[Freedom] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 84 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mr-D. schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 17:31:
[...]

Hier in 1335 nog steeds geen internet router herstart maar nee.
Uiteraard helpdesk ook net dicht.
Mogelijk je router nog een keer proberen te herstarten als het nog niet werkt?

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02:30
Mr-D. schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 17:31:
[...]

Hier in 1335 nog steeds geen internet router herstart maar nee.
Uiteraard helpdesk ook net dicht.
Heb je GPON (via FiberCrew) of AON (via Fiber Operator)? De storing bij Fiber Operator is opgelost, bij FiberCrew nog niet. Dit staat volgens mij niet goed op de website bij Freedom.

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06:59

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ik222 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:29:
[...]

Mogelijk je router nog een keer proberen te herstarten als het nog niet werkt?
JohDB schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:48:
[...]

Heb je GPON (via FiberCrew) of AON (via Fiber Operator)? De storing bij Fiber Operator is opgelost, bij FiberCrew nog niet. Dit staat volgens mij niet goed op de website bij Freedom.
20:15 kreeg ik in een keer een mail binnen van mijn monitor site dat internet weer werkte :) ach was ook wel eens fijn.

sneller usenet? tips en tricks

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 22:23
Munchkin schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 15:12:
@joop99 Volgens mij zijn zowel odido als freedom op mijn adres GPON. De lijn werkt overigens nu prima. Binnen minuten nadat ik mijn modem ingesteld had op freedom, en dus een werkende connectie had kreeg ik ook een email dat ik een werkende verbinding heb, en dat mijn jaarcontract is ingegaan. Dus in tegenstelling wat ik eerder in dit topic heb gelezen, heb ik een vlekkeloze overgang ervaren. Dat er nog velen mogen volgen!
synoniem schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 15:49:
[...]

Als allebei GPON zijn dan is inderdaad het enige verschil het provider profiel. Odido met VLAN 300 en DHCP en Freedom VLAN 6 (en mogelijk 4) en PPPOE.
Wat betreft de instructie om de NT van stroom te halen bij overstap:

Het is de vraag of Freedom weet wat de techniek is achter de provider waar je vandaan kwam. De gemiddelde 'leek' zal dat zeker niet weten.

Als Freedom weet dat je naar een belichter gaat die GPON gebruikt en je kwam per ongeluk van een provider (en belichter) met een AON verbinding, dan leg je, als je de NT niet afkoppelt, vrijwel gegarandeerd het hele GPON segment en dus anderen daarop plat.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 15:15
eymey schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 22:23:
Het is de vraag of Freedom weet wat de techniek is achter de provider waar je vandaan kwam.
Moet Freedom dat weten of moet de glasvezelboer/netwerkbelichter dit weten (bij het verzoek van Freedom om een klant over te zetten van whatever provider naar Freedom) en hierop gebaseerd acties uitzetten?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 22:23:
[...]

[...]

Wat betreft de instructie om de NT van stroom te halen bij overstap:

Het is de vraag of Freedom weet wat de techniek is achter de provider waar je vandaan kwam. De gemiddelde 'leek' zal dat zeker niet weten.

Als Freedom weet dat je naar een belichter gaat die GPON gebruikt en je kwam per ongeluk van een provider (en belichter) met een AON verbinding, dan leg je, als je de NT niet afkoppelt, vrijwel gegarandeerd het hele GPON segment en dus anderen daarop plat.
Ik mag hopen dat de monteur voor het patchen even een optical power meter op de vezel zet om te kijken of er geen licht op zit (AON zendt continu een lichtgolf uit, een eventuele GPON ONT als het goed is niet). Maar het zal inderdaad een standaard advies van Freedom zijn om vertraging te voorkomen. Je kunt niet gaan gokken wat voor belichting er door een andere operator werd gebruikt.
Pagina: 1 ... 84 85 Laatste