Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 14:27
Zojuist m`n account een her-activatie gegeven. Klopt het dat er nog maar één zenderpakket is?
Ik kan het wisselen, of keuzescherm helaas niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
zzz16 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:20:
Zojuist m`n account een her-activatie gegeven. Klopt het dat er nog maar één zenderpakket is?
Ik kan het wisselen, of keuzescherm helaas niet vinden
Volgens mij kun je nu inderdaad alleen nog het pakket 'Bomvol' afsluiten. Misschien is via de klantenservice eventueel nog het goedkopere pakket 'Vol' aan te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Wat zijn ze bij Canal Digitaal nou aan het doen joh.

Geen deal met de Discovery kanalen op dit moment en ook binnenkort geen kanalen zoals Cartoon Network en CNN.

https://www.totaaltv.nl/n...ijnen-bij-canal-digitaal/

En vergeleken met toen ik op dag 1 de IPTV abonnement had genomen mis ik meer kanalen vergeleken met nu. Zo was er een esports kanaal eerst in het pakket en nu niet meer. In plaats ervan focussen ze zich om films en series in de dienst toe te voegen, maar daar heb ik de abo niet voor genomen.

Wel enorm blij met alle ESPN kanalen nu in het pakket zit.

Verder de kanttekening dat ik niet perse verschil zie tussen Ziggo en Canal Digitaal nu ik het hoofd kanaal kan bekijken op beide providers. Wel vind ik Ziggo veel fijner omdat je geen limiet hebt qua apparaten en een veel betere app ervaring.

[ Voor 5% gewijzigd door polopolo150 op 13-01-2022 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:03
polopolo150 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:23:

Geen deal met de Discovery kanalen op dit moment en ook binnenkort geen kanalen zoals Cartoon Network en CNN.

En vergeleken met toen ik op dag 1 de IPTV abonnement had genomen mis ik meer kanalen vergeleken met nu. Zo was er een esports kanaal eerst in het pakket en nu niet meer. In plaats ervan focussen ze zich om films en series in de dienst toe te voegen, maar daar heb ik de abo niet voor genomen.

Verder de kanttekening dat ik niet perse verschil zie tussen Ziggo en Canal Digitaal nu ik het hoofd kanaal kan bekijken op beide providers. Wel vind ik Ziggo veel fijner omdat je geen limiet hebt qua apparaten en een veel betere app ervaring.
Ik heb toevallig het IP abonnement dan ook omdat wij nog satelliet TV hebben. En zo heel af en toe gebruik ik de app op de TV of mijn telefoon. Maar de kwaliteit alleen al maakt dat ik er het liefst met een boog omheen blijf lopen. Wat is dat toch dat IP tv maar geen goede kwaliteit kan leveren als los abonnement? Dan zou ik direct de rest opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-06 21:09
Ik lees dat meer mensen moeite hebben gehad met het pauzeren. Iemand daar al een oplossing voor gevonden?

Ik kan in de app niet pauzeren en niet spoelen. Best wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:48

lordsnow

I know nothing

Weet iemand een andere weg hoe ik nog CNN kan kijken? (Zonder een abonnement af te hoeven nemen bij Ziggo of KPN oid).
Lennnn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:31:
Ik lees dat meer mensen moeite hebben gehad met het pauzeren. Iemand daar al een oplossing voor gevonden?
LiveTV kan je sowieso niet pauzeren in de App op een SmartTV. Op een mobiel/tablet is het afhankelijk dan de zender.

[ Voor 29% gewijzigd door lordsnow op 06-02-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:49
lordsnow schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:57:
[...]

Weet iemand een andere weg hoe ik nog CNN kan kijken? (Zonder een abonnement af te hoeven nemen bij Ziggo of KPN oid).

[...]

LiveTV kan je sowieso niet pauzeren in de App op een SmartTV. Op een mobiel/tablet is het afhankelijk dan de zender.
Ligt eraan of er voor je smart tv een CNN app te krijgen is waarin ondersteuning is voor live tv. De iOS/tvOS en Android apps biedt deze mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Miki schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:01:
[...]

Ligt eraan of er voor je smart tv een CNN app te krijgen is waarin ondersteuning is voor live tv. De iOS/tvOS en Android apps biedt deze mogelijkheid.
Op de Play Store kon ik alleen CNNgo vinden, maar dat is alleen te gebruiken voor de VS volgens de CNN site. Ik las ergens dat CNN bezig is met de uitrol van CNN Live app (een van de redene dat CNN niet meer wordt doorgegeven door Providers in de VK, en nu hier) maar kan daar verder niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
lordsnow schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:42:
[...]

Op de Play Store kon ik alleen CNNgo vinden, maar dat is alleen te gebruiken voor de VS volgens de CNN site. Ik las ergens dat CNN bezig is met de uitrol van CNN Live app (een van de redene dat CNN niet meer wordt doorgegeven door Providers in de VK, en nu hier) maar kan daar verder niks over vinden.
Hmm op zowel iPhone als Apple TV kan ik deze app downloaden: https://apps.apple.com/nl...us-world-news/id331786748

Met deze app kan ik CNN live kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Miki schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:15:
[...]

Hmm op zowel iPhone als Apple TV kan ik deze app downloaden: https://apps.apple.com/nl...us-world-news/id331786748

Met deze app kan ik CNN live kijken.
Die had ik ook al gevonden maar dus niet geprobeerd, want er staat in de omschrijving "Video on Demand and Live TV limited to US consumers." Maar bij jou werkt t dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-06 21:09
lordsnow schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:57:
[...]

[...]

Best waardeloos dan. Ook bij terugkijken kan het niet. Spoelen ook niet mogelijk.

Op mobiel werkt het wel allemaal. Maar dan kan ik dus mobiel gaan casten naar tv ofzo als ik dat wil? Voelt wel een beetje omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 22:26

Ja blijft lastig om een passend pakket te maken dat alles heeft, maar toch betaalbaar blijft.

15 euro vind ik persoonlijk geen geld voor de zenders die je krijgt, inclusief ESPN. Maar het ligt natuurlijk erg aan wat je kijkt of het passend blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
lordsnow schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:33:
[...]

Die had ik ook al gevonden maar dus niet geprobeerd, want er staat in de omschrijving "Video on Demand and Live TV limited to US consumers." Maar bij jou werkt t dus wel?
My bad, ik had nog mijn VPN aanstaan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Waah schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:01:
[...]

Ja blijft lastig om een passend pakket te maken dat alles heeft, maar toch betaalbaar blijft.

15 euro vind ik persoonlijk geen geld voor de zenders die je krijgt, inclusief ESPN. Maar het ligt natuurlijk erg aan wat je kijkt of het passend blijft.
Het punt wat je vergeet is dat elke tv kijker van Canal Digitaal dit kwijt raakt. Dus ook mensen waarbij Canal Digitaal service provider is bij online.nl en Freedom Internet en nog enkele anderen.

Voor Bomvol zou ik dit ook niet missen maar in de breedte van Canal Digitaal is het echt wel slikken hoor. Nu heb je bijvoorbeeld de Olympische Spelen, de hoofdaanbieder van de spelen is Eurosport op dit moment. Die kan je dan niet bij je provider kijker omdat Canal Digitaal niet het bedrag op wil hoesten die Discovery ervoor vraagt (van alle Discovery zenders).

En dat vind ik het meest erg. Is op Gathering of Tweakers wel een dingetje geweest dat familieleden erdoor geen TLC meer konden kijken bijvoorbeeld. Nu raak je Cartoon Network bijvoorbeeld kwijt. Leg dat aan je kind maar even uit op de 1 of andere dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
polopolo150 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:41:
[...]

Het punt wat je vergeet is dat elke tv kijker van Canal Digitaal dit kwijt raakt. Dus ook mensen waarbij Canal Digitaal service provider is bij online.nl en Freedom Internet en nog enkele anderen.

Voor Bomvol zou ik dit ook niet missen maar in de breedte van Canal Digitaal is het echt wel slikken hoor. Nu heb je bijvoorbeeld de Olympische Spelen, de hoofdaanbieder van de spelen is Eurosport op dit moment. Die kan je dan niet bij je provider kijker omdat Canal Digitaal niet het bedrag op wil hoesten die Discovery ervoor vraagt (van alle Discovery zenders).

En dat vind ik het meest erg. Is op Gathering of Tweakers wel een dingetje geweest dat familieleden erdoor geen TLC meer konden kijken bijvoorbeeld. Nu raak je Cartoon Network bijvoorbeeld kwijt. Leg dat aan je kind maar even uit op de 1 of andere dag.
Goede les voor je kinderen :+ De wereld veranderd, en niet altijd ten goede :D

Maar in all seriousness: Het was netter geweest als Canal Digitaal de keuze had gegeven om het als pakket af te sluiten. Dus een "Eurosport/Discovery" pakket. Maar dit is nu niet echt iets nieuws. Ook vroeger kwamen en gingen er zenders. Cartoon Network kwam pas relatief laat naar Nederland, en is lange tijd ook weer weggeweest bij veel providers.

Aan de andere kant: Diensten als Eurosport en Discovery vragen ook steeds meer. En als alle providers altijd maar mee zouden gaan met die eisen (die altijd hoger en hoger zijn) zou het pakket ook weer duurder worden jaar op jaar.

Maar dit is ook deels een probleem van de lineaire TV, in een tijd dat men beweegt naar Video on Demand.
Ik kan geen Eurosport zien en mis de Olympische spelen.... dus neem ik een abonnement voor Eurosport want dat vind ik de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:15:
[...]

Inmiddels maar begonnen met die CD testweek en het is idd best te doen vwb beeldkwaliteit. Dat het wel iets minder is dan NLZiet is vooral goed te zien bij RTLZ. De horizontale balk onder in beeld laat goed zien wat het verschil is tussen beiden in beeldfrequentie, buiten iets minder scherpte. Wel even vergelijken met een systeem refreshrate ingesteld op 50Hz, wel zo logisch 😉
Vooral voetbal en tennis (en andere snelle actie) vind ik écht niet om aan te zien via de app van Canal Digitaal voor Smart-TV. Waarschijnlijk door het gebrek aan 50p, al is niet iedereen daar even gevoelig voor. NLZIET en Ziggo GO hebben het wat dat betreft een stuk beter voor elkaar.

Het blijft toch zonde want met ESPN 1, 2, 3 en 4 in het aanbod hebben ze een mooi pakket, maar de beeldkwaliteit blijft te veel achter bij de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacco0318
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-04 13:55
Ik heb sinds een aantal weken een abonnement bij online.nl en daar zit Canal Digitaal Live TV app bij. Allereerst ben ik blij met het zenderpakket, ESPN is fijn en daarnaast kan je overal waar je internetverbinding hebt TV kijken. Dus dat is top.

Alleen heb ik bij zowel mijn Online.nl kastje als bij de Canal Digitaal Live TV app op mijn TV erg slechte beeldkwaliteit.

Beeldkwaliteit van 720p en totaal geen HD. Bij een voetbalwedstrijd resulteert dat in een bal die schokkerig heen- en weer gaat. Kleuren die niet goed in elkaar overlopen etc. Erg vervelend..

Heeft iemand hier ervaringen mee? En wellicht een oplossing?

De TV die ik heb is een https://tweakers.net/pric...qled-qe55qn85a-zwart.html. Dat zou niet het probleem moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Sinds vorige week is helaas de smartcard gestopt die je in het begin kreeg bij het afsluiten van het abonnement.
Was al aangekondigd in mei 2020, maar helaas dus nu echt dichtgezet.

Abonnement zal ik dus ook gaan opzeggen...

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 01-03-2022 14:41 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-06 21:47
Ik weet niet wat er aan de hand is met de Canal digitaal app en bij canal digitaal zelf, maar wat een bende.

Na het verhaal met de kinderzenders (CN, Boomerang, etc.) Wist de eerste medewerker waarmee ik contact opnam nog niet eens dat deze zender verdwenen waren (ik moest de app een uur op NPO 1 laten voor een zender lijst update), daarna vertelde de 2e medewerker mij dat de zenders inderdaad verdwenen zijn uit het pakket, maar dat ze vergeten waren een aantal klanten te informeren.

Nu hebben we sinds een week of 3 last van een app die zichzelf afsluit. Op onze Google Chromecast op de slaapkamers werkt hij perfect, maar op onze smart tv (Samsung tizen) sluit de app zich af en gaat terug naar het beginscherm van de tv. Hebben hier meer gebruikers last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Niet met Samsung, wel raar gedrag met LG. De app stelt zichzelf in als alternatief voor Live TV. Dat betekend dat die dus automatisch start met de TV. Op zich handig, maar niet iets wat ik standaard wil. Niet uit te zetten maar goed dat is nog niet zo'n ramp.

Maar ook hier, random restarts, eeuwig blijven laden... 2 minuten kijken en opeens reboot. OF dat je een film kijkt en dat opeens Canal Digitaal denkt "Hey, ik ben de hoofdattractie!" en weg film.

Nog niet écht onder de indruk. Bij mijn Android TV nooit problemen gehad trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 05-03-2022 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midget1234
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-03 17:29
Sinds gisteren heb ik geen beeld meer op mijn LG via Canal Digitaal. De web interface werkt wel maar geen beeld en geluid. Andere services (Netflix, NPO Start) werken zonder problemen. Volgens de Support van Canal Digitaal is dit een storing op alle LG tv's. Wie heeft dezelfde storing ?

Home Assistant - Unifi - Synology - Daikin Hybrid - EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-06 18:18
Werkt hier gewoon (weer?). Zet hem net voor het eerst aan vandaag.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midget1234
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-03 17:29
Hier ook weer!

Home Assistant - Unifi - Synology - Daikin Hybrid - EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• housemusicrules
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10-2024
NLZIET: goede kwaliteit beeld, goede app maar net wat te weinig aanbod.

Canal Digitaal: kwaliteit van het beeld is gewoon zo bagger dat ik het geen volwaardige tv noem.

Is er überhaupt nog iets van een alternatief in Nederland? 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lverweij
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-07-2022
Hallo
Ik heb een smart tv van LTC gekocht
ik woon in Zweden,TV app CanalDigitaal
gedownload krijg nu als ik in wil loggen
een fout C406 te zien heeft iemand een
zelfde ervaring en wat is daarvoor de oplossing?

Mvg
Leo Verweij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

lverweij schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:41:
Hallo

Mvg
Leo Verweij
C406 is teveel apparaten gekoppeld aan het account, of een time-out tijdens het koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:27
lverweij schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:41:
Hallo

Mvg
Leo Verweij
Ik heb geen oplossing, maar ik chat 'altijd' met CanalDigitaal, voor mijn gevoel kunnen zij erg veel oplossen op die manier. Of in ieder geval duidelijkheid gevn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 07:12

HaterFrame

Well... Poo came out!

housemusicrules schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:38:
NLZIET: goede kwaliteit beeld, goede app maar net wat te weinig aanbod.

Canal Digitaal: kwaliteit van het beeld is gewoon zo bagger dat ik het geen volwaardige tv noem.

Is er überhaupt nog iets van een alternatief in Nederland? 😕
Nee, het begint er op te lijken dat zo'n beetje elke aanbieder de kwaliteit naar beneden schroeft. Ik zit nu bij tmobile, hadden perfect beeld en nu een nieuw platform waar je Max 6mbit streams krijgt. Kijkt echt heel prettig op een 75inch scherm :N

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:59

ChUcKiE

Dus........

Waarschijnlijk is de vraag al eerder voorbij gekomen, maar ik kan het zo 1 2 3 niet vinden.
Simpele vraag: is de CanalDigitaal digitaal app via een APPLE tV een volwaardige vervanger van de settopbox van CanalDigitaal digital?

Dus met opnemen, begin gemist etc.?
Ik zoek een iets gebruiksvriendelijker apparaat + afstandsbediening dan de huidige settopbox.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
ChUcKiE schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:02:
Waarschijnlijk is de vraag al eerder voorbij gekomen, maar ik kan het zo 1 2 3 niet vinden.
Simpele vraag: is de CanalDigitaal digitaal app via een APPLE tV een volwaardige vervanger van de settopbox van CanalDigitaal digital?

Dus met opnemen, begin gemist etc.?
Ik zoek een iets gebruiksvriendelijker apparaat + afstandsbediening dan de huidige settopbox.
Nee, ik zou dan eerder kiezen voor NLZIET als je uit de voeten kan met alleen Nederlandse en Vlaamse zenders. De streams die ze aanbieden zijn van hoge kwaliteit.

De kwaliteit van de streams is helaas ondermaats bij CD waar het gewoon geen serieus alternatief is tov een settopbox.

[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 30-07-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Hartelijk dank voor je info, ik ga me eens wat meer verdiepen in NLZiet. CD abonnement loopt nog even door met mijn glasvezel internet, dus ik heb nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Miki schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:22:
[...]
Nee, ik zou dan eerder kiezen voor NLZIET als je uit de voeten kan met alleen Nederlandse en Vlaamse zenders. De streams die ze aanbieden zijn van hoge kwaliteit.

De kwaliteit van de streams is helaas ondermaats bij CD waar het gewoon geen serieus alternatief is tov een settopbox.
Tot aan 8Mbit in 1080p via NLZiet, maar dat geldt niet voor alle zenders via NLZiet. NLZiet haalt overigens ook de kwaliteit niet die via een goede TV aanbieder haalbaar is, dus tja?

Hoelang is het geleden dat je de CD app hebt gebruikt? Het grootste "gebrek" is de refreshrate van 25Hz maar het is niet dat de verschillen in beeldkwaliteit zo heel dramatisch zijn (vergeleken met NLZiet).

@ChUcKiE, volgens mij hebben ze een gratis proefperiode voor de CD streaming app, al durf ik niet te zeggen of deze ook beschikbaar is voor bestaande CD klanten. Je zou de app, mits je deze ook kunt inzetten, eerst uit kunnen proberen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Nou ik kan de app op mijn smart tv gewoon gebruiken. Is dat hetzelfde? Volgens mij kan ik daar niet opnemen en terugkijken, wel live-uitzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
hardware-lover schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:51:
[...]

Tot aan 8Mbit in 1080p via NLZiet, maar dat geldt niet voor alle zenders via NLZiet. NLZiet haalt overigens ook de kwaliteit niet die via een goede TV aanbieder haalbaar is, dus tja?

Hoelang is het geleden dat je de CD app hebt gebruikt? Het grootste "gebrek" is de refreshrate van 25Hz maar het is niet dat de verschillen in beeldkwaliteit zo heel dramatisch zijn (vergeleken met NLZiet).

@ChUcKiE, volgens mij hebben ze een gratis proefperiode voor de CD streaming app, al durf ik niet te zeggen of deze ook beschikbaar is voor bestaande CD klanten. Je zou de app, mits je deze ook kunt inzetten, eerst uit kunnen proberen.
De kwaliteit kan zich meten met de standaard HD zenders van KPN. De glaszenders en de Ziggo HD zenders zijn van hogere kwaliteit en hebben een bitrate van om en nabij de 12,5 Mbit/s.
Maar in mijn ogen ben je dan appels met peren aan het vergelijken vanwege het verschil hoe een streamingsdienst werkt tov reguliere tv providers.

Voorzover CD haar streams recent niet heeft opgewaardeerd heb je te doen met 720P @25Hz met een bitrate van 3,5 Mbit/s. Dat merk je dus echt wel tov van een stream van NLZIET. Ik krijg eerder het gevoel dat jij nog wat te proberen heb.

Dus tja… :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Miki, ik kan het enkel vergelijken met de Ziggo DVB-C kwaliteit, nooit iets via KPN langs zien komen. Ik heb de andere diensten ook beschikbaar dus vergelijken is zo lastig niet.

Die 12.5Mbit is wat Ziggo maximaal levert aan Full HD kwaliteit, dat gaat voor veel HD zenders helemaal niet op. Ook NLZiet heeft zenders in een 720p aanbod, niet alles is in Full HD (1080p).

Ziggo Go TV gaat voor live TV en replay ook niet verder dan 720P met (tegenwoordig 4,96Mbit). Ik zou ze de kost niet willen geven die dit ook meer dan voldoende vinden (als voorgeschoteld plaatje).

En zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven. Voor de één is het niet voldoende , voor de ander wel, dus tja?

Daarom schrijf ik ook, probeer het uit (niet jij), en trek dan de conclusie of het voldoende is of niet. Dat kan ieder voor zichzelf wel bepalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ChUcKiE schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:49:
Nou ik kan de app op mijn smart tv gewoon gebruiken. Is dat hetzelfde? Volgens mij kan ik daar niet opnemen en terugkijken, wel live-uitzending?
Weet ik niet. De app die ik gebruik voor Android TV heeft ook de mogelijkheid voor opnemen (opnames worden 1 jaar bewaard).

Terugkijken (van opnames), begin gemist en replay TV werken ook met deze app.

Edit : mocht het interessant zijn (voor mij niet), ESPN is ook standaardonderdeel van het aanbod.

Ik heb de app enkel in gebruik genomen om eens te kijken of ik een (voordelig) alternatief voor mijn tamelijk overbodige Ziggo pakket kan vinden. Vandaar dat ik alles wel aan TV streaming diensten nu in het bezit heb. Kijk zelden meer naar live TV en doe vrijwel niets met het riante zenderaanbod van Ziggo of zelfs NLZiet of CD. Maar ik gebruik die laatste 2 niet alleen.

[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 02-08-2022 14:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allissey
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-06 21:15
Misschien zoek ik niet goed binnen dit topic (zoekwoorden ondertitels en ondertiteling)

Het lukt me niet om de ondertiteling op de Nederlandse zenders aan te krijgen binnen de CD app op een Samsung smart tv. Heb een klacht/vraag gesteld aan CD zelf maar krijg een kastje-naar-de-muur antwoord van hun online support. Namelijk dat dat aan de tv ligt. Maar op de Samsung heb ik die instelling gevonden (ondertiteling activeren) en dat staat aan.

Is er een tweaker die dit heeft opgelost? Is er überhaupt iemand die ondertiteling op de CD app op een smart tv heeft kunnen activeren?

Ik help mijn slechthorende buurman die enigszins onthand is omdat hij geen alternatief heeft omdat hier inderdaad de buurt Ziggo en KPN geen diensten verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Volgens mij heeft Canal Digitaal geen ondertiteling voor slechthorenden. Althans, toen ik het vroeger wou gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Allissey schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:06:
Misschien zoek ik niet goed binnen dit topic (zoekwoorden ondertitels en ondertiteling)

Het lukt me niet om de ondertiteling op de Nederlandse zenders aan te krijgen binnen de CD app op een Samsung smart tv.
Als je een ontvanger hebt van CD (of van een Provider die TV levert van CD) dan kan je ondertiteling Aan zetten door de infobalk te openen, 1 keer naar rechts te drukken, en dan ondertiteling selecteren.

In de App heb je in de infobalk alleen Replay, Record, Audio, Favorites. (Sorry, heb de App in het engels op een Android TV box). Geen optie voor ondertiteling, helaas.
Heb een klacht/vraag gesteld aan CD zelf maar krijg een kastje-naar-de-muur antwoord van hun online support. Namelijk dat dat aan de tv ligt. Maar op de Samsung heb ik die instelling gevonden (ondertiteling activeren) en dat staat aan.
Van wat ik begrepen heb wordt er een aparte stream meegestuurd voor ondertiteling. Als de TV dit ondersteund kan dit worden weergegeven. Geen idee of dit zo is / of dit werkt.

Op een Samsung TV zou dit dan zijn:
  • From the Home screen, use the directional pad on the TV Remote and select Settings (All Settings).
  • Select General (General & Privacy), and then select Accessibility.
  • Select Caption Settings, and then select Caption to turn captions On.
Plus dat de betreffende zender ook nog CC-ondertiteling moet meesturen. Dat verschilt dus per zender, per programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-06 00:25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 12:27
De kwaliteit van de streams is niet geweldig.. Hier een paar voorbeelden:

NPO1 1280x720 25fps 4000kb/s
RTL4 1024x576 25fps 2500kb/s
National Geographic 720x400 25fps 2400kb/s

edit: RTL4 is wel van dezelfde kwaliteit als NPO1 O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Hartox op 14-02-2023 10:43 ]

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hartox schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:40:

Het is echt bedroevend terwijl de kwantiteit, het aantal zenders, dik in orde is.

Het is jammers maar het beperktere NLZIET heeft het beter voor elkaar met streams van NPO, Talpa en RTL op 7,5Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-06 13:00
De laatste weken heb ik regelmatig opeens een zwart scherm tijdens het kijken. Switchen van zenders helpt soms maar niet altijd. Soms komt de ontvangst vanzelf terug, soms niet. Geen foutcodes, uitstekende bekabelde internetverbinding zonder verdere problemen.

Philips Android tv, werkt al jaar of twee verder zonder noemenswaardige problemen.

Iemand die dit gedrag herkend? En wat ertegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hartox schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:40:

Hoe heb je dit bepaald? Ik zie voor RTL en NG ook een 720 resolutie (voor NG is het 1280x704), in een live overlay op Android TV.

Niet dat het daarmee Hallelujah wordt vwb beeldkwaliteit, maar het lijkt toch minder dramatisch dan hierboven wordt verondersteld.

Misschien op een ongelukkig moment bepaald?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 07:12

HaterFrame

Well... Poo came out!

delpit schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:18:
De laatste weken heb ik regelmatig opeens een zwart scherm tijdens het kijken. Switchen van zenders helpt soms maar niet altijd. Soms komt de ontvangst vanzelf terug, soms niet. Geen foutcodes, uitstekende bekabelde internetverbinding zonder verdere problemen.

Philips Android tv, werkt al jaar of twee verder zonder noemenswaardige problemen.

Iemand die dit gedrag herkend? En wat ertegen te doen?
Reboot je modem eens.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-06 13:00
Zal ik eens doen. Alleen CanalDigitaal app heeft overigens die probleem, andere apps draaien probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
  • Laatst online: 18-06 12:27
hardware-lover schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:32:
[...]

Hoe heb je dit bepaald? Ik zie voor RTL en NG ook een 720 resolutie (voor NG is het 1280x704), in een live overlay op Android TV.

Niet dat het daarmee Hallelujah wordt vwb beeldkwaliteit, maar het lijkt toch minder dramatisch dan hierboven wordt verondersteld.

Misschien op een ongelukkig moment bepaald?
Ik heb het bepaald met een onofficiële plugin voor Kodi, het kan zijn dat de kwaliteit van de streams daardoor wat lager is. RTL4 is inderdaad hetzelfde als NPO1, ik denk dat ik niet gekeken heb de vorige keer. NG is nog wel van lagere kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbNqB0sCchQF8XfOyPe5sNhWXzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HCT8DdOhRqrZgIMDs4e0sJuS.png?f=fotoalbum_large

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Hartox, dat lijkt dan toch iets met Kodi en de Plugin te maken hebben. Ik zie het als ik de originele Android TV app gebruik en daarbij wordt echt de HD resolutie weergegeven, enkel de verticale resolutie is dan 704 i.p.v. 720, dus 1280x704.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:46
Hier op een LG TV met de CD app erop zouden we graag ondertiteling aan willen zetten voor mijn dove visite, maar krijgen het niet voor elkaar. Iemand een idee hoe dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solozakdoekje
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-02-2024
wat me opvalt is dat er toch veel mensen de kwaliteit van canal digitaal tegen vinden vallen op tweakers.net en je het niet eens is tv mag noemen.

-bij fiber+canal digital die van 60 euro dacht ik, dan kijk je idd via de app en een decoder die je dan krijgt van canal digital, je kijkt via de app, maar het is wel degelijk IPTV, ja de kwaliteit is minder tegen over ziggo.
-canal digital app via de webbrowser is op een 24 inch monitor gewoon scherp 1080p, maar tv kijk via de app op je smarphone/tablet/webborwser is geen IPTV dat zie je ook nergens in de app staan.
maar wel op de DecoderApp van de canal digitaal decoder in het informatie balkje als je zapt op de tv zie je IPTV staan.

en ja kpn is iets scherper dan canal digitaal, maar je zit otch ook geen drie meter van je tv af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
solozakdoekje schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:18:
wat me opvalt is dat er toch veel mensen de kwaliteit van canal digitaal tegen vinden vallen op tweakers.net en je het niet eens is tv mag noemen.

-bij fiber+canal digital die van 60 euro dacht ik, dan kijk je idd via de app en een decoder die je dan krijgt van canal digital, je kijkt via de app, maar het is wel degelijk IPTV, ja de kwaliteit is minder tegen over ziggo.
-canal digital app via de webbrowser is op een 24 inch monitor gewoon scherp 1080p, maar tv kijk via de app op je smarphone/tablet/webborwser is geen IPTV dat zie je ook nergens in de app staan.
maar wel op de DecoderApp van de canal digitaal decoder in het informatie balkje als je zapt op de tv zie je IPTV staan.

en ja kpn is iets scherper dan canal digitaal, maar je zit otch ook geen drie meter van je tv af.
Canal Digitaal via een decoder die sommige providers aanbieden, biedt een hogere kwaliteit dan die rommel die ze proberen aan te smeren via hun smart tv app platform. Het is daarbij rommel omdat de kwaliteit van de stream tov andere aanbieders die je ook via een app op je smart tv kunt afnemen meer dan achterblijft.

Voorbeeld: NLZIET biedt een stream aan die bijna 2x zoveel meer beeldkwaliteit bevat (3,5 om 7,5 Mbit/s) en dat zie je dan ook terug als je verder dan 3 meter van je tv zit. Met name bij beelden die snel afwisselen zoals sport is het heel goed waar te nemen.

De propositie op zichzelf is erg sterk met een volledig zenderpakket en ESPN maar de beeldkwaliteit is om te janken. zelfs ViaPlay heeft het beter voor elkaar en dat zegt wel wat.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 19-02-2023 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@solozakdoekje, het zal beslist aan mij liggen hoor, maar ik begrijp je reactie niet zo goed?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Miki schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:52:
[...]

Canal Digitaal via een decoder die sommige providers aanbieden, biedt een hogere kwaliteit dan die rommel die ze proberen aan te smeren via hun smart tv app platform.
Bedoel je nou de canal digitaal via de schotel, die ze via hunzelf aanbieden ?
(geen idee wat je dus met provider bedoelt?)
Die heeft idd prima kwaliteit, alleen proberen ze helaas te pushen naar hun app omdat via de schotel voor hun flink duurder is.
Ook geen echte goedkope abonnementen meer via de schotel, maar zit je meteen vast aan uitgebreid zenderpakket...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
DDX schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:07:
[...]

Bedoel je nou de canal digitaal via de schotel, die ze via hunzelf aanbieden ?
(geen idee wat je dus met provider bedoelt?)
Die heeft idd prima kwaliteit, alleen proberen ze helaas te pushen naar hun app omdat via de schotel voor hun flink duurder is.
Ook geen echte goedkope abonnementen meer via de schotel, maar zit je meteen vast aan uitgebreid zenderpakket...
Nee niet de schotel, maar een provider zoals Freedom: https://www.freedom.nl/diensten/tv-van-canal-digitaal
Zij bieden naast Internet dus ook TV aan via Canaal Digitaal met een kastje. Dat kastje biedt een hogere beeldkwaliteit dan hun smart tv app.
Ik meen dat provider Tweak ook tv aanbiedt via Canaal Digitaal.

Overigens is schotel tv van Canaal Digitaal dik in orde als het gaat om beeldkwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 19-02-2023 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

swhnld schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:46:
Hier op een LG TV met de CD app erop zouden we graag ondertiteling aan willen zetten voor mijn dove visite, maar krijgen het niet voor elkaar. Iemand een idee hoe dat te doen?
Het zat er eerst niet in, maar er was een update vandaag voor Android TV en nu zit de optie er in ieder geval in. App bediening, snelheid en mogelijkheden zijn er op vooruit gegaan (vind ik).

Nu wachten op een update voor LG, en hopelijk duurt dat niet zo lang als met de NLZiet app 😏

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 27-02-2023 19:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhaket
  • Laatst online: 11:00
Vandaag de nieuwe versie van de CD app geopend op mijn NVIDEA shield en wat me meteen opviel is dat ik nu niet meer kan wisselen van zender dmv "pijltje omhoog". Moet eerst terug naar 'Live TV' in het menu. Best onhandig (understatement). Heeft iemand al een andere manier gevonden om toch eenvoudig van zender te wisselen met een 'simpele' afstandsbediening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mhaket schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:21:
Vandaag de nieuwe versie van de CD app geopend op mijn NVIDEA shield en wat me meteen opviel is dat ik nu niet meer kan wisselen van zender dmv "pijltje omhoog". Moet eerst terug naar 'Live TV' in het menu. Best onhandig (understatement). Heeft iemand al een andere manier gevonden om toch eenvoudig van zender te wisselen met een 'simpele' afstandsbediening?
Ha, met een Shield. Heb ik net een andere Android TV speler aangesloten staan en de "simpele" afstandsbediening daarvan heeft een +/- toets, daarmee geen probleem dus.

Ik zal de Shield weer eens aansluiten met zijn nog "simpelere" afstandsbediening.

Edit: wat ik nu zie is ietsje sneller dan terug naar het menu. Oké toetst indrukken, dan naar de zaplijst, dat is nog steeds omslachtig maar ietje vlotter?

Edit 2: ik merk wat audio sync problemen op met de app. Dat valt me niet op bij de andere apps. Ik heb even NLZiet als referentie gebruikt en merk het daar bij hetzelfde (live) programma niet op. Beide apps geven enkel een stereo geluidsstream, daar kan het dus niet inzitten.

Eens kijken of het een tijdelijk iets is.

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 27-02-2023 22:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Grote voordeel van de nieuwe app vind ik het pauzeren en voor- en achteruit spoelen. Met die tegelknoppen was dat heel lastig.
Gemis is inderdaad eenvoudige zap knoppen. Nu heb je 5 knoppen voor hetzelfde menu (boven, onder, links, rechts en ok knop).
Een lopend programma op de commerciële zenders starten met begin gemist geeft geen mogelijkheid door te spoelen. Maar als je via live tv gaat terugspoelen, is even werk, maar dan werkt doorspoelen wel, ook reclame kan je dan overslaan.
Ook bij opnames is doorspoelen van reclame mogelijk.
Verder valt me op dat een live programma op pauze zetten bij het hervatten even een stukje terug wordt gezet. Erg handig.

[ Voor 24% gewijzigd door giant2000 op 27-02-2023 23:21 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Los van de bediening, afhankelijk van het type afstandsbediening, vind ik het toch een grote stap in de goede richting.

Edit: de audio sync problemen lijken nu verdwenen 👍

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2023 22:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

giant2000 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 23:14:
[knip]
Een lopend programma op de commerciële zenders starten met begin gemist geeft geen mogelijkheid door te spoelen. Maar als je via live tv gaat terugspoelen, is even werk, maar dan werkt doorspoelen wel, ook reclame kan je dan overslaan.
Ook bij opnames is doorspoelen van reclame mogelijk.
Verder valt me op dat een live programma op pauze zetten bij het hervatten even een stukje terug wordt gezet. Erg handig.
De tip voor het lopende programma, terugspoelen en daarmee reclame kunnen skippen, dat lukt hier niet iedere keer. Soms volgt de melding, dat dit helaas niet is toegestaan, maar dus niet iedere keer, bij dezelfde uitzending (nu Jinek).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik meende het al gezien te hebben aan het beeld, maar ik zie het nu ook daadwerkelijk aan de cijfers in beeld. Het zijn nog steeds 25fps maar de resolutie is opgeschroefd naar Full-HD, 1920x1080 dus 👍

Edit: excuses, ik had het aan de vorige reactie toe kunnen voegen 😔

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 01-03-2023 17:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-06 18:18
Jammer dat ze de layout van de zender informatie (die eerste 5 seconden na het zappen zegmaar) hebben aangepast. Het leek nog gewoon op traditioneel tv kijken, maar met de huidige weergave is het m.i. veel meer iets streaming achtigs.

Een kleine design make-over had natuurlijk gekund, maar nu is het weer een stapje verder verwijderd van ouderwets linear tv kijken (ja noem mij ook maar ouderwets).

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
hardware-lover schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:52:
[...]

Edit: wat ik nu zie is ietsje sneller dan terug naar het menu. Oké toetst indrukken, dan naar de zaplijst, dat is nog steeds omslachtig maar ietje vlotter?
Als ik de OK button indruk, krijg ik hetzelfde menu als met links, rechts, up en down. Hoe kom jij in die 'zaplijst'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mhaket schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:39:
Als ik de OK button indruk, krijg ik hetzelfde menu als met links, rechts, up en down. Hoe kom jij in die 'zaplijst'?
OK > pijltje naar beneden > pijltje naar rechts?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 18-06 16:42
sinds een paar dagen heb ik bij de CD app op de firestick 4K last van ondertiteling op Ned1,2 en 3 die zich niet laat uitzetten. De tekst is ook nog eens zo groot dat het ca 1/3 van het beeld beslaat.
Op de chromecast doet zich dit fenomeen niet voor.
Zijn er meer mensen die de Canaal digitaal App op een firestick gebruiken die hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:46
trinity999 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:47:
sinds een paar dagen heb ik bij de CD app op de firestick 4K last van ondertiteling op Ned1,2 en 3 die zich niet laat uitzetten. De tekst is ook nog eens zo groot dat het ca 1/3 van het beeld beslaat.
Zijn er meer mensen die de Canaal digitaal App op een firestick gebruiken die hier last van hebben.
Is de Firestick officieel ondersteund? Of heb je gesideload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 18-06 16:42
swhnld schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:14:
[...]

Is de Firestick officieel ondersteund? Of heb je gesideload?
de App is officieel op de firestick sinds nov '22.
Ik heb het idee dat de app een update heeft gehad en het probleem zich sindsdien voordoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:30
Ik zit voor het eerst sinds lange tijd weer eens bij mijn vader TV te kijken via de CD app op een Philips TV. De vorige keer hebben we dat kastje eruit gegooid omdat het wisselen van kanaal zo verschrikkelijk traag was. Toen werkte de app nog aardig.
Nu valt direct op dat de audio vrij snel out-of-sync loopt. De Viaplay app heeft hier geen last van.
Wat zou een oorzaak/oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@TheMystery, ik heb het ook gehad (kijk mijn vorige reacties), maar het was later weer verdwenen, dus mogelijk komt het ook weer soms terug. Geen idee wat de oorzaak is daarvan.

Edit: ik merk er op dit moment helemaal niets van 👍

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 06-03-2023 21:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bettiakkumaai
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-04 22:14
The Realone schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:06:
Ik zit voor het eerst sinds lange tijd weer eens bij mijn vader TV te kijken via de CD app op een Philips TV. De vorige keer hebben we dat kastje eruit gegooid omdat het wisselen van kanaal zo verschrikkelijk traag was. Toen werkte de app nog aardig.
Nu valt direct op dat de audio vrij snel out-of-sync loopt. De Viaplay app heeft hier geen last van.
Wat zou een oorzaak/oplossing kunnen zijn?
Ik heb daar ook behoorlijk wat last van op mijn TCL 43C635 met Google TV. App gedownload in de play store. En eigenlijk sinds de koop van de tv hier al last van. Met de laatste update lijkt het wat beter te zijn, maar nog echt niet vlekkeloos. Had het probleem ook al aangekaart bij Online.nl (mijn provider), die gaven wel aan dat het bekend was, maar een oplossing werd niet geboden. Ik moest die vreselijke box maar gebruiken.
Het vreemde is dat wanneer ik dezelfde app op mijn chromecast met Google TV gebruik. Het audio sync probleem niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Bettiakkumaai, daar zou idd ook nog verschil in kunnen zitten. Ik gebruik enkel externe Android TV oplossingen (lees: losse mediaspelers), geen apps via een TV zelf.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

trinity999 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:47:
Geen Firestick maar een officieel Android TV apparaat, en het lukt mij ook niet om de ondertiteling uit te zetten. En idd, erg prominent aanwezig, en (vrij logisch ), niet in sync bij live TV.

Da's toch wat minder, hopelijk pakken ze dit snel aan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 15:37

XallaX

Meow

Er zijn weer diverse wijzigingen in de Canal app doorgevoerd voor de Shield / Android Tv
Nog even doorgaan en het is afgelopen met Canal hier.

Anderen ook dit soort zaken opgevallen?
  • Beeldkwaliteit duidelijk lager, nu dan 720 geworden?
  • 3 toetsen indrukken om het zapmenu in en uit te komen ipv 1 en 3x back om eruit te komen.
  • Opnemen alleen nog vanuit de tv gids en niet meer overal vandaan aan te zetten.
  • Kiezen voor live tv (rtl nieuws/weer 's-ochtends) besluit de app regelmatig om een uitzending gemist journaal te starten en niet de live tv.
  • Links en rechts snel menu's en toetsen die verdwenen zijn. Weet de app ontwikkelaar überhaupt wel wat voor een afstandsbediening een Shield heeft? [/li]
  • Home niet meer op te roepen in 1x, is nu 3-4 maal terug drukken en dus uit je live tv weg
  • Hierdoor vanuit een met een sneltoets geopend home menu ook niet meer terug naar live in 1 stap
  • Direct van een opname naar live en terug kan niet meer
  • Ondertiteling is niet uit te zetten op NPO zenders.
En waarschijnlijk kun je nog wel even zo doorgaan ...

Edit: Er zijn inmiddels een aantal zaken opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door XallaX op 27-03-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
XallaX schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:27:
Er zijn weer diverse wijzigingen in de Canal app doorgevoerd voor de Shield / Android Tv
Nog even doorgaan en het is afgelopen met Canal hier.

Anderen ook dit soort zaken opgevallen?
  • Beeldkwaliteit duidelijk lager, nu dan 720 geworden?
  • 3 toetsen indrukken om het zapmenu in en uit te komen ipv 1 en 3x back om eruit te komen.
  • Opnemen alleen nog vanuit de tv gids en niet meer overal vandaan aan te zetten.
  • Kiezen voor live tv (rtl nieuws/weer 's-ochtends) besluit de app regelmatig om een uitzending gemist journaal te starten en niet de live tv.
  • Links en rechts snel menu's en toetsen die verdwenen zijn. Weet de app ontwikkelaar überhaupt wel wat voor een afstandsbediening een Shield heeft?
  • Home niet meer op te roepen in 1x, is nu 3-4 maal terug drukken en dus uit je live tv weg
  • Hierdoor vanuit een met een sneltoets geopend home menu ook niet meer terug naar live in 1 stap
  • Direct van een opname naar live en terug kan niet meer
  • Ondertiteling is niet uit te zetten op NPO zenders.
En waarschijnlijk kun je nog wel even zo doorgaan ...
Ik kan je alleen maar bijvallen. Ik vind de nieuwe app zeker geen verbetering tov de oude als je naar bedieningsgemak kijkt. Weet niet wat hun GUI designer dacht maar gewoon aantal clicks tellen voor veel voorkomende use-cases had toch meteen duidelijk moeten maken dat dit niet OK is? Of gebruiken ze hun eigen app niet 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 15:37

XallaX

Meow

mhaket schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:04:
[...]

Ik kan je alleen maar bijvallen. Ik vind de nieuwe app zeker geen verbetering tov de oude als je naar bedieningsgemak kijkt. Weet niet wat hun GUI designer dacht maar gewoon aantal clicks tellen voor veel voorkomende use-cases had toch meteen duidelijk moeten maken dat dit niet OK is? Of gebruiken ze hun eigen app niet 8)7 ?
Ik denk laatste.
Maar er zijn inmiddels wat zaken opgelost. (zie mijn vorige post)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sateprikkert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:13
Zou fijn zijn als ze nog iets aan de beeldkwaliteit doen. ESPN erbij klinkt als een goede deal, maar bij Ziggo/KPN is het toch echt een stuk scherper. Bij CD is het hoofdpijnverwekkend.

Best jammer, want ik wilde van Ziggo overstappen naar (alleen) glasvezel bij KPN en tv kijken via de CD app.

[ Voor 6% gewijzigd door sateprikkert op 27-03-2023 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:47
sateprikkert schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:52:
Zou fijn zijn als ze nog iets aan de beeldkwaliteit doen. ESPN erbij klinkt als een goede deal, maar bij Ziggo/KPN is het toch echt een stuk scherper. Bij CD is het hoofdpijnverwekkend.

Best jammer, want ik wilde van Ziggo overstappen naar (alleen) glasvezel bij KPN en tv kijken via de CD app.
ESPN heb ik ook interesse in. Daarom me, via dit topic, verdiept in CD. De beeldkwaliteit houdt me tegen. Juist bij sport wil je wel een scherp beeld hebben.
Erg jammer dat je voor ESPN vast zit aan een ‘klassiek’ tv abonnement (KPN, Ziggo, t-mobile) en je dit niet als een losse dient kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
XallaX schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:33:
Maar er zijn inmiddels wat zaken opgelost. (zie mijn vorige post)
Die moet ik eens gaan bekijken, waren me nog niet opgevallen. Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Hebben jullie in de Canal Digitaal app op Android TV ook dat sommige zenders niet helemaal fullscreen zijn? Bijvoorbeeld bij de BBC zenders krijg ik boven en onder een dunne blauwe balk. Op zich niet storend, alleen ziet mijn TV dat blijkbaar als een statisch beeld, en daardoor gaat na ~30 seconden de screensaver aan (en die is dus ook niet uit te zetten op mijn Philips TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chimera666 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:34:
Hebben jullie in de Canal Digitaal app op Android TV ook dat sommige zenders niet helemaal fullscreen zijn? Bijvoorbeeld bij de BBC zenders krijg ik boven en onder een dunne blauwe balk. Op zich niet storend, alleen ziet mijn TV dat blijkbaar als een statisch beeld, en daardoor gaat na ~30 seconden de screensaver aan (en die is dus ook niet uit te zetten op mijn Philips TV).
Ik zie die dunne blauwe balken bij BBC News, het geeft mij geen probleem met de TV. Zeer waarschijnlijk omdat ik een extern Android TV apparaat gebruik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:22
Het valt me op dat de kwaliteit van ESPN (en waarschijnlijk ook van andere zenders) sinds kort (vandaag?) een stuk beter is via de Canal Digitaal tv app. Eerder vond ik de beeldkwaliteit om te huilen, vooral bij sport zag je bal echt haperend over het veld gaan. Nu lijkt het een stuk vloeiender en de resolutie lijkt verbeterd. Ben ik de enige die dit merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mvbo schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:27:
Het valt me op dat de kwaliteit van ESPN (en waarschijnlijk ook van andere zenders) sinds kort (vandaag?) een stuk beter is via de Canal Digitaal tv app. Eerder vond ik de beeldkwaliteit om te huilen, vooral bij sport zag je bal echt haperend over het veld gaan. Nu lijkt het een stuk vloeiender en de resolutie lijkt verbeterd. Ben ik de enige die dit merkt?
Nee, denk het niet ;) hardware-lover in "Ervaringen met Canal Digitaal live TV app"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Dat is bijzonder, misschien dat het pas na een app update is (dit lijkt me sterk overigens), want ik heb onlangs nog gekeken en me wederom geërgerd aan de kwaliteit, viel me gister pas op dat het verbeterd is. Kan jij meten of het nog steeds 25fps is? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mvbo schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:23:
Dat is bijzonder, misschien dat het pas na een app update is (dit lijkt me sterk overigens), want ik heb onlangs nog gekeken en me wederom geërgerd aan de kwaliteit, viel me gister pas op dat het verbeterd is. Kan jij meten of het nog steeds 25fps is? :)
Kan dat idd door een live overlay te activeren, vandaar dat ik wist dat ze (voor diverse zenders), naar Full HD waren gegaan. Bij die check was het nog steeds 25 maar ik zal later vandaag nog eens kijken voor alle zekerheid.

Edit: @mvbo, veel live zenders zijn nu FullHD (1920x1080) met 25fps maar ESPN is dat met 50fps, voor alle kanalen. Dus je hebt het goed gezien en ingeschat 👍

Nog steeds erg irritant dat die ondertiteling niet uit te schakelen is (voor mij tenminste), hoe moeilijk kan dat zijn om de selectie ook actief te maken?

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 17-04-2023 19:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-04 12:36
Nog steeds erg irritant dat die ondertiteling niet uit te schakelen is (voor mij tenminste), hoe moeilijk kan dat zijn om de selectie ook actief te maken?
Mijn workaround: op telefoon/tablet starten en dan streamen/casten naar tv. TV app neemt het dan over zonder ondertiteling. Ik weet alleen niet zeker of je dan dezelfde streamkwaliteit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2graadjes
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-11-2024
Hoi, ik heb een vreemde ervaring met de CD app icm met een LG OLED 65b9sla.
Met het aanzetten van de TV, gaat altijd de CD app aan. Dit gedrag heb ik bij geen enkele app gezien of gehad en het is mij niet duidelijk waar je dit kunt instellen.
Niet in de CD app of in de TV.

Iemand een idee of hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:27
2graadjes schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:19:
Hoi, ik heb een vreemde ervaring met de CD app icm met een LG OLED 65b9sla.
Met het aanzetten van de TV, gaat altijd de CD app aan. Dit gedrag heb ik bij geen enkele app gezien of gehad en het is mij niet duidelijk waar je dit kunt instellen.
Niet in de CD app of in de TV.

Iemand een idee of hetzelfde?
Volgens mij kan ik in mij Sony tv instellen wat ‘tv kijken’ inhoudt, dus kan ik ook aangeven dat de CD app tv kijken is. Dus misschien ziet hij dat als tv kijken en staat dat zo ingesteld?

Edit: misschien ook niet:

https://pointerclicker.com/set-lg-tv-default-input/

Hier staat dat nieuwe versies van WebOS standaard de laatst gebruikte app opstart.

[ Voor 12% gewijzigd door rscheper op 30-04-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Ik heb exact hetzelfde op een LG G2. Opzich zou het niet zo’n probleem zijn als CD:

- snel opstart
- direct naar de laatst gekozen zender gaat, ipv het homescreen waar ik echt niks te zoeken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-05 14:19
Oh, dit is juist iets wat ik bij mijn Sumsung-tv voor elkaar wil krijgen, maar daar helaas nog geen werkende oplossing voor gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPuT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-06 14:27
Heeft iemand het volgende wel eens gezien?
Ik heb sinds afgelopen vrijdag (28-4) Canal Digitaal Bomvol.

Ik heb in huis 3x een Samsung TV, een UE65Q95TALXXN en 2x een Samsung 32T5300 (2020) en natuurlijk een iphone/ipad etc..

Op de iPhone werkt alles zonder problemen, daar kan ik bijna alle kanalen zien en bekijken (behalve 18+, wat volgens mij normaal is)
Op de Samsung TV's werken meerdere kanalen niet, zoals Comedy Central, Canvas, Paramount Network, Nickolodeon, Disney Channel en zo kan ik nog wel even door gaan.

Dit blijft dan een zwart beeld, voor en na het bufferen. Ga ik terug in de tijd dan heb ik wel beeld.

Ik heb dit vorige week gemeld bij Canal Digital, dit zouden ze doorzetten naar de 2e lijns.
Vandaag weer gebeld, erachter gekomen dat er nog niets mee gedaan was. Vervolgens gevraagd hoe het dan zat met de proefperdiode en hun terugkoppeling, gezien ik wel graag klant wil zijn, maar ik wel gebruik wil maken van de volledige dienst.

Ik zal maar niet verder gaan over wat voor gesprek ik heb gehad met de medewerker van de klantenservice, laten we maar stellen, we kwamen er niet uit.

In iedergeval, heeft iemand het probleem (zwart beeld) als eens een keer meegemaakt en toevallig ook kunnen oplossen?

TV 1 is aangesloten op een Meraki MS120-8LP en die weer aangesloten op een Meraki MX68
TV 2 en 3 zijn aangesloten via WiFi, UBNT U6P, waarbij het ene AP is aangesloten op een Aruba switch.

Update:
Ik ben er achter gekomen dat als ik meerdere keren switch van kanaal, dat ik dan wel een kans is om een kanaal te kijken wat anders zwart blijft, maar heb wel het idee dat dit ook van het tijdstip afhangt.

[ Voor 8% gewijzigd door CaPuT op 10-05-2023 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanslk
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-05 12:18
CaPuT schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:30:
Heeft iemand het volgende wel eens gezien?
Ik heb sinds afgelopen vrijdag (28-4) Canal Digitaal Bomvol.

Ik heb in huis 3x een Samsung TV, een UE65Q95TALXXN en 2x een Samsung 32T5300 (2020) en natuurlijk een iphone/ipad etc..

Op de iPhone werkt alles zonder problemen, daar kan ik bijna alle kanalen zien en bekijken (behalve 18+, wat volgens mij normaal is)
Op de Samsung TV's werken meerdere kanalen niet, zoals Comedy Central, Canvas, Paramount Network, Nickolodeon, Disney Channel en zo kan ik nog wel even door gaan.

Dit blijft dan een zwart beeld, voor en na het bufferen. Ga ik terug in de tijd dan heb ik wel beeld.

Ik heb dit vorige week gemeld bij Canal Digital, dit zouden ze doorzetten naar de 2e lijns.
Vandaag weer gebeld, erachter gekomen dat er nog niets mee gedaan was. Vervolgens gevraagd hoe het dan zat met de proefperdiode en hun terugkoppeling, gezien ik wel graag klant wil zijn, maar ik wel gebruik wil maken van de volledige dienst.

Ik zal maar niet verder gaan over wat voor gesprek ik heb gehad met de medewerker van de klantenservice, laten we maar stellen, we kwamen er niet uit.

In iedergeval, heeft iemand het probleem (zwart beeld) als eens een keer meegemaakt en toevallig ook kunnen oplossen?

TV 1 is aangesloten op een Meraki MS120-8LP en die weer aangesloten op een Meraki MX68
TV 2 en 3 zijn aangesloten via WiFi, UBNT U6P, waarbij het ene AP is aangesloten op een Aruba switch.

Update:
Ik ben er achter gekomen dat als ik meerdere keren switch van kanaal, dat ik dan wel een kans is om een kanaal te kijken wat anders zwart blijft, maar heb wel het idee dat dit ook van het tijdstip afhangt.
Precies hetzelfde probleem! Al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPuT
Sebastiaanslk schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:36:
[...]

Precies hetzelfde probleem! Al een oplossing?
Nee, helaas niet. Heb ondertussen ook al 4x gebeld.. ze hebben een aantal weken 1x terug gebeld, maar die had ik gemist.. sindsdien heb ik niets meer van ze gehoord.
Heb tijdens het laatste gesprek een tcpdump aangeboden, maar het persoon waar ik mee sprak gaf aan dat dat iets te technisch was voor hem.

Ik ga deze week maar weer eens bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanslk
CaPuT schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 08:00:
[...]

Nee, helaas niet. Heb ondertussen ook al 4x gebeld.. ze hebben een aantal weken 1x terug gebeld, maar die had ik gemist.. sindsdien heb ik niets meer van ze gehoord.
Heb tijdens het laatste gesprek een tcpdump aangeboden, maar het persoon waar ik mee sprak gaf aan dat dat iets te technisch was voor hem.

Ik ga deze week maar weer eens bellen :)
Ik vind het eigenlijk schandalig dat ze dit helemaal niet oppakken, toen ik belde zeiden ze dat het mijn eigen internet verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPuT
Sebastiaanslk schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:39:
[...]

Ik vind het eigenlijk schandalig dat ze dit helemaal niet oppakken, toen ik belde zeiden ze dat het mijn eigen internet verbinding is.
Welke ISP heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanslk
Delta heb ik, jij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPuT
Jup, heb ik ook..
om dan even in te haken op de reactie die je eerder kreeg vanuit de servicedesk, dat het aan je internet verbinding ligt..

Ik heb gister even opnieuw gebeld, nadat ik al meer dan een maand zit te wachten op reactie, toen vroegen ze dus wat mijn internet provider was, toen gaf ik Delta aan en de reactie die ik terug kreeg ‘oh, maar delta is onderdeel van Canal digitaal’

Onderaan de streep, heb ik nog steeds problemen 😅

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

M.b.t. het niet uit kunnen zetten van de ondertiteling. Sinds vandaag ben ik er eindelijk achter hoe het komt en hoe er een draai aan te geven.

Omdat ik nogal wat diverse Android TV boxjes/sticks/dongles onder ogen krijg, kon ik maar niet begrijpen waarom de ondertiteling soms wel en soms niet hardnekkig aanwezig is met de Android TV CD app. Het is simpeler dan gedacht.

Indien de ondertiteling binnen Toegankelijkheid actief is (te vinden binnen de Android TV instellingen), dan kan ik deze niet deactiveren binnen de app. Zet ik dat echter uit dan kan ik dat naar believen aan- en uitzetten binnen de app (na deze opnieuw gestart te hebben).

Tjonge, het kwartje is eindelijk gevallen bij mij.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidkuyt
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-04-2024
hardware-lover schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:59:
M.b.t. het niet uit kunnen zetten van de ondertiteling. Sinds vandaag ben ik er eindelijk achter hoe het komt en hoe er een draai aan te geven.

Omdat ik nogal wat diverse Android TV boxjes/sticks/dongles onder ogen krijg, kon ik maar niet begrijpen waarom de ondertiteling soms wel en soms niet hardnekkig aanwezig is met de Android TV CD app. Het is simpeler dan gedacht.

Indien de ondertiteling binnen Toegankelijkheid actief is (te vinden binnen de Android TV instellingen), dan kan ik deze niet deactiveren binnen de app. Zet ik dat echter uit dan kan ik dat naar believen aan- en uitzetten binnen de app (na deze opnieuw gestart te hebben).

Tjonge, het kwartje is eindelijk gevallen bij mij.
Zo hehe, mijn dank is groot. Zit hier al weken mee te kloten. Kan ik eindelijk weer voetbal kijken zonder nutteloze ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPuT
Vandaag heeft Canal Digitaal mij weer gebeld, eerder hadden zij mij gemeld dat er 3 personen waren met dit soort problemen.
Vandaag kreeg ik de melding dat het opgelost zou moeten zijn, nu werkt het bij mij nog niet volledig, dus ze gaan mij vrijdag terug bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:03
Wij hebben momenteel nog Canal Digitaal vand e schotel en via internet. Maar zijn nu ook NLZiet aan het testen om Canal digitaal de deur uit te doen.

Zijn er rendenen om bij Canal digital te blijven wat jullie betreft? We vinden het veel te duur en voor ons zijn BBC kanalen One en Two heel belangrijk, en die bied Canal niet aan via internet.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste