I am the great Cornholio!
Ja en nee. Je internet deel is niet opzegbaar tot einde contract. Alle andere zaken zijn maandelijks opzegbaar. Dus ook TV en telefonie. Veel mensen namen voorheen alles in 1 voor 6 maanden vanwege de hoge korting en gratis monteur. Om dan na 6 maanden TV en telefoon weer uit te zetten.HaterFrame schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:52:
[...]
Ook als je een jaar abo hebt genomen met alles in 1? Want ik ga zo weer op zoek naar een andere alles in 1 aanbieder.
Dus jij kan wel je TV ergens anders gaan zoeken maar je moet je jaarabonnement uitzingen voor het internetdeel.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Hmmm daar ben ik dan weer niet echt blij mee. Beetje nasty eigenlijk en zo komt het ook niet over als je het pakket in 1x afneemt. Naar mijn idee veranderen ze nu toch echt het product wat ik in eerste instantie af heb genomen.Barre73 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:58:
[...]
Ja en nee. Je internet deel is niet opzegbaar tot einde contract. Alle andere zaken zijn maandelijks opzegbaar. Dus ook TV en telefonie. Veel mensen namen voorheen alles in 1 voor 6 maanden vanwege de hoge korting en gratis monteur. Om dan na 6 maanden TV en telefoon weer uit te zetten.
Dus jij kan wel je TV ergens anders gaan zoeken maar je moet je jaarabonnement uitzingen voor het internetdeel.
I am the great Cornholio!
Ik ben erg tevreden over de kwaliteit van het tv signaal.
Ik maak mij toch wel een beetje zorgen nav. de reacties van het nieuwe tv platform.
Ik moet het eerst zelf ondervinden mocht ik eerdaags ook overgaan.
Nu lees ik ook veel over nlziet.
Dat zou een optie kunnen zijn mocht het nieuwe platform echt bagger zijn.
Heeft iemand van jullie ervaring met nlziet?
Wordt daar uitgezonden in ongecomprineerde HD kwaliteit.
Zo ja, dan zou dat voor mij een optie kunnen zijn
(Her)compressie naar +- 8 mbit voor een HD zender kan prima live: Dat is ook hoe kabel televisie signaal werkt. Of Twitch/Youtube livestreams...apis29 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:15:
Wat al gezegd werd: Netflix is niet live, die servers kunnen dagen doen over de meest optimale compressie waar T-mobile het on-the-fly moet doen. Kan alleen maar erger dan nu worden.
Meest lachwekkende was nog dit antwoord wat ik tegenkwam (hadden ze doorgekregen van het ontwikkelteam): zogenaamd krijgen ze nu 'echte' HD aangeleverd dus neem aan echte Full HD/1080p en dan gaan ze het vervolgens a) in 60Hz versturen terwijl het nog steeds 25/50fps materiaal is en b) zelf nog compresseren naar app-waardige bitrate
[Afbeelding]
Hopelijk kunnen ze dit onafhankelijk van het platform (de UX en features lijken goed) de hercompressie en FPS conversie aanpassen.
Overigens wordt er ook wat bronmateriaal op 50Hz interlaced aangeleverd vanaf technicolor, 25Hz progressive is dus ook geen optie om op te standaardiseren
Is dit eerder (tijdens de trial?) aangepast?apis29 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:25:
[...]
Ja heb ze er al op aangesproken. Hetzelfde wisten ze vorig jaar eind November voor elkaar te spelen en hebben ze later weer teruggedraaid en dan zie ik het nu wéér terugkomen
.
Zo ja dan hebben ze hopelijk een MVP gereleased. Is dit blijvend dan is het wel slordig.
Check anders zelf even de voorwaarden, vrij makkelijk te vinden op hun site. Ik heb ze nu niet gecheckt. Dit was zoals het vorig jaar nog was in ieder geval.HaterFrame schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:04:
[...]
Hmmm daar ben ik dan weer niet echt blij mee. Beetje nasty eigenlijk en zo komt het ook niet over als je het pakket in 1x afneemt. Naar mijn idee veranderen ze nu toch echt het product wat ik in eerste instantie af heb genomen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Bij opvragen van een individuele stream zal dit met schakelen tussen de zenders volgens mij een stuk trager gaan.
Een deel van de vertraging zit na het wisselen van een stream ook in het wachten tot je het eerste frame dat het volledige beeld bevat krijgt. Die heb je dus altijd.jongerenchaos schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:25:
Ik ben heel benieuwd hoe de ervaring is met het nieuwe TV platform. Het voordeel van multicast is volgens mij dat de streams direct beschikbaar zijn en alleen maar een join op de al lopende stream plaats vind. Hierdoor is de opbouw van de stream veel sneller.
Bij opvragen van een individuele stream zal dit met schakelen tussen de zenders volgens mij een stuk trager gaan.
Zelfs 10x de rtt naar het datacentrum (zeg, wordt case 125ms) zie je niet.
In Kodi kan ik achter elkaar door zappen met unicast streams (tvheadend) door pre-tuning. Hiermee kan je de vertraging volledig voorkomen, zou leuk zijn als een tv box ook zoiets doet
[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 25-08-2020 21:51 ]
Ja dat was ook mijn eerste ingeving. Waarom zou je een 1080i/p signaal met 25 frames opschalen naar een 1080p met 60 frames. Gaat idd wat stotteren en zorgt voor juist minder kwaliteit omdat je meer dezelfde info bijna 3 keer in dezelfde bandbreedte gaat stoppen (van 25 naar 60 frames per seconde).TimKleintjens schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:21:
Vrij curieuze keuze om voor 60 Hz te gaan dat word lekker stotteren met 25fps
Postcodegebied 3328
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Ja hier ook, 2201 had al een mail gehad over onderhoud. Eerder ook wel onderhoud gehad maar nog nooit een nieuw IP. Miss hebben ze een router vervangen / herstart waardoor de DHCP tabel leeg is? Ben er niet echt blij mee kan ik alles weer omnummeren. (firewall, dns, nameserver en whatnot).NeHoX schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:44:
Sinds vannacht ineens een nieuw IP adres. Meer mensen last van? Is afgelopen jaren hetzelfde geweest op het moment na dat ik wisselde van modem.
Postcodegebied 3328
Misschien een mooi moment om mijn router meteen weer zijn eigen MAC adres te geven. Heb deze van mn vorige gekloond om toen hetzelfde IP adres te houden
Weer helemaal up-to-date
We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en bellen. We voeren onderhoud uit op ons netwerk in de nacht van 25 op 26 augustus.
Meer informatie
Wanneer?
Het onderhoud vindt 's nachts plaats, tussen 01.00 en 06.00 uur. Je kunt dan een tijdje niet internetten, TV-kijken en bellen.
Deze ruimte is te huur!
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Wat Barre zegt dit staat in de voorwaarden en het wordt ook in de kassabon vermeld op de website.HaterFrame schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:04:
[...]
Hmmm daar ben ik dan weer niet echt blij mee. Beetje nasty eigenlijk en zo komt het ook niet over als je het pakket in 1x afneemt. Naar mijn idee veranderen ze nu toch echt het product wat ik in eerste instantie af heb genomen.
PC 3317.
Ook al waren de werkzaamheden aangekondigd, het blijft vervelend om een nieuw IP te krijgen.
Deze ruimte is te huur!
Voor de meeste mensen (90%) van de klanten maakt het denk ik niets uit wat het ip adres is.Mattie112 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:25:
't zou iets minder erg zijn als ze aan zouden kondigen of bij het onderhoud wel/geen ip change is (voor zover ze dat weten). Is pas de eerste keer met onderhoud dus naja wat dat betreft valt het reuze mee.
Maar is een constructie van een dynamic DNS entry en daarna met CNAMES geen alternatief? zo heb ik het altijd gedaan en dan heeft een ip change minimale impact op je hosting of andere zaken.
Hoi.
Ik schrik echter een beetje van de laatste paar pagina's van dit topic met klachten over de beeldkwaliteit van TV. Is dit echt zo erg? Ga ik na een overstap van KPN glas naar T-Mobile glas echt significant achteruit in beeldkwaliteit?
Of is het meer iets wat opvalt als je er echt goed op let, maar voor een reguliere TV-kijker niet direct opvalt?
Puntje bij paaltje is TV tegenwoordig bij alle providers natuurlijk in de basis ruk op moderne 4K-tv's.
Ik denk dat het doordrukken van een HDR signaal bij KPN een grotere impact heeft op de kijkervaring.Tralapo schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:38:
Of is het meer iets wat opvalt als je er echt goed op let, maar voor een reguliere TV-kijker niet direct opvalt?
Puntje bij paaltje is TV tegenwoordig bij alle providers natuurlijk in de basis ruk op moderne 4K-tv's.
Verder moet je het hier altijd met een kleine korrel zout nemen, dit is Tweakers, dus elk miniem dingetje dat niet goed is, wordt flink uitvergroot.
Uiteindelijk heb je bij elke provider wel iets om over te zeiken, jij moet bepalen welke zaken je niet boeien.
Waiting on the world to change
Eens met @pinda powerrr , we hebben hier het nieuwe platform en dat werkt prima, op sommige punten zelfs een stuk beter dan de oude interface/platform. Enige echt irritante in onze ervaring is dat we bij terugkijken op net5 (voor vrouwlief) weer verplicht naar de reclame moeten kijken. Op het oude platform kregen we netjes de kijk stream waar de reclame uitgeknipt was.Tralapo schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:38:
Ben aan het overwegen over te stappen naar T-Mobile Thuis, want veel voordeliger dan m'n huidige pakket bij KPN.
Ik schrik echter een beetje van de laatste paar pagina's van dit topic met klachten over de beeldkwaliteit van TV. Is dit echt zo erg? Ga ik na een overstap van KPN glas naar T-Mobile glas echt significant achteruit in beeldkwaliteit?
Ja voor DNS is het simpel, hoef er maar eentje aan te passen ja. DyDNS ooit gehad maar ging vaker wat mee mis dan dat ik een IP change hadbasdej schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:04:
[...]
Voor de meeste mensen (90%) van de klanten maakt het denk ik niets uit wat het ip adres is.
Maar is een constructie van een dynamic DNS entry en daarna met CNAMES geen alternatief? zo heb ik het altijd gedaan en dan heeft een ip change minimale impact op je hosting of andere zaken.
Deze ruimte is te huur!
Uiteraard kunnen ze het live, dat is al te merken aan de vertraging die er nu optreedt met het nieuwe platform. 8mbit is leuk als iedereen stil zit ja maar voor sport echt niet voldoende, gras als een biljartlaken taferelen krijgen we dan weer (kun je nagaan hoe het met die 3-3.5Mbps van de Eurosport Player is gesteld al valt er best naar te kijen als je niet aan het pixelpeepen bent dus zó zwaar til ik er ook niet per se aan; de vertraging is misschien wel kwalijker).ANdrode schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:51:
[...]
(Her)compressie naar +- 8 mbit voor een HD zender kan prima live: Dat is ook hoe kabel televisie signaal werkt. Of Twitch/Youtube livestreams...
Hopelijk kunnen ze dit onafhankelijk van het platform (de UX en features lijken goed) de hercompressie en FPS conversie aanpassen.
offtopic:
Overigens wordt er ook wat bronmateriaal op 50Hz interlaced aangeleverd vanaf technicolor, 25Hz progressive is dus ook geen optie om op te standaardiseren
[...]
Is dit eerder (tijdens de trial?) aangepast?
Zo ja dan hebben ze hopelijk een MVP gereleased. Is dit blijvend dan is het wel slordig.
Heb zelf niet meegedaan aan de trial maar zoals ik het lees zeggen ze dat ze nu 1080p krijgen aangeleverd wat mij ook onwaarschijnlijk lijkt (maar heb wel eens gelezen dat Ziggo Go 1080p50 schijnt te zijn). Waarom ze voor 60Hz hebben gekozen is ook nog nooit antwoord op gegeven (toendertijd en nu ook niet).
Wat mij betreft brengen ze de instellingen weer terug om het handmatig uit te kunnen kiezen net als in de begintijd onder Glashart.
[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 26-08-2020 14:36 ]
Ik zit in de testgroep van de app en daar zijn de streams 4,5 -5 Mbit en die zien er bij niet sport beter uit van kleur als de KPN glas streams. Bij voetbal gaat het vooral om de reclameborden en snelle herhalingen van bijv doelpunten achter elkaar die er niet goed uit zien. Eigenlijk hetzelfde probleem ald met de 8 Mbit streams zo te lezen. Bij het wielrennen zal het niet veel beter gaan met vooral de beelden uit de lucht.apis29 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:33:
[...]
Uiteraard kunnen ze het live, dat is al te merken aan de vertraging die er nu optreedt met het nieuwe platform. 8mbit is leuk als iedereen stil zit ja maar voor sport echt niet voldoende, gras als een biljartlaken taferelen krijgen we dan weer (kun je nagaan hoe het met die 3-3.5Mbps van de Eurosport Player is gesteld al valt er best naar te kijen als je niet aan het pixelpeepen bent dus zó zwaar til ik er ook niet per se aan; de vertraging is misschien wel kwalijker).
Heb zelf niet meegedaan aan de trial maar zoals ik het lees zeggen ze dat ze nu 1080p krijgen aangeleverd wat mij ook onwaarschijnlijk lijkt (maar heb wel eens gelezen dat Ziggo Go 1080p50 schijnt te zijn). Waarom ze voor 60Hz hebben gekozen is ook nog nooit antwoord op gegeven (toendertijd en nu ook niet).
Volgens mij is de aanvoer van bijv ARD en ZDF op sat nog steeds 720P met een vrij hoger bitrate. Ik denk dat het beter is dat je per stream bekijkt wat de aanvoer is dan max 1080p50 te gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door space-one op 26-08-2020 15:26 ]
Dat de stream wat achter loopt klopt, dit heeft te maken met de techniek die we gebruiken (deze is anders dan met de oude versie van Interactieve TV) en ik weet eerlijk gezegd niet of dit op te lossen is. Het is in ieder geval “working as designed”.
De exacte bitrates heb ik op het moment niet paraat maar eerlijke antwoord, op dit moment ontvangen we hier en daar meldingen wat betreft vertraging in het beeld, voornamelijk bij sportwedstrijden en het schakelen tussen resoluties. Dit is natuurlijk niét zoals het moet en ik verwacht dat we hier snel een fix voor hebben (een kwestie van dagen/weken), ons TV Team is op volle sterkte bezig met support omdat we T-Mobile TV nog aan het uitrollen zijn, maar als het voornamelijk gaat om sport dan zou ik misschien nog heel even wachten.
Dat gezegd hebbende, als we de kinderziektes opgelost hebben dan gaan we zeker de kwaliteit van een zekere oranje provider voorbij!
Ze zijn zich er van bewust dat de kwaliteit nu lager is dan ze zelf ook willen.
Waarom ze niet gelijk volle kwaliteit leveren weet ik niet maar het heeft blijkbaar wel de aandacht.
Zoals alle tweakers willen we met een nieuw platform gelijk het beste, snelste en geen problemen maar TM rolt niets voor niets dit in fases uit.
denk dat we even pas op de plaats moeten maken om TM de kans te geven alles goed uit te rollen en als je tegen problemen aan loopt dit op het forum te melden zodat het de aandacht heeft.
Ik heb zelf ook ervaringen met ziggo en diens voorloper en dat is ook niet zonder slag of stoot gegaan.
Anoniem: 52706
Waarschijnlijk hebben ze de Tele2-ranges opgenomen in de routering, sinds de IP change zit ik n.l. in de Tele2-range (143.178.0.0).NeHoX schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:44:
Sinds vannacht ineens een nieuw IP adres. Meer mensen last van? Is afgelopen jaren hetzelfde geweest op het moment na dat ik wisselde van modem.
Postcodegebied 3328
Overigens wel vreemd om te zien dat ze de admin, tech gewijzigd hebben maar hierbij de contactgegevens van Versatel hanteren en een description dat de range voor WBA gebruikt wordt (en dit terwijl ik op ODF zit).
Qua routering lijkt er trouwens eigenlijk weinig veranderd dus ben benieuwd wat ze zoal aan onderhoud verricht hebben.
Ik ben vanAnoniem: 52706 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:31:
[...]
Waarschijnlijk hebben ze de Tele2-ranges opgenomen in de routering, sinds de IP change zit ik n.l. in de Tele2-range (143.178.0.0).
Overigens wel vreemd om te zien dat ze de admin, tech gewijzigd hebben maar hierbij de contactgegevens van Versatel hanteren en een description dat de range voor WBA gebruikt wordt (en dit terwijl ik op ODF zit).
Qua routering lijkt er trouwens eigenlijk weinig veranderd dus ben benieuwd wat ze zoal verricht hebben.
85.145.225.x
naarinetnum: 85.145.128.0 - 85.145.255.255
netname: T-Mobile-Thuis-BV
country: NL
admin-c: PJNR1-RIPE
tech-c: PJNR1-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: nl-jaguar-1-mnt
created: 2016-07-18T11:01:37Z
last-modified: 2017-01-16T12:32:28Z
source: RIPE
31.187.242.x
gegaan. Tja waar het goed voor is? T-mobile zal er wel een reden voor hebben gehadinetnum: 31.187.128.0 - 31.187.255.255
netname: NL-T-MOBILE-20110325
descr: Pool for fixed WBA, ODF and VULA users
mnt-lower: nl-jaguar-1-mnt
mnt-domains: nl-jaguar-1-mnt
country: NL
org: ORG-TNb2-RIPE
admin-c: AT13974-RIPE
tech-c: AT13974-RIPE
status: ALLOCATED PA
mnt-by: RIPE-NCC-HM-MNT
mnt-by: MNT-TMONL
mnt-routes: MNT-TMONL
created: 2011-03-25T09:51:25Z
last-modified: 2020-01-27T10:49:12Z
source: RIPE# Filtered
Deze ruimte is te huur!
Routes lijken ongewijzigd en snelheid is prima.
[ Voor 29% gewijzigd door Axelfoley007 op 26-08-2020 15:38 ]
Bij Ziggo worden die geloof ik idd nog gewoon zo doorgegeven, bij glasvezel overal wel in 1080i (bij T-Mobile in ODF gebied heb ik zelf 16Mbps gemeten bij die zenders dus die zijn gewoon omgezet met de max bitrate, de rest zou gewoon onaangetast moeten zijn en hoger dan 15 had ik niet gemeten verder; alleen BBC1/2 zat vrij laag rond de 8Mbps tot zelfs in de 6. Fashion TV is maar zo'n 4Mbps dus ook een aardige om te bekijken wat je voor die bitrate terug kan krijgen).space-one schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:21:Volgens mij is de aanvoer van bijv ARD en ZDF op sat nog steeds 720P met een vrij hoger bitrate. Ik denk dat het beter is dat je per stream bekijkt wat de aanvoer is dan max 1080p50 te gebruiken.
Op zich wil ik al jaren aan de satelliet dus misschien meteen een goede reden om eindelijk een schotel op te hangen

Dit is overigens wel een grappig filmpje wat vertraging betreft (let op hun scherm, loopt echt 7-8 seconden achter):
[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 26-08-2020 20:12 ]
Hieronder een opname.
https://streamable.com/i7wjku
[ Voor 21% gewijzigd door WhySoSerious? op 26-08-2020 20:52 ]
Gebruik trouwens een Edgerouter ipv de meegeleverde Draytek.
[ Voor 11% gewijzigd door Comp User op 26-08-2020 21:20 ]
Vaste locatie, vast netwerk.
Ik heb exact het zelfde gehad.WhySoSerious? schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:45:
Meer Tweakers die sinds kort veel tv storing hebben?
Hieronder een opname.
https://streamable.com/i7wjku
In de avond was het bij mij veel erger dan overdag.
Ik heb tmobile gebeld en die hebben een lijnmeting gedaan naar de tv kastjes.
Dit signaal sterkte bleek onder minimaal te leggen.
Ik had een hyuwai modem en ik kreeg daar een andere voor.
Echter het probleem was hiermee niet opgelost.
Weer gebeld en nu kreeg ik een nieuwe Zyxel met een nieuwe mediaconverter.
Sindsdien heb ik geen last meer van blokkerig beeld.
[ Voor 3% gewijzigd door goldvinger op 26-08-2020 21:11 ]
VLAN 300 bij Internet ingesteld en DHCP routes uitgeschakeld (ms of rfc inschakelen helpt ook niet). Het lukt me echter maar niet verbinding te krijgen.
Ik krijg gewoon geen WAN ip adres, ik sluit de Zyxel aan en meteen verbinding.
Zie ik iets over het hoofd?
IGMP snooping uitzetten?Toxicmask schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:58:
Ik ben zojuist aangesloten op t-mobile internet only. Nadat de monteur weg is gegaan heb ik de Zyxel aan de kant gedaan en mijn Asus RT-AX55 aangesloten op de meegeleverde convert van t-mobile.
VLAN 300 bij Internet ingesteld en DHCP routes uitgeschakeld (ms of rfc inschakelen helpt ook niet). Het lukt me echter maar niet verbinding te krijgen.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Het 60Hz verhaal zit overigens waarschijnlijk in de firmware waardoor de box op de hoogst mogelijk output setting wordt gezet (vorige keer was de oplossing dan ook de firmware update terugdraaien, blijkbaar nooit een echte fix voor gevonden). De stream blijkt wel 50fps te zijn, die van het origineel uiteraard nog gewoon 25fps interlaced
Hier even twee screenshots boven elkaar (subtiel maar overduidelijk verschil wanneer je de videos bekijkt, het grootste verlies zit in de kleur. Eigenlijk al dezelfde conclusie die ik eerder trok toen ik TV Anywhere vergeleek met het signaal via de box. Het is dus ook weer niet zo dat je meteen naar een blokjesfestijn zit te kijken)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zU3Q3VKXVfrDPIOEy8qvReOM.jpg?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 27-08-2020 23:59 ]
Hier is een review forum van TM over nieuwe platform. Ik stel voor dat we daar extra op gaan reageren zodat het beter op TM zijn netvlies komt. Hoe meer mensen hoe beter lijkt me.
https://community.t-mobil...ostid=1569756#post1569756
Of als er nog een ander post is op TM laat het weten.
De problemen die in dit topic genoemd worden momenteel onderzocht / bekeken zoals hier eerder in het topic ook al gequote werd vanaf de TM communityd-vine schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:52:
Het is wel bedroevend laag zo te horen en te zien. Ik heb veel geduld en prima als het over paar weken is opgelost bijvoorbeeld maar soms moet je wel gelijk laten horen wat belangrijk is voor een klant.
Hier is een review forum van TM over nieuwe platform. Ik stel voor dat we daar extra op gaan reageren zodat het beter op TM zijn netvlies komt. Hoe meer mensen hoe beter lijkt me.
https://community.t-mobil...ostid=1569756#post1569756
Of als er nog een ander post is op TM laat het weten.
Maar ik zou zeker problemen blijven aankaarten want het is wel de bedoeling van het TV team om de TV dienst continu te verbeteren / optimaliseren. En alles wat jullie noemen is waardevolle feedback!
[ Voor 11% gewijzigd door j_bos op 28-08-2020 11:27 ]
Wie gebruikt er een eigen router? Zo ja welke heb je? Ik heb een TP Link Archer c7, 9/10x per dag moet ik naar Network > Internet om op release en renew te klikken omdat de TP Link dan zegt "Poor Connection" . De lijn lijkt niks mis mee aangezien hij meteen na de renew weer werkt. Ook hapert de tv zo nu en dan.
Dus eigenlijk met spoed aan het kijken naar een goede router.
Gebruik je de router rechtstreeks of hangt deze achter de Zyxel / Draytek?rensvanaarden schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:48:
Wie gebruikt er een eigen router? Zo ja welke heb je? Ik heb een TP Link Archer c7, 9/10x per dag moet ik naar Network > Internet om op release en renew te klikken omdat de TP Link dan zegt "Poor Connection" . De lijn lijkt niks mis mee aangezien hij meteen na de renew weer werkt. Ook hapert de tv zo nu en dan.
Verder gebruik ik een USG van Unifi. Ik zou ook even in de openingspost kijken, daar hebben staat een heel hoofdstuk over eigen apparatuur gebruiken.
Anoniem: 1299462
Misschien ook even testen met het door T-Mobile geleverde modem, om uit te sluiten dat het echt je eigen hardware is.rensvanaarden schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:48:
Hoi all,
Ik werk nu veel vanuit huis en beheer daarbij een aantal AWS domeinen waarbij ik nogal eens nieuwe subdomeinen toevoeg.
Wanneer ik dan zo'n update doorvoer, merk ik dat mijn mobiel internet dit record vrij snel oppakt als ik het inspecteer met
1
| dig sub.domain.name |
In m'n router heb ik de DNS al op 1.1.1.1 van CloudFlare ingesteld, maar dag mocht niet helpen.
Heeft iemand nog tips?
Wat is de TTL van je domain trouwens? Die zou je ook op 5m kunnen zetten bijvoorbeeld.
(maar dit is denk ik eerder een los topic waard ipv hier)
Deze ruimte is te huur!
Anoniem: 1299462
Duurt het ook lang als je DIG direct tegen 1.1.1.1 aandoet? Lijkt mij dat de Zyxel alleen de lookup door stuurt naar de betreffende DNS server. De Zyxel heeft geen invloed op hoe snel jij je record krijgt nadat je hem hebt aangemaakt.Struikrover schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:25:
Hi all, ik heb een Zyxel VMG8825-T50 modem/router voor mijn internet, maar ik ervaar veel vertraging in het updaten van DNS records wanneer ik een domein wil resolven.
Ik werk nu veel vanuit huis en beheer daarbij een aantal AWS domeinen waarbij ik nogal eens nieuwe subdomeinen toevoeg.
Wanneer ik dan zo'n update doorvoer, merk ik dat mijn mobiel internet dit record vrij snel oppakt als ik het inspecteer metcode:, maar mijn vaste lijn update maar heel traag, soms pas een uur later.
1 dig sub.domain.name
In m'n router heb ik de DNS al op 1.1.1.1 van CloudFlare ingesteld, maar dag mocht niet helpen.
Heeft iemand nog tips?
Toxicmask schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:58:
Ik ben zojuist aangesloten op t-mobile internet only. Nadat de monteur weg is gegaan heb ik de Zyxel aan de kant gedaan en mijn Asus RT-AX55 aangesloten op de meegeleverde convert van t-mobile.
/f/image/QOkpUGvyou4solzklOdX7ZQr.png?f=fotoalbum_large)
Hier mijn settings.
Andere router maar dat veranderd niets aan de instellingen die nodig zijn.
Ik gebruik een TP-Link AX50 (AX3000) Geen problemen met internet.rensvanaarden schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:48:
Hoi all,
[ Voor 22% gewijzigd door computerjunky op 28-08-2020 14:48 ]
Ik heb nu staan:
8.8.8.8
9.9.9.9
1.1.1.1
Werkt nu weer.
Waiting on the world to change
Volgens mij hoef je in de nieuwe situatie helemaal geen VLAN meer in te stellen. Heb je dat al geprobeerd?Toxicmask schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:58:
Waarom deze niet?pinda powerrr schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:47:
Hè, apart. Dacht dat mijn router aan het overlijden was. Heb een Netgear in DMZ staan achter een Draytek. Afgelopen week kon ik bijna geen sites openen. Grappig genoeg wel een Amerikaans gitaarforum. Google wilde niet laden, dus ik dacht ook aan een DNS probleem.
Ik heb nu staan:
8.8.8.8
9.9.9.9
1.1.1.1
Werkt nu weer.
https://public-pihole.com/
Is geen Pi-hole maar Adguard Home
https://public-pihole.com/2020/06/04/a-new-beginning/
[ Voor 8% gewijzigd door space-one op 28-08-2020 16:00 ]
Voor internet moet je nog gewoon een vlan instellen dacht ik voor tv alleen niet meer.Phoolie schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:18:
[...]
Volgens mij hoef je in de nieuwe situatie helemaal geen VLAN meer in te stellen. Heb je dat al geprobeerd?
Klopt helemaal volgens mij.computerjunky schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:56:
[...]
Voor internet moet je nog gewoon een vlan instellen dacht ik voor tv alleen niet meer.
Nee, in deze topic en op de T-Mobile community wordt al meermaals gezegd dat VLAN 640 voor glasvezel klanten komt te vervallen wanneer ze zijn overgezet naar de nieuwe T-Mobile TV platform. Nergens wordt gemeld dat VLAN 300 (voor internet) komt te vervallen. In tegendeel zelfs, televisie gaat straks net als internet over VLAN 300.Phoolie schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:18:
[...]
Volgens mij hoef je in de nieuwe situatie helemaal geen VLAN meer in te stellen. Heb je dat al geprobeerd?
[ Voor 3% gewijzigd door AirX op 28-08-2020 21:01 ]
Ik betwijfel dit. Ik heb speciaal statische routes naar vlan 640 op wan gemaakt. Vlan 640 vervalt wel op de poort van het tv kastje.Anoniem: 52706 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:34:
[...]
Nee, in deze topic en op de T-Mobile community wordt al meermaals gezegd dat VLAN 640 voor glasvezel klanten komt te vervallen wanneer ze zijn overgezet naar de nieuwe T-Mobile TV platform. Nergens wordt gemeld dat VLAN 300 (voor internet) komt te vervallen. In tegendeel zelfs, televisie gaat straks net als internet over VLAN 300.
Ik zal van het weekend nog wel even een test doen om dit over vlan 300 te proberen.
Hoe bedoel je precies? Ik heb nu alles in 1 met 100/100 en betaal €47,50AirX schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:00:
Voor wie nog op een “oud” abonnement van T-Mobile thuis zit: de nieuwe (iig 50/50) is voordeliger dan de oude (€30 versus €33,37). Omzetten kan met een klik via hun online portal. Scheelt toch weer een paar euro 😋
Weet iemand met de nieuwe TV hoe het zit met het geluid?
Heb de TV box aangesloten op mijn versterker voor beter surround geluid.
De meeste zenders zijn DD, maar heb wel veel verschil in volume tussen de zenders.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Begrijp ik het goed dat jij al op het nieuwe T-Mobile TV Platform zit?NoReseth schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:18:
[...]
Ik betwijfel dit. Ik heb speciaal statische routes naar vlan 640 op wan gemaakt. Vlan 640 vervalt wel op de poort van het tv kastje.
Ik zal van het weekend nog wel even een test doen om dit over vlan 300 te proberen.
Dat klopt! En ik heb glasvezel (wba)Anoniem: 52706 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:14:
[...]
Begrijp ik het goed dat jij al op het nieuwe T-Mobile TV Platform zit?
[ Voor 5% gewijzigd door NoReseth op 29-08-2020 07:14 ]
Ik had een “oud” 50/50 internet only abonnement. Die kostte oorspronkelijk 32,50, maar is door inflatiecorrectie gestegen naar 33,37. Nu heeft T-Mobile Internet Basic (50/50) voor 30 euro per maand. Scheelt mij dus een paar euro per maand.HereIsTom schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:38:
[...]
Hoe bedoel je precies? Ik heb nu alles in 1 met 100/100 en betaal €47,50
Weet iemand met de nieuwe TV hoe het zit met het geluid?
Heb de TV box aangesloten op mijn versterker voor beter surround geluid.
De meeste zenders zijn DD, maar heb wel veel verschil in volume tussen de zenders.
Heeft dit effect op klant-voordelen? In de huidige abo-structuur bieden ze volgens mij geen € 7,50 MeerTV korting meer op een zenderpakket. En dat scheelt me nu mooi de helft van de Ziggo Sport Totaal prijs om F1 te kijken.AirX schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:00:
Voor wie nog op een “oud” abonnement van T-Mobile thuis zit: de nieuwe (iig 50/50) is voordeliger dan de oude (€30 versus €33,37). Omzetten kan met een klik via hun online portal. Scheelt toch weer een paar euro 😋
Ok, maar ik verleng ieder jaar dan krijg je al meer korting.AirX schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:00:
[...]
Ik had een “oud” 50/50 internet only abonnement. Die kostte oorspronkelijk 32,50, maar is door inflatiecorrectie gestegen naar 33,37. Nu heeft T-Mobile Internet Basic (50/50) voor 30 euro per maand. Scheelt mij dus een paar euro per maand.
Dat dat vraag ik me ook af, mijn abo loopt bijna af maar krijg nu nog 2x zenderpakket gratis á € 7,50, Gratis Interactieve TV Box á €5,- en Klantvoordeel á €5,- is dus totaal € 17,50 korting.S1NN3D schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:39:
[...]
Heeft dit effect op klant-voordelen? In de huidige abo-structuur bieden ze volgens mij geen € 7,50 MeerTV korting meer op een zenderpakket. En dat scheelt me nu mooi de helft van de Ziggo Sport Totaal prijs om F1 te kijken.
Krijg je dit nog steeds bij verlenging?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Als je gewoon verlengd wel, je contract loopt gewoon door. Als je om 6 maanden korting vraagt net als bij Ziggo of Kpn ben je het klantvoordeel kwijt maar krijg je minder korting is hier wel vaker beschreven. Prijzen van tmobile zijn zoveel lager dat het ook wel logisch is dat ze niet de eerste maanden door de helft doen of zelfs meer korting, ik betaal 40 voor 1000/1000 plus televisie die prijsstelling vind je nergens.HereIsTom schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:34:
[...]
Ok, maar ik verleng ieder jaar dan krijg je al meer korting.
[...]
Dat dat vraag ik me ook af, mijn abo loopt bijna af maar krijg nu nog 2x zenderpakket gratis á € 7,50, Gratis Interactieve TV Box á €5,- en Klantvoordeel á €5,- is dus totaal € 17,50 korting.
Thanks voor je reply. Maar ik heb het idee dat het niet aan m'n PC ligt omdat ik via 4g tethering het domein wel kan resolven? Tenzij die netwerk switch ook weer een DNS cache leegt natuurlijk...Mattie112 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:12:
Je zou eens naar de DNS van je PC kunnen kijken? Als die hardcoded ergens op staat maakt de change in je router niet uit.
Wat is de TTL van je domain trouwens? Die zou je ook op 5m kunnen zetten bijvoorbeeld.
(maar dit is denk ik eerder een los topic waard ipv hier)
Dat zal ik eens uitproberen de volgende keer. Het is met name irritant dat m'n browser het domein niet oppikt terwijl m'n telefoon dat wel doet. Ik ben geen DNS wizard dus zou niet exact weten waar ik moet beginnen om te debuggen.Anoniem: 1299462 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:13:
[...]
Duurt het ook lang als je DIG direct tegen 1.1.1.1 aandoet? Lijkt mij dat de Zyxel alleen de lookup door stuurt naar de betreffende DNS server. De Zyxel heeft geen invloed op hoe snel jij je record krijgt nadat je hem hebt aangemaakt.
Ik neem alleen internet af en volgens mij is daar geen extra korting op te krijgen. Als ik er TV bij zou nemen wel. Volgens mij eerste 6 maanden 15 euro korting.HereIsTom schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:34:
[...]
Ok, maar ik verleng ieder jaar dan krijg je al meer korting.
[...]
Klopt, zo lees ik dat nu ook.AirX schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:41:
[...]
Ik neem alleen internet af en volgens mij is daar geen extra korting op te krijgen. Als ik er TV bij zou nemen wel. Volgens mij eerste 6 maanden 15 euro korting.
Als je op dit moment IPTV erbij neemt, krijg je dan het nieuwe TV platform, of zetten ze nieuwe klanten nog op het oude platform?
Ik ben benieuwd, dan zouden T-Mobile medewerkers en enkele klanten het mis hebben als VLAN 300 niet langer noodzakelijk zou zijn.NoReseth schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 07:14:
Dat klopt! En ik heb glasvezel (wba)
Simpel gezegd, als je verlengt vervalt het zendertegoed. Je gaat dan n.l. een nieuwe overeenkomst aan voor de duur van één (1) jaar. Zie ook Actievoorwaarden T-Mobile KlantvoordeelHereIsTom schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:34:
Dat dat vraag ik me ook af, mijn abo loopt bijna af maar krijg nu nog 2x zenderpakket gratis á € 7,50, Gratis Interactieve TV Box á €5,- en Klantvoordeel á €5,- is dus totaal € 17,50 korting.
€ 7,50 tegoed voor extra TV pakket(ten)
Dit voordeel geldt voor aanmelding van het Thuis abonnement voor 29 oktober 2019 en vervalt bij verhuizing of contractverlenging. Zolang je het T-Mobile Thuis abonnement combineert met een mobiel T-Mobile abonnement, krijg je elke maand een tegoed van € 7,50 op je T-Mobile Thuis abonnement, waarvoor je zelf extra TV-pakket(ten) naar keuze kunt afnemen, zolang je gebruik maakt van een T-Mobile Thuis abonnement met Interactieve TV en zolang je combineert. Jouw keuze om dit klantvoordeel in te zetten leg je zelf vast in My T-Mobile Thuis. Zolang je geen keuze hebt gemaakt om dit tegoed van € 7,50 per maand te gebruiken voor een extra TV-pakket, is het inactief. Dit Klantvoordeel is niet mee te nemen naar een volgende maand en kan daarmee niet worden opgespaard. Dit Klantvoordeel kan niet ingewisseld worden voor een andere korting danwel uitkering in contanten. Indien je niet meer in aanmerking komt voor dit T-Mobile Klantvoordeel zullen de gekozen extra TV-pakketten niet automatisch worden stopgezet. Je moet deze pakketten zelf uitzetten in My T-Mobile Thuis, anders ga je de volledige maandelijkse bonnementsgelden betalen. De samengestelde extra TV zenderpakketten kunnen door T-Mobile worden aangepast of vervangen. Dit heeft geen effect op de overeenkomsten voor de geselecteerde abonnementen bij T-Mobile en T-Mobile Thuis.
Als je al internet afneemt en nu TV besteld ben je voor zover ik begrepen heb gewoon oude klant en worden de wijzigingen op (korte) termijn doorgevoerd - en zit je dus op het oude platform. Tenminste, dat is wat ik begrepen heb.Soundwork schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:40:
Klopt, zo lees ik dat nu ook.
Als je op dit moment IPTV erbij neemt, krijg je dan het nieuwe TV platform, of zetten ze nieuwe klanten nog op het oude platform?
[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 52706 op 29-08-2020 22:51 ]
Hebben ze sindsdien weer zoiets geflikt? Staat zoiets op de planning? Hoe is de stabiliteit en snelheid van de glasvezel internetverbinding tegenwoordig?
In het topic komen eigenlijk heel veel van je vragen aan bod - en worden dezelfde vragen keer op keer gesteld - al doorheen gelezen toevallig?GekkeRipper schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:01:
Ik wil in een "ODF" gebied glasvezel met 1Gbit internet van T-Mobile af gaan nemen. Bijna een jaar geleden was er een hoop ophef wegens goedkope routering of peering: nieuws: T-Mobile draait routering internetverkeer via Deutsche Telekom terug
Hebben ze sindsdien weer zoiets geflikt? Staat zoiets op de planning? Hoe is de stabiliteit en snelheid van de glasvezel internetverbinding tegenwoordig?
Simpel gezegd;
1) Nee
2) Niemand weet op voorhand of zoiets op de planning staat, als je het artikel en de discussie over de routering hebt gelezen begonnen klanten spontaan te klagen nadat ze problemen ondervonden.
3) Meningen verschillen maar dat is bij iedere provider.
Als in: Mijn mening hoeft niet het jouwe te zijn
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 52706 op 29-08-2020 23:35 ]
Excuseer me dat ik niet 10 maanden aan posts door heb genomen...
Bedankt voor je antwoord. Goed om te lezen dat die routeringsaanpassing tot nog toe iets eenmaligs is geweest. Omdat je verder niets over de kwaliteit van de internetverbinding zegt neem ik aan dat die in orde is.
Zal vast wel iets over het hoofd hebben gezien.
Dus met een ASUS router, IPTV internet op VLAN300 en DHCP routes op uitgeschakeld. Zonder VLAN werkt het niet in ieder geval.
Wat er gebeurd is dat in de slaapkamers is dat de telefoons regelmatig veel vaker de wifi connectie beëindigen omdat hij het wifi signaal te zwak vindt. Ik heb dat vaak niet door dus dan zit ik ineens op het mobiele netwerk ipv mijn thuis wifi. Dit heb ik meestal pas door als ik ineens weer reclames zie (namelijk in eigen wifi heb ik AdGuard Home draaien die vrijwel alle reclames blokkeert)
Hier had ik bij de Fritzbox 7490 nooit last van!
Ik heb de modem uiteraard al vaker herstart, zonder succes.
Nu had ik op mijn vorige modem hard ingesteld dat wifi over kanaal 11 moet gaan. Echter in de Zyxel kan ik maar tot kanaal 9 selecteren. Hoe zit dit? Is het echt niet mogelijk om kanaal 11 in te stellen?
En hebben anderen ook deze, niet zo fijne, ervaring met wifi van de Zyxel?
Kanaal 11 niet te selecteren houdt vaak in dat je verkeerde land instelling hebt, check deze even, kan ook verklaren waarom het niet zo goed werkt.PuckStar schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:24:
Ik baal er toch wel van dat het nieuwe Zyxel T50 modem blijkbaar minder goeie wifi heeft dan mijn vorige veel oudere Fritzbox 7490 modem!
Wat er gebeurd is dat in de slaapkamers is dat de telefoons regelmatig veel vaker de wifi connectie beëindigen omdat hij het wifi signaal te zwak vindt. Ik heb dat vaak niet door dus dan zit ik ineens op het mobiele netwerk ipv mijn thuis wifi. Dit heb ik meestal pas door als ik ineens weer reclames zie (namelijk in eigen wifi heb ik AdGuard Home draaien die vrijwel alle reclames blokkeert)
Nu had ik op mijn vorige modem hard ingesteld dat wifi over kanaal 11 moet gaan. Echter in de Zyxel kan ik maar tot kanaal 9 selecteren. Hoe zit dit? Is het echt niet mogelijk om kanaal 11 in te stellen?
Kun je DNS wijzingenPuckStar schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:24:
Ik baal er toch wel van dat het nieuwe Zyxel T50 modem blijkbaar minder goeie wifi heeft dan mijn vorige veel oudere Fritzbox 7490 modem!
https://public-pihole.com/ is ook AdGuard Home.
Fritzbox achter de Zyxel voor wifi
Deze ruimte is te huur!
Yep heb het ook ook kan wel op tweakers maar b.v. niet naar fast.comMattie112 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:14:
Meer mensen issues met t-mobile atm? Heb wat gekke internet issues, kan bijv github.com niet benaderen. Andere sites wel weer prima. Geen DNS issue in elk geval die draai ik zelf
Same, apple.com laad niet, pinterest werkt niet, sonos doet gek.Mattie112 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:14:
Meer mensen issues met t-mobile atm? Heb wat gekke internet issues, kan bijv github.com niet benaderen. Andere sites wel weer prima. Geen DNS issue in elk geval die draai ik zelf
Deze ruimte is te huur!
https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385
Ziggo heeft ook een storing! Waar zal de issue liggen ? AMS-IX?Morto schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:19:
Schijnt een storing te zijn:
https://downdetector.com/
Ik kan de site van de AMX-IX niet eens openen om naar de stats te kijkenrensvanaarden schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:23:
[...]
Ziggo heeft ook een storing! Waar zal de issue liggen ? AMS-IX?
Deze ruimte is te huur!
Daar lijkt het op, echter veel van deze services doen het op mijn vaste internet niet maar wel op mobiel.Morto schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:19:
Schijnt een storing te zijn:
Hoe weet je dat?Facepalm schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:41:
Het probleem lijkt (alweer) bij Cloudfare te liggen: https://www.cloudflarestatus.com/
17 juli was er ook een grote storing bij Cloudfare waardoor wereldwijd een heleboel websites niet bereikbaar waren en veel sites stroperig waren, nu dus weer lijkt het. Cloudfare zit zeg maar tussen de webserver en de bezoeker in, heel veel websites gebruiken dit.
[ Voor 4% gewijzigd door Facepalm op 30-08-2020 14:47 ]
Hopelijk snel opgelost (voor de Formule 1 begint
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ziggo Sport is dit weekend gratis te bekijken via TV decoder! Heb hier ook problemen met veel sites en ZiggoGo maar de stream via de tv box werkt nog gewoon.Arjan90 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:48:
Hopelijk snel opgelost (voor de Formule 1 begint).
https://twitter.com/g_bon.../1300022993251446785?s=20
Cloudflare zelf heeft het over 'een transit provider'. Dit schijnt Level3 te zijn.Facepalm schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:47:
[...]
17 juli was er ook een grote storing bij Cloudfare waardoor wereldwijd een heleboel websites niet bereikbaar waren en veel sites stroperig waren, nu dus weer lijkt het. Cloudfare zit zeg maar tussen de webserver en de bezoeker in, heel veel websites gebruiken dit.
Ja sorry ik weet wat ze doen maar vroeg me alleen af waarom je dacht dat het nu weer daar lagFacepalm schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:47:
[...]
Sinds ik de Zyxel heb, is mijn wifi ook een stuk minder.PuckStar schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:24:
Ik heb nu wifi+ genomen waardoor ik op de slaapkamers weer snel en stabiel internet heb.
Incorrect dus, Level3 is het probleemFacepalm schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:47:
[...]
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
En Cloudflare verkeer gaat voor Nederlandse ISPs niet via transit.Arnout schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:54:
[...]
Cloudflare zelf heeft het over 'een transit provider'. Dit schijnt Level3 te zijn.
Voor Nederlandse gebruikers zit dit verkeer in Centurylink/Level3.
Maar wat kan cloudflare dan doen?
Cloudflare kan er voor zorgen dat verkeer niet meer via Level3 maar via één van hun andere transitproviders loopt. Het gevolg hiervan is alleen dat doordat veel providers dit doen andere verbindingen mogelijk vollopen.
[ Voor 28% gewijzigd door ANdrode op 30-08-2020 15:36 ]
Ik heb alleen begrepen dat Level3 blijft "zeggen" : routeer via onsANdrode schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:33:
[...]
En Cloudflare verkeer gaat voor Nederlandse ISPs niet via transit.
Voor Nederlandse gebruikers zit dit verkeer in Centurylink/Level3.
Maar wat kan cloudflare dan doen?
Cloudflare kan er voor zorgen dat verkeer niet meer via Level3 maar via één van hun andere transitproviders loopt. Het gevolg hiervan is alleen dat doordat veel providers dit doen andere verbindingen mogelijk vollopen.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
https://twitter.com/TeliaCarrier/status/1300074378378518528Rob schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:59:
[...]
Ik heb alleen begrepen dat Level3 blijft "zeggen" : routeer via ons
Deze ruimte is te huur!
Het was ook BPG die adverteerde te blijven routeren: https://twitter.com/stubarea51/status/1300052028933238786
gelukkig grijpen ze eindelijk goed in
Ja dat las ik ookRob schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:59:
[...]
Ik heb alleen begrepen dat Level3 blijft "zeggen" : routeer via ons
Wat er dan overblijft is more specifics aanbieden. Daar moet je alleen van tevoren op voorbereid zijn denk ik...
Mogelijk was men daar bij Cloudflare al op voorbereid.
Als ik de respons lees op Twitter (ik lees geen #ix) dan zijn de andere tier1's de advertisements van Level3 aan het filteren? Dat zou snel moeten helpen... maar als level3 je upstream is heb je nog steeds een probleem.
Je ziet dat er een ROA met een maxlength van 20 is. Cloudflare kan dus niet zonder wijzigingen daar kleinere prefixes adverteren als de announcements bij een peer blijven 'plakken' door een storing:
/f/image/tVjKx5nsB8TR5vpla6bwiSHa.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door ANdrode op 30-08-2020 17:15 ]
webOS all the way!
Hier in Soest (3761) via ODF geen problemenHermanvh schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:28:
Iemand anders last van extreem trage upload? Download zit op 300 en 488 Mbit/s volgens Speedtest.net op 2 verschillende apparaten (laptop & desktop via WiFi). Echter upload zit op 1,5Mbit/s voor beiden... Dit is in Amersfoort.
Dit is via WiFi. Ping is 7-9 ms en prima. Beperkingen in download snelheid komt door de wifi adapters. Heb de router al gereboot, upload is nu wat beter (8-10 Mbit's), maar nog steeds niet wat het normaal is (180-200 Mbit/s makkelijk).... Postcode is 3818 hier...computerjunky schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:56:
Ook even naar verschillende punten getest en ook bewust amersfoort en geen probleem. Denk dat het toch een lokaal iets is. Die download is ook al niet best maar ik gaal gewoon overal 920/940 met een ping van 7.
webOS all the way!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie