[Ervaringen / Discussie] Canal+

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
De app op mijn LG TV heeft onlangs een update gehad. Nu hebben ze een nieuw opstart scherm/splash screen toegevoegd met een geluidje. Vrij irritant en het verlengt de laadtijd, wil gewoon TV kijken :+ . Heb nog niet de optie gevonden om het uit te zetten.

Verder heel tevreden, betaal al 3 jaar lang ‘slechts’ 14,95 en werkt altijd op de TV’s in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:44:Meer algemeen, de BBC afspeelproblemen lijken voor nu weg te zijn?
Stilstaand/geen beeld bij sportwedstrijden is inderdaad al een tijdje opgelost echter is het beeld bij mij nu enkel in SD/absoluut geen 1080p voor alle BBC1/2 programma's. Van de regen in de drup :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

apis29 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:54:
Stilstaand/geen beeld bij sportwedstrijden is inderdaad al een tijdje opgelost echter is het beeld bij mij nu enkel in SD/absoluut geen 1080p voor alle BBC1/2 programma's. Van de regen in de drup :+
Nou, ze geven het wel door in Full HD, maar ik denk dat de bron dat niet is.

BBC NL is 1920x1080 25
BBC One en Two zijn 1920x1080 25.
BBC News is een bedroevende 1024x576 25

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:30:
[...]

Nou, ze geven het wel door in Full HD, maar ik denk dat de bron dat niet is.

BBC NL is 1920x1080 25
BBC One en Two zijn 1920x1080 25.
BBC News is een bedroevende 1024x576 25
BBC Two (en One wanneer het wel werkte) voordat het 'opgelost' was zag er echt stukken beter uit, ik vermoed dat ik/we hier idd gewoon de 576p stream krijgen en dat dat de fix is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Weten jullie of de Canal+ app op iPad ook Picture in Picture ondersteunt? Ik vind dat zelf wel een fijne functionaliteit. Kun je in een klein venster bv toch nog wat meekrijgen van sport, terwijl je ondertussen tweakers.net bezoekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cooyco
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-09 18:15
Ja ondersteunt PiP. Werkt prima op de iPad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wilde de Wimbledon finale kijken, natuurlijk geen Eurosport dus naar BBC 1, maar echt dit is bedroevend slecht qua beeldkwaliteit. Zou HD moeten zijn....

Maar de sport addon bij HBO genomen voor een maandje

[ Voor 15% gewijzigd door Quantor op 13-07-2025 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Quantor schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:17:
Wilde de Wimbledon finale kijken, natuurlijk geen Eurosport dus naar BBC 1, maar echt dit is bedroevend slecht qua beeldkwaliteit. Zou HD moeten zijn....

Yep, het verschil is zo wel bedroevend groot tussen beiden 😢

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Quantor schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:17:

Jammer om dit te lezen. Ik zit nu bij Ziggo, maar wil straks na de zomervakantie wellicht overgaan naar Odido internet only en dan aangevuld met Canal+ (voornamelijk omdat dit de goedkoopste manier is voor tv zenders met ESPN compleet). Bij Odido kost dit 10 euro meer per maand. TV voor 12,50 euro + 12,50 voor ESPN. T.o.v. andere aanbieders is 12,50 voor ESPN al vrij goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meesje schreef op zondag 13 juli 2025 @ 19:00:
Jammer om dit te lezen. Ik zit nu bij Ziggo, maar wil straks na de zomervakantie wellicht overgaan naar Odido internet only en dan aangevuld met Canal+ (voornamelijk omdat dit de goedkoopste manier is voor tv zenders met ESPN compleet). Bij Odido kost dit 10 euro meer per maand. TV voor 12,50 euro + 12,50 voor ESPN. T.o.v. andere aanbieders is 12,50 voor ESPN al vrij goedkoop.
Even ter verduidelijking. Het is gelukkig niet allemaal BBC1 kwaliteit via de C+ app, ESPN is stukken beter mag ik wel opmerken.

Het beeldkwaliteitaanbod via de C+ app kan aardig verschillen per zender.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Voor degenen die overwegen om een proefabonnement op Canal+ te nemen: DOE HET NIET !

Mijn ervaring: in april gratis proefabonnement afgesloten. Direct op dezelfde dag weer opgezegd per einde proeftermijn. Dat doe ik altijd bij elke streamingdienst, dan kan ik zelf kiezen of ik weer wil verlengen. Prima, bevestiging per mail gehad dat opzegging was doorgevoerd.

Begin juli (dus twee-en-een-halve maand) verder: ineens dik 35 euro van mijn rekening afgeschreven! Ik dus in de chat met Canal+. Nou dat kostte wat moeite maar uiteindelijk gaven ze toe dat het hun fout was. En dat ze het met terugwerkende kracht zouden rechtzetten. OK, foutje maken kan, prima. Maar toen (begin juli) bleek dat terugbetaling eind augustus of als ik pech had eind september zou plaatsvinden..... whaaat?

Nee dat kan echt niet anders. Helaas pindakaas. Ook niet na meerdere keren via verschillende wegen proberen. Ondertussen heb ik via mijn creditcard maatschappij een chargeback aangevraagd, in de hoop dat dit de terugbetaling versneld. Ben benieuwd.

Oh ja: wil je lachen, google dan even op "Canaldigitaal reviews". Met name de meer dan 400 reviews op Trustpilot (prachtig gemiddeld cijfer van een 1,2 8)7 ) laten zien dat ik helaas niet de enige ben. Wees gewaarschuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:59
Ohjee 35 euro.
Bij mij werkt Canal+ al jaren naar wens. Dit soort n=1 issues heb je helaas altijd wel: ook bij KPN, Ziggo, Odido of welke andere provider of dienstverlener ook.

Maar was het nou een proefabonnement om te kijken of de dienst (TV etc) iets was, of om te kijken of ze hun interne- en administratieve processen op orde hebben?

Dat wordt uit het jouw verhaal niet helemaal duidelijk - al lijkt het vooral het laatste.

Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvdijk23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:32
.... Bij mij werkt Canal+ al jaren naar wens. ....
Helemaal eens. Bij werkt het ook al jaren naar tevredenheid. Geen schotel gebruiker, maar streaming TV. Prima deal voor €15 per maand incl ESPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Inderdaad en op mijn LG tv heb ik ook altijd prima beeld via de app. Altijd maar dat geneuzel over een pixeltje meer of minder of dat het meer of minder fps bij een bepaalde zender. Dan moet je heil gewoon ergens anders gaan zoeken.

Stay safe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Master FX schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:04:
Inderdaad en op mijn LG tv heb ik ook altijd prima beeld via de app. Altijd maar dat geneuzel over een pixeltje meer of minder of dat het meer of minder fps bij een bepaalde zender. Dan moet je heil gewoon ergens anders gaan zoeken.
Waarom wuif je alles weg? Dit topic gaat toch over ervaringen? Of het nu over fps gaat of over betaal issues, dat mag toch gewoon? Zo niet, kunnen we dit topic ook wel op slot doen.... Ik vind je 'Ohjee 35 euro.' zelfs vrij onbeschoft.

Ik vind het wel interessant om te volgen wat de ontwikkelingen zijn. Ooit begrepen dat bv EPSN via Android een betere fps had (of heeft?) dan EPSN via Apple TV. Die info hoor ik graag!

[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 31-07-2025 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Master FX
meesje schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:18:
[...]

Waarom wuif je alles weg? Dit topic gaat toch over ervaringen? Of het nu over fps gaat of over betaal issues, dat mag toch gewoon? Zo niet, kunnen we dit topic ook wel op slot doen.... Ik vind je 'Ohjee 35 euro.' zelfs vrij onbeschoft.

Ik vind het wel interessant om te volgen wat de ontwikkelingen zijn. Ooit begrepen dat bv EPSN via Android een betere fps had (of heeft?) dan EPSN via Apple TV. Die info hoor ik graag!
Prima om ervaringen te delen, maar om dan je reply te beginnen met "DOE HET NIET" is ook raar: als of ik een domme keuze gemaakt zou hebben en per ongeluk al 4 jaar tevreden klant ben.

Oh en kleine typo in jouw reply: ESPN :)

[ Voor 61% gewijzigd door Master FX op 31-07-2025 12:29 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Master FX schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:11:
[...]

Ohjee 35 euro.
Bij mij werkt Canal+ al jaren naar wens. Dit soort n=1 issues heb je helaas altijd wel: ook bij KPN, Ziggo, Odido of welke andere provider of dienstverlener ook.

Maar was het nou een proefabonnement om te kijken of de dienst (TV etc) iets was, of om te kijken of ze hun interne- en administratieve processen op orde hebben?

Dat wordt uit het jouw verhaal niet helemaal duidelijk - al lijkt het vooral het laatste.
Het was inderdaad een abonnement om te bezien of het qua tv iets voor me was. En nee, de app vond ik niet fijn.

Daarom weer opgezegd. En dan is N zeker niet 1, zoals gezegd staan er online voor Canal Digitaal 400 en voor CanalPlus 4000 fiks negatieve reviews, die grotendeels over slechte administratie gaan.

Vandaar mijn waarschuwing, het zal technisch qua tv kijken vast prima werken, maar probeer je dit als proefabonnement tijdelijk uit, bereid je dan maar voor op een hoop administratief gedoe.

Ps: ik vind 35 euro wel een flink bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooyco
Als je een AppleTV hebt en van voetbal houdt dan is Canal+ veel logischer keuze dan de kastjes van de internet-providers. Ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor nieuwe klanten nu tijdelijk zes maanden 50% korting op alle abonnementen:

- Films & Series: € 2,50 p/m (normaal € 4,99)
- Start: € 4,99 p/m (normaal € 9,99)
- Totaal: € 7,50 p/m (normaal € 14,95)

Start is een abonnement met minder zenders en zonder ESPN. Je kunt daarmee op één apparaat tegelijk kijken in plaats van twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:25
Cooyco schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:07:
Als je een AppleTV hebt en van voetbal houdt dan is Canal+ veel logischer keuze dan de kastjes van de internet-providers. Ik ben er erg tevreden over.
Ook op veel TV's (jonger dan 8 jaar) is de app al standaard aanwezig. Kennis kijkt op een LG, TV starty gewoon op in de app, werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
swhnld schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:03:
[...]

Ook op veel TV's (jonger dan 8 jaar) is de app al standaard aanwezig. Kennis kijkt op een LG, TV starty gewoon op in de app, werkt prima.
Met deze actie wil ik het nu wel eens ervaren. 7,50 voor ESPN alleen is al vrij goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijtbord
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13-09 11:22
Ik wilde gisteren Canal+ afsluiten voor het voetbal. Was vorig jaar niet heel enthousiast over de app en ben halverwege het voetbalseizoen ermee gestopt en gebruik nu voor het sporadischte tv kijken NLziet (vanwege het reclamevrij kunnen kijken naar de commerciele zenders).

Gisteren toch maar besloten het niet te doen vanwege de 15 euro en ik ehb al zoveel streaming diensten, maar met deze aanbieding hoef je er eigenlijk niet over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grizzz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:40
De huidige deal is inderdaad erg goed. Wat ik mij wel afvraag, als ik de app op Apple TV of mijn LG open zie ik (zonder abonnement) alle series en films staan, maar nergens de optie om live tv te kijken.

Moet je live tv altijd casten via de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grizzz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:01:
De huidige deal is inderdaad erg goed. Wat ik mij wel afvraag, als ik de app op Apple TV of mijn LG open zie ik (zonder abonnement) alle series en films staan, maar nergens de optie om live tv te kijken.

Moet je live tv altijd casten via de telefoon?
Nee, er zit een programmagids in, met live TV (en terugkijken) (abonnement versie).

Edit: met de Android TV app.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 08-08-2025 13:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:08:
[...]

Nee, er zit een programmagids in, met live TV (en terugkijken).
Wat ik begrepen heb (nog geen eigen ervaring) is dat in de app voor Apple TV geen programmagids zit. Op bv iPad wel. Ik neem aan dat je wel direct kunt navigeren naar de live zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meesje schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:10:
Wat ik begrepen heb (nog geen eigen ervaring) is dat in de app voor Apple TV geen programmagids zit. Op bv iPad wel. Ik neem aan dat je wel direct kunt navigeren naar de live zenders.
Echt? Dan had ik specifieker moeten zijn, op Android TV is dit wel het geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grizzz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:40
[...]

Bedankt, erg goed om te weten. Neem aan dat het op Web OS van LG wel werkt. Ga het van het weekend even testen. Dit betekent helaas wel dat ik mijn apple tv niet meer hiervoor kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
Grizzz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:40:
[...]

Bedankt, erg goed om te weten. Neem aan dat het op Web OS van LG wel werkt. Ga het van het weekend even testen. Dit betekent helaas wel dat ik mijn apple tv niet meer hiervoor kan gebruiken.
Canal+ app op WebOS werkt prima. Kijk met mijn LG tv al een jaar of 4 nu naar volle tevredenheid via Canal+.

Stay safe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:50
Wanneer je de Canal+ app gebruikt zonder abonnement of zonder in te loggen, is de programmagids inderdaad niet zichtbaar.
Zodra je inlogt wordt de gids wél beschikbaar, ook op Apple TV sinds kort (zie afbeelding).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qE4dSPW7KPwZRt71uraDZk4CqG0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nJC16ojSZNq7uxYLQBMycAb0.png?f=fotoalbum_tile

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooyco
[...]

Volgens mij hangt het af van de resolutie van je TV. Op mijn oude, tweede, TV heb ik geen programmagids. Die gids heeft voldoende pixels nodig zeg maar. Live zenders kiezen gaat gewoon zoals je verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:08
Heeft Canal+ nu geen abonnement meer met ESPN? Ik zie nu alleen nog Canal+ Start of Canal+ Films & Series staan namelijk. Ik wou nu net een abonnement gaan afsluiten met die 6 maanden 50% korting, maar zonder ESPN, is het niet meer interessant tov NLZiet.

Edit: Even in de chat nagevraagd en de chatbot geeft het volgende antwoord.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UgZ6wd0ghGubh3-OdK93cW-qqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lTfOqwVWhMFcg8dEXHVyZwH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door PatrickC op 13-08-2025 23:24 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
Holy shitballs, dat is wel een flinke wijziging inderdaad. Blij dat ik nog wel een pakket mét heb.

(Al zou ik ook graag ESPN los willen kunnen afsluiten, we kijken nauwelijks live TV maar je moet altijd via een van de TV aanbieders 😐 )

Sometimes you need to plan for coincidence

• PatrickC
Hmmbob schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:55:
Holy shitballs, dat is wel een flinke wijziging inderdaad. Blij dat ik nog wel een pakket mét heb.

(Al zou ik ook graag ESPN los willen kunnen afsluiten, we kijken nauwelijks live TV maar je moet altijd via een van de TV aanbieders 😐 )
Ja, ik baal enorm. Die 50% aanbieding was er nog maar net en ik dacht, dat lukt nog wel om me deze week te abonneren. Voor dat geld inclusief ESPN Compleet was het een ‘nobrainer’. Nu is het volstrekt oninteressant geworden voor mij. NLZiet biedt dan veel meer voor een vergelijkbare prijs.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Ook op de front page.
nieuws: Streamingdienst Canal+ biedt geen ESPN-zenders meer aan voor nieuwe k...
Daar gaat de laatste optie voor betaalbaar tv+espn. Nu ben je voor Espn verplicht om altijd een klassiek tv abo af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, ik had de post van @PatrickC in de linktips gegooid. Het is nogal een verandering. Wat ik eerder zei, het liefste zou ik.....:
Hmmbob schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:55:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:03:
Ja, ik had de post van @PatrickC in de linktips gegooid. Het is nogal een verandering. Wat ik eerder zei, het liefste zou ik.....:

[...]
Waarschijnlijk is de deal tussen ESPN en de providers juist precíes dat losse verkoop van ESPN niet wordt toegestaan. En nu dus ook niet meer via Canal+, waar de prijs voor het gehele pakket (dus met ESPN) ongeveer overeenkwam met de prijs van ESPN als extra pakket via andere providers.

Sinds ESPN die 'Eredivisie-belasting' bij de providers heeft afgedwongen (providers dragen voor elke tv-klant een bedrag af aan ESPN, of ze nu wel of geen ESPN-pakket afnemen), lijkt het ze eindelijk voor de wind te gaan. Als tegenprestatie zullen de providers geëist hebben dat ESPN alleen beschikbaar is in combinatie met een ouderwets tv-abonnement. Dit is een win-winsituatie voor beide partijen: ESPN verdient geld aan elke tv-klant van elke provider die ESPN doorgeeft, ook als die klant geen volledig ESPN-pakket afneemt. En de tv-providers blijven relevant want je kunt niet om ze heen als je ESPN wilt ontvangen (zoals in het geval van Viaplay wel kan). De laatste omweg via Canal+ wordt nu ook de nek omgedraaid.

Overigens zie je in de VS nu wel een beweging de andere kant op, maar ik heb de indruk dat we daar in Nederland voorlopig niet op hoeven te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 18:57
Ik had vier dagen geleden juist Canal+ genomen vanwege ESPN. Ik heb het idee dat het een lokkertje was om nog klanten binnen te harken. Dat ze mogelijk al wisten dat de deal met ESPN zou vervallen. Ik ga nu gebruik maken van mijn herroepingsrecht want voor mij heeft het geen meerwaarde. Dan kan ik beter NLziet gaan gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Zojuist een medewerker gesproken. Hij beweert dat iedereen met een nog lopend abonnement ESPN blijft behouden. Er zijn gesprekken gaande tussen ESPN EN Canal+ over de toekoemstige andere constructies. Zolang er geen nieuwe/geupdate contracten zijn afgesproken, dan houdt het huidige abonnement gewoon nog de 4 ESPN zenders. En dit kan nog wel eens een poosje gaan duren, want de huidige contracten, dus incl. ESPN, dienen gerespecteerd te worden.

Wordt vervolgd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:45:
Zojuist een medewerker gesproken. Hij beweert dat iedereen met een nog lopend abonnement ESPN blijft behouden. Er zijn gesprekken gaande tussen ESPN EN Canal+ over de toekoemstige andere constructies. Zolang er geen nieuwe/geupdate contracten zijn afgesproken, dan houdt het huidige abonnement gewoon nog de 4 ESPN zenders. En dit kan nog wel eens een poosje gaan duren, want de huidige contracten, dus incl. ESPN, dienen gerespecteerd te worden.

Wordt vervolgd.......
4 Dagen geleden had ik nog wel ESPN, maar dat is nu toch niet meer het geval (sinds vanochtend). Ik moet dan op bestellen drukken, maar ook dan kan ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
BlakeNL schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:32:
[...]

4 Dagen geleden had ik nog wel ESPN, maar dat is nu toch niet meer het geval (sinds vanochtend). Ik moet dan op bestellen drukken, maar ook dan kan ik niks.
Gisteren nog een half-jaar abonnement à €7,50 p.m. eruit kunnen slepen(babbelen) inclusief ESPN dus. Zojuist is het geactiveerd en ik heb inderdaad de 4 ESPN kanalen.

Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit veel beter is dat ik had verwacht. Ik gebruik de Canal+ app op mijn LG C4. Zeer waarschijnlijk komt de beeldverbetering door de uitstekende upscaling van de LG C4.

[ Voor 18% gewijzigd door Pierre_nr1 op 16-08-2025 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:42:
[...]

Gisteren nog een half-jaar abonnement à €7,50 p.m. eruit kunnen slepen(babbelen) inclusief ESPN dus. Zojuist is het geactiveerd en ik heb inderdaad de 4 ESPN kanalen.

Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit veel beter is dat ik had verwacht. Ik gebruik de Canal+ app op mijn LG C5. Zeer waarschijnlijk komt de beeldverbetering door de uitstekende upscaling van de LG C5.
Heel vreemd dat bij mij deze kanalen nu verdwenen zijn. Ik heb ook mijn herroepingsrecht gemaild, ben benieuwd naar het antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:42:

Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit veel beter is dat ik had verwacht. Ik gebruik de Canal+ app op mijn LG C5. Zeer waarschijnlijk komt de beeldverbetering door de uitstekende upscaling van de LG C5.
De ESPN kanalen hebben, naast 1080p@50Hz, ook een best wel redelijke (variabele) bitrate 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:33

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

PatrickC schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 23:16:
Heeft Canal+ nu geen abonnement meer met ESPN? Ik zie nu alleen nog Canal+ Start of Canal+ Films & Series staan namelijk. Ik wou nu net een abonnement gaan afsluiten met die 6 maanden 50% korting, maar zonder ESPN, is het niet meer interessant tov NLZiet.
Het meest opvallende is vooral dat het Totaal abonnement compleet is verdwenen. ESPN boeit mij niet, maar de beperking tot 1 stream voor de start variant is wel wat mager. Heb nog een oud CD abo en doe eigenlijk niets meer met de satelliet. Wil dus over naar C+, maar de keuzes zijn nu nogal "beperkt".

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Rimco schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:19:
[...]

Het meest opvallende is vooral dat het Totaal abonnement compleet is verdwenen. ESPN boeit mij niet, maar de beperking tot 1 stream voor de start variant is wel wat mager. Heb nog een oud CD abo en doe eigenlijk niets meer met de satelliet. Wil dus over naar C+, maar de keuzes zijn nu nogal "beperkt".
Het rare ook is dat het goedkopere “ CANAL+ FILMS & SERIES” abonnement 2 streams toestaat. Het is echt een last minute noodgreep van Canal+, omdat ze problemen met ESPN kregen volgens mij. Ik kan me ook niet voorstellen dat de abonnementen zo blijven, want dan zijn ze niet concurrerend t.o.v. b.v. NLZiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Rimco schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:19:
[...]

Plus de overige extra zenders uit Totaal (en opnemen), die nu voor nieuwe klanten blijkbaar helemaal niet meer zijn af te sluiten? Het lijkt inderdaad allemaal heel last minute te zijn gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Kreeg zojuist onderstaande mail:
De VriendenLoterij Eredivisie is weer begonnen! Nu kijk je alle wedstrijden live met je CANAL+ tv-abonnement. Dit gaat veranderen door nieuwe afspraken die gemaakt zijn met ESPN. Vanaf 1 oktober 2025 zijn de ESPN-zenders niet meer beschikbaar in je huidige abonnement.

Wil je alle wedstrijden op ESPN blijven volgen? Zet je abonnement om naar CANAL+ Voetbal, ons nieuwe satelliet abonnement. Hiermee hou je toegang tot ESPN, via satelliet en de app.

Mis geen wedstrijd -
regel het nu in 1 minuut

Als je geen actie onderneemt, heb je vanaf 1 oktober
geen toegang meer tot de ESPN-zenders.

Wat biedt CANAL+ Voetbal?

■ Het abonnement kost € 14,95 per maand

■ Je kijkt nu ook via satelliet naar 3 ESPN-zenders en meer dan 95 zenders.

■ Kijk zoals je gewend bent via de app naar 4 ESPN-zenders en meer dan 75 zenders.

■ Toegang tot awardwinnende films, must-see series en CANAL+ Action.

■ Maandelijks opzegbaar

Waarom moet je iets doen om te blijven kijken?

Om jou ESPN te kunnen blijven aanbieden is er een nieuw abonnement: CANAL+ Voetbal. Dit nieuwe abonnement valt onder ons satellietaanbod. Wat betekent dit voor jou? Je ontvangt van ons een geactiveerde smartcard. Daarnaast blijf je via de app gewoon kijken zoals je gewend bent. Zo mis je geen enkel live sportmoment.

Zet je je abonnement niet om?

Dan loopt je bestaande abonnement gewoon door, maar zonder de vier zenders van ESPN. Je houdt meer dan 75 tv-zenders, neemt je favoriete tv-programma’s op en kijkt terug wanneer je wilt. Je abonnement heet vanaf nu CANAL+ Totaal.

Heb je vragen of twijfel je?

Bekijk de veelgestelde vragen. Wil je je abonnement opzeggen? Ga naar je persoonlijke Mijn CANAL+ omgeving. Je kunt ook contact opnemen via onze chat op canalplus.nl. We helpen je graag verder. 

Met sportieve groet,

Team CANAL+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Sempy schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:09:
Kreeg zojuist onderstaande mail:

[...]
Ik heb deze mail ook zojuist ontvangen. Ze hebben het over een 'nieuw satelliet abonnement'....maar ook over dat je ESPN gewoon via de app kan blijven kijken. Ik wil geen satelliet abonnement, maar wel ESPN via de app blijven kijken. Ik vind het verwarrend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Nu online
Als ik het goed begrijp kan je straks beide en krijg je voor de vorm een simkaart voor de satelliet. Die gooi ik wel ongebruikt in de kast. Misschien contractueel dingetje dat ze alleen aan sattelietabbo's mogen verkopen van ESPN?

Enige wat voor mij onduidelijk is hoe het zit met mijn reeds vooruit betaalde halfjaarabonnement en de daar in verwerkte korting als ik nu overstap. Niet dat ik opeens een nieuw abbo aanga en de eerder verkregen korting misloop. Maar gelukkig tot 1-10 de tijd, dus ik wacht even af voor ik dit in gang zet.

[ Voor 8% gewijzigd door Sempy op 31-08-2025 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:24
Is gewoon een trucje zodat er aan de voorwaarden van ESPN wordt voldaan zoals Sempy eigenlijk al aangeeft. Ik betaal al per maand dus voor mij verandert er eigenlijk niets, behalve dat ik eventueel via schotel/satelliet kan gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:44
Is dit abonnement ook af te sluiten voor nieuwe klanten? Dit is voordeliger dan het goedkoopste satelliet abonnement. Het Riant abonnement kost namelijk 25,95 per maand. Ik kan op de site van Canal+ niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Sempy schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:24:
Enige wat voor mij onduidelijk is hoe het zit met mijn reeds vooruit betaalde halfjaarabonnement en de daar in verwerkte korting als ik nu overstap. Niet dat ik opeens een nieuw abbo aanga en de eerder verkregen korting misloop. Maar gelukkig tot 1-10 de tijd, dus ik wacht even af voor ik dit in gang zet.
Is inderdaad een vreemde situatie. Je bent voor een aanbieding gegaan voor 6 maanden met hierbij ook toegang tot alle ESPN kanalen. Dat kunnen ze je niet zo maar afnemen totdat de 6 maanden voorbij zijn volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
devriesjande schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:12:
Is dit abonnement ook af te sluiten voor nieuwe klanten? Dit is voordeliger dan het goedkoopste satelliet abonnement. Het Riant abonnement kost namelijk 25,95 per maand. Ik kan op de site van Canal+ niets over vinden.
Volgens mij is dit abonnement niet voor nieuwe klanten af te sluiten. Het lijkt er op dat het alleen voor bestaande klanten van toepassing is.

Een beetje rara gang van zaken, maar blijkbaar heeft ESPN hier veel mee te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danda
  • Laatst online: 11:10
devriesjande schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:12:
Klopt is alleen voor bestaande abonneehouders die reeds ESPN in hun abo hadden en nu houden maar alleen via de satelliet, zonder bijkomende abokosten, die krijgen ook een gratis smartcard en zullen dus via de satelliet alles in betere resolutie kunnen ontvangen...... mazzelaars😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:50
Meer informatie over de wijziging staat ook op de website, https://www.canalplus.nl/zenderwijziging/.

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

danda schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:13:
Klopt is alleen voor bestaande abonneehouders die reeds ESPN in hun abo hadden en nu houden maar alleen via de satelliet, zonder bijkomende abokosten, die krijgen ook een gratis smartcard en zullen dus via de satelliet alles in betere resolutie kunnen ontvangen...... mazzelaars😀
Alleen via satelliet ESPN als bestaande klant? Dat lijkt mij niet het geval te zijn. Ik was echt niet van plan om weer eens een schotel te gaan plaatsen hiervoor.

Ik heb de handel inmiddels omgezet via de mail 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19

lordsnow

I know nothing

Satteliet is €25,95 per maand. Dus ze verwachten dat je 2.5x de normale prijs wil gaan betalen om de ESPN zenders te behouden? Op de Canal+ website kan ik trouwens nog niks vinden over het nieuwe "Canal+ Voetbal" abonnement. Hopelijk is dat een heel stuk goedkoper.

//update
Ah, blijkbaar is Canal+ Voetbal alleen iets voor bestaande abonnees. Het voelt alsof ze een trucje gebruiken om onder de nieuwe voorwaarden van ESPN uit te komen, ze geven iedereen een 'satteliet abonnement'.

[ Voor 29% gewijzigd door lordsnow op 01-09-2025 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
lordsnow schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:54:
Satteliet is €25,95 per maand. Dus ze verwachten dat je 2.5x de normale prijs wil gaan betalen om de ESPN zenders te behouden?
Nee.
Op de Canal+ website kan ik trouwens nog niks vinden over het nieuwe "Canal+ Voetbal" abonnement. Hopelijk is dat een heel stuk goedkoper.
Ja.
//update
Ah, blijkbaar is Canal+ Voetbal alleen iets voor bestaande abonnees. Het voelt alsof ze een trucje gebruiken om onder de nieuwe voorwaarden van ESPN uit te komen, ze geven iedereen een 'satteliet abonnement'.
Precies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:48
Ben ik net over gestapt door de actie van 7,50 euro voor 6 maanden halen ze espn weg,alsof ze dat nog niet wisten ,kijken of dit kan annuleren 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
tippie62 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:33:
Ben ik net over gestapt door de actie van 7,50 euro voor 6 maanden halen ze espn weg,alsof ze dat nog niet wisten ,kijken of dit kan annuleren 😡
Heb je geen e-mail ontvangen dan om gratis over te stappen naar een satelliet abonnement inclusief ESPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:48

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik had al vanaf 2023 geen Canal+ abonnement meer, maar de inlog gegevens werkte nog wel. Ik heb nu via bovenstaande link gewoon aangegeven dat ik mijn abonnement (wat ik dus niet meer heb) wil laten omzetten naar het Canal+ voetbal abonnement. En daarop kreeg ik onderstaande mail terug, mij benieuwen of dat even goed gaat werken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KC303dBL3xOMLR1Zgu1ww2XZqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ve10hvemDNlKLdoTVUHtQ2Gk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Nu online
Zojuist via chat de bevestiging gekregen dat bij overstap de reeds betaalde maanden eerst worden verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijtbord
tippie62 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:33:
Ik ben er ook niet blij mee eigenlijk, zo te zien is de enige optie die we nu hebben 15 euro per maand te betalen terwijl ik toch 50% korting had voor 6 maand. Heb je inmiddels al contact gehad?

Als ik op de link in de mail klik zie ik nergens meer de korting staan namelijk en ik twijfel echt of ik 15 euro wil betalen voor Nederlands voetbal, ik besteed dat dan liever aan de Engelse competitie.

[ Voor 18% gewijzigd door krijtbord op 01-09-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik vraag me af wat Canal+ nu met ESPN heeft afgesproken. Ik kan me niet voorstellen dat ze een Canal+.
Voetbal abonnement introduceren, als ze daar niet al de goedkeuring van ESPN voor gekregen hebben. Dus dan lijkt het er op dat ESPN nu heeft voorkomen dat er vanaf nu nog nieuwe abonnementen incl. ESPN kunnen worden afgesloten. Was je al Canal+ abonnee, dan heb je geluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Nu online
PatrickC schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:46:
Ik vraag me af wat Canal+ nu met ESPN heeft afgesproken. Ik kan me niet voorstellen dat ze een Canal+.
Voetbal abonnement introduceren, als ze daar niet al de goedkeuring van ESPN voor gekregen hebben. Dus dan lijkt het er op dat ESPN nu heeft voorkomen dat er vanaf nu nog nieuwe abonnementen incl. ESPN kunnen worden afgesloten. Was je al Canal+ abonnee, dan heb je geluk.
Mijn vermoeden: Ziggo en/of KPN hebben lopen miepen dat Canal+ een te goede deal kon neerzetten en hen omzet kost (beetje zoals Viaplay tegen F1TV heeft gedaan). ESPN komt zijn grote afnemers tegemoet door ESPN nu in feite te koppelen aan je internetprovider. Canal+ mag nog ESPN leveren aan de Schotelbezitters en als compromis is er voor de bestaande abbo's deze eenmalige omzetting.

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 01-09-2025 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijtbord
Ik heb de chat geprobeerd, maar die sluit kennelijk al om 18.00. Ik zal dan een keer op werktijden ermee aan de slag moeten en ik heb er maar voor gekozen 14,99 te betalen. De 50% korting is dan weg, had daar mijn inzien nog 5 maanden recht op, maar het kost me nu al een half uur ergernis en dat is mij die 5x7,50 euro ook niet waard.

Ik zie ook even geen andere mogelijkheid om legaal Nederlands voetbal te kijken. Ik heb een glasvezel internetverbinding en geen tv abonnement en dan blijven er volgens mij alleen illegale mogelijkheden over waarvan ik geen gebruik wil maken.

Ik neem aan dat we nog wel een mail krijgen om een adres door te geven voor het ontvangen van de kaart die we niet gaan gebruiken? Die gaat hier ook wel onderin de la voor het geval die ooit teruggestuurd moet worden.

[ Voor 15% gewijzigd door krijtbord op 01-09-2025 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:48
krijtbord schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:34:
[...]

Ik ben er ook niet blij mee eigenlijk, zo te zien is de enige optie die we nu hebben 15 euro per maand te betalen terwijl ik toch 50% korting had voor 6 maand. Heb je inmiddels al contact gehad?

Als ik op de link in de mail klik zie ik nergens meer de korting staan namelijk en ik twijfel echt of ik 15 euro wil betalen voor Nederlands voetbal, ik besteed dat dan liever aan de Engelse competitie.
Heb mjn abbo opgezegd maar krijg als opzegdatum feb 2026 ga morgen maar is chatten met ze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krijtbord
tippie62 schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:21:
Heb mjn abbo opgezegd maar krijg als opzegdatum feb 2026 ga morgen maar is chatten met ze
Volgens mij zijn er 3 opties als je het 50% kortingsabonnement hebt:

1) je verliest voetbal per 1 oktober en betaald 50% van de prijs voor de komende 5 maand
2) je neemt het voetbalabonnement en verliest per 1 oktober de 50% korting
3) je neemt het voetbalabonnement en zegt het gelijk op, dan betaal je alleen voor oktober 15 euro

Ik heb zelf NLziet en ga Canal+ zonder voetbal niet gebruiken, maar als ik dan t/m februari wel elke maand moet betalen is dat meer ergernis dan elke maand 7,50 meer betalen en het wel af en toe gebruiken. Ik ga er vanuit dat er wel in de voorwaarden ergens staat dat het zenderaanbod kan veranderen. Maar ik vind het echt een ballenactie om in voetbaltermen te blijven.

@tippie62 Ik las net dit op totaaltv in de comments (ik vind deze site niet heel betrouwbaar, maar wie weet klopt het wat deze gebruiker zegt): "Vandaag contact met callcenter gehad en 6 maanden abonnement kan gewoon zonder problemen per 1/10 gestopt worden."

[ Voor 12% gewijzigd door krijtbord op 01-09-2025 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortex1701
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 20:48
Ik heb een Ierse Google account en nu kan ik de nieuwe App niet meer downloaden op mijn TV and nu moet ik het casten via de website . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vortex1701 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:14:
Ik heb een Ierse Google account en nu kan ik de nieuwe App niet meer downloaden op mijn TV and nu moet ik het casten via de website . . .
Nieuwe app? De laatste voor Android TV is nu ongeveer 2 maanden "oud" (7 juli j.l.).

Via Sideloaden zal installeren nog wel kunnen lukken, maar kun je deze dan nog wel gebruiken denk je?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortex1701
hardware-lover schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:01:
[...]

Nieuwe app? De laatste voor Android TV is nu ongeveer 2 maanden "oud" (7 juli j.l.).

Via Sideloaden zal installeren nog wel kunnen lukken, maar kun je deze dan nog wel gebruiken denk je?
Probeer de goede versie maar eens te vinden. De app voor de TV is anders dan de App voor de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vortex1701 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 19:25:
Probeer de goede versie maar eens te vinden. De app voor de TV is anders dan de App voor de telefoon
Heb je niemand in je kennissenkring die de app ook op een Android TV OS heeft draaien? Met een File Manager kun je vaak een backup maken van een geïnstalleerde app om deze vervolgens te gebruiken voor installatie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik kreeg vandaag opnieuw een mail van C+ om mijn abonnement om te zetten naar "voetbal". Dat had ik eerder al gedaan via de vorige mail die daarover ging, heb daar ook een bevestiging voor gekregen. Voor alle zekerheid het maar weer opnieuw gedaan. Anderen dezelfde mail ontvangen vandaag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
hardware-lover schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:10:
Ik kreeg vandaag opnieuw een mail van C+ om mijn abonnement om te zetten naar "voetbal". Dat had ik eerder al gedaan via de vorige mail die daarover ging, heb daar ook een bevestiging voor gekregen. Voor alle zekerheid het maar weer opnieuw gedaan. Anderen dezelfde mail ontvangen vandaag?
Ja, hetzelfde hier. Heb je bij de eerste e-mail wel een bevestingsmail ontvangen? Ik wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Pierre_nr1, dat had ik al bevestigd van die bevestiging :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
hardware-lover schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:53:
@Pierre_nr1, dat had ik al bevestigd van die bevestiging :)
Ah.....er overheen gelezen :)

Ik ben deze week wel meerdere keren gebeld door een nummer dat door Canal+ gebruikt wordt, maar nooit opgenomen. Had ik misschien beter wel kunnen doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 13:40:
Ah.....er overheen gelezen :)

Ik ben deze week wel meerdere keren gebeld door een nummer dat door Canal+ gebruikt wordt, maar nooit opgenomen. Had ik misschien beter wel kunnen doen....
Maakt niet uit hoor 😉

Van mijn herhaalde keuze, voor het voetbal abonnement, heb ik nu geen bevestiging ontvangen 🤷‍♂️

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
hardware-lover schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:59:
[...]

Maakt niet uit hoor 😉

Van mijn herhaalde keuze, voor het voetbal abonnement, heb ik nu geen bevestiging ontvangen 🤷‍♂️
Zojuist nog maar eens een keer mijn gegevens ingevuld die in de link van de e-mail vermeld stond. Nu ontving ik binnen een minuut een bevestigingsmail dat mijn account is omgezet naar Canal+ voetbal. Ik ga er maar van uit dat het nu in orde is.

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Wat een pauperzooi.
Ik had ‘m voor de zekerheid maar aangepast zodat ik ESPN verder kan kijken vanaf 1 oktober. Maar mijn huidige abbo doet niets meer, ik kan niets kijken.
Anderen dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Tux3.14 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 21:16:
Wat een pauperzooi.
Ik had ‘m voor de zekerheid maar aangepast zodat ik ESPN verder kan kijken vanaf 1 oktober. Maar mijn huidige abbo doet niets meer, ik kan niets kijken.
Anderen dat ook?
Nee, hier werkt het prima. Ik ben op dit moment live Fey-Hee aan het kijken.

Krijg je een foutmelding dan? En heb je een bevestigingsmail ontvangen dat je bent overgezet naar Canal+ Voetbal per 1 oktober a.s.?

[ Voor 10% gewijzigd door Pierre_nr1 op 13-09-2025 21:29 ]

• Tux3.14
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 21:28:
[...]

Nee, hier werkt het prima. Ik ben op dit moment live Fey-Hee aan het kijken.

Krijg je een foutmelding dan? En heb je een bevestigingsmail ontvangen dat je bent overgezet naar Canal+ Voetbal per 1 oktober a.s.?
Ik krijg enkel de optie om te upgraden. Heb ik bij elke zender trouwens.

• Pierre_nr1
@Tux3.14 Heb je wel de bevestigingsmail ontvangen dat je bent overgezet naar Canal+ Voetbal per 1 oktober a.s.?

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre_nr1 op 13-09-2025 21:36 ]

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15:58
Hoe is de beeldkwaliteit van Canal plus tegenwoordig? Nog steeds minder dan Nlziet?

• Tux3.14
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 21:34:
@Tux3.14 Heb je wel de bevestigingsmail ontvangen dat je bent overgezet naar Canal+ Voetbal per 1 oktober a.s.?
Ja, die heb ik ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
rkraats schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 21:54:
Hoe is de beeldkwaliteit van Canal plus tegenwoordig? Nog steeds minder dan Nlziet?
Ik kan het niet met NLziet vergelijken, maar ik vind beeldkwaliteit prima. Ook geen haperingen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 22:04
Ik had je al in het NLZiet kanaal beantwoord, maar wellicht heeft iemand hier een idee waardoor het komt: ik heb op Canal+ op alle kanalen 720P(30?). ESPN is ook 720p bij mij, ik krijg het ook met geen mogelijkheid beter. Kortom ik ben niet tevreden met Canal+.
edit: NLZiet is echt veel beter, veel scherper, duidelijk 1080p50/60.

[ Voor 7% gewijzigd door Birdstrike op 14-09-2025 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Birdstrike schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:38:
Ik had je al in het NLZiet kanaal beantwoord, maar wellicht heeft iemand hier een idee waardoor het komt: ik heb op Canal+ op alle kanalen 720P(30?). ESPN is ook 720p bij mij, ik krijg het ook met geen mogelijkheid beter. Kortom ik ben niet tevreden met Canal+.
edit: NLZiet is echt veel beter, veel scherper, duidelijk 1080p50/60.
Waarmee kijk jij C+? Voor mij zijn de meeste Prime kanalen in 1080@50hz, zo ook alle ESPN kanalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Op dit moment voor sommige zenders minimaal gelijk, en soms zelfs wat beter dan wat NLZiet de laatste periode aan bitrate doorgeeft. Dat is wat ingekakt voor diverse NLZiet zenders, de discussie daarover is gaande in dat topic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
hardware-lover schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:55:
[...]

Waarmee kijk jij C+? Voor mij zijn de meeste Prime kanalen in 1080@50hz, zo ook alle ESPN kanalen.
Op de iPad in de Canal+ app en op de pc in de browser. Sindskort heb ik een leesbril (lol) en het viel me gelijk op hoe matig de beeldkwaliteit van C+ is. Ik heb ook NLZiet, die ernaast geopend en een KPN ESPN scherm ernaast: dan zie ik echt wel een groot kwaliteitsverschil. Misschien knijpen ze de streams af in de App/Webviewer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Birdstrike schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:58:
[...]
Op de iPad in de Canal+ app en op de pc in de browser. Sindskort heb ik een leesbril (lol) en het viel me gelijk op hoe matig de beeldkwaliteit van C+ is. Ik heb ook NLZiet, die ernaast geopend en een KPN ESPN scherm ernaast: dan zie ik echt wel een groot kwaliteitsverschil. Misschien knijpen ze de streams af in de App/Webviewer?
Ik kan eenvoudig controleren wat de stream geeft aan kwaliteit, direct op een Android TV speler gemeten en zichtbaar als overlay.

Het zou dus aan de weergever (apparaat) kunnen liggen. Ik gebruik de app enkel met Android TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
hardware-lover schreef op zondag 14 september 2025 @ 15:01:
[...]

Ik kan eenvoudig controleren wat de stream geeft aan kwaliteit, direct op een Android TV speler gemeten en zichtbaar als overlay.

Het zou dus aan de weergever (apparaat) kunnen liggen. Ik gebruik de app enkel met Android TV.
Eenvoudig niet, maar ik zie in het netwerk dat de stream begint met 853x480 en dan opgeschaald wordt naar 1280x720 en dat is het dan. Je kan ook niks in de player zelf. Bij de App kun je niks zien, behalve dat de ontvangstkwaliteit (?) maximaal is. Het beeld is echter niet om aan te zien.

Edit: In Chrome kun je de stream status zien: 720p 25fps. Alle kanalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Birdstrike op 14-09-2025 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Birdstrike, dan lijkt het mij duidelijk. Afhankelijk waarmee je kijkt, kun je een andere C+ kwaliteit aangeleverd krijgen. Blijkbaar zijn ze erg gecharmeerd van een Android TV OS 😁

Edit: ESPN1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0dkj4mCY_YGW7WwySEeO0vd3y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f46mz7xfo5uaUIyWHHcT1Wwo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2025 16:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik kijk Canal+ alleen op onze LG 55" OLED tv. Deze heeft een zeer goede upscaling, dat zal dan wel de reden zijn dat ik de beeldkwaliteit zeer goed vind. Mijn vrouw kijkt op haar iPad Pro 11'', en daar is de beeldkwaliteit een stuk minder. Het hangt er dus inderdaad vanaf op welk apparaat je kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
Hmm dat is raar toch? Ik heb een Google Chrome, maar omdat op alle andere apparaten de kwaliteit vrij slecht is, heb ik me er nog niet aan gewaagd om de familie te confronteren met Canal+ op de TV.
Bedankt @hardware-lover ik ga zo wel even kijken via Google Chrome.

Overigens zie ik in Chrome ( chrome://media-internals ) dat de C+ streams inderdaad gekapt worden op 720p25. Welke browser ik ook probeer. Ben wel benieuwd wat jullie ervaring daar is.

Ik kan natuurlijk morgen eens contact opnemen met C+... of dat wat op gaat leveren?

[ Voor 6% gewijzigd door Birdstrike op 14-09-2025 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
hardware-lover schreef op zondag 14 september 2025 @ 16:19:
@Birdstrike, dan lijkt het mij duidelijk. Afhankelijk waarmee je kijkt, kun je een andere C+ kwaliteit aangeleverd krijgen. Blijkbaar zijn ze erg gecharmeerd van een Android TV OS 😁

Edit: ESPN1[Afbeelding]
Hoe krijg je die info te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die optie kan beschikbaar zijn op sommige Android TV apparaten, vaak met een Amlogic chipset en met Sei Robotics als producent, het is de z.g. debug overlay.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortex1701
hardware-lover schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:10:
Dus ik ben niet de enige, ik heb ook maar weer gedaan alleen dit keer geen bevestiging ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vortex1701 schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:25:
Dus ik ben niet de enige, ik heb ook maar weer gedaan alleen dit keer geen bevestiging ontvangen...
Ik heb die laatste keer ook geen bevestiging ontvangen. Ik ga er vanuit, dat de eerste registratie, wel afgerond met een bevestiging, voldoende was 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Vortex1701 schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:25:
[...]

Ook weer gedaan, en 1 minuut later een e-mail met de bevestiging dat mijn abonnement per 1 oktober a.s. overgaat op Canal+ Voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
hardware-lover schreef op zondag 14 september 2025 @ 16:19:
Via Chromecast en de Android App krijg ik inderdaad wel keurig 1080p50 door. Op de iPad en laptop (mac/win) helaas alleen maar 720p25. Laat ik nou alleen op de iPad en/of op de laptop kijken. Wel jammer dit van C+. Voor mij wel een rede om naar iets anders om te kijken. Die 720p25 is echt niet om aan te gluren en echt niet meer van deze tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Birdstrike op 16-09-2025 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdstrike
Ik heb contact gehad met Canal+ en die bevestigen dat het helaas zo is zoals het is: 720p25 voor iPad/Webview en 1080p50 als je via Android TV kijkt.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste