Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:30

Nicap

Tsssk....

Hier nog steeds geen vast internet sinds 3 juni. Blijkbaar hebben ze bij werkzaamheden een bundel kabels geraakt. Sindsdien doen we het steeds met een onbeperkt bundel en dan middels hotspot. Maar echt super is het niet. Gamen wil in elk geval niet goed.

10 dagen terug brandde het lampje bij FO op de mediaconverter. Ik had dus hoop dat het snel weer zou werken maar helaas. Afgelopen woensdag was er een monteur van Guidion. Die had meteen al in de gaten dat hij niet veel kon doen. Hij was bij meer mensen in de wijk geweest voor dezelfde issues.
Hij heeft het gemeld bij KPNnetwerkNL. Zij zouden dit vervolgens binnen 5 dagen moeten oppakken. Hij vermoedde dat ze bij het herstellen verkeerde vezels aan elkaar hebben gelast. Of mijn aansluiting is verkeerd gepatched.

Zag vanmiddag een busje staan waar ze de glasvezels kapot hebben getrokken. Ze gaven aan dit ze dit nog maar net een uur wisten. Hmm...

Ben benieuwd volgende week.

Iemand nog tips welke weg ik kan bewandelen om wat druk uit te oefenen?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02-07 22:14
wopper schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:33:
[...]

De doorlooptijd vanaf de 22e tot de reparatie vannacht is vrij lang, my2cents :+
Dat mag je bij de duurdere partijen ook verwachten tenzij je een zakelijk abonnement met nog duurdere SLA neemt. Verreweg de meeste storingscalls die niet opgelost kunnen worden met een nieuw modem of iets anders binnenshuis komen bij hetzelfde bedrijf uit. KPN WBA voor DSL of KPN NetwerkNL voor glasvezel.
Nicap schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:07:

Geen, de kanalen die actie ondernemen kom je zelf niet bij en ook de eerstelijnsmedewerkers die je te spreken krijgt bij T-Mobile komen daar niet bij. Het enige wat je bereikt is dat je zo'n 10-15 minuten van je tijd kwijt bent en de medewerker een lastig gesprek heeft.

[Voor 31% gewijzigd door Centurius op 27-06-2020 21:44]

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16:43
DoubleYouPee schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:45:
[...]

Blijven zitten is niet echt een optie.
Sowieso gaan we over met mobiel, 15 euro voor 2GB is gewoon niet anno 2020. I.c.m. Simyo is nog een optie, maar internet + tv blijft duur.

Voor internet + TV betalen we nu 54 euro voor 50mbit. Dat is best veel als je voor 40 euro 1000/1000 kan krijgen. Tijdens normaal gebruik merk je niet veel, maar als ik s'avonds bijv. een Steam-game koop tijdens de steamsale kan ik die pas de volgende dag spelen. Voorbeeld.. RDR2 duurde 7 uur om te downloaden. First world problems inderdaad. Maarja als je voor minder geld 20x zo snel kan krijgen?

We hebben vandaag een Chromecast gekocht, werkt icm Netflix eigenlijk best prima. Beeldkwaliteit is beter en scrollen op mobiel gaat veel sneller. Moeten alleen even Source-switch doen op de TV maarja....
Ok ja ik heb alleen een sim abo voor 10 euro 3GB met 120m i.c.m. alles in één thuis 50Mbps voor 47,50.
1000Mbps kan hier niet, heb eerst tijdje 500Mbps gehad, maar merkte bijna geen verschil.
Hoe groot is zo’n Steam game dan wel niet?
Ik haal hier een 10GB file in 30 minuten binnen.

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• TwiSteD1
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:02
De installatiemonteur heeft dit gedrocht geplaatst vandaag :X, een stuk minder fraai dan het NT kastje van KPN. Hij vertelde mij dat het kastje van KPN storing kan geven, omdat er andere apparatuur op aangesloten is aan de andere kant. Ik had de nieuwe router van T-Mobile al aangesloten op het glasvezelkastje van KPN en dat werkte prima. Heeft hij gelijk, of gebruiken jullie met het KPN NT kastje zonder problemen?

• DoubleYouPee
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:27
HereIsTom schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:45:
[...]

Ok ja ik heb alleen een sim abo voor 10 euro 3GB met 120m i.c.m. alles in één thuis 50Mbps voor 47,50.
1000Mbps kan hier niet, heb eerst tijdje 500Mbps gehad, maar merkte bijna geen verschil.
Hoe groot is zo’n Steam game dan wel niet?
Ik haal hier een 10GB file in 30 minuten binnen.
150GB... 8)7

Van 7uur naar 25 minuten. Scheelt nogal. Is natuurlijk niet zovaak dat dit gebeurt, maar goed. Zelfs op kabel bij Ziggo had ik een aantal jaar geleden 150mbit voor hetzelfde bedrag...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16:43
DoubleYouPee schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:05:
[...]

150GB... 8)7

Van 7uur naar 25 minuten. Scheelt nogal. Is natuurlijk niet zovaak dat dit gebeurt, maar goed. Zelfs op kabel bij Ziggo had ik een aantal jaar geleden 150mbit voor hetzelfde bedrag...
Haha... ik ben al lang van mijn gameverslaving af, dus heb geen idee hoe groot die tegenwoordig zijn ;)
Maar streamen van een 50GB bestand gaat hier perfect met 50Mbps :Y

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02-07 22:14
TwiSteD1 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:00:
De installatiemonteur heeft dit gedrocht geplaatst vandaag :X, een stuk minder fraai dan het NT kastje van KPN. Hij vertelde mij dat het kastje van KPN storing kan geven, omdat er andere apparatuur op aangesloten is aan de andere kant. Ik had de nieuwe router van T-Mobile al aangesloten op het glasvezelkastje van KPN en dat werkte prima. Heeft hij gelijk, of gebruiken jullie met het KPN NT kastje zonder problemen? [Afbeelding]
Grote onzin, het enige dat zo'n kastje doet is het glasvezel omvormen naar een koperen UTP. T-Mobile Thuis heeft er alleen voor gekozen die te gebruiken en als je ooit storing hebt gaan ze vragen naar de ledjes op de media converter en als je dan niet antwoorden kunt geven op basis van de door hun geleverde kunnen ze weigeren je verder ondersteuning te bieden tot het originele aangesloten is.

• Charlie_Root
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 18:39
Nicap schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:07:
Hier nog steeds geen vast internet sinds 3 juni. Blijkbaar hebben ze bij werkzaamheden een bundel kabels geraakt. Sindsdien doen we het steeds met een onbeperkt bundel en dan middels hotspot. Maar echt super is het niet. Gamen wil in elk geval niet goed.

10 dagen terug brandde het lampje bij FO op de mediaconverter. Ik had dus hoop dat het snel weer zou werken maar helaas. Afgelopen woensdag was er een monteur van Guidion. Die had meteen al in de gaten dat hij niet veel kon doen. Hij was bij meer mensen in de wijk geweest voor dezelfde issues.
Hij heeft het gemeld bij KPNnetwerkNL. Zij zouden dit vervolgens binnen 5 dagen moeten oppakken. Hij vermoedde dat ze bij het herstellen verkeerde vezels aan elkaar hebben gelast. Of mijn aansluiting is verkeerd gepatched.

Zag vanmiddag een busje staan waar ze de glasvezels kapot hebben getrokken. Ze gaven aan dit ze dit nog maar net een uur wisten. Hmm...

Ben benieuwd volgende week.

Ik zou het KPN NOC in den haag proberen. Die nemen de telefoon netjes op en hebben verstand van zaken.

PVoutput | Blog | Smokeping | The cause of the problem is: Your modem doesn't speak English.

• Charlie_Root
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 18:39
TwiSteD1 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:00:
De installatiemonteur heeft dit gedrocht geplaatst vandaag :X, een stuk minder fraai dan het NT kastje van KPN. Hij vertelde mij dat het kastje van KPN storing kan geven, omdat er andere apparatuur op aangesloten is aan de andere kant. Ik had de nieuwe router van T-Mobile al aangesloten op het glasvezelkastje van KPN en dat werkte prima. Heeft hij gelijk, of gebruiken jullie met het KPN NT kastje zonder problemen? [Afbeelding]
Omdat ik dit gedoe niet wilde heb ik de glaskabel direct in eigen router, dus geen extra kastjes.

PVoutput | Blog | Smokeping | The cause of the problem is: Your modem doesn't speak English.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

gele glasvezelkabeltje maakt lekkere strakke bochtjes of lijkt dat maar zo :X

[Voor 5% gewijzigd door Yucko op 28-06-2020 14:36]

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 18:46

Fonta

BuG Admin

Kan volgens mij geen kwaad.

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:10
deleted

[Voor 97% gewijzigd door MichelJ op 29-06-2020 10:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Yucko schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:34:
gele glasvezelkabeltje maakt lekkere strakke bochtjes of lijkt dat maar zo :X
Kan problemen geven. Maar als het werkt dan blijft het wel werken.
offtopic:
iirc: Te scherp buigen zorgt er voor dat je geen totale interne reflectie hebt maar signaal 'verliest' omdat het de 'core' van de glasvezel verlaat
Dat is een unique selling point ten opzichte van de andere ISPs?

[Voor 4% gewijzigd door rens-br op 29-06-2020 12:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MichelJ
ANdrode schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:34:
[...]

Kan problemen geven. Maar als het werkt dan blijft het wel werken.
offtopic:
iirc: Te scherp buigen zorgt er voor dat je geen totale interne reflectie hebt maar signaal 'verliest' omdat het de 'core' van de glasvezel verlaat

[...]

eigen tv systeem als je dat bedoelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:27
Meer info? Is dit op de huidige kastjes?

[Voor 54% gewijzigd door rens-br op 29-06-2020 12:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19:15
ANdrode schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:34:
[...]

[...]

Bij Telfort was dat ook al zo, je betaald 5 euro en de opnames zijn op alle ontvangers te bekijken. T.o.v van de oude situatie dat je per ontvangers moest betalen was bij meerdere recorders ook zeer nadelig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• space-one
Eindelijk kan mooi de Amino Aria 610 in de woonkamer ingebruik

Wat zou de bron van die streams zijn ODF?

[Voor 49% gewijzigd door rens-br op 29-06-2020 12:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Dat is goed nieuws!
Ik ben wel nieuwsgierig of dit voor mij dan ook gaat gelden, gezien ik een decoder met HDD heb en daar betaal ik ook extra voor. Zou veel liever de nieuwe versie willen hebben, dus ben benieuwd of ze de HDD gewoon gaan afsluiten.

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
pinda powerrr schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:09:
Dat is goed nieuws!
Ik ben wel nieuwsgierig of dit voor mij dan ook gaat gelden, gezien ik een decoder met HDD heb en daar betaal ik ook extra voor. Zou veel liever de nieuwe versie willen hebben, dus ben benieuwd of ze de HDD gewoon gaan afsluiten.
Zegt natuurlijk niks maar toen ze bij (good old) OnsBrabantNet over stapten van hdd recording naar cloud hebben ze dat in hun systeem omgezet.
Oftewel, de hdd recorder werkt ook gewoon met de cloud en de interne hdd werkte niet meer voor de opnames. Ik verwacht dat het bij T-Mobile Thuis hetzelfde zal gaan en dat ze niet alle decoders gaan vervangen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CrisTientje
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 30-06 09:30
Wie zegt dat? Volgens mij is daar nog niets over bekent?
Ze zijn nog aan het testen.

[Voor 49% gewijzigd door rens-br op 29-06-2020 12:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TMT2020
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 29-06 11:31
Het klopt inderdaad. Ik heb het ook vernomen. Morgen wordt het nieuwe platform aangekondigd. Echter wordt het platform waarschijnlijk in fases uitgerold.

Verder is T-Mobile bezig met het testen van een nieuwe TV-Anywhere app waar je de cloud opnames in kunt bekijken en inplannen. Deze komt waarschijnlijk redelijk snel beschikbaar aangezien de app als zeer stabiel is. Helaas is deze app nog niet beschikbaar voor Apple TV en Android Tv, maar ook hier zou aan gewerkt worden.

[Voor 12% gewijzigd door rens-br op 29-06-2020 12:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bemu
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 07:33
Alleen de oude Amino 140 is afgelopen jaar vervangen bij de klanten welke deze hadden zoals ik zelf kreeg de Entone 510 als vervanging of de Entone gezien zijn i.m.o beperkte specs geschikt is voor cloud opnames betwijfel ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004

HaterFrame

Well... Poo came out!

bemu schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:52:
Alleen de oude Amino 140 is afgelopen jaar vervangen bij de klanten welke deze hadden zoals ik zelf kreeg de Entone 510 als vervanging of de Entone gezien zijn i.m.o beperkte specs geschikt is voor cloud opnames betwijfel ik.
Aangezien dat serverside gebeurt zou dat wel moeten kunnen, interface moet alleen aangepast worden.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
HaterFrame schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:54:
[...]

Aangezien dat serverside gebeurt zou dat wel moeten kunnen, interface moet alleen aangepast worden.
Interface van de Entone is HTML. Die kan dus wel aangepast worden.

Ik vraag mij af hoe de opnames naar de tv box gestreamed worden. Daarvoor moet wel een methode gebruikt worden die de stb ondersteunt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MichelJ
deleted

[Voor 98% gewijzigd door MichelJ op 29-06-2020 10:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fonta

Fonta

BuG Admin

Het is niet verboden om eerst even een klein beetje terug te scrollen hoor.
CrisTientje in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

[Voor 39% gewijzigd door rens-br op 29-06-2020 12:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MichelJ
deleted

[Voor 98% gewijzigd door MichelJ op 29-06-2020 12:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• space-one
ANdrode schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:46:
[...]

Interface van de Entone is HTML. Die kan dus wel aangepast worden.

Ik vraag mij af hoe de opnames naar de tv box gestreamed worden. Daarvoor moet wel een methode gebruikt worden die de stb ondersteunt.
Als het maar via tv vlan komt is het goed. Gebruik namelijk een eigen router en switch.

• ANdrode
  • Niet online
space-one schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:45:
[...]

Als het maar via tv vlan komt is het goed. Gebruik namelijk een eigen router en switch.
Daar zit mogelijk wel een lastig punt.

De Entone 510 gebruikte een HTTP proxy in het TV vlan. Ik weet niet of dat bij de andere TV ontvangers nog steeds zo is.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:42
Als je nu een uitzending van een dag geleden terug kijkt, dan zou dat toch hetzelfde moeten werken (qua stream) als het terugkijken van een opname?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

https://community.t-mobil...s-over-t-mobile-tv-324440

Uitleg over de nieuwe T-Mobile TV

T-Mobile TV is onze nieuwe Interactieve TV dienst. Verrassend persoonlijk TV-kijken, waar en wanneer jij wilt! Kijk live, pauzeer, ga terug naar het begin of bekijk een programma tot zeven dagen terug. Cloud Opnemen en vele mooie extra’s die je simpel maandelijks aan- of uitzet, maken het helemaal af. Kortom, met T-Mobile TV kijk jij je favoriete programma’s, films en series wanneer het jou uitkomt.

Ik heb al een abonnement voor Interactieve TV. Kan ik nu gebruikmaken van T-Mobile TV?

We gaan beginnen met het overzetten van bestaande TV-klanten met een Aria box die gebruik maken van DSL naar T-Mobile TV. Omdat we iedereen zo soepel mogelijk, zonder storingen om willen zetten naar T-Mobile TV, gebeurt dit stap voor stap. Bestaande klanten op Glasvezel en andere typen TV-Boxen volgen hierna. Je ontvangt bericht zodra we jouw TV kunnen omzetten naar T-Mobile TV.

[Voor 30% gewijzigd door pinda powerrr op 29-06-2020 10:17]

• Rob112
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 02-07 12:19
vrijdag ben ik overgestapt naar T-mobile, de monteur ontdekte al snel dat er geen signaal was. Na lang bellen kwam de toezegging dat Gidion er naar ging kijken en inderdaad 3 uur later een andere monteur aan de deur.
Al vrij snel kwam de conclusie dat er binnen 60 meter van de woning een breuk in de kabel zou moeten zitten, ergens deze week gaan ze de straat openbreken en de reparatie starten. Gelukkig is mijn unlimited mobiel abbo al ingegaan dus ik kan met een hotspot wel thuis werken, nu hopen dat ze inderdaad snel de breuk kunnen herstellen.

• space-one
Die link werkt ook niet als je ingelogd bent. Duurt nog wel even dus.

https://community.t-mobil...s-over-t-mobile-tv-324227

Ik heb een TV Box met harddiskrecorder. Wat gebeurt er als ik T-Mobile TV heb en hoe kies ik voor Cloud Opnemen?

Verberg inhoud
Let op: Bij de omzetting naar het nieuwe T-Mobile TV verlies je je huidige opnames. Na de omzetting kan je kiezen voor lokaal opnemen of Cloud Opnemen activeren. Zorg dus dat je je huidige opnames terugkijkt vóór de omzetting. Je hoeft je TV Box niet om te ruilen.

:( :( :( :( :( We in het afgelopen jaar al 2 x een spontane harddisk formatie gehad.

[Voor 56% gewijzigd door space-one op 29-06-2020 13:19]

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik vind dat 7 dagen terug kijken wel een hele verbetering, ben benieuwd welke zenders dat gaan zijn. Had dit al bij tweak en was echt handig.

I am the great Cornholio!

• space-one
Die 7 dagen terug kijken staat bij de RTL zenders ook aan. Waarom bij de andere zenders niet? Als je een platform wilt testen kan het ook door het uitbreiden van de zenders. Zodat het direct voor alle klanten geldt en dan geleidelijk uitbreiden van de gemist zenders

[Voor 13% gewijzigd door space-one op 29-06-2020 14:09]

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

space-one schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:11:
[...]

Die link werkt ook niet als je ingelogd bent. Duurt nog wel even dus.

Ik heb een TV Box met harddiskrecorder. Wat gebeurt er als ik T-Mobile TV heb en hoe kies ik voor Cloud Opnemen?

Verberg inhoud
Let op: Bij de omzetting naar het nieuwe T-Mobile TV verlies je je huidige opnames. Na de omzetting kan je kiezen voor lokaal opnemen of Cloud Opnemen activeren. Zorg dus dat je je huidige opnames terugkijkt vóór de omzetting. Je hoeft je TV Box niet om te ruilen.

:( :( :( :( :( We in het afgelopen jaar al 2 x een spontane harddisk formatie gehad.
Ik heb geen account bij de TMO community, dit had ik vanochtend gewoon zo gevonden daar. Blijkbaar weer snel weggehaald.

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16:31
Ik snap het niet van de TV(zal wel aan mij liggen)

Moeten we nou meer gaan betalen of blijft de prijs gewoon zoals het nu is en worden alleen de kastjes vervangen?

• space-one
sgouman schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:53:
Ik snap het niet van de TV(zal wel aan mij liggen)

Moeten we nou meer gaan betalen of blijft de prijs gewoon zoals het nu is en worden alleen de kastjes vervangen?
Als je tot toe wilt opnemen moet je per ontvangen extra betalen. 2 ontvangers + opnemen wordt het straks goedkoper omdat je dan nog maar 5 euro betaald t.o.v nu 2 x 5 euro.
Ik neem aan dat je straks ook nog tv kunt afnemen zonder opnemen.

• space-one
pinda powerrr schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:05:
[...]

Ik heb geen account bij de TMO community, dit had ik vanochtend gewoon zo gevonden daar. Blijkbaar weer snel weggehaald.
Schijnbaar is het vervangen door.

In dit topic is trouwens vanmorgen ook al wat verwijderd.

[Voor 19% gewijzigd door space-one op 29-06-2020 19:51]

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
space-one schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:43:
[...]

Als je tot toe wilt opnemen moet je per ontvangen extra betalen. 2 ontvangers + opnemen wordt het straks goedkoper omdat je dan nog maar 5 euro betaald t.o.v nu 2 x 5 euro.
Ik neem aan dat je straks ook nog tv kunt afnemen zonder opnemen.
EDIT:

Aha zelfde als bij KPN, opnemen = 5 euro.

In een overzicht van nieuwe functies noemt T-Mobile de beschikbaarheid van honderden series en films on-demand. Wat dat aanbod precies inhoudt, is nog niet bekend. Verder krijgt T-Mobile TV een functie voor cloudopnames. Deze kost 5 euro per maand, ongeacht het aantal tv-boxen. Zonder die functie is het mogelijk om zeven dagen terug te kijken op ruim veertig zenders. Ook belooft T-Mobile meer gebruiksgemak en de mogelijkheid om persoonlijke kijkprofielen te maken.

[Voor 38% gewijzigd door wopper op 29-06-2020 19:53]

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• space-one
wopper schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:51:
[...]

Stel je hebt 3 TV's in huis, kan je deze dan allemaal borgen met 1x5e per maand? Je stelt dat er dan geen losse vergoeding per STB kastje is om TV te mogen kijken?
Je betaald tot nu per ontvanger en nogmaals voor opnemen 5 euro extra per ontvangen als dat wilt.

Die 5 euro extra per ontvangen vervalt en wordt 5 euro voor opnemen op alle ontvangers

Inderdaad hetzelfde als KPN en Telfort (oude pakket)

[Voor 5% gewijzigd door space-one op 29-06-2020 19:56]

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:42
Niet helemaal hetzelfde, bij kpn is het opnemen pakket gratis bij 2 of meer ontvangers.

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Ik betaal nu €10 voor de HDD decoder en €5 voor de normale. Dus dan blijft het netto hetzelfde, alleen kan ik dan straks met de normale decoder ook opnemen. Ik zeg, goede actie....eindelijk :P

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:55
Mijn ouders krijgen in hun nieuwe huis TM glas en TV.
Nu moet de tv decoder volgens mij via UTP aangesloten worden? Alleen ik heb gekeken en zie nergens mogelijkheden voor het trekken van UTP. Er komt wel een monteur langs, maar ik weet niet hoe creatief die zijn met het trekken van UTP over verschillende vertrekken?

En mocht UTP niet werken, kan ik dan een Mesh oplosssing gebruiken? Bv de TP-Link Deco M5 in accespoint modus. Afstand is niet heel groot, en gaat alleen om het streamen van HD en Netflix. Of moet de TM tv decoder echt fysiek 1 op 1 aangesloten zitten op het modem?

• PuckStar
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:51
Stinger_Ventura schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:51:
Nu moet de tv decoder volgens mij via UTP aangesloten worden? Alleen ik heb gekeken en zie nergens mogelijkheden voor het trekken van UTP. Er komt wel een monteur langs, maar ik weet niet hoe creatief die zijn met het trekken van UTP over verschillende vertrekken?

En mocht UTP niet werken, kan ik dan een Mesh oplosssing gebruiken? Bv de TP-Link Deco M5 in accespoint modus. Afstand is niet heel groot, en gaat alleen om het streamen van HD en Netflix. Of moet de TM tv decoder echt fysiek 1 op 1 aangesloten zitten op het modem?
Monteur doet geen hak of boorwerkzaamheden. Enkel kabel op een plintje timmeren.

[My Home Automations] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:20
space-one schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:45:
[...]

Van het T-mobile forum :

Ik gebruik een eigen modem of router, kan ik ook gebruik maken van T-Mobile TV?

Wanneer je gebruik maakt van een eigen modem of router zal de omzetting naar T-Mobile TV niet automatisch plaats kunnen vinden. Hiervoor moet je dan eerst de VLAN voor TV verwijderen van je modem of router.

Het ziet er dus naar uit dat je eerst de t-mobile router terug moet hangen om je tv box te updaten of dat de nieuwe software geen vlan meer vereist.
pinda powerrr schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:40:
Ik betaal nu €10 voor de HDD decoder en €5 voor de normale. Dus dan blijft het netto hetzelfde, alleen kan ik dan straks met de normale decoder ook opnemen. Ik zeg, goede actie....eindelijk :P
Je kan ook de recorder box opzeggen en terug sturen en een maand later opnieuw recorden en een 2de box aanvragen en dan scheelt het 5 euro per maand want de eerste box is altijd gratis. En misschien als je ze belt dat je een 5 euro verlaging kan krijgen omdat het goedkoper geworden is.

De box moet echt aangesloten worden op de geleverde router of een eigen router met ingestelde vlan. De vlan is daarin de bottleneck. Een kabel trekken zal dus echt een dingetje zijn. Als die mesh al een lan uithang heeft dan zal die niet je vlan ondersteunen dus dat gaat z goed als zeker niet werken. de monteur legt zoals aangegeven alleen een kabel. bij mij was hij direct over de bank gelegd en de rest moest ik zelf maar uitzoeken. De man wist niet eens hoe je op een niet solid kabel een kopje moet knijpen en de muur die de flapperd in gedachten had werd onderbroken door een deur... ga ook niets instellen voordat het aangesloten is want de prutsers resetten gewoon de router weer... ik had alles al ingesteld wat uren werk was en hij heeft hem gewoon zonder ook maar iets te vragen een factory reset gegeven.
Het concept van custom kleurcodes snapte hij ook niet want het moest in die ene kleurcode. ( ik heb geleerd voor klanten een custom code te maken zodat ik wist of er met de setup geklooid was en dat is geen probleem zolang beide kanten maar hetzelfde zijn.

Monteurs wil ik deze lui dan ook niet noemen. Ik ben al 18 jaar uit dat vak (shit ik word oud) maar ik denk dat ik het beter kan dan die flapperd.

• FreshM
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:29
pinda powerrr schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:40:
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat er niet nog eens 5 euro op de huidige prijs komt, ondanks dat je een kastje met HDD hebt.

• Stinger_Ventura
PuckStar schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:35:
[...]

Monteur doet geen hak of boorwerkzaamheden. Enkel kabel op een plintje timmeren.
Ik snap dat de Gidiom monteurs niet gaan verbouwen. Maar voor 17,50 per kwartier zouden ze wel kabels kunnen trekken door buizen.

Ik heb geen ervaring met het trekken van kabels, nog ken ik het nieuwe huis om te weten wat waar ligt.
Enige mogelijkheid die ik zie is de kruipruimte, of mogelijk via een bestaande electra buis.

Via de plinten is geen optie. Dan moeten ze helemaal via verschillende kamers langs muren zonder plinten, terwijl het modem fysiek op 3 meter van de tv hoek staat. Zit alleen een muur tussen.

Dus vandaar dat ik andere mogelijkheden zoek, zoals een mesh systeem, maar dan moet TM TV daar wel op werken?

• space-one
FreshM schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:12:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat er niet nog eens 5 euro op de huidige prijs komt, ondanks dat je een kastje met HDD hebt.
In theorie kan het maar in de cloud is de HDD recorder een gewone ontvanger.

Je kunt straks ook kiezen voor lokaal blijven opnemen dan blijf neem ik aan ook 5 euro betalen.

Zowel bij KPN en Telfort betaalde je in de cloud voor een standaard ontvanger. Dus niet dubbel.

[Voor 10% gewijzigd door space-one op 30-06-2020 07:25]

• Rob112
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 02-07 12:19

De monteur die hier afgelopen vrijdag was bood aan om de Coax kabel te vervangen door een UTP kabel (nog geen 5 meter) en vroeg hier 40 euro voor.

• j_bos
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 03-07 09:30
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:21:
[...]

Dus vandaar dat ik andere mogelijkheden zoek, zoals een mesh systeem, maar dan moet TM TV daar wel op werken?
Volgens mij zou dat wel moeten kunnen, alleen zal je vanuit de klantenservice niet direct ondersteuning krijgen als de performance niet is zoals hij moet zijn. Dan is het net als met een eigen modem, originele apparatuur (of in dit geval de kabel) gebruiken.

• TimKleintjens
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 03-07 12:01

Ik heb deze ooit aangeschaft voor bij kpn omdat ik ook geen kabels wilde trekken: https://www.tp-link.com/n.../powerline/tl-pa7010-kit/

Werkt perfect voor tv van kpn. Ik stap binnenkort over op tmobile en ik verwacht geen problemen met deze set. Enige wat het doet is het vlan signaal van de ene unit naar de andere unit overbrengen. Ze zijn wel aan de grote kant dus het kan zijn dat je een stopcontact moet opofferen.

• Stinger_Ventura
TimKleintjens schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:13:
[...]

Ik heb deze ooit aangeschaft voor bij kpn omdat ik ook geen kabels wilde trekken: https://www.tp-link.com/n.../powerline/tl-pa7010-kit/

Werkt perfect voor tv van kpn. Ik stap binnenkort over op tmobile en ik verwacht geen problemen met deze set. Enige wat het doet is het vlan signaal van de ene unit naar de andere unit overbrengen. Ze zijn wel aan de grote kant dus het kan zijn dat je een stopcontact moet opofferen.
Maar zijn er T-M gebruikers die zulke systemen gebruiken om hun TV-box van TM werkende te krijgen? Kan zijn dat KPN andere techniek gebruikt die minder kritisch is op de soort verbinding.

Ik draai nu bv. Ziggo Next decoder op een KPN VDSL verbinding, kan terugkijken en uit de cloud programma's zien terwijl de hele internet verbinding op KPN draait en alleen het live-coax gedeelte via Ziggo binnen komt.

En hoe zit het met de 15 dagen opzeg periode bij T-M? Gaat die in vanaf de dag dat je aangesloten wordt, of vanaf de dag van aanvraag.
Gaat nl. om een nieuw huis van mijn ouders, dat ik niet bezichtigd had voordat we de keus voor providers maakte.

• kootje70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12:12
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:10:
[...]

Maar zijn er T-M gebruikers die zulke systemen gebruiken om hun TV-box van TM werkende te krijgen? Kan zijn dat KPN andere techniek gebruikt die minder kritisch is op de soort verbinding.

Ik draai nu bv. Ziggo Next decoder op een KPN VDSL verbinding, kan terugkijken en uit de cloud programma's zien terwijl de hele internet verbinding op KPN draait en alleen het live-coax gedeelte via Ziggo binnen komt.

En hoe zit het met de 15 dagen opzeg periode bij T-M? Gaat die in vanaf de dag dat je aangesloten wordt, of vanaf de dag van aanvraag.
Gaat nl. om een nieuw huis van mijn ouders, dat ik niet bezichtigd had voordat we de keus voor providers maakte.
Ja, ik.
Maar het was geen succes. Het beeld stottert en hapert. Veel blokjes beeld.
Dus, nee, het werkt niet.
Ik had wel een oudere versie, de TL-PA4020. Maar veel is er niet verandert, alleen de snelheid en uiterlijk.

• PerlinNoise
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
Bij verlengen van glasvezel only krijg je geen 10% korting meer. Ik ga nu wel naar de standaard 35 euro betalen (was laatste drie maanden 36,97).

It doesn’t matter what we want, once we get it, then we want something else.

• LeGato23
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
computerjunky schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:54:
[...]
Van het T-mobile forum:
Ik gebruik een eigen modem of router, kan ik ook gebruik maken van T-Mobile TV?

Wanneer je gebruik maakt van een eigen modem of router zal de omzetting naar T-Mobile TV niet automatisch plaats kunnen vinden. Hiervoor moet je dan eerst de VLAN voor TV verwijderen van je modem of router.

[...]
Het ziet er dus naar uit dat je eerst de t-mobile router terug moet hangen om je tv box te updaten of dat de nieuwe software geen vlan meer vereist.
[...]
De box moet echt aangesloten worden op de geleverde router of een eigen router met ingestelde vlan. De vlan is daarin de bottleneck.
Volgens deze informatie in de 'Veelgestelde vragen', lijkt het niet nodig om de T-Mobile router (tijdelijk) terug te plaatsen om je tvbox/Amino te updaten. Er wordt alleen specifiek aangegeven dat het vlan verwijderd dient te worden. Dat kan ook bij gebruik van een eigen router.

Screenshot uit 'Veelgestelde vragen':
https://tweakers.net/i/qGrZ_VT8Yn27HCql8p2Wn-kc8-Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nrjk2zTNVAMP508uwQvejXnV.png?f=user_large

• space-one
KPN heeft nog steeds 6-7 Mbit HD zenders op 1 staan. Terwijl bij T-Mobile 12 Mbit in WBA en in ODF gebied nog hoger. Kan wel invloed hebben op kwaliteit van de verbinding bij powerline

Weet iemand of het je alle zenders kun opnemen in het nieuwe platform of maar beperkt aantal wat je vaak bij niet KPN providers ziet in de cloud?

[Voor 41% gewijzigd door space-one op 30-06-2020 11:32]

• space-one
LeGato23 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Volgens deze informatie in de 'Veelgestelde vragen', lijkt het niet nodig om de T-Mobile router (tijdelijk) terug te plaatsen om je tvbox/Amino te updaten. Er wordt alleen specifiek aangegeven dat het vlan verwijderd dient te worden. Dat kan ook bij gebruik van een eigen router.
Maar wat is functie om een vlan te verwijderen. Draait het nieuwe platform in een ander vlan bijvoorbeeld. Tot nu toe gingen de update gewoon via de tv vlan.

[Voor 5% gewijzigd door space-one op 30-06-2020 11:30]

• TimKleintjens
kootje70 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:19:
[...]

Ja, ik.
Maar het was geen succes. Het beeld stottert en hapert. Veel blokjes beeld.
Dus, nee, het werkt niet.
Ik had wel een oudere versie, de TL-PA4020. Maar veel is er niet verandert, alleen de snelheid en uiterlijk.
Ligt ook aan de bekabeling van de elektra in je huis en hoe ver het signaal over die bekabeling moet. De set die je gebruikte gebruikt nog de oude AV standaard en niet AV2. Daarnaast zitten er 100mbps poorten op in plaats van 1Gbps dus is nogal appels met peren vergelijken. Maar ik word 20 juli aangesloten en zal mijn ervaring dan delen.
Ik woon overigens in een nieuwbouwwoning.

• TimKleintjens
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:10:
[...]

Opzeg termijn gaat in vanaf de dag van aanvraag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 03-07 23:47
space-one schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:24:
[...]
Weet iemand of het je alle zenders kun opnemen in het nieuwe platform of maar beperkt aantal wat je vaak bij niet KPN providers ziet in de cloud?
Hier staat een zenderoverzicht van het nieuwe platform. Daarbij staan ook de mogelijkheden per zender. Op de website zelf spraken ze van de opnamefunctionaliteit op 85% van de zenders.

[Voor 8% gewijzigd door RHPJS op 30-06-2020 12:32]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• souris
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:56
LeGato23 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Screenshot uit 'Veelgestelde vragen':
[Afbeelding]
Het zou fijn zijn als hierover wat meer informatie beschikbaar zou komen. Ik vind het wat moeilijk te geloven dat het alleen gaat om het verwijderen van VLAN 640 en dat het dan magisch zou werken. Het lijkt erop dat het nieuwe platform 'routed' is in plaats van 'bridged'. Als ik lees wat voor toeren KPN abonnees moeten uithalen om hun UniFi router werkend te krijgen met IPTV, dan vrees ik het ergste.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
  • Nu online
souris schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:23:
[...]

Het zou fijn zijn als hierover wat meer informatie beschikbaar zou komen. Ik vind het wat moeilijk te geloven dat het alleen gaat om het verwijderen van VLAN 640 en dat het dan magisch zou werken. Het lijkt erop dat het nieuwe platform 'routed' is in plaats van 'bridged'. Als ik lees wat voor toeren KPN abonnees moeten uithalen om hun UniFi router werkend te krijgen met IPTV, dan vrees ik het ergste.
IGMP-proxy en MultiCast are the magic words :P (voor LIVE tv, only)

• space-one
RHPJS schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:31:
[...]

Hier staat een zenderoverzicht van het nieuwe platform. Daarbij staan ook de mogelijkheden per zender. Op de website zelf spraken ze van de opnamefunctionaliteit op 85% van de zenders.
Ik zie net dat bij T-Mobile TV. het wel anders staat met cloud opnemen.

Doorspoelen in programma en begin gemist ??? of ook in de opnames?

En helaas ook geen Een en Canvas meer op te nemen.

[Voor 25% gewijzigd door space-one op 30-06-2020 13:52]

• wopper
  • Nu online
space-one schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:32:
[...]

Ik zie net dat bij T-Mobile TV. het wel anders staat met cloud opnemen.

Doorspoelen in programma en begin gemist ??? of ook in de opnames?

En helaas ook geen Een en Canvas meer op te nemen.
Uit mijn hoofd; bij KPN kan je niet doorspoelen in een opname, en wat ik wel zeker weet is dat je bij Ziggo wel kan doorspoelen in een opname. Bij beide kan je niet doorspoelen bij begin-gemist.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 20:59
https://community.t-mobil...voor-thuis-is-hier-324496

nieuwe pakketjes voor 4g voor thuis zijn er

[Voor 19% gewijzigd door juliank op 30-06-2020 13:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• space-one
wopper schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:53:
[...]

Uit mijn hoofd; bij KPN kan je niet doorspoelen in een opname, en wat ik wel zeker weet is dat je bij Ziggo wel kan doorspoelen in een opname. Bij beide kan je niet doorspoelen bij begin-gemist.
In het ITNS platform (Telfort oud) kon je wel spoelen in een alle opnames en bij gemist was het aanhankelijk van de zender. Net als nu bij het oude platform van T-Mobile.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

@rens-br info voor in de startpost:
https://community.t-mobil...met-je-eigen-modem-324520

Een uitgebreide tutorial van TMobile zelf voor de instellingen voor IPTV op je eigen router d:)b

Om het nieuwe TV platform te laten werken met een eigen router is het nodig routes te maken naar het TV-VLAN en dus niet meer zoals in de huidige beschrijvingen het TV-VLAN te koppelen aan één van de fysieke poorten van de router.

In feite kan T-Mobile TV op ieder poort van de router werken als onderstaande routes zijn ingesteld. Voor het nieuwe TV platform moet de TV Box ook het internet kunnen bereiken om te kunnen booten en om instellingen op te kunnen halen.

Let op: We adviseren altijd het gebruik van het door ons geleverde modem. We bieden geen volledige ondersteuning op eigen hardware.

• svenvg93
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 20:57
pinda powerrr schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:56:

Een uitgebreide tutorial van TMobile zelf voor de instellingen voor IPTV op je eigen router d:)b

Om het nieuwe TV platform te laten werken met een eigen router is het nodig routes te maken naar het TV-VLAN en dus niet meer zoals in de huidige beschrijvingen het TV-VLAN te koppelen aan één van de fysieke poorten van de router.

In feite kan T-Mobile TV op ieder poort van de router werken als onderstaande routes zijn ingesteld. Voor het nieuwe TV platform moet de TV Box ook het internet kunnen bereiken om te kunnen booten en om instellingen op te kunnen halen.

Let op: We adviseren altijd het gebruik van het door ons geleverde modem. We bieden geen volledige ondersteuning op eigen hardware.
Volgens mij klopt het verhaal van de USG niet. Deze ondersteund zover ik weet geen meerdere vlans op de WAN interface via is Controller.

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

svenvg93 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:19:
[...]

Volgens mij klopt het verhaal van de USG niet. Deze ondersteund zover ik weet geen meerdere vlans op de WAN interface via is Controller.
Ik heb het zelf niet precies doorgelezen, gezien ik (nog) geen USG heb. Dus hopelijk dat er een paar mensen de juiste instellingen doorgeven B) tegen de tijd dat ik het heb staan, tik ik het zo over :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-07 09:43

Top! Bedankt voor de link en de tip. De OP is aangepast aan het nieuwe TV-Platform.
svenvg93 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:19:
Voor zover ik weet werkt dat inderdaad niet.

Weet iemand of je verplicht bent deze nieuwe setup te gebruiken? Ik heb namelijk geen TV en heb een USG en daar staat nu nog de 'oude' setup in.

Wil niet voor verrassingen komen te staan dat dat ineens niet meer werkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• svenvg93
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 20:57
[b]rens-br schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:25:

Voor zover ik weet werkt dat inderdaad niet.

Weet iemand of je verplicht bent deze nieuwe setup te gebruiken? Ik heb namelijk geen TV en heb een USG en daar staat nu nog de 'oude' setup in.

Wil niet voor verrassingen komen te staan dat dat ineens niet meer werkt.
Denk dat er voor alleen internet niks veranderd.

• space-one
In de router staat een default route die aangeeft dat al het verkeer naar het internet VLAN moet gaan. Daar moeten de volgende routes worden toegevoegd zodat verkeer dat naar een IP-adres uit de adresreeksen gaat, over het TV_VLAN gestuurd wordt.

Dit geldt alleen voor DSL.

Maak je gebruik van Glasvezel? Dan hoeven er geen specifieke TV-VLAN settings ingesteld te worden. Had je dit voorheen met Interactieve TV wel? Dan kan je deze settings dus verwijderen.

In de router moeten de volgende routes worden ingesteld als route naar het TV-VLAN (640) (voor DSL en Glasvezel WBA):
Alleen voor DSL of toch ook WBA glas? Of gaat bij glas alles over internet dus geen multicast streams meer? Of geldt dit dan weer alleen voor ODF?

Alles gaat bij glas via internet zie de reacties. Gaat dus ook nog van de bandbreedte af. Als je 1 Gb hebt geen probleem.

[Voor 6% gewijzigd door space-one op 30-06-2020 19:36]

• space-one
code:
1
2
3
--- tweakers.net ping statistics ---
192 packets transmitted, 192 received, 0% packet loss, time 549ms
rtt min/avg/max/mdev = 5.635/6.013/14.041/0.668 ms

Ik had voorheen altijd om de paar seconden een piek van 60 -120 ms is zins de aanpassing van vorige week ook verdwenen. WBA

• ANdrode
  • Niet online

Wow - first party uitleg over de instellingen. Dat betekent dat ze het in ieder geval zelf getest hebben. Dat vind ik bovengemiddeld, dat verwacht je bij XS4ALL/Freedom, niet hier…
space-one schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:35:
code:
1
2
3
--- tweakers.net ping statistics ---
192 packets transmitted, 192 received, 0% packet loss, time 549ms
rtt min/avg/max/mdev = 5.635/6.013/14.041/0.668 ms

Ik had voorheen altijd om de paar seconden een piek van 60 -120 ms is zins de aanpassing van vorige week ook verdwenen. WBA
Dat is heel gek. Heb je toevallig jouw modem gereset? Want zo'n latency piek zonder loss kan bijna alleen in het gedeelte van de link waar de bandbreedte lager is plaatsvinden. Verderop in het netwerk zitten (gelukkig!) niet zulke grote buffers.

• Flitzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
wopper schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:53:
[...]

Bij KPN (en leveranciers van KPN IPTV zoals o.a. XS4ALL en Telfort) kan je wel doorspoelen in een opname.
Bij KPN Begin Gemist kun je wel doorspoelen bij de publieke omroepen en ook bij onder andere Discovery, maar niet bij de traditionele commerciële zenders zoals die van RTL en SBS. Vermoedelijk gelijke afspraken als Ziggo heeft gemaakt en het zou vreemd zijn als T-Mobile zou afwijken.

• wopper
  • Nu online
Flitzer schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:28:
[...]

Bij KPN (en leveranciers van KPN IPTV zoals o.a. XS4ALL en Telfort) kan je wel doorspoelen in een opname.
Bij KPN Begin Gemist kun je wel doorspoelen bij de publieke omroepen en ook bij onder andere Discovery, maar niet bij de traditionele commerciële zenders zoals die van RTL en SBS. Vermoedelijk gelijke afspraken als Ziggo heeft gemaakt en het zou vreemd zijn als T-Mobile zou afwijken.
Je omschrijft het goed, met de nuances die je aanbrengt. Zo werkt het inderdaad bij Ziggo ook,

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:20
space-one schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:36:
[...]

[...]

Alleen voor DSL of toch ook WBA glas? Of gaat bij glas alles over internet dus geen multicast streams meer? Of geldt dit dan weer alleen voor ODF?

Alles gaat bij glas via internet zie de reacties. Gaat dus ook nog van de bandbreedte af. Als je 1 Gb hebt geen probleem.
Ik hoop echt niet dat het van mijn internet snelheid af gaat. Dat zou ik echt onacceptabel vinden. het is slecht voor al het andere gebruiken mijn online gaming/streaming. nu is er gewoon de volle snelheid en tv naast elkaar. zelfs bij 1 gigabit vind ik het onacceptabel. ik betaal voor die snelheid en los voor mijn tv deze horen dan ook los van elkaar te leveren waar ik voor betaal en dan zoen het nu. als dit straks niet meer het geval is denk ik dat tv direct de deur uit gaat.
Als ik tv toch moet gaan streamen zijn er goedkopere opties als 15 plus 5 euro per box en 5 euro opnemen plus 3.75 per maand voor een plus pakket.
Met lagere snelheden is het gewoon ronduit onacceptabel. Maar we gaan wel zoen wat er gaat gebeuren.

[Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 30-06-2020 22:11]

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

@computerjunky IPTV gaat altijd via dezelfde lijn 8)7 daarom werken ze met een overboeking, dan merk je het niet.
Ik heb nog twee vezels in de meterkast, dat was uit de tijd dat het tv signaal apart werd geleverd, dat is allang niet meer zo.

• basdej
  • Laatst online: 03-07 23:19

basdej

OutSystems Consultant

computerjunky schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:10:
[...]

Ik hoop echt niet dat het van mijn internet snelheid af gaat. Dat zou ik echt onacceptabel vinden. het is slecht voor al het andere gebruiken mijn online gaming/streaming. nu is er gewoon de volle snelheid en tv naast elkaar. zelfs bij 1 gigabit vind ik het onacceptabel. ik betaal voor die snelheid en los voor mijn tv deze horen dan ook los van elkaar te leveren waar ik voor betaal en dan zoen het nu. als dit straks niet meer het geval is denk ik dat tv direct de deur uit gaat.
Als ik tv toch moet gaan streamen zijn er goedkopere opties als 15 plus 5 euro per box en 5 euro opnemen plus 3.75 per maand voor een plus pakket.
Met lagere snelheden is het gewoon ronduit onacceptabel. Maar we gaan wel zoen wat er gaat gebeuren.
Het gaat max om 20 mbit per box waarschijnlijk. Van 1gbit merk je dat letterlijk nooit.

Hoi.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• space-one
pinda powerrr schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:37:
@computerjunky IPTV gaat altijd via dezelfde lijn 8)7 daarom werken ze met een overboeking, dan merk je het niet.
Ik heb nog twee vezels in de meterkast, dat was uit de tijd dat het tv signaal apart werd geleverd, dat is allang niet meer zo.
Gaat niet door dezelfde vlan en gaat daarom niet van de internetsnelheid af. Met uitzondering je zit op een 100 Mbit poort in de POP en je hebt een een 100 Mbit abonnement

Acties:
  • +6Henk 'm!
[...]

Er is een technisch maximum aan je verbinding. Zowel TV als internet moeten over die lijn, dat kan niet anders.
Een HD TV stream is 12 tot 13 Mbit. 4K kennen ze bij T-Mobile nog niet...
Bij een internet abonnement van 1 Gbit inclusief wat overhead zou je rond de 980 Mbit moeten krijgen. En ja, dat zal dus nog iets minder zijn als je de TV erbij aanzet. Als dat voor jou onacceptabel is dan moet je vooral naar Ziggo overstappen.
Wat een luxeprobleem zeg....

• wopper
  • Nu online
[...]

Pas op; ook die bandbreedte gaat van je totaal af :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• waxdt1
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:20
29 mei heb ik t-mobile thuis 1000/1000 aangevraagd voor mijn nieuwe appartement in Uden.

Glasvezel is blijkbaar nooit tot in de woning gebracht hier terwijl er al sinds 2009 glasvezel hier ligt.

Dus telefoontje gekregen van KPN dat ze 16 juni de vezel tot in de woning zouden brengen.

Krijg ik 15 juni een telefoontje dat het wegens "ziekte" niet mogelijk is en dat de afspraak verzet word naar 2 juli. Jammer maar vanwege corona heb ik daar natuurlijk wel wat begrip voor.

Nu kreeg ik 30 juni een telefoontje: "We zitten weer met uitvallende medewerkers en daardoor is de eerst volgende datum 10 augustus."

T-Mobile gebeld of ze iets voor me kunnen betekenen omdat elke keer 4G MB aanvullers activeren echt rot is en ik liefst gewoon een vaste verbinding heb al dan niet tijdelijk via VSDL. Maar helaas konden ze niks voor mij betekenen.

T-Mobile had wel gezegd dat er blijkbaar een tekort aan fiber patchkabels is bij KPN waardoor dit probleem zich voordoet. Wat ik dan niet snap is dat KPN elke keer zegt dat er door ziekte uitval is....

Overigens moet ik dus na 10 augustus dus nog een afspraak maken met Guidion om ook het modem aan te laten sluiten. Dus ik mag hopen dat ik dan nog net voor september internet heb hier. Als het niet nog een keer uitgesteld word.

Denken jullie dat ik via KPN wellicht kan regelen dat ze mij een tijdelijke internet verbinding leveren via VSDL?

• wopper
  • Nu online
waxdt1 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:37:
29 mei heb ik t-mobile thuis 1000/1000 aangevraagd voor mijn nieuwe appartement in Uden.

Glasvezel is blijkbaar nooit tot in de woning gebracht hier terwijl er al sinds 2009 glasvezel hier ligt.

Dus telefoontje gekregen van KPN dat ze 16 juni de vezel tot in de woning zouden brengen.

Krijg ik 15 juni een telefoontje dat het wegens "ziekte" niet mogelijk is en dat de afspraak verzet word naar 2 juli. Jammer maar vanwege corona heb ik daar natuurlijk wel wat begrip voor.

Nu kreeg ik 30 juni een telefoontje: "We zitten weer met uitvallende medewerkers en daardoor is de eerst volgende datum 10 augustus."

T-Mobile gebeld of ze iets voor me kunnen betekenen omdat elke keer 4G MB aanvullers activeren echt rot is en ik liefst gewoon een vaste verbinding heb al dan niet tijdelijk via VSDL. Maar helaas konden ze niks voor mij betekenen.

T-Mobile had wel gezegd dat er blijkbaar een tekort aan fiber patchkabels is bij KPN waardoor dit probleem zich voordoet. Wat ik dan niet snap is dat KPN elke keer zegt dat er door ziekte uitval is....

Overigens moet ik dus na 10 augustus dus nog een afspraak maken met Guidion om ook het modem aan te laten sluiten. Dus ik mag hopen dat ik dan nog net voor september internet heb hier. Als het niet nog een keer uitgesteld word.

Denken jullie dat ik via KPN wellicht kan regelen dat ze mij een tijdelijke internet verbinding leveren via VSDL?
KPN heeft gewoon maandabonnementen, als jij die afsluit heb je een paar dagen later (5) het modem in huis en internet.

• Pepperoni
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-07 18:10
Momenteel heb ik 100mbits via de TP-Link MC220L media converter met daarachter een openwrt router. Nu dacht ik voor die paar euro te upgraden naar 1gbit. Alleen t-mobile wil dan perse een nieuw modem opsturen, de oude moet dan terug. Ze vinden het wel prima om geen monteur te sturen en dat ik vervolgens de zyxel in de kast leg....

Nu is mijn vraag, zit er bij de media converter die bij de zyxel zit ook zo'n SFP module?
Die heb ik namelijk uit de oude Draytek getrokken en die moet terug. Dat ding zit nu in de mc200l. Of zou een universele ook werken? Duur zijn ze niet.

In theorie zou ik ook de t-mobile media converter moeten kunnen gebruiken denk ik? Doe dat liever niet want alles hangt net mooi.

• waxdt1
wopper schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:48:
[...]

KPN heeft gewoon maandabonnementen, als jij die afsluit heb je een paar dagen later (5) het modem in huis en internet.
Heb KPN gebeld. Maar omdat er op mijn adres volgens hun systeem glasvezel beschikbaar is kan ik geen tijdelijk maandabbonement afsluiten via VDSL.

Dus mijn opties worden snel minder. Ik geloof niet dat Ziggo maandelijks opzegbare abbonementen doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• waxdt1
waxdt1 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Heb KPN gebeld. Maar omdat er op mijn adres volgens hun systeem glasvezel beschikbaar is kan ik geen tijdelijk maandabbonement afsluiten via VDSL.

Dus mijn opties worden snel minder. Ik geloof niet dat Ziggo maandelijks opzegbare abbonementen doet.
Heb zojuist Ziggo gebeld en ze doen blijkbaar daar wel maandelijks opzegbare abbonementen. Als goed is krijg ik vrijdag het modem van ziggo binnen. Laten we zien :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GirlPower68
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:41
Hier werken de TV boxen van T-Mobile (type Entone-68) inderdaad zonder VLAN intussen, gewoon in eigen netwerk (ip 192.168.38.x).

Ik had altijd een managed-switch om het IPTV VLAN eruit te halen voor mijn Unifi router (eerst USG-3, nu UDMPRO), maar nu dus niet meer. Glasvezel gaat rechtstreeks UDMPRO in, met alleen een VLAN 300 voor internet gedefinieerd.

Kastjes kregen een software update toen ik ze in mijn eigen netwerk prikte en daarna werkte het gewoon.

Het verhaal op de T-Mobile site met routes is alleen voor DSL, voor glasvezel is dat dus niet nodig.

Ik zit op ODF 1Gbit trouwens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
  • Nu online
waxdt1 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:30:
[...]

Heb zojuist Ziggo gebeld en ze doen blijkbaar daar wel maandelijks opzegbare abbonementen. Als goed is krijg ik vrijdag het modem van ziggo binnen. Laten we zien :)
Cool uit interesse wat hebben ze je aangeboden voor welk bedrag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Pepperoni schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:10:
[...]
Nu is mijn vraag, zit er bij de media converter die bij de zyxel zit ook zo'n SFP module?
Die heb ik namelijk uit de oude Draytek getrokken en die moet terug. Dat ding zit nu in de mc200l. Of zou een universele ook werken? Duur zijn ze niet.
[...]
Nee, in de ZyXEL zit geen SFP aansluiting. Vandaar de bijgeleverde mediaconverter van glas naar koper.
De mediaconverter heeft ook een vaste ingebouwde glasaansluiting, en helaas geen SFP uitwisselbare module.

• Fonta

Fonta

BuG Admin

GirlPower68 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:22:
Kastjes kregen een software update toen ik ze in mijn eigen netwerk prikte en daarna werkte het gewoon.
Hier net even getest, maar nog geen feest. Ook niet na een herstart van het kastje. Zal mogelijk wel gefaseerd omgezet worden gok ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GirlPower68
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:41
Fonta schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:29:
[...]

Hier net even getest, maar nog geen feest. Ook niet na een herstart van het kastje. Zal mogelijk wel gefaseerd omgezet worden gok ik.
Ik had me ingeschreven voor de testfase, dus dat zal de reden zijn dat het hier al wel werkt.

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 20:59
volgensmij ligt AMS-IX plat veel dingen haperen hier

• space-one
Klopt hier net ook

• wopper
  • Nu online
juliank schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:16:
volgensmij ligt AMS-IX plat veel dingen haperen hier

Daar kan je best eens gelijk in hebben. @Charlie_Root @ANdrode

https://stats.ams-ix.net/index.html

[Voor 5% gewijzigd door wopper op 01-07-2020 16:47]

• waxdt1
wopper schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:28:
[...]

Cool uit interesse wat hebben ze je aangeboden voor welk bedrag?
Voor 2 maanden "Internet Complete" ben ik 58,95 2x kwijt. Dus geen speciale kortingen ofzo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-07 18:10
LeGato23 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Nee, in de ZyXEL zit geen SFP aansluiting. Vandaar de bijgeleverde mediaconverter van glas naar koper.
De mediaconverter heeft ook een vaste ingebouwde glasaansluiting, en helaas geen SFP uitwisselbare module.
Is het nog wel mogelijk om een eigen router achter de T-mobile media converter te hangen als de VLAN's geconfigureerd worden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Pepperoni schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:01:
[...]

Is het nog wel mogelijk om een eigen router achter de T-mobile media converter te hangen als de VLAN's geconfigureerd worden?
Ja

• ANdrode
  • Niet online
waxdt1 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:52:
[...]

Voor 2 maanden "Internet Complete" ben ik 58,95 2x kwijt. Dus geen speciale kortingen ofzo
Maar wel maandelijks opzegbaar.

In deze situatie waar het dus echt aan KPN ligt een goede uitweg.
Ziet er meer uit als DDOS of een configuratiefout? Het is raar dat input en output zo uit elkaar lopen.

Ik zie in smokeping een hikje naar AS1200/de AMS-IX zelf. Bij 8 van de 20 probes waarbij het verkeer via de AMS-IX loopt zie ik een heel kort hikje, waardoor er <0.4% packetloss is over de afgelopen drie uur.

AMS-IX zelf:

Het ergste "hikje":

[Voor 34% gewijzigd door ANdrode op 01-07-2020 17:14]

Pagina: 1 ... 88 89 90 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True