*knip* dat voegt dus niks toe.
[ Voor 80% gewijzigd door rens-br op 01-09-2020 12:04 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 80% gewijzigd door rens-br op 01-09-2020 12:04 ]
Speedtests moet je eigenlijk altijd bedraad doen om je connectie te bekijken. Is dat slecht moet je verder zoeken.Hermanvh schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:01:
[...]
Dit is via WiFi. Ping is 7-9 ms en prima. Beperkingen in download snelheid komt door de wifi adapters. Heb de router al gereboot, upload is nu wat beter (8-10 Mbit's), maar nog steeds niet wat het normaal is (180-200 Mbit/s makkelijk).... Postcode is 3818 hier...
Ja dat is de combi waar ik voor gekozen heb, dus alleen internet van T-Mobile en losse abo's op diverse streamingdiensten zoals NLZiet, Videoland en Netflix. De GUI van NLZiet is niet zo goed als die van Videoland en Netflix maar de streams hebben allemaal prima HD kwaliteit.goldvinger schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:13:
Ik ben nog steeds aangesloten op het oude platform.
Ik ben erg tevreden over de kwaliteit van het tv signaal.
Ik maak mij toch wel een beetje zorgen nav. de reacties van het nieuwe tv platform.
Ik moet het eerst zelf ondervinden mocht ik eerdaags ook overgaan.
Nu lees ik ook veel over nlziet.
Dat zou een optie kunnen zijn mocht het nieuwe platform echt bagger zijn.
Heeft iemand van jullie ervaring met nlziet?
Wordt daar uitgezonden in ongecomprineerde HD kwaliteit.
Zo ja, dan zou dat voor mij een optie kunnen zijn
[ Voor 17% gewijzigd door TAVL op 01-09-2020 13:32 ]
Heb je al eens met T-mobile gebeld voor een lijnmeting?Hermanvh schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:01:
[...]
Dit is via WiFi. Ping is 7-9 ms en prima. Beperkingen in download snelheid komt door de wifi adapters. Heb de router al gereboot, upload is nu wat beter (8-10 Mbit's), maar nog steeds niet wat het normaal is (180-200 Mbit/s makkelijk).... Postcode is 3818 hier...
Hoi.
hoi
Nu werkt het weer, maar er lijkt wel een probleempje te zijn met m'n demping volgens T-Mobile.... Waarde van 30 ipv 10. Dus ik ga het maar eens bekabeld testen binnenkort.basdej schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:56:
[...]
Heb je al eens met T-mobile gebeld voor een lijnmeting?
[ Voor 6% gewijzigd door Hermanvh op 01-09-2020 15:53 ]
webOS all the way!
Fiber maar even gereinigd met wat alcohol, kan nooit kwaad. Dit lijkt me bekabeld prima voor 1Gbit/1Gbit verbinding:Hermanvh schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:18:
[...]
Nu werkt het weer, maar lijkt wel een probleempje te zijn met m'n demping.... Dus ik ga het maar eens bekabeld testen binnenkort.
webOS all the way!
TAVL schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:31:
T-Mobile heeft vandaag een nieuwe TV app gelanceerd en heb daar een review voor geschreven. Deze app kent een integratie met het nieuwe TV platform, waardoor je bijvoorbeeld opnames kunt bekijken op zowel de box als de app.
TM topic: https://community.t-mobil...nieuwe-tv-anywhere-325233
Mijn review: https://community.t-mobil...huis-televisie-app-325477
De app is geen vervanging voor normale TV platform. Je kunt geen 12 Mbit streams voor een app gebruiken bij een telefoon of tablet. Voor apple tv wordt volgens mij wel een hogere bitrate gebruikt. De streams 4,5 -5 Mbit (1080p)zijn voor niet sport uitzendingen van goede kwaliteit via de chromecast. Voor de sport uitzendingen hebben ze schijnbaar hetzelfde probleem als bij het nieuwe TV platform. Verder een prima reviewWat kan er beter?
X Zoekfunctie
X Geen Technicolor streams, maar compressie. Soms wat instabiel
X Geen 4k
X Geen derde apps
X Videotheek wordt wat veel gepusht.
Hoe heb je hem gereinigd? Ik moet het ook doen, tesamen met de connectoren.Hermanvh schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:32:
[...]
Fiber maar even gereinigd met wat alcohol, kan nooit kwaad. Dit lijkt me bekabeld prima voor 1Gbit/1Gbit verbinding:
[Afbeelding]
Met alcohol, maar dat schijnt dus niet helemaal goed te zijn heb ik begrepen....Zorian schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:38:
[...]
Hoe heb je hem gereinigd? Ik moet het ook doen, tesamen met de connectoren.
webOS all the way!
Ja oke, maar hoe precies. Heb je hem gewoon in alcohol gedoopt ofzo?Hermanvh schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:40:
[...]
Met alcohol, maar dat schijnt dus niet helemaal goed te zijn heb ik begrepen....
[ Voor 45% gewijzigd door Zorian op 01-09-2020 20:42 ]
Ik heb een BRT-AC828 van Asus en die vliegt dus ook. I.c.m. met AC2200 Lyra Mesh. Via WiFi op de mesh haal ik 400-500Mbit/s. De beperkende factor zit hem in de WiFi adapter in m'n laptop/PC denk ik.Zorian schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:47:
[...]
Ja oke, maar hoe precies. Heb je hem gewoon in alcohol gedoopt ofzo?
//Edit: Nieuwe WiFi6 router gehaald (ASUS RT-AX82U) en laten we zeggen, de snelheden hebben er wel zin in nu:
[Afbeelding]
En nee, geen fotosoepje. Kijk maar.
webOS all the way!
Dat is wel heel bijzonder. De actieve poort in de PoP waarop jij bent aangesloten zou een 1000 Mbit poort moeten zijn. Meer is technisch niet mogelijk. Dus die upload kan niet kloppen lijkt me.Zorian schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:47:
[...]
Ja oke, maar hoe precies. Heb je hem gewoon in alcohol gedoopt ofzo?
//Edit: Nieuwe WiFi6 router gehaald (ASUS RT-AX82U) en laten we zeggen, de snelheden hebben er wel zin in nu:
[Afbeelding]
En nee, geen fotosoepje. Kijk maar.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
De bitrates van het nieuwe platform zijn geen 12Mbit meer. Deze zijn gehercodeerd en kennen lagere bitrates. Ik dacht 8Mbit voor de belangrijkste HD zenders. En zeker nog niet optimaal. Hier is nog werk nodig. Zeker bij een concert of sportuitzending is dit bij snelle bewegingen zichtbaar in artefacts, zoals blocking.space-one schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:06:
[...]
[...]
Dank je wel voor het compliment. Waardeer ik.
De app is geen vervanging voor normale TV platform. Je kunt geen 12 Mbit streams voor een app gebruiken bij een telefoon of tablet. Voor apple tv wordt volgens mij wel een hogere bitrate gebruikt. De streams 4,5 -5 Mbit (1080p)zijn voor niet sport uitzendingen van goede kwaliteit via de chromecast. Voor de sport uitzendingen hebben ze schijnbaar hetzelfde probleem als bij het nieuwe TV platform. Verder een prima review
[ Voor 5% gewijzigd door TAVL op 02-09-2020 10:52 ]
Technisch gezien is het 10gbit hier, het wordt alleen nog niet officieel aangeboden.Barre73 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:05:
[...]
Dat is wel heel bijzonder. De actieve poort in de PoP waarop jij bent aangesloten zou een 1000 Mbit poort moeten zijn. Meer is technisch niet mogelijk. Dus die upload kan niet kloppen lijkt me.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Met T-Mobile glas zitten de TV boxen gewoon met UTP verbonden aan je modem/router.groceryl1st schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:22:
Hoi allen. Wij gaan per 1 oktober overstappen naar T-Mobile om gebruik te maken van het 1Gbit-aanbod. Nou kreeg ik net van de klantenservice te horen dat de tv bekabeld is (in plaats van aangesloten op een modem). Jaren geleden hebben wij dit ook gehad en enorm veel last gehad van storingen van zowel het internet als de tv. Daarom vraag ik me af of 1) dit de enige optie is bij T-Mobile, 2) mensen last hebben gehad van een slechte installatie. Alvast bedankt.
Waarom vraag ik de eerste niet aan de monteur? Die krijgen we helemaal niet aan de telefoon.
De klantenservice had het over een kabel die getrokken wordt van het glasvezelkastje naar de televisie. Op dit moment hebben wij van Telfort een tv-ontvanger die met een ethernetkabel is aangesloten op de modem. Hopelijk is dit wat duidelijker.Mattie112 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:25:
Bekabeld ipv "aangesloten op modem"? Hoe bedoel je dat?
Telfort: Op het glasvezelkastje zit een actief kastje en vanaf daar een ethernetkabel naar je Experia Box (wat jij modem noemt).groceryl1st schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:33:
[...]
De klantenservice had het over een kabel die getrokken wordt van het glasvezelkastje naar de televisie. Op dit moment hebben wij van Telfort een tv-ontvanger die met een ethernetkabel is aangesloten op de modem. Hopelijk is dit wat duidelijker.
Gideon vraagt ons ook (via dat afsprakenformulier) of het mogelijk is een kabel te trekken van het glasvezelklastje naar de tv. Is het in mijn regio misschien anders (Almere)?
Zeer bedankt voor de opheldering.Barre73 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:40:
[...]
Telfort: Op het glasvezelkastje zit een actief kastje en vanaf daar een ethernetkabel naar je Experia Box (wat jij modem noemt).
T-Mobile: Glasvezelkastje en vlak daarnaast wordt een actief kastje geplaatst en met een glaskabeltje op elkaar aangesloten. Vanaf dat actieve kastje gaat een ethernetkabel naar je T-Mobile modem (wat dus een router is) en vanaf daar naar de TV decoder.
Bottomline: T-Mobile werkt precies hetzelfde als jouw Telfort nu met een klein verschil: Nu zit er op je glasvezelaansluiting een actieve component (die met die groene lampjes) en die wordt bij T-Mobile verplaatst naar vlak naast je glasvezelaansluiting. En vanaf daar precies dezelfde opstelling en kabels.
Dus je kan Guidion doorgeven dat alles prima kan worden aangesloten
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Tip, gebruik je eigen modem, Edgerouter X bijvoorbeeld. Met het nieuwe tv platform is het instellen echt peanuts.Mother_Goozz schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:00:
Chips, mijn internet ligt er helemaal uit en de klantenservice kan niks doen (modem compleet onbereikbaar) nu wachten op een afspraak dat Gideon langs moet komen
Het zit weer lekker mee zeg. Vanochtend vroeg nog niks aan de hand. Hopelijk komt die vanzelf nog online
Hoi.
Tenzij ze jouw glaskabel hebben gebroken wat ik een half jaar geleden heb gehad. Kun je aansluiten wat je wil, maar dan gaat niets werkenbasdej schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:38:
[...]
Tip, gebruik je eigen modem, Edgerouter X bijvoorbeeld. Met het nieuwe tv platform is het instellen echt peanuts.
Staat al een tijd in de planning zeg maar xDbasdej schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:38:
[...]
Tip, gebruik je eigen modem, Edgerouter X bijvoorbeeld. Met het nieuwe tv platform is het instellen echt peanuts.
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Gewoon bij je internet leverancer, dus gok T-Mobile, zij meten dan door en schakelen eventueel de netwerkleverancer op om een probleem te verhelpen.Zorian schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:00:
Hm, waar moet je eigenlijk zijn als je vezel (mogelijk) niet in orde is? Dus het NTU deel waar de fiber opgerold zit.
Volgens mij heb ik nog verouderd spul, heb zo'n vergeeld kastje met SC/UPC en SC/APC stekker erin en een coax module erin gelast op de SC/APC.
Het schijnt bij veel mensen ook gewoon te werken met de mediaconverter van KPN dus als de monteur is geweest, Zorg dan dat je die van KPN zelf hebt gehouden. Dan die van KPN weer terugplaatsen op je FTU en kijken of je de Zyxel van T-Mobile er op aan kan sluiten of dat werkt.Tralapo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:46:
Kreeg vandaag het installatiepakket voor glasvezel binnen en verbaasde me eigenlijk over de mediaconverter. Wat is dat voor een apparaat?
In m'n huidige situatie, KPN, zit er een wit kastje op het uiteinde van m'n glasvezeldraad in de meterkast en van daaruit gaat er een utp naar de router.
Kun je die behouden? Die ziet er namelijk een stuk cleaner uit dan de mediaconverter.
Bij mij hebben ze de kabel in een doosje van KPN gedaan en van daar gaat het weer naar de mediaconverter van t-mobile. (eerste aansluiting is t-mobile hiervoor was de kabel dus niet aangesloten.Barre73 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:54:
[...]
Het schijnt bij veel mensen ook gewoon te werken met de mediaconverter van KPN dus als de monteur is geweest, Zorg dan dat je die van KPN zelf hebt gehouden. Dan die van KPN weer terugplaatsen op je FTU en kijken of je de Zyxel van T-Mobile er op aan kan sluiten of dat werkt.
Er is geen extra koppeling. Als je de KPN mediaconverter als voorbeeld neemt: die klik je direct op de FTU. Dan zit er van binnen dus 1 koppeling tussen de mediaconverter en de connector van de FTU.computerjunky schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:13:
[...]
Bij mij hebben ze de kabel in een doosje van KPN gedaan en van daar gaat het weer naar de mediaconverter van t-mobile. (eerste aansluiting is t-mobile hiervoor was de kabel dus niet aangesloten.
Het lijkt wel allemaal een bij elkaar geraapt zooitje van onderdelen maarja het werkt.
Wat ik wel vreemd vind is dat de fiber niet direct een mediaconveter in gaat maar weer eerst op een andere kabel aangesloten word (de bekende gele kabel).
Lijkt mij dat het signaal minder goed word van een extra koppeling. Al is dat voor licht pulsen waarschijnlijk niet erg belangrijk tot we meerdere licht pulsen gaan versturen over dezelfde kabel in de toekomst.
[ Voor 59% gewijzigd door johanroelfs op 03-09-2020 11:09 ]
Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |
Ik heb geen TV van T-Mobile (kijken we eigenlijk toch niet), dus alleen internet, dus heb de 640 VLAN niet.johanroelfs schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:06:
Iemand nog tips, Ik heb een ASUS RT-AX88U direct aan de Media converter gehangen en de juiste vlans ingesteld. Echter valt 10 - 20 keer per dag de verbinding weg? ik zit in het WBA gebied
WAN instellingen
[Afbeelding]
VLANS:
[Afbeelding]
webOS all the way!
Mijn reactie was op geen gebruikte Technicolor streams in de app. En die zijn 12 Mbit.TAVL schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:13:
[...]
De bitrates van het nieuwe platform zijn geen 12Mbit meer. Deze zijn gehercodeerd en kennen lagere bitrates. Ik dacht 8Mbit voor de belangrijkste HD zenders. En zeker nog niet optimaal. Hier is nog werk nodig. Zeker bij een concert of sportuitzending is dit bij snelle bewegingen zichtbaar in artefacts, zoals blocking.
Kijk eens naar je vlan, naar je DHCP routes. Ik heb geen tv van T-mobile dus 640 is niet ingevuld. WAN setting 2de plaatje. Dit is op een Merlin FWjohanroelfs schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:06:
Iemand nog tips, Ik heb een ASUS RT-AX88U direct aan de Media converter gehangen en de juiste vlans ingesteld. Echter valt 10 - 20 keer per dag de verbinding weg? ik zit in het WBA gebied
[ Voor 21% gewijzigd door NoahAmber op 03-09-2020 12:31 ]
Hoger toch? 16Mbit voor tenminste de NPO, RTL, Talpa? Andere nichezenders wisselt het een beetje.space-one schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:12:
[...]
Mijn reactie was op geen gebruikte Technicolor streams in de app. En die zijn 12 Mbit.
De streams die vroeger op het eigen netwerk en met het oude platform werden of nog steeds worden gebruikt zijn inderdaad hoger dan de Technicolor streams die voor DVB-C bij Telfort werden gebruikt. Volgens mij worden die streams ook bij Ziggo gebruikt.TAVL schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:04:
[...]
Hoger toch? 16Mbit voor tenminste de NPO, RTL, Talpa? Andere nichezenders wisselt het een beetje.
KPN knijpt naar ca 12Mbit, Ziggo geeft NPO, RTL, Talpa 1:1 door, maar knijpt deels de rest. Canal knijpt het meeste (4,5Mbit voor HD?).
Ook bij de laatste versie 2.1.9 is er aan de bitrate niks veranderd. Bij de een uur meting met de fritzbox verbruikt de app 2100 MB. Omgerekend is dat.TAVL schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:13:
EDIT: Volgens het persbericht zijn de streams nu wel degelijk gelijk voor app en decoder. Nu hopen dat ze snel verder gaan met tweaken.
[ Voor 5% gewijzigd door space-one op 03-09-2020 13:37 ]
[ Voor 3% gewijzigd door computerjunky op 03-09-2020 13:59 ]
Zijn inderdaad grote woorden een beter beeld dan Ziggo op termijn. Eigenlijk doe je tweaken van de streams in de beta fase. Streams horen bij het basisdeel van het platformcomputerjunky schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:42:
Een loze claim dat ze beter als ziggo willen worden qua beeldkwaliteit is leuk maar niets dan dat als je eerst je beeldkwaliteit die ongeveer gelijk is aan die oranje provider drastisch naar beneden schroeft.
Stel het dan uit en breng het pas uit als je uitgewerkt heb hoe het beter is en je je klanten niet met slechtere kwaliteit opzadelt.
Betalende klanten zijn geen beta testers! (als die verbetering er al komt want daar heb ik persoonlijk een hard hoofd in).
[ Voor 5% gewijzigd door space-one op 03-09-2020 19:10 ]
computerjunky schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:13:
[...]
Bij mij hebben ze de kabel in een doosje van KPN gedaan en van daar gaat het weer naar de mediaconverter van t-mobile. (eerste aansluiting is t-mobile hiervoor was de kabel dus niet aangesloten.
Het lijkt wel allemaal een bij elkaar geraapt zooitje van onderdelen maarja het werkt.
Wat ik wel vreemd vind is dat de fiber niet direct een mediaconveter in gaat maar weer eerst op een andere kabel aangesloten word (de bekende gele kabel).
Lijkt mij dat het signaal minder goed word van een extra koppeling. Al is dat voor licht pulsen waarschijnlijk niet erg belangrijk tot we meerdere licht pulsen gaan versturen over dezelfde kabel in de toekomst.
Als je het zo bekijkt inderdaad 1 overgang. Maar de vezel die in de FTU opgerold zit die wil je echt niet rechtstreeks aan je mediaconverter hangen. Die is zo dun dat je deze makkelijk om zeep helpt. De gele vezel die T-Mobile in zijn pakket stuurt hebben diverse mantels eromheen zitten zodat de kabel bij een beetje rollen niet direct "knikt" anders is het over en uit voor de kabel en is het kapot.Barre73 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:08:
[...]
Er is geen extra koppeling. Als je de KPN mediaconverter als voorbeeld neemt: die klik je direct op de FTU. Dan zit er van binnen dus 1 koppeling tussen de mediaconverter en de connector van de FTU.
Bij T-Mobile wordt een glaspatchkabel direct op de connector in de FTU geklikt en aan de andere kant direct de mediaconverter in. Dat is geen extra koppeling maar een "verlengde" koppeling om het zo maar te zeggen.
Ik ben nog niet wakker... Je hebt natuurlijk gelijk. Het is wel 1 extra overgang.
T-Mobile doet dit omdat ze op deze manier voor elke klant dezelfde NT/mediaconverter kunnen versturen en inzetten. Alleen al binnen het Reggefiber netwerk zijn 3 verschillende FTU's in gebruik die allemaal een ander soort opklikbare NT vergen. Logistiek en financieel gezien is dat lastig. Nu hoeven ze maar 1 NT te gebruiken (die mediaconverter).
[ Voor 22% gewijzigd door Soundwork op 03-09-2020 19:14 ]
Dat zou natuurlijk opgelost kunnen worden door gewoon een vaste mediaconverter in een afgesloten doos mer daar een lan kabel uit.Soundwork schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:12:
[...]
[...]
Als je het zo bekijkt inderdaad 1 overgang. Maar de vezel die in de FTU opgerold zit die wil je echt niet rechtstreeks aan je mediaconverter hangen. Die is zo dun dat je deze makkelijk om zeep helpt. De gele vezel die T-Mobile in zijn pakket stuurt hebben diverse mantels eromheen zitten zodat de kabel bij een beetje rollen niet direct "knikt" anders is het over en uit voor de kabel en is het kapot.
Edit: extra quote toegevoegd
Dat had gekund, maar dat is niet toekomstbestendig. Sommige providers (zoals Tweak) zijn al bezig met 10 Gbps aansluitingen. Als je dan een "vaste" mediaconverter als FTU/NTU gecombineerd had geplaatst en deze gebakjes zijn maar 1 Gbps dan moet dat ook weer vervangen worden. Ikzelf heb bij T-Mobile nooit een lagere snelheid door die "extra kabel". Ik haalde altijd de 945 Mbps...computerjunky schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:21:
[...]
Dat zou natuurlijk opgelost kunnen worden door gewoon een vaste mediaconverter in een afgesloten doos mer daar een lan kabel uit.
Niet dat het nu relevant is. Een gigabit is snel zat (sneller als mijn harde schijf waar op games na alle data heen moet) en 10 gigabit lijkt ook nog zo te werken.
Als ze daadwerkelijk gebruik maken van MPEG-DASH lijkt me het toevoegen van een extra stream met hogere bitrates triviaal, zou onderdeel van de standaard moeten zijn. Als de client dan ook intelligent genoeg is wordt deze vanzelf opgepaktspace-one schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:05:
[...]
Zijn inderdaad grote woorden een beter beeld dan Ziggo op termijn. Eigenlijk doe je tweaken van de streams in de beta fase. Streams horen bij het basisdeel van het platform
Iemand die veel sport kijkt bijv voetbal zal de kwaliteit negatief beoordelen en eventueel overstappen.
Een variabele bitrate zoals in de satellietwereld en youtube zou bij sport een beeld kunnen verbeteren
Ja mijn snelheid is ook prima. Enige wat bij T-Mobile qua internet echt beter kan is de eerst hop na hun netwerk. Van mij naar T-Mobile is 3 a 4ms en de eerste hop daarna verdubbeld het gewoon. Geen idee waarom maar ik weet dat dit bij tweak beter is en er zo goed als geen extra latency na die hop is.Soundwork schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:26:
[...]
Dat had gekund, maar dat is niet toekomstbestendig. Sommige providers (zoals Tweak) zijn al bezig met 10 Gbps aansluitingen. Als je dan een "vaste" mediaconverter als FTU/NTU gecombineerd had geplaatst en deze gebakjes zijn maar 1 Gbps dan moet dat ook weer vervangen worden. Ikzelf heb bij T-Mobile nooit een lagere snelheid door die "extra kabel". Ik haalde altijd de 945 Mbps...
Klopt, dat ligt echt bij T-Mobile.computerjunky schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:37:
[...]
Ja mijn snelheid is ook prima. Enige wat bij T-Mobile qua internet echt beter kan is de eerst hop na hun netwerk. Van mij naar T-Mobile is 3 a 4ms en de eerste hop daarna verdubbeld het gewoon. Geen idee waarom maar ik weet dat dit bij tweak beter is en er zo goed als geen extra latency na die hop is.
Eerste hop na T-Mobile is bij mij 10.10.80.98 of 149 ipv 98
De ping naar hun dns is zelfs maar 2ms. Geen idee war die vertraging dus veroorzaakt. Ik heb ook het idee dat tweak vlotter reageert. Het voelt gewoon net wat sneller.
[ Voor 38% gewijzigd door Katseviool op 03-09-2020 20:02 ]
Ik ga ervan uit de techniek van de streams bijv HLS hetzelfde is dus ook vertraging. Volgens mij heb ik gelezen dat ze de vertraging wel willen verkleinen.Johnvh schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:34:
En klopt het dat er grote vertraging in de zenders zitten t.o.v. Bijvoorbeeld Ziggo? Dat begrijp ik best in een tv app op m’n telefoon of zelfs op de Apple TV, maar dmv een decoder wil ik niet in een appgroep 30 seconde vertraging met m’n vrienden hebben.
Verwijderd
Die 10.10.x.x adressen zijn volgens mij ook nog van/in het T-Mobile netwerk.computerjunky schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:37:
[...]
Ja mijn snelheid is ook prima. Enige wat bij T-Mobile qua internet echt beter kan is de eerst hop na hun netwerk. Van mij naar T-Mobile is 3 a 4ms en de eerste hop daarna verdubbeld het gewoon. Geen idee waarom maar ik weet dat dit bij tweak beter is en er zo goed als geen extra latency na die hop is.
Eerste hop na T-Mobile is bij mij 10.10.80.98 of 149 ipv 98
De ping naar hun dns is zelfs maar 2ms. Geen idee war die vertraging dus veroorzaakt. Ik heb ook het idee dat tweak vlotter reageert. Het voelt gewoon net wat sneller.
Zou kunnen heb geprobeerd te tracen maar meer dan * * * * krijg ik niet na die 10.10.x.x vreemd iets.Verwijderd schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:19:
[...]
Die 10.10.x.x adressen zijn volgens mij ook nog van/in het T-Mobile netwerk.
NPO is 12 14 (edit:12 voor de video alleen), al stond er hier ooit wel een tabelletje ja met iirc 16-18 maar wat ik met wireshark en vlc had binnengehengeld en TSTM ook pas had gecaptured was volgens Mediainfo ~12 (edit: videobitrate) Enkel de geheroceerde (van 720p naar 1080i) ARD en ZDF haalden bij mij de 16 (totale stream) bij enkele programma's (Fox Sports 15).TAVL schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:04:
[...]
Hoger toch? 16Mbit voor tenminste de NPO, RTL, Talpa? Andere nichezenders wisselt het een beetje.
KPN knijpt naar ca 12Mbit, Ziggo geeft NPO, RTL, Talpa 1:1 door, maar knijpt deels de rest. Canal knijpt het meeste (4,5Mbit voor HD?).
[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 04-09-2020 13:00 ]
Fijn om te horen! Klinkt al veelbelovend als je al 5 jaar bij ze zit.Mattie112 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:19:
Ik heb echt nooit problemen met T-mobile, en de 1GB haal ik ook altijd netjes (als de ontvanger het aan kan haha). Ik geloof in 5 jaar 1x een uurtje een storing gehad en 1 IP change na onderhoud (was aangekondigd). Dus ja zeker voor dat geld vind ik het super.
Sowieso eerst T-mobile aanvragen en pas als het werkt je huidige abo opzeggen
En trouwens: als je prijs minder belangrijk vind kan je ook kijken voor een zakelijk abo. De SLA's daarop zijn over het algemeen beter dan voor consumenten.
whoops verkeerd gelezen, dacht KPN ADSLMooDyBLueS schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:25:
[...]
Fijn om te horen! Klinkt al veelbelovend als je al 5 jaar bij ze zit.
Hoe bedoel je het huidige abo later opzeggen? Ik kan toch niet 2 glasvezel abo's simultaan hebben? Daarnaast: ik ga verhuizen en daar zit een maand overlap tussen. Dus wil mijn huidige KPN abo laten lopen tot ik de sleutel bij de notaris moet overhandigen en bij het nieuwe huis moet het dus al een maand eerder ingaan. Ergens in die maand zullen we ook daadwerkelijk in het nieuwe huis gaan wonen. Dus ik ga sowieso niet 2 abo's aanvragen daar.
Vooropgesteld dat ik eigen apparatuur gebruik en het spul van T-mobile zelf aan de kant heb gegooid, zeer stabiel. Nooit storing gehad. Het is momenteel wel wat trager maar ik vermoed dat dat eerder ligt aan een probleem met mijn glasvezel zelf die vies is.MooDyBLueS schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:05:
Kan iemand mij iets vertellen over het T-Mobile Thuis 1 Gbit/s glasvezel abonnement? TV en telefonie gebruik ik niet, maar ik zit nu bij KPN met 200 Mbit/s glas en ben aan het kijken naar een overstap i.v.m. verhuizing lijkt me dat een mooi moment.
Ik heb op diverse ervaringen en vergelijkingssites gekeken maar daar komt elke provider er waardeloos vanaf met KPN als 'beste' met een 6je max. Dus dat is niet heel nuttig, plus dat daar de meeste discussie gaat over betalingen en dergelijke.
Wat voor mij het belangrijkste is, is dat het netwerk erg stabiel is. Dat ik niet continu/overal 1 Gbit/s haal kan me niet boeien, zolang het maar minstens 200/200 Mbit/s altijd is (want dat levert KPN steevast en ik wil er niet op achteruit gaan). Maar storingen zijn mij ook een doorn in het oog. Ik zit nu 13 jaar bij KPN en heb 1 of hoogstens 2 storingen gehad. Bij het Tweak forum (die overwoog ik ook) kreeg ik al te horen dat iemand na overstap van KPN naar Tweak het 6 weken gedaan heeft en vervolgens 2 dagen (!!) uitgelezen heeft met waardeloze klantenservice om het opgelost te krijgen. Dat is zeer nuttige info, want ook al is het goedkoper (en dat is T-Mobile nog meer als ik ook naar mobiel overstap), prijs vind ik ondergeschikt aan stabiliteit en (gebrek aan) storingen.
Ik ben in maart overgestapt van KPN (vond ze te duur worden met elk jaar 2,50 prijsverhoging).MooDyBLueS schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:05:
Wat voor mij het belangrijkste is, is dat het netwerk erg stabiel is. Dat ik niet continu/overal 1 Gbit/s haal kan me niet boeien, zolang het maar minstens 200/200 Mbit/s altijd is (want dat levert KPN steevast en ik wil er niet op achteruit gaan). Maar storingen zijn mij ook een doorn in het oog. Ik zit nu 13 jaar bij KPN en heb 1 of hoogstens 2 storingen gehad. Bij het Tweak forum (die overwoog ik ook) kreeg ik al te horen dat iemand na overstap van KPN naar Tweak het 6 weken gedaan heeft en vervolgens 2 dagen (!!) uitgelezen heeft met waardeloze klantenservice om het opgelost te krijgen. Dat is zeer nuttige info, want ook al is het goedkoper (en dat is T-Mobile nog meer als ik ook naar mobiel overstap), prijs vind ik ondergeschikt aan stabiliteit en (gebrek aan) storingen.
Dat betwijfel ik wat je hier schrijft. Ik ben juist andersom overstapt (van T-Mobile 1 Gbps naar KPN 200 Mbps) en ik heb echt spijt van deze overstap. De latency ligt bij T-Mobile ligt iets hoger maar de packetloss problemen (de reden dat ik ben overgestapt) zijn bij KPN net zo erg als bij T-Mobile. De Century Link storing in de VS, heeft bij KPN wel degelijk hinder gegeven (ook al schrijven de media van niet). Ik volg het KPN forum nu een tijdje en daar worden ook problemen gemeld in topics met packet loss. Het valt mij op dat het KPN forum slechtere service wordt verleend door webcare dan op de T-Mobile community. Het "ergste" wat ik ooit bij T-Mobile heb meegemaakt is de DTAG routering eind oktober vorig jaar. Dat hebben ze gelukkig compleet teruggedraaid, maar je weet of ze op termijn dit opnieuw gaan doen. Het is en blijft een Duitse telecom toko.swhnld schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:22:
[...]
Ik ben in maart overgestapt van KPN (vond ze te duur worden met elk jaar 2,50 prijsverhoging).
T-Mobile werkt meestal wel, maar ik heb veel storingen meegemaakt de afgelopen 6 maanden dat ik erbij zit. Storingen met de DNS servers die het niet doen, of afgelopen weekend dat de snelheid weg viel als gevolg van de CenturyLink storing. Ik denk dat we een keer of 3-4 in totaal met mobiele hotspots hebben zitten werken (allemaal thuiswerken met kantoorbaan). Je kunt verschillende meldingen teruglezen in dit topic van de storingen.
Maar, ik betaal nu 25 Euro voor een 1000/1000 glasvezel + 25 Euro mobiel unlimited abonnement, waar ik bij KPN alleen voor 200/200 glasvezel 47,50 per maand betaalde en de prijs dit jaar naar 50 Euro zou gaan + mobiel abonnement van een paar tientjes. En in mijn omgeving zijn er mensen van Tele2 of Online naar T-Mobile gegaan die er voor hun gevoel beter van geworden zijn, dus ik denk niet dat je ze slecht kunt kwalificeren, maar KPN is toch net iets beter, maar wel tegen hogere kosten.
Dus dat moet je afwegen, stabiliteit versus de prijs, KPN versus T-Mobile.
Hoi.
Nope. En je postcode/regio vermelden is best handigbasdej schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:28:
Iemand anders op dit moment internet storing?
2742MX WaddinxveenNoahAmber schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:41:
[...]
Nope. En je postcode/regio vermelden is best handig
[ Voor 5% gewijzigd door basdej op 04-09-2020 19:15 ]
Hoi.
Is idd erg lullig. Ook zo vlak voor het weekend. Heeft T-Mobile wel kunnen zien of je überhaupt signaal hebt? Neem aan dat je de basis stappen al hebt gedaan? Rebooten, resetten, stroom er even af voor een minuut of 15..etc. Kan zijn dat er hardware element naar zijn grootje is. Heb zelf derhalve altijd een mediaconverter en een SPF op reserve.basdej schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:09:
[...]
2742MX Waddinxveen
Lekker als je thuis moet werken vanwege corona...
Media converter signaal lampje is ook gewoon uit
[ Voor 8% gewijzigd door leonbong op 04-09-2020 20:11 ]
Woon in Veenendaal. Sinds 7 juli overgestapt van XS4ALL 50/50 naar T-Mobile 1000/1000 en geen enkel probleem gehad. Gebruik alleen internet dus geen TV of VOIP.MooDyBLueS schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:05:
Kan iemand mij iets vertellen over het T-Mobile Thuis 1 Gbit/s glasvezel abonnement? TV en telefonie gebruik ik niet, maar ik zit nu bij KPN met 200 Mbit/s glas en ben aan het kijken naar een overstap i.v.m. verhuizing lijkt me dat een mooi moment.
Ik heb op diverse ervaringen en vergelijkingssites gekeken maar daar komt elke provider er waardeloos vanaf met KPN als 'beste' met een 6je max. Dus dat is niet heel nuttig, plus dat daar de meeste discussie gaat over betalingen en dergelijke.
Ik weet niet of je het bedoeld, alleen mocht je ook mobiel hebt via T-Mobile kun je de thuis helpdesk vragen om een 7-dagen Unlimited voucher voor tijdens de storing, die hoeft ook niet iedere 5Gb bijgeplust te worden.hcQd schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:33:
Als er echt geen licht op de vezel staat gaat het wel even duren. De monteur van, vaak, Guidion moet dit eerst constateren een daarna pas wordt er een monteur van NetwerkNL ingepland. Been three, done that. Je kunt kijken of je voor de tussentijd een gratis unlimited sim kunt regelen.
[ Voor 18% gewijzigd door Napsju op 05-09-2020 07:51 ]
Lekker!
De laatste tijd* Afstand maakt niet uit. VMG8825-T50. Alle clients (meeste zijn mobiele telefoons). Ethernet kabel heb ik niet getest omdat alles draadloos wordt gebruikt.Napsju schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:50:
@Supreme_One De laatste wat? Je geeft erg weinig info. Welke WiFi? Welke infra? Welke client(s), op welke afstand? Met een ethernetkabel wel een stabiele verbinding?
Mja ik vind dat niet helemaal eerlijk. Goed over DNS kan je twisten, ik gebruik altijd 3rd party DNS dus ik heb geen idee hoe vaak dat geweest is. Maar de CenturyLink storing? Daar heeft de halve wereld last van gehad dus om dat bij t-mobile bij te schrijven het is maar net hoe je het bekijktswhnld schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:22:
[...]
Ik ben in maart overgestapt van KPN (vond ze te duur worden met elk jaar 2,50 prijsverhoging).
T-Mobile werkt meestal wel, maar ik heb veel storingen meegemaakt de afgelopen 6 maanden dat ik erbij zit. Storingen met de DNS servers die het niet doen, of afgelopen weekend dat de snelheid weg viel als gevolg van de CenturyLink storing. Ik denk dat we een keer of 3-4 in totaal met mobiele hotspots hebben zitten werken (allemaal thuiswerken met kantoorbaan). Je kunt verschillende meldingen teruglezen in dit topic van de storingen.
Ik ben netwerkbeheerder, dus weet uit ervaring dat je netwerken op verschillende manieren kunt inrichten waardoor bepaalde problemen minder of niet geraakt worden.Mattie112 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:33:
[...]
Mja ik vind dat niet helemaal eerlijk. Goed over DNS kan je twisten, ik gebruik altijd 3rd party DNS dus ik heb geen idee hoe vaak dat geweest is. Maar de CenturyLink storing? Daar heeft de halve wereld last van gehad dus om dat bij t-mobile bij te schrijven het is maar net hoe je het bekijkt
Kun je ethernet testen? Sluit uit of het aan het draadloos netwerk ligt of niet.Supreme_One schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:27:
[...]
De laatste tijd* Afstand maakt niet uit. VMG8825-T50. Alle clients (meeste zijn mobiele telefoons). Ethernet kabel heb ik niet getest omdat alles draadloos wordt gebruikt.
Ja zo kan je het ook zienswhnld schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:05:
[...]
Ik ben netwerkbeheerder, dus weet uit ervaring dat je netwerken op verschillende manieren kunt inrichten waardoor bepaalde problemen minder of niet geraakt worden.
Als je bedenkt dat T-Mobile in Nederland een van de kleinere aanbieders is van vast internet, en ziet hoeveel klachten daar waren ten opzichte van de rest, dan zijn er 2 mogelijke conclusies.
1. T-Mobile heeft het minder goed uitgevoerd qua redundantie, pairing, etc. (en dat kan ook verklaring dat ze qua kosten lager zitten en dus op prijs kunnen concurreren).
2. T-Mobile klanten zijn klagende zeurpieten.
Mijn voorkeur uitleg is optie 1
Precies dat. Maar als je dan iemand hebt die de vraag stelt, "ik zit nu bij provider X, en denk er aan over te stappen, maar heb nu nooit storing, en stabiliteit is het allerbelangrijkste", dan is mijn advies, blijven zitten.Mattie112 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:09:
[...]
Ja zo kan je het ook zienIk moet zeggen eigenlijk het enige waar ik last van gehad heb met de vorige storing wat github
O en de VPN naar kantoor maar ach dat mag de pret niet drukken
Ja precies, hoewel resultaten behaald in het verleden nooit gegarandeerd zijn voor de toekomstswhnld schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:19:
[...]
Precies dat. Maar als je dan iemand hebt die de vraag stelt, "ik zit nu bij provider X, en denk er aan over te stappen, maar heb nu nooit storing, en stabiliteit is het allerbelangrijkste", dan is mijn advies, blijven zitten.
Je weet immers wat je hebt, niet wat je krijgt.
Er zijn gewoon wat storingen geweest, en of je daar ernstig last van hebt of niet hangt eigenlijk af van je eigen gebruik, hoeveel uur per dag je thuis op internet zit, etc.. Maar zeg je, het maakt niet uit waar je zit, en de persoon stapt over en heeft problemen, gaat die alleen maar klagen hoe slecht de nieuwe aanbieder is, want de verwachting is verkeerd geweest.
Ik zal het proberen, maar het blijft lastig. Het is soms een paar keer per dag soms paar keer per week. Met Tweak had ik er nooit last. Overigens had ik dit probleem ook continu wanneer ik een andere kanaal had gekozen toen ik de Zyxel pas had, nu staat het op automatisch jammer genoeg. Heb hem toch liever op 1, 6 of 11swhnld schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:07:
[...]
Kun je ethernet testen? Sluit uit of het aan het draadloos netwerk ligt of niet.
UPDATE: de onscherpte blijkt veroorzaakt te worden door de hogere bandbreedte van het HDMI signaal (1080i naar 1080p), wat hogere eisen stelt aand de HDMI kabel. Met een "slechte" kabel vermindert de signalkwaliteit, resultaat is dat: 1) mijn Panasonic Plasma tv het signaal niet "pakt", loopt steeds te schakelen tussen 576i en 1080. 2) mijn Sony Oled TV de ene keer 1080p weergeeft, de andere keer 576i (SD dus). De huidige kabels vervangen door twee high grade HDMI kabels, probleem opgelost.viper schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:08:
[...]
Zoals je al zegt, resolutie zegt niet zoveel, bitrates is wat van belang is. Zouden ze op het nieuwe platform dezelfde streams pakken als de mobiele/android/Apple TV apps en geen multicast streams meer gebruiken?
Default werkt over het algemeen het beste.Supreme_One schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:47:
[...]
Ik zal het proberen, maar het blijft lastig. Het is soms een paar keer per dag soms paar keer per week. Met Tweak had ik er nooit last. Overigens had ik dit probleem ook continu wanneer ik een andere kanaal had gekozen toen ik de Zyxel pas had, nu staat het op automatisch jammer genoeg. Heb hem toch liever op 1, 6 of 11
Zijn er misschien nog een aantal instellingen die ik standaard aan kan zetten of uitzetten? Easy mesh ingeschakeld laten of uitschakelen? Ipv6 aanzetten of uitgeschakeld laten? Upnp instellingen? Kanaal 5ghz aanpassen of auto? Iets met WMM instellingen of NAT?
Of gewoon alles default laten staan?
[ Voor 84% gewijzigd door Chris.nl op 05-09-2020 16:58 ]
Goed om te horen dat je beeld nu beter is, 576i is idd heel belabberd.DavidB1969 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:02:
[...]
UPDATE: de onscherpte blijkt veroorzaakt te worden door de hogere bandbreedte van het HDMI signaal (1080i naar 1080p), wat hogere eisen stelt aand de HDMI kabel. Met een "slechte" kabel vermindert de signalkwaliteit, resultaat is dat: 1) mijn Panasonic Plasma tv het signaal niet "pakt", loopt steeds te schakelen tussen 576i en 1080. 2) mijn Sony Oled TV de ene keer 1080p weergeeft, de andere keer 576i (SD dus). De huidige kabels vervangen door twee high grade HDMI kabels, probleem opgelost.
Behoorlijk teleurstellend dat t-mobile support niet op deze oplossing kwam...! We hebben wekenlang gezeur gehad met de beeldkwaliteit en tientallen berichtjes heen en weer gestuurd! Ik was al aan het kijken voor overstap KPN!
Nog een tip, als je nog HDMI kabels had liggen: neem de dikste / kortste, grote kans dat die ook de beste signaalkwaliteit geeft.
Zo, nu nog t-mobile doorgeven dat het is opgelost.
Nou, het waren gewoon twee HDMI kabels, onbeschadigd. Maar er zijn wel degelijk verschillende kwaliteiten. HDMI bestaat sinds 2003 en heeft veel updates gehad. Huidige versie is 1.4. Bijv. Ziggo geeft hdmi kabels uit met een labeltje "hd", deze zijn dikker en volgens 1.4 standaard. Het signaal is idd. digitaal maar de bitrate wordt hoger naarmate de verversingsfrequentie en resolutie toenemen. Daarmee heeft het signaal een grotere bandbreedte (=frequentiebereik). Dunnere / oudere kabels hebben veel demping bij hoge frequenties (lees:bitrates). Dit verhaal speelt ook bij displayport, waar je kabels volgens DP 1.2, 1.3 of 1.4 kunt krijgen met verschillende prijzen. Meer info: HDMI DisplayPort Barcoviper schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:13:
[...]
Goed om te horen dat je beeld nu beter is, 576i is idd heel belabberd.
HDMI is digitaal, dus het leek er op dat je een wel erg brakke kabel had met iets van een kabelbreukje ofzo. Een kabel zou gewoon gespect moeten zijn op een bepaalde standaard, high grade is mijns inziens alleen high marketing en high price.
1
| WAN_Connection: ISP's DHCP did not function properly. |
Hier ook problemen met een tplink router.Polster schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:07:
Ok beetje raar probleem hier. Weet niet of het T-mobile is of Asus.
Draai al anderhalf jaar een Asus AC-66U met Merlin firmware voor T-mobile internet en TV (VLAN 300 en 640).
Vandaag vanwege klussen 2x de stroom via de hoofdschakelaar er af gehad. De Asus router kwam gewoon weer online en kon verbinden met internet. De 5Ghz radio is alleen altijd een beetje buggy als de router niet netjes is gereboot. Ik heb hem dus een reboot gegeven via de web interface. Sindsdien krijgt de router geen IP adres meer op internet VLAN. TV doet het vreemd genoeg wel gewoon.
Melding in de log is:
code:
1 WAN_Connection: ISP's DHCP did not function properly.
Poging om het op te lossen
- Meerdere reboots geprobeerd > geen succes
- Stroom er af voor een langere periode van zowel Asus router als media converter en switches > geen succes
- MAC adres gekloond van T-mobile router (die het wel gewoon doet) > geen succes
- VLAN Lan-IPTV settings nagelopen > staan gewoon zoals ze altijd stonden
Kan er een blok bij T-mobile ergens zitten? Is er iets veranderd (ik zit nog niet op het nieuwe tv-platform....voor zover ik weet)? Of is de Asus router gewoon overleden door een paar dirty shutdowns?
Hang is een pc/laptop direct aan je media converter dan weet je of het aan je router ligt of nietPolster schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:07:
Ok beetje raar probleem hier. Weet niet of het T-mobile is of Asus.
Draai al anderhalf jaar een Asus AC-66U met Merlin firmware voor T-mobile internet en TV (VLAN 300 en 640).
Vandaag vanwege klussen 2x de stroom via de hoofdschakelaar er af gehad. De Asus router kwam gewoon weer online en kon verbinden met internet. De 5Ghz radio is alleen altijd een beetje buggy als de router niet netjes is gereboot. Ik heb hem dus een reboot gegeven via de web interface. Sindsdien krijgt de router geen IP adres meer op internet VLAN. TV doet het vreemd genoeg wel gewoon.
Melding in de log is:
code:
1 WAN_Connection: ISP's DHCP did not function properly.
Poging om het op te lossen
- Meerdere reboots geprobeerd > geen succes
- Stroom er af voor een langere periode van zowel Asus router als media converter en switches > geen succes
- MAC adres gekloond van T-mobile router (die het wel gewoon doet) > geen succes
- VLAN Lan-IPTV settings nagelopen > staan gewoon zoals ze altijd stonden
Kan er een blok bij T-mobile ergens zitten? Is er iets veranderd (ik zit nog niet op het nieuwe tv-platform....voor zover ik weet)? Of is de Asus router gewoon overleden door een paar dirty shutdowns?
Had de T-Mobile router er al gehangen en die werkt dus de lijn doet het. Dus of de router is kapot of de verbindingen moet op een andere manier worden opgezet.Mattie112 schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:28:
[...]
Hang is een pc/laptop direct aan je media converter dan weet je of het aan je router ligt of niet
[ Voor 14% gewijzigd door Polster op 06-09-2020 20:34 ]
Ja vandaar dat ik een pc/laptop noem, daar is verder niks wat er op staat behalve gewoon een DHCP client. Werkt dat ook niet dan zat er iets speciaals zijn (andere vlan? temp block? dunno) en werkt dat ook dan zie ik eerder een probleem met je router. Je zou ook een factory reset van je router kunnen doen natuurlijk maar heb zelf geen ervaring met dat model.Polster schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:30:
[...]
Had de T-Mobile router er al gehangen en die werkt dus de lijn doet het. Dus of de router is kapot of de verbindingen moet op een andere manier worden opgezet.
Zal het even proberen maar denk dat rechtstreeks aansluiten niet zomaar werkt. Je moet VLAN300 op de WAN meegeven. Geen idee of en hoe dat op een ethernet adapter moet.Mattie112 schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:33:
[...]
Ja vandaar dat ik een pc/laptop noem, daar is verder niks wat er op staat behalve gewoon een DHCP client. Werkt dat ook niet dan zat er iets speciaals zijn (andere vlan? temp block? dunno) en werkt dat ook dan zie ik eerder een probleem met je router. Je zou ook een factory reset van je router kunnen doen natuurlijk maar heb zelf geen ervaring met dat model.
Hierbij bevestigdcomputerjunky schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:37:
Direct aansluiten doet helemaal niets zonder vlan in stellen. Dus dat is kansloos
[ Voor 42% gewijzigd door computerjunky op 06-09-2020 20:46 ]
Heb zelf een Huawei van T-Mobile. Duurde bij mij ook een tijdje voordat internet werkte. Ding ligt al sinds dag 1 in de kast dus misschien eerst een firmware update oid?computerjunky schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:45:
Zyxel eraan gehangen en nog niets. Tv doet het gek genoeg wel. Ook met eigen router.
Eigen router terug gehangen en het werkt weer al is het wat traag. Dus duidelijk een probleem aan hun kant.Polster schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:50:
[...]
Heb zelf een Huawei van T-Mobile. Duurde bij mij ook een tijdje voordat internet werkte. Ding ligt al sinds dag 1 in de kast dus misschien eerst een firmware update oid?
[ Voor 9% gewijzigd door BW1985 op 07-09-2020 00:56 ]
UPDATE: de Sony deed het een tijdje goed op de nieuwe (HDMI 1.3) kabel, maar na uit/aanschakelen kreeg ik toch weer 576i! Op het forum van t-online vond ik een post dat er een veelvoorkomende incompatibiliteit is tussen de Amino en 4k TV's. In de instellingen van de tv, de HDMI op "limited" gezet, helaas zonder resultaat.DavidB1969 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:02:
[...]
UPDATE: de onscherpte blijkt veroorzaakt te worden door de hogere bandbreedte van het HDMI signaal (1080i naar 1080p), wat hogere eisen stelt aand de HDMI kabel. Met een "slechte" kabel vermindert de signalkwaliteit, resultaat is dat: 1) mijn Panasonic Plasma tv het signaal niet "pakt", loopt steeds te schakelen tussen 576i en 1080. 2) mijn Sony Oled TV de ene keer 1080p weergeeft, de andere keer 576i (SD dus). De huidige kabels vervangen door twee high grade HDMI kabels, probleem opgelost.
Ik zit alleen nog op oude platform en kan alleen die settings nog doorgeven die wij nu hebben.DavidB1969 schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:33:
[...]
UPDATE: de Sony deed het een tijdje goed op de nieuwe (HDMI 1.3) kabel, maar na uit/aanschakelen kreeg ik toch weer 576i! Op het forum van t-online vond ik een post dat er een veelvoorkomende incompatibiliteit is tussen de Amino en 4k TV's. In de instellingen van de tv, de HDMI op "limited" gezet, helaas zonder resultaat.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq