen bij de huidige optie 1 zit nog één punt die naar ons idee niet helemaal lekker in de planning past en dat is San Fransisco. Er wordt genoemd om van LV via tioga pass naar Yosemite te rijden en dit lijkt me inderdaad beter. Maar waar past SF dan in dit plaatje? En is het wel de moeite waard om nog via SF te rijden aangezien we overduidelijk minder met steden hebben.

Bij optie 2 speelt dit probleem minder al zit tioga pass hier niet in verwerkt, hier zitten we alleen nog met de vraag of het de moeite is om vanuit LA via death valley en/of Joshua naar las vegas te rijden.

Het idee van hier op het forum reageren was om minder opties te krijgen, maar ik zal deze week ook eens gaan uitzoeken wat een vlucht van LA naar SLC betekend voor de planning opties...
Het enige wat op dit moment echt vast staat is onze retour vlucht naar LA, de auto is een flexibele boeking. We willen langzaam wel beginnen met het boeken van tours omdat we bang zijn dat deze uitverkocht raken in de drukke periode (augustus).

Optie
1 Van
Naar MijlOptie 2 VanNaar Mijl
AmsterdamLos angeles AmsterdamLos angeles  
Los angelesLos angeles Los angelesLas vegas 376
Los angelesGrand Canyon 490Las vegasLas vegas  
Grand canyonGrand canyon Las vegasGrand Canyon 279
Grand canyonPage 326Grand canyonGrand canyon  
PageBryce 151Grand canyonPage 334
BryceBryce PageBryce 147
BryceSalt lake city 268BryceBryce  
Salt lake cityTeton village 287BryceSalt lake city 268
Teton villageTeton village Salt lake cityTeton village 304
Teton villageYellowstone 389Teton villageTeton village  
YellowstoneYellowstone Teton villageYellowstone 390
YellowstoneYellowstone YellowstoneYellowstone  
YellowstoneYellowstone YellowstoneYellowstone  
YellowstoneSalt lake city 491YellowstoneYellowstone  
Salt lake cityLas vegas 420YellowstoneTwin falls 437
Las vegasLas vegas Twin fallsCarson City 480
Las vegasSan fransisco 639Carson CitySan fransisco 216
San fransiscoSan fransisco San fransiscoSan fransisco  
San fransiscoSan fransisco San fransiscoSan fransisco  
San fransiscoYosemite 167San fransiscoYosemite 167
YosemiteYosemite YosemiteYosemite  
YosemiteSequioa & Kings 112YosemiteSequioa & Kings 112
Sequioa & KingsSequioa & Kings Sequioa & KingsSequioa & Kings  
Sequioa & KingsLos angeles 203Sequioa & KingsLos angeles 203
Los angelesLos angeles Los angelesLos angeles  
Disney?Disney? Disney?Disney?  
Los angelesAmsterdam Los angelesAmsterdam  
39433713

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Typhone schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:54:
[...]

Illinois (Chicago) maar Washington DC heb ik ooit gedaan. Dat was wel mooi maar weer een ander “Amerika”.
Ik neem aan dat @ibmpc Washington State en niet Washington DC bedoelde. Dat maakt nogal wat uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

downtime schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:24:
[...]

Ik neem aan dat @ibmpc Washington State en niet Washington DC bedoelde. Dat maakt nogal wat uit.
Ohja da’s de andere kant uit. Dat precieze stuk heb ik dan weer niet gereden al scheelt het niet overdreven veel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sayang1991 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:55:

Maar waar past SF dan in dit plaatje? En is het wel de moeite waard om nog via SF te rijden aangezien we overduidelijk minder met steden hebben.
Ik snap jouw route niet. Je zegt dat je "overduidelijk" minder met steden hebt maar ik zie heel veel dagen Los Angeles, Las Vegas en/of San Francisco in jouw planning.
Heb je dingen die je perse in LA of LV wilt zien en doen? Zo ja, neem dan zoveel tijd als je nodig hebt, maar als je nog in moet vullen hoe je die dagen in LA en LV wilt besteden, omdat je het nog niet weet, dan zou ik die steden gewoon overslaan of het bij een enkel dagje houden. Bij nader inzien valt het wel mee. Je bent niet zo lang in die steden als ik op het eerste gezicht dacht.

San Francisco vind ik zelf de meest interessante stad van de Westkust. Ik zou het raar vinden om dagen in LA en LV te zitten en SF over te slaan. Maar smaken verschillen natuurlijk.

Maar wat ik vooral wilde zeggen: Het is waarschijnlijk jullie eerste trip naar de westelijke VS en ik wil je 1 tip geven. Plan niet alsof het de "trip of a lifetime" is en je alles in die 3-4 weken moet proppen. De afstanden zijn te groot en als je alle highlights wilt zien zit je heel veel achter het stuur (misschien wel op de Interstate wat het niet beter maakt) en je slaat heel veel andere leuke dingen over. Pak een kleinere regio, zit wat minder uren achter het stuur, en laat wat over voor de volgende keer.

Ik zie zelfs een dag waarop je 639 MIJL wilt rijden en meerdere dagen waarop je meer dan 400 mijl wilt rijden. Ik hoop dat je weet hoeveel een mijl is en hoelang je daarover doet, incl af en toe even uitstappen, een hapje eten en je benen strekken. En houd er rekening mee dat de echte afstand die je aflegt zo 150% van de afstand kan zijn die het volgens Google is. Want je rijdt in de praktijk altijd meer kilometers dan de kortste afstand op de kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door downtime op 17-03-2024 13:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Waarom zou je in hemelsnaam een rondje van de Californische kust naar yellowstone doen en dan weer terug? Dat in één richting is al een stuk beter (nog steeds héél ver). Begin in SF, ga via yosemite/death valley/bryce, en welke parken je daar nog meer wil zien, misschien zion? En met als eindpunt naar yellowstone. Dan moet je daarna alleen nog naar een stad rijden met internationaal vliegveld omdat yellowstone in niemandsland ligt.

Als je niks met steden hebt kun je LA dan overslaan, je moet toch keuzes maken. Nou zijn er mensen die minder moeite hebben met veel rijden dan ik, maar dit is alsof je van Spanje naar de noorse fjorden wil via Italië en je probeert Parijs er nog tussen te krijgen. :p

Ter info, ik doe binnenkort zelf yellowstone -teton - LA - tioga - yosemite -sequioa - big sur pfeiffer - SF, met een binnenlandse vlucht van teton naar LA omdat ik dat pokke-eind niet wil rijden. :p alle parken rondom LV heb ik eerder gezien , dus die slaan we bewust over. Ik zou d'r dolgraag nog een keer heen willen maar dan moet ik de rest haasten, en dat vind ik zonde.

Een optie is dus ook om gewoon een deel weg te laten. Yellowstone is prachtig, maar niet in alle parken hoeven te haasten is nog veel prachtiger. Zoek eventueel meer dingen in de buurt. Zion, Arches, Canyonlands in Utah, of sequoia en Big Sur Pfeiffer in Californië.

[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 17-03-2024 13:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijst
bwerg schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:50:
Yellowstone is prachtig, maar niet in alle parken hoeven te haasten is nog veel prachtiger. Zoek eventueel meer dingen in de buurt. Zion, Arches, Canyonlands in Utah, of sequoia en Big Sur Pfeiffer in Californië.
Dit, Pleur Yellowstone eruit en maak er gewoon het standaard rondje westkust van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
downtime schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:24:
[...]

Ik bedoelde inderdaad Washington State. Prachtige route door de Midwest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Wij hebben in 2018 een rondje west gedaan met Yellowstone. Seattle > Montana City > Yellowstone > Jackson Hole/Grand Teton NP > Dinosaur NM > Arches/Moab > Monument Valley > Grand Canyon > Las Vegas > LA > San Francisco.

Dat was al genoeg voor een trip en hadden een paar flinke rijdagen. Daarom 2022 en 2023 opnieuw de west aangedaan. Prop niet te veel in één trip en kies voor rondreizen ipv rondracen.

(In 2018 en 2022 met tent en in 2023 met camper)

[ Voor 5% gewijzigd door bazzemans op 17-03-2024 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Minder dan een maand te gaan: Vakantie USA
Precies 1 jaar na mijn reis naar New York & Washington DC, 17 April tot 26 April 2023.
Dit keer gaat mijn vriendin mee om te vieren dat wij, 10 jaar samen zijn:

Tijdens deze vakantie is de verjaardag van mijn vriendin

Hier onze Final programma's van onze reis:
Los Angeles: 15 tot 20 April 2024
Aankomst Los Angeles 11:50 met KLM KL601
Hotel: Haytt Place
Op 16 April een dagtour door Los Angeles met gids en bus. Alle belangrijke plekjes van LA.

San Diego: 18 April 2024
Op 18 April ontmoet ik mijn neef en zijn gezin voor de eerste keer in mijn leven. Hij komt ons ophalen vanaf het vliegveld met zijn auto en zal ons de hele dag de stad laten zien. Wij vliegen met UNITED. Wij landen om 09:37 en vertrekken weer om 20:50 richting LAX

San Francisco: 20 April tot 24 April 2024
Hotel Haytt Place
Op 21 April een hele dagtour door de belangrijkste plekjes van San Francisco met gids en bus inclusief de oude gevangenis Alcatraz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zU_3ko-5uFsblOQnf7LifTQjaY4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbLOECl0UGqVY8T9obPcULQv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LnZDn97JbdsDErE2RPsJH_jLqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ldx9GhlCoBN8EqBWsCkduT95.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0H-kMm-tibKH4B5z5gBGCMzwcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYF5fMtlQAxB4nViXMcLNVty.jpg?f=fotoalbum_large

Las Vegas: 24 tot 28 April 2024
Hotel Hampton Inn By Hilton Tropicana
• Op Donderdag 25 April gaan wij de stad Las Vegas ontdekken met Hop-on-hop-off-bustour (dag)

• Op vrijdag 26 April gaan wij in Las Vegas 350m de hoogte in, de STRAT-toren op

Wij hebben nog een tour toegevoegd aan onze reis. Op zaterdag 27 April 2024 in Las Vegas gaan wij naar Grand Canyon West met een professionele gids en met een bus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j59MYkvqse5fNV0FbLbJBBf8GLA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6qQzMzICNjZm6oG5a9lzlUit.jpg?f=fotoalbum_large

We krijgen onderweg ontbijt en in de middag gevolgd door een barbecue.

Wij hebben ook toegang tot Skywalk

Op zondag 28 April vliegen wij om 16:10 terug met de KLM KL636 vanaf Las Vegas Harry Reid International naar Amsterdam Schiphol Aankomst op maandag 29 april om 11:15.

Alle binnenlandse vluchten worden allen uitgevoerd door UNITED

• LAX 08:35 naar SAN 09:37 - Embraer 175
• SAN 20:47 naar LAX 21:50 - Embraer 175
• LAX 13:55 naar SFO 15:27 - Boeing 737 MAX 8
• SFO 17:56 naar LAS 19:45 - Boeing 737-800

De KLM:
• AMS 09:50 naar LAX 11:50 - Boeing 787-10
• LAS 16:10 naar AMS 11:15 - Boeing 787-10

Wij hebben alle overnachtingen met ontbijtbuffet inbegrepen.

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 18-03-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@sayang1991

Je hebt auto's en vluchten al geregeld. Heb je de rest in de parken ook al vastliggen? Yellowstone en Yosemite in augustus zijn gierend druk. Ook de campgrounds daar zijn snel vol. Ik zou sowieso kijken of je die snel kunt vastleggen en als dat geen optie is in zijn geheel van de lijst afhalen.
Als je ook nog wilt gaan hiken zou ik de afstanden tussen sommige locaties een stuk korten houden. Voor sommige delen moet je nu (Yellowstone) zoals gezegd echt een forse afstand afleggen. Vergeet ook niet dat Yellowstone zelf groot + druk is. Mocht je noordelijk uitkomen dan reken rustig op 2-3 uur extra reistijd (snelheid in het park is dacht ik 45mph).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayang1991
  • Niet online
Ik zie dat velen duidelijk vinden dat we Yellowstone niet moeten bezoeken in deze vakantie. Maar wij willen toch een route proberen uit te stippelen die dit mogelijk maakt. Als dit betekend dat we enkele dagen langere ritten moeten maken van 400+ mijl dan is dit een keuze die we er voor over hebben.
bwerg schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:50:
Begin in SF, ga via yosemite/death valley/bryce, en welke parken je daar nog meer wil zien, misschien zion? En met als eindpunt naar yellowstone. Dan moet je daarna alleen nog naar een stad rijden met internationaal vliegveld omdat yellowstone in niemandsland ligt.
Dit idee lijkt ons dan nog de beste optie, al zitten we wel vast aan de retour vlucht naar LA. Als ik deze verder uit werk komen we op de volgende planning uit met dus een vlucht van SLC naar LA aan het einde van de trip. Let op dat de planning misschien een vertekend beeld geeft afhankelijk van de tijden waarop we wegrijden & het feit dat google maps sommige wegen nu niet gebruikt.

DagVanNaarExtraMijlUur
1AmsterdamLos Angeles
2Los AngelesLos Angeles
3Los AngelesSequioa & Kings2003,5
4Sequioa & KingsSequioa & Kings
5Sequioa & KingsSequioa & KingsSF?
6Sequioa & KingsYosemiteSF?1202,5
7YosemiteYosemite
8YosemiteYosemite1503,5
9YosemiteYosemite
10YosemiteYosemite
11YosemiteLone pineTioga pass*2004
12Lone pineLas VegasDeath valley2504
13Las VegasLas Vegas
14Las VegasGrand CanyonHoover dam3004,5
15Grand CanyonGrand Canyon
16Grand CanyonPageMonument valley3506,5
17PageZion1202,5
18ZionZion
19ZionBryce1002
20BryceBryce
21BryceVernalGreen river?3506
22VernalTeton3105,5
23TetonTeton
24TetonYellowstoneSouth entrance*4009
25YellowstoneYellowstone
26YellowstoneYellowstone
27YellowstoneYellowstone
28YellowstoneYellowstone
29YellowstoneSLCSouth entrance?*4008
30SLC/Los AngelesAmsterdamSalt lake city IA
325062

Klopt het bijvoorbeeld dat als we in Teton zijn we via de zuidelijke ingang Yellowstone in kunnen rijden? Dit maakt ook de trip terug naar SLC mooier.

We zitten voornamelijk nog met 2 punten in deze planning;
- Als er een mogelijkheid toe is willen we toch minimaal 1 dag San Fransisco bezoeken.
- Is er iemand met ervaring met de rit van Bryce naar Vernal?

**We willen inderdaad z.s.m. de campgrounds vastleggen omdat we weten dat het druk kan worden. Behalve de vlucht ligt op dit moment nog niks vast en de auto is ook een flexibele boeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

sayang1991 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:07:
Dit idee lijkt ons dan nog de beste optie, al zitten we wel vast aan de retour vlucht naar LA.
Is dat vanwege een reisaanbieder? Ik kan me voorstellen dat die beperkte opties hebben, maar dan zullen ze waarschijnlijk ook niet het kleine vliegtuigje van Teton naar LA aanbieden.

Qua auto-huur verschilt het nogal per aanbieder hoe veel er extra gerekend wordt als het begin- en eindpunt ver uit elkaar liggen. Aan de andere kant: niet helemaal terug hoeven naar LA scheelt ook wel wat in geld (en tijd).
Klopt het bijvoorbeeld dat als we in Teton zijn we via de zuidelijke ingang Yellowstone in kunnen rijden? Dit maakt ook de trip terug naar SLC mooier.
Ja hoor, Teton - Yellowstone kunnen zo prima achter elkaar en liggen zo ongeveer tegen elkaar aan. De weg van Yellowstone naar het zuiden loopt ook langs een aantal mooie uitzichtpunten op de Tetons, dus dat hoeft niet veel tijd te kosten aan omrijden.

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 18-03-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn foutje bij onze vakantie USA, is 1 dagje San Diego. Dit heb ik pas later toegevoegd. Want mijn ouders zeiden gaan jullie nog langs bij ons familie in Diego. Ik had niet meer kunnen wijzigen of veranderen. Mijn neef zie ik dan voor de allereerste keer in mijn leven. Het komt ook doordat ik geen contact heb met hun en nog nooit ontmoet heb.

Ik dacht bij mijzelf wij zien dan San Diego en ik zie mijn neef en zijn gezin voor de eerste keer.

Wij hadden al Los Angeles, San Francisco en Las Vegas al alles geboekt op vaste datums hotels en vliegtickets

Als ik nu opnieuw alles kan boeken, verschuif ik de datum van San Francisco en doe ik 4 dagen San Diego. 1 dagje zelfs naar Tijuana in Mexico erbij.

Mijn neef uit Diego en zijn gezin hebben zelfs aangeboden dat wij bij hun mogen logeren en geen hotel benodigd is. Ik had alles al geboekt. We gaan kijken. San Diego zou moeten kunnen binnen 1 dagje en hij komt ons ophalen vanaf het vliegveld met zijn auto. Hij is in iedergeval voorbereid op onze komst.

• LAX 08:35 naar SAN 09:37 - Embraer 175
• SAN 20:47 naar LAX 21:50 - Embraer 175

Hij had zelfs aangeboden om ons te komen op te halen vanuit Los Angeles met zijn auto. Maar dat was achteraf. Hij zei nog waarom vliegen. Met de auto zei die 2 uur en 30 minuten. Maar ik had al geboekt. De vliegtickets waren niet de goedkoopste €733,90 voor ons tweeën retour.

Ik zou als ik het kon wijzigen, dan 4 dagen San Diego hebben gedaan en dan vandaaruit San Diego rechtstreeks op San Francisco vliegen I.p.v terug te vliegen naar Los Angeles

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 18-03-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
sayang1991 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:07:

We zitten voornamelijk nog met 2 punten in deze planning;
- Als er een mogelijkheid toe is willen we toch minimaal 1 dag San Fransisco bezoeken.
- Is er iemand met ervaring met de rit van Bryce naar Vernal?
Grand Teton en de zuidelijke ingang van Yellowstone zijn via de Rockefeller Parkway verbonden. Heel mooie rit, maar bij lange niet zo mooi als de parken die het verbindt.

- Als je San Francisco wilt doen zou ik SeKi laten vallen. Als je graag Sequoia's wilt zien, kun je in Yosemite ook in de Mariposa Grove terecht. Door SeKi te laten vallen krijg je in SF een beetje meer rust, de vakantie is al gejaagd genoeg. En door deze opzet kun je de Hwy 1 meenemen, ik heb em zelf nooit gedaan (rondreizen is ook keuzes maken) maar die staat wel op de wensenlijst.

3 Los Angeles - "Halverwege" langs Highway 1
4 Hw1 - San Francisco
5 San Francisco
6 SF - Yosemite

- Houd er rekening mee dat als je twee losse vluchten boekt (dus de vlucht SLC- LA los van LA-AMS) dan loop je een risico. Ten eerste moet je in LA opnieuw inchecken. En als je door vertraging van de eerste vlucht de tweede mist, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid! Terwijl als je ze samen boekt, de luchtvaartmaatschappij de verantwoording heeft om je op de eerstvolgende vlucht naar Europa te zetten - zonder bijbetaling.
Wat wellicht in dit geval het risico vermindert (er van uitgaande dat je je vluchten van en naar Europa niet meer kunt aanpassen) is om na aankomst in LA direct te vertrekken naar je volgende bestemming (Hw1). Dan kun je je dagen LA na de vlucht vanuit SLC plannen. Niet heel efficient, maar je dekt er wel een risico mee af.

In het algemeen is dit nieuwe schema wel al een enorme verbetering ten opzichte van de vorige! Maar het is desondanks een pittig reisschema.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@sayang1991

Is dit je eerste VS reis? (wellicht heb ik dat gemist).
Aangezien het nu maart is en jij over 5 maanden veel wil vastleggen zou ik wel even wat dingen in overweging nemen aangezien jouw planning nogal hardcore is in relatief populaire gebieden.
Even een snelle scan in augustus van Yellowstone geeft al niet heel veel goed nieuws:

Zo'n beetje alle campgrounds in het park bezet en de rest is op basis van first come first serve wat meestal inhoudt dat het rond 10am vol is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoKrbQEx2Bu3_sJZW4zm43800yc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yhtJgkU1t3JhkxSwxf0S6qx8.png?f=fotoalbum_large

Yosemite hanteert tot en met 16 augustus een daily entrance reserveringsschema.
Ook daar zijn veel campgrounds reeds vol.
July 1 through August 16: A reservation is required from 5 am to 4 pm every day.
&
Reservations are available each day at 8 am Pacific time. Reservations are taken almost immediately. Be sure to have a Recreation.gov account and be logged in and ready to get a reservation promptly at 8 am Pacific time.
En ja, die reservations gaan zo hard dat vaak binnen de eerste 15 seconden alles weg is. Dus dan zul je ingelogd moeten zijn, goede WLAN moeten hebben en niks mag mis gaan. Mocht je geen campground hebben en het mislukt dan is die dag dus klaar want je komt er simpelweg niet in. Dat probleem heb je niet wanneer je dus een reservering hebt in een officiële parkovernachting.

Ik zou eerst eens alles gaan vastleggen (niet morgen maar liefst vandaag!) en dan kijken wat er van de planning over blijft. Risico nemen mag altijd natuurlijk maar dat zou ik bij een dergelijke vakantie zonde vinden.

Om je even een idee te geven hoe snel dat vol zit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/neOW0WIlngUspzV88BYg7X0erlI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WYH70dcwmvrVDYJMavF3pH8E.png?f=user_large

Vergeet niet dat jij om 08:00AM nog op de knop zit te rammen (refresh) en dat (tenzij je Starlink oid hebt) niet in de bergen zult doen van Yosemite waar zo goed als geen bereik is.

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 18-03-2024 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Oh, ik had gemist dat het om over 5 maanden ging. :X Ik ga over 6 maanden en had alles in de kerstvakantie al geboekt. En toen was er in Yellowstone/Yosemite al genoeg aan het vollopen.

De parkreservering bij Yosemite heb je inderdaad niet nodig als je een verblijf in het park hebt maar die zullen inmiddels al vol zitten (gok ik). Soms blijven de superdeluxe-suites wat langer beschikbaar, maar verwacht dan 500+ dollar per nacht te betalen.

Andere parken vereisen geen reservering, en misschien dat de camping ook wat later te boeken is. Maar Yosemite en Yellowstone zijn wel specifiek de drukkere parken (naast bijvoorbeeld Zion en Arches, en misschien ook wel de Grand Canyon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bwerg schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:58:
Oh, ik had gemist dat het om over 5 maanden ging. :X Ik ga over 6 maanden en had alles in de kerstvakantie al geboekt. En toen was er in Yellowstone/Yosemite al genoeg aan het vollopen.
Een plekje in Yellowstone is heel gewild. Afstanden zijn er relatief groot, waardoor logies buiten het park best onhandig is, en in het park is veel minder aanbod van voorzieningen dan er vraag is.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit maar toen ik Yellowstone voor het laatst bezocht in 2012 kon je (als ik me goed herinner) 12 maanden tevoren reserveren en dan zat het ook binnen enkele dagen vol. Daarna moet je geluk hebben dat andere mensen weer cancellen. Dus gewoon elke dag weer kijken in de hoop dat er net een kamer is vrijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik weet het wel omdat ik dus ook net geboekt heb: dit kan bij de hotels in het park vanaf 1 januari, dus in de kerstvakantie wordt dat druk volgeboekt.

We hadden 1 foutje gemaakt bij het boeken (verkeerde datum), we hadden gelukkig gratis annulering dus het heeft ons niets gekocht maar maar eind januari moesten we de vervanger al een stukje buiten het park zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayang1991
  • Niet online
Ik kan mij vergissen maar Yosemite campgrounds (tent) zie ik via recreation.gov het volgende;

When Can I Reserve This Campsite?
This campsite is not available to be booked today.
For stays beginning on 08/15/2024, check back on 04/15/2024 at 16:00 PM CET

Er staat wel duidelijk dat je direct om 16:00 PM CET klaar moeten zitten uiteraard, mocht dit niet lukken dan gaan wij alsnog terugvallen op een oudere planning waarbij we eerst Grand canyon/page/bryce bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Typhone schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:53:
@sayang1991
Even een snelle scan in augustus van Yellowstone geeft al niet heel veel goed nieuws:
Zo'n beetje alle campgrounds in het park bezet en de rest is op basis van first come first serve wat meestal inhoudt dat het rond 10am vol is.
Vreemd, als je details bekijkt is bijvoorbeeld die Madison Campground wel gewoon te boeken in augustus?
En je kan eventueel ook een hotel/cabin boeken natuurlijk, die zijn ook nog beschikbaar :)

@sayang1991 Je moet deze site hebben:
https://secure.yellowstonenationalparklodges.com

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 18-03-2024 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:18:
[...]

Vreemd, als je details bekijkt is bijvoorbeeld die Madison Campground wel gewoon te boeken in augustus?
En je kan eventueel ook een hotel/cabin boeken natuurlijk, die zijn ook nog beschikbaar :)

@sayang1991 Je moet deze site hebben:
https://secure.yellowstonenationalparklodges.com
Ja had ik ook, totdat ik doorklikte. Dan is het opeens heel specifiek of niet meer beschikbaar. Ik had wel random dagen begin augustus ingegeven trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Als ik 30 dagen had, dan zou ik zoiets doen, omdat ik steden ook leuk vind, in ieder geval om LA, SF en Vegas eens gezien te hebben, en highway 1 is ook een mooie route.

1. Los Angeles aankomen (indien vroeg evt dagje minder LA)
2. Los Angeles Walk Of Fame, Hollywood sign, Beverly Hills Trolleytourtje
3. Los Angeles Venice & Santa Monica
4. Morro Bay (of ergens langs highway 1, aantal mooie stops onderweg)
5. San Francisco (17 Mile Drive, in de middag in SF)
6. San Francisco (Alcatraz en centrum)
7. Yosemite
8. Yosemite
9. Yosemite
10. Lee Vining (via Tioga Pass, ligt bij Mono Lake)
11. Death Valley
12. Las Vegas
13. Las Vegas (evt Red Rock Canyon / Valley of Fire of Hoover Dam)
14. Grand Canyon (via route 66 bij Kingman-Seligman)
15. Grand Canyon
16. Monument Valley (via Page: Antelope en Horseshoe Bend) // of niet, scheelt een nacht
17. Zion
18. Zion
19. Bryce
20. Bryce
21. Moab (Arches)
22. Moab
23. Vernal // of bikkelen en een hele lange dag rijden naar Grand Teton.
24. Grand Teton
25. Grand Teton
26. Yellowstone
27. Yellowstone
28. Yellowstone
29. SLC
30 --> vliegen naar LA en naar huis

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• paul-s83
Ik heb op het AllesAmerika forum 2 jaar geleden een tutorial geschreven hoe je je kansen aanzienlijk vergroot als je op https://www.recreation.gov/ een reservering moet maken voor populaire Campgrounds in bijv. Zion of Yosemite.

Denk dat deze nog wel aardig overeenkomt met hoe het nog steeds gaat:

1) Ruim van tevoren kijk ik welke plekken geschikt zijn voor mijn RV, en beschikbaar komen als het boekingswindow open gaat op de desbetreffende dag.

--> Deze informatie kan je dus al zien via de algemene tabel. De plekken & data waar staat N/A gaan beschikbaar komen op dag X. Alles met een R is al gereserveerd en heeft dus geen zin om te proberen.

2) Deze plekken noteer ik in mijn Excelsheet. Hierbij kopieer ik ook de directe link naar de pagina van de plek die ik wil boeken, en zet deze in Excel.

bijv. als je plek 001 op de lower pines in Yosemite wilt boeken ga je direct naar pagina https://www.recreation.gov/camping/campsites/934.

3) Op de datum van boeken open ik dan rond 15.00 CET al de pagina's van mijn favoriete plekken. Indien nodig pas ik dan op elke pagina nog even de exacte datums aan die ik wil reserveren. Open deze in allemaal losse vensters!

4) De knop om de plek te boeken komt meestal ergens tussen 15.00 en 15.30 (uur tot half uur voor het window open gaat) tevoorschijn.

Refresh de pagina's regelmatig totdat je de knop "Add to Cart ziet verschijnen". Zodra je de knop "add to Cart" eenmaal zichtbaar is moet je de pagina niet meer refreshen!

5) Open op je telefoon, iPad of een ander scherm de site "https://time.is" Hiermee kan je dus heel nauwkeurig zien wat de exacte tijd is. Op 15.59.59 en een beetje moet je op de "Add to cart knoppen gaan drukken. Er zit altijd iets vertraging in, dus niet klikken als het al ruim 16.00.00 is geweest.

Elke milliseconde dat je sneller bent dan een ander vergroot je kans.
Wil je als een echte ninja te werk gaan, dan kan je de losse vensters zo positioneren dat je zo snel mogelijk op alle Add to cart knoppen kan drukken Je wilt niet handmatig schakelen tussen de tabbladen of vensters...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/pMabqtX9ld6b575qybunSPmq.png

6) Nadat je op alle Add to cart knoppen hebt gedrukt, en je hartslag naar 130 is gestegen van de spanning vergroot je alle vensters weer. Als je geluk hebt kan je nu voor 1 of meerdere sites het boekingsproces doorlopen. Hier heb je 15 minuten de tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb even gecheckt via Google Maps en voor ons om 1 daagse naar Yellowstone te gaan. Ik dacht eerst dat het misschien dichtbij zal zijn. Maar de afstanden zijn voor ons te ver van ons vandaan. Je moet dan ook een auto huren of met een tour nemen. Ik zie hier vaak Yellowstone voorbij komen. Wie weet volgende reis en kan ik meteen 3 dagen of langer blijven

Hier zou ik echt tot rust willen komen

Verder hebben wij de laatste tour toegevoegd bij Las Vegas op vrijdag avond/nacht 26 April:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCX0PxWH9yz5yVBpGXWGiRDD9Pw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pa6dwn6D5ADiS2UoWuGNjUQl.jpg?f=fotoalbum_large
Voor €128 voor 2 personen

Wij hebben al Hop-on-hop-off-bustour dagtour op 25 April en dit is in de nacht

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 18-03-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Anoniem: 762779 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:14:
Ik heb even gecheckt via Google Maps en voor ons om 1 daagse naar Yellowstone te gaan. Ik dacht eerst dat het misschien dichtbij zal zijn. Maar de afstanden zijn voor ons te ver van ons vandaan. Je moet dan ook een auto huren of met een tour nemen. Ik zie hier vaak Yellowstone voorbij komen. Wie weet volgende reis en kan ik meteen 3 dagen of langer blijven
Edit…

[ Voor 25% gewijzigd door paul-s83 op 19-03-2024 00:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
@paul-s83 met een georganiseerde tour kan je prima in Yellowstone geraken zonder zelf te rijden. Als ik het goed begrijp is dat (een georganiseerde trip) ook de manier voor @Anoniem: 762779 om vanuit Las Vegas een bezoek te brengen aan Grand Canyon. Nagenoeg iedereen hier houdt er andere reisvoorkeuren op na dan PizzaHut, dat is nu wel duidelijk. Als pertinent niet zelf willen rijden hun reisvoorkeur is, let it be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camillus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-07 11:06
Ik zou graag met mijn vriendin een reis door het westen van de US willen maken. Wij houden vooral van natuur maar ik ben ook zeer benieuwd naar LV. Wij vinden het overweldigend om te beginnen met plannen, wat kunnen jullie aanraden? Wij zitten met vragen zoals, waar te beginnen, hoe lang op elke plek verblijven, van te voren hotels boeken of terplekke. Ik snap dat dit een hele vage vraag is, maar we zijn echt opzoek hoe dit te gaan organiseren. Iemand tips over hoe te beginnen, of is een georganiseerde reis door een 3e partij misschien wel het meest geschikt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
camillus schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:27:
Ik zou graag met mijn vriendin een reis door het westen van de US willen maken. Wij houden vooral van natuur maar ik ben ook zeer benieuwd naar LV. Wij vinden het overweldigend om te beginnen met plannen, wat kunnen jullie aanraden? Wij zitten met vragen zoals, waar te beginnen, hoe lang op elke plek verblijven, van te voren hotels boeken of terplekke. Ik snap dat dit een hele vage vraag is, maar we zijn echt opzoek hoe dit te gaan organiseren. Iemand tips over hoe te beginnen, of is een georganiseerde reis door een 3e partij misschien wel het meest geschikt?
Met alle respect, maar als je de laatste paar pagina's leest kan je vrij makkelijk een basis leggen voor je reis. Of in ieder geval wat je wil zien. Death Valley, SF, LA, Yosemite, Grand Canyon, LV, Bryce, Zion etc etc komen regelmatig voorbij. Maar als je Amerikaanse sporten wil zien kan je ook een heel eind geholpen worden. Of misschien wil je alleen maar pretparken zien. Of juist (dagenlang) hiken in parken.

Als je daar nu een lijstje van maakt van wat je leuk lijkt dan is het een stuk makkelijker om de vraag te beantwoorden, alternatieven of extra's aan te geven en andere vragen te beantwoorden.

Daarna kan je een route plannen, beslissen hoe je wil reizen en wat handige plekken zijn om te beginnen (als je een rondje rijdt daar kan je op een aantal verschillende steden vliegen, kan weer geld besparen etc).

Wat ook belangrijk is, is een budget. Wat wil je totaal uitgeven, wat wil je gemiddeld per dag uitgeven etc etc.

Over het zuid westen van de VS is hier heel veel ervaring beschikbaar, maar je krijgt denk ik echt beter antwoord als je een beginnetje van een idee hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wat tips heb ik wel voor je:

- Als je van natuur houdt zorg dat je “redelijk” fit bent en plan hikes in enkele nationale parken.

- Probeer je begin en vertrek punt gelijk te houden om kosten met de huurauto te voorkomen.

- Huurauto is gemak en je brengt er veel tijd in door. Huur liever te groot dan te klein. Tenzij je minimalistisch bent begin te kijken vanaf mid-size SUV

- Heel moeilijk maar plan niet teveel tegelijk. Die fout maakte iedereen hier de eerste keer dus wellicht jij ook ;).

- Hou rekening met de seizoenen! Mei - begin juni nog kans op gesloten wegen in de hoger gelegen gebieden. Maar in die periode wel watervallen! September heeft kortere dagen maar nog wel mooi weer alleen vaak minder (of rustigere) watervallen (mocht je dat leuk vinden).

- Hou rekening met de afstanden. Die zijn groot en er zijn lang niet overal directe wegen.

- Plan accomodaties in de nationale parken ruim van tevoren in. Ga je in juli/augustus hou dan rekening met circa een jaar van tevoren alles vastleggen.

Algemene tips van het “standaard” rondje:

- Las Vegas
- San Francisco
- Los Angeles
- Death Valley
- Yosemite
- Grand Canyon
- Joshua Tree
- Zion
- Bryce Canyon

Dat zijn even wat grote bekende trekpleisters. Er zijn ook genoeg kleine dingen te bekijken die geen dag kosten maar wel leuk zijn. Vanaf Nevada is de extraterrestial Highway ook leuk om te rijden als je dat leuk vindt bijvoorbeeld. Zo zijn er nog meer leuke gebieden te vinden maar ik zou me vooral op de hoofdpunten focussen als het de eerste keer is :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:11:
[...]
- Huurauto is gemak en je brengt er veel tijd in door. Huur liever te groot dan te klein. Tenzij je minimalistisch bent begin te kijken vanaf mid-size SUV
Hou er qua budget ook rekening mee dat benzine goedkoper is in de VS (hoewel in California, met name in de steden het echt duur begint te worden, er zijn significante verschillen tussen de staten) maar de afstanden vaak zo groot zijn en de auto's net wat minder zuinig zijn dat de brandstofkosten toch nog wel significant kunnen zijn (afhankelijk uiteraard van je budget). Tolwegen kom je in die hoek dan weer nauwelijks tegen.
Typhone schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:11:
[...]

- Plan accomodaties in de nationale parken ruim van tevoren in. Ga je in juli/augustus hou dan rekening met circa een jaar van tevoren alles vastleggen.
En als je veel National Parks(/Forest en nog wat van dat pekken) gaat bezoeken is een America the Beautiful pass een goede investering.
- Hou rekening met de seizoenen! Mei - begin juni nog kans op gesloten wegen in de hoger gelegen gebieden. Maar in die periode wel watervallen! September heeft kortere dagen maar nog wel mooi weer alleen vaak minder (of rustigere) watervallen (mocht je dat leuk vinden).
Dat gesloten wegen is vanaf Oktober/November ook weer het geval. Ben er zelf een keer in die hoek geweest in midden november, toen qua weer ontzettend geluk gehad. Maar in Yosemite bijvoorbeeld wel al de eerste wegen afgesloten. Wel heerlijk rustig.

[ Voor 44% gewijzigd door PolarBear op 19-03-2024 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:26

Insidious

Professionele amateur

Wij gaan ook binnenkort een rondreis aan westzijde van de VS maken. Als ik klaar ben met het volledig doorlezen van alle 252 pagina's aan Tweakers-forum dan zal ik ons programma delen.

Nu zit ik alleen met vraag waar ik niet het antwoord op kan vinden. Wij willen graag 2 dagen een elektrische fiets huren wanneer wij in San Francisco verblijven. Maar wat zijn de mogelijkheden voor het parkeren van een fiets in San Francisco? De verhuurlocaties zitten allemaal best een stukje lopen van ons hotel namelijk. Het hotel zelf heeft geen fietsenstalling beschikbaar. Heeft iemand hier ervaring mee en/of advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wij zitten met vragen zoals, waar te beginnen, hoe lang op elke plek verblijven, van te voren hotels boeken of terplekke. Ik snap dat dit een hele vage vraag is, maar we zijn echt opzoek hoe dit te gaan organiseren.
Mijn aanpak voor het plannen van een reis:
  1. google wat plaatjes van nationale parken om een beeld te krijgen wat leuk is (maar niet te lang want daar kan je dagen naar kijken).
  2. Pak een A4'tje om een schematisch overzicht te tekenen van een leuk rondje langs die parken/bestemmingen. Zoek de afstanden/rijtijden er ook bij en zet die ertussen.
  3. Besef je dat je eerst geplande rondje waarschijnlijk 8000km rijden is en ga bestemmingen afschieten totdat je een doenbaar rondje overhoudt. Neem je voor om die afgeschoten parken over 10 jaar alsnog te bezoeken. :P
  4. Ga nu in wat meer detail kijken wat er precies op elk van de overgebleven bestemmingen te doen is, en ga dan kijken hoe lang je er precies wil blijven en in welke volgorde je wat wil doen.
  5. Nu kun je gaan plannen en boeken.
De voor de hand liggende rondjes zijn de parken in Californië (Yosemite/sequoia/death valley/Pfeiffer Big Sur, met misschien nog San Fransisco), het cluster van parken rondom Utah/Arizona (Grand Canyon, Bryce, Zion, Arches, Canyonlands, Monument Valley), het stukje niemandsland van Yellowstone en Grand Teton, en het noordwesten (craters of the moon, Mount Hood, Olympic national park). Andere delen van het land (rond NY en Florida) ken ik minder goed maar daar is vast ook wat te vinden.

Maar als je in detail gaat kijken vind je ook rondom de bekende plekken genoeg mooie en rustigere plekken die ook heel mooi en spectaculair zijn, dus onderdruk die neiging om die duizenden kilometers te rijden. In alleen Utah heb je bijvoorbeeld al tientallen state parks. Ik kijk in mijn tripje zelf bijvoorbeeld erg uit naar de alabama hills en de oostkant van de Sierra Nevada, waar geen nationale parken liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 20-03-2024 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Insidious schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:47:
Wij gaan ook binnenkort een rondreis aan westzijde van de VS maken. Als ik klaar ben met het volledig doorlezen van alle 252 pagina's aan Tweakers-forum dan zal ik ons programma delen.

Nu zit ik alleen met vraag waar ik niet het antwoord op kan vinden. Wij willen graag 2 dagen een elektrische fiets huren wanneer wij in San Francisco verblijven. Maar wat zijn de mogelijkheden voor het parkeren van een fiets in San Francisco? De verhuurlocaties zitten allemaal best een stukje lopen van ons hotel namelijk. Het hotel zelf heeft geen fietsenstalling beschikbaar. Heeft iemand hier ervaring mee en/of advies?
Je huurt de fiets voor de dag zelf en levert hem 's avonds weer in.
Pak een Uber naar het hotel (kost je appel en een ei) of ga lekker lopen (tip begin hoog).
Of je moet aan de andere kant van de baai liggen maar daar ga ik niet vanuit.

Fietsen is daar altijd een gedoe en je bent verder van huis als hij gejat wordt denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:26

Insidious

Professionele amateur

Typhone schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:04:
[...]

Fietsen is daar altijd een gedoe en je bent verder van huis als hij gejat wordt denk ik :).
Dat denk ik ook. Bedankt voor je antwoord.

Is Uber “beter” dan Lyft in San Francisco? Of maakt dat niet uit?

[ Voor 12% gewijzigd door Insidious op 20-03-2024 14:42 . Reden: Aanvullende vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Insidious schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:40:
[...]

Dat weet ik zelf niet. Ik heb ervaringen met Uber maar niet met Lyft. Uber is natuurlijk ook maar net de chauffeur die je treft natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:15

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Insidious schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:47:

Als je het doet om van A naar B te komen moet je kijken naar fietsen van Lyft. Die worden lokaal enorm veel gebruikt (ook door mijzelf) en hebben niet het probleem van gejat worden, moeten kunnen stallen, enz. Het grootste gedeelte van de stad heeft fietsenstallingen waar je die gewoon uit kunt halen en in kunt zetten, betaal je per minuut. Is echt een goed concept.
[...]

Maakt geen verschil. Prijzen en service is ongeveer hetzelfde.

(Disclaimer: ik werk voor Lyft :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
[...]

Ik zou juist met Waymo gaan als je daar bent. Lyft en Uber zijn beiden beter dan Waymo, maar de ervaring van Waymo is gewoon erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:52
Mijn vriendin en kinderen (15 en 17) willen graag eens naar de USA maar die komen aan met een pakketreis van 15K en dat vind ik teveel geld voor 2 weken. Kinderen willen graag steden (NYC) zien en ik ben meer natuur. En we moeten ook in het hoogseizoen.

Wie heeft er een suggestie voor een mooie reis die niet een rib uit je lijf kost? Ik wil best zelf boeken of een reisplan samenstellen dus hoef geen pakketreis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vaevictis_ schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:44:
Mijn vriendin en kinderen (15 en 17) willen graag eens naar de USA maar die komen aan met een pakketreis van 15K en dat vind ik teveel geld voor 2 weken. Kinderen willen graag steden (NYC) zien en ik ben meer natuur. En we moeten ook in het hoogseizoen.

Wie heeft er een suggestie voor een mooie reis die niet een rib uit je lijf kost? Ik wil best zelf boeken of een reisplan samenstellen dus hoef geen pakketreis.
Als de oostkust steden een eis zijn dan wordt dat lastig of duur combineren met de typische natuur aangezien er dan een extra vlucht bij komt kijken.

Tenzij de steden San Francisco, Los Angeles en Las Vegas ook goed genoeg zijn voor de kids. NYC vind ik meer iets voor een stedentrip dan voor een vakantie maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit topic staat vol met inspiratie over de oostkust.

Aantal dagen AirBnb of hotel in New York, dan pas auto huren (zinloos in NY), dan of bijv Philadelphia, Washington en door naar de Blue Ridge mountains en naar het zuiden als er tijd over is, of naar boven upstate new york, Boston, Niagra, zoiets.

Of inderdaad de hele andere natuur van de westkust.

Aandachtspunt is steeds wel: 1 chauffeur, dus je kunt geen hele lange ritten doen op een dag.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:04:
[...]
En dat gejat (of vernield) worden is in SF niet denkbeeldig helaas.
F_J_K schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:11:
Dit topic staat vol met inspiratie over de oostkust.

Aantal dagen AirBnb of hotel in New York, dan pas auto huren (zinloos in NY), dan of bijv Philadelphia, Washington en door naar de Blue Ridge mountains en naar het zuiden als er tijd over is, of naar boven upstate new york, Boston, Niagra, zoiets.

Of inderdaad de hele andere natuur van de westkust.

Aandachtspunt is steeds wel: 1 chauffeur, dus je kunt geen hele lange ritten doen op een dag.
Naar de westkust vliegen kan natuurlijk, maar hou er rekening mee dat het een vlucht is van 5 tot 6 uur afhankelijk waar je heen wil. Moet je maar zin in hebben.

Optie van NY zou kunnen een zijn een korte vlucht naar bijvoorbeeld Charlotte of een ritje met de Acela naar Washington DC en dan inderdaad de Blue Ridge mountains. Hartstikke mooi daar. Je kan uiteraard ook vanaf NY rijden maar door alvast een stuk naar het zuiden te gaan met ander vervoer scheelt het een stuk rijden (in een druk gebied) en je heb kans om nog een dagje DC mee te pakken bijvoorbeeld.

Ik heb zelf vorig jaar vanaf NY een rondje gedaan met stedentrip en natuur elementen. Ik ben op NY (JFK) gevlogen, doorgevlogen naar Washington DC voor een paar dagen, auto gepakt en een rondreis gemaakt naar onder andere North- en South Carolina (met name langs de kust), in het zuiden van South Carolina richting de bergen gegaan daar een paar dagen verbleven en vanaf Charlotte naar Philidelphia gevlogen om daar een MLB wedstrijd mee te pakken en de volgende dag de trein naar NY terug te pakken om daar nog een weekend te verblijven. Een beetje een drukke trip qua dingen die ik wilde zien en daarom ook what all over the place maar de combi auto huren maar ook interne vluchten/treinen beviel mij goed. In de steden heb je toch niets in de auto, vliegen op interne vluchten is vrij relaxed (zeker met TSA precheck maar dat is niet iedereen gegeven) en ook de trein (Acela) beviel prima.

Upstate NY is ook prima optie met Niagara Falls als einddoel. Het wordt als je die kant op rijdt al (relatief) snel buiten New York (stad) een stuk landelijker en meer natuur.

[ Voor 21% gewijzigd door PolarBear op 21-03-2024 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ik weet niet of die 15K voor 2 weken alleen in NY is? Want dan is het voor het hoogseizoen geen totaal absurde prijs (267 euro p.p.p.d met naar ik aanneem vlucht en accommodatie). Ik zou alleen niet 14 dagen aaneengesloten in NY willen zitten (ik denk dat ik in totaal inmiddels wel meer dan 14 dagen in NY ben geweest maar niet aaneengesloten).

Met vier is als je NY uit wil denk ik een auto qua kosten onverslaanbaar, andere alternatieven betaal je p.p. en wordt dus al snel duur.

Om de verblijfskosten in NY te drukken zijn er de adviezen om buiten Manhattan te verblijven (maar ik zou wel altijd letten op de reistijden die je er voor terugkrijgt) en meestal is verblijven tussen zo-do goedkoper dan de weekenden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Patrick_6369

Amerika is heel duur geworden de laatste tijd. Daar waar je 10 jaar geleden makkelijk voor minder dan 100 $ per nacht een hotelkamer voor 2 personen kon vinden als je niet te kieskeurig was en het niet erg vond een uurtje van de parken af te zitten, gaat je dat nu niet meer lukken. Familiekamers zijn er vaak, maar die hebben in veel gevallen twee double beds en of je kinderen van 15 en 17 nog met elkaar in een 2-persoonsbed van 140-160 breed willen liggen... Wil je besparen op de overnachtingen dan is de goedkoopste optie tent kopen en overal buiten de steden gaan kamperen. No way dat ik dat zelf zou doen (luxepaard :*) ) maar er zijn zat mensen met heel positieve ervaringen.

Een grote kostenpost is natuurlijk ook de vlucht. Hoe langer je gaat, hoe goedkoper die in relatieve zin is, want je hebt voor dat geld meer dagen vakantie.

Als ik even tel wat wij in 2023 hebben uitgegeven voor 4 weken Canada voor 2 personen dan kom ik grofweg op het volgende. Gewoon ter referentie, want het kan makkelijk duurder maar ook nog goedkoper.
2x 1000 voor de vluchten 2.000
ongeveer 250 per nacht voor hotels (simpele hotels met goede reviews maar dichtbij de bezienswaardigheden)7.000
luxe huurauto Full-size SUV met extra bestuurders2.750
totaal voor 2 personen excl. verteer, excursies en benzine11.750

Als je met zijn vieren gaat dan verdubbelen de kosten voor de vlucht, dan stijgen de kosten voor hotels en blijven de kosten van de auto gelijk.

Voor een eerste keer US zou ik 'altijd' het klassieke rondje Los Angeles - Las Vegas - San Francisco aanraden met vooral de nationale parken die ertussen in liggen aanraden. Daarvoor moet je zo'n 3 weken uittrekken, langer is altijd beter. Of als je maar korter de tijd hebt een stedentrip New York met Washington DC en/of Niagara Falls ofzo. Zie daarvoor de tips van @PolarBear .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

PolarBear schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:33:
[...]
En dat gejat (of vernield) worden is in SF niet denkbeeldig helaas.
In Amsterdam ook niet, geen reden om er niet te fietsen. Maar goed, ik ben er al een paar jaar niet geweest maar zou niet per se de social media beelden uit bepaalde politieke hoeken 100% geloven.
Naar de westkust vliegen kan natuurlijk, maar hou er rekening mee dat het een vlucht is van 5 tot 6 uur afhankelijk waar je heen wil. Moet je maar zin in hebben.
Ik bedoelde eerder: alleen de westkust - al is daar drie weken inderdaad beter passend dan twee.

Wel is vijf uur vliegen comfortabeler dan vijf uur autorijden :P (Dat eerste is vervuilender, maar daar ontkom je toch niet aan...).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst

Florida is het goedkoopst in de VS, qua vluchten, autohuur, hotels.
New York is gewoon fuckin' duur tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:52
matthijst schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:44:
[...]

Florida is het goedkoopst in de VS, qua vluchten, autohuur, hotels.
New York is gewoon fuckin' duur tegenwoordig.
Florida is weer het gevaar van Disneyland. Dat is mijn ergste nachtmerrie. Verzin een slim plan... ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Mja, verzin eerst eens wat je precies wilt :)

New York is leuk, maar niet voor 2 weken.
Westkust is leuk, maar dan is 2 weken wellicht wat kort.
Florida is 2 weken wel OK, soort zonvakantie met Amerikaanse trekjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 10:03

key

Na een 3 weken westkust afgelopen jaar heb ik de smaak ook te pakken.
Dit jaar voor een kortere reis van ca 2 weken aan het kijken, maar naar een ander deel van de US.

Een exact idee heb ik nog niet helemaal. De Everglades lijken mij prachtig, maar verder heb ik niets met Florida, wellicht st Augustine dan.
Het oosten is weer helemaal wat anders. Texas spreekt me ook wel aan ivm de natuur en de afwijkende cultuur.

Van de week even naar het reisbureau om wat inspiratie op te doen.

Ik lees weer even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:00
key schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:51:
Na een 3 weken westkust afgelopen jaar heb ik de smaak ook te pakken.
Dit jaar voor een kortere reis van ca 2 weken aan het kijken, maar naar een ander deel van de US.

Een exact idee heb ik nog niet helemaal. De Everglades lijken mij prachtig, maar verder heb ik niets met Florida, wellicht st Augustine dan.
Het oosten is weer helemaal wat anders. Texas spreekt me ook wel aan ivm de natuur en de afwijkende cultuur.

Van de week even naar het reisbureau om wat inspiratie op te doen.

Ik lees weer even mee.
Je zou het Zuid-Oosten zonder Florida kunnen overwegen. Het is hier op zijn eigen manier prachtig. ;)
Voorbeeldje van plekken die de moeite waard zijn waarmee je een rondje kunt maken zijn Nashville, Memphis, New Orleans, Savannah, Charleston, Outer Banks, Asheville of dieper de Smokey's in.

Heel anders dan de standaard (maar prachtige) rondjes aan de westkust, maar het is niet voor iedereen. Als je bij elke stop overhoop geblazen wilt worden door pracht, praal en indrukwekkende bezienswaardigheden dan zou ik er weg blijven. Het wordt dan meer een laid back cultuurvakantie.
Pagina: 1 ... 63 ... 85 Laatste