[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.171 views

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zoek nog een oplossing om "draadloos" (Wifi) TV te kijken op mijn LG Smart TV.
Kan dat met de nieuwe T Mobile TV? Hij hangt straks strak aan de muur en dan wil ik geen kastje.

Wel jammer als dat niet werkt, want wat heb ik dan aan m'n SMART tv . :/

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 13-08-2020 17:49 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sport_Life schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:48:
Ik zoek nog een oplossing om "draadloos" (Wifi) TV te kijken op mijn LG Smart TV.
Kan dat met de nieuwe T Mobile TV? Hij hangt straks strak aan de muur en dan wil ik geen kastje.

Ik denk dat “smart” doorgaans nogal overgewaardeerd wordt. Je moet het in ieder geval niet zien als dat je per definitie tv kan kijken zonder extra kastje. Het is een tv met bepaalde online-functionaliteit. En als je geluk heb, krijg je ook nog wat updates zodat het blijft werken.

Tv kijken zonder kastje zou eventueel wel kunnen door te casten vanaf een smartphone of tablet. Ideaal, nee dat niet. Maar het doet wel wat je wil. Als je tv dit niet ondersteund, simpel en goedkoop op te lossen met een Chromecast.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Sport_Life schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:48:

Waarom neem je dan niet NLZiet en neem je alleen internet van Tmobile. Lg heeft een app voor NLZiet

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Luuk1983 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 07:08:
[...]

Waarom neem je dan niet NLZiet en neem je alleen internet van Tmobile. Lg heeft een app voor NLZiet
Klopt we gebruiken nu ook gewoon de npo app.
Probleem is dat internet only niet zo interessant is door de combi kortingen. Op mobiel krijgen we 2x2,50 korting (vervalt als tv wegvalt) + extra gb en 7,50 korting op Ziggo sport.

We kijken heel weinig commerciële zenders, dus speciaal daarvoor weer betalen voor nlziet is ook zonde.

Via de huidige Tmobile app kunnen we niet casten.

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 14-08-2020 08:00 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:45
Iemand ervaring met een verhuizing van je T-Mobile thuis abbo?

Wij hebben een bestaande woning gekocht en per 28-8 komt er iemand van Guideon langs.

Wordt de lijn dan pas actief op 28-8 of is dit meestal al eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Sport_Life schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 07:57:
[...]

Probleem is dat internet only niet zo interessant is door de combi kortingen. Op mobiel krijgen we 2x2,50 korting (vervalt als tv wegvalt) + extra gb en 7,50 korting op Ziggo sport.

We kijken heel weinig commerciële zenders, dus speciaal daarvoor weer betalen voor nlziet is ook zonde.

Ik ben verder niet zo thuis in de kortingsstructuur van T-Mobile. Ik weet alleen dat een vriend van mij iets van 25 euro per maand betaalt voor T-Mobile thuis 1Gbit (vanwege kortingen mobiele abonnementen) en daarbij NLZiet genomen heeft om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Hij kijkt sowieso heel weinig TV. Ik ben zelf ook naar deze constructie aan het kijken, vandaar mijn suggestie ;)

Misschien nog een andere suggestie waar je waarschijnlijk niks aan hebt, maar ik noem 'm toch even; ik heb overwogen om T-Mobile te nemen en daarbij Ziggo kabelTV (https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv). Dan heb je ook geen kastje nodig en er zit Ziggo Sport bij inbegrepen. Ook de Ziggo GO app zit erbij, mogelijk dat die wel kan casten.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
[...]

Ik zou daar toch eens goed naar kijken. Bij T-Mobile vervalt die korting volgens mij niet als je geen TV meer afneemt. Het gaat om de combi vast internet en mobiel. Ik heb nog het eerste half jaar gratis TV, ga dit daarna waarschijnlijk ook uit zetten en NLZiet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerbeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 14:46
Eindelijk komt de glasvezel kabel binnen in mijn nieuwe woning! Hoera!

Nu nog wachten tot de monteur van guidion, helaas nog ruim twee weken.

Ik heb het pakket van T-mobile ontvangen, weet iemand hoe ik het zelf kan doen ipv te wachten op de monteur? Ik bedoel, als de monteur het kan, kan ik het ook!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
Luuk1983 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:39:
[...]

Ik ben verder niet zo thuis in de kortingsstructuur van T-Mobile. Ik weet alleen dat een vriend van mij iets van 25 euro per maand betaalt voor T-Mobile thuis 1Gbit (vanwege kortingen mobiele abonnementen) en daarbij NLZiet genomen heeft om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Hij kijkt sowieso heel weinig TV. Ik ben zelf ook naar deze constructie aan het kijken, vandaar mijn suggestie ;)

Misschien nog een andere suggestie waar je waarschijnlijk niks aan hebt, maar ik noem 'm toch even; ik heb overwogen om T-Mobile te nemen en daarbij Ziggo kabelTV (https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv). Dan heb je ook geen kastje nodig en er zit Ziggo Sport bij inbegrepen. Ook de Ziggo GO app zit erbij, mogelijk dat die wel kan casten.
Naast NLziet zou je ook naar Canal Digitaal kunnen kijken. Die hebben ook een app voor Android TV. Én een topic op Tweakers :Y) Ervaringen met Canal Digitaal live TV app

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:58
[...]

Ik zou dan een chromecast kopen voor een paar tientjes, die kan achter je TV hangen en dan kan je gelijk ook Netflix, Youtube en Spotify erop bekijken, naast T-Mobile TV. Ook handig op vakantie bijvoorbeeld voor op vakantie of voor in een oudere TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Nuevocasa schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:53:
[...]

Ik zou daar toch eens goed naar kijken. Bij T-Mobile vervalt die korting volgens mij niet als je geen TV meer afneemt. Het gaat om de combi vast internet en mobiel. Ik heb nog het eerste half jaar gratis TV, ga dit daarna waarschijnlijk ook uit zetten en NLZiet nemen.
Je krijgt inderdaad niet meer of minder korting door het TV pakket af te nemen, dat kost gewoon 15 euro per maand voor het basispakket.

Als je combineert met een abonnement met datalimiet krijg je 5 euro korting. In combinatie met Unlimited krijg je voor 25 euro het snelst mogelijke internet op jouw adres (afhankelijk van de techniek DSL, WBA fiber (KPN) of T-Mobile ODF fiber).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Geerbeer schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:12:

Ik heb het pakket van T-mobile ontvangen, weet iemand hoe ik het zelf kan doen ipv te wachten op de monteur? Ik bedoel, als de monteur het kan, kan ik het ook!?
Officieel mag het natuurlijk niet maar volgens mij heeft Budget of Online.nl wel handleidingen online staan hoe je aan moet sluiten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
incomer schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:24:

Wij hebben een bestaande woning gekocht en per 28-8 komt er iemand van Guideon langs.
Ik heb wel ervaring met verhuizing, maar ik heb niet getest of de verbinding eerder actief was.

Als je alles in je installatiepakket hebt zitten, dan kan je het zelf doen. Soms heeft de monteur echter nog wat onderdelen bij die op je FTU moeten en dan heb je pech. Maar zoek even in dit topic, je vraag is echt al meerdere keren voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 13:45
rens-br schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:00:
[...]

Ik heb wel ervaring met verhuizing, maar ik heb niet getest of de verbinding eerder actief was.
[...]

Als je alles in je installatiepakket hebt zitten, dan kan je het zelf doen. Soms heeft de monteur echter nog wat onderdelen bij die op je FTU moeten en dan heb je pech. Maar zoek even in dit topic, je vraag is echt al meerdere keren voorbij gekomen.
Je verbinding zal vanaf de verhuisdatum die je door hebt gegeven actief zijn op het nieuwe adres.

Dus als de techniek hetzelfde blijft kan je de oude apparatuur (of je eigen apparatuur) aansluiten en gebruik van maken.

Vanwege moeite met leveren van nieuwe modem had ik mijn eigen apparatuur vast aangesloten op mijn nieuwe adres. En dat heeft de monteur gewoon laten hangen. Die was wel blij met een installatie waar hij niets aan hoefde te doen, kon hij zijn vertraging weer inlopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerbeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 14:46
Vanwege moeite met leveren van nieuwe modem had ik mijn eigen apparatuur vast aangesloten op mijn nieuwe adres. En dat heeft de monteur gewoon laten hangen. Die was wel blij met een installatie waar hij niets aan hoefde te doen, kon hij zijn vertraging weer inlopen ;)
Die monteurs van tegenwoordig... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kijk eens op T-Mobile Klantvoordeel. De korting die je krijgt is van toepassing op een combinatie met een ander T-Mobile abonnement. In jou geval T-Mobile Thuis. Daarbij heeft het opzeggen van televisie geen enkele invloed op je korting.

De enige mensen die wel rekening moeten houden met de korting rondom TV zijn mensen die voor September 2019 hun overeenkomst hebben afgesloten. In die periode kregen mensen ook korting op de extra keuze pakketten (bovenop de bestaande zenders). Die € 7,50 korting (per maand) komt voor hen te vervallen bij opzeggen van televisie.

Voor zover ik begrepen heb komt er op (korte) termijn een nieuwe app die qua casten wel vrijwel overal op werkt en ook een hele goede kwaliteit biedt (lees; beter dan de huidige app).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Luuk1983 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:39:
[...]

Ik ben weliswaar niet je vriend voor zover ik weet, maar heb ook sinds maart enkel GBit internet voor 25 euro, een unlimited mobiel voor 26 euro. Daarbij NLZiet en de usual streaming diensten via een mi box android tv.

Eigenlijk kan ik concluderen dat ik nog altijd wacht op een ultieme tv aanbieder die het volgende kan:
1. App voor android tv, apple tv, lg
2. Kwaliteit van tv via app maximaal (dus niet minder dan los kastje)
3. Redelijk ruim aambod van tv zenders
4. Terugkijken zonder reclame cq door kunnen spoelen voor een lange periode (liefst een jaar, dan is punt 5 overbodig)
5. Opnemen in de cloud
6. Opnames / gepauzeerde content op ander device kunnen verder kijken
7. Te gebruiken door het gehele gezin, tegelijkertijd.

Op dit moment voldoet NLZiet het meest hieraan, maar ook daar is de stream kwaliteit weliswaar hd maar duidelijk minder dan eerst via t mobile kastje. En ik mis toch wat zaken zoals Fox sport, evt Ziggo en bbc zenders. Daarnaast is de app niet super optimaal.
Daarvoor heb ik ook Canaal Digitaal bomvol geprobeerd, die heeft voor mijn situatie wel de juiste zenders. Echter is de kwaliteit van de streams daar echt slecht vind ik, en moet je opnames plannen om reclamevrij terug te kijken.

Ik ga vanaf morgen weer tenminste een maand tv van t mobile uitproberen, als.het goed is krijg ik dan de nieuwe tv propositie. Ik hoop dat dan ook vrij snel de nieuwe tv apps worden gelanceerd.

Eigenlijk zou ik het liefste zien dat tmobile de kwaliteit van hun oude propositie houden, de optie om zonder reclames te kijken naar zenders zoals nlziet en de app zo handig als die van canaal digitaal. Dan betaal ik graag 25 euro per maand daarvoor (ipv 15 of 20 inclusief opnemen wat het nu kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:50

Monteur is hier 2 weken geleden geweest, en had idd nog onderdelen bij.
Heeft een nieuwe FTU op gehangen naast de FTU van kpn die er nog hing.
De lijn was wel al actief, want meer dan aansluiten heeft hij niet gedaan, maar weet niet of dat al was of pas diezelfde dag door t-mobile al was voorbereid.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrclDD_92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:23
Al de hele ochtend geen vast internet in regio Groningen, meer mensen last van? Lampje van mijn converter bij glas brandt ook niet en lampje van mijn modem bij internet is rood. Reset van beide apparaten verandert helaas niks. Gisteravond nog nergens last van. In MyTmobile en forum geen bekende (algemene) storingen. Sta al een tijdje in de wacht bij de klantenservice...

Update: na contact te hebben met de klantenservice blijkt er inderdaad een probleem met de netwerkbeheerder (dus KPN) bij een aantal klanten met glasvezel in Groningen. Staat inmiddels ook op de storingspagina https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385. Hopelijk wordt het snel gefixt :'(

Update 2: rond 15.00 uur is het probleem verholpen en heb ik weer internet _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door MrclDD_92 op 15-08-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:06
MrclDD_92 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:47:
Al de hele ochtend geen vast internet in regio Groningen, meer mensen last van? Lampje van mijn converter bij glas brandt ook niet en lampje van mijn modem bij internet is rood. Reset van beide apparaten verandert helaas niks. Gisteravond nog nergens last van. In MyTmobile en forum geen bekende (algemene) storingen. Sta al een tijdje in de wacht bij de klantenservice...
Is je converter niet gewoon kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordbagels
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Hoi. ik wil van abbonement gaan verwisselen. Ik wil van telfort(kpn) naar tmobile maar, ik zit nog te twijfelen of ik voor tmobile wil gaan.

Ten eerst wil ik weten of het boeit of ik voor tmobile ga of tele2 sinds dat ze alle twee de zelfde abbonement hebben.

Ten tweede zou ik wil weten hoe de 1000 mbits internet abbonement is. Dit is omdat je voor zulk snelheid maar 40 euro betaalt per maand terwijl je voor zulke snelheid in andere internet providers veel meer moet betalen. Het lijkt een beetje te goed om waar te zijn.

Ten derde begrijp ik de wifi plus niet helemaal.

Ik zou het fijn vinden als iemand met mij zijn ervaring zou kunnen delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Lordbagels schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:25:

Ten eerst wil ik weten of het boeit of ik voor tmobile ga of tele2 sinds dat ze alle twee de zelfde abbonement hebben.

Begin eens met hier te lezen over alles en nog wat over T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien verkoopt Tele2 geen glasvezel meer, alleen nog adsl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi. ik wil van abbonement gaan verwisselen. Ik wil van telfort(kpn) naar tmobile maar, ik zit nog te twijfelen of ik voor tmobile wil gaan.

Precies zoals @NoahAmber al aangeeft, lees eerst deze draad eens helemaal door. 99% van je vragen worden alleen hier al in beantwoord.
Ten tweede zou ik wil weten hoe de 1000 mbits internet abbonement is. Dit is omdat je voor zulk snelheid maar 40 euro betaalt per maand terwijl je voor zulke snelheid in andere internet providers veel meer moet betalen. Het lijkt een beetje te goed om waar te zijn.
Of 1000mbit (1Gbit) bij jou beschikbaar is, is natuurlijk nog maar de vraag en ook dit wordt allemaal in deze hele topic beantwoord. De vraag wordt n.l. meermaals gesteld en beantwoord.
Ten derde begrijp ik de wifi plus niet helemaal.

Genoeg ervaringen dus, over Wi-Fi plus staat zelfs een hele uitleg op T-Mobile.nl.

Maar simpel gezegd;
De ervaringen zijn vaak wisselend net zoals bij iedere andere provider. De één stapt probleemloos over van de ene naar de andere provider en merkt nergens iets van terwijl dit bij de ander niet het geval is. De één heeft soms storing, de ander niet etc. etc. etc.

Tipje is sowieso, kijk eerst eens of 1Gbit überhaupt beschikbaar is bij je - doe de postcode check bij T-Mobile - T-Mobile biedt dit n.l. alleen aan in ODF gebied en dit is lang niet overal, daar waar dit niet het geval is heb je maximaal 100Mbit.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:37:
Zo te zien verkoopt Tele2 geen glasvezel meer, alleen nog adsl.
Klopt, ik meen mij te herinneren dat dit al sinds eind 2019 het glasvezel aanbod van Tele2 definitief is gestaakt en inmiddels 100% T-Mobile is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2020 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DavidB1969
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 18:31
viper schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:13:
Voor de mensen op het nieuwe platform: heeft iemand als eens wat bitrates gemeten van de nieuwe zenderstreams? En weten we al of het unicast of multicast streams zijn?
Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe streams. Na de update op 11 aug valt op dat de beeldkwaliteit aanzienlijk minder is geworden. Ik dacht eerst: zal wel aan bet programma liggen" maar huisgenoten komen een voor een vragen wat er met de tv aan de hand is? En dan heb ik bet NIET over het "gids" overzicht, waarvan het kleinste lettertype redelijk onleesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:40

basdej

OutSystems Consultant

DavidB1969 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:32:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe streams. Na de update op 11 aug valt op dat de beeldkwaliteit aanzienlijk minder is geworden. Ik dacht eerst: zal wel aan bet programma liggen" maar huisgenoten komen een voor een vragen wat er met de tv aan de hand is? En dan heb ik bet NIET over het "gids" overzicht, waarvan het kleinste lettertype redelijk onleesbaar is.
Bij bijv de intro van het RTL nieuws wordt de kwaliteit echt bedroevend. Je ziet gewoon dat er veel meer compressie is dan eerst.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Ik wilde even mijn ervaringen delen sinds ik 7 juli over ben gestapt van XS4ALL 50/50 naar T-Mobile Thuis 1000/1000.
Vanwege een mobiel abonnement die ik al had betaal ik 35,- p/maand voor T-Mobile Thuis.

Het opzeggen van XS4ALL wilde ik zelf in de hand hebben dus heb geen gebruik gemaakt van de overstapservice. [EDIT] Ik zou bij XS4ALL opzeggen nadat TMobile succesvol kon aansluiten. [EDIT]
Maar XS4ALL begon mij uit zichzelf al te mailen dat ze een verhuizing zagen aankomen en of ik dus bij hun wilde opzeggen. Ik heb dit na ongeveer 1,5 week na oplevering gedaan. XS4ALL houd dan die 7 juli ook aan als opzegdatum dus ik betaal niet langer dan nodig.

Internet heeft er (voor zover ik gemerkt heb) niet uit gelegen. Snelheden ook altijd perfect. In die zin heb ik totaal geen spijt en worden mijn zorgen over dat het een keer niet gaat werken steeds kleiner.
Van 47,- per maand XS4ALL naar 35,- per maand T-Mobile en dan ook nog eens 20 keer sneller internet is echt super!

Ik heb het Zyxel modem en die doet het goed behalve dat mijn gsm boven veel vaker de wifi connectie beëindigd omdat hij het wifi signaal te zwak vindt. Ik heb dat vaak niet door dus dan zit ik ineens op het mobiele netwerk ipv mijn thuis wifi. Dit heb ik meestal pas door als ik ineens weer reclames zie (namelijk in eigen wifi heb ik AdGuard Home draaien die vrijwel alle reclames blokkeert)
Hier had ik bij de Fritzbox 7490 nooit last van!

Tot zover mijn ervaringen. Als er vragen zijn laat maar weten (wel als reply, mention of PB graag)

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DavidB1969
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 18:31
basdej schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:55:
[...]

Bij bijv de intro van het RTL nieuws wordt de kwaliteit echt bedroevend. Je ziet gewoon dat er veel meer compressie is dan eerst.
De beeldkwaliteit was voorheen 1080i/50Hz en is nu 1080p/60 Hz volgens t-mobile. Geen idee waarom; zonder compressie is de benodigde bandbreedte voor het nieuwe signaal ruim 2 x groter. Als de bsndbreedte gelijk blijft (8Mbit) moet de compressie omhoog. Als dit niet verbetert vertrek ik naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
PuckStar schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:18:
Ik wilde even mijn ervaringen delen sinds ik 7 juli over ben gestapt van XS4ALL 50/50 naar T-Mobile Thuis 1000/1000.
Vanwege een mobiel abonnement die ik al had betaal ik 35,- p/maand voor T-Mobile Thuis.

Het opzeggen van XS4ALL wilde ik zelf in de hand hebben dus heb geen gebruik gemaakt van de overstapservice. XS4ALL begon mij uit zichzelf al te mailen dat ze een verhuizing zagen aankomen en of ik dus bij hun wilde opzeggen. Ik heb dit na ongeveer 1,5 week na oplevering gedaan. XS4ALL houd dan die 7 juli ook aan als opzegdatum dus ik betaal niet langer dan nodig.

Internet heeft er (voor zover ik gemerkt heb) niet uit gelegen. Snelheden ook altijd perfect. In die zin heb ik totaal geen spijt en worden mijn zorgen over dat het een keer niet gaat werken steeds kleiner.
Van 47,- per maand XS4ALL naar 35,- per maand T-Mobile en dan ook nog eens 20 keer sneller internet is echt super!

Ik heb het Zyxel modem en die doet het goed behalve dat mijn gsm boven veel vaker de wifi connectie beëindigd omdat hij het wifi signaal te zwak vindt. Ik heb dat vaak niet door dus dan zit ik ineens op het mobiele netwerk ipv mijn thuis wifi. Dit heb ik meestal pas door als ik ineens weer reclames zie (namelijk in eigen wifi heb ik AdGuard Home draaien die vrijwel alle reclames blokkeert)
Hier had ik bij de Fritzbox 7490 nooit last van!

Tot zover mijn ervaringen. Als er vragen zijn laat maar weten (wel als reply, mention of PB graag)
Je moet er rekening mee houden als je overstapt naar andere internet aanbieder zonder overstapservice je dus wel zonder internet kan komen te zitten. Ik ben nu blij dat ik wel overstap service heb genomen (ga juist van T-Mobile naar KPN) en ik kon niet aangesloten worden op de afgesproken migratiedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Soundwork schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:49:
[...]

Je moet er rekening mee houden als je overstapt naar andere internet aanbieder zonder overstapservice je dus wel zonder internet kan komen te zitten. Ik ben nu blij dat ik wel overstap service heb genomen (ga juist van T-Mobile naar KPN) en ik kon niet aangesloten worden op de afgesproken migratiedatum.
Als je zelf van te voren opzegt voor de migratiedatum wel ja. Maar ik heb gewoon niets tegen de huidige provider gezegd. Dus zolang Tmobile niets deed (nieuwe aansluiten) zou ik niet zonder internet zitten.
Ik vond het niet erg om eventueel overlappende kosten te hebben maar zelfs dat is met achteraf opzeggen niet het geval geweest.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 01:11:
[...]
per .. juni beëindigen.... dat is nogal een uitspraak als ze het op die manier gecommuniceerd hebben.
Sorry, ik was niet heel duidelijk, maar ze hebben een dag in juni gecommuniceerd, alleen wilde ik niet de precieze dag noemen.

Inmiddels heeft T-Mobile contact met mij opgenomen. Die gaven aan dat het overstappen niet goed is gegaan door een fout in het systeem van KPN, en dat KPN het nu op gaat lossen. Het zal me benieuwen, maar ik wacht af.

Ondertussen ben ik overgegaan naar de nieuwe tv omgeving, beeldkwaliteit daarvan valt me behoorlijk tegen. Lijkt wel hooguit 720P, het menu ziet er ook niet uit. Gelukkig heb ik het TV gedeelte al opgezegd omdat ik toch niet vaak kijk.

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
PuckStar schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:04:
[...]

Als je zelf van te voren opzegt voor de migratiedatum wel ja. Maar ik heb gewoon niets tegen de huidige provider gezegd. Dus zolang Tmobile niets deed (nieuwe aansluiten) zou ik niet zonder internet zitten.
Ik vond het niet erg om eventueel overlappende kosten te hebben maar zelfs dat is met achteraf opzeggen niet het geval geweest.
Aha, dan komt het inderdaad goed. Je zegt zelf je oude provider op nadat je bent aangesloten bij de nieuwe.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Soundwork schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:43:
[...]

Aha, dan komt het inderdaad goed. Je zegt zelf je oude provider op nadat je bent aangesloten bij de nieuwe.... ;)
Ik heb dat er nu even extra duidelijk bij gezet :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 09:48
Mensen in de regio Den Haag (Segbroek) die last hebben van een storing? Hangt mogelijk samen met de stroomstoring in Den Haag, maar ik heb wel gewoon stroom hier, alleen geen internet.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:35
RobbieB schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:57:
Mensen in de regio Den Haag (Segbroek) die last hebben van een storing? Hangt mogelijk samen met de stroomstoring in Den Haag, maar ik heb wel gewoon stroom hier, alleen geen internet.
Wellicht dat een pop nog geen stroom heeft, of dat de config niet is goed opgeslagen op de switches waardoor deze na de stroomstoring verloren zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Algurgazan schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:18:
Inmiddels heeft T-Mobile contact met mij opgenomen. Die gaven aan dat het overstappen niet goed is gegaan door een fout in het systeem van KPN, en dat KPN het nu op gaat lossen. Het zal me benieuwen, maar ik wacht af.
Vaak is een situatie als deze vechten tegen de bierkaai - zoals eigenlijk heel vaak het geval is. Je kunt als consument vaak zo hoog en laag springen als je wilt, je weet dat je gelijk hebt maar ondertussen is het moeilijk je gelijk te halen (/krijgen). Nu hopen dat KPN haar fout toegeeft en het niet blijft bij 'met het vingertje naar elkaar wijzen'. Iets waar de consument ook zeer vaak de dupe van is.
Soundwork schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:49:
[...]

Voor zover ik mij kan herinneren is er altijd sprake van twee monteurs wanneer je van bijvoorbeeld KPN/Telfort/Budget/Oxxa (WBA Platform) overstapt naar T-Mobile (ODF). De eerste zorgt ervoor dat je bij de huidige provider wordt afgesloten zodat de nieuwe provider (via Guidion) kan worden aangesloten.

Of je nu wel of geen overstapservice gebruikt, je wordt hoe dan ook afgesloten, als dan vervolgens de monteur van Guidion het laat afweten zit jij gegarandeerd zonder verbinding aangezien je al bent afgesloten.

Maart 2019 zelf ervaren hoe gek het eraan toe gaat, 's ochtends vroeg al afgesloten door een monteur van KPN, het licht van de fiber afgehaald. Pas later (in de middag) de monteur van Guidion in de POP de fiber op ODF aansloot - dit zonder overstapservice. Een kennis van mij gebruikte wel de overstap service maar zat een week lang zonder internet omdat bij Guidion de monteur de opdracht niet had meegekregen. Pas een week later kon deze fout worden hersteld.

Als je echter overstapt van KPN naar Budget, dan komt er niemand aan te pas in de POP en kun je pas echt spreken van een probleemloze overstap en is de kans dat het fout gaat stukken kleiner.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
ikbenjoeri schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:54:
[...]

Wellicht dat een pop nog geen stroom heeft, of dat de config niet is goed opgeslagen op de switches waardoor deze na de stroomstoring verloren zijn gegaan.
T-mobile geeft het nu zelf ook aan...:
https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:02:
Voor zover ik mij kan herinneren is er altijd sprake van twee monteurs wanneer je van bijvoorbeeld KPN/Telfort/Budget/Oxxa (WBA Platform) overstapt naar T-Mobile (ODF). De eerste zorgt ervoor dat je bij de huidige provider wordt afgesloten zodat de nieuwe provider (via Guidion) kan worden aangesloten.

Of je nu wel of geen overstapservice gebruikt, je wordt hoe dan ook afgesloten, als dan vervolgens de monteur van Guidion het laat afweten zit jij gegarandeerd zonder verbinding aangezien je al bent afgesloten.

Maart 2019 zelf ervaren hoe gek het eraan toe gaat, 's ochtends vroeg al afgesloten door een monteur van KPN, het licht van de fiber afgehaald. Pas later (in de middag) de monteur van Guidion in de POP de fiber op ODF aansloot - dit zonder overstapservice. Een kennis van mij gebruikte wel de overstap service maar zat een week lang zonder internet omdat bij Guidion de monteur de opdracht niet had meegekregen. Pas een week later kon deze fout worden hersteld.

Als je echter overstapt van KPN naar Budget, dan komt er niemand aan te pas in de POP en kun je pas echt spreken van een probleemloze overstap en is de kans dat het fout gaat stukken kleiner.
Dat verschilt dus per situatie. Ik zit nu nog bij T-Mobile, en ga naar KPN. Vorige week kregen ze mij niet aangesloten omdat KPN monteur PoP niet in kon. Zolang KPN (vanwege de overstapservice) mijn nieuwe aansluiting niet gereedmeldt blijft mijn T-Mobile verbinding werken en dat is ook zo. Nieuwe monteursafspraak gemaakt met KPN voor morgen en dat is per email bevestigd door zowel T-Mobile als KPN. De monteur zet mij om in PoP en sluit de NT aan. Bij andere providers buiten KPN (ook de sublabels) huren Guidion in, maar Reggefiber/Netwerk NL voert de ompatching in de PoP uit. Alleen KPN zelf voert migratie of aansluitorders zelf uit (of althans, dat mogen ze doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:02:
[...]

Jouw ervaring in maart 2019 kan niet. De monteur die in de ochtend jouw patch verwijdert zet ook de nieuwe patch terug. Dat jij daar nog niks mee kan omdat de Guidion monteur jouw aansluiting bij jou thuis nog moet doen is een ander verhaal. Er wordt echter maar 1 keer de PoP bezocht.
Maar Guidion monteurs komen niet in de PoP en doen geen patches.
Voor alle providers geldt dat Reggefiber de patch doet en voor KPN geldt dat de meeste KPN monteurs het ook kunnen en mogen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ling
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 13:01
Bij mij TMT glasvezel in Den Haag Segbroek op de Suezkade sinds een paar minuten weer up en running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Ling schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:26:
[...]

Bij mij TMT glasvezel in Den Haag Segbroek op de Suezkade sinds een paar minuten weer up en running.
Hier
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
nog niet. Heb je nog een herstart van je modem moeten doen?

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieB op 17-08-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ling
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 13:01
RobbieB schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:41:
[...]

Hier
***members only***
nog niet. Heb je nog een herstart van je modem moeten doen?
Ja, heb het modem herstart. Ik zag wel een wan verbinding, werkte nog nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Ling schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:47:
[...]

Ja, heb het modem herstart. Ik zag wel een wan verbinding, werkte nog nog niet.
Hmm heeft hier niks opgelost. Heb wel de lijn direct op een ubiquiti USG aangesloten en de zyxel modem zit er dus niet meer tussen, maar dat zou in principe niet uit moeten maken. Nou ja, we kijken over een uur nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 06:46
Ik heb momenteel het Draytek modem maak krijg vandaag van T-mobile de Zyxel geleverd. Kan ik de media converter + modem makkelijk zelf aansluiten? is het kwestie van fiber in de media converter pluggen en utp naar modem of is het ingewikkelder. Er komt volgende week een monteur maar als ik het zelf kan doen lijkt me dat makkelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

Hemmik schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:03:
Ik heb momenteel het Draytek modem maak krijg vandaag van T-mobile de Zyxel geleverd. Kan ik de media converter + modem makkelijk zelf aansluiten? is het kwestie van fiber in de media converter pluggen en utp naar modem of is het ingewikkelder. Er komt volgende week een monteur maar als ik het zelf kan doen lijkt me dat makkelijker..
Ja, dat is alles.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe heb je het voor elkaar gekregen om van een Draytek naar Zyxel te gaan?

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 06:46
pinda powerrr schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Ja, dat is alles.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe heb je het voor elkaar gekregen om van een Draytek naar Zyxel te gaan?
Dank, ga het proberen. Ik heb gebeld en heb gezegd dat ik eigenlijk gratis Wifi Plus wilde bij een eventuele verlenging omdat ik een modem met enkel 2.4Ghz heb en dat ik dit niet meer van deze tijd vind. Dat wilde ze in eerste instantie niet doen. Toen via Twitter webcare aangegeven dat ik verder ging kijken omdat ik niet tevreden was met service en toen opeens kreeg ik bericht dat ze nieuw Zyxel modem naar me hadden opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 21:43
Na wat zoekwerk hier wat spulletjes besteld om de zyxel te vervangen door een Hex S en Unifi switch.

Namelijk de Generic Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km DOM Transceiver Module

Ik heb een Tk01 FTU dus groene(schuin geslepen) SC connector, en heb maar twee SC/LC kabels besteld, een schuine en een met rechte LC connector want ik kon echt nergens vinden welke de SFP module nodig heeft.

Zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tweedebas schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:23:
Na wat zoekwerk hier wat spulletjes besteld om de zyxel te vervangen door een Hex S en Unifi switch.

Namelijk de Generic Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km DOM Transceiver Module

Ik heb een Tk01 FTU dus groene(schuin geslepen) SC connector, en heb maar twee SC/LC kabels besteld, een schuine en een met rechte LC connector want ik kon echt nergens vinden welke de SFP module nodig heeft.

Zie ik wat over het hoofd?
SC-APC aan de kant van de FTU is goed.
De SFP is een LC want dat staat er bij. En je ziet in het filmpje op die site van jou dat hij een blauwe kabel erin klikt. Dus PC.

Dus je hebt een SC-APC naar LC-PC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 21:43
Barre73 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:30:
[...]

De SFP is een LC want dat staat er bij. En je ziet in het filmpje op die site van jou dat hij een blauwe kabel erin klikt. Dus PC.

Ik hoop toch meestal de specs in een tabel te vinden ipv filmpjes afstruinen :+ maar de goede komt binnen dus dat is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 10:36
geen tv in segbroek, meer mensen last ervan?, ik krijg de melding "systeemklok gelijk zetten" bij resetten van de tv box en daarna noppes zwart beeld... oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door danda op 19-08-2020 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 10:36
danda schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:06:
geen tv in segbroek, meer mensen last ervan?, ik krijg de melding "systeemklok gelijk zetten" bij resetten van de tv box en daarna noppes zwart beeld... oplossing?
update werkt weer: heb je hetzelfde probleem (met zyxel modem) eerst ALLES uit stopcontact, dan media converter en modem aanzetten, wacht tot je verbinding hebt, dan stroom op tv box en wacht tot je melding in beeld krijgt van geen internetverbinding... daarna steek je de UTP kabel erin en als je mazzel hebt krijg je na 20 seconden beeld. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-09 09:49
DavidB1969 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:51:
[...]

De beeldkwaliteit was voorheen 1080i/50Hz en is nu 1080p/60 Hz volgens t-mobile. Geen idee waarom; zonder compressie is de benodigde bandbreedte voor het nieuwe signaal ruim 2 x groter. Als de bsndbreedte gelijk blijft (8Mbit) moet de compressie omhoog. Als dit niet verbetert vertrek ik naar KPN.
Zoals je al zegt, resolutie zegt niet zoveel, bitrates is wat van belang is. Zouden ze op het nieuwe platform dezelfde streams pakken als de mobiele/android/Apple TV apps en geen multicast streams meer gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Poeh, zit op het nieuwe platform even naar de champions League wedstrijd Lyon - Bayern te kijken. Dat valt niet mee. Bewegend beeld is inderdaad echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
viper schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:08:
[...]

Zoals je al zegt, resolutie zegt niet zoveel, bitrates is wat van belang is. Zouden ze op het nieuwe platform dezelfde streams pakken als de mobiele/android/Apple TV apps en geen multicast streams meer gebruiken?
Is gezegd door een tester (@TAVL ) dat het 'uit de cloud' komt en, aldus het tweakers artikel eerder deze maand, TV Anywhere voor Apple TV dezelfde kwaliteit heeft dus dat zou best kunnen kloppen. Gelukkig komt mijn combo waarschijnlijk als laatste aan de beurt dus hopelijk schiet het niet op ...

60Hz is sowieso een fout die ze eerder dit jaar ook al gemaakt hebben. Het beeldmateriaal is 25 of 50fps dus moet op 50Hz worden uitgezonden, bij 60Hz zag je 'duidelijk' haperingen bij bijv. nieuwstickers. Sowieso veel storingen in die periode (december - januari) die daaraan verweten werden maar er los can stonden. Iig: (voor de 1000ste keer T-Mobile) '60Hz = bad mkay' :-(

[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 19-08-2020 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:45
incomer schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:24:

Terugkomend hierop, ze maken de lijn al een stuk eerder actief. Ze zuiden bij mij de 28ste komen aansluiten, maar afgelopen maandag bij de overdracht meteen mijn eigen router aangesloten en had direct verbinding :). Voordeel dat ik nu in mijn oude en nieuwe woning een actieve glasvezel verbinding heb.

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 12:22
Goedendag,

Kan iemand mij vertellen waar in de voorwaarden van T-mobile Thuis Glasvezel staat dat de klantenservice je alleen kan helpen met maximaal 4 apparaten?
Van de week een nieuwe glasvezel aansluiting gekregen. Alles leek te werken, maar vrij plotseling valt het internet weg. Voip telefoongesprekken worden onderbroken, muziek van Sonos valt uit, computer geeft aan dat er geen internet is.
Het modem geeft geen bijzonderheden aan, lampjes branden zoals ze horen. Ook een modem reset werkt niet. Pas als de glasvezel converter wordt gereset, werkt alles weer.
Dit heeft zich 4x in 1 week voorgedaan.

Klantenservice gebeld, zij deden een meting en alles leek goed. Maar bij het bekijken van de DHCP viel het de medewerker op dat er te veel apparaten aangesloten waren, dus ze konden geen support geven. Maximaal 4 apparaten. Dit zou in de voorwaarden staan.

Klopt dit? Of is dit een simpele afwimpeling en zoek het zelf maar uit?

Laurens-Jan Merkx

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

ljsquare schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:17:
Goedendag,

Kan iemand mij vertellen waar in de voorwaarden van T-mobile Thuis Glasvezel staat dat de klantenservice je alleen kan helpen met maximaal 4 apparaten?
Van de week een nieuwe glasvezel aansluiting gekregen. Alles leek te werken, maar vrij plotseling valt het internet weg. Voip telefoongesprekken worden onderbroken, muziek van Sonos valt uit, computer geeft aan dat er geen internet is.
Het modem geeft geen bijzonderheden aan, lampjes branden zoals ze horen. Ook een modem reset werkt niet. Pas als de glasvezel converter wordt gereset, werkt alles weer.

Klantenservice gebeld, zij deden een meting en alles leek goed. Maar bij het bekijken van de DHCP viel het de medewerker op dat er te veel apparaten aangesloten waren, dus ze konden geen support geven. Maximaal 4 apparaten. Dit zou in de voorwaarden staan.

https://www.t-mobile.nl/voorwaarden
https://www.t-mobile.nl/c...aarden-t-mobile-thuis.pdf

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• ljsquare
Die heb ik gevonden, maar ik zal er overheen zijn gelezen, want ik zie het nergens staan.

En dan nog... 4 apparaten... Stel een gezin van 4 (2 volwassenen 2 kinderen 15+), zijn al 4 telefoon, minimaal 1 computer... dan zit je al boven de 4 apparaten.

Dus ik vraag het mij af of dit werkelijk zo is.

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:06
Goedendag,

Daar kan je wel een klacht voor indienen, want dat is natuurlijk ronduit belachelijk. Dat klinkt meer als "hmm, mijn dienst is over 5 minuten afgelopen en dit wordt zeker 30 minuten, dat gaan we niet doen...".

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:31
ljsquare schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:29:
[...]

Die heb ik gevonden, maar ik zal er overheen zijn gelezen, want ik zie het nergens staan.

En dan nog... 4 apparaten... Stel een gezin van 4 (2 volwassenen 2 kinderen 15+), zijn al 4 telefoon, minimaal 1 computer... dan zit je al boven de 4 apparaten.

Lijkt me inderdaad sterk dat er dan geen support meer zou zijn. DHCP toch ook niets met internet te maken maar is toch puur voor je eigen LAN. Tenzij de medewerker DHCP bedoelt aan de WAN kant. Heb je soms meerdere publieke IP adressen gekregen? Heb je gewoon het modem van t mobile? Is er een probleem met het DNS in de modem?

• ljsquare
tomdh76 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:34:
[...]

Lijkt me inderdaad sterk dat er dan geen support meer zou zijn. DHCP toch ook niets met internet te maken maar is toch puur voor je eigen LAN. Tenzij de medewerker DHCP bedoelt aan de WAN kant. Heb je soms meerdere publieke IP adressen gekregen? Heb je gewoon het modem van t mobile? Is er een probleem met het DNS in de modem?
Ik heb een modem van T-mobile, net vers geïnstalleerd door een installateur. DNS lijkt normaal te werken, daar is niets aan veranderd, gewoon zoals in het modem is ingesteld.
Ik neem aan dat ik geen meerdere publieke IP adressen heb, gezien het een consumenten lijn is.

Laurens-Jan Merkx

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 10:47
Goedendag,

Wij zitten op T-Mobile glasvezel (alleen internet, geen TV of bellen) met 4 telefoons, 2 laptops, PC, TV en een slimme thermostaat tegelijk zonder problemen. Wel heb ik mijn eigen router achter de glasvezelconverter gezet.
Goedendag,

Je zou er om lachen als het niet zo triest was. Uiteraard kan dat geen voorwaarde zijn en ik vind er ook helemaal niks over terug in de AV.

Verkoop je als bedrijf 1 Gbit abonnementen met TV en de TV decoder is al meteen het eerste apparaat en dan zou je daarna nog maar drie apparaten aangesloten mogen hebben op je wifi of bedrade netwerk? Wat een onzin argument van een onwetende KS medewerker.

Met wat googlen vind ik trouwens dit topic op het T-Mobile forum. Misschien helpt het jou ook?

https://community.t-mobil...ten-in-het-netwerk-307528

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 20-08-2020 16:00 ]

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Goedendag,

Dit is een lulverhaal van de medewerker die je gesproken hebt. Ik heb zo ongeveer op het project gewerkt sinds het van Vodafone overgenomen is tot begin dit jaar en heb nog nooit gehoord over een voorwaarde dat je maximaal 4 apparaten mag hebben gekoppeld. Het enige dat ik me zou kunnen bedenken is dat er geen eigen apparatuur ondersteunt wordt en dat als je dus meer dan 4 apparaten bekabeld aansluit (met een switch) de medewerker je vraagt om alles direct aan te sluiten. Maar via wifi mag je gewoon met mate zoveel aansluiten als je wil (ik geloof dat de Zyxels die nu in omloop zijn bij ongeveer 50 wifi-apparaten een beetje instabiel worden).

Ik zou terugbellen, kans is groot dat je nu iemand krijgt die je wel helpt.

• ljsquare
Barre73 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:58:
[...]

Je zou er om lachen als het niet zo triest was. Uiteraard kan dat geen voorwaarde zijn en ik vind er ook helemaal niks over terug in de AV.

Verkoop je als bedrijf 1 Gbit abonnementen met TV en de TV decoder is al meteen het eerste apparaat en dan zou je daarna nog maar drie apparaten aangesloten mogen hebben op je wifi of bedrade netwerk? Wat een onzin argument van een onwetende KS medewerker.

Met wat googlen vind ik trouwens dit topic op het T-Mobile forum. Misschien helpt het jou ook?

https://community.t-mobil...ten-in-het-netwerk-307528
Dank je voor het vinden van deze topic. Ik ga dit ook even onderzoeken.
Ik heb zelf ook op hun forum al een topic aangemaakt.

Laurens-Jan Merkx

• Soundwork
Barre73 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:30:
[...]

Volgens mij is blauw UPC en geen PC. Er zit namelijk ook een verschil tussen PC en UPC geslepen glasvezelconnectoren....

https://www.ppc-online.co...r-connector-pc-upc-or-apc

edit: link toegevoegd waarin de verschillen staan...

[ Voor 13% gewijzigd door Soundwork op 20-08-2020 19:55 ]

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-09 09:49
apis29 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:35:
[...]

Is gezegd door een tester (@TAVL ) dat het 'uit de cloud' komt en, aldus het tweakers artikel eerder deze maand, TV Anywhere voor Apple TV dezelfde kwaliteit heeft dus dat zou best kunnen kloppen.
De cloud is wederom zo'n nietszeggende term. KPN heeft ook 'cloud-opname', dat wil dus zeggen dat ze de opnames in hun data centers bewaren.
De decoders gebruiken voor 'live' TV kijken bij KPN (en CanalDigitaal via Tweak en Freedom) multi-cast streams, voor pauzeren/begin gemist en opnames kijken volgens mij een unicast stream (allemaal UDP).
Voor TV kijken via de browser & iOS wordt volgens mij gewoon HTTPS gebruikt.

Welke van deze technieken is dan 'uit de cloud'?
Soundwork schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:53:
[...]

Volgens mij is blauw UPC en geen PC. Er zit namelijk ook een verschil tussen PC en UPC geslepen glasvezelconnectoren....

https://www.ppc-online.co...r-connector-pc-upc-or-apc

edit: link toegevoegd waarin de verschillen staan...
Het verschil tussen PC en UPC is me bekend maar die kunnen vrijwel door elkaar gebruikt worden in een consumentenopstelling. En PC is vrijwel altijd blauw als je deze koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
viper schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:12:
[...]

De cloud is wederom zo'n nietszeggende term. KPN heeft ook 'cloud-opname', dat wil dus zeggen dat ze de opnames in hun data centers bewaren.
De decoders gebruiken voor 'live' TV kijken bij KPN (en CanalDigitaal via Tweak en Freedom) multi-cast streams, voor pauzeren/begin gemist en opnames kijken volgens mij een unicast stream (allemaal UDP).
Voor TV kijken via de browser & iOS wordt volgens mij gewoon HTTPS gebruikt.

Welke van deze technieken is dan 'uit de cloud'?
Dit is wat ik een tijd terug heb zien staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0o5bTe8hvfl8kf1NrqZ1XVIGZg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KzodyRMY7TmASRCQKHFgAaYX.png?f=user_large
https://community.t-mobil...ghts-camera-action-324488

Nu lees ik in een ander topic van een gebruiker dat hij een vertraging opgemerkt heeft (normaal gesproken typerend voor streaming a la de app/unicast). Voor de omzetting liep z'n Eurosport Player achter en na de omzetting loopt de Eurosport Player juist zo'n 15 seconden voor. Die Player heb ik ook een tijd gehad en die liep altijd ruim acher bij het beeld op 'normale' tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
[...]

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, iedereen heeft meer dan 4 apparaten aan zijn netwerk hangen (zonder problemen). Gewoon even terugbellen en anders vragen of ze je door kunnen schakelen naar iemand die er wel verstand van heeft.

Vraag even of ze verder in je modem kunnen kijken of de lijn en waarden stabiel zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door j_bos op 21-08-2020 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Sinds de omzetting naar het "nieuwe tv kijken" afgelopen maandag lijkt de tv-verbinding niet meer te werken. Ik heb direct ná de router een smart switch staan die de VLANs voor tv en internet samenvoegt en naar een smart switch in de woonkamer stuurt waar ik ze geleid naar de tv en overige apparatuur.

Kan het kloppen dat de VLANs niet meer gebruikt worden bij het nieuwe tv kijken?

Edit: Zelf al gevonden:
https://community.t-mobil...met-je-eigen-modem-324520

[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 21-08-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:28
pagani schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:47:
Sinds de omzetting naar het "nieuwe tv kijken" afgelopen maandag lijkt de tv-verbinding niet meer te werken. Ik heb direct ná de router een smart switch staan die de VLANs voor tv en internet samenvoegt en naar een smart switch in de woonkamer stuurt waar ik ze geleid naar de tv en overige apparatuur.

Kan het kloppen dat de VLANs niet meer gebruikt worden bij het nieuwe tv kijken?

Was ik net aan het opzoeken voor je. ben zelf nog niet over maar zodra het gebeurd moet IPTV VLAN eruit en moet alles werken met een reboot van je ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 22:17
[...]

Misschien was de medewerker aan de telefoon abuis en heeft hij/zij het erover dat er maximaal 4 apparaten direct bedraad verbonden kunnen worden aan de Fritzbox? :?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
alesandro_46 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

Misschien was de medewerker aan de telefoon abuis en heeft hij/zij het erover dat er maximaal 4 apparaten direct bedraad verbonden kunnen worden aan de Fritzbox? :?
Zal idd vast te maken hebben met 4 LAN poorten op de modem / router / switch van T-Mobile.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
pagani schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:47:

Wat ik uit die instructie nog niet helemaal goed op kan maken, is of je nou nog wel VLAN 300 aan de WAN kant moet hangen? Ik lees alleen dat er geen apart VLAN meer nodig is voor IPTV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik heb alle VLANs verwijderd en dat werkt (twee managed Netgear switches achter de Huawei)

[ Voor 37% gewijzigd door pagani op 21-08-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
pagani schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:07:
Ik heb alle VLANs verwijderd en dat werkt (twee managed Netgear switches achter de Huawei)
Top, dan ga ik ergens van de week ook maar eens een poging wagen om mijn Zyxel te vervangen voor de USG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:28
Phoolie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:43:
[...]

Wat ik uit die instructie nog niet helemaal goed op kan maken, is of je nou nog wel VLAN 300 aan de WAN kant moet hangen? Ik lees alleen dat er geen apart VLAN meer nodig is voor IPTV.
Ik heb een ubiquiti edge router en kreeg het voor de omzetting nog niet goed werkend.
Na de omzetting heb ik vlan 300 en 640 op de wan poort gezet en statische routes zoals aangegeven op het forum naar het wan op vlan 640 en het werkte gelijk als een trein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
apis29 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 02:11:
[...]
Dit is wat ik een tijd terug heb zien staan:
[Afbeelding]

Nu lees ik in een ander topic van een gebruiker dat hij een vertraging opgemerkt heeft (normaal gesproken typerend voor streaming a la de app/unicast). Voor de omzetting liep z'n Eurosport Player achter en na de omzetting loopt de Eurosport Player juist zo'n 15 seconden voor. Die Player heb ik ook een tijd gehad en die liep altijd ruim acher bij het beeld op 'normale' tv.
Die vertraging heb ik ook opgemerkt met de player van Fox Sports, die liep ook altijd achter en nu een paar seconden voor. Daarnaast kreeg ik zondag al een push notificatie van vi.nl dat Bayern Munchen de CL gewonnen had en bij mij waren ze nog aan het voetballen :(
NoReseth schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:01:
[...]

Ik heb een ubiquiti edge router en kreeg het voor de omzetting nog niet goed werkend.
Na de omzetting heb ik vlan 300 en 640 op de wan poort gezet en statische routes zoals aangegeven op het forum naar het wan op vlan 640 en het werkte gelijk als een trein.
Maar in die instructie staat toch juist dat VLAN 640 & die statische routes, alleen voor DSL nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Die vertraging heb ik ook opgemerkt met de player van Fox Sports, die liep ook altijd achter en nu een paar seconden voor. Daarnaast kreeg ik zondag al een push notificatie van vi.nl dat Bayern Munchen de CL gewonnen had en bij mij waren ze nog aan het voetballen :(
vertragingen met kijken via een app is heel erg, soms meer dan een minuut. maar dat is altijd zo geweest.
en digitale TV heeft weer een aantal seconden vertraging op analoge TV.
Toen het digitale TV zijn intrede deed was er een keer zo'n belangrijk voetbal toernooi en dan hoorde je de buren al juichen voordat jij dat kon 8)7
Tip van mij, kijken via een aparte app even de notificaties uit zetten ;)
En hopen dat je vrienden of zelf naar hun niet via WhatsApp alles prijs gaat geven dat brengt ook hilarische taferelen.
Bijvoorbeeld T-Mobile digitale TV loopt voor op Ziggo. Zit ik voetbal te kijken scoort mijn club, heel hard juichen via whats app en hoor ik een vriend.. Huh?? wat dan.. goal pannekoek.. oh ja hij zit er nu hier ook in lekker dan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
d-vine schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:48:
[...]

vertragingen met kijken via een app is heel erg, soms meer dan een minuut. maar dat is altijd zo geweest.
en digitale TV heeft weer een aantal seconden vertraging op analoge TV.
Toen het digitale TV zijn intrede deed was er een keer zo'n belangrijk voetbal toernooi en dan hoorde je de buren al juichen voordat jij dat kon 8)7
Tip van mij, kijken via een aparte app even de notificaties uit zetten ;)
En hopen dat je vrienden of zelf naar hun niet via WhatsApp alles prijs gaat geven dat brengt ook hilarische taferelen.
Bijvoorbeeld T-Mobile digitale TV loopt voor op Ziggo. Zit ik voetbal te kijken scoort mijn club, heel hard juichen via whats app en hoor ik een vriend.. Huh?? wat dan.. goal pannekoek.. oh ja hij zit er nu hier ook in lekker dan _O-
Verschillen zullen er altijd wel zijn. Maar als er door de uitrol van het nieuwe systeem ineens zo'n 15 tot 20 seconden extra vertraging optreed, dan is dat gewoon slecht en moet dat opgelost worden.

En natuurlijk kan je dan notificaties uitzetten, maar het is 2020, dan is zo'n grote vertraging onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Phoolie schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:57:
[...]

Verschillen zullen er altijd wel zijn. Maar als er door de uitrol van het nieuwe systeem ineens zo'n 15 tot 20 seconden extra vertraging optreed, dan is dat gewoon slecht en moet dat opgelost worden.

En natuurlijk kan je dan notificaties uitzetten, maar het is 2020, dan is zo'n grote vertraging onnodig.
Ik ben zelf nog niet over op nieuwe platform maar ga het meemaken maar moet niet extreem worden inderdaad.
Denk dat het handig is als op TM forum zelf dit soort klachten worden gezet dan zien ze het zelf ook. Meer kan je voorlopig niet doen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
d-vine schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:02:
[...]

Ik ben zelf nog niet over op nieuwe platform maar ga het meemaken maar moet niet extreem worden inderdaad.
Denk dat het handig is als op TM forum zelf dit soort klachten worden gezet dan zien ze het zelf ook. Meer kan je voorlopig niet doen denk ik.
Heb het daar ook al doorgegeven, in het Review topic:

Daarnaast zag ik dat er ook nog een apart topic was, waar dit probleem aangekaart was, daar ook maar even aangegeven dat ik er ook last van heb:
https://community.t-mobil...en-grote-vetraging-325176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimKleintjens
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-08 21:19
Teletekst word ook niet meer ondersteund op glasvezel na de nieuwe update. Volgens T-mobile is dit technisch onmogelijk doordat ze na de nieuwe update een nieuwe soort stream gebruiken in vergelijking met nu. Op dsl blijft het wel ondersteund. Dan vraag ik me af wat het verschil in stream is tussen dsl en glas en waarom teletekst dan niet meer ondersteund zou kunnen worden bij kpn is dit namelijk geen probleem op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
TimKleintjens schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:14:
Teletekst word ook niet meer ondersteund op glasvezel na de nieuwe update. Volgens T-mobile is dit technisch onmogelijk doordat ze na de nieuwe update een nieuwe soort stream gebruiken in vergelijking met nu. Op dsl blijft het wel ondersteund. Dan vraag ik me af wat het verschil in stream is tussen dsl en glas en waarom teletekst dan niet meer ondersteund zou kunnen worden bij kpn is dit namelijk geen probleem op glas.
DSL heeft altijd mindere streams gehad dan glas en volgens mij specifiek KPN WBA streams. Op glas heeft T-Mobile Thuis altijd eigen streams gehad en mogelijk dat ze bij de overgang naar het nieuwe platform daarin geen teletekst kunnen meezenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Laatst online: 20-09 22:40

basdej

OutSystems Consultant

Ik heb ook sinds het nieuwe TV platform dat het kastje geen beeldsignaal geeft. Aan en uit zetten via de afstandsbediening helpt niet. Als ik echt de stroom er vanaf haal, dan komt er weer beeld op TV.

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 12:28
@basdej dit heb ik ook sinds de update, het werkt als je de hdmi kabel eruit trekt en weer erin steekt. Geen idee wat er precies gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 16:57

gpex

Pex voor intimi

@basdej @mister_S Ook ik heb last van dit probleem. De aan indicatie (blauwe lampje) verandert ook niet als je via de afstandbediening het Amino Aria kastje probeert uit te doen (blijft blauw branden, zou rood moeten worden bij uit). Ik haal dan het kastje van de spanning af, en dat lijkt inderdaad te werken. HDMI kabel eruit halen nog niet geprobeerd, is natuurlijk wel sneller want kastje hoeft niet meer te booten, echter ideale oplossing is dit natuurlijk niet. Het lijkt me wel een algemeen issue dan.

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimKleintjens
Centurius schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:13:
[...]

DSL heeft altijd mindere streams gehad dan glas en volgens mij specifiek KPN WBA streams. Op glas heeft T-Mobile Thuis altijd eigen streams gehad en mogelijk dat ze bij de overgang naar het nieuwe platform daarin geen teletekst kunnen meezenden.
Toch raar dat er verschillende mensen klagen dat na de update de stream kwaliteit verminderd is en dan ook de mogelijkheid van teletekst verloren gaat. Lijkt toch alsof ze het nieuwe platform toch niet optimaal getest hebben in dat jaar dat ze ermee bezig zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Centurius schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:13:
[...]

T-Mobile had alleen eigen streams in ODF glasgebied.

Ik denk dat ik het wel weet. Volgens mij hebben/gaan ze op alle glasaansluitingen over op OTT streams en niet meer op multicast. En dat kan inderdaad de kwaliteitsbeleving verminderen. Het is feitelijk kijken naar de app maar dan via de TV decoder. Flinke compressie anders is het niet te doen. En op DSL zit te veel verschil in mogelijke bandbreedtes om dat ook te kunnen doen bij alle DSL aansluitingen dus daar heb je nog wel de KPN WBA streams.
Dat is mijn inschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ai, dat zou dan wel pijnlijk worden :F er komen meer en meer tv's die behoorlijk goed beeld laten zien. Ga je dan een app draaien op je decoder die een mindere beleving geeft. Hoe komen ze er op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

pinda powerrr schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:13:
Ai, dat zou dan wel pijnlijk worden :F er komen meer en meer tv's die behoorlijk goed beeld laten zien. Ga je dan een app draaien op je decoder die een mindere beleving geeft. Hoe komen ze er op...
Tja... Was er vorig jaar ook niet een provider die al haar verkeer via Duitsland wilde routeren? En daar heel snel van terug kwam?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pinda powerrr schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:13:
En toch kan het blijkbaar wel. Ik hoor niemand klagen over de kwaliteit van Netflix bijvoorbeeld. Is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Barre73 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:17:
[...]

En toch kan het blijkbaar wel. Ik hoor niemand klagen over de kwaliteit van Netflix bijvoorbeeld. Is niet anders.
Goed punt.
Bij Netflix kunnen we ook HDR en Dolby nog wat films kijken, die zijn inderdaad prima. Als het die kant op gaat, dan zie ik het wel zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Barre73 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:17:
[...]

Mwah, Netflix is meestal niet live, dus die hebben iets meer tijd om optimale compressie versus beeldkwaliteit te maken...

Overigens heb ik de nieuwe tv propositie na 1 week maar weer opgezegd en toch maar NLZiet plus Canal Digitaal voor Fox sports.... Canal Digitaal is overigens ook beroerd, maar dat is dan met 3 fox sports zenders en inclusief 100 uur opnemen voor 15 euro.

Het blijft erg jammer dat er nog geen ott aanbieder is die beeldkwaliteit zo hoog mogelijk zet. Wellicht 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46

HaterFrame

Well... Poo came out!

Begrijp ik nou goed dat met de uitrol van het nieuwe platform we achteruit gaan met de kwaliteit? Want de kwalliteit van canal digitaal icm met tweak was ook al bagger, baalde destijds ook al van die change van sparql naar CD. Is er een mogelijkheid tot opzeggen eigenlijk? Hier zit ik dus niet op te wachten.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Zelf nog niet over maar ik lees dit op het TM forum.

Per zender is er een menu beschikbaar, waarin je in kan stellen wat je wil wil qua beeld, geluid en aspect ratio. Bij de algemene instellingen kun je voor meeste ook een standaard instellen (Ondertiteling Nederlands, Duits, Engels, uit).

Kan iemand dit bevestigen en wat zijn precies de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@HaterFrame TV is maandelijks opzegbaar ...
d-vine schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:08:
Zelf nog niet over maar ik lees dit op het TM forum.

Per zender is er een menu beschikbaar, waarin je in kan stellen wat je wil wil qua beeld, geluid en aspect ratio. Bij de algemene instellingen kun je voor meeste ook een standaard instellen (Ondertiteling Nederlands, Duits, Engels, uit).

Kan iemand dit bevestigen en wat zijn precies de instellingen?
Nu kan je in ieder geval per zender kiezen of er ondertiteling bij moet en of de audio (op enkele zenders) in het NL of oorspronkelijke moet. Zelf ook nog niet over dus geen idee welke instellingen er voor het beeld zijn. Eerst kon je alleen voor alle zenders ondertiteling aan/uit (History Channel op ODF bijv. heeft standaard geen ondertiteling dus als je het daarbij aan had staan en vervolgens naar een NPO1 schakelde kreeg je daar de telektekst ondertiteling in beeld).
pinda powerrr schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:50:
[...]
Goed punt.
Bij Netflix kunnen we ook HDR en Dolby nog wat films kijken, die zijn inderdaad prima. Als het die kant op gaat, dan zie ik het wel zitten.
Wat al gezegd werd: Netflix is niet live, die servers kunnen dagen doen over de meest optimale compressie waar T-mobile het on-the-fly moet doen. Kan alleen maar erger dan nu worden |:( .
Meest lachwekkende was nog dit antwoord wat ik tegenkwam (hadden ze doorgekregen van het ontwikkelteam): zogenaamd krijgen ze nu 'echte' HD aangeleverd dus neem aan echte Full HD/1080p en dan gaan ze het vervolgens a) in 60Hz versturen terwijl het nog steeds 25/50fps materiaal is en b) zelf nog compresseren naar app-waardige bitrate

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiwVCYzLRIcf2SOs-A4auPaORfo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aWk3q2ZVFcK7nKSEm8pxQgUR.png?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door apis29 op 25-08-2020 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimKleintjens
Vrij curieuze keuze om voor 60 Hz te gaan dat word lekker stotteren met 25fps 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
TimKleintjens schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:21:
Vrij curieuze keuze om voor 60 Hz te gaan dat word lekker stotteren met 25fps 8)7
Ja heb ze er al op aangesproken O-) . Hetzelfde wisten ze vorig jaar eind November voor elkaar te spelen en hebben ze later weer teruggedraaid en dan zie ik het nu wéér terugkomen |:( .
Pagina: 1 ... 95 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie