www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Als je de losse APK installeert, is Aurora in principe niet nodig.bjpdekker schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:52:
Werkt deze app zonder Aurora app(store)?
Klopt, maar dan alleen in de Play Store voor televisies met Android TV en kennelijk nog niet in de Play Store voor Nvidia Shield en Mi Box.TFHfony schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:55:
Hij staat in principe gewoon in de App Store van Google. Ik gebruik deze app naar tevredeheid op mijn 65OLED803.
[ Voor 37% gewijzigd door TexMex op 03-02-2020 12:29 ]
Al jaren maak ik gebruik van 5 kastjes met kaarten van CanalDigitaal in Portugal.
Nu probeer ik al 5 maanden de TV app werkend te krijgen en wordt er gek van!
Ik heb de app geïnstalleerd op een nieuwe LG Oled C9 on glass, de snelheid van het internet is 1000mb per seconde (glasvezel) de WiFi snelheid schommelt tussen de 450 en 500mb.
De app via mijn IPad naar een AppleTV werkt al jaren, maar ik wil gewoon anno 2020 dat de TV app gewoon werkt, wat o wat doe ik fout??
Bij CanalDigitaal weten ze het niet en elke week probeer ik het weer een halfuur en net voordat ik dan alles uit het raam wil gooien, stop ik er maar mee.
De app opent en de zenders staan er, maar bij elke zenders 5 sec beeld en dan bevriest het en na 2 minuten heb je weer 2 of 5 seconden beeld. Grrrrr.
Dank alvast
Steven
De beeldkwaliteit wisselt per zender, maar ik verwacht wel dat ze dat de komende tijd gaan verbeteren... toch? Zijn er nog tips voor het kijken op een 4k tv? (Resolutie, ai aanzetten op de shield?)
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
@videopionier heeft daar wat berichten over geplaatst, met name deze.Michael Knight schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:13:
Zijn er nog tips voor het kijken op een 4k tv? (Resolutie, ai aanzetten op de shield?)
Thanks, het is gelukt, ik moest idd de oude app eerst uninstalleren. Ik vond het nogal vreemd aangezien deze app maar < 2MB is.TexMex schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:56:
[...]
Dit is de complete app voor Android TV. Bij een user in het Mi Box topic is de installatie wel gelukt. Had je al een app van Canal Digitaal geïnstalleerd staan? Wellicht moet je die eerst verwijderen. Ook moet het installeren via externe bronnen wel zijn toegestaan in de instellingen.
Ik heb even geprobeerd, de userinterface mag nog wel wat werk gebruiken, ik vind NLZiet toch een stuk makkelijker bedienen. Bv iets gemist terugzoeken is onmogelijk, alle uitzend datums staan door elkaar.
Ik vind juist de CD app veel fijner. Met name de tv gids en bladeren door zenders.Megamind schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:41:
[...]
Thanks, het is gelukt, ik moest idd de oude app eerst uninstalleren. Ik vond het nogal vreemd aangezien deze app maar < 2MB is.
Ik heb even geprobeerd, de userinterface mag nog wel wat werk gebruiken, ik vind NLZiet toch een stuk makkelijker bedienen. Bv iets gemist terugzoeken is onmogelijk, alle uitzend datums staan door elkaar.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen omdat spoelen niet kan..
Ik heb hem geïnstalleerd op de X96 mini (2GB geheugen). Voor de rest loopt hij gewoon vloeiend.
Dit kan vooral gebeuren als er een hickupje in je stream zit en zijn buffer leegloopt. Dan eindig je inderdaad in het startscherm.KoRnboy112 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:29:
Hebben meer mensen d'r last van dat hij af en toe terug springt naar het start scherm van de app tijdens het kijken én dan met name als we opnames terug kijken of tbv gemist kijken.
Dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen omdat spoelen niet kan..
Ik heb hem geïnstalleerd op de X96 mini (2GB geheugen). Voor de rest loopt hij gewoon vloeiend.
Zal dit op te lossen zijn door bijv. een Nvidea Shield ofzo te kopen..? Hij zit trouwens bekabeld aangesloten aan 100mbit glasvezelTFHfony schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:35:
[...]
Dit kan vooral gebeuren als er een hickupje in je stream zit en zijn buffer leegloopt. Dan eindig je inderdaad in het startscherm.
[ Voor 8% gewijzigd door KoRnboy112 op 26-01-2020 13:41 ]
Geen idee. Ik draai het hier op een Philips OLED803. Het is wel verbeterd sinds ik van Ziggo naar glas ben gegaan. Maar zeker als je het al bedraad hebt aangesloten weet ik niet of er nog verbetering te halen is.KoRnboy112 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:41:
[...]
Zal dit op te lossen zijn door bijv. een Nvidea Shield ofzo te kopen..? Hij zit trouwens bekabeld aangesloten aan 100mbit glasvezel
Je zou kunnen overwegen om eens iets te draaien wat je verbinding monitort en te zien of daar iets gebeurd als de CD app er mee stopt (hoge ping, packet loss, etc...)
Heb je enig idee hoe ik kan vinden via wel ip de stream loopt? Dat ik daarheen kan pingen?TFHfony schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:52:
[...]
Geen idee. Ik draai het hier op een Philips OLED803. Het is wel verbeterd sinds ik van Ziggo naar glas ben gegaan. Maar zeker als je het al bedraad hebt aangesloten weet ik niet of er nog verbetering te halen is.
Je zou kunnen overwegen om eens iets te draaien wat je verbinding monitort en te zien of daar iets gebeurd als de CD app er mee stopt (hoge ping, packet loss, etc...)
Meer is niet altijd beter. Als een sportevenement wordt opgenomen met 50 beelden per seconde dan kun je dat het best met die framerate bekijken. Als je dat niet doet dan ervaar je een fenomeen dat judder wordt genoemd. De bewegingen zijn niet vloeiend meer.
Zoals vermeld maakt CDNL er helaas 25 beelden van. Om dat te herstellen zal de TV de ontbrekende beelden proberen te berekenen. Die taak is voor de (Digital Signal) Processor. Deze krachtpatser maakt dat de Smart TV zo duur is. En is ook de reden van de verschillen in kwaliteit tussen de diverse smart TV's.
Misschien heb je hier wat aan. Dit vind ik in de router bij de NAT sessies. 192.168.11.12 is de Sony TV die de app speelt.KoRnboy112 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:23:
[...]
Heb je enig idee hoe ik kan vinden via wel ip de stream loopt? Dat ik daarheen kan pingen?
[img][img=940,472,,,"Nat sessies"]https://tweakers.net/ext/f/pHHobBhNuDJl5vVWxMo9wow4/full.jpg[/img][/img]
edit: geen idee waarom ik ik dit plaatje niet mag laten zien. afijn, het ipnr dat vaak opdook was 108.177.96.188
[ Voor 28% gewijzigd door videopionier op 27-01-2020 16:51 ]
Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.
Heb inderdaad liever 50/60p als de opname ook 50/60p is ja. Anders heeft het inderdaad weinig zin.
Van mijn Franse provider SFR kan ik de Android app installeren en met de muis bedienen, maar is ook geen echte Android tv app.
NPOstart werkt wel als een speer. 🤗Waarom lukt het onze dikbetaaldeproviders niet?
Zie hier:Artsneef schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:39:
3 februari. Nog steeds geen app van CanalDigitaal die werkt op de Mibox. KPN app werkt ook niet.🤢
Van mijn Franse provider SFR kan ik de Android app installeren en met de muis bedienen, maar is ook geen echte Android tv app.
NPOstart werkt wel als een speer. 🤗Waarom lukt het onze dikbetaaldeproviders niet?
TexMex schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:00:
Hierbij de APK van de Canal Digitaal Smart TV app voor Android TV: https://ln2.sync.com/dl/e...b9k67ku-akshgfe9-39i65m5y.
Wel een tegenvaller dat de app niet via de normale store te verkrijgen is.
Mijn hoofdprovider is online.nl.
[ Voor 3% gewijzigd door Ornathon op 13-02-2020 23:00 ]
PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R
PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R
[ Voor 9% gewijzigd door TheVivaldi op 18-02-2020 14:24 ]
- FoxHD is op de TV-app niet echt scherp
- Boomerang is op de TV-app ook niet echt scherp en krijgen we sinds enige tijd Russische ondertiteling.
Voor dat laatste ga ik zo even een melding doen.
- Fox Sports 1, 2, 3 zie je bij een voetbalwedstrijden op de TV-app nog steeds een "vage bal" bij snelle beelden
Bas Dekker
"Kijken via de app
Op dit moment kun je, naast je tv-ontvanger, op maximaal 5 apparaten tegelijk tv kijken. Door een verandering van de zender kun je maximaal 2 zenders van 1 overkoepelende zenderaanbieder (bijvoorbeeld RTL of SBS + Net5) tegelijk kijken via de apps. Dit geldt voor live tv, Begin Gemist, TV Gemist en opnames. Wat betekent dit voor jou?
Voorbeeld kan wel:
• Telefoon 1: NPO1
• Telefoon 2: NPO2
• Smart TV 1: RTL4
• Smart TV 2: RTL5
• TV-ontvanger 1: RTL7
Voorbeeld kan niet:
• Telefoon 1: NPO1
• Telefoon 2: NPO2
• Smart TV 1: RTL4
• Smart TV 2: RTL5
• Tablet 1: RTL 7"
Bas Dekker
Smart TV App nu voor nóg meer tv-merken
Goed nieuws voor gebruikers van onze Smart TV App! Binnenkort wordt de Smart TV App ook beschikbaar gemaakt voor Android-tv’s van andere merken, én voor de Nvidia Shield TV en Xiaomi Mi Box S. De Smart TV App voor Android-tv’s is al beschikbaar op toestellen van de merken Philips en Sony.
Bas Dekker
Je moet even wat handigheid hebben (=ontwikkelen) om door het menu te scrollen, want echt 'op en neer zappen' zit er helaas nog niet in..bjpdekker schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:06:
Hier ook op de nvidia shield, alleen je kan moeilijk "zappen" op die afstandsbediening. Iemand een idee?
De app werkt op zich best aardig maar net als bij andere platforms (IOS/Web) zie ik heel veel lipsync issues dus niet gelijktijdig lopen van beeld en geluid.
Buiten dat verder goede stap in de richting !
Maar nu werkt dat ding nog steeds met alles goed, alleen met de canaal digitaal app.
Dan heb ik redelijk vaak dat hij ff stopt en moet bufferen zeg maar.
Hebben er nog meer mensen deze problemen?
Voornamelijk met het terug kijken van f1 cafe ziggo merk ik nu.
Zou het de oplossing zijn op die oude cromecast te vervangen of zou het bij canaal digitaal liggen?
Het is wel een tijdje geleden dat ik het heb opgezegd dus zou ook komen dat het door de chromecast zelf komt gezien de ouderdom van het apparaat.
Ik had een 1e generatie Chromecast op een beamer aangesloten. Youtube en Netflix ging wel, ook niet techt op, maar CanalDigitaal helemaal niet. Toen een 2e generatie Chromecast er in gedaan en dat werkt perfect. Ik denk dat die 2 generatie gewoon een betere netwerkontvangst heeft.Hills360 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 01:10:
Ik heb een vraagje, ik heb nog een van de eerste cromecast versies..
Maar nu werkt dat ding nog steeds met alles goed, alleen met de canaal digitaal app.
Dan heb ik redelijk vaak dat hij ff stopt en moet bufferen zeg maar.
Hebben er nog meer mensen deze problemen?
Voornamelijk met het terug kijken van f1 cafe ziggo merk ik nu.
Zou het de oplossing zijn op die oude cromecast te vervangen of zou het bij canaal digitaal liggen?
Thnx voor je infomarcelmg2 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:39:
[...]
Ik had een 1e generatie Chromecast op een beamer aangesloten. Youtube en Netflix ging wel, ook niet techt op, maar CanalDigitaal helemaal niet. Toen een 2e generatie Chromecast er in gedaan en dat werkt perfect. Ik denk dat die 2 generatie gewoon een betere netwerkontvangst heeft.
Ik ben de Canal Digitaal Vol optie aan het testen als mogelijke vervanger van normale TV.
Ik heb de app op m'n LG OLED (C7) geinstalleerd en opzich werkt het redelijk.
Maar soms stopt het beeld gewoon.
Iemand een idee of dit aan de TV, aan LG app of aan wat anders ligt?
Netflix in 4K met HDR werkt gewoon probleemloos.
evt. op Kodi (OSMC Vero 4k+) te installeren?
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Voor dat geld kan je bijna een NVidia shield krijgen, en dan kan je de native app installeren.Hills360 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:14:
[...]
Thnx voor je infomaar ergens een ultra op de kop tikken.
Hallo HellStorm666,HellStorm666 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:13:
Vraagje,
Ik ben de Canal Digitaal Vol optie aan het testen als mogelijke vervanger van normale TV.
Ik heb de app op m'n LG OLED (C7) geinstalleerd en opzich werkt het redelijk.
Maar soms stopt het beeld gewoon.
Iemand een idee of dit aan de TV, aan LG app of aan wat anders ligt?
Netflix in 4K met HDR werkt gewoon probleemloos.
evt. op Kodi (OSMC Vero 4k+) te installeren?
Wij gebruiken CanalDigitaal als volledige vervanger in het begin waren er heel wat issues. Nu loopt het redelijk. Je moet echter wel wat in het achterhoofd houden. De app is niet echt efficiënt zoals netflix bij voorbeeld en is veel gevoeliger voor een zwak / traag WiFi signaal / internet verbinding. Wij hebben sinds de verhuizing Mesh van Ubiquiti en glas hadden we al, een wereld van verschil betreft de werking van de app en het streamen naar de Chromecast v2.
Werkt nu best goed naar tevredenheid moet ik zeggen.
De TV zit via Cat 6A bekabeld aangesloten op een Unifi Switch 8.Skywalker27 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:26:
[...]
Hallo HellStorm666,
Wij gebruiken CanalDigitaal als volledige vervanger in het begin waren er heel wat issues. Nu loopt het redelijk. Je moet echter wel wat in het achterhoofd houden. De app is niet echt efficiënt zoals netflix bij voorbeeld en is veel gevoeliger voor een zwak / traag WiFi signaal / internet verbinding. Wij hebben sinds de verhuizing Mesh van Ubiquiti en glas hadden we al, een wereld van verschil betreft de werking van de app en het streamen naar de Chromecast v2.
Werkt nu best goed naar tevredenheid moet ik zeggen.
Deze gaat via Cat 6A naar een Unifi switch 24.
Als router zit er OPNsense tussen waarna t via een 200/200 kpn glasvezel verder gaat.
RTT = 6ms en zo stabiel al t maar kan.
Ik acht de kans klein dat het aan m'n netwerk ligt en groter dat het aan de LG app ligt of aan canal digitaal zelf.
Scientia Potentia Est
Dat lijkt me ook niet het probleem neeHellStorm666 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:34:
[...]
De TV zit via Cat 6A bekabeld aangesloten op een Unifi Switch 8.
Deze gaat via Cat 6A naar een Unifi switch 24.
Als router zit er OPNsense tussen waarna t via een 200/200 kpn glasvezel verder gaat.
RTT = 6ms en zo stabiel al t maar kan.
Ik acht de kans klein dat het aan m'n netwerk ligt en groter dat het aan de LG app ligt of aan canal digitaal zelf.
Op zich werkt het goed, behalve het kanaal van Boomerang. Deze blijft met vastlopers.
De kwaliteit van het beeld met de M7 MZ101 is beter dan de app maar het is goed te doen, vooral de snelheidswinst.
Ik heb ook een Unify switch ertussen zitten maar had toen ook last van het vastlopen van het beeld.
Nu direct aangesloten op de router welke Online.nl heeft geleverd van Zyxel en het vastlopen is sindsdien voorbij. Op een andere tv aangesloten via een Nvidia Shield maar deze is nog steeds de beste en snelste.
Bas Dekker
Ik had vorig jaar de app ook op mijn tv, alleen woon ik in België tegenwoordig. En dan mag je de vaste app op tv bijv niet meer gebruiken.Megamind schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:12:
[...]
Voor dat geld kan je bijna een NVidia shield krijgen, en dan kan je de native app installeren.
Alleen nog maar via de mobiel en chromecast...
De app zou binnen de EU op tv gewoon moeten werken. Het kan soms wel lastig zijn om de app te installeren, omdat die in buitenlandse appstores niet altijd beschikbaar is. Als je tv over Android TV beschikt, zou je de losse apk kunnen installeren. Bij een Samsung tv kun je de regio van je appstore aanpassen.Hills360 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:43:
[...]
Ik had vorig jaar de app ook op mijn tv, alleen woon ik in België tegenwoordig. En dan mag je de vaste app op tv bijv niet meer gebruiken.
Alleen nog maar via de mobiel en chromecast...
Enige wat ik tot nu toe zie, is dat ik niet kan pauzeren. De error C250 "fout pauze tv". "Pauze tv wordt niet ondersteund op het huidige opslagapparaat"
Kan dit überhaupt op de Shield of de Mi Box S? Want pauzeren is best handig....
Misschien dat het wel werkt als je binnen de instellingen bij type opnames selecteren de optie opnames (internet) kiest ipv de standaard hd-recorder optie.Waah schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:15:
Heb de Shield met Canal Digitaal. Werkt best fijn, zeker met de Harmony Remote. Net normaal tv kijken....
Enige wat ik tot nu toe zie, is dat ik niet kan pauzeren. De error C250 "fout pauze tv". "Pauze tv wordt niet ondersteund op het huidige opslagapparaat"
Kan dit überhaupt op de Shield of de Mi Box S? Want pauzeren is best handig....
Dus het ligt echt aan de Canal Digitaal app op een LG.
Moet ik zo iets rapporteren bij LG of bij Canal Digitaal?
Scientia Potentia Est
Waarschijnlijk kan CD er weinig aan veranderen. Ik ken de specs van je LG televisie niet maar mij valt op dat bij gebruik op onze twee Sony TV's het verschil dramatisch is. Op de oudste (+/- 2010) werkt het voor geen meter en heb ik er een Shield TV aangehangen. Opgelost.HellStorm666 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:23:
Gisteren ruim een uur via WiFi op Android gekeken. Daar 0,0 problemen.
Bij de nieuwste van 2019 werkt het perfect. Deze laatste beschikt over een flinke NVIDIA-SOC . Ik denk dan ook dat het aan de snelheid van de SOC's ligt.
Je kan proberen om LG te contacten en vragen of er klachten zijn met betrekking tot jou model. Misschien hebben ze een oplossing dmv een software update.
t is een LG OLED65C7V Zwart.jgj82 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:30:
[...]
Waarschijnlijk kan CD er weinig aan veranderen. Ik ken de specs van je LG televisie niet maar mij valt op dat bij gebruik op onze twee Sony TV's het verschil dramatisch is. Op de oudste (+/- 2010) werkt het voor geen meter en heb ik er een Shield TV aangehangen. Opgelost.
Bij de nieuwste van 2019 werkt het perfect. Deze laatste beschikt over een flinke NVIDIA-SOC . Ik denk dan ook dat het aan de snelheid van de SOC's ligt.
Je kan proberen om LG te contacten en vragen of er klachten zijn met betrekking tot jou model. Misschien hebben ze een oplossing dmv een software update.
Draait Netflix ook op 4k hdr zonder problemen. NL Ziet deed t ook perfect.
Scientia Potentia Est
Gewoon bij beide rapporteren. Want dan komt het bij beide hoger op de stapelHellStorm666 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:23:
Gisteren ruim een uur via WiFi op Android gekeken. Daar 0,0 problemen.
Op de telefoon werkt dat prima. Maar op de Android TV krijg ik het niet aan de praat.....TheMystery schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:02:
[...]
Misschien dat het wel werkt als je binnen de instellingen bij type opnames selecteren de optie opnames (internet) kiest ipv de standaard hd-recorder optie.
Meer mensen met Android TV en pauzeert problemen?
Wat mij op valt is dat de meeste kanalen redelijk is qua kwaliteit (wel lager dan de IPTV dan ik gewend ben van t-mobile).
Maar wat ook op valt is dat sommige kanalen (bijv. national geographic, discovery, tlc) in wel hele lage (SD?) kwaliteit zijn.
Zijn er meer die dit ervaren? Is hier iets over bekend?
@kingjaynl Ja, je doet dat inderdaad met de kanalenkiezer.
Bas Dekker
We hadden hiervoor IPTV van T-Mobile met aparte setup boxen. De afstandbediening van onze tv kon de setupboxen besturen (er zijn profielen vooringesteld die je kunt kiezen voor merken zoals bijv. Entone). We hadden tv opgezegd want we keken toch nooit (we hebben Netflix, Disney+ e.d.), maar nu toch Canal Digitaal geprobeerd.
De kwaliteit van Canal Digitaal is vele malen minder dan IPTV en ook vele malen minder dan Ziggo Go (naast elkaar getest in een browser op Mac, met de eigen apps op de iPhone en nog via Chromecast). Vooral National Geographic en BabyTV zijn ondermaats. Ik zou bijna zeggen dat het niet HD is (resolutie niet getest). De tv is bijv. met Cat6 aangesloten en we hebben een 200 Mbit glasvezelverbinding. Dus daar ligt het niet aan. Wij hebben vandaag onze proefmaand gestart en gaan daarom gelijk opzeggen morgen (dat kan alleen telefonisch). NLziet is vooralsnog geen alternatief vanwege het ontbreken van diverse zenders, maar wie weet later...
[ Voor 3% gewijzigd door Roorensu op 13-04-2020 21:45 ]
"De eerste maand nemen wij voor onze rekening, je pakket is dan op elk moment opzegbaar. Daarna start je betaalde abonnement. Je kan dit per maand opzeggen. Houd rekening met een maand opzegtermijn."
Zojuist opgezegd en 12 mei wordt mijn abonnement beëindigd. Vanaf dan kan ik niet meer kijken staat in de mail. De persoon van de helpdesk gaf ook aan dat er nu nog geen maand opzegtermijn geldt omdat het nog de proefmaand is. Dus dat is fijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Roorensu op 14-04-2020 11:19 . Reden: Andere ervaring dan vooraf gedacht. ]
Zit bij xs4all/kpn en vanmorgen rond 9 uur viel de hele verbinding weg.
Ik zat net op mijn pc met groot scherm te kijken naar een programma via webtv, toen de verbinding weer op kwam waren ineens de letters zo debiel groot dat ik een groot deel niet meer kan lezen en een deel daarvan verdwijnt onder het scherm.
Het opnieuw instellen op HD/{UHD lukt niet want wat ik ook doe ik blijf de SD resolutie behouden.
Je wil niet weten hoe achterlijk dat eruit ziet op een 55 inch scherm.
Gisteren las ik toevallig dat de grote jongens die de data stromen verzorgen zaten te klagen dat er zo verschrikkelijk veel data werd verstouwd, en dat deze afnemers gingen vragen deze data stromen te gaan inperken. Dit houd dus in dat we allemaal voor hd of beter betalen maar zeker bij kpn nu weer naar SD moeten kijken.
Overigens ben ik stom toevallig er achter gekomen dat zelfs mijn internet verbindingen worden geknepen, dus ook daar veel lagere snelheden dan waar ik voor betaal.
Van 12 MB/s naar 6 MB/s
Upload is nog erger van 5 naar 0.6 MB/s
Mijn vermoeden is dat dit ook bij alle anderen is/zal gebeuren
Dit uiteraard net op het moment dat ik aan het kijken ben of Canal Digitaal iets is voor ons thuis.....
[ Voor 6% gewijzigd door rschwartnld op 14-04-2020 12:10 . Reden: tekst vergeten ]
Ik had eigenlijk niet anders verwacht via de eigen provider, canal digitaal is echt het beste via de satelliet.Roorensu schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:33:
@kingjaynl Ja je kunt met de afstandbediening van de tv de kanalen 'native' bedienen en ook de tv-gids kun je oproepen. Althans bij onze LG OLED C8 tv. Ik verwacht bij Samsung niet anders.
We hadden hiervoor IPTV van T-Mobile met aparte setup boxen. De afstandbediening van onze tv kon de setupboxen besturen (er zijn profielen vooringesteld die je kunt kiezen voor merken zoals bijv. Entone). We hadden tv opgezegd want we keken toch nooit (we hebben Netflix, Disney+ e.d.), maar nu toch Canal Digitaal geprobeerd.
De kwaliteit van Canal Digitaal is vele malen minder dan IPTV en ook vele malen minder dan Ziggo Go (naast elkaar getest in een browser op Mac, met de eigen apps op de iPhone en nog via Chromecast). Vooral National Geographic en BabyTV zijn ondermaats. Ik zou bijna zeggen dat het niet HD is (resolutie niet getest). De tv is bijv. met Cat6 aangesloten en we hebben een 200 Mbit glasvezelverbinding. Dus daar ligt het niet aan. Wij hebben vandaag onze proefmaand gestart en gaan daarom gelijk opzeggen morgen (dat kan alleen telefonisch). NLziet is vooralsnog geen alternatief vanwege het ontbreken van diverse zenders, maar wie weet later...
Heb bij een vriend tv zitten kijken en dat was toch echt heel goed beeld.
Overigens kan dit ook te maken hebben met het knijpen door de providers.
Zie mijn andere opmerking.
Op de Mibox S werkt de app perfect. Met de afstandsbediening van de Mibox roep je met een klik de lijst van beschikbare zenders op en dan scroll je naar de gewenste zender. Gaat snel bij enige oefening. Je kan ook de Tvgids oproepen en daar naar de zender van keuze gaan. Daar kan je ook Programma’s terugkijken, opnemen of een herinnering instellen. Kortom alles werkt naar behoren. Ben uitermate tevreden. Geen uitval. Heb eenInternetabonnement van 100Mbit en via de WiFi met de Deco mesh oplossing prima verbinding.kingjaynl schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:22:
Ik heb een abonnement op Canal Digitaal en gebruik dat via de app op de telefoon. Ik overweeg een smart tv van Samsung aan te schaffen (Samsung 43RU7170 Zwart) zodat ik ook de app voor smart tv kan gebruiken. Ik heb een vrij lullige vraag, maar hoe zap je met de smart tv app tussen kanalen? Doe je dat met de 'normale' kanalenkiezer op een afstandsbediening of werkt dat anders?
App is wel echt fijn in gebruik, terugkijken van alle kanalen en eventueel zelfs opnemen. Miss Tmobile omzetten naar internet-only. Ff aankijken 2 maanden.
Jammer genoeg weer geen app voor Apple TV. Ze hebben er voor Tizen OS, WebOs, en Android TV een app maar Apple TV niet dat is wel een bummer.
[ Voor 18% gewijzigd door Pukson op 23-04-2020 17:40 ]
Add me op Stadia: Gloogle
Hier nog een test aan het draaien, op een Philips 43PUS7304/12 .
We hebben int/tv op dit moment van t-mobile, op zich tevreden.
Iriteer me alleen aan de Entone Box, en het gebrek aan HDMI CEC, zit constant met 2 Afstandbediening te kloten.
Wat me opvalt, de CD tvApp werkt op zicht geweldig bij mij, kan zelfs normaal zappen met de tv ab.
Alleen de beeld kwaliteit wat een verschil met de settopbox, vooral RTLZ is een wereld van verschil.
De bekende informatie balken bij RTLZ zijn vloeiend bij de settop box.. via de App een en al gestotter..
Is er ergens een overzicht van providers met een AndroidTV app ,
gr,
Danielson
Android TV? Dan heb je vooralsnog Canal Digitaal en NLZIET dan houdt het wel op. Ziggo komt wel met een app (OOIT) zit al jaren in ontwikkeling.danielsondepina schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:13:
Guys,
Hier nog een test aan het draaien, op een Philips 43PUS7304/12 .
We hebben int/tv op dit moment van t-mobile, op zich tevreden.
Iriteer me alleen aan de Entone Box, en het gebrek aan HDMI CEC, zit constant met 2 Afstandbediening te kloten.
Wat me opvalt, de CD tvApp werkt op zicht geweldig bij mij, kan zelfs normaal zappen met de tv ab.
Alleen de beeld kwaliteit wat een verschil met de settopbox, vooral RTLZ is een wereld van verschil.
De bekende informatie balken bij RTLZ zijn vloeiend bij de settop box.. via de App een en al gestotter..
Is er ergens een overzicht van providers met een AndroidTV app ,
gr,
Danielson
Add me op Stadia: Gloogle
Ik krijg ook dezelfde foutmelding... ik zit te kijken bij instellingen, ik heb de optie niet om dit aan te passen.. (of ik kijk niet goed.. Android TV app op een Nvidia Shield TV 2017 model volgens mij)Waah schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:38:
[...]
Op de telefoon werkt dat prima. Maar op de Android TV krijg ik het niet aan de praat.....
Meer mensen met Android TV en pauzeert problemen?
Mijn tv is een Philips uit 2012 met een losse tuner zonder smart opties. Die heb ik nu met de Mibox S smart gemaakt.
:strip_exif()/f/image/U6Jz2oUGtmWlLdU5H4VZ7uDn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q6ssX1sMCTgKihvE0laszzrp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Artsneef op 25-04-2020 12:06 . Reden: Aanpassing tekst ]
Ik maakte eerlijk gezegd meerdere maanden gebruik van bonded vdsl waardoor ik een heerlijk snel internet had te weten 217 Mbit down en 66 Mbit up, maar na een paar maanden vlekkeloos tv beeld valt het toch weer terug in de oude ellende. Blijkbaar zijn er daar beheerders bezig met zaken die voor mij meteen een slecht resultaat opleveren met het Tv signaal. Na een jaar goed werken ben ik niet meer tevreden over de TV van kpn/xs4all het hapert en valt vaak weg. Klagen helpt totaal niet dus dat heb ik ook al opgegeven.
Blijf dan ook maar hangen tot er echt een alternatief komt waar ik wel normaal tv kan kijken zonder ongewenste ellende.
Jammer genoeg vrees ik dat C.Digitaal hier ook niet goed gaat werken, omdat in deze gemeente geen schotel antenne aan de voorzijde van de woning mag plaatsen.
En ik absoluut niet via een app wil kijken via een gewone provider want dat signaal moet dan worden gedeeld met je gewone internet als dan de vrouw even een iets aan het opzoeken gaat of je wil even snel iets downloaden zakt de bandbreedte in en poef je v signaal zakt in... want tsja de provider zijn eigen tv bandbreedte is vast gezet daar kan een tvapp niet bij.
Dus nogmaals C.D. bekijken via een app is heel wat anders dan via een sat. waar je werkelijk heel veel 4K content kan bekijken.
[ Voor 4% gewijzigd door rschwartnld op 25-04-2020 10:55 ]
Ik ben juist aan het zoeken naar een 4K oplossing want ook ik wil van KPN af, veel teveel hakkelen en wegvallen en de support is ook amper tot niet bestaand een week geleden een ticket aangemaakt en tot op heden geen enkele reactie.
Geweldig dat xs4all van kpn, en dan maar blaten dat er niets veranderd is aan de top service van xs4all.
Ik dien normaal al helemaal geen klachten in want er word toch geen ruk aan gedaan, anders dan een of andere idioot die zijn scriptje moet afdreunen om vervolgens te zeggen dat het aan jouw netwerk ligt.
Met een woord WAARDELOOS je bent een nummer en je moet niet zeuren dat is kpn.
En ook met de telefonie ben ik helemaal niet tevreden, dus kpn de boom in zo gauw ik kan ga ik over op een andere oplossing liefst bij een echte provider alhoewel dat moeilijk word in nederland aangezien er maar 2 zijn.
De Canal Digitaal App is max 1280*720 met een redelijk lage bitrate. De app werkt op zich heerlijk, is overzichtelijk en stabiel. Het is de beeldkwaliteit die mij er toe "gedwongen" heeft het na een maandje getest te hebben het op te zeggen en toch maar KPN iTV te nemen. 720p kijken op een 65" OLED is toch wel zonde.rschwartnld schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:54:
Die tv is gewoon HD toch?
Ik ben juist aan het zoeken naar een 4K oplossing want ook ik wil van KPN af, veel teveel hakkelen en wegvallen en de support is ook amper tot niet bestaand een week geleden een ticket aangemaakt en tot op heden geen enkele reactie.
Geweldig dat xs4all van kpn, en dan maar blaten dat er niets veranderd is aan de top service van xs4all.
Ik dien normaal al helemaal geen klachten in want er word toch geen ruk aan gedaan, anders dan een of andere idioot die zijn scriptje moet afdreunen om vervolgens te zeggen dat het aan jouw netwerk ligt.
Met een woord WAARDELOOS je bent een nummer en je moet niet zeuren dat is kpn.
En ook met de telefonie ben ik helemaal niet tevreden, dus kpn de boom in zo gauw ik kan ga ik over op een andere oplossing liefst bij een echte provider alhoewel dat moeilijk word in nederland aangezien er maar 2 zijn.
Het beeld van de Mibox is voor mij scherp genoeg. De apps voor Netflix en YouTube zenden sommige video’s In 4K uit. De Mibox kan dat ook aan volgens de specs. Maar dat kan ik niet testen.
Het is het aantal beelden per seconde (de framerate) dat het verschil is tussen canal digitaal en KPN.TFHfony schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:32:
[...]
De Canal Digitaal App is max 1280*720 met een redelijk lage bitrate. De app werkt op zich heerlijk, is overzichtelijk en stabiel. Het is de beeldkwaliteit die mij er toe "gedwongen" heeft het na een maandje getest te hebben het op te zeggen en toch maar KPN iTV te nemen. 720p kijken op een 65" OLED is toch wel zonde.
Die is bij CDN 25 beelden per seconde en bij KPN 50.
CDN gaat ervan uit dat de TV de ontbrekende beelden interpoleert (tussen voegt) en dat doet niet elke TV met hetzelfde resultaat. Maar bij sport lukt het zelfs de beste TV's niet om een aanvaardbaar plaatje te laten zien.
Hoe kom je trouwens aan dat 1280*720 getal voor CDN? Heb je de stream kunnen analyseren?
Bij mij is dat 1920*1080 (de resolutie is gelijk aan het signaal van de satelliet, de framerate is de helft)
En als je bij KPN geen glas hebt, dan zit je ook naar een 720p plaatje te kijken!
Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.
Die 720p25 is mij verteld door een Canal digitaal medewerker. Als ik ook het verschil met NLZiet, mijn KPN Glas en CD bekijk, dan klinkt dit ook zeer aannemelijk. Zeker gezien de stream welke maar een goede 4mb/s was bij Canal digitaal.videopionier schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:06:
[...]
Het is het aantal beelden per seconde (de framerate) dat het verschil is tussen canal digitaal en KPN.
Die is bij CDN 25 beelden per seconde en bij KPN 50.
CDN gaat ervan uit dat de TV de ontbrekende beelden interpoleert (tussen voegt) en dat doet niet elke TV met hetzelfde resultaat. Maar bij sport lukt het zelfs de beste TV's niet om een aanvaardbaar plaatje te laten zien.
Hoe kom je trouwens aan dat 1280*720 getal voor CDN? Heb je de stream kunnen analyseren?
Bij mij is dat 1920*1080 (de resolutie is gelijk aan het signaal van de satelliet, de framerate is de helft)
En als je bij KPN geen glas hebt, dan zit je ook naar een 720p plaatje te kijken!
toch besloten op te zeggen, zat nog ruim in de gratis maand.
over de app zelf heel erg te spreken, ik vindt m overzichtelijk, goede tv gids en zoek functie.
NED1,2,3,en RTL4 geven prima beeld ondanks de 720p resolutie op een 4K televisie.
echter de andere zenders blijven duidelijk achter, hoe hoger je gaat, hoe duidelijker het gebrek aan bandbreedte en resolutie.
Ik heb begrepen dat t-mobile overgaat op een hele nieuwe cloudplatform voor alle video diensten, wie weet komt die androidtv app ooit nog beschikbaar..
Buiten nederland heeft t-mobile wel een androidTV app trouwens.(zie link )
https://www.t-mobile.cz/tvgo/aplikace
U kunt tv kijken zonder een settopbox
Je hebt een smart tv nodig met het Android TV 7.0 of Tizen besturingssysteem, gemaakt na 2017.
U downloadt de T-Mobile TV GO-applicatie erop.
Ga gewoon naar de app store op uw smart-tv en selecteer de T-Mobile TV GO-app
Voorlopig kiezen we voor beeldkwaliteit ipv gemak. ts niet anders
[ Voor 24% gewijzigd door danielsondepina op 30-04-2020 18:14 ]
Bron: nieuwsbrief Canal DigitaalZenderwijzigingen
Goed nieuws! Het was al lang een wens van veel van onze klanten, en daarom zijn we heel trots en blij dat we vanaf 1 juni ons zenderaanbod gaan uitbreiden met vijf BBC-zenders: BBC First, BBC Entertainment, BBC 1, BBC 2 en BBC World News. [...]
Nóg een nieuwe zender in je pakket: vanaf 1 juni kan je kijken naar FightBox, een actievolle vechtsportzender waarmee je 24 uur per dag kan genieten van mixed martial arts (MMA), boksen, worstelen, kickboksen, sumoworstelen en karate. Hiermee biedt FightBox een compilatie van de beste vechtsporten van over de hele wereld. En dat op één kanaal.
Daarnaast verdwijnen per 1 juni de zenders van Discovery uit ons zenderpakket. Dit betekent dat de zenders Discovery Channel, Discovery HD Showcase, Animal Planet, Eurosport 1 en 2, Investigation Discovery en TLC dan niet meer beschikbaar zullen zijn.
De BBC-zenders erbij dus en de zenders onder de vlag van Discovery verdwijnen. Zonde maar wellicht is dat laatste ook deels onderhandelingstactiek. Dezelfde situatie hebben we al eerder gezien bij KPN, Ziggo en ook bij Canal Digitaal. Er wordt alvast aangekondigd dat de zenders verdwijnen en kort voor de deadline is er toch nog een deal. Geen garantie natuurlijk dat dat nu weer gebeurt, maar compleet uitgesloten is het ook weer niet. Zeker voor wat betreft Eurosport is het op dit moment niet zo erg nu alle sportevenementen geannuleerd of vooruitgeschoven zijn.
Dat dikgedrukte stuk staat niet in mijn nieuwsbrief..?!TexMex schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:15:
[...]
Bron: nieuwsbrief Canal Digitaal
De BBC-zenders erbij dus en de zenders onder de vlag van Discovery verdwijnen. Zonde maar wellicht is dat laatste ook deels onderhandelingstactiek. Dezelfde situatie hebben we al eerder gezien bij KPN, Ziggo en ook bij Canal Digitaal. Er wordt alvast aangekondigd dat de zenders verdwijnen en kort voor de deadline is er toch nog een deal. Geen garantie natuurlijk dat dat nu weer gebeurt, maar compleet uitgesloten is het ook weer niet. Zeker voor wat betreft Eurosport is het op dit moment niet zo erg nu alle sportevenementen geannuleerd of vooruitgeschoven zijn.
Edit: staat er toch, maar enkele witregels lager..
[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 01-05-2020 19:03 ]
Lekker op korte termijn ook...Op dit moment heb je een Vol- of Bomvol-abonnement. Hiermee ontvang je het beste van Nederlandse en buitenlandse televisie via internet rechtstreeks op je smartphone, tablet of smart-tv.
Bij je abonnement heb je een persoonlijke smartcard ontvangen. Deze smartcard kan je vanaf 25 mei 2020 niet meer gebruiken in combinatie met een satellietontvanger. Maak je geen gebruik van de smartcard? Dan is er niets aan de hand. Je kan gebruik blijven maken van je abonnement zoals je dat nu doet.
Gebruik je de smartcard op dit moment in combinatie met een satellietontvanger? Stap dan vóór 25 mei over naar een volwaardig satellietabonnement (vanaf € 19,95). Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 088-003 85 55 (lokaal tarief). Onze medewerkers zijn bereikbaar op maandag t/m zaterdag van 09.00 tot 21.00 uur.
Dat wordt opzeggen en succes met je geld terug te krijgen voor deze maand die je niet eens volledig gebruik kan maken van de kaart.
[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 14-05-2020 12:39 ]
Ik ga ook opzeggen. Jammer van de CI insteek module, maar ik stap over op FTA Digitenne voor NPO en regionaal. De Engelse een Duitse zenders hou ik via de satelliet.DDX schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:37:
WTF mailtje van vanmorgen :
[...]
Lekker op korte termijn ook...
Dat wordt opzeggen en succes met je geld terug te krijgen voor deze maand die je niet eens volledig gebruik kan maken van de kaart.
Met de Dplay app heb je ook nog wat gratis Discovery afleveringen, met de RTL XL app nog wat gratis. Genoeg om te kijken.
Dan voel ik me enorm opgelicht want dit was voor mij helaas wel.Roorensu schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:25:
Zojuist opgezegd en 12 mei wordt mijn abonnement beëindigd. Vanaf dan kan ik niet meer kijken staat in de mail. De persoon van de helpdesk gaf ook aan dat er nu nog geen maand opzegtermijn geldt omdat het nog de proefmaand is. Dus dat is fijn.
We zijn Inmiddels van de dienst afgesloten, dus ik kan bevestigen dat wat mij toen verteld is klopt.polopolo150 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:20:
[...]
Dan voel ik me enorm opgelicht want dit was voor mij helaas wel.
1 dingetje wat me wel een beetje irriteert is dat zodra je de app opent het geluid van NED1 meteen begint te blaten nog voordat je een zender hebt gekozen.
Behoorlijk irritant.Iemand een idee of en hoe dit uit te zetten is?
Verder best tevreden. Voor het beetje TV kijken wat ik doe NED1 NED2 NED3 en soms comedy central oid is het prima te doen.
Voor de rest is er Plex
Opzich zou ik nog wel eigen zender volgorde willen kunnen aanpassen maargoed dat is iets wat blijkbaar lastig is want dat kwam bij de grote Oranje kabelboer en groene telefoon mensen ook pas na jaren zeuren van gebruikers.
En dan het beeldkwaliteit, dat is toch geen HD? Was er niet tevreden over. Na 2 dagen gelijk alweer afgezegd.
Afzeggen:
Dat kan alleen telefonisch, terwijl je je via de site wel kunt aanmelden.
Telefonisch afgezegd, krijg ik gelijk een daarna een vragenlijst per mail daarover, maar geen bevestiging.
Dag later opnieuw gebeld, zou nu wel goedkomen... maar opnieuw wel vragen lijst, maar geen bevestiging.
Wat een gedoe met die club.
gr,
Danielson
@Waah heb je dit ooit opgelost gekregen?TheMystery schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:02:
[...]
Misschien dat het wel werkt als je binnen de instellingen bij type opnames selecteren de optie opnames (internet) kiest ipv de standaard hd-recorder optie.
Ik heb als proef een abo genomen en mijn LG TV geeft ook C250 als ik TV wil pauzeren.
Daarnaast krijg ik C904 als ik een radiozender wil afspelen. Wordt dat niet op alle toestellen ondersteund? Ik vind niets over beide foutcodes op de site van CD.
Over CanalDigital hoorde ik van iemand die het heeft onlangs gehad, dat hij constant haperingen en slechte kwaliteit had, met die settopbox.
Zelfs de HD zenders waren blijkbaar vaak niet echt geweldig of bleken gewoon SD te zijn
Verder heeft CD helemaal niets op 4K gebied en lijkt ook niet echt van plan er iets voor te willen doen.
Uiteraard is er ook niet echt veel wat in 4K word aangeboden anders dan op DVD, maar daar zit ik ook niet echt op te wachten om nu weer een dvd speler te moeten gaan kopen.
Uiteraard zal er voorlopig ook weinig content worden gemaakt vanwege de covid ellende
Zelfs hardware productie ligt op zijn gat op veel vlakken.
Eindelijk een manier om eredivisie voetbal te kunnen kijken in het buitenland zonder vage internet streams.
Binnenkort eens proberen op de Mi Stick, wanneer die binnen is.
Dus je moet eerst de regiocode van de app store aanpassen naar Nederland. Daarna kun je dus de CD app downloaden (de Tizen versie).
Vervolgens werkt dat eigenlijk zonder problemen.
Vandaag is de Mi TV Stick binnen gekomen (Android TV). Deze gebruik ik op de TV in de slaapkamer, dit is een 1080p Sony TV met brakke smart TV functies.
Ook op de Mi TV Stick werkt het prima.
De Tizen versie is wat beeldkwaliteit wel iets beter. Geen idee of het 1080p of 720p is, maar het ziet er beter uit dan de Android TV app.
Het is nu verschrikkelijk! Je zou eigenlijk direct willen gaan zappen maar ik krijg nu wel geluid van de zender maar moet een aantal klikken doen voordat ik beeld krijg....
Ik vind de Tizen-versie dus al echt matige kwaliteit (qua beeld, hij loopt qua stream wel gewoon goed, nooit een hapering ofzo), ik vraag me idd ook af of het 720p of 1080p is. Weet iemand of het bij de Apple TV-app beter is? Dan zou het overwegen van een Apple TV misschien een optie zijn. Ook weer een extra kastje, maar die valt beter weg te werken dan m’n decoder en is bovendien veel veelzijdiger en sterker dan Tizen. Aan de andere kant: m’n Netflix-app via Tizen werkt zelfs met 4K-beeld meer dan vloeiend, dus eigenlijk zou wat dat betreft een Apple TV niet eens nodig zijn.Schmoove schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:14:
Ik heb een Belgische Samsung TV (4K), daarmee kun je dus niet de Canal Digitaal app op downloaden.
Dus je moet eerst de regiocode van de app store aanpassen naar Nederland. Daarna kun je dus de CD app downloaden (de Tizen versie).
Vervolgens werkt dat eigenlijk zonder problemen.
Vandaag is de Mi TV Stick binnen gekomen (Android TV). Deze gebruik ik op de TV in de slaapkamer, dit is een 1080p Sony TV met brakke smart TV functies.
Ook op de Mi TV Stick werkt het prima.
De Tizen versie is wat beeldkwaliteit wel iets beter. Geen idee of het 1080p of 720p is, maar het ziet er beter uit dan de Android TV app.
Tot die tijd ga ik dus nog niet opzeggen.
deechtewber schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:40:
[...]
@Waah heb je dit ooit opgelost gekregen?
Ik heb als proef een abo genomen en mijn LG TV geeft ook C250 als ik TV wil pauzeren.
Daarnaast krijg ik C904 als ik een radiozender wil afspelen. Wordt dat niet op alle toestellen ondersteund? Ik vind niets over beide foutcodes op de site van CD.
Bij welke zenders krijg je die fout code bij het pauzeren? Ik kan via de app voor zo ver ik weet elk live uitzending die afgespeeld wordt op de chromecast(2nd gen) gewoon pauzeren.otter-tweakers schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:47:
Ik ben hier ook wel geinteresseerd in. De nieuwe chromecast met Google TV icm de Canal Digitaal TV app is echt prima om TV te kijken en tegelijk alle andere apps 'in de buurt' te hebben. Alleen het missen van een pauze optie (melding C250) bij het TV kijken is echt wel heel lastig.
[...]
Ik gebruik de nieuwe chromecast met Google TV en afstandbediening (reviews: Chromecast met Google TV (2020) - Castdongel met mediahub-aspiraties). De app draait dan op de chromecast zelf.CCJJVV schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:13:
[...]
Bij welke zenders krijg je die fout code bij het pauzeren? Ik kan via de app voor zo ver ik weet elk live uitzending die afgespeeld wordt op de chromecast(2nd gen) gewoon pauzeren.
Daarin wordt wel degelijk vermeld dat dit zou moeten kunnen. Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen? Vind het wel irritant nu om 2 remotes te gebruiken.
Het enige lastige is de juiste code te vinden voor jouw tv.
Wat vooral belangrijk is je moet wel echt exact doen wat men in de instructies vraagt want doe je dat niet gaat deze of niet werken. Of je kunt de boel niet goed aansturen.
Ik zelf heb ook al wat problemen gehad omdat je eigenlijk van geen enkele fabrikant deze codes krijgt, en in sommige gevallen echt heel goed moet gaan zoeken om de juiste code te vinden.
Aan de andere kant zijn er veel fabrikanten waar je op internet wel de goede codes kunt vinden die perfect werken.
Ik had zelf een verrassing met een sharp toestel welke heel raar op de code reageerde, de vraag is of de code de oorzaak is of dat er technisch iets defect is in het toestel.
Wat betreft 4K daar kijk ik niet eens meer naar bijna geen enkele provider heeft echte 4K in het aanbod ongeacht bij welke provider je zit. KPN heeft alleen 2 opgeschaalde 4K zenders waarvan ik denk dat er amper iemand naar kijkt, of die je aanzet om mensen een kijkje te geven waar je ooit eens in de toekomst echt zenders voor zou kunnen krijgen.
Ook bij de grote aanbieders op film gebied is er amper enige echte 4K content te vinden.
Dus al dat gedoe met 4K waar je zelfs nu nog amper content voor hebt is nog steeds overtrokken. Ik verwacht ook de komende 10 jaar geen enkele wijziging in het aanbod.
De enige manier om 4K te kijken is nog steeds dat je een DVD moet kopen om soms echte 4K te kunnen kijken.
Want heel veel content wat je kunt vinden blijken vaak opgeschaalde versies te zijn.
Vaak logisch want de oudere films en series zijn vaak niet goed genoeg om deze om te zetten naar echte 4K, maar uiteraard kan je dit heel goed zien.
Het is soms wel leuk om bijvoorbeeld de eerste oude star wars films te bekijken die door een heel handige kerel waren opgeschaald naar 4K. Dan kun wel zien dat ze helemaal niet zo een gladde huid hadden zoals het in de originele opname leek te zijn, dus ja je ziet daarmee wel meer dan je ooit zou verwachten.
Maar hoe vaak heeft een bedrijf nog de originele opnamen nog helemaal intact liggen.
Nogmaals je kan natuurlijk niet van een oude film verwachten dat deze echte 4K word dat kan gewoon niet.
Je hebt daar hele goede apparatuur voor nodig en die was er toen gewoon niet.
[ Voor 49% gewijzigd door rschwartnld op 20-11-2020 02:48 ]
Kan iemand mij helpen bij het volgende. Een nieuwe tv. Lg gx6a. Hierop wil ik de canaldigital app installeren. Dit lukt. Met de qr code inloggen. Lukt ook. Nu vraagt de app de functie met of zonder satelliet. Klik ik zonder.. maar dan valt het blokje ' volgende ' weg. Dus kan niet meer verder in de app. Opnieuw installeren app helpt niet, handmatig invoeren inlog ook niet.
Wie herkent dit..en heeft de oplossing voor mij
Bedankt voor een reactie
Jos