[Ervaringen / Discussie] Canal+

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:32
Overgeschakeld naar de nieuwe Canal+ app ipv Canal Digital app. Inhoud lijkt hetzelfde.

Minpunt is dat de oude app op LG WebOs als standaard tv app herkent werd, na aanzetten tv startte de app automatisch op. Met de nieuwe app is dat niet zo. Zijn er meerderen met dit issue of evt een oplossing?

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganony
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-06 20:57
MA®K schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:36:
Overgeschakeld naar de nieuwe Canal+ app ipv Canal Digital app. Inhoud lijkt hetzelfde.

Minpunt is dat de oude app op LG WebOs als standaard tv app herkent werd, na aanzetten tv startte de app automatisch op. Met de nieuwe app is dat niet zo. Zijn er meerderen met dit issue of evt een oplossing?
Hier ook hetzelfde probleem. Wat gesleuteld maar lijkt dat de nieuwe app niet herkend wordt als bron bij 'recente invoer'.

Nog geen oplossing er zelf voor kunnen vinden. Als iemand een oplossing heeft inmiddels dan hoor ik het graag. Anders is het afwachten op canal+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:10
MA®K schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:36:

Hier ook het issue, heb het ook niet kunnen oplossen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:22
Hier ook het "issue" maar ik ben er blij mee, zocht in de oude app een manier om dit uit te zetten ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:22
Jan Driebeen schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:44:
[...]

Hier ook het issue, heb het ook niet kunnen oplossen….
Same here. Heb hem nu onder de shortcut "1" op de afstandsbediening gezet.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 20:24
Ronnerd schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:18:
[...]

Ik heb geen AppleTV. Dit gebeurd op een Philips 55OLED806 Televisie.
Ik heb zelf de 907 versie en heb hier ook last van. Het gebeurt alleen bij live tv. Films/series uit de app hebben het probleem niet. Heb je hier inmiddels een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Weet iemand wat de App code is voor de nieuwe app? Probeer 'm op apkmirror te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnerd
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05 15:12
Motormouz schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:13:
[...]

Ik heb zelf de 907 versie en heb hier ook last van. Het gebeurt alleen bij live tv. Films/series uit de app hebben het probleem niet. Heb je hier inmiddels een oplossing voor gevonden?
Vanaf m'n telefoon casten naar de TV ipv de app op de TV gebruiken. Enige wat werkt.

Oorzaak lijkt te liggen bij Android 11 en de manier waarop de apps in kwestie de gewenste refresh rate vragen. Zou in android 12 wel goed moeten gaan, maar het is uiteraard maar de vraag of een toekomstige firmware van de TV de overstap maakt naar Android 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ronnerd schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:18:
Vanaf m'n telefoon casten naar de TV ipv de app op de TV gebruiken. Enige wat werkt.

Oorzaak lijkt te liggen bij Android 11 en de manier waarop de apps in kwestie de gewenste refresh rate vragen. Zou in android 12 wel goed moeten gaan, maar het is uiteraard maar de vraag of een toekomstige firmware van de TV de overstap maakt naar Android 12.
De Canal+ app heeft geen ondersteuning voor Auto Framerate, ook al heeft Android/Google TV V12 dat wel beschikbaar voor de ATV apps. Dus wat dat betreft voegt V12 niets toe voor de TV versie icm de Canal+ app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnerd
hardware-lover schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:58:
[...]

De Canal+ app heeft geen ondersteuning voor Auto Framerate, ook al heeft Android/Google TV V12 dat wel beschikbaar voor de ATV apps. Dus wat dat betreft voegt V12 niets toe voor de TV versie icm de Canal+ app.
Waar heb je die info verkregen?

Overigens wel vreemd dat m'n 77OLED806 met Canal+ app prima naar 50hz schakelt bij 25/50fps videomateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ronnerd schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:04:
Waar heb je die info verkregen?

Overigens wel vreemd dat m'n 77OLED806 met Canal+ app prima naar 50hz schakelt bij 25/50fps videomateriaal.
Praktijk ervaring met Android/Google TV apparaten (geen TV), die inmiddels op V12 draaien.

Mogelijk is het voor de WebOS app dan beter geregeld, maar de Canal+ versie voor gecertificeerde Android/Google TV boxjes/dongles en sticks laat de refreshrate (helaas) ongemoeid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnerd
hardware-lover schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:39:
[...]

Praktijk ervaring met Android/Google TV apparaten (geen TV), die inmiddels op V12 draaien.

Mogelijk is het voor de WebOS app dan beter geregeld, maar de Canal+ versie voor gecertificeerde Android/Google TV boxjes/dongles en sticks laat de refreshrate (helaas) ongemoeid.
De 77OLED806 ís een AndroidTV. Canal+ app heeft het refresh rate mismatch probleem niet op deze TV. In dezelfde serie heb ik ook een 55OLED806, en die heeft het wel. Identieke settings op beide TV's. Volgens monteur (en Philips) zit er in de 77OLED806 nog een extra board in die er potentieel voor zorgt dat het probleem zich niet op de 77OLED806 voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ronnerd schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:16:
De 77OLED806 ís een AndroidTV. Canal+ app heeft het refresh rate mismatch probleem niet op deze TV. In dezelfde serie heb ik ook een 55OLED806, en die heeft het wel. Identieke settings op beide TV's. Volgens monteur (en Philips) zit er in de 77OLED806 nog een extra board in die er potentieel voor zorgt dat het probleem zich niet op de 77OLED806 voordoet.
Excuus, ik heb bij Oled nog steeds automatisch LG in mijn hoofd zitten ;)

Afijn, voor de apparaten die ik heb aangehaald is de ondersteuning er niet. Ik ga het nog wel op een TV proberen die van Android TV 11 is voorzien (Sharp TV), is eigenlijk bedoeld voor testwerk maar laat ik de Canal+ app daarop maar eens even testen.

Hoe kun je op de Philips zien in welke refreshrate deze staat, simpel via een "info" toets oid?

Edit: zoals verwacht doet de Sharp TV er niets mee, blijft op 60Hz draaien met de app. Maar de Sharp TV heeft nog versie V11 van Android TV.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 20-04-2024 18:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnerd
hardware-lover schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:55:
[...]

Excuus, ik heb bij Oled nog steeds automatisch LG in mijn hoofd zitten ;)

Afijn, voor de apparaten die ik heb aangehaald is de ondersteuning er niet. Ik ga het nog wel op een TV proberen die van Android TV 11 is voorzien (Sharp TV), is eigenlijk bedoeld voor testwerk maar laat ik de Canal+ app daarop maar eens even testen.

Hoe kun je op de Philips zien in welke refreshrate deze staat, simpel via een "info" toets oid?

Edit: zoals verwacht doet de Sharp TV er niets mee, blijft op 60Hz draaien met de app. Maar de Sharp TV heeft nog versie V11 van Android TV.
Ik kan de exacte refreshrate niet zien, maar ik kan wel met m'n eigen ogen zien of het beeld (waarvan ik weet dat het 25/50FPS is) vloeiend verloopt of niet. Het zijn op de 77" versie ook geen andere motion instellingen of iets dergelijks, die zet ik eigenlijk standaard allemaal uit omdat ik beeldmateriaal zo onbewerkt mogelijk wil bekijken. Maar zoals gezegd, de 55" versie uit dezelfde 806 serie heeft exact dezelfde instellingen als de 77" versie (en ook dezelfde firmware) maar toch is de canal+ app op de 77" gewoon vloeiend (vooral te zien bij bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd met horizontale panning) en de 55" totaal niet. Dus tja, als ik op de 55" kijk dan maar casten vanaf de telefoon. Dan past de refreshrate zich blijkbaar wel aan, want dan is het op de 55" ook gewoon vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Laatst online: 15-06 20:24
Ronnerd schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:18:
[...]

Net een nieuwe firmware update op mijn 907 geïnstalleerd wat qua versie nummer op een kleine update leek maar die heeft wel het audio sync probleem voor mij verholpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
jwv1 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 23:06:
Hier hetzelfde probleem al een tijdje, contact gehad met "canal digital" online.nl dus maar krijg op alle zenders

w823

pc linux mint laatste versie's alles up to date

Gebeld met online en je wordt geholpen met als antwoord ligt aan linux.
Raar android is linux en apple ook maar op mijn android devices werkt het wel.
Alleen niet op mijn linux pc's 1x laptop 1x desktop
Andere browser firefox chrome allemaal hetzelfde " had het al langer maar dat kon ik oplossen door chrome te gebruiken maar nu dus niet meer, iemand een oplossing". ???

zal indien tijd er wel een VM voor proberen maar moet dat weer helemaal goedzetten natuurlijk geluid en dergelijk weinig tijd ervoor. maybe rond de kerst.

reden om er wel te blijven zijn er voor mij wel espn en filmnet in me pakket voor de beste prijs die ik kon vinden.
Met het nieuwe kastje wat ze nu hebben is het zappen ook stukken beter.
Hele oude bump, maar heb je dit ooit kunnen oplossen?

Ik heb ook Linux (Brave), krijg dezelfde foutmelding hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwv1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-03 10:34
Mijn oplossing om te streamen was en is een Chromecast aan de monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPuT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:18
Is het iemand anders ook opgevallen dat er wat aangepast is in de zenders 261 en 267?

Ik loop zo nu en dan verschillende kanalen langs, om te checken of alles blijft werken (na eerdere problemen) maar deze 2 zenders werken niet meer en ik kan hier geen communicatie van vinden van Canal+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
CaPuT schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:43:
Is het iemand anders ook opgevallen dat er wat aangepast is in de zenders 261 en 267?

Ik loop zo nu en dan verschillende kanalen langs, om te checken of alles blijft werken (na eerdere problemen) maar deze 2 zenders werken niet meer en ik kan hier geen communicatie van vinden van Canal+
Klopt, alleen nog maar op de ontvanger van CD zelf, te bekijken. Of via de website.
Zal wel met restricties, vanuit Google, en Apple te maken hebben.

Via de Apple tv, was zowiezo al nooit iets te zien.
Android tv, was tot voor kort, minder strict, hier verdween eerst het (18+) VOD aanbod, maar bleven 261, en 267 gewoon zichtbaar, maar dit is nu ook afgelopen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 16:46

lordsnow

I know nothing

CaPuT schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:43:
Als dat erotische zenders zijn, dan kan dat kloppen. Die waren al niet beschikbaar via de mobiele apps, en sinds de 23e ook niet meer via de Canal+ TV app.

Dus dat wordt of kijken via een tv ontvanger of met een webbrowser de Canal+ site openen en streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPuT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:18
lordsnow schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:27:
[...]

Als dat erotische zenders zijn, dan kan dat kloppen. Die waren al niet beschikbaar via de mobiele apps, en sinds de 23e ook niet meer via de Canal+ TV app.

Dus dat wordt of kijken via een tv ontvanger of met een webbrowser de Canal+ site openen en streamen.
Gaat mij niet om het kijken gelukkig, maar het valt mij wel op dat Canal+ dit niet gecommuniceerd heeft, via hun maandelijkse (‘we plaatsen wijzigingen helemaal onderaan’) update mail

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronney
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11-2024
Momenteel ook Canal+ in gebruik samen met TV. Blij mee dat ESPN, maar ook NPO 1,2 en 3 wordt uitgezonden met 50fps. Nou de rest nog en dan zal deze app snel groeien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:38
He, je hebt gelijk over NPO 1, 2 en 3. Niet zo lang geleden waren deze nog 25fps en waren alleen de ESPN kanalen 50fps. Kan bevestigen dat op de Apple TV NPO nu ook 50fps is. Hopelijk zetten ze andere NL zenders ook op 50fps. Zou top zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronney
  • Laatst online: 01-11-2024
Akiranon schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:47:
He, je hebt gelijk over NPO 1, 2 en 3. Niet zo lang geleden waren deze nog 25fps en waren alleen de ESPN kanalen 50fps. Kan bevestigen dat op de Apple TV NPO nu ook 50fps is. Hopelijk zetten ze andere NL zenders ook op 50fps. Zou top zijn. :D
Zowel op de Apple TV als op de Shield (Android TV) 50fps op bovengenoemde kanalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:49
Ik probeer al een paar dagen contact met Canal Digitaal te krijgen, maar het loopt niet heel soepel. Misschien dat iemand mij hier kan helpen.

Ik woon in Zweden, heb een Zweeds geconfigureerde tv (LG, geen Nederlandse app store met region bound apps, app is niet beschikbaar op de tv) maar wel interesse in het tv pakket. Hoe kan ik dit eenvoudig werkend op mijn tv krijgen? Ik wil liever niet streamen vanaf een device, aangezien mijn kinderen het ook willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooyco
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:20
Orangelights23 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 06:50:
Ik wil liever niet streamen vanaf een device, aangezien mijn kinderen het ook willen gebruiken.
Ik snap niet geheel wat je bedoelt met geen device, anders zou een Apple TV op je televisie aansluiten volgens mij een makkelijke en prima optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:49
Cooyco schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:17:
[...]

Ik snap niet geheel wat je bedoelt met geen device, anders zou een Apple TV op je televisie aansluiten volgens mij een makkelijke en prima optie zijn.
Een losse tablet, pc of mobiel om vanaf te streamen. Apple tv zou ik alleen aanschaffen voor deze use case, rest kijk ik via Stremio. Zal eens bekijken wat handig is, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-06 12:13
Ganony schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:48:
[...]

Hier ook hetzelfde probleem. Wat gesleuteld maar lijkt dat de nieuwe app niet herkend wordt als bron bij 'recente invoer'.

Nog geen oplossing er zelf voor kunnen vinden. Als iemand een oplossing heeft inmiddels dan hoor ik het graag. Anders is het afwachten op canal+
Heb je hier toevallig een oplossing voor gevonden? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en daarom zo lang mogelijk uitgesteld om Canal+ te gebruiken echter werd ik vanmorgen gedwongen de Canal+ app te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Orangelights23 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 06:50:
Ik probeer al een paar dagen contact met Canal Digitaal te krijgen, maar het loopt niet heel soepel. Misschien dat iemand mij hier kan helpen.

Ik woon in Zweden, heb een Zweeds geconfigureerde tv (LG, geen Nederlandse app store met region bound apps, app is niet beschikbaar op de tv) maar wel interesse in het tv pakket. Hoe kan ik dit eenvoudig werkend op mijn tv krijgen? Ik wil liever niet streamen vanaf een device, aangezien mijn kinderen het ook willen gebruiken.
Misschien helpt dit: https://www.lg.com/nl/ond...CT20182005-20153409040663. Als je zowel Zweedse als Nederlandse apps wilt gebruiken, ontkom je waarschijnlijk niet aan een los apparaat (ene land op tv, andere op het losse apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnobbeKT
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17-06 08:15
Ook hier zelfde foutbericht. Sinds de move van Canaldigitaal naar Canalplus kan ik op mijn Ubuntu laptop met chrome en ook firefox geen content meer bekijken. Krij de melding: Afspeelfout
Het apparaat voldoet niet aan de beveiligingseisen. Afspelen van content is niet toegestaan. (W823)

[ Voor 0% gewijzigd door KnobbeKT op 12-08-2024 08:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:22
KnobbeKT schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:48:
Ook hier zelfde foutbericht. Sinds de move van Canaldigitaal naar Canalplus kan ik op mijn Ubuntu laptop met chrome en ook firefox geen content meer bekijken. Krij de melding: Afspeelfout
Het apparaat voldoet niet aan de beveiligingseisen. Afspelen van content is niet toegestaan. (W823)
Heeft waarschijnlijk iets te maken met DRM / Copyright. Heb me er zelf maar bij neergelegd.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnobbeKT
Ik heb de melding aangemeld bij Canal+ en met een medewerker in de chat gecommuniceerd. Zij geven aan geen Linux te ondersteunen en mij dus niet te kunnen helpen. Ze komen er zo wel heel erg makkelijk van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:56
KnobbeKT schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:48:
Zoek even in dit forum op Ubuntu (boven aan de pagina Zoek in dit forum), er zijn eerder al berichten hierover geweest. Ik dacht ook een workaround te hebben gelezen hiervoor, maar heb er verder geen last van zelf dus niet verder in verdiept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnobbeKT
Bedankt. Berichten in het forum gelezen met dezelfde foutmelding. Heeft iets met VMP (Verified Media Path) te maken. Echter geen workaround kunnen vinden. Is dus echt een Linux dingetje. Op Android, Apple en Windows werkt het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topictitel is bijgewerkt :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 16:46

lordsnow

I know nothing

tweakduke schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:48:
[Mbr]Topictitel is bijgewerkt :)[/]
Interessante keuze. Is het nou de bedoeling dat hier ervaring gedeeld kan worden over alles dat onder Canal+ valt? (o.a. StudioCanal, Dutch FilmWorks, Canal Digitaal, Telesat, TV Vlaanderen, Online.nl)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
lordsnow schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 06:07:
[...]

Interessante keuze. Is het nou de bedoeling dat hier ervaring gedeeld kan worden over alles dat onder Canal+ valt? (o.a. StudioCanal, Dutch FilmWorks, Canal Digitaal, Telesat, TV Vlaanderen, Online.nl)
In de oude titel stond 'Canal Digitaal live tv app'. Die app is in Nederland herdoopt naar Canal+. Dus het lijkt me dat dit topic vooral gaat over wat je tegenkomt op https://www.canalplus.nl/ en niet per se over de internationale of satelliet activiteiten.

Een topic over [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI is er overigens al wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
TexMex schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:16:
[...]

In de oude titel stond 'Canal Digitaal live tv app'. Die app is in Nederland herdoopt naar Canal+. Dus het lijkt me dat dit topic vooral gaat over wat je tegenkomt op https://www.canalplus.nl/ en niet per se over de internationale of satelliet activiteiten.

Een topic over [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI is er overigens al wel.
Precies dat, aan de insteek van het topic veranderd niets. :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zie in de Canal+ app (streaming versie à €14.95), diverse zenders voorbij komen waarvoor je een extra abonnement af zou moeten sluiten (Film1, Ziggo Sport, etc), maar het lijkt erop dat je geen abonnement aan kunt gaan voor de streaming app?

Iemand die kan bevestigen dat dit idd niet mogelijk is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:51:
Ik zie in de Canal+ app (streaming versie à €14.95), diverse zenders voorbij komen waarvoor je een extra abonnement af zou moeten sluiten (Film1, Ziggo Sport, etc), maar het lijkt erop dat je geen abonnement aan kunt gaan voor de streaming app?

Iemand die kan bevestigen dat dit idd niet mogelijk is?
Is inderdaad niet mogelijk. Dat is voor de satelliet-klanten en klanten via Online.nl, Freedom enz. Die kunnen die zenders dan ook via de app zien.

Geen idee waarom ze dat ook niet gewoon mogelijk maken voor de app-only klanten (of de zenders weghalen als ze ze toch niet willen aanbieden aan die klanten). Het zal misschien iets met rechten te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregT
  • Laatst online: 12:27
TexMex schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:12:
[...]

Is inderdaad niet mogelijk. Dat is voor de satelliet-klanten en klanten via Online.nl, Freedom enz. Die kunnen die zenders dan ook via de app zien.

Geen idee waarom ze dat ook niet gewoon mogelijk maken voor de app-only klanten (of de zenders weghalen als ze ze toch niet willen aanbieden aan die klanten). Het zal misschien iets met rechten te maken hebben.
Dus als je Ziggo Sport bij je Interactieve Televisie van Freedom erbij neemt, kun je Ziggo ook via de app kijken? Kan dat nergens expliciet bij Freedom of Canal+ vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
GregT schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:40:
[...]

Dus als je Ziggo Sport bij je Interactieve Televisie van Freedom erbij neemt, kun je Ziggo ook via de app kijken? Kan dat nergens expliciet bij Freedom of Canal+ vinden namelijk.
Als het goed is wel. Volgens de zenderlijst die bij interactieve tv hoort, kun je de Ziggo Sport-zenders (vanaf 420) ook 'bekijken via tv app'.

En waarschijnlijk krijg je ook nog toegang tot de Ziggo Sport Totaal-app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GregT
  • Laatst online: 12:27
Dank je, ik had niet ver genoeg gezocht denk ik. Het zou moeten werken dan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophomore
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-04 12:14
Zit met een zeer specifiek probleem bij het kijken van een bepaald programma.

Bij het bekijken van Match of the Day op BBC1 (zaterdagavond) komt het geluid zeer slecht binnen, waardoor het onkijkbaar (of eigenlijk onluisterbaar) is.

Hebben meer mensen hier last van?

Edit: Dit probleem speelt zowel in de Canal+ app als bij het kijken via 'het kastje'.

[ Voor 13% gewijzigd door Sophomore op 22-10-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Sophomore schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:52:

Bij het bekijken van Match of the Day op BBC1 (zaterdagavond) komt het geluid zeer slecht binnen, waardoor het onkijkbaar (of eigenlijk onluisterbaar) is.

Edit: Dit probleem speelt zowel in de Canal+ app als bij het kijken via 'het kastje'.
Is dat elke keer het geval, of was het eenmalig. Kan gewoon storing zijn geweest bij de verzendende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophomore
swhnld schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:56:
[...]

Is dat elke keer het geval, of was het eenmalig. Kan gewoon storing zijn geweest bij de verzendende partij.
Het gehele voetbalseizoen al; sinds begin augustus. Vorig seizoen werkte het nog wel normaal.

Heb het vermoeden dat het iets met uitzendrechten te maken heeft.

Bij het nieuws en de aankondiging is het geluid nog wel normaal en zodra het programma Match of the Day begint, gaat het geluid storen.

De klantenservice van Canal+ geeft aan alleen te gaan over TV via de satelliet, dus daar werd ik niet veel wijzer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
code:
1

FYI: Ik heb contact gehad met de helpdesk van C+. Hun antwoord op deze vraag: "Er is geen ondersteuning voor Linux, en dat gaat er ook nooit meer komen".

Dit is helaas niet verzonnen door mij, maar houdt er dus rekening mee als je C+ wilt runnen op je laptop of tablet die niet draait op Chrome. Ziggo, ViaPlay, etc. allemaal werken ze 'prima' op Linux, maar C+ voelt zich te goed daarvoor.

Laten we dus hopen dat C+ nooit ViaPlay overneemt, want ik heb ook behoefte om het soms op mijn laptop of desktop aan te zetten. Zij moeten die standaard niet bepalen, zeker als Widevine gewoon werkt erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sophomore
Sophomore schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:52:

Gisteren was Arsenal - Manchester United op de BBC weer niet het kijken waard door het drama geluid. Klantenservice van Canal+ doet niets helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Sophomore schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:51:
[...]

Gisteren was Arsenal - Manchester United op de BBC weer niet het kijken waard door het drama geluid. Klantenservice van Canal+ doet niets helaas.
Ik kijk niet veel naar de BBC maar met de kerst werd de film (uit de oude doos) Mary Poppins uitgezonden. Ik hoorde echter alleen de achtergrondmuziek, de stemmen van de acteurs kreeg ik met geen mogelijkheid te horen. Is dit iets wat op jouw probleem lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophomore
Jan Driebeen schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:22:
[...]

Ik kijk niet veel naar de BBC maar met de kerst werd de film (uit de oude doos) Mary Poppins uitgezonden. Ik hoorde echter alleen de achtergrondmuziek, de stemmen van de acteurs kreeg ik met geen mogelijkheid te horen. Is dit iets wat op jouw probleem lijkt?
Dat lijkt inderdaad op hetzelfde probleem!

Keek jij via de app of het kastje btw? Bij allebei speelt bij mij het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:42
Heb Canal+ opgezegd, diverse redenen, sowieso kijk ik nog amper tv, kan ik niet meer kijken op mijn linux laptop en haperde de schotel meer en meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Sophomore schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:25:
[...]

Dat lijkt inderdaad op hetzelfde probleem!

Keek jij via de app of het kastje btw? Bij allebei speelt bij mij het probleem.
Ik keek via de app die op de tv is geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sophomore schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:51:
Alleen tijdens die wedstrijd of anders ook op die zender?

Edit: er is meer mis met die zender, nu staat het beeld helemaal stil 🥲 Canal+ app, Android TV V14.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 14-01-2025 22:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophomore
hardware-lover schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:32:
[...]

Tijdens enkele specifieke programma’s. Al het voetbal, films zoals een ander user aangaf en ook dat muziek programma Later with Jools oid. Het nieuws en documentaires etc doen het wel gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Edit: er is meer mis met die zender, nu staat het beeld helemaal stil 🥲 Canal+ app, Android TV V14.
Ik heb Canal+ (app) nog omdat ik geen enkel betaalbaar (legaal) alternatief heb voor ESPN. Voor de zekerheid, gebruik je iets als Adguard? Ze maken namelijk gebruik van bepaalde CDNs die weleens worden geblokkeerd.

Verder gebruik ik het nooit, het is nog instabieler dan ViaPlay en Ziggo samen. Ook regelmatig dat de stream bij het opstarten even hangt.

Je kunt de helpdesk een bericht sturen. Ik kreeg mijn reactie drie dagen later. Bij ViaPlay anderhalve week, dus niet veel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@HollowGamer, die ene BBC zender is de uitzondering vwb problemen. Ik gebruik niets aan VPN of een andere instelling.

De Canal+ app doet het verder prima, of eigenlijk meer dan prima met het apparaat waarop ik de app gebruik. Android TV V14 als OS op dat apparaat.

Het enige werkelijke irritante is dat de app de ondertitel niet uit laat schakelen indien je deze in de Android TV instellingen (accessibility) op actief hebt staan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
HollowGamer schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:38:
[...]

Veder gebruik ik het nooit, het is nog instabieler dan ViaPlay en Ziggo samen. Ook regelmatig dat de stream bij het opstarten even hangt.
Is dit ook bij ESPN? ik heb nu een periode gratis ESPN bij Ziggo maar wou Canal+ nemen als deze verloopt omdat het goedkoper is en meer extra zenders heeft dan bij Ziggo.

Maar ik kies een legale aanbieder natuurlijk voor de stabiliteit. Als dat er niet is, heb ik er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
polopolo150 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:02:
[...]

Is dit ook bij ESPN? ik heb nu een periode gratis ESPN bij Ziggo maar wou Canal+ nemen als deze verloopt omdat het goedkoper is en meer extra zenders heeft dan bij Ziggo.

Maar ik kies een legale aanbieder natuurlijk voor de stabiliteit. Als dat er niet is, heb ik er niks aan.
Ik vind de Ziggo-app fijner. Bij C+ neem je een programma op per aflevering, maar bij Ziggo kan ik de hele serie laten opnemen.

Het opnemen doe ik als ik programma's wil kijken van een week terug. Bij C+ moet ik dit elke keer los doen.. tenzij ik het fout doe?

C+ is okay, het niet echt iets bijzonders, je krijgt geen ESPN+ bijvoorbeeld. Voor mij is Linux support ook een keiharde no, maar ik zit daarnaast niet te wachten op een IPTV provider en een vage player.

Als Ziggo gewoon een goede deal had voor ESPN, dan was ik liever daar gebleven.

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 19-01-2025 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooyco
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:20
Ik heb bij Canalplus geen problemen met de ESPN zenders en series opnemen gaat ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cooyco schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:28:
Ik heb bij Canalplus geen problemen met de ESPN zenders en series opnemen gaat ook gewoon.
Idd, het zal misschien per platform verschillen?

@HollowGamer, jij ziet die optie dus niet als je voor opnemen kiest (als die optie beschikbaar is bij een uitzending)? Waarop gebruik je de C+ app?

Edit: wat is ESPN+?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:50:
[...]

Idd, het zal misschien per platform verschillen?

@HollowGamer, jij ziet die optie dus niet als je voor opnemen kiest (als die optie beschikbaar is bij een uitzending)? Waarop gebruik je de C+ app?

Edit: wat is ESPN+?
Ik ga bijvoorbeeld naar vandaag, en dan ESPN - Dit Was Het Weekend. Bij Ziggo Go krijg ik de hele serie afleveringen onder elkaar te zien, maar bij C+ moet ik alles los aanklikken.

Wil ik de volgende bijvoorbeeld opnemen of als kjjklijst instellen, dan moet ik dat steeds handmatig doen (elk apart).

Ik heb alleen de app, geen kastje of ander abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Ik denk erover om een ​​abonnement te nemen op Online.nl met inbegrepen C+ app streaming. Hoewel ik aangetrokken word door het brede zenderaanbod, heb ik in posts van vorig jaar gelezen dat de bitrates van de ESPN-kanalen hoog genoeg zijn om te genieten, terwijl de streams van andere zenders veel te wensen overlaten.

Ik ben niet echt geïnteresseerd in hun iTV-apparaat en zou liever kiezen voor een Google-streamer of tweedehands Shield, dus ik ben benieuwd naar de C+-ervaring anno 2025. Zijn er de laatste tijd verbeteringen in de kwaliteit van de streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

floepie05 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:45:
Ik denk erover om een ​​abonnement te nemen op Online.nl met inbegrepen C+ app streaming. Hoewel ik aangetrokken word door het brede zenderaanbod, heb ik in posts van vorig jaar gelezen dat de bitrates van de ESPN-kanalen hoog genoeg zijn om te genieten, terwijl de streams van andere zenders veel te wensen overlaten.

Ik ben niet echt geïnteresseerd in hun iTV-apparaat en zou liever kiezen voor een Google-streamer of tweedehands Shield, dus ik ben benieuwd naar de C+-ervaring anno 2025. Zijn er de laatste tijd verbeteringen in de kwaliteit van de streams?
Kort: ja, de kwaliteit van de C+ streams is beslist verbeterd de laatste jaren.

Langer: een veel groter gedeelte van de zenders heeft nu een Full HD resolutie. Verdeeld in 25hz en 50hz. De maximale bitrate is nog een steeds niet van het NLZiet niveau, maar het "schuurt" er meer tegenaan dan voorheen duidelijk het geval was.

Of het eea voldoende is voor jou, dat kan alleen door gebruik goed beoordeeld worden lijkt mij. Ik kan wel bitrate getallen gaan delen, maar dat laat ik achterwege.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50
Waar ik (nog steeds) tegenaan loop is dat het beeld van ESPN (voetbal) "schokt". Ik gebruik de Canal+ app op een Philips Android SmartTV, erg tevreden over behalve over het schokken bij het voetbal.

Heb al vanalles geprobeerd met instellingen op de TV, maar nog steeds blijft het beeld schokkerig - alsof er iedere paar frames een frame wegvalt ofzo.

Maar verder dus heel tevreden over, zeker voor het weinige lineaire TV wat wij kijken.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Akiranon
  • Laatst online: 22:38
NPO 1, 2, 3, Viaplay TV en ESPN 1, 2, 3, 4 lijken tegenwoordig allemaal op full hd met 50 fps te worden aangeboden. Gros van de Nederlandse hoofdzenders (RTL, SBS, Star) wordt op full hd met 25 fps aangeboden.
Hmmbob schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:24:
Waar ik (nog steeds) tegenaan loop is dat het beeld van ESPN (voetbal) "schokt". Ik gebruik de Canal+ app op een Philips Android SmartTV, erg tevreden over behalve over het schokken bij het voetbal.

Heb al vanalles geprobeerd met instellingen op de TV, maar nog steeds blijft het beeld schokkerig - alsof er iedere paar frames een frame wegvalt ofzo.

Maar verder dus heel tevreden over, zeker voor het weinige lineaire TV wat wij kijken.
Televisies met Android/Google TV ingebouwd staan standaard ingesteld op 60 hz voor de interne apps. Het is helaas niet mogelijk om dit aan te passen naar 50 hz. Ben ik helaas ook zelf achter gekomen met mijn Sony Bravia X90J :X Er zijn wel verschillende opties beschikbaar om het beeld 'soepeler' te maken, maar uiteindelijk blijft het 50 hz content op een 60 hz scherm, waardoor je altijd een beetje 'judder' overhoudt.

Zelf heb ik een Shield TV aangesloten op mijn TV. Met de refresh rate app kun je dan per app instellen of deze bijvoorbeeld 50, 60 of 24 hz moet zijn. Een extern apparaat heeft deze beperking namelijk niet. Werkt voor mij in ieder geval perfect. Helaas erger ik mij altijd dood als de refersh rate van een scherm niet matcht met de content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Akiranon schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:15:
NPO 1, 2, 3, Viaplay TV en ESPN 1, 2, 3, 4 lijken tegenwoordig allemaal op full hd met 50 fps te worden aangeboden. Gros van de Nederlandse hoofdzenders (RTL, SBS, Star) wordt op full hd met 25 fps aangeboden.
VRT 1 wordt volgens mij ook in 50 Hz doorgegeven, maar VRT Canvas dan weer niet (wel weer even geleden dat ik het checkte). Die zenders in 50 Hz zijn wel een absolute verbetering. Maar wat mij betreft zijn het er echt nog te weinig. Ik zou toch minstens de belangrijkste 25 zenders in deze kwaliteit willen zien. NLZIET, Ziggo en KPN lukt dat ook prima met hun apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Akiranon schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:15:
Televisies met Android/Google TV ingebouwd staan standaard ingesteld op 60 hz voor de interne apps. Het is helaas niet mogelijk om dit aan te passen naar 50 hz. Ben ik helaas ook zelf achter gekomen met mijn Sony Bravia X90J :X Er zijn wel verschillende opties beschikbaar om het beeld 'soepeler' te maken, maar uiteindelijk blijft het 50 hz content op een 60 hz scherm, waardoor je altijd een beetje 'judder' overhoudt.
AH, is dát het probleem. Dank, eindelijk een beetje duidelijkheid naar de oorzaak.
Zelf heb ik een Shield TV aangesloten op mijn TV. Met de refresh rate app kun je dan per app instellen of deze bijvoorbeeld 50, 60 of 24 hz moet zijn. Een extern apparaat heeft deze beperking namelijk niet. Werkt voor mij in ieder geval perfect.
De TV hangt aan de muur met weinig mogelijkheden voor de bekabeling (ongelukkig gebouwd door de vorige bewoners) én we wilden juist een app op de TV zodat we geen extra kastje ergens hadden, dus iets anders aansluiten om hiervanaf te komen is kut. Maar Netflix, Videoland etc kunnen het ook..... Waarom Canal+ niet.
Helaas erger ik mij altijd dood als de refersh rate van een scherm niet matcht met de content.
De baas hier in huis nog meer dan ikzelf, maar ook inderdaad :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TexMex schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:22:
VRT 1 wordt volgens mij ook in 50 Hz doorgegeven, maar VRT Canvas dan weer niet (wel weer even geleden dat ik het checkte). Die zenders in 50 Hz zijn wel een absolute verbetering. Maar wat mij betreft zijn het er echt nog te weinig. Ik zou toch minstens de belangrijkste 25 zenders in deze kwaliteit willen zien. NLZIET, Ziggo en KPN lukt dat ook prima met hun apps.
Ik heb het voor alle zenders opgelost door de los verkrijgbare Refresh Rate hobby app voor Android/Google TV (meestal te gebruiken vanaf versie 12 van het OS, i.v.m. auto refreshrate ondersteuning). Mijn mediaspeler neemt de conversie voor zijn rekening en zet alle C+ zenders om naar Full HD @ 50hz, en dat doet deze meer dan prima.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hmmbob schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:48:
[...]
AH, is dát het probleem. Dank, eindelijk een beetje duidelijkheid naar de oorzaak.

[...]

De TV hangt aan de muur met weinig mogelijkheden voor de bekabeling (ongelukkig gebouwd door de vorige bewoners) én we wilden juist een app op de TV zodat we geen extra kastje ergens hadden, dus iets anders aansluiten om hiervanaf te komen is kut. Maar Netflix, Videoland etc kunnen het ook..... Waarom Canal+ niet.

[...]
De baas hier in huis nog meer dan ikzelf, maar ook inderdaad :+
Wat bedoel je met, Netflix, Videoland etc., kunnen het ook? Het omschakelen naar de juiste refreshrate? Hoe kan jij dat zien op je TV?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Nou, ze kunnen in ieder geval beeld aanleveren wat niet schokkerig is. Hoe, geen idee, maar je zou verwachten dat als het hun lukt, het Canal+ ook moet lukken met hun app.

Heck, zelfs met Jellyfin/Plex heb ik niets wat schokt (zonder transcodering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
hardware-lover schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:58:
[...]

Ik heb het voor alle zenders opgelost door de los verkrijgbare Refresh Rate hobby app voor Android/Google TV (meestal te gebruiken vanaf versie 12 van het OS, i.v.m. auto refreshrate ondersteuning).
Welke app is dat specifiek? Heb je een linkje naar de juiste in de play store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hmmbob schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:17:
Welke app is dat specifiek? Heb je een linkje naar de juiste in de play store?
Is al tijden uit de Play Store verwijderd, maar nog prima te vinden. Je TV MOET echter Google's auto refreshrate ondersteunen, anders heb je sowieso niets aan die app.

Op welke Android/Google TV versie draait jouw TV? Zie je iets terug van het kunnen activeren van AFR in je TV instellingen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik zie dat het AndroidTV 11 is (een Philips 55OLED907), geen update beschikbaar.

Afr (of iets wat daar op lijkt) is nergens te vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door Hmmbob op 07-02-2025 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hmmbob schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:50:
Ik zie dat het AndroidTV 11 is (een Philips 55OLED907), geen update beschikbaar.

Afr (of iets wat daar op lijkt) is nergens te vinden.
Dan schiet je niets op met de app. De Shield TV is een van de weinige Android TV spelers die AFR beschikbaar hebben met versie 11 van het OS, maar de Shield TV is daarmee een uitzondering, voor overige spelers/TV's is dat meestal pas vanaf versie 12 het geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Hmmbob Ik zou het voor de zekerheid toch gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis. Op mijn Chromecast met Google TV 4K (heel ander apparaat natuurlijk) werkte dit ook al onder Android TV 11 10, ondanks het (toen nog) ontbreken van officiële ondersteuning.

De apk vind je hier. Veel functionaliteiten van die app werken alleen op een NVIDIA Shield, maar je hebt alleen het onderdeel nodig waarbij je per app een vaste refresh rate kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TexMex schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:28:
@Hmmbob Ik zou het voor de zekerheid toch gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis. Op mijn Chromecast met Google TV 4K (heel ander apparaat natuurlijk) werkte dit ook al onder Android TV 11, ondanks het (toen nog) ontbreken van officiële ondersteuning.

De apk vind je hier. Veel functionaliteiten van die app werken alleen op een NVIDIA Shield, maar je hebt alleen het onderdeel nodig waarbij je per app een vaste refresh rate kunt instellen.
Heeft nooit gewerkt met de Google TV V10 versie op de Chromecast, daar zit er toch ergens wat mis in het hoofd, AFR kwam toch echt pas met V12 voor die Dongle.

Heeft V11 nooit gehad als versie; nieuws: Chromecast met Google TV krijgt privacy-toggles met upgrade naar Andr...

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 07-02-2025 15:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:44:
[...]

Heeft nooit gewerkt met de Google TV V10 versie op de Chromecast, daar zit er toch ergens wat mis in het hoofd, AFR kwam toch echt pas met V12 voor die Dongle.

Heeft V11 nooit gehad als versie; nieuws: Chromecast met Google TV krijgt privacy-toggles met upgrade naar Andr...
Ah, hij ging van 10 naar 12 inderdaad. En de 'moderne' AFR kwam inderdaad met ATV12 (maar wordt nog steeds nauwelijks door apps ondersteund).

Maar via oudere API's waren er al basale vormen van frame rate switching mogelijk. Bijvoorbeeld via 'preferredRefreshRate' of 'preferredDisplayModeId' (al beschikbaar sinds API levels 21 en 23). Niet system wide, zoals met ATV 12, maar met de juiste code wel vanuit apps zelf. Met Kodi, Plex en zelfs Ziggo GO TV (je kunt binnen de Ziggo-app instellen dat er automatisch naar 50 Hz geschakeld moet worden, zelfs als het apparaat zelf op 60 Hz staat) werkte dit bijvoorbeeld al ver vóór de komst van ATV12.

Gezien hoe oud de app van Refresh Rate is, vermoed ik dat zij het ook via een oudere API regelen. Feitelijk is er bij gebruik van deze app op andere apparaten dan de NVIDIA Shield ook geen sprake van 'moderne' AFR (zoals Netflix op ATV 12 bijvoorbeeld automatisch de frame rate van het materiaal detecteert en vervolgens de refresh rate aanpast). Je stelt louter een vaste refresh rate in per app.

Het zou alsnog heel goed kunnen dat Philips dit niet ondersteunt, maar het is een kleine moeite om te testen, zeker als @Hmmbob het als een vervelend issue ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@TexMex , klopt, de app werkt met een vast gekozen refreshrate/resolutie, maar dat is voor veel apps, vooral afkomstig van NL diensten, een prima oplossing. Dus voor NLZiet, C+, Videoland, roept u maar, uitstekend bruikbaar.

Voor de overige diensten, Disney, Prime, AppleTV+, noem ze maar op, is het een hit or miss oplossing, (behalve Netflix, want die app ondersteunt AFR).

Maar je hebt gelijk, er is niets op tegen om het gewoon te proberen 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik ga het proberen zodra ik weer thuis ben en de TV vrij is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Die app geeft alleen 1080p 60hz als beschikbare instelling :(

Edit: bij Chromecast en is het probleem er idd niet (maar ik twijfel of die stream dezelfde kwaliteit heeft als de AndroidTV app, los van de stutter)

[ Voor 60% gewijzigd door Hmmbob op 08-02-2025 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hmmbob schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 18:49:
Die app geeft alleen 1080p 60hz als beschikbare instelling :(

Edit: bij Chromecast en is het probleem er idd niet (maar ik twijfel of die stream dezelfde kwaliteit heeft als de AndroidTV app, los van de stutter)
Een ouderwetse Chromecast zonder afstandsbediening? Zolang je die via de Google Home app op 50 Hz hebt staan, zou het in principe goed moeten werken. Of dat helemaal dezelfde bitrate is als via de Android TV app durf ik niet te zeggen. Bij KPN is dat bijvoorbeeld wel zo, bij Ziggo niet. Geen idee hoe Canal+ dat doet.

En anders misschien toch kijken naar een nieuwere Chromecast met Google TV / TV Steamer / Fire Stick of andere box. Daarop loopt het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[...]

Heb nu ook een maandje Canal+ via de app echter nog niet veel gebruik van gemaakt op wat amerikaanse sporten op ESPN kijken na. Alleen toen ik BBC Match of the Day wilde kijken na het lezen van klachten over het geluid hier kreeg ik enkel stilstaan beeld. En de week erna precies hetzelfde terwijl er op andere zenders niks aan de hand is (de ene week werd er op BBC 2 een concert oid uitgezonden en dat verliep ook probleemloos terwijl BBC1 met MOTD enkel stilstaand beeld gaf, de andere week ook op BBC2 stilstaand beeld met als het goed is een ander sportevenement)

Ik zie dat er nu FA Cup is en ik denk even testen via de browser en ook hier geen beeld en een 'W815' afspeelfout foutmelding, BBC2 niks aan de hand ...

En op de tv was het een C815 foutmelding bij MOTD:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMEXyyHhyOOQnhHqa7m3m8ai150=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lJHuUIjSInX9JZdDrJV6FYpK.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 08-02-2025 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
TexMex schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 19:45:
[...]

Een ouderwetse Chromecast zonder afstandsbediening?
Built-in Chromecast van AndroidTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophomore
apis29 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:01:
[...]

Heb nu ook een maandje Canal+ via de app echter nog niet veel gebruik van gemaakt op wat amerikaanse sporten op ESPN kijken na. Alleen toen ik BBC Match of the Day wilde kijken na het lezen van klachten over het geluid hier kreeg ik enkel stilstaan beeld. En de week erna precies hetzelfde terwijl er op andere zenders niks aan de hand is (de ene week werd er op BBC 2 een concert oid uitgezonden en dat verliep ook probleemloos terwijl BBC1 met MOTD enkel stilstaand beeld gaf, de andere week ook op BBC2 stilstaand beeld met als het goed is een ander sportevenement)

Ik zie dat er nu FA Cup is en ik denk even testen via de browser en ook hier geen beeld en een 'W815' afspeelfout foutmelding, BBC2 niks aan de hand ...

En op de tv was het een C815 foutmelding bij MOTD:
Ah eindelijk nog een lotgenoot! Al lijkt het bij jou dus niet (enkel) om het geluid te gaan. Heb je het aangegeven bij de Klantenservice? Want met mijn klacht doen ze al ruim een half jaar niets.

Kijk nu via een VPN naar de iPlayer, maar zal komende uitzending van MOTD eens kijken of ik op Canal+ nu ook een stilstaand beeld krijg ipv geen/slecht geluid.

[ Voor 6% gewijzigd door Sophomore op 19-02-2025 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:24
Toevallig afgelopen weekend ook MOTD via BBC geprobeerd en bij mij was het geluid ook slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sophomore schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:18:
[...]

Ah eindelijk nog een lotgenoot! Al lijkt het bij jou dus niet (enkel) om het geluid te gaan. Heb je het aangegeven bij de Klantenservice? Want met mijn klacht doen ze al ruim een half jaar niets.

Kijk nu via een VPN naar de iPlayer, maar zal komende uitzending van MOTD eens kijken of ik op Canal+ nu ook een stilstaand beeld krijg ipv geen/slecht geluid.
Ik was in eerste instantie niet van plan het langere tijd aan te houden dus nog niet doorgegeven maar ik ben nu een chat gestart, benieuwd wat ze te melden hebben O-) (edit: problemen met sportuitzendingen op de BBC waren iig bekend maar werd gevraagd het op nog meer apparaten/platformen te testen. Dus weer wachten op de volgende sportuitzending aangezien BBC niet terug te kijken is)

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 19-02-2025 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Ik zie dat dit nog steeds een issue is, beeld wordt nog steeds niet ververst op BBC2.

(na enige tijd verschijnt; AFSPEELFOUT. Probleem met het afspelen van de stream (C815)).

Testing, one, two ...

• apis29
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:48:
[...]

Ik zie dat dit nog steeds een issue is, beeld wordt nog steeds niet ververst op BBC2.

(na enige tijd verschijnt; AFSPEELFOUT. Probleem met het afspelen van de stream (C815)).
Net even getest met de Champions League higlights op BBC1 en via de browser geen beeld en W815 foutmelding. Via de TV en Google TV 4K Chromecast allebei stilstaand beeld en C815.
Op de iPad Mini 6e, wel beeld maar inderdaad haperend geluid ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-06 10:13
Nu ook sinds kort Canal+ en heb hetzelfde probleem met live wedstrijden, merkte het net bij een live rugby wedstrijd. Is dus niet beperkt tot voetbal, denk dat het voor alles wat "live" is geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:08
Voor mijn schoonouders zit ik te kijken naar Canal+ als optie om Ziggo te vervangen. Kan ze een flinke klap geld schelen namelijk (Ziggo + telefonie + digitenne voor op de boot hebben ze nu, bijna 100 per maand).

Mijn idee was om een Nvidia Shield te installeren. Makkelijke remote zonder teveel knoppen. En zou het liefst willen dat als je de canal+ app op start, dat je dan meteen in de live TV komt. Want mijn schoonmoeder is niet echt heel technisch.

Dus mijn vraag: Kun je met Canal+ op Android, ook direct naar Live TV schakelen? Ik dacht dat dit op de oude app kon met mijn LG. Maar geen idee of Canal+ dit ook kan.

NLZiet lijkt het te kunnen (laatste zender verder gaan). Maar zodra je op de back-knop drukt kom je in het (voor haar) onoverzichtelijke overzicht van alle programma's en dat gaat ze niet trekken. Ik kan haar wel uitleggen om op de homeknop te drukken en dan de app te herstarten, maar dan gaat dat bij NLZiet dus niet goed.

Dus ik hoopte dat bij Canal+ dit beter werkt. Dat je direct live-tv ziet. En als je (per ongeluk) toch op de overzichtspagina komt je de app kan sluiten via de homeknop, en bij opnieuw openen je direct weer bij live tv komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Waah, het is beslist mogelijk om C+ te laten starten direct na het opstarten van de mediaspeler (Shield TV, of ander Android/Google TV apparaat). Maar in de praktijk gaat de mediaspeler na gebruik meestal in de slaapstand/standby en is het opstarten van een specifieke app dan n.v.t..

Mogelijk zou het handig kunnen zijn indien je de C+ app aan een specifieke knop van de afstandsbediening koppelt? Dan is het starten daarvan ook extra simpel.

De C+ app voor Android TV heeft niet de mogelijkheid om direct met een zender te starten, zoals NLZiet wel kan.

Nu lijkt die Shield TV afstandsbediening voor gemak te zorgen, maar voor dit soort apps heb ik daar mijn twijfels over, waarom?

Indien je een afstandsbediening met numerieke toetsen zou hebben, volstaat een druk op een cijfer(combinatie) om een C+ zender te starten als je in de C+ app bent aangekomen, wel zo handig lijkt mij? Dit is iets wat bij NLZiet niet werkt.

V.w.b. de per ongeluk Home knop indrukken. Indien daarna de C+ app weer wordt gestart, gaat deze verder met de zender die voor Home werd weergegeven.

[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 03-04-2025 23:14 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@Waah heb je de huidige Canal+ app al gezien, die is niet heel gebruiksvriendelijk en de updates ervan lijken je een beetje weg te pushen van live TV naar hun eigen content (ook op de LG TV's helaas).

Als je wil besparen zou ik eerder bij Ziggo weggaan naar bijvoorbeeld KPN om daar combivoordeel te behalen met ook hun digitenne. Van KPN krijg je ook een Live TV kastje dan thuis die wel intuïtief werkt.
En ze hebben geen grote data bundels nodig op de boot om TV te streamen, waardoor hun mobiele abonnementen goedkoper kunnen, dus daar verdien je de digitenne kosten al mee terug (die zijn maar 6 Euro als je het combineert met TV thuis, ipv 18 Euro als los abonnement https://www.kpn.com/televisie/digitenne ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@swhnld, in welk opzicht niet gebruiksvriendelijk. Vergeleken met wat? Bedoel je de app op een LG TV?

Meer algemeen, de BBC afspeelproblemen lijken voor nu weg te zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 05-04-2025 21:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:56
hardware-lover schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:44:
Meer algemeen, de BBC afspeelproblemen lijken voor nu weg te zijn?
Nee helaas. Er is nu op BBC One 'Match of the Day' en ik ervaar nog steeds dezelfde afspeelproblemen...
Dezelfde aflevering, maar dan op de zondagochtend uitgezonden doet het bij mij prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruiten_Wisser op 05-04-2025 23:56 ]

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
hardware-lover schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:44:
@swhnld, in welk opzicht niet gebruiksvriendelijk. Vergeleken met wat? Bedoel je de app op een LG TV?
Niet gebruiksvriendelijk bij gebruik van de Canal+ app ten opzichte van lineaire TV via een Ziggo of KPN TV kastje, en vanuit het oogpunt van oude mensen inderdaad die de afgelopen 60+ jaar gewend geweest zijn om TV aan te zetten en gelijk live TV te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 00:41
Akiranon schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:47:
Via de webbrowser zijn de ESPN zenders 25fps terwijl de hoofdzenders 50fps zijn. Meteen opgezegd en 3,99 euro terug geeist via Paypal. Wat een tijdverspilling.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywise666 op 06-04-2025 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firecaps30
  • Laatst online: 14:25
De app op mijn LG TV heeft onlangs een update gehad. Nu hebben ze een nieuw opstart scherm/splash screen toegevoegd met een geluidje. Vrij irritant en het verlengt de laadtijd, wil gewoon TV kijken :+ . Heb nog niet de optie gevonden om het uit te zetten.

Verder heel tevreden, betaal al 3 jaar lang ‘slechts’ 14,95 en werkt altijd op de TV’s in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:44:Meer algemeen, de BBC afspeelproblemen lijken voor nu weg te zijn?
Stilstaand/geen beeld bij sportwedstrijden is inderdaad al een tijdje opgelost echter is het beeld bij mij nu enkel in SD/absoluut geen 1080p voor alle BBC1/2 programma's. Van de regen in de drup :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

apis29 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:54:
Stilstaand/geen beeld bij sportwedstrijden is inderdaad al een tijdje opgelost echter is het beeld bij mij nu enkel in SD/absoluut geen 1080p voor alle BBC1/2 programma's. Van de regen in de drup :+
Nou, ze geven het wel door in Full HD, maar ik denk dat de bron dat niet is.

BBC NL is 1920x1080 25
BBC One en Two zijn 1920x1080 25.
BBC News is een bedroevende 1024x576 25

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:30:
[...]

Nou, ze geven het wel door in Full HD, maar ik denk dat de bron dat niet is.

BBC NL is 1920x1080 25
BBC One en Two zijn 1920x1080 25.
BBC News is een bedroevende 1024x576 25
BBC Two (en One wanneer het wel werkte) voordat het 'opgelost' was zag er echt stukken beter uit, ik vermoed dat ik/we hier idd gewoon de 576p stream krijgen en dat dat de fix is |:(
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste