Ha mede-freedommers,
Onder de noemer "ervaring" zou ik graag willen weten of jullie ook problemen hebben ondervonden met het aangesloten krijgen van je Freedom Internet.
Bestelling ging prima, postcode/huisnummer ingevuld en daaruit kwam dat ik een glasvezel verbinding met AON techniek nodig heb (die aansluit technieken heb ik geen ervaring mee maar het is de enige optie). Het enige netwerk wat ik op mijn adres kan kiezen is KPN. Gezien de weinige ervaring met glasvezel gekozen voor een installatie door Freedom.
Tot zover de bestelling met overstapservice er bij, netjes op de hoogte gehouden door Freedom en mijn oude provider. Alles goed geregeld. Pakket met Fritzbox op tijd ontvangen en de monteur heeft alles netjes geïnstalleerd. Die meldde dat het allemaal werkt.
Vervolgens (ongeveer vijf minuten nadat deze monteur vertrokken is) kan ik wel in de Fritzbox komen maar meldt deze dat er geen connectie is met het daadwerkelijke internet. Ergens staat mij bij dat dit de eerste vijf minuten na installatie wel het geval was, maar dat is me niet helemaal helder. Na wat instellingen in de Fritz en de nodige aan/uit cycles gedaan te hebben, een reset uitgevoerd van de Frtiz, leek niks te helpen.
Freedom klantenservice gebeld, er moest aan hun kant nog iets afgewerkt worden, kon een uurtje duren. Prima. Na tweeënhalf uur nog steeds niks. Toch maar weer bellen. De lijn moet nog omgezet worden door een andere partij (ik denk de netwerkbeheerder?). Daar zou ik een mailtje van krijgen, welke een uur later kwam. (
Goed nieuws! De netwerkleverancier heeft ons zojuist ingelicht dat het signaal geactiveerd is. Dit betekent dat jouw verbinding klaar is voor gebruik.). Anderhalf uur na deze mail nog steeds geen internet, zelfde melding in de Fritzbox. Toch maar weer bellen. Vervolgens wordt mij verteld dat het nog de hele dag kan duren (tot 23:59 dus) totdat ergens "de knop wordt omgezet".
De volgende dag, nog steeds geen internet. Een uur lang met de helpdesk aan de lijn gehangen, verschillende instellingen in de Frtizbox geprobeerd (welke niet staan vermeld op de pagina
https://helpdesk.freedom....k-de-fritz-box-opnieuw-in). Niks heeft geholpen, er wordt een ticket aangemaakt waarin onder andere staat
Wij controleren dagelijks de voortgang. Tot nu toe (ongeveer een dag later) geen update hierover, en nog steeds geen internet.
De melding in de Fritzbox blijft telkens
de aangesloten SFP module is niet geschikt voor deze glasvezelaansluiting (er staat bij dat het om de FRITZ!SFP AON module gaat, dus die wordt wel goed herkend lijkt me)
Dat het even duurt voordat ik internet heb, vind ik verder geen probleem. Ook snap ik dat Freedom afhankelijk is van andere diensten voordat alles werkt. Echter vind ik het wel kwalijk dat ik tot drie keer toe moet bellen, om tot drie keer toe te horen dat het langer duurt dan dat er eerder gesuggereerd werd. Tevens heb ik van tevoren helemaal niet te horen gekregen dat het even kon duren, wat voor thuiswerken natuurlijk niet ideaal is.
Er kon mij ook niet worden verteld hoe lang het (ongeveer) duurt voordat het storingsticket is opgelost.
Hebben meer mensen bovenstaand ervaren? Is de kans reëel dat ik nog twee weken zonder internet zit? En, niet om met vingers te wijzen, maar toch benieuwd hoe de vork hier in de steel zit, ligt dit probleem bij Freedom of bij een andere partij verderop in de lijn? En tenslotte: is het acceptabel/reëel dat je bij een overstap een paar dagen (tot een week?) geen internet hebt, ben ik te veel aan het zeuren?