Gelukt 😃
Pfff heb hier via freedom de tv liveapp op mijn pc opgestart en ben echt niet onder de indruk van het aangeboden. Op de tv ziet het er aardig uit omdat deze een ouder model is maar TV kijken met minder dan 720x396 ziet er wel heel erg slecht uit op een 1440p 30 inch monitor. Zo slecht zelfs dat de letters van de ondertiteling vaag en blokkerig zijn en nog erger zelfs bij het programma drain the ocean ziet een boot er blokkerig uit. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat je op een inmiddels normaal formaat monitor niet gaat kijken naar dat mini schermpje wat er op het scherm komt te staan. dan kan je het net zo goed op een freaking telefoon kijken met zo een minischerm. Dan lijkt het heel wat.
Dit had toch echt minstens 1080p moeten zijn.... aan mijn internet snelheid kan het niet liggen 210/66 Mbit
Overigens is het aanbod net zo beroerd als van de andere aanbieders.
Ja ik heb gekeken ook naar het uitgebreide pakket gekeken maar zag er al snel van af omdat daar letterlijk maar 1 zender in zit waar ik bij gebrek aan beter naar zou kunnen kijken. Maar voor 1 zender 15 euro meer betalen gaat geen mens doen behalve misschien voetbal fanaten.
Maar goed ik weet inmiddels dat CDTV geen hogere resoluties heeft dan 1080p en eigenlijk ook helemaal niets aan mij heeft te bieden op tv gebied. Het is vrijwel dezelfde bagger als de rest van de providers aanbied.
Ik denk dat ik deze hele bende maar ga stopzetten, want er is letterlijk niets te vinden wat mij vermaakt.
De tv staat eigenlijk voor niets in de kamer ruimte en stof te vreten.
Dit had toch echt minstens 1080p moeten zijn.... aan mijn internet snelheid kan het niet liggen 210/66 Mbit
Overigens is het aanbod net zo beroerd als van de andere aanbieders.
Ja ik heb gekeken ook naar het uitgebreide pakket gekeken maar zag er al snel van af omdat daar letterlijk maar 1 zender in zit waar ik bij gebrek aan beter naar zou kunnen kijken. Maar voor 1 zender 15 euro meer betalen gaat geen mens doen behalve misschien voetbal fanaten.
Maar goed ik weet inmiddels dat CDTV geen hogere resoluties heeft dan 1080p en eigenlijk ook helemaal niets aan mij heeft te bieden op tv gebied. Het is vrijwel dezelfde bagger als de rest van de providers aanbied.
Ik denk dat ik deze hele bende maar ga stopzetten, want er is letterlijk niets te vinden wat mij vermaakt.
De tv staat eigenlijk voor niets in de kamer ruimte en stof te vreten.
Zelf gebruik ik deze app op een Samsung 4K televisie.
Vooral met snel sport beeld, Ajax bijvoorbeeld, zie je de bal gewoon haperen.
Iemand die hier toevallig een oplossing voor weet? Vermoeden dat het aan de app ligt, want YouTube/Netflix/Prime draait wel gewoon soepel.
Vooral met snel sport beeld, Ajax bijvoorbeeld, zie je de bal gewoon haperen.
Iemand die hier toevallig een oplossing voor weet? Vermoeden dat het aan de app ligt, want YouTube/Netflix/Prime draait wel gewoon soepel.
staat jouwtv in dit lijstje : https://m7cdn.io/canaldig...t-voor-smarttv-app_V1.pdf[b]Sleeon in "Ervaringen met Canal Digitaal live TV app"YouTube/Netflix/Prime draait wel gewoon soepel.
Maar ik zelf ben ook niet echt te spreken over zowel het aanbod als de beschikbare zenders, zie voorgaande post
Die hebben een veel betere bandbreedte CDTV houd echt niet over.
Dat is ook mijn ergernis ook al heb je wel een dikke bandbreedte beschikbaar men gebruikt alleen wat men wil.
Tot dusver is dat volgens mij max 6400 Kbit
Wat eigenlijk best wel heel krap is voor wat eigenlijk 1080p zou moeten zijn.
Als ik de beelden op mijn pc bekijk ziet het er als 1080i uit.
Dus echt heel beroerd beeld, bij de setupbox op de oude tv ziet het er dan wel iets beter uit.
Maar ook daar veel haperen en vertragingen.
Ik heb dan wel een nieuwe gekregen via Freedom maar het is eigenlijk in mijn ogen bedoeld voor max een 1080i tv
Allemaal blokkerig en niet zo beste kwaliteit.
Bij de vorige provider liep het wel eens op naar 8400 Kbit
Je kan dat waarschijnlijk zien op je modem, ik weet ook niet of ze met compressie werken bij deze TV aanbieder. Zoals ik al zei er is ook niets te vinden van plannen om hogere resoluties te gaan ondersteunen.
Wat dat betreft ben je eigenlijk beter af met sat tv ook al is dat ook niet zaligmakend.
Maar goed soms mag je gewoon geen schotel plaatsen vanwege gemeente verordening wat nog stamt uit de tijd dat de gemeentes soms zelf boter op hun hoofd hadden bij de besluiten met kabel tv.
Waar ik woon kan je in de oudere wijken absoluut alleen terecht bij vodafone/ziggo terwijl 3 km verderop de aanbieder uit Zeeland daar al voor iedereen fiber to the home aanlegt.
Maar uiteraard niet waar ik woon, wij krijgen in de komende 100 jaar nog steeds dezelfde bagger van de beroerde 3 ...
Ik heb een echte download van bijna 22 MB/s en een up van ruim 9 MB/s dus daar ligt het niet aan.
Blijft over de conclusie dat het niet al te beste TV signaal nog slechter is dan verwacht.
Ik zie dan ook in mijn fritzbox amper een balkje wat het TV signaal voor moet stellen
[Voor 24% gewijzigd door rschwartnld op 23-11-2020 16:56. Reden: fout]
Dat is niet Samsung gerelateerd maar heb het ook met mijn LG Oled TV.
De beelden, vooral van de Nederlandse publieke en commerciele omroepen zijn best scherp en helder om naar te kijken alleen de refresh rate is een probleem waardoor dan de snelle beelden niet altijd goed overkomen. Ik heb ook het idee dat de settopboxen een andere stream krijgen aangezien deze verbinden met een ander VLAN dan de app welke over de reguliere internetverbinding gaat.
De beelden, vooral van de Nederlandse publieke en commerciele omroepen zijn best scherp en helder om naar te kijken alleen de refresh rate is een probleem waardoor dan de snelle beelden niet altijd goed overkomen. Ik heb ook het idee dat de settopboxen een andere stream krijgen aangezien deze verbinden met een ander VLAN dan de app welke over de reguliere internetverbinding gaat.
Bas Dekker
Ja het vreemde is dat ik amper het verbruik kan zien van CDTV verbruik in mijn fritzbox
De bandbreedte lijkt erg laag te zijn als ik het zo moet schatten is het minder dan 5 Mbit dat zou nooit 1080p HD kunnen zijn. maar het is natuurlijk ook niet duidelijk of men gebruik maakt van het upscalen van de stream in de setupbox zie plaatje:
Als ik realistisch kijk naar het plaatje kom ik op de volgende waardes de bandbreedte de volle 210 Mbits soms zelfs 211 maximaal
Als je boven aan het plaatje kijkt staat er nog beschikbaar 205,6 dus als het 210 is dan is het tv gebruik 4.4 Mbit of 5.4 Mbit mocht het toch weer 211 zijn geweest.
Dit is de enige manier om te zien wat er door de setupbox word gebruikt.
In ieder geval is dit niet echt veel voor echte 1080p HD
De bandbreedte lijkt erg laag te zijn als ik het zo moet schatten is het minder dan 5 Mbit dat zou nooit 1080p HD kunnen zijn. maar het is natuurlijk ook niet duidelijk of men gebruik maakt van het upscalen van de stream in de setupbox zie plaatje:
Als ik realistisch kijk naar het plaatje kom ik op de volgende waardes de bandbreedte de volle 210 Mbits soms zelfs 211 maximaal
Als je boven aan het plaatje kijkt staat er nog beschikbaar 205,6 dus als het 210 is dan is het tv gebruik 4.4 Mbit of 5.4 Mbit mocht het toch weer 211 zijn geweest.
Dit is de enige manier om te zien wat er door de setupbox word gebruikt.
In ieder geval is dit niet echt veel voor echte 1080p HD
[Voor 22% gewijzigd door rschwartnld op 28-11-2020 17:34]
CDTV is 720p (max) en kwam hier indertijd niet boven de 4,nogwat mbit/sec uit.rschwartnld schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:19:
Ja het vreemde is dat ik amper het verbruik kan zien van CDTV verbruik in mijn fritzbox
[Afbeelding]
Jammer, want de app werkte uitstekend op mijn TV, maar de beeldkwaliteit was voor mij reden om het na een maandje testen toch weer de deur uit te doen.
Ik zelf zit wel te wachten op een goede AndroidTV app met een echt goede kwaliteit streams.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Jup zou wel fijn zijn om ook eens echte 4K te kunnen zien....
In feite hebben veel van ons een 4K tv voor jan met de korte achternaam.
Het aanbod op dit gebied is ronduit bedroevend je mag blij zijn als providers 1 of 2 ... 4K zenders aanbieden.
Het aanbod op dit gebied is ronduit bedroevend je mag blij zijn als providers 1 of 2 ... 4K zenders aanbieden.
Youtube? En als dat onvoldoende is, UHD media. Maar als je doelt op 4k tv via de TV providers, wat er nu aan 4k wordt aangeboden stelt ook al geen z@k voor vwb kwaliteit.rschwartnld schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:42:
Jup zou wel fijn zijn om ook eens echte 4K te kunnen zien....
Testing, one, two ...
Ik heb tot dusver meerdere online TV/Film aanbieders bekeken en nu net de enige die mij helemaal niets lijkt te hebben wat mij boeit is AppleTv
Maar die de hoogste kwaliteit UHD content schijnt te hebben volgens testers.
wat dan wel inhoud dat je ook een goede snelle verbinding met veel bandbreedte nodig hebt.
Dan moet je natuurlijk wel weer een ander kastje erbij zetten naast je reguliere tv aanbieder.
Maar goed zover ik kan zien zag ik niets bij de beperkte informatie wat mij zou overtuigen om deze aan te schaffen. Misschien niet verstandig maar goed ik wil wel eerst iets zien dat mij aanspreekt voor ik deze stap ga nemen.
Zover ik heb kunnen kijken is er geen enkele aanbieder van de allerhoogste kwaliteit UHD te vinden.
Waar je echt minstens een 128 Mbit/s download lijntje voor moet hebben om het zonder problemen te kunnen bekijken.
Dat houd ook weer meteen in dat er in de komende 10 tot 30 jaar naar mijn idee geen 8K content gaat komen, voor men dat ooit gaat streamen lig ik vermoedelijk al onder de zoden
Maar die de hoogste kwaliteit UHD content schijnt te hebben volgens testers.
wat dan wel inhoud dat je ook een goede snelle verbinding met veel bandbreedte nodig hebt.
Dan moet je natuurlijk wel weer een ander kastje erbij zetten naast je reguliere tv aanbieder.
Maar goed zover ik kan zien zag ik niets bij de beperkte informatie wat mij zou overtuigen om deze aan te schaffen. Misschien niet verstandig maar goed ik wil wel eerst iets zien dat mij aanspreekt voor ik deze stap ga nemen.
Zover ik heb kunnen kijken is er geen enkele aanbieder van de allerhoogste kwaliteit UHD te vinden.
Waar je echt minstens een 128 Mbit/s download lijntje voor moet hebben om het zonder problemen te kunnen bekijken.
Dat houd ook weer meteen in dat er in de komende 10 tot 30 jaar naar mijn idee geen 8K content gaat komen, voor men dat ooit gaat streamen lig ik vermoedelijk al onder de zoden
@rschwartnld ik weet niet of je het verschil kan zien in jouw Fritzbox bij het bekijken van televisie via de settopbox of via de app. Via de settopbox lijkt er verkeer gegenereerd te worden vanuit een ander VLAN.
Je zou dat kunnen beschrijven als verkeer wat intern in het netwerk van CD blijft. Binnen Freedom verwacht ik wel dat ze een directe koppeling hebben richting CD voor wat betreft het televisienetwerk.
Via de TV-app of via een computer dan gaat het verkeer via de reguliere verbinding.
Wanneer je een van de series laat draaien welke door CD wordt aangeboden (bv Als de dijken breken) krijg je wel 1920x1080 signaal binnen. Ik weet even niet of dit p of i is. De kwaliteit is vele malen beter alleen heb ik geen idee met welke framerate deze worden verstuurd.
Wellicht krijg je hier dan een beter inzicht qua bandbreedte
Je zou dat kunnen beschrijven als verkeer wat intern in het netwerk van CD blijft. Binnen Freedom verwacht ik wel dat ze een directe koppeling hebben richting CD voor wat betreft het televisienetwerk.
Via de TV-app of via een computer dan gaat het verkeer via de reguliere verbinding.
Wanneer je een van de series laat draaien welke door CD wordt aangeboden (bv Als de dijken breken) krijg je wel 1920x1080 signaal binnen. Ik weet even niet of dit p of i is. De kwaliteit is vele malen beter alleen heb ik geen idee met welke framerate deze worden verstuurd.
Wellicht krijg je hier dan een beter inzicht qua bandbreedte
Bas Dekker
Ik kan echt goed zien hoe breed het tv signaal is, de tv app op de pc laat zelfs alleen 720i toe
Ook die kan ik heel goed zien, ik denk niet dat er een vlan is voor alleen TV dat lijkt mij stug want ik heb de volle bandbreedte van de VDSL lijn in mijn modem. Dat is echte de max die kan worden toegewezen.
Maar is ook afhankelijk van de afstand naar de wijk centrale waar wij totaal geen zicht op hebben.
Ik beken wel een beetje te weten waar deze staat, en dat is niet al te gek ver van mijn huis.
Toch weet ik vrij zeker dat ik niet echt het maximale kan krijgen van de bandbreedte
Bij KPN was deze net onder de 190 Mbps en nu heb ik 210/211 Mbps.
Zover ik weet is de maximaal theoretische snelheid met 2 kanalen 300 Mbps bruto de latere opgeschaalde versie zou bruto 600 Mbps zijn. Dat je nooit die theoretische max haalt weet iedereen, heeft met heel veel factoren te maken dus wat ik heb is naar verhouding erg goed.
Dus zit er eigenlijk niet veel ruimte meer in, tenzij KPN stiekem de hardware toch heeft aangepast aan de allerlaatste techniek zodat het dubbele beschikbaar kan zijn.
Maar het lijkt mij lastig te achterhalen, want anders zou je tot wel 450 Mbit vdsl kunnen verkrijgen, dat zou wel heel flauw zijn als dat niet ter beschikking van de klanten zou worden gegeven.
Aan de andere kant houd KPN er van om alles tot de laatste snik uit te melken, dus zou goed kunnen dat ze het weer vertikken als enige echte telecom provider in dit land. Buiten de voornamelijk kabel gigant Ziggo/Vodafone. Want echte concurrentie bestaat er al niet meer zover ik weet.
Het enige onzekere is of ze een compressie techniek gebruiken en welke, want dat bepaald of het er dan op je tv er goed uit gaat zien. Maar hoe dan ook zorgt dit ook voor verlies van bitjes hoe je het ook draait word dan de kwaliteit toch minder.
Alleen iemand die dichtbij gaat staan bij zijn tv kan het eventueel zien, want opgeschaalde beelden zijn ook lastig te onderscheiden.
Ik heb diverse films gezien die als je ze naast elkaar ziet echt grote verschillen tonen.
Of als je heel goed gaat kijken dit toch kan zien.
Maar het is subjectief want niet iedereen is in staat echt onderscheid te maken.
Ik heb vele echt voor de gek gehouden door op mijn tv de diverse versies van films te draaien, maar 4% van de kijkers kan zien dat het verschillende methodes, upscaled of compressie was. Volle 4K is toch echt 4096x2304 maar de geadopteerde mindere versie is de keuze geworden van de fabrikanten.
Je hebt dan ook een echte eDP tv of monitor nodig omdat het een stuk breder beeld is.
Op de zogenaamde consument versie ziet dat er echt raar uit, vandaar dat je er niet veel kan vinden.
Weet eigenlijk niet of de media wereld wel gebruikt maakt van deze versie bij het tonen van diverse zaken.
Bij de mensen dit hadden noemde men dit Cinema UHD. Ik ben de andere korte term vergeten.
In ieder geval gaan deze binnenkort over naar de volgende stap te weten 8K en daar zijn er ook weer varianten. Het word er ook niet makkelijker op met de HDR, HDR+ enzovoorts en alle compressie technieken en opschaal trukendoosjes
Hoe dieper ik in de materie kom des te verwarrender word het.
Overigens zie ik dat vrijwel alle providers van content de bandbreedtes aan het knijpen zijn, en meer en meer met sterke compressie gaan werken of erger HEVC.
De een zegt dat het goed is de ander ziet dat het echter minder is, maar voor de bandbreedte is het natuurlijk erg goed voor deze providers. Want minder bandbreedte hoeven te verzenden bespaard enorme bedragen en helpt het steeds zwaarder belaste internet om de enorme toename van digitale media te verwerken.
Ook die kan ik heel goed zien, ik denk niet dat er een vlan is voor alleen TV dat lijkt mij stug want ik heb de volle bandbreedte van de VDSL lijn in mijn modem. Dat is echte de max die kan worden toegewezen.
Maar is ook afhankelijk van de afstand naar de wijk centrale waar wij totaal geen zicht op hebben.
Ik beken wel een beetje te weten waar deze staat, en dat is niet al te gek ver van mijn huis.
Toch weet ik vrij zeker dat ik niet echt het maximale kan krijgen van de bandbreedte
Bij KPN was deze net onder de 190 Mbps en nu heb ik 210/211 Mbps.
Zover ik weet is de maximaal theoretische snelheid met 2 kanalen 300 Mbps bruto de latere opgeschaalde versie zou bruto 600 Mbps zijn. Dat je nooit die theoretische max haalt weet iedereen, heeft met heel veel factoren te maken dus wat ik heb is naar verhouding erg goed.
Dus zit er eigenlijk niet veel ruimte meer in, tenzij KPN stiekem de hardware toch heeft aangepast aan de allerlaatste techniek zodat het dubbele beschikbaar kan zijn.
Maar het lijkt mij lastig te achterhalen, want anders zou je tot wel 450 Mbit vdsl kunnen verkrijgen, dat zou wel heel flauw zijn als dat niet ter beschikking van de klanten zou worden gegeven.
Aan de andere kant houd KPN er van om alles tot de laatste snik uit te melken, dus zou goed kunnen dat ze het weer vertikken als enige echte telecom provider in dit land. Buiten de voornamelijk kabel gigant Ziggo/Vodafone. Want echte concurrentie bestaat er al niet meer zover ik weet.
Het enige onzekere is of ze een compressie techniek gebruiken en welke, want dat bepaald of het er dan op je tv er goed uit gaat zien. Maar hoe dan ook zorgt dit ook voor verlies van bitjes hoe je het ook draait word dan de kwaliteit toch minder.
Alleen iemand die dichtbij gaat staan bij zijn tv kan het eventueel zien, want opgeschaalde beelden zijn ook lastig te onderscheiden.
Ik heb diverse films gezien die als je ze naast elkaar ziet echt grote verschillen tonen.
Of als je heel goed gaat kijken dit toch kan zien.
Maar het is subjectief want niet iedereen is in staat echt onderscheid te maken.
Ik heb vele echt voor de gek gehouden door op mijn tv de diverse versies van films te draaien, maar 4% van de kijkers kan zien dat het verschillende methodes, upscaled of compressie was. Volle 4K is toch echt 4096x2304 maar de geadopteerde mindere versie is de keuze geworden van de fabrikanten.
Je hebt dan ook een echte eDP tv of monitor nodig omdat het een stuk breder beeld is.
Op de zogenaamde consument versie ziet dat er echt raar uit, vandaar dat je er niet veel kan vinden.
Weet eigenlijk niet of de media wereld wel gebruikt maakt van deze versie bij het tonen van diverse zaken.
Bij de mensen dit hadden noemde men dit Cinema UHD. Ik ben de andere korte term vergeten.
In ieder geval gaan deze binnenkort over naar de volgende stap te weten 8K en daar zijn er ook weer varianten. Het word er ook niet makkelijker op met de HDR, HDR+ enzovoorts en alle compressie technieken en opschaal trukendoosjes

Hoe dieper ik in de materie kom des te verwarrender word het.
Overigens zie ik dat vrijwel alle providers van content de bandbreedtes aan het knijpen zijn, en meer en meer met sterke compressie gaan werken of erger HEVC.
De een zegt dat het goed is de ander ziet dat het echter minder is, maar voor de bandbreedte is het natuurlijk erg goed voor deze providers. Want minder bandbreedte hoeven te verzenden bespaard enorme bedragen en helpt het steeds zwaarder belaste internet om de enorme toename van digitale media te verwerken.
[Voor 50% gewijzigd door rschwartnld op 30-11-2020 11:04. Reden: kleine aanpassing]
Klopt het dat de pauze-functie niet werkt op Android TV's? Ik krijg de foutmelding 'C250' als ik op de pauze-knop druk (Op zowel een Philips PUS7304 als Mi Box S), maar pauzeren op een android telefoon werkt prima. Lukt het anderen wel? De service is toch volledig cloudbased dus pauzeren zou toch geen issue moeten zijn?
Ik heb zelf interesse in het Belgische App TV van TV Vlaanderen.
Aangezien ze hetzelfde moederbedrijf hebben neem ik aan dat het platform hetzelfde is.
Weet er iemand te vertellen of de app op een Android TV box een auto-resume functie heeft?
Zodat wanneer je de box inschakelt de laatst geselecteerde zender/stream terug hervat wordt, zoals bij normale tv, zodat je niet steeds door de menu's moet gaan?
Aangezien ze hetzelfde moederbedrijf hebben neem ik aan dat het platform hetzelfde is.
Weet er iemand te vertellen of de app op een Android TV box een auto-resume functie heeft?
Zodat wanneer je de box inschakelt de laatst geselecteerde zender/stream terug hervat wordt, zoals bij normale tv, zodat je niet steeds door de menu's moet gaan?
Shield TV Pro (Android) ook hier wordt pauze TV etc. geblokkeerd in de app met deze foutmelding.serge375 schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:39:
Klopt het dat de pauze-functie niet werkt op Android TV's? Ik krijg de foutmelding 'C250' als ik op de pauze-knop druk (Op zowel een Philips PUS7304 als Mi Box S), maar pauzeren op een android telefoon werkt prima. Lukt het anderen wel? De service is toch volledig cloudbased dus pauzeren zou toch geen issue moeten zijn?
(ondanks voldoende opslag)
Op de Philips TV hierzo gaat de tv verder op dezelfde zender als die wordt aangezet, waarschijnlijk omdat de tv in 'slaapstand' gaat en de app nog soort van actief houdt. Op de Mi Boxen geloof ik niet (met standaard instellingen)Jan DB schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:41:
Ik heb zelf interesse in het Belgische App TV van TV Vlaanderen.
[Voor 4% gewijzigd door serge375 op 14-12-2020 18:50]
Heel raar, maar via de cast optie kan ik wel gewoon pauzeren. Hoop dat het in de toekomst in ieder geval wel werktXallaX schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:55:
[...]
Shield TV Pro (Android) ook hier wordt pauze TV etc. geblokkeerd in de app met deze foutmelding.
(ondanks voldoende opslag)

JaErwin08 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:22:
Werkt de Canal digitaal app ook met de Nvidia Shield TV Tube model?
Bedankt, ik vroeg dit omdat ik las dat de Shield TV 2019 Tube android TV 32bit draait en ik weet niet of de app 32/64bit is.
Afgelopen vrijdag had ik er 1 besteld maar die deed bij het opstarten alleen 720p bleek dus defect te zijn.
Toen ik de CD app installeerde en een zender startte kreeg ik een foutcode c004 kan zijn omdat de Shield defect is of omdat de resolutie 720p is.
Morgen kijken of de vervanger het wel gaat doen.
[Voor 37% gewijzigd door Erwin08 op 15-12-2020 19:46]
Deze week Canal Digitaal op de Nvidia Shield geïnstalleerd (Android) om te testen maar gewoon snel zappen tussen kanalen lijkt niet te kunnen. Is hier een oplossing/workaround voor? En hoe is dit bijvoorbeeld op de Apple TV? Dit is nu alles behalve gebruiksvriendelijk.
@Executor16 Ik denk als je een alternatieve draadloze afstandsbediening, zoals de G10(s) Air Mouse, gebruikt dat je dan via de normale manier kunt zappen. Of je maakt gebruik van de afstandsbediening van de televisie in combinatie met HDMI CEC aangezet op zowel de Shield als de televisie.
Ik zou dit wel graag zeker willen weten. Iemand die dit werkend heeft? Met mijn LG Magic Remote kan ik de Shield gewoon bedienen via CEC maar ik kan niet meer doen dan dat ik met de Shield remote kan. De channel up en down buttons doen bijvoorbeeld niets.serge375 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:43:
@Executor16 Ik denk als je een alternatieve draadloze afstandsbediening, zoals de G10(s) Air Mouse, gebruikt dat je dan via de normale manier kunt zappen. Of je maakt gebruik van de afstandsbediening van de televisie in combinatie met HDMI CEC aangezet op zowel de Shield als de televisie.
Ik maak hier gebruik van de Auvipal en die werkt gewoon goed. De 2017 Shield werkt trouwens het meest vlotste qua overschakelen naar andere kanalen. Verschil getest met de M7-101, de smartTV app voor de LG Oled C9 en de Shield
Bas Dekker
Welke knoppen gebruik je dan om snel tussen kanalen te switchen? Gewoon PG+ en PG-? Zou handig zijn als ik gewoon up & down zou kunnen gebruiken hiervoor. Snap niet dat ze geen rekening hebben gehouden met de default Shield remote.bjpdekker schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:30:
Ik maak hier gebruik van de Auvipal en die werkt gewoon goed. De 2017 Shield werkt trouwens het meest vlotste qua overschakelen naar andere kanalen. Verschil getest met de M7-101, de smartTV app voor de LG Oled C9 en de Shield
@Executor16 ja klopt, die knoppen kan ik gewoon gebruiken. Ik heb al vrij snel afscheid genomen van die afstandsbediening van de Shield.
Alleen CD heeft die app de laatste tijd zo aangepast dat je eerst op een home scherm uitkomt. Dus je moet eerst naar het gedeelte NU OP TV en daarna kan je gaan "zappen"
Alleen CD heeft die app de laatste tijd zo aangepast dat je eerst op een home scherm uitkomt. Dus je moet eerst naar het gedeelte NU OP TV en daarna kan je gaan "zappen"
Bas Dekker
Klopt niet natuurlijk, maar het is wel zo 😃 Voor mij is dit het grootste gemis met de app.serge375 schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:39:
Ik heb eind november een abonnement afgesloten waarvan de eerste maand gratis was (dus t/m eind December) nu werd er vandaag een bedrag afgeschreven van €35, terwijl in het contract staat €14.95.
Heb ik iets over het hoofd gezien voordat ik met de klant ga bellen?
Heb je al naar je factuur gekeken, de specificatie geeft vaak een aanduiding welke periode het betreft.Tuupie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:20:
Ik heb eind november een abonnement afgesloten waarvan de eerste maand gratis was (dus t/m eind December) nu werd er vandaag een bedrag afgeschreven van €35, terwijl in het contract staat €14.95.
Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW | MacBook Pro 13" 2017 | MacBook Air 13" 2017 I iPad 2018 | iPhone 12 | TV 2021 4K | AirPods Pro gen2
Ja klopt, ik was weer te snel. Bij Canal digitaal betaal je eigenlijk vooraf. Dus de maand februari zat er ook al bij.Miki schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:22:
[...]
Heb je al naar je factuur gekeken, de specificatie geeft vaak een aanduiding welke periode het betreft.
Wow, wel een snelle reactie

Toevallig meer mensen waar NET5 niet goed werkt, uitvalt hapert?
Tevens kregen we gisteren een fout 305 als ik het goed heb, volgens mij ook op dit canaal.
Ook hebben we regelmatig last dat de zenderlijst spontaan leeg is.
Dan moeten we het kastje een keer herstarten en werkt het weer.
Heb een mibox S op de Wifi icm t-mobile 100/100 glasvezel gekoppeld aan unifi switch en pro ap.
Speedtest geeft 60mbit aan de mi-box, netflix en disney plus werkt wel naar behoren.
Zowel de app als mijn mi box S draaien op de laatste software update.
Tevens kregen we gisteren een fout 305 als ik het goed heb, volgens mij ook op dit canaal.
Ook hebben we regelmatig last dat de zenderlijst spontaan leeg is.
Dan moeten we het kastje een keer herstarten en werkt het weer.
Heb een mibox S op de Wifi icm t-mobile 100/100 glasvezel gekoppeld aan unifi switch en pro ap.
Speedtest geeft 60mbit aan de mi-box, netflix en disney plus werkt wel naar behoren.
Zowel de app als mijn mi box S draaien op de laatste software update.
[Voor 7% gewijzigd door KoRnboy112 op 03-02-2021 07:37]
Volgens mij niet regelmatig, maar gisteravond wel. Ik heb de KPN box toen maar weer even aangezet. Normaal kijk ik nu alle TV met de Canal Digitaal app op een Google TV. Alleen de 'pauze' optie mist nog bij live-tv. Wil nog eens kijken of NL-Ziet dat beter doet. Maar verder bevalt het prima.KoRnboy112 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:35:
Toevallig meer mensen waar NET5 niet goed werkt, uitvalt hapert?
-- Niels
Is dus een storing volgens CD:otter-tweakers schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:40:
[...]
Volgens mij niet regelmatig, maar gisteravond wel. Ik heb de KPN box toen maar weer even aangezet. Normaal kijk ik nu alle TV met de Canal Digitaal app op een Google TV. Alleen de 'pauze' optie mist nog bij live-tv. Wil nog eens kijken of NL-Ziet dat beter doet. Maar verder bevalt het prima.
-- Niels
Op dit moment kan het voorkomen dat nij het afspelen van zenders op de Canal Digitaal Smart TV App geen beeld hebt, en/of geconfronteerd wordt met een foutmelding. Onze technici werken aan een oplossing
Status nog open op dit moment, zie ook website.
Mijn ervaring met NLziet is dat t weinig aanbod heeft en voor ons dus geen alternatief is.
Zojuist de app op een Philips Smart TV geprobeerd. De menu's voelen vrij langzaam aan (maar misschien ligt dat ook aan een trage processor in de TV). Maar het ergste is dat de uitzendingen op een lage framerate worden getoond lijkt het. Het lijkt geen 50 fps te zijn maar 25 fps. Je ziet hierdoor dat het beeld niet vloeiend is, en het is met name duidelijk te zien bij voetbalwedstrijden bijvoorbeeld. Heeft iemand anders wel ooit 50 fps gezien met deze app op een smart TV?
@LoekVe , het beeld is inderdaad 25fps en het is aan jouw tv om de rest erbij te verzinnen.
Als je die CD series opzet dan merk je echt een verschil, want dat is een andere resolutie en bitrate.
Ik kan gelukkig niet beamen dat de menu's traag zijn want ik kom zelf af van het "kastje" de MZ-101 en dit is een wereld van verschil. Dat kastje wil ik echt niet meer terug hebben.
Hopen dat ze de bitrate nog gaan verhogen maar ja dat is de vraag.
Als je die CD series opzet dan merk je echt een verschil, want dat is een andere resolutie en bitrate.
Ik kan gelukkig niet beamen dat de menu's traag zijn want ik kom zelf af van het "kastje" de MZ-101 en dit is een wereld van verschil. Dat kastje wil ik echt niet meer terug hebben.
Hopen dat ze de bitrate nog gaan verhogen maar ja dat is de vraag.
Bas Dekker
Sinds enkele dagen heb ik een Canal Digitaal proefabonnement en gebruik de app op een Xiaomi Mi Box S.
Echter spring de app elk uur kijken wel een keer terug naar het begin scherm, net of de app herstart / herlaad.
Dit gebeurt zowel bij live-TV als bij een programma terugkijken.
Hebben meer mensen dit probleem en is hier een oplossing voor?
Mijn Mi Box en de app is up-2-date.
Echter spring de app elk uur kijken wel een keer terug naar het begin scherm, net of de app herstart / herlaad.
Dit gebeurt zowel bij live-TV als bij een programma terugkijken.
Hebben meer mensen dit probleem en is hier een oplossing voor?
Mijn Mi Box en de app is up-2-date.
Ik lees weleens vaker over "pauze" issues bij Canal Digitaal maar niet specifiek voor de app. Ik heb zelf een LG smarttv (CX) en de app geinstalleerd, tvkijken gaat prima maar pauzeren werkt niet, zowel op de afstandsbediening als in de software zelf.
Jullie enig idee?
Jullie enig idee?
Ja is geblokkeerd door, is niets aan te doen aldus CD..THxZ0NE schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 06:59:
Ik lees weleens vaker over "pauze" issues bij Canal Digitaal maar niet specifiek voor de app. Ik heb zelf een LG smarttv (CX) en de app geinstalleerd, tvkijken gaat prima maar pauzeren werkt niet, zowel op de afstandsbediening als in de software zelf.
Jullie enig idee?
Meerdere mensen hier die de app op een chromecast met Google tv draaien? Ik heb sinds afgelopen vrijdag problemen en krijg op beide chromecasts de hele tijd een C004 foutcode. Hier draait versie 7.0.102.
Net even contact gehad met de klantenservice. Een heel vriendelijke vrouw, maar ze kon mij helaas ook niet verder helpen. Ze vertelde wel iets over problemen met een bepaalde regio, maar kon me niets vertellen over mijn probleem.
Het vreemde is dat de Smart TV app op mijn Samsung wel gewoon zonder problemen werkt. Hier draait versie 7.0.2.
Net even contact gehad met de klantenservice. Een heel vriendelijke vrouw, maar ze kon mij helaas ook niet verder helpen. Ze vertelde wel iets over problemen met een bepaalde regio, maar kon me niets vertellen over mijn probleem.
Het vreemde is dat de Smart TV app op mijn Samsung wel gewoon zonder problemen werkt. Hier draait versie 7.0.2.
Gisteren bij iemand thuis issues met live voetbal kijken (ESPN). Maar ook andere zenders leken niet te werken.
Op smartphone geprobeerd, zelfde issue. Maar na het verbreken van de WIFI was het probleem opeens opgelost....
Iemand enig idee? Het internet deed het wel (NLZiet werkte bijvoorbeeld vlekkeloos).
Op smartphone geprobeerd, zelfde issue. Maar na het verbreken van de WIFI was het probleem opeens opgelost....
Iemand enig idee? Het internet deed het wel (NLZiet werkte bijvoorbeeld vlekkeloos).
Dit was dus inderdaad de oplossing. Heel vreemd maar het verbreken van de WiFi was de oplossing. Wel heel vreemd want op mijn tv keek ik ook via WiFi..... maar ja, het werkt.Waah schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:22:
Gisteren bij iemand thuis issues met live voetbal kijken (ESPN). Maar ook andere zenders leken niet te werken.
Ik heb via de chat contact gehad met CD, bleek een storing aan hun kant te zijn.. Aan mijn kant hielp niets namelijk, op elk apparaat (zowel Wi-Fi als terug op 4G) werkte de app niet. Ondertussen weer vlekkeloos.
[Voor 44% gewijzigd door rscheper op 14-04-2021 13:09]
zaterdag 1 mei,1540.
Sinds kort heb ik de CD app met bomvol.Ik kijk op een sony smart tv met android app7 en op een
oudere sony smart tv zonder android maar via een xiaomi tv stick met android 9.
Alles werkt ok behalve dat ik bij series en films op de CD app geen ondertiteling kan krijgen.
Op mijn lap top met windows heb ik wel ondertiteling.Bij andere apps geen problemen hiermee.
Is dit een fout van de CD android app of is hier een oplossing voor.
Sinds kort heb ik de CD app met bomvol.Ik kijk op een sony smart tv met android app7 en op een
Alles werkt ok behalve dat ik bij series en films op de CD app geen ondertiteling kan krijgen.
Op mijn lap top met windows heb ik wel ondertiteling.Bij andere apps geen problemen hiermee.
[Voor 4% gewijzigd door NdT op 01-05-2021 16:11]
Ik heb hier een KD-43XG8399 met Android 9.NdT schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:10:
zaterdag 1 mei,1540.
Druk op OK, dan rechts en dan kun je een ondertitel instellen
Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB
Beste allemaal, zitten hier nog F1 liefhebbers? Ik wil graag de zender Sky F1 toevoegen aan mijn CanalDigitaal pakket, maar dit is zeker niet mogelijk, want zie het nergens als extra zender staan, of kijk ik verkeerd? Zo niet, weet iemand of er een truc is om deze zender toch te krijgen? Of zit mijn schotel verkeerd gericht voor die zender? Mijn schotel staat op Astra 3 dacht ik, toen met die HD zender switch heb ik het over laten zetten, was eerst Astra 1 uit mijn hoofd maar toen werd alles HD.Alvast heel erg dank voor eventuele hulp. Zou super zijn als het kan:)
[Voor 32% gewijzigd door Eagles op 03-05-2021 15:26]
Ik kijk via de kanaal CD app en via de schotel naar Ziggo. Die zendt de F1 live uit zonder hinderlijke onderbrekingen. Zit in het royaal pakket.
@Eagles Sky Sports F1 is officieel niet in Nederland te verkrijgen, en dus ook niet via Canal Digitaal. Eventueel kun je wel een abonnement op F1TV afsluiten: https://f1tv.formula1.com/. Maar dat heeft verder niets met Canal Digitaal te maken. Bij F1TV kun je kiezen voor het Britse commentaar van Sky Sports. Het Nederlandse commentaar van Ziggo Sport is daar ook een optie.
Je kunt F1TV tegenwoordig rechtstreeks op tv bekijken in goede kwaliteiten via een Chromecast (of via Apple AirPlay). Er komen later dit jaar ook nog apps uit voor Android TV en Apple TV.
Je kunt F1TV tegenwoordig rechtstreeks op tv bekijken in goede kwaliteiten via een Chromecast (of via Apple AirPlay). Er komen later dit jaar ook nog apps uit voor Android TV en Apple TV.
Bedankt voor je reactie, F1 heb ik al gratis via Ziggo, en met alle respect, F1 TV is lang niet hetzelfde als Sky. Ja het commentaar tijdens de race wel, maar de voor en na analyses die ik juist het leukste vindt zijn bij F1 TV echt niks vergeleken met SkyNY_Giant schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:48:
@Eagles Sky Sports F1 is officieel niet in Nederland te verkrijgen, en dus ook niet via Canal Digitaal. Eventueel kun je wel een abonnement op F1TV afsluiten: https://f1tv.formula1.com/. Maar dat heeft verder niets met Canal Digitaal te maken. Bij F1TV kun je kiezen voor het Britse commentaar van Sky Sports. Het Nederlandse commentaar van Ziggo Sport is daar ook een optie.

Kan iemand mij vertellen of deze oplosing al dezelfde beeldkwaliteit heeft als Ziggo? Ik heb het een lange tijd geleden geprobeerd en toen was het bufferen, upscalen na zappen, en vaak blokkerig.
Soms na 10 seconden pas scherp beeld en dan alsnog niet hetzelfde als Ziggo.
Soms na 10 seconden pas scherp beeld en dan alsnog niet hetzelfde als Ziggo.
Nee zeker niet, kwaliteit is hoger bij Ziggo.
[Voor 50% gewijzigd door dvdheiden op 22-05-2021 06:44]
En ook NLZIET ziet er echt nog een stuk beter en vloeiender uit dan Canal Digitaal via de tv-app. Zowel de resolutie, de framerate als de bitrate lijken bij Canal Digitaal behoorlijk achter te blijven. Daar moeten ze echt stappen in gaan zetten om een goed alternatief te worden.
Is er toevallig iets veranderd in het opnemen-gedeelte van de TV-app?
We keken net 2 programma's terug welke we hadden opgenomen: Help, mijn man is een klusser bij RTL4 en Grey's Anatomy bij Net5. Voor de gein zeggen mijn vrouw en ik weleens tegen elkaar: even de reclame doorspoelen. En zowaar dit lukte vandaag. Kan iemand dit ook testen?
We keken net 2 programma's terug welke we hadden opgenomen: Help, mijn man is een klusser bij RTL4 en Grey's Anatomy bij Net5. Voor de gein zeggen mijn vrouw en ik weleens tegen elkaar: even de reclame doorspoelen. En zowaar dit lukte vandaag. Kan iemand dit ook testen?
Bas Dekker
Klopt kan sinds enige tijd. Alleen bij opnamen. Niet bij gemist.bjpdekker schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:58:
Is er toevallig iets veranderd in het opnemen-gedeelte van de TV-app?
Wel ervaar ik sinds een paar dagen problemen bij terugkijken via gemist. alleen ned 123 werkt de commerciële zenders niet. Ervaren meer mensen die problemen (ik zit bij tweak)?
En vandaag werkte het weer gelukkig.
Het is vrij rustig op dit draadje, dat kan betekenen dan de app vlekkeloos werkt, of dat er weinig gebruikers zijn.
Ik heb de laatste pagina’s doorgelezen en vraag me nu af of dit nu een serieus alternatief is om straks ESPN op te kunnen kijken als de competitie weer begint. Ik heb nu NLZIET I.c.m. Tweak glasvezel. Dit bevalt me prima, maar kan daarmee geen live voetbal kijken.
En alleen een abbo afsluiten bij ESPN kan dus niet als je geen TV abbo hebt.
Dus mijn vraag is of CD via een shield en/of chromecast nu een serieus alternatief is?

Ik heb de laatste pagina’s doorgelezen en vraag me nu af of dit nu een serieus alternatief is om straks ESPN op te kunnen kijken als de competitie weer begint. Ik heb nu NLZIET I.c.m. Tweak glasvezel. Dit bevalt me prima, maar kan daarmee geen live voetbal kijken.

En alleen een abbo afsluiten bij ESPN kan dus niet als je geen TV abbo hebt.

Dus mijn vraag is of CD via een shield en/of chromecast nu een serieus alternatief is?
Arriving Somewhere but not here....
@Joop_Klepzeiker Dat is echt afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. De apps van Canal Digitaal zitten prima in elkaar, dus dat is het probleem niet.
Waar NLZIET een framerate van 50 heeft, is dat bij Canal Digitaal (in de apps) maar 25. Het beeld is dus iets minder vloeiend. De een heeft daar totaal geen last van, de ander vindt het storend. Bij niet-sport uitzendingen is het eigenlijk sowieso geen probleem. En mogelijk is je Nvidia Shield ertoe in staat om er alsnog een prima plaatje van te maken.
Het beste is om het gewoon een maandje te proberen. Als je op de eerste dag van je abonnement direct weer opzegt, worden er een geen kosten in rekening gebracht.
Edit: Ik zie dat inmiddels alleen de eerste week nog gratis is. Geen idee of het mogelijk is om een week kosteloos te proberen en dan op te zeggen, of dat je er sowieso een maand aan vast zit.
Waar NLZIET een framerate van 50 heeft, is dat bij Canal Digitaal (in de apps) maar 25. Het beeld is dus iets minder vloeiend. De een heeft daar totaal geen last van, de ander vindt het storend. Bij niet-sport uitzendingen is het eigenlijk sowieso geen probleem. En mogelijk is je Nvidia Shield ertoe in staat om er alsnog een prima plaatje van te maken.
Het beste is om het gewoon een maandje te proberen. Als je op de eerste dag van je abonnement direct weer opzegt, worden er een geen kosten in rekening gebracht.
Edit: Ik zie dat inmiddels alleen de eerste week nog gratis is. Geen idee of het mogelijk is om een week kosteloos te proberen en dan op te zeggen, of dat je er sowieso een maand aan vast zit.
[Voor 20% gewijzigd door NY_Giant op 03-07-2021 17:49]
Het is jammer dat CD een belabberde kwaliteit aanbiedt omdat het aanbod en de app die ze bieden wel dik op orde zijn.Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:25:
Het is vrij rustig op dit draadje, dat kan betekenen dan de app vlekkeloos werkt, of dat er weinig gebruikers zijn.![]()
Ik heb de laatste pagina’s doorgelezen en vraag me nu af of dit nu een serieus alternatief is om straks ESPN op te kunnen kijken als de competitie weer begint. Ik heb nu NLZIET I.c.m. Tweak glasvezel. Dit bevalt me prima, maar kan daarmee geen live voetbal kijken.![]()
En alleen een abbo afsluiten bij ESPN kan dus niet als je geen TV abbo hebt.![]()
Ze hebben mij direct als klant als ze de beeldkwaliteit weten op te schroeven.
Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW | MacBook Pro 13" 2017 | MacBook Air 13" 2017 I iPad 2018 | iPhone 12 | TV 2021 4K | AirPods Pro gen2
Ik ben vandaag toevallig bij iemand geweest die via een Chromecast de CD App gebruikte. Vond het beeld wel acceptabel, dus zal ik het straks bij het begin van de competitie eens een maandje proberen.
Arriving Somewhere but not here....
Hier ook CD app icm chromecast. Werkt heel redelijk en is zeker kijkbaar. Maar als ik dan dezelfde zender via een Ziggo dvb-c-box bekijk is het wel een wereld van verschil. App heeft lagere resolutie, beeld is korrelligger en bewegend beeld is lang niet zo strak en vloeiend.
Kijk CD via de satelliet. Wanneer door slechte weersomstandigheden het beeld uitvalt, schakelde ik over op de bijgeleverde CD-app. Er is wel verschil in beeldkwaliteit, maar niet zodanig dat je je zit te ergeren. De bal is is goed te volgen, spelers zijn herkenbaar, ook tennis volgen gaat prima via de app. Het gekke is, dat ik nu vaker via de app kijk, vanwege de extra mogelijkheid als “begin gemist” en “terugkijken.”
Streamed deze app via bij chromecast google tv in 1080P of ook gewoon in 720P (max 3 mbit ofzo) zoals de ziggo go app?
720p Op mobiele apparaten en dus ook als je cast naar de tv. Ik verwacht dat de SmartTV versie dezelfde streams gebruikt maar dat kan ik niet testen en ik vind ook nergens iets over de resolutie op de CD-website.Darth Malak schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:27:
Streamed deze app via bij chromecast google tv in 1080P of ook gewoon in 720P (max 3 mbit ofzo) zoals de ziggo go app?
Heb nu sinds twee weken een smart TV met WebOS (LG CX 55 inch). De app geeft alleen redelijk vaak aan dat er geen netwerkverbinding is. Die is er wel, want Netflix, of Disney+ doen het prima.
De foutmelding is C101 en als ik de TV uitzet en weer aan, dan werkt het wel weer gewoon. Iemand die dit ook wel eens ervaart? Alle seinen van de TV staan gewoon op groen.
Contact met de CD helpdesk leverde het geweldige commentaar op dat ik mss te weinig internet had.
De foutmelding is C101 en als ik de TV uitzet en weer aan, dan werkt het wel weer gewoon. Iemand die dit ook wel eens ervaart? Alle seinen van de TV staan gewoon op groen.
Contact met de CD helpdesk leverde het geweldige commentaar op dat ik mss te weinig internet had.
Stay safe
@Master FX Ik heb ook een LG met WebOS en deze is bekabeld aangesloten. Ik had weleens deze melding gehad maar sinds ik geen gebruik meer maak van de DNS servers van Online heb ik vrijwel geen problemen meer.
Bas Dekker
Heb toevallig inderdaad ook net de DNS omgezet... Eens kijken of dat het probleem gaat verhelpen.
Stay safe
Het probleem was inderdaad weg. Maar nu net: Webos heeft zich geüpdatet, en nu is de CD tv app totaal onbruikbaar. NPO1 doethet, maar zapp je verder, dan gebeurt er helemaal niks. NPO2 en NPO3 blijven op zwart, RTL4 geeft beeld na 30s.
Nu maar even overgestapt naar NLZiet. Maar de interface van CD is zoveel fijner.
Iemand die dit ook ervaart?
Nu maar even overgestapt naar NLZiet. Maar de interface van CD is zoveel fijner.
Stay safe
Probleem is inmiddels opgelost. Geen idee wat het nou was. Maar in de tussentijd dus gebruik gemaakt van NLZiet. Kwaliteit inderdaad beter, maar de interface is echt belabberd. Totaal niet geschikt als TV platform.Master FX schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:31:
Het probleem was inderdaad weg. Maar nu net: Webos heeft zich geüpdatet, en nu is de CD tv app totaal onbruikbaar. NPO1 doethet, maar zapp je verder, dan gebeurt er helemaal niks. NPO2 en NPO3 blijven op zwart, RTL4 geeft beeld na 30s.
Stay safe
De interface van nlziet is meer gericht op programma’s terugkijken ah la Netflix ipv lineair tv kijken.Master FX schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:03:
[...]
Probleem is inmiddels opgelost. Geen idee wat het nou was. Maar in de tussentijd dus gebruik gemaakt van NLZiet. Kwaliteit inderdaad beter, maar de interface is echt belabberd. Totaal niet geschikt als TV platform.
De interface vind ik van CD zelf ook prettiger. Het is met dat betreft jammer dat CD de kwaliteit van de streams niet weet op te schroeven, het is het net niet op dit moment.
Heb een internet + tv pakket van Freedom afgenomen en moet zeggen....best wel teleurgesteld (tv). Heb een 500Mbit up/down lijn (nieuwbouw, alles dus gloednieuw). Via de geleverde Animo box was het niet echt om naar huis over te schrijven, geprobeerd op mijn Apple TV box maar daar hebben ze de app kennelijk weer niet.
Dus de app op mijn LG TV geprobeerd en mijn tv met kabel verbonden. Mwuah, toch niet wat ik had verwacht. Moet wel zeggen, het valt me vooral op met het kijken van voetbal. Gewone tv slik ik nog wel, maar Ziggo sport is echt veel minder dan in mijn vorige woning (waar ik gewoon een allesin1 van Ziggo had via coax).
Mijn idee is nu om maar een Kabel TV pakket bij Ziggo af te nemen. Heb een LG OLED77CX6LA waar dus een DVB-C tuner in zit gebakken. Kabeltje trekken en klaar. Al is het jammere daar ook wel dat dit kennelijk geen 4K is, maar zal neem ik aan (of hoop ik eigenlijk) wel beter zijn dan wat ik nu heb.
Tenzij iemand hier nog tips heeft om het anders te doen?
Dus de app op mijn LG TV geprobeerd en mijn tv met kabel verbonden. Mwuah, toch niet wat ik had verwacht. Moet wel zeggen, het valt me vooral op met het kijken van voetbal. Gewone tv slik ik nog wel, maar Ziggo sport is echt veel minder dan in mijn vorige woning (waar ik gewoon een allesin1 van Ziggo had via coax).
Mijn idee is nu om maar een Kabel TV pakket bij Ziggo af te nemen. Heb een LG OLED77CX6LA waar dus een DVB-C tuner in zit gebakken. Kabeltje trekken en klaar. Al is het jammere daar ook wel dat dit kennelijk geen 4K is, maar zal neem ik aan (of hoop ik eigenlijk) wel beter zijn dan wat ik nu heb.
Tenzij iemand hier nog tips heeft om het anders te doen?
[Voor 7% gewijzigd door Ingegno op 14-08-2021 13:31]
@Ingegno De beeldkwaliteit via de app is helaas ondermaats inderdaad. NLZIET en Ziggo Go doen dat vele malen beter. Maar via het kastje van Freedom zelf, zou het eigenlijk gewoon in orde moeten zijn. Dus dat heeft altijd de voorkeur boven de app. Wellicht moet je nog wat instellingen van de Amino wijzigen. Je kunt het het beste hier even navragen: [Freedom] Ervaringen & Discussie.
Thx, zal ‘t daar ook even proberenNY_Giant schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:04:
@Ingegno De beeldkwaliteit via de app is helaas ondermaats inderdaad. NLZIET en Ziggo Go doen dat vele malen beter. Maar via het kastje van Freedom zelf, zou het eigenlijk gewoon in orde moeten zijn. Dus dat heeft altijd de voorkeur boven de app. Wellicht moet je nog wat instellingen van de Amino wijzigen. Je kunt het het beste hier even navragen: [Freedom] Ervaringen & Discussie.

Inmiddels heb ik ook het Canal Digitaal abonnement van 14,95 per maand om via de app te kunnen kijken. Vooral genomen vanwege de ESPN kanalen. De kwaliteit is redelijk, wel duidelijk minder dan Ziggo wat onze primaire tv aanbieder is.
Op de site stond bij het abonneren ook dat je kon opnemen tot 100 uur, 365 dagen bewaren. In de app kan ik deze functionaliteit niet terug vinden. Er is wel een tabje met Opnames, maar in de tv gids nergens de mogelijkheid om op te nemen. Wel toevoegen aan Mijn Lijst, en dan komt het programma inderdaad onder het betreffende tabje te staan. Het instellen van een herinnering is ook mogelijk.
Zijn hier toevallig gebruikers die weten waar je het opnemen kan vinden?
Edit: inmiddels gevonden. Via de instellingen stond het type opname op HD recorder...
Op de site stond bij het abonneren ook dat je kon opnemen tot 100 uur, 365 dagen bewaren. In de app kan ik deze functionaliteit niet terug vinden. Er is wel een tabje met Opnames, maar in de tv gids nergens de mogelijkheid om op te nemen. Wel toevoegen aan Mijn Lijst, en dan komt het programma inderdaad onder het betreffende tabje te staan. Het instellen van een herinnering is ook mogelijk.
Zijn hier toevallig gebruikers die weten waar je het opnemen kan vinden?
Edit: inmiddels gevonden. Via de instellingen stond het type opname op HD recorder...
[Voor 5% gewijzigd door Hugo__Boss op 29-08-2021 11:36]
@Hugo__Boss Klopt, dat moet je inderdaad in de instellingen aanpassen. Onhandig eigenlijk dat het standaard verkeerd staat.
Krijg je met het app-abonnement eigenlijk ook toegang tot de losse ESPN-app? Daar is de beeldkwaliteit namelijk wat beter. Wellicht het proberen waard.
Krijg je met het app-abonnement eigenlijk ook toegang tot de losse ESPN-app? Daar is de beeldkwaliteit namelijk wat beter. Wellicht het proberen waard.
Ik was er eigenlijk van uit gegaan van wel, maar vooralsnog werkt het niet. Koppelcode onjuist krijg ik als foutmelding. Morgen nog maar eens proberen en anders maar even navragen. Volgens de site moet het kunnen volgens de veelgestelde vragen, maar je wewt nooit of dat misschien alleen voor schotel gebruikers geldt. Of zijn er hier gebruikers die ESPN Watch gekoppeld hebben gekregen?NY_Giant schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:17:
@Hugo__Boss Klopt, dat moet je inderdaad in de instellingen aanpassen. Onhandig eigenlijk dat het standaard verkeerd staat.
https://www.canaldigitaal...spn/#kijken-via-de-tv-app
[Voor 4% gewijzigd door Hugo__Boss op 29-08-2021 14:42]
Met het schotel-abonnement werkte het wel altijd ja. Maar het lijkt me dat het voor het app-abonnement ook gewoon zou moeten gelden. Zeker nu alle vier de zenders deel uitmaken van het pakket.
@Hugo__Boss als je een programma wilt opnemen dan ga je naar de desbetreffende zender. Wanneer je de titel- en omschrijving balk onderin open hebt dan kan je hier ook kiezen om op te nemen door naar rechts te drukken/klikken.
Vanuit de gids ga je eerst naar de zender en dan druk/klik je op het programma naar keuze. Kies dan voor optie opnemen. Druk/klik eventueel op de melding om de serie of alleen deze uitzending op te nemen.
Vanuit de gids ga je eerst naar de zender en dan druk/klik je op het programma naar keuze. Kies dan voor optie opnemen. Druk/klik eventueel op de melding om de serie of alleen deze uitzending op te nemen.
Bas Dekker
Vandaag heb ik even navraag gedaan, maar ESPN Watch zit niet inbegrepen. Alleen bij een schotel abonnement met het ESPN Compleet zenderpakket. Jammer, het is niet anders.NY_Giant schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:54:
Met het schotel-abonnement werkte het wel altijd ja. Maar het lijkt me dat het voor het app-abonnement ook gewoon zou moeten gelden. Zeker nu alle vier de zenders deel uitmaken van het pakket.
Het opnemen gaat intussen na het vinden van de juiste instelling prima!
HoiWaah schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:15:
Heb de Shield met Canal Digitaal. Werkt best fijn, zeker met de Harmony Remote. Net normaal tv kijken....
Enige wat ik tot nu toe zie, is dat ik niet kan pauzeren. De error C250 "fout pauze tv". "Pauze tv wordt niet ondersteund op het huidige opslagapparaat"
Kan dit überhaupt op de Shield of de Mi Box S? Want pauzeren is best handig....
Ik heb ook een lg oled 55c7v toestel.
Ik kijk hierop tv vlaanderen met de lg app.
Ook ik kan niet pauzeren in de app (desondanks er usb stick in zit) en krijg dezelfde error c250 fout pauze tv.
Heb je dit ooit kunnen oplossen?
Alvast bedankt
Echt ZO zonde, die bagger kwaliteit. Het is dat ze ESPN erbij hebben voor een redelijke prijs. Is er nog bekend of ze dat gaan verbeteren? Zo moeilijk lijkt het me toch ook weer niet?
Goedendag,
Is er iemand die interactieve TV afneemt in combinatie met glasvezelinternet en een TV ontvanger, in plaats van hun app of schotel, en wel tevreden is over de beeldkwaliteit?
Is er iemand die interactieve TV afneemt in combinatie met glasvezelinternet en een TV ontvanger, in plaats van hun app of schotel, en wel tevreden is over de beeldkwaliteit?
@Anonyymm Met het juiste kastje lijkt het op zich prima te doen: Cap in "[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI".
Tv uitzetten werkt via CEC op de MZ-102 ontvanger, maar dat is dan ook het enige 

[Voor 16% gewijzigd door Joop!e op 12-10-2021 21:41]
Ik heb een maandje of anderhalf de TV app geprobeerd, maar toch besloten om op te zeggen. Beeldkwaliteit, vooral met voetbal, toch net onvoldoende en ook altijd bij de "topwedstrijden" (waarschijnlijk met veel kijkers) dat de stream vastloopt. Zap je naar een ander kanaal, geen enkel probleem. En voor en na de wedstrijd werkt het ook weer probleemloos. Had zelf al Ziggo en daar kunnen profiteren van de actie met 1 jaar ESPN Compleet gratis. Over een jaartje zie ik wel weer, mocht de beeldkwaliteit zijn verbeterd is het zeker weer een optie.
@Hugo__Boss Helaas lijkt Canal Digitaal nog niet in te zien dat de beeldkwaliteit in de app structureel omhoog moet om een serieus alternatief te worden. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan NLZIET. En ook de tv-app van Ziggo GO levert een veel beter plaatje.
Wat betreft ESPN zou het beter zijn als Canal Digitaal de app-klanten ook toegang geeft tot de losse ESPN-app (van ESPN zelf). Daar is er geen enkel probleem tijdens belangrijke wedstrijden.
Wat betreft ESPN zou het beter zijn als Canal Digitaal de app-klanten ook toegang geeft tot de losse ESPN-app (van ESPN zelf). Daar is er geen enkel probleem tijdens belangrijke wedstrijden.
@NY_Giant je hebt toegang tot de losse ESPN app. Je moet deze koppelen via de website van ESPN en aangeven dat je via Canal Digitaal tv kijkt.
Het is niet alleen de beeldkwaliteit. Enige weken merk ik ook dat het geluid beperkt lijkt te worden, vooral bij de reclames. We kijken tv alleen via de tv-app.
Het is niet alleen de beeldkwaliteit. Enige weken merk ik ook dat het geluid beperkt lijkt te worden, vooral bij de reclames. We kijken tv alleen via de tv-app.
Bas Dekker
@bjpdekker Eerder was dat niet zo. Heb je alleen een los abonnement op de app (Bomvol)? Daarbij was het begin dit jaar nog zo dat je de losse ESPN-app niet gekoppeld kon krijgen met je Canal Digitaal-gegevens. Dat was toen alleen mogelijk als je een abonnement voor schotel of IPTV afnam.
@NY_Giant ik heb een online.nl verbinding met Canal digitaal (internet+tv via app zonder settopbox). Ik durf niet precies te zeggen wanneer ik het ingesteld heb maar is wel langer dan 6 maanden terug
Bas Dekker
Dat is achter de schermen vermoedelijk een 'gewoon' IPTV-abonnement in combinatie met internet, zij het zonder settopbox. Daarbij is koppelen met ESPN wel mogelijk.
Als je puur en alleen een abonnement op de TV App aanschaft, rechtstreeks bij Canal Digitaal en niet in combinatie met internet, dan is het koppelen met ESPN vreemd genoeg geblokkeerd.
Als je puur en alleen een abonnement op de TV App aanschaft, rechtstreeks bij Canal Digitaal en niet in combinatie met internet, dan is het koppelen met ESPN vreemd genoeg geblokkeerd.
Ik heb het niet eens benoemd als reden waarom ik heb opgezegd, maar inderdaad geen toegang tot ESPN Watch met een Bomvol pakket. Maandje terug ongeveer specifiek nog nagevraagd, maar het zit er niet bij. Helaas had ik dat van de website ook niet goed begrepen, anders kon ik misschien nog leven met de (volgens mij) betere beeldkwaliteit die de ESPN app levert.
Goedemorgen,
Iemand ervaring met het installeren van de Canal Digitaal app op een Firestick? bij het side loaden van de apk krijg ik een mobile device interface ipv een android tv interface..
Iemand ervaring met het installeren van de Canal Digitaal app op een Firestick? bij het side loaden van de apk krijg ik een mobile device interface ipv een android tv interface..
Zojuist gevonden in de AppStore van mijn Apple TV: de canaal digitaal app. Dit had ik niet verwacht, ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit 

Klopt inderdaad! https://www.totaaltv.nl/n...via-apple-tv-mediaspeler/Miki schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:59:
Zojuist gevonden in de AppStore van mijn Apple TV: de canaal digitaal app. Dit had ik niet verwacht, ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit
Alleen is de apple tv app nog incompleet. De tv-gids ontbreekt bijvoorbeeld.
De Apple TV app is nog in beta en mist nog veel functies. Hier gebruikte wij ziggo en NLZIET. Nu alleen nog NLZIET. Vanwege wat missende kanalen canal digitaal geprobeerd. Tv app op Android/google tv en Apple TV geprobeerd maar de beeldkwaliteit is ondermaats (720p en denk lage fps en mbits). Ik kan nergens vinden op hoeveel fps de stream is en hoeveel mbits. Ziggo go heeft 720p (ondemand gratis films en series is geloof ik 1080i of 180p). NLZIET 1080p voor een groot gedeelte. Klein gedeelte nog 720p. De app van ziggo op Android/fire tv en Apple TV is 10x niks als hoofd app te gebruiken. Toch maar NLZIET nu.
De beeldkwaliteit daargelaten, vind ik de Ziggo GO TV-app op Android TV en Fire TV juist veel fijner dan die van NLZIET. De gids van NLZIET zit erg onhandig in elkaar. NLZIET heeft de beeldkwaliteit mee, maar de app kan echt nog zoveel malen beter. Ook bijvoorbeeld in het zappen, pauzeren en doorspoelen.
Canal Digitaal heeft een prima app voor Android TV, maar de beeldkwaliteit blijft ver achter. Dat moet echt stukken beter anders wordt het nooit een serieus alternatief.
Canal Digitaal heeft een prima app voor Android TV, maar de beeldkwaliteit blijft ver achter. Dat moet echt stukken beter anders wordt het nooit een serieus alternatief.
Is er een manier om de Canal Digitaal-app voor Android TV te installeren op Fire TV? Het is tenslotte op Android gebaseerd en je kunt apps sideloaden.
Ik heb de oplossing gevonden en zojuist getest!balans86 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:44:
Goedemorgen,
Volg de instructies op https://troypoint.com/aurora-store/ om Aurora Store te installeren. Vervolgens kun je via Aurora (gewoon anoniem inloggen) Canal Digitaal installeren met tv-interface en al!

Werkt totnutoe perfect, behalve dan dat het Canal Digitaal-pictogram niet zichtbaar is in de launcher. Hij staat er wel tussen als app, maar dus zonder pictogram, dus zet hem op een herkenbare plek in de rij zodat je hem voortaan herkent.
[Voor 17% gewijzigd door TheVivaldi op 28-12-2021 17:21]
-------------------
-------------------
Ik vind trouwens dat het beeld van Canal Digitaal er op de Fire Stick er beter uitziet. Neem me niet verkeerd: het is nog altijd niet op NLZiet-niveau, maar het is wel duidelijk mooier en zeker ook scherper dan op mijn Mi Box S die ik t/m eergisteren gebruikte.
-------------------
Ik vind trouwens dat het beeld van Canal Digitaal er op de Fire Stick er beter uitziet. Neem me niet verkeerd: het is nog altijd niet op NLZiet-niveau, maar het is wel duidelijk mooier en zeker ook scherper dan op mijn Mi Box S die ik t/m eergisteren gebruikte.
[Voor 11% gewijzigd door TheVivaldi op 28-12-2021 19:02]
Gek dat het zo per platform kan verschillen. Ik ga eens op Android tv van de televisie zelf kijken maar op de Apple TV is ziggo go niks, t-M oblie tv ook niet eigenlijk alleen NLZIET. Canal digitaal is in beta op Apple TV en nog niet af maar staat nu op mijn gedeelde 2de plek denk ik. Laat staat als de app af is. De KPN smart tv app die ik heb gezien op de kon website zou ik wel willen proberen op de Apple TV ziet er veel belovend uit. Maar helaas nog geen app.NY_Giant schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 01:15:
De beeldkwaliteit daargelaten, vind ik de Ziggo GO TV-app op Android TV en Fire TV juist veel fijner dan die van NLZIET. De gids van NLZIET zit erg onhandig in elkaar. NLZIET heeft de beeldkwaliteit mee, maar de app kan echt nog zoveel malen beter. Ook bijvoorbeeld in het zappen, pauzeren en doorspoelen.
Ik heb een maand proefperiode genomen voor App TV van TV Vlaanderen, en de kwaliteit is daar ook ondermaats. Ik stoor me vooral aan de schokkerige framerate. Het is net alsof je een gratis online stream van de zender aan het kijken bent. Via IPTV kan je aan kwalitatief betere streams van dezelfde zenders geraken, ik snap niet waarom het voor een betalend product niet beter kan.