[Ervaringen / Discussie] Canal+

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:24
BlakeNL schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:32:
[...]

4 Dagen geleden had ik nog wel ESPN, maar dat is nu toch niet meer het geval (sinds vanochtend). Ik moet dan op bestellen drukken, maar ook dan kan ik niks.
Gisteren nog een half-jaar abonnement à €7,50 p.m. eruit kunnen slepen(babbelen) inclusief ESPN dus. Zojuist is het geactiveerd en ik heb inderdaad de 4 ESPN kanalen.

Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit veel beter is dat ik had verwacht. Ik gebruik de Canal+ app op mijn LG C4. Zeer waarschijnlijk komt de beeldverbetering door de uitstekende upscaling van de LG C4.

[ Voor 18% gewijzigd door Pierre_nr1 op 16-08-2025 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 22:35
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:42:
[...]

Gisteren nog een half-jaar abonnement à €7,50 p.m. eruit kunnen slepen(babbelen) inclusief ESPN dus. Zojuist is het geactiveerd en ik heb inderdaad de 4 ESPN kanalen.

Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit veel beter is dat ik had verwacht. Ik gebruik de Canal+ app op mijn LG C5. Zeer waarschijnlijk komt de beeldverbetering door de uitstekende upscaling van de LG C5.
Heel vreemd dat bij mij deze kanalen nu verdwenen zijn. Ik heb ook mijn herroepingsrecht gemaild, ben benieuwd naar het antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:42:

Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit veel beter is dat ik had verwacht. Ik gebruik de Canal+ app op mijn LG C5. Zeer waarschijnlijk komt de beeldverbetering door de uitstekende upscaling van de LG C5.
De ESPN kanalen hebben, naast 1080p@50Hz, ook een best wel redelijke (variabele) bitrate 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:07

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

PatrickC schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 23:16:
Heeft Canal+ nu geen abonnement meer met ESPN? Ik zie nu alleen nog Canal+ Start of Canal+ Films & Series staan namelijk. Ik wou nu net een abonnement gaan afsluiten met die 6 maanden 50% korting, maar zonder ESPN, is het niet meer interessant tov NLZiet.
Het meest opvallende is vooral dat het Totaal abonnement compleet is verdwenen. ESPN boeit mij niet, maar de beperking tot 1 stream voor de start variant is wel wat mager. Heb nog een oud CD abo en doe eigenlijk niets meer met de satelliet. Wil dus over naar C+, maar de keuzes zijn nu nogal "beperkt".

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:10
Rimco schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:19:
[...]

Het meest opvallende is vooral dat het Totaal abonnement compleet is verdwenen. ESPN boeit mij niet, maar de beperking tot 1 stream voor de start variant is wel wat mager. Heb nog een oud CD abo en doe eigenlijk niets meer met de satelliet. Wil dus over naar C+, maar de keuzes zijn nu nogal "beperkt".
Het rare ook is dat het goedkopere “ CANAL+ FILMS & SERIES” abonnement 2 streams toestaat. Het is echt een last minute noodgreep van Canal+, omdat ze problemen met ESPN kregen volgens mij. Ik kan me ook niet voorstellen dat de abonnementen zo blijven, want dan zijn ze niet concurrerend t.o.v. b.v. NLZiet.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rimco schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:19:
[...]

Plus de overige extra zenders uit Totaal (en opnemen), die nu voor nieuwe klanten blijkbaar helemaal niet meer zijn af te sluiten? Het lijkt inderdaad allemaal heel last minute te zijn gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:27
Kreeg zojuist onderstaande mail:
De VriendenLoterij Eredivisie is weer begonnen! Nu kijk je alle wedstrijden live met je CANAL+ tv-abonnement. Dit gaat veranderen door nieuwe afspraken die gemaakt zijn met ESPN. Vanaf 1 oktober 2025 zijn de ESPN-zenders niet meer beschikbaar in je huidige abonnement.

Wil je alle wedstrijden op ESPN blijven volgen? Zet je abonnement om naar CANAL+ Voetbal, ons nieuwe satelliet abonnement. Hiermee hou je toegang tot ESPN, via satelliet en de app.

Mis geen wedstrijd -
regel het nu in 1 minuut

Als je geen actie onderneemt, heb je vanaf 1 oktober
geen toegang meer tot de ESPN-zenders.

Wat biedt CANAL+ Voetbal?

■ Het abonnement kost € 14,95 per maand

■ Je kijkt nu ook via satelliet naar 3 ESPN-zenders en meer dan 95 zenders.

■ Kijk zoals je gewend bent via de app naar 4 ESPN-zenders en meer dan 75 zenders.

■ Toegang tot awardwinnende films, must-see series en CANAL+ Action.

■ Maandelijks opzegbaar

Waarom moet je iets doen om te blijven kijken?

Om jou ESPN te kunnen blijven aanbieden is er een nieuw abonnement: CANAL+ Voetbal. Dit nieuwe abonnement valt onder ons satellietaanbod. Wat betekent dit voor jou? Je ontvangt van ons een geactiveerde smartcard. Daarnaast blijf je via de app gewoon kijken zoals je gewend bent. Zo mis je geen enkel live sportmoment.

Zet je je abonnement niet om?

Dan loopt je bestaande abonnement gewoon door, maar zonder de vier zenders van ESPN. Je houdt meer dan 75 tv-zenders, neemt je favoriete tv-programma’s op en kijkt terug wanneer je wilt. Je abonnement heet vanaf nu CANAL+ Totaal.

Heb je vragen of twijfel je?

Bekijk de veelgestelde vragen. Wil je je abonnement opzeggen? Ga naar je persoonlijke Mijn CANAL+ omgeving. Je kunt ook contact opnemen via onze chat op canalplus.nl. We helpen je graag verder. 

Met sportieve groet,

Team CANAL+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Sempy schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:09:
Kreeg zojuist onderstaande mail:

[...]
Ik heb deze mail ook zojuist ontvangen. Ze hebben het over een 'nieuw satelliet abonnement'....maar ook over dat je ESPN gewoon via de app kan blijven kijken. Ik wil geen satelliet abonnement, maar wel ESPN via de app blijven kijken. Ik vind het verwarrend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
Als ik het goed begrijp kan je straks beide en krijg je voor de vorm een simkaart voor de satelliet. Die gooi ik wel ongebruikt in de kast. Misschien contractueel dingetje dat ze alleen aan sattelietabbo's mogen verkopen van ESPN?

Enige wat voor mij onduidelijk is hoe het zit met mijn reeds vooruit betaalde halfjaarabonnement en de daar in verwerkte korting als ik nu overstap. Niet dat ik opeens een nieuw abbo aanga en de eerder verkregen korting misloop. Maar gelukkig tot 1-10 de tijd, dus ik wacht even af voor ik dit in gang zet.

[ Voor 8% gewijzigd door Sempy op 31-08-2025 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:16
Is gewoon een trucje zodat er aan de voorwaarden van ESPN wordt voldaan zoals Sempy eigenlijk al aangeeft. Ik betaal al per maand dus voor mij verandert er eigenlijk niets, behalve dat ik eventueel via schotel/satelliet kan gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Is dit abonnement ook af te sluiten voor nieuwe klanten? Dit is voordeliger dan het goedkoopste satelliet abonnement. Het Riant abonnement kost namelijk 25,95 per maand. Ik kan op de site van Canal+ niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Sempy schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:24:
Enige wat voor mij onduidelijk is hoe het zit met mijn reeds vooruit betaalde halfjaarabonnement en de daar in verwerkte korting als ik nu overstap. Niet dat ik opeens een nieuw abbo aanga en de eerder verkregen korting misloop. Maar gelukkig tot 1-10 de tijd, dus ik wacht even af voor ik dit in gang zet.
Is inderdaad een vreemde situatie. Je bent voor een aanbieding gegaan voor 6 maanden met hierbij ook toegang tot alle ESPN kanalen. Dat kunnen ze je niet zo maar afnemen totdat de 6 maanden voorbij zijn volgens mij.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
devriesjande schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:12:
Is dit abonnement ook af te sluiten voor nieuwe klanten? Dit is voordeliger dan het goedkoopste satelliet abonnement. Het Riant abonnement kost namelijk 25,95 per maand. Ik kan op de site van Canal+ niets over vinden.
Volgens mij is dit abonnement niet voor nieuwe klanten af te sluiten. Het lijkt er op dat het alleen voor bestaande klanten van toepassing is.

Een beetje rara gang van zaken, maar blijkbaar heeft ESPN hier veel mee te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danda
  • Laatst online: 15:52
devriesjande schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:12:
Klopt is alleen voor bestaande abonneehouders die reeds ESPN in hun abo hadden en nu houden maar alleen via de satelliet, zonder bijkomende abokosten, die krijgen ook een gratis smartcard en zullen dus via de satelliet alles in betere resolutie kunnen ontvangen...... mazzelaars😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-10 23:08
Meer informatie over de wijziging staat ook op de website, https://www.canalplus.nl/zenderwijziging/.

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

danda schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:13:
Klopt is alleen voor bestaande abonneehouders die reeds ESPN in hun abo hadden en nu houden maar alleen via de satelliet, zonder bijkomende abokosten, die krijgen ook een gratis smartcard en zullen dus via de satelliet alles in betere resolutie kunnen ontvangen...... mazzelaars😀
Alleen via satelliet ESPN als bestaande klant? Dat lijkt mij niet het geval te zijn. Ik was echt niet van plan om weer eens een schotel te gaan plaatsen hiervoor.

Ik heb de handel inmiddels omgezet via de mail 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:06

lordsnow

I know nothing

Satteliet is €25,95 per maand. Dus ze verwachten dat je 2.5x de normale prijs wil gaan betalen om de ESPN zenders te behouden? Op de Canal+ website kan ik trouwens nog niks vinden over het nieuwe "Canal+ Voetbal" abonnement. Hopelijk is dat een heel stuk goedkoper.

//update
Ah, blijkbaar is Canal+ Voetbal alleen iets voor bestaande abonnees. Het voelt alsof ze een trucje gebruiken om onder de nieuwe voorwaarden van ESPN uit te komen, ze geven iedereen een 'satteliet abonnement'.

[ Voor 29% gewijzigd door lordsnow op 01-09-2025 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11
lordsnow schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:54:
Satteliet is €25,95 per maand. Dus ze verwachten dat je 2.5x de normale prijs wil gaan betalen om de ESPN zenders te behouden?
Nee.
Op de Canal+ website kan ik trouwens nog niks vinden over het nieuwe "Canal+ Voetbal" abonnement. Hopelijk is dat een heel stuk goedkoper.
Ja.
//update
Ah, blijkbaar is Canal+ Voetbal alleen iets voor bestaande abonnees. Het voelt alsof ze een trucje gebruiken om onder de nieuwe voorwaarden van ESPN uit te komen, ze geven iedereen een 'satteliet abonnement'.
Precies :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:53
Ben ik net over gestapt door de actie van 7,50 euro voor 6 maanden halen ze espn weg,alsof ze dat nog niet wisten ,kijken of dit kan annuleren 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
tippie62 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:33:
Ben ik net over gestapt door de actie van 7,50 euro voor 6 maanden halen ze espn weg,alsof ze dat nog niet wisten ,kijken of dit kan annuleren 😡
Heb je geen e-mail ontvangen dan om gratis over te stappen naar een satelliet abonnement inclusief ESPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik had al vanaf 2023 geen Canal+ abonnement meer, maar de inlog gegevens werkte nog wel. Ik heb nu via bovenstaande link gewoon aangegeven dat ik mijn abonnement (wat ik dus niet meer heb) wil laten omzetten naar het Canal+ voetbal abonnement. En daarop kreeg ik onderstaande mail terug, mij benieuwen of dat even goed gaat werken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KC303dBL3xOMLR1Zgu1ww2XZqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ve10hvemDNlKLdoTVUHtQ2Gk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Zojuist via chat de bevestiging gekregen dat bij overstap de reeds betaalde maanden eerst worden verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijtbord
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 08-10 20:18
tippie62 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:33:
Ik ben er ook niet blij mee eigenlijk, zo te zien is de enige optie die we nu hebben 15 euro per maand te betalen terwijl ik toch 50% korting had voor 6 maand. Heb je inmiddels al contact gehad?

Als ik op de link in de mail klik zie ik nergens meer de korting staan namelijk en ik twijfel echt of ik 15 euro wil betalen voor Nederlands voetbal, ik besteed dat dan liever aan de Engelse competitie.

[ Voor 18% gewijzigd door krijtbord op 01-09-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik vraag me af wat Canal+ nu met ESPN heeft afgesproken. Ik kan me niet voorstellen dat ze een Canal+.
Voetbal abonnement introduceren, als ze daar niet al de goedkeuring van ESPN voor gekregen hebben. Dus dan lijkt het er op dat ESPN nu heeft voorkomen dat er vanaf nu nog nieuwe abonnementen incl. ESPN kunnen worden afgesloten. Was je al Canal+ abonnee, dan heb je geluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
PatrickC schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:46:
Ik vraag me af wat Canal+ nu met ESPN heeft afgesproken. Ik kan me niet voorstellen dat ze een Canal+.
Voetbal abonnement introduceren, als ze daar niet al de goedkeuring van ESPN voor gekregen hebben. Dus dan lijkt het er op dat ESPN nu heeft voorkomen dat er vanaf nu nog nieuwe abonnementen incl. ESPN kunnen worden afgesloten. Was je al Canal+ abonnee, dan heb je geluk.
Mijn vermoeden: Ziggo en/of KPN hebben lopen miepen dat Canal+ een te goede deal kon neerzetten en hen omzet kost (beetje zoals Viaplay tegen F1TV heeft gedaan). ESPN komt zijn grote afnemers tegemoet door ESPN nu in feite te koppelen aan je internetprovider. Canal+ mag nog ESPN leveren aan de Schotelbezitters en als compromis is er voor de bestaande abbo's deze eenmalige omzetting.

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 01-09-2025 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijtbord
Ik heb de chat geprobeerd, maar die sluit kennelijk al om 18.00. Ik zal dan een keer op werktijden ermee aan de slag moeten en ik heb er maar voor gekozen 14,99 te betalen. De 50% korting is dan weg, had daar mijn inzien nog 5 maanden recht op, maar het kost me nu al een half uur ergernis en dat is mij die 5x7,50 euro ook niet waard.

Ik zie ook even geen andere mogelijkheid om legaal Nederlands voetbal te kijken. Ik heb een glasvezel internetverbinding en geen tv abonnement en dan blijven er volgens mij alleen illegale mogelijkheden over waarvan ik geen gebruik wil maken.

Ik neem aan dat we nog wel een mail krijgen om een adres door te geven voor het ontvangen van de kaart die we niet gaan gebruiken? Die gaat hier ook wel onderin de la voor het geval die ooit teruggestuurd moet worden.

[ Voor 15% gewijzigd door krijtbord op 01-09-2025 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:53
krijtbord schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:34:
[...]

Ik ben er ook niet blij mee eigenlijk, zo te zien is de enige optie die we nu hebben 15 euro per maand te betalen terwijl ik toch 50% korting had voor 6 maand. Heb je inmiddels al contact gehad?

Als ik op de link in de mail klik zie ik nergens meer de korting staan namelijk en ik twijfel echt of ik 15 euro wil betalen voor Nederlands voetbal, ik besteed dat dan liever aan de Engelse competitie.
Heb mjn abbo opgezegd maar krijg als opzegdatum feb 2026 ga morgen maar is chatten met ze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krijtbord
tippie62 schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:21:
Heb mjn abbo opgezegd maar krijg als opzegdatum feb 2026 ga morgen maar is chatten met ze
Volgens mij zijn er 3 opties als je het 50% kortingsabonnement hebt:

1) je verliest voetbal per 1 oktober en betaald 50% van de prijs voor de komende 5 maand
2) je neemt het voetbalabonnement en verliest per 1 oktober de 50% korting
3) je neemt het voetbalabonnement en zegt het gelijk op, dan betaal je alleen voor oktober 15 euro

Ik heb zelf NLziet en ga Canal+ zonder voetbal niet gebruiken, maar als ik dan t/m februari wel elke maand moet betalen is dat meer ergernis dan elke maand 7,50 meer betalen en het wel af en toe gebruiken. Ik ga er vanuit dat er wel in de voorwaarden ergens staat dat het zenderaanbod kan veranderen. Maar ik vind het echt een ballenactie om in voetbaltermen te blijven.

@tippie62 Ik las net dit op totaaltv in de comments (ik vind deze site niet heel betrouwbaar, maar wie weet klopt het wat deze gebruiker zegt): "Vandaag contact met callcenter gehad en 6 maanden abonnement kan gewoon zonder problemen per 1/10 gestopt worden."

[ Voor 12% gewijzigd door krijtbord op 01-09-2025 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortex1701
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 09:10
Ik heb een Ierse Google account en nu kan ik de nieuwe App niet meer downloaden op mijn TV and nu moet ik het casten via de website . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vortex1701 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:14:
Ik heb een Ierse Google account en nu kan ik de nieuwe App niet meer downloaden op mijn TV and nu moet ik het casten via de website . . .
Nieuwe app? De laatste voor Android TV is nu ongeveer 2 maanden "oud" (7 juli j.l.).

Via Sideloaden zal installeren nog wel kunnen lukken, maar kun je deze dan nog wel gebruiken denk je?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortex1701
hardware-lover schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:01:
[...]

Nieuwe app? De laatste voor Android TV is nu ongeveer 2 maanden "oud" (7 juli j.l.).

Via Sideloaden zal installeren nog wel kunnen lukken, maar kun je deze dan nog wel gebruiken denk je?
Probeer de goede versie maar eens te vinden. De app voor de TV is anders dan de App voor de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vortex1701 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 19:25:
Probeer de goede versie maar eens te vinden. De app voor de TV is anders dan de App voor de telefoon
Heb je niemand in je kennissenkring die de app ook op een Android TV OS heeft draaien? Met een File Manager kun je vaak een backup maken van een geïnstalleerde app om deze vervolgens te gebruiken voor installatie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik kreeg vandaag opnieuw een mail van C+ om mijn abonnement om te zetten naar "voetbal". Dat had ik eerder al gedaan via de vorige mail die daarover ging, heb daar ook een bevestiging voor gekregen. Voor alle zekerheid het maar weer opnieuw gedaan. Anderen dezelfde mail ontvangen vandaag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
hardware-lover schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:10:
Ik kreeg vandaag opnieuw een mail van C+ om mijn abonnement om te zetten naar "voetbal". Dat had ik eerder al gedaan via de vorige mail die daarover ging, heb daar ook een bevestiging voor gekregen. Voor alle zekerheid het maar weer opnieuw gedaan. Anderen dezelfde mail ontvangen vandaag?
Ja, hetzelfde hier. Heb je bij de eerste e-mail wel een bevestingsmail ontvangen? Ik wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Pierre_nr1, dat had ik al bevestigd van die bevestiging :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
hardware-lover schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:53:
@Pierre_nr1, dat had ik al bevestigd van die bevestiging :)
Ah.....er overheen gelezen :)

Ik ben deze week wel meerdere keren gebeld door een nummer dat door Canal+ gebruikt wordt, maar nooit opgenomen. Had ik misschien beter wel kunnen doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 13:40:
Ah.....er overheen gelezen :)

Ik ben deze week wel meerdere keren gebeld door een nummer dat door Canal+ gebruikt wordt, maar nooit opgenomen. Had ik misschien beter wel kunnen doen....
Maakt niet uit hoor 😉

Van mijn herhaalde keuze, voor het voetbal abonnement, heb ik nu geen bevestiging ontvangen 🤷‍♂️

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
hardware-lover schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:59:
[...]

Maakt niet uit hoor 😉

Van mijn herhaalde keuze, voor het voetbal abonnement, heb ik nu geen bevestiging ontvangen 🤷‍♂️
Zojuist nog maar eens een keer mijn gegevens ingevuld die in de link van de e-mail vermeld stond. Nu ontving ik binnen een minuut een bevestigingsmail dat mijn account is omgezet naar Canal+ voetbal. Ik ga er maar van uit dat het nu in orde is.

Verwijderd

Wat een pauperzooi.
Ik had ‘m voor de zekerheid maar aangepast zodat ik ESPN verder kan kijken vanaf 1 oktober. Maar mijn huidige abbo doet niets meer, ik kan niets kijken.
Anderen dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 21:16:
Wat een pauperzooi.
Ik had ‘m voor de zekerheid maar aangepast zodat ik ESPN verder kan kijken vanaf 1 oktober. Maar mijn huidige abbo doet niets meer, ik kan niets kijken.
Anderen dat ook?
Nee, hier werkt het prima. Ik ben op dit moment live Fey-Hee aan het kijken.

Krijg je een foutmelding dan? En heb je een bevestigingsmail ontvangen dat je bent overgezet naar Canal+ Voetbal per 1 oktober a.s.?

[ Voor 10% gewijzigd door Pierre_nr1 op 13-09-2025 21:29 ]

Verwijderd

Pierre_nr1 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 21:28:
[...]

Nee, hier werkt het prima. Ik ben op dit moment live Fey-Hee aan het kijken.

Krijg je een foutmelding dan? En heb je een bevestigingsmail ontvangen dat je bent overgezet naar Canal+ Voetbal per 1 oktober a.s.?
Ik krijg enkel de optie om te upgraden. Heb ik bij elke zender trouwens.

• Pierre_nr1
@Verwijderd Heb je wel de bevestigingsmail ontvangen dat je bent overgezet naar Canal+ Voetbal per 1 oktober a.s.?

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre_nr1 op 13-09-2025 21:36 ]

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
Hoe is de beeldkwaliteit van Canal plus tegenwoordig? Nog steeds minder dan Nlziet?

Verwijderd

Pierre_nr1 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 21:34:
@Verwijderd Heb je wel de bevestigingsmail ontvangen dat je bent overgezet naar Canal+ Voetbal per 1 oktober a.s.?
Ja, die heb ik ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
rkraats schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 21:54:
Hoe is de beeldkwaliteit van Canal plus tegenwoordig? Nog steeds minder dan Nlziet?
Ik kan het niet met NLziet vergelijken, maar ik vind beeldkwaliteit prima. Ook geen haperingen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 11:17
Ik had je al in het NLZiet kanaal beantwoord, maar wellicht heeft iemand hier een idee waardoor het komt: ik heb op Canal+ op alle kanalen 720P(30?). ESPN is ook 720p bij mij, ik krijg het ook met geen mogelijkheid beter. Kortom ik ben niet tevreden met Canal+.
edit: NLZiet is echt veel beter, veel scherper, duidelijk 1080p50/60.

[ Voor 7% gewijzigd door Birdstrike op 14-09-2025 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Birdstrike schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:38:
Ik had je al in het NLZiet kanaal beantwoord, maar wellicht heeft iemand hier een idee waardoor het komt: ik heb op Canal+ op alle kanalen 720P(30?). ESPN is ook 720p bij mij, ik krijg het ook met geen mogelijkheid beter. Kortom ik ben niet tevreden met Canal+.
edit: NLZiet is echt veel beter, veel scherper, duidelijk 1080p50/60.
Waarmee kijk jij C+? Voor mij zijn de meeste Prime kanalen in 1080@50hz, zo ook alle ESPN kanalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Op dit moment voor sommige zenders minimaal gelijk, en soms zelfs wat beter dan wat NLZiet de laatste periode aan bitrate doorgeeft. Dat is wat ingekakt voor diverse NLZiet zenders, de discussie daarover is gaande in dat topic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
hardware-lover schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:55:
[...]

Waarmee kijk jij C+? Voor mij zijn de meeste Prime kanalen in 1080@50hz, zo ook alle ESPN kanalen.
Op de iPad in de Canal+ app en op de pc in de browser. Sindskort heb ik een leesbril (lol) en het viel me gelijk op hoe matig de beeldkwaliteit van C+ is. Ik heb ook NLZiet, die ernaast geopend en een KPN ESPN scherm ernaast: dan zie ik echt wel een groot kwaliteitsverschil. Misschien knijpen ze de streams af in de App/Webviewer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Birdstrike schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:58:
[...]
Op de iPad in de Canal+ app en op de pc in de browser. Sindskort heb ik een leesbril (lol) en het viel me gelijk op hoe matig de beeldkwaliteit van C+ is. Ik heb ook NLZiet, die ernaast geopend en een KPN ESPN scherm ernaast: dan zie ik echt wel een groot kwaliteitsverschil. Misschien knijpen ze de streams af in de App/Webviewer?
Ik kan eenvoudig controleren wat de stream geeft aan kwaliteit, direct op een Android TV speler gemeten en zichtbaar als overlay.

Het zou dus aan de weergever (apparaat) kunnen liggen. Ik gebruik de app enkel met Android TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
hardware-lover schreef op zondag 14 september 2025 @ 15:01:
[...]

Ik kan eenvoudig controleren wat de stream geeft aan kwaliteit, direct op een Android TV speler gemeten en zichtbaar als overlay.

Het zou dus aan de weergever (apparaat) kunnen liggen. Ik gebruik de app enkel met Android TV.
Eenvoudig niet, maar ik zie in het netwerk dat de stream begint met 853x480 en dan opgeschaald wordt naar 1280x720 en dat is het dan. Je kan ook niks in de player zelf. Bij de App kun je niks zien, behalve dat de ontvangstkwaliteit (?) maximaal is. Het beeld is echter niet om aan te zien.

Edit: In Chrome kun je de stream status zien: 720p 25fps. Alle kanalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Birdstrike op 14-09-2025 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Birdstrike, dan lijkt het mij duidelijk. Afhankelijk waarmee je kijkt, kun je een andere C+ kwaliteit aangeleverd krijgen. Blijkbaar zijn ze erg gecharmeerd van een Android TV OS 😁

Edit: ESPN1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0dkj4mCY_YGW7WwySEeO0vd3y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f46mz7xfo5uaUIyWHHcT1Wwo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2025 16:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik kijk Canal+ alleen op onze LG 55" OLED tv. Deze heeft een zeer goede upscaling, dat zal dan wel de reden zijn dat ik de beeldkwaliteit zeer goed vind. Mijn vrouw kijkt op haar iPad Pro 11'', en daar is de beeldkwaliteit een stuk minder. Het hangt er dus inderdaad vanaf op welk apparaat je kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
Hmm dat is raar toch? Ik heb een Google Chrome, maar omdat op alle andere apparaten de kwaliteit vrij slecht is, heb ik me er nog niet aan gewaagd om de familie te confronteren met Canal+ op de TV.
Bedankt @hardware-lover ik ga zo wel even kijken via Google Chrome.

Overigens zie ik in Chrome ( chrome://media-internals ) dat de C+ streams inderdaad gekapt worden op 720p25. Welke browser ik ook probeer. Ben wel benieuwd wat jullie ervaring daar is.

Ik kan natuurlijk morgen eens contact opnemen met C+... of dat wat op gaat leveren?

[ Voor 6% gewijzigd door Birdstrike op 14-09-2025 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
hardware-lover schreef op zondag 14 september 2025 @ 16:19:
@Birdstrike, dan lijkt het mij duidelijk. Afhankelijk waarmee je kijkt, kun je een andere C+ kwaliteit aangeleverd krijgen. Blijkbaar zijn ze erg gecharmeerd van een Android TV OS 😁

Edit: ESPN1[Afbeelding]
Hoe krijg je die info te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die optie kan beschikbaar zijn op sommige Android TV apparaten, vaak met een Amlogic chipset en met Sei Robotics als producent, het is de z.g. debug overlay.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortex1701
hardware-lover schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:10:
Dus ik ben niet de enige, ik heb ook maar weer gedaan alleen dit keer geen bevestiging ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vortex1701 schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:25:
Dus ik ben niet de enige, ik heb ook maar weer gedaan alleen dit keer geen bevestiging ontvangen...
Ik heb die laatste keer ook geen bevestiging ontvangen. Ik ga er vanuit, dat de eerste registratie, wel afgerond met een bevestiging, voldoende was 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Vortex1701 schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:25:
[...]

Ook weer gedaan, en 1 minuut later een e-mail met de bevestiging dat mijn abonnement per 1 oktober a.s. overgaat op Canal+ Voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
hardware-lover schreef op zondag 14 september 2025 @ 16:19:
Via Chromecast en de Android App krijg ik inderdaad wel keurig 1080p50 door. Op de iPad en laptop (mac/win) helaas alleen maar 720p25. Laat ik nou alleen op de iPad en/of op de laptop kijken. Wel jammer dit van C+. Voor mij wel een rede om naar iets anders om te kijken. Die 720p25 is echt niet om aan te gluren en echt niet meer van deze tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Birdstrike op 16-09-2025 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdstrike
Ik heb contact gehad met Canal+ en die bevestigen dat het helaas zo is zoals het is: 720p25 voor iPad/Webview en 1080p50 als je via Android TV kijkt.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Benieuwd of je straks wel toegang hebt tot de extra ESPN kanalen via ESPN Watch ... tot nu toe kreeg je dat alleen als je het ESPN pakket los afnam bij CanalDigitaal (las ik).

Edit: dat zal dan wel nog steeds niet het geval zijn zeker:
Met het nieuwe abonnement zijn de vier ESPN-zenders voortaan te zien voor hetzelfde maandbedrag van 15 euro. Het genoemde aantal van vier zenders geldt alleen voor kijken via de app van Canal+. Via satelliet zijn drie ESPN-zenders te zien.

[ Voor 47% gewijzigd door apis29 op 18-09-2025 21:11 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

apis29 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:06:
Benieuwd of je straks wel toegang hebt tot de extra ESPN kanalen via ESPN Watch ... tot nu toe kreeg je dat alleen als je het ESPN pakket los afnam bij CanalDigitaal (las ik).

Edit: dat zal dan wel nog steeds niet het geval zijn zeker:

[...]
Dat lijkt gekoppeld aan een Disney abonnement, zie niets van C+ daarover terug.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:15:
[...]

Dat lijkt gekoppeld aan een Disney abonnement, zie niets van C+ daarover terug.
Dat is enkel een algemene login, nu 'toevallig' van Disney omdat ESPN onder de Disney groep valt. Bij de vorige provider kon ik hier wel gebruik van maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Wv-hdeLrS6ZC0iz517UfXVVA9Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KqAyxKLMNQHAGRdtDiQL2BYW.png?f=user_large

Om op de ESPN Watch site in te loggen heb je wel zo'n algemeen Disney account nodig (volgens mij had ik zelfs eerder een 'ESPN Player' account waarmee ik dit Disney account heb aangemaakt) maar om de zenders ook werkend te krijgen moet je vervolgens de stap 'TV-abonnement activeren' zetten door middel van het inloggen met je (via een re-direct) tv provider account.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxNkpNnoBd9eKVVUa4F5n05xLH8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/i3xt5C1k9jXI4nIMF3OKxvgo.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1yQ5O4wsIWyGD8qDTN3TYTh2rg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Jt8OVsS6at6T9gT4QCscDRMW.png?f=user_large

(de volledige lijst aan provider opties)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEw73IrLkDPx4Ws95dzaK19NQZ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YWvcGnTbKsxc54eUVoF8PCKs.png?f=fotoalbum_large

En dan kom je (tot nu toe) enkel uit op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvrNq8rQJtb0u7DEtQEkoGB1_S0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/P0sGwz562g0KJMVSRSNqGtE2.png?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 20-09-2025 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zie in de PostNL app dat Canal+ mij iets toe gaat sturen? Ik heb niets besteld. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Een tijdje geleden, bij het aanpassen van de C+ streaming abonnementen i.v.m. ESPN was er ook sprake van ontvangst via satelliet.

Misschien een smartcard die nu wordt toegezonden naar de gebruikers die de gratis overstap naar het "nieuwe" C+ met voetbal hebben afgerond?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdijk23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:33
hardware-lover schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:00:
Ik zie in de PostNL app dat Canal+ mij iets toe gaat sturen? Ik heb niets besteld. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Een tijdje geleden, bij het aanpassen van de C+ streaming abonnementen i.v.m. ESPN was er ook sprake van ontvangst via satelliet.

Misschien een smartcard die nu wordt toegezonden naar de gebruikers die de gratis overstap naar het "nieuwe" C+ met voetbal hebben afgerond?
Inderdaad. Dus i.v.m. je abonnement aanpassing krijg je een CI module toegestuurd. Ik krijg morgen ook een pakketje en daarom even contact gezocht met Canal+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 20:20

Zyron

BWRAAAAP

Hier ook. Nouja, prima. Je hoeft hem niet te gebruiken, lijkt me.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gvdijk23 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:14:
Inderdaad. Dus i.v.m. je abonnement aanpassing krijg je een CI module toegestuurd. Ik krijg morgen ook een pakketje en daarom even contact gezocht met Canal+
Wat ik al dacht, een smartcard, geen CI module 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
@hardware-lover wat mij opvalt is dat canal+ veel meer kleur kent in de stream dan NLziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

stormfly schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:02:
@hardware-lover wat mij opvalt is dat canal+ veel meer kleur kent in de stream dan NLziet.
En de zender zelf maakt daarbij niets uit? Ik zal eens kritisch vergelijken 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
hardware-lover schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:07:
[...]

En de zender zelf maakt daarbij niets uit? Ik zal eens kritisch vergelijken 😉
Nee beide tests NPO Journaal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

stormfly schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:12:
Nee beide tests NPO Journaal ;-)
Oké. Ik zie het niet direct hier als ik eerlijk ben.
Ik heb NPO 1 en 2 bekeken.

NPO2 vergelijking;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXfNJruc5AmYF6enA4ES4vVTR1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umWyEpEyHXIdgP1RnAd6tnXQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7d0n1-X3VGuxFOH54DQATi-GBg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPbNjKrlHFJ7vk04EUrpgpqC.jpg?f=fotoalbum_large
🤷‍♂️

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
hardware-lover schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:20:
[...]

Oké. Ik zie het niet direct hier als ik eerlijk ben.
Ik heb NPO 1 en 2 bekeken.

NPO2 vergelijking;
[Afbeelding]

[Afbeelding]
🤷‍♂️
Het is op de appleTV vooral met huidskleur, mensen bleken wat uit bij NLziet. Ik heb daar, toen ik nog KPN TV had, samen met NLziet getracht wat aan te finetunen maar zonder resultaat. KPN kent geen AppleTV app maar nu met Canal+ zie je wel het verschil op hetzelfde device.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@stormfly, mogelijk speler gerelateerd dus. Ik gebruik een Android TV speler.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Floddertje_
  • Laatst online: 07-10 13:37
Ik stel mijn vragen maar even hier, want ik zit me wezenloos te zoeken maar kan het niet vinden. Wij hebben nu NLZiet en overwegen om op Canal+ over te stappen. Belangrijkste reden: even duur als het NLZiet-abonnement dat we nu hebben maar dan zitten BBC1 en 2 en 24kitchen er volgens mij bij. Maar als ik op de website van Canal+ het zenderoverzicht opvraag, wordt er een pdf gedownload met gegevens over o.a. een Canal+ Totaal-abonnement dat volgens mij niet meer bestaat. Wie wil mij het antwoord geven op de volgende vragen:

1) Welke zenders zitten er allemaal in het Canal+ Basisabonnement? Ik wil vooral weten of deze zenders er in zitten: BBC1, BBC2, 24Kitchen, Eurosport, CNN. Bij ons wordt eigenlijk alleen naar snooker gekeken als sport.

2) Kun je met Canal+ programma's opnemen? Of is er een andere mogelijkheid om programma's automatisch in een lijst te laten terechtkomen, waar je ze weer uit kunt laten verdwijnen als je ze bekeken hebt? Dat mis ik echt in NLZiet. Je kunt daarin wel series opslaan, maar je ziet dan niet overzichtelijk van welke serie er een nieuwe aflevering is geweest. Je kunt daarnaast wel losse programma's opslaan onder Later bekijken, maar dan moet je dat weer handmatig per aflevering van tevoren doen.

3) Kun je reclames van zenders als RTL doorspoelen bij terugkijken? Of worden die zelfs helemaal weggefilterd zoals in NLZiet?

Zijn er andere voor- en nadelen aan beide diensten die mensen die beide diensten hebben geprobeerd aan me willen vertellen? In ESPN zijn we dus niet geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@_Floddertje_ dit overzicht lijkt het duidelijk te maken? https://www.canalplus.nl/media/qloplorn/zenderlijst.pdf

ESPN is niet meer mogelijk sinds kort, dat is alleen nog beschikbaar voor oud abonnees die de overstap hebben gemaakt naar een speciaal "met voetbal" aanbod.

Opnemen is enkel mogelijk met het Totaal abonnement en dan enkel voor de zenders waarbij dat is aangegeven.

Edit: blijkbaar klopt dat overzicht toch niet meer 🤷‍♂️

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 01-10-2025 23:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:06

lordsnow

I know nothing

hardware-lover schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:38:
Opnemen is enkel mogelijk met het Totaal abonnement en dan enkel voor de zenders waarbij dat is aangegeven.
En volgens mij kan je Totaal niet meer afnemen. Dat werdt toch de nieuwe naam van het €14,95 abonnement voor de bestaande klanten die er voor kozen om niet naar het "Voetbal" (ESPN) pakket te gaan?

Als ik de site nu goed lees is er geen nieuw abonnement meer mogelijk waarbij je kan opnemen? Je hebt nu alleen "Start" en "Films & Series" als optie, zonder opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@lordsnow, het is tamelijk verwarrend zo. Uit het overzicht hebben ze ESPN weggehaald, zo lijkt het up to date, maar dat is het blijkbaar toch niet.

Maar als ze enkel de opties bieden die jij aanhaalt, dan hebben ze het wel heel erg uitgekleed 🥲

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Floddertje_
hardware-lover schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:38:
@_Floddertje_ dit overzicht lijkt het duidelijk te maken? https://www.canalplus.nl/media/qloplorn/zenderlijst.pdf

ESPN is niet meer mogelijk sinds kort, dat is alleen nog beschikbaar voor oud abonnees die de overstap hebben gemaakt naar een speciaal "met voetbal" aanbod.

Edit: blijkbaar klopt dat overzicht toch niet meer 🤷‍♂️
Ja, dat is dus die pdf waar ik het al over had en omdat Totaal ook al niet meer bestaat, vraag ik me ook af hoe het dan met dat opnemen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
_Floddertje_ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:51:
[...]

Ja, dat is dus die pdf waar ik het al over had en omdat Totaal ook al niet meer bestaat, vraag ik me ook af hoe het dan met dat opnemen zit.
Het lijkt er inderdaad op dat met het verdwijnen van ESPN (voor nieuwe klanten), ook alle overige functies van Totaal (overige extra zenders, opnemen, twee streams tegelijkertijd) verdwenen zijn.

Al kan ik me dan weer niet voorstellen dat dat de blijvende oplossing is, want zo is het wel erg uitgekleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TexMex schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:20:
Het lijkt er inderdaad op dat met het verdwijnen van ESPN (voor nieuwe klanten), ook alle overige functies van Totaal (overige extra zenders, opnemen, twee streams tegelijkertijd) verdwenen zijn.

Al kan ik me dan weer niet voorstellen dat dat de blijvende oplossing is, want zo is het wel erg uitgekleed.
Mijn gedachte ook. Contact opnemen met C+ over hoe dat nu werkelijk zit lijkt mij het meest logisch (@_Floddertje_).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Floddertje_
Oké, bedankt voor jullie reacties, dan zal ik C+ inderdaad eens vragen hoe het zit.

Edit: Heb via de chat contact gehad met een medewerker, ze bieden inderdaad alleen nog maar het Start-abonnement aan. Het waarom kon hij me niet vertellen. Bizarre beslissing.

[ Voor 51% gewijzigd door _Floddertje_ op 02-10-2025 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
_Floddertje_ schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:01:
Oké, bedankt voor jullie reacties, dan zal ik C+ inderdaad eens vragen hoe het zit.

Edit: Heb via de chat contact gehad met een medewerker, ze bieden inderdaad alleen nog maar het Start-abonnement aan. Het waarom kon hij me niet vertellen. Bizarre beslissing.
Gek inderdaad. Als ze hun zaakjes op orde hadden gehad, hadden ze juist nú kunnen profiteren van wat mogelijke NLZIET-overstappers. Maar op deze manier is het inderdaad niet echt aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
En vreemd dat je met het abonnement maar 1 stream tegelijk mag. Al werken 2 tegelijk ook merkte ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shopmill
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-10 22:40
Bij mij lijkt het erop dat de omzetting naar Canal+ Voetbal niet goed is gegaan. Ik heb de bevestiging in mijn mailbox maar mijn abbonement staat gewoon nog op Canal+ Totaal. Hebben meer mensen hier last van? Ik zit nu al meer dan 45 minuten op een medewerker te wachten in de chat

[ Voor 14% gewijzigd door shopmill op 04-10-2025 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

shopmill schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 17:51:
Bij mij lijkt het erop dat de omzetting naar Canal+ Voetbal niet goed is gegaan. Ik heb de bevestiging in mijn mailbox maar mijn abbonement staat gewoon nog op Canal+ Totaal. Hebben meer mensen hier last van?
Er staat idd "voetbal" bij mijn omgezette abonnement.

Totaal schijnt niet meer te bestaan als (af te sluiten) abonnement, maar als jij nog steeds ESPN kanalen kunt zien in het overzicht, en ze werken ook nog, dan moeten ze het misschien alleen nog als tekst aanpassen voor jou?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shopmill
De ESPN zenders doen het ook niet meer. Ik heb 2 weken terug nog een chat gehad met een medewerker omdat ik nog steeds mails bleef krijgen dat ik het kon omzetten. Maar ik kreeg het antwoord dat ik die kon negeren als ik het omdat ik me al had aangemeld. Ik ben benieuwd of ik nog een medewerker te spreken krijg vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 00:43

Froggy

...

Bij mij lijkt het erop dat de omzetting naar Canal+ Voetbal niet goed is gegaan. Ik heb de bevestiging in mijn mailbox maar mijn abbonement staat gewoon nog op Canal+ Totaal. Hebben meer mensen hier last van? Ik zit nu al meer dan 45 minuten op een medewerker te wachten in de chat
Hier precies hetzelfde. Afgelopen dinsdag de bevestigingsmail gehad met daarin de melding dat ik niets hoefde te doen. Wou vanmiddag voetbal kijken, maar helaas. "Upgrade" staat er als ik een ESPN zender wil afspelen. Klik je daar op dan gebeurt er helemaal niets. De chat is niet meer beschikbaar blijkbaar. Erg teleurgesteld in de service.

Voor de zekerheid uitgelogd en opnieuw ingelogd, maar zie nog steeds CANAL+ Totaal staan. 8)7

Kijk je bij 'Help' staat er dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHJ42rbZXqwWcJV0ifOgfiTKy1o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gWbnMzUnHVlvHq3CVLvRUKDJ.png?f=fotoalbum_large

Opmerkelijk...

[ Voor 21% gewijzigd door Froggy op 04-10-2025 19:04 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb je afgelopen 1 oktober ook een C+ mail ontvangen met daarin de bevestiging dat het overzetten naar C+ Voetbal succesvol was omgezet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shopmill
hardware-lover schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:08:
[...]

Heb je afgelopen 1 oktober ook een C+ mail ontvangen met daarin de bevestiging dat het overzetten naar C+ Voetbal succesvol was omgezet?
Nee. Ik heb deze mail gehad nadat ik mij had aangemeld voor de omzetting

Bedankt dat je je tv-abonnement om laat zetten naar CANAL+ Voetbal.
Zo blijf je ook na 1 oktober kijken naar meer dan 75 tv-zenders, inclusief alle ESPN-zenders en films en series.

Je maandabonnement gaat in per 1 oktober 2025 en is maandelijks opzegbaar. Je betaalt € 14,95 per maand via de door jou gekozen betaalmethode.

Je inloggegevens blijven hetzelfde, dus je hoeft verder niets te doen om te blijven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@shopmill, ja, die heb ik eerder ook ontvangen.

Ik heb het nu over een specifieke mail dat het daadwerkelijk is omgezet, op 1 oktober ontvangen, de datum dat de verandering ook zou plaatsvinden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 00:43

Froggy

...

@hardware-lover Ik heb alleen deze gehad. Jij hebt dus nog een andere mail gekregen begrijp ik? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cC_c-XGQdqE6zwfkXrGQg9Xp4bQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KpymKYKmeDK5jtP7s6bOw2W6.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ah908BVl1r4c7E06DMtBYsInn2o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vihxiE210jESd12Gkhz6BK9C.jpg?f=user_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Froggy schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:21:
@hardware-lover Ik heb alleen deze gehad. Jij hebt dus nog een andere mail gekregen begrijp ik? [Afbeelding]
Zoals @hardware-lover al aangaf moet je op 1 oktober ook een e-mail hebben moet ontvangen met deze tekst : 'Je CANAL+ Voetbal-abonnement is geactiveerd'

Ik heb deze e-mail wel ontvangen en heb gewoon alle ESPN kanalen beschikbaar. Mocht je deze niet hebben ontvangen dan is je account niet omgezet. Contact opnemen met de klantenservice dus in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shopmill
Vandaag had ik meteen contact met een medewerker en ze hebben mijn abbonement omgezet. Eind goed al goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Floddertje_
Is dat Canal + Voetbal-abonnement alleen voor bestaande klanten, weet iemand dat? Het staat niet op hun website bij de abonnementinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
_Floddertje_ schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:37:
Is dat Canal + Voetbal-abonnement alleen voor bestaande klanten, weet iemand dat? Het staat niet op hun website bij de abonnementinformatie.
Ja.

nieuws: Streamingdienst Canal+ biedt geen ESPN-zenders meer aan voor nieuwe k...

[ Voor 36% gewijzigd door Hmmbob op 07-10-2025 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 07:54
Uhh ik heb een tijd canal plus gehad. Maar vorige week opgezegd. Gebruikte het niet veel voor de prijs. Nu krijg ik een mail van canal digitaal dat er een pakket naar mij onderweg is. Ik zie het ook op de DHL app. Geen idee wat dit is. Het zegt canal digitaal pakket. Iemand een idee wat dit is? Haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
lHybridl schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:48:
Uhh ik heb een tijd canal plus gehad. Maar vorige week opgezegd. Gebruikte het niet veel voor de prijs. Nu krijg ik een mail van canal digitaal dat er een pakket naar mij onderweg is. Ik zie het ook op de DHL app. Geen idee wat dit is. Het zegt canal digitaal pakket. Iemand een idee wat dit is? Haha
Vanwege die omzetactie met het ESPN voetbalabonnement (enkel nog bestaande gebruikers) sturen ze iedereen ook een smart card voor satelliet. Overbodig als je via de app kijkt, maar het kost niks extra of er veranderd voor bestaande gebruikers verder niks. Reden voor deze verzendactie is niet gegegeven, dus vermoedelijk iets contractueel met ESPN?

Bij jou zal de opzegging de verzending gekruist hebben. Volgens de mail blijft de smart card eigendom van de abonnee, dus verder ook geen gedoe met terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 07:54
Sempy schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:30:
[...]

Vanwege die omzetactie met het ESPN voetbalabonnement (enkel nog bestaande gebruikers) sturen ze iedereen ook een smart card voor satelliet. Overbodig als je via de app kijkt, maar het kost niks extra of er veranderd voor bestaande gebruikers verder niks. Reden voor deze verzendactie is niet gegegeven, dus vermoedelijk iets contractueel met ESPN?

Bij jou zal de opzegging de verzending gekruist hebben. Volgens de mail blijft de smart card eigendom van de abonnee, dus verder ook geen gedoe met terugsturen.
Ah goed om te weten. Bedankt voor de info
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste