el flaco schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:55:
[...]
Stembediening, 4K (ondersteuning), integratie van apps zoals Videoland en Netflix, makkelijk halverwege een film, opname of programma switchen van kijken op je tv naar kijken op je telefoon of tablet met de app (360 kijken), veel sneller dan tmobile qua zappen en misschien het belangrijkste veel meer terugkijk mogelijkheden.
Dat is dan neem ik aan de nieuwe Next box? Want de Horizon die ik 2 jaar geleden heel even heb gehad i.v.m. te laat aanleggen van glasvezel, was een draak in vergelijking met zowel KPN als T-Mobile kastjes.
poekiepoes12 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:45:
MAAAAR, heeft er iemand ervaring met zowel KPN als TMobile? Voorkeur voor een of maakt het niet veel uit. Ik vind interactieve tv van KPN wel heel prettig, dan kan ik namelijk streamen naar de tv op de slaapkamer.
T.a.v. algehele TV beleving van T-Mobile: ik ergerde me aan de beperkte manier van terugkijken, en het feit dat hun TV Anywhere app eigenlijk in alles beter was dan het kastje zelf, behalve dan de beeldkwaliteit. In vergelijking met KPN is dat de voornaamste achteruitgang, want qua beeldkwaliteit zelf vond ik T-Mobile on par met KPN (Ziggo iets minder).
Het KPN kastje heeft (of had?) ook eigenaardigheden; de beste tv zenders zaten verstopt op kanaal 661 en verder i.p.v. 1, 2, 3. Maar Ziggo heeft ook weer een nadeel dat je EN coax, EN goed internetsignaal (dus liefst bedraad) nodig hebt, dus minder flexibel in het verplaatsen van je tv hoek.
Bottom line: aangezien ik me wel ergerde en de introductie van een langverwacht nieuw tv platform bij T-Mobile telkens werd uitgesteld; ben ik in maart gewoon maar gestopt met tv abonnement van T-Mobile. Wel het 1000 MB internet behouden en een unlimited mobiel abonnement. Ik heb nu NLZIET, Netflix, Prime video, Disney, Eurosport als losse streaming abo's, via Android TV. Dat is voor mij een betere beleving dan het kastje van T-Mobile; omdat je met NLZIET eigenlijk helemaal geen behoefte voor opnemen meer hebt. Totaal ben ik voor bovenstaand circa 75 a 80 euro per maand kwijt (dus inclusief unlimited mobiel); en met een paar chromecasts, chromebooks en laptops kan iedereen in huis overal kijken wat hem of haar uitkomt. En als het me toch nog te duur wordt kan ik makkelijk (tijdelijk) 1 of meer streamingdiensten opzeggen.
Ik denk dat TV proposities via de operator hun langste tijd hebben gehad. Wellicht als ze voor in verhouding heel weinig, hetzelfde kunnen bieden maar dan binnen 1 app. Maar ik zie ze nog niet net als NLZIET het voor elkaar krijgen om reclameloos terug te kijken.
[
Voor 6% gewijzigd door
jurjen_g op 07-07-2020 17:21
]