Hoi Allemaal,
HiepHoi! Ook ik kan (sinds kort) naar een glasvezel-provider overstappen. Ik ben niet extreem ontevreden mijn huidige provider, maar ben blij dat ik weer kan kiezen. Ik zit er heel erg aan te denken om naar Freedom over te stappen, waarbij de belangrijkste overweging de volgende is:
Ik vind Freedom een sympathieke club, sympathieker dan (veel) andere providers.
Daarnaast zitten er een aantal leuke extra's bij het abonnement (vast IPv4 adres, kosten domeinnaam verwerkt in abonnement), waar ik wel blij van wordt. Maar, dat gezegd hebbende, die leuke extra's zijn 'nice to have', geen keiharde eis. En een club kan sympathiek zijn, maar dat zegt niets over de kwaliteit. Dus mijn eerste vragen zijn:
- Zijn er hier Freedom klanten uit omgeving Utrechtse Heuvelrug, die iets kunnen roepen over hun ervaringen met Freedom? Zijn er (veel) storingen? En hoe wordt dit opgepakt door Freedom?
- Freedom stelt dat de helpdesk 'deskundig' is, ik ken geen providers die aangeven dat hun helpdesk bemenst wordt door incompetente klojo's. Maar wat zijn jullie ervaringen met de helpdesk?
De Fritz-routers die Freedom levert, worden met een heel aardige korting (>= ~ €100,-) door hen verkocht. Ik wil dat een router twee dingen doet:
- Routeren.
- Wireguard serveren.
Dat doen deze routers. Daarnaast zijn deze routers bij Freedom bekend, kan handig zijn als ik gedoe heb. Snij ik mezelf erg in de vingers met deze routers? Zijn er rond de € 200,- (veel) betere alternatieven (ja ik kan routers configureren, veel met Draytek en Cisco-routers gewerkt, daar ligt 't niet aan).
Samengevat, Freedom is niet de goedkoopste provider, dat hoeft wmb ook niet, idealen zijn ook wat waard. Maar dan wil ik wél waar voor mijn geld hebben. Freedom doet, net als ieder ander die iets wil verkopen, een aantal beloftes aan de klant, worden deze waargemaakt?
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.