"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Onder andere de gehele "crooked Hillary" campagne werd georganiseerd vanuit CA.
https://www.youtube.com/watch?v=cy-9iciNF1A
Tegen de wens van zijn staf.
Los van het verradelijke karakter van de felicitatie, het gaat dus tegen de adviezen in van zijn eigen staf. En het feit dat we dit nu weten... is dus omdat de eigen staf dit lekt naar de krant. Zijn eigen staf is duidelijk niet blij met Trump.President Trump did not follow specific warnings from his national security advisers Tuesday when he congratulated Russian President Vladimir Putin on his reelection — including a section in his briefing materials in all-capital letters stating “DO NOT CONGRATULATE,” according to officials familiar with the call.
Trump also chose not to heed talking points from aides instructing him to condemn the recent poisoning of a former Russian spy in Britain with a powerful nerve agent, a case that both the British and U.S. governments have blamed on Moscow.
The president’s conversation with Putin, which Trump described as a “very good call,” prompted fresh criticism of his muted tone toward one of the United States’ biggest geopolitical rivals amid the special counsel investigation into Russia’s election interference and the Trump campaign’s contacts with Russian officials.
Ik ben benieuwd hoe dat facebook-Cambridge-Russen-GOP verhaal zich gaat ontwikkelen.
Zomaar een krantenlezer uit de WaPo
Putting it altogether:
- Cambridge Analytica is a Mercer-Bannon owned and managed organization
- The Trump campaign officially hired Cambridge in 2016, but whistle blower Christopher Wylie said they were testing Trump slogans such as "drain the swamp" and "deep state" in 2014.
- Cambridge acquired Facebook private info on those millions of users.
- Russia hacked US voter registration rolls.
- The Trump tower server was communicating with Alfa Bank and DeVos owned Spectrum Health servers.
- The Alfa Bank server was Russian and had the hacked US voter rolls (recall the Dutch lawyer Van der Zwaan who recently pleaded guilty to lying in the Mueller probe is the son in law of German Khan, a Russian oligarch and an owner of Alfa Bank).
- Spectrum Health has access to basically everyone's email address and home addresses from the national healthcare open enrollment database.
- All of this meshes with WaPo's report that Jared Kushner, leader of the Trump Campaign data team, and Russia's ambassador to Washington discussed the possibility of setting up a secret and secure communications channel.
- So what I am seeing and hearing is that not only was the Trump campaign working hand in glove with CA but they were sending Facebook and Spectrum Health info on American people to Russia, where the data was aggregated into a highly specific form of "super data" combined and cross linked from a variety of different sources, including hacked voter rolls.
- The Russian troll, bot and fake news army generated propaganda content for targeted online consumption.
- The Mercers funded Super PACs that appear to have coordinated with the Trump campaign.
Dodgy Sarah HuckabeeDelerium schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:24:
Trump feliciteert Putin met zijn verkiezingszege,
[...]
Los van het verradelijke karakter van de felicitatie, het gaat dus tegen de adviezen in van zijn eigen staf. En het feit dat we dit nu weten... is dus omdat de eigen staf dit lekt naar de krant. Zijn eigen staf is duidelijk niet blij met Trump.
Ik ben benieuwd hoe dat facebook-Cambridge-Russen-GOP verhaal zich gaat ontwikkelen.
Zomaar een krantenlezer uit de WaPo
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is ook het speerpunt in deze. Obama feliciteerde Putin ook indertijd (al was de relatie toen beter). Het is niet zozeer de felicitatie an sich als wel het feit dat hij weer niet luistert naar zijn staff.Delerium schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:24:
Trump feliciteert Putin met zijn verkiezingszege,
Dit dus.
Zo slim zijn ze ook niet heb ik de indruk.Shabbaman schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:39:
Wat ik lees is dat de advocaten van Trump beter zijn in dreigen dan in recht. Zo roept de advocaat van Trump dat Trump Daniels gaat aanklagen wegens contractbreuk, terwijl Trump geen partij is bij de betreffende overeenkomst. Oh ja, en die advocaat heeft eerst zelf het contract geschonden.
Ik vraag me nl. af of ze zich gerealiseerd hebben dat door deze miljoenenclaim in te dienen ze in feite impliciet bevestigen dat haar verhaal over haar verhouding met Trump waar is, omdat het énige waar ze haar op aanvallen is dat ze dat contract verbroken zou hebben en ze de strekking van haar claim waarover de geheimhouding in dat contract geregeld is, waarvan iedereen ondertussen weet wat dat is, blijkbaar niet ter discussie stellen.
Advocaat Trump wil miljoenen van Stormy Daniels
Wordt dit hele geval niet een beetje overtrokken? Volgens mij is het - ongeacht de actuele relaties - redelijk normaal in het diplomatieke verkeer om elkaar te feliciteren. Kan me voorstellen dat dit tussen de VS en Rusland middels een telefoontje gebeurt.FunkyTrip schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:41:
[...]
Dat is ook het speerpunt in deze. Obama feliciteerde Putin ook indertijd (al was de relatie toen beter). Het is niet zozeer de felicitatie an sich als wel het feit dat hij weer niet luistert naar zijn staff.
Juncker & Merkel hebben Poetin toch ook gewoon gefeliciteerd?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
bij fox rommelt het nochtans ook:ph4ge schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:50:
[...]
En dan?
Ten tijde van Nixon had je nog geen Fox, Infowars, Breitbart etc. Ten tijde van Nixon werden kwaliteitsmedia zoals de WaPo gerespecteerd. Nu is dat anders. Lezers van onafhankelijke cq gematigde media zijn er al lang van overtuigd dat er genoeg reden is om Trump af te zetten en onafhankelijke media kunnen niks publiceren dat de lezers van Infowars en Breitbart ook zal overtuigen.
In a searing farewell note sent to colleagues on Tuesday, Ralph Peters, a Fox News strategic analyst and a retired lieutenant colonel in the United States Army, castigated the network for its coverage of President Trump and the rhetoric of its prime-time hosts.
“In my view, Fox has degenerated from providing a legitimate and much-needed outlet for conservative voices to a mere propaganda machine for a destructive and ethically ruinous administration,” Colonel Peters wrote in his message, a copy of which was obtained by The New York Times.
“Over my decade with Fox, I long was proud of the association,” he added. “Now I am ashamed.”
Daarom is het ook niet de felicitatie, maar meer het feit dat men op het hart had gedrukt Putin niet te feliciteren. Maar ja, inmiddels zitten we in een stuip dat alles extreem slecht is wat Trump doet, ook de business as usual zaken.alexbl69 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:23:
[...]
Wordt dit hele geval niet een beetje overtrokken? Volgens mij is het - ongeacht de actuele relaties - redelijk normaal in het diplomatieke verkeer om elkaar te feliciteren. Kan me voorstellen dat dit tussen de VS en Rusland middels een telefoontje gebeurt.
Juncker & Merkel hebben Poetin toch ook gewoon gefeliciteerd?
Al blijft het bijzonder om de baas van een land dat zich actief met jouw binnenlandse beleid/verkiezingen heeft bemoeid en daardoor een schandaal veroorzaakt te feliciteren. May heeft het dus bijv. niet gedaan.
Dit dus.
Ja, wat dacht je? Er is een burger op brits grondgebied vergiftigd met een, naar het lijkt, Russisch zenuwgas. May gaat dan natuurlijk niet feliciterenFunkyTrip schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:00:
[...]
Al blijft het bijzonder om de baas van een land dat zich actief met jouw binnenlandse beleid/verkiezingen heeft bemoeid en daardoor een schandaal veroorzaakt te feliciteren. May heeft het dus bijv. niet gedaan.

To be fair, bij de zenuwgasaffaire is het ook nog niet onomstoten bewezen. De vraag is of dat uberhaubt gaat lukken.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Hoe kan zo'n figuur toch op zo'n belangrijke post komen in een van de grootste landen van de wereld.
Houdoe
om eerlijk te zijn weet ik niet over wie je het nu hebt.... Johnson, Putin of Trump....Witte schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:18:
...sterker nog, Boris Johnson vergelijkt Putin met Hitler![]()
Hoe kan zo'n figuur toch op zo'n belangrijke post komen in een van de grootste landen van de wereld.
P.O. Box schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:28:
[...]
om eerlijk te zijn weet ik niet over wie je het nu hebt.... Johnson, Putin of Trump....
PSN: TDBtje
En dan te bedenken dat Hitler ook genoemd werd en je niet de conclusie trekt dat dat de bedoelde idioot is.P.O. Box schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:28:
om eerlijk te zijn weet ik niet over wie je het nu hebt.... Johnson, Putin of Trump....
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
https://edition.cnn.com/2...one-concession/index.html
PSN: TDBtje
in dit geval vind ik het niet eens in eerste instantie Trump's fout...FunkyTrip schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:00:
[...]
Daarom is het ook niet de felicitatie, maar meer het feit dat men op het hart had gedrukt Putin niet te feliciteren. Maar ja, inmiddels zitten we in een stuip dat alles extreem slecht is wat Trump doet, ook de business as usual zaken.
Maar dat zoiets praktisch gelijk al uitlekt en in zulke details is imho héél zorgelijk en schadelijk.
Het gaat hier werkelijk om interne overlegprocessen over de taktische houding tegenover andere landen, waarin dus heel duidelijk geen eenheid bestaat zelfs in het Oval Office en wat ook bijna op hetzelfde moment al uitlekt.
Ikzelf denk dat er best wat voor te zeggen valt om Putin wél te feliciteren (iets wat bv de duitse regering in de persoon van zowel Merkel als bundespresident Steinmeier ook gedaan hebben, wat natuurlijk ook ero gebaseerd is dat de OVSE toezicht hield en aangegeven heeft dat naar hun vaststelling de verkiezingen niet grootschalig gemanipuleerd zouden zijn en dus de uitslag heel legitiem)
Maar als een politicus zoiets volledig op eigen initiatief gaat doen op het moment dat hij telefoneert en zoiets niet voorheen besproken is tussen adviseurs en betrokken (en dus ook het State Department) is dat een teken dat iedere vorm van 'team-play' ontbreekt....
Dat is erg kortzichtig omdat de amerikaanse Federale overheid geen hierarchisch en van bovenaf centraal gestuurd autoritair systeem is, waarin de president ook alle beslissingen enkel op eigen kracht en zonder enige inspraak neemt.
Het is vooral een gebrek aan inzicht om niet dor te hebben dat de overheid als 'team' zal moeten functioneren en als Trump dat niet doet en onvoorspelbaar voor zijn eigen medewerkers is, deze enkel steeds gefrustreerder gaan worden en ook juist het 'lekken' toeneemt...
En juist dat lekken zorgt voor extra schade (maar hangt ook samen dat regelmatig Trump uitspraken doet die recht ingaan tegen bv de strategische opstelling van bv het State Department in diplomatieke situaties).
Als Trump bv van mening is Putin wel te willen feliciteren, wat ik an sich best kan begrijpen, zal hij ook zijn eigen medewerkers en adviseurs daarvan moeten overtuigen en hen al eerst op één lijn krijgen, en niet gewoon puur op eigen initiatief en onvoorspelbaar tijdens een telefoongesprek opeens ingaan tegen de lijn die zijn team vooraf uitgezet heeft.
Ik vermoed echter dat hij dat principe domweg niet begrijpt of inziet, en heel stuur denkt dat hij wel doodleuk zn eigen individuele weg kan volgen, alsof hij niet ook deel uitmaakt van een team.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Dat is het dus. Zijn volgelingen zijn van mening dat hij een genie is en zijn intuitie altijd de juiste. Hij maakt geen fouten. Dat zegt ie immers zelf. En de rest van Washington is deep state/swamp en werkt hem dus tegen. Althans, zo wordt alles geframed en ingeprent. En veel republikeinen durven daar niet meer tegen in te gaan. Maar ondertussen zijn ze mateloos gefrustreerd en lekken ze. Want in werkelijkheid is er natuurlijk helemaal geen swamp en/of deep state. In werkelijkheid zijn er meestal gewoon keihard werkende mensen die over het algemeen het beste voor hebben met hun baas.RM-rf schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:31:
[...]
Ik vermoed echter dat hij dat principe domweg niet begrijpt of inziet, en heel stuur denkt dat hij wel doodleuk zn eigen individuele weg kan volgen, alsof hij niet ook deel uitmaakt van een team.
Vrijwel alle medewerkers van het witte huis -ongeacht ideologie- zien wat voor een totale moreel gestoorde dommige koppige oude man er aan het roer staat en overal mee wegkomen. Dag in dag uit. Ik zou zelf ook gek worden.
Alsof je naaste collega een miljoen per week verdient en de hele dag domme dingen roept, jou extra werk bezorgt en vervolgens complimentjes krijgt van de baas en dat daarna glunderend -en overtuigd van de echtheid- aan jou doorvertelt.
[ Voor 20% gewijzigd door FunkyTrip op 22-03-2018 11:29 ]
Dit dus.
Hier staan de uitslagen daarvan in een tabel met in de eindkolom de 'aggregate' rangorde:
Wikipedia: Historical rankings of presidents of the United States
Abraham Lincoln komt bij de meeste van die onderzoeken op een eerste of tweede plaats, soms op een derde. Trump is de 45e president maar omdat Grover Cleveland als enige twee niet opeenvolgende periodes president is geweest telt hij voor twee (22e+24e) en zijn er dus maar 44 posities in de waarderingsrangorde.
Jullie mogen één keer raden op welke plaats Trump staat. in zowel het enige onderzoek dat daar schijnbaar sinds zijn presidentschap over is gedaan als in de aggregate ranking.

Volkomen bizar. Ik dacht echt dat het een fake was.
https://niels.nu
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
het zit in hem om dit soort dingen zelf te bedenken en lekker vanuit zijn stinkende onderbuik vanalles te roepen, maar na de onthulling m.b.t. Cambridge Analytica over hoe termen als "Crooked Hillary" door hen bedacht zijn begin ik me steeds meer af te vragen in hoeverre Trump zelf nog wel iets kán bedenken met zijn oneindig slimme en stabiele mind en geweldige geheugen. Hij herhaalt altijd wat de laatste persoon die hij gesproken heeft tegen hem gezegd heeft en vervalt constant in dezelfde stokpaardjes en stopwoordjes (bad, amazing, believe me, hillary). Wat kan die man eigenlijk wel zelf?armageddon_2k1 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:29:
Ach, het werkt voor z'n electoraat.... het heeft hem geen windeieren gelegd deze taal, dus waarom anders doen?
Overigens ben ik helemaal niet zo van dit soort tv programma's, maar voor deze ene keer zou ik Crazy Joe en Loose Lips Donnie wel willen zien in Celebrity Wrestling.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het meest recente Nederlandstalige nieuws dat ik lees wijst daar niet op anders. Ik zie wel rond 11 uur een bericht op de NOS waarin de eurocommissaris van handel dit beweerd, maar een later bericht van 3 zegt Rutte wat anders...DaniëlWW2 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:38:
Ondertussen lijkt de potentiële handelsoorlog met de VS ook van de baan. Tussen alle chaos lijkt dus toch nog wat logica te zitten...
https://twitter.com/FoxNews/status/976843672624009216
[edit]
tweet van 11 maart jl
https://twitter.com/realD...status/972829763067883523
[ Voor 30% gewijzigd door hjs op 22-03-2018 16:55 ]
De suggestie is dat de beste man zelf opstapt... Misschien zag hij de job niet zelf niet meer zitten?hjs schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:43:
Trump is bezig met zijn advocaten team, de belangrijkste is weg
Aan de andere kant, een tirade/"you're fired" van Donnie puur om iets wat de beste man ooit heeft gezegd kan natuurlijk ook prima
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik kijk al uit naar de smoesjes van Sandershjs schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:43:
Trump is bezig met zijn advocaten team, de belangrijkste is weg
[edit]
tweet van 11 maart jl![]()
https://twitter.com/realD...status/972829763067883523
https://nos.nl/l/2223879
Trump zun decreet voor 60 miljard import heffingen op Chinese producten.
Vorig week hoorde je al dat dowd ontevreden was met een nieuwe advocaat die trump nam en dat trump niet naar hun advies luisterde. Dus kan best dat hij er geen hoop/zin meer in had.vectormatic schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:49:
[...]
De suggestie is dat de beste man zelf opstapt... Misschien zag hij de job niet zelf niet meer zitten?
Aan de andere kant, een tirade/"you're fired" van Donnie puur om iets wat de beste man ooit heeft gezegd kan natuurlijk ook prima
[ Voor 78% gewijzigd door YakuzA op 22-03-2018 23:56 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit schreef Bolton onlangs in de WSJ:
https://www.wsj.com/artic...th-korea-first-1519862374It is perfectly legitimate for the United States to respond to the current “necessity” posed by North Korea’s nuclear weapons by striking first.
Be yourself, no matter what they say ...
Tijdens onderhandelingen tussen Trump en Bolton heeft Bolton beloofd dat hij geen oorlog zou starten.voske schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:48:
Nog meer nieuws: McMaster neemt ontslag (ook uit het leger) en wordt vervangen door John Bolton.
Dit schreef Bolton onlangs in de WSJ:
[...]
https://www.wsj.com/artic...th-korea-first-1519862374
Als dat je eerste belofte is ben je misschien niet de juiste man op de juiste plaats?
Ik zou in ieder geval mijn aandelen verkopen als ik er had, ik zie dit niet goed komen, als fox begint met Iran of noord Korea te bashen weten we hoe laat het is.
https://twitter.com/ShimonPro/status/976957036910006273?s=19
[ Voor 4% gewijzigd door C00P op 23-03-2018 01:07 ]
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Of zoals Trump zelf zei:C00P schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 01:06:
[...]
Tijdens onderhandelingen tussen Trump en Bolton heeft Bolton beloofd dat hij geen oorlog zou starten.
Als dat je eerste belofte is ben je misschien niet de juiste man op de juiste plaats?
All former Bush administration officials should have zero standing on Syria. Iraq was a waste of blood & treasure.
https://twitter.com/realD...17281?ref_src=twsrc%5Etfw
China to levy tariffs on US agricultural and steel products after US$60 billion Trump penaltiesDaniëlWW2 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:38:
Ondertussen lijkt de potentiële handelsoorlog met de VS ook van de baan. Tussen alle chaos lijkt dus toch nog wat logica te zitten...
http://www.scmp.com/news/...p-targets-chinese-imports
VS - China zit er heel dicht tegen aan. En China heeft het voordeel dat ze een 'president' hebben die zich op dit moment niet zorgen hoeft te maken over zijn populariteit. Dat die paar producten uit de US een stuk duurder worden voor de consument, tjah. Ze komen nu over als de redelijkheid zelve, tov Trump. Zie de laatste missie van de US naar Amerika die halverwege afgeblazen wordt en op niks uit loopt. China pakt dat wel op op deze manier.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Australia's exemption from Trump steel tariff is temporary, with quotas to come
Ik neem aan dat de alternatieven zullen bestaan uit de VS links laten liggen, en dat de bedreiging van de nationale veiligheid van de VS die Trump vormt buiten beschouwing zal worden gelaten?The White House on Friday confirmed Australia, Europe, South Korea, Canada, Mexico, Argentina and Brazil would initially escape America’s 25% steel and 10% aluminium tariffs.
However, the exemption would last only until 1 May “pending discussions of satisfactory long-term alternative means to address the threatened impairment to US national security”.
er is niks van de baan, de tarieven voor de EU zijn voorlopig 'uitgesteld' omdat men er nog over onderhandelt...DaniëlWW2 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:38:
Maar de VS hebben het idee niet opgegeven en wensen bepaalde tegen-concessies, waarbij het sterk de vraag is of de EU erg bereid is daaraan te voldoen.
De VS schijnt hun handelstekortmet de EU te willen verkleinen, en schijnen te denken dat de EU daaraan 'schuld' zou zijn en dus ook dit zouden kunnen aanpassen....
Punt is echter dat hun strategie niet werkelijk erg solide lijkt te zijn...
De toespitsing op de tarieven op staal op basis van 'veiligheidsoverwegingen' lijkt hooguit een puur praktisch idee te zijn, erop gebaseerd dat Trump dit via een decreet kan doorvoeren zonder een lang en moeizaam politiek proces. Maar is nogal een zwaktebod, in de retoriek zou het op China toegespitst moeten zijn, maar het kan betwijfeld worden of enkel die staal-tarieven china werkeljk zou hinderen, deze heeft genoeg andere afzet en is niet echt afhankelijk van staalexport naar de VS.Andere punt is dat de Trump-regering recentelijk heeft beweert dat zulke staal-tarieven niet enkel op direkte staalimport zou gelden, maar _alle producten zou betreffen die staal bevatten, dus ook bautomobielen, probleem is dan wel dat het heel dun ijns is dit door te voeren met een decreet, de kans lijkt groot datdat net zulk een nutteloze politiek kan gaan blijken als amerikaanse rechters deze decreten gaan tegenhouden net als de travel-ban een grote mislukking werd...
De andere optie die Trump ljkt te proberen, is het aangaan van een oorlog over intellectuele eigendommen... dat is een issue die Europa niet echt zou treffen maar een midel kan worden bv China aan te vallen...
Opvallend is wel dat juist daar Trump sterk hangt op het gebruiken van juist de WTO als zijn basis, iets wat nogal in tegenspraak is met zijn campagne-geroep dat hij die hele WTO wilde afschaffen omdat het niet zou werken.... Deze stategie is ook op het moment eentje die in tegenstelling tot de staaltarieven sterk uit de prs gehouden worden (Maar de VS is al wel een zaak wegens intellectuele eigendom tegen china bij de WTO begonnen)
Ander interessant aspect ljkt te zijn dat de VS inzet op het 'heronderhandelen' van bepaalde verdragen;
Vooral het 'heronderhandelen' van NAFTA is al een stuk voortegegaan (op dit moment is een grote onderhandelingsronde in Mexico Stad bezig) en daarin is de strategie van amerika enigszins duidelijk geworden.
De VS lijken bepaalde 'protectionistische' clausules in te willen bouwen gebaseerd op regels rondom 'rules of origin'.
Daarop gericht bepaalde verplichtingen in te bouwen dat verplicht bepaalde delen van producten in de VS geproduceerd zouden _moeten_ worden.
Of het erg zinnig is kan betwijfeld worden, het handelstekort van de VS wordt niet gedreven door consumptie en consumptieproducten, maar is vooral een tekort in spaar- en investringsgelden die steeds sterker naar de VS toevloeien in de internationale fnanciele wereld (wat natuurlijk enkel erger wordt nu de VS ook inzetten op sterkere renteverhogingen) .
Verder zit de druk eerder op de amerikanen om 'successen' te melden bij hun zelfverkozen 'heronderhandelingen', waarbij andere partijen, zowel n NAFTA juist kunnen inzetten op uitstel-taktieken.
Bv bij de NAFTA-onderhandelingen moeten de amerikanen eigenlijk resultaat boeken voor de komende mexicanse presidentsverkiezingen, waarbij vermoedelijk een erg linkse en anti-amerikaanse kandidaat zou kunnen gaan wnnen (en pro-amerikanisme nu in mexico niet echt de populaire weg is voor politici).
Aan de europese zijde hebben juist de europeanen al eerder afstand gedaan van TTIP en lijken daar eerder weinig geneigd erg enthousiast dat te gaan hronderhandeleingen en zelfs extra toezeggingen aan de amerikanen daarin te doen. (Voor amerikanen is TTIP juist geen thema en ze 'dachten' dat dat eigenlijk al wel erdoorheen zou zijn)
[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 23-03-2018 09:52 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
je mist nog een punt en in mijn ogen een heel belangrijk punt: de EU krijgt uitstel, 1 van de voorwaarden om het uitstel naar definitief om te zetten is dat de EU ook iets aan China gaat doen.
Met andere woorden: hij is aan het bullyen: of jij doet mee die vervelende jongen in elkaar slaan of ik sla jou in elkaar. Als je kijkt naar hoe hij zaken heeft gedaan is dat de 'trump way' van zaken doen: je bedreigt in feite mensen die je nodig hebt vanuit het idee dat ze op basis van angst je gaan helpen. Dat is niet bepaald de beste manier om partnerships op te bouwen no need saying
Wat ik persoonlijk als interessant zie is dat je nu ook kunt krijgen, dat de EU er niet uit gaat komen met de VS. Hoe Trump dit nu allemaal heeft geframed betekend het dat er nog een optie op tafel ligt: dat de EU naar de kant van China toe gaat. Als je kijkt naar hoe China groeit en simpelweg hoeveel Chinezen er zijn is het evident dat het een stevige wereldmacht in opkomst is. Nu Trump zo onhandig en zo openlijk een aanval doet op China, is dit voor hun een uitgelezen mogelijkheid om te laten zien dat ze de nieuwe topdog zijn.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Zou me niks verbazen als diGenova een tikkie verder in het onderwerp is gedoken en tot de conclusie is gekomen dat ie daar (ondanks z'n image van rechtse populistische rakker met een grote b*k) he-le-maal niets mee te maken wil hebben wegens veel te grote zakelijke risico's voor hemzelf.
Begint intussen best lastig te worden voor Trump om gewillige advocaten/juridisch adviseurs te vinden...
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Wat bedoel je ?polthemol schreef op zondag 25 maart 2018 @ 01:28:
[...]
je mist nog een punt en in mijn ogen een heel belangrijk punt: de EU krijgt uitstel, 1 van de voorwaarden om het uitstel naar definitief om te zetten is dat de EU ook iets aan China gaat doen.
De voorwaarden voor de tijdelijke uitstelregeling zijn juist onduidelijk, maar ik weet helemaal niks over een eis 'iets aan china te doen'...
Zoiets lijkt me ook héél onwaarschijnlijk.
Dat zou een behoorlijk diplomatieke faux-pas zijn om tarieven tegen een derde land op te gaan leggen via zulk een chantage en dat zou erh veel politieke opwinding geven en een handelsoorlog gelijk op scherp zetten of direkt laten escaleren...
Ik denk overigens dat het verkeerd is te denken dat het enkel de Trumpregering zou gaan om beperking van de export naar Amerika en ook dat enkel China target zou zijn.
Waarschijnlijker is dat de amerikanen hiermee de markt ook voor amerikaanse producten die bv niet aan regels voldoen willen openzetten.
Bv met zuidkorea is al een akkoord gesloten voor een vaste uitzonderingsregel en belangrijk hierbinnen is dat de zuidkoreanen toegegeven hebben een vaste importquota van amerikaanse auto's toe te staan die niet aan zuidkoreaanse standaards moeten voldoen dan.
Of dat erg veel nut heeft kan overigens betwijfeld worden, mij lijkt de kans groot dat zulke amerikaanse autos gewoon slecht verkoopbaar blijken, ook of juist doordat ze niet aan de lokale standaards voldoen.
Lijkt mij ook dat Amerikaanse autos compleet onverkoopbaar zijn in Korea, Hyundai en Kia hebben een gamma wat zo ongeveer alles behalve de klassieke muscle car en corvette bevat, en kwa kwaliteit gaan ze daar de amerikanen ondertussen hard voorbij.RM-rf schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:34:
Bv met zuidkorea is al een akkoord gesloten voor een vaste uitzonderingsregel en belangrijk hierbinnen is dat de zuidkoreanen toegegeven hebben een vaste importquota van amerikaanse auto's toe te staan die niet aan zuidkoreaanse standaards moeten voldoen dan.
Of dat erg veel nut heeft kan overigens betwijfeld worden, mij lijkt de kans groot dat zulke amerikaanse autos gewoon slecht verkoopbaar blijken, ook of juist doordat ze niet aan de lokale standaards voldoen.
Misschien dat er via zo'n regeling enkele tientallen V8 mustangs/corvettes per jaar het land in komen en naar een liefhebber gaan, als ze (tien/honderd)duizenden "normale" amerikaanse autos naar korea worden verscheept kunnen die gewoon na een paar jaar roesten op een overslagterein gerecycled worden tot hyundai
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Er staat me iets bij dat Tesla’s hier in NL in elkaar worden gezet om specifieke regels te ontduiken zoals importheffingen en dergelijke.burgt schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:07:
Tesla's doen het best goed, beter dan andere amerikaanse modellen heb ik het idee (of ze vallen meer op).
De auto’s worden eerst afgemonteerd in de US vervolgens weer in delen uitelkaar gehaald en dan hier in NL weer afgemonteerd. Meen dat EenVandaag daar een item over had.
"Amerika first", gaat serieuze gevolgen krijgen voor ons Europeanen.
Om een handelsoorlog compleet te maken ontbrak er nog 1 wet om het 1 en ander wat te vergemakkelijken, namelijk de vrije inzage in Cloud data.
Deze wet is op een slinkse wijze zojuist er gekomen.
Amerikaans Congres keurt omstreden CLOUD-wetgeving goed
"Volgens de EFF hebben de indieners van de wet die op een slinkse wijze door het Huis van Afgevaardigden heen geloodst. Het wetsvoorstel zat verborgen in de laatste paar pagina's van een 2200 pagina's tellend wetsvoorstel over overheidsuitgaven. Ondanks de impact van de wetgeving is er nooit een hoorzitting over geweest. "Deze wet heeft grote privacygevolgen in zowel de Verenigde Staten als daarbuiten. "
Bedrijven die nu gebruik maken van Cloud storage, met name in de VS, moeten zich terecht nu zorgen gaan maken dat hun bedrijfsgeheimen nu terecht kunnen gaan komen bij Amerikaanse bedrijven.
En niet alleen bedrijven, particulieren moeten zich ook zorgen gaan maken dat hun data niet langer veilig is.
Een voorbeeld, je hebt een idee voor een product of wat dan ook en je zet dat in een document en upload dat naar een Cloud.
Trump staat ter dienst van corporate Amerika.
Deze handelsoorlog die Trump aan het starten is kan misschien wel zeer grote gevolgen krijgen.
Trump gelooft echt alles wat op tv komt terwijl hij toch als geen ander zou moeten weten dat een TV persoonlijkheid iets heel anders is dan het echte leven. Een advocaat kan geweldige oneliners brengen op Fox en toch simpelweg erg slecht in zn werk zijn. Iemand die jarenlang alleen maar in de media is en nauwelijks nog advocaten werk doet zal niet de beste advocaat zijn.After meeting with the husband-and-wife team on Thursday — after diGenova’s hiring had been announced — the person said Trump was less impressed with diGenova than he had been while watching the former U.S. attorney on television. Three days later, diGenova was no longer joining the legal team.
Trump did not closely research diGenova or even consult with top aides, including Chief of Staff John F. Kelly and White House counsel Donald McGahn, before agreeing to hire him.
Gewoon iemand aannemen omdat je hem leuk vindt op TV en dan in het eerste persoonlijke gesprek er achter komen dat iemand helemaal ongeschikt is, dat zou in een speelfilm ongeloofwaardig zijn.
Trump op Twitter: "Many lawyers and top law firms want to represent me in the Russia case...don’t believe the Fake News narrative that it is hard to find a lawyer who wants to take this on. Fame & fortune will NEVER be turned down by a lawyer, though some are conflicted. Problem is that a new lawyer or law firm will take months to get up to speed (if for no other reason than they can bill more), which is unfair to our great country - and I am very happy with my existing team. Besides, there was NO COLLUSION with Russia, except by Crooked Hillary and the Dems!"
Lekkere rekruteer slogan, dat zal vast de topadvocaten overtuigen. Heerlijk alle advocaten over 1 kam scheren (er zijn er zat die werken voor hongerloontjes voor zaken waarin ze geloven maar niet rijk of beroemd van worden) en ohja, als je je wilt verdiepen in je werk dan mag je dat niet in rekening brengen.
[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 26-03-2018 16:17 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het enge is is dat dit zou gelden voor vrijwel elk ander persoon.ph4ge schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:13:
Trump gelooft echt alles wat op tv komt terwijl hij toch als geen ander zou moeten weten dat een TV persoonlijkheid iets heel anders is dan het echte leven.
Trump is tijdens zijn TV shows waarschijnlijk gewoon zichzelf op TV, waarom zou hij anders dit soort desillusies hebben.
Zijn personage in the apprentice staat haaks op de echte Trump. De eerste roept "you're fired!" tegen mensen, de tweede heeft nooit het lef gehad om mensen persoonlijk te ontslaan om maar eens wat te noemen. Het enige dat hij in zijn leven ook effectief verkocht heeft is in mijn ogen de illusie van zijn eigen succes.ArgantosNL schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:28:
[...]
Het enge is is dat dit zou gelden voor vrijwel elk ander persoon.
Trump is tijdens zijn TV shows waarschijnlijk gewoon zichzelf op TV, waarom zou hij anders dit soort desillusies hebben.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
https://www.nu.nl/buitenl...aten-aanslag-skripal.html
Geen persoonlijke kritiek op Poetin.hjs schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:05:
Maar nu gaat de VS toch 60 russen uitzetten, hoe valt dat nu te rijmen met dat Trump meestal weinig kritiek heeft op Rusland?
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
china 3de wereldland? dat is nogal een misplaatst label.RM-rf schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:34:
[...]
Wat bedoel je ?
De voorwaarden voor de tijdelijke uitstelregeling zijn juist onduidelijk, maar ik weet helemaal niks over een eis 'iets aan china te doen'...
Zoiets lijkt me ook héél onwaarschijnlijk.
Dat zou een behoorlijk diplomatieke faux-pas zijn om tarieven tegen een derde land op te gaan leggen via zulk een chantage en dat zou erh veel politieke opwinding geven en een handelsoorlog gelijk op scherp zetten of direkt laten escaleren...
Maar dit waren de eisen die binnen waren gekomen bij de EU conform Juncker (ik dacht Juncker, kan naast de naam zitten).
Dat het een diplomatieke faux-pas is of zou zijn? Denk je dat die nog opvalt in de lijst van diplomatieke blunders van hem? Er is geen lat meer voor wat acceptabel is op dat punt, sinds hij even wat landen als 'shithole countries' labelde en hij als president publiekelijk eigen onderdanen aan het trollen is.
Ik vind het vanuit Trump ook weinig samenhangend. Eerder heeft zijn regering al wel schoorvoetend en halfslachtig gehoor gegeven aan de opdracht van het congres om sancties in te voeren. Nu lijkt het zo te zijn dat de actie vanuit de regering is geïnitieerd met betrokkenheid van Trump. Politico had er een wat uitgebreider artikel over:hjs schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:05:
Maar nu gaat de VS toch 60 russen uitzetten, hoe valt dat nu te rijmen met dat Trump meestal weinig kritiek heeft op Rusland?
https://www.politico.com/...26/russia-expelled-484752
Ik kan me nog bedenken dat dit geen raakvlakken heeft met inmenging in de verkiezing. Kritiek op Rusland op dat vlak zint Trump natuurlijk niet, omdat er enerzijds verdachtmakingen omtrent collusion zijn en het anderzijds afdoet aan zijn overwinning.
Ook is bij Trump volgens de verhalen van ingewijden nogal het geval dat hij zeer beïnvloedbaar is. De FBI had veel van die zestig mensen al langer in het vizier naar het schijnt, dus het is best mogelijk dat er een beetje 'nudging' in het spel is zoals gedragseconomen dat noemen.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Hij schrijft "een derde land", niet een 3e wereld land, als in een 3e partijpolthemol schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:38:
[...]
china 3de wereldland? dat is nogal een misplaatst label.
Maar dit waren de eisen die binnen waren gekomen bij de EU conform Juncker (ik dacht Juncker, kan naast de naam zitten).
Dat het een diplomatieke faux-pas is of zou zijn? Denk je dat die nog opvalt in de lijst van diplomatieke blunders van hem? Er is geen lat meer voor wat acceptabel is op dat punt, sinds hij even wat landen als 'shithole countries' labelde en hij als president publiekelijk eigen onderdanen aan het trollen is.
En ik denk inderdaad dat in the grand scheme of things het voor trump weinig uit zou maken, maar elke centimeter die hij (voormalig) bondgenoten van zich afduwt is er een
Dit. Daarbij, voor Putin zijn deze sancties volslagen irrelevant. Pijnpuntje is wel dat consulaat in Seattle, maar goed, eventuele infrastructuur / netwerk is voor het Kremlin altijd redundant conform doctrines. En met de huidige bezetting van het Kremlin veelal iets wat volledig buiten traditionele structuren van diplomatieke middelen valt.
Het was heel anders geweest als de reacties / sancties echt op pijnpunten gericht waren geweest. Bijvoorbeeld het onder toezicht stellen van zekere banken, bijvoorbeeld het in beslag nemen van vastgoed, bijvoorbeeld het ontzeggen van gunningen dan wel rechten aan zekere bedrijven. Dan was het héél erg snel voor Putin dicht bij gekomen, hij is immers garantor van nogal wat grijs.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Zodat mensen precies dat gaan denken?hjs schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:05:
Die paar russen eruit, is dat nou echt een ding? Wat hij ervoor terug krijgt is groter denk ik (en ja ik ben zeer wantrouwig in dit soort zaken).
dear god, i really need my coffeevectormatic schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:00:
[...]
Hij schrijft "een derde land", niet een 3e wereld land, als in een 3e partij
Veel mensen maken nog steeds aannames ten aanzien van machtspolitieke realiteit in Rusland, zo ook politici en bestuurders. Hier in Europa denkt men daadwerkelijk dat Putin de genomen stappen serieus neemt, sommigen menen zelfs dat het signaal is of schade toevoegt. In de VS is daar ook wel sprake van, al is dat meer domein van media en academici. In de politieke arena weet men inmiddels best wel dat de aard van bezetting in het Kremlin niet te treffen is met traditionele mechanismen en sancties.Mutatie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:17:
[...]
Zodat mensen precies dat gaan denken?
Die paar russen eruit, is dat nou echt een ding? Wat hij ervoor terug krijgt is groter denk ik (en ja ik ben zeer wantrouwig in dit soort zaken).
Putin, het regime, de kleine kring van oligarchen, de secondaire kring van instrumentatie (veiligheidsapparaat, verbonden bedrijven e.d.) - dit zijn de niveau's van besluitvorming, die liggen voor het allergrootste deel (behoudens geopolitieke marketing eigenlijk) vrijwel volledig buiten de traditionele kaders en structuren van staat, overheid, regering, politiek stelsel e.d.
Voor Trump is dit was het is, een irrelevant gebaar zonder gewicht of impact.
Anoniem: 116604
Daar geloof ik eerlijk gezegd geen bal van. Diplomaten uitzetten is altijd een poppenkastje geweest, zij het een fotogeniek poppenkastje. Wie weet wat er onderhands, buiten het zicht van de camera, is gebeurd.Virtuozzo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:29:
Hier in Europa denkt men daadwerkelijk dat Putin de genomen stappen serieus neemt, sommigen menen zelfs dat het signaal is of schade toevoegt.
Voor iedereen is deze uitwijzing een meest irrelevant gebaar zonder gewicht of impact. Ik persoonlijk vond het vooral interessant hoe Wilders de prioriteiten van de regering aan de kaak stelde ('Haatzaaiende imams mogen blijven en Syriëgangers lopen vrij rond'): blijkbaar is islam in zijn optiek erger dan het gebruik van zenuwgas. Dan rammelt er toch echt wat in je bovenkamer.Voor Trump is dit was het is, een irrelevant gebaar zonder gewicht of impact.
Poetin is hier niet van onder de indruk, net zo min als het Russische volk. Dat betekent dat het westen hem een gunst verleent met deze maatregelen, in plaats van een 'straf'.Virtuozzo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:29:
[...]
Veel mensen maken nog steeds aannames ten aanzien van machtspolitieke realiteit in Rusland, zo ook politici en bestuurders. Hier in Europa denkt men daadwerkelijk dat Putin de genomen stappen serieus neemt, sommigen menen zelfs dat het signaal is of schade toevoegt. In de VS is daar ook wel sprake van, al is dat meer domein van media en academici. In de politieke arena weet men inmiddels best wel dat de aard van bezetting in het Kremlin niet te treffen is met traditionele mechanismen en sancties.
Putin, het regime, de kleine kring van oligarchen, de secondaire kring van instrumentatie (veiligheidsapparaat, verbonden bedrijven e.d.) - dit zijn de niveau's van besluitvorming, die liggen voor het allergrootste deel (behoudens geopolitieke marketing eigenlijk) vrijwel volledig buiten de traditionele kaders en structuren van staat, overheid, regering, politiek stelsel e.d.
Voor Trump is dit was het is, een irrelevant gebaar zonder gewicht of impact.
Voor het westerse leiderschap is dit daarentegen niet het krachtige signaal dat men denkt te geven. Wie de reacties op het Twitter-bericht van minister Blok of het Facebook-bericht van de minister-president leest krijgt de indruk dat deze handeling onze geloofwaardigheid meer schaadt dan die van Rusland.
Ik wil best geloven dat Rusland in het geval van die aanval vuile handen heeft, en dat puur gebaseerd op belangen en het elimineren van alternatieve scenario's de vingers richting het oosten wijzen. Maar waar deze methode voor de inlichtingendiensten acceptabel is, zou het dat voor ons rechtssysteem niet zijn. Die discrepantie wordt opgemerkt. En dat is een realiteit die men blijkbaar onderschat heeft.
De positie van Nederland was dat men meer bewijs wilde voordat men bereid was maatregelen te nemen, een standpunt dat men publiek bekend maakte. Dan is het voor de publieke opinie wel vreemd dat men nu zonder dat dit bewijs is geleverd toch maatregelen neemt. Dat wringt.
Tevens is het lastig te verkopen dat een land dat zich op minimaal dezelfde wijze misdraagt als de Russen, doch daarentegen geen enkele poging doet om dat te verhullen, met fluwelen handschoenen wordt aangepakt. Ja, natuurlijk; Realpolitik, de Turken hebben veel meer troefkaarten dan de Russen. Maar verklaar dat maar eens aan Ingrid met een Facebook-account. En een stempas.
Daarnaast blijft wat mij betreft staan wat ik ook in het Oekraïne-topic schreef; waar blijft onze bescherming? Als de Russen echt hebben gedaan waarvan ze beschuldigd worden zou ik graag wat meer bescherming willen dan enkel het voor de bühne tijdelijk uitwijzen van een paar functionarissen. Want dat zal de Russen niet stoppen om weer een gifgasaanval of hack tegen ons te plegen.
Poetin heeft deze slag gewonnen omdat wij hebben hem de overwinning hebben gegeven.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Die moet je uitzetten, en hun geld moet je bevriezen.
Dit is het grootste probleem in dit soort situaties. Een diplomaat van een staat zijn is geen misdaad, ook niet als iemand van die staat op ander grondgebied een ex-spion probeert te doden. Het aanpakken van oligarchen in jouw land is daarin nog een stapje verder, zij zijn diplomatiek nog wat minder betrokken bij het gebeuren.alexbl69 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:46:
[...]
Maar waar deze methode voor de inlichtingendiensten acceptabel is, zou het dat voor ons rechtssysteem niet zijn. Die discrepantie wordt opgemerkt.
Daar staat tegenover dat de vergiftiging van Skripal ook onacceptabel is voor het rechtssysteem, en het lijkt me niet heel sterk om pas actie te ondernemen als het onderzoek is afgerond en alle details duidelijk zijn. Als je na een beginonderzoek een goed idee hebt van de verantwoordelijke moet je tot actie overgaan. Het moet duidelijk zijn dat ze hier niet mee wegkomen. En daarmee ben je weer terug bij "wie zet je uit".
Dit lijkt me intussen ook een beter onderdeel voor in het Brexit/Britse politiek topic. Dat Trump meedoet aan de uitzettingen lijkt me niet bijzonder. Zelfs niet voor Trump. In de Buitenlandse politiek en staatsveiligheid hebben anderen nog een vinger in de pap. In hoeverre dat waar is over een paar weken/maanden is nog maar de vraag.
Centraal in deze kwestie staan twee zaken. Om te beginnen is er sprake van een crimineel regime waar aspecten van staat verweven zijn geraakt met een hybride vorm van georganiseerde (economische, witte boorden en andere) misdaad en instrumentatie veiligheid- en inlichtingendiensten. Volgend punt is dat er sprake is van een arena van inlichtingenwerk, waar je in tegenstelling tot het nette en duidelijke van statistiek en regelgeving beoordeling baseert op herleiding in waarschijnlijkheid afgezet tegen het licht van geschreven en ongeschreven regels.alexbl69 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:46:
[...]
Poetin is hier niet van onder de indruk, net zo min als het Russische volk. Dat betekent dat het westen hem een gunst verleent met deze maatregelen, in plaats van een 'straf'.
Voor het westerse leiderschap is dit daarentegen niet het krachtige signaal dat men denkt te geven. Wie de reacties op het Twitter-bericht van minister Blok of het Facebook-bericht van de minister-president leest krijgt de indruk dat deze handeling onze geloofwaardigheid meer schaadt dan die van Rusland.
Ik wil best geloven dat Rusland in het geval van die aanval vuile handen heeft, en dat puur gebaseerd op belangen en het elimineren van alternatieve scenario's de vingers richting het oosten wijzen. Maar waar deze methode voor de inlichtingendiensten acceptabel is, zou het dat voor ons rechtssysteem niet zijn. Die discrepantie wordt opgemerkt. En dat is een realiteit die men blijkbaar onderschat heeft.
De positie van Nederland was dat men meer bewijs wilde voordat men bereid was maatregelen te nemen, een standpunt dat men publiek bekend maakte. Dan is het voor de publieke opinie wel vreemd dat men nu zonder dat dit bewijs is geleverd toch maatregelen neemt. Dat wringt.
Tevens is het lastig te verkopen dat een land dat zich op minimaal dezelfde wijze misdraagt als de Russen, doch daarentegen geen enkele poging doet om dat te verhullen, met fluwelen handschoenen wordt aangepakt. Ja, natuurlijk; Realpolitik, de Turken hebben veel meer troefkaarten dan de Russen. Maar verklaar dat maar eens aan Ingrid met een Facebook-account. En een stempas.
Daarnaast blijft wat mij betreft staan wat ik ook in het Oekraïne-topic schreef; waar blijft onze bescherming? Als de Russen echt hebben gedaan waarvan ze beschuldigd worden zou ik graag wat meer bescherming willen dan enkel het voor de bühne tijdelijk uitwijzen van een paar functionarissen. Want dat zal de Russen niet stoppen om weer een gifgasaanval of hack tegen ons te plegen.
Poetin heeft deze slag gewonnen omdat wij hebben hem de overwinning hebben gegeven.
Het eerste aspect zou duidelijk moeten maken dat traditionele instrumentatie per definitie niet effectief kan zijn. Nu zou je verwachten dat mensen dit zouden begrijpen, maar we hebben het over mensen. En mensen handelen op basis van de realiteit waarin zij geloven omdat die gevormd wordt door grootste blootstelling aan specifiek daarbij behorende kaders. Bot gesteld, het is extreem moeilijk voor een gemiddeld politicus of diplomaat om functioneel te erkennen dat hij of zij - compleet met kaders van handelen - beperkt wordt vanuit structureel gebrek aan overeenkomsten met inrichting dan wel functionaliteit van of bij de tegenstander.
Onderschat dit niet, het is heel moeilijk voor mensen. Los van informatiestromen die gekaderd zijn zit je hier met een enorm stuk perceptieproblematiek. Daarbij, op politiek-cultureel niveau zitten we nog steeds in de ontkenningsfase van de typische 5 fasen van omgang met probleem / pijn / verlies. En ja, in heel veel opzichten zijn onze informatiestromen van Instellingen en Organisatie nog steeds niet aangepast overeenkomstig de hybride daadwerkelijke aard van hetzelfde bij de zelfverklaarde tegenstander.
Het tweede aspect daar zit iets vergelijkbaars bij. Schoenmaker en zijn leest. Een politicus maakt geen beoordelingen of beleid op basis van hetzelfde als een lokaal bestuurder, de lijnen zijn anders van zowel aard als vorm, de informatiestromen lopen heel anders, de besluitvorming volgt op een totaal andere dynamiek - ga zo door. Net zoals een makelaar een woningmarkt anders doet beoordelen als een bestuurder, heeft een politicus of diplomaat zonder consistentie van ervaringsopbouw heel veel moeite met het verwerken van methodologie van inlichtingen- en veiligheidsdiensten. Mensen grijpen naar regels, naar binaire basis, terwijl dit een wereld is waarin een heilige graal van volledige bewijsbaarheid niet enkel een illusie, maar ook gereedschap is. Dit is een domein van waarschijnlijkheid, van herleidbaarheid van zowel consequentie als effect, van nat en grijs werk.
Deze situatie is bijzonder pijnlijk, niet enkel omdat onze omgang ongeacht eventuele achtergrond in argumentatie zich op zijn minst niet op de daadwerkelijke kern van besluitvorming en aanwezig gedrag richt. Onze omgang is gebaseerd op verdragsstelsels, of afgesproken kaders, tussen de ene staat en de volgende zonder onderscheid van functionaliteit of zelfs maar inrichting daarvan. Dit is wat in deze Putin de spreekwoordelijke winnaar maakt.
Ondanks dit, vergis je niet, dit is een uiterst serieuze situatie. Dit is veel meer dan een poging tot moord, veel meer dan een poging tot moord met gifgas. Dit is een signaal van vermogen én bereidheid. Niet te onderschatten. Het weten te omzeilen van alle aanwezige instrumentatie om met dit soort wapens een hybride persoonlijk, zakelijk en geopolitiek beleid te "onderbouwen" is schokkend. Force projection, zoals dit heet, zo beperkt als het incident was, zo fundamenteel destabiliserend de realiteit ervan. Dit is niet enkel (intern) signaal van afrekenen met mensen ongeacht geschreven en ongeschreven regels ooit opgesteld voor beperking en beheersing van conflict, dit is ook een (extern, geopolitiek) signaal van verduidelijking dat enige persoonlijke invalshoek ook persoonlijk genomen wordt. Er mag gesteld worden dat vanaf dit incident alle regels in de prullenbak liggen, en dat het initiatief voor welke nieuwe regels dan ook vooralsnog bij Putin's kring ligt. Misschien is dit nog wel het meest verontrustende, zowel toolbox als mentaliteit van Andropov druipen hier van af.
Prima dat herleidbaarheid zowel oorsprong als methodologie kan onderbouwen, maar ongeacht die extreme schok is dit voor een gemiddeld politicus niet genoeg. Omdat de rest van de berekening op een model en functionaliteit rust die in die wereld volledig anders is dan in de vaarwateren van politiek. Dat er überhaupt sprake is van een gecoördineerde reactie is tekenend voor de situationele schok alsmede groeiend bewustzijn van verandering van de dynamiek en aanwezigheid van conflict. Maar het is niet genoeg voor effectiviteit.
Ik neem aan dat je commisaris Cecilia Malmstrom zou bedoelen, die immers gaat over dit beleidsterrein en coordineert maatregelen en ook eventuele standpunten.polthemol schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:38:
[...]
Punt is echter dat juist deze aangegeven hebben dat er géén duidelijke amerikaanse eisen voorliggen en ook momenteel helemaal geen overeenkomst over de 'uitstel' van de tarieven is; Dat is verder een eenzijdige amerikaanse beslissing waarbij eventuele 'voorwaarden' totaal onduidelijk en ondoorzichtelijk zijn.
De officiele reactie is dat de EU nu clarificatie van de amerikanen vraagt over hun eventuele eisen of voorwaarden, waarover nu weinig tot niks bekend is, en 'officieel' al geheel geen contact geweest is tot nu toe.
https://www.ft.com/conten...77-11e8-add1-0e8958b189ea
Wat dat betreft is het erg vreemd als jij beweert wél te weten wat de amerikanen van de EU zouden eisen, wat de EU-comissaris verantwoordelijk hiervoor zelf letterlijk aangeeft net te weten.
Als je zelf geen bronnen voor je eigen beweringen kunt geven en bv niet eens goed weet welke politicus van de EU verantwoordelijk hiervoor is, heb ik niet de indruk dat je je op echte feiten baseert, maar krijg ik een beetje de indruk dat het eerder veel aanname's zijn die je te voorbarig doet.
[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 27-03-2018 10:59 ]
Iets vriendelijker mag wel hoorRM-rf schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:56:
[...]
Ik neem aan dat je commisaris Cecilia Malmstrom zou bedoelen, die immers gaat over dit beleidsterrein en coordineert maatregelen en ook eventuele standpunten.
Punt is echter dat juist deze aangegeven hebben dat er géén duidelijke amerikaanse eisen voorliggen en ook momenteel helemaal geen overeenkomst over de 'uitstel' van de tarieven is; Dat is verder een eenzijdige amerikaanse beslissing waarbij eventuele 'voorwaarden' totaal onduidelijk en ondoorzichtelijk zijn.
De officiele reactie is dat de EU nu clarificatie van de amerikanen vraagt over hun eventuele eisen of voorwaarden, waarover nu weinig tot niks bekend is, en 'officieel' al geheel geen contact geweest is tot nu toe.
https://www.ft.com/conten...77-11e8-add1-0e8958b189ea
Wat dat betreft is het erg vreemd als jij beweert wél te weten wat de amerikanen van de EU zouden eisen, wat de EU-comissaris verantwoordelijk hiervoor zelf letterlijk aangeeft net te weten.
Als je zelf geen bronnen voor je eigen beweringen kunt geven en bv niet eens goed weet welke politicus van de EU verantwoordelijk hiervoor is, heb ik niet de indruk dat je je op echte feiten baseert, maar krijg ik een beetje de indruk dat het eerder veel aanname's zijn die je te voorbarig doet.
https://nos.nl/artikel/22...-we-zijn-er-nog-niet.htmlTrump heeft de mondiale maatregelen aangekondigd om de staalindustrie VS te beschermen tegen "dumping van staal uit China". Een van de voorwaarden die hij stelt om de EU te ontzien, is dat Brussel belooft samen met hem op te trekken tegen China.
Het was echter dus niet Juncker of Malmström maar Rutte. Het lijkt dus dat er wel degelijk iets van voorwaarden zijn gesteld (of ene). Mogelijk dat ze of zo extreem vaag zijn/hoog over dat niemand weet wat hij nu precies wil, of ondertussen is hij weer aan het flipfloppen geslagen. Fair is fair, ook dat is nogal een ding.
Wat voor de rest een officiële reactie is: het zijn onderhandelingen (of een aanzet tot), daar ga je niet beginnen met 'nee, helemaal helder wat de wensen zijn'. Anyhow: we shall see wat het gaat geven, zero sum zal het in ieder geval niet zijn.
Bij de Washington Post kwam een kleine publicatie voorbij die ongeacht onderwerp heel goed bruikbaar is om daar eens wat verder in te duiken.
As Stormy Daniels tells her story, six conservative Americans debate whether Trump is a role model
Het zal vrij snel duidelijk zijn dat er sprake is van cruciale verschillen in perspectief, maar ook in omstandigheden, argumenten en zelfs psychologie. Er kan en mag wel het een en ander gezegd worden over totstandkoming van de redenaties, en het kan ook opvallen dat op interessante punten er sprake is van fundament van redeneren wat niet gestoeld is op correcte informatie, maar dat is eigenlijk niet het meest interessante. Dat zit hem in de diepe verwevenheid van geloofsgedrag in elk aspect van blootstelling, en dus denken. In veel opzichten is het een prachtig punt van studie van het menselijke vermogen om zichzelf wijs te maken dat mensen logisch redeneren pur sang, terwijl we dit enkel eventueel doen nadat perceptie reeds gevormd is.
Let wel, dit stuk is een verkenning van reacties en denken aan conservatieve zijde. Bedenk heel goed dat de spreekwoordelijke andere kant ook ver aan de rand van hun schaal zit. Waar polarisatie institutionaliseert en geïnternaliseerd wordt in organisatie treedt onvermijdelijk een structurele segregatie op die verder gaat dan demografie, politiek gedrag en zo meer. Verschillen in taalgebruik vallen op, verschillen in keuzegedrag net zo, overname van logic traps als gelijkwaardig aan zegswijzen valt op.
De volgende keer dat mensen zich dan afvragen hoe het toch kan dat deze of gene Amerikaanse politicus zus of zo denkt of zegt, bedenk dan dat het denken pur sang fundamenteel anders én gespleten is. En dat de elk element van gedrag en organisatie gepolariseerd is, daarbij ook nog eens volledig verstrengeld in eigen zuil zonder blootstelling aan de andere zuil.
David Shulkin is de naam van het huidige slachtoffer.
Volgende!
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Shulkin wordt vervangen door die marine dokter die Trump zijn jaarlijkse medische onderzoek heeft afgenomen en daarna tijdens de persconferentie Trump "great genes" toedichte... Die man is dus ook al niet geloofwaardig meer.Jiffy schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:08:
Hè, gelukkig, er is weer eens iemand ontslagen. De vorige was namelijk al weer van ehm, bijna een week geleden, ofzo. Maar: "no chaos, just great energy!".
David Shulkin is de naam van het huidige slachtoffer.
Volgende!
Heeft niet iedereen die de 70 op zo'n vlotte manier haalt 'great genes'? Ik ken genoeg 60+ die er een stuk ouder uitzien dan TrumpSpookelo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:54:
[...]
Shulkin wordt vervangen door die marine dokter die Trump zijn jaarlijkse medische onderzoek heeft afgenomen en daarna tijdens de persconferentie Trump "great genes" toedichte... Die man is dus ook al niet geloofwaardig meer.
Het was niet alleen dat, maar ook dat hij langer is geworden de laatste paar jaar en precies 1 pond onder obees, uitstekende cholesterol waardes terwijl hij heel veel junkfood eet, en zijn mentale vermogens werden gemeten met het meest simpele testje wat er is en niet eens iets zegt over waar hij last van zou hebben volgens sommige psychologen.Jomrs schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:51:
[...]
Heeft niet iedereen die de 70 op zo'n vlotte manier haalt 'great genes'? Ik ken genoeg 60+ die er een stuk ouder uitzien dan Trump
Ik ken ze ook wel die er veel beter uit zienJomrs schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:51:
[...]
Heeft niet iedereen die de 70 op zo'n vlotte manier haalt 'great genes'? Ik ken genoeg 60+ die er een stuk ouder uitzien dan Trump
Wat hebben dat nepkapsel, make up, nep huiskleurtje en luxeleven met genen te maken?
In een andere context valt het toch vies tegen

Veel stamina heeft de man ook niet echt, tussen een uurtje of 2 "werken door moet hij wel rust en zn dutjes hebben.
Obama zag je haast met de dag ouder worden, die werkte keihard met een zware last op zn schouders. Hoe zou het Trump vergaan als hij ook eens wat zou doen?
YouTube: President Trump May Rue Selection Of Bolton For National Security Ad...
Hier ook een uitgebreid overzicht van waarom Trump zich opeens tegen Qatar keerde. It is all about the money.
YouTube: Robert Mueller Following The Money On President Trump Middle East Po...
Ben ontzettend benieuwd naar de uitkomsten van het Mueller onderzoek, Ik kan me echt niet voorstellen dat Trump en kornuiten hier makkelijk me weg gaan kunnen komen.
Hopelijk kunnen ze op de een of andere manier de Mercers ook nog op hun vingers tikken, maar ik denk dat dat nog niet zo snel zal gebeuren.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Waardering van de Amerikanen voor Trump neemt toe, ondanks overspelzaak en chaos in Witte Huis
Uit drie peilingen deze week blijkt dat 42 procent van de kiezers tevreden is met zijn presidentschap. Trump is nog maar vier procent verwijderd van de waardering die zijn voorgangers Reagan en Obama kregen na iets meer dan een jaar in het Witte Huis.
Omdat meer en meer Amerikanen vinden dat de president zijn werk goed doet, is het niet ondenkbaar dat Trump in de komende maanden het niveau bereikt van 'populaire' presidenten als Obama en Reagan. Trumps goede score komt na weken van negatief nieuws, variërend van het ontslag van minister Tillerson en nationale veiligheidsadviseur McMaster tot de beschuldiging dat hij overspel pleegde met pornoactrice Stormy Daniels.
Normaliter zou dit alles in de Amerikaanse politieke verhoudingen vernietigend zijn voor een president. Maar Trump profiteert ervan dat de Amerikanen inmiddels gewend zijn aan de constante chaotische taferelen rond hun president en zijn gedrag. Zo zegt bijna de helft dat het Stormy Daniels-schandaal hun mening over Trump niet heeft veranderd. Ook zegt iets meer dan een meerderheid dat de president niet eerlijk is en moreel niet deugt. Dit is niet veel anders dan in 2016 tijdens de presidentscampagne.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik zou dat soort berichten met een flinke korrel zout nemen. Als je dan toch wilt kijken naar peilingen, dan zou ik een gewogen gemiddelde als dat van FiveThirtyEight pakken:hoevenpe schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:32:
Ondanks alle schandalen en ophef is Trump bezig aan een opmars in de populariteitscijfers, ergens doet hij blijkbaar toch iets goed in de ogen van veel Amerikanen...
[...]
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/
Daar zie je na een initiële daling vanaf een percentage tegen de 50% dat de boel een beetje rond de 40% fluctueert. Ik zou niet heel veel betekenis toekennen aan een daling of stijging van een paar procentpunt. Paar outliers of sampling errors en je ziet weer zo'n daling of stijging.
Dat wordt nog een leuke puinhoop gok ik zo. Maar wel goed als ze op deze manier terorristen kunnen pakken omdat ze op Twitter of Facebook gemeld hebben dat ze naar de VS gaan om een aanslag te plegen!
Virussen? Scan ze hier!
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik neem aan dat je dan simpelweg het land niet binnen zult komen of visum geweigerd wordt?Brent schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:16:
Hoe gaat dit zonder zulke accounts (heb me om de bekende redenen nooit ingeschreven bij Twitter en Facebook)? En 'lokale' accounts, zoals bijv. Tweakers.net? Die TSA pipo's spreken toch niets dan Engels.
Nieuws staat nu ook op de FP overigens: nieuws: VS wil socialmedianamen eisen bij elke visumaanvraag
Virussen? Scan ze hier!
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Superidee... geniaal ook, want die IS-ers en andere Moslim-aanslagplegers doen alles via hun social media accountje. Dat zijn mijn oom althans, en die had het weer van zijn vriend, nou ja vriend, op de voetbalclub. In principe heeft de VS alleen maar de loginnaam nodig, want Mo_98761 z'n nickname zegt natuurlijk genoeg. Binnenkort vangt Trump wat scenes op uit de film The Circle en dan vermoed ik dat hij de voterfraud ook gelijk even oplostwildhagen schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:11:
Trump heeft weer een nieuwe briljante maatregel bedacht: als je een visum voor de VS aanvraagt moet je ook even al je social media accounts overhandigen, net als alle telefoonnumers die je de laatste 5 jaar gebruikt hebt en je email-adressen: Verenigde Staten willen sociale media controleren bij visumaanvraag.
Dat wordt nog een leuke puinhoop gok ik zo. Maar wel goed als ze op deze manier terorristen kunnen pakken omdat ze op Twitter of Facebook gemeld hebben dat ze naar de VS gaan om een aanslag te plegen!

Houdoe
Met de uitgewisselde data kan de VS in potentie controleren of iemand zijn (sociale/leef)omgeving getapt wordt en welke social media accounts in de leefomgeving van iemand echt gebruikt worden.Witte schreef op zondag 1 april 2018 @ 07:51:
En dit is precies de reden dat de WIV een bijzonder slecht idee is.
Superhandig.
In an email to me, Cambridge University scholar Aleksandr Kogan explained how his statistical model processed Facebook data for Cambridge Analytica. He claims it works about as well as more traditional voter-targeting methods based on demographics like race, age, and gender.
[...]
Regarding one key public concern, though, Kogan’s numbers suggest that information on users’ personalities or “psychographics” was just a modest part of how the model targeted citizens. It was not a personality model strictly speaking, but rather one that boiled down demographics, social influences, personality, and everything else into a big correlated lump. This soak-up-all-the-correlation-and-call-it-personality approach seems to have created a valuable campaign tool, even if the product being sold wasn’t quite as it was billed.
For instance, the similar Kosinski-Stillwell-Graepel SVD model was 85 percent accurate in guessing party affiliation, even without using any profile information other than likes. Kogan’s model had similar or better accuracy. Adding even a small amount of information about friends or users’ demographics would likely boost this accuracy above 90 percent. Guesses about gender, race, sexual orientation and other characteristics would probably be more than 90 percent accurate too.
Het is inderdaad het soort model dat ik had verwacht met de use case (classificieren naar bepaalde aspecten ipv personality traits) dat ik had verwachtWith this model, Cambridge Analytica could say that it was identifying people with low openness to experience and high neuroticism. But the same model, with the exact same predictions for every user, could just as accurately claim to be identifying less educated older Republican men.
[ Voor 39% gewijzigd door ANdrode op 01-04-2018 20:16 ]
https://www.nu.nl/auto/52...w-milieuregels-terug.html
Zie ze daar nu echt niet in dat ze hiermee op termijn hun auto industrie alleen maar schaden?
Die gaan niet veranderen op deze manier.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Loopt die al niet gigantisch achter op Japanse en Europese auto industrie? Kwa effecientie en techniek op Tesla na.Cyberpope schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:36:
En weer een stukje obama wetgeving dat wordt teruggedraaid.
Zie ze daar nu echt niet in dat ze hiermee op termijn hun auto industrie alleen maar schaden?
Is wel weer typisch Amerikaanse auto industrie die weer achter feiten aanloopt na 2008 en olie crisis nog steeds weinig geleerd
Dat hoeven ze niet.Cyberpope schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:36:
En weer een stukje obama wetgeving dat wordt teruggedraaid.
Als jij moet kiezen tussen een joekel van een statussymbool met 8 cilinders of een compact buitenlands ding met 4 cilinders, dan ga je voor het statussymbool.
Dat zuinige ding wordt uit de markt geprijsd met een fijn stuk importheffing, de lage benzineprijs doet de rest.
America first... helaas alleen de grote bedrijven dan, het land zelf gaat naar de kloten.
Dat is helaas voor GM en in mindere mate Ford, en gelukkig voor het milieu, niet helemaal de werkelijkheid in de VS._JGC_ schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:07:
[...]
Dat hoeven ze niet.
Als jij moet kiezen tussen een joekel van een statussymbool met 8 cilinders of een compact buitenlands ding met 4 cilinders, dan ga je voor het statussymbool.
Dat zuinige ding wordt uit de markt geprijsd met een fijn stuk importheffing, de lage benzineprijs doet de rest.
America first... helaas alleen de grote bedrijven dan, het land zelf gaat naar de kloten.
Kleinere [nog steeds wel groter dan hier normaal is, maar toch] auto's zijn al iets van 15 jaar erg populair in de VS, dat is mede de reden waarom GM en Chrysler omgevallen zijn: Zij bleven maar dikke SUV's en veredelde musclecars bouwen en aanbieden, terwijl de normale mensen liever een zuinigere auto wouden hebben die ze makkelijker kwijt konden in suburbia.
En echt veel status hebben merken als Chevrolet en zeker Chrysler niet meer. Ze hebben behoorlijk het etiket van goedkope rommel gekregen, voor hetzelfde geld heb je een Japanner die misschien iets minder paardjes heeft in het vooronder, maar wel daadwerkelijk goed in elkaar gezet is.
Vergeet ook niet dat voor Amerikaanse begrippen de benzineprijs knap hoog is, dus mensen willen ook gewoon zuiniger spul hebben.
Dus ik zie wel weer hetzelfde gebeuren als voor de crisis: Amerikaanse merken lopen weer enorm ver achter op Aziatische en Europese merken, er komt iets waardoor er weer veel minder auto's verkocht worden, en hoppa, de Amerikaanse autofabrikanten hebben weer een enorm probleem, GM voorop, want die lijken het minst geleerd te hebben, en zijn ook al niet meer aanwezig in Europa nu ze Opel verkocht hebben, dus een Amerikaanse crisis is voor hun al heel gevaarlijk.
Tesla is vernieuwend op elektrisch vlak, maar de kwaliteit van Tesla's is echt nog niet op Europees niveau, laat staan op het niveau van Japanse merken. Ze hebben echt nog wel problemen met de afwerking.Amdwarrior schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:45:
[...]
Loopt die al niet gigantisch achter op Japanse en Europese auto industrie? Kwa effecientie en techniek op Tesla na.
People as things, that’s where it starts.
Is dat nog steeds zo dramatisch afwerking en betrouwbaarheid van Amerikaanse merk? Het is al bijna 10 jaar geleden dat men afscheid moest nemen van Oldsmobile/ Pontiac Ford/GM bijna failliet ging omdat men maar door bleven bouwen met 10 liter V8 pick ups maar inmiddels schakkelen alle Europese en Japanse over naar elektrisch auto's over zelfs VolkswagenRobinHood schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 01:47:
[...]
Tesla is vernieuwend op elektrisch vlak, maar de kwaliteit van Tesla's is echt nog niet op Europees niveau, laat staan op het niveau van Japanse merken. Ze hebben echt nog wel problemen met de afwerking.

Fatsoenlijke auto's bouwen (en dan heb ik het over kwaliteit, niet uiterlijk etc) kunnen ze daar nog steeds niet, het is allemaal wegwerp-kwaliteit.
En zoals @RobinHood al opmerkt geldt dat ook voor Tesla. Tuurlijk, op aandrijflijn-vlak zijn ze best innovatief, maar de bouwkwaliteit/afwerkkwaliteit van de auto is op zijn best matig te noemen.
Daarom is het zo handig dat ze nu door Trump gesteund worden. Die gooit gewoon zulke hoge importheffingen op buitenlandse merken dat die strask niet meer betaalbaar zijn, en ze wel weer terug MOETEN naar Amerikaanse merken. Dan hoeven die laatste ook niet meer te investeren in betere produktielijnen/kwaliteit, want de consument koopt dan toch wel bij ze, omdat buitenlandse merken door die heffingen te duur zijn. America First!
[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 03-04-2018 07:14 ]
Virussen? Scan ze hier!
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
de impact is dus wel degelijk grootRobinHood schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 01:47:
[...]
Dat is helaas voor GM en in mindere mate Ford, en gelukkig voor het milieu, niet helemaal de werkelijkheid in de VS.
Kleinere [nog steeds wel groter dan hier normaal is, maar toch] auto's zijn al iets van 15 jaar erg populair in de VS, dat is mede de reden waarom GM en Chrysler omgevallen zijn: Zij bleven maar dikke SUV's en veredelde musclecars bouwen en aanbieden, terwijl de normale mensen liever een zuinigere auto wouden hebben die ze makkelijker kwijt konden in suburbia.
En echt veel status hebben merken als Chevrolet en zeker Chrysler niet meer. Ze hebben behoorlijk het etiket van goedkope rommel gekregen, voor hetzelfde geld heb je een Japanner die misschien iets minder paardjes heeft in het vooronder, maar wel daadwerkelijk goed in elkaar gezet is.
Vergeet ook niet dat voor Amerikaanse begrippen de benzineprijs knap hoog is, dus mensen willen ook gewoon zuiniger spul hebben.
Dus ik zie wel weer hetzelfde gebeuren als voor de crisis: Amerikaanse merken lopen weer enorm ver achter op Aziatische en Europese merken, er komt iets waardoor er weer veel minder auto's verkocht worden, en hoppa, de Amerikaanse autofabrikanten hebben weer een enorm probleem, GM voorop, want die lijken het minst geleerd te hebben, en zijn ook al niet meer aanwezig in Europa nu ze Opel verkocht hebben, dus een Amerikaanse crisis is voor hun al heel gevaarlijk.
[...]
Tesla is vernieuwend op elektrisch vlak, maar de kwaliteit van Tesla's is echt nog niet op Europees niveau, laat staan op het niveau van Japanse merken. Ze hebben echt nog wel problemen met de afwerking.
Het is alweer een poos geleden dat ik in een echte Amerikaan zat, Europese Fords zijn namelijk best anders dan dingen als een Crown Victoria, maar wat ik erover lees is dat vooral GM [vooral Chevrolet dan] nog steeds erg goedkoop aanvoelt door de gebruikte interieur materialen, en mensen vertrouwen Chrysler nog steeds niet omdat dat gewoon een ramp was qua betrouwbaarheid.Amdwarrior schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 06:43:
[...]
Is dat nog steeds zo dramatisch afwerking en betrouwbaarheid van Amerikaanse merk? Het is al bijna 10 jaar geleden dat men afscheid moest nemen van Oldsmobile/ Pontiac Ford/GM bijna failliet ging omdat men maar door bleven bouwen met 10 liter V8 pick ups maar inmiddels schakkelen alle Europese en Japanse over naar elektrisch auto's over zelfs Volkswagen
Overigens zijn zowel GM als Chrysler failliet gegaan, GM heeft met staatsteun een doorstart gemaakt, en daarbij heel wat takken afgezaagd, zoals Pontiac maar ook Saab. Chrysler is ook failliet gegaan, en is door Fiat overgenomen, met hulp van de overheden van de VS en Canada.
Maar hoe gaan ze het doen met de merken als BMW, Toyota en Subaru die gewoon fabrieken in de VS hebben staan?wildhagen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:05:
Daarom is het zo handig dat ze nu door Trump gesteund worden. Die gooit gewoon zulke hoge importheffingen op buitenlandse merken dat die strask niet meer betaalbaar zijn, en ze wel weer terug MOETEN naar Amerikaanse merken. Dan hoeven die laatste ook niet meer te investeren in betere produktielijnen/kwaliteit, want de consument koopt dan toch wel bij ze, omdat buitenlandse merken door die heffingen te duur zijn. America First!
Jep, dat bedoel ik ook, hun auto-industrie gaat gewoon vrolijk ingehaald worden door de Chinese auto-industrie in niet al te lange tijd, en het zal er dus voor zorgen dat vooral GM, aangezien die praktisch alleen maar op de Amerikaanse markt vertegenwoordigt is, gewoon weer omkukelt als men opeen geen GM meer koopt, misschien wel door een nieuwe crisis.polthemol schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:11:
[...]
de impact is dus wel degelijk grootOndanks de keuze voor kleinere auto's langzaam en ondanks al strengere wetgeving, liep men al achter (dus er was al druk en het was nog niet genoeg). Nu gaat men dat beetje druk ook nog weghalen, dus wat je krijgt is dat ze nog verder achter gaan liggen. De wagens zijn 'zuiniger dan de perceptie is', maar de vrij harde realiteit is dat zelfs de Europese en Japanse auto's lang niet zuinig genoeg zijn voor wat er nodig is. Dat impliceert dat de amerikaanse wagens gewoon ronduit dramatisch zijn (ookal kwam men van totaal dramatisch, leuk dat er verbetering is, maar gewoon gevalletje 'too little, too late').
Maar ook Ford zal moeten uitkijken niet volledig gepasseerd te worden door hun concurrenten, ik vind het al een teken aan de wand dat er naar mijn weten nog geen hybride Fords zijn, laat staan 100% elektrisch. Hun Ecoboost motoren zijn leuk, maar zijn lang niet voldoende om het op lange termijn te overleven.
Het vervelende is dat ze "too big to fail" zijn. Het zijn niet alleen de werknemers van bijvoorbeeld GM, maar ook weer alle toeleveranciers, de transportbedrijven, de dealers. GM en Ford, misschien ook Chrysler, zijn eigenlijk gewoon te belangrijk voor de Amerikaanse samenleving om te laten verdwijnen.Amdwarrior schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:42:
Zou senaat daar weer Amerikaanse auto-industrie gaan redden? Vorige keer werden allemaal beloftes gedaan over zuinigere auto's maar anno 2018 nog steeds pick ups en SUV.
En dat weten die bedrijven ook wel, ze zullen wel gered worden, want het alternatief is gewoon niet best. Het probleem is imho dan ook niet zo zeer dat ze gered worden, maar dat er gewoon geen harde afspraken gemaakt zijn. GM had zich gewoon helemaal moeten vernieuwen, vol inzetten op de toekomst, om een gezond bedrijf te worden en te blijven, en dat is niet gebeurd.
Natuurlijk is dat niet gebeurd. GM heeft net zoals de oh zo geliefde financiële instellingen geleerd dat ze overal mee weg kunnen komen want ze worden toch wel gered...RobinHood schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:38:
[...]
Het vervelende is dat ze "too big to fail" zijn. Het zijn niet alleen de werknemers van bijvoorbeeld GM, maar ook weer alle toeleveranciers, de transportbedrijven, de dealers. GM en Ford, misschien ook Chrysler, zijn eigenlijk gewoon te belangrijk voor de Amerikaanse samenleving om te laten verdwijnen.
En dat weten die bedrijven ook wel, ze zullen wel gered worden, want het alternatief is gewoon niet best. Het probleem is imho dan ook niet zo zeer dat ze gered worden, maar dat er gewoon geen harde afspraken gemaakt zijn. GM had zich gewoon helemaal moeten vernieuwen, vol inzetten op de toekomst, om een gezond bedrijf te worden en te blijven, en dat is niet gebeurd.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De harde afspraken zijn wel gemaakt, maar ze hebben daarna gewoon geholpen om een marionet in het Witte Huis te krijgen die alles doet wat zn broodheren vragen en dus de afspraken ongedaan maakt.RobinHood schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:38:
[...]
Het vervelende is dat ze "too big to fail" zijn. Het zijn niet alleen de werknemers van bijvoorbeeld GM, maar ook weer alle toeleveranciers, de transportbedrijven, de dealers. GM en Ford, misschien ook Chrysler, zijn eigenlijk gewoon te belangrijk voor de Amerikaanse samenleving om te laten verdwijnen.
https://www.nu.nl/economi...ucten-extra-belasten.html
Maar ik schrik nogal van het feit dat ze dus ook bijvoorbeeld grondstoffen voor insuline extra gaan belasten, snapt trump (of zijn adviseurs) nu echt niet dat je de rekening daarmee bij je eigen (in dit geval chronisch zieke) burgers neerlegt? Voor luxe producten kan je nog roepen dat er alternatieven zijn etc... insuline? not so much..
http://www.scmp.com/news/...fs-106-us-imports-all-out
Gisteren / vandaag dus de beurt aan de VS en nu al de reactie van China. Die trade war die Trump zo graag wilde is vrijwel een feit.Soybeans, cars among products to be hit with punitive action, State Council says
En soja verbouwen is een sector waar toch veel Trump stemmers inzitten, ben benieuwd.
Denk niet dat Trump daar iets om geeft, die gaat het alleen om het steunen van de grote Amerikaanse pharma-bedrijven die hun medicijnen (in dit geval bijv insuline) tegen veel te hoge prijzen op de markt gooien.vectormatic schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:58:
Geen idee of dit oud nieuws is
Maar ik schrik nogal van het feit dat ze dus ook bijvoorbeeld grondstoffen voor insuline extra gaan belasten, snapt trump (of zijn adviseurs) nu echt niet dat je de rekening daarmee bij je eigen (in dit geval chronisch zieke) burgers neerlegt? Voor luxe producten kan je nog roepen dat er alternatieven zijn etc... insuline? not so much..
America First betekent niet voor niets "Big Money First"
China slaat overigens terug met tegenheffingen op Amerikaanse produkten: https://www.nu.nl/economi...amerikaanse-goederen.html
De handelsoorlog begint op gang te komen. Uiteindelijk zijn wij, als consument, daar straks massaal en zwaar de dupe van. Maar he, America First!
[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 04-04-2018 13:05 ]
Virussen? Scan ze hier!
Het enige logische wat landen buiten de VS kunnen doen is sterkere en betere handsverdragen maken met landen buiten de VS en waar mogelijk buiten de VS om werken. Op die manier kunnen landen buiten de VS zo veel mogelijk de economische schade bepreken. Wat betreft de VS+ die kunnen alleen afwachten tot Trump weg is als president, daarna kunnen ze pas economisch herstel krijgen.
Zo zie ik het iig.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ik heb al veel gezien, maar de verdenking dat Trump er rationele gedachten erop nahoudt slaat wel alles hoor.vectormatic schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:58:
Geen idee of dit oud nieuws is
Dit is de man die zijn verkiezingscampagne begon door Mexicanen een stelletje moordende drugsmokkelaars en verkrachters te noemen en een muur wil bouwen langs de grens. Vervolgens ging hij door met zo ongeveer elke groep in de VS diep te beledigen en won hij ook nog eens de verkiezingen. Wat denk je nu zelf?
Maar het gaat weer lekken zeg deze week. We hebben:
-Trump die bezig is een persoonlijke vete uit te vechten tegen Amazon eigenaar Bazos om de WaPo haar terecht uiterst kritische verslaggeving over deze farce van een presidentschap.
-Trump is ondertussen druk bezig met een handelsoorlog opstarten met China. Het is niet eens dat ik vind dat China het niet verdient, of dat die totalitaire massamoordenaars daar niet elke barriere verdienen zodat ze de rest van de wereld niet ook gaan vergallen. Het probleem voor mij is dat de aanpak is weer eens typisch amateuristisch is.
-Het Amerikaanse leger moet de grens met Mexico maar gaan afsluiten totdat de muur er is. Hebben ze nu werkelijk niks beters te doen?
-Maar er was ook goed nieuws. De eerste veroordeling via Mueller is binnen. Het was een Nederlandse advocaat. Well, good riddance to him, voor 30 dagen. Best teleurstellend voor een land waar je voor het minste of geringste al je halve leven in de bak verdwijnt. Nu maar hopen dat grotere vissen wel serieuze straffen krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-04-2018 13:53 ]
Ik ga er wel vanuit dat die best wat nuttige info heeft gegeven inruil voor een lage strafDaniëlWW2 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:51:
[...]
-Maar er was ook goed nieuws. De eerste veroordeling via Mueller is binnen. Het was een Nederlandse advocaat. Well, good riddance to him, voor 30 dagen. Best teleurstellend voor een land waar je voor het minste of geringste al je halve leven in de bak verdwijnt. Nu maar hopen dat grotere vissen wel serieuze straffen krijgen.
Fair enough, af en toe vergeet ik dat Trump een complete psychopaat is, en (het republikeinse deel van) het congress weinig voor hem onder doet op dat vlak.wildhagen schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:04:
[...]
Denk niet dat Trump daar iets om geeft, die gaat het alleen om het steunen van de grote Amerikaanse pharma-bedrijven die hun medicijnen (in dit geval bijv insuline) tegen veel te hoge prijzen op de markt gooien.
America First betekent niet voor niets "Big Money First"
China slaat overigens terug met tegenheffingen op Amerikaanse produkten: https://www.nu.nl/economi...amerikaanse-goederen.html
De handelsoorlog begint op gang te komen. Uiteindelijk zijn wij, als consument, daar straks massaal en zwaar de dupe van. Maar he, America First!
En ja, China zet vrolijk even 50B tegenover de 50B die Trump had verzonnen, ik gok toch dat als het tot een complete handelsoorlog uitloopt, china uiteindelijk de langste adem gaat hebben
Dat hoop ik wel ja.hjs schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:57:
[...]
Ik ga er wel vanuit dat die best wat nuttige info heeft gegeven inruil voor een lage straf
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
[ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek deel 2
Dit topic is gesloten.
~[font size=26]Zero Tolerance~[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.