vanaf 4.4, had het eerst gecheckd ;-)
Delivery op 18 okt, shipped from Hong Kong. Ben benieuwd..
Intussen een andere vraag: zijn er alternatieven om via een android app tv te kijken? Dus zonder tv abonnement van een Ziggo of KPN via een alles in 1 of internet+tv. Ik vindt NLziet en NPO start, maar het zenderaanbod is niet te vergelijken met CD.
Iemand ervaring met cord-cutten van je tv en enkel via internet tv kijken anders dan met CD?
Iemand ervaring met cord-cutten van je tv en enkel via internet tv kijken anders dan met CD?
@denonman1 ik vind dat er weinig opties zijn. Zo vind ik het ook erg naar dat je IPTV niet fatsoenlijk kan opnemen. Terwijl ik dat wel graag zou willen.
Met KPN werkt dit perfect. Maar jij bedoeld denk ik lokaal opnemen en niet in de cloud?
Het is sowieso onbegrijpelijk dat Canal Digitaal nog geen app voor Android TV heeft uitgebracht. Het zou ze behoorlijk wat extra klanten kunnen opleveren.
Lokaal idd. Reclame wegspoelen. Scheelt me zoveel tijd. Ik ben toch hun klant niet 🤪denonman1 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:42:
Met KPN werkt dit perfect. Maar jij bedoeld denk ik lokaal opnemen en niet in de cloud?
Reclame wegspoelen kan (iig bij KPN) gewoon als je in de cloud iets hebt opgenomen.
Dus niet terugkijken of starten vanaf het begin, maar echt met het opnemen-pakket van ze.
Dus niet terugkijken of starten vanaf het begin, maar echt met het opnemen-pakket van ze.
Vandaag de Dune HD binnen gekregen, moest 26 Euro btw betalen 
Totale prijs is dus iets van 85 Euro.
Vanavond alles aangesloten, was 3 minuten werk.
De Dune HD schil werkt uitstekend (net als op de andere Linux Dune apparaten, maar man, man, man, wat is de android omgeving toch traaaaag. 8GB/1GB is echt veeeel te traag voor een normale gebruikerservaring:
Ik heb de KPN ITV app geinstalleerd (vanwege het feit dat dit mijn huidige abbonement is), maar tijdens deze installatie wel 12x 'app reageert niet, wachten/stoppen' melding gehad. Na veel geduld is deze geinstalleerd, maar dit is echt niet werkbaar: Het kastje is veel te underpowered om normaal te kunnen werken, ook als ik alle overbodige apps (en dat zijn er niet veel) verwijder of stopzet.
De Canal Digitaal App heb ik maar niet eens geinstalleerd....
Conclusie:
Deze Dune HD werkt uitstekend als Dune mediaspeler, maar zeker niet als Android box voor aan je tv.
Conclusie 2: als je een goeie Android speler zou hebben zou het wellicht kunnen gaan werken. Ik denk dan aan een Nvidia Shield bijvoorbeeld. Wel merk ik dat de KPN app niet 100% met de ab werkt, je hebt de muis nodig om een programma te selecteren. (Dit zou je zelf kunnen testen met een tablet+muis met de KPN TV app). Wellicht dat de Canal Digitaal App wel 100% met de a.b. functioneert? Dat ga ik niet eens testen op deze set-up, veel te traag.
Voor mij wordt deze Dune HD de vervanger van de Dune HD 53 in de slaapkamer die geen 265 kan afspelen, enkel 264. Dit is de goedkoopste Dune HD die x265 ondersteund. Maar Android apps ga ik er niet op zetten verder...

Totale prijs is dus iets van 85 Euro.
Vanavond alles aangesloten, was 3 minuten werk.
De Dune HD schil werkt uitstekend (net als op de andere Linux Dune apparaten, maar man, man, man, wat is de android omgeving toch traaaaag. 8GB/1GB is echt veeeel te traag voor een normale gebruikerservaring:
Ik heb de KPN ITV app geinstalleerd (vanwege het feit dat dit mijn huidige abbonement is), maar tijdens deze installatie wel 12x 'app reageert niet, wachten/stoppen' melding gehad. Na veel geduld is deze geinstalleerd, maar dit is echt niet werkbaar: Het kastje is veel te underpowered om normaal te kunnen werken, ook als ik alle overbodige apps (en dat zijn er niet veel) verwijder of stopzet.
De Canal Digitaal App heb ik maar niet eens geinstalleerd....
Conclusie:
Deze Dune HD werkt uitstekend als Dune mediaspeler, maar zeker niet als Android box voor aan je tv.
Conclusie 2: als je een goeie Android speler zou hebben zou het wellicht kunnen gaan werken. Ik denk dan aan een Nvidia Shield bijvoorbeeld. Wel merk ik dat de KPN app niet 100% met de ab werkt, je hebt de muis nodig om een programma te selecteren. (Dit zou je zelf kunnen testen met een tablet+muis met de KPN TV app). Wellicht dat de Canal Digitaal App wel 100% met de a.b. functioneert? Dat ga ik niet eens testen op deze set-up, veel te traag.
Voor mij wordt deze Dune HD de vervanger van de Dune HD 53 in de slaapkamer die geen 265 kan afspelen, enkel 264. Dit is de goedkoopste Dune HD die x265 ondersteund. Maar Android apps ga ik er niet op zetten verder...
[Voor 5% gewijzigd door denonman1 op 17-10-2019 23:28. Reden: typo's]
@denonman1 ik zie veel android 9 boxjes met quarcore en 2 tot 8gb aan ram. Die misschien de helft kosten van je Dune.
Waarom was de keuze om een Dune te doen met toch verouderde specs?
Waarom was de keuze om een Dune te doen met toch verouderde specs?
Omdat ik al jaren Dune HD gebruik en aan de geweldige Dune GUI gewend ben geraakt. En ook in de woonkamer heb ik een Dune HD Solo Lite staan. (Voorheen in de woonkamer een HD MAX, prachtig apparaat, maar staat nu al een jaar met powesupply issues op zolder, maar ook deze kon geen X265 aan)
Deze Smart Box gaat naar de slaapkamer waar ik nu met mijn Dune HD D53 lite enkel X264 kon afspelen, geen 265.
Het was dus dat ik deze altijd kon gebruiken, ook als de CD app (of de KPN itv APP) niet zou werken, ik heb eerlijk gezegd niet eens gekeken naar de hardwarespecs, enkel de android versie.
Maar voor 85 Euro had ik hoe dan ook deze Dune gekocht en niet een no-name android box zonder de Dune GUI.
Deze test is dus mislukt, maar als iemand anders iets met een android 9 quadcore boxje wil testen: Ik hoor graag de bevindingen.
Deze Smart Box gaat naar de slaapkamer waar ik nu met mijn Dune HD D53 lite enkel X264 kon afspelen, geen 265.
Het was dus dat ik deze altijd kon gebruiken, ook als de CD app (of de KPN itv APP) niet zou werken, ik heb eerlijk gezegd niet eens gekeken naar de hardwarespecs, enkel de android versie.
Maar voor 85 Euro had ik hoe dan ook deze Dune gekocht en niet een no-name android box zonder de Dune GUI.
Deze test is dus mislukt, maar als iemand anders iets met een android 9 quadcore boxje wil testen: Ik hoor graag de bevindingen.
Hier een LGOLEDC8 en wil het koppelen met de canal digitaal app draaiende op Webos. Ik krijg meteen een error na invoer van gegevens. Alsof hij niks doet. Is het iemand al gelukt om het te koppelen aan een C8?
Heb ook een shield maar krijg een update naar android 4.4 error als ik de APK installeer..
Heb ook een shield maar krijg een update naar android 4.4 error als ik de APK installeer..
Ik ga ook de.proef maand in. Ik heb een LG met webos 3.5 ik zal me melden wanneer het account actief is.
Iemand al ervaring of enig idee wat hiermee bedoeld wordt? Ik zit met smart te wachten op een android tv app. Ik heb inmiddels om nadere uitleg gevraagd.
Op 11 dec. 2019 om 20:06 heeft Eveline - Canal Digitaal <eveline> het volgende geschreven:
Het wordt beschikbaar voor bijvoorbeeld Sony en Philips Goedenavond.
Ik heb nog even navraag gedaan of er al duidelijk is wanneer de app voor Android tv's gaat werken. Het is sinds vandaag mogelijk om de app op deze tv's te gebruiken. Mogelijk moet er nog een update plaatsvinden. Maar uiterlijk eind deze week kan je hier ook gebruik van maken. Sorry voor de onduidelijkheid.
--
Eveline van Canal Digitaal.
Reageer direct op deze e-mail, of ga chatten.
Op 11 dec. 2019 om 20:06 heeft Eveline - Canal Digitaal <eveline> het volgende geschreven:
Het wordt beschikbaar voor bijvoorbeeld Sony en Philips Goedenavond.
Ik heb nog even navraag gedaan of er al duidelijk is wanneer de app voor Android tv's gaat werken. Het is sinds vandaag mogelijk om de app op deze tv's te gebruiken. Mogelijk moet er nog een update plaatsvinden. Maar uiterlijk eind deze week kan je hier ook gebruik van maken. Sorry voor de onduidelijkheid.
--
Eveline van Canal Digitaal.
Reageer direct op deze e-mail, of ga chatten.
^^ Toevallig.. ik heb gisteren gevraagd of er een AppleTV app in de pijpleiding zat, maar daar konden ze helaas niks over zeggen. Ook was er geen kanaal om dit door te geven als feedback/verzoek. Typisch..
Overigens moet ik zeggen dat ik alles wat de websupport bij CD zegt, doorgaans meerdere malen controleer i.v.m. tegenstrijdigheden. Mocht je twijfels hebben over het antwoord, dan kun je ook even bellen bijvoorbeeld.. Het zou jammer zijn als je voor niks op een app aan het wachten bent
Overigens moet ik zeggen dat ik alles wat de websupport bij CD zegt, doorgaans meerdere malen controleer i.v.m. tegenstrijdigheden. Mocht je twijfels hebben over het antwoord, dan kun je ook even bellen bijvoorbeeld.. Het zou jammer zijn als je voor niks op een app aan het wachten bent

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Tja dit lijkt wel ergens op. Ben benieuwd wat ze gaan antwoorden:
Aan: 'Canal Digitaal'
Onderwerp: RE: abbo op nieuwsbrief?
Het zou fantastisch zijn als dat zo zou zijn. Niet dus. Als bijlage een screenshot. Het gaat dus nogmaals, zoals ik schreef, om “Android TV”. Het kan in dit geval de mi box zijn maar ook een televisie met Android TV als systeem. Android TV verschilt van Android enkel wat betreft de interface. Dat vraagt om een relatief kleine aanpassing. Vandaar mijn grote teleurstelling dat jullie dat niet doen. Jullie concurrenten (NL ziet, Ziggo, e.d.) ondersteunen allang deze mogelijkheid! Denk eens aan alle abonnees die jullie erbij zouden gaan krijgen want op fora wordt er veel om gevraagd!!!
Van: Simon - Canal Digitaal
Verzonden: donderdag 12 december 2019 09:36
Je hebt een scoop
Kun je kijken of je de app in de store van je tv kan vinden?
--
Simon van Canal Digitaal.
Het zou fantastisch zijn als dat zo zou zijn. Niet dus. Als bijlage een screenshot. Het gaat dus nogmaals, zoals ik schreef, om “Android TV”. Het kan in dit geval de mi box zijn maar ook een televisie met Android TV als systeem. Android TV verschilt van Android enkel wat betreft de interface. Dat vraagt om een relatief kleine aanpassing. Vandaar mijn grote teleurstelling dat jullie dat niet doen. Jullie concurrenten (NL ziet, Ziggo, e.d.) ondersteunen allang deze mogelijkheid! Denk eens aan alle abonnees die jullie erbij zouden gaan krijgen want op fora wordt er veel om gevraagd!!!
Je hebt een scoop
--
Ik zag dat de app vandaag was geupdate. Kan 'm helaas nog niet in de store van mijn Mi Box S vinden.... (gecheckt rond 12:00 uur).DanielAlm schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:48:
Tja dit lijkt wel ergens op. Ben benieuwd wat ze gaan antwoorden:
Je hebt een scoop
--

[Voor 6% gewijzigd door voorstad op 12-12-2019 13:02. Reden: plaatje toegevoegd]
Spannend, dit is het antwoord:
Verzonden: donderdag 12 december 2019 12:53
Aan:
De app voor de androidboxen is nog niet gereleased, begrijp ik. Je krijgt een seintje wanneer dit alsnog gebeurt want hij staat klaar. Ik moet er overigens bij vermelden dat we na release geen ondersteuning bieden op dit soort apparaten dus als het werkt is het "mooi meegenomen".
--
Mijn antwoord:
Wat een cryptisch antwoord. Ik begrijp dat jullie geen ondersteuning bieden. Is ook niet raar want dan blijf je bezig. Overigens zijn er Android boxen die niet gebruik maken van Android tv maar “gewoon” Android gebruiken. Voor die boxen is er geen probleem. Maar klopt het dan wel dat er in algemene zin een app komt die Android TV ondersteunt en dat de release ieder moment (dus binnen een week) kan plaatsvinden?
Joepie dit is het antwoord:
Verzonden: donderdag 12 december 2019 14:01
Onderwerp: Re: abbo op nieuwsbrief?
Ja, de release voor andersoortige boxen (Nvidia shield TV/ Xiaomi Mi Box S) is nog even niet gedaan omdat we zeker wilden zijn dat Google die voor de tv's zou goedkeuren. Ik geef je eens seintje als bekend is wanneer het alsnog gebeurt.
--
Verzonden: donderdag 12 december 2019 12:53
Aan:
De app voor de androidboxen is nog niet gereleased, begrijp ik. Je krijgt een seintje wanneer dit alsnog gebeurt want hij staat klaar. Ik moet er overigens bij vermelden dat we na release geen ondersteuning bieden op dit soort apparaten dus als het werkt is het "mooi meegenomen".
--
Mijn antwoord:
Wat een cryptisch antwoord. Ik begrijp dat jullie geen ondersteuning bieden. Is ook niet raar want dan blijf je bezig. Overigens zijn er Android boxen die niet gebruik maken van Android tv maar “gewoon” Android gebruiken. Voor die boxen is er geen probleem. Maar klopt het dan wel dat er in algemene zin een app komt die Android TV ondersteunt en dat de release ieder moment (dus binnen een week) kan plaatsvinden?
Joepie dit is het antwoord:
Verzonden: donderdag 12 december 2019 14:01
Onderwerp: Re: abbo op nieuwsbrief?
Ja, de release voor andersoortige boxen (Nvidia shield TV/ Xiaomi Mi Box S) is nog even niet gedaan omdat we zeker wilden zijn dat Google die voor de tv's zou goedkeuren. Ik geef je eens seintje als bekend is wanneer het alsnog gebeurt.
--
[Voor 23% gewijzigd door DanielAlm op 12-12-2019 17:00]
Ik heb zojuist op play.google.com gezocht naar de Canal Digitaal app en mijn TV staat er bij. Sterker nog, hij zou 'm nu geinstalleerd moeten hebben. Helaas ben ik niet thuis en heb ik de TV niet bijvoorstad schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:58:
[...]
Ik zag dat de app vandaag was geupdate. Kan 'm helaas nog niet in de store van mijn Mi Box S vinden.... (gecheckt rond 12:00 uur).
[Afbeelding]

Edit: helaas. App is geïnstalleerd maar start niet door. Er blijft een loadertje in beeld.
Sony 55XE9005
[Voor 8% gewijzigd door LoeWn op 12-12-2019 19:29]
Ik heb een LG 49uk 6300 nog iets... Gaat niet vanzelf. App werkt. Soms... Beeld pauzeren doet het niet. Staat overigens dat dit wel zou moeten werken.
Hoor net dat er een storing zou zijn in de app.
Update:
Nu toch even er mee kunnen spelen. Er vallen me een paar dingen op. Het beeld is echt minder scherp dan Ziggo. Spoelen is vaak niet mogelijk.
Beeld lijkt via casten mooier te zijn dan via de tv app.
Hoor net dat er een storing zou zijn in de app.
Update:
Nu toch even er mee kunnen spelen. Er vallen me een paar dingen op. Het beeld is echt minder scherp dan Ziggo. Spoelen is vaak niet mogelijk.
Beeld lijkt via casten mooier te zijn dan via de tv app.
[Voor 49% gewijzigd door Darkz0rs op 12-12-2019 23:00]
Hier werkt het nu ook. Android tv app werkt echt mooi. 'zappen' gaat sneller dan via interne tuner van tv en beeldkwaliteit is meestal beter. Valt me echt 100% gezien mijn brakke internet.
Op welke apparaten hebben jullie het draaien?LoeWn schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:29:
Hier werkt het nu ook. Android tv app werkt echt mooi. 'zappen' gaat sneller dan via interne tuner van tv en beeldkwaliteit is meestal beter. Valt me echt 100% gezien mijn brakke internet.
Ok. Zie 'm nog niet op de Mi Box S (officiele Android TV Box, net als de Nvidea Shield TV). Ik hoop dat er ergens een .apk opduikt. Ik hoop 't te kunnen vergelijken met de Ziggo app voor Android TV.LoeWn schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:09:
Sony 55XE9005 met Android TV 8
Nou ik heb uitvoerig getest. Voor de volledigheid vergelijk ik met Ziggo.
Zonder te overdrijven blijft de beeldkwaliteit echt ver achter ten opzichte van Ziggo. Zelf mijn vrouw constateert dit.
De dienst is ook "leugen achtig" opgezet zo zou de TV app op mijn tv o.a. live pauzeren moeten ondersteunen. Dit doet hij dus echt niet. Via een android box of telefoon functioneerd dit echter wel prima. Maar ook dan blijft de beeld kwaliteit toch zeer matig.
Ik moet dan wel zeggen dat de service van de web-chat buiten gewoon goed is. Ze hebben me in raad en daad bij gestaan omdat mijn aanvraag alles behalve vanzelf ging. Ik heb opgezegd voor dat het uberhaupt werkte :-).
Willen jullie nog iets specifieks weten stel de vraag.
Zonder te overdrijven blijft de beeldkwaliteit echt ver achter ten opzichte van Ziggo. Zelf mijn vrouw constateert dit.
De dienst is ook "leugen achtig" opgezet zo zou de TV app op mijn tv o.a. live pauzeren moeten ondersteunen. Dit doet hij dus echt niet. Via een android box of telefoon functioneerd dit echter wel prima. Maar ook dan blijft de beeld kwaliteit toch zeer matig.
Ik moet dan wel zeggen dat de service van de web-chat buiten gewoon goed is. Ze hebben me in raad en daad bij gestaan omdat mijn aanvraag alles behalve vanzelf ging. Ik heb opgezegd voor dat het uberhaupt werkte :-).
De app is (nog) niet beschikbaar voor de Mi Box S, een officieel Android TV boxje (net als de Shield TV). Zou je de Android TV .apk kunnen delen? Of weet iemand een handige manier om daaraan te komen?[b]Darkz0rs in "Ervaringen met Canal Digitaal live TV app"
@voorstad hoe kom je er bij dat ik beschikking heb over de Android TV apk? die heb ik namelijk niet.
Als ze een Shield TV of Mi Box S versie maken, zou ik zeker interesse hebben in Canal digitaal. Ik hoop dat ze deze snel uitbrengen, want heb meer mensen in mijn omgeving die dit wel zouden willen.
Wellicht dat die te downloaden was wanneer je een compatibel apparaat hebt. Maar goed, het schijnt te komen, dus ik wacht nog even af.Darkz0rs schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:10:
@voorstad hoe kom je er bij dat ik beschikking heb over de Android TV apk? die heb ik namelijk niet.
Is het niet deze APK? https://apkplz.net/app/nl.streamgroup.canaldigital
Die geeft na inloggen " please update"
Kennelijk is er inmiddrls al een nieuwere ☹️
Ik heb gisteren deze geprobeerd: https://www.apkfollow.com...streamgroup.canaldigital/Michielbr schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:01:
[...]
Die geeft na inloggen " please update"
Kennelijk is er inmiddrls al een nieuwere ☹️
Alleen merk is niets van het TV gedeelte, waarschijnlijk hebben ze een hele nieuwe app gemaakt?
Gisteren heb ik de Android TV App geïnstalleerd op onze Sony KD-43XG8399.
Ik herken me totaal niet in @Darkz0rs ervaring. Pauzeren en zappen werkt prima en alle functies zijn met de afstandsbediening prima te bedienen. Na het koppelen via de telefoon werkt het zo goed dat ik er serieus over denk om de schotel langzaam af te gaan stoten. Even aankijken of dit zo stabiel blijft...
Ik herken me totaal niet in @Darkz0rs ervaring. Pauzeren en zappen werkt prima en alle functies zijn met de afstandsbediening prima te bedienen. Na het koppelen via de telefoon werkt het zo goed dat ik er serieus over denk om de schotel langzaam af te gaan stoten. Even aankijken of dit zo stabiel blijft...
[Voor 23% gewijzigd door jgj82 op 18-12-2019 16:31. Reden: Aanvulling]
Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB
Welke app versie heeft de Android TV versie?jgj82 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:28:
Gisteren heb ik de Android TV App geïnstalleerd op onze Sony KD-43XG8399.
@jgj82 ik heb geen android tv, webos van lg. Die ondersteund volgens Cd geen pauzeren bij live tv.
Op 18-12-2019 heb ik versie 6.2.1voorstad schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:08:
[...]
Welke app versie heeft de Android TV versie?
Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB
Ik ga vandaag eens even verder studeren. Probleem is wel dat zodra je Cd app installeert hij zich meteen manifesteert als "de enige" manier om tv te kijken.
Op welke manier merk je dat? Ik heb de app geinstalleerd en ik kan ook nog prima via de CI+ module kijken. Als ik op TV klik op de afstandsbediening springt hij nog naar die module toe en ook de knop 'Guide' leidt naar de gids van de schotel, waar ik juist graag zou willen dat de app overal de default manier van tv kijken is, op mijn tv. Ik heb trouwens een Sony Android TV, waarbij ik nergens instellingen hiervoor kan vinden. Op mijn 2e LG WebOS tv gaat dit dan weer perfect, die pakt hem op als de default manier van tv kijken en de gids knop werkt daar ook zoals ik verwacht.Darkz0rs schreef op donderdag 19 december 2019 @ 07:49:
Ik ga vandaag eens even verder studeren. Probleem is wel dat zodra je Cd app installeert hij zich meteen manifesteert als "de enige" manier om tv te kijken.
@rscheper ik heb alleen webos. Ik kan er alleen niet bij dat het beeld zo beroerd is in mijn beleving. Ik vind het beeld niet scherp en ghosten.
Ik vergelijk met Ziggo. Ik vind het alles behalve HD. Ik zie trouwens dat de data stream maar tussen de 4 en 5 Mb.
Ik vergelijk met Ziggo. Ik vind het alles behalve HD. Ik zie trouwens dat de data stream maar tussen de 4 en 5 Mb.
Ik realiseer me dat de kwaliteit echt beroerd is. Ik bemerk ook steeds stops in de toevoer van data. Nu weet ik niet of alles wel helemaal ok gaat. Maarrrrrr.... Ik vind het geen waardige concurrent voor bv ziggo of kpn.
Ik heb dit inderdaad vaker gehoord voor de Canal Digitaal app op Web OS van LG. Tot nu toe lijken de ervaringen via Android TV in ieder geval beter.Darkz0rs schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:34:
Ik realiseer me dat de kwaliteit echt beroerd is. Ik bemerk ook steeds stops in de toevoer van data. Nu weet ik niet of alles wel helemaal ok gaat. Maarrrrrr.... Ik vind het geen waardige concurrent voor bv ziggo of kpn.
Misschien handig om voor de discussie er duidelijk bij te zetten welk OS je gebruikt, dat maakt het allemaal wat duidelijker.
op Android TV ben ik ik iig super tevreden. De schotelaansluiting is inmiddels naar de slaapkamer gegaan (waar ik via chromecast keek) en in de woonkamer alleen nog maar via de app. Als het echt helemaal goed bevalt, komt er op de slaapkamer wel een Android boxje (moet de app daar wel op werken of course..) en gaat de schotel er uit.
op Android TV ben ik ik iig super tevreden. De schotelaansluiting is inmiddels naar de slaapkamer gegaan (waar ik via chromecast keek) en in de woonkamer alleen nog maar via de app. Als het echt helemaal goed bevalt, komt er op de slaapkamer wel een Android boxje (moet de app daar wel op werken of course..) en gaat de schotel er uit.
Een vergelijking met Ziggo DVB-C lijkt me op dit moment ook niet helemaal eerlijk. Je zou het wat mij betreft beter kunnen vergelijken met NLZIET, Ziggo Go via Chromecast en de KPN Smart TV app voor Samsung en LG. Uiteraard zou het wel mooi zijn als het beeld van deze apps uiteindelijk dat van Ziggo DVB-C gaat benaderen.
@NY_Giant ja wellicht oneerlijk. Maar ik hoor mensen roepen dat ze hun schotel gaan opzeggen. Maar volgens mij is de schotel beter dan de standaard DVB-C :-)
Het verschilt eigenlijk echt per zender. Je kunt niet per definitie stellen dat DVB-S een mooier plaatje oplevert dan DVB-C. Uiteindelijk bepalen de bandbreedte en de gebruikte encoders het resultaat. De Britse en Duitse publieke zenders, die je free-to-air kunt via de schotel kunt ontvangen, hebben het in ieder geval zeer goed voor elkaar.Darkz0rs schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:05:
@NY_Giant ja wellicht oneerlijk. Maar ik hoor mensen roepen dat ze hun schotel gaan opzeggen. Maar volgens mij is de schotel beter dan de standaard DVB-C :-)
NLziet komt sinds de laatste update, met hogere kwaliteit streams, akelig dicht in de buurt van Ziggo DVB-C. Hopelijk neemt Canal digitaal daar een voorbeeld aanNY_Giant schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:53:
Een vergelijking met Ziggo DVB-C lijkt me op dit moment ook niet helemaal eerlijk. Je zou het wat mij betreft beter kunnen vergelijken met NLZIET, Ziggo Go via Chromecast en de KPN Smart TV app voor Samsung en LG. Uiteraard zou het wel mooi zijn als het beeld van deze apps uiteindelijk dat van Ziggo DVB-C gaat benaderen.
Ok maar aan iedereen... Jullie vinden de kwaliteit dus ook minder? Kijk ik vind het echt slecht. Maar ik had dus de indruk dat dit aan mij lag.
Goede avond tweakers, dit is mijn eerste bijdrage aan dit forum, excuses voor de lap tekst.
Ik maakte al enige tijd incidenteel gebruik van de Canal Digitaal app op Android, waarbij ik dan castte naar de Shield. Maar bij het casten is judderen (geen vloeiende bewegingen, vooral vervelend bij sport) erg vermoeiend. Dat komt volgens mij doordat de voor het casten gebruikte streams 60p zijn.
Televisie is nog steeds 50 interlaced en dat omzetten naar 60p (bij de provider) gaat niet geweldig. De TV probeert daar nog wat van te maken maar het resultaat is niet bevredigend. Bovendien is bij het casten het geluid vaak a-synchroon of wordt het dat na enige tijd kijken.
Ik heb, na daarop gewezen te zijn door Canal Digitaal, deze app ook op mijn Sony 55XE9005 met Android TV 8 (dezelfde als @LoeWn) geinstalleerd en ik moet zeggen, na enige dagen testen (gewoon TV kijken met de app ipv de satelliettuner) dat ie mij goed bevalt.
Dit is mijn oordeel over de Android-TV app op de Sony TV:
the Goods
Snelheid van het zappen: beter of vergelijkbaar met andere TV platforms zoals KPN, Ziggo (gecodeerd) en Satelliet.
Scherpte: opvallend goed (niet alle kanalen zijn HD, dat is het ook niet op de satelliet), de bitrate is dus voldoende. Ter vergelijk: dit is de gemiddelde bitrate via satelliet van NED1 (HD!): Bitratemodus Variabel Totale bitrate: 4 634 kb/s
Judder: Deze streams zijn waarschijnlijk 25p, ik kan het niet meten. Daar probeert de TV natuurlijk 50p van te maken. De judder die dat oplevert is vrijwel afwezig, zelfs sport (voetbal) is goed te pruimen. Nou realiseer ik me wel dat dit de verdienste is van de Sony TV, die zijn daar erg goed in!
Audio/video sync: spatsync!!! Dat was mijn grootste ergenis sinds de digitale TV haar intrede deed.
the Bads
Nog niet tegengekomen. Nou ja, 30 seconden vertraging tussen Ziggo en toch nog 26 seconden tussen het satelliet signaal is voor een voetbal liefhebber een show stopper!
Zoals altijd heb ik de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen. (waar is die eigenlijk) En ik heb ook nog niet echt gekeken naar programma gemist en dergelijke. De eerste indruk is goed!
Conclusie: De TV speelt een niet onbelangrijke rol bij de kijkervaring, gezien ook de bijdragen van @Darkz0rs en @rscheper .
de videopionier
Ik maakte al enige tijd incidenteel gebruik van de Canal Digitaal app op Android, waarbij ik dan castte naar de Shield. Maar bij het casten is judderen (geen vloeiende bewegingen, vooral vervelend bij sport) erg vermoeiend. Dat komt volgens mij doordat de voor het casten gebruikte streams 60p zijn.
Televisie is nog steeds 50 interlaced en dat omzetten naar 60p (bij de provider) gaat niet geweldig. De TV probeert daar nog wat van te maken maar het resultaat is niet bevredigend. Bovendien is bij het casten het geluid vaak a-synchroon of wordt het dat na enige tijd kijken.
Ik heb, na daarop gewezen te zijn door Canal Digitaal, deze app ook op mijn Sony 55XE9005 met Android TV 8 (dezelfde als @LoeWn) geinstalleerd en ik moet zeggen, na enige dagen testen (gewoon TV kijken met de app ipv de satelliettuner) dat ie mij goed bevalt.
Dit is mijn oordeel over de Android-TV app op de Sony TV:
the Goods
Snelheid van het zappen: beter of vergelijkbaar met andere TV platforms zoals KPN, Ziggo (gecodeerd) en Satelliet.
Scherpte: opvallend goed (niet alle kanalen zijn HD, dat is het ook niet op de satelliet), de bitrate is dus voldoende. Ter vergelijk: dit is de gemiddelde bitrate via satelliet van NED1 (HD!): Bitratemodus Variabel Totale bitrate: 4 634 kb/s
Judder: Deze streams zijn waarschijnlijk 25p, ik kan het niet meten. Daar probeert de TV natuurlijk 50p van te maken. De judder die dat oplevert is vrijwel afwezig, zelfs sport (voetbal) is goed te pruimen. Nou realiseer ik me wel dat dit de verdienste is van de Sony TV, die zijn daar erg goed in!
Audio/video sync: spatsync!!! Dat was mijn grootste ergenis sinds de digitale TV haar intrede deed.
the Bads
Nog niet tegengekomen. Nou ja, 30 seconden vertraging tussen Ziggo en toch nog 26 seconden tussen het satelliet signaal is voor een voetbal liefhebber een show stopper!

Zoals altijd heb ik de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen. (waar is die eigenlijk) En ik heb ook nog niet echt gekeken naar programma gemist en dergelijke. De eerste indruk is goed!
Conclusie: De TV speelt een niet onbelangrijke rol bij de kijkervaring, gezien ook de bijdragen van @Darkz0rs en @rscheper .
de videopionier
[Voor 3% gewijzigd door videopionier op 21-12-2019 20:57]
Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.
Een vraag voor de kenners.
Mijn schoonvader is al jaren aangewezen op de schotel via Canal digitaal aangezien hij afgelegen woont en hij is sinds kort in het bezit van een fatsoenlijke internet aansluiting door middel van T-Mobile mobiel thuis max 20mbit.
De router daarvoor staat achter de Samsung (2018)4k tv en is daarop aangesloten via een kabel.
De schotel wordt aangestuurd door een box die het signaal doorgeeft naar de tv.
Mijn vraag is.
Aangezien de app een beperkt zender aanbod heeft (rechten) geen Belgisch zender bijvoorbeeld om deze aan te vullen met het aanbod van de schotel?
De wens is ook om het oude schotelkastje te vervangen door middel van een c+ kaart/module.
Mijn schoonvader is al jaren aangewezen op de schotel via Canal digitaal aangezien hij afgelegen woont en hij is sinds kort in het bezit van een fatsoenlijke internet aansluiting door middel van T-Mobile mobiel thuis max 20mbit.
De router daarvoor staat achter de Samsung (2018)4k tv en is daarop aangesloten via een kabel.
De schotel wordt aangestuurd door een box die het signaal doorgeeft naar de tv.
Mijn vraag is.
Aangezien de app een beperkt zender aanbod heeft (rechten) geen Belgisch zender bijvoorbeeld om deze aan te vullen met het aanbod van de schotel?
De wens is ook om het oude schotelkastje te vervangen door middel van een c+ kaart/module.
@MaXeRs ik zag in de app wel een koppeling voor shotel. Deze leek niet actief maar word denk ik wel aan gewerkt. Dit is overigens op LG WEB OS
Als de Belgische zenders in zijn abonnement zitten zullen die ook te zien zijn in de app.MaXeRs schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 09:30:
De Duitse en Engelse zenders ontbreken (nog). Maar die zijn, via satelliet vrij te ontvangen in heel Nederland.
Heeft de Samsung een aansluiting voor de schotel? Dan zou dat werken (met C+ kaart)
Alles bedien je dan met de TV.
Let wel op met het datagebruik via de 4G router. Tv kijken via de app gebruikt rond de 2 GigaByte per uur.
Ik meen dat T-Mobile daar wel een daglimiet hanteerde.
Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.
Weet iemand waar ik de AndroidTV app van Canal Digitaal voor mijn Mii Box S kan downloaden? Ik zie hem niet in de Playstore. Ik twijfel nog tussen Canal Digitaal en NLZiet.
Die is er dus nog niet. Na meerdere mails, het antwoord dat ze er mee bezig zijn en dat wanneer de app in de playstore verschijnt we dat te horen krijgen. Ook de suggestie om de app “alvast” vrij te geven om te testen werd een goed idee gevonden, maar ook daarop verder geen actie. Wellicht dat het nu, gedurende de kerstperiode, op een wat lager pitje staat.Luiwammes schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:53:
Weet iemand waar ik de AndroidTV app van Canal Digitaal voor mijn Mii Box S kan downloaden? Ik zie hem niet in de Playstore. Ik twijfel nog tussen Canal Digitaal en NLZiet.
Antwoord:
Datum: 23 december 2019 om 17:22:10 CET
Onderwerp: Antw:
Nee hoor, dat niet. We hebben het immers voor Android TV's al gereed en zijn nog met wat tests bezig voor Android boxen.
[Voor 13% gewijzigd door DanielAlm op 23-12-2019 17:28]
Dat die app niet vrijkomt voor de diverse mediastreamers heeft een logische reden.
Er is een essentieel technisch verschil tussen een mediastreamer van pakweg 150 euro en de TV processor van enige honderden euro's. Het verschil zit hem in de beeldverversing snelheid oftewel de framerate.
Als je de keten langs gaat van TV camera in de studio tot aan de huiskamer TV, dan is de framerate steeds 50 beelden per seconde. Er wordt echter gebruik gemaakt van de oudste data/bandbreedte reductie techniek ter wereld, nl interlacing. Een briljante techniek die dus al bij de eerste zwartwit TVs werd toegepast, en ook nog steeds bij HDTV.
Om het TV signaal via een netwerk bij de klant te krijgen moet er keus gemaakt worden.
De traditionele TV aanbieder gebruikt gewoon het 50i signaal en streamt dat naar zijn TV settop box. Dat kan gewoon, want de hardware bepaalt of dat kan en die hebben ze zelf in de hand.
Echter bij het gebruik van apps op Android maakt Google de dienst uit. En die wil absoluut geen interlaced signaal op zijn android of android TV. En dat wil de klant ook niet, want het ziet er niet uit op je mobiel of PC.
Er zijn dan nog maar 2 keuzes voor de Android TV aanbieder, wil hij de benodigde bandbreedte in de toom houden en toch een goeie kwaliteit TV plaatje leveren, namelijk het signaal zelf de-interlacen naar 1080/25p of 720p/50p. Canal Digitaal heeft gekozen (in deze fase althans) voor het eerste.
Die keuze houdt meteen dat de mediastreamer afvalt. Live TV, en met name sport, is op de lange duur erg vermoeiend met slechts 25 beeldjes verversing. De SOC (System on Chip) in de streamer is niet in staat om er beelden tussen te rekenen om van 25 beelden om naar 50 te komen.
Een moderne 4K TV maakt daar moeiteloos 50 beelden van en voila je hebt nagenoeg dezelfde kwaliteit als bv het satellietsignaal. Zie mijn bevindingen hierboven.
Het is dus nog even afwachten wat CDNL gaat doen, opschalen naar 1080p/50 (met als gevolg een 40-50% bandbreedte verhoging) of toch de makkelijke weg (mijns inziens): een kleine scherpte reductie door voor 720p/50 te gaan. De Duitsers kijken overigens al sinds de introductie van digitale TV naar 720p/50 op alle HD kanalen!
De videopionier
Er is een essentieel technisch verschil tussen een mediastreamer van pakweg 150 euro en de TV processor van enige honderden euro's. Het verschil zit hem in de beeldverversing snelheid oftewel de framerate.
Als je de keten langs gaat van TV camera in de studio tot aan de huiskamer TV, dan is de framerate steeds 50 beelden per seconde. Er wordt echter gebruik gemaakt van de oudste data/bandbreedte reductie techniek ter wereld, nl interlacing. Een briljante techniek die dus al bij de eerste zwartwit TVs werd toegepast, en ook nog steeds bij HDTV.
Om het TV signaal via een netwerk bij de klant te krijgen moet er keus gemaakt worden.
De traditionele TV aanbieder gebruikt gewoon het 50i signaal en streamt dat naar zijn TV settop box. Dat kan gewoon, want de hardware bepaalt of dat kan en die hebben ze zelf in de hand.
Echter bij het gebruik van apps op Android maakt Google de dienst uit. En die wil absoluut geen interlaced signaal op zijn android of android TV. En dat wil de klant ook niet, want het ziet er niet uit op je mobiel of PC.
Er zijn dan nog maar 2 keuzes voor de Android TV aanbieder, wil hij de benodigde bandbreedte in de toom houden en toch een goeie kwaliteit TV plaatje leveren, namelijk het signaal zelf de-interlacen naar 1080/25p of 720p/50p. Canal Digitaal heeft gekozen (in deze fase althans) voor het eerste.
Die keuze houdt meteen dat de mediastreamer afvalt. Live TV, en met name sport, is op de lange duur erg vermoeiend met slechts 25 beeldjes verversing. De SOC (System on Chip) in de streamer is niet in staat om er beelden tussen te rekenen om van 25 beelden om naar 50 te komen.
Een moderne 4K TV maakt daar moeiteloos 50 beelden van en voila je hebt nagenoeg dezelfde kwaliteit als bv het satellietsignaal. Zie mijn bevindingen hierboven.
Het is dus nog even afwachten wat CDNL gaat doen, opschalen naar 1080p/50 (met als gevolg een 40-50% bandbreedte verhoging) of toch de makkelijke weg (mijns inziens): een kleine scherpte reductie door voor 720p/50 te gaan. De Duitsers kijken overigens al sinds de introductie van digitale TV naar 720p/50 op alle HD kanalen!
De videopionier
Jah... Dit had ik inderdaad begrepen. Het feit dat ze hier verder geen uitspraken over doen en niet kunnen of willen zeggen wanneer geeft mij weinig vertrouwen. Ik zat te twijfelen tussen NLZiet + Disney+ óf Canal Digital. Ik kies voorlopig maar voor NLZiet. Hun app werkt prima en snel en is er gewoon.DanielAlm schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:00:
[...]
Die is er dus nog niet. Na meerdere mails, het antwoord dat ze er mee bezig zijn en dat wanneer de app in de playstore verschijnt we dat te horen krijgen. Ook de suggestie om de app “alvast” vrij te geven om te testen werd een goed idee gevonden, maar ook daarop verder geen actie. Wellicht dat het nu, gedurende de kerstperiode, op een wat lager pitje staat.
(Edit) Ik zit nu NLZiet te kijken via mijn MiiBox S. De beeldkwaliteit is serieus goed en de app werkt super. Ik zap van kanaal naar kanaal alsof ik via de kabel kijk. Ik ben aangenaam verrast.
[Voor 10% gewijzigd door Luiwammes op 23-12-2019 17:09]
@videopionier mooi verhaal ik hoop dat ze serieus wat gaan doen. Ik vind het beeld op alle apparaten niet om aan te zien.
Je kunt de app al op je Mi Box of NVIDIA Shield TV installeren via de Aurora app store.
[Voor 35% gewijzigd door NY_Giant op 23-12-2019 23:45]
Heb je maximale kwaliteit al aangezet in de NLZiet instellingen? (staat bij "OVER" volgens mij).Luiwammes schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:06:
[...]
Jah... Dit had ik inderdaad begrepen. Het feit dat ze hier verder geen uitspraken over doen en niet kunnen of willen zeggen wanneer geeft mij weinig vertrouwen. Ik zat te twijfelen tussen NLZiet + Disney+ óf Canal Digital. Ik kies voorlopig maar voor NLZiet. Hun app werkt prima en snel en is er gewoon.
(Edit) Ik zit nu NLZiet te kijken via mijn MiiBox S. De beeldkwaliteit is serieus goed en de app werkt super. Ik zap van kanaal naar kanaal alsof ik via de kabel kijk. Ik ben aangenaam verrast.
Ik hoop dat Canal Ditigaal goed kijkt naar NLZiet en dezelfde beeldkwaliteit kan bieden. dat is bijna kabel. En dat zou goed genoeg zijn IMHO. Zelf zou ik dan niet snel voor Canal Digitaal gaan (kijk vooral terug, dus NLZiet is super) maar voor bijvoorbeeld ouders/schoonouders zou het een top-oplossing zijn

@NY_Giant Ik heb de Aurora app geinstalleerd (op de Shield) met anonieme login ivm de volgende waarschuwingNY_Giant schreef op maandag 23 december 2019 @ 23:32:
Je kunt de app al op je Mi Box of NVIDIA Shield TV installeren via de Aurora app store.
Disclaimer :
Using Aurora Store with your own Google account may cause your account to be blacklisted, use at your own risk.
Maar helaas kan ik de Canal Digitaal app niet vinden..
Heb je hem zelf draaien? Welke versie?
Op de smartphone draait bij mij de Androidversie: v6.2.2.1576138041
Op de Sony TV draait de AndroidTV versie: 6.2.1
edit: Het werkt nu op de Shield, na een tip van een Gigant

Om de beste kwaliteit te waarborgen moet je de resolutie van de Shield op 1080p50 zetten.
Je TV verzorgt dan de eventuele upscaling naar UHD en framerateconversie van 25 naar 50 beelden per seconde. Nogmaals, de TV bepaalt de uiteindelijke kwaliteit van het beeld, vooral bij sport.
[Voor 24% gewijzigd door videopionier op 25-12-2019 15:58. Reden: Toevoeging]
Kan iemand mij vertellen hoe ik de Aurora app store installeer op mijn Mii Box S? Ik lees overal dat de ES File Explorer spyware bevat?
Je kan de Canal digitaal app perfect gebruiken op Android TV.
(Zelf draai ik het op de Minix neo 5T)
Installatie als volgt.
Eerst installeer je een normale Canal digitaal app versie vanaf je gsm Playstore. (Ongeveer 34mb) naar je Android TV.
Hierna download je via de aurore store(nadat je in de aurore store je instelling hebt veranderd naar voordoen als Nvidia of Sony tv), ook weer de Canal digitaal app/update ( deze is ongeveer 1mb) downloaden. En naar je Android tv kopiëren en installeren.
En voila, het werkt
Apk bestanden , heb ik eventueel beschikbaar.
Installatie als volgt.
Eerst installeer je een normale Canal digitaal app versie vanaf je gsm Playstore. (Ongeveer 34mb) naar je Android TV.
Hierna download je via de aurore store(nadat je in de aurore store je instelling hebt veranderd naar voordoen als Nvidia of Sony tv), ook weer de Canal digitaal app/update ( deze is ongeveer 1mb) downloaden. En naar je Android tv kopiëren en installeren.
En voila, het werkt
[Voor 10% gewijzigd door Jvs1982 op 27-12-2019 16:57]
Gedoe zeg, maar wel gelukt op mi box. Beeldkwaliteit valt erg tegen. Zeker in vergelijking met NLziet.
[Voor 68% gewijzigd door DanielAlm op 27-12-2019 19:22]
Wat een gedoe...🙄 Ik heb de Aurora Store geïnstalleerd en ingesteld dat ik een Sony Bravia TV heb. Ik zie géén Canal Digitaal app...Jvs1982 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:40:
Je kan de Canal digitaal app perfect gebruiken op Android TV.
Installatie als volgt.
En voila, het werkt
Je kan het beste de Nvidia shield tv selecteren.Luiwammes schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:15:
[...]
Wat een gedoe...🙄 Ik heb de Aurora Store geïnstalleerd en ingesteld dat ik een Sony Bravia TV heb. Ik zie géén Canal Digitaal app...
Vandaag de Canal app op mijn Mibox 3 geïnstalleerd, gedownload via Aurora. Ik moet zeggen, dat valt niet tegen..., meteen de eerste wheeler dealers opgenomen. Eens een maand proberen!
Daar hier binnenkort glasvezel komt en Ziggo de deur uit kan eens besloten om te kijken naar alternatieven om TV te kijken. Afgelopen maand NLZiet geprobeerd, sinds vanavond Canal Digitaal TV Bomvol maar eens geprobeerd. Overigens met de nodige huivering. Nogal slechte ervaringen met deze club uit de tijd dat ik nog een Wavefrontier T90 op het dak had staan, gekoppeld aan een Dreambox 7000.
Maar... het valt niet tegen. NLZiet heeft een betere beeldkwaliteit, maar de app van Canal Digitaal werkt wel heel prettig. Ook het feit dat er meer zenders in zitten bevalt wel. Veel live TV kijken doen we op zich niet, maar de WAF van de CD app is wel erg hoog.
Maar... het valt niet tegen. NLZiet heeft een betere beeldkwaliteit, maar de app van Canal Digitaal werkt wel heel prettig. Ook het feit dat er meer zenders in zitten bevalt wel. Veel live TV kijken doen we op zich niet, maar de WAF van de CD app is wel erg hoog.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ja hier werkt het nu ook aardig. Echter pauzeren werkt niet op me tv (wel in de app) beeld kwaliteit is sinds gisteren ook acceptabel. maar reclames niet kunnen spoelen vind ik wel echt een ding.....
Ook niet als je een opslagmedium aan je TV koppelt?Darkz0rs schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:13:
Ja hier werkt het nu ook aardig. Echter pauzeren werkt niet op me tv ....
Hangt er aan.videopionier schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:53:
[...]
Ook niet als je een opslagmedium aan je TV koppelt?
Ik heb ook gekeken vandaag, ik zie geen verschil. Het is nog steeds 25p helaas. Dit is van NPO 1 HD:Darkz0rs schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:13:
Ja hier werkt het nu ook aardig. Echter pauzeren werkt niet op me tv (wel in de app) beeld kwaliteit is sinds gisteren ook acceptabel. maar reclames niet kunnen spoelen vind ik wel echt een ding.....
Ik heb het zelf ook even getest op de Sony TV. Werkt inderdaad niet. Is voor de DVBc en DVBs tuners.
@videopionier het was hier voorheen altijd max 4Mb
Gebruikt iemand de Canaal Digitaal-app op Tizen (Samsung Smart TV)? Ik heb het de afgelopen maanden meermaals een kans gegeven, ook vanavond nog, maar het beeld is nooit scherp te krijgen. Heeft iemand anders dat probleem ook?
(P.S.: streamen vanuit de Canal Digitaal-app op mijn telefoon (Android) naar mijn Chromecast is wél altijd superscherp, dus het ligt niet aan mijn internetverbinding of zo)
(P.S.: streamen vanuit de Canal Digitaal-app op mijn telefoon (Android) naar mijn Chromecast is wél altijd superscherp, dus het ligt niet aan mijn internetverbinding of zo)
[Voor 4% gewijzigd door TheVivaldi op 12-01-2020 23:24]
Dan heb je voorheen zitten kijken naar een bitstream met een lagere resolutie. Die is de helft van de normale 25p stream. Heb je onlangs iets veranderd aan de manier waarop de TV verbinding maakt met je modem?Darkz0rs schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:48:
@videopionier het was hier voorheen altijd max 4Mb
CDNL gebruikt DASH (Dynamic Adaptive Streaming over HTTP) of een afgeleide daarvan. Het komt erop neer dat de DASH server overschakelt naar een stream met een lagere bandbreedte, om de doorgifte zonder onderbrekingen te waarborgen. Maar dat gaat natuurlijk wel ten koste van de kwaliteit. De overschakeling gaat naadloos, daar merk je niets van.TheVivaldi schreef op zondag 12 januari 2020 @ 23:23:
Gebruikt iemand de Canaal Digitaal-app op Tizen (Samsung Smart TV)? Ik heb het de afgelopen maanden meermaals een kans gegeven, ook vanavond nog, maar het beeld is nooit scherp te krijgen. Heeft iemand anders dat probleem ook?
Als je gebruik maakt van streamingdiensten met DASH dan is het noodzaak om je TV of streaming client met een kabel te verbinden met je modem/router. Dan kan, in het geval er even te weinig bandbreedte is geweest, de DASH server weer opschakelen naar een hogere resolutie/bitrate.
Natuurlijk kan het ook werken met een modern A/C accesspoint, maar dan kan het zijn dat je zaken in moet stellen, b.v. het gebruik van 5G met minimaal 40 MHz bandbreedte.
Nee, dat gaf ik al aan. Het stomme is dat het synchroon liep met de app op de telefoons en tablets. Zomaar was het beter. Wellicht heeft CD iets gedaan ?videopionier schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:11:
[...]
Dan heb je voorheen zitten kijken naar een bitstream met een lagere resolutie. Die is de helft van de normale 25p stream. Heb je onlangs iets veranderd aan de manier waarop de TV verbinding maakt met je modem?
Dan blijft het enige serieuse ding, dat je niet reclames kan spoelen. Dat is echt een dingetje voor ons. Maar ook uitgesteld kijken is lastig. Ook hier kan je niet spoelen.
Zo zat ik van de week gemist te kijken. En me dochter stopt per ongeluk de stream. Moet ik weer alles overnieuw bekijken. Ja dan ben ik klaar

[Voor 24% gewijzigd door Darkz0rs op 13-01-2020 09:57]
Het heeft niks te maken met weinig bandbreedte. Ik heb het ook niet over pixelig of zo, maar gewoon dat het een beetje is alsof je je leesbril niet op hebtvideopionier schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:11:
[...]
Dan heb je voorheen zitten kijken naar een bitstream met een lagere resolutie. Die is de helft van de normale 25p stream. Heb je onlangs iets veranderd aan de manier waarop de TV verbinding maakt met je modem?
[...]
CDNL gebruikt DASH (Dynamic Adaptive Streaming over HTTP) of een afgeleide daarvan. Het komt erop neer dat de DASH server overschakelt naar een stream met een lagere bandbreedte, om de doorgifte zonder onderbrekingen te waarborgen. Maar dat gaat natuurlijk wel ten koste van de kwaliteit. De overschakeling gaat naadloos, daar merk je niets van.
Als je gebruik maakt van streamingdiensten met DASH dan is het noodzaak om je TV of streaming client met een kabel te verbinden met je modem/router. Dan kan, in het geval er even te weinig bandbreedte is geweest, de DASH server weer opschakelen naar een hogere resolutie/bitrate.
Natuurlijk kan het ook werken met een modern A/C accesspoint, maar dan kan het zijn dat je zaken in moet stellen, b.v. het gebruik van 5G met minimaal 40 MHz bandbreedte.

Die reactie die je quote was voor @Darkz0rs. Ik denk in jouw geval aan een instelling op je TV. Je hebt kennelijk last van het "soap effect".TheVivaldi schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:36:
[...]
Het heeft niks te maken met weinig bandbreedte. Ik heb het ook niet over pixelig of zo, maar gewoon dat het een beetje is alsof je je leesbril niet op hebtVanuit de app streamen naar de Chromecast is alles haarscherp, en met de NLZiet- en YouTube-apps op de TV zelf is ook alles haarscherp.
Ik zal het proberen uit te leggen.
Film wordt gemaakt met 24 (in de cinema) of 25 (op TV) beeldjes per seconde. Live TV is altijd 50 beeldjes per seconde. Maar CDNL heeft bedacht om hier 25 beelden van te maken. Dat kost minder bandbreedte, serverruimte etc. Alle andere door jouw genoemde diensten leveren 50 of 60 beelden.
Je TV wordt verteld (middels een speciaal bitje in de bitstream) om er weer 50 beelden van te maken.
Elk toestel doet dat op een andere manier. Maar die kun je vaak wel naar je hand zetten. En het resultaat varieert nogal tussen de diverse merken. Het resulteert bij jouw TV in een blurry beeld, het "soap efffect".
Probeer eens wat uit. Begin om alle "beeldverbeteraars" helemaal uit te zetten. Dan moet je in ieder geval de originele 25 beelden (25p zeggen we dan) stream haarscherp krijgen.
Snelle bewegingen zullen niet vloeiend zijn. Zoals bv bij het schaatsen of bij voetbal wedstrijden. Probeer dan de instellingen zo te wijzigen dat het beeld scherp blijft en de bewegingen vloeiender.
De meeste moderne TVs werken met profielen, die kun je snel 1 voor 1 uitproberen.
Alle beeldverbeteraars staan allang uit, dus dat is niet de oplossing. Maar toch bedankt 
CDNL op Android streamt dus wél met meer FPS, ook als je hem Chromecast. Hoe zit dat met CDNL voor Android TV, heeft 'ie ook 25 FPS of net als de reguliere app meer FPS?

CDNL op Android streamt dus wél met meer FPS, ook als je hem Chromecast. Hoe zit dat met CDNL voor Android TV, heeft 'ie ook 25 FPS of net als de reguliere app meer FPS?
Ik heb op de 12e zowel de Android versie op een Nvidia Shield als de Tizen versie getest.
Helaas kan ik niet niet hetzelfde zeggen als @TheVivaldi. Via Tizen op een 4k Samsung tv zien de HD-kanalen er bijna net zo scherp uit (binnen een seconde of 3 met het "scherpstellen") als via de M7 MZ-101 alleen het "zappen" gaat vele malen sneller. Dit heb ik zowel draadloos (via Ubiquiti AC-Pro) als bedraad (direct in router) getest. Het laatste maakte geen verschil uit voor de snelheid of weergave. Via de Nvidia Shield geprobeerd (met de handleiding) en daar is de weergave beduidend minder. Als de Android versie ook zo stabiel loopt als de Tizen versie dan heb ik het M7-kastje helemaal niet meer nodig.
Ik weet niet of dat nog uitmaakt maar ik heb een Online.nl verbinding.
O ja, een tijdje terug met een losse Chromecast geprobeerd (los van de Shield) en die weergave is iets beter maar nog niet de kwaliteit van de Tizen versie
Helaas kan ik niet niet hetzelfde zeggen als @TheVivaldi. Via Tizen op een 4k Samsung tv zien de HD-kanalen er bijna net zo scherp uit (binnen een seconde of 3 met het "scherpstellen") als via de M7 MZ-101 alleen het "zappen" gaat vele malen sneller. Dit heb ik zowel draadloos (via Ubiquiti AC-Pro) als bedraad (direct in router) getest. Het laatste maakte geen verschil uit voor de snelheid of weergave. Via de Nvidia Shield geprobeerd (met de handleiding) en daar is de weergave beduidend minder. Als de Android versie ook zo stabiel loopt als de Tizen versie dan heb ik het M7-kastje helemaal niet meer nodig.
O ja, een tijdje terug met een losse Chromecast geprobeerd (los van de Shield) en die weergave is iets beter maar nog niet de kwaliteit van de Tizen versie
[Voor 9% gewijzigd door bjpdekker op 14-01-2020 08:42. Reden: vergeten iets te melden]
Bas Dekker
Ik kijk hier nu enkele dagen via de AndroidApp op mijn AndroidTV en ben positief verrast, ook door bv de zapp snelheid. Het beeld zou nog iets beter mogen en ik had verwacht dat de TV-Guide knop ook in deze app de Guide naar voren zou brengen, maar verder ben ik best tevreden.bjpdekker schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:38:
Als de Android versie ook zo stabiel loopt als de Tizen versie dan heb ik het M7-kastje helemaal niet meer nodig.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dit vind ik het meest 'vervelende', op mijn LG TV is de guide knop ook daadwerkelijk de guide. Op mijn Sony springt hij naar de guide van mijn CI+ kaart. Daarnaast mis ik Ziggo Sport (puur voor F1), welke ik wel via diezelfde CI+ module heb.TFHfony schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:43:
[...]
Ik kijk hier nu enkele dagen via de AndroidApp op mijn AndroidTV en ben positief verrast, ook door bv de zapp snelheid. Het beeld zou nog iets beter mogen en ik had verwacht dat de TV-Guide knop ook in deze app de Guide naar voren zou brengen, maar verder ben ik best tevreden.
Ik sta bijna op het punt om de schotel van de muur te halen.. Ben er tevreden over, ik heb KPN internet met een 4G module, waardoor de snelheid niet elke dag hetzelfde is, maar het loopt goed. Binnenkort glasvezel en dus een stabielere verbinding, vanaf dat moment kan de schotel sowieso weg.
Ja anzich is het wel ok. Niet fantastisch maar ook niet slecht. De ellende voor mij is opnames verplicht kijken naar reclames. Niet alle zenders kunnen opgenomen worden. Dus we houden het voorlopig hij ziggo
Ik heb Online.nl nu ongeveer een jaar en als ik zie hoe snel zij met echte verbeteringen komen qua televisie. Het verschil van €67 voor ziggo zonder Fox Sports en €52,50 bij Online vind ik het verschil wel waard.
Helemaal ook met de storingen van Ziggo erbij gerekend. Dan kijk ik maar iets vaker reclame of halen we meer te drinken.
Helemaal ook met de storingen van Ziggo erbij gerekend. Dan kijk ik maar iets vaker reclame of halen we meer te drinken.
Bas Dekker
@bjpdekker ja dat zijn keuzes. Wij hebben nooit storing. Wij betalen 55,95 bij Ziggo voor 100 mbit
@Darkz0rs snap ik zeker. We hebben behoorlijk wat problemen gehad met die Horizonbox. Dat in combinatie met de prijsverhogingen en het schrappen van zenders terwijl ze bij andere providers deze nog wel hadden was voor ons het moment om over te stappen.
Even iets anders: Ik heb het probleem van de mindere beeldkwaliteit bij de AndroidTV voorgelegd bij de klantenservice van Online.nl. Er was op dat moment geen kant-en-klaar antwoord maar hij zou het gaan overleggen met het "onderzoeksteam". Ik krijg bericht als hij meer weet daarover. Als ik iets meer weet dan zal ik het hier plaatsen.
Even iets anders: Ik heb het probleem van de mindere beeldkwaliteit bij de AndroidTV voorgelegd bij de klantenservice van Online.nl. Er was op dat moment geen kant-en-klaar antwoord maar hij zou het gaan overleggen met het "onderzoeksteam". Ik krijg bericht als hij meer weet daarover. Als ik iets meer weet dan zal ik het hier plaatsen.
Bas Dekker
De stream voor Android is 30p. De streaming client op de smartphone of Chromecast maakt daar 60p van. Het originele signaal van Technicolor is 50i, dus dat ziet er niet uit (in mijn ogen dan, de motionflow is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend)TheVivaldi schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:26:
Alle beeldverbeteraars staan allang uit, dus dat is niet de oplossing. Maar toch bedankt
De stream voor Android TV is 25p dat is in ieder geval op te knappen door de TV, mits je de app draait op de TV zelf. Als je de streaming client, zoals de NVidea Shield op 1080p50 instelt, gaat het ook goed.
CDNL is nu kennelijk aan het experimenteren met autoframerate, de app schakelt naar 50p, maar dat helpt niet op een 30p stream.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat CDNL geen gebruik maakt van de 720p50 norm. Bijna heel Duitsland en alle klanten van KPN (XDSL) kijken daar naar. Ik hoor nergens klachten.
[Voor 0% gewijzigd door videopionier op 14-01-2020 23:47. Reden: typo]
Misschien ligt het aan de Tizen-versie? Het kan zijn dat nieuwere versies van Tizen iets anders met het beeld doen dan mijn oude versie. Dat zie je bij besturingssystemen/werkomgevingen op computers ook wel eens dat een nieuwe versie bepaalde dingen beter/scherper toont. Mijn Samsung is uit 2017 (maar modeljaar 2016), dus al een wat oudere versie van Tizen.bjpdekker schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:38:
Ik heb op de 12e zowel de Android versie op een Nvidia Shield als de Tizen versie getest.
[Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 14-01-2020 20:03]
Hierbij de APK van de Canal Digitaal Smart TV app voor Android TV: https://ln2.sync.com/dl/e...b9k67ku-akshgfe9-39i65m5y.
[Voor 29% gewijzigd door NY_Giant op 03-02-2020 12:32]
Ik heb 1000 mbits glasvezel van fiber , de tv dienst wordt daarbij geleverd door canal digitaal. Het kastje wat je op de tv aansluit zapt wat traag, hd beeld valt tegen. De smart tv app werkt veel sneller maar ook geen mooi beeld. Ik ben in bezit van lg oled c7 tv, de tv is prima want alle andere content wat ik kijk is scherp.
Ik ga de apple iphone app nog ff proberen en dan casten.
Ik ga de apple iphone app nog ff proberen en dan casten.
Heb liever 60p dan 4K bij sporttimmey83 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:55:
Update: App: missch iets scherper maar beweging minder natuurlijk. Ik heb geen beeldverbeteraars aan. Wordt trouwens tijd dat ze voetbal en andere dingen op tv in 4k uitzenden..

Is dit een aparte app of een update? Als ik deze op de shield wil installeren krijg ik "app not installed".NY_Giant schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:00:
Hierbij de APK van de Canal Digitaal Smart TV app voor Android TV: https://we.tl/t-OfGGJQdg86.
Dit is de complete app voor Android TV. Bij een user in het Mi Box topic is de installatie wel gelukt. Had je al een app van Canal Digitaal geïnstalleerd staan? Wellicht moet je die eerst verwijderen. Ook moet het installeren via externe bronnen wel zijn toegestaan in de instellingen.Megamind schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 04:18:
[...]
Is dit een aparte app of een update? Als ik deze op de shield wil installeren krijg ik "app not installed".
Top, die ga ik vanavond meteen op de Shield installeren! 😁NY_Giant schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:00:
Hierbij de APK van de Canal Digitaal Smart TV app voor Android TV: https://we.tl/t-OfGGJQdg86.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Installeren ging prima op de Shield en wat is die App snel zeg. Jammer dat hun eigen boxjes zo traag zijn, heb het idee dat die met iets betere hardware ook zo goed zouden werken.
Werkt deze app zonder Aurora app(store)?
Bas Dekker