Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:34
cavanta schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:50:
Wij hebben momenteel nog Canal Digitaal vand e schotel en via internet. Maar zijn nu ook NLZiet aan het testen om Canal digitaal de deur uit te doen.

Zijn er rendenen om bij Canal digital te blijven wat jullie betreft? We vinden het veel te duur en voor ons zijn BBC kanalen One en Two heel belangrijk, en die bied Canal niet aan via internet.
Je kunt nog kijken naar de buitenland dekking met NLziet vs CD. of daar zenders wel of niet beschikbaar zijn en of dat belangrijk is.

Als je toch hoofdzakelijk via internet kijkt zou je ook de schotel erbij kunnen houden voor FTA zenders als je thuis bent, en de rest via NLziet of CD internetTV kijken.

Wat ook meespeelt op vakantie is natuurlijk je internetverbinding. Op vakantie via de schotel kijken kost geen data, via internet zit er een limiet op je databundel, een unlimited bundel in Nederland heeft een limiet op vakantie, zie de voorwaarden van de aanbieder hoeveel dat is, meestal tussen de 35 en 50 Gb. je verbruikt ongeveer 10 Mb per minuut, 600 mb per uur per stream.

Qua kosten is NLziet wel een stuk interessanter dan CD Satelliet, maar CD is er ook internet only.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 14:46
swhnld schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:20:
[...]

Je kunt nog kijken naar de buitenland dekking met NLziet vs CD. of daar zenders wel of niet beschikbaar zijn en of dat belangrijk is.

Als je toch hoofdzakelijk via internet kijkt zou je ook de schotel erbij kunnen houden voor FTA zenders als je thuis bent, en de rest via NLziet of CD internetTV kijken.

Wat ook meespeelt op vakantie is natuurlijk je internetverbinding. Op vakantie via de schotel kijken kost geen data, via internet zit er een limiet op je databundel, een unlimited bundel in Nederland heeft een limiet op vakantie, zie de voorwaarden van de aanbieder hoeveel dat is, meestal tussen de 35 en 50 Gb. je verbruikt ongeveer 10 Mb per minuut, 600 mb per uur per stream.

Qua kosten is NLziet wel een stuk interessanter dan CD Satelliet, maar CD is er ook internet only.
Dat is in principe niet belangrijk. Alleen op vakantie kan het zijn dat we misschien wat bekijken, maar als dat niet kan dan is dat ook niet erg. De schotel wordt alleen thuis gebruikt, dat was zo omdat er vroeger geen TV beschikbaar was in onze regio (buitengebied). Maar de kosten bij CD zijn naar mijn mening veel te duur. 50 euro voor wat TV kijken. Terwijl bijvoorbeeld NLZiet 10 euro kost. Toch weer bijna 500 euro per jaar.

En BBC One, Two en de belg zijn heel belangrijk, en die bied CD niet via internet. De kwaliteit lijkt ook wat beter te zijn bij NLZiet, maar dat is ook niet super belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:14

Zijn er rendenen om bij Canal digital te blijven wat jullie betreft? We vinden het veel te duur en voor ons zijn BBC kanalen One en Two heel belangrijk, en die bied Canal niet aan via internet.
ik zou zeggen nee.
Ik ben ook na de recente prijsstijging vertrokken. Ik had een schotel abonnement. Belachelijke prijzen voor wat ze te bieden hebben. Ik ben naar KPN+ gegaan. Beeldkwaliteit is ook nog veel beter en de vertraging is eigenlijk verdwenen. Tussen schotel en KPN+ zit nog maar hooguit 5 seconden. Dat is nog wel een anders geweest.
Bij NLZIET zal je wel een iets mindere beeldkwaliteit hebben, als je tenminste via schotel kijkt. Als je Canal via een provider kijkt durf is daar geen uitspraak over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Laatst online: 25-04 14:46
trinity999 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:27:
[...]

ik zou zeggen nee.
Ik ben ook na de recente prijsstijging vertrokken. Ik had een schotel abonnement. Belachelijke prijzen voor wat ze te bieden hebben. Ik ben naar KPN+ gegaan. Beeldkwaliteit is ook nog veel beter en de vertraging is eigenlijk verdwenen. Tussen schotel en KPN+ zit nog maar hooguit 5 seconden. Dat is nog wel een anders geweest.
Bij NLZIET zal je wel een iets mindere beeldkwaliteit hebben, als je tenminste via schotel kijkt. Als je Canal via een provider kijkt durf is daar geen uitspraak over te doen.
Neem je dan ook internet af van KPN? Daar zijn we namelijk ook sinds kort weggegaan omdat dat en te traag was, maar ook veel te duur. Sinds hier glasvezel is gelegd zijn we goedkoper uit en hebben we 1 GB internet. Kan je überhaupt KNP+ kijken zonder internet van KPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

trinity999 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:27:
[knip]
NLZiet versus Canal Digitaal via hun app, geeft het voordeel aan NLZiet v.w.b.geboden beeldkwaliteit. Het lijkt wel zo te zijn dat CD er de laatste tijd een iets positievere draai aan heeft gegeven, maar over het algemeen is de bitrate wat lager voor CD en is het meeste media in 25Hz versus 50Hz voor NLZiet (max. 1080@50Hz).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
cavanta schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:34:
[...]

Neem je dan ook internet af van KPN? Daar zijn we namelijk ook sinds kort weggegaan omdat dat en te traag was, maar ook veel te duur. Sinds hier glasvezel is gelegd zijn we goedkoper uit en hebben we 1 GB internet. Kan je überhaupt KNP+ kijken zonder internet van KPN?
Volgens mij niet, het is een add-on dienst die bovenop je internetverbinding afgenomen kan worden.

Van wie heb je nu internet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:17
Wij hebben momenteel nog Canal Digitaal vand e schotel en via internet. Maar zijn nu ook NLZiet aan het testen om Canal digitaal de deur uit te doen.

Zet een extra LNB op je schotel gericht op de ASTRA 2 satelliet. Dan ontvang je alle BBC en ITV zenders helemaal gratis en voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:14
cavanta schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:34:
[...]

KPN TV+ kan alleen in combinatie met internet. Maar goed ik had al KPN glasvezel. KPN TV + kost €12.50 per maand extra voor mij , terwijl ik bij Canaldigitaal bijna €40.= p.m zou gaan betalen. Tel maar uit hoeveel goedkoper ik nu uit ben.

Daarbij is het verschil met NLZIET en KPNTV+ ca.€3.50 p.m. Maar KPN geeft sinds kort de stream 1 op 1 door vanaf de bron van de 1e 10 kanalen met ca. 14Mb/s en dat gaf voor mij de doorslag. Dat zie je echt wel. En de intentie is dat ze het gaan uitbreiden naar vrijwel alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undersound3
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-04 08:00
Krijgt iemand toevallig ook errors met de web versie van livetv.canaldigitaal.nl?
Sinds een week onderstaande foutmelding in de browser. Mobiele app op android werkt wel met mijn account.

Krijg de hele tijd dit:

AFSPEELFOUT
Het apparaat voldoet aan de beveilingseisen. Afspelen van content is niet toegestaan. (W823)

Zowel in Chrome, Firefox, Opera.

Chrome versie
Version 118.0.5993.88 (Official Build) (64-bit)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcbR3Qd-GNf9LcXu6C024mn1yjM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1KtDGf4FMuCYVY4UKsMk8VDH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:25
Welk OS?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:43
Undersound3 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:54:
Krijgt iemand toevallig ook errors met de web versie van livetv.canaldigitaal.nl?
Sinds een week onderstaande foutmelding in de browser. Mobiele app op android werkt wel met mijn account.

Krijg de hele tijd dit:

AFSPEELFOUT
Het apparaat voldoet aan de beveilingseisen. Afspelen van content is niet toegestaan. (W823)

Chrome versie

[Afbeelding]
Dit is een vreemde melding. Ik denk dat in de foutmelding het woord ‘niet’ had moeten staan. Want als je voldoet aan de beveiligingseisen dan verwacht je juist dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:27
Undersound3 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:54:

Krijg de hele tijd dit:

AFSPEELFOUT

Chrome versie

[Afbeelding]
Welk OS heb je en welke zender(s) probeer je te kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Ruiten_Wisser op 22-10-2023 22:50 ]

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undersound3
Dit is een vreemde melding. Ik denk dat in de foutmelding het woord ‘niet’ had moeten staan. Want als je voldoet aan de beveiligingseisen dan verwacht je juist dat het goed gaat.
@meesje Ja dat was ook mijn gedachte inderdaad

@Ruiten_Wisser
code:
1
2
3
4
5
6
NAME="Linux Mint"
VERSION="21 (Vanessa)"
ID=linuxmint
ID_LIKE="ubuntu debian"
PRETTY_NAME="Linux Mint 21"
VERSION_ID="21"

Is bij elke zender.
Nu aan de lijn met Canaal Digitaal. Er word mij verteld dat Linux niet meer ondersteund word vanaf 18 oktober!! Hij had het over VMP? De mederwerker gaat kijken of er een andere oplossing kan worden geboden.

Ik update zodra ik meer weet...

UPDATE:

Net klaar met gesprek met Canal Digitaal medewerker en hij zegt het volgende:

Per 18 oktober - op verzoek van Google en de content eigenaren heeft Canal Digitaal VMP moeten implementeren. VMP staat voor Verified Media Path. Er word aangegeven dat dit voor Linux en oudere browsers niet zal gaan werken.

;(

[ Voor 43% gewijzigd door Undersound3 op 23-10-2023 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubico
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-04 00:37
Ik kreeg die melding ook, en inderdaad er word niets meer afgespeeld op linux.
Heb ook 3 browsers geprobeerd maar helaas.

Leuk dat ze daar geen melding van maken, je zoekt eerst de fout bij jezelf en daarna Google.
Kost weer veel tijd.

Panasonic 7kW J-Series, Solar 5040Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undersound3
Cubico schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:58:
Ik kreeg die melding ook, en inderdaad er word niets meer afgespeeld op linux.
Heb ook 3 browsers geprobeerd maar helaas.

Leuk dat ze daar geen melding van maken, je zoekt eerst de fout bij jezelf en daarna Google.
Kost weer veel tijd.
Ja inderdaad, heb gezegd dat ze de foutcode op hun pagina met foutcodes moeten zettten. Wat ik niet snap is dat ik wel gewoon amazon prime video kan kijken b.v. je zou dan toch verwachten dat alle grote spelers dit doen. Is dit echt iets van Google?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Undersound3 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:59:
[...]
Ja inderdaad, heb gezegd dat ze de foutcode op hun pagina met foutcodes moeten zettten. Wat ik niet snap is dat ik wel gewoon amazon prime video kan kijken b.v. je zou dan toch verwachten dat alle grote spelers dit doen. Is dit echt iets van Google?
Nee, het is iets vanuit DRM. En dat komt bij content eigenaren vandaan. Maar wie dat zijn....

Je kunt wel proberen een Android emulator te installeren, en daarbinnen de Android app starten.

Andere optie is om met ontwikkel plugin tools binnen een browser als Firefox de website voor de gek te houden dat je eigenlijk op Windows zit. Zorg ook voor de juiste decoders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undersound3
@swhnld dank je voor de tips. Ik ga eens kijken welke workarounds werken. Ik update hier weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undersound3
Overgestap op nlziet voor nu. Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:37
Heb hetzelfde probleem, draai Ubuntu Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwv1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-03 10:34
Hier hetzelfde probleem al een tijdje, contact gehad met "canal digital" online.nl dus maar krijg op alle zenders

w823

pc linux mint laatste versie's alles up to date

Gebeld met online en je wordt geholpen met als antwoord ligt aan linux.
Raar android is linux en apple ook maar op mijn android devices werkt het wel.
Alleen niet op mijn linux pc's 1x laptop 1x desktop
Andere browser firefox chrome allemaal hetzelfde " had het al langer maar dat kon ik oplossen door chrome te gebruiken maar nu dus niet meer, iemand een oplossing". ???

zal indien tijd er wel een VM voor proberen maar moet dat weer helemaal goedzetten natuurlijk geluid en dergelijk weinig tijd ervoor. maybe rond de kerst.

reden om er wel te blijven zijn er voor mij wel espn en filmnet in me pakket voor de beste prijs die ik kon vinden.
Met het nieuwe kastje wat ze nu hebben is het zappen ook stukken beter.

[ Voor 23% gewijzigd door jwv1 op 29-11-2023 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Dit heeft betrekking op de SmartTV app (WebOS)
Canaal Digitaal heeft nu kanaal 22 toegevoegd met Canal+ Action. Daar gaat alleen volgens mij is niet goed. Als ik dat kanaal selecteer... Krijg ik een foutmelding (beeld blijft zwart) - weet hem zo even niet 123 - en als ik vervolgens een ander kanaal probeer te kijken blijven die ook op zwart. Moet echt de TV uitzetten en weer aan om TV te kunnen kijken via mijn LG smart TV.

Iemand die dit ook ervaart?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb geen WebOS in gebruik maar wil toch even reageren op het kanaal 22.

Misschien een aantrekkelijk aanbod, maar ik was al zo blij dat ik van het rode RTL4 logo af was. Dat van Canal+ is een waardige opvolger zie ik 😳

Die gaat niet vaak actief zijn voor mij 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Ze hebben meegelezen... Probleem is verholpen.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-04 10:01
Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de kwaliteit van ESPN via de CD app?

Vind het voor mezelf maar lastig te verantwoorden dat ik bij Ziggo voor ESPN Compleet maarliefst 17,95 af moet tikken. Nog zonder de rest van het TV abonnement. Hierdoor overweeg ik een overstap naar Apple TV + een CD app abonnement. Lees echter wat (oudere, begin dit jaar) berichten over de kwaliteit die mager zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Valyx_ schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:51:
Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de kwaliteit van ESPN via de CD app?

Vind het voor mezelf maar lastig te verantwoorden dat ik bij Ziggo voor ESPN Compleet maarliefst 17,95 af moet tikken. Nog zonder de rest van het TV abonnement. Hierdoor overweeg ik een overstap naar Apple TV + een CD app abonnement. Lees echter wat (oudere, begin dit jaar) berichten over de kwaliteit die mager zou zijn.
Neem een maand op proef en test het. Kwaliteit is erg subjectief in de beleving. Daarbij is de belevenis ook nog beïnvloed door je hardware wat die doet met de beelden.
Een tweedehands Apple TV scoor je zo via Marktplaats of V&A en bevalt het niet verkoop je die weer voor ongeveer dezelfde prijs over een maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Valyx_ schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:51:

ESPN is een van de weinige CD kanalen die in 1080@50Hz worden doorgezet, de hoogste kwaliteit die de CD app geeft. Dus idd, proberen maar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
hardware-lover schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:44:
[...]

ESPN is een van de weinige CD kanalen die in 1080@50Hz worden doorgezet, de hoogste kwaliteit die CD geeft. Dus idd, proberen maar.
Dat is fijn om te horen! Op dit moment heb ik TV via Odido (12,50 euro) en ESPN (10 euro). Met CD zou ik 7,50 euro besparen.
Als ik me niet vergis, hebben ze een gratis proefperiode van 1 week. Straks wanneer mijn 8 maanden aanbieding van Odido is afgelopen, hiervan maar eens gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-04 10:01
swhnld schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:12:
[...]

Neem een maand op proef en test het. Kwaliteit is erg subjectief in de beleving. Daarbij is de belevenis ook nog beïnvloed door je hardware wat die doet met de beelden.
Een tweedehands Apple TV scoor je zo via Marktplaats of V&A en bevalt het niet verkoop je die weer voor ongeveer dezelfde prijs over een maand.
Thanks! Dat is inderdaad het idee. Ik dacht het alleen hier eerst even te vragen, als alle reacties negatief waren, was het het proberen niet eens waard. Bedankt voor de snelle reacties!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 22:55
Klopt, ik was één van de mensen die negatief was, maar blijkbaar leest CD hier inderdaad mee, en hebben ze precies voor die kanalen de kwaliteit omhooggeschroefd. Ben erg tevreden inmiddels over CD :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpim
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
De niet espn kanalen zijn nog 25fps. Maar hier wordt ook regelmatig voetbal op uitgezonden. Dus… dan heb je hetzelfde probleem wat voorheen gebeurde op de cd espn kanelen.

Het zou dus beter zijn om alle kanelen 50fps 1080 door te geven.

Ook zou de bitrate nog een tikkeltje omhoog moeten. Dit moet makkelijk kunnen aangezien ze de boel toch gecomprimeerd hevc aanbieden. Met coax of glasvezel tv vergeleken is het toch minder scherp en dat is jammer. Zeker nu canal+ series en films zijn toegevoegd zou deze bitrate verhoging welkom zijn.

Ook kan je aan je “bomvol”’pakket geen Ziggo Sport of Film1 toevoegen. Dan moet je verplicht bij online.nl een pakket afnemen. Maar ja, online.nl levert hier weer niet via glaspoort.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakerpim op 10-12-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Enthousiast geworden over 1080@50hz voor de ESPN kanalen. Echter ik lees bij de reviews in de Appstore dat de CD app voor de Apple TV geen TV guide heeft. Kun je dan wel uitgesteld kijken? Dit zou ik wel een groot gemis vinden. Kennelijk heeft de i(Pad)OS versie wel een TV guide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpim
Uitgesteld kijken werkt wel via de apple tv.
Je kan ook op je afstandsbediening omhoog swipen. Dan kan je ook zien welke volgende programma’s er volgen op het kanaal wat je nu bekijkt.
Alleen inderdaad een volledige tv gids ontbreekt op apple tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tweakerpim schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:24:
De niet espn kanalen zijn nog 25fps. Maar hier wordt ook regelmatig voetbal op uitgezonden. Dus… dan heb je hetzelfde probleem wat voorheen gebeurde op de cd espn kanelen.

Het zou dus beter zijn om alle kanelen 50fps 1080 door te geven.

Ook zou de bitrate nog een tikkeltje omhoog moeten. Dit moet makkelijk kunnen aangezien ze de boel toch gecomprimeerd hevc aanbieden. Met coax of glasvezel tv vergeleken is het toch minder scherp en dat is jammer. Zeker nu canal+ series en films zijn toegevoegd zou deze bitrate verhoging welkom zijn.

Ook kan je aan je “bomvol”’pakket geen Ziggo Sport of Film1 toevoegen. Dan moet je verplicht bij online.nl een pakket afnemen. Maar ja, online.nl levert hier weer niet via glaspoort.
Het is natuurlijk allemaal waar naar geld, en het kan altijd beter. Maar voor het geld krijg je toch een behoorlijk pakket, zeker als je ziet dat NLziet voor de extra zenders ook al op €10,95 zit (uit het blote hoofd). Die bieden weliswaar diverse prime kanalen in 1080p aan, maar vwb bitrate komen ze ook niet aan Ziggo DVB-C of hoogste kwaliteit via glas.

Dat van HEVC is mij niet direct opgevallen. Heb je dit via de Android TV app vast kunnen stellen of via wat heb je dat gezien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tweakerpim schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:32:
Uitgesteld kijken werkt wel via de apple tv.
Je kan ook op je afstandsbediening omhoog swipen. Dan kan je ook zien welke volgende programma’s er volgen op het kanaal wat je nu bekijkt.
Alleen inderdaad een volledige tv gids ontbreekt op apple tv.
Wat een vreemd verschil met wat je via de Android TV app krijgt, dat die gids er niet is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 10:02

Smoonshine

Feyenoord!!

Heb het vanavond ook afgenomen. Ik kijk op de Apple TV en was ook voornemens om te switchen van Odido + ESPN naar Canal Digitaal. Dat scheelt toch best wat.

Het kan aan mij liggen, maar ik vind het nog wat tegenvallen. De ESPN-zenders zijn bij Odido TV (ook Apple TV-app) duidelijk vloeiender. Ze zouden bij Canal Digitaal ook 1080p50 (zelfde als Odido) moeten zijn, maar het voelt voor mij als 25. Zijn er meer mensen die de Apple TV gebruiken met dezelfde ervaringen? Ik kan qua instellingen ook niets vinden om het te forceren.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
@Smoonshine

Op de appletv vond ik het ook schokkerig. Op mijn android tv heb ik het niet met espn

@hardware-lover
Ik bedoelde meer en heb dit niet duidelijk geschreven: dat de meeste aanbieders al hevc aan kunnen bieden. Dus dit zouden ze ook kunnen doen. Dan kan je met dezelfde bitrate de dubbele kwaliteit halen.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakerpim op 10-12-2023 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Het lijkt inderdaad aan de Apple TV te liggen. Als ik de Webos-versie gebruik, dan is het een stuk beter en lijkt ook de beeldkwaliteit een flinke upgrade te hebben gekregen ten opzicht van Odido.

uhm...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb het naar aanleiding van de berichten hierboven ook maar weer eens getest (geen Apple TV).

ESPN wordt tegenwoordig inderdaad doorgegeven in 1920x1080 met een fps (frame rate per seconde) van 50 en een bitrate van rond de 6 Mbit/s. Dat is dus redelijk acceptabel geworden. Gaat het je alleen om ESPN dan is de Canal Digitaal-app een aardige optie. Je krijgt geen toegang tot de losse ESPN-app, waardoor je een enkele Amerikaanse sportwedstrijd op ESPN Extra zou kunnen missen. Maar verder is het prima te doen en vergelijkbaar met de beeldkwaliteit van de KPN-app (die is ook 1920x1080 met een fps van 50 en een bitrate van 6 Mbit/s).

Van de overige zenders worden de eerste twaalf in de lijst doorgegeven in 1920x1080 met een fps van 25 en met een bitrate van zo'n 4,5 Mbit/s. Bij voornamelijk stilstaande beelden is dit nog wel om te doen, maar bij snelle actie en sport is het beeld voor mij serieus onacceptabel. Met een fps van 25 zal dat nooit een vloeiend plaatje opleveren en ook de bitrate mag serieus omhoog.

Dan is er nog een groot aantal kleinere en buitenlandse zenders die worden doorgegeven in 1280x720 met een fps van 25 en een bitrate van rond de 4 Mbit/s. En ook een flink aantal (waaronder de regionalen) in ouderwetse SD-kwaliteit 704x576 met een fps van 25 en een bitrate van 2,5 Mbit/s. Ook zijn er wat zenders met gekke, afwijkende resoluties (BBC One in 880x720?) waardoor ik het idee krijg dat Canal Digitaal zelf niet alles goed heeft afgesteld.

Al met al is de app voor ESPN wat mij betreft wel voldoende (al is het natuurlijk niet de kwaliteit van lineair via Ziggo of KPN, maar het is zeker acceptabel). Maar ben je echt gevoelig voor beeldkwaliteit en frame rate dan kan ik de app voor de overige zenders zeker niet aanraden. Daarvoor moeten eigenlijk gewoon de meeste zenders naar dezelfde kwaliteit toe als de ESPN-zenders. KPN laat met zijn app zien dat dat prima mogelijk is. En ook NLZIET (1080p50 met 7,5 Mbit/s) en Ziggo (belangrijkste zenders in de app nu in HEVC) zijn voorlopig een stuk vooruitstrevender. Verder is het brede aanbod van Canal Digitaal natuurlijk wel erg fijn en de app zit prima in elkaar. Nu de kwaliteit nog omhoog!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakerpim
@TexMex bedankt voor je duidelijke uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb nog wat verder geëxperimenteerd op de Apple TV en als ik de refresh rate op 50hz zet ipv 60hz, dan lijkt de schokkerigheid verdwenen. Wellicht is de stream niet helemaal van de juiste informatie voorzien, waardoor de Apple TV de refresh rate niet automatisch goed kan zetten.

Vanavond is er weer CL op televisie, dus zal dan eens goed het verschil bekijken tussen Odido TV en Canal Digitaal.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Smoonshine schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:52:
Ik heb nog wat verder geëxperimenteerd op de Apple TV en als ik de refresh rate op 50hz zet ipv 60hz, dan lijkt de schokkerigheid verdwenen. Wellicht is de stream niet helemaal van de juiste informatie voorzien, waardoor de Apple TV de refresh rate niet automatisch goed kan zetten.

Vanavond is er weer CL op televisie, dus zal dan eens goed het verschil bekijken tussen Odido TV en Canal Digitaal.
Bedankt voor het testen, ik ben erg benieuwd. Met CD bespaar je toch weer 7,50 euro voor TV+ESPN. Indien CD en dan vooral voetbal zeer acceptabel is, wil ik dit wel eens proberen. Verder kijk ik redelijk weinig reguliere tv. Het is jammer dat je ESPN niet los kunt afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 22:55
Als je een wedstrijd op ESPN hebt gekeken en daarna naar RTL via CD overschakelt dan is het echt een enorme bummer. Gelukkig, mocht je dat hebben, wordt CL ook via Videoland uitgezonden en hier is de kwaliteit prima. Dus dat is nog een tip, mocht je toch al Videoland hebben. :)

[ Voor 8% gewijzigd door mvbo op 12-12-2023 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpim
Als CD hier mee leest, dan verwacht ik dat ze bitrate op zeer korte termijn verhogen en de kanalen waar mogelijk op 50 fps aan gaan bieden. Als ze niets met deze kritiek doen, dan zullen ze nooit lang klanten “vast” kunnen houden.
Heb je glasvezel en een knappe tv, is je aangeleverde signaal kwaliteit uit 1980 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Ik kijk CanalDigitaal via mijn 4K LG smartTV (WebOS). Ik begrijp eerlijk gezegd de ophef niet zo. Ik vind het beeld van zowel de "normale" TV kanalen als de ESPN kanalen, hartstikke goed.

Goede beeldkwaliteit en vloeiend. Hoe meten jullie die fps en bitrate ?

Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
tweakerpim schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:48:
Als CD hier mee leest, dan verwacht ik dat ze bitrate op zeer korte termijn verhogen en de kanalen waar mogelijk op 50 fps aan gaan bieden. Als ze niets met deze kritiek doen, dan zullen ze nooit lang klanten “vast” kunnen houden.
Heb je glasvezel en een knappe tv, is je aangeleverde signaal kwaliteit uit 1980 ;-)
Inderdaad, met 25 fps kun je gewoon niet meer wegkomen in 2023. Zeker niet op tv-schermen. En zeker niet bij live sport. Dat moet dus echt naar 50 fps. En Viaplay (dat wél uitzendt in 50 fps), met zijn vele beeldkwaliteitsklachten, zit op een bitrate van 5 Mbit/s. Canal Digitaal zit zelfs dáár dus nog een heel stuk onder (ESPN uitgezonderd). Dus ook de bitrate moet serieus omhoog.

Ze hebben op zich goud in handen met een goede, stabiele app (misschien wel de beste van alle Nederlandse tv-apps). Maar dat helpen ze zelf behoorlijk om zeep door de zeer magere beeldkwaliteit.

Laten we positief afsluiten. Blijkbaar hebben ze voor ESPN ingezien dat de kwaliteit écht omhoog moest (die zat eerst ook gewoon op een lage bitrate met 25 fps), dus er zijn zeker ontwikkelingen gaande. Hopelijk volgen de overige zenders snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Master FX schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:56:
Ik kijk CanalDigitaal via mijn 4K LG smartTV (WebOS). Ik begrijp eerlijk gezegd de ophef niet zo. Ik vind het beeld van zowel de "normale" TV kanalen als de ESPN kanalen, hartstikke goed.
Dat komt door de upscaling die de TV doet met het ontvangen signaal. Dat is het voordeel van een goede TV net een minder signaal al zijn er puristen die dat upscaling weer waardeloos vinden want het gaat ten koste van sommige details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Aha, Go LG!!!
Dan hoef ik me dus niet meer af te vragen waarom ik 'het' niet zie!

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Master FX schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:43:
Aha, Go LG!!!
Dan hoef ik me dus niet meer af te vragen waarom ik 'het' niet zie!
Ach, het valt met de Android TV app ook reuze mee hoor, er zijn echter kanalen bij die duidelijk heel minder zijn. En niet te vergeten, de live Ziggo DVB-C kanalen zijn oorspronkelijk ook nog steeds in max 1080i (25Hz), ik zie dat ze zo nog steeds in huis binnenkomen als digitaal signaal. Wat een apparaat er daarna van maakt laat ik even buiten beschouwing, dat kan namelijk ook nog aardige verschillen geven.

Gezien het CD signaal over het ruime jaar dat ik dit nu gebruik (destijds ter test in gebruik genomen als mogelijke vervanger van Ziggo als TV provider), toch steeds weer een tandje beter lijkt te worden, gaat het steeds meer de betere kant op. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:59:
[...]

En niet te vergeten, de live Ziggo DVB-C kanalen zijn oorspronkelijk ook nog steeds in max 1080i (25Hz), ik zie dat ze zo nog steeds in huis binnenkomen als digitaal signaal. Wat een apparaat er daarna van maakt laat ik even buiten beschouwing, dat kan namelijk ook nog aardige verschillen geven.
Dat klopt, maar een fps van 25 lijkt bij live-tv via streaming altijd een veel groter probleem dan bij DVB-C/S2/T2. Dat heeft wellicht ook te maken met (naast de beeldverwerking en encoders) de gigantische verschillen in de bitrate. Waar Canal Digitaal NPO 1 dus met een bitrate van zo'n 4,5 Mbit/s doorgeeft, is dat bij Ziggo 12 Mbit/s! Dat doet blijkbaar een hoop goed...

Met én een lage bitrate én een lage fps ga je het gewoon niet redden. Maar goed, de uitzendspecificaties van ESPN bij Canal Digitaal zijn zeker the way to go! d:)b Hopelijk gaan uiteindelijk de meeste andere zenders ook die kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpim
Ik weet zeker dat als de framesnelheid 50 fps wordt en minimaal 9mb of hevc 5mbps bitrate er heel wat nlziet en andere provider klanten gaan overstappen. Deze twee punten kunnen je product maken of breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Wat betreft voetbal op RTL7, daar wint Odido duidelijk. Voetbal oogt een stuk vloeiender en ik heb het vermoeden dat Odido dat in 1080p50 aanbiedt.

Nu de vraag of die paar potten voetbal die ik daar op kijk me dat tientje in de maand waard zijn. Mijn clubje gaat verder in de Europa League en dat is op ESPN en dus prima kwaliteit. Dan hebben ze een half jaar om de kwaliteit bij te trekken bij CD er vanuit gaande dat Feyenoord volgend jaar weer CL speelt.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Smoonshine schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:16:
Wat betreft voetbal op RTL7, daar wint Odido duidelijk. Voetbal oogt een stuk vloeiender en ik heb het vermoeden dat Odido dat in 1080p50 aanbiedt.

Nu de vraag of die paar potten voetbal die ik daar op kijk me dat tientje in de maand waard zijn. Mijn clubje gaat verder in de Europa League en dat is op ESPN en dus prima kwaliteit. Dan hebben ze een half jaar om de kwaliteit bij te trekken bij CD er vanuit gaande dat Feyenoord volgend jaar weer CL speelt.
Het verschil is toch 7,50 euro? CD = 15 euro. Odido TV + ESPN = 12,50 + 10 = 22,50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

meesje schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:53:
[...]

Het verschil is toch 7,50 euro? CD = 15 euro. Odido TV + ESPN = 12,50 + 10 = 22,50 euro
Ik meen dat ik 13,75 betaalde ongeveer voor tv en dan 10 euro voor ESPN. Dus het is inderdaad niet helemaal een tientje verschil. Maar alles bij elkaar iets meer dan honderd euro op jaarbasis besparen is niet verkeerd.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Smoonshine schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:07:
[...]

Ik meen dat ik 13,75 betaalde ongeveer voor tv en dan 10 euro voor ESPN. Dus het is inderdaad niet helemaal een tientje verschil. Maar alles bij elkaar iets meer dan honderd euro op jaarbasis besparen is niet verkeerd.
We raken een beetje off-topic maar 13,75 kan ik niet plaatsen. Odido TV kost 12,50 euro. Cloud opnemen 5 euro. Tv kastje huren 2,50 euro. Met de best wil :) kom ik niet uit op 13,75 euro.
Maar ook 90 euro op jaarbasis vind ik nog steeds een aardig bedrag. Zeker omdat het mij vnl. om ESPN gaat en reguliere tv sporadisch kijk. CD wil ik daarom straks wel een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Smoonshine schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:16:

Champions League kun je vanaf volgend jaar gratis zien in de Ziggo-app (in ieder geval de Nederlandse clubs). Het lijkt er voorlopig niet op dat er ook nog een overeenkomst komt met een traditionele 'open net'-zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
meesje schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:39:
[...]

We raken een beetje off-topic maar 13,75 kan ik niet plaatsen. Odido TV kost 12,50 euro. Cloud opnemen 5 euro. Tv kastje huren 2,50 euro. Met de best wil :) kom ik niet uit op 13,75 euro.
Maar ook 90 euro op jaarbasis vind ik nog steeds een aardig bedrag. Zeker omdat het mij vnl. om ESPN gaat en reguliere tv sporadisch kijk. CD wil ik daarom straks wel een kans geven.
Inflatiecorrectie voor bestaande klanten is ook een dingetje waarmee providers je overhalen om te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
swhnld schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:13:
[...]

Inflatiecorrectie voor bestaande klanten is ook een dingetje waarmee providers je overhalen om te vertrekken.
Het verschil met CD zal inderdaad wel wat groter worden. Maar CD zal denk ik op een gegeven moment ook wel duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

meesje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:29:
[...]

Het verschil met CD zal inderdaad wel wat groter worden. Maar CD zal denk ik op een gegeven moment ook wel duurder worden.
Dat klopt, maar is het momenteel nog niet. Bij mij is het inderdaad door inflatiecorrectie duurder geworden, dus € 13,57 voor Odido TV. Ze zijn er in mijn geval een beetje de dupe van dat ook Prime en Apple One een flinke correctie doen. Met deze overstap naar CD heb ik die verschillen weer gecompenseerd. Al sluit ik niet uit dat Prime er alsnog uitgaat.

uhm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Vanavond kunnen we mooi de Europese wedstrijden vergelijken die tegelijkertijd op Veronica en ESPN worden uitgezonden. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zal mij misschien wel vergissen, maar was er voorheen ook al aanbod van Viaplay beschikbaar? Voor mijn gevoel zie ik dat nu voor het eerst binnen de CD app?

Testing, one, two ...

• tweakerpim
@hardware-lover niet dat ik weet. Alleen cd “eigen series en films”. Een serie die ik nu kijk stond eerst op viaplay en was “ineens” verdwenen. Nu zag ik hem na de release van canal+ in de cd app staan.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@tweakerpim dan lijkt me dat toch (weer) een nieuwe toevoeging, zoals het Canal+ aanbod er kortgeleden ook is bijgekomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Laatst online: 18:18
Wanneer is CD dan met 50 fps te zien voor de ESPN zenders? Alleen tijdens live uitzendingen?

Want als ik nu live kijk naar een samenvatting op ESPN 1, is het 25 fps op mijn iPad. Net ook even getest op mijn Apple TV 4K; ook 25 fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

WiseDise schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:15:
Wanneer is CD dan met 50 fps te zien voor de ESPN zenders? Alleen tijdens live uitzendingen?

Want als ik nu live kijk naar een samenvatting op ESPN 1, is het 25 fps op mijn iPad. Net ook even getest op mijn Apple TV 4K; ook 25 fps.
Ik zal eens even checken wat ie hier doet met Android TV.

Edit; alles nog in 50 fps
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TSSon_c914q5xLbWjLH0251Fkg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YorrpwtFP6WHFVZIrcX6fi3l.jpg?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 13-01-2024 14:32 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
WiseDise schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:15:

Hoe heb je gecheckt dat het op je ATV 25 fps is? Heb je het dev menu geactiveerd middels xcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Dank jullie wel voor het controleren. Ik had even duidelijker moeten zijn.

- op mijn Chromecast HD is ESPN wel 50 fps (slaapkamer);
- op mijn Apple TV via de CD-app is ESPN 25 fps (woonkamer);
- nav daarvan ook op iPad getest, ook 25 fps

In de instellingen van de Apple TV staat onder video > structuur > de instelling op 4K HDR (50 Hz), dus daar kan het ook niet aan liggen?

@meesje; nee, blote oog. Je ziet het verschil met het blote oog, zeker omdat ik beide OS'en geprobeerd heb. :)

Mis ik iets in de instellingen van mijn Apple TV? Anderzijds, iPadOS was ook 25 fps..

Kleine update, 15:07u:
Als ik de Apple TV op 4K SDR zit is ESPN wel 50 fps. Wat bijzonder zeg.

15:10u::
Wat ik hierboven schreef klopte niet. Mijn TV nam de FPS-detectie over van de Apple TV zodra ik HDR wisselde voor SDR> Nu ik het op de TV opnieuw de FPS-detectie heb uitgezet (want de Apple TV regelt dat) is ESPN nog steeds 25 fps.

[ Voor 23% gewijzigd door WiseDise op 13-01-2024 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@WiseDise Jammer om te horen. Ik wilde CD juist een kans geven na afloop van de maanden gratis Odido TV periode. Iemand gaf aan dat ESPN 50 fps was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
meesje schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:56:
@WiseDise Jammer om te horen. Ik wilde CD juist een kans geven na afloop van de maanden gratis Odido TV periode. Iemand gaf aan dat ESPN 50 fps was.
Dat was ook mijn reden. Maar waar ik op Android TV 50 fps krijg, is dat op Apple devices niet het geval. Ik denk dat bij CD de Android-kant voorrang krijgt. Meestal is dat andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
WiseDise schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:02:
[...]

Dat was ook mijn reden. Maar waar ik op Android TV 50 fps krijg, is dat op Apple devices niet het geval. Ik denk dat bij CD de Android-kant voorrang krijgt. Meestal is dat andersom.
Ik ga het straks over een maandje wel even proberen. Volgens mij kun je een weekje gratis proef draaien. Zelf heb ik een ATV 4K gen1, maar wel maar een Full HD scherm. Bij mij staat de output in de ATV vast op 1080p@50hz. Wellicht dat deze keuze nog positief gaat uitvallen? Wishful thinking…. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meesje schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:56:
Misschien ik? Kan het enkel voor Android TV beoordelen 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
hardware-lover schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:09:
[...]

Misschien ik? Kan het enkel voor Android TV beoordelen 😉
Haha, ja, wie was jij het! Ik heb weet het echt niet meer. In ieder geval goed om te weten dat het via een Apple TV maar 25hz is. Neemt niet weg dat ik zelf ook nog wel wil uitproberen. Odido TV + ESPN = 22,50 euro (er komt nog inflatiecorrectie bovenop) en CD is 15 euro. Toch weer 7,50 euro verschil. Maar ja als niet acceptabel beeld oplevert…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
meesje schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:05:
[...]

Ik ga het straks over een maandje wel even proberen. Volgens mij kun je een weekje gratis proef draaien. Zelf heb ik een ATV 4K gen1, maar wel maar een Full HD scherm. Bij mij staat de output in de ATV vast op 1080p@50hz. Wellicht dat deze keuze nog positief gaat uitvallen? Wishful thinking…. :)
Ik probeer het vanavond voor je! Ik laat het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
WiseDise schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:49:
[...]

Ik probeer het vanavond voor je! Ik laat het je weten.
Je kunt het beste inderdaad even Xcode gebruiken op de Apple TV. Dan krijg je dit soort informatie te zien met betrekking tot resolutie, codec, bitrate en framerate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
meesje schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:05:
[...]

Ik ben thuis en heb het getest: maakt geen verschil. Nog steeds 25 fps. Ik heb het hele zware vermoeden dat de Apple-kant nog op de oude specs draait. Dat baseer ik op App Store reviews waarin het verschil met Android genoemd wordt, mijn eigen waarneming en de reactie van iemand hierboven die ook een Apple TV had en het er ook allemaal erg schokkerig uit vond zien (recent).

Ik zal binnenkort wel even met Xcode kijken, maar als het klopt vind ik het heel vreemd dat ze één kamp updaten, en het andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@WiseDise, het is niet dat dit pas recentelijk is gewijzigd voor Android TV; hardware-lover in "Ervaringen met Canal Digitaal live TV app"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Hmm. Check. Gek dat Apple TV achterblijft dan. Ik ben niet de enige. Onderstaande gebruikers kunnen de 25 fps niet verwoorden, maar bedoelen dat wel.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vh9Nr8d/IMG-0777.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HCpMLVx/IMG-0776.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wC1vLNQ/IMG-0775.jpg

Samen met jou info vraag ik me hardop af of het snel zal verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49

Rayzman

+31 Rayzman

Volgens de Klantenservice zou er nu een tvgids in de appletv app moeten zitten. Kan iemand dat bevestigen?
Ik wil graag overstappen naar een andere provider en zou graag via de appletv4k tv willen kijken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rayzman schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:49:
Volgens de Klantenservice zou er nu een tvgids in de appletv app moeten zitten. Kan iemand dat bevestigen?
Ik wil graag overstappen naar een andere provider en zou graag via de appletv4k tv willen kijken.
Ik heb vernomen dat deze er niet in zit. Zie ook de reviews in de AppStore. Of in dit topic of in het ATV topic werd dit ook door iemand bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meesje schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:03:
Ik heb vernomen dat deze er niet in zit. Zie ook de reviews in de AppStore. Of in dit topic of in het ATV topic werd dit ook door iemand bevestigd.
Er zit geen TVGids in de app voor AppleTV?? WTH is dat verschil zo belachelijk groot met die voor een ander platform. Ik weet niet beter of die gids heeft er altijd al ingezeten zolang ik de app zelf in gebruik heb.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
hardware-lover schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:26:
[...]

Er zit geen TVGids in de app voor AppleTV?? WTH is dat verschil zo belachelijk groot met die voor een ander platform. Ik weet niet beter of die gids heeft er altijd al ingezeten zolang ik de app zelf in gebruik heb.
Het hangt een beetje van de features af die een app gebruikt, maar als je een native app maakt betekend dat dat je voor elk platform al het werk apart moet uitvoeren, dus je hebt dubbel de tijd nodig, oftewel het kost dubbel de tijd..
Gebruik je een framework, dan heb je minder mogelijkheden, maar hoef je het maar 1 keer te programmeren.

De vraag is dus welke methode CD gebruikt, maar als er verschil zit in features ga ik ervan uit dat ze native ontwikellen met de Apple SDK voor dat platform, en iets anders, of meerdere andere SDK's voor alle andere platformen. Immers zijn er ook apps voor WebOS, FirefoxOS, Tizen, Android, en misschien nog wel meer.

En dan krijg je dat je keuzes gaat maken welk platform welke features krijgt, of welk team waaraan werkt. Dit is zowel afhankelijk van het aantal beschikbare developers als de kwaliteit van die mensen. En dat wordt weer gestuurd door de markt (kan ik mensen aannemen, maar ook wat gebruiken mijn klanten).

Maar werkt het niet op Apple TV, koop een Google TV kastje. Zo duur zijn ze niet, en het werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49

Rayzman

+31 Rayzman

Ik wil geen Google kastje, dan kan ik net zo goed een box van online nemen. Ik wil juist alleen mijn appletv gebruiken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@swhnld, ik gebruik de app nu ruim anderhalf jaar, misschien zelfs nog wel langer. In al die tijd heeft de gids er voor mij altijd ingezeten.

In die anderhalf jaar zijn er flink wat updates voor het Android/Google TV platform doorgevoerd maar de app voor Appletv is vwb het toevoegen van een gids volledig genegeerd? Onbegrijpelijk en niet goed te praten wat mij betreft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-04 00:08
@Rayzman
Ik zit in dezelfde situatie, de tv-gids is aanwezig binnen de android, android tv, iOS en ipadOs apps maar helaat niet in de apple tv app. Ik heb hierover op 20 september en 10 oktober contact gehad waarop ze op 10 oktober onderstaande aangaven:
Hi *******. Er is aangeven dat de app voor Apple TV helaas anders is dan de app voor iOS. De toevoeging van een TV Gids optie heeft momenteel geen prioriteit en is dus niet bekend of dit toegevoegd gaat worden en wanneer dit dan zal zijn.
Mijn tv beschikt over andoid en kan dus wel de app met gids gebruiken maar gebruik liever de apple tv omdat de rest van wat ik gebruik daar ook op staat en het verder mijn persoonlijke voorkeur heeft.

Wellicht kunnen we het verzoek met een aantal van hier nog eens indienen om hier meer aandacht voor te krijgen? Hoe ik het nu zie is precies zoals @swhnld het beschijft waarbij het een keuze is om deze app op dit moment niet gelijk te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
Het klopt inderdaad wat hier wordt aangegeven. Er zit geen tv gids op de Apple TV-app. Gezien de ontwikkelsnelheid van CD heb ik mijn ‘verlies’ genomen en een Google Chromecast HD naast de Apple TV gezet. De GC HD gebruik ik enkel voor Canaal Digitaal, want ik heb er geen vertrouwen in dat ze de app snel op gelijkwaardig niveau brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

De prestaties op de Apple TV-app lijken beter te zijn wanneer je de verversing op 50hz zet bij de hoofdinstellingen. Op 60hz ervaar ik af en toe haperingen en niet vloeiend beeld, op 50hz oogt het soepel.

Overigens geef ik nog steeds de voorkeur aan de WebOS-app die simpelweg beter presteert. Het enige nadeel daar is dat de interface een lagere resolutie lijkt te hebben dan op de Apple TV.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Smoonshine schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:05:
De prestaties op de Apple TV-app lijken beter te zijn wanneer je de verversing op 50hz zet bij de hoofdinstellingen. Op 60hz ervaar ik af en toe haperingen en niet vloeiend beeld, op 50hz oogt het soepel.

Overigens geef ik nog steeds de voorkeur aan de WebOS-app die simpelweg beter presteert. Het enige nadeel daar is dat de interface een lagere resolutie lijkt te hebben dan op de Apple TV.
Dat is fijn om te horen. Sinds het begin heb ik mijn ATV (4K gen1) vastgezet op 1080@50. Ik heb nog geen 4K scherm, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-04 19:42
Ik heb op mijn Chromecast 4k met Google TV schokkend beeld, terwijl ik via mijn Chromecast HD (de goedkopere versie) al het beeld vloeiend is.

Zie ik een instelling over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Sjoan schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:19:
Ik heb op mijn Chromecast 4k met Google TV schokkend beeld, terwijl ik via mijn Chromecast HD (de goedkopere versie) al het beeld vloeiend is.

Bandbreedte en kwaliteit misschien? Een 4K signaal kost veel meer MB per seconde dan een HD signaal. Dat moet je internet en thuisnetwerk wel kunnen verwerken. Kun je de beeldkwaliteit verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
swhnld schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 23:23:
[...]

Bandbreedte en kwaliteit misschien? Een 4K signaal kost veel meer MB per seconde dan een HD signaal. Dat moet je internet en thuisnetwerk wel kunnen verwerken. Kun je de beeldkwaliteit verlagen?
De chromecast gaat rechtstreeks bekabeld naar de router. Ik heb glasvezel, het lijkt me niet dat dat het probleem is.. ik kan overigens niet de beeldkwaliteit verlagen in de app.

Zijn er meer mensen met een 4k chromecast die wel/geen problemen hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online

Misschien staat de ene op 60 Hz ingesteld en de andere op 50 Hz. Voor Canal Digitaal (en vrijwel alle Europese televisie) moet je 50 Hz hebben voor een vloeiende ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat gebeurd er als je de 4k Google TV stick op 1080p instelt ipv 4k/UHD binnen de Android instellingen? Zodat je het upscalen aan de TV overlaat en niet aan de stick?

Dat is geen instelling die je altijd actief wilt hebben op een 4k TV, enkel puur ter test.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Een andere reden zou nog de laatste Chromecast-update kunnen zijn. Die heeft bij bepaalde apps voor hinderlijke 'stutters' gezorgd. Dat wordt als het goed is met de volgende update weer opgelost: https://www.googlenestcom...-rate-problem/td-p/562134.

Een tijdelijke oplossing voor dat probleem kan zijn om de developer options in te schakelen en vervolgens 'HW overlays' uit te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoan
Bedankt voor de tips, ik ga ze uitproberen!
TexMex schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 14:11:
Een andere reden zou nog de laatste Chromecast-update kunnen zijn. Die heeft bij bepaalde apps voor hinderlijke 'stutters' gezorgd. Dat wordt als het goed is met de volgende update weer opgelost: https://www.googlenestcom...-rate-problem/td-p/562134.

Een tijdelijke oplossing voor dat probleem kan zijn om de developer options in te schakelen en vervolgens 'HW overlays' uit te zetten.
Dit was het eerste wat ik geprobeerd heb, en dat loste het probleem op! Bedankt!

[ Voor 87% gewijzigd door Sjoan op 27-01-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Sjoan schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:56:
Bedankt voor de tips, ik ga ze uitproberen!

[...]

Dit was het eerste wat ik geprobeerd heb, en dat loste het probleem op! Bedankt!
Het vervelende is wel dat je het elke keer opnieuw moet uitzetten als de Chromecast van de stroom is geweest. Dus het is wel echt een noodoplossing. Hopelijk wordt het snel gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-04 16:07
Vandaag mail gehad dat de tv app is omgezet naar Canal+.
Nieuwe app gedownload. Op logo na dezelfde app als CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rkraats schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:43:
Vandaag mail gehad dat de tv app is omgezet naar Canal+.
Nieuwe app gedownload. Op logo na dezelfde app als CD.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan niet volgen wat je hier denkt te zeggen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-04 00:08
Ik denk dat hij bedoeld dat ze een nieuwe app hebben. Als ik op de site kijk waar ze naar linken is het ook een andere app geworden (Canal+ app).

Ga eens proberen of dit werkt, overigens nog geen mail hierover ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
hardware-lover schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:22:
[...]

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan niet volgen wat je hier denkt te zeggen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5f9w_THvdv7iRm9YV8WT-xAtYao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MoKG8UEsPcLIQ640MKsSS1vx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
RricK schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:39:
Ik denk dat hij bedoeld dat ze een nieuwe app hebben. Als ik op de site kijk waar ze naar linken is het ook een andere app geworden (Canal+ app).

Klopt inderdaad. Dit was een tijd geleden al aangekondigd dus ik ging er te gemakkelijk vanuit dat iedereen dit zou snappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RricK schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:39:

Ah? Nu is het duidelijk, maar hier eveneens nog de Canal Digitaal app en geen mail over een mogelijke wijziging voor de app (Android TV). Beide apps staan wel als zodanig in de Play Store zie ik.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste