[ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 99 Laatste
Acties:
  • 509.827 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:26
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:24:
Dat denk ik dus ook. Hoeveel kan je als GOP senator/afgevaardigden pikken?
Simpel: macht...

Zolang Trump de macht heeft en carrières kan maken of breken zullen ze hem imo 'tolereren'. Alleen politici die echt niets te verliezen hebben zullen tegen hem opstaan (oa McCain), de rest maakt er het beste van en hoopt dat over een paar jaar er een andere wind waait.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:53

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ramzzz schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 00:34:
[...]

Hoe zeer ik ook net als velen denk dat Trump 'all of the above' is, dit geeft toch ook te denken (à la Virtuozzo):

https://www.nrc.nl/nieuws...t-trump-12370061-a1568915

https://www.vox.com/polic...0/15631710/trump-bullshit
[...]
Dat NRC stuk slaat de spijker denk wel op zijn kop.
Waar ik ook bang voor ben is dat men gaat proberen de gevestigde media te bedotten met een werkelijk fake news ding dat 'geleakt' wordt in de hoop dat het opgepikt wordt. Als die media niet scherp genoeg is, dan worden ze daar later keihard op afgerekend... ' zie je wel!!!!'. Nu hoop ik dat WaPo e.d. genoeg aan verificatie en onderzoek doen, maar *als* er wat tussendoor glipt. De gevolgen zullen groot zijn.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:57

Amphiebietje

In de blubber

FunkyTrip schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:22:
Waar ik ook bang voor ben is dat men gaat proberen de gevestigde media te bedotten met een werkelijk fake news ding dat 'geleakt' wordt in de hoop dat het opgepikt wordt. Als die media niet scherp genoeg is, dan worden ze daar later keihard op afgerekend... ' zie je wel!!!!'. Nu hoop ik dat WaPo e.d. genoeg aan verificatie en onderzoek doen, maar *als* er wat tussendoor glipt. De gevolgen zullen groot zijn.
Maak je daar maar geen zorgen over, want nu hebben we Trump TV, voor al het echte nieuws:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.3041426

Nu hoeven die arme Amerikanen nooit meer naar fake news zoals de WaPo, of de NYT, of zelfs CNN te luisteren. Kijk, zelfs een voormalig anchor van dat laatste medium heeft het licht gezien (of haar kat is door Trump geaaid, wie weet :+ ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 13:53
Best eng hoor, dit is gewoon een vorm van staatstelevisie voor de grote dictator a la Noord Korea...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:24
Breitbart begon zeker te kritisch te worden? Zeker met de conflicten tussen Trump en Bannon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:36
Ik kan mij toch niet bevatten dat deze tweets echt zijn. Dit is toch niets iets dat een politiek leider kan zeggen?

https://twitter.com/realD...status/894525428236464128
https://twitter.com/realD...status/894526670836781056
https://twitter.com/realD...status/894528885701971970
Interesting to watch Senator Richard Blumenthal of Connecticut talking about hoax Russian collusion when he was a phony Vietnam con artist!

Never in U.S.history has anyone lied or defrauded voters like Senator Richard Blumenthal. He told stories about his Vietnam battles and....

...conquests, how brave he was, and it was all a lie. He cried like a baby and begged for forgiveness like a child. Now he judges collusion?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dit zijn de eerste tweets die je leest van Trump? :P

Verder is het nogal apart om over iemand z'n military service te beginnen van iemand die zelf nog nooit in dienst is geweest en naar schijnt nogal z'n best heeft gedaan om maar niet naar Vietnam te hoeven.

Verder snap ik de hele tweets niet want volgens Wikipedia heeft Blumenthal nog nooit een stap in Vietnam gezet tijdens die oorlog.

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 07-08-2017 14:35 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Je bent hier overduidelijk nieuw. Dit is niks bijzonders. :')
Amphiebietje schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

Maak je daar maar geen zorgen over, want nu hebben we Trump TV, voor al het echte nieuws:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.3041426

Nu hoeven die arme Amerikanen nooit meer naar fake news zoals de WaPo, of de NYT, of zelfs CNN te luisteren. Kijk, zelfs een voormalig anchor van dat laatste medium heeft het licht gezien (of haar kat is door Trump geaaid, wie weet :+ ...).
Volgens mij waren er voordat Trump president werd al geruchten over een TrumpTV zender. Nou, daar is die dan, wel amateuristisch maar daar is die. Zal vast flink op worden verdient want dat is het persoonlijke doel voor Trump. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:36
DaniëlWW2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:55:
[...]

Je bent hier overduidelijk nieuw. Dit is niks bijzonders. :')
Ik blijf mij er keer op keer over verbazen. Naief dat ik ben hoop ik dat hij doorkrijgt dat het echt niet kan wat hij zegt.. Maar het gebeurt niet!

Achja :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11
"When it comes to lowering the bar, Trump really raises the bar" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Amphiebietje schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:17:
Ondertussen heeft de beruchte Sinclair group zich genesteld in 72% van de Amerikaanse huizen. Zij beheren inmiddels een enorm aantal local media die ze verplichten Trump propaganda uit te zenden.

http://shareblue.com/trum...arly-every-american-home/

disclaimer: volgens mij is shareblue behoorlijk links van het spectrum, dus schrijfwijze is gekleurd

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 07-08-2017 17:33 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:23

Killjoy

Klingon lawn products

FunkyTrip schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:32:
[...]

Ondertussen heeft de beruchte Sinclair group zich genesteld in 72% van de Amerikaanse huizen. Zij beheren inmiddels een enorm aantal local media die ze verplichten Trump propaganda uit te zenden.

http://shareblue.com/trum...arly-every-american-home/

disclaimer: volgens mij is shareblue behoorlijk links van het spectrum, dus schrijfwijze is gekleurd
Politico bericht er ook over. Wel genuanceerder. http://www.politico.com/s...expansion-241337?lo=ap_d1

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

En na de officiële Trump TV zender is het nu tijd om ambtenaren te gaan voorschrijven welke termen ze moeten gebruiken als ze het over klimaatverandering extreem weer hebben:

https://www.theguardian.c...anguage-censorship-emails

Correcte en volledige communicatie met wetenschappers wordt zo onmogelijk gemaakt, zeker gezien het algehele verbod om te spreken over "koolstof" en het gebruik van eufemistische vervangende termen die sterk aan pseudo-wetenschap doen denken.
Om even duidelijk te maken waarom dit zo ernstig is:
Veel van de cycli die van belang zijn bij het beschrijven van niet zozeer klimaatverandering, maar gewoonweg chemische processen die bijdragen aan de werking van de atmospheer en aarde kunnen letterlijk niet zonder beschrijvingen van de bijdrage van het element koolstof en de verbindingen waarin dit voorkomt. Hele wetenschapsgebieden binnen de ecologie en de milieuwetenschappen wordt zo letterlijk het gras onder de voeten weggemaaid. Dit is pure anti-wetenschap.

[ Voor 33% gewijzigd door Amphiebietje op 08-08-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 17:43

boesOne

meuh

Men moet tegenwoordig ook onderzoeken lekken naar de pers omdat de overheid te achterlijk is om gedegen wetenschap op waarde te schatten. Sneue bende.

Ik kan me er weinig bij voorstellen dat het hele land, of een meerderheid van een land dit soort bullshit lang accepteert.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 26-09 20:14

Plasma_Wolf

Student

Er is een groot verschil tussen iets niet accepteren en er actief tegen in verzet komen. Daar komt bij dat de wetenschappelijke wereld al voorbij de discussie van klimaatverandering is maar dit in de media in stand gehouden is.

Op het moment ligt de macht in handen van degenen die ontkennen en een platform hebben gekregen via de media.

Hieronder een video van Brian Cox bij een prijsuitreiking, waar hij het heeft over het probleem van slechte wetenschap. Dit ging toen over het aanzetten van de Large Hadron Collider. Het is een uiterst triest beeld om te zien hoe anti-wetenschap een platform krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:38

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

WaPo over de invloed van Russische bots op twitter
https://www.washingtonpos...wpisrc=nl_politics&wpmm=1

Het begint redelijk onschuldig, Trump zou Tweets van een zekere Nicole Mincey be-antwoord hebben, die twette onder de naam @protrump45, en met foto's van een afrikaans-amerikaanse vrouw verlinkd met een blog-website.
Twitter-users die dat account onderzoeken ontdekken al snel dat de foto's fake zijn en het acount verknoopt is met veel botnetwerken en vermoedelijk een bot-account is (in de tussentijd is het al geblokkeerd, er bestaan artikelen die een echte persoon achter dat account claimen gevonden te hebben)

Wat echter heel zorgwekkend is, is dat het artikel ook schildert hoe bv zulke netwerken een politieke invloedsname-campagne kunnen opzetten.
Zo geeft men het voorbeeld van een recente campagne gericht op het ontslaan van generaal McMasters, de huidige Nationale Veiligheidsadviseur

Het artikel geeft aan dat er kennelijk ook bewust grote aantallen bots ingezet worden om oproepen hem te ontslaan te verspreiden; Een doel dat bv ook interssant kan zijn voor buitenlandse machten, die mogelijk pogen onrust te scheppen, of de VS willen destabiliseren
https://www.theatlantic.c...ainst-hr-mcmaster/536046/

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:32

defiant

Moderator General Chat
Wat me bij deze huidige gang van zaken opvalt is een gebrekkig aan besef van de endgame waar de republikeinen imho op lijken in te zetten bij. Het lijkt erop alsof ze denken dat dit simpelweg een beheersbaar fenomeen is en dat de geest als men wil uiteindelijk ook weer terug in de fles kan, maar hoe langer het duurt hoe steeds onwaarschijnlijker dat wordt. Dat hele Trump TV is een mooi voorbeeld, Fox staat uiteindelijk nog onder invloed van de republikeinen, maar met deze ontwikkelingen wordt het aan hun invloed ontrokken.

Het is een gebrek aan besef dat escalatie van het gebruik van middelen zoals media ook uiteindelijk een steeds groter risico geeft op verlies van controle. Op een gegeven moment vind men zelf ook dat er grenzen zijn overschreden en moet de geest weer in de fles, maar lukt het niet meer of alleen zeer lang en moeizaam.

Verder een aardig grafiek in de NYT vandaag:
Our Broken Economy, in One Simple Chart
Op zich niets nieuws natuurlijk, maar het laat wel zien hoe ontzettend scheef de ongelijkheid is gegroeid in Amerika. Je ziet dat feitelijk alleen voor de upper-class nog de Amerikaanse droom nog leeft, maar voor de middenklasse en lager is het vergane glorie.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wordt het serieus: http://www.nu.nl/buitenla...-vs-blijft-bedreigen.html
De Amerikaanse president Donald Trump zei dinsdag dat Noord-Korea te maken zal krijgen met "vuur en furie" op een manier "die de wereld nog nooit gezien heeft" als het land de Verenigde Staten bedreigt.
Noord-Korea suggereerde maandag nog dat het bereid is kernwapens te gebruiken als de VS militaire actie ondernemen. Pyongyang maakte ook duidelijk dat het niet bereid is te onderhandelen over het stopzetten van de wapenprogramma's. Internationale druk en sancties hebben in dat opzicht niet het gewenste resultaat opgeleverd.

Amerikaanse topfunctionarissen hebben eerder al aangegeven een militair ingrijpen niet uit te sluiten, maar daar niet de voorkeur aan te geven. Minister Jim Mattis (Defensie) waarschuwde eerder dit jaar dat een militair conflict met Noord-Korea ongekend bloedig zou zijn.

Mattis wees erop dat de dichtbevolkte Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul binnen het bereik valt van honderden artilleriekanonnen en raketwerpers van Noord-Korea. In en rond Seoul wonen circa 25 miljoen mensen.
Sure, het kan gewoon wat geblaf en bravado zijn, maar geblaf over nukes bevalt me niet. Twee mad dogs tegenover elkaar met als inzet trots en machisme en als wapen atoombommen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Noord-Korea matigt toon niet en waarschuwt Trump voor 'totale oorlog' - http://nos.nl/l/2187152

Je zou op dat eiland wonen...

Soms vraag ik me echt af of zij überhaupt wel beseffen dat ze met echte mensenlevens spelen ivm een variant van Red Alert

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 17:43

boesOne

meuh

Ideaal ook om een oorlog te starten als het thuis niet zo lekker gaat...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
Fire and fury... Trump doet me aan iemand denken... Oh ja, aan Kim Jong Un.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Ben benieuwd hoe Obama zou hebben gereageerd dit alles, als hij nog president zou zijn geweest, en wat is de invloed van republikeinse partij mocht Trump willen overgaan op een "preventieve"aanval op Korea?
Je hoort toch meer en meer dat er partyleden niet eens zijn met al zijn beslissingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Het gehele probleem met Noord KoreaTrump is dat "de-escalatie" een woord is dat Trump niet kent of gewoonweg niet begrijpt. Dus i.p.v. te de-escaleren en de dreiging voor Noord Korea weg te nemen (ofwel de reden om kernwapens te ontwikkelen) gaat hij gewoon door en door en door.

Dit is voor Noord Korea (en in het verlengde China en Rusland) een perfecte manier om Trump tot een faux pas te dwingen waarbij hij iets in gang zet dat op de lange termijn de VS alleen maar behoorlijk kan beschadigen (namelijk WO III starten, of iets waar het op lijkt). Noord Korea hoeft hiervoor niets te doen, behalve dreigen en het idee te geven dat ze ook echt wat kwaad zouden kunnen doen mocht het er op aankomen:
- Seoul met de grond gelijk maken met conventionele wapens
- Een paar Amerikaanse bases van de kaart vegen.
- Wat raketten met kernkop lukraak op de VS zelf afschieten.
De schuld van dat alles in de perceptie van veel mensen zal vanzelf bij Amerika belanden, aangezien het niet gebeurd was als de VS niets had gedaan ("Eigen schuld, had je maar geen oorlog moeten beginnen").

Noord Korea zouden het nog erger kunnen maken voor de VS door aan te pappen met Zuid Korea, Japan, en de Filipijnen en te stellen dat, als de Amerikaanse bases daar zouden ophoepelen (waar lokaal flink wat steun voor is), Noord Korea stopt met bedreigingen aan de desbetreffende landen, maar mogelijk is dat i.v.m. China en de regionale geschiedenis op dit moment nog geen optie.

Het zou me in feite niet eens verbazen als op de achtergrond de boel gewoon door China gedirigeerd wordt met als doel de invloed van de VS in de regio primair en de wijdere wereld secundair te verminderen, en en passant die van China te vergroten.

Grofweg ligt de gehele keus van hoe dit zich in de toekomst gaat ontwikkelen bij Donald Trump. Wat helaas enigszins overeen komt met het in handen leggen van de brandpreventie bij een pyromaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Amphiebietje schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:38:
Het gehele probleem met Noord KoreaTrump is dat "de-escalatie" een woord is dat Trump niet kent of gewoonweg niet begrijpt. Dus i.p.v. te de-escaleren en de dreiging voor Noord Korea weg te nemen (ofwel de reden om kernwapens te ontwikkelen) gaat hij gewoon door en door en door.
De ontwikkeling van kernwapens in Noord-korea is al jaren en jaren aan de gang. Het is een utopie te denken dat Trump hier iets aan zou kunnen veranderen.

De hele situatie nu met eventuele escalatie is natuurlijk wel deels zijn verantwoordelijkheid. Maar niets diplomatieks vanuit de US gaat de productie van kernwapens stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

PWM schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:02:
[...]

De ontwikkeling van kernwapens in Noord-korea is al jaren en jaren aan de gang. Het is een utopie te denken dat Trump hier iets aan zou kunnen veranderen.
Dat laatste is zeker, zijn persoonlijkheid en irrationaliteit gaat waarschijnlijk op een gegeven moment vervelende(re) gevolgen hebben. De reden voor Noord Korea om kernwapens te ontwikkelen is echter direct gekoppeld aan de strategie van de VS t.o.v. Noord Korea.
De hele situatie nu met eventuele escalatie is natuurlijk wel deels zijn verantwoordelijkheid.
Laat dat "eventueel" maar weg.
Maar niets diplomatieks vanuit de US gaat de productie van kernwapens stoppen.
Tuurlijk niet, daarom hebben andere de-escalatie plannen elders nooit gewerkt en heeft Noord Korea al tientallen kernbommen op andere landen gegooid. Oh nee, wacht, dat is niet zo. :+

Doen alsof er geen andere optie is, komt overeen met je erbij neerleggen dat de enige optie een nucleaire oorlog is, gestart door de VS. Noord Korea is tot nu toe heel consequent geweest in hun doelstellingen wat betreft hun nucleaire programma, evenals de toepassing ervan: Verdediging tegen agressie van de VS.
Als hun doel de VS aanvallen zou zijn, dan hadden ze niet een bericht de wereld ingestuurd dat ze overwogen Guam aan te vallen, dan hadden ze het van de kaart geveegd.

Dus ja, de VS heeft, als voornaamste aanstichster van de huidige gespannen situatie door het spelen van een grote rol in de voorgaande situatie (Koreanse oorlog), zeker de sleutel in handen om de angel uit het geheel te halen.
Echter, daarvoor zouden de VS ook een rol moeten spelen die ze niet gewend zijn: Namelijk die van vreedzaam een conflict oplossen, i.p.v. een oorlog te beginnen die anderen mogen gaan opruimen (zie Afghanistan, Midden Oosten, etc.). Dat is iets wat ik ze niet zie doen, zeker niet met de GOP en Trump aan de macht.

Maar ja, ik vermoed dat voordat zoiets kan gebeuren de VS eerst misschien maar eens keihard op haar bek moet gaan, met wat Amerikaanse steden die in rokende gesmolten radioactieve puinhopen zijn veranderd en Amerikaanse leiders in een Internationaal Tribunaal voor de oorlogsmidadigers van WO3. Als er tenminste nog zo'n tribunaal kan zijn na een flinke nucleaire oorlog... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
slaapkamer schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:09:
Ben benieuwd hoe Obama zou hebben gereageerd dit alles, als hij nog president zou zijn geweest, en wat is de invloed van republikeinse partij mocht Trump willen overgaan op een "preventieve"aanval op Korea?
Je hoort toch meer en meer dat er partyleden niet eens zijn met al zijn beslissingen
Hoe Obama zou reageren is makkelijk: fatsoenlijk als hij was, hij had het congress toestemming gevraagd om militair te kunnen ingrijpen en dat was hem geweigerd. Dus Obama kon en mocht niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Delerium schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:25:
[...]

Hoe Obama zou reageren is makkelijk: fatsoenlijk als hij was, hij had het congress toestemming gevraagd om militair te kunnen ingrijpen en dat was hem geweigerd. Dus Obama kon en mocht niets doen.
De president mag wel op eigen houtje militaire acties doen, zie Kosovo.

Wikipedia: War Powers Resolution

edit: Obama heeft ook de actie in Libie zonder toestemming gestart.
Secretary of State Hillary Clinton testified to Congress in March 2011 that the administration did not need congressional authorization for its military intervention in Libya or for further decisions about it, despite congressional objections from members of both parties that the administration was violating the War Powers Resolution.[10][11] During that classified briefing, she reportedly indicated that the administration would sidestep the Resolution's provision regarding a 60-day limit on unauthorized military actions.

[ Voor 38% gewijzigd door IJzerlijm op 09-08-2017 08:55 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Amphiebietje schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:21:

Tuurlijk niet, daarom hebben andere de-escalatie plannen elders nooit gewerkt en heeft Noord Korea al tientallen kernbommen op andere landen gegooid. Oh nee, wacht, dat is niet zo. :+
Ze konden het nog niet. We kunnen Trump echt van veel de schuld geven, maar zijn aantreden heeft er echt niet opeens voor gezorgd dat Noord-Korea zijn snode technische plannen opeens in 100 dagen kon bewerkstelligen.

Het is vervelend dat Noord-Korea inderdaad onder het presidentsschap van Trump de mogelijkheid *LIJKT* te hebben om een kernbom ergens te droppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:04
PWM schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:28:
Het is vervelend dat Noord-Korea inderdaad onder het presidentsschap van Trump de mogelijkheid *LIJKT* te hebben om een kernbom ergens te droppen.
Obama heeft - lijkt het voorlopig - de juiste stappen genomen om een ander "evil" land Iran er van te overtuigen om te stoppen kernwapens te ontwikkelen en de relaties te verbeteren. Trump lijkt precies het tegenover gestelde te presteren bij NK, daar komt het in een stroomversnelling en is de relatie rap verslechterd. Natuurlijk is het niet allemaal Trump zn schuld, maar hij lijkt in ieder geval niet te helpen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik probeer een silver lining te vinden en ik denk dat ik hem gevonden heb :P

Je ziet dat er alom kritiek is in de VS, ook vanuit de GOP, op de opmerkingen van Trump. Met deze uitspraak doet hij iets heel gevaarlijks - hij trekt een rode lijn en wordt nu geacht om zich aan zijn dreigementen te houden. Doet hij dat niet, dan is de schade aan je nationaal prestige enorm. Maar het wordt erger - je hebt nu gedreigd met nucleaire wapens, en ze niet gebruikt. Wie zegt dat je wel de balls hebt om het in een andere situatie wel te doen? Dus het is ook een verzwakking van het Mutually Assured Destruction principe en de volledige defensie van je land.

Dit is waarom presidenten sinds WOII nooit openlijk dreigen met nukes - als de andere partij denk dat je bluft, dan moet je ze gebruiken. Ik geloof niet dat er iemand in de VS, Trump incluis, bereidt is om een nuke te gooien. Ik denk voorts niet dat NK zo dom is om als eerste te gooien. De status quo is dus dat er niks gebeurt maar dat de hele wereld gezien heeft nu dat Trump de balls niet heeft om zich aan zijn (zeer domme) woorden te houden. Natuurlijk wisten we dat al, maar in dit geval is de schade direct en zeer duidelijk.

Waar is nu de silver lining? Dit kan voor de GOP het moment zijn om te zeggen 'genoeg is genoeg'. Het raakt ze op een voor hun zeer gevoelig punt, national security, waar ze pretenderen veel beter in te zijn dan de Dems. Dit is voor hun het moment om Trump eruit te schoppen en Pence op de troon te zetten. Het helpt enorm dat er in de VS ook totaal geen draagvlak is voor een aanval op NK dus ze hoeven mogelijk niet eens bang te zijn voor hun hachje in de mid terms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
ph4ge schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:48:
[...]

Obama heeft - lijkt het voorlopig - de juiste stappen genomen om een ander "evil" land Iran er van te overtuigen om te stoppen kernwapens te ontwikkelen en de relaties te verbeteren. Trump lijkt precies het tegenover gestelde te presteren bij NK, daar komt het in een stroomversnelling en is de relatie rap verslechterd. Natuurlijk is het niet allemaal Trump zn schuld, maar hij lijkt in ieder geval niet te helpen.
En Trump is ook dat aan het stukmaken. Want, Obama.
Fijne man is dat. Alle progressie die het afgelopen decennium gemaakt is, wordt binnen 6 maanden volledig teniet gedaan. (parijs, iran, cuba, gezondheidszorg). Een eindeloze lijst gaat dit worden.
Dr. Strangelove schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:49:

Je ziet dat er alom kritiek is in de VS, ook vanuit de GOP, op de opmerkingen van Trump. Met deze uitspraak doet hij iets heel gevaarlijks - hij trekt een rode lijn en wordt nu geacht om zich aan zijn dreigementen te houden. Doet hij dat niet, dan is de schade aan je nationaal prestige enorm. Maar het wordt erger - je hebt nu gedreigd met nucleaire wapens, en ze niet gebruikt. Wie zegt dat je wel de balls hebt om het in een andere situatie wel te doen? Dus het is ook een verzwakking van het Mutually Assured Destruction principe en de volledige defensie van je land.

Dit is waarom presidenten sinds WOII nooit openlijk dreigen met nukes - als de andere partij denk dat je bluft, dan moet je ze gebruiken. Ik geloof niet dat er iemand in de VS, Trump incluis, bereidt is om een nuke te gooien. Ik denk voorts niet dat NK zo dom is om als eerste te gooien. De status quo is dus dat er niks gebeurt maar dat de hele wereld gezien heeft nu dat Trump de balls niet heeft om zich aan zijn (zeer domme) woorden te houden. Natuurlijk wisten we dat al, maar in dit geval is de schade direct en zeer duidelijk.

Waar is nu de silver lining? Dit kan voor de GOP het moment zijn om te zeggen 'genoeg is genoeg'. Het raakt ze op een voor hun zeer gevoelig punt, national security, waar ze pretenderen veel beter in te zijn dan de Dems. Dit is voor hun het moment om Trump eruit te schoppen en Pence op de troon te zetten. Het helpt enorm dat er in de VS ook totaal geen draagvlak is voor een aanval op NK dus ze hoeven mogelijk niet eens bang te zijn voor hun hachje in de mid terms.
Ach Trump denkt iets in de trant van "we kieperen een stel nukes op Kim en dan is het klaar. Geen boots on the ground, geen Amerikanen dood, iedereen blij. I am the best president."
Dit klinkt simpel: maar iets in mij zegt dat dit ongeveer de gedachtengang is van Trump.

[ Voor 56% gewijzigd door Witte op 09-08-2017 10:08 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:49:

Als het nog een traditionele besloten politieke dynamiek was met beheersing over eigen afhankelijkheden? Ja.

But Trump doesn't care. En degenen die Trump gebruiken zoeken juist afbraak van het bovenstaande. Er komt een punt op deze lijnen van ontwikkeling waarop de VS een zelfde scenario nodig zal hebben als Putin destijds met de aanslagen in Moskou en Tsjetsjenië. Zodra terrorisme niet langer het vijandsbeeld kan zijn om de treinen zogenaamd op tijd te laten rijden hebben dat soort figuren altijd een schurkenstaat nodig.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

PWM schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:28:
[...]

Ze konden het nog niet. We kunnen Trump echt van veel de schuld geven, maar zijn aantreden heeft er echt niet opeens voor gezorgd dat Noord-Korea zijn snode technische plannen opeens in 100 dagen kon bewerkstelligen.

Beter lezen. Nergens heb ik geschreven dat Trump als enige verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van het Noord Koreaanse nucleaire programma, alleen dat zijn extreme opstelling de huidige situatie behoorlijk in de hand heeft gewerkt.

Interessant opiniestuk in The Guardian:

https://www.theguardian.c...ar-with-north-korea-china

Eerlijk gezegd krijg ik bij sommige posts hierzo de indruk dat sommige mensen iets te veel films hebben gekeken waar de Evil Overlord net voordat de Helden hem tot moes slaan even aankondigt Plaats X plat te gaan gooien, en vervolgens denken dat de echte wereld ook zo werkt 8)7 . De Westerse visie van sommigen is behoorlijk naief te noemen, en het is ook nogal irrealistisch om aan te nemen dat China de VS zomaar zal volgen in haar aanpak van Noord Korea. Het gelinkte stuk gaat hier op in (en ik zie graag de reactie van Virtuozzo hierop).

En dan is er natuurlijk nog de eigenlijke situatie, die ik kortweg als volgt kan beschrijven: Aan de ene zijde een mededogenloos dictatoriaal doch logisch acterend regiem, aan de andere kant een egocentrische megalomaan die niet in wetenschap (en dus logica) geloofd gesteund door een religieus extremistische partij waarvan de voorman gelooft dat de aarde door God gegeven is en opgebruikt kan worden. De een heeft wat kernwapens, de ander genoeg om de planeet een paar keer volledig te verwoesten. Welke van de twee boezemt meer vertrouwen in? O-) Zeker niet de persoon die zonodig per Tweet een nucleaire aanval zal aankondigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Virtuozzo schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:42:
[...]

Als het nog een traditionele besloten politieke dynamiek was met beheersing over eigen afhankelijkheden? Ja.

But Trump doesn't care. En degenen die Trump gebruiken zoeken juist afbraak van het bovenstaande. Er komt een punt op deze lijnen van ontwikkeling waarop de VS een zelfde scenario nodig zal hebben als Putin destijds met de aanslagen in Moskou en Tsjetsjenië. Zodra terrorisme niet langer het vijandsbeeld kan zijn om de treinen zogenaamd op tijd te laten rijden hebben dat soort figuren altijd een schurkenstaat nodig.
Daar ben ik het niet mee eens. Een afbraak van het MAD principe, wat dichtbij komt door deze situatie, is in niemands belang.

Ik kan accepteren dat Trump te stom of te arrogant is om daarom te malen. Maar ik weiger te geloven dat het gehele Huis of zelfs zijn staf daarin meegaat. Het is heel duidelijk te zien dat Trump niet op een lijn zit met Tillerson en Mattis. Er komt een moment dat men hem zat is en denk dat dat moment hard naderbij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amphiebietje schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

Beter lezen. Nergens heb ik geschreven dat Trump als enige verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van het Noord Koreaanse nucleaire programma, alleen dat zijn extreme opstelling de huidige situatie behoorlijk in de hand heeft gewerkt.

Interessant opiniestuk in The Guardian:

https://www.theguardian.c...ar-with-north-korea-china

Eerlijk gezegd krijg ik bij sommige posts hierzo de indruk dat sommige mensen iets te veel films hebben gekeken waar de Evil Overlord net voordat de Helden hem tot moes slaan even aankondigt Plaats X plat te gaan gooien, en vervolgens denken dat de echte wereld ook zo werkt 8)7 . De Westerse visie van sommigen is behoorlijk naief te noemen, en het is ook nogal irrealistisch om aan te nemen dat China de VS zomaar zal volgen in haar aanpak van Noord Korea. Het gelinkte stuk gaat hier op in (en ik zie graag de reactie van Virtuozzo hierop).

En dan is er natuurlijk nog de eigenlijke situatie, die ik kortweg als volgt kan beschrijven: Aan de ene zijde een mededogenloos dictatoriaal doch logisch acterend regiem, aan de andere kant een egocentrische megalomaan die niet in wetenschap (en dus logica) geloofd gesteund door een religieus extremistische partij waarvan de voorman gelooft dat de aarde door God gegeven is en opgebruikt kan worden. De een heeft wat kernwapens, de ander genoeg om de planeet een paar keer volledig te verwoesten. Welke van de twee boezemt meer vertrouwen in? O-) Zeker niet de persoon die zonodig per Tweet een nucleaire aanval zal aankondigen...
Realpolitik. De VS zitten al op een weg naar einde van hun huidige status in het huidige mondiale bestel. Trump is geen constructieve factor daarin. En dan wordt hij ook nog eens gedragen dan wel gevoed door spreekwoordelijke krachten - intern én extern - die de afbraak daarvan willen bespoedigen om naar voorbeeld van 18/19e eeuwse dynamiek de reconstructie te beheersen. Zonder de afhankelijkheden daarvan te kunnen zekeren, destructief en naïef dus, maar dat is een ander topic.

China in die scenario's hoeft niets te doen. Vrijwel elk scenario van potentieel op basis van de huidige lijnen van ontwikkeling voorziet in het ontstaan van geopolitieke ruimte voor hen, ten koste van de VS (en dus Europa, vanuit afhankelijkheid van het huidige mondiale bestel). In die scenario's zitten China en de VS dieper aan elkaar verbonden dan ze beiden willen.

Dat wil niet zeggen dat bij deze of gene escalatie China niet getroffen kan worden door consequenties of effecten. Afhankelijk van welk balletje gaat rollen zijn er genoeg situaties en omstandigheden waarin China zal moeten ageren, op manieren die hen niet echt baten. Maar goed, zelfs die situaties zijn een kwestie van kostenbeheersing in het kader van het grotere plaatje.

De VS is hoe dan ook de verliezer. China kan dat ook zijn, maar minder. Behoudens dan wanneer men de invloed op het NK militaire establishment verliest. Daar zitten wel zaken om in het oog te houden. De huidige leider daar is niet enkel opvallend pro-actief, hij is nog steeds consistent bezig om de rangen binnen dat establishment te zuiveren. Met andere woorden: de invloed van China is aan het afnemen, en zal zich binnen niet al te lange tijd beperken tot economische instrumentatie. Die is best beperkt, we hebben het dan over energie en mensen (ja, best de moeite waard om eens onder de loep te leggen hoeveel NK binnen weet te halen met het leveren van human resources aan landen in meer dan de eigen regio).

Even bot gesteld, voor China is het een kwestie van afwegen welke weg van langere termijn visie minder kosten versus meer baten geeft. Zoals het nu uitziet helpen Trump en de drijvende krachten daarachter de VS meer de spreekwoordelijke soep in dan welke crisis met NK ook. Dat stelt Beijing wel voor het scenario van een schurkenstaat naast de deur, waar in mondiale diplomatie en internationale betrekkingen juist in die zones waar China voet aan de grond zoekt in toenemende mate op wordt aangekeken. Loss of face, loss of soft power. Voor China uitermate relevant.

Er zijn opties voor de VS om China als neutraliserende kracht voor stabilisering in te zetten. Ook China heeft daar belangen bij, en het is nou niet zo dat een crisis nodig is om de VS onderuit te halen. Maar goed, ongeacht het willen, de VS is niet langer daar toe in staat. Trump heeft het State Department vrijwel volledig geneutraliseerd. De VS heeft enorm ingeboet in zowel diplomatiek bereik als zogeheten soft power. De beschikbaarheid van ervaring en inzicht is in luttele maanden geïmplodeerd. De secties van State en andere instellingen met netwerken en toegang zijn vleugellam gemaakt in de bewuste afwezigheid van leiderschap, mandaat en middelen. Trump stelde dat hij het zonder "those people with bad friends" kon doen.

Er zijn opties voor China om de VS als stabiliserende kracht in te zetten. Maar dat is niet aantrekkelijk, aangezien China zelf er nog lang niet uit is welke interne krachten dominant zullen zijn. Ook daar zit een strijd van isolationisme en imperialisme, van oudere vormen van denken en progressiviteit van perspectief. Het kan nog wel een generatie duren voordat ze daar uit komen. Tot die tijd is het perspectief van China op de VS niet ruim genoeg om een dergelijke optie aantrekkelijk te maken.

Als ik zo vrij mag zijn, dit is nu eigenlijk één van die scenario's waar iedereen geen ruimte zou moeten mogen laten voor stabilisatie van een schurkenstaat met nucleaire capabiliteit. Al was het enkel maar omdat het altijd een geopolitieke precedent is, een enabler van destabilisatie in andere zones. Ik heb het dan nog niet eens over de aard van de industrie van politiek, wapens en macht. Die exporteert altijd. Een nog grotere stimulus van destabilisatie elders aldus.

Als we dus heel nuchter wensen te zijn, dan hadden we in NK al lang en breed collectief als rest van de wereld met gevoel voor stabiliteit en nuttige ontwikkeling in moeten grijpen ongeacht lokale consequenties. Maar dit is een arena van macht. De huidige leider van NK begrijpt dat vooralsnog beter dan de leiders van China, en dat is verontrustend. Als je het tempo van interacties in die arena op een lijn zet, dan valt op dat noch de VS noch China echt goed zien hoe slim men daar bezig is met het beheersen van de ontwikkeling. Redelijke kans dus dat beiden op gegeven moment met hoofdpijn wakker worden.

Dat zal niet van vandaag op morgen zijn. Absoluut niet. Tijd dus voor China om haar belangen te wegen, en intern een consensus dan wel compromis te vormen tussen oud en nieuw. Men verliest immers beheersing, en zelfs de reactionairen daar die de VS van haar troon willen stoten ten gunste van een nieuwe mondiale Han gedomineerde dynamiek begrijpen dat een eigen confrontatie met een niet langer beheersbare schurkenstaat maar al te makkelijk hen precies als dat vijandsbeeld van de VS zal laten worden.

Waar het aankomt op Noord Korea is iedereen naïef. Iedereen. Al veertig jaar lang houden ze consistent vriend en vijand voor het lapje, doen consistent hun eigen ding, bouwen consistent hun vereisten voor doelstellingen op, consistent ten koste van zowel vriend als vijand. NK is een pijnlijk experiment in social engineering wat juist vanwege de grondslagen daarvan hiertoe in staat is. Zoals een goede (Chinese) kennis het uit wist te drukken: "Noord Korea is een kanker waarvan blijkt dat het niet te bestrijden is, maar niemand durft het mes te pakken om het er uit te snijden. Maar wie kan dat zonder gezichtsverlies. Je zou een gek moeten zijn om het te doen." Eigenlijk best goed omschreven in zijn subtiliteit dit.

Naïef? West of Oost, iedereen.
Dr. Strangelove schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:00:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Een afbraak van het MAD principe, wat dichtbij komt door deze situatie, is in niemands belang.

Ik kan accepteren dat Trump te stom of te arrogant is om daarom te malen. Maar ik weiger te geloven dat het gehele Huis of zelfs zijn staf daarin meegaat. Het is heel duidelijk te zien dat Trump niet op een lijn zit met Tillerson en Mattis. Er komt een moment dat men hem zat is en denk dat dat moment hard naderbij komt.
MAD bestaat al heel lang niet meer. Het is al twee decennia geen kwestie meer van pariteit in modellen of toepassingen. We geven het echter niet graag toe. MAD is dood. Dit is echter veel meer een zaak van perceptieproblematiek dan van realpolitik, omdat de modellen zoals tegenwoordig van toepassing binair zijn ongeacht hoge kosten voor conflictpartijen. Meer specifiek: geen leider overleeft dat soort scenario's, daar wringt de echte schoen.

Waar deze lijn van ontwikkeling om gaat is functionaliteit van het stelsel van internationale betrekkingen als fundament voor stabiliteit, meer specifiek de beheersing over partijen / staten die niet meedoen met dat systeem dan wel zich er op perverse wijze mee voeden of het willen schaden dan wel vervangen door iets anders. Een gecompliceerde situatie. NK als nucleaire mogendheid met ICBM capabiliteit doet menige deur dicht en versterkt menige trend waar elke partij, binnen en buiten het systeem, zich bij af moet vragen wat het nut is op welke termijn. Én hoe dat de vereiste stabiliteit voor eigen functionaliteit doet beïnvloeden. Bij die mogelijke deuren is dat er niet met rol voor rechtsorde, verdragen of common sense. Daarom dat ze bij Chatham House het potentieel van NK als catalyst voor historische revisie noemen. Een terugkeer naar de dynamiek van de 18e / vroege 19e eeuw waar de militaire component een verlengde arm is van de economische component als sturend voor de politieke component.

Wat je tweede punt aangaat, onderschat nooit het vermogen van mensen tot geloven en blindheid. Het presidentschap van Trump is één groot studieboek van dit soort kwetsbaarheden van menselijk gedrag. Onze geschiedenis toont feilloos aan dat juist dit altijd het fundament van escalatie zonder oog voor effecten is. En dan treedt een opvallend soort groepsgedrag op.

Maar daar komt die schoen weer, de enablers van Trump - die zitten buiten die politieke dynamiek - hebben geen belang bij een dergelijke escalatie tenzij het à la het oude draaiboek van sinking the Maine is. En dat vereist een vermogen tot beheersing én beheersbaarheid wat niet aanwezig is. Zij zullen Trump niet toestaan om door te slaan op dit soort manieren. En laten we eerlijk zijn, Trump is makkelijk te triggeren, maar dat maakt het ook net zo makkelijk om hem een richting uit te sturen waar niets is.

[ Voor 27% gewijzigd door Virtuozzo op 09-08-2017 11:35 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Het enige waar ik vrij zeker van ben is dat bij een openlijke oorlog wat dan ook, Trump daar niet van profiteert in de peilingen. Een oorlog kent alleen verliezers en het voorsorteren van Trump op zo'n conflict levert hem ook geen bonuspunten.

Zijn approval zit rond 33-35% maar zal bij militaire meuk snel richting de 20-ers gaan. Mocht het echt een shitfest worden is het over en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Delerium schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:44:
Het enige waar ik vrij zeker van ben is dat bij een openlijke oorlog wat dan ook, Trump daar niet van profiteert in de peilingen. Een oorlog kent alleen verliezers en het voorsorteren van Trump op zo'n conflict levert hem ook geen bonuspunten.

Zijn approval zit rond 33-35% maar zal bij militaire meuk snel richting de 20-ers gaan. Mocht het echt een shitfest worden is het over en uit.
De kruisraketten op Syrie gaven toch wel positief effect op zijn approval?
Dat zal hij nu meenemen in zijn besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

hjs schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:50:

[...]

Inderdaad, in het verleden is het vrijwel altijd zo geweest dat als de US eenmaal in oorlog is het hele land in eerste instantie als 1 man achter de president staat. Heel vaag is dat. Daarna komt pas het besef dat de oorlog niet zinvol was, niet bracht wat ze verwachtten en dus de achterban minder en minder achter de president komt te staan. Vietnam?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Virtuozzo schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:24:
[...]

[...]

MAD bestaat al heel lang niet meer. Het is al twee decennia geen kwestie meer van pariteit in modellen of toepassingen. We geven het echter niet graag toe. MAD is dood. Dit is echter veel meer een zaak van perceptieproblematiek dan van realpolitik, omdat de modellen zoals tegenwoordig van toepassing binair zijn ongeacht hoge kosten voor conflictpartijen. Meer specifiek: geen leider overleeft dat soort scenario's, daar wringt de echte schoen.
MAD is naar mijn mening zeker onderhevig aan de veranderende balans tussen VS en Rusland. Tegenwoordig is first strike capability van de VS sterker dan tijdens de Koude Oorlog maar het principe speelt bewust of onbewust zeker nog mee - er zijn weinigen die geloven dat een full-scale nuclear exchange een duidelijk winnaar oplevert.
Waar deze lijn van ontwikkeling om gaat is functionaliteit van het stelsel van internationale betrekkingen als fundament voor stabiliteit, meer specifiek de beheersing over partijen / staten die niet meedoen met dat systeem dan wel zich er op perverse wijze mee voeden of het willen schaden dan wel vervangen door iets anders. Een gecompliceerde situatie. NK als nucleaire mogendheid met ICBM capabiliteit doet menige deur dicht en versterkt menige trend waar elke partij, binnen en buiten het systeem, zich bij af moet vragen wat het nut is op welke termijn. Én hoe dat de vereiste stabiliteit voor eigen functionaliteit doet beïnvloeden. Bij die mogelijke deuren is dat er niet met rol voor rechtsorde, verdragen of common sense. Daarom dat ze bij Chatham House het potentieel van NK als catalyst voor historische revisie noemen. Een terugkeer naar de dynamiek van de 18e / vroege 19e eeuw waar de militaire component een verlengde arm is van de economische component als sturend voor de politieke component.
Ik mis het punt misschien van je betoog maar zelf ben ik van mening dat de oplossing van dit probleem ligt in het accepteren van de realiteit. NK heeft nucleaire wapens en means of delivery. Goedschiks of kwaadschiks verdient het daarmee een speciale plaats aan de tafel en een ander niveau van respect dan de VS normaal hanteren voor landen die ze niet mogen. Het negeren van de feiten in deze kan alleen maar tot escalatie van de situatie leiden op lange termijn. Obama heeft het goede voorbeeld gegeven met Iran. Ik denk dat een begripvollere houding richting NK het regime daar alleen maar verzwakt en met hulp van China er een positieve ontwikkeling kan volgen. Verharding van de standpunten leidt tot niks. Kim Jong Un is niet gek en heeft gezien wat toegeven aan de VS doet met je positie (zie Libië, Iraq).
Wat je tweede punt aangaat, onderschat nooit het vermogen van mensen tot geloven en blindheid. Het presidentschap van Trump is één groot studieboek van dit soort kwetsbaarheden van menselijk gedrag. Onze geschiedenis toont feilloos aan dat juist dit altijd het fundament van escalatie zonder oog voor effecten is. En dan treedt een opvallend soort groepsgedrag op.
Ik onderschat niks. Ik hoop slechts dat er een moment komt waarop er dermate veel ogen open gaan dat het zo niet verder kan. De geschiedenis toont ook feilloos aan dat er voldoende situaties zijn waarin een kritieke massa ontstaat waardoor dit soort personen aan de kant geschoven worden.

Have a little faith in humanity :)
Maar daar komt die schoen weer, de enablers van Trump - die zitten buiten die politieke dynamiek - hebben geen belang bij een dergelijke escalatie tenzij het à la het oude draaiboek van sinking the Maine is. En dat vereist een vermogen tot beheersing én beheersbaarheid wat niet aanwezig is. Zij zullen Trump niet toestaan om door te slaan op dit soort manieren. En laten we eerlijk zijn, Trump is makkelijk te triggeren, maar dat maakt het ook net zo makkelijk om hem een richting uit te sturen waar niets is.
Eensch.
hjs schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:50:

[...]

Nee. Ik zie geen significante stijging rond begin april.

http://www.gallup.com/pol...y-trump-job-approval.aspx
Trump heeft volgens mij wel laten zien zich geen ruk aan te trekken van approval ratings.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-08-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:23:
[...]

MAD is naar mijn mening zeker onderhevig aan de veranderende balans tussen VS en Rusland. Tegenwoordig is first strike capability van de VS sterker dan tijdens de Koude Oorlog maar het principe speelt bewust of onbewust zeker nog mee - er zijn weinigen die geloven dat een full-scale nuclear exchange een duidelijk winnaar oplevert.
De volledige tactische en strategische militaire doctrines van zowel Rusland als China zijn gebaseerd op het vermogen tot winnen van nucleair conflict. Waarbij gezegd moet worden dat de Russische witboeken inzetten op het gebruik van nucleaire capabiliteit op zowel tactisch als strategisch niveau voor beheersing van militair conflict een vereiste is.

MAD was een concept van een gepolariseerd mondiaal conflict. Het begin van het einde van MAD kwam met de nucleaire capabiliteit van eerst Israël en vervolgens India. Inmiddels zitten we heel wat verder. NK staat in deze voor het vermogen van de schurkenstaat om lak te hebben aan de vereisten van globale stabiliteit. Daarmee is MAD definitief de deur uit. Wat er op moet volgen is nog een raadsel, grotendeels te bepalen door de vraag of NK expansief gaat zijn in nucleaire technologie of niet. De vraag daarnaar is vanzelfsprekend enorm.
[...]

Ik mis het punt misschien van je betoog maar zelf ben ik van mening dat de oplossing van dit probleem ligt in het accepteren van de realiteit. NK heeft nucleaire wapens en means of delivery. Goedschiks of kwaadschiks verdient het daarmee een speciale plaats aan de tafel en een ander niveau van respect dan de VS normaal hanteren voor landen die ze niet mogen. Het negeren van de feiten in deze kan alleen maar tot escalatie van de situatie leiden op lange termijn. Obama heeft het goede voorbeeld gegeven met Iran. Ik denk dat een begripvollere houding richting NK het regime daar alleen maar verzwakt en met hulp van China er een positieve ontwikkeling kan volgen. Verharding van de standpunten leidt tot niks. Kim Jong Un is niet gek en heeft gezien wat toegeven aan de VS doet met je positie (zie Libië, Iraq).
Ja, en nee. De politieke realiteit zal geaccepteerd moeten worden. Dat ligt uitermate gecompliceerd voor zowel de VS als China, maar ook Rusland. Probleem is wel dat NK als drijvend op parasitair vermogen geen stabiel model is. Chantagemechanismen zijn nu eenmaal niet bestendig, al helemaal niet op dit niveau met dit soort trends. Het accepteren van realiteit vereist dan ook het accepteren van dat gegeven: escalatie zal hoe dan ook op gegeven moment volgen.

Dat maakt dit een vraagstuk van kostenbeheersing.
[...]

Ik onderschat niks. Ik hoop slechts dat er een moment komt waarop er dermate veel ogen open gaan dat het zo niet verder kan. De geschiedenis toont ook feilloos aan dat er voldoende situaties zijn waarin een kritieke massa ontstaat waardoor dit soort personen aan de kant geschoven worden.

Have a little faith in humanity :)
Waar menselijkheid is, zeker. Twee kanten van de dynamiek. NK is een grote oefening in consistente beheersing van kritieke massa, op elk niveau, in elk segment. Ze hebben dat al heel lang onder de knie.

Dat wil niet zeggen dat het niet alsnog aan de kant geschoven kan worden. Maar zonder externe component? Nee. In algemene zin zitten daar twee brede scenario's: confrontatie met escalatie, confrontatie met stabilisatie. Vraag is wie daar bereid toe is, voor welke prijs, tegen welk belang. Op dit moment is niemand, maar dan ook niemand, in staat om welke deur dan ook door te gaan.

De VS is een heel ander dier. Er is nog steeds ruim potentieel om daar kritieke massa te bereiken zonder escalatie teneinde de situatie te normaliseren. Dit doet niets af aan de toegevoegde schade, die werkt nog dertig jaar door. Mijn punt hierbij is dat we pijnlijk dicht bij een punt zitten van precedent van pad voor geopolitiek beleid & capabiliteit. Iets wat de Amerikaanse politiek slechts in geringe mate lijkt door te hebben. Ja, binnen de strijdkrachten wel. Daarbuiten? Geen teken van. Opvallend genoeg ook niet bij de drie mariniers van Trump.

Stel dat op magische wijze er ineens gezond verstand komt in de VS. Wat dan? Heeft dat consequenties? Zeker. Maar de effecten van de consequenties in gang gezet onder Trump voorzien niet enkel in inertie en precedent, maar ook in chaos en ontwikkelingen die diep doorwerken op termijn. Dat maakt in deze situatie een eventuele stabiliteit of stabilisering aan de kant van de VS irrelevant voor de termijnontwikkeling van wat in zijn essentie een toxische parasitaire dynamiek met NK is.
]

[...]

Eensch.
Het gegeven dat krachten buiten de traditionele dynamiek van politiek / economie / militaire domein tegenwoordig beheersend zijn zou een dieper punt van studie moeten zijn. Maar goed, als mensen kijken we altijd vanuit ons primaire perspectief. En wanneer we perspectief wisselen doen we dat conform kaders van perceptie. Mercer en kornuiten vallen volledig daarbuiten.

In deze situatie zijn zij stabiliserend. Maar opnieuw, ten gunste van hun lijn. En die missen we nog steeds. Bovenstaand gegeven zou een gigantische rode vlag moeten zijn, voor elke moderne open samenleving, maar is het niet. We kunnen het niet zien omdat het niet strookt met de aannames van ons wereldbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

https://www.usatoday.com/...ounsel-mueller/547917001/
“We get along well with Bob Mueller; our communications have been constructive,’’ the attorney said. “But it is important that our communications remain confidential. It’s important that there not be any breakdown in that trust.’’
Haha, wat een doorzichtig opzetje is dit! Gaan ze straks zelf die communicatie lekken, Mueller de schuld geven en 'm dan ontslaan?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Virtuozzo schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:46:
[...]

De volledige tactische en strategische militaire doctrines van zowel Rusland als China zijn gebaseerd op het vermogen tot winnen van nucleair conflict. Waarbij gezegd moet worden dat de Russische witboeken inzetten op het gebruik van nucleaire capabiliteit op zowel tactisch als strategisch niveau voor beheersing van militair conflict een vereiste is.
Dat is uiteraard wat ze publiek zeggen. Maar de realiteit is dat geen van de grote drie dat ooit in de praktijk zullen willen brengen omdat ze weten dat de prijs te hoog is. Wat is winst waard als je grootste 20 steden in as liggen?
MAD was een concept van een gepolariseerd mondiaal conflict. Het begin van het einde van MAD kwam met de nucleaire capabiliteit van eerst Israël en vervolgens India. Inmiddels zitten we heel wat verder. NK staat in deze voor het vermogen van de schurkenstaat om lak te hebben aan de vereisten van globale stabiliteit. Daarmee is MAD definitief de deur uit. Wat er op moet volgen is nog een raadsel, grotendeels te bepalen door de vraag of NK expansief gaat zijn in nucleaire technologie of niet. De vraag daarnaar is vanzelfsprekend enorm.
MAD speelt m.i. nog steeds tussen de grote drie. Andere nucleaire landen zijn hierin niet relevant omdat er geen credible scenario is waarin deze landen een serieuze kans maken om de VS of Rusland te bedreigen. Ga na - Als Israel dreigt met kernwapens richting Rusland dan kan Rusland dreigen met het vaporizen van heel Israel. Dat zijn geen realistische scenario's.

Ik haalde MAD aan omdat ik het probleem dat hier onstaat niet wil beperken tussen oorlog tussen NK en de VS. Tussen die twee is geen sprake van MAD. Het probleem is dat de wijze waarop de VS nu acteert impact kan hebben op de verhouding met China en Rusland, en daar zie ik MAD nog steeds een rol spelen.
Ja, en nee. De politieke realiteit zal geaccepteerd moeten worden. Dat ligt uitermate gecompliceerd voor zowel de VS als China, maar ook Rusland. Probleem is wel dat NK als drijvend op parasitair vermogen geen stabiel model is. Chantagemechanismen zijn nu eenmaal niet bestendig, al helemaal niet op dit niveau met dit soort trends. Het accepteren van realiteit vereist dan ook het accepteren van dat gegeven: escalatie zal hoe dan ook op gegeven moment volgen.

Dat maakt dit een vraagstuk van kostenbeheersing.
MIsschien mis ik iets maar ik vind de bemoeienis van de VS met NK zelf een aanleiding voor NK om hoog van de toren te blazen. Cause and effect worden nogal eens verward door de VS heb ik het idee. NK is niet lief maar détente moet ergens beginnen. Je kan zeggen dat ze de boel chanteren maar dat is alleen waar als je jezelf chantabel maakt.

[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-08-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dr. Strangelove schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:01:
MAD speelt m.i. nog steeds tussen de grote drie. Andere nucleaire landen zijn hierin niet relevant omdat er geen credible scenario is waarin deze landen een serieuze kans maken om de VS of Rusland te bedreigen. Ga na - Als Israel dreigt met kernwapens richting Rusland dan kan Rusland dreigen met het vaporizen van heel Israel. Dat zijn geen realistische scenario's.
Ook Israel heeft kernonderzeeers voor een "second strike", dus MAD gaat wel degelijk op.
Maar ik denk niet dat Rusland daar een partij in zal zijn, eerder een land als Iran, dat al meerdere keren heeft aangegeven Israel van de kaart te willen vegen zodra ze de middelen hebben.

Noord-Korea zal maar wat graag nucleaire raketten willen kunnen lanceren vanaf onderzeeers. Ze hebben er ook verbazingwekkend veel: 70 stuks. Ter vergelijking: wijzelf hebben er na alle bezuinigingen op defensie nog 4.

Langdurige sancties hebben geen effect gehad, beloften worden keer op keer gebroken, en vrijwel niemand op aarde zit er op te wachten dat Noord-Korea nucleaire "first and second strike" capaciteit krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 00:11
Relevant voor de politieke en sociale situatie in Amerika is dat de groep "white christians" niet meer de meerderheid is. Deze video laat mooi het veranderende landschap zien waar een boel emotie vandaan komt volgens mij onder de trump stemmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nu.nl/opmerkel...-zichzelf.html?redirect=1

I don't even.

Het ligt natuurlijk in lijn met alles wat we tot nog toe gezien hebben, maar... really? Die gast heeft hoognodig zijn psyche eval nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:34:

I don't even.

Het ligt natuurlijk in lijn met alles wat we tot nog toe gezien hebben, maar... really? Die gast heeft hoognodig zijn psyche eval nodig.
Narcisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, maar dit loopt toch de spuigaten uit? Zelfs met een absoluut minimale hoeveelheid zelfreflectie zou 'ie door moeten hebben dat er iets niet klopt aan hemzelf. Mja, dan denk ik te hoog van hem waarschijnlijk.

En de volgende stap is gezet: http://www.nu.nl/algemeen...eleider-trump-binnen.html
Leden van de Amerikaanse inlichtingendienst FBI hebben op 26 juli huiszoeking gedaan in het huis van Paul Manafort, de oud-campagneleider van president Trump.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11

I don't even.

Volgens een medewerker van het Witte Huis is de enige feedback die ze tot op heden over de documenten hebben gekregen: "het moet verdomme positiever zijn."
_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Op de kleuterschool krijg je een stickertje als je een opdrachtje goed hebt gedaan. Mijn god wat heb ik vroeger mijn best gedaan voor die stickertjes. Het gelukzalige gevoel als je de beloning kreeg. Om maar niet te zwijgen over wat de positieve voetnoot in mijn rapport met me deed.

Dat was toen...................

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

I don't even.

Bij ieder ander persoon zouden we de bron in twijfel trekken, omdat dit verhaal te onwaarschijnlijk is.

Trouwens wederom bevestiging dat Trump het gras voor de voeten van 'grappenmakers' weg maait. Want hoe kan je nog grappen maken als dit de werkelijk is? 8)7

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Noord-Korea mag hier verder en blijven.
De spanningen met Noord-Korea

Alle reacties heb ik dan ook daar naartoe verplaatst.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dit plaatje kwam ik zojuist tegen... Eigenlijk wel heel mooi: het stemgedrag van de leden van het huis van afgevaardigden gepositioneerd naar links/rechts:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TLaafQY.jpg

bron

[ Voor 4% gewijzigd door FunkyTrip op 11-08-2017 00:47 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Nu begint Trump ook langzaam het onderwerp van gesprek te worden in een 'geheime pedo-netwerk conspiracy' :D

Kijken of hij dat zo leuk vindt. Om er nog een conspiracy bovenop te gooien: Pizzagate is expres in het leven geroepen om als het echte werk boven water komt dat ook te kunnen wegzetten als conspiracy :')

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan van Trump vinden wat je wil, maar is het echt nuttig voor de discussie om dit soort riooljournalistieksites aan te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:25:
Je kan van Trump vinden wat je wil, maar is het echt nuttig voor de discussie om dit soort riooljournalistieksites aan te halen?
Ik vind het ergens wel grappig, dat men de rollen proberen om te draaien. Niet goed natuurlijk, want je verlaagt je tot het niveau van 'de overkant'. Hopelijk sterft het een snelle dood, want dat bewijst in ieder geval dat de liberale kant toch minder vatbaar is voor aluhoedjes.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
In a new poll, half of Republicans say they would support postponing the 2020 election if Trump proposed it
Critics of President Trump have repeatedly warned of his potential to undermine American democracy. Among the concerns are his repeated assertions that he would have won the popular vote had 3 to 5 million “illegals” not voted in the 2016 election, a claim echoed by the head of a White House advisory committee on voter fraud.

Claims of large-scale voter fraud are not true, but that has not stopped a substantial number of Republicans from believing them. But how far would Republicans be willing to follow the president to stop what they perceive as rampant fraud? Our recent survey suggests that the answer is quite far: About half of Republicans say they would support postponing the 2020 presidential election until the country can fix this problem.
Nearly half of Republicans (47 percent) believe that Trump won the popular vote, which is similar to this finding. Larger fractions believe that millions of illegal immigrants voted (68 percent) and that voter fraud happens somewhat or very often (73 percent). Again, this is similar to previous polls.

Moreover, 52 percent said that they would support postponing the 2020 election, and 56 percent said they would do so if both Trump and Republicans in Congress proposed this.
Het inzichtelijk krijgen van de achterban van Trump begint wel aardige dingen op te leveren. Die gasten zouden Trump per direct tot keizer kunnen maken van wat dan ook blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Delerium schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:47:
In a new poll, half of Republicans say they would support postponing the 2020 election if Trump proposed it

Het inzichtelijk krijgen van de achterban van Trump begint wel aardige dingen op te leveren. Die gasten zouden Trump per direct tot keizer kunnen maken van wat dan ook blijkbaar.
Maar neem het ze eens kwalijk? Trump bereikt ontzettend veel ondanks de enorme tegenwerking en bizarre heksenjacht. Hij zorgt voor recordbanengroei & aandelenmarkten, stuurt illegalen het land uit en zorgt voor flinke bestedingen van Amerikaanse bedrijven binnen Amerika. Althans, dat krijgen ze binnen via hun nieuwskanalen. En dat is het enige dat ze binnen krijgen. Dat en het feit dat 'de andere kant' hun baby's willen doodmaken, hun ouderen voor death panels wil zetten, de grenzen open zetten voor verkrachters, hun healthcare steeds duurder laat worden en dat de andere kant een stelletje baby's zijn met hun gehuil over transgenders.

Ik zou Trump direct dat decreet geven inderdaad.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:58:
[...]

True, maar dit loopt toch de spuigaten uit? Zelfs met een absoluut minimale hoeveelheid zelfreflectie zou 'ie door moeten hebben dat er iets niet klopt aan hemzelf. Mja, dan denk ik te hoog van hem waarschijnlijk.
[...]
Werkt niet. Dat is als het ware "uitgeschakeld" bij iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Het enige wat kan helpen is (langdurige) cognitieve gedragstherapie, waarbij hem wordt aangeleerd na te denken over zijn eigen acties, en zelfs dan zou hij eigenlijk non-stop persoonlijke begeleiding nodig hebben om enigszins te kunnen functioneren in zijn huidige rol (of welke rol dan ook).

Zie ook https://en.wikipedia.org/...stic_personality_disorder

Het is makkelijker om Trump's gedrag te verklaren vanuit het idee dat hij die stoornis heeft, dan is alles wat hij doet plots beduidend logischer.

In plaats daarvan zien we allerlei media en instanties zich in allerlei bochten wringen om de cognitieve dissociaties die zijn gedrag bij normaaldenkende mensen veroorzaakt te verklaren via allerhande meer of minder realistische samenzweringstheoriën over hem. Samenzweringstheoriën die elk waarschijnlijk wel enigszins op realiteit zijn gestoeld, trouwens, maar volledig vervormd door Trump en zijn entourage enerzijds en de interpretatie van zijn grillige gedrag door observatoren anderzijds. De enige oplossing is alles uit te zoeken, realiteit te scheiden van fantasie, Trumps verleden te doorspitten op inconsistenties, alles natrekken en -vragen, systematisch noteren, en daar een realistisch verhaal, een geschiedenis, uit te construeren.
En vervolgens een manier vinden om hem ermee te confronteren, want dan kan je hem neerhalen.
Gelijktijdig moet je hem trouwens geen vlak voorschotelen waar hij jou op kan aanvallen, waarmee hij emotie als werktuig kan gebruiken om jou te beschadigen.

Merk op dat des te meer mensen op zo'n wijze Trump zouden aanpakken, er een punt komt waarop hij het overzicht verliest over alle leugens en andere manipulatie die hij heeft zitten verspreiden. Probleem is dat het voor anderen ook makkelijk is om het overzicht te verliezen wegens de grote hoeveelheid onzin die wordt verspreid, dus misschien dat het tijd is voor een soort Google zoekmachine en een Facebook timeline puur voor Trump's leugens...

Dus dat pedofielenverhaal: achterhalen wat er waar is, liefst met onoverkomelijke bewijzen. Alles voor iedereen toegankelijk maken.

Eigenlijk is dit een punt waar Noord Korea het best goed doet: consistent, logisch verhaal (vanuit hun oogpunt dan), en telkens Trump daar raken waar je hem het best kunt raken: door de waarheid over hem te zeggen, voor het oog van de wereld. Verder calculeren ze alles in en zeggen ze enkel datgene dat ze willen zeggen, en niets meer. Trump mag stellen dat hij onvoorspelbaar is, maar dat is nu eenmaal onzin: zijn reacties kunnen zo uitgestippeld en voorspeld worden, juist wegens zijn gebrek aan naar binnen gericht reflectievermogen. En dat weet NK goed.
Het potje nucleair poker is dan weer minder voor de rest van de wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Naast een (nucleaire?) oorlog met Noord-Korea wil de VS mogelijk nóg een nieuwe oorlog starten, namelijk het binnenvallen van Venezuela: http://www.nu.nl/buitenla...grijpen-in-venezuela.html

Of hierbij ook aan de inzet van nucleaire wapens wordt gedacht (zoals in Noord-Korea) weet ik overigens niet.

Ja, militaire interventies om je wil aan een land op te leggen hebben in het verleden allemaal zo goed gewerkt. Laten we dat fiasco nog eens eens keer herhalen. Waarom zou je immers leren van fouten uit her verleden, als je ze ook gewoon kunt herhalen?

Wat een oorlogshitser is die vent zeg. De wereld zou een heel stuk beter af zijn zonder hem.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 12-08-2017 04:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Veel van de Amerikaanse interventies in Midden- en Zuid Amerika in het verleden zijn niet goed afgelopen voor de aldaar wonende volkeren (dictaturen met steun VS) en op de langere termijn voor de VS zelf (drugs). In sommige gevallen zijn ze uitgelopen op een regelrechte misser voor de VS. Zoals trouwens een hoop van hun operaties...

Nu heeft Venezuela al bijna een dictator, en de situatie is al een ramp voor de bevolking, maar Stumperd Trump zal vast wel een manier vinden om alles veel erger te maken. Misschien dat hij nog even een dodelijke epidemie kan verspreiden ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:54
Het onderzoek naar de hele Rusland inmenging gaat nog steeds door, dus er moet op Fox & Friends natuurlijk wel iets te tonen zijn.

Ik las dat zijn secretaresse nu ook moet getuigen. Dat zal zijn dag wel redelijk verpest hebben lijkt me.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:38

Player1S

Probably out in the dark

wildhagen schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 04:40:
Naast een (nucleaire?) oorlog met Noord-Korea wil de VS mogelijk nóg een nieuwe oorlog starten, namelijk het binnenvallen van Venezuela: http://www.nu.nl/buitenla...grijpen-in-venezuela.html

Of hierbij ook aan de inzet van nucleaire wapens wordt gedacht (zoals in Noord-Korea) weet ik overigens niet.

Ja, militaire interventies om je wil aan een land op te leggen hebben in het verleden allemaal zo goed gewerkt. Laten we dat fiasco nog eens eens keer herhalen. Waarom zou je immers leren van fouten uit her verleden, als je ze ook gewoon kunt herhalen?

Wat een oorlogshitser is die vent zeg. De wereld zou een heel stuk beter af zijn zonder hem.
Je moet toch iets om de ratings omhoog te krijgen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:26
Laat de rants, al dan niet terecht, in het vervolg achterwege. Het draagt niks bij aan het topic. :)

[ Voor 75% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-08-2017 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FunkyTrip schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:29:
[...]

Maar neem het ze eens kwalijk? Trump bereikt ontzettend veel ondanks de enorme tegenwerking en bizarre heksenjacht. Hij zorgt voor recordbanengroei & aandelenmarkten, stuurt illegalen het land uit en zorgt voor flinke bestedingen van Amerikaanse bedrijven binnen Amerika. Althans, dat krijgen ze binnen via hun nieuwskanalen. En dat is het enige dat ze binnen krijgen. Dat en het feit dat 'de andere kant' hun baby's willen doodmaken, hun ouderen voor death panels wil zetten, de grenzen open zetten voor verkrachters, hun healthcare steeds duurder laat worden en dat de andere kant een stelletje baby's zijn met hun gehuil over transgenders.

Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld was? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 17:33
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:25:
Dit is weer een van de vele fabels van Louise Mensch en Claude Taylor.
FunkyTrip schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:29:
[...]

Dat krijgen mensen mee als ze Fox kijken.

[ Voor 58% gewijzigd door m3gA op 12-08-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:47:
[...]

Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld was? 8)
Niet sarcastisch.

Hoeveel krijg je als Trump supporter mee van de chaos als je vertrouwt op Fox en Breitbart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robertdj schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:15:
[...]

Niet sarcastisch.

Hoeveel krijg je als Trump supporter mee van de chaos als je vertrouwt op Fox en Breitbart?
Primair is het gewoon dagdagelijks gebruik van sociale media. Niets meer, niets minder.

Fox is het draagvlak van de traditionele kern van de GOP.
Breitbart van de geradicaliseerden.

De rest, waar Trump's campagne zowel voor vlak- als puntdruk uitgekiend gebruik van heeft gemaakt (met kritiek advies en externe instrumentatie los van de campagne zelf) is het gebruik van sociale media. We mogen best zeggen dat het de keerzijde van dezelfde medaille is waar Obama slim op deed inzetten, maar dan veel meer geavanceerd. Toch een discussie die eens gevoerd zou moeten worden op maatschappelijk niveau in landen - zoals Nederland - die (gelukkig nog) achter liggen op de ontwikkeling.

We denken er niet of nauwelijks over na. Ik kan het helaas op het moment niet terugvinden in het topic, maar enige tijd geleden kwam er een analyse door Axios van een aantal studies voorbij waar de basis van de relevante trendontwikkeling heel bruut maar eenvoudig doorgelicht werd. Die basis kwam neer op drie cruciale componenten van normaal menselijk gedrag.

Het externe afwijzen en de blik op de primaire kringen richten.
Het afwezig zijn van aangeleerd gedrag in relatie tot toetsen van bias, informatie en perceptie.
Het vertrouwen geven aan informatiestromen die in perceptie gekoppeld zijn aan die primaire kringen.

Centrale variabele bij alle drie: sociale media en negativiteit. En dan te bedenken dat Nederland in haar ontwikkeling van groepsgedrag en internalisering van technologie- media- en consumptiegerelateerde verandering slechts een decennium achter ligt op dezelfde lijnen van ontwikkeling als de VS.

Het uiterst pijnlijke hier is dat de variabele van negativiteit direct herleidbaar is tot het veel te langdurig, repetitief en indringend inzetten van traditionele politiek op de negatief/emotie triggers van instrumentatie voor conformistisch gedrag. Zonder de hedendaagse politiek van ideologische voet geen voedingsbodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De grondwet maakt geen provisie voor een uitstel van de verkiezingen. Dus een grondwetswijziging is nodig, hetgeen nooit goedgekeurd gaat worden door 2/3 van het Congres. Zelfs een hoop GOP-ers zullen hier niet voor stemmen.

Beetje vreemde poll van WaPo. Als je zijn aanhang vraagt of Trump de Nobelprijs voor de Vrede verdient of wereldkampioen dammen is dan zijn ze daar ook voor.

Bovendien heb je dat soort mafkezen overal, ik heb genoeg interviews gezien rond de verkiezingen in Nederland met mensen die geen flauw benul hebben van hoe het land in elkaar steekt of waar 'hun' kandidaat precies voor staat.

Dit soort polls zijn niet nieuwswaardig, in tegendeel, ze versterken de polarisering. Erg teleurgesteld dat de WaPo hieraan mee doet. Dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:47:
De grondwet maakt geen provisie voor een uitstel van de verkiezingen. Dus een grondwetswijziging is nodig, hetgeen nooit goedgekeurd gaat worden door 2/3 van het Congres. Zelfs een hoop GOP-ers zullen hier niet voor stemmen.
Sterker nog: 2/3 van het Congres (Huis + Senaat) gevolgd door 3/4 van de 50 staten. Da's een proces wat jaren kan duren. Gelukkig maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Trump ligt nu onder vuur wegens zijn uitspraak over wat er in Charlotteville is gebeurd:

Donald Trump under fire after failing to denounce Virginia white supremacists

...want het geweld en de haat kwam volgens hem van alle kanten, en hij heeft alle kanten dan ook even hard veroordeeld, wat er dus op neer komt de extreemrechtse zijde ervan te bagatelliseren terwijl de linkse demonstranten allen worden weggezet als gevaarlijke geweldplegers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:52
Amphiebietje schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:43:
Trump ligt nu onder vuur wegens zijn uitspraak over wat er in Charlotteville is gebeurd:

Donald Trump under fire after failing to denounce Virginia white supremacists

...want het geweld en de haat kwam volgens hem van alle kanten, en hij heeft alle kanten dan ook even hard veroordeeld, wat er dus op neer komt de extreemrechtse zijde ervan te bagatelliseren terwijl de linkse demonstranten allen worden weggezet als gevaarlijke geweldplegers.
Tja, dat zal 'ie vast wel weer rechtpraten. Dat 'ie bedoeld dat geweld en haat zowel vanuit die extreemrechtse kant als IS als Noord-Korea komt ofzo. Doordat hij niet specifiek was in z'n tekst kan hij het achteraf nog invullen zoals gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Trump belt met de gouverneur van Guam

Eerst de officiële white house verklaring:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/nhoVma/IMG_7412.jpg

En dat het echte transscript (bron is de governors Facebook pagina):
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/chHnzv/IMG_7413.jpg

Kortom: we gaan met z'n allen lekker op vakantie naar Guam |:( :+

(Twijfel over het plaatsen hiervan in het NK topic of hier. Voor hier gekozen omdat dit volgens mij een mooi voorbeeld is van wat een totaalmalloot er momenteel in het WH zit).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:38

WhySoSerious

Be the change.

Apache4u schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:05:
Trump belt met de gouverneur van Guam

Eerst de officiële white house verklaring:
[afbeelding]

En dat het echte transscript (bron is de governors Facebook pagina):
[afbeelding]

Kortom: we gaan met z'n allen lekker op vakantie naar Guam |:( :+

(Twijfel over het plaatsen hiervan in het NK topic of hier. Voor hier gekozen omdat dit volgens mij een mooi voorbeeld is van wat een totaalmalloot er momenteel in het WH zit).
Dit is toch onvoorrstelbaar? Wat moet je hier als gouverneur van Guam op antwoorden? "Ja mr. President, omdat ons eiland bedreigd wordt door NK verwachten we een boom in toerisme. En het kost ons inderdaad geen cent!".

Als we toch eens 200 jaar vooruit in de tijd konden reizen en lezen hoe Donald J. Dump in de geschiedenisboeken omschreven wordt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 26-09 20:14

Plasma_Wolf

Student

Als we toch eens 200 jaar vooruit in de tijd konden reizen en lezen hoe Donald J. Dump in de geschiedenisboeken omschreven wordt 8)7
Toen Bush jr. president was dachten we "wat een mislukte cowboy" en nu denk ik toch "die was zo slecht nog niet in vergelijking met..."

Ik ben bang dat ze over 200 jaar over Trump hetzelfde denken in vergelijking met iemand die echt totaal van god los is.

Youp van 't Hek doet dit jaar de oudejaarsconference. Ik kan niet wachten waar hij mee op de proppen komt, hij verzint altijd wel een gek achtergrondverhaal waarmee je de realiteit kan relativeren. Ik denk dat hem dat nu niet meer lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
WhySoSerious schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:09:
[...]

Dit is toch onvoorrstelbaar? Wat moet je hier als gouverneur van Guam op antwoorden? "Ja mr. President, omdat ons eiland bedreigd wordt door NK verwachten we een boom in toerisme. En het kost ons inderdaad geen cent!".

200 jaar is niet nodig hoor. Er bestaat zoiets als contemporaine geschiedenis, en het is een vrij grote tak van sport. ;)
Over tien jaar zal je de eerste boeken al hebben met titels zoals: "The end of the Pax Americana"...

Maar hij laat zich weer eens ongelofelijk kennen over die eikel die in een groep demonstranten inreed. Die eikel is zo ongeveer de meest letterlijke definitie van een nazi als je tegenwoordig kan beschrijven. Nee, negeren want iedereen is schuldig. Het was er toch echt eentje die zo nodig een terroristische aanslag moest plegen, want dat was het. Dacht dat dit zo gevoelig lag in de VS, al helemaal bij conservatief rechts. O-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DaniëlWW2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:11:
[...]

200 jaar is niet nodig hoor. Er bestaat zoiets als contemporaine geschiedenis, en het is een vrij grote tak van sport. ;)
Over tien jaar zal je de eerste boeken al hebben zoals: "The end of the Pax Americana"...

Maar hij laat zich weer eens ongelofelijk kennen over die eikel die in een groep demonstranten inreed. Die eikel is zo ongeveer de meest letterlijke definitie van een nazi als je tegenwoordig kan beschrijven. Nee, negeren want iedereen is schuldig. Het was er toch echt eentje die zo nodig een terroristische aanslag moest plegen, want dat was het. Dacht dat dit zo gevoelig lag in de VS, al helemaal bij conservatief rechts. O-)
Gekke Daniël, je weet toch wel dat alleen moslims aanslagen plegen? Dit was gewoon een ongelukje, dus doodslag: https://nos.nl/artikel/21...klaagd-voor-doodslag.html

Ben ik cynisch als ik zeg dat als de dader alles anders dan een blanke was geweest, hij een paar waarschuwingsschoten in zijn rug had gekregen? :/ En als ie dat somehow had overleefd, direct door alles en iedereen als terrorist was bestempeld?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:32

defiant

Moderator General Chat
Het probleem is dat we nog ver in de toekomst mensen kunnen wijzen op dit soort hypocrisie, maar het vanuit menselijk gedrag oogpunt vaak geen effect heeft. Iemand vanuit de eigen in-group kan geen terrorist zijn, op een zelfde manier waarop bijvoorbeeld de SP de situatie in Venezuela niet zal veroordelen.

Een oplossing voor dit soort radicalisme en haar oorzaken is daarom altijd een stuk moeilijker.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:11:
[...]

Over tien jaar zal je de eerste boeken al hebben zoals: "The end of the Pax Americana"...

Zelfs conservatief rechts in het Congres heeft zich uitgesproken hierover in niet mis te verstane bewoordingen. Iedereen met een halve hersencel weet wat hier gebeurd is.
The Republican senator Cory Gardner of Colorado tweeted: “Mr President – we must call evil by its name. These were white supremacists and this was domestic terrorism.” This was echoed by Senator Orrin Hatch of Utah who lost a brother in the second world war. “We should call evil by its name. My brother didn’t give his life fighting Hitler for Nazi ideas to go unchallenged here at home,” said Hatch on Twitter.
https://www.theguardian.c...demns-violence-many-sides

Deze mensen aan GOP kant moeten zich ernstig af gaan vragen hoe ze hun kinderen nog recht aan kunnen kijken. Ze faciliteren terrorisme door Trump te steunen naar mijn mening. De opkomst van deze mensen is rechtstreeks te herleiden door Trump's succes en alleen door samen te werken met de Democraten en duidelijk te maken dat dit niet getolereerd wordt kan het gestopt worden.

Zelf markeer ik de American Century vanaf 1918. Ik denk dat we de eeuw niet gaan volmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Kijk eens wat voor een ander iets dat we kennen van de Nazis en hun sympathisanten nu zijn kop weer opsteekt:

How Trump’s paranoid White House sees ‘deep state’ enemies on all sides
Internal document shows the ‘alt-right’ Steve Bannon wing of the administration’s fervent belief that America is at risk from ‘the Opposition’ – a cabal of bankers, globalists, the media and even Republican leaders
Bankiers of Zionisten? Het artikel stelt dat deze zienswijze met het ontslag van haar opsteller duidelijk aan de verliezende hand is in het Witte Huis, maar dit is het soort bagger dat je verwacht op een fringe bijeenkomst van mensen die in aliens en samenzweringstheoriën geloven, niet in de woning van de leider van de vrije wereld.

Behalve als de betekenis van "vrij" recentelijk is veranderd naar "volledig van de werkelijkheid losgeslagen". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Als mensen elkaar te lijf gaan met van alles en nog wat en het op een gegeven moment zelfs zover gaat dat er auto's gebruikt worden het per definitie geen terrorisme is, wel een vreselijke misdaad maar geen terrorisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nature schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:22:
Als mensen elkaar te lijf gaan met van alles en nog wat en het op een gegeven moment zelfs zover gaat dat er auto's gebruikt worden het per definitie geen terrorisme is, wel een vreselijke misdaad maar geen terrorisme.
Dus Nice was geen terrorisme? Dank voor de opheldering. Zo had ik het nog niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
downtime schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:24:
[...]

Dus Nice was geen terrorisme? Dank voor de opheldering. Zo had ik het nog niet bekeken.
Waren er in Nice meerdere partijen die elkaar al dagen bevechten wat uitmondde dat iemand inreed op mensen? Ik denk dat je iets moet noemen wat het is, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 22:50
Nature schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:28:
[...]

Waren er in Nice meerdere partijen die elkaar al dagen bevechten wat uitmondde dat iemand inreed op mensen? Ik denk dat je iets moet noemen wat het is, toch?
"Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers."

Lijkt me duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Michielgb schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:30:
[...]

"Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers."

Lijkt me duidelijk toch?
Als iedereen elkaar de hersens inslaat en dan iemand ook een auto gebruikt om slachtoffers te maken dan is het meer een culminatie van een geweldsorgie denk ik, ik weet ook niet of het een verschil maakt om het terrorisme te noemen het maakt het niet erger of minder erg. Terrorisme is over het algemeen er is niets aan de de hand en dan een schok van geweld, maar hier was het niets anders dan non-stop geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RobinHood schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:45:
Gekke Daniël, je weet toch wel dat alleen moslims aanslagen plegen? Dit was gewoon een ongelukje, dus doodslag: https://nos.nl/artikel/21...klaagd-voor-doodslag.html

Ben ik cynisch als ik zeg dat als de dader alles anders dan een blanke was geweest, hij een paar waarschuwingsschoten in zijn rug had gekregen? :/ En als ie dat somehow had overleefd, direct door alles en iedereen als terrorist was bestempeld?
Je kunt inderdaad een versie van dit plaatje maken:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ClJD4cdUoAA189f.jpg
Boven de lijn doodslag en lage "bail", onder de lijn terrorisme/moord/politiegeweld etc.

Nu nog even wachten op een advocaat die claimt dat het gaspedaal bleef hangen of dat zijn medicatie verkeerd was gevallen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:38

Player1S

Probably out in the dark

gambieter schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:08:
[...]

Nu nog even wachten op een advocaat die claimt dat het gaspedaal bleef hangen of dat zijn medicatie verkeerd was gevallen.
Schuld van Killary en haar gelekte e-mails en Benghazi toch?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:38

WhySoSerious

Be the change.

L1nt schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:30:
[...]

Schuld van Killary en haar gelekte e-mails en Benghazi toch?
Is Obama niet weer aan de beurt inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

WhySoSerious schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:34:
[...]

Is Obama niet weer aan de beurt inmiddels?
Als Obama GM niet had gered, dan had die flippo nooit een nieuwe Dodge Challenger kunnen kopen, en had hij dus ook geen aanslag kunnen plegen.

Dus, Thanks Obama! :(

Het meest trieste is dat in de alt-right kringen de argumenten waarom dit geen terrorist is dit niveau niet zullen ontstijgen.

Het zou mij overigens niks verbazen als er weer grote rellen komen als blijkt dat de dader inderdaad vrij komt met een tik op de vingers. En de kans op een aanslag op iets rechts is dan natuurlijk ook weer een stuk groter. Iedere ietwat normale president zou dit soort problemen allang gesust hebben, Trump heeft tot nu toe vooral olie op het vuur gegooid :/

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:04
De neo-nazis en alles wat daar tegenaan schuurt is de enige groep die nog enthousiast is voor Trump, naast de bekende lobbies van banken, wapens en fossiele brandstoffen. Zonder een fanatieke basis om op terug te vallen kan Trump helemaal inpakken. Hij kan zich niet uitspreken, als hij het al niet stiekem met ze eens is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RobinHood schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:44:
[...]

Het zou mij overigens niks verbazen als er weer grote rellen komen als blijkt dat de dader inderdaad vrij komt met een tik op de vingers.
Ik zie niet direct reden om te verwachten dat de dader er met een tik op de vingers vanaf komt. Zo populair is dit soort mensen zelfs in het Zuiden niet meer.

Wat me meer zorgen baart is de kans dat Trump dit soort mensen over een paar jaar amnestie gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:01:
De neo-nazis en alles wat daar tegenaan schuurt is de enige groep die nog enthousiast is voor Trump, naast de bekende lobbies van banken, wapens en fossiele brandstoffen. Zonder een fanatieke basis om op terug te vallen kan Trump helemaal inpakken. Hij kan zich niet uitspreken, als hij het al niet stiekem met ze eens is.
Hij heeft alt-right letterlijk in het witte huis gehaald (Bannon). Dat alt-right hand in hand gaat met white supremacy is duidelijk. In mijn ogen is alt-right de nieuwe manifestatie van white supremacy.

Daarbij hoort ook de keuze om een ander, "minder politiek correct", maar methodologisch invalide, historisch narratief te accepteren en niet te weerspreken. Standbeelden van zuidelijke generaals worden een bedevaartsoort.

Alt-right maakt dit soort gedachtegoed zoals "the south was right" salonfähig*. Het patroon? Je doet een kleine, mogelijk valide aanval op een interpretatie en verwerpt op basis daarvan het geheel. Een klassieke drogredenering, non sequitur.

Trump kiest ervoor om deze groepen niet tegen de borst te stoten.

offtopic:
Ik vind het extreem kwalijk dat Nederlandse politici daar publiekelijk mee associëren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
Laat dergelijke vergelijkingen in het vervolg. Komt alleen maar ellende van.

[ Voor 154% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-08-2017 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Je zegt 'antifa' alsof het iets slechts is?
Op het moment dat men weer met hakenkruisvlaggen door de straten loopt, lijkt wat antifascisme mij een prima idee.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
Een beweging die opkomt voor gelijke rechten vergelijken met fascisten doen we dus ook niet op GoT.

[ Voor 84% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-08-2017 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Ik heb ook niet zoveel met Robert Lee, dat standbeeld staat er IMO in de eerste plaats omdat het een gewaardeerde generaal was, weliswaar aan de verliezende kant, maar wel een mens.

Maar goed, als het een bedevaartsoord wordt van Nazi's en Trumpisten, dan wordt het een beetje probleem om het te laten staan, want een symbool voor rassenscheiding wil je niet laten staan.
Zwak trouwens dat Trump er geen duidelijkere stelling over kan nemen; voor een president van alle Amerikanen is hij al gezakt.

* Delerium wacht sowieso op de wat serieuzere shit in de VS.
Een aanslag et 1 dode is een drama, maar met zoiets als een Katrina zal Trump ook flink weten te flateren.
Kaap schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:36: Extreem links is geen haar beter dan extreem rechts.
En net als Trump doe je dat beide kanten even fout zijn, terwijl er toch echt een halve nazi met zijn auto het publiek inreed. Hier, in een ontopic discussie, is echt maar 1 foute kant aan te wijzen.

[ Voor 21% gewijzigd door Delerium op 13-08-2017 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 22:50
Ik had tijdens m'n studententijd een bijbaan in de horeca en een collega daar ging elk horecaweekend (lees: zondag en maandag) richting Duitsland om daar "Nazi's in elkaar te beuken" onder het mom van antifascisme. Niet dat hem dat echt wat boeide, het ging meer om het knokken. Enge clubjes inderdaad.

Maar gaat dit niet een beetje heel erg offtopic? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
Delerium schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:43:
En net als Trump doe je dat beide kanten even fout zijn, terwijl er toch echt een halve nazi met zijn auto het publiek inreed. Hier, in een ontopic discussie, is echt maar 1 foute kant aan te wijzen.
Nee, iemand vroeg, als reactie op eerdere post, of ik Antifa als slecht beschouw. Daar gaf ik antwoord op waarom ik dat vind.

Er wordt momenteel in Charlottessville ook gewoon geweld toegepast vanuit Antifa. Twitter staat vol met beelden waarop meerdere Antifa inslaan op een nazi die op de grond ligt. Die aanslag met die auto vlakt het andere niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Kaap schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:51:
Er wordt momenteel in Charlottessville ook gewoon geweld toegepast vanuit Antifa. Twitter staat vol met beelden waarop meerdere Antifa inslaan op een nazi die op de grond ligt. Die aanslag met die auto vlakt het andere niet uit.
Goed dat je dat soort informatie dan post.
/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Kaap schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:36:
[...]

Ja, dat klopt. Een ieder die haat en/of geweld predikt of toepast op mensen die het niet mer jou eens zijn, doen echt niet onder voor elkaar. Extreem links is geen haar beter dan extreem rechts.
Op dit moment zit er in de VS een president die goede sier maakt met extreemrechts, die actief bezig is met zowel haat verspreiden richting allerlei groepen als actief wetten te maken om mensen uit te sluiten en hun rechten te ontnemen (of het nou LGBT of migranten of moslims of mensen met een donkere huidskleur is: hun bescherming vanuit de wet, toch al niet ideaal, wordt actief verder afgebroken) en is het een extreemrechtse terrorist die de persoon doodreed, bij een manifestatie van mannen met toortsen en hakenkruizen.

En ik zou toch even willen in laten zinken welk gedachtengoed mensen willen overbrengen als ze met een toorts, een hakenkruis en een confederate flag gaan zwaaien: het is een welbewuste verwijzing naar een geschiedenis van rassenhaat, discriminatie en vernietiging. En bovendien dus gepaard met concreet geweld.

En als het schoolplein erbij gehaald moet worden, het is een groot verschil als 2 kinderen met min of meer dezelfde situatie elkaar klieren, of als het gaat om het pesten (door een groep richting een eenling, door hogerejaars of grotere / sterkere kinderen van kinderen die kleiner of jonger zijn, als het loopt langs de lijnen van iemand belachelijk maken om een persoonlijke eigenschap / uiterlijk / intelligentie / haarkleur, etc.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ben niet zo bekend met Antifa maar ik vraag me af of er wat gebeurd was als er niet voor de derde keer daar voor dat standbeeld geprotesteerd werd door mensen die rondlopen met swastika's terwijl ze de Hitlergroet brengen.

Pagina: 1 ... 67 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

~[font size=26]Zero Tolerance~[/font]

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.