Acties:
  • +1Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:04
Naar aanleiding van nieuws: Canal Digitaal begint met aanbieden abonnement voor live-tv heb ik besloten om een abbonement te nemen voor deze service. Want fox sports eredivisie wil ik wel hebben voor de 14,95 euro!

Blijkt dat alleen het eerste kanaal in het abbonement zit. Dat is geen ramp. Ik zag dat je heel wat leuke muziek zenders erbij had. Dus dat maar proberen. Op het mobiel werkt het streamen fijn onderweg in de trein.

Thuis wou ik verder kijken naar muziek videos via mijn chromecast maar na een paar minuten knalt het eruit. Jammer, want dit heb ik met alle live TV apps ala Knippr en ziggo go. Kpn play werkte opzich wel Okay.

Vandaag de tweede dag. Nu word er gebufferd ipv dat de stream stopgezet word. Na een paar keer bufferen blijft het hangen. Dus in dacht van, laat ik de klantenservice bellen. Ik heb uitgelegd dat de stream eerst stopte na een paar minuten en nu dat het heel de tijd blijft hangen. "Heeft u al uw wachtwoord gewijzigd?" kreeg ik te horen. Ik vroeg me af waarom dat nou zin had. "dan kunt u wel in uw account komen.". Maar ik kan al in mijn account? "dit is toch echt de oplossing die we nu aanbieden".

Gelijk had ik er geen zin in en wou mijn abbonement opzeggen, wat alleen telefonisch kan. "dat kan niet, dat kan pas na uw proef periode'.

Lekker dan. Enige wat ik wou ik het probleem melden zodat ze er wat mee konden doen. Maar blijkbaar zit ik hier nu twee maanden aan vast. Ik hoop dan dan ze het probleem oplossen en gewoon fatsoenlijke streams kunnen aanbieden.

Dit is geen vraag naar gewoon om mijn ervaringen te delen met anderen. Wat zijn jullie ervaringen?

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Via welke internetprovider loopt je abonnement? Ik lees veel klachten over Tweakdsl, waarbij diverse apps niet kunnen bufferen..

Ik gebruik de CD app en heb nergens last van.. (Tele2 mobiel en Tele2 vdsl). Mijn ouders overigens ook geen problemen via Vodafone.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polopolo150
Ik kijk via ziggo met een 200 mbit lijn.

Andere services zoals youtube of Netflix werken wel fijn.

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ah ik was aan het nadenken om /een topic te starten.

mijn ervaringen tot nu (3 uur lid)
1) activatie ging mis, kon niet inloggen op de app maar wel op de site. Most bellen met de klantenservice die een product aan mijn profiel heeft toegevoegd (een smartcard nummer) waardoor het nu wel werkt.
2) Het voetbal zag er erg onscherp en haperig uit, andere zenders lijken wel erg scherp.
3) De app werkt eigenlijk veel beter dan verwacht. Zappen gaat via het zender overzicht en redelijk vlot. En nog beter, als ik een zender opzet dan kan mijn vriendin als je ook verbonden is met dezelfde chromecast in haar app ook zappen en pauzeren. Een beetje zoals met Netflix dus.

Ik kijk de gratis maand nog even aan voor nu denk ik dat ik volgende maand mijn edpnet (digitenne) abonnement ga opzeggen.

De WAF was overigens erg hoog (ooh deze zender ook en deze en ooh deze - digitenne heeft geen heel groot aanbod) en ze fietste zo weg op de app.

edit: ik kijk HD over een Telfort 9,7mbit lijntje.

Alleen zou ik de eredivisie graag willen ruilen voor de F1 maar soit.

edit2:
Ik keek even naar de bandbreedte gebruik in mijn Fritzbox en dat ziet er wel tamelijk opmerkelijk uit.

Zal morgen eens testen hoe Netflex met die bursts omgaat op een tweede HD TV met google chrome.

[Voor 15% gewijzigd door franssie op 06-07-2018 18:28]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

franssie schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:00:
Ah ik was aan het nadenken om /een topic te starten.

mijn ervaringen tot nu (3 uur lid)
1) activatie ging mis, kon niet inloggen op de app maar wel op de site. Most bellen met de klantenservice die een product aan mijn profiel heeft toegevoegd (een smartcard nummer) waardoor het nu wel werkt.
2) Het voetbal zag er erg onscherp en haperig uit, andere zenders lijken wel erg scherp.
3) De app werkt eigenlijk veel beter dan verwacht. Zappen gaat via het zender overzicht en redelijk vlot. En nog beter, als ik een zender opzet dan kan mijn vriendin als je ook verbonden is met dezelfde chromecast in haar app ook zappen en pauzeren. Een beetje zoals met Netflix dus.

Ik kijk de gratis maand nog even aan voor nu denk ik dat ik volgende maand mijn edpnet (digitenne) abonnement ga opzeggen.

De WAF was overigens erg hoog (ooh deze zender ook en deze en ooh deze - digitenne heeft geen heel groot aanbod) en ze fietste zo weg op de app.

edit: ik kijk HD over een Telfort 9,7mbit lijntje.

Alleen zou ik de eredivisie graag willen ruilen voor de F1 maar soit.

edit2:
Ik keek even naar de bandbreedte gebruik in mijn Fritzbox en dat ziet er wel tamelijk opmerkelijk uit.

[afbeelding]

Zal morgen eens testen hoe Netflex met die bursts omgaat op een tweede HD TV met google chrome.
Als ik een Stream kwaliteit test van bijvoorbeeld ZiggoGo of Netflix, via Windows 10 taakbeheer en netwerkkaart, dan krijg ik hetzelfde plaatje te zien dan de Fritz laat zien. Geen continue gelijkblijvende datastroom maar eveneens pieken en dalen, waarbij je zelf de gemiddelde bitrate in moet schatten.

[Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 21-08-2018 16:21]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

hardware-lover schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:46:
[...]

Als ik een Stream kwaliteit test van bijvoorbeeld ZiggoGo of Netflix, via Windows 10 taakbeheer en netwerkkaart, dan krijg ik hetzelfde plaatje te zien dan de Fritz laat zien. Geen continue gelijkblijvende datastroom maar eveneens pieken en dalen, waarbij je zelf de gemiddelde bitrate in moet schatten.
Ik zal nog eens kijken met een ziggo en netflix stream dan als jij dit daar ook ziet. Ik heb wel recentelijk een nieuwere fritz dus wellicht dat de refreshrate van de monitoring iets in de war schopt en het daardoor zo raar presenteert.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb nu NLZiet, maar misschien dat ik dit in augustus ook eens een maandje probeer als alternatief. Ik heb verder geen normaal tv-abonnement en terugkijken van programma's vind ik ook belangrijk (maar misschien is een week wel voldoende, er staan wel weer veel meer zenders tegenover en volgens een van de nieuwsberichten krijg je zelfs een smartcard die je wel of niet kunt gebruiken.)

Ik mis alleen duidelijke informatie van Canal Digitaaal wat het precies is, welke zenders en of je inderdaad een smartcard krijgt. Het staat niet echt duidelijk op hun eigen website. Ik ben ook niet echt een zware tv-kijker (ik kijk het op een internet abo met datalimiet van 150 GB en dan heb ik ook nog Netflix).

[Voor 10% gewijzigd door Marzman op 06-07-2018 21:02]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik kom er ook achter dat er ook een webviewer is https://livetv.canaldigitaal.nl

Het werkt dus ook gewoon prima op de laptop.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik breek even de 24 uurs regel omdat het geen kick van mijn eerdere post is maar naar mijn mening een update.
Ik heb het bomvol pakket maar daar zit dus geen BE (een, canvas, ketnet) en uk BBC (1,2,4) in. De BBC kan ik vrij eenvoudig zelf met de schotel FTA uit de lucht plukken maar de BE zenders krijg ik dan niet.

Toch ietsje minder bomvol dan het lijkt. Die "hooligandivisie" zou ik er zo voor inleveren.

[Voor 0% gewijzigd door franssie op 07-07-2018 01:40. Reden: typo]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik heb de app ook, mijn ouders hebben een schotel hangen en ik kijk hier wel eens TV mee. Vind de app erg warrig en streams worden niet altijd lekker opgepakt. App lijkt ook regelmatig inloggegevens te vergeten.
Pak daarom meestal de Ziggo Go-app eigenlijk :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-03 18:42
Opzich redelijk goede ervaring met de app, alles laad bij mij anders dan bij vele wel normaal en heb dus ook weinig problemen met het streamen zelf. Waar ik echter wel klaar mee ben is de ongemakkelijke situaties die het mij heeft opgevelerd.
Wanneer je in de mediaplayer zit en je maakt een swipe beweging naar links of naar rechts, dan ga je een zender voor of achteruit. Opzich handig alleen registreert hij vaak dat ik naar rechts swipe terwijl dit niet mijn bedoeling is. Tijdens het kijken van het WK is het in gezelschap van anderen al een paar keer gebeurt dat ik een zender terug ging vanaf nederland 1. En je zal vast wel kunnen raden wat voor zender er achter aan de lijst staat......

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:21
Ik heb ook een proef abo genomen. Vele malen beter dan die app van kpn play. De app vind ook overzichtelijker. Wel jammer dat je niet kan opnemen. Ja je kan 7 dagen terug kijken prima maar niet voor alle zenders. Streamen gaat goed ook via de chrome cast. (glasvezel 350Mbit caiway internet only). Zowel via de IOS app en de Android App. Zelfs op een Ipad 2 werkt het nog alhoewel dat echt traag is.

Waar ik normaal meteen problemen krijg is bij het doorspoelen van reklame maar dit werkt op zich prima. (wel even wat vingerspitzen gefühl kweken).

Kijken via de browser gaat ook prima beter dan bij KPN die knalde er na 10 min uit. Al met al ben ik met de app wel te vreden. Maar de organisatie straalt nog steeds het zelfde uit als 15 jaar terug. Een dinosaurus en dan bedoel ik de voorwaarden, de helpdesk enz. Ik ben benieuwd of ze in het snel veranderende TV landschap gaan overleven. Tot nu toe is dat app goed en dat is al een pré.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

franssie schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:33:
Ik breek even de 24 uurs regel omdat het geen kick van mijn eerdere post is maar naar mijn mening een update.
Ik heb het bomvol pakket maar daar zit dus geen BE (een, canvas, ketnet) en uk BBC (1,2,4) in. De BBC kan ik vrij eenvoudig zelf met de schotel FTA uit de lucht plukken maar de BE zenders krijg ik dan niet.

Toch ietsje minder bomvol dan het lijkt. Die "hooligandivisie" zou ik er zo voor inleveren.
Wat raar, geen Belgische zenders? Heb je toevallig een zenderlijst ergens of kun je er een screenshot van maken ofzo?

edit: op die link zie je een zenderoverzicht, ook zonder account :)

[Voor 12% gewijzigd door Marzman op 10-07-2018 09:08]

/▌

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ze hebben het inmiddels ook aan mij bevestigd dat ze daar de rechten niet voor hebben - ik heb gelijk mijn proef laten stopzetten. Ze zijn hier wel erg onduidelijk over.
Ik baal er best van, de app werkte perfect ook met meerdere gebruikers door elkaar etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er zijn volgens mij vrij veel Nederlandse aanbieders die de Vlaamse publieke zenders niet mogen doorgeven buiten het thuisnetwerk van de klant. Zelfs bij Ziggo heeft dat ook vrij lang geduurd. Ik dacht dat die zenders ook bij KNIPPR en Play van KPN niet beschikbaar waren. Wat dat betreft dus weinig nieuws onder de zon.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:47
Ik heb het abonnement ook afgesloten, gisteren mailtje dat de maand gratis een weekje verlengd is :
Welkom bij Canal Digitaal! Leuk dat je via ons sport, reality, nieuws, docu's en films gaat kijken.

Helaas heb je na het aanmelden niet direct kunnen kijken. Excuses hiervoor, dit lag aan een storing die inmiddels is verholpen.

We vinden het wel heel vervelend en willen je ter compensatie graag een extra week gratis tv-kijken aanbieden. Dit komt bovenop je maand gratis.

Tot slot, je hoeft hier niets voor te doen, wij zorgen ervoor dat het doorgevoerd wordt en dat het op je nota staat.
Jammer, want ik vermoed dat de smartcard nu ook later opgestuurd gaat worden.
En laat dat nou net de reden zijn dat ik dit abonnement heb afgesloten...

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:09
Aangezien ik geen zin heb om te moeten gaan streamen, vroeg ik mij af of dit ook werkt met een app op je smart tv. Iemand daar ervaringen mee?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Voor welk OS? Voor Android TV kun je het misschien sideloaden, dat heb ik ook met NLZiet gedaan.

/▌

• Jorgen
Voor LG WebOS 3.5

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:40

Nox

Noxiuz

hardware-lover schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:46:
[...]

Dit dus (Netflix HD via W10 App);
[afbeelding]
Dit is normaal, ook voor @franssie geldt hetzelfde. De stream komt binnen als continue dataflow bij canal digitaal. Omdat ze niet zelf het netwerk beheren naar de klanten toe dient de stream eenvoudig over netwerken van andere ISP's getransporteerd te kunnen worden. En ook WiFi moet meegenomen worden in de hele route. Veel protocollen zoals MPEG-DASH en HLS knippen de stream die geëncodeerd is in h.265 of h.264 in stukken van 5 of 10 secondes bijvoorbeeld. Zodra er een stuk/chunk gereed is wordt die gewoon als bestandje over http(s) verstuurd en gedownload door de client. Als je op de juiste I-frames knipt merk je er niks van (Die frames bevatten álle informatie, niet alleen de verschillen).

Op die manier heb je dus 5 of 10 secondes om een bestandje van bijv. 1 of 2 MB te downloaden. Als je even wat interference hebt op je wifinetwerk zie je dat niet direct terug. Die bestandjes worden vaak met 40-60 megabit per seconde gedownload en daarna is het idlen tot de volgende op komt. Enzovoorts.

In mijn ervaring hebben sommige Sitecom routers hier enorm veel moeite mee op een of andere manier (En allicht dus ook routers van tweakdsl?). Ondanks dat al het verkeer over poortje 80 gaat in geval van HLS en bij gebruik van QoS dus prioriteit zou moeten krijgen werkt het soms voor geen ene meter.

Wat meer ontopic; ik heb de app ook maar het werkt nog een beetje buggy. Er zijn nog veel dingen die niet goed gaan zoals de 'mijn account' dat is niet beschikbaar bijvoorbeeld. Ook zou ik mijn account willen opzeggen in de gratis maand want ik wilde er alleen even mee testen. Dat lukt nu dus niet? :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Nox ik zou ze even bellen - bij mij was er eerst geen product gekoppeld dus ik had wel een account in de app maar geen diensten. Ik ben toen uitstekend geholpen. Opzeggen heb ik overigens uiteindelijk via Faceboek gedaan na mijn klacht/vraag waar de Belgische en UK zender waren.

• Skywalker27
Zo we zijn een paar weken verder en de nadelen beginnen zich te openbaren. Zo is er een probleem met TV gemist dat werkt al niet goed vanaf de 24e juli. En gisteren waren er problemen met de streams. ER wordt als je beld geen info gegeven ze weten niets ook niet wanneer het opgelost is. En waar ze bij KPN wel makkelijk waren met geld terug geven, dat doen ze bij canal niet i.i.g. O ja en ze wouden wel even kijken wat er niet deed dan gingen ze inloggen onder mijn naam en moesten ze mijn account resetten en daarmee mijn wachtwoorden 8)7.

Als dit nog zo doorgaat is dit ook geen blijvertje, het schijnt toch moeilijk te zijn Live TV enz aanbieden in een app blijkbaar.

• polopolo150
Vanavond voor het eerst sinds weken een avondje deze service proberen. Fox sports 1 heeft nu eindelijk nut om te kijken.

De overige fox sports kanalen had ik er eigenlijk wel graag bij gekregen. Bij de andere wedstrijd wel een doelpuntje te zien. Het "hoofd" wedstrijd gebeurd er nu niet zo veel.

Edit: het constant uitvallen van de video is gewoon niet gebeurd dit weekend. Denk dat ik morgen ga bellen om de abbo door te laten gaan.

[Voor 19% gewijzigd door polopolo150 op 13-08-2018 01:09]

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 09:56
Zijn er ook app's voor de Apple TV en Smart TV's? Kon het zo snel niet vinden op de website

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:40

Nox

Noxiuz

franssie schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:21:
@Nox ik zou ze even bellen - bij mij was er eerst geen product gekoppeld dus ik had wel een account in de app maar geen diensten. Ik ben toen uitstekend geholpen. Opzeggen heb ik overigens uiteindelijk via Faceboek gedaan na mijn klacht/vraag waar de Belgische en UK zender waren.
Nou, mijn opzegging via email is uiteindelijk ontvangen.

Ik dacht leuk even proberen, maandje gratis beetje testen kan geen kwaad.

Nadeel: 1 maand opzegtermijn.

M.a.w.: je neemt op de 4e een proefabonnementje, meldt je na 2 weken af en vervolgens moet je dus wel de maand erop min of meer de volle mep betalen :X

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Nox ik zou het in mijn rekening moeten nakijken maar ik had ze een emaili gestuurd dat ik het misleidend vond dat ze het een proefmaand noemden terwijl het effectief de eerste twee maanden 50% korting was bij direkt opzeggen en dat ze geen openheid hadden gegeven over de missende zenders. Toen kreeg ik een herstel email met inderdaad de opzegging na 1 maand vanaf de begindatum ipv 2.

Ach ik zal die paar euro niet missen maar voor anderen is dat misschien anders. Als ze de UK en BE erbij krijgen wordt ik zo weer klant want nu edpnet stopt met digitenne en KPN een onmogelijke jaren 90 route met een losse ontvanger kiest is dat voor mij geen optie meer helaas.

Ben wel benieuwd of iemand al meer weet over die smartcard, zan zou ik eventueel BE van de sat kunnen plukken. Uk is toch FTA.

• polopolo150
Het moet niet gekker worden :(

Heb net mijn "gratis" CanalDigitaal kaart gekregen dat je bij de live TV abbo krijgt. Nou. Dat vind ik leuk. Alleen als ik mijn abbo opzeg dan moet ik hem ook terugsturen :(

Ik kijk een gegeven paard niet in de bek maar dit levert bij mij gewoon irritaties op.

• DDX
Vandaag ook kaart ontvangen, wel maf dat erop staat 'extra kaart'

In brief ook een mooi zinnetje :
PS Indien je nu al de smartcard retourneert omdat je deze niet wilt gaan gebruiken, moeten we helaas het maandelijkse tarief van je abonnement verhogen met € 5,- per maand. De reden daarvoor is dat de kosten die de omroepen ons in rekening brengen substantieel hoger worden.

[Voor 70% gewijzigd door DDX op 21-08-2018 21:11]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik lees twee ietwat verwarrende berichten. De gratis kaart, daar krijg je dan een betaald abonnement bij? Dus alleen de kaart en activeringskosten zijn gratis maar je moet hoe dan ook meer betalen dan de geadverteerde prijs van 10 of 15 euro? Dat is gewoon misleiding dan.

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In de brief staat ook dat je deze kaart kan gebruiken voor het volledige satelliettelevisieaanbod van Canal Digitaal. Aangezien je deze naast het abonnement ‘televisie via internet’ krimgt vermoed ik dat deze om die reden ‘extra kaart’ wordt genoemd. Ik kan het zelf niet proberen door een gebrek aan een schotel; maar voor 10,- per maand is dat een leuk extraatje.

Het is niet mogelijk zeker, om deze in het bestaande ci slot van mijn tv te doen. (via coax, nu ziggo) ? :X

[Voor 12% gewijzigd door purge op 21-08-2018 23:14]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Als je EUR 10 per maand betaald voor zowel IPTV en sat dan is dat een koopje. Maar dat strookt niet mer het niet gebruiken en EUR 5 meer betalen? Het verhaal is erg rommelig.

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:14:
Als je EUR 10 per maand betaald voor zowel IPTV en sat dan is dat een koopje. Maar dat strookt niet mer het niet gebruiken en EUR 5 meer betalen? Het verhaal is erg rommelig.
Gewoon de kaart in een la leggen totdat je het abbonement opzegt. Dan ben je niet de 5,- verschuldigd.
Ik denk dat dit een methode is om het aantal betalende klanten omhoog te brengen. Waardoor er meer gewicht komt richting de omroepen.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@purge misschien leuk om iemand in het DVB-S topic te laten testen of de kaart ook echt werkt met UK en BE? Dan neem ik alsnog weer een abo - ik heb namelijk wel schotels (nu niet aangesloten).

edit: @Mentalist ken jij dit topic?

[Voor 7% gewijzigd door franssie op 21-08-2018 23:29]

• DDX
franssie schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:28:
@purge misschien leuk om iemand in het DVB-S topic te laten testen of de kaart ook echt werkt met UK en BE? Dan neem ik alsnog weer een abo - ik heb namelijk wel schotels (nu niet aangesloten).

Werkt prima.
Met BE dan, UK is al vrij te ontvangen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:31

Mentalist

[avdD]

franssie schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:28:

Nee, ik had dit topic niet gezien. Ook geen interesse in IPTV en ik ga ook geen abo bij CDS afsluiten. Ik had daar ooit een basisabo voor €7,95 ofzo. Na een aantal prijsverhogingen vroegen ze opeens voor een bijdrage van €10 voor een nieuwe smartcard. De beveiliging van de oude was lek, dus die moest vervangen worden. Prima maar dat is dus niet mijn probleem. Hebben ze ook veel kritiek op gekregen destijds, gingen ze uitleggen dat het een "vrijwillige bijdrage" was en weetikwat. Heb ik dus ook niet voor betaald, maar veel (de meeste?) klanten waarschijnlijk wel.

En die streken lijken ze nog niet te hebben afgeleerd als ik dit topic zo lees. Leuk dat er bij IPTV een kaart zit, maar vroeger of later betaal je toch de volle mep. Reken niet op een koopje.

Verstuurd vanaf mijn Computer®
Thomas Edison was een stuk uitschot.

• saltajose
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:47
Sinds donderdag probeer ik de smartcard te activeren. Het lukt helemaal niet na vele pogingen. Ik heb net de klantenservice gebeld en ze zeggen dat voor sommige internet TV gebruikers de smartcard werkt niet. Volgende week dinsdag is een oplossing verwacht.

• mokat
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-03 21:49
Vreemd ik heb ook de brief gekregen met de ' extra smartcard' met:
' Indien je nu al de smartcard retourneert omdat je deze niet wilt gaan gebruiken, moeten we helaas het maandelijkse tarief van je abonnement verhogen met € 5,- per maand. De reden daarvoor is dat de kosten die de omroepen ons in rekening brengen substantieel hoger worden '

Via de chatt met Canal Digital kreeg ik de volgende reply: ' Dat is mij onbekend.. Dat zou ik eens moeten navragen, maar er is momenteel niemand waar ik dat aan zou kunnen vragen. Maandag kan dat wel '

Ik heb geen sateliet ontvanger en ben ook niet van plan deze te nemen. Ik wil gewoon gebruik maken van de TV-app voor 9.95 en verder niet. Dat was voor mij de deal !! niet meer of minder.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik vermoed dat ze geen licentie hebben op de zenders voor puur IPTV maar alleen als extra service voor kaarthouders. Dat lijkt mij de enige reden voor het sturen van de kaart. En die kaart zou je aan een vriend(in) kunnen uitlenen voor als je daar op bezoek komt.

Zeer waarschijnlijk dat als het goed blijft gaan hier en digintenne een ramp wordt ik weer een abbo neem.

• mokat
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-03 21:49
Als dat zo is wat verschilt het 9.95 TV APP abonnement waarmee je dan ook (gratis) naar sateliet TV kan kijken dan van het TV thuis basis HD abonnement van 22.95 :?

• Skywalker27
polopolo150 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:35:
Het moet niet gekker worden :(

Heb net mijn "gratis" CanalDigitaal kaart gekregen dat je bij de live TV abbo krijgt. Nou. Dat vind ik leuk. Alleen als ik mijn abbo opzeg dan moet ik hem ook terugsturen :(

Ik kijk een gegeven paard niet in de bek maar dit levert bij mij gewoon irritaties op.
Ik had ook al zoiets van huh. Toch maar even gebeld of je stiekum toch niet nog ergens voor hoeft te betalen.

• polopolo150
Ik heb bij mijn bomvol abbo nu ook Fox Sports 4! :D

Helaas kan ik niet programma's terug kijken. Dat zou echt verdomd interessant zijn geweest om legaal UFC te kijken.

[Voor 53% gewijzigd door polopolo150 op 05-09-2018 18:18]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

mokat schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:50:
Als dat zo is wat verschilt het 9.95 TV APP abonnement waarmee je dan ook (gratis) naar sateliet TV kan kijken dan van het TV thuis basis HD abonnement van 22.95 :?
Ik denk nu in niets. Totdat iedereen dat doorheeft.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 06:53

nwagenaar

God, root. What's the differen

polopolo150 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:14:
Ik heb bij mijn bomvol abbo nu ook Fox Sports 4! :D

Helaas kan ik niet programma's terug kijken. Dat zou echt verdomd interessant zijn geweest om legaal UFC te kijken.
Dit is tijdelijk ivm zender van de maand. Volgend weekend zou ook alle Ziggo sport kanalen open moeten staan ivm de Formule 1.
mokat schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:50:
Voor zover ik kan zien is er nagenoeg geen verschil tussen het Basis HD pakket en het IPTV Vol pakket waarbij enkele zenders niet via de IPTV applicatie bekeken kan worden (waaronder dus de Belgische en Engelse kanalen) maar wel via de extra verkregen kaart. Hetzelfde geldt voor het Familie HD en het IPTV Bomvol pakket, ook hier heb ik nagenoeg geen verschil gezien.

Op basis van beide zenderlijsten zijn dit de verschillen en wat mist in de Canal Digitaal TV App:

BasisHD: één HD, Canvas HD, Insight HD, Foxsports Eredivisie 1 HD, Fishing and Hunting, Retro Music TV, Hustler TV.
FamilieHD: Mezzo, Ons, the QYOU HD, DocuBox

Ter verduidelijking hier de beide zenderlijsten van Canal Digitaal (satelliet) en van de Canal Digitaal TV App (IPTV) waarbij ik geen rekening heb gehouden met de FTA kanalen (BBC, ITV, etc zijn gewoon vrij te zien via de schotel):

https://www.canaldigitaal...nderlijst-tv-en-radio.pdf
https://www.canaldigitaal...erlijst-vol-en-bomvol.pdf

Overigens zijn er momenteel issues met de rechten op de geleverde extra SECA3 kaart, als je contact opneemt met de servicedesk van Canal Digitaal geven ze je een maand alle zenders vrij en ik heb vernomen dat ze het probleem hebben gevonden en dit probleem op korte termijn zullen verhelpen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mokat schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:49:
Vreemd ik heb ook de brief gekregen met de ' extra smartcard' met:
' Indien je nu al de smartcard retourneert omdat je deze niet wilt gaan gebruiken, moeten we helaas het maandelijkse tarief van je abonnement verhogen met € 5,- per maand. De reden daarvoor is dat de kosten die de omroepen ons in rekening brengen substantieel hoger worden '

Via de chatt met Canal Digital kreeg ik de volgende reply: ' Dat is mij onbekend.. Dat zou ik eens moeten navragen, maar er is momenteel niemand waar ik dat aan zou kunnen vragen. Maandag kan dat wel '

Ik heb geen sateliet ontvanger en ben ook niet van plan deze te nemen. Ik wil gewoon gebruik maken van de TV-app voor 9.95 en verder niet. Dat was voor mij de deal !! niet meer of minder.
Dan retourneer je toch gewoon die kaart niet?

/▌

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 06:53

nwagenaar

God, root. What's the differen

Marzman schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:26:
[...]
Dan retourneer je toch gewoon die kaart niet?
Precies, leg hem in de kast/la oid en wanneer het er op aankomt stuur je hem simpel terug.

Overigens lijkt Canal Digitaal het probleem met de extra kaart te hebben opgelost voor alle klanten en worden NPO1 t/m 3, RTL4, etc nu netjes vrijgegeven zonder de melding dat de Smartcard niet geldig is.

Mocht het niet werken, dan moet je even een heractivering via de Mijn Digitaal site aanvragen en hem op NPO1 HD laten staan.

[Voor 45% gewijzigd door nwagenaar op 12-09-2018 12:20]

Mijn Neo Geo MVS collectie

• polopolo150
Hebben meer mensen last van het kijken van Live TV via de website?

Laatste dagen krijg ik vaak de melding "Kan niet afspelen in huidige regio" als ik iets zit te kijken na een paar minuten. Ik bevind me echter gewoon in Nederland en heb geen VPN of iets anders aan. Zoekend naar mijn IP adres krijg ik gewoon een Ziggo IP adres te zien.

Nou denk ik eerder dat ik gewoon een hele verkeerde melding krijg. Misschien is er een buffer probleem of iets dergelijks. Maar ik ben ondertussen achtergekomen dat de klantenservice best noob is als het komt op technische problemen dus vertrouwen heb ik hier niet in. :-(

• Skywalker27
polopolo150 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:31:
Hebben meer mensen last van het kijken van Live TV via de website?

Laatste dagen krijg ik vaak de melding "Kan niet afspelen in huidige regio" als ik iets zit te kijken na een paar minuten. Ik bevind me echter gewoon in Nederland en heb geen VPN of iets anders aan. Zoekend naar mijn IP adres krijg ik gewoon een Ziggo IP adres te zien.

Nou denk ik eerder dat ik gewoon een hele verkeerde melding krijg. Misschien is er een buffer probleem of iets dergelijks. Maar ik ben ondertussen achtergekomen dat de klantenservice best noob is als het komt op technische problemen dus vertrouwen heb ik hier niet in. :-(
Yep hier ook daarnaast loopt vaak de audio niet synchroon in de browser.

• Jorgen
Wat ik graag zou willen weten en wat me niet duidelijk wordt: kan ik met deze app op mijn LG smart tv ook alleen een abonnement nemen op Fox Eredivisie / Compleet; Ziggo Sport (voor formule 1 en voetbal) en ook de Duitse commerciële zenders zien?

• polopolo150
@Jorgen van jouw lijst is het enige wat je kan kijken in de app Fox Sports 1. Dus 1 kanaal van Fox Sports.

De buitenlandse kanalen moet je echt bij een traditionele kabel abonement halen. Ziggo Sport totaal kan je via de website van hunzelf bestellen met losse wedstrijden en een abonement.

Wat je wel kan doen, mits je al satelliet apparatuur hebt, is deze abonement nemen en dan na een paar weken een kaart ontvangen waarop je het gehele satelliet programmering kan ontvangen.

• Jorgen
Ik mag hier in de flat geen schotel ophangen, ondanks dat er al hangen bij andere appartementen.

Mijn eigen tv provider biedt alleen een basisabonnement en dus moet ik dit soort kanalen ergens anders vandaan halen.

• word_er_gek_van
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-03-2020
Gisteren (03-nov) kreeg ik bij het openen van de canal digitaal app de melding dat deze app ook beschikbaar is voor mijn smarttv.Toen ik deze wilde downloaden kreeg ik de melding dat het niet gelukt was (op de tv)Ik kan dit nu nergens meer terugvinden niet op mijn samsung smart tv en niet in de canal digitaal app van mijn tablet.Iemand ook zo’n ervaring ?

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-03 14:23
word_er_gek_van schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:25:
Gisteren (03-nov) kreeg ik bij het openen van de canal digitaal app de melding dat deze app ook beschikbaar is voor mijn smarttv.Toen ik deze wilde downloaden kreeg ik de melding dat het niet gelukt was (op de tv)Ik kan dit nu nergens meer terugvinden niet op mijn samsung smart tv en niet in de canal digitaal app van mijn tablet.Iemand ook zo’n ervaring ?
Ik neem aan dat je een Samsung tv hebt? Is dit een model van 2015+ welke op Tizen draait? Dan kun je daar de Canal Digitaal app op installeren. Is het een ouder model heb je helaas pech.

Op internet speurend kwam ik ook een app tegen voor de Apple TV. Heeft iemand die al eens geprobeerd te installeren en in te loggen? https://itunes.apple.com/...-digital/id914487438?mt=8

Helaas heb ik nog geen CD abonnement, dus kon niet testen of ik kon inloggen, maar bij het inlogscherm stond de vraag in welk land je kijkt, Noorwegen, Zweden, Finland en Denemarken (uit mijn hoofd).

[Voor 0% gewijzigd door Ep Woody op 05-11-2018 14:23. Reden: Nevermind, verschillende aanbieders met vrijwel dezelfde naam.]

• polopolo150
Ah. Nu kan ik alweer, naast Fox Sports 1, ook de tweede en vierde kanaal ontvangen.

Het staat ook nergens aangegeven of dat weer tijdelijk is of vast. :P Zou wel mooi zijn mocht dit vast worden.

• NY_Giant
  • Niet online
De app voor Smart TV van Samsung en LG is onlangs ook officieel live gegaan: https://www.canaldigitaal...s-klant-via-smart-tv-app/.

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-03 15:04
NY_Giant schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:17:
De app voor Smart TV van Samsung en LG is onlangs ook officieel live gegaan: https://www.canaldigitaal...s-klant-via-smart-tv-app/.
Dat is wel interessant, dan geen decoder meer nodig en direct via de tv. Iemand dit al geprobeerd? Ik ga het morgen even proberen.

Youfone was hier ook mee bezig in het begin, maar tot nu is het erg stil over hun smart tv app.

[Voor 10% gewijzigd door WhySoSerious? op 28-11-2018 16:53]

• NY_Giant
  • Niet online
Hopelijk komt er ook nog snel een Android TV app.

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik heb sinds gister Canal Digitaal en die gebruik ik op mijn LG TV.
Prima dienst en werkt beter dan KPN Play.
De app op iOs is gebruiksvriendelijker en oogt frisser.
De app op de LG TV werkt ook uitstekend. Even uitzoeken welke knoppen wat doen, maar als je dat eenmaal door hebt werkt het prima. Kan alleen geen live tv pauzeren.
Kwaliteit is minder dan de IPTV van KPN maar dat lijkt me ergens wel logisch.
Ook al is de kwaliteit minder vind ik het prima om naar te kijken. Af en toe wat minder scherp. Dit merk ik vooral bij het terugkijken van afleveringen.
Ik doet dit op een 100/100 lijn van KPN Glasvezel.
Als deze maand mij goed bevalt is de kans aanwezig dat ik ga zoeken naar een Internet Only abo icm deze app van Canal Digitaal.
Bv T-Mobile 750/750 + Canal Digitaal is voor mij goedkoper dan KPN Alles in 1 i.c.m. Mobiele abo’s.
Ik zou zeker iedereen aanraden om dit een keer uit te proberen. Niet geschoten is altijd mis.

Edit:
Wat ik mij afvraag is of je dit kan delen met anderen. Je hebt namelijk 4 streams volgens mij.

[Voor 5% gewijzigd door Blubkens op 09-12-2018 10:30]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08
Zijn hier ook mensen die de smarttv app hebben geprobeerd? Ben benieuwd naar de eerste ervaringen :)

[Voor 26% gewijzigd door Miki op 12-12-2018 22:11]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Skywalker27
Je hebt 2 streams en het aantal devices is ook gelimiteerd tot 5. Daarnaast heb ik ook geen kabel meer maar dat omdat mijn vrouw vooral lineaire televisie kijkt canal digitaal aangeschaft. KPN play was trouwens complete bagger omdat het eigenlijk altijd een beta is geweest en de prut vaker plat lag dan dat het werkte. Maar CD heeft ook zijn nukken maar dat is vooral organisatorisch.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:20
Bevalt dit daadwerkelijk?

Ik heb net een ander huis gekocht waar een hele brakke 7MB ADSL lijn ligt, daardoor is TV via KPN bijvoorbeeld niet mogelijk en Ziggo ligt er niet. Wel heb ik KPN 4G buitengebied waardoor de internetsnelheid ansich wel oke is. Heb echter 2 TV's en de kosten van een abonnement bij CanalDigitaal +1 extra kaart zijn minimaal 33 euro (Basis HD). Ik overweeg nu om de app te nemen zodat ik TV kan kijken via m'n AppleTV?

Als je dan na een x aantal maanden ook nog een smartcard er bij krijgt ben ik helemaal blij, die kan dan mooi naar de 2e TV toe (apparatuur staat/hangt al wel bij/in het huis).

Conclusie: voor 9,95 per maand exact hetzelfde als 2x Basis HD op 2 smartcards? Met als enige beperking dat de AppleTV niet de afstandsbediening van de TV gebruikt?

Edit: te enthousiast, blijkbaar is de app alleen voor de iPhone/iPod.

[Voor 4% gewijzigd door rscheper op 13-12-2018 09:49]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Skywalker27 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:18:
Je hebt 2 streams en het aantal devices is ook gelimiteerd tot 5. [knip]
@Skywalker27, heb jij het niet over een ander product van Canal Digitaal?

Met hoeveel apparaten kan ik de app gebruiken?

- Je kunt je per account met vier verschillende apparaten aanmelden en gelijktijdig kijken.

Testing, one, two ...

• Skywalker27
Ah ze hebben het aangepast ik ben vanaf dag 1 aangesloten ;) toen was het max 2 streams en vijf apparaten het kwam regelmatig voor dat als je met een pc inlogt dat je 1 apparaat moest verwijderen.

Maar zoals ik het al ik kijk hier nooit mee de vrouw des huizes gebruik de app ;)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08
Zojuist hier via mijn Samsung tv een 30 dagen proef account aangemaakt. Gelukkig hoefde ik geen bankgegevens in te vullen dus het is echt 30 dagen proberen. Verder wat ik zo zie heb ik toegang tot het bomvol pakket van €14,95 p/m gekregen.

Net een klein stukje van Ajax tegen de Graafschap gekeken maar helaas is dit niet een volledig alternatief voor KPN. Het beeld lijkt HD bij statische momenten maar je ziet artefacts op het moment als de bal of spelers snelheid maken. Het zappen gaat ook niet van harte, er zit een behoorlijke vertraging in meer dan ik bij KPN gewend ben, niveau Ziggo Horizon zeg maar.
Als ik de HD kanalen 1 op 1 vergelijk kan het niet op tegen KPN, laat staan de specifieke KPN glas zenders.

Wat ik erg storend vind is dat er reclame is te zien in de informatiebalk, dit hoort gewoon niet bij een dienst waarvoor je maandelijks betaald.

Valt er dan nog iets goeds aan te vinden? Ja ik vind de lay-out en hoe e.e.a. is opgezet erg prettig. De tv gids, menu’s en de nadere informatie ziet er gelikt uit.

Kwa prijsstelling is het competitief geprijsd tov concurrentie maar in mijn ogen niet een volwaardig alternatief tenzij ze de kwaliteit van de streams weten op te schroeven en de reclame als optie uit kunt zetten. Het is een veel belovend product maar nog niet zover om letterlijk je tv kastje vaarwel te zeggen.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Bramboos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-03 12:34
Gister mijn eerste SmartTV ooit gekocht met 1 reden: Canal Digitaal IPTV. Voor mij is het niet mogelijk om een schotel op te hangen en ook helaas geen Ziggo of KPN mogelijk (zakelijk glasvezel zonder optie tot tv).

De beeldkwaliteit is wat minder dan de illegale IPTV varianten maar de stabiliteit lijkt zo op het eerste gezicht wel beter. Veel minder gebuffer, vastlopers en disconnects. Het enige probleem dat ik tot nu toe heb is dat bij National Geographic de stream na 1-2 minuten compleet vastloopt en niet meer herstelt. Als die vastgelopen is en je reageert er niet op dan loopt de hele TV vast en werkt alleen stroom er af halen nog.

Verder natuurlijk top dat het allemaal met 1 afstandsbediening kan en compleet draadloos via WiFi.

• polopolo150
Klopt het dat je nu alleen maar maximaal 4 ipv 5 apparaten kan koppelen met Canal Digitaal?

Ik vind het sowieso vervelend dat dit bestaat. Bij Ziggo Go nog nooit zo'n melding gekregen. Ik heb liever een maximaal streams tegelijk dan dat ik iedere keer een apparaat moet uitloggen. Heb namelijk best veel apparaten hier staan. :P

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-12-2022
polopolo150 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:24:
Klopt het dat je nu alleen maar maximaal 4 ipv 5 apparaten kan koppelen met Canal Digitaal?

Ik vind het sowieso vervelend dat dit bestaat. Bij Ziggo Go nog nooit zo'n melding gekregen. Ik heb liever een maximaal streams tegelijk dan dat ik iedere keer een apparaat moet uitloggen. Heb namelijk best veel apparaten hier staan. :P
Ik gebruik een oude tablet voor de woonkamer tv, kan iedereen dan gebruiken als afstandsbediening.

• Ep Woody
Ik kijk nu Canal Digitaal op een Android TV box, en ondanks dat de streams maar 4 Mbit (1280x720) zijn, is de kwaliteit best acceptabel. Vooral als je de prijs in je achterhoofd houdt. Er zal best een stuk vertraging inzitten, vergelijkbaar met Horizon go, maar als je verder geen direct referentiemateriaal hebt is dat niet hinderlijk.

Maximaal 4 apparaten tegelijkertijd gekoppeld is minder prettig dan de optie van Ziggo dat je maximaal 4 streams gelijktijdig mag bekijken, maar dit werkt ook.

• GDVITA
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2019
Ep Woody schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:16:
Ik kijk nu Canal Digitaal op een Android TV box, en ondanks dat de streams maar 4 Mbit (1280x720) zijn, is de kwaliteit best acceptabel. Vooral als je de prijs in je achterhoofd houdt. Er zal best een stuk vertraging inzitten, vergelijkbaar met Horizon go, maar als je verder geen direct referentiemateriaal hebt is dat niet hinderlijk.

Maximaal 4 apparaten tegelijkertijd gekoppeld is minder prettig dan de optie van Ziggo dat je maximaal 4 streams gelijktijdig mag bekijken, maar dit werkt ook.
Een Android TV box is inderdaad een leuk alternatief! Welke Android TV box gebruik je voor de Canal Digitaal App en wat zijn je ervaringen omtrent stabiliteit en kwaliteit? Installeerde de App zonder problemen? Heb je de box bekabeld of loopt'ie via WiFi?? Thx for sharing the experience!

• Ep Woody
@GDVITA Ik gebruik een W95 android TV box met een ROM van atvxperience. Daarop een app die de streams van de site afhaalt en de login/drm emuleert via een PHP script. Werkt best goed. Af en toe als de stream hapert wil hij nog wel eens de verbinding verliezen. Anders dan dat werkt het erg lekker. Soepele bediening, duidelijke eenvoudige interface, echt zoals een app van een tv-aanbieder zou moeten zijn. Of dat nu Canal Digitaal, Ziggo, NLZiet of YoufoneTV is.

• polopolo150
Heb trouwens via Facebook gevraagd aan Canal Digitaal of ze ook nog Fox Sports 3,5,6 toevoegen aan de LIve TV app. Antwoord is dat ze geen plannen hebben ervoor. :(

Is jammer. Zou graag de Amerikaanse sporten nog erbij willen hebben.

• polopolo150
Net mijn Bomvol abbo opgezegd en ga maar alternatieven proberen.

Hoe langer ik met Canal Digitaal lid was hoe beter het werkte. Heb laatste dagen urenlang via mijn browser gekeken en geen enkele buffer te pakken. Ook bij grote voetbalwedstrijden zoals de klassieker was Fox Sports nog te bekijken via de service.

Maar dat was het dan ook. Gebruikte het alleen voor Fox Sports en ik kijk graag internationale TV. (voornamelijk Amerikaanse) Dus kan beter opzoek naar iets dat nog beter bij me past. Ondanks dat ga ik wel tevreden weg. :)

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-03 13:34
Ondanks goede ervaringen hier na drie maanden het basispakket opgezegd.
In de afgelopen drie maanden door de updates veel verbetering ten aanzien van stabiliteit gezien, ikzelf gebruikte de LG WebOS app welke verrassend goed geïntegreerd is. Televisie kijken zonder kabel (over Wi-Fi) is een verademing als je geen zin hebt om kabels te trekken.

Toch kom ik tot de volgende twee conclusies:
- De streams lopen ver achter in vergelijking met iptv via kpn/tmobile of coax van ziggo.
- De internet/tv/bellen markt kent interessantere aanbiedingen dan het afnemen van los internet icm losse televisie. Met T-mobile thuis 100/100 en CD iptv kom ik maandelijks op €46,50 per maand, er zijn goedkopere aanbiedingen voor alles-in-1 pakketen beschikbaar bij providers (plus cashback bij een jaarabonnement).

Binnenkort dus toch weer alles-in-1 of kijken wat NLZiet intussen te bieden heeft.

• polopolo150
Toevallig vandaag meegemaakt dat een populair evenement ervoor zorgt dat je niet naar een zender kan kijken. Op dit moment is er Champions League op Veronica maar de pagina voor deze zender laad niet. De andere zenders werken wel. Dit probeerde iemand op mijn account via de browser. Vervolgens zelf geprobeerd en werkte het ook niet.

Toevallig keek ik al via Ziggo Go en dat werkt wel gewoon goed. Blijkbaar is Canal Digitaal populairder dan dat ik dacht. :P

[Voor 12% gewijzigd door polopolo150 op 19-02-2019 21:39]

• polopolo150
Ook vanavond weer dat het buffert tijdens een voetbal wedstrijd. De Klassieker (Feyenoord - Ajax) waar ik op Fox Sports 1 kijk. Nogmaals had ik een stream van Ziggo Go ernaast (andere zender, Ziggo Sport met de andere klassieker Real Madrid - FC Barcelona) en die werkte prima. Nu met de Nederlandse wedstrijd geswitcht naar Ziggo en werkt wel als een zonnetje.

Kan deze service eigenlijk niet meer aanraadden als je er echt afhankelijk van bent voor dit soort momenten.

[Voor 13% gewijzigd door polopolo150 op 27-02-2019 21:23]

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:45
Meld je dit soort problemen wel even? Wellicht lossen ze het dan sneller op.

• polopolo150
BliXem schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:23:
Meld je dit soort problemen wel even? Wellicht lossen ze het dan sneller op.
Klantenservice is nu dicht en 11 maart ben ik er weg. :P Ze zoeken het zelf maar uit.

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:11
Iemand de ervaring dat casten met ipad 2 op een android tv de app op rood blijft staan? Overigens en al eerder hier geschreven, wanneer komt er nu eens een android tv app?

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03 23:38
Ep Woody schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:23:
@GDVITA Ik gebruik een W95 android TV box met een ROM van atvxperience. Daarop een app die de streams van de site afhaalt en de login/drm emuleert via een PHP script. Werkt best goed. Af en toe als de stream hapert wil hij nog wel eens de verbinding verliezen. Anders dan dat werkt het erg lekker. Soepele bediening, duidelijke eenvoudige interface, echt zoals een app van een tv-aanbieder zou moeten zijn. Of dat nu Canal Digitaal, Ziggo, NLZiet of YoufoneTV is.
Bedankt voor je ervaring. Ik heb een Android TV en wilde deze al bijna gaan ruilen voor een LG om van de fysieke schotel af te kunnen.

Jouw Android boxje draait dus Android TV (en niet de 'gewone' Android) en de canal digitaal app werkt daar op? Dan zou het ook moeten werken direct op een Sony TV met Android TV.

• Ep Woody
@LoeWn Klopt, mijn box draait Android TV, maar het is niet de Canal Digitaal app die ik gebruik, want die is met een normale afstandsbediening niet te bedienen.

Voor de Android TV app heb ik zelf een app geschreven die integreert met Live Channels en wel prettig te bedienen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 14:32
Ep Woody schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:59:
@LoeWn Klopt, mijn box draait Android TV, maar het is niet de Canal Digitaal app die ik gebruik, want die is met een normale afstandsbediening niet te bedienen.

Voor de Android TV app heb ik zelf een app geschreven die integreert met Live Channels en wel prettig te bedienen is.
Kan ik die app van je krijgen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-03 12:55
Miki schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:11:
Zijn hier ook mensen die de smarttv app hebben geprobeerd? Ben benieuwd naar de eerste ervaringen :)
Ik vind de Smart TV-app oké, maar de beeldkwaliteit is een stuk minder dan als ik via de app + Chromecast stream.

• bobo_d
  • Laatst online: 02-03 22:48
djmartyn schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:04:
[...]

Kan ik die app van je krijgen?
Hier nog één geïnteresseerd!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-03 14:31
Ik heb een gratis proefweek genomen op de canal digitaal tv app. Waardoor ik na die week ben gebeld door de klantenservice/verkopers van canal digitaal. Mij is toen verteld dat ik nog 30 dagen extra kon krijgen, en gewoon binnen een maand kosteloos kon opzeggen. Na mijn weten is binnen 1 maand 30 dagen en niet tot eind deze maand. Nu wilde ik dus binnen 30 dagen opzeggen, wordt er mij medegedeeld dat ze per maand factureren, en ik dus voor de hele maand augustus moet betalen. Ik uitgelegd dat mij anders is verteld, dat vonden ze vreemd, maar ze konden mij hiermee biet verder helpen. Nu mijn vraag, valt dit onder misleiding? En kan ik er voor zorgen dat ik de factuur toch niet hoef te betalen, zoals mij eerser is beloofd. Voor de duidelijkheid, ik heb de app binnen deze "proeftijd" nauwelijks gebruikt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Linkje3 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:30:
Ik heb een gratis proefweek genomen op de canal digitaal tv app. Waardoor ik na die week ben gebeld door de klantenservice/verkopers van canal digitaal. Mij is toen verteld dat ik nog 30 dagen extra kon krijgen, en gewoon binnen een maand kosteloos kon opzeggen. Na mijn weten is binnen 1 maand 30 dagen en niet tot eind deze maand. Nu wilde ik dus binnen 30 dagen opzeggen, wordt er mij medegedeeld dat ze per maand factureren, en ik dus voor de hele maand augustus moet betalen. Ik uitgelegd dat mij anders is verteld, dat vonden ze vreemd, maar ze konden mij hiermee biet verder helpen. Nu mijn vraag, valt dit onder misleiding? En kan ik er voor zorgen dat ik de factuur toch niet hoef te betalen, zoals mij eerser is beloofd. Voor de duidelijkheid, ik heb de app binnen deze "proeftijd" nauwelijks gebruikt.
Dat is de reden dat ik het niet hoef. Je kan het niet zelf opzeggen zoals bij NLZiet/Netflix/NPOplus maar je moet ze bellen.

Maar dat lijkt mij misleiding ja. 30 dagen extra is iets anders dan tot het einde van de maand.

/▌

• baskient
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-12-2019
Ep Woody schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:59:

Ik wil dit ook!

• polopolo150
Weet iemand of de service is verbeterd sinds ik er weg ben gegaan? In de illegale circuit word ik soms ook niet echt helemaal lekker van hoe de kwaliteit is.

Gaat mij erom dat ik betrouwbaar naar sport kan kijken.Toen deze service wat populairder werd rond de jaarwisseling was dat namelijk niet het geval. Is dat nu beter? Voornamelijk bij de grote sportevenementen liet Canal Digitaal het liggen.

• Skywalker27
Ze hebben een nieuwe versie uitgerold en ik ben overgegaan naar 5G wifi ik moet zeggen dat het spulletje behoorlijk stabieler is geworden. Beeld kwaliteit laat zeker nog wel te wensen over.

• Darkz0rs
  • Laatst online: 21-03 18:24
Wij overwegen om hier alles om te gooien. Ziggo eruit. En dan een dsl verbinding. Op onze locatie is 80mbit haalbaar. Dan wil ik beneden op de tv de CD app gebruiken en boven. 3 android boxjes gebruiken. We kijken zo weinig tv dat de kwaliteit niet heel erg kan boeien. Acceptabel is genoeg. Kunnen. Jullie mij vertellen hoe het werkend te krijgen op een android tv box? Dan kan ik een test opzet draaien een maand voor dat ik oude schoenen weg doe 😀.

Ook ben ik benieuwd naar hoe hun de opname mogelijkheden hebben geregeld?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 16:01
Helaas krijg ik de app sinds versie 5.5 niet meer aan de praat op de shield. Hij bleef zeggen dat ik moest updaten en na een herinstallatie knalt ie er gelijk uit als ik wil inloggen. Jammer dat veel providers zo weinig geven om Android tv..

• Darkz0rs
Nou, dit geeft niet veel vertrouwen 😅

• polopolo150
Heb gevraagd bij de klantenservice maar ook voor de Live TV app abonnement is er alleen maar Fox Sports 1 en niet de andere Fox Sports kanalen. Dit was er vroeger wel.

Helaas is er dus geen legaal alternatief om wel deze kanalen te ontvangen via internet (only). Ben op deze manier definitief naar het illegale circuit gebonjourd. :-(

Edit: Kreeg na het sluiten van de chat een mail met de reactie dat dit veel wordt gevraagd en dat ik de website goed in de gaten moet houden. Hoop dat ze in deze gat in springen!

[Voor 21% gewijzigd door polopolo150 op 11-09-2019 19:11]

• Darkz0rs
@polopolo150 ik wil dus ook internet-only plus IPTV. Echter wil ik het draaien op losse android boxjes.

• polopolo150
Darkz0rs schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:46:
@polopolo150 ik wil dus ook internet-only plus IPTV. Echter wil ik het draaien op losse android boxjes.
Dat kan dus ook in het illegale circuit. Dan krijg je een M3U bestand die je in een IPTV speler kan zetten. Soms kan je ook een eigen app van de provider gebruiken.

• Darkz0rs
polopolo150 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:50:
[...]

Dat kan dus ook in het illegale circuit. Dan krijg je een M3U bestand die je in een IPTV speler kan zetten. Soms kan je ook een eigen app van de provider gebruiken.
Dat besef ik me, echter kies ik liever voor een legaal alternatief. Ik hoef die sport zooi niet 😀

• LoeWn
  • Laatst online: 22-03 23:38
In de app had ik altijd toegang tot Fox Sports 1 en 2 (op TV via de schotel alleen 1). Maar nu is ineens Fox Sports 2 weg.. Hebben hier meer mensen last van? Ik kan geen zender wijzigingen vinden van Canal Digitaal.

edit: Ik heb het basis HD pakket

[Voor 7% gewijzigd door LoeWn op 14-09-2019 18:20]

• Darkz0rs
Maar is er dan serieus niemand die de app draait op een ander apparaat dan een streaming device. Geen android tv boxjes??

• denonman1
  • Registratie: Januari 1970
  • Laatst online: 23-02 19:43
Ik heb net een Dune HD Smart 4K boxje gekocht (niet bekend in de prijswatch, wel rechtstreeks te bestellen voor 69 dollar incl. EU stekker en verz.kosten op dune-hd.com) waarop android 6.0 staat en de klassieke Dune GUI voor de mediaspeler (ik heb al jaren Dune, geweldig spul, maar oude spul draait enkel op Linux).
Ik wil dit kastje icm de Canal digitaal app testen als settopbox zodat ik kan overstappen naar tweak glasvezel internet only en 2 van deze kastjes. Ik heb nu (zeer tevreden) KPN dsl met opnemen, 2 kastjes etc, maar haal niet meer dan 65-70mbit... Met tweak wordt dit 1000, maar ik wil niet meer per maand kwijt zijn dan nu (iets van 48 Euro ofzo, ben al jaren KPN klant en heb de nodige extratjes ontvangen en altijd gehouden)

Ik weet niet wanneer dit kastje binnenkomt, maar ik kan je op de hoogte houden?

• Darkz0rs
@denonman1 zeer graag

• denonman1
  • Registratie: Januari 1970
  • Laatst online: 23-02 19:43
Ok, prima, Gaan we doen.

Als de dune binnen is ( het is overigens de Dune HD SmartBox 4K) ga ik een maand gratis CD abbonnement aan. (En ik heb hier gelezen ook weer dezelfde dag al op te zeggen :-)) en zal de bevindingen van die maand hier posten.

• Darkz0rs
denonman1 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:33:
Ok, prima, Gaan we doen.

Als de dune binnen is ( het is overigens de Dune HD SmartBox 4K) ga ik een maand gratis CD abbonnement aan. (En ik heb hier gelezen ook weer dezelfde dag al op te zeggen :-)) en zal de bevindingen van die maand hier posten.
Dan wel hopen dat die apps draaien op Android 6. Redelijk op leeftijd zeg maar.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee