[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.076 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:52
ANdrode schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:09:
[...]

Maar wel maandelijks opzegbaar.

In deze situatie waar het dus echt aan KPN ligt een goede uitweg.

[...]

Ziet er meer uit als DDOS of een configuratiefout? Het is raar dat input en output zo uit elkaar lopen.
offtopic:
Ik zie wbt routering en in smokeping weinig verandering tov normaal.
Ik vroeg die prijs om te kijken of ze nog een maandopslag toepaste zoals KPN doet voor 3e extra @waxdt1

Dear member/customers,
Three 36x100G linecards at the PE router, located at Equinix AM7, rebooted unexpectedly causing many customer ports and Backbone connection to flap for several minutes. At this moment the linecards recovered their operational status, but we are still unaware of the root cause. We will investigate the issue and monitor the situation.
Our apologies for the inconvenience
Kind Regards
AMS-IX NOC

[ Voor 27% gewijzigd door stormfly op 01-07-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pepperoni schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:01:
[...]
Is het nog wel mogelijk om een eigen router achter de T-mobile media converter te hangen als de VLAN's geconfigureerd worden?
Ja hoor, vlans en trunks kunnen zowel over glas als over koper. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:12:
[...]
Ik vroeg die prijs om te kijken of ze nog een maandopslag toepaste zoals KPN doet voor 3e extra @waxdt1
Je mist de korting bij een jaarcontract. Je betaald toch EUR 180 (6x30) extra…
Ja of één grote partij die een fout heeft gemaakt? https://twitter.com/A2BIn.../1278336810238849024?s=20 hier een partij welke preventief geshut heeft.
Dus wél een echt incident.
@iedereen: Leest er iemand mee op de AMS-IX TECH-L en wil je de update daar delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
ANdrode schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:16:
Dus wél een echt incident.
@iedereen: Leest er iemand mee op de AMS-IX TECH-L en wil je de update daar delen?
Dear member/customers,
Three 36x100G linecards at the PE router, located at Equinix AM7, rebooted unexpectedly causing many customer ports and Backbone connection to flap for several minutes. At this moment the linecards recovered their operational status, but we are still unaware of the root cause. We will investigate the issue and monitor the situation.
Kind Regards
AMS-IX NOC
er dropte dus 10800 (honderdachtduizend gieg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:19:
[...]

Dear member/customers,
Kind Regards
AMS-IX NOC
er dropte dus 10800 (honderdachtduizend gieg)
Als ik van vorige week de architectuur goed begrepen had dan zouden alle 10/100G poorten dan via de optische switches overgeschakeld moeten worden... De 1G poorten zitten op één zo'n switch (of op een access laag daaronder?) en verlies je mogelijk wel.

Gaat dat mis dan verlies je (heel veel) BGP sessies.
AMS-IX fysieke infrastructuur:
Afbeeldingslocatie: https://eu-e25b.kxcdn.com/images/_contentBlockGraphicLarge/AMS-IX-MPLS-VPLS-infrastructure_figure-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb helemaal geen internetverbinding meer, alphen aan den rijn, 1Gb glas. Ik gebruik een fritzbox 7490 en die geeft aan dat er geen ip adres verkregen kan worden.

De helpdesk zegt dat er in de wijkkast iets mis is. :|

[ Voor 37% gewijzigd door ocdaan op 01-07-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 05:05
Vind vooral die enorme piek (blauwe lijn) grappig..

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Charlie_Root schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:14:
[...]

Vind vooral die enorme piek (blauwe lijn) grappig..
+-1.5 tbit/s extra output…

Deze grafiek is normaal helemaal in balans?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 05:05
ANdrode schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:16:
[...]

+-1.5 tbit/s extra output…

Deze grafiek is normaal helemaal in balans?
Inderdaad. Lijkt meer een DDoS met uitval als gevolg..

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Antwoord van het T-Mobile forum op mijn vraag van doorspoelen in de opnames van de cloud
Bij Cloud Opnemen is doorspoelen altijd mogelijk!

Lokaal kan je alle zenders opnemen, op Cloud Opnemen kan dit op ~95 zenders. Als je wilt weten op welke zenders,

https://www.t-mobile.nl/k...enders/overzicht?type=tvx

[ Voor 12% gewijzigd door space-one op 01-07-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
space-one schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:11:
Antwoord van het T-Mobile forum op mijn vraag van doorspoelen in de opnames van de cloud

[...]
Die 95 zenders, zijn data alle zenders waarbij cloud opnemen werkt?
Ik zie de tabel op de site maar heb geen zin om te tellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
ANdrode schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:26:
[...]

Die 95 zenders, zijn data alle zenders waarbij cloud opnemen werkt?
Ik zie de tabel op de site maar heb geen zin om te tellen :X
aanvulling op het T-Mobile forum van vandaag
Kleine correctie op de zenderaantallen voor Cloud Opnemen. Het zijn er momenteel 83, waarvan 42 in het basispakket zitten. De functie ‘Terug Kijken’ is op 95 zenders beschikbaar, waarvan 43 in het basispakket.

De filter ‘Doorspoelen’ in de zenderlijst is van toepassing op de functies ‘Terug Kijken', ‘Begin Gemist’ en ‘Pauzeren’. Zoals aangegeven is doorspoelen bij Cloud Opnemen altijd mogelijk.
Bij bijv Belgie kun je niks. Dat geldt ook bij andere platform met vermoedelijk nieuwe contracten.

De zenderlijst van bijv Tweak die Canal digitaal gebruikt.
https://m7cdn.io/canaldig.../zenderlijst-hd-1juni.pdf

https://forum.tweak.nl/t/...name-van-rtl-of-sbs/663/3

[ Voor 16% gewijzigd door space-one op 02-07-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 19:58
Ik heb even gekeken naar die uitleg over hoe je in de nieuwe TV situatie gebruik kan maken van een eigen router. Op de T-Mobile communitie staat het volgende:
Maak je gebruik van Glasvezel? Dan hoeven er geen specifieke TV-VLAN settings ingesteld te worden. Had je dit voorheen met Interactieve TV wel? Dan kan je deze settings dus verwijderen.
Dat suggereert toch dat je je router (in mijn geval een USG) direct achter de mediaconverter kan hangen?

Maar als ik dan verder door lees bij het stukje, specifiek over USG lees ik weer het volgende:
In een Unify controller (UniFi®️ Security Gateway – Ubiquiti) ziet het er dan als volgt uit:

[Update 02-07-2020] Onderstaande illustraties zijn niet helemaal volledig. Je zou dan nog een switch voor de Unifi Gateway moeten zetten. De opstelling wordt dan: Binnenkomende verbinding → Unifi Switch → Unifi Gateway → Unify Switch. Dit naar aanleiding van onder andere deze post op Tweakers. Via de hier genoemde json config zou het in theorie ook kunnen maar dit is niet door ons getest.
En vanaf daar word ik op een dwaalspoor gezet. Waarom zou er nog een switch voor moeten komen?

Vervolgens komen ze dan weer met routes die toegevoegd moeten worden, maar als ik het goed begrijp is dat alleen voor ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
awenger schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:37:
Na een tijdje pielen om CheapConnect en andere VOIP providers aan de praat te krijgen in combinatie met T-mobile Thuis ben ik er inmiddels achter wat er door T-mobile wordt geblokkeerd en hoe het toch mogelijk is om CC te gebruiken in combinatie met TMT.

Voor de FritzBox (diverse modellen, getest op een 7581 met versie 07.13)
Dit is iets meer werk, want is niet aan te passen in de webinterface.
  • Maak een backup van de configuratie via System --> Backup. Kies een willekeurig wachtwoord.
  • Open het bestand met een editor als Notepad++ of BBedit
  • Zoek naar "sip_srcport" in voipcfg
  • Pas de waarde aan naar 6000
  • Sla het bestand op
  • Bereken de nieuwe checksum op https://www.mengelke.de/Projekte/FritzBox-JSTool (Kan ook via Upload + Calc)
  • Wijzig de checksum in de laatste regel van het .export bestand (Kan ook via Download)
  • Via System --> Restore kan je de configuratie terug laden
[Afbeelding]
Het werkt zonder problemen. Heb verder geen andere poorten opengezet dan de standaard die ook in de config file staan.

Ik heb https://www.mengelke.de/Projekte/FritzBox-JSTool gebruikt om de config file aan te passen.
De Friztbox 7390 daait nu dus rechstreeks en niet meer via de Nanopi Neo met openvpn.
De eerste router (DD-wrt) ga ik nu ook nog verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:10:
Ik heb even gekeken naar die uitleg over hoe je in de nieuwe TV situatie gebruik kan maken van een eigen router. Op de T-Mobile communitie staat het volgende:

[...]

Dat suggereert toch dat je je router (in mijn geval een USG) direct achter de mediaconverter kan hangen?

Maar als ik dan verder door lees bij het stukje, specifiek over USG lees ik weer het volgende:

[...]
En vanaf daar word ik op een dwaalspoor gezet. Waarom zou er nog een switch voor moeten komen?

Vervolgens komen ze dan weer met routes die toegevoegd moeten worden, maar als ik het goed begrijp is dat alleen voor ADSL.
Met de switch is inderdaad alleen voor DSL zo te lezen. Met Fiber kan je gewoon de stb aansluiten en tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:30
Weet iemand of er gefilterd wordt op uitgaande internet verbindingen? Ik heb een sensor die naar een chinese cloud gegevens stuurt en ik haal deze daar weer op met een Home Assistant integratie (via docker op een Synology NAS). Sinds 2 weken krijg ik een timeout. Als ik VPN gebruik is de URL wel bereikbaar en krijg ik een respons. Het gaat om http://www.youpinyuntai.com/ypyt-api/api (geeft een 404)

[ Voor 9% gewijzigd door Vaevictis_ op 03-07-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:17:
Weet iemand of er gefilterd wordt op uitgaande internet verbindingen? Ik heb een sensor die naar een chinese cloud gegevens stuurt en ik haal deze daar weer op met een Home Assistant integratie (via docker op een Synology NAS). Sinds 2 weken krijg ik een timeout. Als ik VPN gebruik is de URL wel bereikbaar en krijg ik een respons.
Lijkt eerder dat ze je IP adres hebben geblokkeerd in China vanwege oneigenlijk gebruik en via VPN je een ander IP adres hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Vorkie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:19:
[...]

Lijkt eerder dat ze je IP adres hebben geblokkeerd in China vanwege oneigenlijk gebruik en via VPN je een ander IP adres hebt.
@Vorkie Kun jij de URL wel bereiken? Dan weten we het snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:22:
[...]

@Vorkie Kun jij de URL wel bereiken? Dan weten we het snel.
URL kan ik openen, maar ben geen t-mobile thuis, maar met melding 404.

Maar kan vanaf de router van mijn moeder (T-mobile thuis) kan ik wel PING uitvoeren.
[admin@MikroTik] > ping www.youpinyuntai.com
SEQ HOST SIZE TTL TIME STAT
0 103.20.248.213 56 47 325ms
1 103.20.248.213 56 47 325ms
2 103.20.248.213 56 47 325ms
3 103.20.248.213 56 47 324ms

Via telefoon op die WIFI krijgt zij, net zoals ik,
HTTP Status 404 - /ypyt-api/api

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Een aantal weken geleden meer blokjes en onderbreking van het geluid van de TV. (WBA)

De laatste 2 dagen valt het beeld meerdere keren achter elkaar helemaal weg (zwart) en daarna ook slecht geluid (onderbrekingen). Op een andere zender begint het daarna na korte tijd ook weer opnieuw. Alleen de spanning van de ontvanger helpt dan.

Ontvanger Entone Amulet 515. Wij hebben op de tv in de woonkamer ook de Amino Aria 610 aangesloten en deze ook maar aangezet (normaal staat deze uit). Mocht het weer kan ik zien of het uit de stream komt.

Meer mensen last van?

[ Voor 26% gewijzigd door space-one op 03-07-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Vorkie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:28:
[...]

URL kan ik openen, maar ben geen t-mobile thuis, maar met melding 404.

Maar kan vanaf de router van mijn moeder (T-mobile thuis) kan ik wel PING uitvoeren.
[admin@MikroTik] > ping www.youpinyuntai.com
SEQ HOST SIZE TTL TIME STAT
0 103.20.248.213 56 47 325ms
1 103.20.248.213 56 47 325ms
2 103.20.248.213 56 47 325ms
3 103.20.248.213 56 47 324ms

Via telefoon op die WIFI krijgt zij, net zoals ik,
HTTP Status 404 - /ypyt-api/api
@Vorkie Hmmm, ik kan wel pingen maar krijg geen verbinding op poort 80. Dan zal het inderdaad aan de chinese kant zijn gefilterd. Balen zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:38:
[...]

@Vorkie Hmmm, ik kan wel pingen maar krijg geen verbinding op poort 80. Dan zal het inderdaad aan de chinese kant zijn gefilterd. Balen zeg...
Misschien mailtje wagen aan: Admin@youpinyuntai.com ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:16
Ik zag dit van de week.

Ik was in de veronderstelling dat jij bij Unifi USG geen 2xVLAN kon aan de WAN-zijde vanuit GUI.

Maar snapt dan iemand hoe onderstaande dan zou werken.
https://community.t-mobil...met-je-eigen-modem-324520

Ah laat maar T-mobile heeft het aanpast en geeft aan dat dit een extra switch voor de wan-zijde vereist of JSON aanpassing.

[ Voor 22% gewijzigd door leonbong op 03-07-2020 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mochten er mensen zijn uit Eindhoven:
T-Mobile gaat uitbreiden buiten Den Haag:

https://studio040.nl/nieu...t-glasvezel-voor-iedereen

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 18-09 00:42
Bij mijn ouders is een Guidion monteur Powerline adapters aan het installeren voor TV in de woon en slaapkamer. Blijkbaar ging het trekken van kabels niet.
Kosten €180 voor TV in de slaap en woonkamer.

Wat voor apparatuur gebruikt Guidion dan? Want vind dat nog best prijzig voor Powerline techniek, werkt Mesh dan niet beter?

American Express vraagbaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:37:
Bij mijn ouders is een Guidion monteur Powerline adapters aan het installeren voor TV in de woon en slaapkamer. Blijkbaar ging het trekken van kabels niet.

Wat voor apparatuur gebruikt Guidion dan? Want vind dat nog best prijzig voor Powerline techniek, werkt Mesh dan niet beter?
Ik moet nog de eerste powerline apparatuur tegenkomen die zorgt voor een goed signaal, zeker voor IPTV 8)7

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:51
IPTV is hoofdzakelijk multicast. Als er één ding is er wifi totaal ongeschikt voor is is dat het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
basdej schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:03:
Ik moet nog de eerste powerline apparatuur tegenkomen die zorgt voor een goed signaal, zeker voor IPTV 8)7

5 jaar geleden heb ik zelf dit TP-Link setje gekocht en geïnstalleerd voor de TV en werkt perfect!

https://www.4launch.nl/pr...TL-PA4010KIT-Nano-500Mbit

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Vaevictis_ schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:38:
[...]

@Vorkie Heb aan T-mobile gevraagd hoe ik een ander dynamisch IP adres kan krijgen bleek verrassend simpel door een reset uit te voeren van de T-mobile router (heb zelf de dus een edgerouter in gebruik).

https://community.t-mobil...odem-fabrieksreset-276067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Vaevictis_ schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:15:
[...]

@Vorkie Heb aan T-mobile gevraagd hoe ik een ander dynamisch IP adres kan krijgen bleek verrassend simpel door een reset uit te voeren van de T-mobile router (heb zelf de dus een edgerouter in gebruik).

https://community.t-mobil...odem-fabrieksreset-276067
Voor diegene die met een Edgerouter werken je kunt dit nog makkelijker oplossen door een willekeurig MAC adres op je WAN interface te zetten.

set interface ethernet eth10 mac XX:XX:XX:XX

Gebruik een online mac generator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Ik betwijfel of een reset van de T-mobile router wel voldoende is om een ander ip-adres te krijgen. Door een mac-adres te klonen kun je met andere router een ip-adres behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Laatst online: 18-09 12:35
Mijn wifi via de Draytek is de laatste tijd bedroevend. Ik heb twee jaar geleden een Fritz extender gekregen die doet verreweg het meeste werk, aangezien de Draytek in de kelder staat, staat de wifi daarop al tijden uit.

Nu dacht, laten we eens een factory reset doen. Altijd verstandig, echter nu bedacht ik me dat ik sinds een jaar geen mobiel apparaat meer in huis heb met een LAN poort. Kan ik alle settings in het modem via wifi benaderen?

En de Fritz is geïnstalleerd door een monteur maar aangezien die geen reset krijgt (for now) zal dat wel goed gaan.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura

Okay, inmiddels foto’s binnen gekregen en er zijn op 2 punten voor de TV powerline adapters geplaatst met het type nummer DVS1200. In Tweakers pricewatch kan ik echter niets vinden op dat type nummer om te zien wat de specs en retail waarde is (plaatsing koste €180 door Guidion monteur).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJoTvr2apHHLjQRA1SeXVjs2y6I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uv4yOAbaAIy5O8kK1xo9oAEx.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Stinger_Ventura op 04-07-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:32:
[...]

Okay, inmiddels foto’s binnen gekregen en er zijn op 2 punten voor de TV powerline adapters geplaatst met het type nummer DVS1200. In Tweakers pricewatch kan ik echter niets vinden op dat type nummer om te zien wat de specs en retail waarde is (plaatsing koste €180 door Guidion monteur).
https://apparatuurvoorthu...gsadapter-1200-1-adapter/

90e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Ja! Dat is hem de Draadloze Verbindingsey 1200, en vermoed 3 sets (modem, TV1, tv2)
€115 bij kpn

https://m.apparatuurvoort...dingsset-1200-3-adapters/

Is dat wat? Is een bungalow style woning, dus WiFi bereik zal wel een dingetje worden. Hoe zijn deze dingen met WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Laatst online: 11:55
Deze dingen doen niks met wifi zelf. Je kunt er wel een wifi versterker achter plaatsen, maar de snelheid wat de DVS over het stroomnet levert fluctueert nogal.

Werking in het algemeen is zeer afhankelijk van het elektriciteitsnetwerk. Kwa specificaties komt de DVS1200 geloof ik overeen met de Devolo dLan 1200, prima apparaat verder.

Vermoed dat de monteur installatiekosten per apparaat in rekening heeft gebracht als die op 180 uitkomt... Beetje flauw als je bedenkt dat zo'n setje out of the box aangesloten kan worden en direct functioneert zonder verdere handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:55:
[...]

Ja! Dat is hem de Draadloze Verbindingsey 1200, en vermoed 3 sets (modem, TV1, tv2)
€115 bij kpn

Is dat wat? Is een bungalow style woning, dus WiFi bereik zal wel een dingetje worden. Hoe zijn deze dingen met WiFi?
WiFi kan je inrichten door wat te meten, overal -65dBm is een mooie signaal sterkte.

https://nl.hardware.info/...powerline-adapters-review dit artikel gaf mij wat meer achtergrond over PowerLine en de innovaties.

Of ze goed zijn, dat kunnen je ouders vertellen, is het beeld stabiel? Aan 10Mbit heb je genoeg voor TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:55:
[...]

€115 bij kpn

Werken hetzelde als de TP-Links die ik heb, maar de TP-Links zijn wel veel goedkoper ;)
Deze Powerline adapters werken via het stopcontact en hebben dus geen WiFi.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:14:
[...]

WiFi kan je inrichten door wat te meten, overal -65dBm is een mooie signaal sterkte.

https://nl.hardware.info/...powerline-adapters-review dit artikel gaf mij wat meer achtergrond over PowerLine en de innovaties.

Of ze goed zijn, dat kunnen je ouders vertellen, is het beeld stabiel? Aan 10Mbit heb je genoeg voor TV.
Al was het 100 Mbit, dat maakt niet uit. Je stuurt multicast TV signalen via powerline. Die zijn zeer gevoelig voor de kleinste onderbreking en dat gebeurt bij powerlines vaak door externe factoren. Bij Internet merk je daar niks van door buffers, marges en dergelijke. Maar voor IPTV wel degelijk. Het kan een tijdje stabiel werken en dan ineens weer niet. Of meteen niet. Of lange tijd wel.
Het is onvoorspelbaar.
Wat je in elk geval niet kan is achter diezelfde powerline nog een wifipunt hangen als er ook al een TV decoder opzit. Dat is een garantie voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavalon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06 14:29
Barre73 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:54:
Mochten er mensen zijn uit Eindhoven:
T-Mobile gaat uitbreiden buiten Den Haag:

https://studio040.nl/nieu...t-glasvezel-voor-iedereen
Eindhoven had al vele jaren geleden de eerste stad moeten zijn die volledig op glas over was gegaan. Maar doordat KPN a overname Reggefiber de verdere uitrol jaren heeft tegengehouden (omdat ze xDSL wilden pushen) heeft dat vertraging opgelopen en wordt het nu pas uitgerold in de delen die nog geen glas hebben.

Maar ik woon gelukkig in deel van Eindhoven en heb al sinds 2014 glas. Omdat T-mobile hier eigen routers heeft (ODF gebied) heb ik een 1GB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xavalon schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:03:
[...]

Eindhoven had al vele jaren geleden de eerste stad moeten zijn die volledig op glas over was gegaan. Maar doordat KPN a overname Reggefiber de verdere uitrol jaren heeft tegengehouden (omdat ze xDSL wilden pushen) heeft dat vertraging opgelopen en wordt het nu pas uitgerold in de delen die nog geen glas hebben.

Maar ik woon gelukkig in deel van Eindhoven en heb al sinds 2014 glas. Omdat T-mobile hier eigen routers heeft (ODF gebied) heb ik een 1GB/sec.
Almere was al jaren geleden de eerste grote stad die volledig op glasvezel zat. Qua inwoneraantal net drie plekken onder Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Ah duidelijk, dank! Maar anders dan aansluiten en de juiste VLAN tagging in een managed switch heb je dus niet nodig? Ik kom er net achter dat in ons nieuwe huis nooit fiber is geweest, dus wil zelf die media converter even gaan aansluiten, maar moet die kabel wel uit de oude Genexis kast weten te halen.

Is die monteur uberhaupt nog langs geweest of heb je die afgebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
Hmm, vandaag is het glasvezel-punt geplaatst door Volkers-Wessel, maar monteur van Guidion kan pas 10 augustus komen.

Nu wordt de modem wel al morgen bezorgd, is dat nog eenvoudig zelf aan te sluiten? Want meer dan wat kabeltjes prikken en basis configuratie kan het toch niet zijn?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobbieB schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:19:
Hmm, vandaag is het glasvezel-punt geplaatst door Volkers-Wessel, maar monteur van Guidion kan pas 10 augustus komen.

Nu wordt de modem wel al morgen bezorgd, is dat nog eenvoudig zelf aan te sluiten? Want meer dan wat kabeltjes prikken en basis configuratie kan het toch niet zijn?
Stel die vraag nog een keer als je morgen dat pakket hebt ontvangen. Het kan zelf gedaan worden mits je de juiste zaken in dat pakket hebt zitten. Als er zaken missen die de monteur meeneemt dan wordt het lastiger...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Nog even een succes verhaaltje delen. Vorige week mijn ouders ook vlekkeloos over gezet van XS4ALL naar T-mobile Thuis middels de overstapservice. 's ochtends signaal eraf en na het herconfigureren van de Mikrotik aldaar meteen weer online. Ook daar haal ik netjes ca. 940 Mbit/sec.

Ik heb een IPSEC tunnel lopen tussen beide huishoudens en ook die gaat nu op volle snelheid. Ik haal 112 MB per seconde. De ping bedraagt 1.8 ms, want er zit maar 1 hop tussen.

offtopic:
Een ritje naar mijn ouders duurt een minuut of 25. 25 * 60 = 1.500 seconden. 1.500 seconden * 112 MB = 168.000 MB == 164 GB. Dus tenzij ik meer dan 164 GB over te dragen heb loont een bezoekje aan mijn ouders eigenlijk niet meer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimKleintjens
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-08 21:19
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:32:
[...]

[Afbeelding]
Zoals ik eerder al had aangegeven werken die dingen prima voor tv en maakt het niet zo heel veel uit welk merk aangezien de onderliggende techniek het zelfde is. Als je ze zelf had aangeschaft had dat je een hoop kosten bespaart. En als ze dan toch niet hadden gewerkt had je ze altijd terug kunnen sturen. €180 voor een stekker in het stopcontact steken is daarin tegen wel goeie oplichting in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Iemand enig verstand van universele afstandsbedieningen, een LG 55CX en T-Mobile?

Ik heb een Bose universele afstandbediening geleverd gekregen bij de soundbar die ik gekocht heb. Daarnaast heb ik de T-Mobile afstandsbediening met magenta knop en de standaard afstandsbediening van de LG 55CX. De soundbar is aangesloten via ARC en ik ging er vanuit dat ik hierdoor alleen nog maar de afstandsbediening van Bose nodig had, maar niets is minder waar...

De TV en soundbar moeten aan met de afstandsbediening van Bose, het geluid en het smart menu moet via de afstandsbediening van de LG en de zenders moeten via de afstandsbediening van T-Mobile. Ik heb dus 3 bedieningen naast me liggen tijdens een avondje TV.

Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de Bose afstandsbediening in ieder geval de zenders en het geluid kan bedienen zodat ik de T-Mobile niet meer nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 12:22
AlxRoelofs schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:05:
Iemand enig verstand van universele afstandsbedieningen, een LG 55CX en T-Mobile?

Ik heb een Bose universele afstandbediening geleverd gekregen bij de soundbar die ik gekocht heb. Daarnaast heb ik de T-Mobile afstandsbediening met magenta knop en de standaard afstandsbediening van de LG 55CX. De soundbar is aangesloten via ARC en ik ging er vanuit dat ik hierdoor alleen nog maar de afstandsbediening van Bose nodig had, maar niets is minder waar...

De TV en soundbar moeten aan met de afstandsbediening van Bose, het geluid en het smart menu moet via de afstandsbediening van de LG en de zenders moeten via de afstandsbediening van T-Mobile. Ik heb dus 3 bedieningen naast me liggen tijdens een avondje TV.

Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de Bose afstandsbediening in ieder geval de zenders en het geluid kan bedienen zodat ik de T-Mobile niet meer nodig heb?
Ik gebruik alleen de T-Mobile afstandsbediening, die kun je koppelen aan je tv (https://www.t-mobile.nl/k...huis/tv/afstandsbediening) icm een soundbar met ARC. Met de volume knoppen van de T-Mobile ab bedien je het volume van de TV en door de ARC verbinding met de soundbar wordt het volume van de soundbar ingesteld.

Je moet de hdmi kabel goed aansluiten, dus op de hdmi-out-ARC poort op je tv en hdmi-in-ARC poort op je soundbar en audio output op je TV instellen op ARC. Dan zou je soundbar het signaal moeten oppikken van je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dimiz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:33:
[...]

Ah duidelijk, dank! Maar anders dan aansluiten en de juiste VLAN tagging in een managed switch heb je dus niet nodig? Ik kom er net achter dat in ons nieuwe huis nooit fiber is geweest, dus wil zelf die media converter even gaan aansluiten, maar moet die kabel wel uit de oude Genexis kast weten te halen.

Is die monteur uberhaupt nog langs geweest of heb je die afgebeld?
Ik had al glasvezel, dus overzetten was makkelijk, inderdaad alleen VLAN tagging in Netgear Orbi. Monteur is niet geweest (was ook verkouden). Ik zag toevallig dat online.nl/canal digitaal wel uitgebreide instructies hebben om de mediaconvertor te plaatsen. Misschien heb je hier wat aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpeter
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 18:37

Ik heb dit geprobeerd: https://community.t-mobil...luiten-op-aria-610-323821 maar dan met m’n LG tv. Nu kan ik de STB (Amino Aria 610) bedienen met de afstandsbediening van de tv. Ik kan de Aria er alleen niet mee uitzetten. Maar aan / standby maakt wat stroomverbruik niet veel uit heb ik gemerkt (4 om 3 watt).
Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom

Ik gebruik een Logitech Harmony universele afstandsbediening, deze zijn wel iets duurder, maar werken perfect met al mijn apparaten en een voordeel is je kunt instellen dat met één druk op de knop de juiste apparaten aangaan met de juiste instellingen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 14:35
Barre73 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:21:
[...]

Almere was al jaren geleden de eerste grote stad die volledig op glasvezel zat. Qua inwoneraantal net drie plekken onder Eindhoven.
Nou ja volledig... Het hele stads centrum heeft nog altijd geen glas omdat er aan alle kanten moeilijk gedaan word net als vele flats. De kabels liggen simpelweg in bergingen en ondergronds weg te rotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik haal sinds gisteren ineens mijn maximum snelheid niet meer, anderen hier ook last van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yK2kuE5-ikGfUJaDH3v3N_zw4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHQNFjrELG26lTqfkL9RavOr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
TwiSteD1 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:33:
[...]

Ik gebruik alleen de T-Mobile afstandsbediening, die kun je koppelen aan je tv (https://www.t-mobile.nl/k...huis/tv/afstandsbediening) icm een soundbar met ARC. Met de volume knoppen van de T-Mobile ab bedien je het volume van de TV en door de ARC verbinding met de soundbar wordt het volume van de soundbar ingesteld.

Je moet de hdmi kabel goed aansluiten, dus op de hdmi-out-ARC poort op je tv en hdmi-in-ARC poort op je soundbar en audio output op je TV instellen op ARC. Dan zou je soundbar het signaal moeten oppikken van je TV.
Zo ver was ik inderdaad ook, alleen wil ik juist gebruik maken van de Bose afstandsbediening en niet die van T-Mobile. Toch bedankt!
tweakpeter schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:57:
[...]

Ik heb dit geprobeerd: https://community.t-mobil...luiten-op-aria-610-323821 maar dan met m’n LG tv. Nu kan ik de STB (Amino Aria 610) bedienen met de afstandsbediening van de tv. Ik kan de Aria er alleen niet mee uitzetten. Maar aan / standby maakt wat stroomverbruik niet veel uit heb ik gemerkt (4 om 3 watt).
Misschien heb je er wat aan.
Ga dit vanavond is proberen, bedankt!
HereIsTom schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:06:
[...]

Ik gebruik een Logitech Harmony universele afstandsbediening, deze zijn wel iets duurder, maar werken perfect met al mijn apparaten en een voordeel is je kunt instellen dat met één druk op de knop de juiste apparaten aangaan met de juiste instellingen (y)
Het was voor mij juist mooi geweest als ik de Bose kon gebruiken, aangezien ik dan ook makkelijk kan switchen tussen de input (TV/Muziek), aangezien ik deze mooier vind en handiger in gebruik. Mocht het niet lukken ga ik inderdaad is kijken naar een Harmony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ookal is het van de concurrentie wilde het toch even delen

https://www.overons.kpn/n...geeft-blik-in-de-toekomst

YouTube: KPN Speedtest10G v10 Met speedtest er bij

8gbits home

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2020 15:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:04
Verwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:36:

8gbits home
Stelletje leugenaars. "Nog nooit vertoond in Nederland"?! Tweak 10 maart 2016 (!!):

https://www.tweak.nl/nieu...-glasvezel-de-wolden.html

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-07 19:32

8gbits home
Wel jammer dat de speedtest gewoon naar hun eigen netwerk is, ben best benieuwd wat de snelheid is naar een andere server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Heb al zitten zoeken maar niet gevonden, heb je een url voor me wellicht?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
rensvanaarden schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:19:
[...]

Wel jammer dat de speedtest gewoon naar hun eigen netwerk is, ben best benieuwd wat de snelheid is naar een andere server.
Veel lager, maar hoe laag is moeilijk te voorspellen omdat je de netwerken van de andere ISP's niet kent. TMT gaat met 2x 200G naar de AMS-IX als het test pad daar overheen zou lopen kom je aardig weg. En dan kom je het netwerk binnen van een de ISP waar de testserver draait.

Kijk je naar een Cambrium als ISP (Tweak, en ik meen ook dat Freedom hen gebruikt) Die hebben slechts 10G poortjes in de backbone. Reken dan alle current userdata min jou speedtest = aannemelijk minder dan die 8,5Gigabit uit het filmpje.

https://www.peeringdb.com/net/550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Helsie schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:23:
Ik haal sinds gisteren ineens mijn maximum snelheid niet meer, anderen hier ook last van?
[Afbeelding]
Hoe test je dit?
stormfly schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:26:
[...]
Veel lager, maar hoe laag is moeilijk te voorspellen omdat je de netwerken van de andere ISP's niet kent. TMT gaat met 2x 200G naar de AMS-IX als het test pad daar overheen zou lopen kom je aardig weg. En dan kom je het netwerk binnen van een de ISP waar de testserver draait.
[...]
Kijk je naar een Cambrium als ISP (Tweak, en ik meen ook dat Freedom hen gebruikt) Die hebben slechts 10G poortjes in de backbone. Reken dan alle current userdata min jou speedtest = aannemelijk minder dan die 8,5Gigabit uit het filmpje.
Freedom voorzover ik weet via het fysieke netwerk van Cambrium naar Freedom en dan via Fusix naar het internet. Een beetje zoals WBA werkt maar dan via ODF :+.
offtopic:
2x 300G naar de AMS-IX voor T-Mobile.

De hoogste snelheid die ik effectief gehaald heb via 10gbit over het internet met één flow was ~4 gbit/s --- tussen netwerken. Speedtest test meerdere parallelle flows. Afhankelijk van de implementatie van de app (neem aan dat ze die gebruiken) moet je een hogere snelheid kunnen halen.
offtopic:
Bijvoorbeeld op Linux is de speedtest-cli zelf de bottleneck. Maar als je meerdere dns queries doet en meerdere CDN hosts pakt zou je zelfs meer moeten kunnen halen dan één van de servers aanbied.

edit:

8gbits home
Opvallend punt: Dit is XGS-PON: Dus met gedeelde glasvezel tussen woningen.

[ Voor 12% gewijzigd door ANdrode op 06-07-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
De afbeelding is van Domotz software op mijn NAS, maar een speedtest via bedrade laptop bevestigt dit beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ANdrode schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:26:
[...]

Hoe test je dit?

[...]

Freedom voorzover ik weet via het fysieke netwerk van Cambrium naar Freedom en dan via Fusix naar het internet. Een beetje zoals WBA werkt maar dan via ODF :+.
offtopic:
2x 300G naar de AMS-IX voor T-Mobile.

De hoogste snelheid die ik effectief gehaald heb via 10gbit over het internet met één flow was ~4 gbit/s --- tussen netwerken. Speedtest test meerdere parallelle flows. Afhankelijk van de implementatie van de app (neem aan dat ze die gebruiken) moet je een hogere snelheid kunnen halen.
offtopic:
Bijvoorbeeld op Linux is de speedtest-cli zelf de bottleneck. Maar als je meerdere dns queries doet en meerdere CDN hosts pakt zou je zelfs meer moeten kunnen halen dan één van de servers aanbied.

edit:

[...]

Opvallend punt: Dit is XGS-PON: Dus met gedeelde glasvezel tussen woningen.
Aha 300G via de AMS-IX site en 200G via peeringdb. Check ze gebruiken dan het glasnetwerk van Cambrium en de IP laag van Fusix

XGS-PON met maar 1 woning aangesloten in de wijk 8,5G, het is voor mij op dit moment niet helder wanneer je de fysieke infra gaat delen en je elkaar "in de weg" kunt zitten, de monteur benoemd ook bewust "overhead".
offtopic:
Alles is relatief, Ziggo heeft ruim 3miljoen internet aansluitingen in een gedeeld COAX segment, ik zou het graag willen begrijpen vanuit technisch oogpunt bij XGS-PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:30
Goede avond,

Na verlengen van mijn telefoonabbo bij Tmobile attendeerde de medewerker mij op de voordelen van Tmobile alles in één. Ik ben als de dood om over te stappen, heb dat meerdere malen meegemaakt in studentenhuizen. Mijn insteek was dan ook altijd; als het werkt, AFBLIJVEN.

Ik heb nu KPN alles in een, betaal 60 euro per maand voor 100mbps. Geen glasvezel en volgens mij gaat die in Utrecht stad binnenkort ook nog niet komen.

Tmobile is 45 euro, tevens 100mbps en 2,50 korting op mijn telefoonabbo. Toch 17,50 per maand is 210 euro per jaar. Gemakkelijk verdient...

MAAAAR, heeft er iemand ervaring met zowel KPN als TMobile? Voorkeur voor een of maakt het niet veel uit. Ik vind interactieve tv van KPN wel heel prettig, dan kan ik namelijk streamen naar de tv op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poekiepoes12 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:45:
Goede avond,

Na verlengen van mijn telefoonabbo bij Tmobile attendeerde de medewerker mij op de voordelen van Tmobile alles in één. Ik ben als de dood om over te stappen, heb dat meerdere malen meegemaakt in studentenhuizen. Mijn insteek was dan ook altijd; als het werkt, AFBLIJVEN.

Ik heb nu KPN alles in een, betaal 60 euro per maand voor 100mbps. Geen glasvezel en volgens mij gaat die in Utrecht stad binnenkort ook nog niet komen.

Tmobile is 35 euro, tevens 100mbps en 2,50 korting op mijn telefoonabbo. Toch 17,50 per maand is 210 euro per jaar. Gemakkelijk verdient...

MAAAAR, heeft er iemand ervaring met zowel KPN als TMobile? Voorkeur voor een of maakt het niet veel uit. Ik vind interactieve tv van KPN wel heel prettig, dan kan ik namelijk streamen naar de tv op de slaapkamer.
ik zelf heb (heel)soms een probleempje met 4g tmobile. ookal vol bereik heb ik soms een hogere ping en soms een lage snelheid, laatst was het 5mbit down en 10up.. en 20/37ms jitter, en 27ms ping... maar na paar dagen is was dat ook weer opgelost,

heb dan ook kpn als 4g backup, mocht er een fail zijn bij tmobile..soms merk ik dat kpn 4g toch wat stabieler is en minder schommelig..aangezien er toch nog wat over dtag loopt met tmobile 4g

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:49

knakworst

Get more sats!

Goede avond,

Tmobile is 35 euro, tevens 100mbps en 2,50 korting op mijn telefoonabbo. Toch 17,50 per maand is 210 euro per jaar. Gemakkelijk verdient...

Wie geef je dat tientje per maand dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:30
knakworst schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:06:
[...]

Wie geef je dat tientje per maand dan???
Haha scherp, 45 euro bedoelde ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!
poekiepoes12 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:34:
[...]

Haha scherp, 45 euro bedoelde ik
Dit is het T-Mobile glasvezel topic. Er is ook een T-Mbile xDSL topic en een algemeen xDSL topic waar ook mensen met T-Mobile reageren.

[T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie

Het grote xDSL-topic

In het algemeen durf ik wel te stellen dat het TV platform van T-Mobile je zal teleurstellen in vergelijking met KPN. Internet zal qua snelheid wel hetzelfde zijn alhoewel de ene router de andere niet is. Dat kan dus twee kanten op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
past beter in KPN topic, dus daarheen

[ Voor 95% gewijzigd door ANdrode op 06-07-2020 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan mijn reactie ook naar het KPN topic..

[ Voor 89% gewijzigd door Barre73 op 06-07-2020 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dimiz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:24:
[...]

Heb al zitten zoeken maar niet gevonden, heb je een url voor me wellicht?

Dank!
https://m7cdn.io/online/p...-wan-vmg8825-t50_v1.1.pdf

Deze bedoelde ik.
Weet of je er wat aan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Dank! Installatie is gelukt, letterlijk plug and play door de voorbereide managed switch, had alles aangesloten, stroom erin en live. Daarna Guidion afgebeld en een minuut of 10 daarna een hiccup en daarna alles weer 100/100 (betaal voor 50/50). Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 12:39
Dimiz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:01:
Dank! Installatie is gelukt, letterlijk plug and play door de voorbereide managed switch, had alles aangesloten, stroom erin en live. Daarna Guidion afgebeld en een minuut of 10 daarna een hiccup en daarna alles weer 100/100 (betaal voor 50/50). Nogmaals dank!
Wat bedoel je met "door de voorbereide managed switch". Want zover ik weet wordt er alleen een media converter en moden/router geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
Gisteren een SMS gekregen om een planning te maken voor de installatie. We zitten nu nog op KPN, die loopt op de 28e af en dan gaat T-mobile in. Ik kon echter alleen de 27e en de 30e kiezen (of <27).

Hoe gaat dit nou precies?
27: Prima, ik kan best een dag zonder internet, maar hoe gaan ze het testen als mijn abbo pas de 28e in gaat?
30: 3 dagen zonder internet, lijkt me ook niet de bedoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 07-07-2020 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:53:
Gisteren een SMS gekregen om een planning te maken voor de installatie. We zitten nu nog op KPN, die loopt op de 28e af en dan gaat T-mobile in. Ik kon echter alleen de 27e en de 30e kiezen (of <27).

Hoe gaat dit nou precies?
27: Prima, ik kan best een dag zonder internet, maar hoe gaan ze het testen als mijn abbo pas de 28e in gaat?
30: 3 dagen zonder internet, lijkt me ook niet de bedoeling.
Als je een afspraak maakt voor installatie op de 27ste dan gaat je abonnement vanaf dat moment in, niet pas een dag later.
Wellicht dat je dan een dag dubbel betaalt maar dat lijkt me geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
Barre73 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:56:
[...]

Als je een afspraak maakt voor installatie op de 27ste dan gaat je abonnement vanaf dat moment in, niet pas een dag later.
Wellicht dat je dan een dag dubbel betaalt maar dat lijkt me geen punt.
Ok duidelijk. 27e it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 19:06
Barre73 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:41:
[...]

Dit is het T-Mobile glasvezel topic. Er is ook een T-Mbile xDSL topic en een algemeen xDSL topic waar ook mensen met T-Mobile reageren.

[T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie

Het grote xDSL-topic

In het algemeen durf ik wel te stellen dat het TV platform van T-Mobile je zal teleurstellen in vergelijking met KPN. Internet zal qua snelheid wel hetzelfde zijn alhoewel de ene router de andere niet is. Dat kan dus twee kanten op...
Klopt dat is heel veel minder dan Ziggo of Kpn al krijgt tmobile wel een nieuw platform met veel verbeteringen maar dan nog: die nieuwe box van Ziggo is ongeëvenaard ook vergeleken met Kpn. En toch blijf ik bij tmobile want 1000Mb voor 25 per maand en 15 voor televisie maakt 40 per maand en die prijs is ongekend laag vergeleken met KPN of Ziggo. 1000mb bij ziggo kost 99 en ja dan heb je een veel betere tv ervaring. Maar daar heb ik geen dikke 700 per jaar extra vóór over. Kpn kost 65 voor 1000mb plus 10 voor tv dus dat scheelt ook 400 euro per jaar. Ga je honderden euro’s per jaar meer betalen voor een betere tv ervaring, dat moet een ieder voor zich bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
el flaco schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:51:
[...]

Klopt dat is heel veel minder dan Ziggo of Kpn al krijgt tmobile wel een nieuw platform met veel verbeteringen maar dan nog: die nieuwe box van Ziggo is ongeëvenaard ook vergeleken met Kpn. En toch blijf ik bij tmobile want 1000Mb voor 25 per maand en 15 voor televisie maakt 40 per maand en die prijs is ongekend laag vergeleken met KPN of Ziggo. 1000mb bij ziggo kost 99 en ja dan heb je een veel betere tv ervaring. Maar daar heb ik geen dikke 700 per jaar extra vóór over. Kpn kost 65 voor 1000mb plus 10 voor tv dus dat scheelt ook 400 euro per jaar. Ga je honderden euro’s per jaar meer betalen voor een betere tv ervaring, dat moet een ieder voor zich bepalen.
Wat zijn de verschillen met de Ziggo box en de T-Mobile TV-box? Want die is ook wel erg vlot en gebruiksvriendelijk, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
WTF. Ik moet bij T-Mobile op de door hun voorgeschreven methode testen, gedurende 2 dagen op 3 tijdstippen per dag, onderbouwd met een screenshot per test. Omdat ze anders niet geloven dat je de snelheid niet haalt. En de meting van mijn NAS negeren ze gewoon. Wat een waardeloze ondersteuning.

Dus ze wachten eerst tot vandaag met reageren (op een probleem van zondagavond) en dan zorgen ze ervoor dat ik dus nóg 2 dagen zoet ben, en dan zetten ze het pas door.

[ Voor 22% gewijzigd door Helsie op 07-07-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Helsie schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:02:
[...]

Wat zijn de verschillen met de Ziggo box en de T-Mobile TV-box? Want die is ook wel erg vlot en gebruiksvriendelijk, vind ik.
Stembediening, 4K (ondersteuning), integratie van apps zoals Videoland en Netflix, makkelijk halverwege een film, opname of programma switchen van kijken op je tv naar kijken op je telefoon of tablet met de app (360 kijken), veel sneller dan tmobile qua zappen en misschien het belangrijkste veel meer terugkijk mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Helsie schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:08:
WTF. Ik moet bij T-Mobile op de door hun voorgeschreven methode testen, gedurende 2 dagen op 3 tijdstippen per dag, onderbouwd met een screenshot per test. Omdat ze anders niet geloven dat je de snelheid niet haalt. En de meting van mijn NAS negeren ze gewoon. Wat een waardeloze ondersteuning.

Dus ze wachten eerst tot vandaag met reageren (op een probleem van zondagavond) en dan zorgen ze ervoor dat ik dus nóg 2 dagen zoet ben, en dan zetten ze het pas door.
Welke tool draai je op de nas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:01:
[...]

Welke tool draai je op de nas?
Domotz (test via M-LAB). Maar de speedtest resultaten corresponderen altijd prima met speedtest.net resultaten op een bedrade laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 21:32
el flaco schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:55:
[...]

Stembediening, 4K (ondersteuning), integratie van apps zoals Videoland en Netflix, makkelijk halverwege een film, opname of programma switchen van kijken op je tv naar kijken op je telefoon of tablet met de app (360 kijken), veel sneller dan tmobile qua zappen en misschien het belangrijkste veel meer terugkijk mogelijkheden.
Zappen gaat bij mij gewoon snel. Veel sneller lijkt me onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
el flaco schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:55:
[...]

Dat is dan neem ik aan de nieuwe Next box? Want de Horizon die ik 2 jaar geleden heel even heb gehad i.v.m. te laat aanleggen van glasvezel, was een draak in vergelijking met zowel KPN als T-Mobile kastjes.
T.a.v. algehele TV beleving van T-Mobile: ik ergerde me aan de beperkte manier van terugkijken, en het feit dat hun TV Anywhere app eigenlijk in alles beter was dan het kastje zelf, behalve dan de beeldkwaliteit. In vergelijking met KPN is dat de voornaamste achteruitgang, want qua beeldkwaliteit zelf vond ik T-Mobile on par met KPN (Ziggo iets minder).

Het KPN kastje heeft (of had?) ook eigenaardigheden; de beste tv zenders zaten verstopt op kanaal 661 en verder i.p.v. 1, 2, 3. Maar Ziggo heeft ook weer een nadeel dat je EN coax, EN goed internetsignaal (dus liefst bedraad) nodig hebt, dus minder flexibel in het verplaatsen van je tv hoek.

Bottom line: aangezien ik me wel ergerde en de introductie van een langverwacht nieuw tv platform bij T-Mobile telkens werd uitgesteld; ben ik in maart gewoon maar gestopt met tv abonnement van T-Mobile. Wel het 1000 MB internet behouden en een unlimited mobiel abonnement. Ik heb nu NLZIET, Netflix, Prime video, Disney, Eurosport als losse streaming abo's, via Android TV. Dat is voor mij een betere beleving dan het kastje van T-Mobile; omdat je met NLZIET eigenlijk helemaal geen behoefte voor opnemen meer hebt. Totaal ben ik voor bovenstaand circa 75 a 80 euro per maand kwijt (dus inclusief unlimited mobiel); en met een paar chromecasts, chromebooks en laptops kan iedereen in huis overal kijken wat hem of haar uitkomt. En als het me toch nog te duur wordt kan ik makkelijk (tijdelijk) 1 of meer streamingdiensten opzeggen.

Ik denk dat TV proposities via de operator hun langste tijd hebben gehad. Wellicht als ze voor in verhouding heel weinig, hetzelfde kunnen bieden maar dan binnen 1 app. Maar ik zie ze nog niet net als NLZIET het voor elkaar krijgen om reclameloos terug te kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door jurjen_g op 07-07-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Vandaag is T-Mobile 1000/1000 aangesloten. Ik zou zelf de opzegging bij XS4all regelen maar blijkbaar was al wel vanmorgen die stekker er uit getrokken want had geen internet meer. T-Mobile kwam rond 14u dus ik zat even wat lastig betreft online zijn.
Iets om rekening mee te houden dus. Als je zelf de opzegging doet is er kans dat al wel sochtends de oude verbinding niet meer werkt, terwijl je dus nog niet hebt opgezegd!

Ook heb ik niet goed opgeslagen of ging er teveel vanuit dat ik een vast ip adres zou krijgen. Helaas is dat dus niet het geval. Moest net een keer de converter herstarten en kreeg gelijk een nieuw ip.
Daar is zeker echt geen oplossing voor om het wel altijd hetzelfde te laten zijn?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Doelde op de switch die ik zelf voorbereid had. Daarna was het aanzetten en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:58
jurjen_g schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:19:
[...]

Dat is dan neem ik aan de nieuwe Next box? Want de Horizon die ik 2 jaar geleden heel even heb gehad i.v.m. te laat aanleggen van glasvezel, was een draak in vergelijking met zowel KPN als T-Mobile kastjes.

[...]

T.a.v. algehele TV beleving van T-Mobile: ik ergerde me aan de beperkte manier van terugkijken, en het feit dat hun TV Anywhere app eigenlijk in alles beter was dan het kastje zelf, behalve dan de beeldkwaliteit. In vergelijking met KPN is dat de voornaamste achteruitgang, want qua beeldkwaliteit zelf vond ik T-Mobile on par met KPN (Ziggo iets minder).

Het KPN kastje heeft (of had?) ook eigenaardigheden; de beste tv zenders zaten verstopt op kanaal 661 en verder i.p.v. 1, 2, 3. Maar Ziggo heeft ook weer een nadeel dat je EN coax, EN goed internetsignaal (dus liefst bedraad) nodig hebt, dus minder flexibel in het verplaatsen van je tv hoek.

Bottom line: aangezien ik me wel ergerde en de introductie van een langverwacht nieuw tv platform bij T-Mobile telkens werd uitgesteld; ben ik in maart gewoon maar gestopt met tv abonnement van T-Mobile. Wel het 1000 MB internet behouden en een unlimited mobiel abonnement. Ik heb nu NLZIET, Netflix, Prime video, Disney, Eurosport als losse streaming abo's, via Android TV. Dat is voor mij een betere beleving dan het kastje van T-Mobile; omdat je met NLZIET eigenlijk helemaal geen behoefte voor opnemen meer hebt. Totaal ben ik voor bovenstaand circa 75 a 80 euro per maand kwijt (dus inclusief unlimited mobiel); en met een paar chromecasts, chromebooks en laptops kan iedereen in huis overal kijken wat hem of haar uitkomt. En als het me toch nog te duur wordt kan ik makkelijk (tijdelijk) 1 of meer streamingdiensten opzeggen.

Ik denk dat TV proposities via de operator hun langste tijd hebben gehad. Wellicht als ze voor in verhouding heel weinig, hetzelfde kunnen bieden maar dan binnen 1 app. Maar ik zie ze nog niet net als NLZIET het voor elkaar krijgen om reclameloos terug te kijken.
HD zenders staan bij KPN inmiddels op 1.

Glas HD weer niet. Het zal aan mij liggen, maar ik zie geen verschil tussen de Glas HD en gewone HD zenders. Maar dat kan ook aan de televisie liggen. In ieder geval is "normaal" HD ook prima te pruimen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
krakendmodem schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:29:
[...]

HD zenders staan bij KPN inmiddels op 1.

Glas HD weer niet. Het zal aan mij liggen, maar ik zie geen verschil tussen de Glas HD en gewone HD zenders. Maar dat kan ook aan de televisie liggen. In ieder geval is "normaal" HD ook prima te pruimen hier.
Ik kom regelmatig op internet tegen dat die HD zenders van KPN maar 720P zijn en HD glas gewoon 1080 dat ook uit Hilversum wordt aangevoerd. Of dit klopt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
jurjen_g schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:19:
[...]

[...]
Ja nieuwe next box idd. Ik heb nog steeds problemen met zappen bij tmobile, traag en vaak een zwart blokje zender niet beschikbaar dan moet ik eerst terug naar een andere zender en pas dan kan ik de zender naar keuze zien. En de keuze qua terugkijken is heel beperkt vergeleken met Ziggo. Maar goed, met Netflix en Videoland voor de vrouwen hier thuis mis ik dat niet echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
PuckStar schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:33:
Ook heb ik niet goed opgeslagen of ging er teveel vanuit dat ik een vast ip adres zou krijgen. Helaas is dat dus niet het geval. Moest net een keer de converter herstarten en kreeg gelijk een nieuw ip.
Daar is zeker echt geen oplossing voor om het wel altijd hetzelfde te laten zijn?
Je hebt een semi-statisch ip. Wanneer je een nieuwe DHCP request doet terwijl de oude vervallen is (of wanneer je een ander mac adres gebruikt) krijg je een ander IP.

Ik zou kijken hoe de situatie over langere tijd is. Mijn IP is in 18 maanden 1x veranderd: Toen ik een andere router aansloot en het mac-adres niet kloonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
space-one schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:35:
[...]

Ik kom regelmatig op internet tegen dat die HD zenders van KPN maar 720P zijn en HD glas gewoon 1080 dat ook uit Hilversum wordt aangevoerd. Of dit klopt???
Alle HD zenders van KPN zijn gewoon 1080i of 1080p (in te stellen)
Wel hebben de gewone HD zenders schijnbaar een bitrate van 7,2 Mbit en de HD glas zenders circa 12 Mbit. Dat laatste zou ongeveer zijn wat er uit Hilversum komt.
Maar zoals hierboven al gezegd: ik zie het verschil ook niet tussen die twee. Op een 4K 43 inch televisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Hier een aantal smokeping resultaten.
Links van de gele streep was XS4ALL, rechts van de groene streep is T-Mobile.
(er tussen is een stukje downtime want was vandaag overdag toen ik geen XS4ALL meer had en T-Mobile nog aangezet moest worden).
https://i.imgur.com/PNBLUfV.png
https://i.imgur.com/gyZxytk.png

Hier ingezoomed vanaf dat ik signaal had bij T-Mobile tot nu:
https://i.imgur.com/hCmuWPZ.png
https://i.imgur.com/W9f74p3.png

Met sommigen heeft hij dus beduidend meer moeite dan XS4ALL had.
Of moeten routes/paden zich nog juist opzetten en kan dat even duren?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
Dimiz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:01:
Heb jij zelf ook de mediaconverter aangesloten met de glasvezelkabel? Want bij mij staat er op de doos dat dit alleen door een monteur gedaan mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Yes, is niet zo heel spannend, maar ligt er ook even aan hoe je glasvezel binnenkomt in wat voor kastje in je huis, die was bij mij nog ongeroerd, dus was makkelijk openen en aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
PuckStar schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:09:

Het zou direct moeten werken.

Ik vind de loss die jij ziet heel opvallend. Zo niet moeten gebeuren.
Zie je die ook wanneer je normale pings doet zonder smokeping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
ANdrode schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:24:
[...]

Het zou direct moeten werken.

Ik vind de loss die jij ziet heel opvallend. Zo niet moeten gebeuren.
Zie je die ook wanneer je normale pings doet zonder smokeping?
Lijkt mij dat smokeping een normale ping doet alleen dan naar de vooraf ingestelde adressen en deze dan herhaald om de zoveel tijd en dan deze resultaten opslaat zodat het in zo'n mooi grafiekje gezet kan worden.
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat het misschien nog vanaf een ander device probeerd kan worden of dan er toch iets in het lokale netwerk niet goed zit. Maar zulke zaken zijn altijd lastig aangezien het voorheen wel met xs4all werkte. Als dan alleen de isp is veranderd en voor de rest niets in het lokale netwerk dan heeft het er toch weg van dat het aan t-mobile ligt.
Maar is altijd moeilijk te bewijzen.
Misschien dat iemand anders het nog kan proberen naar dezelfde adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

De 24e worden we aangesloten op T-mobile thuis. Weten jullie ongeveer wanneer het pakket wordt verzonden met het modem en dergelijke?

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
basdej schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:07:
De 24e worden we aangesloten op T-mobile thuis. Weten jullie ongeveer wanneer het pakket wordt verzonden met het modem en dergelijke?
Ongeveer een week tot anderhalve week van tevoren. Je krijgt daar een mailtje over na verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
Dimiz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:01:
[...]

Yes, is niet zo heel spannend, maar ligt er ook even aan hoe je glasvezel binnenkomt in wat voor kastje in je huis, die was bij mij nog ongeroerd, dus was makkelijk openen en aansluiten.
Net nog met T-mobile gebeld maar ik mocht het echt zelf niet gaan aansluiten maar moest door de monteur gedaan worden. Helaas kon ze van de helpdesk niet helemaal vertellen waarom dat was.
Dus ik moet nog even geduld hebben tot de 14de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
PuckStar schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:09:
Hier een aantal smokeping resultaten.
Links van de gele streep was XS4ALL, rechts van de groene streep is T-Mobile.
(er tussen is een stukje downtime want was vandaag overdag toen ik geen XS4ALL meer had en T-Mobile nog aangezet moest worden).
https://i.imgur.com/PNBLUfV.png
https://i.imgur.com/gyZxytk.png

Heb je ook de normale smokeping output, degene die we altijd gebruiken :9

Zie hier de output van de genoemde locaties via Ziggo (eerste link) en KPN (tweede link)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 08-07-2020 15:59 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie