[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.131 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 20:19
Polster schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:36:
[...]

Zal het even proberen maar denk dat rechtstreeks aansluiten niet zomaar werkt. Je moet VLAN300 op de WAN meegeven. Geen idee of en hoe dat op een ethernet adapter moet.
computerjunky schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:37:
Direct aansluiten doet helemaal niets zonder vlan in stellen. Dus dat is kansloos
Polster schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:41:
[...]

Hierbij bevestigd :) Direct aansluiten werkt niet.
Klopt je moet er dan wel een VLAN op zetten. Over het algemeen is dat te doen in de config van je netwerk kaart. Bijvoorbeeld:
https://www.startech.com/nl-nl/faq/networking-vlan-tagging

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
BW1985 schreef op maandag 7 september 2020 @ 00:22:
Ik heb een Draytek van Tmobile en heb een RT-AC87U als acces point ingesteld.

Toen ik het restarte was het 1gigabit maar na een random tijd word het via Draytek weer 100mbit.
Het lijkt wel alsof de Draytek zijn eigen "downgrade"na een tijdje.
Dit probleem heb ik al een tijdje maar heb het nooit op kunnen lossen.
[Afbeelding]

LAN 1 Asus acces point is dus aangesloten op LANpoort 1 van de draytek.

Heb al gedaan:

Kabels vervangen.
Beide devices gereset en opnieuw ingesteld.
Merlin update naar nieuwste Firmware.
Als je - zoals beschreven - een media converter toepast, dan kan de Draytek de kelder in, werkt perfect.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW1985
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-07 15:55
Comp User schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:32:
[...]

Als je - zoals beschreven - een media converter toepast, dan kan de Draytek de kelder in, werkt perfect.
Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Is er nu al duidelijkheid wanneer bestaande klanten worden overgezet op het nieuwe platform (zowel de app als thuis tv kijken is bij nog het oude). Mijn beeld op sommige zenders is nog altijd geblokt, maar nog geen nieuw menu of andere wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Tarz schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:24:
Is er nu al duidelijkheid wanneer bestaande klanten worden overgezet op het nieuwe platform (zowel de app als thuis tv kijken is bij nog het oude). Mijn beeld op sommige zenders is nog altijd geblokt, maar nog geen nieuw menu of andere wijzigingen.
Voor de app

https://play.google.com/s...nl.tmobiletv.vinson&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Die heb ik, maar daar staan toch nog neit alle zenders in, in deze versie van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Tarz schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:53:
[...]

Die heb ik, maar daar staan toch nog neit alle zenders in, in deze versie van de app?
Bij die app niet o.a België,Duitsland, Eurosport 2 en bijv 538 niet. Bij de apple tv is dat volgens mij wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
space-one schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:14:
[...]

Bij die app niet o.a België,Duitsland, Eurosport 2 en bijv 538 niet. Bij de apple tv is dat volgens mij wel anders.
Ik was in de veronderstelling dat alle zenders die in je pakket zitten (dus bijvoorbeeld ook Fox Sports) op de app zichtbaar zouden worden vanaf vorige week. Het aanbod is volgens mij exact hetzelfde nog als bijvoorbeeld een maand geleden. Vandaar de vraag of er een nieuwe versie komt/deze geupdate zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
@Tarz Ik heb geen Fox maar Fox 1 is wel te bekijken. De versie wie ik gebruik komt wel als een losse apk uit de testgroep. Dus er kan wel verschil in zitten.

https://www.tv-anywhere.nl/ zit nog op het oude platform. Streams komen vanaf het internet en niet intern.

[ Voor 74% gewijzigd door space-one op 07-09-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
space-one schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:17:
@Tarz Ik heb geen Fox maar Fox 1 is wel te bekijken.
Ja die stond er al bij. De bedoeling van het nieuwe TV platform was dat je alle zenders uit je pakket ook op de app kan kijken. Ik heb in mijn pakket fox met 3 kanalen, maar die staan dus niet in de app. Dat bedoel ik.

Maar goed, we merken wel of het nog goed gaat komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
@Tarz Dat zou natuurlijk kunnen omdat je nog bent overzet naar het nieuwe platform en de app is gekoppeld aan het nieuwe platform.

Voor pc is het http://t-mobiletv.nl/ streams hebben ook nog een Full HD 1080p versie

[ Voor 12% gewijzigd door space-one op 07-09-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Tarz schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:21:
[...]

Ja die stond er al bij. De bedoeling van het nieuwe TV platform was dat je alle zenders uit je pakket ook op de app kan kijken. Ik heb in mijn pakket fox met 3 kanalen, maar die staan dus niet in de app. Dat bedoel ik.

Maar goed, we merken wel of het nog goed gaat komen
Was dat niet een rechten dingetje dat ze niet in TM app te zien waren en alleen op de app van Fox en Ziggo met je inlog van TM?
Of is dit juist met het nieuwe platform opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
4 Mbps 0.5 MB/s
5 Mbps 0.625 MB/s
6 Mbps 0.75 MB/s
7 Mbps 0.875 MB/s
8 Mbps 1 MB/s

2100 / 3600 = 0,58 dus ongeveer 4,5 Mbit/s (NPO 2 in 1080p) en dat komt overeen met de online monitor van de fritzbox
Voor de 1080p Full HD stream via de pc is het per uur 3000 MB

3000 / 3600 = 0,83 dus ongeveer net geen 7 Mbit/s .

[ Voor 18% gewijzigd door space-one op 07-09-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:27

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

BW1985 schreef op maandag 7 september 2020 @ 00:22:
Ik heb een Draytek van Tmobile en heb een RT-AC87U als acces point ingesteld.

Toen ik het restarte was het 1gigabit maar na een random tijd word het via Draytek weer 100mbit.
Het lijkt wel alsof de Draytek zijn eigen "downgrade"na een tijdje.
Dit probleem heb ik al een tijdje maar heb het nooit op kunnen lossen.
[Afbeelding]

LAN 1 Asus acces point is dus aangesloten op LANpoort 1 van de draytek.

Heb al gedaan:

Kabels vervangen.
Beide devices gereset en opnieuw ingesteld.
Merlin update naar nieuwste Firmware.
Waarom gooi je de Draytek er niet uit? Een TPLink MediaConvertor zou een stukje stabieler moeten zijn. Je mist dan wel je vaste telefonie, maar ik weet niet of je die gebruikt....

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:27
space-one schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:10:
[...]

Voor de 1080p Full HD stream via de pc is het per uur 3000 MB

3000 / 3600 = 0,83 dus ongeveer net geen 7 Mbit/s .
Dat staat ook in de stream info (7000kbit/s) dus kan kloppen. Ik was eigenlijk vooral benieuwd naar de framerate. en met name bij kijken via de chromecast. Heb het idee dat dat 30fps zijn en geen volle 60 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Beetje raar dat je alleen maar fullscreen kan kijken. Of zie ik een optie over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Fonta schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:07:
Beetje raar dat je alleen maar fullscreen kan kijken. Of zie ik een optie over het hoofd?
Dat was mij ook al opgevallen. Meestal wordt er dan in bitrate terug geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Thedr schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:04:
[...]

Dat staat ook in de stream info (7000kbit/s) dus kan kloppen. Ik was eigenlijk vooral benieuwd naar de framerate. en met name bij kijken via de chromecast. Heb het idee dat dat 30fps zijn en geen volle 60 helaas.
Chromecast via de telefoon komt bij mij niet hoger dan 1080p en die is 4,5 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
space-one schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:09:
[...]

Dat was mij ook al opgevallen. Meestal wordt er dan in bitrate terug geschakeld.
Het gaat me in deze niet om de bitrate. Zag er ogenschijnlijk prima uit.
Vond het gewoon raar dat het meteen fullscreen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:56
Ik probeerde dit weekend op T-Mobile Thuis te kijken naar Ziggo Go, met de Android app en met de Android TV app. Via 4G op T-Mobile werkte dat goed, maar op T-Mobile thuis wordt dat geblokkeerd? Meer mensen daar last van? Mag dat zomaar?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Fonta schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:12:
[...]

Het gaat me in deze niet om de bitrate. Zag er ogenschijnlijk prima uit.
Vond het gewoon raar dat het meteen fullscreen ging.
Als met F11 terug gaat stopt gelijk de stream geldt ook voor radio. Wat ik bedoelde is dat als je niet full screen kijkt je maar bijv max een 720p stream kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
RedPixel schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:15:
Ik probeerde dit weekend op T-Mobile Thuis te kijken naar Ziggo Go, met de Android app en met de Android TV app. Via 4G op T-Mobile werkte dat goed, maar op T-Mobile thuis wordt dat geblokkeerd? Meer mensen daar last van? Mag dat zomaar?
Moet je aan Ziggo vragen denk ik? Mogelijk dat die bepaalde IP reeksen blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Kan natuurlijk ook door Ziggo worden gedaan i.v.m de problemen met die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 17:17
Ziggo Go werkt hier zonder problemen icm T-Mobile thuis. Denk dat je de oorzaak ergens anders moet zoeken.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:43
Had hier op ios rond de start van f1 wedstrijd op tmobile 4g ook dat het niet werkt. Kreeg melding met dat de app geen verbinding met ziggo kon maken. Mijn xs4all glas gaf op dat moment hetzelfde probleem. Heb die melding nog nooit eerder gehad, dus kan een ziggo probleempje zijn geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shizzel schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:27:
[...]

Had hier op ios rond de start van f1 wedstrijd op tmobile 4g ook dat het niet werkt. Kreeg melding met dat de app geen verbinding met ziggo kon maken. Mijn xs4all glas gaf op dat moment hetzelfde probleem. Heb die melding nog nooit eerder gehad, dus kan een ziggo probleempje zijn geweest
Dat was het ook. Maximum aantal gebruikers bereikt. Ziggo heeft de Go app nog niet helemaal onder controle.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
d-vine schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:03:
[...]

Was dat niet een rechten dingetje dat ze niet in TM app te zien waren en alleen op de app van Fox en Ziggo met je inlog van TM?
Of is dit juist met het nieuwe platform opgelost?
De app van ziggosport - neem tenminste aan dat je die bedoeld - is überhaupt een drama, na de login van T-mobile word gewoon gezegd dat je een Ziggo go abonnement moet nemen wtf?

@Hermanvh dat zei ik dus ook al;

Comp User in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 12% gewijzigd door Comp User op 07-09-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comp User schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:34:
[...]

De app van ziggosport - neem tenminste aan dat je die bedoeld - is überhaupt een drama, na de login van T-mobile word gewoon gezegd dat je een Ziggo go abonnement moet nemen wtf?

Ik zit zelf bij KPN maar mijn Ziggo app werkt prima. Dat is de Ziggo Sport Totaal app (dus NIET de Ziggo Go app). Account aangemaakt via een aparte Ziggopagina voor klanten van andere providers. Werkt al anderhalf jaar prima.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Comp User schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:34:
[...]

Dat heb ik ook keer gehad, toen de app verwijderd (eerst cache etc eruit gooien) nieuw geïnstalleerd en toen kon ik normaal met TM account inloggen en bleef het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 14:35
En weer geen internet maat wel tv. Gaat lekker deze week.

Postcode 1333 (almere )

Update:. Ze hebben duidelijk iets veranderd. Zyxel werkt wel maar de eigen router word gewoon geweigerd... Waardeloos.

update 2: nog steeds niet online dat kreng wil gewoon geen ip adres ophalen. Bizar dat tv wel gewoon werkt.
T-mobile doet ondertussen alsof het probleem dat eerder online stond opgelost is...

Update 3: nog steeds niets en zelfs de T-Mobile router wil niet meer werken en ook tv is dood.

Als ik vlan 100 in stel krijg ik daar wel een dns en ip adres van de lijn naar buiten is dus prima.
Misschien moeten ze hun eigen domme advies even opvolgen en alles even 30 seconden van de stroom halen en opnieuw opstarten. Of beter nog een fabrieks reset zodat alle instellingen weg zijn die al maanden prima draaien...

update 4 : om 21:30 eindelijk internet en een stortvloed aan notificaties... Minst productieve dag van het jaar geworden.

[ Voor 121% gewijzigd door computerjunky op 08-09-2020 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Barre73 schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:48:
[...]

Ik zit zelf bij KPN maar mijn Ziggo app werkt prima. Dat is de Ziggo Sport Totaal app (dus NIET de Ziggo Go app). Account aangemaakt via een aparte Ziggopagina voor klanten van andere providers. Werkt al anderhalf jaar prima.
Bij mij is het hit or miss; Het lijkt per update te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBsLp5vvRrFb_cy8v22u01oHuzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yz14TjukrlceNNYSrBdDDJ9Y.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl ik dus ingelogd ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnYkoQCGwbaduScQ9rPH1DdEvXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kiy098pQMNizDRng5aaPsva9.jpg?f=fotoalbum_large

Let wel; ik wil de "schuld" niet direct bij één partij leggen, maar het is zo tegenstrijdig als maar mogelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door Comp User op 08-09-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
dit is een ziggo app probleem dit had ik precies hetzelfde
en je kan mijn eerder genoemde oplossing proberen.
en apart uitloggen app afsluiten nieuw opstarten en apart met je TM account inloggen dat hielp volgens mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
d-vine schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:54:
dit is een ziggo app probleem dit had ik precies hetzelfde
en je kan mijn eerder genoemde oplossing proberen.
en apart uitloggen app afsluiten nieuw opstarten en apart met je TM account inloggen dat hielp volgens mij ook
Ik ben wel iets verder gekomen, maar ik heb geen idee hoe dit op te lossen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPNofWzO-d2HTMfsrlD59Iu26R0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRvRpeBdcUuVGCjDIGSYkoy4.jpg?f=fotoalbum_large

Zowel op mijn tablet alsook op mijn telefoon.

Of heeft het ermee te maken dat ziggosport nu ook - afhankelijk van welke pakketten je hebt - via de TV Anywhere app te zien is? nu België nog.

[ Voor 20% gewijzigd door Comp User op 08-09-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Comp User schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:28:
[...]

Ik ben wel iets verder gekomen, maar ik heb geen idee hoe dit op te lossen.

[Afbeelding]

Zowel op mijn tablet alsook op mijn telefoon.

Of heeft het ermee te maken dat ziggosport nu ook - afhankelijk van welke pakketten je hebt - via de TV Anywhere app te zien is? nu België nog.
Zelf ook mijn T-Mobile tv abo uitgebreid met Ziggo Sport.

Heb je die test gedaan via de web-browser op je mobiel en tablet? Dan krijg je altijd foutmeldingen op deze devices; heb je alleen iets aan op een pc/laptop. Op je mobiel en tablet kon je alleen kijken via de Ziggo Sport app. En nu ook via de nieuwe T-Mobile TV app.

Heb hier op een Android telefoon wel eens inlog-problemen gehad met de Ziggo Sport app. Maar dat was dan nadat de app een update had gehad. Een keer op uitloggen drukken, opnieuw inloggen met je T-Mobile klantnummer en pincode en het werkte weer. Op een iPhone of iPad heb ik er raar genoeg nog nooit last van gehad.

We zijn wel erg off-topic overigens. Het probleem ligt hier niet bij T-Mobile maar in de werking van de Ziggo Sport app. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door S1NN3D op 08-09-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Zowel op GSM als tablet vanuit de app, daarom dat ik het zo vreemd vind, zeker omdat het vanuit de nieuwe TV Anywhere wel functioneert, iig voor "live" te kijken, dus dan gebruik je de ziggosport app enkel nog voor de clips.
We zijn wel erg off-topic overigens. Het probleem ligt hier niet bij T-Mobile maar in de werking van de Ziggo Sport app. ;)
True, en het lijkt erop alsof ze het gewoon niet functionerend "willen krijgen" aangezien het niet iets van gisteren of vorige week is.

[ Voor 38% gewijzigd door Comp User op 08-09-2020 22:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Comp User schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:28:
[...]
Die laatste melding heb ik nooit gezien op tablet of een gsm (komt wel op pc maar loopt dan door) wel met dat google playstore icoontje.

Ik denk dat het verstandig is apart topic te maken voor de deze ziggo app misschien zijn er meerdere mensen met dit probleem en kunnen je wel verder helpen.
Daarnaast is het nu wel meer ziggo go app onderwerp aan het worden ipv T-Mobile ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Hier (3761, ODF 1Gbit) waren voor vannacht werkzaamheden aangekondigd. Verbinding is echter niet weggevallen ondanks dat dat wel aangekondigd was. Wellicht zijn de werkzaamheden uitgesteld. Zijn er meer mensen die dezelfde aankondiging hebben gehad en dezelfde ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onskii
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-09 21:30
awenger schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:54:
Hier (3761, ODF 1Gbit) waren voor vannacht werkzaamheden aangekondigd. Verbinding is echter niet weggevallen ondanks dat dat wel aangekondigd was. Wellicht zijn de werkzaamheden uitgesteld. Zijn er meer mensen die dezelfde aankondiging hebben gehad en dezelfde ervaring hebben?
Niks van gemerkt, alleen merk ik dat er momenteel een storing gaande is (7413, ODF 1gbit)
Andere hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:54

HaterFrame

Well... Poo came out!

7546dk ook storing

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 21:54
752X Reporting in, Tmobile klantenservice verteld mij dat ze geen ondersteuning kunnen bieden want geen gebruik van hun apparatuur, terwijl ik meerdere malen aangeef dat ik nog wel verbinding heb met de exchange maar ik geen IP adres van hun apparatuur krijg.

Goed om te zien dat het niet aan mij ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door donnie1992 op 09-09-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 08:32

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

7512HH ook storing.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
7424 ook storing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
Hier ook sinds circa 12.15. Volgens Mijn T Mobile is er geen storing op mijn adres bekend... Allestoringen.nl weet wel beter.

Edit: inmiddels bevestigt t mobile het ook

[ Voor 8% gewijzigd door jurjen_g op 09-09-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 08:32

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

jurjen_g schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:12:
[...]

Hier ook sinds circa 12.15. Volgens Mijn T Mobile is er geen storing op mijn adres bekend... Allestoringen.nl weet wel beter.
Jup allestoringen.nl laat behoorlijke pieken zien over heel veel verschillende gebieden.. T-Mobile get your shit together

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
Ben benieuwd, zitten jullie gewoon op de aangeleverde hardware van t-mobile?
Want ik heb dus nog wel gewoon een verbinding, ik krijg alleen geen IP toegewezen.

Ze zijn er inmiddels van op de hoogte :+
https://community.t-mobil...net-t-mobile-thuis-325624

[ Voor 33% gewijzigd door donnie1992 op 09-09-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 20:19
Ik heb geen issues, 2201 (t-mobile eigen app, geen reggefiber)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
donnie1992 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:15:
Ben benieuwd, zitten jullie gewoon op de aangeleverde hardware van t-mobile?
Want ik heb dus nog wel gewoon een verbinding, ik krijg alleen geen IP toegewezen.

Ze zijn er inmiddels van op de hoogte :+
Ik heb de draytek, wel 2 AP's daaraan bedraad hangen. Hij maakt inderdaad wel 'verbinding' maar geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Na een half uur in de wacht heb ik net te horen gekregen dat er een "landelijke storing" is. Ik heb een dag gratis mobiel internet aangeboden gekregen, maar dan moet ik wel een t-mobile sim hebben...
Ik wacht nog even af, hopelijk is het erg genoeg dat ze het snel fixen
742x Deventer

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Onskii schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:54:
[...]

Niks van gemerkt, alleen merk ik dat er momenteel een storing gaande is (7413, ODF 1gbit)
Andere hier ook last van?
Eerste storing (ODF) sinds januari vorig jaar waar ik echt last van heb (die loss was cosmetisch). Dit wordt een middag videocalls via tethering.
cryforhelp schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:20:
Na een half uur in de wacht heb ik net te horen gekregen dat er een "landelijke storing" is. Ik heb een dag gratis mobiel internet aangeboden gekregen, maar dan moet ik wel een t-mobile sim hebben...
Ik wacht nog even af, hopelijk is het erg genoeg dat ze het snel fixen
742x Deventer
Voordeel van zo'n storing is dat de impact duidelijk is. En tijdens kantooruren. Grote kans op snelle fix.

[ Voor 39% gewijzigd door ANdrode op 09-09-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 09:13

Edd

Er is ook melding van gemaakt op het T-Mobile forum:

Hier (213x) nog geen problemen, maar wel eigen apparatuur e.d.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:44
Ah... storing. 🙄 Hotspot dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 21:21
Is dit een ODF storing of ligt het ook via WBA plat?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 11:44
Jassy schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:49:
Is dit een ODF storing of ligt het ook via WBA plat?
Ik zie hierboven de 7413 van @Onskii en de 742x van @cryforhelp . Ik zelf zit in 7415 en mijn moeder zit op 7413VD. Lijkt me allemaal ODF

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
Ze melden nu een deel van de klanten met glasvezel in Deventer, Enschede en Leeuwarden hebben last van de storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 12:09
Postcode 8923 ligt het internet eruit.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onskii
Bull schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:25:
Postcode 8923 ligt het internet eruit.
Yup hier ook, het is al denk ik zo n 2 uur verder en nog geen tik gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Inderdaad: 2.5 uur verder en geen indicatie van probleem of schatting wanneer oplossing actief kan zijn. Geen goede zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
En weer up :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donnie1992
Hier ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Enschede ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onskii
Back in business _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 16:18
Wij zijn aan het kijken om over te stappen naar T-Mobile (momenteel bij Ziggo) en we kijken nog redelijk wat live televisie, we zijn benieuwd hoe jullie ervaringen hiermee zijn, aangezien dit niet bij elke provider even goed blijkt te zijn.

Ik ben momenteel aan het kijken naar:
- Internet 100/100
- Interactieve Televisie + Fox Sports Eredivisie 1, 2 & 3
-- Geen opname
-- Op de slaapkamer zouden we gebruik willen maken van de T-Mobile TV Anywhere app i.c.m. Chromecast

Alvast bedankt!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
d-vine schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:45:
[...]

Die laatste melding heb ik nooit gezien op tablet of een gsm (komt wel op pc maar loopt dan door) wel met dat google playstore icoontje.

Ik denk dat het verstandig is apart topic te maken voor de deze ziggo app misschien zijn er meerdere mensen met dit probleem en kunnen je wel verder helpen.
Daarnaast is het nu wel meer ziggo go app onderwerp aan het worden ipv T-Mobile ;)
Zolang ik het vanuit TV Anywhere kan, ga ik mij er verder niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Hier geen internet meer opeens. :-(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/34YWE8f.png

Staat wel licht op de vezel maar krijg geen IP toegewezen..

Ook met stock modem nada.
Krijg wel een IP voor iets anders maar daar heb ik geen drol aan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FZZMkGe.png

[ Voor 26% gewijzigd door Zorian op 09-09-2020 22:08 ]

• Younes
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Zorian schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:01:
Hier geen internet meer opeens. :-(

[Afbeelding]

Staat wel licht op de vezel maar krijg geen IP toegewezen..

Ook met stock modem nada.
Krijg wel een IP voor iets anders maar daar heb ik geen drol aan:

[Afbeelding]
Hier ook (Amersfoort). Precies op dit moment besloot ik mijn router eens aan te sluiten. Met de SD gebeld. Zij gaven aan dat er inderdaad een storing is. Dit is gisteren voor het eerst gesignaleerd. Volgens de SD moest ik op de communitiy pagina kijken om de huidige status bij te houden. Daar staat dat de storing van gisteren inmiddels is verholpen...

Ik houd mijn eigen router aangesloten en wacht nog even.

...en waarom?

• swhnld
Probleem klinkt als iets mis met de DHCP lease rondom IP adressen, op moment dat je nieuw IP adres nodig hebt of je huidige verloopt en je de DHCP wil verlengen dat dat niet goed gaat.
Hier (Amersfoort 3825 ODF) gelukkig nog steeds verbonden en gisteren geen last gehad, afkloppen.

• Younes
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

swhnld schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:47:
Probleem klinkt als iets mis met de DHCP lease rondom IP adressen, op moment dat je nieuw IP adres nodig hebt of je huidige verloopt en je de DHCP wil verlengen dat dat niet goed gaat.
Hier (Amersfoort 3825 ODF) gelukkig nog steeds verbonden en gisteren geen last gehad, afkloppen.
Modem niet uitzetten! :D

...en waarom?

• ANdrode
  • Niet online
Younes schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:41:
[...]
Ik houd mijn eigen router aangesloten en wacht nog even.
Ik heb soms ook een soortgelijk issue gehad. Bij debuggen (paar DHCP requests en helemaal als ik dan ook van router wissel) duurt het soms even tot je een DHCP lease krijgt.

Ik weet niet waar dit aan ligt. Mijn vermoeden is dat het een kale limiet op het aantal DHCP requests over tijd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
Gynnad schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:06:
Wij zijn aan het kijken om over te stappen naar T-Mobile (momenteel bij Ziggo) en we kijken nog redelijk wat live televisie, we zijn benieuwd hoe jullie ervaringen hiermee zijn, aangezien dit niet bij elke provider even goed blijkt te zijn.

Ik ben momenteel aan het kijken naar:
- Internet 100/100
- Interactieve Televisie + Fox Sports Eredivisie 1, 2 & 3
-- Geen opname
-- Op de slaapkamer zouden we gebruik willen maken van de T-Mobile TV Anywhere app i.c.m. Chromecast

Alvast bedankt!
Lees de laatste paar pagina's maar eens door. TV was altijd prima, tot T-Mobile bedacht dat ze een nieuw platform voor TV uit moesten gaan rollen. Nu is de kwaliteit van het beeld minder geworden en loopt de stream zo'n 20 tot 30 seconden achter. Dat laatste is voor mij een reden om na een jaartje alweer op te stappen.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Heb inmiddels ook even gebeld en een gratis simkaart met 7 dagen onbeperkt internet geregeld. Ze gaven aan dat het met wat pech dagen tot weken kan gaan duren...
Het is inderdaad een dhcp probleem. Vanochtend zag ik dat er een ip was toegewezen (altho een hele andere dan ik normaal heb) maar het internet was nog trager dan inbellen. En even later was ie ook weer weg.

//Edit: Ik kom thuis van de SIM kaart ophalen en zie tot mijn verbazing dat ik weer een IP heb.
Het is wederom een andere, en ik weet niet wat er gaande is maar ik vind de nieuwe naam van T-Mobile toch wel mooi:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QguQQgB.png

//Edit 2: Wat ik ook leuk vind, als ik even mijn IP adres door de whois heen trek, is dat er dit bij staat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JoRR7iU.png

Ik zit echter op ODF. :')

[ Voor 43% gewijzigd door Zorian op 10-09-2020 11:14 ]

• computerjunky
Dit hele grapje speelt al sinds zondag en blijkbaar hebben ze nog steeds geen oplossing.

Ze moeten echt hun eigen advies opvolgen en alles maar even resetten naar fabrieksinstellingen...

• swhnld
computerjunky schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:22:
Dit hele grapje speelt al sinds zondag en blijkbaar hebben ze nog steeds geen oplossing.

Ze moeten echt hun eigen advies opvolgen en alles maar even resetten naar fabrieksinstellingen...
Haha, was dat maar zo makkelijk.

Het zou wel kunnen dat ze door het nieuwe TV platform uit de IP adressen lopen, misschien tijd om toch maar IPv6 overal te implementeren.....

• Zorian

Zorian

What the fox?

swhnld schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:32:
[...]

Haha, was dat maar zo makkelijk.

Het zou wel kunnen dat ze door het nieuwe TV platform uit de IP adressen lopen, misschien tijd om toch maar IPv6 overal te implementeren.....
Ze hebben IPv6 al implemented hoor. Granted, het is 6to4 maar toch.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zorian schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:28:
Heb inmiddels ook even gebeld en een gratis simkaart met 7 dagen onbeperkt internet geregeld. Ze gaven aan dat het met wat pech dagen tot weken kan gaan duren...
Het is inderdaad een dhcp probleem. Vanochtend zag ik dat er een ip was toegewezen (altho een hele andere dan ik normaal heb) maar het internet was nog trager dan inbellen. En even later was ie ook weer weg.
Ik heb ook last van de storing, wij kregen een voucher zodat mijn vrouw 7 dagen onbeperkt mobiel internet heeft. Nu heb ik daar niet zoveel aan qua thuiswerken, wat zei jij om die sim kaart te krijgen? En die kon je blijkbaar gewoon in de winkel ophalen? Anders dat maar even proberen, mijn vrouw moet namelijk ook wel eens weg..

• Zorian

Zorian

What the fox?

dog4life schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:42:
[...]

Ik heb ook last van de storing, wij kregen een voucher zodat mijn vrouw 7 dagen onbeperkt mobiel internet heeft. Nu heb ik daar niet zoveel aan qua thuiswerken, wat zei jij om die sim kaart te krijgen? En die kon je blijkbaar gewoon in de winkel ophalen? Anders dat maar even proberen, mijn vrouw moet namelijk ook wel eens weg..
Die SIM kan je gewoon gratis in een T-Mobile winkel afhalen of bestellen via de website onder prepaid.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:30
Sinds vorige week overgestapt van tweak. Nu al 2 dagen geen internet via tmobile.. Gebruik zelf trouwens een USG en de helpdesk dame vertelde me dat het beter is het originele modem in de meterkast te laten liggen voor een snelle check.. na dat te hebben aangesloten bleek idd dat het originele modem ook aangeeft dat 'WAN' stinkt..

Dit gaat lekker zo daar..

Wat ik me afvraag: als het een dhcp probleem is; kan je niet gewoon zelf een IP adres opgeven?

• swhnld
Zorian schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:38:
[...]

Ik bedoel natuurlijk op alle huisaanslutitingen native IPv6, geen IPv4 meer, opdat je genoeg adressen hebt.
Kan er altijd nog ergens via een gateway naar ouderwetse IPv4 adressen verbonden worden.

• swhnld
procyon schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:49:
Wat ik me afvraag: als het een dhcp probleem is; kan je niet gewoon zelf een IP adres opgeven?
Moet je wel een vrije IP hebben in de range die bij jou beschikbaar is in de regio.
Vroeguh had je nog wel eens een vast IP adres en bestond dit probleem niet.

• Zorian

Zorian

What the fox?

swhnld schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:29:
[...]

Ik bedoel natuurlijk op alle huisaanslutitingen native IPv6, geen IPv4 meer, opdat je genoeg adressen hebt.
Kan er altijd nog ergens via een gateway naar ouderwetse IPv4 adressen verbonden worden.
Mja, leuk idee, alleen zijn heel veel diensten, websites, games enz nog niet bereikbaar via ipv6. Ik hecht momenteel ook meer waarde aan ipv4 aangezien ik daar meer mee kan.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 16:18
Phoolie schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:15:
[...]

Lees de laatste paar pagina's maar eens door. TV was altijd prima, tot T-Mobile bedacht dat ze een nieuw platform voor TV uit moesten gaan rollen. Nu is de kwaliteit van het beeld minder geworden en loopt de stream zo'n 20 tot 30 seconden achter. Dat laatste is voor mij een reden om na een jaartje alweer op te stappen.
Hmm zonde, lijken dus nog wat kinderziektes in het platform te zitten. Is dit een landelijk issue of regionaal?

Misschien dan toch maar beter om wat meer te betalen en voor KPN te gaan..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
computerjunky schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:22:

Yep hier ook sinds zondag geen DHCP lease op mijn eigen router (Almere, Asus AC66U). TV werkt wel gewoon.
Gelukkig krijg ik op de Tmobile Huawei router wel gewoon verbinding en als ik het zo lees moet ik er maar even niet meer aanzitten.

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
Gynnad schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:58:
[...]

Hmm zonde, lijken dus nog wat kinderziektes in het platform te zitten. Is dit een landelijk issue of regionaal?

Misschien dan toch maar beter om wat meer te betalen en voor KPN te gaan..
Als tijdens black friday de problemen nog niet verholpen zijn, dan is de kans groot dat ik gebruik ga maken van de black friday aanbieding van KPN :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
Zorian schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:38:
[...]

Waar zijn die ipv6 settings te vinden. Ik heb het voorheen bij Telfort ook gebruikt maar dit is nieuw dat het bij T-mobile ipv6 ook zou werken,

• Zorian

Zorian

What the fox?

space-one schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:28:
[...]

Waar zijn die ipv6 settings te vinden. Ik heb het voorheen bij Telfort ook gebruikt maar dit is nieuw dat het bij T-mobile ipv6 ook zou werken,
Is native. In mijn geval heb ik gewoon gezegd dat het een 6to4 betreft en de router deed de rest.

• space-one
swhnld schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:32:
[...]

Die ontvangers krijgen gewoon een ip adres van de router. Wat verbruikt er dan ip4 adressen bij het nieuwe platform.

• swhnld
space-one schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:30:
[...]

Die ontvangers krijgen gewoon een ip adres van de router. Wat verbruikt er dan ip4 adressen bij het nieuwe platform.
Oude platform zat op een apart netwerk (aparte VLAN 300), nieuwe deelt hetzelfde netwerk als internet (VLAN 640). Ik denk dat het in die omschakeling zit dat de problemen komen. Maar dat is uiteraard glazen bol kijken. kan ook zoiets stoms zijn als certificaten die verlopen, een update die verkeerd uitpakte, of zelfs foutieve computertijd dat timesync niet goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
swhnld schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:17:
[...]

Oude platform zat op een apart netwerk (aparte VLAN 300), nieuwe deelt hetzelfde netwerk als internet (VLAN 640). Ik denk dat het in die omschakeling zit dat de problemen komen. Maar dat is uiteraard glazen bol kijken. kan ook zoiets stoms zijn als certificaten die verlopen, een update die verkeerd uitpakte, of zelfs foutieve computertijd dat timesync niet goed gaat.
Bijna goed internet is vlan 300 iptv is vlan 640 ;)
Polster schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:32:
[...]

Yep hier ook sinds zondag geen DHCP lease op mijn eigen router (Almere, Asus AC66U). TV werkt wel gewoon.
Gelukkig krijg ik op de Tmobile Huawei router wel gewoon verbinding en als ik het zo lees moet ik er maar even niet meer aanzitten.
Ik heb kreeg na een tijdje zelfs via de t-mobile zyxel niets dus gewoon mijn router er aan laten hangen en na 12 uur deed het eindelijk weer wat.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:40

basdej

OutSystems Consultant

swhnld schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:17:
[...]

Het nieuwe netwerk zit op VLAN 300 (IPTV en internet)

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
computerjunky schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:28:
[...]

Bijna goed internet is vlan 300 iptv is vlan 640 ;)

[...]

Ik heb kreeg na een tijdje zelfs via de t-mobile zyxel niets dus gewoon mijn router er aan laten hangen en na 12 uur deed het eindelijk weer wat.
Uiteindelijk doet ie het wel ja... hier inmiddels ook weer (sinds gisteren begin vd avond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Ik sta op het punt om over te stappen van ziggo naar t-mobile glas. Ga dus van een 250 Mbit lijn naar een 100 Mbit. Ik snap alleen niet waarom t-mobile geen tussenstap heeft, bv 400 Mbit. 1Gbs is hier niet beschikbaar (wba)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Foxke schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:55:
Ik sta op het punt om over te stappen van ziggo naar t-mobile glas. Ga dus van een 250 Mbit lijn naar een 100 Mbit. Ik snap alleen niet waarom t-mobile geen tussenstap heeft, bv 400 Mbit. 1Gbs is hier niet beschikbaar (wba)
In WBA gebied heeft T-Mobile de commerciële keuze gemaakt voor het huidige aanbod gebaseerd op wat zij aan KPN moeten betalen voor het gebruik van hun spullen. Als jij beide partijen kunt overhalen met goede argumenten, wie weet, maar anders is het hier waar je mee moet doen of elders kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 18-09 08:27

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

V/d week monteurs van KPN/NetwerkNL langsgehad i.v.m. de te hoge demping. E.e.a was niet goed gelast in de FTU. Deze hebben ze opnieuw gelast en de demping is van 30 naar 10.41 gegaan. NetwerkNL gaf aan dat onder 11 voor hun OK is, T-Mobile lijkt liever onder de 10 te zien.

Zowel T-Mobile als KPN/NetwerkNL waren verbaasd dat ik relatief weinig problemen heb ondervonden de afgelopen 2 jaar ;)

T-Mobile ging nog e.e.a. doorzetten naar de back office voor controle. Wellicht dat ze dus nog een keer langskomen om te kijken of ze de demping onder de 10 kunnen krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hermanvh op 11-09-2020 22:06 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorian schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:29:
[...]

Is native. In mijn geval heb ik gewoon gezegd dat het een 6to4 betreft en de router deed de rest.
Welke router gebruik je?
In welke range is dat IPv6-adres?

Voor zover ik weet wordt heel IPv6 niet uitgedeeld aan eind-gebruikers, misschien een Toredo of neighbor die IPv6 announced?

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:45:
[...]

Welke router gebruik je?
In welke range is dat IPv6-adres?

Voor zover ik weet wordt heel IPv6 niet uitgedeeld aan eind-gebruikers, misschien een Toredo of neighbor die IPv6 announced?
Ik gebruik een Asus RT-AX82U en het ip begint met 2a02:a420:61:

• space-one
Zorian schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 03:45:
[...]

IPv6 Prefixes

Netherlands (NL) Flag 2a02:4240::/32 T-Mobile Thuis BV 2a02:4240::/32 RIPE
https://bgpview.io/asn/50266#prefixes-v6

Wat geeft https://test-ipv6.com/ voor info

[ Voor 14% gewijzigd door space-one op 12-09-2020 08:05 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

space-one schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 08:01:
[...]

IPv6 Prefixes

Netherlands (NL) Flag 2a02:4240::/32 T-Mobile Thuis BV 2a02:4240::/32 RIPE
https://bgpview.io/asn/50266#prefixes-v6

Wat geeft https://test-ipv6.com/ voor info
Een 10/10, geen enkel probleem gevonden en alles is dikke prima.

Verwijderd

Zorian schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 03:45:
[...]

En je krijgt een /64-prefix lijkt mij?

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:40:
[...]

En je krijgt een /64-prefix lijkt mij?
Staat er niet bij, weet wel dat het een mokerlang adres is.

• pinquin21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 14:40
Ik had vorige week al het probleem dat er wel een glasvezelverbinding was 1000/1000 maar geen IPadres kreeg, (regio 3824 Amersfoort)
wat helpt is inloggen op je modem en blijven reconnecten na 10 tot 30 keer reconnecten eindelijk een IPadres, (10 minuten werk), dat gaat sneller als 12 uur wachten zonder internet tot je modem eindelijk een nieuw IPadres krijgt.

Ik gebruik een Fritzbox 5490 maar verwacht dat je met de originele modems van T-mobile ook gewoon handmatig opnieuw kan verbinden.

Het is echt Hit or Miss met die DHCP server van ze.

• space-one
Zorian schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:43:
[...]

Een 10/10, geen enkel probleem gevonden en alles is dikke prima.
Misschien zie ik het verkeert maar ik dacht dat de eerste 2 combinaties bij providers altijd gelijk waren.
Pagina: 1 ... 98 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie